En hoeveel klanten verliest Ziggo als ze geen RTL meer doorgegeven? Sure, een deel zit niet op TV te wachten. Maar die wat wel op TV zitten te wachten verwachten toch een bepaald aanbod. En RTL zal daarbij vaak wel een "vereiste" zijn. (Bv mijn ouders kijken niet perse RTL, maar ze hebben het wel regelmatig op staan. Als dat dan weg valt hebben ze wel nog NPO & Talpa over, maar het is toch ~1/3e van de zenders die ze regelmatig kijken "weg")Dennisdn schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:00:
[...]
Omdat ESPN maar een niche is. Ziggo heeft een marktaandeel voor tv van om en nabij 40%. Als RTL dan 40% van zijn reclame-inkomsten verliest gaat het heel hard…
Ik geloof er niets van, als RTL niet meer opvraagbaar is via Ziggo zal je een complete leegloop van klanten ervaren die graag naar RTL kijken, dus het is wel degelijk vergelijkbaar met ESPN. Sterker nog: Nu die reclame er is overwegen zelfs klanten al om over te stappen. Dus Ziggo (als dit al in opdracht is van RTL) gaat op zwart zetten dus niet doen en afgezien of ze dat zouden willen, hebben ze te maken met contracten die nagekomen moeten worden.Dennisdn schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:00:
[...]
Omdat ESPN maar een niche is. Ziggo heeft een marktaandeel voor tv van om en nabij 40%. Als RTL dan 40% van zijn reclame-inkomsten verliest gaat het heel hard…
Wij klanten/comsumenten, bedrijven als Ziggo en RTL hebben allemaal een huishoudboekje dat we kloppend moeten zien te krijgen. Als klanten hebben we het nog het makkelijkst: als je meer moet betalen dan je er voor over hebt, niet kopen. De andere moeten met onderhandelen bereiken dat ze blijven bestaan en iets van winst maken. Ik heb geen idee hoeveel marge ze hebben. Ik weet ook niet welke kant het geld op rolt. En ik besef dat vertonen van reclame de dienst goedkoper maakt.
Als we nu allemaal de producten waarvoor reclame gemaakt wordt niet kopen dan stopt de reclame vanzelf
Als we nu allemaal de producten waarvoor reclame gemaakt wordt niet kopen dan stopt de reclame vanzelf
Dit is vast niet een vraagje tussendoor geweest van RTL. Dit zal afgedongen zijn in een nieuw contract. Dus dit niet doen kan dan pruma zonder contractbreuk. Betekent uiteraard wel dat ook "binnenkort" het lopende contract afloopt en de zender dan op zwart gaat.ed1703 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:05:
hebben ze te maken met contracten die nagekomen moeten worden.
Of je moet op contracten met de klanten doelen. Maar in de AV staat vast iets dat het zenderpakkkan wijzigen en je niet kunt opzeggen als het aanbod veranderd.
Tuurlijk, dan ga je niet akkoord met het contract, maar zo wel, dan dien je het doorgiftecontract waar Ziggo voor moet betalen gewoon na te komen. Of er moet een zodanig bezwaar zijn dat het voor beide partijen wellicht handig is om opnieuw om tafel te gaan. Ziggo lijkt mij gezien de situatie op dit moment niet in de positie om 'even' een contract met RTL niet te vernieuwen.RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:15:
[...]
Dit is vast niet een vraagje tussendoor geweest van RTL. Dit zal afgedongen zijn in een nieuw contract. Dus dit niet doen kan dan pruma zonder contractbreuk. Betekent uiteraard wel dat ook "binnenkort" het lopende contract afloopt en de zender dan op zwart gaat.
Ik doelde uiteraard op het contract wat RTL met Ziggo heeft. En het zal RTL gedeeltelijk worst zijn hoe jij hun content bekijkt, als je maar kijkt en dan nog het liefst een combinatie van linear met Videoland. Dan harken ze het meeste geld binnen.Of je moet op contracten met de klanten doelen. Maar in de AV staat vast iets dat het zenderpakkkan wijzigen en je niet kunt opzeggen als het aanbod veranderd.
Voor hetzelfde of vergelijkbare product kan je in elke redelijke regio naar een andere supermarkt stappen, maar dat is met een ISP toch niet vergelijkbaar. Providers werken met jaarcontracten en die klanten zie je dus voorlopig niet meer terug als ze overstappen.Dennisdn schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:25:
[...]
Het mooist zou zijn als alle providers samen optrekken: tot hier en niet verder.
En het hoeft ook niet definitief te zijn. In de supermarkt gebeurd het regelmatig dat bepaalde merken even uit het schap worden gehaald om goedkopere inkoopprijzen af te dwingen.
[ Voor 20% gewijzigd door ed1703 op 29-08-2024 17:31 ]
Het mooist zou zijn als alle providers samen optrekken: tot hier en niet verder.RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:04:
[...]
En hoeveel klanten verliest Ziggo als ze geen RTL meer doorgegeven? Sure, een deel zit niet op TV te wachten. Maar die wat wel op TV zitten te wachten verwachten toch een bepaald aanbod. En RTL zal daarbij vaak wel een "vereiste" zijn. (Bv mijn ouders kijken niet perse RTL, maar ze hebben het wel regelmatig op staan. Als dat dan weg valt hebben ze wel nog NPO & Talpa over, maar het is toch ~1/3e van de zenders die ze regelmatig kijken "weg")
En het hoeft ook niet definitief te zijn. In de supermarkt gebeurd het regelmatig dat bepaalde merken even uit het schap worden gehaald om goedkopere inkoopprijzen af te dwingen.
Ziggo heeft een doorgaveplicht van een setje zenders. Dus wat jij zegt kan niet zomaar!Dennisdn schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:33:
Ziggo zou zijn rug recht moeten houden en zeggen: ok RTL, dan halen we jullie uit de zenderlijst. Dat kan Ziggo langer volhouden dan RTL….
Hier staat:ikweethetbeter schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:40:
[...]
Ziggo heeft een doorgaveplicht van een setje zenders. Dus wat jij zegt kan niet zomaar!
En daarnaast als het al zo zou zijn, kan een commerciële partij niet zomaar elke eis op tafel leggen.In totaal moeten aanbieders van televisieabonnementen minimaal 30 zenders aanbieden. Dit minimum is inclusief de publieke omroepen (must-carry zenders). De bedrijven moeten in ieder geval alle publieke televisiezenders en radiokanalen van de Nederlandse en Vlaamse publieke omroepen aanbieden. Verder mogen zij de kanalen zelf invullen. Zolang het 30 zenders zijn in totaal.
Dat is niet hoe het werkt. RTL is eigenaar van de content die je opneemt. RTL is ook diegene die bepaalt of en welke reclame er toegevoegd moet worden. Ziggo maakt het technisch alleen mogelijk. Voor de duidelijkheid: het gaat nog altijd om reclame die RTL toevoegt vóór de opname. Reclame gedurende de opname is nog steeds door te spoelen.jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:41:
[...]
Of krijgt Ziggo een deel van de opbrengsten van die reclames? Je betaald extra voor opnemen en dan levert Ziggo (niet RTL!) een minuut reclame.
Het is een onderhandeling tussen twee partijen. Daar zal vast iets tegenover hebben gestaan. Dat gaat soms hard tegen hard. Aangezien niemand hier bij die onderhandelingen was kunnen we daarover enkel speculeren.jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:56:
[...]
En daarnaast als het al zo zou zijn, kan een commerciële partij niet zomaar elke eis op tafel leggen.
Je ziet het iets te simplistisch voor je. Ziggo bied jou inderdaad een dienst aan met een opname functie waarbij voor de restrictievrije content geen enkel probleem is om via replay tv of opname content terug te kijken.Dennisdn schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:33:
Ziggo verkoopt mij de functie opnemen, daar is RTL geen partij in.
Nu wil het geval dat bepaalde contenthouders nadere afspraken hebben gemaakt over haar content waar Ziggo zich aan te houden heeft als zij dat aan haar klanten wil doorgeven.
Net zoals dat jij een sportieve wagen koopt die 240 km/h kan rijden betekent nog niet dat je dat ook in een woonwijk dat mag rijden waar je maar 30 km/h mag rijden.
Wat voorbeelden van restricties:
Bij de BBC kanalen is bijvoorbeeld replay tv niet beschikbaar maar kun je wel opnemen.
RTL staat wel replay tv toe maar dwingt wel af dat je geen reclame kan doorspoelen en dat de kwaliteit beperkt wordt tot 720p. Immers wil RTL natuurlijk ook haar Videoland platform blijven pushen. Bij opnames kun je momenteel nog wel doorspoelen en is Ziggo zelfs zo aardig geweest om de reclame blokken te accentueren in de tijdbalk zodat je die snel kunt skippen. Er zijn echter wel bepaalde RTL programma’s waar nu reclame aan wordt toegevoegd.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 29-08-2024 19:47 ]
Dan zou ik niet klagen, het gaat sinds begin deze week niet meer bij RTL.Miki schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:38:
[...]
Bij opnames kun je momenteel nog wel doorspoelen
Ik vermoed dat het niet om alle programma’s gaat maar dat de populaire beperkingen hebben.Dennisdn schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:45:
[...]
Dan zou ik niet klagen, het gaat sinds begin deze week niet meer bij RTL.
Correctie, net terug van vakantie. Blijkbaar is het nu standaard reclame bij opnames van RTL. Voorheen was het eerst bij bepaalde populaire programma’s. Nu is er dus een minuut reclame toegevoegd aan de opname maar is het daarna wel door te spoelen.
[ Voor 30% gewijzigd door Miki op 29-08-2024 20:03 ]
Ik las hierboven ook al dat er extra reclame is toegevoegd. Dat is bij ons juist niet het geval, maar zijn de normale reclameblokken simpelweg niet meer door te spoelen. Misschien zijn ze verschillende versies aan het testen of scheelt het per gebied (hier oud-upc).Miki schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:48:
[...]
Nu is er dus een minuut reclame toegevoegd aan de opname maar is het daarna wel door te spoelen.
Toch nieuwsgierig geworden. Begin deze avond GTST en B&B vol liefde opgenomen. Zojuist deze programma’s gestart. Bij beide geen reclame vooraf en ik kan gelijk doorspoelen. Ik heb dit overigens getest met de Ziggo GO app op mijn iPad. Ik verwacht niet dat er een verschil zit met kijken via de Next (mini), toch?Miki schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:48:
[...]
Ik vermoed dat het niet om alle programma’s gaat maar dat de populaire beperkingen hebben.
Correctie, net terug van vakantie. Blijkbaar is het nu standaard reclame bij opnames van RTL. Voorheen was het eerst bij bepaalde populaire programma’s. Nu is er dus een minuut reclame toegevoegd aan de opname maar is het daarna wel door te spoelen.
Enkele glasvezelproviders bieden ook DVB-C aan (Trined, Plinq, misschien nog meer maar meer ken ik er persoonlijk niet). (Vroeger waren er meer) Dan krijg je een modem met coax-uitgang.Miki schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:51:
En de reden waarom ze van DVB-C af willen is ook veel simpeler dan dat je probeert te insinueren met een complottheorie. Om straks beter te kunnen inspelen op hogere internet snelheden, met name upload snelheden, moeten ze ruimte creëren op het coax spectrum. Daarom zijn ze dus begonnen met het verhuizen van het Tv signaal analoog en DVB-C naar Tv over internet
Zo'n constructie zou Ziggo ook kunnen doen en speelt het hele probleem niet meer.
Maar dat deze constructie bijna niet (meer) voorkomt en zelfs de grootste kabelaar van Nederland (Ziggo dus) van DVB-C afstapt is echt niet vanwege de upload. Dat heb ik al te vaak hier genoemd en zal ik hier niet herhalen.
Ik ben in ieder geval blij met m'n Humax waar ik onbeperkt alle zenders kan opnemen dat ik wil, zo lang kan bewaren als ik wil en Ziggo daar niets over te vertellen heeft.
Alleen de gestage uitfasering van DVB-C heeft mij wel besloten om denk ik maar geen (2e-hands) VU+ te halen, ondanks dat die features heeft t.o.v. de Humax die mij wel erg bekoren.
Persoonlijk verwacht ik zo ongeveer elk moment het persbericht dat Ziggo een 'einddatum' heeft gemarkeerd waarop ze DVB-C gaan uitzetten en de resterende DVB-C gebruikers 'gratis' een Next Mini o.i.d. verstrekken net zoals ze iedereen een gratis Humax 5500 aanboden die nog analoog TV keken.
Dat zal ook de dag zijn dat Ziggo hier exit zal zijn, want dan hebben ze geen enkele USP meer t.o.v. alle andere ISP's.
Je herhaalt jezelf continu met vergelijkbare reacties over dat het mogelijk is met een aparte modem met een tv uitgang te leveren zoals wat kleinere ISP’s bieden en dat als DVB-C verdwijnt je weg bent. Dat doe je al ongeveer 2 jaar als ik de search erop na sla maar verder met een inhoudelijke onderbouwing kom je niet. Dus ik begrijp niet zo goed wat je nu wilt zeggen. Ja ze kunnen het maar kiezen voor een andere optiePiet91 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:55:
[...]
Enkele glasvezelproviders bieden ook DVB-C aan (Trined, Plinq, misschien nog meer maar meer ken ik er persoonlijk niet). (Vroeger waren er meer) Dan krijg je een modem met coax-uitgang.
Zo'n constructie zou Ziggo ook kunnen doen en speelt het hele probleem niet meer.
Maar dat deze constructie bijna niet (meer) voorkomt en zelfs de grootste kabelaar van Nederland (Ziggo dus) van DVB-C afstapt is echt niet vanwege de upload. Dat heb ik al te vaak hier genoemd en zal ik hier niet herhalen.
Ik ben in ieder geval blij met m'n Humax waar ik onbeperkt alle zenders kan opnemen dat ik wil, zo lang kan bewaren als ik wil en Ziggo daar niets over te vertellen heeft.
Alleen de gestage uitfasering van DVB-C heeft mij wel besloten om denk ik maar geen (2e-hands) VU+ te halen, ondanks dat die features heeft t.o.v. de Humax die mij wel erg bekoren.
Persoonlijk verwacht ik zo ongeveer elk moment het persbericht dat Ziggo een 'einddatum' heeft gemarkeerd waarop ze DVB-C gaan uitzetten en de resterende DVB-C gebruikers 'gratis' een Next Mini o.i.d. verstrekken net zoals ze iedereen een gratis Humax 5500 aanboden die nog analoog TV keken.
Dat zal ook de dag zijn dat Ziggo hier exit zal zijn, want dan hebben ze geen enkele USP meer t.o.v. alle andere ISP's.
Ziggo zelf aangeeft dat ze meer ruimte nodig hebben op hun Coax frequentiespectrum om hogere snelheden te kunnen bieden. Daarbij denk ik dat het voor Ziggo veel efficiënter is om binnen het dan breder verkregen internet frequentiespectrum (als dat enige is wat dan nog overblijft) om TV ook mee te zenden. Alle TV platforms kunnen dan gebruik maken van dezelfde streams ongeacht wat voor cliënt er aanhangt aangezien alleen een afspeler benodigd is. Odido doet overigens precies hetzelfde met hun TV Anywhere platform.
Bij glasvezel wordt DVB niet via het internet verzonden, maar gaat dit over een tweede vezel (oud), of via een derde kleur licht op de vezel (nieuw). Ziggo kan moeilijk en tweede kabel aanleggen, en voor een extra signaal op de kabel is geen ruimte.Piet91 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:55:
Enkele glasvezelproviders bieden ook DVB-C aan (Trined, Plinq, misschien nog meer maar meer ken ik er persoonlijk niet). (Vroeger waren er meer) Dan krijg je een modem met coax-uitgang.
Wat een overbodige klaagzang weer, Piet! Kom op, jij hoeft dit niet te doen. Lineaire tv is geschiedenis, alles wordt streaming. Ga gewoon mee zonder je hakken in het zand te zetten, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.Piet91 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:55:
Je hele verhaal rammelt, op de laatste zin na. Als Ziggo ook IPTV doet (en KPN en Odido hun tv fors gaan verbeteren), dan is Ziggo "just another ISP" en is inwisselbaar geworden.
Waarom je dan toch voor Ziggo moet kiezen? We hebben nu een KPN / Ziggo duopolie, zonder Ziggo een KPN monopolie, en dat is niet goed voor de prijs.
Zo gek vind ik de gedachte "Als DVB-C stopt, heb ik géén reden om bij Ziggo te blijven" of "DVB-C is de usecase waarom ik nu Ziggo heb" niet.
En ja, ik val ook in herhaling. Paar keer per jaar wordt hier door nieuwe of dezelfde mensen hetzelfde gesprek gevoerd.
En ja, ik val ook in herhaling. Paar keer per jaar wordt hier door nieuwe of dezelfde mensen hetzelfde gesprek gevoerd.
[ Voor 28% gewijzigd door Chris.nl op 30-08-2024 09:06 ]
Bij welk RTL programma ervaren jullie dat je verplicht 1 minuut reclame moet kijken bij het starten van je opname?meesje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:03:
[...]
Toch nieuwsgierig geworden. Begin deze avond GTST en B&B vol liefde opgenomen. Zojuist deze programma’s gestart. Bij beide geen reclame vooraf en ik kan gelijk doorspoelen. Ik heb dit overigens getest met de Ziggo GO app op mijn iPad. Ik verwacht niet dat er een verschil zit met kijken via de Next (mini), toch?
Niet alle werkzaamheden zijn onderhoud. En niet alle onderhoud is gepland. Het kunnen zo maar werkzaamheden zijn in het kader van een storing. Als er bij ons gepland onderhoud is krijgen we daar voor zover ik weet mails over.Soppyscroll schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:45:
[Afbeelding]
Leuk dat ze dit even communiceren….. geen 1 mail of sms gekregen, vanmorgen met verassing wakker geworden terwijl er vandaag thuisgewerkt wordt.
Godzijdank hebben we lieve buren met kpn die
Ff wifi wou delen
Bloemetje voor de buren !
Wat ik apart vind dat ik de enige ben die dit heeft in de straat? Ben nou niet thuis, zal straks ff kijken of ik wel kabel signaal heb….
Heb weer gevoel dat de oude storing weer terug is, heb ik 3 weken zonder gezeten….
Heb weer gevoel dat de oude storing weer terug is, heb ik 3 weken zonder gezeten….
Grappig dat Ziggo pro actief opbelt om te melden dat iets niet helemaal goed lijkt te werken. Zoals bij mij de Next Mini die via Wifi verbinding maakt, maar dat niet altijd stabiel kan. Kreeg een tip over de plaatsing van mijn SmartWifi pod, vervolgens een vraag of ik tevreden ben over Ziggo en toen weer opgehangen. Nou weet ik dat bekabeld beter is, en dat ga ik ook binnenkort zo aansluiten, maar toch.
TV Start (CI+) is vandaag ingegaan. Mijn eigen smartcard werkt nog steeds en is ook nog zichtbaar op mijn ziggopdukers schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:28:
[...]
Dat is nu inderdaad gebeurd. Internet telefonisch opgezegd en omdat ik nog een oude abo vorm had is nu inderdaad TV Start (CI+) "besteld". Men stuurt over een maand dus een CI+ module. Benieuwd of de oude smartcard blijft werken tegen die tijd en ik het pakketje.

van waar uit doe je die trunk?Groentjuh schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:57:
[...]
Ik was meer gestoord. Ziggo Connectbox -> FXO -> FreePBX -> FSO (of voip) -> Telefoon (& Smartphones). Nu is dat stuk voor FreePBX uiteraard vervangen door een trunk naar CheapConnect.
Ik wil mijn ziggonummer nog wel bij ziggo houden, is alleen om op gebeld te worden maar wil dat wel graag doorzetten naar wat anders (zonder extra kosten bij ziggo van doorverbinden) zodat als ik niet thuis ben ik toch die lijn kan ontvangen indien ik dat zou willen
Ik ben bijv met 3cx aan het testen maar hoe zou ik het daar kunnen krijgen?
Uiteraard kan zo'n doorverbinding nooit zonder extra kosten. Als je bv naar een 06 wilt doorverbinden, wie zou dat dan moeten betalen (extra kosten ipv lokaal nr)?commentator schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:33:
[...]
Ik wil mijn ziggonummer nog wel bij ziggo houden, is alleen om op gebeld te worden maar wil dat wel graag doorzetten naar wat anders (zonder extra kosten bij ziggo van doorverbinden) zodat als ik niet thuis ben ik toch die lijn kan ontvangen indien ik dat zou willen
Ik ben bijv met 3cx aan het testen maar hoe zou ik het daar kunnen krijgen?
Een tel.nummer bij CheapConnect is in ieder geval goedkoper dan bij Ziggo (je kunt je Ziggo nr gewoon daarnaartoe laten porten). En dan kun je met elk voiptoestel (of mobiel met voip-app) gesprekken op ontvangen zonder dat het iets extras kost. Als je vanuit daar wel door wilt verbinden naar een ander nummer dan kan dat ook maar dan betaal je uiteraard de gesprekskosten (die overigens veel lager zijn dan bij Ziggo).
Een kleine centrale aansluiten op je CheapConnect kan ook. Dan zou je daarna uit kunnen bellen (door kunnen verbinden) via bv Frynga (of andere Dellmont kloon). Dan betaalt je nog lagere kosten voor de doorverbinding.
[ Voor 9% gewijzigd door rvk op 01-09-2024 22:44 ]
Zojuist gebeld met de klantenservice over korting bij verlengen. Helaas kreeg ik er echt niet meer uit dan 6x €20 korting. Wat zijn jullie recente ervaringen?
Ziggo heeft mijn zakelijke abonnement niet geaccepteerd als voldoende voor de Vodafone/Ziggo korting, vrij bijzondere redenatie maar ze kunnen zogezegd er niks aan doen.
Ziggo thuis is niet beschikbaar, noch bij mij noch bij familieleden. Iemand die het toevallig prima vindt dat ik bij ze op het adres ingeschreven sta voor een kleine tegemoetkoming? Vinden ze bij Ziggo zelf kennelijk niet erg gezien ze er zelf over begonnen.
Ziggo thuis is niet beschikbaar, noch bij mij noch bij familieleden. Iemand die het toevallig prima vindt dat ik bij ze op het adres ingeschreven sta voor een kleine tegemoetkoming? Vinden ze bij Ziggo zelf kennelijk niet erg gezien ze er zelf over begonnen.
Gaat dit om de extra korting die je krijgt als je een mobiel abo erbij hebt? Welke redenatie hebben ze gegeven?Kees Klaassen schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:04:
Ziggo heeft mijn zakelijke abonnement niet geaccepteerd als voldoende voor de Vodafone/Ziggo korting, vrij bijzondere redenatie maar ze kunnen zogezegd er niks aan doen.
Nogal risicovol voor de persoon die zijn adres beschikbaar stelt, als jij je rekening niet betaalt zit die persoon met een hoop ellende.Ziggo thuis is niet beschikbaar, noch bij mij noch bij familieleden. Iemand die het toevallig prima vindt dat ik bij ze op het adres ingeschreven sta voor een kleine tegemoetkoming? Vinden ze bij Ziggo zelf kennelijk niet erg gezien ze er zelf over begonnen.
Zakelijke abonnement doet niet mee, meer reden hebben ze niet nodig. De korting is inderdaad mobiel+internet combo wat toch aanzienlijk is voor een 2-jarig abonnement.Wolly schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:16:
[...]
Gaat dit om de extra korting die je krijgt als je een mobiel abo erbij hebt? Welke redenatie hebben ze gegeven?
[...]
Nogal risicovol voor de persoon die zijn adres beschikbaar stelt, als jij je rekening niet betaalt zit die persoon met een hoop ellende.
Degene die de rekening niet betaalt, zit zelf juridisch/financieel in de problemen. Niet degene die op het adres woont. Heb je betere ideeën?
@piwakawaka even mentionen, die vroeg eerder of een zakelijk abo ook nadelen had.Kees Klaassen schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:39:
[...]
Zakelijke abonnement doet niet mee, meer reden hebben ze niet nodig. De korting is inderdaad mobiel+internet combo wat toch aanzienlijk is voor een 2-jarig abonnement.
Degene die de rekening niet betaalt, zit zelf juridisch/financieel in de problemen. Niet degene die op het adres woont. Heb je betere ideeën?
Nou, hier is dus zo'n nadeel.
En de persoon die op het adres woont krijgt in eerste instantie de post, aanmaningen en een rode vlag op zijn adres.
Hier een Ziggo Zakelijk internet abonnement en een Vodafone Red Unlimited mobiel abonnement (consument/prive) en krijg netjes maandelijks €7,50 korting op mijn mobiele abonnement.Kees Klaassen schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:39:
[...]
Zakelijke abonnement doet niet mee, meer reden hebben ze niet nodig. De korting is inderdaad mobiel+internet combo wat toch aanzienlijk is voor een 2-jarig abonnement.
Wellicht zit er een verschil tussen de zakelijke abonnementen dan, heb hier de Pro versie.Jeffrey87 schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:21:
[...]
Hier een Ziggo Zakelijk internet abonnement en een Vodafone Red Unlimited mobiel abonnement (consument/prive) en krijg netjes maandelijks €7,50 korting op mijn mobiele abonnement.
Hey,
Ik merk de laatste tijd iets vreemds.
Op het moment ben ik bezig om onze lokale development omgevingen op een .dev domein te laten draaien, voornamelik ook ivm geldige certificaten.
Dit werkt allemaal fantastisch, maar.. Collega's die thuis Ziggo hebben, hebben allemaal DNS issues met deze TLD.
Zijn er meer bekend met dit probleem? Ziggo zegt hier niks van te weten namelijk.
Vorige week is er een collega ook overgestapt naar Ziggo en plots is het stuk. Met een random VPN werkt het wel, dus heb oprecht het idee dat Ziggo deze TLD blokkeert.
Op het moment ben ik bezig om onze lokale development omgevingen op een .dev domein te laten draaien, voornamelik ook ivm geldige certificaten.
Dit werkt allemaal fantastisch, maar.. Collega's die thuis Ziggo hebben, hebben allemaal DNS issues met deze TLD.
Zijn er meer bekend met dit probleem? Ziggo zegt hier niks van te weten namelijk.
Vorige week is er een collega ook overgestapt naar Ziggo en plots is het stuk. Met een random VPN werkt het wel, dus heb oprecht het idee dat Ziggo deze TLD blokkeert.
Kun je het testen door enkele van de collega's met een Ziggo verbinding tijdelijk te laten testen met andere DNS servers? Bijv. 1.1.1.1 van Cloudflare en/of 9.9.9.9 van QuadNine?Hieronymuski schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:57:
Hey,
Dan kun je alvast uitsluiten of het een Ziggo DNS probleem is.
http://www.deyterra.com
Yes, collega had de boel ingesteld naar Google DNS, en toen werkte het meteen.rally schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:21:
[...]
Kun je het testen door enkele van de collega's met een Ziggo verbinding tijdelijk te laten testen met andere DNS servers? Bijv. 1.1.1.1 van Cloudflare en/of 9.9.9.9 van QuadNine?
Dan kun je alvast uitsluiten of het een Ziggo DNS probleem is.
Dan lijkt het probleem bij Ziggo te liggen.
Wij hebben ooit een routeringsprobleem met Ziggo gehad en dat heeft echt maaaanden met veel bellen en appen voordat het was opgelost
Wij hebben ooit een routeringsprobleem met Ziggo gehad en dat heeft echt maaaanden met veel bellen en appen voordat het was opgelost
http://www.deyterra.com
Dat klopt, als je bij vodafone kijkt, zit er inderdaad verschil tussen Ziggo Zakelijk en Zakelijk ProKees Klaassen schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:37:
[...]
Wellicht zit er een verschil tussen de zakelijke abonnementen dan, heb hier de Pro versie.
![]() | ![]() |
Bij Pro krijg je alleen dubbele data (als je geen unlimited hebt), de korting alleen bij gewoon of Zakelijk internet
@Jeffrey87
https://community.ziggo.n...analen-waarom/m-p/1400214
Deze al gezien?
OFDM1 geconfigureerde range: 835-1003 Mhz (Downstream)
OFDM2 geconfigureerde range: 1123-1217 Mhz (Downstream)
OFDMA : geconfigureerde range 17.476 t/m 87.325 (upstream)
Bij de upload zitten er wel null carriers tussen voor de docsis 3.0 kanalen.
Deze al gezien?
Interessant! Nog niet waargenomen hier in Utrecht.neeecht schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:19:
@Jeffrey87
Deze al gezien?
Ik heb nu wat RTL4 opnames getest, maar bij geen enkele opname hoefde ik verplicht reclame te kijken.
Bij welke uitzendingen ervaren jullie dit?
Al een tijdje niet... maar dan hoor je niemandmeesje schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:58:
Ik heb nu wat RTL4 opnames getest, maar bij geen enkele opname hoefde ik verplicht reclame te kijken.
Mja dat is wel een hele karige verlenging.
Ik kreeg opnieuw een voorstel voor 12 maanden ESPN, TV Plus en Film1 en dan de eerste 6 maanden €10 korting.
Even verbeterd.Miki schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:09:
Mja dat is wel een hele karige verlenging aanbod.
Weet iemand toevallig of de Ziggo SmartWifi Pod 6 ook gebruikt kan worden op een ander netwerk? Zowel Ziggo of bij een andere provider?
EDIT: Zie net dat deze alleen in bruikleen verkregen kunnen worden, dus naam aan van niet en alle 2e hands pods eigenlijk nog eigendom van Ziggo zijn.
EDIT: Zie net dat deze alleen in bruikleen verkregen kunnen worden, dus naam aan van niet en alle 2e hands pods eigenlijk nog eigendom van Ziggo zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door Captain Obvious op 08-09-2024 18:09 ]
@Captain Obvious
Maak je eigen netwerk, met eigen apparatuur, dan kun je probleemloos van provider wisselen.
Maak je eigen netwerk, met eigen apparatuur, dan kun je probleemloos van provider wisselen.
Ik ga maar weer een jaar op een houtje bijten met DSL. Het verschil van 19.80 en 64 is me toch net iets te gortig.
Ook geen zin om te smeken voor een paar maanden 20 euro korting..
[ Voor 3% gewijzigd door PA5AM op 08-09-2024 23:07 ]
8 punten en 3 strepen
Wees blij dat je dat inderdaad nog kan doen... Hier is duur glasvezel of duur Ziggo abonnementPA5AM schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:07:
Ik ga maar weer een jaar op een houtje bijten met DSL. Het verschil van 19.80 en 64 is me toch net iets te gortig.

Vake bei te bange
Mijn zoontje heeft sinds kort een tv op zijn kamer met een next mini. Ik had hier het idee om op zijn profiel kanalen te blokkeren.
Nou dat werkt dus helemaal niet. Op alle tv’s worden de zenders dan geblokkeerd. Nu kan ik wel favoriete kanalen per profiel regelen maar het is een kwestie van tijd voordat hij de optie vind om alle zenders te zien.
Erg jammer dat dit niet kan.
Nou dat werkt dus helemaal niet. Op alle tv’s worden de zenders dan geblokkeerd. Nu kan ik wel favoriete kanalen per profiel regelen maar het is een kwestie van tijd voordat hij de optie vind om alle zenders te zien.
Je kan toch pincodes instellen per zender?Deef_K schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:48:
Mijn zoontje heeft sinds kort een tv op zijn kamer met een next mini. Ik had hier het idee om op zijn profiel kanalen te blokkeren.
https://www.ziggo.nl/klan...-een-zender-vergrendelen/
XBL gamertag StayingPow3r
Dat geld ook voor alle mediaboxen en niet per profielMr. Freeze schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:17:
[...]
Je kan toch pincodes instellen per zender?
https://www.ziggo.nl/klan...-een-zender-vergrendelen/
Ik kan hem weer afvinken. Zojuist gebeld met Ziggo en we gaan weer een jaar verder. Ik wist uiteraard al dat Ziggo veel klanten had verloren.
De bestelbevestiging (mail) al netjes gekregen en al bevestigd.
Ze probeerden ook nog om mijn vodafone tel abbonnement dat al jaren geleden verlopen is om te zetten in een nieuw abbo. Dan ga ik weliswaar van 10 gig naar 12 gig maar dan ga ik ook van 300 belminuten naar 150 dus nee niet interessant. Die maar geannuleerd. Ik ben wellicht ouderwets maar ik bel nog redelijk vaak.
Net zoals vorig jaar proberen ze van alles. Ze probeerden mij naar lite te laten switchen. Ja dat is goedkoper (en wellicht snel genoeg) maar het idee dat mijn download snelheid 4 keer zo laag is spreek tmij niet aan). Ook probeerden ze mij te laten stiwtch naar het 1 gig abbo. Ja dat is sneller maar sneller dan ik nodig heb.
Je hoeft geen snelle jongen te zijn om minder te betalen. Mocht je behoefte hebben aan concrete tips mag je mij ook een pm sturen.
spoiler:
Ik heb hetzelfde internet (XL) 400mbit en dan 9 maanden 20 euro korting per maand en dan ook nog espn gratis voor een jaar.
De bestelbevestiging (mail) al netjes gekregen en al bevestigd.
Ze probeerden ook nog om mijn vodafone tel abbonnement dat al jaren geleden verlopen is om te zetten in een nieuw abbo. Dan ga ik weliswaar van 10 gig naar 12 gig maar dan ga ik ook van 300 belminuten naar 150 dus nee niet interessant. Die maar geannuleerd. Ik ben wellicht ouderwets maar ik bel nog redelijk vaak.
Net zoals vorig jaar proberen ze van alles. Ze probeerden mij naar lite te laten switchen. Ja dat is goedkoper (en wellicht snel genoeg) maar het idee dat mijn download snelheid 4 keer zo laag is spreek tmij niet aan). Ook probeerden ze mij te laten stiwtch naar het 1 gig abbo. Ja dat is sneller maar sneller dan ik nodig heb.
Je hoeft geen snelle jongen te zijn om minder te betalen. Mocht je behoefte hebben aan concrete tips mag je mij ook een pm sturen.
[ Voor 20% gewijzigd door MetalSonic op 09-09-2024 16:05 ]
Je hoeft ook geen spannend verhaal op te hangen hoor.
"Ik ben al jarenlang klant bij jullie. Wat kunnen jullie doen om mij als klant te behouden"
That's it.
"Ik ben al jarenlang klant bij jullie. Wat kunnen jullie doen om mij als klant te behouden"
That's it.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Precies dit! Hang niet een moeilijk verhaal op, vertel gewoon wat je wil.Rivanov schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:25:
Je hoeft ook geen spannend verhaal op te hangen hoor.
That's it.
Vanmiddag wederom gebeld en was binnen 10 min klaar.
Vorige keer 6 Maanden 20 euro korting gehad, nu 9 Maanden.
Ja klopt hoor, ze hebben daar bij de afdeling contracten opzeggen standaard pakketjes die ze kunnen aanbieden. De 9 maanden 20 euro korting is nu blijkbaar hun nieuwe. Mocht je graag voetbal kijken of wat dan ook dan zou ik aangeven dat je dat een jaar gratis wil. Word vaak ook niet moeilijk over gedaan.DeadKnight schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:25:
[...]
Precies dit! Hang niet een moeilijk verhaal op, vertel gewoon wat je wil.
Vanmiddag wederom gebeld en was binnen 10 min klaar.
Vorige keer 6 Maanden 20 euro korting gehad, nu 9 Maanden.
Verder inderdaad vertellen wat je wil. Je wil nog wel een jaar klant zijn maar je wil dat ze je financieel tegemoet komen. De medewerker is allang blij dat je het ontbinden niet doorzet en zal met wat leuks komen.
Retentie afdeling weet ook wel dat 99% niet belt om op te zeggen, maar om korting te krijgen. Dus ze “doen alsof” ze heel veel moeite voor je doen, maar het is allemaal standaard procedure.
Korting op abonnement + gratis zenderpakket is ieder jaar hetzelfde.
Korting op abonnement + gratis zenderpakket is ieder jaar hetzelfde.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kon je nu eigenlijk ook gratis streaming diensten krijgen? Volgens mij hebben ze dat wel gedaan bij nieuwe klanten?
Jaartje Netflix of Disney zou ik geen "nee" tegen zeggen. Maar zonder TV pakket (/"Ziggo Go") wordr dat vast net iets lastiger. Ik weet dat SkyShowtime in Movies & Series (XL?) zit. Maar naast dat het een absoluut waardeloze dienst is heb ik al een 50% lifetime korting abo. En HBO Max ook 50% lifetime. Dus die ga ik natuurlijk niet opzeggen.
Jaartje Netflix of Disney zou ik geen "nee" tegen zeggen. Maar zonder TV pakket (/"Ziggo Go") wordr dat vast net iets lastiger. Ik weet dat SkyShowtime in Movies & Series (XL?) zit. Maar naast dat het een absoluut waardeloze dienst is heb ik al een 50% lifetime korting abo. En HBO Max ook 50% lifetime. Dus die ga ik natuurlijk niet opzeggen.
De 12 maanden gratis streamingdiensten (Disney+, Skyshowtime of HBO Max Standaard) worden alleen als welkomstcadeau aan nieuwe klanten gegeven die een pakket nemen met minimaal Internet en interactieve TV.
Netflix zit daar op dit moment dus sowieso niet bij.
Netflix zit daar op dit moment dus sowieso niet bij.
[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 09-09-2024 18:14 ]
180 euro korting en een pakket wat je sowieso al gratis krijgt.
Ik krijg het niet bepaald warm van die kortingen.
Ik krijg het niet bepaald warm van die kortingen.
Tsja, je kunt de korting ook niet krijgen. En 180 euro is toch weer 180 euro. Sure, als je concurrenten hebt die veel goedkoper zijn is 180 euro weinig. Als de enige concurrent een ADSL lijntje is met een maximum downloadsnelheid van 27Mbit/s dan is die 180 euro gewoon meer dan geen korting en overstappen geen reële optie.Wolly schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:46:
180 euro korting
Het pakket ESPN krijg je niet gratis. En het pakket bestaat dus uit meerdere zenders. Je krijgt maar 1 zender gratis. Vraag is vervolgens of je als casual TV kijker die wellicht soms ESPN op zet ineens veel gebruik gaat maken van die extra zenders. Dus ja, eens. Grote kans dat die extra zender uiteindelijk niet veel gebruikt gaat worden, tenzij je hem echt wilde hebben om het te kijken (maar betaald niet de moeite waard vond), of dat je hem extra hebt opgezegd en toen gratis kreeg met verlening, of hebt kunnen regelen dat je het pakket dat je nu betaald vanaf verlening gratis krijgt.en een pakket wat je sowieso al gratis krijgt.
Na even zoeken blijkt het dus inderdaad zo te zijn dat Ziggo huis aan huis verkoopt. Behoorlijk zout, nog nooit eerder meegemaakt dat de internetproviders bij je aankloppen.
Ik dacht "ha, mijn pakje!" Nee, is het een jongeman in Ziggo-livrei die komt aankondigen dat ook Ziggo nu glasvezel komt brengen. "Ik heb al glasvezel," zei ik. "Ja dat weet ik, daarom ben ik hier ook," zei de beste man op een toon alsof hij het tegen een bijzonder zwakbegaafde Pekinees had. Hij wilde weten bij wie ik zat (KPN, zei ik haast op de automaat) en toen hij wilde weten hoeveel ik per maand kwijt pas drong het pas tot me door dat ik met een ouderwetse huis-aan-huis verkoper te maken had. Nog nooit eerder de zinsnede "aan de deur wordt niet gekocht, bedankt voor uw aandacht" mogen gebruiken.
Bij mij sta je dan in ieder geval al een dik punt achter als het gaat om ooit de overstap te overwegen. Maar goed, dat ben ik...
Ik dacht "ha, mijn pakje!" Nee, is het een jongeman in Ziggo-livrei die komt aankondigen dat ook Ziggo nu glasvezel komt brengen. "Ik heb al glasvezel," zei ik. "Ja dat weet ik, daarom ben ik hier ook," zei de beste man op een toon alsof hij het tegen een bijzonder zwakbegaafde Pekinees had. Hij wilde weten bij wie ik zat (KPN, zei ik haast op de automaat) en toen hij wilde weten hoeveel ik per maand kwijt pas drong het pas tot me door dat ik met een ouderwetse huis-aan-huis verkoper te maken had. Nog nooit eerder de zinsnede "aan de deur wordt niet gekocht, bedankt voor uw aandacht" mogen gebruiken.
Bij mij sta je dan in ieder geval al een dik punt achter als het gaat om ooit de overstap te overwegen. Maar goed, dat ben ik...
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Ik ben wel eens gebeld met de vraag of ik een gratis pakket wilde zonder verdere verplichtingen.RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:58:
[...]
Tsja, je kunt de korting ook niet krijgen. En 180 euro is toch weer 180 euro. Sure, als je concurrenten hebt die veel goedkoper zijn is 180 euro weinig. Als de enige concurrent een ADSL lijntje is met een maximum downloadsnelheid van 27Mbit/s dan is die 180 euro gewoon meer dan geen korting en overstappen geen reële optie.
[...]
Het pakket ESPN krijg je niet gratis. En het pakket bestaat dus uit meerdere zenders. Je krijgt maar 1 zender gratis. Vraag is vervolgens of je als casual TV kijker die wellicht soms ESPN op zet ineens veel gebruik gaat maken van die extra zenders. Dus ja, eens. Grote kans dat die extra zender uiteindelijk niet veel gebruikt gaat worden, tenzij je hem echt wilde hebben om het te kijken (maar betaald niet de moeite waard vond), of dat je hem extra hebt opgezegd en toen gratis kreeg met verlening, of hebt kunnen regelen dat je het pakket dat je nu betaald vanaf verlening gratis krijgt.
Ik heb gisteren ook even op de chat gezeten. 6 x 20 en ESPN gratis voor een jaar. Nog iets te karig wat mij betreft. Bij 9 x 20 en Sport Compleet (ESPN Totaal + Ziggo Totaal) ga ik verlengen. Anders ga ik eens rustig rondkijken (ik heb hier glasvezel liggen).
Als je serieus een alternatief overweegt kan je ook daar vragen wat hun beste welkomstcadeau is en dat dan terugkoppelen naar Ziggo. Denk dat ze daarna minimaal 9 x 20 doen + epsn compleet, wellicht meer. SuccesEdje040 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:54:
Ik heb gisteren ook even op de chat gezeten. 6 x 20 en ESPN gratis voor een jaar. Nog iets te karig wat mij betreft. Bij 9 x 20 en Sport Compleet (ESPN Totaal + Ziggo Totaal) ga ik verlengen. Anders ga ik eens rustig rondkijken (ik heb hier glasvezel liggen).
Ze gaan me op 28-8 terugbellen (omdat ik dan op T-3mnd zit). Ik zorg dat ik dan wat aanbiedingen van Odido en KPN of zo heb om de druk wat op te voeren. Ze willen ook graag dat ik met mijn mobiele abonnementen over kom (nu 4 x Ben) maar dat wil ik niet. Ik wil me niet teveel binden.MetalSonic schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:15:
[...]
Als je serieus een alternatief overweegt kan je ook daar vragen wat hun beste welkomstcadeau is en dat dan terugkoppelen naar Ziggo. Denk dat ze daarna minimaal 9 x 20 doen + epsn compleet, wellicht meer. Succes
Wat ik me afvroeg; Ik heb al jaren geen Ziggo abonnement meer maar het valt me op dat ik nog steeds het volledige zenderpakket van Ziggo via DVB-C kan ontvangen.
Verder geen belang bij behalve dan om heel af en toe Ziggo Sport te kijken.
Is er dan iemand van Ziggo vergeten de kabel van mijn adres in de straat/wijkcentrale eruit te trekken of nemen ze die moeite niet eens meer omdat niemand of bijna niemand meer direct een kabel gebruikt?
Media boxen zijn op afstand te beheren maar misschien kunnen ze het signaal naar mijn huisadres niet eens apart uitzetten zolang er iemand in de straat/wijk nog een abonnement heeft lopen direct via de kabel?
Is er dan iemand van Ziggo vergeten de kabel van mijn adres in de straat/wijkcentrale eruit te trekken of nemen ze die moeite niet eens meer omdat niemand of bijna niemand meer direct een kabel gebruikt?
Media boxen zijn op afstand te beheren maar misschien kunnen ze het signaal naar mijn huisadres niet eens apart uitzetten zolang er iemand in de straat/wijk nog een abonnement heeft lopen direct via de kabel?
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Je mag zelf bepalen wel mailadres je daar invoert.W1ck1e schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:15:
Bij aanloggen op "mijn ziggo" krijg ik onderstaande melding:
[Afbeelding]
Welk email adres wordt bedoeld ?
Dat uit onderstaande afbeelding of mijn email adres bij ziggo.nl (dus "iets"@ziggo.nl) ?
[Afbeelding]
Ik neem even dat ik dan ook een nieuw wachtwoord mag kiezen, zonder dat ik het aanloggen met de gebruikersnaam en bijbehorende wachtwoord in ziggo-go beinvloed. Klopt dat ?Wolly schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:16:
Je mag zelf bepalen welk mailadres je daar invoert.
Elke woning heeft een aparte kabel richting de eindversterker in de straat, willen ze je afsluiten dan moeten ze fysiek iemand langssturen om dat te doen. Wat ik begreep van een monteur was dat ze niet voor elke opzegging dit doen maar dat bij onderhoud of andere reden dat ze bij de kast moeten komen dit wel weer doen. Dus zolang het werkt werkt het, maar er is niks over te zeggen hoelang.RaRo74 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:14:
Wat ik me afvroeg; Ik heb al jaren geen Ziggo abonnement meer maar het valt me op dat ik nog steeds het volledige zenderpakket van Ziggo via DVB-C kan ontvangen.
Nadeel van Coax is vooral dat heel veel mensen gewoon de coax uit de TV halen en achter de kast laten liggen. Als ze dan voor verstoring in de wijk zorgen, wat kan doordat de coax kabel niks anders is dan een grote antenne die signalen opvangt, dan komen ze weer keer langs om alles af te sluiten. Dus zolang je zorgt dat je goede kabels gebruikt en geen verstoring en hopen dat de rest van de wijk dit ook niet doen zal je voorlopig nog wel gebruik van dit signaal kunnen maken, maar garanties heb je nooit.
Kabels worden in de straatkast uitgetrokken, als ze dat al doen. Kan ook zijn dat je in een oudere wijk woont en Ziggo geen duidelijk overzicht heeft van welke kabel bij welk adres hoort. Dan wordt het afsluiten van een oud klant nogal lastig. En in eerste instantie zullen ze na het aflopen van het abo vast ook niet direct een monteur langs sturen om alleen een kabel uit te trekken. Maar bij werkzaamheden in de straatkast kan het best dat er een lijstje bijgeleverd wordt welke adressen afgesloten moeten worden. Maar als je al jaren geen klant mee bent zal er vast wel al weer eens in de straatkast gewerkt zijn (IIRC zijn met de docsis 3.1 alle eindversterkers (enige onderdeel van de straatkast vervangen?)RaRo74 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:14:
De monteurs die de versterkers kwamen vervangen hielden zich niet bezig met de huisaansluitingen, zei een van hen toen ik ernaar vroeg.RobertMe schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:42:
Maar bij werkzaamheden in de straatkast kan het best dat er een lijstje bijgeleverd wordt welke adressen afgesloten moeten worden. Maar als je al jaren geen klant mee bent zal er vast wel al weer eens in de straatkast gewerkt zijn (IIRC zijn met de docsis 3.1 alle eindversterkers (enige onderdeel van de straatkast vervangen?)
Lijkt mij dat de kabel alsnog (direct?) op de eindversterker zit? Dus ze houden zich er misschien niet "mee bezig" (interpreteer ik als: ze zijn geen monteurs die bij je thuis komen), maar ze zullen vast wel de kabels in hun handen hebben? En een kabel niet aansluiten is dan makkelijker / sneller dan een kabel wel weer aansluiten zou ik zeggenhcQd schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:53:
[...]
De monteurs die de versterkers kwamen vervangen hielden zich niet bezig met de huisaansluitingen, zei een van hen toen ik ernaar vroeg.
Bedankt en dat is dus wat ik al vermoedde.SirMemeAlot schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:41:
[...]
Elke woning heeft een aparte kabel richting de eindversterker in de straat, willen ze je afsluiten dan moeten ze fysiek iemand langssturen om dat te doen. Wat ik begreep van een monteur was dat ze niet voor elke opzegging dit doen maar dat bij onderhoud of andere reden dat ze bij de kast moeten komen dit wel weer doen. Dus zolang het werkt werkt het, maar er is niks over te zeggen hoelang.
Nadeel van Coax is vooral dat heel veel mensen gewoon de coax uit de TV halen en achter de kast laten liggen. Als ze dan voor verstoring in de wijk zorgen, wat kan doordat de coax kabel niks anders is dan een grote antenne die signalen opvangt, dan komen ze weer keer langs om alles af te sluiten. Dus zolang je zorgt dat je goede kabels gebruikt en geen verstoring en hopen dat de rest van de wijk dit ook niet doen zal je voorlopig nog wel gebruik van dit signaal kunnen maken, maar garanties heb je nooit.
Die enkele keer dat ik nog TV kijk zap ik af en toe via de directe kabel omdat de box dan nog standby staat. Maar missen zal ik het niet.
Thx!RobertMe schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:42:
[...]
Kabels worden in de straatkast uitgetrokken, als ze dat al doen. Kan ook zijn dat je in een oudere wijk woont en Ziggo geen duidelijk overzicht heeft van welke kabel bij welk adres hoort. Dan wordt het afsluiten van een oud klant nogal lastig. En in eerste instantie zullen ze na het aflopen van het abo vast ook niet direct een monteur langs sturen om alleen een kabel uit te trekken. Maar bij werkzaamheden in de straatkast kan het best dat er een lijstje bijgeleverd wordt welke adressen afgesloten moeten worden. Maar als je al jaren geen klant mee bent zal er vast wel al weer eens in de straatkast gewerkt zijn (IIRC zijn met de docsis 3.1 alle eindversterkers (enige onderdeel van de straatkast vervangen?)
De wijk is nog maar 700 jaar oud dus dat valt mee. De keilbouten zitten nog in de muur waar ooit de buitenantenne zat om Nederland 1 te ontvangen.
Het is een best lange straat met veel adressen met volgens mij maar 1 grote straatkast voor de cai.
Tegenwoordig een mix van cai, glasvezel, Digitenne, 1 schotel en koper gebruikers.
Ik kan me goed voorstellen dat ze inmiddels niet meer weten waar wat nog zit en en dat ze het laten zitten totdat DVB-C er helemaal mee stopt.
Er staat "vervang" dus ik zou daar niet vanuit gaan. Dan log je voortaan in met je mailadres, geen probleem toch?W1ck1e schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:22:
[...]
Ik neem even dat ik dan ook een nieuw wachtwoord mag kiezen, zonder dat ik het aanloggen met de gebruikersnaam en bijbehorende wachtwoord in ziggo-go beinvloed. Klopt dat ?
De kabels naar de huizen zit niet op de versterker zelf, maar op een multitap.RobertMe schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:03:
[...]
Lijkt mij dat de kabel alsnog (direct?) op de eindversterker zit? Dus ze houden zich er misschien niet "mee bezig" (interpreteer ik als: ze zijn geen monteurs die bij je thuis komen), maar ze zullen vast wel de kabels in hun handen hebben? En een kabel niet aansluiten is dan makkelijker / sneller dan een kabel wel weer aansluiten zou ik zeggen
Ik ben nogal voorzichtig met dingen die ziggo-go raken. Ik ben blij dat het nu betrouwbaar werkt (op mijn chromecasts en dergelijke). Maar ik ga het merken.Wolly schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:00:
[...]
Er staat "vervang" dus ik zou daar niet vanuit gaan. Dan log je voortaan in met je mailadres, geen probleem toch?
Ik heb sinds vanochtend (dinsdag) ca 6.50 uur problemen met Ziggo internet. Bekabeld zijn sommige sites wel bereikbaar maar andere niet.
Wifi (3 bekabelde Ubiquity access points , al jaren super stabiel, met normaal gesproken een vast IP adres in de witte connectbox ingesteld) werkt niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat de Ubiquity AP’s volgens de Ubiquity controller een IP adres krijgen in 192.168.1.x in plaats van de 192.168.178.x zoals de connectbox gebruikt. De connectbox geeft dan weer aan dat één van de AP’s wel met het juiste IP adres is geconnect.
Heb voor nu de wifi van de connectbox aangezet en dat werkt.
Geen idee waar ik moet zoeken. Dat sommige sites (bekabeld) wel werken en andere niet, dan denk ik aan een dns probleem. Maar die andere range van de AP’s begrijp ik dan weer niet.
Iemand suggesties?
Edit: as we speak doen de Ubiquity’s het weer, met hun normale IP adres…
Wifi (3 bekabelde Ubiquity access points , al jaren super stabiel, met normaal gesproken een vast IP adres in de witte connectbox ingesteld) werkt niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat de Ubiquity AP’s volgens de Ubiquity controller een IP adres krijgen in 192.168.1.x in plaats van de 192.168.178.x zoals de connectbox gebruikt. De connectbox geeft dan weer aan dat één van de AP’s wel met het juiste IP adres is geconnect.
Heb voor nu de wifi van de connectbox aangezet en dat werkt.
Geen idee waar ik moet zoeken. Dat sommige sites (bekabeld) wel werken en andere niet, dan denk ik aan een dns probleem. Maar die andere range van de AP’s begrijp ik dan weer niet.
Iemand suggesties?
Edit: as we speak doen de Ubiquity’s het weer, met hun normale IP adres…
[ Voor 12% gewijzigd door Miersel op 10-09-2024 23:06 ]
Vandaag retentie gebeld.
Kreeg max 6x 20euro korting en gratis Ziggosport voor een jaar of pakket naar keuze.
Voor 100mb naar 200mb moet ik extra betalen.
Kreeg max 6x 20euro korting en gratis Ziggosport voor een jaar of pakket naar keuze.
Ik heb gisteren retentie gebeld en heb uiteindelijk een korting van 9x €20,- ontvangen.Ruud888 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:12:
Vandaag retentie gebeld.
Ik ga dan wel terug van Elite(1000/100) naar XXL(400/40), maar wel met gratis Ziggo Sport Compleet(Ziggo Sport en ESPN) en een Smartwifi Pod 6.
Ik blijf de upload apart vinden; haal sinds enige tijd vrijwel constant de 1000/100 bij de periodieke speedtests (soms dropt ie max 10%) maar ik zie regelmatig dat de upload van bijvoorbeeld OneDrive of een offsite backup (naar een niet-Ziggo IP) ruim boven de 100 Mbit/s uitkomt. Maar bij een speedtest is het nooit meer dan 105 MBit.
De piek tot op heden is 170 209 Mbit/s een paar maanden terug, en ook vandaag haal ik weer 136 Mbit/s.
De piek tot op heden is 170 209 Mbit/s een paar maanden terug, en ook vandaag haal ik weer 136 Mbit/s.
:fill(white):strip_exif()/f/image/IraDlivHM4KMpEKT2lt6Js0y.png?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door MarcelG op 11-09-2024 14:00 ]
Ik zou me persoonlijk eerder afvragen of de UniFi Controller wel het juiste getal laat zien. Zeker omdat ze over "peak" spreken. Het kan dus ook een rare burst zijn geweest. Of dat de data wel snel naar het modem is verstuurd maar vervolgens door het modem gethrottled. Of wat dan ook.MarcelG schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:51:
Ik blijf de upload apart vinden; haal sinds enige tijd vrijwel constant de 1000/100 bij de periodieke speedtests (soms dropt ie max 10%) maar ik zie regelmatig dat de upload van bijvoorbeeld OneDrive of een offsite backup (naar een niet-Ziggo IP) ruim boven de 100 Mbit/s uitkomt. Maar bij een speedtest is het nooit meer dan 105 MBit.
De piek tot op heden is 170 Mbit/s een paar maanden terug, en ook vandaag haal ik weer 136 Mbit/s.
[Afbeelding]
Is het alleen zichtbaar vanaf je UniFi router, dan is het misschien een positieve afronding van dat OS. Als je het ook op devices kunt reproduceren kan je eens in je modem kijken welke bandbreedtes toegekend hebt gekregen.MarcelG schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:51:
De piek tot op heden is 170 Mbit/s een paar maanden terug, en ook vandaag haal ik weer 136 Mbit/s.
[Afbeelding]
107Mbps up zou normaal moeten zijn. Tools -> Network status -> Configuration tab.
:fill(white):strip_exif()/f/image/sD94ieAhcErvb8M879JlRQB6.png?f=user_large)
Ik heb vandaag ook gebeld voor een verlening/korting. Na lang aandringen en een hoop waarschuwingen van de medewerker, werd mij 9 maanden €10,- korting aangeboden + wat extra zenders waar ik niet op zit te wachten. Vriendelijk geweigerd en de opzegging doorgevoerd.
Is het nog mogelijk om onder de naam van mijn vrouw een nieuw abonnement af te sluiten? Vorig jaar wel…
Is het nog mogelijk om onder de naam van mijn vrouw een nieuw abonnement af te sluiten? Vorig jaar wel…
[ Voor 10% gewijzigd door TTSS op 11-09-2024 13:09 ]
Eens, dat dacht ik ook, tot ik (tijdens die belachelijke peak) mijn NAS een upload van ruim 20 megabyte per seconde zag doen. Screenshot van destijd van zowel de NAS als de EdgeRouter die ik toen had). Het stond me bij dat hij piekte op 170 maar dat was dus 209 Mbps.RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:57:
[...]
Ik zou me persoonlijk eerder afvragen of de UniFi Controller wel het juiste getal laat zien. Zeker omdat ze over "peak" spreken. Het kan dus ook een rare burst zijn geweest. Of dat de data wel snel naar het modem is verstuurd maar vervolgens door het modem gethrottled. Of wat dan ook.

:fill(white):strip_exif()/f/image/xddVV5IYnhK91q7D63ifxtf3.png?f=user_large)
/f/image/1nv0aRDATFg42DRI9yaska42.png?f=fotoalbum_large)
@stormfly Ook bij mij staat in het Ziggo modem de maximale upload op 107000000 bps.
Zojuist weer een test gedaan (upload van diverse files, totaal 1 gigabyte), hij houdt zich op de NAS keurig aan 12.9 MB/sec upload, en Unifi laat 108 Mbps zien. Dus het lijkt wel met elkaar overeen te komen.
Vandaag Ziggo opgezegd. Stap over naar DSL van Odido. Ben benieuwd hoe het gamen me bevalt op DSL.TTSS schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:07:
Ik heb vandaag ook gebeld voor een verlening/korting. Na lang aandringen en een hoop waarschuwingen van de medewerker, werd mij 9 maanden €10,- korting aangeboden + wat extra zenders waar ik niet op zit te wachten. Vriendelijk geweigerd en de opzegging doorgevoerd.
Ziggo wilde me nu opeens wel een aanbieding doen maar heb vriendelijk bedankt.
In de mail tijdens het proces:W1ck1e schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:05:
[...]
Ik ben nogal voorzichtig met dingen die ziggo-go raken. Ik ben blij dat het nu betrouwbaar werkt (op mijn chromecasts en dergelijke). Maar ik ga het merken.
Dus dan maar even opnieuw aanloggen. op de pc en chromecasts. Minste werk (voor mij) is de volgende volgorde: eerst op de pc, daar aanloggen, vervolgens op de chromecast en dan de getoonde link invoeren op de pc om chromecast te koppelen.Beste meneer W1ck1e,
Je hebt net je login aangepast. Je logt vanaf nu in met het e-mailadres: [naam@domein.nl] en het wachtwoord dat je al had.
Ook in onze apps en diensten log je nu in met dit e-mailadres. Bijvoorbeeld om online tv te kijken met Ziggo GO.
Tip: log meteen even in bij Ziggo GO. Dan is dat alvast gebeurd en kun je later direct verder met tv kijken.
Valt dan weer mee.
Sommige functies op je mediabox stoppen
Heb je een verouderde mediabox of CI+ module (smartcard)? Dan werken sommige interactieve diensten per 1 oktober 2024 niet meer.
Deze functies vervallen:
On Demand een film of serie kijken
Terugkijken met TV/NPO Gemist
Films en series huren
@Piet91 Die diensten werken nog via het streamen via een dvb-c kanaal en is inmiddels al bijna 16 jaar oud. Daarbij is er al een tijd de next met ip tv en snap wel dat ze niet 2 soorten diensten/platforms willen onderhouden. Plus weer een push naar het next platform...
Kan me ook niet voorstellen dat dit veel wordt gebruikt.jongetje schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:44:
@Piet91 Die diensten werken nog via het streamen via een dvb-c kanaal en is inmiddels al bijna 16 jaar oud. Daarbij is er al een tijd de next met ip tv en snap wel dat ze niet 2 soorten diensten/platforms willen onderhouden. Plus weer een push naar het next platform...
In die 12 jaar dat de Humax hier staat, kan ik mij niet herinneren dat ik dat ooit heb gebruikt.
Idem voor de TV('s).
Tegenwoordig kun je dat inderdaad gewoon makkelijker doen met de Next, Chromecast of apps op de TV.
Natuurlijk wel weer een stapje
[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 11-09-2024 22:13 ]
Ik heb ook een aanbod gekregen om de CI+ module gratis om te ruilen voor een next mini, maar ik ben niet van plan om daarin mee te gaan. Opnemen op een harddisk in combinatie met een CI+ module blijft voorlopig gewoon mogelijk. Daarnaast is de ziggo go app (eindelijk) ook beschikbaar gemaakt voor LG tv’s, dus daardoor heb ik geen behoefte aan de next mini.
Daar komt bij dat ik straks een jaar vast zit aan een glasvezel abonnement. Vermoedelijk kan ik daar wel onderuit, omdat de aansluiting wel erg lang op zich laat wachten.
Daar komt bij dat ik straks een jaar vast zit aan een glasvezel abonnement. Vermoedelijk kan ik daar wel onderuit, omdat de aansluiting wel erg lang op zich laat wachten.
Ja dat gaat nog,ik heb dat deze week nog gedaan.TTSS schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:07:
Wordt er dan dus niet gekeken naar het adres?maurieske72 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:55:
[...]
Ja dat gaat nog,ik heb dat deze week nog gedaan.
ehhhh..HOI
Nee doe het al 4 jaar zo.Dan op mijn naam en rekeningnummer en jaar later op mijn vrouw haar naam.krizzziz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:33:
[...]
Wordt er dan dus niet gekeken naar het adres?
Maar dan zou je dus theoretisch elk jaar kunnen wisselen door het op een andere naam/rekening nummer van bv een broer of ouders te zettenmaurieske72 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:27:
[...]
Nee doe het al 4 jaar zo.Dan op mijn naam en rekeningnummer en jaar later op mijn vrouw haar naam.
Als ze op hetzelfde adres wonen wel ja.MikeT80 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:39:
[...]
Maar dan zou je dus theoretisch elk jaar kunnen wisselen door het op een andere naam/rekening nummer van bv een broer of ouders te zetten
Zit nu een jaar bij KPN (Glasvezel), had daarvoor in de vorige woning Ziggo, en om eerlijk te zijn beviel dat beter, vooral qua TV (ja, mensen kijken nog lineaire TV).
Die Mediabox van KPN bevalt niet, de app evenmin, en qua internet merk ik eigenlijk weinig verschil. Is het heel gek dat ik erover denk om terug voor Ziggo te kiezen en dan wat meer betaal voor een beter TV product?
Die Mediabox van KPN bevalt niet, de app evenmin, en qua internet merk ik eigenlijk weinig verschil. Is het heel gek dat ik erover denk om terug voor Ziggo te kiezen en dan wat meer betaal voor een beter TV product?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie