Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:22
maurieske72 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:27:
[...]

Nee doe het al 4 jaar zo.Dan op mijn naam en rekeningnummer en jaar later op mijn vrouw haar naam.
Ik heb dit ook overwogen, maar na een lang gesprek met een retentie-medewerkster ben ik uiteindelijk toch maar voor het verlengaanbod gegaan.

Ik ben op jaarbasis €37,50 duurder uit t.o.v. een geheel nieuw abonnement op naam van mijn vrouw, en bij het verlengaanbod heb ik ook nog de extra keuze uit of TV Plus of Film1 gratis voor 1 jaar.

Nieuw abonnement (inclusief 6x 50% p.m. korting) :
XXL(400/40), TV Complete, Ziggo Sport Compleet, WiFipod 6 = €652,50 per jaar

Verlengaanbod (inclusief 9x €20.- p.m. korting) :
XXL(400/40), TV Complete, Ziggo Sport Compleet, Film1 of TV Plus, WiFipod 6 = €690,- per jaar

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 22:57
Pierre_nr1 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:52:
[...]

Ik heb dit ook overwogen, maar na een lang gesprek met een retentie-medewerkster ben ik uiteindelijk toch maar voor het verlengaanbod gegaan.

Ik ben op jaarbasis €37,50 duurder uit t.o.v. een geheel nieuw abonnement op naam van mijn vrouw, en bij het verlengaanbod heb ik ook nog de extra keuze uit of TV Plus of Film1 gratis voor 1 jaar.

Nieuw abonnement (inclusief 6x 50% p.m. korting) :
XXL(400/40), TV Complete, Ziggo Sport Compleet, WiFipod 6 = €652,50 per jaar

Verlengaanbod (inclusief 9x €20.- p.m. korting) :
XXL(400/40), TV Complete, Ziggo Sport Compleet, Film1 of TV Plus, WiFipod 6 = €690,- per jaar
Ik krijg ook €100 cashback.

Maar 9 maanden €20 krijgt niet iedereen aangeboden (ligt eraan wie je aan de lijn krijgt) en dat doen ze meestal alleen als je 2 jaar verlengd.

• Pierre_nr1
maurieske72 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:22:
[...]

Ik krijg ook €100 cashback.

Maar 9 maanden €20 krijgt niet iedereen aangeboden(ligt eraan wie je aan de lijn krijgt)dat doen ze meestal alleen als je 2 jaar verlengd.
Het zal per persoon verschillen, ik heb een uur 'onderhandelt', met dit als resultaat. Ik heb me er ook goed op voorbereid en het één en ander op papier gezet van tevoren. En ik heb 1 jaar verlengd, dus 9x €20,- p.m. korting is zeker mogelijk, het 'systeem' van Ziggo laat het blijkbaar wel toe. Het is een samenspel om de grenzen te zoeken. Gewoon rustig en vriendelijk blijven, en op een gegeven moment zelf een verlangaanbod doen. Uiteindelijk kwamen we hier op uit, ik ben dik tevreden.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 07:49
maurieske72 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:25:
[...]

Als ze op hetzelfde adres wonen wel ja.
Waarom ziggo kan toch niet zien welke bankrekening bij wel adres woont...

• maurieske72
Pierre_nr1 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:34:
[...]

Het zal per persoon verschillen, ik heb een uur 'onderhandelt', met dit als resultaat. Ik heb me er ook goed op voorbereid en het één en ander op papier gezet van tevoren. En ik heb 1 jaar verlengd, dus 9x €20,- p.m. korting is zeker mogelijk, het 'systeem' van Ziggo laat het blijkbaar wel toe. Het is een samenspel om de grenzen te zoeken. Gewoon rustig en vriendelijk blijven, en op een gegeven moment zelf een verlangaanbod doen. Uiteindelijk kwamen we hier op uit, ik ben dik tevreden.
En toch ligt het eraan wie je eraan krijgt,ik kreeg iig 6 x€20.
Maar ik ben nu sowieso goedkoper uit dus vind het prima zo.

Trouwens ik hoefde die CI module niet terug te sturen,die kon ik weggooien,of die dingen er helemaal uit gaan bij Ziggo.
Las wel dat je op die module per 1 okt niet meer tvgemist en npo gemist kon kijken en nog wat dingen meen ik.

• maurieske72
MikeT80 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:42:
[...]

Waarom ziggo kan toch niet zien welke bankrekening bij wel adres woont...
Ik zou zeggen probeer het, misschien lukt het je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 00:36
Stefan22 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:44:
Zit nu een jaar bij KPN (Glasvezel), had daarvoor in de vorige woning Ziggo, en om eerlijk te zijn beviel dat beter, vooral qua TV (ja, mensen kijken nog lineaire TV).

Die Mediabox van KPN bevalt niet, de app evenmin, en qua internet merk ik eigenlijk weinig verschil. Is het heel gek dat ik erover denk om terug voor Ziggo te kiezen en dan wat meer betaal voor een beter TV product?
Nee, dat is helemaal niet raar!

Ik schat in dat 95% van de mensen (waaronder waarschijnlijk ik) qua internet genoeg heeft aan 100 Mbps download (en zeg zo'n 20 Mbps upload). Of je dan Ziggo 400/40 Mbps of KPN 1000/1000 Mbps hebt maakt niks uit, je merkt het niet.

Zo ben ik een maand geleden "gedowngrade" van Ziggo 750/60 Mbps naar Ziggo 400/40 Mbps, en ik heb het niet gemerkt, behalve dan dat het me iets minder kost.

Ziggo heeft in Nederland het beste (lineaire) tv platform. Ook al kijk ik steeds minder lineair, ik vind het wel heel fijn om via Ziggo te kijken, dat bevalt me beter dan KPN of Odido.

Als je lineaire tv belangrijk vindt, ga er dan voor! Niet alleen DVB-C hebben ze goed op orde, ook IPTV middels de Next Mini kastjes. Alleen ben ik geen fan van "kastjes" van een provider, doe mij maar een DVB-C ontvanger of een Apple TV (of Google TV) app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:43
Zit nu een jaar bij KPN (Glasvezel), had daarvoor in de vorige woning Ziggo, en om eerlijk te zijn beviel dat beter, vooral qua TV (ja, mensen kijken nog lineaire TV).

Die Mediabox van KPN bevalt niet, de app evenmin, en qua internet merk ik eigenlijk weinig verschil. Is het heel gek dat ik erover denk om terug voor Ziggo te kiezen en dan wat meer betaal voor een beter TV product?
Als het gek zou zijn dan geldt dat voor 3 miljoen huishoudens in Nederland, dus dat beantwoord je vraag ook wel denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:57:
107Mbps up zou normaal moeten zijn. Tools -> Network status -> Configuration tab.

[Afbeelding]
2x 107Mb/s en als het goed is, is er nog een derde met een paar Mb/s. 3 SFID’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Cu9w_aaSjUch7GRiV12g8rJ-G0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHyFUteLkxaWoUbUqLscblqN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door CreativeS op 13-09-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 15:33
maurieske72 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:27:
[...]

Nee doe het al 4 jaar zo.Dan op mijn naam en rekeningnummer en jaar later op mijn vrouw haar naam.
Nog even voor de check: je zegt dan eerst je oude contract op, dan wordt gevraagd om je oude spullen op te sturen en dan sluit je per de einddatum een nieuw contract af. Of mis ik dan nog iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurieske72
JoostdeSuproost schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:45:
[...]

Nog even voor de check: je zegt dan eerst je oude contract op, dan wordt gevraagd om je oude spullen op te sturen en dan sluit je per de einddatum een nieuw contract af. Of mis ik dan nog iets?
Als je de bevestiging van de opzegging binnen hebt sluit je (ik doe het de dag erna) op een andere naam en rekeningnummer je nieuwe af..Ik doe nu wel altijd 1 dag later dat nieuwe contract laten ingaan,dus zeg maar als het 1 okt afloopt 2 okt het nieuwe laten ingaan.Heb de eerste keer het op dezelfde dag laten ingaan en werkte ook maar hoorde van anderen dat ze soms een afwijzing kregen dus daarom doe ik het 1 dag later nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 15:33
maurieske72 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:23:
[...]

Als je de bevestiging van de opzegging binnen hebt sluit je (ik doe het de dag erna) op een andere naam en rekeningnummer je nieuwe af..Ik doe nu wel altijd 1 dag later dat nieuwe contract laten ingaan,dus zeg maar als het 1 okt afloopt 2 okt het nieuwe laten ingaan.Heb de eerste keer het op dezelfde dag laten ingaan en werkte ook maar hoorde van anderen dat ze soms een afwijzing kregen dus daarom doe ik het 1 dag later nu.
Thanks voor je tip! Ik heb nu opgezegd, dan krijg ik nog een mail, dan word ik nog gebeld en dan krijg ik nog een bevestigingsbrief. Als ze deze tijd nu eens zouden steken in het verlengen van klanten, dan bleven er heel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:25

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Is het heel gek dat ik [..] wat meer betaal voor een beter [..] product?
Nee, dat is niet raar. Wat raar is, is dat iemand anders een mening denkt te moeten vormen (en uiten) over of jij wel of niet bereid bent meer of minder te betalen voor een product/dienst/whatever. Het is per definitie een subjectieve keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door MarcelG op 13-09-2024 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurieske72
JoostdeSuproost schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:37:
[...]

Thanks voor je tip! Ik heb nu opgezegd, dan krijg ik nog een mail, dan word ik nog gebeld en dan krijg ik nog een bevestigingsbrief. Als ze deze tijd nu eens zouden steken in het verlengen van klanten, dan bleven er heel wat.
Ik had telefonisch opgezegd en kreeg meteen een aanbieding en kreeg iets later de bevestiging per mail toen ik aangaf dat ik toch wilde opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MarcelG schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:42:
Wat raar is, is dat iemand anders een mening denkt te moeten vormen (en uiten) over of jij wel of niet bereid bent meer of minder te betalen voor een product/dienst/whatever.
Juist en zulke lui kun je missen als kiespijn. We hebben ook een aantal jaren KPN FTTH gehad, maar zijn qua gebruiksgemak blij om weer bij Ziggo te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-05 22:11
Na veel gelezen te hebben over ziggo en kpn ben ik toch benieuwd of er nog recente ervaringen zijn van de kwaliteit van kpn tv.
Wij zitten eigenlijk al jaren bij ziggo, zelfs nog in de Casema tijd.
Inmiddels alweer ruim 2.5 jaar geleden hebben we ook meegedaan met de actie van glasdraad en hebben voor 250€ de aansluiting in huis laten maken.
We wachten eigenlijk nu al bijna 1.5 jaar op kpn wat elke keer uitgesteld wordt, nu dan zouden we eind september kunnen gaan afsluiten.
Er zijn zat andere beschikbaar zoals fiber stipte snlr trined enz enz, maar ik lees daar vaak over dat hun tv via canal+ matig is.
Als ik overstap zou kpn de meest logische zijn, echter begin ik de laatste steeds meer te twijfelen of ik het wel moet doen.
De reden is dat er toch wel vaak thuisgewerkt wordt waarbij er met teams en dergelijke vergaderd wordt, de upload snelheid van ziggo merk je hierin wel.
De tv kwaliteit is nu eigenlijk perfect via de oude next die nog aan de coax hangt, om die reden ook nog geen next mini genomen eigenlijk.
We kijken ook Videoland Netflix (via de app op de Sony oled tv) het meeste nemen we op en kijken dan terug zonder reclame.
Als je opneemt doet de coax dan nog iets, Of kijken we dan al een soort tv via het internet in mindere kwaliteit dan live via coax?
We zijn wel echte tv liefhebbers en kijken graag serie,s films en dergelijke, audio/video is ook een hobby dus vandaar ook de Sony oled icm een mooie Marantz/Dali home cinema set.
Ben toch wel een soort van bang om straks te balen van de beeldkwaliteit bij kpn, wellicht zijn er hier meer ervaringsdeskundigen.
We hebben overigens nu het snelste internet abbo in de oude vorm dus niet de snelste snelheid van nu, daarbij tv Max dus met alle zenders.
Ik kon het wel omzetten naar het nieuwe elite abonnement maar dan ook weer voor 1 of 2 jaar.
Echter nog niet gedaan aangezien ik nog keuze vrijheid wil hebben.
Betaal nu 103€ en als ik nu een na abonnement zou afsluiten is het sneller en 92,50 voor precies hetzelfde, als ik besluit te blijven ga ik maar weer eens bellen dat levert vaak toch voordeel op.
Bedankt alvast voor de hulp.

[ Voor 13% gewijzigd door Lawrence op 15-09-2024 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Als je de kwaliteit van Netflix prima vindt, dan is tv kijken via KPN ook prima te doen. Qua lineaire tv levert Ziggo de beste kwaliteit. Je kan toch trouwens tv van Ziggo afnemen en glasvezel internet van KPN? Dan heb je het beste van beide werelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GioStyle schreef op zondag 15 september 2024 @ 01:58:
. Qua lineaire tv levert Ziggo de beste kwaliteit.
Hoe kom je daarbij?
Zover ik weet is kpn de enige die de streams van het mediapark 1op1 doorgeeft.
https://www.totaaltv.nl/n...zenders-op-alle-decoders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:31:
[...]

Hoe kom je daarbij?
Praktijkervaring van afgelopen januari.

Leuk dat KPN de kwaliteit omhoog heeft geschroefd. Dan stap ik eind dit jaar weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Lawrence schreef op zondag 15 september 2024 @ 01:48:
... De reden is dat er toch wel vaak thuisgewerkt wordt waarbij er met teams en dergelijke vergaderd wordt, de upload snelheid van ziggo merk je hierin wel. ...
Hier met een 400/40 verbinding waag ik dat te betwijfelen.

Heb je geen vrienden of familie die klant zijn van de concurrentie om daar zelf te kijken hoe het met de tv belevenis zit ?

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 15-09-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 22:38
Na veel gelezen te hebben over ziggo en kpn ben ik toch benieuwd of er nog recente ervaringen zijn van de kwaliteit van kpn tv.
Wij zitten eigenlijk al jaren bij ziggo, zelfs nog in de Casema tijd.
Inmiddels alweer ruim 2.5 jaar geleden hebben we ook meegedaan met de actie van glasdraad en hebben voor 250€ de aansluiting in huis laten maken.
We wachten eigenlijk nu al bijna 1.5 jaar op kpn wat elke keer uitgesteld wordt, nu dan zouden we eind september kunnen gaan afsluiten.
Er zijn zat andere beschikbaar zoals fiber stipte snlr trined enz enz, maar ik lees daar vaak over dat hun tv via canal+ matig is.
Als ik overstap zou kpn de meest logische zijn, echter begin ik de laatste steeds meer te twijfelen of ik het wel moet doen.
De reden is dat er toch wel vaak thuisgewerkt wordt waarbij er met teams en dergelijke vergaderd wordt, de upload snelheid van ziggo merk je hierin wel.
De tv kwaliteit is nu eigenlijk perfect via de oude next die nog aan de coax hangt, om die reden ook nog geen next mini genomen eigenlijk.
We kijken ook Videoland Netflix (via de app op de Sony oled tv) het meeste nemen we op en kijken dan terug zonder reclame.
Als je opneemt doet de coax dan nog iets, Of kijken we dan al een soort tv via het internet in mindere kwaliteit dan live via coax?
We zijn wel echte tv liefhebbers en kijken graag serie,s films en dergelijke, audio/video is ook een hobby dus vandaar ook de Sony oled icm een mooie Marantz/Dali home cinema set.
Ben toch wel een soort van bang om straks te balen van de beeldkwaliteit bij kpn, wellicht zijn er hier meer ervaringsdeskundigen.
We hebben overigens nu het snelste internet abbo in de oude vorm dus niet de snelste snelheid van nu, daarbij tv Max dus met alle zenders.
Ik kon het wel omzetten naar het nieuwe elite abonnement maar dan ook weer voor 1 of 2 jaar.
Echter nog niet gedaan aangezien ik nog keuze vrijheid wil hebben.
Betaal nu 103€ en als ik nu een na abonnement zou afsluiten is het sneller en 92,50 voor precies hetzelfde, als ik besluit te blijven ga ik maar weer eens bellen dat levert vaak toch voordeel op.
Bedankt alvast voor de hulp.
toon volledige bericht
Ik heb jaren bij KPN gezeten (glas). Internet is zeer stabiel. Geen storingen (wel met eigen apparatuur) en tv is van goede kwaliteit. 2 jaar geleden is de gok gewaagd om naar Online over te stappen. Internet was prima maar Canal Digitaal vond ik ronduit slecht (kwaliteit en.menu). Voor het einde van het contract overstap naar Ziggo. Wat een verademing. Upload is lager maar daar heb ik geen last van (1000/100). Tv is gewoon top. Daar kan geen enkele provider tegenop. Mocht ik ook terug gaan naar glas dan zal het KPN zijn. Maar dan moeten ze eerst de dienst op orde hebben. Klanten zijn zeker niet altijd positief ober het Androidkastje. KPN zal eerst beter onder knie moeten krijgen voordat ik overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
GioStyle schreef op zondag 15 september 2024 @ 01:58:
Als je de kwaliteit van Netflix prima vindt, dan is tv kijken via KPN ook prima te doen. Qua lineaire tv levert Ziggo de beste kwaliteit. Je kan toch trouwens tv van Ziggo afnemen en glasvezel internet van KPN? Dan heb je het beste van beide werelden.
Bedankt voor de tip, ik ga is kijken of dat kan.
Ik geloof dat je zonder internet van ziggo niet kan opnemen en dergelijke.
Maar dat ga ik nog eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
W1ck1e schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:31:
[...]
Hier met een 400/40 verbinding waag ik dat te betwijfelen.

Heb je geen vrienden of familie die klant zijn van de concurrentie om daar zelf te kijken hoe het met de tv belevenis zit ?
Grappig inderdaad ben ik bij familie bezig geweest om kpn te installeren voor hun.
Zei hebben dezelfde oled tv en het beeld was toen wel goed.
1 op 1 vergelijken vond ik toen wel lastig omdat het niet naast elkaar stond.
Voor mijn gevoel was het soms met bewegingen iets blokkerig.
Nu wist ik toen niet dat je de instelling multicast met beste beeldkwaliteit kon aanvinken.
Dit ga ik nog een keer bekijken bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Edje040 schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:53:
[...]

Ik heb jaren bij KPN gezeten (glas). Internet is zeer stabiel. Geen storingen (wel met eigen apparatuur) en tv is van goede kwaliteit. 2 jaar geleden is de gok gewaagd om naar Online over te stappen. Internet was prima maar Canal Digitaal vond ik ronduit slecht (kwaliteit en.menu). Voor het einde van het contract overstap naar Ziggo. Wat een verademing. Upload is lager maar daar heb ik geen last van (1000/100). Tv is gewoon top. Daar kan geen enkele provider tegenop. Mocht ik ook terug gaan naar glas dan zal het KPN zijn. Maar dan moeten ze eerst de dienst op orde hebben. Klanten zijn zeker niet altijd positief ober het Androidkastje. KPN zal eerst beter onder knie moeten krijgen voordat ik overstap.
Bedankt voor de uitgebreide ervaring.
Ik durfde daarom al niet naar een aanbieder te gaan die via canal digitaal tv aanlevert.
Vanuit glasdraad zijn ze al aan de deur geweest en probeerde mij een dienst te verkopen bij trined of stipte.
Waarvan ik van de laatste niet kan zien of hun via canal digitaal leveren.
Als ik niks aansluit moet ik nogmaals 250€ betalen, dat was wel transparant bij het aangaan van het project.
Echter wij wilde niet afhankelijk worden van ziggo dus toch meegedaan.

Hoeveel upload zou je ongeveer nodig hebben voor een redelijk beeld met teams bijvoorbeeld?
Als ik upgrade naar elite dan ga ik zeker omhoog met mijn upload aangezien ik nog een oud max abonnement heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik ben juist van KPN teruggegaan naar Ziggo omdat de aanbieding van Ziggo zoveel beter was dan het verlengingsaanbod van de KPN.

Tot nog toe geen spijt van gehad, straks met Black Friday maar eens kijken wat er dan aan aanbiedingen liggen. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Lawrence schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:05:
Grappig inderdaad ben ik bij familie bezig geweest om kpn te installeren voor hun.
Zei hebben dezelfde oled tv en het beeld was toen wel goed.
1 op 1 vergelijken vond ik toen wel lastig omdat het niet naast elkaar stond.
Voor mijn gevoel was het soms met bewegingen iets blokkerig.
Nu wist ik toen niet dat je de instelling multicast met beste beeldkwaliteit kon aanvinken.
Dit ga ik nog een keer bekijken bij hun.
Kijk vooral eens naar Discovery :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lawrence schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:13:
[...]
Hoeveel upload zou je ongeveer nodig hebben voor een redelijk beeld met teams bijvoorbeeld?
Een teams sessie is afhankelijk van hoe groot je je window hebt (kleiner venster is minder download data) tussen de 1 en iets van 4Mbit up en down. Dat kan dus ook prima met het 100Mbit abonnement van Ziggo met 10Mbit upload.

Verder dacht ik dat trined een eigen tv platform had? Maargoed, dat kun je beter hier vragen: [Trined Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:31:
Hoe kom je daarbij?
Daar tegenover staat de lagere bitrate bij andere zenders. Ze hebben het alleen maar over die tien zenders. Ik heb liever een goed gemiddelde. Zo zie je maar weer dat de marketing bij KPN wel goed zit. Alsof je enkel naar de eerste tien zenders kijkt…

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 15-09-2024 15:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 22:32
Wtf Ziggo weet het wel moeilijk te maken zeg: Ik had via de website laten weten mijn abonnement te willen beëindigen. Vrijdag belde iemand van Ziggo om een aanbod te doen voor verlenging. Na wat heen-en-weer kwam ze met een aanbod voor €24 p/m voor het hele jaar, met een jaarcontract. Dat vond ik prima, dus ik ging akkoord. We hebben het typische riedeltje gedaan waar je wordt opgenomen en bevestigt akkoord te gaan, en het telefoontje eindigt.

Een half uur later wordt ik opeens teruggebeld, en blijkt dat ze toch niet dat aanbod had kunnen doen. Blijkbaar dacht ze dat dit kon, maar kreeg ze het daarna niet voor elkaar in het systeem van Ziggo. Ze wilde toen een ander aanbod doen met het bekende 9-maanden €20 korting. Toen heb ik mijn hakken in het zand gezet, aangezien afspraak=afspraak. Feitelijk zijn we een overeenkomst aangegaan, en kan Ziggo dat niet eenzijdig wijzigen of opzeggen. Dus ik heb haar wel drie keer terug naar haar leidinggevende gestuurd om dit netjes op te lossen, en moest steeds weer opnieuw duidelijk maken dat Ziggo hier gewoon een overeenkomst is aangegaan. Ze kon me niet doorverbinden of met de leidinggevende laten praten. Dus nu heeft ze maar een verzoek in het systeem gezet om me terug te laten bellen.

Maar wtf moet je met zo'n situatie 8)7 Ziggo maakt er een zooitje van, en probeert vervolgens te doen alsof het nooit gebeurd is. Juridisch hebben ze geen poot om op te staan, maar dit lijkt me wel een situatie waar het onrealistisch is als consument om je recht te halen bij zo'n groot bedrijf.

Vooral gewoon absurd dat ze niet het fatsoen hebben om gewoon hun afspraken na te komen.

Kijken wat hiervan komt.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!
link0007 schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:02:
Wtf Ziggo weet het wel moeilijk te maken zeg: Ik had via de website laten weten mijn abonnement te willen beëindigen. Vrijdag belde iemand van Ziggo om een aanbod te doen voor verlenging. Na wat heen-en-weer kwam ze met een aanbod voor €24 p/m voor het hele jaar, met een jaarcontract. Dat vond ik prima, dus ik ging akkoord. We hebben het typische riedeltje gedaan waar je wordt opgenomen en bevestigt akkoord te gaan, en het telefoontje eindigt.

Een half uur later wordt ik opeens teruggebeld, en blijkt dat ze toch niet dat aanbod had kunnen doen. Blijkbaar dacht ze dat dit kon, maar kreeg ze het daarna niet voor elkaar in het systeem van Ziggo. Ze wilde toen een ander aanbod doen met het bekende 9-maanden €20 korting. Toen heb ik mijn hakken in het zand gezet, aangezien afspraak=afspraak. Feitelijk zijn we een overeenkomst aangegaan, en kan Ziggo dat niet eenzijdig wijzigen of opzeggen. Dus ik heb haar wel drie keer terug naar haar leidinggevende gestuurd om dit netjes op te lossen, en moest steeds weer opnieuw duidelijk maken dat Ziggo hier gewoon een overeenkomst is aangegaan. Ze kon me niet doorverbinden of met de leidinggevende laten praten. Dus nu heeft ze maar een verzoek in het systeem gezet om me terug te laten bellen.

Maar wtf moet je met zo'n situatie 8)7 Ziggo maakt er een zooitje van, en probeert vervolgens te doen alsof het nooit gebeurd is. Juridisch hebben ze geen poot om op te staan, maar dit lijkt me wel een situatie waar het onrealistisch is als consument om je recht te halen bij zo'n groot bedrijf.

Vooral gewoon absurd dat ze niet het fatsoen hebben om gewoon hun afspraken na te komen.

Kijken wat hiervan komt.
toon volledige bericht
Wat heb je op de mail binnengekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:17:
[...]

Wat heb je op de mail binnengekregen?
Gokje: niks. Aangezien @link0007 aangeeft dat de medewerker het niet kreeg ingevoerd in het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:29:
[...]

Gokje: niks. Aangezien @link0007 aangeeft dat de medewerker het niet kreeg ingevoerd in het systeem.
Dat is precies mijn vraag. Ik ben benieuwd of ze nu de lagere aanbieding invoeren of niets invoeren, want Ziggo mailt altijd met een contractverlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1

Kijken wat hiervan komt.
toon volledige bericht
Wat hield dat aanbod van €24,- per maand precies in? Dus, wat voor abonnement en extra's?

Ik heb namelijk een bedrag van €24,- per maand nog nooit gehoord. Ik verwacht ook niet dat je een mailtje hebt ontvangen ter bevestiging, aangezien het Ziggo systeem het aanbod niet heeft accepteerd (precies zoals @RobertMe ook al zei)

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 15-09-2024 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:37:
[...]

Dat is precies mijn vraag. Ik ben benieuwd of ze nu de lagere aanbieding invoeren of niets invoeren, want Ziggo mailt altijd met een contractverlenging.
Mijn vermoeden: er is telefonisch een akkoord bereikt, vervolgens wil de medewerker het invoeren, "computer says no", medewerker belt @link0007 terug om aan te geven dat "computer says no" en om dus een ander aanbod te doen.

Maar wat @link0007 volledig terecht aangeeft, is dat hij een mondeling akkoors heeft, en Ziggo die telefoongesprekken ook doet opnemen. Dus dan is het Ziggo zijn probleem om er een "computer says yes" van te maken. Maarja, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
?????
Waaraan merk je dat?

Begin corona hadden we 300/30 Mbps als ik me niet vergis, en toen werkten / studeerden we met z'n vieren thuis, met continu 4 simultane Teams sessies plus alles wat er nog meer bijkomt.

Dat ging prima, nooit iets van vertraging of haperingen gemerkt. Nu, met geregeld 2 personen tegelijk thuiswerken, nog steeds geen enkel probleem met inmiddels 400/40 Mbps Ziggo internet.

Ik beweer niet dat jij geen Teams problemen hebt, ik beweer wel dat dat het niet aan je internet verbinding ligt.

Hoe is je netwerk thuis? Zelf geregeld of Ziggo wifipods? Ik regel m'n eigen thuisnetwerk en dat bevalt me prima.

Downgrade eerst je verbinding naar 400/40, dat is echt voldoende, en schaf een eigen netwerk aan van het geld dat je bespaart.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Lawrence
Kijk vooral naar de zenders waar je altijd naar kijkt. De kwaliteit van een zender waar je nooit naar kijkt boeit namelijk totaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:09:
[...]
Mijn vermoeden: er is telefonisch een akkoord bereikt, vervolgens wil de medewerker het invoeren, "computer says no", medewerker belt @link0007 terug om aan te geven dat "computer says no" en om dus een ander aanbod te doen.

Maar wat @link0007 volledig terecht aangeeft, is dat hij een mondeling akkoors heeft, en Ziggo die telefoongesprekken ook doet opnemen. Dus dan is het Ziggo zijn probleem om er een "computer says yes" van te maken. Maarja, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
Kan je in zo'n geval ook de opname opvragen?
"Computer says no" is een geval "dit moet een maatwerk proces in". De simpelste oplossing is misschien een directe korting/cashback in de eerste maand.

Als je het hard speelt wordt dit het probleem van de call-centre medewerker maar het callcentre moet hier een proces voor hebben. Ziggo wil negatieve PR (laat staan met opname) niet op een nieuwssite hebben. Zakelijk aanbod, aanbod aanvaard, opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:38:
@Lawrence
Kijk vooral naar de zenders waar je altijd naar kijkt. De kwaliteit van een zender waar je nooit naar kijkt boeit namelijk totaal niet!
*knip*. Dat mag echt wel wat vriendelijker.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 16-09-2024 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Ik ga zo is inloggen en kijken welke snelheid we nu hebben.
Ik weet dat we max hadden maar mijn abbo loopt alweer 2.5 jaar ongeveer na een verleng aanbieding.
Ik heb van ziggo zo,n deco set in bruikleen met 3 van die pods in huis.
De playstation en netflix 4K gaat altijd prima, zelfs Sony pictures core in purestream gaat goed.
Ik heb inmiddels ook een kabel naar boven gelegd tijdens verbouwing en heel eerlijk moet ik die nog afmonteren in de muur.
Ik ga dat ook eerst maar eens doen en dan kijken of het met minder haperen gaat.
Ik zie anderen wel perfect maar hoor dat andere mij niet altijd scherp op vloeiend zien.
Verder ging het mij ook om de tv kwaliteit en tov ziggo.
Ik kan altijd is een jaartje kpn doen en het ervaren, dat scheelt mij sowieso de extra 250€ kosten die ik anders moet betalen als ik geen dienst ga afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lawrence schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:21:

Ik kan altijd is een jaartje kpn doen en het ervaren, dat scheelt mij sowieso de extra 250€ kosten die ik anders moet betalen als ik geen dienst ga afnemen.
Begrijp ik het goed dat KPN bij jou het glas tot in de meterkast heeft gebracht maar dat de aanleg niet gratis is als je geen abonnement afneemt?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Lawrence schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:21:
...
Ik zie anderen wel perfect maar hoor dat andere mij niet altijd scherp op vloeiend zien. ...
Dat kan dus ook aan jouw camera liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
W1ck1e schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:58:
[...]

Dat kan dus ook aan jouw camera liggen.
Dat zou in theorie kunnen, echter hebben we allemaal dezelfde laptop.
Ook is mijn laptop al een keer gewisseld voor een nw en is er daarin niks veranderd.
Bedankt voor het meedenken sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Roetzen schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:39:
[...]

Begrijp ik het goed dat KPN bij jou het glas tot in de meterkast heeft gebracht maar dat de aanleg niet gratis is als je geen abonnement afneemt?
Niet kpn maar glasdraad, je kon meedoen voor 250€
Deze wordt geïncasseerd als je een dienst afneemt.
Neem je geen dienst af dan wordt het 500€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Lawrence schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:13:
[...]

Dat zou in theorie kunnen, echter hebben we allemaal dezelfde laptop.
Ook is mijn laptop al een keer gewisseld voor een nw en is er daarin niks veranderd.
Bedankt voor het meedenken sowieso.
Laptop: bedraad of wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Nog via de wifi, wel met de tp-link deco M4 set van ziggo.
Draad ligt boven klaar is getrokken tijdens de grote verbouwing, moet alleen nog afgemonteerd worden in de muur.
De laptop staat nu op 1M van die deco af, maar heb ook het idee dat het niet geweldig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Lawrence schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:52:
[...]

Nog via de wifi, wel met de tp-link deco M4 set van ziggo.
Draad ligt boven klaar is getrokken tijdens de grote verbouwing, moet alleen nog afgemonteerd worden in de muur.
De laptop staat nu op 1M van die deco af, maar heb ook het idee dat het niet geweldig is.
Kijk eens of je bedraad kan teamen. Zonder een stukje draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawrence
W1ck1e schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:17:
[...]

Kijk eens of je bedraad kan teamen. Zonder een stukje draadloos.
Zal binnenkort de aansluiting gereed maken zodat laptop aan de kabel kan.
Wellicht gaat het dan stukken beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:08
Ik ben al 14 jaar klant bij Ziggo, nooit problemen. Snelheid is voldoende altijd compleet gehad.

Enige maanden geleden een enquete van Ziggo ingevuld, licht negatieve feedback gegeven en toen ben ik door hun gebeld en hebben ze zelf het aanbod van 9 x 20 euro korting gegeven op een jaar contract.
Ik heb tv uit het abonnement gehaald.
Ben van 78 euro naar 59 gegaan plus 20 euro korting. Dus komende 9 maanden 750Mbit internet voor 39 euro.
Halvering van de kosten.
Oude situatie was dus 940 euro per jaar, best een bedrag.
Na 12 maanden maar opnieuw onderhandelen.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat reacties aangepast en verwijderd, zullen we de wellus-niettus discussie hier stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcy01
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-02 15:29
Ook zojuist verlengd voor 1 jaar, 6 maanden 20 euro korting. De medewerkster vertelde dat je alleen 9x 20 euro korting krijgt als je ook een mobiel abbo hebt via vodafone of submerken, wellicht dan iemand die 9x 20 euro korting heeft gekregen dit bevestigen/ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sourcy01 schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:09:
Ook zojuist verlengd voor 1 jaar, 6 maanden 20 euro korting. De medewerkster vertelde dat je alleen 9x 20 euro korting krijgt als je ook een mobiel abbo hebt via vodafone of submerken, wellicht dan iemand die 9x 20 euro korting heeft gekregen dit bevestigen/ontkrachten.
Wij hebben een "hollands nieuwe" abonnement, dus daar even aan denken wanneer we later dit jaar korting willen bedingen. Dank je wel voor de tip. Wordt dus wellicht vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:24
Hier Hollands nieuwe en idd 9*20 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-04 20:36
matthijst schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:24:
[...]

Hier Hollands nieuwe en idd 9*20 gekregen.
Hier ook Hollandsnieuwe maar hier beginnen ze met 6x20
Ligt het nu echter aan welke persoon je nou hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lelytown schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:56:
[...]

Beginnen ze met 6x20, of eindigen ze ook met 6x20? Uiteraard zullen ze niet meteen het beste aanbod doen ;) Laatste keer begonnen ze bij mij ook met 6x 10, toen 9x10, en toen toch eindelijk 6x20. Geen Vodafone (noch submerken) op hetzelfde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
lelytown schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:56:
[...]

Gewoon nog even wachten en later nog eens proberen. Ik heb 2 maanden geleden 1 jaar 50% korting op 2 jaars contract gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appel001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:03

Kijken wat hiervan komt.
toon volledige bericht
Volgens mij kun je onder de GDPR/ privacywetgeving gewoon de opname van het gesprek opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:40
Aanbod gekregen om 9x10 euro korting te krijgen. Niet tevreden mee, morgen nog maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Reeker schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:56:
Aanbod gekregen om 9x10 euro korting te krijgen. ...
Belde jij of zij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de "Vodafone & Ziggo" app? Moest opnieuw inloggen en kom niet door de "I'm not a robot" controle, die pagina lijkt kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcy01
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-02 15:29
Ja heb hetzelfde probleem in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-05 09:18
Me2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:40
Ik zelf

• Supershiva
  • Laatst online: 20-05 20:43
Net gebeld, wilde m'n TV abo eruit hebben en alleen internet overhouden.
Aanbieding voor nieuw 1 jarig contract;

Internet start 200/30mbit, 48 euro per maand en de eerste 6 maanden 20 euro korting.

Best oke toch?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Supershiva "Internet start 200/30mbit, 48 euro "
Als ik niet al bij een glasvezel-aanbieder zat, dan zou ik heel snel overstappen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Supershiva
  • Laatst online: 20-05 20:43
Raven schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:23:
@Supershiva "Internet start 200/30mbit, 48 euro "
Als ik niet al bij een glasvezel-aanbieder zat, dan zou ik heel snel overstappen :P
Ik betaal nu een jaar omgerekend 38 euro per maand voor 200mbit down, up hebben we niet echt nodig.

Ik heb nog niet op die bevestiging knop gedrukt in de mail dus kan er nog vanaf zien.

Bij welke glasboer zou dit veel goedkoper kunnen?

Hier ligt alleen glasvezel van KPN in de grond.
Alle clubs die hier over leveren werken met die brakke Experia boxen waar je maar een beperkt aantal vaste ip adressen in kan zetten, dat zijn er voor mij thuis te weinig weet ik uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Supershiva Niet zo zeer goedkoper, maar meer waar voor je geld :)

De EB kun je van af, mits je eigen router PPPoE over VLAN ondersteund, de benodigde instellingen zijn o.a. op de site van KPN in een pdf-je terug te vinden,

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Raven schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:48:
@Supershiva Niet zo zeer goedkoper, maar meer waar voor je geld :)

De EB kun je van af, mits je eigen router PPPoE over VLAN ondersteund, de benodigde instellingen zijn o.a. op de site van KPN in een pdf-je terug te vinden,
offtopic:
Alleen op AON toch? En als via XGS-PON al mogelijk is is dat wel complexer en waarschijnlijk een stuk duurder? (In ieder geval wat ik zo mee krijg aan de Delta kant. Dan betaal je ruim €100 voor een ONT of SFP+ module die geschikt is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-05 21:32
RobertMe schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:57:
[...]

offtopic:
Alleen op AON toch? En als via XGS-PON al mogelijk is is dat wel complexer en waarschijnlijk een stuk duurder? (In ieder geval wat ik zo mee krijg aan de Delta kant. Dan betaal je ruim €100 voor een ONT of SFP+ module die geschikt is).
offtopic:
Nee hoor, laatst bij een vriend die op XGS-PON zit gewoon de EB vervangen door een ASUS met Asuswrt-Merlin, werkt als een zonnetje!

Aan de fiber kant verder niets vervangen, maar als je alleen van de EB af wilt, lijkt mij dat ook niet nodig.

Maar misschien handig om deze discussie voort te zetten in het KPN glasvezel topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey87 op 19-09-2024 08:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• syren
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:07
Dank voor de tips allemaal! Zojuist met Ziggo Zakelijk retentie gebeld. Heb het volgende aanbod gekregen:
  • 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal en ESPN Compleet
  • 4 maanden 50% korting
  • Daarbovenop nog 12 maanden € 5 korting
Erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik wilde net de IndyCar race van afgelopen zondag terugkijken, staat erbij dat dat niet (meer) mogelijk is met mijn huidige abonnement. Beetje jammer voor een pakket van 15 euro per maand. Hoelang zou je dan wel terug moeten kunnen kijken?

Edit: 2 dagen zie ik net in de gids op de Next mini.

Edit 2: je hebt dus een duurder tv pakket nodig om langer terug te kunnen kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door darkdesign op 22-09-2024 10:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
darkdesign schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:15:
Ik wilde net de IndyCar race van afgelopen zondag terugkijken, staat erbij dat dat niet (meer) mogelijk is met mijn huidige abonnement. Beetje jammer voor een pakket van 15 euro per maand. Hoelang zou je dan wel terug moeten kunnen kijken?

Edit: 2 dagen zie ik net in de gids op de Next mini. Beetje kansloos :')

Edit 2: je hebt dus een duurder tv pakket nodig om langer terug te kunnen kijken.
Neen dat hoeft niet volgens mij:

Ik heb ook het/een abonnement met 2 dagen terug kijken op de next (niet mini). Ik kan ook niet opnemen in de cloud. Maar met de "ziggo go" app op android of "chromecast with google tv" kan ik 7 dagen terug kijken. Eenmalige aanschaf van 40 of 70 euro en gaan met die banaan. Net getest met "indy car - big machine music city grand prix - race". Doet het.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 22-09-2024 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:30:
[...]

Neen dat hoeft niet volgens mij:

Ik heb ook het/een abonnement met 2 dagen terug kijken op de next (niet mini). Ik kan ook niet opnemen in de cloud. Maar met de "ziggo go" app op android of "chromecast with google tv" kan ik 7 dagen terug kijken. Eenmalige aanschaf van 40 of 70 euro en gaan met die banaan. Net getest met "indy car - big machine music city grand prix - race". Doet het.
Dit is een serieus goede tip! Ik kan hem inderdaad wel via de app op mijn telefoon casten naar de ingebouwde Chromecast!

Ik ga er even lekker voor zitten! Thanks man! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Zal ik alvast de uitslag geven ?

De chromecasts zijn op dit moment niet in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:32
W1ck1e schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:09:
De chromecasts zijn op dit moment niet in de aanbieding.
Klopt. Google brengt op 24 September de Google TV Streamer uit, kost €119. Opvolger van de Google Chromecast serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
NeverSettle schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:26:
[...]

Klopt. Google brengt op 24 September de Google TV Streamer uit, kost €119. Opvolger van de Google Chromecast serie.
Ik ben op de hoogte, maar die vind ik wel aan de dure kant. De oudere modellen met afstandsbediening voldoen voor mij. En waren vaak in de aanbieding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb alleen Ziggo kabel (Internet en tv), en mobiel via Odido, maar toch weer 9x20 euro korting gekregen. Zelfde verhaal als vorig jaar, zie smvs in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

De truuk is niet dreigen met opzeggen, maar daadwerkelijk opzeggen (via https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier ). Zowel vorig jaar als dit jaar belden ze me prompt de volgende dag na opzeggen op. Vorig jaar kwamen ze dan initieel alsnog met een mindere aanbieding dan 9x20 euro en vergde het enige onderhandeling (hield gewoon mijn poot stijf en zei dat wat ze aanboden niet voldoende was), dit jaar kwamen ze gelijk met 9x20 euro en toen zei ik ook gelijk ja.

Weer geregeld voor een jaar iig, en als het volgend jaar niet lukt dan stap ik denk ik daadwerkelijk over, want er is inmiddels glasvezel geïnstalleerd in mijn woning dus alternatief genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 09:23
Ik krijg zojuist een Servicescan binnen van Ziggo, waarin ze ook trots melden dat mijn wifi goed werkt.

Wel bijzonder gezien ik hun oplossing helemaal niet gebruik.

De overige zaken snap ik, dat ze aan waarden in het modem en bv de tv ontvanger kunnen zien dat het wel goed zit.. Maar juist door wifi te benoemen wordt het wel dubieus

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GAIAjohan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:37:
Ik krijg zojuist een Servicescan binnen van Ziggo, waarin ze ook trots melden dat mijn wifi goed werkt.

Wel bijzonder gezien ik hun oplossing helemaal niet gebruik.

De overige zaken snap ik, dat ze aan waarden in het modem en bv de tv ontvanger kunnen zien dat het wel goed zit.. Maar juist door wifi te benoemen wordt het wel dubieus
Wat is een servicescan ?
Hoe kreeg je het binnen ?
Kun er iets van uploaden, met identificerende informatie geblurred ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 14:23

GerCor

Zonder dallen geen pieken

W1ck1e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:41:
[...]

Wat is een servicescan ?
Gewoon een mail van Ziggo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OZtOSAvCKJjQrRh7LJu219JDdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMRI6PtZqHkO8lEOSIIdumG8.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik heb deze inderdaad ook gehad en vroeg mij ook al af hoe ze iets van mijn wifi kunnen vinden terwijl ik daar mijn eigen spullen voor heb....

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
W1ck1e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:41:
[...]

Wat is een servicescan ?
Gewoon een mail. En blijkbaar krijgt iedereen eens in de zoveel tijd dat?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l6R7HNLl.jpeg

Maar ze kunnen echt niks van mijn wifi weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GAIAjohan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:01:
[...]

[Afbeelding]

En als ze nu op/vanaf de modem/router van ziggo pingen naar je wifi clients ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:05:
[...]
Accepteren mobiele apparaten uberhaupt een ping? Je kunt er verder toch niks mee, je gaat geen (web)services op een telefoon draaien en een echte firewall zit er ook niet op. Ik hoop toch dat mijn telefoon binnenkomend verkeer alleen accepteert als het in antwoord is op iets dat ik zelf verstuurd heb (of gerelateerd is aan iets dat ik zelf verstuurd heb).

En daarnaast, een ping zegt nu ook niet echt iets. Of er komt een ping terug, of niet. Zaken als signaalkwaliteit of ruis kun je er niet uit bepalen. De onderhandelde snelheid, en hoe die zich verhoud tot de wifi versie, aantal antennes, ... kun je niet bepalen (misschien heb ik wel een AP dat multi-gig wifi ondersteund, een client die multi-gig obdersteund, en is de verbindingssnelheid zo slecht dat er krap aan 1kB/s overheen gaat. Met een ping merk je dat niet).

En last but not least: hoe weet Ziggo bij "eigen apparatuur" uberhaupt wat een wifi client is? Verkeer komt toch echt over een kabeltje binnen in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
W1ck1e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:05:
[...]
Kunnen ze niet weten.. mijn modem acteert nog steeds als modem/router. Daarachter hangen 4 el cheapo D-Link covr wifi mesh podjes. (Voor elke verdieping 1 en de achtertuin)..

Maar alles wat daaraan hangt staat bij Ziggo als bedraad verbonden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y8PsaRpl.jpeg

Natuurlijk misschien zien ze aan een device name dat het wel wifi moet zijn (telefoon bv), maar dan nog

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@GAIAjohan Je schrijft
en niet "niet echt iets" ;)
Dat ze niet veel van je wifi weten is mij duidelijk, maar wel meer dan niets.

zo neem ik op basis van jouw afbeelding aan dat je dlink covr podjes alle 4 in accesspoint mode staan
In router mode had je vast minder "verbonden apparaten".

BTW: Ik heb bij de action ook een tijd terug 2 doosjes met 2 stuks gekocht, maar ik kreeg ze niet alle 4 (eigenlijk 3) stabiel aan de gang. Als poging om de bij ziggo gehuurde tplink set te vervangen. Maar dat was geen succes en ze gingen terug naar de winkel. Dan maar huren.

[ Voor 52% gewijzigd door W1ck1e op 24-09-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]

Denk dat er een verschil zit tussen de consumenten en zakelijke klanten. Ik heb nog nooit een scan ontvangen (Ziggo zakelijk) en wel duizend-en-een mails over de gratis trainingen die ze aanbieden (Unlimited Learning) en andere meuk :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
W1ck1e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:24:
@GAIAjohan Je schrijft
[...]
en niet "niet echt iets" ;)
Dat ze niet veel van je wifi weten is mij duidelijk, maar wel meer dan niets.

zo neem ik op basis van jouw afbeelding aan dat je dlink covr podjes alle 4 in accesspoint mode staan
In router mode had je vast minder "verbonden apparaten".

BTW: Ik heb bij de action ook een tijd terug 2 doosjes met 2 stuks gekocht, maar ik kreeg ze niet alle 4 (eigenlijk 3) stabiel aan de gang. Als poging om de bij ziggo gehuurde tplink set te vervangen. Maar dat was geen succes en ze gingen terug naar de winkel. Dan maar huren.
Klopt, maar in bridge kreeg ik ze niet goed draaiend. het zijn dezelfde als die jij had gekocht.

Ik haal er in nu gewoon prima snelheden mee +/- 370mbit down, en toen ik nog glasvezel had, ook 370mbit up, met Ziggo nu 102mbit up. En ik vind het wel best zo, voor het geld.

Alleen die van de achtertuin is niet zo stabiel omdat die niet hardwired is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GAIAjohan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:01:
...
Ik haal er in nu gewoon prima snelheden mee +/- 370mbit down, en toen ik nog glasvezel had, ook 370mbit up, met Ziggo nu 102mbit up. En ik vind het wel best zo, voor het geld.
...
Toen ik ze kocht waren 30 euro voor 2 stuks. Ik had er graag voor over, maar ja, bij mij niet stabiel (kan je niet gebruiken in een thuiswerk situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

[...]

[Afbeelding]

Alleen de klanten die hun modem in router-mode staat? In bridge mode lijkt zoals bij mij al helemaal onmogelijk.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:58
GAIAjohan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:37:
Zo'n mailtje heb ik ook gehad van Ziggo.
Dat ik toen al bijna 2 maanden zonder vaste telefoon zat hadden ze nog niet door. (tja, volgens hun systeem had het moeten werken, daarom werd het ook niet opgelost, ondanks dat er al 2 monteurs langs waren geweest)

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Gister de mail binnen gehad voor 12 maanden gratis ESPN. Top natuurlijk maar ze maken het wel verwarrend met de mails na het activeren.

Ik heb 12 maanden 50% korting (waarvan nog 5 maanden over). Eerste vraag is dan natuurlijk altijd of je niet 'per ongeluk' een nieuw jaarabbo aangaat. Op zich wordt dat wel uitgelegd in de mail maar de twijfel blijft toch altijd bestaan. Dan toch maar activeren en vervolgens staat in de eerste bevestigingsmail het volledige maandbedrag (dus zonder de 50% korting). Vrij snel hierna krijg je gelukkig een 'persoonlijke mail' waarin je korting wel weer verrekend is en ook de einddatum van je huidige contract staat.

Ik begrijp dat het allemaal automatische mails zijn echter roept dit wel vaak weer vragen op die de klantenservice dan weer moet beantwoorden.. Zou toch makkelijker moeten kunnen zou je denken :)

©2004

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 22:38
ed1703 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:13:
[...]

Alleen de klanten die hun modem in router-mode staat? In bridge mode lijkt zoals bij mij al helemaal onmogelijk.
Ik heb zelfs een eigen modem (FB 6690) en AP's (TP link X50) en toch kreeg ik ook de mail dat alles perfect was..

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:21
Ik heb vandaag een bericht gehad dat er een hackpoging is gedaan vanaf mijn netwerk en moest de aansluiting opnieuw activeren. Na dit gedaan te hebben werkt alles weer. Vervolgens gebeld met ziggo die vrolijk aangeven 'ga al je devices maar scannen' maar als je verder vraagt krijg je geen info over wat er gebeurd is, dit zou het zoeken aan mijn kant een stuk makkelijker maken.. kan net zo goed een false positive wezen lijkt me.
hebben jullie ideeën over hoe dit terug te vinden?

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:57
fockarty schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:35:
Ik heb vandaag een bericht gehad dat er een hackpoging is gedaan vanaf mijn netwerk en moest de aansluiting opnieuw activeren. Na dit gedaan te hebben werkt alles weer. Vervolgens gebeld met ziggo die vrolijk aangeven 'ga al je devices maar scannen' maar als je verder vraagt krijg je geen info over wat er gebeurd is, dit zou het zoeken aan mijn kant een stuk makkelijker maken.. kan net zo goed een false positive wezen lijkt me.
hebben jullie ideeën over hoe dit terug te vinden?
Stond in het bericht van Ziggo wanneer die poging was gedaan? Heb je een nas, een server of een Raspberry Pi waarop bijvoorbeeld domotica draait?

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:59
mkmi schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:41:
[...]

Stond in het bericht van Ziggo wanneer die poging was gedaan? Heb je een nas, een server of een Raspberry Pi waarop bijvoorbeeld domotica draait?
Uit oprechte interesse: kun je toelichten waarom je specifiek domotica noemt in de context van 'hack'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:57
zunrob schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:39:
[...]

Uit oprechte interesse: kun je toelichten waarom je specifiek domotica noemt in de context van 'hack'?
Domotica werkt vaak via een server die toegankelijk is voor telefoons en tablets, en soms worden poorten op de router opengezet om toegang van buitenaf mogelijk te maken. Dit gebeurt bijvoorbeeld met systemen zoals Domoticz en Home Assistant, die op een Raspberry Pi kunnen draaien.

Een potentiële kwetsbaarheid ontstaat wanneer de server niet goed beveiligd is. Hackers kunnen toegang krijgen tot de server en malafide scripts uitvoeren. Hierdoor kan de gehackte domoticaserver zelf als een platform voor andere hackpogingen worden ingezet, zonder dat de gebruiker of eigenaar dat doorheeft.

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:04

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Net Ziggo opgezegd; de mediabox XL en SmartWifi modem hoeven niet geretourneerd te worden? Dat is ook voor het eerst dat ik dat meemaak.

Kan ik/iemand hier nog iets leuks mee, of gewoon direct naar de milieustraat?

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:21
Ik heb echt niks aan info gekregen, heb een container met treafik draaien met daarachter grafana en homeassistant..

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-05 22:56
Aerkhanite schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:13:
Net Ziggo opgezegd; de mediabox XL en SmartWifi modem hoeven niet geretourneerd te worden? Dat is ook voor het eerst dat ik dat meemaak.

Je zou de harddisk uit de mediabox kunnen halen. Case van Aliexpres eromheen en je hebt voor een paar euro een extra externe harde schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aerkhanite schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:13:

Je kunt de hardware waarschijnlijk niet meer gebruiken. In iedergeval de Mediabox zal niet meer werken op het Ziggo netwerk omdat het serienummer/... niet meer gekoppeld is aan een klant.
Dan houd je dus puur de hardware/electronica an zich over waar je wellicht iets mee kunt, zoals de HDD zoals @Pythoon1977 aangeeft.

Maar het gewoon op iets als marktplaats zetten of aan familie geven als "werkende mediabox" heb je niks aan.
Pagina: 1 ... 35 ... 62 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie