• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hoe gaat dat eigenlijk bij het overstappen van KPN met glasvezel naar Ziggo? Heb even snel gekeken, maar heb alleen een glasvezel kastje in de meterkast waaruit een ethernet kabel komt. Via wat wordt Ziggo dan aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ziggo wordt in de meeste gevallen nog altijd middels coax aangesloten. Afhankelijk van de leeftijd van je woning kan het aansluitpunt ook nog in de woonkamer zitten bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Jay-B schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:53:
Ziggo wordt in de meeste gevallen nog altijd middels coax aangesloten. Afhankelijk van de leeftijd van je woning kan het aansluitpunt ook nog in de woonkamer zitten bijvoorbeeld.
Dit is inderdaad het geval, bedankt!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:21
W1ck1e schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:03:
mijn 2 centen:
Met toendertijd 2 humax-en in bezit namen we veel op. Na ontvangst van de next, en verplaatsen van de oudste humax naar het archief nemen we nauwelijks nog iets op met de andere humax. Opnemen kunnen we niet met de next (alleen tot 2 dagen terugkijken). Met ZiggoGo via de chromecast kunnen we 7 dagen terugkijken. Voor het geval dat ik alsnog iets wil opnemen dan kan dat met de usb-hdmi capture dongle, dat heb ik getest en werkt goed. Ook met de diverse streamingsdiensten.
...
Gisteren met mijn usb hdmi capture dongle in combinatie met mijn chromecast with google tv 2k/hd maar eens een capture gedaan van de Nicolas Cage (x N) film (''The Unbearable Weight of Massive Talent") gedaan met behulp van OBS studio. Opname met de Humax was namelijk mislukt. Een capture van ongeveer 2 uur, inclusief reclames (die we bij kijken met LibreElec op de raspberry pi kunnen doorspoelen), koste ongeveer 7,5 GB. dus ongeveer 1 MB per seconde. Instelling "Large File Size". Wel nog kijken.

Allemaal voldoende goed om te gebruiken als ik een uitzending wil bewaren.

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:08
Ik heb normaal eigenlijk elk jaar wel een leuke/eerlijke aanbieding kunnen bedingen bij het verlengen van het contract, maar ik had daarnet iemand aan de lijn die met echt een heel slecht aanbod kwam.
Tientje korting, ik heb vooralsnog het duurste pakket en ik heb een vodafone abonnement, maar dit is wel echt heel erg schraal hoor. Ik heb niet eens gevraagd voor hoeveel maanden dat aanbod was.

Medewerker ging nog 'even overleggen' met leidinggevende, maar antwoord bleef dat ze met een 1 jarig contract niet meer konden doen. Haha dit wordt denk ik de eerste keer dat ik ook daadwerkelijk opzeg en overstap. Ik hoef niet perse het onderste uit de kan, ik wil gewoon niet belachelijk (te)veel betalen voor het abonnement.

Medewerker hoopte nog wel dat ik op het aanbod terug zou komen. Niet als het aanbod een tientje blijft haha. Wow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
NileZ_ schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:04:
Ik heb normaal eigenlijk elk jaar wel een leuke/eerlijke aanbieding kunnen bedingen bij het verlengen van het contract, maar ik had daarnet iemand aan de lijn die met echt een heel slecht aanbod kwam.
Tientje korting, ik heb vooralsnog het duurste pakket en ik heb een vodafone abonnement, maar dit is wel echt heel erg schraal hoor. Ik heb niet eens gevraagd voor hoeveel maanden dat aanbod was.

Medewerker ging nog 'even overleggen' met leidinggevende, maar antwoord bleef dat ze met een 1 jarig contract niet meer konden doen. Haha dit wordt denk ik de eerste keer dat ik ook daadwerkelijk opzeg en overstap. Ik hoef niet perse het onderste uit de kan, ik wil gewoon niet belachelijk (te)veel betalen voor het abonnement.

Medewerker hoopte nog wel dat ik op het aanbod terug zou komen. Niet als het aanbod een tientje blijft haha. Wow.
Dat 'overleggen' is inderdaad een lachertje, de kortingen staan keihard in het systeem. Dat heeft de Ziggo medewerkster mij tenminste verteld. Ze beginnen (uiteraard) met een lage korting, maar na enig over en weer gepraat wordt de korting steeds hoger, tot dat het maximum is bereikt.

Ik heb 2 weken geleden ook verlengd voor 1 jaar en ontvang 9 maanden €20,- korting en Ziggo Sport compleet gratis (Internet Max 400/40 met Vodafone abonnement.).

Heb je trouwens rechtstreeks met retentie gebeld?

Om je vraag te beantwoorden : ja, ik heb met retentie gebeld

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:08
Ja had rechtstreeks met retentie gebeld. Maar had wel de indruk dat deze medewerker niet heel erg ervaren was.

Had verder ook geen zin om in discussie te gaan maar wel benoemd dat die kortingen nogal random zijn.. Ik zal het nog 1x proberen volgende week en anders vul ik dat formulier voor opzeggen in.

Had jij ook met retentie gebeld?

Is het eigenlijk mogelijk om op te zeggen en dan op naam van partner als nieuwe klant een abonnement af te sluiten? Maar dat is vooral heel erg veel (onnodig) gedoe voor iets wat ze heel makkelijk kunnen oplossen. Ik wil wel blijven maar ik ga niet de hoofdprijs betalen.. en is tot nu toe ook nog nooit nodig geweest.

[ Voor 32% gewijzigd door NileZ_ op 26-09-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-04 13:20
Ik ben vandaag bij mijn ouders (ook Ziggo) en probeer op hun TV’s de Ziggo Go app te installeren. Beide TV’s zijn uit 2021 en zijn voorzien van Tizen 5.0 (één ervan is een Q90) en de Ziggo app staat in de store, maar installeert niet. Ik krijg geen foutmelding, maar als ik op “installeren” klik dan gaat de knop naar “annuleren”, in de Z van Ziggo verschijnt een 0 maar even later verdwijnt de nul en gat de knop weer naar “installeren”. App installeert dus niet. Heeft iemand dit ook (en opgelost)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Rallye Je hebt niet toevallig PiHole of iets vergelijkbaars draaien dat iets te veel zou kunnen blocken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik wil graag een modem aanvragen met wifi 6 support. Met googlen kom ik er niet uit hoe ik dit doe bij Ziggo. Heeft iemand hier een tip? Kan natuurlijk even bellen, maar hoop dat ik via de website een verzoek kan doen.

--edit--
Via de chat gevraagd naar een wifi 6 modem. Ze sturen een nieuw modem op, maar weten niet zeker of dat het nieuwe model is. Heb mij er verder niet in verdiept, maar even kijken wat er wordt afgeleverd.

[ Voor 33% gewijzigd door pingkiller op 29-09-2024 14:08 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-04 14:04
pingkiller schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:59:
Ik wil graag een modem aanvragen met wifi 6 support. Met googlen kom ik er niet uit hoe ik dit doe bij Ziggo. Heeft iemand hier een tip? Kan natuurlijk even bellen, maar hoop dat ik via de website een verzoek kan doen.
https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Tenzij je een oud modem hebt (of de Giga v1), krijg je niet op eigen verzoek een nieuwe. Maar je kunt altijd tijdens het gesprek dat zij de verbinding gaan controleren… het modem van het stroom halen. Onbereikbaar… uiteraard wel zeggen dat de stekker erin zit 🤣 Helaas kom je wat betreft modems met eerlijkheid helemaal nergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Twee kleine updates over de configuratie van mijn Connectbox (Zwart):
  • Nieuwe firmware (modem_info{boot_file_name="bac10200010644053f92a24a", hardware_version="1.2", software_version="LG-RDK_9.8.15-2402.3"})
  • OFDM RxMer waarde is in deze firmware kapot
  • Nog steeds maar één OFDMA upstream kanaal en ook één OFDM downstream.
  • Kanaal 29 en kanaal 32 worden afwisselen aan en uit gezet
Kanaalplan over tijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3-ZPfMNUNaNsPXcp39wKpcuPfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OA2BWfdjgfKAKZFZj2OqR1gA.png?f=fotoalbum_large

Mijn wissel naar KPN begint bijna. Op zicht jammer. Dit modem werkte dit jaar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Raven Nee, dat heb ik zelf niet eens. ;-) Mijn Q90 is ouder en daar ging de app zonder probleem op. Andere apps geven bij mijn ouders ook geen problemen (al heb ik geen download geprobeerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:40
pingkiller schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:59:
Ik wil graag een modem aanvragen met wifi 6 support.
Regel je eigen thuisnetwerk! Dan krijg je de wifi versie die je wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 10:31
CreativeS schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:09:
Tenzij je een oud modem hebt (of de Giga v1), krijg je niet op eigen verzoek een nieuwe. Maar je kunt altijd tijdens het gesprek dat zij de verbinding gaan controleren… het modem van het stroom halen. Onbereikbaar… uiteraard wel zeggen dat de stekker erin zit 🤣 Helaas kom je wat betreft modems met eerlijkheid helemaal nergens.
Ik heb het vorig jaar juni toen ik belde om te verlengen wel voor elkaar gekregen. Aangegeven dat het Aris modem met puma 6 niet goed is vanwege bekende fouten en dat ik heel graag die nieuwe zwarte Sagemcom wil waarin een betere chip zit. Na het aansluiten thuis merkte ik meteen verschil, sites werden sneller ingeladen. Misschien had ik geluk met de medewerkster die ik aan de lijn had 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
Interessante topic wat betreft de "kwetsbaarheid" van je lokale netwerkomgeving bij storing van het Ziggo aanvoersignaal vergeleken met KPN.

Ziggo Community: Blijft het thuisnetwerk benaderbaar bij een internetstoring?
Vandaag, 25-09-2024 in ons gebied een internetstoring. Werd ook keurig bij/door Ziggo aangegeven.

Het probleem dat Ik hierbij ervaar is het volgende. Apparaten in mijn thuisnetwerk, bijvoorbeeld mijn NAS, zijn niet meer te bereiken, middels wifi, zodra de Connectbox Giga in de stress schiet. (Lees een rode knipperende led vertoond).
Dit is echt merkwaardig. Ik kan van mijn KPN Sagemcom de wan kabel eruit halen dan blijft alles werken inclusief de Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-04 17:50
iemand al geluk gehad bij de afdeling retentie met de nieuwe actie die ze hebben?
12 maanden (2jaar abbo) 50% korting + 12 maanden pakket gratis! Dat is wel echt een dikke aanbieding maar vorig jaar deden ze verrekte moeilijk en heb ik uiteindelijk het pakket op mijn naam opgezegd en een nieuw abonnement afgesloten op mijn vrouw's naam. Op advies trouwens van de ziggo medewerker zelf! Kon en wou mij niet meer aanbieden dan 10 euro korting 6 maanden terwijl de actie toen ook 9 maanden 50% was geloof ik..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ziggo moet gewoon behoorlijk zakken met zijn reguliere prijzen zolang het een baby uploadsnelheid biedt ten opzichte van glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:04
Rohit schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:27:
iemand al geluk gehad bij de afdeling retentie met de nieuwe actie die ze hebben?
12 maanden (2jaar abbo) 50% korting + 12 maanden pakket gratis! Dat is wel echt een dikke aanbieding maar vorig jaar deden ze verrekte moeilijk en heb ik uiteindelijk het pakket op mijn naam opgezegd en een nieuw abonnement afgesloten op mijn vrouw's naam. Op advies trouwens van de ziggo medewerker zelf! Kon en wou mij niet meer aanbieden dan 10 euro korting 6 maanden terwijl de actie toen ook 9 maanden 50% was geloof ik..
Waarschijnlijk heb je de verkeerde persoon gesproken. Ik heb afgelopen week voor mijn schoonmoeder het abonnement verlengd. 6 x €20 korting en een jaar ESPN totaal gratis. En dat zonder zeuren of dreigen. Gewoon een keer opnieuw bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
dolopfriet schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:16:
Ziggo moet gewoon behoorlijk zakken met zijn reguliere prijzen zolang het een baby uploadsnelheid biedt ten opzichte van glasvezel.
Kan op mijn adres anders gewoon 1000Mbit halen, meer dan zat toch? Haal nu 750, zelfs iets meer soms.
Edje040 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

Waarschijnlijk heb je de verkeerde persoon gesproken. Ik heb afgelopen week voor mijn schoonmoeder het abonnement verlengd. 6 x €20 korting en een jaar ESPN totaal gratis. En dat zonder zeuren of dreigen. Gewoon een keer opnieuw bellen.
Heb nog niemand gesproken, maar 6x20 of 12x 50% is wel een verschil. En ook 12 maanden gratis sport compleet (inclusief ESPN Compleet).

[ Voor 26% gewijzigd door Rohit op 01-10-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:16

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Graag advies. Ik heb een Z2 abonnement. 750 Mbits Download. Vanmorgen getest met de Ziggo speedtest. Kom niet hoger dan 60 Mbits via Ethernet. Ook valt de verbinding regelmatig weg. Zit je op Wifi, Wifi signaal 5 streepjes maar plaatjes worden niet geladen. Duurt even, dan komen de plaatjes weer terug. Soms een paar keer per uur.

Ziggo via de chat: we hebben uw systeem getest en geen fouten gevonden. Schakel uw modem voor een paar minuten uit, dat is vaak de oplossing. Nou ja, goed, dat hebben we de hele zomer al zo vaak gedaan.

Maar dat 60 Mbit download zit me sowieso niet lekker.

Wat te doen? Bellen en levert dat iets op?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GerCor schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:59:
Graag advies. Ik heb een Z2 abonnement. 750 Mbits Download. Vanmorgen getest met de Ziggo speedtest. Kom niet hoger dan 60 Mbits via Ethernet. Ook valt de verbinding regelmatig weg. Zit je op Wifi, Wifi signaal 5 streepjes maar plaatjes worden niet geladen. Duurt even, dan komen de plaatjes weer terug. Soms een paar keer per uur.

Ziggo via de chat: we hebben uw systeem getest en geen fouten gevonden. Schakel uw modem voor een paar minuten uit, dat is vaak de oplossing. Nou ja, goed, dat hebben we de hele zomer al zo vaak gedaan.

Toch maar even de modem een paar minuten uitschakelen. En vervolgens een pc rechtstreeks aan modem met draad aansluiten. En dan weer testen. Indien het dan nog steeds fout is dan is het een van de gebruikte zaken: modem + coax aansluiting, ethernetkabel, de pc.
Als het dan goed is dan ligt het probleem ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je Z2 hebt zou ik eens het abo aanpassen dat ze momenteel wel leveren (Z2 bestaat misschien al 15 jaar niet meer). Krijg je wellicht ook nog een nieuw modem, als je dat de afgelopen 5 jaar of zo niet gehad heb (ik heb zelf eind '21 een oude Cisco modem only die misschien al 15 jaar in gebruik was op aanvraag laten vervangen, Ziggo gaat je echt niet zomaar een nieuwe sturen als jij niet klaagd en het hun niks oplevert (doet het tegenwoordig wel soms, om oud spul te vervangen door Docsis 3.1 spul)).

En als wifi het probleem is zal Ziggo daar uberhaupt niet perse iets aan doen. Je staat pas sterk als je dit ook hebt via een vaste kabel. Wifi is van veel teveel factoren afhankelijk.
Maar... als je nu een antiek modem hebt kan het zomaar zijn dat die gewoon slechte wifi (2,4GHz only?) ingebakken heeft, en dat je met een nieuw modem ook "moderne wifi" krijgt (wifi 6, op de Sagemcom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Graag advies. Ik heb een Z2 abonnement.
Uit het @home-tijdperk? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@RobertMe Laptop heeft tegenwoordig geen ethernetaansluiting meer. Lan kabel aangesloten via USB 3.0 gigalan adapter. Modem is van het merk Compal. Vorige keer toen ik contact opnam met Ziggo gaf de dame al aan dat het een verouderd modem is. Maar goed, Z2 bestaat al 15 jaar niet meer zeg je. Toch staat het bij mijn gegevens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GhHPtrvfTHtujIPBWyNbmtPW80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N895VLTea61k0Viv9ayIoGVM.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:26:
@RobertMe Vorige keer toen ik contact opnam met Ziggo gaf de dame al aan dat het een verouderd modem is. Maar goed, Z2 bestaat al 15 jaar niet meer zeg je. Toch staat het bij mijn gegevens.
Dan is het ten eerste vreemd dat ze geen nieuw modem opsturen.

Daarnaast zou ik eens kijken wat je betaald voor je pakket en wat de huidige prijzen zijn (en of je die snelheid wel nodig hebt). Je hebt best kans dat je goedkoper uit bent door bijvoorbeeld naar Start (200Mbit) of XXL (400Mbit) te gaan. Zeker als je alles via Wi-Fi doet is dat snel genoeg (en anders vaak ook 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@RobertMe Laptop heeft tegenwoordig geen ethernetaansluiting meer. Lan kabel aangesloten via USB 3.0 gigalan adapter. Modem is van het merk Compal. Vorige keer toen ik contact opnam met Ziggo gaf de dame al aan dat het een verouderd modem is. Maar goed, Z2 bestaat al 15 jaar niet meer zeg je. Toch staat het bij mijn gegevens.

[Afbeelding]
Wat @RobertMe waarschijnlijk bedoelt is dat er geen nieuwe Z2 abonnementen meer kunnen worden gestart. Had je geen reactie op de opmerking van de Ziggo dame toen ze zei dat het modem verouderd was ? De usb 3.0 adapter kan ook een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar goed, Z2 bestaat al 15 jaar niet meer zeg je. Toch staat het bij mijn gegevens.
Je kunt het niet meer afsluiten. Ze geven je wel nog de jaarlijkse prijsverhoging, en als je geluk hebt ook iets van een snelheidsverhoging. Echter hebben ze vorig jaar nog alles op de schop gegooid en nieuwe abonnementen geïntroduceerd die goedkoper zijn bij dezelfde snelheid. Maar als je liever Z2 behoud ook helemaal prima natuurlijk. Dan betaal je Ziggo gewoon meer voor iets dat goedkoper kan, eigen keuze uiteraard.

En als het je nu pas opvalt dat je "maar" 60Mbit/s haalt (dat best prima zal zijn om te internetten, en niks te maken heeft met plaatjes die niet laden) heb je die 750Mbit/s blijkbaar niet nodig. Anders was het je al veel eerder opgevallen dat je lang niet de snelheid haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

RobertMe schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:34:
[...]

Je kunt het niet meer afsluiten. Ze geven je wel nog de jaarlijkse prijsverhoging, en als je geluk hebt ook iets van een snelheidsverhoging. Echter hebben ze vorig jaar nog alles op de schop gegooid en nieuwe abonnementen geïntroduceerd die goedkoper zijn bij dezelfde snelheid. Maar als je liever Z2 behoud ook helemaal prima natuurlijk. Dan betaal je Ziggo gewoon meer voor iets dat goedkoper kan, eigen keuze uiteraard.

En als het je nu pas opvalt dat je "maar" 60Mbit/s haalt (dat best prima zal zijn om te internetten, en niks te maken heeft met plaatjes die niet laden) heb je die 750Mbit/s blijkbaar niet nodig. Anders was het je al veel eerder opgevallen dat je lang niet de snelheid haalde.
We gaan erachteraan hoor. Teveel betalen is niet mijn sterkste eigenschap. Maar, zoals gezegd. Laptops hebben geen LAN poort meer dus al jaren alles via Wi-Fi. Maar ega werkt tegenwoordig ook thuis en overal in huis ethernetaansluitingen. Tijdens onze vakantie ging de laptop kapot. Gelijk een nieuwe gehaald en ja, dan ook zo'n adapter erbij. Kost geen drol (werkgever betaald). Juist omdat we vaak uitval hebben met WiFi niet handig als je ingelogd bent met de server van kantoor.

Is wel zo: als het werkt heb je er geen omkijken naar. En dan ben je zomaar 15 jaar verder, blijkbaar.

Edit: net even gekeken maar als ik wil houden wat ik nu heb is er eigenlijk geen keuze. Bij alles wat goedkoper is gaat er ook iets van af. Ik heb internet, Ziggo Go, vast bellen, CI+, TV. Dus dan raak je Ziggo Go kwijt, of CI+ enz.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 01-10-2024 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
GerCor schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:51:
[...]
...Edit: net even gekeken maar als ik wil houden wat ik nu heb is er eigenlijk geen keuze. Bij alles wat goedkoper is gaat er ook iets van af. Ik heb internet, Ziggo Go, vast bellen, CI+, TV. Dus dan raak je Ziggo Go kwijt, of CI+ enz.
Als ik jou was zou ik even bellen. Ik kan mij niet voorstellen dat je niet alleen het internet deel kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:25
[...]

Edit: net even gekeken maar als ik wil houden wat ik nu heb is er eigenlijk geen keuze. Bij alles wat goedkoper is gaat er ook iets van af. Ik heb internet, Ziggo Go, vast bellen, CI+, TV. Dus dan raak je Ziggo Go kwijt, of CI+ enz.
Ziggo Go is toch via de website\app. Dat zit niet in een pakket en kan dus niet kwijtgeraakt worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mkmi schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:11:
[...]

Ziggo Go is toch via de website\app. Dat zit niet in een pakket en kan dus niet kwijtgeraakt worden, denk ik.
Ziggo Go is onderdeel van het TV pakket (TV Start / ...). En bij internet only heb je wel degelijk geen toegang tot Ziggo Go. Tenzij je specifiek een abo neemt op Ziggo Go, dat kost dan €6,50 en is wel een stuk goedkoper dan TV Start. Maar heeft ook minder zenders en beperktere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Laatst online: 15-04 10:31
[...]

Als je Ziggo belt kun je gewoon verlengen met een andere internetsnelheid, ander tv pakket en dan gebeurt er niks met de CI+/smartcards die nu al geregistreerd zijn. Je kan zelfs een next mini ook nog gratis erbij krijgen. En gewoon blijven zeuren over het oude modem en dat je ook de Sagemcom wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
The_Doman schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:19:
Interessante topic wat betreft de "kwetsbaarheid" van je lokale netwerkomgeving bij storing van het Ziggo aanvoersignaal vergeleken met KPN.
Een reden temeer om je eigen netwerk (volledige netwerk, dus inclusief router) te regelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
dolopfriet schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:16:
Overdrijven is ook een vak!
Ziggo 400/40 moet gewoon kunnen concurreren met Odido of KPN 400/400. That's it. Daar is de grootste behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Edje040 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:26:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: is die gratis ESPN voor je schoonmoeder of voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:04
ikweethetbeter schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:11:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid: is die gratis ESPN voor je schoonmoeder of voor jou?
Dat laatste :)

Ik zit zelf nog in mijn jaarcontract met 50% korting en gratis ESPN Totaal. Binnenkort ook maar eens bellen en anders wacht ik wel tot BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Graag advies. Ik heb een Z2 abonnement. 750 Mbits Download. Vanmorgen getest met de Ziggo speedtest. Kom niet hoger dan 60 Mbits via Ethernet.
60 Mbps is de upload snelheid die hoort bij het 750 Mbps download abonnement.

En als je echt download bedoelt" is je hele bedrade netwerk 8-aderig CAT6 of beter?
Ook valt de verbinding regelmatig weg. Zit je op Wifi, Wifi signaal 5 streepjes maar plaatjes worden niet geladen. Duurt even, dan komen de plaatjes weer terug. Soms een paar keer per uur.
Hoe goed is je thuisnetwerk? Hoe goed is je (wifi) bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@ikweethetbeter vermoedelijk CAT 5 volgens mijn zwager die dat jaren geleden heeft aangelegd.

WiFi is altijd en overal perfect. Dat is het vreemde juist. 5 streepjes en toch geen plaatjes/foto's/filmpjes. Eerder kreeg ik de melding: wel WiFi, geen internet. Maar nadat ik Ziggo daarover had gebeld, ergens in de zomer, die melding niet meer gezien. Ik heb zelf het idee dat we worden gestoord door de buren. Toen zij op vakantie waren geen enkele storing. Toen ze terugkwamen begon de ellende weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
GerCor schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:25:
@ikweethetbeter vermoedelijk CAT 5 volgens mijn zwager die dat jaren geleden heeft aangelegd.
Voor gigabit ethernet heb je minimaal CAT5E nodig, CAT5 voldoet niet. Hij schakelt dan terug naar 100 Mbps, en door het voortdurend proberen toch naar gigabit te schakelen, of door ander verkeer op je LAN, is het heel aannemelijk dat 60 Mbps de maximum snelheid is.
WiFi is altijd en overal perfect. Dat is het vreemde juist. 5 streepjes en toch geen plaatjes/foto's/filmpjes. Eerder kreeg ik de melding: wel WiFi, geen internet. Maar nadat ik Ziggo daarover had gebeld, ergens in de zomer, die melding niet meer gezien. Ik heb zelf het idee dat we worden gestoord door de buren. Toen zij op vakantie waren geen enkele storing. Toen ze terugkwamen begon de ellende weer.
Ja, het wifi frequentiespectrum zit vol. Vooral 2,4GHz. En als je buren een illegale Ali set hebben, die niet aan de Europese regels voldoet, kan dat helemaal jouw netwerk wegdrukken.
Met een eigen (mesh) set kun je je eigen netwerk maken, en de set heeft vaak een optie om zelf de beste kanalen op te zoeken en in te stellen. Zo houd je je wifi netwerk goed.

[ Voor 0% gewijzigd door ikweethetbeter op 01-10-2024 19:40 . Reden: foute tag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:56
GerCor schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:25:

Ziggo levert bij modems vaak een kabel van 10meter aan, de kabels die zijn geleverd bij de Connectbox zijn sowieso Cat5E of hoger. Trek die eens uit de doos en sluit die aan op je laptop. Zet de Wifi adapter dan wel echt even helemaal uit. Doe dan nog eens een test.

En check even de status van je netwerkverbinding, want daar staat ook hoe snel je netwerk op dit moment is. Net even snel een check gedaan bij mij en daar staat: 1000/1000 (Mbps)

Als daar bij jouw 100Mbps of 100/100 staat oid dan heeft wellicht je laptop een 100Mbps netwerkkaart (wat vrij onwaarschijnlijk is, maar het modem/kabel defect ook, dus ja er moet dan iets onwaarschijnlijks aan de hand zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:12
*knip*. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar het is handiger om het gewoon allemaal in hetzelfde topic te houden: Discussie m.b.t. RIPE Atlas en Globalping.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 02-10-2024 08:24 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 03:10
ikweethetbeter schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:40:
[...]

Voor gigabit ethernet heb je minimaal CAT5E nodig, CAT5 voldoet niet. Hij schakelt dan terug naar 100 Mbps, en door het voortdurend proberen toch naar gigabit te schakelen, of door ander verkeer op je LAN, is het heel aannemelijk dat 60 Mbps de maximum snelheid is.
Als het een kwalitatief goede kabel is kan het prima 1 gbps doen.

Enkel waar je bossen over elkaar hebt liggen is de cat norm een keiharde eis in de meeste thuis situaties is dit niet aan de orde.
De vraag is vaak welke kabels en hoe er gepatched is.

Idem dat mijn Draka cat5e kabels 10gbit doen op de korte eindjes die ik heb liggen enkel de patch kabels moesten van hogere kwaliteit zijn.

ANSI/TIA/EIA-568-A:1995 and ISO/IEC 11801:1995."
Category 5 and category 5e cables are physically identical. The only difference were the verification tests used to qualify a cable as category 5e.

Zijn er hier trouwens meer mensen met last van tragere happerende verbindingen met deze extreme regenval de afgelopen dagen ?
Ik zit zelf al enkele tijd op fiber maar krijg de laatste dagen toch de nodige klachten van Ziggo gebruikers in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
TRAXION schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:30:
Als het een kwalitatief goede kabel is kan het prima 1 gbps doen.
De overeenkomst tussen CAT5 en CAT5E is dat ze beiden signalen transporteren gebruikmakend van een 100 MHz frequentie. Het verschil is dat voor 100 Mbps dit simpele signalen zijn, en voor 1000 Mbps complexe, zoals "vroeger" bij modems er 56 kbps data kon worden getransporteerd op een 2400 Hz signaal. De lijn (telefoon / ethernet kabel) moet daarvoor van goede kwaliteit zijn.

De kans dat je over een 1m CAT5 kabel 1 Gbps haalt is groot.
De kans dat je over een 20m CAT5 kabel 1 Gbps haalt is klein.

Overigens, een kwalitatief goede CAT5 kabel is een CAT5E kabel...

Wil je geen risico lopen, gebruik dat minimaal CAT5E. En als je die kabel nog niet hebt, ook niet kopen, neem dan meteen een CAT6 kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
ikweethetbeter schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:42:
[...]

De overeenkomst tussen CAT5 en CAT5E is dat ze beiden signalen transporteren gebruikmakend van een 100 MHz frequentie. Het verschil is dat voor 100 Mbps dit simpele signalen zijn, en voor 1000 Mbps complexe, zoals "vroeger" bij modems er 56 kbps data kon worden getransporteerd op een 2400 Hz signaal. De lijn (telefoon / ethernet kabel) moet daarvoor van goede kwaliteit zijn.

De kans dat je over een 1m CAT5 kabel 1 Gbps haalt is groot.
De kans dat je over een 20m CAT5 kabel 1 Gbps haalt is klein.

Overigens, een kwalitatief goede CAT5 kabel is een CAT5E kabel...

Wil je geen risico lopen, gebruik dat minimaal CAT5E. En als je die kabel nog niet hebt, ook niet kopen, neem dan meteen een CAT6 kabel!
Je doet je username eer aan lol, Heb je mijn post gelezen?
Cat 5 en 5e zijn identiek enkel de certificering is officieel 5e als de kabel daarvoor is gecertificeerd.
Neemt niet weg dat een Draka cat5 net zo goed is als een cat5e.
En er ook zat cat 5e cca verkocht is als cat 5e.

Overigens heb ik liever een ouderwetse koperen cat5 welke goed afgemonteerd is dan een moderne cca kabel.

En wat ik zeg mijn jaren oude draka kabels doen gewoon 10 Gbit op sub 30 meter.

Cat normen hangen zeer sterk samen met de lengte van de kabel en de mogelijke crosstalk welke zoals eerder aangehaald bijna non existent zijn in een normaal huis.
Zelfs met 16 kabels gebundeld kan ik meerdere poorten op meer dan 1 Gbit laten knallen op cat5e.

Maar ga ajb niet stellig informatie verkondigen waar iets meer verfijnde kantjes aan zitten.

En zeker als je kabels vervangt altijd upgraden waar mogelijk.

Dat er geen plaatjes inladen ligt echt niet aan een kabeltje hell zelfs als je op 10 mbit aftraind zal 90% van de pagina's nog snel zat inladen.

Ik ga bij dit soort oude modems eerder twijfelen aan de voeding oid waardoor het intrainen niet meer lekker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:23
TRAXION schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:57:
En er ook zat cat 5e cca verkocht is als cat 5e.
Klopt (helaas).
Toen ik hier in 2005 introk, heb ik ~250 meter Cat5e door het huis getrokken waarvan ongeveer de helft CCA (staat niet op de doos, en toen was 100 Mbit nog heel normaal en had Dunnet nog een megastore in Zuid-Oost. ;) ).
Tot mijn verbazing is de overgang naar gigabit goed gegaan, maar het langste stuk is nog steeds minder dan 25 meter. (van patchpaneel tot aansluitpunt)
Bij de overstap van Ziggo naar glas heb ik wel 10 meter Cat6 getrokken.
Ziggo komt binnen in de woonkamer en het glas in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet met hele oude kabels van Ziggo wel even uitkijken. in de begin jaren van kabel internet werden er cat5 kabels met 4 aders geleverd. Prima voor de snelheden toen, maar die kun je nu weggooien (of een tv decoder op aansluiten, dat is prima op 100Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Storing in Voorburg(geen internet, rood lampje knippert).

In het Sagecom modem de volgende error :

'critical : SYNC Timing Synchronization failure - failed to acquire QAM/QPSK symbol timing'

Storing is bij Ziggo bekend na het opzoeken op postcode, huisnummer.

Meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door Pierre_nr1 op 02-10-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:10
Pierre_nr1 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:15:
Storing in Voorburg(geen internet, rood lampje knippert).

In het Sagecom modem de volgende error :

'critical : SYNC Timing Synchronization failure - failed to acquire QAM/QPSK symbol timing'

Hier hetzelfde sinds vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Henkje.doc schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:29:
[...]

Hier hetzelfde sinds vanochtend.
Welke plaats?

Update : het lijkt hier weer te werken, de uitvalduur viel dus reuze mee

[ Voor 17% gewijzigd door Pierre_nr1 op 02-10-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:10
Pierre_nr1 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Welke plaats?

Update : het lijkt hier weer te werken, de uitvalduur viel dus reuze mee
Dezelfde regio als bij jou. Hier echter nog niet werkend.

Edit 15:45 weer werkend

[ Voor 4% gewijzigd door Henkje.doc op 02-10-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:15:

Ik denk iig iedereen op jouw postcode...

Met z'n enorm netwerk van Ziggo met de vele verdeelstations kan er altijd ergens iets fout gaan, van een kabelbreuk tot een defecte voeding in een wijk of straatkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:12:
een defecte voeding in een wijk of straatkast.
Zijn die niet redundant dan? Wellicht niet in de straatkast want klein gebied en het niet waard. Maar wijkkast zitten snel al honderden aansluitingen op en is toch al een "groot hok".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47
jongetje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:13:
Je moet met hele oude kabels van Ziggo wel even uitkijken. in de begin jaren van kabel internet werden er cat5 kabels met 4 aders geleverd. Prima voor de snelheden toen, maar die kun je nu weggooien (of een tv decoder op aansluiten, dat is prima op 100Mbit).
Klopt, ik was trouwens wel verrast dat die wel met POE werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
jongetje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:12:
[...]

Ik denk iig iedereen op jouw postcode...

Met z'n enorm netwerk van Ziggo met de vele verdeelstations kan er altijd ergens iets fout gaan, van een kabelbreuk tot een defecte voeding in een wijk of straatkast.
Zeker niet in de straatkast, in mijn postcodegebied zijn niet zoveel Ziggo aansluitingen. Wat @RobertMe zegt lijkt me meer waarschijnlijk.

En ik begrijp dat zoiets kan gebeuren, daarom was mijn vraag of er meer mensen last hadden van deze storing.

En hier werkt het weer sinds een klein uurtje. Het is ook de eerste storing sinds ik abonnee ben vanaf 8 oktober vorig jaar. Ben dik tevreden met/over Ziggo, daarom ook weer een jaar verlengd.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre_nr1 op 02-10-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Laatst online: 20-04 19:50
Vorig jaar een hele goede aanbieding meegepakt bij Ziggo (12 maanden 50% korting op abonnement). Dat loopt nu bijna af, dus even gebeld met de opzeg-afdeling. Beste deal die ze nu voor 1 jaar konden doen was 10 euro korting per maand, met ESPN compleet / 2x WiFi-versterkers gratis. Na wat gepraat en 'overleg' konden ze toch 20 euro per maand korting geven, maar dat bleek voor 2 jaar te zijn. Dat vond ik totaal niet aantrekkelijk dus uiteindelijk maar opgezegd. Wellicht dat ze de komende dagen nog een keertje bellen met een beter aanbod, maar gezien wat ik hier al langs heb zien komen ga ik daar niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-04 16:11
Ik zit ook in de laatste 2 maanden van de 12 maanden 50% aanbieding van vorig jaar.
Ik werd vorige week gebeld, beste wat ze kon bieden was in eerste instantie 3 maanden 10 euro korting. Daarna 6 maanden 10 euro korting, en uiteindelijk nadat ik een paar minuten in de wacht was gezet kwam ze met 9 maanden 10 euro korting, maar dan wel een 2 jaars verlenging bij die laatste aanbieding.
En ze bleef maar aandringen op het gratis ESPN/Ziggo Sport pakket (een jaar lang), terwijl ik al 4x vriendelijk had gezegd dat hier nooit sport wordt gekeken en dit dus absoluut onnodig is, en dat ik dit dan liever in wat extra korting omgezet wil zien, bv 9 maanden 20 euro korting bij 1 jaar verlenging.
Maar helaas, dat ging echt niet in haar systeem..... heb het gesprek dus maar vriendelijk beëindigd, ik heb nog een paar maanden de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
TRAXION schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:57:
Je doet je username eer aan lol, Heb je mijn post gelezen?
Jouw usernaam heeft niks met jouw reactie te maken, net zoals mijn username. Het is een nickname, niks meer en niks minder.

Ja, ik heb jouw reactie gelezen. Heb je die van mij ook gelezen?

Als je die van mij had gelezen, was het je ongetwijfeld opgevallen dat ik zei dat een goede CAT5 kabel een CAT5E kabel kan zijn. Vooral als het een goede CAT5 kabel is uit het pre-CAT5E tijdperk.

Uit het pre-CAT5E tijdperk heb je ook 4-aderige CAT5 kabels, en deze volstaan zeker niet voor gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
ikweethetbeter schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

Jouw usernaam heeft niks met jouw reactie te maken, net zoals mijn username. Het is een nickname, niks meer en niks minder.

Ja, ik heb jouw reactie gelezen. Heb je die van mij ook gelezen?

Als je die van mij had gelezen, was het je ongetwijfeld opgevallen dat ik zei dat een goede CAT5 kabel een CAT5E kabel kan zijn. Vooral als het een goede CAT5 kabel is uit het pre-CAT5E tijdperk.

Uit het pre-CAT5E tijdperk heb je ook 4-aderige CAT5 kabels, en deze volstaan zeker niet voor gigabit.
Nou ik heb nog nooit een 4 aderige kabel gezien met een opdruk cat5.

Utp 4 aderig zeker weten maar dat is dan ook geen officiële netwerk kabel.

Hier in de randstad toch de nodige kilometers netwerk kabels door de handen gehad en nog nooit een cat5 met maar 4 draden gezien.

Klinkt meer alsof je ergens woont waar een toenmalige kabel exploitant geprobeerd heeft wat guldens te besparen hah.
jongetje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:13:
Welke regio ziggo want hier voormalig chelloo/upc gebied heb ik nog nooit een 4 aderige utp kabel gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door TRAXION op 02-10-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRAXION schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

Nou ik heb nog nooit een 4 aderige kabel gezien met een opdruk cat5.

Utp 4 aderig zeker weten maar dat is dan ook geen officiële netwerk kabel.

Hier in de randstad toch de nodige kilometers netwerk kabels door de handen gehad en nog nooit een cat5 met maar 4 draden gezien.

Klinkt meer alsof je ergens woont waar een toenmalige kabel exploitant geprobeerd heeft wat guldens te besparen hah.
Zoals iemand eerder al heeft gepost gaven voorlopers van Ziggo 4 aderige kabels uit. Volgens mij heb ik die ook in een verleden nog ontvangen van "Essent@home" (dan praat ik dus over 2001, 2002 of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
RobertMe schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:15:
[...]

Zoals iemand eerder al heeft gepost gaven voorlopers van Ziggo 4 aderige kabels uit. Volgens mij heb ik die ook in een verleden nog ontvangen van "Essent@home" (dan praat ik dus over 2001, 2002 of zo).
Ik zeg ook niet dat 4 aderige kabels niet bestaan.

Alleen cat5 en 4 aderig in dezelfde zin bestaat niet.

Dus of hele neppe kabels of het is utp stranded "x"awg twisted pair oid op de mantel.

Ik heb hier ook van die 100mbit kabeltjes liggen die je krijgt bij bepaalde ontvangers etc maar daar staat simpelweg geen cat5 op de kabel.

Maar goed conclusie is simpel cat5 of beter echt koper juist gemonteerde connectoren 1gbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TRAXION schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:11:
Welke regio ziggo want hier voormalig chelloo/upc gebied heb ik nog nooit een 4 aderige utp kabel gezien.
Casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
TRAXION schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:29:
Maar goed conclusie is simpel cat5 of beter echt koper juist gemonteerde connectoren 1gbps.
Conclusie is nog simpeler, kies een CAT5E kabel of beter voor 1 Gbps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
RobertMe schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:15:
In 2006 leverde @Home een losse modem en router, en was er een 4-aderige kabel meegeleverd om deze op elkaar aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mainuz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:50:
Daarna 6 maanden 10 euro korting, en uiteindelijk nadat ik een paar minuten in de wacht was gezet kwam ze met 9 maanden 10 euro korting, maar dan wel een 2 jaars verlenging bij die laatste aanbieding.
En ze bleef maar aandringen op het gratis ESPN/Ziggo Sport pakket (een jaar lang), terwijl ik al 4x vriendelijk had gezegd dat hier nooit sport wordt gekeken en dit dus absoluut onnodig is, en dat ik dit dan liever in wat extra korting omgezet wil zien, bv 9 maanden 20 euro korting bij 1 jaar verlenging.
Maar helaas, dat ging echt niet in haar systeem..... heb het gesprek dus maar vriendelijk beëindigd, ik heb nog een paar maanden de tijd.
Hmm, ik zou door proberen.
Had vandaag een deurverkoper van Ziggo en als nieuwe klant kreeg ik bij een 1 jaar goedkoopste abbo ( ook alleen internet ) 9 maanden 50% korting.

Met een interactieve tv krijg je ook het ziggo totaal sport pakket erbij, ESPN, Champions league en de rest.

Ik ben ook gelijk over naar een jaartje Hollandse nieuwe sim only, 15 GB, onbeperkt bel en sms voor €10,50.
Krijg je dus 5 GB en, in mijn geval, Skyshowtime erbij door het combi pakket.

Ik gebruik die zenders niet/amper maar familie wel. Ging mij puur om de korting.

Als ik gewoon een slaper was geweest en dit 1 jaar door liet lopen bij Odido ( tel en i-net/tv ) was ik minimaal €250,- meer kwijt in een jaar, en ik heb alleen het standaard pakket qua tv en tel is maar 10GB

-edit-
Tering, reken net even uit wat je kwijt bent als je sky en ziggo sport totaal 1 jaar maandelijks aan hebt staan... € 324,-... Tis dat het er gewoon bij zit maar dit zou ik nooit betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Humma Kavula op 03-10-2024 00:22 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TRAXION schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:29:
[...]

Ik zeg ook niet dat 4 aderige kabels niet bestaan.

Alleen cat5 en 4 aderig in dezelfde zin bestaat niet.
Toch echt wel. Ik heb hier nog een kabeltje waar dit op staat:

EUREL UTP CAT5 2-PAIR PATCH CABLE 00019022002224 22:34 14-01-97 97246

Ik weet niet meer waar het vandaan komt, maar er staat dus echt naast elkaar "CAT5" en 2-PAIR"

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Wildfire

Joy to the world!

Roetzen schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:44:
[...]

Toch echt wel. Ik heb hier nog een kabeltje waar dit op staat:

EUREL UTP CAT5 2-PAIR PATCH CABLE 00019022002224 22:34 14-01-97 97246

Ik weet niet meer waar het vandaan komt, maar er staat dus echt naast elkaar "CAT5" en 2-PAIR"
Yup. Ik heb als KPN monteur hier vieraderige UTP-kabel (die we inzetten voor telefonie-verbindingen bij klanten) en dat is van het A-merk Belden en daar staat toch ook echt op dat het Cat. 5 kabel is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 00:34
Humma Kavula schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:28:

Als ik gewoon een slaper was geweest en dit 1 jaar door liet lopen bij Odido ( tel en i-net/tv ) was ik minimaal €250,- meer kwijt in een jaar, en ik heb alleen het standaard pakket qua tv en tel is maar 10GB

-edit-
Tering, reken net even uit wat je kwijt bent als je sky en ziggo sport totaal 1 jaar maandelijks aan hebt staan... € 324,-... Tis dat het er gewoon bij zit maar dit zou ik nooit betalen.
Slapende klanten zijn de beste klanten voor ieder bedrijf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 00:34
Zelf wacht ik weer op de komende BF deals om te kijken of ik weer de 'Contractant'-truc kan toepassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@ikweethetbeter Even gekeken in de meterkast. CAT5e gigabit staat op de kabel. Er staat nog veel meer op hoor. Maar dit lijkt mij het belangrijkste.

Edit: maar het kan natuurlijk dat de verlengkabel die ik gebruik geen CAT5e is. Dan schiet het niet op. 🤪

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 03-10-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 15:55
Jewie schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

Slapende klanten zijn de beste klanten voor ieder bedrijf....
Wat is de 'Contractant'-truc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
MikeT80 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Een verdwijn truc (verkeerde bericht gequote ?) of dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeT80 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Je huidige contract opzeggen en een nieuw contract op naam van partner, kind, kat of wie dan ook afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-04 16:41
Ik heb zojuist ook gebeld om te verlengen en het aanbod was 6 maanden 10€ korting.
En dat was met een internet elite en tv max abonnement.
Als ik direct mijn Vodafone unlimited erbij zou verlengen zou het 9 maanden 10€ worden.
Ik heb vriendelijk bedankt ervoor, ik ben in afwachting van glasdraad/kpn wat inmiddels al 1.5 jaar duurt nu.
Denk dat ik nog maar even afwacht of kpn eindelijk eens beschikbaar komt naast trined en stipte en dergelijke.
Als ziggo graag klanten wilt behouden zullen ze wel een goede aanbieding moeten maken voor bestaande klanten.
Bij kpn met 1gb glas en tv met alle zenders ben ik 22.50€ per maand goedkoper uit en nu een ps5 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zie op breedbandwinkel.nl nu een raar aanbod:
  • 6 maanden 33,50, daarna EUR 67 (1-jarig contract) voor 1000/100 Internet Elite & Ziggo GO App
  • Zakelijk internet 12 maanden EUR 42,05 na korting EUR 84,10 (ex BTW?) (1-jarig contract) 1200/120 Ziggo Zakelijk Internet Premium Xtra + TV Start Next
Maandelijkse kosten EUR 6 lager bij 3-jarig contract maar 🤷‍♂️

Er is dus weer een 50% korting actie leverbaar maar alleen voor het zakelijke product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 10:12
Mainuz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:50:
Ik zit ook in de laatste 2 maanden van de 12 maanden 50% aanbieding van vorig jaar.
Ik werd vorige week gebeld, beste wat ze kon bieden was in eerste instantie 3 maanden 10 euro korting. Daarna 6 maanden 10 euro korting, en uiteindelijk nadat ik een paar minuten in de wacht was gezet kwam ze met 9 maanden 10 euro korting, maar dan wel een 2 jaars verlenging bij die laatste aanbieding.
Bij mij ging het gesprek bijna hetzelfde bij retentie. Uiteindelijk stond er toch nog een andere aanbieding in het systeem die ik geaccepteerd heb. Ik zit sowieso nog 2 jaar vast aan Vodafone vanwege mijn telefoonabonnement. De combinatie korting met Ziggo maakt dat voor mij interessant aangezien ik van mijn werk al een KPN abonnement heb.

Mijn korting bij Ziggo is voor een 2 jarig abonnement. 1e jaar 20 euro korting en het 2e jaar het normale bedrag. IVM naamswijziging abonnement van Giga naar Elite en prijsverlaging ben ik het eerste jaar 23 euro goedkoper uit en het 2e jaar 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nog iemand alle opnames kwijt? Sinds vandaag staan er nog maar twee opnamen in mijn lijst, gisteren nog veel meer. Zijn deze evt. door Ziggo terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Rallye schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:40:
Zijn deze evt. door Ziggo terug te zetten?
Dat kan je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Komt vaker voor dus?

Edit: volgens het Ziggo forum wel. Sinds 1 oktober is onze korting afgelopen, zou daar iets fout gelopen zijn (hoewel er nog één aflevering van een serie van 24 september is achtergebleven).

[ Voor 83% gewijzigd door Rallye op 06-10-2024 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 17:34
Humma Kavula schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:28:
[...]

Hmm, ik zou door proberen.
Had vandaag een deurverkoper van Ziggo en als nieuwe klant kreeg ik bij een 1 jaar goedkoopste abbo ( ook alleen internet ) 9 maanden 50% korting.

Met een interactieve tv krijg je ook het ziggo totaal sport pakket erbij, ESPN, Champions league en de rest.

Ik ben ook gelijk over naar een jaartje Hollandse nieuwe sim only, 15 GB, onbeperkt bel en sms voor €10,50.
Krijg je dus 5 GB en, in mijn geval, Skyshowtime erbij door het combi pakket.

Ik gebruik die zenders niet/amper maar familie wel. Ging mij puur om de korting.

-edit-
Weer even Black Friday actie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vorige week kregen wij van Ziggo een nieuwe modem (Arris) ter vervanging van onze Ubee EVW3200 / 320B.
(niet zelf aangevraagd overigens)
Net aangesloten, ook de vaste telefoon en eigen router erachter.

Ik ging er vanuit dat ik met Ziggo moest gaan bellen om die Arris in bridge-modus te zetten, maar hij lijkt dit uit zichzelf al gedaan te hebben. Zo brandt alleen de groene LED en internet/telefoon werken ook.
Is dat normaal dat die modem zichzelf in bridge-modus zet?

Ook hadden wij een oude UMU-01 aansluiting. Die er af gehaald en de bijgeleverde POA-01-B er op gezet.
Samen met een 2e POA-01-B (om TV signaal in tweeën te splitsen) wordt zo'n AOP er niet netter op...

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Piet91 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:30:
Is dat normaal dat die modem zichzelf als in bridge-modus zet?
Dat wordt inprincipe overgenomen, sommige dingen gaan gewoon automatisch 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-04 18:54
Ik heb gisteren kunnen verlengen via retentie, 1 jaar met 9 maanden 20 euro korting (Elite, internet only).

[ Voor 18% gewijzigd door Uchiha1911 op 08-10-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:30:

Ook hadden wij een oude UMU-01 aansluiting. Die er af gehaald en de bijgeleverde POA-01-B er op gezet.
Samen met een 2e POA-01-B (om TV signaal in tweeën te splitsen wordt zo'n AOP er niet netter op...
Hoe had je dan eerst dat TV signaal gesplitst?

Hopelijk toch niet door de eerste TV op de middelste uitgang van de UMU-01 aan te sluiten en de tweede op de rechtse uitgang. (van voren gezien met de kabels naar onderen) De UMU-01 is een oudere splitter geschktl voor een modem, een TV en een radio aansluiting. Maar die laatste is niet meer van toepassing omdat de analoge radio van de kabel verdwenen is. Als je die radio aansluiting hebt gebruikt voor de tweede TV had je nooit een optimale situatie.

Inderdaad, het staat wat minder "strak" met een tweede splitter bovenop de eerste. Maar ach, je kunt die tweede splitter toch uit het zicht wegwerken door hem niet direct op de eerste te zetten, maar met een extra kabeltje ergens anders.

Overigens wordt tegenwoordig voor de eerste splitter tegenwoordig een POA-254 gebruikt.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Uchiha1911 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:00:
Ik heb gisteren kunnen verlengen via retentie, 1 jaar met 9 maanden 20 euro korting (Elite, internet only).
Goedenavond mag ik vragen welke keuze u heeft gemaakt in het keuze menu.
Want ik kreeg dus nu de aanbieding van 6x 10€ voor een 1 jarige verlenging naar internet Elite en tv max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-04 18:54
Lawrence schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:29:
[...]

Want ik kreeg dus nu de aanbieding van 6x 10€ voor een 1 jarige verlenging naar internet Elite en tv max.
Richting opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Roetzen Nee hoor, de splitter voor de TV's gewoon op de 2e poort aangesloten.
De 3e voor de radio inderdaad niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuuz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-04 03:11
Wat een frustratie vandaag bij Ziggo;

Contract aangeboden gekregen van 1 jaar 10 euro korting + goedkopere bundel (Elite + TV) i.p.v Alles in 1. Helemaal prima en kreeg ook nog de nieuwe zwarte Sagemcom modem (WiFi 6) i.p.v. oud Giga (Puma chipset)

Helaas was dat een valse belofte en krijgen ze het blijkbaar niet door het systeem, zelfs met escalatie. Half uur aan de telefoon gezeten met de laatste optie om zelf naar een winkel in de stad te gaan om daar te gaan bedelen voor een swap naar Sagemcom...

Ze kon ook geen technische swap doen omdat ik dan waarschijnlijk de oude witte modem nog steeds krijg terwijl ik hoor dat die EOL is.

Dan maar toch rustig gaan kijken naar glasvezel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:34
Lawrence schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:29:
[...]

Ligt ook zeer sterk aan wat de concurrentie op jouw adres aanbiedt en of er nog Vodafone (of Hollandsnieuwe etc) abbo's actief zijn op het adres.
Zonder glasvezel en een KPN mobieltje ga je niet meer korting krijgen denk ik.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Dank voor het antwoorden, ga het nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Mistraller schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:47:
[...]

Ligt ook zeer sterk aan wat de concurrentie op jouw adres aanbiedt en of er nog Vodafone (of Hollandsnieuwe etc) abbo's actief zijn op het adres.
Zonder glasvezel en een KPN mobieltje ga je niet meer korting krijgen denk ik.
Ik heb nu tv max en het oude max internet abbo, en wil verlengen met elite internet en tv max.
Er ligt sinds 1.5 jaar glasvezel, echter is kpn nog niet beschikbaar.
Ook odido youfone online kunnen nog niet.
Heb gebeld met trined en stipte, die kunnen beide leveren.
Stipte bijvoorbeeld 125 zenders en 1GB down/up 70€ per maand.

Ook hebben we hier beide Vodafone unlimited ook al jaren.
Als ik vodafone ook verlengde kon het ipv 6 maanden 9 maanden 10€ worden.
Ik heb serieus gevraagd hoe ze dit met droge ogen kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:34
Lawrence schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:47:
[...]

Ik heb nu tv max en het oude max internet abbo, en wil verlengen met elite internet en tv max.
Er ligt sinds 1.5 jaar glasvezel, echter is kpn nog niet beschikbaar.
Ook odido youfone online kunnen nog niet.
Heb gebeld met trined en stipte, die kunnen beide leveren.
Stipte bijvoorbeeld 125 zenders en 1GB down/up 70€ per maand.

Ook hebben we hier beide Vodafone unlimited ook al jaren.
Als ik vodafone ook verlengde kon het ipv 6 maanden 9 maanden 10€ worden.
Ik heb serieus gevraagd hoe ze dit met droge ogen kunnen aanbieden.
Met 70 euro per maand is dat natuurlijk geen aanbieding die zeer scherp is waardoor ziggo meer korting wil geven. Je wordt altijd even in de wacht gezet, dan gaan ze checken wat er op je adres mogelijk is. En je moet niet bluffen dat je opzegt als je dat niet echt gaat doen. Ze hebben die gesprekjes aan de lopende band. Zorgen dat je iemand in het zelfde postcode gebied met vergelijkbare alternatieven kent die wel hogere korting heeft gekregen en dat gewoon melden, dat werkt in mijn ogen beter.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Giel1
Giel1 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:56:
Vorig jaar een hele goede aanbieding meegepakt bij Ziggo (12 maanden 50% korting op abonnement). Dat loopt nu bijna af, dus even gebeld met de opzeg-afdeling. Beste deal die ze nu voor 1 jaar konden doen was 10 euro korting per maand, met ESPN compleet / 2x WiFi-versterkers gratis. Na wat gepraat en 'overleg' konden ze toch 20 euro per maand korting geven, maar dat bleek voor 2 jaar te zijn. Dat vond ik totaal niet aantrekkelijk dus uiteindelijk maar opgezegd. Wellicht dat ze de komende dagen nog een keertje bellen met een beter aanbod, maar gezien wat ik hier al langs heb zien komen ga ik daar niet vanuit.
Even een opvolging van mijn vorige post: gisteren werd ik toch weer gebeld door Ziggo, dit keer door een mevrouw die wel mandaat had om een goede korting te geven. Ze kon me een aanbod doen voor 8 maanden 35 euro korting op mijn abonnementsprijs (67) met behoud van de wifi-versterkers die ik had en inclusief een gratis zenderpakket. En dat voor een 1-jaars contract.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Giel1 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:28:
[...]

Even een opvolging van mijn vorige post: gisteren werd ik toch weer gebeld door Ziggo, dit keer door een mevrouw die wel mandaat had om een goede korting te geven. Ze kon me een aanbod doen voor 8 maanden 35 euro korting op mijn abonnementsprijs (67) met behoud van de wifi-versterkers die ik had en inclusief een gratis zenderpakket. En dat voor een 1-jaars contract.

telefonisch meteen opgezegd in het zelfde gesprek? Of later online?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 15:15
Giel1 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:28:
[...]

Dit lukt me ook elk jaar weer , 9 maand 35€ korting door op de online opzegknop te drukken . Na een week word je gebeld en die mensen kunnen je een betere korting geven . Beetje humor erbij ( zeg dat je het spel van overleggen met de supervisor graag wil overslaan ) en dan kom je een heel eind .

Suc7!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Totdat je geen goede aanbieding krijgt en je opzegging wel doorgaat. Dan moet je ook wel echt gaan opzeggen als het aanbod je niet aanstaat want anders moet je met hangende pootjes aangeven dat je toch niet wilt opzeggen en op een flinke korting uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:50:
Totdat je geen goede aanbieding krijgt en je opzegging wel doorgaat. Dan moet je ook wel echt gaan opzeggen als het aanbod je niet aanstaat want anders moet je met hangende pootjes aangeven dat je toch niet wilt opzeggen en op een flinke korting uit was.
Daarnaast moet je ook maar gebeld worden. Dat is destijds (overstap naar Odido) bij mij niet gebeurd. Pas na 11 maanden kwamen ze weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
Rohit schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:50:
[...]

telefonisch meteen opgezegd in het zelfde gesprek? Of later online?
In mijn eerste gesprek telefonisch opgezegd toen ze geen fatsoenlijke aanbieding konden doen, daarna werd ik dus weer opgebeld.
jongetje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:50:
Maar je hebt toch niets te verliezen? Na je opzegging kun je altijd nog teruggaan bij ze, als je ze opbelt met het verhaal dat je ze nog een kans wil geven krijg je altijd wel wat korting neem ik aan. En in mijn geval had ik al bij een andere provider iets aangevraagd dat sowieso goedkoper was dat hun eerste aanbod. Dus hoe dan ook was ik sowieso niet van plan de volledige prijs te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Bij mij ook geen enkele poging van Ziggo om me te behouden nadat ik telefonisch heb opgezegd ivm overstap naar Oidido.
Pagina: 1 ... 36 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie