Heb ik nog getest door te wisselen bij mij, maar 401 en 14 liepen bij mij exact gelijk. 401 is tegenwoordig ook ongecodeerd namelijk.rvk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:27:
[...]
Stond de ene tv niet op zender 14 en de andere op 401?
Mmm. Bij mijn Next box zit 401 toch echt achter een abo (want ik kan hem niet aan). Ik dacht dat ie e.v. vorige week wel vrij was (geen idee eigenlijk). Is 14 en 401 wel van dezelfde kwaliteit of is er eentje misschien 4k?Hugo__Boss schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:20:
[...]
Heb ik nog getest door te wisselen bij mij, maar 401 en 14 liepen bij mij exact gelijk. 401 is tegenwoordig ook ongecodeerd namelijk.
Zelfde kwaliteit, tv is ook wel een jaar of 10 oud want die heeft geen 4Krvk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:08:
[...]
Mmm. Bij mijn Next box zit 401 toch echt achter een abo (want ik kan hem niet aan). Ik dacht dat ie e.v. vorige week wel vrij was (geen idee eigenlijk). Is 14 en 401 wel van dezelfde kwaliteit of is er eentje misschien 4k?
De Next Mediabox bevat gewoon zelf ook 8 DVB-C tuners. Dus daar kan weinig verschil in zitten.Hugo__Boss schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:20:
[...]
Zelfde kwaliteit, tv is ook wel een jaar of 10 oud want die heeft geen 4K
https://www.ziggo.nl/tele...diabox-next/specificaties
Dus of het was een andere zender (ander kanaal, andere codering, buffering, etc) of bij een zou de pauze ingedrukt zijn. Maar dat zou in jouw geval dan met de CI+ moeten zijn (want die liep achter) en ik neem aan dat die niet interactief is. Raar.
Op mijn slaapkamer TV die gevoed wordt door zo’n Humax 5500C kastje dat je gratis kreeg toen de analoge TV er uit ging, zie ik zowel kan 14 als kan 401. Dus die zijn allebei ongecodeerd en niet 4K.
Als oud klant even getest met de coax direct in de tv. Ik kan inderdaad zowel kanaal 14 als 401 zien. Net even een fragment gekeken met wielrennen. Er werd een tijd rechtsonder getoond. Het lijkt dat kanaal 401 grofweg 10 sec. voorloopt op kanaal 14. Goed om te weten.Roetzen schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 01:32:
Op mijn slaapkamer TV die gevoed wordt door zo’n Humax 5500C kastje dat je gratis kreeg toen de analoge TV er uit ging, zie ik zowel kan 14 als kan 401. Dus die zijn allebei ongecodeerd en niet 4K.
Bij mij zeven seconden op de stopwatch.meesje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:24:
[...]
Het lijkt dat kanaal 401 grofweg 10 sec. voorloopt op kanaal 14. Goed om te weten.
Ziggo Sport Totaal kun je net als ESPN (Canal+ even uitgezonderd) niet meer afsluiten zonder klassiek TV abonnement.
https://www.totaaltv.nl/n...-verkooplink-op-internet/
https://www.totaaltv.nl/n...-verkooplink-op-internet/
De bitrate op kanaal 14 is wel wat hoger dan op kanaal 401 (bij DVB-C zonder 4K).Hugo__Boss schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:20:
[...]
Zelfde kwaliteit, tv is ook wel een jaar of 10 oud want die heeft geen 4K
Yes! Vandaag het installatiepakket voor onze nieuwe woning ontvangen. Vanochtend een berichtje op de deur geplakt met de vraag of ze het pakket in de mini container wilde plaatsen. Eind van de ochtend bericht gehad dat het was bezorgd.
Zojuist er even naar toe gereden. De installatie van het modem/router was appeltje-eitje. Het ene uiteinde van de coax kabel (met groen ringetje) in aansluitpunt in de meterkast en het andere uiteinde (met rood ringetje) in het modem. Modem aanzetten. Even geduld. En hoppa werkend internetverbinding. Helemaal geen splitter nodig. Wordt er ook niet bijgeleverd. Als je het nodig hebt, moet je dit zelf in hun webshop bestellen.
Van te voren zorgen gemaakt of alles op tijd was (deze week twee keer gebeld, moest geduld hebben
) en of er wel signaal aanwezig zou zijn. De vorige eigenaar (woning is acht jaar oud) had nooit Ziggo gehad. Misschien moest er nog wat gedaan worden in de wijkkast, maar dat was gelukkig niet nodig.
Wanneer we verhuisd zijn, zal ik de Next Mini aansluiten. Wat een klein kastje is dat! Tot een jaar geleden had ik de gewone Next. De Mini ga ik via utp aansluiten.
Tot nu toe één min-punt: ik heb maar 1 extra Wifi punt ontvangen, terwijl ik er twee (gratis) zou krijgen. Heb ik ook zwart op wit staan in de bestelbevestiging. Dus dat gaat wel goed komen.
Zojuist er even naar toe gereden. De installatie van het modem/router was appeltje-eitje. Het ene uiteinde van de coax kabel (met groen ringetje) in aansluitpunt in de meterkast en het andere uiteinde (met rood ringetje) in het modem. Modem aanzetten. Even geduld. En hoppa werkend internetverbinding. Helemaal geen splitter nodig. Wordt er ook niet bijgeleverd. Als je het nodig hebt, moet je dit zelf in hun webshop bestellen.
Van te voren zorgen gemaakt of alles op tijd was (deze week twee keer gebeld, moest geduld hebben
Wanneer we verhuisd zijn, zal ik de Next Mini aansluiten. Wat een klein kastje is dat! Tot een jaar geleden had ik de gewone Next. De Mini ga ik via utp aansluiten.
Tot nu toe één min-punt: ik heb maar 1 extra Wifi punt ontvangen, terwijl ik er twee (gratis) zou krijgen. Heb ik ook zwart op wit staan in de bestelbevestiging. Dus dat gaat wel goed komen.
Ik zou dan wel even de signaal sterkte controleren in het modem, want de splitter geeft namelijk een demping van ongeveer 3.5 dB aan het signaal, want een te sterk signaal kan problemen geven...meesje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:39:
Helemaal geen splitter nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 16-08-2024 15:56 ]
Volgende week zal ik er eens naar kijken. In ieder geval was de eerste Speedtest conform het abonnement.DON PAPA schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:52:
[...]
Ik zou dan wel even de signaal sterkte controleren in het modem, want de splitter geeft namelijk een demping van ongeveer 3.5 dB aan het signaal, want een te sterk signaal kan problemen geven...
Snelheid hoeft ook niet altijd problemen te geven, het is meer het tv signaal wat dan problemen kan geven heb ik ooit begrepen vanuit Ziggomeesje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:56:
[...]
Volgende week zal ik er eens naar kijken. In ieder geval was de eerste Speedtest conform het abonnement.
[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 16-08-2024 16:24 ]
Dat lijkt me alleen van toepassing voor tv's/ontvangers die je met COAX aansluit.DON PAPA schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:00:
Snelheid geeft vaak ook geen problemen, meer het tv signaal wat dan problemen kan geven heb ik ooit begrepen vanuit Ziggo
Spel en typfouten voorbehouden
Hij zegt geen splitter nodig te hebben, dus hij heeft geen TV via coax aangesloten. Dan zal de signaalsterkte voor TV ook geen probleem zijn.DON PAPA schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:00:
[...]
Snelheid geeft vaak ook geen problemen, meer het tv signaal wat dan problemen kan geven heb ik ooit begrepen vanuit Ziggo
Klopt. Ik maak geen gebruik van tv via de coax kabel. Van meterkast naar woonkamer loopt een utp kabel. In woonkamer zit een utp wcd. Dus kabel inpluggen en gaan! Zo zijn er meerder utp punten in de woning. Ik ben er blij mee dat deze er al zitten.Roetzen schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:25:
[...]
Hij zegt geen splitter nodig te hebben, dus hij heeft geen TV via coax aangesloten. Dan zal de signaalsterkte voor TV ook geen probleem zijn.
Die ga ik nog eens goed testen dan! Naar mijn idee zat er geen verschil tussen 14 en 401 maar zal hef nog eens proberen.meesje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:24:
[...]
Als oud klant even getest met de coax direct in de tv. Ik kan inderdaad zowel kanaal 14 als 401 zien. Net even een fragment gekeken met wielrennen. Er werd een tijd rechtsonder getoond. Het lijkt dat kanaal 401 grofweg 10 sec. voorloopt op kanaal 14. Goed om te weten.
Afgelopen jaar Odido TV was in principe prima. Maar zelf vind ik de Ziggo GO app echt tig keer fijner werken.
Het valt me overigens op dat er aardig wat SkyShowTime content beschikbaar is onder Movies&Series. Leuke verrassing! Ik zal eens kijken of dan de ondertitels wel synchroon lopen.
Het valt me overigens op dat er aardig wat SkyShowTime content beschikbaar is onder Movies&Series. Leuke verrassing! Ik zal eens kijken of dan de ondertitels wel synchroon lopen.
Ik zie door de reacties hier dat Ziggo bezig is met de Ziggo Sport kanalen en de beeldkwaliteit nogal kan wisselen. Ik ben gisteren en vandaag Ziggo Sport aan het kijken (kanaal 14 op dvb-c) en was niet tevreden. Toen ik schakelde naar de Next Mini (iptv) zag ik dat kanaal 14 er normaal en goed uitziet. Kanaal 401 is trouwens dezelfde beroerde kwaliteit. Zeker nu met voetbal is het verschil duidelijk te zien als je schakelt.
Voordat ik meteen een klacht neerleg bij de klantenservice, zijn er meer mensen die kunnen vergelijken met dvb-c en iptv voor kanaal 14 en dit ervaren?
Voordat ik meteen een klacht neerleg bij de klantenservice, zijn er meer mensen die kunnen vergelijken met dvb-c en iptv voor kanaal 14 en dit ervaren?
Ik heb geen Next Mini maar een Chromecast 4K. Kanaal 14 en 401 zijn daarop 1080p met HEVC, volgens mij iets beter dan DVB-C. Of de Next mini dezelfde specs heeft, weet ik niet.RHPJS schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:37:
Ik zie door de reacties hier dat Ziggo bezig is met de Ziggo Sport kanalen en de beeldkwaliteit nogal kan wisselen. Ik ben gisteren en vandaag Ziggo Sport aan het kijken (kanaal 14 op dvb-c) en was niet tevreden. Toen ik schakelde naar de Next Mini (iptv) zag ik dat kanaal 14 er normaal en goed uitziet. Kanaal 401 is trouwens dezelfde beroerde kwaliteit. Zeker nu met voetbal is het verschil duidelijk te zien als je schakelt.
Nog nooit via Ziggo GO gekeken, maar net even gecast op de televisie en de stream op ZiggoGo ziet er zelfs beter uit dan dvb-c. Volgens mij gaat er iets niet goed bij Ziggo. Hopelijk zijn er enkele tweakers die dit ook kunnen testen?Hugo__Boss schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:45:
[...]
Ik heb geen Next Mini maar een Chromecast 4K. Kanaal 14 en 401 zijn daarop 1080p met HEVC, volgens mij iets beter dan DVB-C. Of de Next mini dezelfde specs heeft, weet ik niet.
Ziggo Go van op een telefoon / tablet gecast naar een TV? En dat geeft beter beeld dan DVB-C? Dan klopt er sowieso iets niet. Want Ziggo Go (voor telefoon / tablet) is altijd maximaal 720p maximaal, ook als je cast. (Ziggo Go TV, de app voor Android TV & Apple TV is wel 1080p)RHPJS schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:49:
[...]
Nog nooit via Ziggo GO gekeken, maar net even gecast op de televisie en de stream op ZiggoGo ziet er zelfs beter uit dan dvb-c. Volgens mij gaat er iets niet goed bij Ziggo. Hopelijk zijn er enkele tweakers die dit ook kunnen testen?
Ik weet het, het zou niet mogen kunnen. DVB-C kanaal 14 is bij mij gewoon niet scherp en als ik teruglees zie ik dat Ziggo wel bezig is met de Ziggo Sport kanalen. Vandaar dat ik hoop dat iemand met een mediabox next en een coaxkabel in de tv kan kijken of dat bij hem/haar ook het geval is.RobertMe schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:27:
[...]
Ziggo Go van op een telefoon / tablet gecast naar een TV? En dat geeft beter beeld dan DVB-C? Dan klopt er sowieso iets niet. Want Ziggo Go (voor telefoon / tablet) is altijd maximaal 720p maximaal, ook als je cast. (Ziggo Go TV, de app voor Android TV & Apple TV is wel 1080p)
DVB Coax kanaal 14 is normaliter HD, en op zich redelijk goed, echter voor een beter beeld kijk je via de coax beter op het geupschaalde kanaal "UHD" kanaal 400, dit is stuk scherper door de opgewaarde techniek door Ziggo. Verschil tussen de kanalen 400 en 401 is duidelijk te zien, zowel 14 en 401 stukken minder scherpe weergave.
Op een NEXT en de Next mini is het betere beeld juist op het hier op kanaal 14 geopschaalde "UHD" beeld te kijken.
Ik maak gebruik van een Next in combi met een OLED, en kijk via de coax ook op een miniled uhd tv.
Vandaar mijn bovengenoemde ervaringen
Op een NEXT en de Next mini is het betere beeld juist op het hier op kanaal 14 geopschaalde "UHD" beeld te kijken.
Ik maak gebruik van een Next in combi met een OLED, en kijk via de coax ook op een miniled uhd tv.
Ik heb op de coax geen kanaal 400 tot mijn beschikking. Ik kijk niet via een ci+kaart, maar gewoon naar de vrij toegankelijke kanalen. Kanaal 14 op dvb-c gaf altijd een uitstekende beeldkwaliteit, maar deze week is het mij opgevallen dat de kwaliteit niet meer hetzelfde is.dinandus schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:27:
DVB Coax kanaal 14 is normaliter HD, en op zich redelijk goed, echter voor een beter beeld kijk je via de coax beter op het geupschaalde kanaal "UHD" kanaal 400, dit is stuk scherper door de opgewaarde techniek door Ziggo. Verschil tussen de kanalen 400 en 401 is duidelijk te zien, zowel 14 en 401 stukken minder scherpe weergave.
Wat voor tv heb je? Ik kan 400 ook niet vinden, maar ik heb dan ook een vrij oude tv van een jaar of 11 die UHD ook niet zal kunnen. Ik weet echter niet of het dan zo is dat het kanaal simpelweg niet vindbaar is, of dat je een foutmelding zou moeten krijgen als je hem raadpleegt. ESPN UHD heb ik ook niet trouwens.RHPJS schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:44:
[...]
Ik heb op de coax geen kanaal 400 tot mijn beschikking. Ik kijk niet via een ci+kaart, maar gewoon naar de vrij toegankelijke kanalen. Kanaal 14 op dvb-c gaf altijd een uitstekende beeldkwaliteit, maar deze week is het mij opgevallen dat de kwaliteit niet meer hetzelfde is.
Door deze discussie zelf wat gezocht op kanaal 400.Hugo__Boss schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:10:
[...]
Wat voor tv heb je? Ik kan 400 ook niet vinden, maar ik heb dan ook een vrij oude tv van een jaar of 11 die UHD ook niet zal kunnen. Ik weet echter niet of het dan zo is dat het kanaal simpelweg niet vindbaar is, of dat je een foutmelding zou moeten krijgen als je hem raadpleegt. ESPN UHD heb ik ook niet trouwens.
https://community.ziggo.n...00-op-de-next/td-p/972252
Met de Next Kies je kanaal 14 niet 400. De Next kiest de juiste DVB-C stream, de TV tuner zelf vindt de HD versie op 14 en de UHD versie op 400, er zouden diverse problemen voorkomen kunnen worden als de Next wel kanaal 400 zou mogen gebruiken.
Ditzelfde gaat op voor 205 Love Nature, daar kiest de Next de UHD stream die via IP binnenkomt de eigen TV tuner zal daar de HD versie neerzetten.
Bovenstaande was voor mij nieuwe info. Dus straks met de Europese finales afstemmen op kanaal 14 en dan wordt er automatisch 4K getoond. Het duurt nog even, maar ik ben erg benieuwd.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 17-08-2024 10:17 ]
In principe gebruiken kanaal 14/401 natuurlijk hetzelfde HD bronsignaal als het opgeschaalde 400.RHPJS schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:44:
Ik heb op de coax geen kanaal 400 tot mijn beschikking. Ik kijk niet via een ci+kaart, maar gewoon naar de vrij toegankelijke kanalen. Kanaal 14 op dvb-c gaf altijd een uitstekende beeldkwaliteit, maar deze week is het mij opgevallen dat de kwaliteit niet meer hetzelfde is.
Maar je weet nooit wat Ziggo op de achtergrond allemaal doet met de kwaliteitsinstellingen.
Met het Ziggo sportkanaal waren trouwens al eerder langdurige problemen wat betreft de beeldkwaliteit:
TotaalTV: Ziggo onderzoekt slechte beeldkwaliteit Ziggo Sport (12 maart 2024)
Het kan ook nog heel veel slechter natuurlijk.
Ziggo Community: Wordt MyZen TV niet meer in HD uitgezonden?
/f/image/VHx8dwvgbLX0JeAnyZ0azxFD.png?f=fotoalbum_large)
Vanavond nog eens getest, maar ook in de Ziggo Go TV app zit dezelfde vertraging tussen 14 en 401. Blijkbaar toch een verschillen tussen de kanalen, ook al wordt er hetzelfde uitgezonden. In de Ziggo Go TV app ben je qua kwaliteit het beste af op 14 op 1080p met HEVC, want op 401 is het 720p.
Op DVB-C zie ik geen kwaliteitsverschil met het blote oog. Of dat er technisch verschil is weet ik niet, dacht ooit wel eens gelezen dat 14 een hogere bitrate had. Alleen 401 loopt dus een seconde of 7 voor.
Op DVB-C zie ik geen kwaliteitsverschil met het blote oog. Of dat er technisch verschil is weet ik niet, dacht ooit wel eens gelezen dat 14 een hogere bitrate had. Alleen 401 loopt dus een seconde of 7 voor.
Kanaal 14 (DVB-C) heeft inderdaad een hogere bitrate: TexMex in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11".Hugo__Boss schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:16:
Ik heb, buiten de Ziggo Go app, toegang tot Sky Showtime met m'n Ziggo abonnement. Misschien omdat ik ook Vodafone heb.meesje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:38:
Afgelopen jaar Odido TV was in principe prima. Maar zelf vind ik de Ziggo GO app echt tig keer fijner werken.
Kijk je met of zonder CAM CI+?RHPJS schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:37:
Ik weet het, het zou niet mogen kunnen. DVB-C kanaal 14 is bij mij gewoon niet scherp en als ik teruglees zie ik dat Ziggo wel bezig is met de Ziggo Sport kanalen.
Wat voor tv heb je? Misschien heeft deze een tuner met beperkingen?
Van de beschikbaar SST series zijn alleen het eerste of eerste en tweede seizoen beschikbaar. Bv Yellowstone (1e en 2e seizoen) en Star Trek Discovery (alleen 1e seizoen). Enkele films en series die ik nog niet gezien had maar toegevoegd aan mijn kijklijst.ikweethetbeter schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:00:
[...]
Ik heb, buiten de Ziggo Go app, toegang tot Sky Showtime met m'n Ziggo abonnement. Misschien omdat ik ook Vodafone heb.
Je kunt inderdaad SST als gratis pakket kiezen indien je VodafoneZiggo (of Hollandsenieuwe) hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 18-08-2024 10:12 ]
Onderstaande zie ik in de Ziggo Go app. Ik heb ‘gratis’ Movies&Series (zonder L/XL). Kennelijk zitten in dat abo enkele (eerste) seizoenen van SST content. Leuk meegenomen. En wellicht verkapte reclame om een echt abo af te sluiten zodat je de overige seizoenen ook kunt kijken.ikweethetbeter schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:12:
@meesje
Via de Ziggo Go app of de SkyShowtime app?
Via de laatste zie ik 5 seizoenen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/aHNu2Q1GubzSzEjeiwEX9OnD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat ik hetzelfde tv abonnement heb, aangevuld met gratis SST...meesje schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:16:
[...]
Onderstaande zie ik in de Ziggo Go app. Ik heb ‘gratis’ Movies&Series (zonder L/XL). Kennelijk zitten in dat abo enkele (eerste) seizoenen van SST content.
:strip_exif()/f/image/txtqz4me8jRbsZcaBCChB5uG.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist weer het jaarlijkse Ziggo telefoontje gepleegd. Uiteraard direct naar de opzegafdeling door laten verbinden, maar kreeg bandje dat die op zondag gesloten is.. Dan maar de gewone verkoopafdeling proberen.
Hebben Internet Giga met TV Complete.
Klaarblijkelijk is dus Giga hernoemd naar Elite én i.p.v. € 83 p/m naar € 79 p/m gegaan.
Als ik dus überhaupt niet had gebeld, wist ik niet van die prijsverlaging en bleef ik € 83 p/m betalen..
Als antwoord op mijn reactie; waarom moet ik zelf hier achterkomen als ik bel?
“ja meneer, we kunnen moeilijk iedereen bellen!”
Mevrouw, jullie kunnen toch ook zelf een Control + F doen, “Giga” vervangen met Elite en pas prijs aan.
Is nog sneller uitgevoerd dan dat ik het nu vertel.
Kon ze mij enkel maar gelijk in geven..
Enfin. Zij kon mij tevens maar 9 maanden 10% korting + zenderpakket aanbieden, terwijl nieuwe abonnees 9 maanden 50% korting + zenderpakket krijgen.
Sorry meneer, ik kan u niet meer bieden. Ik kan u wel doorverbinden naar de opzegafdeling.
Joh..
Zijn die vandaag wel open dan?
“Ja meneer, die zijn open. Ik verbind u door!”
“Wij zijn vandaag helaas gesloten…”
Morgen dus nieuwe poging.
Hebben Internet Giga met TV Complete.
Klaarblijkelijk is dus Giga hernoemd naar Elite én i.p.v. € 83 p/m naar € 79 p/m gegaan.
Als ik dus überhaupt niet had gebeld, wist ik niet van die prijsverlaging en bleef ik € 83 p/m betalen..
Als antwoord op mijn reactie; waarom moet ik zelf hier achterkomen als ik bel?
“ja meneer, we kunnen moeilijk iedereen bellen!”
Mevrouw, jullie kunnen toch ook zelf een Control + F doen, “Giga” vervangen met Elite en pas prijs aan.
Is nog sneller uitgevoerd dan dat ik het nu vertel.
Kon ze mij enkel maar gelijk in geven..
Enfin. Zij kon mij tevens maar 9 maanden 10% korting + zenderpakket aanbieden, terwijl nieuwe abonnees 9 maanden 50% korting + zenderpakket krijgen.
Sorry meneer, ik kan u niet meer bieden. Ik kan u wel doorverbinden naar de opzegafdeling.
Joh..
Zijn die vandaag wel open dan?
“Wij zijn vandaag helaas gesloten…”
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is gewoon in het nieuws geweest. En klanten die ik meen Complete hadden zijn op een gegeven moment wel geïnformeerd dat ze voor €1 extra p/m konden upgraden naar 1Gbit/s (de nieuwe Elite dus). Waarbij Complete soort van vervangen is door Start XL.Rivanov schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:10:
Dit is ook al iets can vorig jaar. In de zomer hebben ze snelheidsverhogingen gedaan waardoor Start 100 => 200 werd, semi verborgen / onbekende Start XL 200 => 400 werd en Complete 400 => ??? werd. Paar maanden later hebben ze toen nieuwe Eite aangekondigd, de wat meer verborgen Start XL kwam in de schijnwerpers, en er kwam een nieuwe Lite die gelijk was aan de nog meer verborgen Basic (die 50 => 100 had gedaan, en Lite werd ook 100). Effectief hebben ze op dat moment dus alle abos een trede opgeschoven waardoor je na prijsverhoging + snelheidverhoging => overstap lager pakket goedkoper uit was dan voorheen. (Als in: Start XL was na prijsverhoging goedkoper dan Complete voor de prijsverhoging, terwijl met de snelheidsverhoging Start XL als nieuwe snelheid de oude snelheid van Complete had).
En dat heeft toentertijd ook hier op Tweakers op de frobtpage gestaan, en is uitvoerig besproken, zowel op de FP als in dit topic. Maar Ziggo is natuurlijk maar wat te gelukkig met de slapende klanten
Precies, dan bellen ze wel.RobertMe schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 16:39:
[...]
Dat is gewoon in het nieuws geweest. En klanten die ik meen Complete hadden zijn op een gegeven moment wel geïnformeerd dat ze voor €1 extra p/m konden upgraden naar 1Gbit/s (de nieuwe Elite dus). Waarbij Complete soort van vervangen is door Start XL.
Dit is ook al iets can vorig jaar. In de zomer hebben ze snelheidsverhogingen gedaan waardoor Start 100 => 200 werd, semi verborgen / onbekende Start XL 200 => 400 werd en Complete 400 => ??? werd. Paar maanden later hebben ze toen nieuwe Eite aangekondigd, de wat meer verborgen Start XL kwam in de schijnwerpers, en er kwam een nieuwe Lite die gelijk was aan de nog meer verborgen Basic (die 50 => 100 had gedaan, en Lite werd ook 100). Effectief hebben ze op dat moment dus alle abos een trede opgeschoven waardoor je na prijsverhoging + snelheidverhoging => overstap lager pakket goedkoper uit was dan voorheen. (Als in: Start XL was na prijsverhoging goedkoper dan Complete voor de prijsverhoging, terwijl met de snelheidsverhoging Start XL als nieuwe snelheid de oude snelheid van Complete had).
En dat heeft toentertijd ook hier op Tweakers op de frobtpage gestaan, en is uitvoerig besproken, zowel op de FP als in dit topic. Maar Ziggo is natuurlijk maar wat te gelukkig met de slapende klanten
Ik bel ieder jaar om kortingen te bedingen. Lukt ook altijd.
Maar van deze switch naar Elite en prijsverlaging was ik niet direct op de hoogte. :j
Morgen dus met afdeling opzeggingen even een mooie korting regelen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Blijft natuurlijk een gok. Ze zullen hiermee genoeg slapende honden wakker hebben gemaakt die vervolgens gedowngrade hebben. Tegenover die €1 winst zullen er ook genoeg klanten juist vele euros minder zijn gaan betalen (weet het exacte verschil niet, zal 5-10 zijn geweest).
Wellicht heb je hem al, maar zeker voor de rest hier:Rivanov schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:10:
Zojuist weer het jaarlijkse Ziggo telefoontje gepleegd. Uiteraard direct naar de opzegafdeling door laten verbinden, maar kreeg bandje dat
“Wij zijn vandaag helaas gesloten…”![]()
Retentie Ziggo: 088-1212804
*Nummer voor opzeggingen:
Beginnen met: Er ligt glasvezel hier maar zou graag bij Ziggo willen blijven vandaar dit belletje wat uw bedrijf voor mij kan betekenen om toch te blijven, ect.. Zelf leuk verhaaltje van maken
Toon zet de muziek
Per direct de betreffende balie aan de lijn zonder keuze menu ect.
Dus ook minimale wachtlijst.
Retentie= Enigste optie om meer korting te verkrijgen dan de 10euro via de regulieren help desk/aanpassingen van je abbo.
I know. Ga altijd direct door naar retentie. Maar altijd via het normale keuzemenu. Dus dank voor het directe nummer!PatRamon schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:24:
[...]
Wellicht heb je hem al, maar zeker voor de rest hier:
Beginnen met: Er ligt glasvezel hier maar zou graag bij Ziggo willen blijven vandaar dit belletje wat uw bedrijf voor mij kan betekenen om toch te blijven, ect.. Zelf leuk verhaaltje van maken
Toon zet de muziek
Retentie= Enigste optie om meer korting te verkrijgen dan de 10euro via de regulieren help desk/aanpassingen van je abbo.
En als je als nieuwe klant een betere korting wil dan wat op de website wordt aangeboden bel je 088-1410548.
En dat is het nr van wie?meesje schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:54:
En als je als nieuwe klant een betere korting wil dan wat op de website wordt aangeboden bel je 088-1410548.
Callcenter "Custom Connect" in Emmeloord is eigenaar van het nummer. Werkt wellicht voor Ziggo, wie zal het zeggen ...
[ Voor 3% gewijzigd door Houtenklaas op 18-08-2024 23:20 ]
Dat nummer heb ik via dit topic. Was toen iets van een welkom terug bericht/post.
Bedankt, ff 9 maanden lang €20 korting gefixt 😁 (duur abonnement 1 jaar)PatRamon schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:24:
[...]
Wellicht heb je hem al, maar zeker voor de rest hier:
Toon zet de muziek
Vandaag ook eens naar het retentie nummer gebeld. 12 maand 35€ korting en 6 maand gratis ESPN. Dank voor alle tips! Het is echt de moeite waard
Voor de volgende bellende mensen..hgwj1983 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:02:
Vandaag ook eens naar het retentie nummer gebeld. 12 maand 35€ korting en 6 maand gratis ESPN. Dank voor alle tips! Het is echt de moeite waard
Let er op, ze proberen ook een 2 jarig abbo aan te smeren.
Wees verstandig en sluit af voor 1 jaar ook puur door hun jaarlijkse verhoging en aanpassingen aan hun eigen paketten ect.
Kan je ook aangeven welk pakket, voor hoe lang en wat je argumenten waren?hgwj1983 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:02:
Internet elite en tv max en Vodafone van m’n vrouw. Evt overstap, leven is duur genoeg. Vaste goede klant blablabla. Dit is wel voor 24 maand. Maar iets anders dan ziggo heb ik hier toch niet.
Ik heb sinds vandaag weer Ziggo (Elite) na een paar jaar glasvezel van KPN. Meteen de Sagemcom-modem in bridge laten zetten. Werkt prima, want zo kan ik rustig verder met mijn eigen Omada-netwerk erachter.
Wat ik wel zie bij een bekabelde speedtest is dat ik van de 1 gigabit 'slechts' ~910 Mbps haal, waar ik met KPN gewoon strak 950 Mbps haalde, de max van mijn gigabit apparatuur. Is dit normaal bij Ziggo of zou ik ook rond de 950 Mbps moeten kunnen halen?
Wat ik wel zie bij een bekabelde speedtest is dat ik van de 1 gigabit 'slechts' ~910 Mbps haal, waar ik met KPN gewoon strak 950 Mbps haalde, de max van mijn gigabit apparatuur. Is dit normaal bij Ziggo of zou ik ook rond de 950 Mbps moeten kunnen halen?
@Saekerhett
:fill(white):strip_exif()/f/image/0uzxqunIh539hHV4Ap5XrZCG.png?f=user_large)

950Mbps zou moeten lukken maar haal ik ook niet altijd op een 1 Gbps port.
:fill(white):strip_exif()/f/image/0uzxqunIh539hHV4Ap5XrZCG.png?f=user_large)
950Mbps zou moeten lukken maar haal ik ook niet altijd op een 1 Gbps port.
:fill(white):strip_exif()/f/image/TwoKq5O0VtI6SIxA9ZzJ7hv6.png?f=user_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Jay-B op 20-08-2024 00:52 ]
Wat zou ik na kunnen lopen? Alles wat achter de modem zit, mijn eigen netwerk dus, is in orde.Jay-B schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:43:
@Saekerhett
[Afbeelding]
950Mbps zou gewoon moeten lukken.
Op het AOP zit trouwens zo'n POA-254 opdruksplitter (tv/data). Ik heb die zwarte coaxkabel die meegeleverd werd gebruikt tussen het datapoortje van dat ding en de modem zelf. Moet goed zijn toch?
Ik kan nog in de modem zelf kijken naar de netwerkstatus, daar nog iets in te vinden?
Ethernet is een protocol dat kijkt "of de lijn vrij is", gaat zenden als dat zo is, en opnieuw probeert als het fout ging.Saekerhett schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:29:
Ik heb sinds vandaag weer Ziggo (Elite) na een paar jaar glasvezel van KPN. Meteen de Sagemcom-modem in bridge laten zetten. Werkt prima, want zo kan ik rustig verder met mijn eigen Omada-netwerk erachter.
Wikipedia: Carrier-sense multiple access with collision detection
Bij point to point communicatie (wat normaal is voor een ster netwerk met switches) haal je 95% van de maximale snelheid, bij een netwerk met bv een hub erin haal je maximaal 75%.
Het kan zijn dat het Ziggo modem voorzichtig staat afgesteld, dat iemand via de Next Mini TV keek, of dat er iets anders op de achtergrond bandbreedte opeiste.
Ik kijk verder tv via de coax, zonder apparaten er tussen, dus rechtstreeks via CI+-modules.ikweethetbeter schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 06:46:
Het kan zijn dat het Ziggo modem voorzichtig staat afgesteld, dat iemand via de Next Mini TV keek, of dat er iets anders op de achtergrond bandbreedte opeiste.
En niemand was verder bandbreedte aan het gebruiken.
Vanochtend weer getest:
:fill(white):strip_exif()/f/image/XcaxtUMsy2xXJ9JrfzM4BWU8.png?f=user_large)
Lijkt me niet helemaal optimaal...
Als ik de downstreamkanalen uitlees op het modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer 1 578000000 12.3 41 QAM 256 1 2 586000000 12.4 42 QAM 256 2 3 594000000 12.3 42 QAM 256 3 4 602000000 12.5 42 QAM 256 4 5 610000000 12.5 42 QAM 256 5 6 618000000 12.4 42 QAM 256 6 7 626000000 12.2 41 QAM 256 7 8 634000000 12 41 QAM 256 8 9 642000000 12.1 41 QAM 256 9 10 650000000 11.9 41 QAM 256 10 11 658000000 12 41 QAM 256 11 12 666000000 12.2 41 QAM 256 12 13 674000000 12.3 41 QAM 256 13 14 682000000 12.1 41 QAM 256 14 15 690000000 11.8 41 QAM 256 15 16 698000000 11.9 41 QAM 256 16 17 706000000 11.7 41 QAM 256 17 18 714000000 11.6 41 QAM 256 18 19 722000000 11.4 41 QAM 256 19 20 730000000 11.2 41 QAM 256 20 21 738000000 11.4 41 QAM 256 21 22 746000000 11.3 41 QAM 256 22 23 754000000 11 41 QAM 256 23 24 762000000 10.7 41 QAM 256 24 25 770000000 10.1 41 QAM 256 25 26 778000000 10.1 41 QAM 256 26 27 786000000 9.8 40 QAM 256 27 28 794000000 9.5 40 QAM 256 28 29 802000000 9.4 40 QAM 256 29 30 810000000 9.4 40 QAM 256 30 31 818000000 9.4 40 QAM 256 31 32 826000000 8.9 40 QAM 256 32 |
Ik zou verwachten dat het vermogen veel dichter bij 0 zou zitten, wat ik begreep na zoeken in dit topic is dat dat ongeveer het streven zou moeten zijn.
Andere kabel tussen de splitter en het modem proberen?
Geloof dat ik ergens eens gelezen heb dat de waardes ergens tussen de -5 en +10 moet liggen, dus ze liggen wel op het randje. Of dat de reden is van je 'iets'lagere snelheid is de vraag, maar als je dit pakket nog maar net hebt kun je wellicht nog eens installatiemonteur laten komen.
Hoe ziet de lijn eruit bij een speedtest, wel strak of versprint de snelheid heel erg? Want als dat laatste het geval is zou ik het zeker doen, als het wel strak is dan zit er waarschijnlijk een andere bottleneck.
Ik haal hier ook continu rond de 940/950, dat is nou eenmaal de max van een gigabit poort.
Hoe ziet de lijn eruit bij een speedtest, wel strak of versprint de snelheid heel erg? Want als dat laatste het geval is zou ik het zeker doen, als het wel strak is dan zit er waarschijnlijk een andere bottleneck.
Ik haal hier ook continu rond de 940/950, dat is nou eenmaal de max van een gigabit poort.
[ Voor 8% gewijzigd door SirMemeAlot op 20-08-2024 10:11 ]
Getest naar meerdere servers? Kun je je eigen netwerk testen / uitsluiten? (iperf3 draaien tussen twee systemen bv, liefst met 1x de router uiteraard).Saekerhett schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:56:
[...]
Ik kijk verder tv via de coax, zonder apparaten er tussen, dus rechtstreeks via CI+-modules.
En niemand was verder bandbreedte aan het gebruiken.
Vanochtend weer getest:
[Afbeelding]
Lijkt me niet helemaal optimaal...
Als ik de downstreamkanalen uitlees op het modem:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer 1 578000000 12.3 41 QAM 256 1 2 586000000 12.4 42 QAM 256 2 3 594000000 12.3 42 QAM 256 3 4 602000000 12.5 42 QAM 256 4 5 610000000 12.5 42 QAM 256 5 6 618000000 12.4 42 QAM 256 6 7 626000000 12.2 41 QAM 256 7 8 634000000 12 41 QAM 256 8 9 642000000 12.1 41 QAM 256 9 10 650000000 11.9 41 QAM 256 10 11 658000000 12 41 QAM 256 11 12 666000000 12.2 41 QAM 256 12 13 674000000 12.3 41 QAM 256 13 14 682000000 12.1 41 QAM 256 14 15 690000000 11.8 41 QAM 256 15 16 698000000 11.9 41 QAM 256 16 17 706000000 11.7 41 QAM 256 17 18 714000000 11.6 41 QAM 256 18 19 722000000 11.4 41 QAM 256 19 20 730000000 11.2 41 QAM 256 20 21 738000000 11.4 41 QAM 256 21 22 746000000 11.3 41 QAM 256 22 23 754000000 11 41 QAM 256 23 24 762000000 10.7 41 QAM 256 24 25 770000000 10.1 41 QAM 256 25 26 778000000 10.1 41 QAM 256 26 27 786000000 9.8 40 QAM 256 27 28 794000000 9.5 40 QAM 256 28 29 802000000 9.4 40 QAM 256 29 30 810000000 9.4 40 QAM 256 30 31 818000000 9.4 40 QAM 256 31 32 826000000 8.9 40 QAM 256 32
Ik zou verwachten dat het vermogen veel dichter bij 0 zou zitten, wat ik begreep na zoeken in dit topic is dat dat ongeveer het streven zou moeten zijn.
Andere kabel tussen de splitter en het modem proberen?
Hoe lang duurde het in bridge modus zetten? Had je gebeld of het formulier gebruikt?Saekerhett schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:29:
ehhhh..HOI
Voorheen was het altijd:SirMemeAlot schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:09:
Geloof dat ik ergens eens gelezen heb dat de waardes ergens tussen de -5 en +10 moet liggen, dus ze liggen wel op het randje.
Normaalwaarden downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Matig: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger
Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.
SNR: 33 dB of hoger.
Maar volgens mij is het inmiddels alweer bijgesteld naar een iets hogere waarde, en mag het nu gewoon tussen de -15 & +15 zijn volgens de Ziggo norm...
Ziggo toch maar gebeld, vrijdag komt er eeen monteur.SirMemeAlot schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:09:
Geloof dat ik ergens eens gelezen heb dat de waardes ergens tussen de -5 en +10 moet liggen, dus ze liggen wel op het randje. Of dat de reden is van je 'iets'lagere snelheid is de vraag, maar als je dit pakket nog maar net hebt kun je wellicht nog eens installatiemonteur laten komen.
De lijn haalt met pijn en moeite 910 Mbit, na ongeveer tien seconden pas, maar blijft dan daar wel, misschien wat kleine schommelingen van enkele Mbits, maar dat mag denk ik geen naam hebben. Voorheen was het met glasvezel direct 950 en retestrak stabiel.Hoe ziet de lijn eruit bij een speedtest, wel strak of versprint de snelheid heel erg? Want als dat laatste het geval is zou ik het zeker doen, als het wel strak is dan zit er waarschijnlijk een andere bottleneck.
Uiteraard, meerdere servers geprobeerd, via usenet wat gedownload, etc. Eigen netwerk is uit te sluiten, zoals gezegd werkte het met glasvezel prima.RobertMe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:22:
[...]
Getest naar meerdere servers? Kun je je eigen netwerk testen / uitsluiten? (iperf3 draaien tussen twee systemen bv, liefst met 1x de router uiteraard).
Ik heb gebeld, de modem werd direct hardwarematig in bridge gezet gisteren, daarna effe herstarten, al met al duurde het een klein kwartiertje denk ik.krizzziz schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:11:
[...]
Hoe lang duurde het in bridge modus zetten? Had je gebeld of het formulier gebruikt?
[ Voor 4% gewijzigd door Saekerhett op 20-08-2024 12:30 ]
Heb je ook direct op het modem getest met een PC? Hier thuis met een UCG-MaxSaekerhett schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:30:
[...]
Ziggo toch maar gebeld, vrijdag komt er eeen monteur.
[...]
De lijn haalt met pijn en moeite 910 Mbit, na ongeveer tien seconden pas, maar blijft dan daar wel, misschien wat kleine schommelingen van enkele Mbits, maar dat mag denk ik geen naam hebben. Voorheen was het met glasvezel direct 950 en retestrak stabiel.
[...]
Uiteraard, meerdere servers geprobeerd, via usenet wat gedownload, etc. Eigen netwerk is uit te sluiten, zoals gezegd werkte het met glasvezel prima.
[...]
Ik heb gebeld, de modem werd direct hardwarematig in bridge gezet gisteren, daarna effe herstarten, al met al duurde het een klein kwartiertje denk ik.
Van hier
/f/image/pclBZfMISRCwTEVn2QjJnlBn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 20-08-2024 16:08 ]
Tegenwoordig tot +17 hanteert Ziggo.SirMemeAlot schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:09:
Nee, dat vond ik niet de moeite van het testen waard, aangezien ik mijn eigen thuisnetwerk al had uitgesloten. En nu staat de modem in bridge, dus dan lukt dat deel sowieso niet. Maar we wachten rustig even af tot vrijdag, het is niet zo dat ik zonder internet zit natuurlijk, en verder lijkt het wel allemaal stabiel qua verbinding.stormfly schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:03:
[...]
Heb je ook direct op het modem getest met een PC? Hier thuis met een UCG-Max
Die 94% snap ik wel, dat is 940 Mbit, de snelheid die ik ook zou verwachten met gigabit apparatuur.
Zou nog wel eens alle kabels (internet kabels) bijv. eens los halen/apparaatur zoals switches/routers etc nog eens opnieuw opstarten voordat de monteur komt. Aardig lullig altijd als monteur kabels uit z'n bus pakt en z'n eigen laptop aansluit en het is goed en hij vertrekt zonder wat te doen.Saekerhett schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:23:
[...]
Nee, dat vond ik niet de moeite van het testen waard, aangezien ik mijn eigen thuisnetwerk al had uitgesloten. En nu staat de modem in bridge, dus dan lukt dat deel sowieso niet. Maar we wachten rustig even af tot vrijdag, het is niet zo dat ik zonder internet zit natuurlijk, en verder lijkt het wel allemaal stabiel qua verbinding.
Die 94% snap ik wel, dat is 940 Mbit, de snelheid die ik ook zou verwachten met gigabit apparatuur.
Al gedaan, hele zooi opnieuw aangesloten en alles wat achter de modem hangt een reboot gegeven. Enige wat ik nog kan bedenken is dat die zwarte coaxkabel tussen de splitter en modem niet goed afgeschermd is of zo. Ik heb in elk geval niet die nieuwe witte kabel met rood en groen aan de uiteinden, misschien dat dat nog uitmaakt.SirMemeAlot schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:35:
[...]
Zou nog wel eens alle kabels (internet kabels) bijv. eens los halen/apparaatur zoals switches/routers etc nog eens opnieuw opstarten voordat de monteur komt. Aardig lullig altijd als monteur kabels uit z'n bus pakt en z'n eigen laptop aansluit en het is goed en hij vertrekt zonder wat te doen.
Ja, die kabel kan het verschil maken! Heb je de meegeleverde kabel gebruikt?Saekerhett schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:40:
[...]
Al gedaan, hele zooi opnieuw aangesloten en alles wat achter de modem hangt een reboot gegeven. Enige wat ik nog kan bedenken is dat die zwarte coaxkabel tussen de splitter en modem niet goed afgeschermd is of zo. Ik heb in elk geval niet die nieuwe witte kabel met rood en groen aan de uiteinden, misschien dat dat nog uitmaakt.
Uitgesloten? Of "werkte voorheen"?Saekerhett schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:23:
[...]
Nee, dat vond ik niet de moeite van het testen waard, aangezien ik mijn eigen thuisnetwerk al had uitgesloten.
Gaat prima. Alleen zorgen dat je de firewall goed hebt ingeregeld op die PC.,En nu staat de modem in bridge, dus dan lukt dat deel sowieso niet.
En het liefst dan testen met een 2,5Gbit/s apparaat op de 2,5Gbit/s poort van de Sagemcom. Als die dan weer op 910Mbit/s blijft steken is het wel duidelijk dat het aan Ziggo ligt. Immers moet je op 2,5Gbit/s aansluiting iets van de 1000Mbit/s kunnen halen. 940 vs 910 zou ik mijzelf in ieder geval niet druk om maken, als je over 2,5Gbit/s geen 1000 haalt blijkt er wel iets echt niet te kloppen.
Dat weet ik niet meer 100% zekerikweethetbeter schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:54:
[...]
Ja, die kabel kan het verschil maken! Heb je de meegeleverde kabel gebruikt?
Ik heb thuis vanuit het verleden nog meer Ziggo-doosjes her en der liggen en ik was op zoek naar een passende kabel, toen kwam ik bij eentje uit die wel van Ziggo kwam, maar of die nou in het nieuwe doosje lag... Het is in elk geval niet die witte met groen en rood, maar een zwarte.
Om eerlijk te zijn, werkte voorheen. Maar omdat de snelheid inkakte op het moment dat ik van KPN naar Ziggo ging, trok ik de conclusie dat het Ziggo wel moest zijn.
Ok, dat zou ik nog kunnen testen dan. Maar ik heb verder niet zoveel haast, ik wacht eerst wel tot die monteur is geweest, ik neem aan dat hij goeie kabels bij zich heeft in het busje.Gaat prima. Alleen zorgen dat je de firewall goed hebt ingeregeld op die PC.,
En het liefst dan testen met een 2,5Gbit/s apparaat op de 2,5Gbit/s poort van de Sagemcom. Als die dan weer op 910Mbit/s blijft steken is het wel duidelijk dat het aan Ziggo ligt. Immers moet je op 2,5Gbit/s aansluiting iets van de 1000Mbit/s kunnen halen. 940 vs 910 zou ik mijzelf in ieder geval niet druk om maken, als je over 2,5Gbit/s geen 1000 haalt blijkt er wel iets echt niet te kloppen.
Als de monteur voor niks komt denk ik wel dat je daar voor betaalt? En voor niks dan in de zin van "geen Ziggo probleem". Zou voor mij roch een reden zijn om eerst zelf te proberen en uit te sluiten.Saekerhett schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:07:
[...]
Ok, dat zou ik nog kunnen testen dan. Maar ik heb verder niet zoveel haast, ik wacht eerst wel tot die monteur is geweest, ik neem aan dat hij goeie kabels bij zich heeft in het busje.
Edit:
Denk overigens wel dat Docsis eerder de snelheid niet haalt (op "een paar") Mbit/s dan dat ethernet de snelheid niet haalt. Dus ik zou ook een Ziggo probleem verwachten.
[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 20-08-2024 17:20 ]
En wel een factuur stuurt, je hebt zo 50e kosten aan je broek bij Ziggo als hij niets kan vinden. Ik had zeker nog even met een eigen laptop getest @Saekerhett dat kan ook in bridge modus. Die monteur zal dat namelijk ook testen, die stopt zijn speed tester in het modem en laat jou 940/102 zienSirMemeAlot schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:35:
[...]
Zou nog wel eens alle kabels (internet kabels) bijv. eens los halen/apparaatur zoals switches/routers etc nog eens opnieuw opstarten voordat de monteur komt. Aardig lullig altijd als monteur kabels uit z'n bus pakt en z'n eigen laptop aansluit en het is goed en hij vertrekt zonder wat te doen.

Als je nog wat meer screenshots van je modem kan sturen dan kunnen we daar nog even naar kijken, afwijkingen in snelheid zie je vaak via het netwerk log in het modem, dmv van veel profiel IUC wisselingen.
Wat zijn de kleuren van de connectoren als jij over de "zwarte kabel" spreekt?
Klopt, ik denk ook niet dat Ziggo dit kan gaan oplossen. Het is hooguit een mismatch van kabels, een IEC op een F-connector gedrukt oid. Hij haalt zelfs een SNR van 42 dat is erg goed.RobertMe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:19:
[...]
Als de monteur voor niks komt denk ik wel dat je daar voor betaalt? En voor niks dan in de zin van "geen Ziggo probleem". Zou voor mij roch een reden zijn om eerst zelf te proberen en uit te sluiten.
Edit:
Denk overigens wel dat Docsis eerder de snelheid niet haalt (op "een paar") Mbit/s dan dat ethernet de snelheid niet haalt. Dus ik zou ook een Ziggo probleem verwachten.
Zelf had ik als vraagsteller nog wat verdieping gezocht voor ik het risico van een factuur zou accepteren. Modem screenshots, Post RS Errors screenshots etc je kunt zoveel meer uit het modem halen dan het katabelletje wat tot nu toe gedeeld is. Dan moeten het wel goed leesbare screenshots zijn overigens.
Oplossen weet ik niet, maar ik verwacht juist eerder wel een Ziggo probleem. Of de kabel(s), of een capaciteitsprobleem (of op het coax deel of uplink). Maar in dat laatste geval lijkt het mij sterk dat er op meerdere momenten ~910 gemeten wordt. Dan verwacht ik wat meer "swings" en soms wel ~940 en soms echt minder (onder de 900).stormfly schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:27:
[...]
Klopt, ik denk ook niet dat Ziggo dit kan gaan oplossen.
Edit:
Kun je puur met ethernet uberhaupt de snelheid niet halen? En dan bedoel ik "wel een gigabit link, geen gigabit snelheid". Dat je met de juiste aders stuk blijft steken op 100Mbit/s is hier uiteraard niet aan de orde. Switches kan ook weinig mis mee gaan (in hardware, en veel hogere switching capaciteit dan 1Gbit/s). Blijft over een router die met een andere configuratie de snelheid niet haalt, dat kan, maar ook "onrealistisch" als het op de oude verbinding nog werkte lijkt mij zo.
[ Voor 32% gewijzigd door RobertMe op 20-08-2024 17:49 ]
@Saekerhett
Ziggo levert zowel zwarte als witte kabels. Die zijn allebei goed. Het gaat om de connectoren die er aan zitten. De kabels van Ziggo zijn gecodeerd met gekleurde ringen. Voor de verbinding tussen het modem en de data poort van POA-254 splitter moet je een kabel hebben met aan elke kant een rode ring.
Ziggo levert zowel zwarte als witte kabels. Die zijn allebei goed. Het gaat om de connectoren die er aan zitten. De kabels van Ziggo zijn gecodeerd met gekleurde ringen. Voor de verbinding tussen het modem en de data poort van POA-254 splitter moet je een kabel hebben met aan elke kant een rode ring.
Ik hoop dat Ziggo het oplost maar ik denk eerder aan een TCP oplossing in het eigen modem iets met MSS/MTU/IPv6, het is zo’n klein verschil dat je het in de details moet zoeken. Het eigen modem kan als set goed gewerkt hebben met je oude provider maar hoeft dan niet ook goed met je nieuwe provider te werken.RobertMe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:41:
[...]
Oplossen weet ik niet, maar ik verwacht juist eerder wel een Ziggo probleem. Of de kabel(s), of een capaciteitsprobleem (of op het coax deel of uplink). Maar in dat laatste geval lijkt het mij sterk dat er op meerdere momenten ~910 gemeten wordt. Dan verwacht ik wat meer "swings" en soms wel ~940 en soms echt minder (onder de 900).
Edit:
Kun je puur met ethernet uberhaupt de snelheid niet halen? En dan bedoel ik "wel een gigabit link, geen gigabit snelheid". Dat je met de juiste aders stuk blijft steken op 100Mbit/s is hier uiteraard niet aan de orde. Switches kan ook weinig mis mee gaan (in hardware, en veel hogere switching capaciteit dan 1Gbit/s). Blijft over een router die met een andere configuratie de snelheid niet haalt, dat kan, maar ook "onrealistisch" als het op de oude verbinding nog werkte lijkt mij zo.
Ben sowieso benieuwd naar de feedback van de Ziggo monteur. Misschien een defecte Sagemcom.
Ik overweeg om over te stappen naar een zakelijk account (ik heb een kvk-nr). Zakelijk is 4 maanden gratis en kun je als je 2 of 3 jaar afsluit, € 2,50 resp. €5 per maand korting gedurende die periode krijgen.
Als je zuiver naar de prijs (incl BTW) kijkt, dan is een zakelijk abonnement per maand ook bij een 3-jarig abonnement goedkoper.
Heeft iemand deze keuze gemaakt en waarom ben je tot die keuze gekomen?
Als je zuiver naar de prijs (incl BTW) kijkt, dan is een zakelijk abonnement per maand ook bij een 3-jarig abonnement goedkoper.
Ik heb paar weken geleden voor 50% korting 1e jaar voor 2 jarig contract akkoord gegeven. Even doorrekenen dan wat goedkoper is (heb ik niet gedaan. Hebben hier ook kvknr). Verder heb ik mijn internet gedowngrade naar 200. Geen centje pijn met die verbinding met streamen en gamen. Ik betaal nu gemiddeld met de korting zo'n €46,- per maand voor 2 jaar internet en tv start.piwakawaka schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:58:
Ik overweeg om over te stappen naar een zakelijk account (ik heb een kvk-nr). Zakelijk is 4 maanden gratis en kun je als je 2 of 3 jaar afsluit, € 2,50 resp. €5 per maand korting gedurende die periode krijgen.
Dan heb je het hier over een privé-abonnement?MotorBeast schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:28:
[...]
Ik heb paar weken geleden voor 50% korting 1e jaar voor 2 jarig contract akkoord gegeven. Even doorrekenen dan wat goedkoper is (heb ik niet gedaan. Hebben hier ook kvknr). Verder heb ik mijn internet gedowngrade naar 200. Geen centje pijn met die verbinding met streamen en gamen. Ik betaal nu gemiddeld met de korting zo'n €46,- per maand voor 2 jaar internet en tv start.
50% over het hele jaar bij een 2-jarige contract wordt nu niet aangeboden. Dit heb je via het retentienummer gedaan?
Ik heb een paar weken geleden Ziggo zakelijk afgesloten, was toen een actie met eerste 12 maanden 50% korting. Dat aanbod voor 2 of 3 jaar extra maandelijkse korting hadden ze toen ook, maar die heb ik niet gekozen, aangezien je dan ook weer 2x inflatiecorrectie krijgt. Waarschijnlijk is het voordeliger om na 1 jaar weer een nieuwe actie te pakken of over te stappen. 1 jaar vastzitten aan een provider vindt ik genoeg.piwakawaka schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:58:
Maar acties veranderen regelmatig bij Ziggo, Toen was het 12 maanden 50% bij 1 jaar, nu hebben ze 4 maanden gratis (Deze actie geldt vanaf 5 augustus tot en met 15 september 2024). En na 15 sept kan de actie weer beter of slechter worden.
Ja en ja.piwakawaka schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:08:
[...]
Dan heb je het hier over een privé-abonnement?
50% over het hele jaar bij een 2-jarige contract wordt nu niet aangeboden. Dit heb je via het retentienummer gedaan?
Met respect: ik vroeg om ervaring met het overstappen naar een zakelijk account
Heb je dit voor een 1 jaar abbo gekregen? Die kreeg ik ook maar dan voor een 2 jaar abbo en dat wil ik niet.hgwj1983 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:02:
hgwj1983 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:59:
Internet elite en tv max en Vodafone van m’n vrouw. Evt overstap, leven is duur genoeg. Vaste goede klant blablabla. Dit is wel voor 24 maand.Maar iets anders dan ziggo heb ik hier toch niet.
Mijn jaarcontract 100mb loopt in November af.
Ziggo heeft mij gebeld met een aanbieding van totaal 30euro korting per jaar! Dit natuurlijk afgewezen.
Hoe kan ik ze het beste benaderen zodat ik ook de nieuwe klanten korting krijg? ( 7mnd 50%.)
Welk foonnummer of mailadres zodat ik met een echte Ziggo medewerker in contact komt?
Die mogen vaak extra kortingen en zenders toezeggen.
Ik overweeg Youfone of KPN.
Ziggo heeft mij gebeld met een aanbieding van totaal 30euro korting per jaar! Dit natuurlijk afgewezen.
Hoe kan ik ze het beste benaderen zodat ik ook de nieuwe klanten korting krijg? ( 7mnd 50%.)
Welk foonnummer of mailadres zodat ik met een echte Ziggo medewerker in contact komt?
Ik overweeg Youfone of KPN.
[ Voor 3% gewijzigd door Ruud888 op 23-08-2024 10:38 ]
Wat was de aanleiding van het telefoontje door Ziggo (of zeiden ze dat niet) ?Ruud888 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:26:
Mijn jaarcontract 100mb loopt in November af.
Zoek even op "retentie" in dit draadje.
Dat mijn contract afloopt in november en dat ze mij een nieuwe aanbieding wilde doen. 3x 10euro !W1ck1e schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:33:
[...]
Wat was de aanleiding van het telefoontje door Ziggo (of zeiden ze dat niet) ?
Zoek even op "retentie" in dit draadje.
Het was een medewerker van een extern bedrijf. Meer kon ze niet voor mij betekenen

Eens kijken of ze mij bellen vanwege aflopen in december. 400/40Ruud888 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:41:
[...]
Dat mijn contract afloopt in november en dat ze mij een nieuwe aanbieding wilde doen. 3x 10euro !
Het was een medewerker van een extern bedrijf. Meer kon ze niet voor mij betekenen
Kan je niet gratis een upgrade krijgen, of die 100 al genoeg ?
Of anders extra zenders ?
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 23-08-2024 10:44 ]
Zonet de retentie gebeld 0881212804W1ck1e schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:42:
[...]
Eens kijken of ze mij bellen vanwege aflopen in december. 400/40
Kan je niet gratis een upgrade krijgen, of die 100 al genoeg ?
Of anders extra zenders ?
En netjes, maar flink gelult als Brugman om de maximale korting te krijgen.
Ik kreeg voor 1jaar 100mb en TV 6x20euro korting en 1jaar Ziggosport.
Meer kon ik echt niet krijgen.
Ik heb aangegeven dat ik er over na ga denken en ff ga rekenen.
Over een upgrade ben ik vergeten te vragen.
Hij bood het ook niet aan!
[ Voor 6% gewijzigd door Ruud888 op 23-08-2024 11:16 ]
Korting is het enige dat ziggo geld kost, upgrade en ziggosport kost hen volgens mij niets. Dus daar zit vast ruimte.Ruud888 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:15:
[...]
Zonet de retentie gebeld 0881212804
En netjes, maar flink gelult als Brugman om de maximale korting te krijgen.
Ik kreeg voor 1jaar 100mb en TV 6x20euro korting en 1jaar Ziggosport.
Meer kon ik echt niet krijgen.
Ik heb aangegeven dat ik er over na ga denken en ff ga rekenen.
Over een upgrade ben ik vergeten te vragen.
Hij bood het ook niet aan!
*knip*. Vragen naar codes / korting is niet de bedoeling op het forum.
[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 23-08-2024 12:52 ]
Vorige week al probleemloos internet geïnstalleerd (modem/router + wifi pods). Gisteren verhuisd en zojuist de Next Mini aangesloten. Wat blijf ik het Ziggo TV platform toch fijn vinden. Odido TV vond ik wel prima, maar qua navigeren en beeldkwaliteit vind ik Ziggo TV super.
Wat ik overigens wel wat minder vind, is hun SmartWifi app. Van de apparaten die via wifi verbonden zijn, kun je in de app de naam aanpassen. Dit vind ik zelf wel overzichtelijk. Echter deze namen worden niet gesynchroniseerd met het modem/router…. Dit vind ik knullig. Daarnaast kun je van apparaten die met kabel verbonden zijn (in mijn geval Next Mini en Apple TV) de naam niet aanpassen…. Aangezien het een SmartWifi app is heb ik nog wel een beetje begrip voor het laatste (wellicht is de workaround deze apparaten tijdelijk via wifi te verbinden), maar dat eerste (sync met modem) had van mij wel gemogen.
Wat ik overigens wel wat minder vind, is hun SmartWifi app. Van de apparaten die via wifi verbonden zijn, kun je in de app de naam aanpassen. Dit vind ik zelf wel overzichtelijk. Echter deze namen worden niet gesynchroniseerd met het modem/router…. Dit vind ik knullig. Daarnaast kun je van apparaten die met kabel verbonden zijn (in mijn geval Next Mini en Apple TV) de naam niet aanpassen…. Aangezien het een SmartWifi app is heb ik nog wel een beetje begrip voor het laatste (wellicht is de workaround deze apparaten tijdelijk via wifi te verbinden), maar dat eerste (sync met modem) had van mij wel gemogen.
Gister is bij mij een dame aan de deur gekomen met een aanbieding voor Giga internet. Ik ga minder betalen voor meer snelheid. Eerste 4 maanden een extra korting, daarna een lagere prijs dan nu.
Klinkt goed uiteraard.
Gegevens doorgelopen en die klopte allemaal.
Maar dan vraagt ze of het klopt dat er nog een KVK op mijn adres staat en of deze nog actief is. Dit klopt, maar kleinschalig en wil ik absoluut niks mee doen qua Ziggo.
Daar wordt ook niks mee gedaan, alleen voor de korting (alarmbel 1 had moeten klinken).
Uiteindelijk krabbel gezet aan de deur (niet de meest intelligente keuze van mij) en het wordt allemaal geregeld.
Maar dan zie ik in mijn mail verschijnen dat ik nu vast zit aan een Ziggo Zakelijk abonnement. Hier was met geen wordt over gerept en ook mijn reactie dat ik niks met mijn KVK wil doen moet hebben aangegeven dat ik niet voor Zakelijk wil kiezen.
Ik ben nog naar haar toegelopen en ze zei dat ik mij daar geen zorgen over hoefde te maken (alarmbel 2).
Ik heb gisteravond direct gebeld met zowel Ziggo Zakelijk als Particulier om te zeggen dat ik ervan af wil zien omdat ik niks met mijn KVK wil doen en ik gewoon geen Zakelijk abonnement wil.
Helaas kunnen ze niks betekenen omdat het Zakelijke abonnement geen bedenktermijn heeft. Ik zit er nu dus voor 36 maanden aan vast. Tevens is na afloop van de korting het abonnement niet voordelig. Omdat de prijzen die de dame aan de deur noemde ex btw zijn.
Het geluk wil dat mijn deurbel het hele gesprek heeft opgenomen en ook dat ik dus niet wil dat het op mijn KVK komt.
In het kort wil ik dus van dit abonnement af, maar ik weet alleen niet hoe ik dit voor elkaar ga krijgen. Kan iemand mij helpen in de goede richting?
Klinkt goed uiteraard.
Maar dan vraagt ze of het klopt dat er nog een KVK op mijn adres staat en of deze nog actief is. Dit klopt, maar kleinschalig en wil ik absoluut niks mee doen qua Ziggo.
Daar wordt ook niks mee gedaan, alleen voor de korting (alarmbel 1 had moeten klinken).
Uiteindelijk krabbel gezet aan de deur (niet de meest intelligente keuze van mij) en het wordt allemaal geregeld.
Maar dan zie ik in mijn mail verschijnen dat ik nu vast zit aan een Ziggo Zakelijk abonnement. Hier was met geen wordt over gerept en ook mijn reactie dat ik niks met mijn KVK wil doen moet hebben aangegeven dat ik niet voor Zakelijk wil kiezen.
Ik ben nog naar haar toegelopen en ze zei dat ik mij daar geen zorgen over hoefde te maken (alarmbel 2).
Ik heb gisteravond direct gebeld met zowel Ziggo Zakelijk als Particulier om te zeggen dat ik ervan af wil zien omdat ik niks met mijn KVK wil doen en ik gewoon geen Zakelijk abonnement wil.
Helaas kunnen ze niks betekenen omdat het Zakelijke abonnement geen bedenktermijn heeft. Ik zit er nu dus voor 36 maanden aan vast. Tevens is na afloop van de korting het abonnement niet voordelig. Omdat de prijzen die de dame aan de deur noemde ex btw zijn.
Het geluk wil dat mijn deurbel het hele gesprek heeft opgenomen en ook dat ik dus niet wil dat het op mijn KVK komt.
In het kort wil ik dus van dit abonnement af, maar ik weet alleen niet hoe ik dit voor elkaar ga krijgen. Kan iemand mij helpen in de goede richting?
PSN: Leech1984
Deze week drie keer retentie gebeld.
Voor mijzelf, voor mijn ouders en voor mijn schoonouders. Gisteravond gebeld voro mijn ouders en vanochtend voor m'n schoonouders. Kreeg toevallig twee keer dezelfde dame aan de lijn.
Wat ik eruit heb kunnen halen.
Voor mijzelf: 6 maanden € 20,- p/m korting + ESPN Complete
Voor ouders: 9 maanden € 10,- p/m korting + Ziggo Sport Totaal
Voor schoonouders: ESPN Compleet (zij hadden al een kortingsactie lopen)
Voor mijzelf, voor mijn ouders en voor mijn schoonouders. Gisteravond gebeld voro mijn ouders en vanochtend voor m'n schoonouders. Kreeg toevallig twee keer dezelfde dame aan de lijn.
Wat ik eruit heb kunnen halen.
Voor mijzelf: 6 maanden € 20,- p/m korting + ESPN Complete
Voor ouders: 9 maanden € 10,- p/m korting + Ziggo Sport Totaal
Voor schoonouders: ESPN Compleet (zij hadden al een kortingsactie lopen)
Je bent dus akkoord gegaan met het gebruik van je KvK voor de korting (alarmbel 1 noem je dat). Logisch dat het dan een zakelijk abo is.leech1984 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:31:
Gister is bij mij een dame aan de deur gekomen met een aanbieding voor Giga internet. Ik ga minder betalen voor meer snelheid. Eerste 4 maanden een extra korting, daarna een lagere prijs dan nu.
Klinkt goed uiteraard.
Waar heb je precies je krabbel onder gezet? Stond daar niet duidelijk waar je mee akkoord ging?
Hier bij vandaag hetzelfde. Maand geleden aangevraagd ivm overstap van Xs4all. Voor die tijd jarenlang klant geweest bij UPC/Ziggo. Tot april dit jaar heeft er signaal op de lijn gestaan, dus kon nog steeds digitale tv kijken als ik dat wilde.gustavson schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:19:
Hier matige start, ivm slecht verlengaanbod overgestapt van KPN glas naar ziggo en Vodafone voor mobiel. Startbox ontvangen zojuist en natuurlijk geen signaal op de kabel. Er kan pas 8 aug monteur komen op zijn vroegst en die moet dan niet alleen in de wijkkast het kabeltje inpluggen, maar ook bij mij thuis controleren of alles werkt waardoor ik ervoor thuis moet blijven. Wat me frustreert is dat ik bij aanvragen abo al aan heb gegeven dat er geen signaal meer op de kabel zat (dvb-c sinds paar maanden niet meer actief op de “normale” tv). En dan toch door deze hoepeltjes springen weer. Irritant. Hoop dat ik geen spijt krijg van deze overstap
Gisteren voor de zekerheid nog even gebeld : moet er niet nog even iemand komen om het signaal in de wijkkast aan te sluiten voordat ik morgen de boel kan installeren ?
"Nee, is niet nodig" was het antwoord,"dat gaat morgen allemaal automatisch, vanaf morgen heeft u gewoon signaal"
Daar geloofde ik natuurlijk niets van, maarja, helaas weet ik inmiddels dat je antwoorden van een klantenservice ook niet meer kan vertrouwen.
Dus vanmorgen keurig installatiepakket binnengekregen via postnl, maar natuurlijk geen signaal. Dus nu maar wachten dat ze volgende week een monteur langssturen om het juiste kabeltje er weer in te prikken in de wijkkast.
Ik had de link kvk = zakelijk abonnement niet op dat moment gelegd nee.Wolly schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:38:
[...]
Je bent dus akkoord gegaan met het gebruik van je KvK voor de korting (alarmbel 1 noem je dat). Logisch dat het dan een zakelijk abo is.
Waar heb je precies je krabbel onder gezet? Stond daar niet duidelijk waar je mee akkoord ging?
Pas toen ik de deur sloot en de bevestiging in mijn mail zag, snapte ik waarom ze het vroeg.
Ik had mijn krabbel gezet op hetgeen zij mij uitlegde: Giga abonnement. Met geen woord is er over Zakelijk abonnement gerept. Dit stond ook niet bij hetgeen waar ik mijn krabbel zette. Ik heb op haar tablet nooit Zakelijk abonnement gezien.
Ik heb ook de mondelinge bevestiging dat ik niet zakelijk vast zit aan het abonnement. Er is ook nooit gezegd dat de duur voor 36 maanden was.
Kijk, als dit een dure les is dat ik niet aan de deur moet tekenen, dan moet ik het accepteren. Maar als ik duidelijk heb gezegd dat ik er niet zakelijk aan vast wil zitten en dat wordt ook zo bevestigd, dan wil ik kijken of er nog iets aan te doen is.
Overigens is ook nooit gevraagd of ik de eigenaar ben van KVK. Alleen of deze op dit adres staat en actief is.
Ze hebben niet gecheck wat het KVK is of de naam ervan.
[ Voor 6% gewijzigd door leech1984 op 23-08-2024 12:45 ]
Poe ik denk dat je een lastig verhaal hebt en dat je het alleen kan spelen op de coulance van Ziggo. Aan het einde van de dag heb je de kriebel gezet wat de overeenkomst bindend maakt. Wellicht kan peer pressure nog wat helpen door het filmpje (geblurred) met het verhaal op de Community zetten?leech1984 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:44:
[...]
Ik had de link kvk = zakelijk abonnement niet op dat moment gelegd nee.
Pas toen ik de deur sloot en de bevestiging in mijn mail zag, snapte ik waarom ze het vroeg.
Ik had mijn krabbel gezet op hetgeen zij mij uitlegde: Giga abonnement. Met geen woord is er over Zakelijk abonnement gerept. Dit stond ook niet bij hetgeen waar ik mijn krabbel zette. Ik heb op haar tablet nooit Zakelijk abonnement gezien.
Ik heb ook de mondelinge bevestiging dat ik niet zakelijk vast zit aan het abonnement. Er is ook nooit gezegd dat de duur voor 36 maanden was.
Kijk, als dit een dure les is dat ik niet aan de deur moet tekenen, dan moet ik het accepteren. Maar als ik duidelijk heb gezegd dat ik er niet zakelijk aan vast wil zitten en dat wordt ook zo bevestigd, dan wil ik kijken of er nog iets aan te doen is.
Overigens is ook nooit gevraagd of ik de eigenaar ben van KVK. Alleen of deze op dit adres staat en actief is.
Wat heb je dan wel op haar tablet gezien? Heb je alle tekst gelezen of alleen de plek waar je handtekening moest komen?leech1984 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:44:
[...]
Die mondelinge bevestiging kan je helpen. Bedrog of dwaling denk ik dan aan.Ik heb ook de mondelinge bevestiging dat ik niet zakelijk vast zit aan het abonnement. Er is ook nooit gezegd dat de duur voor 36 maanden was.
Als jij tekenbevoegde bent maakt dat niet uit.Overigens is ook nooit gevraagd of ik de eigenaar ben van KVK. Alleen of deze op dit adres staat en actief is.
Op welke naam staat het nieuwe contract? Die van je KvK inschrijving? Die naam moet dan toch ook op de tablet hebben gestaan?
Alleen de naam van ons adres. Persoonlijk dus met daar ook het persoonlijke bankrekeningnummer. Niet mijn zakelijke. Er werd bevestiging gevraagd van laatste 4 cijfers bankrekening en dat is onze persoonlijke, niet mijn zakelijke.Wolly schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:03:
[...]
Wat heb je dan wel op haar tablet gezien? Heb je alle tekst gelezen of alleen de plek waar je handtekening moest komen?
Alleen hoe ga ik dat bij Ziggo krijgen? Er valt daar niet mee te mailen helaas.[...]
Die mondelinge bevestiging kan je helpen. Bedrog of dwaling denk ik dan aan.
Ik heb nergens mijn KVK inschrijving gezien. Alleen onze gegevens van ons huidig abonnement bij Ziggo.[...]
Als jij tekenbevoegde bent maakt dat niet uit.
Op welke naam staat het nieuwe contract? Die van je KvK inschrijving? Die naam moet dan toch ook op de tablet hebben gestaan?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie