Je kan Ziggo Zakelijk gewoon bellen, nemen ruim de tijd voor je.leech1984 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:56:
[...]
Alleen de naam van ons adres. Persoonlijk dus met daar ook het persoonlijke bankrekeningnummer. Niet mijn zakelijke. Er werd bevestiging gevraagd van laatste 4 cijfers bankrekening en dat is onze persoonlijke, niet mijn zakelijke.
[...]
Alleen hoe ga ik dat bij Ziggo krijgen? Er valt daar niet mee te mailen helaas.
[...]
Ik heb nergens mijn KVK inschrijving gezien. Alleen onze gegevens van ons huidig abonnement bij Ziggo.
@leech1984 ik zou hiervoor een formele klacht indienen. Dit is niet de manier waarop Ziggo klanten wil werven en zou moeten werven. Goed ook dat je het gesprek hebt opgenomen. Dit moet gewoon teruggedraaid worden. Het is niet relevant dat het om een zakelijk abonnement gaat en de wet verkoop op afstand niet van toepassing is. Als deze onder valse voorwendselen is aangegaan dan is dit gewoon niet rechtsgeldig. Tevens heb jij niet aangegeven dat dit KvK-nummer gebruikt mag worden. Er is dus geen sprake van een zakelijke overeenkomst.
Ik zou het filmpje overigens niet zomaar op de community plempen ivm privacy. Daarmee gooi je je eigen ramen in. Wel zou ik hem achter de hand houden als er bewijs gevraagd wordt.
[ Voor 64% gewijzigd door Jay-B op 23-08-2024 15:11 ]
Daarom staat er ook bij geblurredJay-B schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:10:
Ik zou het filmpje overigens niet zomaar op de community plempen ivm privacy. Daarmee gooi je je eigen ramen in. Wel zou ik hem achter de hand houden als er bewijs gevraagd wordt.
Maar wellicht achter de hand houden en in privebericht sturen naar moderator als die reageren.
Schandalige praktijken waar Ziggo zich mee inlaat op deze manier
En dat lukte gewoon, voor (schoon)ouders? Laatste keer dat ik voor ouders belde kreeg ik op het eind een "controle"vraag, naar het bekende bankrekeningnummer. Toen ik eerlijk antwoordde dat ik dat zo niet wist en ik voor ouders belde kreeg ik te horen dat dat eigenlijk niet de bedoeling was en wilde hij ook nog even mijn vader (waarop het abo staat) spreken ter controle of wat ik geregeld had ook klopte / akkoord was. (En vervolgens kwam nog eens bevestigingsmail waarop IIRC ook akkoord moest worden gegeven door link uit mail te gebruiken).Rivanov schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:33:
Deze week drie keer retentie gebeld.
Voor mijzelf, voor mijn ouders en voor mijn schoonouders. Gisteravond gebeld voro mijn ouders en vanochtend voor m'n schoonouders. Kreeg toevallig twee keer dezelfde dame aan de lijn.
Wat ik eruit heb kunnen halen.
Voor mijzelf: 6 maanden € 20,- p/m korting + ESPN Complete
Voor ouders: 9 maanden € 10,- p/m korting + Ziggo Sport Totaal
Voor schoonouders: ESPN Compleet (zij hadden al een kortingsactie lopen)
Sinds 2016 tot en met 2022 was ik Ziggo klant. Elk jaar bellen met retentie en elk jaar net zoveel korting als nieuwe abonnees (6 maanden tot 9 maanden 50% korting). In 2022 wilde ze niet mee, dus toen over gestapt naar KPN en daar 9 maanden korting verkregen. In 2023 verliep contract KPN, eigenlijk qua internet beter maar qua TV is Ziggo beter dus toch nog een keer Ziggo geregeld. Ging veel mis uiteindelijk bij aansluiting dus van 6 maanden alleen korting naar 9 maanden korting + ESPN + Film1. Nu verliep deze zomer weer mijn jaarcontract dus weer gebeld met retentie, truc dus al sinds 2016. Maar de dame kon/wilde niet meer dan EUR 20 korting geven voor 6 maanden + ESPN.
Niet aangenomen, nu weer KPN met 6 maanden 50% korting 1000/1000. Denk dat ik voortaan maar gewoon jaarlijks overstap in plaats van retentie bellen.
Niet aangenomen, nu weer KPN met 6 maanden 50% korting 1000/1000. Denk dat ik voortaan maar gewoon jaarlijks overstap in plaats van retentie bellen.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Zijn veelal externe partijen die de grens altijd opzoeken. Uiteindelijk is Ziggo verantwoordelijk maar dit gebeurt net zo goed bij KPN, Odido en elke partij die externe bureaus tijdelijk inschakelen om een campagne te doen.dolopfriet schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:30:
Schandalige praktijken waar Ziggo zich mee inlaat op deze manier
Zou niet teveel aandacht hier aan besteden, hij komt hier alleen maar om af en toe Ziggo even te bashen en voegt verder niks toe aan de ervaringen/discussies hier.Jay-B schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:10:
[...]
Zijn veelal externe partijen die de grens altijd opzoeken. Uiteindelijk is Ziggo verantwoordelijk maar dit gebeurt net zo goed bij KPN, Odido en elke partij die externe bureaus tijdelijk inschakelen om een campagne te doen.
Iedereen weet dat deze praktijken helaas plaatsvinden, dezelfde bureau's worden door iedereen ingehuurd en ze trekken en alleen ff andere jas aan.
Uiteindelijk kunnen ze niks zonder je handtekening/goedkeuring. Dus er ligt ook verantwoordelijkheid bij jezelf, ik zou sowieso nooit iets aan de deur kopen omdat je dezelfde aanbieding wel kan krijgen als je belt of online kijkt, waarom zou je dit aan de deur kopen dan.
Uiteraard. Ik heb al hun Ziggo gegevens (ouders, schoonouders, opa van m'n vrouw etc.). Dus even hun Mijn Ziggo voor m'n neus klaar zetten en done.RobertMe schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:57:
[...]
En dat lukte gewoon, voor (schoon)ouders? Laatste keer dat ik voor ouders belde kreeg ik op het eind een "controle"vraag, naar het bekende bankrekeningnummer. Toen ik eerlijk antwoordde dat ik dat zo niet wist en ik voor ouders belde kreeg ik te horen dat dat eigenlijk niet de bedoeling was en wilde hij ook nog even mijn vader (waarop het abo staat) spreken ter controle of wat ik geregeld had ook klopte / akkoord was. (En vervolgens kwam nog eens bevestigingsmail waarop IIRC ook akkoord moest worden gegeven door link uit mail te gebruiken).
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Even een update:
Ik heb nogmaals Ziggo Zakelijk aan de lijn gehad en ik had nu wel iemand waar de lijn sowieso goed was zonder ruis.
Ik heb nogmaals het hele verhaal verteld en gezegd dat wanneer ik zou weten dat het een zakelijk contract was, ik dit direct zou afkappen.
De meneer liet mij gelukkig uitpraten en had begrip voor de situatie (je voelt hem al aankomen), maarrrr dit is niet zomaar op te zeggen.
Nogmaals geprobeerd uit te leggen hoe het hele gesprek ging en ook uitgelegd dat hetgeen wat aan de deur werd verteld, niet uiteindelijk in de bevestiging zijn gekomen.
Toen het een beetje heen en weer ging, op overigens een nette manier zonder stemverheffingen of op de man spelen, heb ik uiteindelijk verteld dat ik alles op camera heb staan en dat we het van beide kanten hard kunnen gaan spelen wat in principe niet de intentie is.
Het gesprek draaide toen voor mijn gevoel.
Uiteindelijk hebben we voor beide partijen een passende oplossing gevonden. Ik blijf wel een zakelijk contract houden maar nu voor 24 maanden en voor een lager bedrag inclusief btw en het komt niet ten name van mijn kvk.
Ik had voor totale ontbinding kunnen gaan, maar ondanks de 24 maanden ga ik er verder wel op vooruit.
Ik moet het accepteren dat ik gewoon een domme fout heb gemaakt door aan de deur een handtekening te zetten. Ongeacht of het legitiem is of niet wat er gebeurd is.
De beelden worden overigens naar Ziggo zelf gestuurd. Ik ben daar mee bezig as we speak.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Het heeft geholpen om toch nog een keer te bellen.
Ik heb nogmaals Ziggo Zakelijk aan de lijn gehad en ik had nu wel iemand waar de lijn sowieso goed was zonder ruis.
Ik heb nogmaals het hele verhaal verteld en gezegd dat wanneer ik zou weten dat het een zakelijk contract was, ik dit direct zou afkappen.
De meneer liet mij gelukkig uitpraten en had begrip voor de situatie (je voelt hem al aankomen), maarrrr dit is niet zomaar op te zeggen.
Nogmaals geprobeerd uit te leggen hoe het hele gesprek ging en ook uitgelegd dat hetgeen wat aan de deur werd verteld, niet uiteindelijk in de bevestiging zijn gekomen.
Toen het een beetje heen en weer ging, op overigens een nette manier zonder stemverheffingen of op de man spelen, heb ik uiteindelijk verteld dat ik alles op camera heb staan en dat we het van beide kanten hard kunnen gaan spelen wat in principe niet de intentie is.
Het gesprek draaide toen voor mijn gevoel.
Uiteindelijk hebben we voor beide partijen een passende oplossing gevonden. Ik blijf wel een zakelijk contract houden maar nu voor 24 maanden en voor een lager bedrag inclusief btw en het komt niet ten name van mijn kvk.
Ik had voor totale ontbinding kunnen gaan, maar ondanks de 24 maanden ga ik er verder wel op vooruit.
Ik moet het accepteren dat ik gewoon een domme fout heb gemaakt door aan de deur een handtekening te zetten. Ongeacht of het legitiem is of niet wat er gebeurd is.
De beelden worden overigens naar Ziggo zelf gestuurd. Ik ben daar mee bezig as we speak.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Het heeft geholpen om toch nog een keer te bellen.
PSN: Leech1984
Hoe doe je dat met de 2FA? Of staat die ook ingesteld op jouw mobiele nummer?Rivanov schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:35:
[...]
Uiteraard. Ik heb al hun Ziggo gegevens (ouders, schoonouders, opa van m'n vrouw etc.). Dus even hun Mijn Ziggo voor m'n neus klaar zetten en done.
(Ik dacht dat je zonder 2FA tegenwoordig niet meer in Mijn Ziggo kon komen.)
Hier wordt best veel voor gewaarschuwd. Sluit nooit een contract af aan de deur. Niet voor internet en niet voor energie.leech1984 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:00:
Zoek het altijd zelf uit, bijvoorbeeld via een vergelijkingssite, en bel zelf als je een aanbieding op maat wenst.
Zie het als een wijze les!
Of we pleiten ineens voor een verbod op aquisitie in het algemeen. Als de politiek nu gewoon een wet in voert dat krabbeltjes aan de deur waarbij het gesprek niet op vraag van de klant is begonnen geen rechtsgeldigheid meer hebben dan beschermen we toch ineens iedereen? Ik heb nog nooit een consument positief horen reageren op ongevraagde telefoontjes en geleur aan de deur, het hele concept is nooit in het voordeel van de consument. Gewoon verbieden tochikweethetbeter schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:51:
[...]
Hier wordt best veel voor gewaarschuwd. Sluit nooit een contract af aan de deur. Niet voor internet en niet voor energie.
Zoek het altijd zelf uit, bijvoorbeeld via een vergelijkingssite, en bel zelf als je een aanbieding op maat wenst.
Zie het als een wijze les!
Ik koop uit principe nooit aan de deur. Of het nu een goed doel is of een energieleverancier. Klinkt het als een geweldig goed aanbod dan mag je een aanbod sturen per mail en dan kijk ik er rustig naar wanneer het mij uitkomt.
Was die wet (of regel) er al niet voor consumenten. Of in ieder geval dat ze er niet aan vast zitten (of heel makkelijk vanaf kunnen, 14 dagen bedenktijd/afkoelperiode).Andros schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:01:
[...]
Of we pleiten ineens voor een verbod op aquisitie in het algemeen. Als de politiek nu gewoon een wet in voert dat krabbeltjes aan de deur waarbij het gesprek niet op vraag van de klant is begonnen geen rechtsgeldigheid meer hebben dan beschermen we toch ineens iedereen? Ik heb nog nooit een consument positief horen reageren op ongevraagde telefoontjes en geleur aan de deur, het hele concept is nooit in het voordeel van de consument. Gewoon verbieden toch?
Probleem is hier dat het niet om een consument gaat maar een bedrijf (met kvk). Dat is dus het sneaky gedeelte. En als je dit gaat verbieden dan mag je ook geen zaken meer doen op beurzen (B2B). Die zover zal de politiek niet willen gaan.
Appje naar m’n ouders en/of schoonouders sturen of ze mij even de code sturen die ze vanuit Ziggo krijgen.rvk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:01:
[...]
Hoe doe je dat met de 2FA? Of staat die ook ingesteld op jouw mobiele nummer?
Wat denken jullie allemaal omslachtig.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Rivanov schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:23:
[...]
Appje naar m’n ouders en/of schoonouders sturen of ze mij even de code sturen die ze vanuit Ziggo krijgen.
Wat denken jullie allemaal omslachtig.
offtopic:
En daarom is 2FA via een code (per SMS / ...) helemaal geen 2FA. De drie factoren zijn "iets dat je weet", "iets dat je hebt" en "iets dat je bent". En een (extra) code vraagt meer naar het weten van de code dan naar het hebben van het apparaat waarop de code binnen komt. Probeer met bv een Yubikey maar eens de boel via een appje door te sturen.
En daarom is 2FA via een code (per SMS / ...) helemaal geen 2FA. De drie factoren zijn "iets dat je weet", "iets dat je hebt" en "iets dat je bent". En een (extra) code vraagt meer naar het weten van de code dan naar het hebben van het apparaat waarop de code binnen komt. Probeer met bv een Yubikey maar eens de boel via een appje door te sturen.
Hmm, daar heb ik een paar maanden gelezen wat gezeik mee gehad, en toen hebben ze het voor mij uitgezet. Dus het kan nog steeds zonder.rvk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:01:
[...]
Hoe doe je dat met de 2FA? Of staat die ook ingesteld op jouw mobiele nummer?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ik ben al overgestapt omdat ik deze aanbiedingen zag. Ik heb wel al twee gemiste oproepen gehad van +31 527 755 059 dat volgens een SMS-je in opdracht van Ziggo belt. Samsung filtert dit als "possible spam" dus ik heb ze gemistFreakie1NL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:09:
Ik heb geen zin om elk jaar veel moeite te moeten doen voor een korting die minder is dan bij wisselen...
Vorig jaar werder er abbonnementen in glasvezel gebied, pro-actief 12 maanden 50% kortting gegeven na de contract periode. In die tijd zitten we nu niet
Ziggo kan deze contracten technisch gezien ook nog telefonisch verkopen aan ondernemers. Een "ja" op een aanbod telt dan. Om 06:45 een telefoontje van "Met x van ziggo. We zien dat er problemen zijn geweest in uw wijk... Wilt u dat uw internet blijft doorlopen? Ja" => gefeliciteerd dat is een contract. Ook als je geen contract had.rvk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:21:
[...]
Was die wet (of regel) er al niet voor consumenten. Of in ieder geval dat ze er niet aan vast zitten (of heel makkelijk vanaf kunnen, 14 dagen bedenktijd/afkoelperiode).
Probleem is hier dat het niet om een consument gaat maar een bedrijf (met kvk). Dat is dus het sneaky gedeelte. En als je dit gaat verbieden dan mag je ook geen zaken meer doen op beurzen (B2B). Die zover zal de politiek niet willen gaan.
Zo worden advertenties op bedrijfs-advertentie-sites verkocht aan ZZP-ers
Een algeheel colportageverbod is een goed ideee.
Daar ben ik ook wel mee eens. Zo coulant als voor consumenten (14 dagen) hoeft dar niet eens te zijn maar voor zakelijk zou een afkoelperiode/bedenktijd voor (mondeling) 'straatverkoop' van een paar dagen zeker heel veel problemen kunnen voorkomen. En voor legitieme zakelijke deals hoeft dat niet geen probleem te zijn.ANdrode schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:40:
[...]
Zo worden advertenties op bedrijfs-advertentie-sites verkocht aan ZZP-ers
Een algeheel colportageverbod is een goed ideee.
Voor consumenten is het overigens dus al goed geregeld met die 14 dagen tegenwoordig.
[ Voor 7% gewijzigd door rvk op 23-08-2024 22:36 ]
In principe is er ook geen overeenkomst (geen wilsovereenkomst) alleen daar ga je niet over procederen. Helemaal als de andere partij bewust een grijs gebied opzoekt en je niet weet óf er een bijgeknipte opname (deel weglaten aan begin), of zoals hier, contract dat verkeerd uitgelegd maar wel ondertekend is.rvk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 22:36:
[...]
Daar ben ik ook wel mee eens. Zo coulant als voor consumenten (14 dagen) hoeft dar niet eens te zijn maar voor zakelijk zou een afkoelperiode/bedenktijd voor (mondeling) 'straatverkoop' van een paar dagen zeker heel veel problemen kunnen voorkomen. En voor legitieme zakelijke deals hoeft dat niet geen probleem te zijn.
Voor consumenten is het overigens dus al goed geregeld met die 14 dagen tegenwoordig.
Colportage-verbod zou daar veel helpen.
Hier dus de KPN aanbieding besteld en ik ga kijken in hoeverre Ziggo wil counteren.
Goedkoop internet is een beetje een spelletje. De harde bovengrens is EUR 50 per maand (want dan kan ik freedom nemen zonder elk jaar te wisselen). Lineaire TV is leuk tijdens EK of olympische spelen maar sindsdien hebben wij het niet meer aangezet

Ik ben ruim 20 jaar Ziggo kant geweest maar ondanks dat er hier onlangs glasvezel is opgeleverd kon ik bij Ziggo niet meer dan 120 euro korting krijgen voor een nieuw jaar abonnement. Ja en nog wat zenderpakketten, maar als dat interessant zou zijn voor mij dan zou ik die pakketten al hebben dus thanks but no thanks.
Betere aanbiedingen waren alleen voor nieuwe klanten beschikbaar. Nou dan zorg ik ervoor dat ik volgend jaar een nieuwe klant ben en stap ik over naar Odido waar ik een jaar terecht kan voor de helft van de prijs van Ziggo incl veel betere snelheden (maar die heb ik niet perse nodig).
Overstap is ondertussen geweest en tot nu toe geen klagen. Ziggo tv kijken via app en web is wel iets meer uitgebreid maar daar kan ik mee leven, er zitten geen onoverkomelijke dingen in de app/web applicaties van Odido. Door de app op de smart TV is de tv box ook niet noodzakelijk meer dus dat is een volgend bespaarpunt.
Betere aanbiedingen waren alleen voor nieuwe klanten beschikbaar. Nou dan zorg ik ervoor dat ik volgend jaar een nieuwe klant ben en stap ik over naar Odido waar ik een jaar terecht kan voor de helft van de prijs van Ziggo incl veel betere snelheden (maar die heb ik niet perse nodig).
Overstap is ondertussen geweest en tot nu toe geen klagen. Ziggo tv kijken via app en web is wel iets meer uitgebreid maar daar kan ik mee leven, er zitten geen onoverkomelijke dingen in de app/web applicaties van Odido. Door de app op de smart TV is de tv box ook niet noodzakelijk meer dus dat is een volgend bespaarpunt.
Tsja, hetzelfde bij Ziggo met de Go TV app voor Android TV & Apple TV. En als je aan live TV en 2(?) dagen replay voldoende hebt kun je ook "KabelTV" (of tegenwoordig "Ziggo Go"?) nemen. Kost €7? €7,50 i.p.v. €13? €13,50? (Was begin vorig jaar €6,50 vs €12,50, maar intussen zijn er twee inflatiecorrecties geweest).sanook schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:56:
Door de app op de smart TV is de tv box ook niet noodzakelijk meer dus dat is een volgend bespaarpunt.
Of... helemaal gratis via DVB-C kijken.
Voordat ik met Ziggo ga kletsen, wil ik graag even jullie meningen. Ik heb een 750mbit/60mbit abbo, waarbij de werkelijkheid nu 10mbit/60mbit is, niet helemaal ideaal. Speedtests gaan steevast eerst naar de ~20mbit, waarna ze terugvallen naar ~10mbit. Voorheen was de 750mbit wel gewoon volledig beschikbaar, en alles is hier natuurlijk bekabeld met CAT5E. Maar het probleem speelt ook op wifi 
Allereerst natuurlijk geprobeerd modem te rebooten - in het verleden hielp dat wel, maar nu doet dat niets. Diagnostiek van het modem laat ook niks geks zien, en de kabels zien er ook piekfijn uit. Coax nog even losgehaald en weer vastgezet, maar ook dat bood geen soelaas.
N.a.v. daarvan de topic start doorgelezen en gekeken naar de channels. Wat mij opvalt is dat na channel 17 (ID 25) de SNR naar beneden schiet. Channels 1 t/m 16 zitten steevast op 38, maar de rest kwakkelt wat rond de begin-medio 30 (klik voor groot):
Het gaat in deze om een DOCSIS 3.0 modem, zo'n mooie witte unit. Software version is 9.1.2208.100, hardware version is 10. Beessie is nu een jaar of 5 oud, dus niet zo heel oud wat mij betreft. Feitelijk zit maar één waarde echt onder de 30, maar toch is het verschil frappant (voor een netwerk-leek ;-))
Wat ik graag wil weten:
- Zijn deze SNR waardes mogelijk de oorzaak van het trage netwerk?
- Wat zou er vanuit Ziggo moeten gebeuren om dit euvel aan te pakken? Dit lijkt mij namelijk niet noodzakelijkerwijs iets wat te fixen is met een firmware reset/update.
Allereerst natuurlijk geprobeerd modem te rebooten - in het verleden hielp dat wel, maar nu doet dat niets. Diagnostiek van het modem laat ook niks geks zien, en de kabels zien er ook piekfijn uit. Coax nog even losgehaald en weer vastgezet, maar ook dat bood geen soelaas.
N.a.v. daarvan de topic start doorgelezen en gekeken naar de channels. Wat mij opvalt is dat na channel 17 (ID 25) de SNR naar beneden schiet. Channels 1 t/m 16 zitten steevast op 38, maar de rest kwakkelt wat rond de begin-medio 30 (klik voor groot):
![]() | ![]() |
Het gaat in deze om een DOCSIS 3.0 modem, zo'n mooie witte unit. Software version is 9.1.2208.100, hardware version is 10. Beessie is nu een jaar of 5 oud, dus niet zo heel oud wat mij betreft. Feitelijk zit maar één waarde echt onder de 30, maar toch is het verschil frappant (voor een netwerk-leek ;-))
Wat ik graag wil weten:
- Wat zou er vanuit Ziggo moeten gebeuren om dit euvel aan te pakken? Dit lijkt mij namelijk niet noodzakelijkerwijs iets wat te fixen is met een firmware reset/update.
and thanks for all the fish.
Ik zou dan sowieso even het abo checken. 750/60 bestaat AFAIK niet meer, en is denk ik het (oude) Max? Volgens mij is tegenwoordig Elite goedkoper (1 hele euro?Zalmanman schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:05:
Ik heb een 750mbit/60mbit abbo
Iemand bekend met de "code 10"-errors bij Videoland/Disney X bij gebruik van Wi-Fi (van Ziggo)? Via 5G werkt het streamen overigens wel, apps meerdere malen opnieuw geinstalleerd.
Heb er al op gegoogled maar helaas zonder resultaat, Support van Videoland geeft aan "bekend probleem, we zijn ermee bezig" maar dit is nu ook al enkele weken geleden.
Heb er al op gegoogled maar helaas zonder resultaat, Support van Videoland geeft aan "bekend probleem, we zijn ermee bezig" maar dit is nu ook al enkele weken geleden.
Ik steek er inderdaad niet teveel tijd in, dat abbo-hoppen. Dit is inderdaad het oude max, wat continu bijgewerkt is. Als de 1000/100 idd een hele Euro goedkoper is, dan kan ik sneller Linux ISO's binnenhalenRobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:15:
[...]
Ik zou dan sowieso even het abo checken. 750/60 bestaat AFAIK niet meer, en is denk ik het (oude) Max? Volgens mij is tegenwoordig Elite goedkoper (1 hele euro?), en dan krijg je 1000/100 (meen 100 aan upload).
750/60 bestaat, ik had dat tot 2 weken geleden. Het is de opvolger van 500/50.RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:15:
Ik zou dan sowieso even het abo checken. 750/60 bestaat AFAIK niet meer, en is denk ik het (oude) Max? Volgens mij is tegenwoordig Elite goedkoper (1 hele euro?), en dan krijg je 1000/100 (meen 100 aan upload).
Ik heb nu 400/40, is snel genoeg.
Het bestaat als legacy abonnement en is niet meer af te sluitenikweethetbeter schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:30:
[...]
750/60 bestaat, ik had dat tot 2 weken geleden. Het is de opvolger van 500/50.
Ik heb nu 400/40, is snel genoeg.
Ik had een vergelijkbare probleem gehad. Oude abonnement die van 500 naar 750 Mbps ging, maar in realiteit ging de snelheid niet omhoog. Met Ziggo contact gehad via de chat (via Ziggo app), foto's gestuurd met hoe alles was aangesloten en uiteindelijk konden zij zien dat er iets niet klopte qua signaal. Monteur kwam langs en had coax wandcontact vervangen + forward path attenuator (demper) voor de hoge signalen te verlagen. Ook advies gekregen om aanvraag te doen naar de zwarte Sagemcom modem, die DOCSIS 3.1. ondersteund. Deden ze moeilijk over en zouden een nieuwe monteur sturen. Ik had mijn verhaal hier gedeeld op Tweakers en de volgende dag kreeg ik een belletje van Ziggo dat ze nieuwe modem zouden sturenZalmanman schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:05:
Voordat ik met Ziggo ga kletsen, wil ik graag even jullie meningen. Ik heb een 750mbit/60mbit abbo, waarbij de werkelijkheid nu 10mbit/60mbit is, niet helemaal ideaal. Speedtests gaan steevast eerst naar de ~20mbit, waarna ze terugvallen naar ~10mbit. Voorheen was de 750mbit wel gewoon volledig beschikbaar, en alles is hier natuurlijk bekabeld met CAT5E. Maar het probleem speelt ook op wifi
[Afbeelding] [Afbeelding]
Wat ik graag wil weten:
Uiteindelijk hebben de nieuwe modem en signaal demper geholpen hier.
Deel de rest van je modem stats eens? Upstream en o.a je netwerk log.Zalmanman schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:05:
Wat ik graag wil weten:
Mijn eerste indruk is of 4G instraling of een kabelbreuk.
Dit is vrijwel zeker instraling, aangezien de getroffen kanalen in het gebied van 4G en 5G frequenties zitten.Zalmanman schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:05:
Wat ik graag wil weten:
Check even of je kabels goed zijn (niet zo zeer of ze vast zitten, maar of de connectors wel deugen).
Maak anders even foto's van je aansluiting.
stormfly schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 07:25:
[...]
Deel de rest van je modem stats eens? Upstream en o.a je netwerk log.
Mijn eerste indruk is of 4G instraling of een kabelbreuk.
Mijn flabbers zijn gegast:Jeffrey87 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 08:42:
[...]
Dit is vrijwel zeker instraling, aangezien de getroffen kanalen in het gebied van 4G en 5G frequenties zitten.
Check even of je kabels goed zijn (niet zo zeer of ze vast zitten, maar of de connectors wel deugen).
Maak anders even foto's van je aansluiting.
:fill(white):strip_exif()/f/image/SsEXPXN8cJewL84SCu0juLKV.png?f=user_large)
Vanaf de coax WCD loopt een coaxkabel naar een splitter, en die gaat dan naar het modem en naar het TV-kastje. Ik was vergeten dat die ook nog in de keten zat, dus ook even losgehaald en weer vastgezet. Modem gereboot en jawel, we hebben nu weer snelheid! Dan zal het toch iets zijn in mijn netwerk wat niet helemaal lekker zit... Voor de goede orde lever ik nog wel de foto's aan. Let niet op de kabelrommel, ik moest alles weer loshalen
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Modem stats:
![]() | ![]() |
Het werkt dus weer, maar voor hoe lang?
Dat gele kastje is wel een oude (de nieuwe hebben volgens mij geen R meer daarop staan). Die mag wel vervangen worden. Tevens lijkt het mij ook beter (en normaal) de splitter direct op dat kastje te zetten.Zalmanman schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:39:
[...]
Vanaf de coax WCD loopt een coaxkabel naar een splitter, en die gaat dan naar het modem en naar het TV-kastje.
[ Voor 7% gewijzigd door rvk op 25-08-2024 10:48 ]
Dank! Het is jaren '60 bouw, dus het zou me niet verbazen als er sinds dien niks meer mee gedaan is.rvk schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:47:
[...]
Dat gele kastje is wel een oude (de nieuwe hebben volgens mij geen R meer daarop staan). Die mag wel vervangen worden. Tevens lijkt het mij ook beter (en normaal) de splitter direct op dat kastje te zetten.
En verder snap ik je punt van het hebben van de splitter aan de WCD, maar deze keuze is gemaakt omdat de afstand tussen WCD en Mediabox Next nogal groot is. Op dit moment heb ik geen kabels lang genoeg om van WCD helemaal naar modem en Mediabox te gaan. Als dit echt het issue blijkt, prima, dan ga ik nieuwe kabels kopen en leggen. Het is echter wel een goede 10m aan kabel, dus dan moet ik zelf even wat fabriceren.
Het toont nogmaals aan hoe belangrijk de binnenhuisbekabeling is. Nou vond ik deze foto's nog wel meevallen. Je komt soms installaties tegen waarvan je je überhaupt afvraagt hoe men in hemelsnaam nog een connectie heeft. Het vervelende is is dat dit ook voor problemen kan zorgen bij buren.
Max was inderdaad al niet meer af te sluiten. Vervolgens is Complete (500/50) hernoemd naar Max (600/60) en is voor beide de snelheid verhoogd naar 750/60.RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:00:
[...]
Het bestaat als legacy abonnement en is niet meer af te sluitenEn de defacto vervanger is Elite waarbij je €1 (IIRC) goedkoper uit bent én sneller internet krijgt, of je downgrade naar Start XXL waarmee je 400/40 hebt. Daarnaast bestaat Complete volgens mij ook nog in legacy vorm als 800/xxx? Hebben ze die snelheidsverhoging vorig jaar gedaan en zijn ze er een paar maanden later mee gestopt (waarbij Start XXL als nieuwe snelheid al de oude 400/40 snelheid van Complete had én goedkoper was). Waarbii Max IIRC dus ook al veel langer legacy was.
Als je belt komen ze de AOP (hoofdaansluiting) gratis vervangen, die kan de hogere frequenties niet aan en mogelijk is de afscherming in de afgelopen jaren ook verbetert in de AOP.Zalmanman schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:56:
[...]
Dank! Het is jaren '60 bouw, dus het zou me niet verbazen als er sinds dien niks meer mee gedaan is.
En verder snap ik je punt van het hebben van de splitter aan de WCD, maar deze keuze is gemaakt omdat de afstand tussen WCD en Mediabox Next nogal groot is. Op dit moment heb ik geen kabels lang genoeg om van WCD helemaal naar modem en Mediabox te gaan. Als dit echt het issue blijkt, prima, dan ga ik nieuwe kabels kopen en leggen. Het is echter wel een goede 10m aan kabel, dus dan moet ik zelf even wat fabriceren.
Done and done. Ziggo zelf kon ook zien dat er wat gekkigheden waren, en het feit dat het WCD oud is en los zit, stemt ze niet gerust. Dat wordt dus sowieso vervangen. Men verwacht ook niet per se dat de offset splitter het probleem is, aangezien er wel goede bekabeling gebruikt is. Ik laat t.z.t. wel weten wat eruit komtstormfly schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:05:
[...]
Als je belt komen ze de AOP (hoofdaansluiting) gratis vervangen, die kan de hogere frequenties niet aan en mogelijk is de afscherming in de afgelopen jaren ook verbetert in de AOP.
Zou je ook je downstream stats nog eens willen delen?Zalmanman schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:39:
[...]
[...]
Mijn flabbers zijn gegast:
[Afbeelding]
Vanaf de coax WCD loopt een coaxkabel naar een splitter, en die gaat dan naar het modem en naar het TV-kastje. Ik was vergeten dat die ook nog in de keten zat, dus ook even losgehaald en weer vastgezet. Modem gereboot en jawel, we hebben nu weer snelheid! Dan zal het toch iets zijn in mijn netwerk wat niet helemaal lekker zit... Voor de goede orde lever ik nog wel de foto's aan. Let niet op de kabelrommel, ik moest alles weer loshalen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Modem stats:
Het werkt dus weer, maar voor hoe lang?
Overigens is dit volgens mij wel een wat ouder AOP: mochten de problemen zich blijven voordoen dan kan het geen kwaad om dit te melden aan Ziggo, vaak komen ze dan het AOP vervangen.
Edit: Excuses, bovenstaande posts van mede-tweakers gemist, dus mijn comment is een beetje redundant.
Voor de volledigheid kan ik de downstream inderdaad nog wel delen:Jeffrey87 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:48:
[...]
Zou je ook je downstream stats nog eens willen delen?
Overigens is dit volgens mij wel een wat ouder AOP: mochten de problemen zich blijven voordoen dan kan het geen kwaad om dit te melden aan Ziggo, vaak komen ze dan het AOP vervangen.
Edit: Excuses, bovenstaande posts van mede-tweakers gemist, dus mijn comment is een beetje redundant.
![]() | ![]() |
Dinsdagochtend komt sowieso de monteur langs om het AOP aan te pakken, dus we gaan zien of dat de SNR waarden doet veranderen. Voor nu is het in ieder geval weer goed. Dat was nog even een heikel punt voor mij: Het zijn storingen met tussenpozen, dus de vraag is waar de problemen dan feitelijk liggen. Echter blijkt dat AOP dusdanig oud, dat zie die zonder meer willen vervangen.
Die SNR waarden zijn nu prima, dus waarschijnlijk is het probleem hiermee verholpen.Zalmanman schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:53:
[...]
Voor de volledigheid kan ik de downstream inderdaad nog wel delen:
Dinsdagochtend komt sowieso de monteur langs om het AOP aan te pakken, dus we gaan zien of dat de SNR waarden doet veranderen. Voor nu is het in ieder geval weer goed. Dat was nog even een heikel punt voor mij: Het zijn storingen met tussenpozen, dus de vraag is waar de problemen dan feitelijk liggen. Echter blijkt dat AOP dusdanig oud, dat zie die zonder meer willen vervangen.
Het laten vervangen van het AOP is mooi, maar zal de SNR hoogstwaarschijnlijk niet verder omhoog brengen.
Als de buren mobiel aan het bellen of internetten waren dan had jij storing?Zalmanman schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:53:
Het zijn storingen met tussenpozen, dus de vraag is waar de problemen dan feitelijk liggen.
Dat AOP zal echt wel al extreem oud zijn. En daarmee uit de tijd dat er nog geen 4G internet bestond, waarbij frequenties gebruikt worden die tot die tijd ook ongebruikt waren. Gevolg is dus dat je bv een AOP, of splitter, of kabels, hebt die gewoon niet gemaakt zijn voor de specificaties die heden ten dagen vereist/npdig zijn. Ziggo levert internet over frequenties die 10, 20, 30, 40 jaar terug niet gebruikt werden (door analoge TV, als je 30+ jaar terug gaat). En er kan nu ruis "instralen" uit de ether van frequenties die vroeger ook niet voor kwamen.
@Zalmanman
Die splitters zijn weliswaar ontworpen om direct op het AOP geprikt te worden, de codering POA-xxx verwijst er zelfs naar ( Push On Adapter) maar vanuit het signaal bezien is er geen dwingende reden dat het zo moet. Als het bij het leggen van de kabels beter uitkomt te beginnen met een kabel tussen het AOP en de splitter en vandaar met twee navenant kortere kabels verder te gaan dan maakt dat voor het signaal niet uit. *1) Uiteraard moeten alle kabels wel voldoen aan de kwaliteitseisen.
*1) Afgezien van de minieme extra demping ten gevolge van één connector meer.
Die splitters zijn weliswaar ontworpen om direct op het AOP geprikt te worden, de codering POA-xxx verwijst er zelfs naar ( Push On Adapter) maar vanuit het signaal bezien is er geen dwingende reden dat het zo moet. Als het bij het leggen van de kabels beter uitkomt te beginnen met een kabel tussen het AOP en de splitter en vandaar met twee navenant kortere kabels verder te gaan dan maakt dat voor het signaal niet uit. *1) Uiteraard moeten alle kabels wel voldoen aan de kwaliteitseisen.
*1) Afgezien van de minieme extra demping ten gevolge van één connector meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Roetzen op 26-08-2024 13:36 ]
Daar zeg je wel wat. Nu iedereen thuis is, is de verbinding weer belly-up gegaan. Was de rest van de dag stabiel, maar nu niet meer. Wederom dezelfde SNR waardes in de eind 20, begin 30 en ~10mbps. Vanaf channel 17 schieten de Pre RS Errors en Post RS Errors ook omhoog. Over de rest van de dag was de verbinding helemaal prima. Temperatuur in huis is nou ook niet echt veranderd, dus uitzetten en krimpen van contacten lijkt me ook niets. Valt me nu ook op dat het weer zo rond de klok van 22:00 is, net zoals de vorige keer.RobertMe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:18:
[...]
Als de buren mobiel aan het bellen of internetten waren dan had jij storing?
Dat AOP zal echt wel al extreem oud zijn. En daarmee uit de tijd dat er nog geen 4G internet bestond, waarbij frequenties gebruikt worden die tot die tijd ook ongebruikt waren. Gevolg is dus dat je bv een AOP, of splitter, of kabels, hebt die gewoon niet gemaakt zijn voor de specificaties die heden ten dagen vereist/nodig zijn. Ziggo levert internet over frequenties die 10, 20, 30, 40 jaar terug niet gebruikt werden (door analoge TV, als je 30+ jaar terug gaat). En er kan nu ruis "instralen" uit de ether van frequenties die vroeger ook niet voor kwamen.
Morgen komt de monteur langs, ben benieuwd.
[ Voor 3% gewijzigd door Zalmanman op 26-08-2024 22:27 ]
Wellicht kan iemand hier ons nog hoop geven.
In oktober komt mijn vriendin bij mij wonen (yay!), ze heeft in februari een jaarcontract bij Ziggo afgesloten (achteraf niet ideaal maar dat wisten we toen nog niet).
Nu willen we die natuurlijk graag opzeggen. Zelf zit ik bij KPN dus het normale 'opzeggen vanwege samenwonen' bij ziggo gaat niet op.
Zojuist Ziggo gebeld en die gaven nul coulance, die willen gewoon dat we tot februari betalen (of nu opzeggen maar wel in 1x betalen wat ze anders elke maand nog hadden ontvangen). Dat is 200 euro in de prullenbak, beetje zonde.
Weet iemand of we hier op een andere manier nog onderuit kunnen komen?
In oktober komt mijn vriendin bij mij wonen (yay!), ze heeft in februari een jaarcontract bij Ziggo afgesloten (achteraf niet ideaal maar dat wisten we toen nog niet).
Nu willen we die natuurlijk graag opzeggen. Zelf zit ik bij KPN dus het normale 'opzeggen vanwege samenwonen' bij ziggo gaat niet op.
Zojuist Ziggo gebeld en die gaven nul coulance, die willen gewoon dat we tot februari betalen (of nu opzeggen maar wel in 1x betalen wat ze anders elke maand nog hadden ontvangen). Dat is 200 euro in de prullenbak, beetje zonde.
NIet wat je vraagt, maar misschien wel een optie:pposthoorn schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:37:
Wellicht kan iemand hier ons nog hoop geven.
ik neem aan dat ziggo wel bij jou kan leveren. In dat geval vriendin ziggo laten verhuizen naar jouw adres. geen idee of dat iets kost. Dan heb je 2 verbindingen, waarvoor je betaalt maar de providers ook iets voor moeten doen. Die 200 euro aan ziggo levert dan wel nog wat op. En je kan spelen met een dual wan verbinding. Vervolgens in februari ziggo of anders eerder of later de kpn verbinding opzeggen. Speel dan beide tegen elkaar uit. Dan is er misschien wel een mooie deal te maken.
Thnx, dat had ik ook al bedacht. Als we toch dubbel moeten betalen mogen ze ook beide gaan leveren ookW1ck1e schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:49:
[...]
NIet wat je vraagt, maar misschien wel een optie:
ik neem aan dat ziggo wel bij jou kan leveren. In dat geval vriendin ziggo laten verhuizen naar jouw adres. geen idee of dat iets kost. Dan heb je 2 verbindingen, waarvoor je betaalt maar de providers ook iets voor moeten doen. Die 200 euro aan ziggo levert dan wel nog wat op. En je kan spelen met een dual wan verbinding. Vervolgens in februari ziggo of anders eerder of later de kpn verbinding opzeggen. Speel dan beide tegen elkaar uit. Dan is er misschien wel een mooie deal te maken.
Maar liever betalen we natuurlijk gewoon niet dubbel...
LINKpposthoorn schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:55:
[...]
Thnx, dat had ik ook al bedacht. Als we toch dubbel moeten betalen mogen ze ook beide gaan leveren ook![]()
Maar liever betalen we natuurlijk gewoon niet dubbel...
let er wel even op dat je niet weer een jaarcontract krijgt.
indien je voor de tijdelijke dubbele provider situatie gaat: dan kan je mooi jullie ervaringen delen in de betreffende draadjes.
En : gefeliciteerd met samenwonen
[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 27-08-2024 15:12 ]
Op de website staat, als je in één keer betaald/afkoopt, dat je maar 50% hoeft te betalen.pposthoorn schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:37:
/f/image/sVUZ1uXszz797ismodIHyU5t.png?f=fotoalbum_large)
En? Wat zei die?Zalmanman schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:21:
[...]
Morgen komt de monteur langs, ben benieuwd.
Skyshowtime is een streamingdienst, net zoals Netflix. Die kun je ook via Ziggo afsluiten.
Als je opa er geen gebruik van maakt zou ik het gewoon opzeggen. Als je het niet meer aan kunt zetten, kun je altijd bij Skyshowtime zelf een nieuw abonnement afsluiten.
Als je opa er geen gebruik van maakt zou ik het gewoon opzeggen. Als je het niet meer aan kunt zetten, kun je altijd bij Skyshowtime zelf een nieuw abonnement afsluiten.
[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen O op 27-08-2024 21:23 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Wat is dan TV Extra? Want sky showtime is bij sky zelf maar 5.99Jeroen O schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:23:
Skyshowtime is een streamingdienst, net zoals Netflix. Die kun je ook via Ziggo afsluiten.
Extra TV zenders, eigenlijk heb je TV MAXsgouman schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:38:
[...]
Wat is dan TV Extra? Want sky showtime is bij sky zelf maar 5.99
Ik twijfel over sport totaal & uefa (of je dat ook hebt, zal wel niet)
[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 27-08-2024 21:48 ]
Klopt. En met Max ben je nog 1 euro goedkoper uit. Tussen Complete en Max zit 13 euro verschil.
@sgouman Als je opa er geen gebruik van maakt, lekker opzeggen.
TV Extra is een zeer oud extra zenderpakket. Qua inhoud is het vergelijkbaar met het huidige TV Zenders Plus:sgouman schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:38:
[...]
Wat is dan TV Extra? Want sky showtime is bij sky zelf maar 5.99
https://www.ziggo.nl/tele...gdiensten/tv-zenders-plus
SkyShowtime is het volledige abonnement wat je ziet bij SkyShowtime. € 5,99 is echter een introductieprijs. De normale prijs is € 8,99 bij SkyShowtime en € 8,54 bij Ziggo bij een maandelijks opzegbaar abonnement.
[ Voor 22% gewijzigd door Jay-B op 27-08-2024 22:01 ]
Dus eigenlijk is TV Extra alleen de volgende zenders:Jay-B schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:55:
[...]
TV Extra is een zeer oud extra zenderpakket. Qua inhoud is het vergelijkbaar met het huidige TV Zenders Plus:
SkyShowtime is het volledige abonnement wat je ziet bij SkyShowtime. € 5,99 is echter een introductieprijs. De normale prijs is € 8,99 bij SkyShowtime en € 8,54 bij Ziggo bij een maandelijks opzegbaar abonnement.
mogelijk alleen eurosport 2. Gek dat dat er niet standaard bij zit.(Odido etc zit het eurosport 2 wel standaard bij)
Dat kijkt mijn opa niet, dus kan ik dat beter opzeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door sgouman op 27-08-2024 22:10 ]
Ik zou die 200 ook niet doen idd. Gewoon verhuizing aanvragen, evt KPN opzeggen als dat kan. En/of hopen dat Ziggo de komende tijd eenzijdig het contract (lees: prijs of inhoud) aanpast, dan kan je er kosteloos meteen vanaf.pposthoorn schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:37:
Dat is 200 euro in de prullenbak, beetje zonde.
Alles kan stuk.
Een paar dingen:
- AOP was inderdaad sterk verouderd, 20 jaar of meer. Die is dus sowieso vervangen.
- Daarnaast is ook de splitter vervangen voor een type wat geen tweezijdige communicatie doet voor de Mediabox Next. Dat zou ook ruis moeten onderdrukken.
Dat lijkt voor nu erg goed geholpen te hebben. Echter, als we wel weer problemen krijgen is het zaak om de splitter op het AOP te zetten en vanaf dan het modem op max ~1.5m afstand te hebben. Dat is feitelijk wat de blauwdruk van Ziggo zegt. Dus als het weer fout gaat, gaan we nieuwe kabels moeten leggen ;-)
Niet als de prijs omhoog gaat als gevolg van inflatiecorrectie of btw-verhoging. Dat laatste is een maatregel van de regering en geldt dan voor iedere provider, het eerste wordt sinds een paar jaar uitgesloten in de algemene voorwaarden.remco_k schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:27:
En/of hopen dat Ziggo de komende tijd eenzijdig het contract (lees: prijs of inhoud) aanpast, dan kan je er kosteloos meteen vanaf.
Vroeger was het makkelijker idd, toen kon je er bij elke prijsverhoging vanaf. Maar goed, de verhoging van dit jaar is alweer geweest dus voorlopig zal het wel meevallen.
Zoals verwacht....Zalmanman schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 00:03:
[...]
Een paar dingen:
- AOP was inderdaad sterk verouderd, 20 jaar of meer. Die is dus sowieso vervangen.
Een POA-01-B vervangen door een POA-254. Waarmee definitief afscheid is genomen van het principe dat het hele coax netwerk in huis retourgerschikt moet zijjn. De POA-1-B laat op beide poorten alles door in beide richtingen. De POA-256 blokkeert het retoursignaal op de TV poort. Gevalletje, baat het niet dan schaadt het ook niet want normaliter zouden TV ontvangerd/decoders geen signalen in het retourgebied moeten produceren.- Daarnaast is ook de splitter vervangen voor een type wat geen tweezijdige communicatie doet voor de Mediabox Next. Dat zou ook ruis moeten onderdrukken.
Mooi!Dat lijkt voor nu erg goed geholpen te hebben.
Die blauwdruk van Ziggo met die anderhalve meter is maar een richtlijn die op zeker speelt. Een paar meter meer is meestal geen enkel probleem. Dus daar zou ik niet te veel van verwachten.Echter, als we wel weer problemen krijgen is het zaak om de splitter op het AOP te zetten en vanaf dan het modem op max ~1.5m afstand te hebben. Dat is feitelijk wat de blauwdruk van Ziggo zegt. Dus als het weer fout gaat, gaan we nieuwe kabels moeten leggen ;-)
Heeft de monteur zijn meetapparaat ook op het nieuwe AOP gezet en de straatkabel doorgemeten?
Ik zit in oud UPC gebied en ik zie dat ik via Ziggo nu ineens een IPv6 adres heb gekregen:
Jammer dat ik morgen weg ga bij Ziggo, maar toch mooi meegenomen zo te laatste dag
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| root@Spider:~# ping google.com PING google.com(ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e)) 56 data bytes 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=1 ttl=118 time=17.9 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=2 ttl=118 time=13.4 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=3 ttl=118 time=11.0 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=4 ttl=118 time=9.90 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=5 ttl=118 time=10.4 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=6 ttl=118 time=12.2 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=7 ttl=118 time=10.7 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=8 ttl=118 time=10.5 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=9 ttl=118 time=9.44 ms |
Jammer dat ik morgen weg ga bij Ziggo, maar toch mooi meegenomen zo te laatste dag
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Lang niet gekeken maar hier ook sinds kort ipv6, vermoed dat sinds vorige week want had 2 weken geleden nog ipv4 en vorige week had ik met meerdere apparaten geen verbinding meer, wat na herstarten van de apparaten verholpen was
Fziggo (@home)
Fziggo (@home)
[ Voor 3% gewijzigd door Soppyscroll op 28-08-2024 19:25 ]
Ik heb mijn publieke IPv4 ook nog, dus geen DS lite machtige rotconstructie.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Full DS is al twee jaar de standaard bij Ziggo. Het feit dat je het nog niet had is bijzonderder dan het feit dat je nu wel bent omgezet.Sebazzz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:03:
Ik zit in oud UPC gebied en ik zie dat ik via Ziggo nu ineens een IPv6 adres heb gekregen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 root@Spider:~# ping google.com PING google.com(ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e)) 56 data bytes 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=1 ttl=118 time=17.9 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=2 ttl=118 time=13.4 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=3 ttl=118 time=11.0 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=4 ttl=118 time=9.90 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=5 ttl=118 time=10.4 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=6 ttl=118 time=12.2 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=7 ttl=118 time=10.7 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=8 ttl=118 time=10.5 ms 64 bytes from ams16s21-in-x0e.1e100.net (2a00:1450:400e:802::200e): icmp_seq=9 ttl=118 time=9.44 ms
"Kanttekening" daarbij, voor meelezers, is wel dat je voor IPv6 in bridge mode de ConnectBox Giga, Ubee UBC1318ZG of Sagemcom (something somethingJay-B schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:11:
[...]
Full DS is al twee jaar de standaard bij Ziggo. Het feit dat je het nog niet had is bijzonderder dan het feit dat je nu wel bent omgezet.
Ik heb die energieslurpende Connect Box maar in bridge modus dus mijn Unifi Dream Machine heeft een publiek IP adres.RobertMe schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:23:
[...]
"Kanttekening" daarbij, voor meelezers, is wel dat je voor IPv6 in bridge mode de ConnectBox Giga, Ubee UBC1318ZG of Sagemcom (something something) moet hebben. Als je nog een oudere CB hebt, of uberhaupt iets (nog) ouders, dan heb je in ieder geval geen IPv6 in bridge. (Mogelijk wel in router mode, geen idee). Maar een modem swap zal bij @Sebazzz vast niet aan de orde zijn zo kort voor een opzegging.,
Oud UPC gebied heeft met IPv6 altijd achter gelopen. Dat is niets nieuws.Jay-B schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:11:
[...]
Full DS is al twee jaar de standaard bij Ziggo. Het feit dat je het nog niet had is bijzonderder dan het feit dat je nu wel bent omgezet.
Hier word ik niet zo blij van nu ze bij de tv opnames die je zelf heb opgenomen
1 minuut reclame vooraf willen tonen die je helaas niet kan door skippen!
https://www.bright.nl/nie...bij-je-eigen-opnames.html
1 minuut reclame vooraf willen tonen die je helaas niet kan door skippen!
https://www.bright.nl/nie...bij-je-eigen-opnames.html
@Havelock Dat is al in mei aangekondigd en heb ik ook als nieuwsitem gesubmit maar voor Tweakers niet belangrijk genoeg (blijkbaar wel een barbietelefoon). Lijkt mij een enorme afknapper als je net een 2 jarig contract hebt afgesloten dat je voor (nu nog nog elke RTL) opname 1 minuut reclame moet kijken.
En je leest er ook niets over als je een abonnement afsluit.
En je leest er ook niets over als je een abonnement afsluit.
Sinds begin deze week kan ik de reclames in opgenomen RTL-programma's zelfs helemaal niet meer doorspoelen. Daarmee is de hele meerwaarde van opnemen wel verdwenenjongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:53:
@Havelock Dat is al in mei aangekondigd en heb ik ook als nieuwsitem gesubmit maar voor Tweakers niet belangrijk genoeg (blijkbaar wel een barbietelefoon). Lijkt mij een enorme afknapper als je net een 2 jarig contract hebt afgesloten dat je voor (nu nog nog elke RTL) opname 1 minuut reclame moet kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 29-08-2024 08:25 ]
Op de website van Ziggo is er niets over te vinden. Daar staat zelfs:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LZgyaKgiTn8QQHhIVUMHH4vd.jpg?f=user_large)
Als ik dat moet geloven wordt het dus op je eigen mediabox opgeslagen, kun je elk programma opnemen en alle opnames vooruitspoelen, terugspoelen en pauzeren.
Klopt gewoon niet dus kun je volgens mij gewoon je contract ontbinden, maar riekt toch wel naar misleiding...
(en dan heb ik het nog niet over de glasvezel - kabel uitingen).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LZgyaKgiTn8QQHhIVUMHH4vd.jpg?f=user_large)
Als ik dat moet geloven wordt het dus op je eigen mediabox opgeslagen, kun je elk programma opnemen en alle opnames vooruitspoelen, terugspoelen en pauzeren.
Klopt gewoon niet dus kun je volgens mij gewoon je contract ontbinden, maar riekt toch wel naar misleiding...
(en dan heb ik het nog niet over de glasvezel - kabel uitingen).
De Algemeen voorwaarden krijg ik op mijn iPad niet geopend, maar deze zijn per 22 april gewijzigd. Wellicht staat daar iets in vermeld.
https://www.ziggo.nl/voorwaarden
https://www.ziggo.nl/voorwaarden
Dat het lokaal wordt opgeslagen zegt niet perse iets over het kunnen vooruitspoelen bij reclame. Volgens mij kan zelfs bij het gebruik van CI+ een signaal worden meegezonden (en opgeslagen uiteraard) dat vooruitspoelen niet is toegestaan (een signaal dat ze dus ook alleen kunnen sturen bij reclame). Waarbii CI deze mogelijkheid niet had. Dus toen Ziggo met CI+ support kwam (en ze CI niet ondersteunde, maar wel werkte) was er al de vrees dat Ziggo deze feature zou gaan gebruiken. En daarnaast de mogelijkheid toepassen om CI modules wel te weren.jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:52:
Op de website van Ziggo is er niets over te vinden. Daar staat zelfs:
[Afbeelding]
Verder uiteraard beschamend dat dit zo is, en alleen maar erger zal worden (binnen nu en 5 jaar zal er ook wel gepersonifieerde reclame komen, waarbij een reclameblok wordt "vervangen" door reclame toegespitst op het (advertentie) profiel van de kijker). Maar ook met eigen opnames ben je niet gevrijwaard van het niet kunnen skippen van reclames. Of in ieder geval niet bij "HDD aan TV". Bij een Humax ligt het mogelijk er aan wat die wel en niet ondersteund van wat Ziggo "eist" en of Ziggo ze mogelijk helemaal kan weren.,
@RobertMe Gaat er meer om dat die hele pop-up over opnames (in combinatie met een gekozen next mini die helemaal geen HDD heeft) )niet klopt. Volgens mij heb je 200uur aan opnames en geen 500GB. En er staat dat je opnames kunt doorspoelen wat dus blijkbaar niet het geval is (tenminste, niet de eerste minuut).
mijn 2 centen:
Met toendertijd 2 humax-en in bezit namen we veel op. Na ontvangst van de next, en verplaatsen van de oudste humax naar het archief nemen we nauwelijks nog iets op met de andere humax. Opnemen kunnen we niet met de next (alleen tot 2 dagen terugkijken). Met ZiggoGo via de chromecast kunnen we 7 dagen terugkijken. Voor het geval dat ik alsnog iets wil opnemen dan kan dat met de usb-hdmi capture dongle, dat heb ik getest en werkt goed. Ook met de diverse streamingsdiensten.
Ik heb het idee/de illusie dat ik niet gevoelig ben voor de reclames die je verplicht moet uitzitten (kijken hoeft echt niet) in het huidige model.
Met toendertijd 2 humax-en in bezit namen we veel op. Na ontvangst van de next, en verplaatsen van de oudste humax naar het archief nemen we nauwelijks nog iets op met de andere humax. Opnemen kunnen we niet met de next (alleen tot 2 dagen terugkijken). Met ZiggoGo via de chromecast kunnen we 7 dagen terugkijken. Voor het geval dat ik alsnog iets wil opnemen dan kan dat met de usb-hdmi capture dongle, dat heb ik getest en werkt goed. Ook met de diverse streamingsdiensten.
Ik heb het idee/de illusie dat ik niet gevoelig ben voor de reclames die je verplicht moet uitzitten (kijken hoeft echt niet) in het huidige model.
Uit de tekst van de popup maak ik op dat het over een mediabox gaat met een schijf van 500 GB. Waar ze opnames ouder dan 1 jaar kunnen verwijderen. Dan kunnen ze vast ook meer, met betrekking tot vooruitspoelen. Wat wel kan tussen de reclameblokkenjongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:48:
@RobertMe Gaat er meer om dat die hele pop-up over opnames (in combinatie met een gekozen next mini die helemaal geen HDD heeft) )niet klopt. Volgens mij heb je 200uur aan opnames en geen 500GB. En er staat dat je opnames kunt doorspoelen wat dus blijkbaar niet het geval is (tenminste, niet de eerste minuut).
De popup gaat niet over opnames in de cloud.
[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 29-08-2024 10:11 ]
Ik snap de boosheid richting Ziggo niet over de het niet kunnen doorspoelen van reclame bij eigen opnames. Die boosheid kan beter gericht worden naar RTL die dus bij Ziggo heeft afgedwongen dat er niet meer doorgespoeld kan worden. Bij NLZIET was het namelijk ook al zo dat bepaalde content van RTL en SBS niet door te spoelen was.
Volgens mij kun je nu echt zelf helemaal bepalen welke Europese voetbalwedstrijd je wilt zien.
https://www.totaaltv.nl/n...taal-uit-naar-12-kanalen/
Deze extra kanalen zijn alleen beschikbaar in de Ziggo Sport Totaal app. Helaas is deze app alleen beschikbaar voor mobiele devices.
https://www.totaaltv.nl/n...taal-uit-naar-12-kanalen/
Deze extra kanalen zijn alleen beschikbaar in de Ziggo Sport Totaal app. Helaas is deze app alleen beschikbaar voor mobiele devices.
De reclameblokken tijdens de uitzending kun je toch nog wel doorspoelen? Sinds een week ben ik weer klant bij Ziggo en vind het super dat je in de tijdbalk precies ziet wanneer er reclameblokken zijn. Dit vergemakkelijkt het doorspoelen.Miki schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:36:
Ik snap de boosheid richting Ziggo niet over de het niet kunnen doorspoelen van reclame bij eigen opnames. Die boosheid kan beter gericht worden naar RTL die dus bij Ziggo heeft afgedwongen dat er niet meer doorgespoeld kan worden. Bij NLZIET was het namelijk ook al zo dat bepaalde content van RTL en SBS niet door te spoelen was.
In de tijd van de talkshows (voor de zomerstop) op rtl kon ik die reclames niet doorspoelen (let op, geen opname maar "terugkijken"). En soms door een fout vinkje aan de andere kant werd de hele uitzending als reclame gezien, waardoor ik ook de show niet kon doorspoelen.meesje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:40:
[...]
De reclameblokken tijdens de uitzending kun je toch nog wel doorspoelen? Sinds een week ben ik weer klant bij Ziggo en vind het super dat je in de tijdbalk precies ziet wanneer er reclameblokken zijn. Dit vergemakkelijkt het doorspoelen.
naar mijn mening is de rechthebbende de enige die bepaalt (in overleg/onderhandelingen met anderen) welke mogelijkheden de klant krijgt bij het bekijken van content. soms zijn programma's op npo ook niet terug te kijken. alles heeft zijn prijskaartje. betaal je het niet dan kan je het soms niet zien. niet iedereen ziet het zo (@Miki jij wel)
O ja, klopt. Bij terugkijken kan dat niet. Bij opnames (nog) wel.W1ck1e schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:47:
[...]
In de tijd van de talkshows (voor de zomerstop) op rtl kon ik die reclames niet doorspoelen (let op, geen opname maar "terugkijken"). En soms door een fout vinkje aan de andere kant werd de hele uitzending als reclame gezien, waardoor ik ook de show niet kon doorspoelen.
naar mijn mening is de rechthebbende de enige die bepaalt (in overleg/onderhandelingen met anderen) welke mogelijkheden de klant krijgt bij het bekijken van content. soms zijn programma's op npo ook niet terug te kijken. alles heeft zijn prijskaartje. betaal je het niet dan kan je het soms niet zien. niet iedereen ziet het zo (@Miki jij wel)
Ik denk dat je niet je woede op Ziggo moet richten, maar op RTL. Die willen jou een Videoland abonnement verkopen.Dennisdn schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:24:
Sinds begin deze week kan ik de reclames in opgenomen RTL-programma's zelfs helemaal niet meer doorspoelen. Daarmee is de hele meerwaarde van opnemen wel verdwenen
Die pop-up staat bij alle pakketten waarbij je kunt opnemen en een next mini krijgt.. krijg jij een andere popup tekst dan?W1ck1e schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:09:
[...]
De popup gaat niet over opnames in de cloud.
Ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Ik snap goed dat mensen hun boosheid richting Ziggo uiten. Ze hebben alleen een overeenkomst met Ziggo en die heeft blijkbaar niet kunnen afdwingen om dit niet op te nemen in de content overeenkomst. Tegelijkertijd wordt Ziggo op zijn beurt weer in het nauw gedreven door RTL die zoals gezegd zich nu makkelijk kan verschuilen achter Ziggo en heeft er belang bij dat deze reclame bekeken wordt want reclame-inkomsten. Laten we duidelijk zijn voor Ziggo is er geen enkel voordeel om dit te doen anders dan het sluitend maken van de content overeenkomst. Dit is ook de reden waarom je het alleen nu ziet bij RTL. Zelfde geldt voor doorspoelen bij Replay TV. Alleen bij de commercielen is dit niet toegestaan. Bij andere kanalen wel. Laten we hopen dat het bij RTL blijft. Linksom of rechtsom, uiteindelijk forceren de contenteigenaren dat je meer gaat betalen (of dat je betaalt door reclame te kijken). Dat is de bron van dit gebeuren.ikweethetbeter schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:52:
[...]
Ik denk dat je niet je woede op Ziggo moet richten, maar op RTL. Die willen jou een Videoland abonnement verkopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 29-08-2024 12:12 ]
Ik bedoel de popup die in jouw bericht staat. Ik heb op de ziggo site niet gezocht. Ik heb de next-nietmini.jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:08:
[...]
Die pop-up staat bij alle pakketten waarbij je kunt opnemen en een next mini krijgt.. krijg jij een andere popup tekst dan?
Dat zeg ik toch al 3 keer. Die popup is bij het opnemen met een next mini op de ziggo website bij het samenstellen van pakketten. Kun je eigenwijs doen of je checkt het zelf even.W1ck1e schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:15:
[...]
Ik bedoel de popup die in jouw bericht staat. Ik heb op de ziggo site niet gezocht. Ik heb de next-nietmini.
Dan heeft ziggo gewoon de foute popup in dat deel van de website. Uit de tekst blijkt dat het gaat over opnemen op een lokale harde schijf.jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:00:
[...]
Dat zeg ik toch al 3 keer. Die popup is bij het opnemen met een next mini op de ziggo website bij het samenstellen van pakketten. Kun je eigenwijs doen of je checkt het zelf even.
Als er in de Hema bij het rek met de wijn een bordje staat met "2de worst halve prijs" denk je dan ook dat het over de wijn gaat ?
Je zegt ongeveer hetzelfde als ik, maar dan met veel meer woorden!Jay-B schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:11:
[...]
Ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Ik snap goed dat mensen hun boosheid richting Ziggo uiten. Ze hebben alleen een overeenkomst met Ziggo en die heeft blijkbaar niet kunnen afdwingen om dit niet op te nemen in de content overeenkomst. Tegelijkertijd wordt Ziggo op zijn beurt weer in het nauw gedreven door RTL die zoals gezegd zich nu makkelijk kan verschuilen achter Ziggo en heeft er belang bij dat deze reclame bekeken wordt want reclame-inkomsten. Laten we duidelijk zijn voor Ziggo is er geen enkel voordeel om dit te doen anders dan het sluitend maken van de content overeenkomst. Dit is ook de reden waarom je het alleen nu ziet bij RTL. Zelfde geldt voor doorspoelen bij Replay TV. Alleen bij de commercielen is dit niet toegestaan. Bij andere kanalen wel. Laten we hopen dat het bij RTL blijft. Linksom of rechtsom, uiteindelijk forceren de contenteigenaren dat je meer gaat betalen (of dat je betaalt door reclame te kijken). Dat is de bron van dit gebeuren.
TLDR: RTL wil vangen, of via reclame, of via Videoland. Dat laatste heeft hun voorkeur.
Als onwetende consument moet je dan weten of het over opnemen gaat op een hardeschijf, in de cloud of ergens anders? Kun jij dan aangeven waar ik wel kan vinden dat het terugkijken van opnames bij RTL voorzien zijn van reclame?W1ck1e schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:12:
[...]
Dan heeft ziggo gewoon de foute popup in dat deel van de website. Uit de tekst blijkt dat het gaat over opnemen op een lokale harde schijf.
Als er in de Hema bij het rek met de wijn een bordje staat met "2de worst halve prijs" denk je dan ook dat het over de wijn gaat ?
Ik vind het gewoon slecht van Ziggo dat die informatie op hun website misleidend is en dat is echt geen foutje maar willens en wetens.
Voor de consument is het anders vrij simpel. De consument betaalt Ziggo voor een dienst, deze dienst wordt slechter zonder enige toegeving en de consument voelt zich bekocht, ik snap het wel. Dit is ongetwijfeld ook een reden om DVB-C in de toekomst af te schalen voor de slimmeriken die nu nog gewoon eigen hardware (Humax, VU+ etc) gebruiken, die gaan hier geen last van hebben. Op dit soort momenten mis ik een ouderwetse simpele videorecorder...Miki schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:36:
Nee je bedoelt de simpele consumenten want als je even ieders langer nadenkt snap je ook dat bij andere zenders er gewoon wel kunt doorspoelen. Daarbij zul je zien dat over niet al te lange tijd ook de andere providers eraan zullen moeten geloven. Zoals ik al eerder schreef had NLZIET het namelijk ook al bij bepaalde content van SBS en RTL.Andros schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:17:
[...]
Voor de consument is het anders vrij simpel. De consument betaalt Ziggo voor een dienst, deze dienst wordt slechter zonder enige toegeving en de consument voelt zich bekocht, ik snap het wel. Dit is ongetwijfeld ook een reden om DVB-C in de toekomst af te schalen voor de slimmeriken die nu nog gewoon eigen hardware (Humax, VU+ etc) gebruiken, die gaan hier geen last van hebben. Op dit soort momenten mis ik een ouderwetse simpele videorecorder...
En de reden waarom ze van DVB-C af willen is ook veel simpeler dan dat je probeert te insinueren met een complottheorie. Om straks beter te kunnen inspelen op hogere internet snelheden, met name upload snelheden, moeten ze ruimte creëren op het coax spectrum. Daarom zijn ze dus begonnen met het verhuizen van het Tv signaal analoog en DVB-C naar Tv over internet
Edit: zie toevoeging hieronder
Uit een Tweakers.net interview:
Bron: review: Ziggo-directeur over toekomst van coax: 'Nu geen reden om verder te v...Eerder zei je dat DVB-C-tv een reden is waarom jullie niet 10Gbit/s down en 2Gbit/s up kunnen leveren via Docsis. Is dat ook waarom jullie vorig jaar , jullie eerste mediabox zonder coaxaansluiting?
"All-IP-tv is efficiënter en gebruikt minder bandbreedte dan DVB-C-tv. Uiteindelijk verwachten we alle televisiediensten via Docsis, dus via internet, te kunnen aanbieden. Maar we hebben nog veel apparatuur in het veld staan die nog een coaxaansluiting nodig heeft. Daarnaast zijn er ook nog veel mensen die lineaire televisie zonder mediabox kijken. Die overstap van DVB-C-tv naar all-IP-tv is dan ook een meerjarenproject waar je die oude apparatuur geleidelijk uitfaseert en nieuwe apparatuur introduceert. Belangrijk om te benadrukken is dat we ook in de toekomst lineaire televisie blijven aanbieden, maar dan via all-IP."
"We blijven ook nog wel een tijdje mediaboxen met coaxaansluitingen, zoals de Mediabox Next, verkopen. De overstap naar all-IP-tv is een evolutie, geen revolutie. Een groep waar we nog meer aandacht aan gaan geven, zijn klanten die nog niet op een van deze twee mediaboxen zitten. In het verleden had je bij Ziggo koopboxen, toen kon je bijvoorbeeld bij de MediaMarkt naar binnen lopen en daar kocht je een kastje. Veel mensen hebben die nog als tweede of derde box ergens in huis staan. Bij UPC hebben we ook huurkastjes die voor een deel nog aanwezig zijn. Doordat we zijn ontstaan uit al die kabelbedrijfjes die allemaal hun settopbox en modems hadden, heb je een behoorlijk diverse basis aan apparatuur. Uiteindelijk wil je toewerken naar die all-IP-staat, maar je kunt niet alles in één keer vervangen. Dat is simpelweg te duur, dus je moet dat in de loop der jaren stapje voor stapje, stukje voor stukje doen."
[ Voor 44% gewijzigd door Miki op 29-08-2024 16:05 ]
Als er info niet klopt zoals de 500 GB (is dit niet de HDD van de Mediabox XL voorheen?) dan vind ik dat ook erg slordig. Op de specifieke pagina van de Next Mini staat wel gewoon 400 uur benoemd als opslagcapaciteit. Dat deel lijkt een fout van de editor van de pagina. Wat is nu precies misleidend?jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:54:
[...]
Als onwetende consument moet je dan weten of het over opnemen gaat op een hardeschijf, in de cloud of ergens anders? Kun jij dan aangeven waar ik wel kan vinden dat het terugkijken van opnames bij RTL voorzien zijn van reclame?
Ik vind het gewoon slecht van Ziggo dat die informatie op hun website misleidend is en dat is echt geen foutje maar willens en wetens.
Jaren geleden was de unique selling point dat je reclamevrij kon kijken. Zowel bij streaming diensten als bij reguliere tv.
En nu zie je langzaam aan de tendens dat reclame weer volop terug komt. Streaming diensten komen met goedkopere reclame diensten. En nu bij tv verplicht reclame kijken, voor max 1 minuut. Ziggo is dan nu de eerste, meer je zult straks zien dat er bij bv kpn of odido iets soortgelijks gaat gebeuren. Het is puur een kwestie van tijd. Ik heb het zelf nog niet ervaren (nog geen opname gedaan van een programma op RTL) maar 60 sec maak ik me niet druk om. Als we straks de reclameblokken van 10-15 minuten niet meer kunnen doorspoelen, zou ik dat wel erg vervelend vinden. Dan wordt het verschil tussen opnemen en replay tv een stuk kleiner.
En nu zie je langzaam aan de tendens dat reclame weer volop terug komt. Streaming diensten komen met goedkopere reclame diensten. En nu bij tv verplicht reclame kijken, voor max 1 minuut. Ziggo is dan nu de eerste, meer je zult straks zien dat er bij bv kpn of odido iets soortgelijks gaat gebeuren. Het is puur een kwestie van tijd. Ik heb het zelf nog niet ervaren (nog geen opname gedaan van een programma op RTL) maar 60 sec maak ik me niet druk om. Als we straks de reclameblokken van 10-15 minuten niet meer kunnen doorspoelen, zou ik dat wel erg vervelend vinden. Dan wordt het verschil tussen opnemen en replay tv een stuk kleiner.
Daarom noem ik het "ook EEN reden", niet dat het de enige reden is. Uiteraard hebben ze die bandbreedte nodig voor data maar een leuke bijkomstigheid voor de provider is dat ze dan niet in de clinch liggen met die tv zenders, daar is niets "complottheorie" aan...Miki schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:51:
[...]
En de reden waarom ze van DVB-C af willen is ook veel simpeler dan dat je probeert te insinueren met een complottheorie. Om straks beter te kunnen inspelen op hogere internet snelheden, met name upload snelheden, moeten ze ruimte creëren op het coax spectrum. Daarom zijn ze dus begonnen met het verhuizen van het Tv signaal analoog en DVB-C naar Tv over internet
Voor de consument blijft het hoe dan ook een achteruitgang, die zit niet te wachten op die reclames en heeft daar al 40 jaar technologie voor om dat door te kunnen spoelen. De partij die door de consument netjes elke maand betaald wordt benadeelt daarmee diezelfde consument, dan snap ik wel dat ze de provider er op aan kijken, jarenlang kon het wel en nu ineens niet meer.
Ziggo verkoopt mij de functie opnemen, daar is RTL geen partij in.Miki schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:36:
Ik snap de boosheid richting Ziggo niet over de het niet kunnen doorspoelen van reclame bij eigen opnames. Die boosheid kan beter gericht worden naar RTL die dus bij Ziggo heeft afgedwongen dat er niet meer doorgespoeld kan worden.
Dat straks is dus nu al bij RTL. Ik kan geen reden bedenken waarom SBS en NPO dat dan ook niet zullen gaan eisen bij Ziggo. Kwestie van tijd…. Ziggo zou zijn rug recht moeten houden en zeggen: ok RTL, dan halen we jullie uit de zenderlijst. Dat kan Ziggo langer volhouden dan RTL….meesje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:17:
Als we straks de reclameblokken van 10-15 minuten niet meer kunnen doorspoelen, zou ik dat wel erg vervelend vinden.
[ Voor 39% gewijzigd door Dennisdn op 29-08-2024 16:37 ]
Het is natuurlijk ook niet zo gek. Iedereen weet wel dat alle TV-netten wereldwijd te maken hebben met een afnemende kijktijd naar ouderwetse TV, dat zal ook niet allemaal gecompenseerd kunnen worden met Videoland abonnementen en zal dit weer een volgende stap zijn om dat geld toch weer wat meer naar binnen te harken.meesje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:17:
Jaren geleden was de unique selling point dat je reclamevrij kon kijken. Zowel bij streaming diensten als bij reguliere tv.
RTL blijft altijd nog eigenaar van de content en blijkbaar is RTL van zins daar aanvullende eisen aan te stellen.Dennisdn schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:33:
[...]
Ziggo verkoopt mij de functie opnemen, daar is RTL geen partij in.
[...]
Dat straks is dus nu al bij RTL. Ik kan geen reden bedenken waarom SBS en NPO dat dan ook niet zullen gaan eisen bij Ziggo. Kwestie van tijd…. Ziggo zou zijn rug recht moeten houden en zeggen: ok RTL, dan halen we jullie uit de zenderlijst. Dat kan Ziggo langer volhouden dan RTL….
En wat betreft je opmerking over dat Ziggo dat langer kan volhouden dan RTL?
Dat hebben we bij KPN gezien met ESPN: Die dachten ook wel even met de eredivsiebelasting hun rug recht te houden. Je krijgt dan een leegloop van klanten. KPN was binnen 2 weken om.
[ Voor 26% gewijzigd door ed1703 op 29-08-2024 16:43 ]
Of krijgt Ziggo een deel van de opbrengsten van die reclames? Je betaald extra voor opnemen en dan levert Ziggo (niet RTL!) een minuut reclame.Miki schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:36:
Ziggo verliest elke maand 10k klanten omdat glasvezel prijstechnisch vaak aantrekkelijker is. Dan helpt dit niet mee als je TV product ook minder aantrekkelijk wordt.
Omdat ESPN maar een niche is. Ziggo heeft een marktaandeel voor tv van om en nabij 40%. Als RTL dan 40% van zijn reclame-inkomsten verliest gaat het heel hard…ed1703 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:34:
[...]
En wat betreft je opmerking over dat Ziggo dat langer kan volhouden dan RTL?
Dat hebben we bij KPN gezien met ESPN: Die dachten ook wel even met de eredivsiebelasting hun rug recht te houden. Je krijgt dan een leegloop van klanten. KPN was binnen 2 weken om.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie