Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:29:

Ik blijf dat een hele vreemde redenatie vinden, om eerst nog een extra maand in rekening te brengen als iemand helemaal geen klant meer is. Ze kunnen ook gewoon achteraf een factuur sturen als iemand zijn spullen niet terug stuurt.

Want iemand die toch al niet van plan is om de spullen terug te sturen, die haalt dan ook wel zijn geld gewoon weer terug via de bank.

Ik blijf dit beleid dan ook gewoon zien als een extra inkomsten bron voor Ziggo (lees rente trekken over geld waar je als bedrijf helemaal geen recht meer op hebt, aangezien iemand helemaal geen klant meer is). En met de vele opzeggingen per maand, zal dat waarschijnlijk nog een aardig spaarpotje ook zijn voor Ziggo...
De factuur na je abonnement is ook voor het verrekenen van de eventuele variabele kosten. Bijvoorbeeld belminuten en bekeken content die niet in het abonnement zit.

Uit de voorwaarden van ziggo:
Artikel 12
Betaling
1. De voor een Abonnement verschuldigde
abonnementsvergoeding wordt maandelijks, bij
vooruitbetaling bij de Klant in rekening gebracht.
2. Vergoedingen die zijn gerelateerd aan het feitelijke
gebruik van een Dienst, worden maandelijks
achteraf bij de Klant in rekening gebracht.
Het verschuldigde bedrag moet uiterlijk op de
opgegeven datum op de rekening van Ziggo zijn
bijgeschreven.
Ik denk dat je daarmee akkoord bent gegaan toen je besloot het abonnement te nemen.

Wie denk je trouwens dat aan het langste eind trekt als de klant de gevraagde spullen niet terug stuurt ?

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 09-08-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:57

DON PAPA

Tweaker-fan

W1ck1e schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:58:
[...]
De factuur na je abonnement is ook voor het verrekenen van de eventuele variabele kosten. Bijvoorbeeld belminuten en bekeken content die niet in het abonnement zit.
Dat ze na het beëindigen van je abbonement nog een factuur sturen voor eventuele variabele kosten die je nog hebt gemaakt, begrijp ik helemaal en is niet meer dan logies. Maar dat Ziggo nog een factuur stuurt met een volle maand abonnement kosten, terwijl je helemaal geen klant meer bent in die maand is gewoon onrechtmatig

Op de website staat ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hS8IN1g0nWVND0jQKCsgILEHfUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xudxUZITqZgHaT64TKNK3TWO.jpg?f=fotoalbum_large

Niks over eerst nog een extra maand betalen na het beëindigen van het abonnement (wat Ziggo nu wel steeds doet bij ex klanten)

[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 09-08-2024 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik denk dat je daarmee akkoord bent gegaan toen je besloot het abonnement te nemen.
Voorbeeld: je betaalt vooruit... 1 mei opgezegd, einddatum 1 juni. Dan hoeven ze toch geen factuur voor 1 juni t/m 30 juni te sturen? Hun incompetentie/tekortkoming is toch niet mijn probleem? Ze mogen alles erbij halen... ik ben géén geld verschuldigd per 1 juni... knappe kop die dat kan weerleggen. Je krijgt daarnaast ruim de tijd om je apparatuur terug te sturen. Als iemand dat niet doet, mogen ze gerust een naheffing sturen (en herinneringen, aanmaningen en succes verder), maar dat staat compleet los van de factuur. Niet spannender maken dan het daadwerkelijk is hoor.
Wie denk je trouwens dat aan het langste eind trekt als de klant de gevraagde spullen niet terug stuurt ?
En juist dat is de crux... breng alleen geld in rekening bij zij die niets terugsturen. Ga lekker met hun een traject in om geld binnen te krijgen. Niet rechtsom onder het mom van vooruitbetalen een buffer opbouwen over de rug van zij die wel alles goed regelen. Einddatum = einddatum. Geen enkel bedrijf krijgt geld van mij na die datum. Tenzij expliciet vermeld, maar dat staat er bij Ziggo niet. Ja, je betaalt een maand vooruit... maar als die periode na de definitieve einddatum ligt... helemaal krankjorum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De klant? Of zou Ziggo een deurwaarder inschakelen voor €50 of zo aan materiaal dat mogelijk eigenlijk al is afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:36

Mr. Freeze

¡GO!

RobertMe schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:30:
[...]

De klant? Of zou Ziggo een deurwaarder inschakelen voor €50 of zo aan materiaal dat mogelijk eigenlijk al is afgeschreven?
Deurwaarderskosten komen er gewoon bovenop als ik de consumenten programma’s mag geloven. Dit is vaak een probleem bij mensen met betalingsachterstanden waarbij relatief kleine bedragen een substantiële schuld kunnen worden.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:53
Mr. Freeze schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:35:
[...]

Deurwaarderskosten komen er gewoon bovenop als ik de consumenten programma’s mag geloven. Dit is vaak een probleem bij mensen met betalingsachterstanden waarbij relatief kleine bedragen een substantiële schuld kunnen worden.
Maar een consument zou ik deze factuur uiteraard betwisten. Ik heb nogal veel communicatie vanuit Ziggo dat de diensten, die op die factuur staan per 08-08-2024 zijn beëindigd.

Voor nu is dat niet mijn grootste zorg, want ik had zojuist niet minder dan 90 minuten nodig en vele medewerkers nodig om tot de volgende conclusie te komen... "Er gaat ergens iets niet goed, maar niemand kan iets doen".

De afdeling "Annuleringen" kan niets aan de annuleren doen. Die is voltooid, dus dat gaat niet. De "herstel" bestelling van TV Start (CI+) is te zien en zit bij de "Back-office" of "Sales". Annuleringen kan daar er niets mee en verwijst mij dan maar door naar "Sales". "Sales" zegt dat ze niets kunnen met die bestelling vanuit "Annuleringen" en verbind door naar "Annuleringen". Die zegt uiteraard nog steeds niet te kunnen, maar komt toch bij "Sales" uit. Nadat ik aangaf dat kastje->muur geen zin heeft ging "Sales" overleggen met collega's/supervisor, maar zegt toch ook niets te kunnen en dat die bestelling lijkt vast te zitten. Daarnaast is het ook nog eens onmogelijk voor hun om iets te bestellen, want dat kan niet door combinatie van annulering en vastzittende bestelling. Met als conclusie "Computer really really says NO!" u moet afwachten, maar wij weten niet hoe lang. Maar verbond mij door met de "Administatie" i.v.m. die genoemde factuur. Die zegt dat soort facturen normaal is bij Ziggo en bevestigde overigens ook dat alles van de vorige afdelingen.

Ze kunnen mij overigens niet vertellen hoelang de levensduur van hun apparatuur is. Stel ik stuur mijn CI+ module + SmartCard niet op, dan kunnen ze mij niet vertellen hoeveel dat zou kosten. "De computer berekend dat automatisch en wij weten niet hoe!"

Op dit moment kan ik niets bestellen, niets annuleren of wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:10
MikeT80 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:11:
Iemand ervaring met een eigen router aansluiten?
Hoe gaat dit in zijn werk?

Ik wil gaan overstappen van KPN naar Ziggo en zit te kijken naar:
uitvoering: AVM FRITZ!Box 6670
Ik ben aan het kijken naar hetzelfde modem, heb jij het ondertussen al i.c.m. met ziggo draaien en zo ja hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
sweetdude schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:33:
[...]

Ik ben aan het kijken naar hetzelfde modem, heb jij het ondertussen al i.c.m. met ziggo draaien en zo ja hoe bevalt het?
Hier zit hetzelfde chipset in als modem als Ziggo gebruikt in de Connectbox, het Puma chipset. Als je last hebt van de issues die met het Puma chipset nog steeds spelen kan je beter een van de modems van Ziggo die dat chipset niet gebruiken achter een niet kabel Fritzbox zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:27
DON PAPA schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:29:
[...]

Ik blijf dat een hele vreemde redenatie vinden, om eerst nog een extra maand in rekening te brengen als iemand helemaal geen klant meer is. Ze kunnen ook gewoon achteraf een factuur sturen als iemand zijn spullen niet terug stuurt.

Want iemand die toch al niet van plan is om de spullen terug te sturen, die haalt dan ook wel zijn geld gewoon weer terug via de bank.

Ik blijf dit beleid dan ook gewoon zien als een extra inkomsten bron voor Ziggo (lees rente trekken over geld waar je als bedrijf helemaal geen recht meer op hebt, aangezien iemand helemaal geen klant meer is). En met de vele opzeggingen per maand, zal dat waarschijnlijk nog een aardig spaarpotje ook zijn voor Ziggo...
Jouw glas is wel vaak half leeg richting Ziggo he, denk je oprecht dat ze dit doen om geld te krijgen?

Mijn gok zou zijn dat dit veel simpeler is en het gewoon dure aanpassing is om het billing systeem ook rekening te laten houden met opzeggingen. Want als het billing systeem er wel rekening mee houdt moet die ook controleren of er vlak voor doorlopen van de opzegging of deze wellicht alweer geannuleerd is. Dan moet je ook weer gaan naheffen als de opzegging er wel uit gehaald is nadat facturatie is opgemaakt. Oftewel dan maak je het heel gecompliceerd. Alles in de IT wereld kan je natuurlijk zo maken dat het precies doet wat je wil, maar Ziggo gaat er ook gewoon naar kijken dat z'n aanpassingen wellicht Tonnen kost (Weet vanuit ervaring hoeveel het kost bij grote bedrijven om relatief kleine aanpassingen te doen en dit lijkt me niet klein dus tonnen is heel laag ingeschat) en de winst om het aan te passen is er niet bij een vertrekkende klant. Waarom zou je het dan doen?

Of dit natuurlijk Okay is laat ik even in het midden, ik snap het vanuit bedrijfsperspectief maar ook vanuit klant perspectief.

[ Voor 7% gewijzigd door SirMemeAlot op 09-08-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Plofkotje schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:42:
[...]

Hier zit hetzelfde chipset in als modem als Ziggo gebruikt in de Connectbox, het Puma chipset. Als je last hebt van de issues die met het Puma chipset nog steeds spelen kan je beter een van de modems van Ziggo die dat chipset niet gebruiken achter een niet kabel Fritzbox zetten.
Nee ik heb een ubee modem maar de problemen die ik ervaar zijn vreemder. Het lijkt op een warmte probleem te zijn of iets wat getriggerd wordt met zwaardere belasting.
Ik heb het modem al wat lager in de meterkast geplaatst daarmee is de temperatuur van het bord gezakt van 68/69 graden idle naar 62/63.
Als ik mijn verbinding zwaarder belast gaat de temperatuur omhoog, maar zie je ook gelijk log meldingen komen met channel bonding
US profile assignment change. US Chan ID: 8; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.

momenteel is mijn setup dat ubee modem in bridge modus met een linksys wrt-32x met OpenWRT erachter. en WiFi wordt geregeld door een deco xe75pro setje. DNS verkeer via pihole

Wat ik begrijp waren het de modems met de puma 6 chipset problematisch, maar de fritzbox zit ondertussen op de puma 7 (de 8 is ook al uit maar deze zal dan voor docsis 4(?) zijn?)

[ Voor 7% gewijzigd door sweetdude op 09-08-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:29
Ik heb net m'n snelheid verlaagd van 750 Mbps naar 400 Mbps, omdat dat laatste ruim voldoende is! Of eigenlijk ook al teveel. Tegelijk de niet gebruikte vaste telefoon eruit. Scheelt weer een tientje per maand. En over 2 maanden bellen voor korting.

Maar waar ik geen rekening mee heb gehouden, is dat de wijziging echt direct wordt doorgevoerd. Dus geen internet, zelf modem resetten, even wachten en weer online, nu met 400/40 Mbps ipv 750/60 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De stap van 100Mb/s upload naar 40Mb/s is alleen zo groot. 400 down is ook zat. 200/200 was bij KPN FTTH de sweetspot. Helaas ben je wel gebonden aan een véél te hoge downloadsnelheid als je een beetje uploadsnelheid wil (voor welke valide reden dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:28:
[...]

Dat ze na het beëindigen van je abbonement nog een factuur sturen voor eventuele variabele kosten die je nog hebt gemaakt, begrijp ik helemaal en is niet meer dan logies. Maar dat Ziggo nog een factuur stuurt met een volle maand abonnement kosten, terwijl je helemaal geen klant meer bent in die maand is gewoon onrechtmatig

Op de website staat ook:
[Afbeelding]

Niks over eerst nog een extra maand betalen na het beëindigen van het abonnement (wat Ziggo nu wel steeds doet bij ex klanten)
Ik zie toch staan: ….te veel betaalde abonnementskosten.
Je kunt er inderdaad wat van vinden, maar dit is nu eenmaal de situatie. Dus de maand abonnementskosten worden verrekend met eventuele belkosten en met apparatuur die mogelijk niet geretourneerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:36:
Ik heb net m'n snelheid verlaagd van 750 Mbps naar 400 Mbps, ....
Maar waar ik geen rekening mee heb gehouden, is dat de wijziging echt direct wordt doorgevoerd. ....
Maar, merk je het verschil ? Zonder te meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:28:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. Ik snap de frustratie maar er is geen sprake van onrechtmatigheid zo lang de overeenkomst nog van kracht is. Je kan hooguit stellen dat de bewuste factuur betwistbaar is en dat is terecht als het gaat om een volledige maand na de opzegdatum. In de praktijk wordt de soep echter niet zo heet gegeten en een factuur welke meer dan een maand na de opzegdatum ligt zal ook weer verrekend worden met de eindafrekening mocht je deze storneren. Ziggo blijft facturen sturen zo lang de overeenkomst nog van kracht is en verrekend alles achteraf. Als dit ongewenst is dan zal er nieuwe wetgeving moeten komen die dit verbiedt ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jay-B schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:52:
Als dit ongewenst is dan zal er nieuwe wetgeving moeten komen die dit verbiedt ben ik bang.
Of je neemt zelf de touwtjes in handen... want je doet de facto zelf niets fout als je die factuur storneert. En kom op... zo zwaar weegt storneren nou ook weer niet. Het wordt allemaal zo dramatisch gemaakt. Goede Tijden is er niets bij en de één weet nog beter met het vingertje te wijzen dan de ander.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 09-08-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:19:
[...]

Of je neemt zelf de touwtjes in handen... want je doet de facto zelf niets fout als je die factuur storneert. En kom op... zo zwaar weegt storneren nou ook weer niet. Het wordt allemaal zo dramatisch gemaakt. Goede Tijden is er niets bij en de één weet nog beter met het vingertje te wijzen dan de ander.
Als je het bedrag niet kunt missen, zou ik zeker storneren. Echter als het geen probleem is, zou ik het zelf lekker laten voor wat het is. Middels de eindafrekening krijg je het gewoon keurig terug. Bij storneren kan ik me voorstellen dat je interne Ziggo processen verstoord met meer ellende als gevolg, waarop je weer actie moet ondernemen. Maar ja, dit moet iedereen maar voor zichzelf bepalen. Ja, ik vind het niet juist, maar zou er zelf voor kiezen dat het wel goed komt. Ik wil zo min (mogelijk) gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Het valt inderdaad wel mee, heb in het verleden ook wel eens een factuur die voor de maand na mijn opzegging was gestorneerd (wel weer aantal jaar geleden) maar uiteindelijk netjes verrekend op de eind factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:37:
Als je het bedrag niet kunt missen, zou ik zeker storneren. Echter als het geen probleem is, zou ik het zelf lekker laten voor wat het is. Middels de eindafrekening krijg je het gewoon keurig terug. Bij storneren kan ik me voorstellen dat je interne Ziggo processen verstoord met meer ellende als gevolg, waarop je weer actie moet ondernemen. Maar ja, dit moet iedereen maar voor zichzelf bepalen. Ja, ik vind het niet juist, maar zou er zelf voor kiezen dat het wel goed komt. Ik wil zo min (mogelijk) gedoe.
Heeft niets met 'niet kunnen missen' te maken... als ik het geld nodig had, had ik ook niet 2 liefhebbersauto's van rond de twintig jaar oud met wat hogere onderhoudskosten. En los daarvan, wie bepaalt of iemand het nodig heeft of niet? Het voelt gewoon niet goed en dan ben ik zwart/wit. Dat hun processen eventueel verstoord raken is niet mijn probleem. Ze krijgen datgene wat ze eventueel toekomt... al is dat helemaal niets want ik zou voordat het contract afloopt al zorgen dat er geen extra kosten zijn. Mochten ze _uiteindelijk_ een deurwaarder sturen dan leg ik die beste man of vrouw onder het genot van mijn beste koffie uit hoe het zit. Uiteraard wel op mijn voorwaarden, want die zijn evenveel waard als die van Ziggo :D Nogmaals, hier tevreden en bijna nooit negatief over Ziggo... maar zoals Ziggo dit doet, nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:28:
[...]

Heeft niets met 'niet kunnen missen' te maken... als ik het geld nodig had, had ik ook niet 2 liefhebbersauto's van rond de twintig jaar oud met wat hogere onderhoudskosten. En los daarvan, wie bepaalt of iemand het nodig heeft of niet? Het voelt gewoon niet goed en dan ben ik zwart/wit. Dat hun processen eventueel verstoord raken is niet mijn probleem. Ze krijgen datgene wat ze eventueel toekomt... al is dat helemaal niets want ik zou voordat het contract afloopt al zorgen dat er geen extra kosten zijn. Mochten ze _uiteindelijk_ een deurwaarder sturen dan leg ik die beste man of vrouw onder het genot van mijn beste koffie uit hoe het zit. Uiteraard wel op mijn voorwaarden, want die zijn evenveel waard als die van Ziggo :D Nogmaals, hier tevreden en bijna nooit negatief over Ziggo... maar zoals Ziggo dit doet, nee dank je.
Het woord ‘je’ was in algemene zin bedoeld. Voel je dus niet aangevallen als ik het heb over het kunnen missen. En verder geef ik alleen aan wat ik zou doen. Ik zou in ieder geval niet een keuze maken wat zou kunnen leiden tot meer gedoe. Gezien jouw reactie vind jij het prima mocht het wel tot gedoe leiden. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:36:
[...]

Het woord ‘je’ was in algemene zin bedoeld. Voel je dus niet aangevallen als ik het heb over het kunnen missen. En verder geef ik alleen aan wat ik zou doen. Ik zou in ieder geval niet een keuze maken wat zou kunnen leiden tot meer gedoe. Gezien jouw reactie vind jij het prima mocht het wel tot gedoe leiden. Prima!
Er is niet meer gedoe, je kan gewoon storneren en dan gaat de administratie daar prima mee om.

Bijzonder hoe je dat steeds weer probeert te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:39:
[...]

Er is niet meer gedoe, je kan gewoon storneren en dan gaat de administratie daar prima mee om.

Mijn ervaring van vroeger is dat storneren (vroeger) juist wel gedoe op levert (opleverde). Als dat bij Ziggo wel goed gaat, helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:36:
Ik zou in ieder geval niet een keuze maken wat zou kunnen leiden tot meer gedoe. Gezien jouw reactie vind jij het prima mocht het wel tot gedoe leiden. Prima!
Welk gedoe? Ik heb alles op papier? Men maakt het wel heel erg gewichtig allemaal. Vaak bu'j te bang. Elk figuur met een beetje intellect zal hetzelfde denken als die een vordering van deze orde voorbij ziet komen. En als het alleen nog maar bij herinneringen blijft... mailtje is zo gestuurd. Ja, of je loopt maar snel met de staart tussen de benen weg omdat de grote boze wolf altijd gelijk heeft en je maar moet luisteren. Los daarvan, met Ziggo hoef je geen medelijden te hebben hoor... meer geld dan wij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nou precies! In tijden dat we het wat minder slappe was hadden ook wel eens een factuurtje gestorneerd. Of het komt bij de volgende maand op of je treft een betalingsregeling. Of je betaalt het gewoon 2 weken later... als je maar betaalt en van je laat horen en/of je argumenten op tafel legt.
Ja, altijd zo lekker belerend inderdaad. "En het kan veel gedoe opleveren!!!" De voedselbanken hebben nog nooit zoveel klanten gehad en iemand maakt zich druk omdat een ander een factuurtje storneert omdat hij zich wel aan zijn principes houdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laat ik het anders verwoorden. Mocht na je opzegging een maand te veel gefactureerd worden, kun je dit bedrag storneren. Indien je daar geen zin in hebt of dit vergeet te doen, wees niet bezorgd. Een maand later wordt het allemaal goed verrekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:59:
[...]
Mijn gok zou zijn dat dit veel simpeler is en het gewoon dure aanpassing is om het billing systeem ook rekening te laten houden met opzeggingen. Want als het billing systeem er wel rekening mee houdt moet die ook controleren of er vlak voor doorlopen van de opzegging of deze wellicht alweer geannuleerd is. Dan moet je ook weer gaan naheffen als de opzegging er wel uit gehaald is nadat facturatie is opgemaakt.
Er staan zat voorbeelden op het Ziggo forum dat bijvoorbeeld de overeenkomst was gestopt en de klant even goed nog 10 dagen later een factuur kreeg voor de volle maand daarna (en de maand daarna pas de eindafrekening factuur kreeg). In die 10 dagen tussen beëindiging en factuur is dan gewoon bekend of de opzegging wel of niet geannuleerd is, maar toch maakt het factuur systeem (in sommige gevallen) nog steeds een nieuwe maand factuur aan voor de klant.

Vandaar dat ik schreef "Ik blijf dit beleid dan ook gewoon zien als een extra inkomsten bron voor Ziggo (lees rente trekken over geld waar je als bedrijf helemaal geen recht meer op hebt, aangezien deze mensen helemaal geen klant meer zijn als de factuur verstuurd wordt)."

Maar schijnbaar vinden sommige deze werkwijze heel normaal, dat je eerst moet betalen voor iets wat je al niet meer hebt, en je vervolgens nog geruime tijd moet wachten voor je deze centjes weer terug krijgt (als je ze niet eerder zelf terug haalt). 😉
SirMemeAlot schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:59:
[...]
de winst om het aan te passen is er niet bij een vertrekkende klant. Waarom zou je het dan doen?
Misschien om deze vertrekkende klanten niet zo'n nare nasmaak te geven, dat ze nooit meer terug willen komen.

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 09-08-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
W1ck1e schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:02:
Maar, merk je het verschil ? Zonder te meten.
Nee. De rest van de middag nog thuis gewerkt met z'n tweeën, dus met Teams, en nu streaming TV. Ik merk er niks van! Precies zoals ik had verwacht. En precies daarom heb ik die downgrade gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:14
gustavson schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:19:
Hier matige start, ivm slecht verlengaanbod overgestapt van KPN glas naar ziggo en Vodafone voor mobiel. Startbox ontvangen zojuist en natuurlijk geen signaal op de kabel. Er kan pas 8 aug monteur komen op zijn vroegst en die moet dan niet alleen in de wijkkast het kabeltje inpluggen, maar ook bij mij thuis controleren of alles werkt waardoor ik ervoor thuis moet blijven. Wat me frustreert is dat ik bij aanvragen abo al aan heb gegeven dat er geen signaal meer op de kabel zat (dvb-c sinds paar maanden niet meer actief op de “normale” tv). En dan toch door deze hoepeltjes springen weer. Irritant. Hoop dat ik geen spijt krijg van deze overstap
Kleine update. Inmiddels monteur langs geweest en was idd losgekoppeld in de straatkast dus zo opgelost. Slordig dat ze dit niet checken/regelen voordat een abonnement start, zeker als ik het aangeef bij aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gustavson schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:41:
[...]

Kleine update. Inmiddels monteur langs geweest en was idd losgekoppeld in de straatkast dus zo opgelost. Slordig dat ze dit niet checken/regelen voordat een abonnement start, zeker als ik het aangeef bij aanvraag.
Zo ben ik een beetje huiverig over of mijn abonnement straks wel werkend is. 19 augustus gaat mijn abo in voor onze nieuwe woning (de 22e gaan we verhuizen). De woning is 8 jaar oud. De vorige bewoner heeft nooit Ziggo gehad. Er zit wel een aansluiting in de meterkast. Ik ben heel erg benieuwd of deze woning in de straatkast is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:46:
[...]

Zo ben ik een beetje huiverig over of mijn abonnement straks wel werkend is. 19 augustus gaat mijn abo in voor onze nieuwe woning (de 22e gaan we verhuizen). De woning is 8 jaar oud. De vorige bewoner heeft nooit Ziggo gehad. Er zit wel een aansluiting in de meterkast. Ik ben heel erg benieuwd of deze woning in de straatkast is aangesloten.
Heb daar wel een gevoel bij, dat zou verrassend zijn als het aangesloten is. Kan je niet testen met een TV oid zodra je de sleutel hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 10-08-2024 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Heb daar wel een gevoel bij, dat zou verrassend zijn als het aangesloten is. Kan je niet testen met een TV oid zodra je de sleutel hebt?
Je kunt wel testen, maar afgaande op eerdere reacties hier kun je er niks mee. Als je bij Ziggo vooraf aangeeft geen signaal te hebben is het antwoord blijkbaar dat je moet wachten tot na de ingangsdatum.

Om die reden zou ik persoonlijk dan ook het aansluiten door een monteur laten doen (indiindien gratis). Dan is het die zijn probleem en kan die het hopelijk meteen oplossen. Ga je zelf aansluiten en werkt het niet moet je weer contact opnemen, door alle standaard vragen heen, en wordt dan een monteur gepland die uiteraard pas weer een paar dagen later komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Je kunt wel testen, maar afgaande op eerdere reacties hier kun je er niks mee. Als je bij Ziggo vooraf aangeeft geen signaal te hebben is het antwoord blijkbaar dat je moet wachten tot na de ingangsdatum.

Om die reden zou ik persoonlijk dan ook het aansluiten door een monteur laten doen (indiindien gratis). Dan is het die zijn probleem en kan die het hopelijk meteen oplossen. Ga je zelf aansluiten en werkt het niet moet je weer contact opnemen, door alle standaard vragen heen, en wordt dan een monteur gepland die uiteraard pas weer een paar dagen later komt.
Owh ja dat is wel suf als ze het niet proactief patchen en vasthouden aan de ingangsdatum. Dan verlies je een aantal dagen.

Een monteur op korte termijn inboeken is dan de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

@stormfly Zelf even testen heb ik wel overwogen, maar ik moet dan met een 50 inch tv onder mijn arm naar de nieuwe woning. Daar heb ik niet zo veel zin in en zoals RobertMe aangeeft, gaat Ziggo waarschijnlijk nog weinig actie ondernemen totdat mijn abo in gaat.

Een monteur is inderdaad een goede optie. Die kon ik helaas niet bij afsluiten direct inboeken. Dat kan pas wanneer een je het installatie pakket hebt ontvangen. Ik verwacht dat dit komende week bezorgd gaat worden. Hopelijk kan een monteur op korte termijn gepland worden. De verkoper gaf aan dat dit wel kan, maar ik lees in dit topic andere verhalen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:56:
[...]

@stormfly Zelf even testen heb ik wel overwogen, maar ik moet dan met een 50 inch tv onder mijn arm naar de nieuwe woning. Daar heb ik niet zo veel zin in en zoals RobertMe aangeeft, gaat Ziggo waarschijnlijk nog weinig actie ondernemen totdat mijn abo in gaat.

Een monteur is inderdaad een goede optie. Die kon ik helaas niet bij afsluiten direct inboeken. Dat kan pas wanneer een het installatie pakket hebt ontvangen. Ik verwacht dat dit komende week bezorgd gaat worden. Hopelijk kan een monteur op korte termijn gepland worden. De verkoper gaf aan dat dit wel kan, maar ik lees in dit topic andere verhalen….
Jeps dat is de beste keuze. En ik begrijp ziggo ook: je wilt zo min mogelijk verstoring in een wijknet want de techniek is al relatief kwetsbaar tov glasvezel door invloeden van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:14
edit: Spuit 11

[ Voor 70% gewijzigd door gustavson op 10-08-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:16
ikweethetbeter schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:36:
Ik heb net m'n snelheid verlaagd van 750 Mbps naar 400 Mbps, omdat dat laatste ruim voldoende is! Of eigenlijk ook al teveel. Tegelijk de niet gebruikte vaste telefoon eruit. Scheelt weer een tientje per maand. En over 2 maanden bellen voor korting.

Maar waar ik geen rekening mee heb gehouden, is dat de wijziging echt direct wordt doorgevoerd. Dus geen internet, zelf modem resetten, even wachten en weer online, nu met 400/40 Mbps ipv 750/60 Mbps.
Snelheid is relatief en denk dat veel mensen zich vooral bezig houden met van de buurman heeft nu 1 Gigabit
en supersnel internet dus nemen wij dit ook , 99% van de huishouders heeft genoeg aan 400 Mbps, ook wat betreft uploadsnelheid en zeker voor particulieren die gaan er bijna nooit gebruik van maken, Internetproviders
garanderen deze snelheid tot de modem en vanaf daar is het aan de gebruiker of die snelheid echt kan worden omgezet, met een al trage oude computer zal deze niet sneller worden, ook instellingen van je netwerk en de juiste randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
DON PAPA schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:09:
[...]

Er staan zat voorbeelden op het Ziggo forum dat bijvoorbeeld de overeenkomst was gestopt en de klant even goed nog 10 dagen later een factuur kreeg voor de volle maand daarna (en de maand daarna pas de eindafrekening factuur kreeg). In die 10 dagen tussen beëindiging en factuur is dan gewoon bekend of de opzegging wel of niet geannuleerd is, maar toch maakt het factuur systeem (in sommige gevallen) nog steeds een nieuwe maand factuur aan voor de klant.

Vandaar dat ik schreef "Ik blijf dit beleid dan ook gewoon zien als een extra inkomsten bron voor Ziggo (lees rente trekken over geld waar je als bedrijf helemaal geen recht meer op hebt, aangezien deze mensen helemaal geen klant meer zijn als de factuur verstuurd wordt)."

Maar schijnbaar vinden sommige deze werkwijze heel normaal, dat je eerst moet betalen voor iets wat je al niet meer hebt, en je vervolgens nog geruime tijd moet wachten voor je deze centjes weer terug krijgt (als je ze niet eerder zelf terug haalt). 😉

[...]

Misschien om deze vertrekkende klanten niet zo'n nare nasmaak te geven, dat ze nooit meer terug willen komen.
Geen idee of mensen dit normaal vinden, blijkbaar normaal genoeg voor Ziggo om dit beleid te kunnen blijven hanteren.

En als klanten dermate nare nasmaak hier van krijgen dat ze hierdoor niet weer terugkomen kan ik me voorstellen dat ze dit wel op gaan pakken/oplossen. Maar kan me zelf eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand het zo erg vind dat zijn besluit om weer abonnement bij Ziggo te nemen hierdoor vervalt.

nogmaals vind ik het persoonlijk ook niet netjes, maar het boeit me dan ook niet genoeg om hierover te klagen (mocht ik het weer meemaken, al storneer ik dan gewoon ;) ).

Even wat anders: sinds kort heb ik een modem wissel en daardoor is mijn IPv4 only ook verloren gegaan in het proces. Want ik heb nu een IPv6. Maar sindsdien merk ik wel dat sommige website bij het laden wat happeren alszijnde langer duurt met het laden van de website, zijn er meer die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:41:
Even wat anders: sinds kort heb ik een modem wissel en daardoor is mijn IPv4 only ook verloren gegaan in het proces. Want ik heb nu een IPv6. Maar sindsdien merk ik wel dat sommige website bij het laden wat happeren alszijnde langer duurt met het laden van de website, zijn er meer die dit ervaren?
Gebruikt Ziggo dan toch nog DS-Lite? Volgens mij hebben ze dat wel gedaan en/of doen ze dat nog bij nieuwe klanten? Maar het lijkt mij sterk dat je bij puur een modem wissel wordt over gezet naar een "slechter" product. Want normaliter zou je dus full dual stack moeten hebben, met zowel een publiek IPv4 adres op de router als een eigen (publieke) IPv6 prefix. Daar waar bij DS-Lite IIRC het IPv4 verkeer verpakt wordt in IPv6 verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:41:
RobertMe schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:13:
[...]

Gebruikt Ziggo dan toch nog DS-Lite? Volgens mij hebben ze dat wel gedaan en/of doen ze dat nog bij nieuwe klanten? Maar het lijkt mij sterk dat je bij puur een modem wissel wordt over gezet naar een "slechter" product. Want normaliter zou je dus full dual stack moeten hebben, met zowel een publiek IPv4 adres op de router als een eigen (publieke) IPv6 prefix. Daar waar bij DS-Lite IIRC het IPv4 verkeer verpakt wordt in IPv6 verkeer.
Een modemwissel kan zorgen dat je van IPv4 only naar full DS gaat wat nu de standaard is. DS-Lite wordt niet meer uitgerold. Het traag laden van websites heeft mogelijk een andere oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
tronmedia schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:16:
Snelheid is relatief en denk dat veel mensen zich vooral bezig houden met van de buurman heeft nu 1 Gigabit
en supersnel internet dus nemen wij dit ook , 99% van de huishouders heeft genoeg aan 400 Mbps, ook wat betreft uploadsnelheid en zeker voor particulieren die gaan er bijna nooit gebruik van maken, Internetproviders
garanderen deze snelheid tot de modem en vanaf daar is het aan de gebruiker of die snelheid echt kan worden omgezet, met een al trage oude computer zal deze niet sneller worden, ook instellingen van je netwerk en de juiste randapparatuur.
Ooit begin corona met 4 personen thuis gewerkt en gestudeerd, met allemaal simultane Teams sessies, en toen was m'n Ziggo abonnement nog 300/30 Mbps als ik me niet vergis. En dat werkte allemaal, zonder problemen! Ook 's avonds met meerdere simultane Netflix streams nooit problemen gehad.

Toen had ik al besloten dat ik niet in die gigabit gekte mee zou doen. Ja, ik heb een buurman met 1 Gbps. En ja, ik heb ook een glasvezel in mijn meterkast, ik kan dat ook krijgen, voor ongeveer hetzelfde bedrag als 750/60 Mbps bij Ziggo (tv meegenomen in de prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

Ooit begin corona met 4 personen thuis gewerkt en gestudeerd, met allemaal simultane Teams sessies, en toen was m'n Ziggo abonnement nog 300/30 Mbps als ik me niet vergis. En dat werkte allemaal, zonder problemen! Ook 's avonds met meerdere simultane Netflix streams nooit problemen gehad.
Netflix gebruikt maximaal 25Mbit/s. Teams vast nog minder. So yeah, met 4 personen heb je aan 100Mbit/s ook voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik snap niet zo goed waarom dit een discussiepunt is. Het is algemeen bekend dat providers vandaag de dag "oversellen". Bij vrijwel elke provider zit je voor een beetje netflixen, gamen en TikTokken met meerdere personen al aan de 1 Gbps in de adviestools van de verschillende providers. Terwijl we hier allemaal weten dat dat overdreven is en strict genomen niet noodzakelijk. Sterker nog in de meeste gevallen is het niet eens merkbaar. Dat zegt niets over diegenen die die snelheid wel graag willen afnemen. Doe dat dan ook vooral. Leef je uit.

Waar voorheen de kabelaars dit deden zijn nu vooral de glasvezelaanbieders de aanjagers hiervan. Er moet immers wel een manier zijn om 1 Gbps+ abonnementen te verkopen en de USP's ten volle te benutten, het liefst nog in de upload want daar kan Ziggo op korte termijn niet op reageren.

Uiteindelijk bepaalt de consument wat ze wil afnemen en hieruit blijkt dat in Q1 2024 ongeveer 10% van de abonnees een abonnement heeft met een snelheid van 1 Gbps of meer. De rest vindt dat het niet waard blijkbaar. Dit getal zal nog stijgen daar de uitrol van glasvezel meer mensen in staat stelt deze snelheid af te nemen.

https://public.tableau.co...t/viz/Telecommonitor/OVER

Conclusie: 90% van de mensen heeft 1 Gbps niet nodig of is niet bereid hiervoor de geldende prijzen te betalen. Daar valt niet over te twisten. Dit zijn de cijfers.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 11-08-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-07 19:25
sweetdude schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:33:
[...]

Jazeker nu al 2 maanden.
Geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:19:
Waar voorheen de kabelaars dit deden zijn nu vooral de glasvezelaanbieders de aanjagers hiervan.
Is dat zo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyQ4FUoY1_WaRwZgGLV_i1VdzdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEQnm7lhkiHqsBJsay0FMQ9D.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl Ziggo dan al aangeeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2sNZWFtNTmwiFCp-8-ukU72-o0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXQVlGwRuGpqK9uEUE0tbYCr.jpg?f=fotoalbum_large
;)
Conclusie: 90% van de mensen heeft 1 Gbps niet nodig of is niet bereid hiervoor de geldende prijzen te betalen.
Helemaal mee eens, laat iedereen maar lekker zelf beslissen wat bij ze past. Ik ben heel tevreden met mijn 400/400 lijntje voor €35 in de maand, heb ik het nodig? Waarschijnlijk niet, maar het bevalt mij prima, zowel in snelheid als in prijs, dus waarom zou ik het dan gaan aanpassen als mijn neefje langs komt en zegt bla bla bla ;)

[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 12-08-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
MikeT80 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:02:
[...]

Jazeker nu al 2 maanden.
Geen enkel probleem gehad.
Top, dat wordt dan een overweging voor mij.
En je hebt hem nog niet op zijn knieën gekregen door wat intensief torrent verkeer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:58
Ik snap niet zo goed waarom dit een discussiepunt is. Het is algemeen bekend dat providers vandaag de dag "oversellen". Bij vrijwel elke provider zit je voor een beetje netflixen, gamen en TikTokken met meerdere personen al aan de 1 Gbps in de adviestools van de verschillende providers. Terwijl we hier allemaal weten dat dat overdreven is en strict genomen niet noodzakelijk. Sterker nog in de meeste gevallen is het niet eens merkbaar. Dat zegt niets over diegenen die die snelheid wel graag willen afnemen. Doe dat dan ook vooral. Leef je uit.
1Gbit/s is ook niet volstrekt noodzakelijk, maar ademruimte om meer te doen en met meerdere personen in de familie is enigszins welkom zonder dat je meteen de hele bandbreedte dichttrekt die anderen weer stoort met een stuiterende latency, 1Gbit/s is ook helemaal niet zo moeilijk om te leveren en apparatuur heeft zowat al 2 decennia 1Gbit/s poorten, er is vrijwel niemand die nog even 100Mbit/s bekabeld gebruikt binnenshuis omdat ze weten dat dit stront-traag is voor lokale toepassingen, maar je wilt dit wel adviseren voor naar buiten toe?

Boven de 1Gbit/s is leuk maar veel apparatuur heeft het nog niet, degene die het wel heeft en regelmatig spellen e.d. naar binnentrekt of grote uploads al dan niet off-site backups met regelmaat moet maken heeft er wel profijt van, dat zullen er niet zo veel zijn maar Ziggo kan daar op dit moment niks fatsoenlijks voor leveren tegen aanvaardbare prijs.
Waar voorheen de kabelaars dit deden zijn nu vooral de glasvezelaanbieders de aanjagers hiervan. Er moet immers wel een manier zijn om 1 Gbps+ abonnementen te verkopen en de USP's ten volle te benutten, het liefst nog in de upload want daar kan Ziggo op korte termijn niet op reageren.
Tja ik snap niet helemaal hoe dit precies fout is, Ziggo (UPC) die toen zich als beste 'game provider' profileerde 10 jaar geleden was toen natuurlijk ook overkill, de latency van Coax was nu niet zo heel veel beter dan VDSL o.i.d. dus daar hoefde je het niet voor te doen. Maar oh die snelle downloads, nu glasvezel providers dit doen is het plotseling overkill want niet in het voordeel van Ziggo. 8)7

Met name met latency/jitter stabiliteit is het huilen met de pet op bij Coax, en de echte gamers weten hiervan, je kan soms geluk hebben maar in drukke wijken met veel van dergelijke actieve verbindingen dan wel evt. instraling van signalen van buitenaf afgezien van de converter meuk stuitert die ping vaak met meer dan 10ms op en neer en dan is de basis al vaak 5-10ms hoger dan glasvezel.
Uiteindelijk bepaalt de consument wat ze wil afnemen en hieruit blijkt dat in Q1 2024 ongeveer 10% van de abonnees een abonnement heeft met een snelheid van 1 Gbps of meer. De rest vindt dat het niet waard blijkbaar. Dit getal zal nog stijgen daar de uitrol van glasvezel meer mensen in staat stelt deze snelheid af te nemen.

https://public.tableau.co...t/viz/Telecommonitor/OVER

Conclusie: 90% van de mensen heeft 1 Gbps niet nodig of is niet bereid hiervoor de geldende prijzen te betalen. Daar valt niet over te twisten. Dit zijn de cijfers.
10+ jaar geleden vond men 100Mbit/s ook al overkill, maar nu zijn er vast nog maar weinig mensen die dat nog vrijwillig afnemen of dit snel vinden behalve als ze echt met een kleine beurs moeten leven, die markt veranderd nog wel, nu de snelle verbindingen beschikbaar komen wordt er ook steeds meer gebruik gemaakt van de data capaciteit, zo werkt de markt. De specificaties van hardware van o.a. computers groeien op deze manier mee maar ook de software die erop draait, kijk maar eens hoe het speelveld op het internet de afgelopen 15 jaar is veranderd met digitale diensten, dat is niet meer te vergelijken met het Windows XP tijdperk.

Overigens is niet nodig niet perse waar, het is ook niet dat iedereen weet wat ze ermee kunnen. Ongemerkt zullen ze ongetwijfeld wel hun tragere lijnen regelmatig volledig benutten zonder dit door te hebben... Ja maar het werkt... Ja maar niet perse op de meest stabiele manier, en gemak dient te mens want wachttijden worden steeds minder getolereerd, niemand die nog even 3 dagen hun PC of console wilt aan laten staan om een spel te downloaden die tegenwoordig al tegen de of over de 200GB groot zijn per stuk.

De tijd van met geitenwollensokken op de bank blijven zitten met een bakkie leut voor 10 minuten tot die Pentium 2 is opgestart zijn langzamerhand voorbij, tijd voor vernieuwing.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CriticalHit_NL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:51:
Boven de 1Gbit/s is leuk maar veel apparatuur heeft het nog niet, degene die het wel heeft en regelmatig spellen e.d. naar binnentrekt of grote uploads al dan niet off-site backups met regelmaat moet maken heeft er wel profijt van, dat zullen er niet zo veel zijn maar Ziggo kan daar op dit moment niks fatsoenlijks voor leveren tegen aanvaardbare prijs.
Dit heeft natuurlijk overlap met "met meerdere personen...". Want er is wellicht nog niet veel apparatuur geschikt voor 1Gbit/s+, maar als je een modem/router hebt dat aan de WAN kant 1Gbit/s+ kan kan die dat natuurlijk wel prima verdelen over de 4 1Gbit/s poorten. Dus 1 systeem kan dan niet met sneller dan 1Gbit/s downloaden, maar als je bij Ziggo 1,2Gbit/s hebt (zakelijk) kan wel 1 systeem 1Gbit/s doen en heb je nog 200Mbit/s speling "voor de rest".
Het wordt pas echt onzinnig als je de internetsnelheid aan de LAN kant uberhaupt niet kan halen. Toen Delta het 8Gbit/s abo introduceerde was dit nog met hun standaard Nokia ONT/modem, maar die heeft maar 1x 2,5Gbit/s en 3x 1Gbit/s = 5,5Gbit/s. De resterende 2,5Gbit/s moest je dan maar uit de wifi halen, of zo 8)7 . Intussen leveren ze bij dit abo wel een ander ONT/router met een 10Gbit/s aansluiting. Waardoor je die snelheid dus wel vrijelijker kunt gebruiken / "verdelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-07 19:25
sweetdude schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:27:
[...]

Top, dat wordt dan een overweging voor mij.
En je hebt hem nog niet op zijn knieën gekregen door wat intensief torrent verkeer?
Gebruik geen torrent
(meer zakelijk en thuiswerken)
Maar geen enkel probleem gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!
...

10+ jaar geleden vond men 100Mbit/s ook al overkill, maar nu zijn er vast nog maar weinig mensen die dat nog vrijwillig afnemen of dit snel vinden behalve als ze echt met een kleine beurs moeten leven,

...
niemand die nog even 3 dagen hun PC of console wilt aan laten staan om een spel te downloaden die tegenwoordig al tegen de of over de 200GB groot zijn per stuk.

...
Bij 100Mbit kost een download van 200 GB in theorie minder dan 18000 seconden oftewel 300 minuten of 5 uur. Als je dat op een rustig tijdstip doet, zodat je de maximale download hebt, kost dat veel minder dan 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Iemand ervaring met een Fritzbox cable modem en torrent verkeer?

Ik zit zelf met het probleem dat ik sinds de overstap met de euroknaller in februari van 500mbit naar 1gbit. alleen maar problemen met de verbinding ervaar.
Er zijn al 2 monteurs die AOP geupdate hebben en de kabel hebben doorgemeten. Ik heb al 3 ubee modems gekregen en 2 weken een sagemcom als test. alle modems crashen na verloop van tijd als ik de verbinding belast. dan komen herhaaldelijke T2/T3 timeouts + DRW violations voor.

vandaar dat ik nu aan het twijfelen ben om te investeren in een Fritzbox maar aangezien deze de puma chipset heeft twijfel ik of deze niet nog harder op zijn gat gaat.

En m.b.t. het torrentverkeer daar heb ik de max connecties al op 100 gezet. Dit kan best meerdere uren tot een dag draaien totdat het modem plots op zijn gat gaat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:06

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Beste mede Tweakers, de afgelopen dagen merk ik dat een aantal berichten volledig off-topic zijn gegaan, op de man spelen en de sfeer in het topic nou niet ten goede brengt. Ik ga vandaag even terug scrollen en kijken of er reacties zijn welke echt niet door de beugel kunnen. Tot die tijd wil ik graag iedereen eraan herinneren om on-topic te blijven en te zorgen dat iedereen zich welkom voelt in het topic.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
DON PAPA schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Is dat zo?
[Afbeelding]

Terwijl Ziggo dan al aangeeft:
[Afbeelding]
;)

[...]

Helemaal mee eens, laat iedereen maar lekker zelf beslissen wat bij ze past. Ik ben heel tevreden met mijn 400/400 lijntje voor €35 in de maand, heb ik het nodig? Waarschijnlijk niet, maar het bevalt mij prima, zowel in snelheid als in prijs, dus waarom zou ik het dan gaan aanpassen als mijn neefje langs komt en zegt bla bla bla ;)
Ik zit sinds een paar weken op 200. Lekker gedowngrade. Zoon is een gamer en zit bekabeld op de router en heb hem nog geen moment horen piepen. Ook niet terwijl wij gelijkertijd Netflix in 4K streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
MotorBeast schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:50:
Ik zit sinds een paar weken op 200. Lekker gedowngrade. Zoon is een gamer en zit bekabeld op de router en heb hem nog geen moment horen piepen. Ook niet terwijl wij gelijkertijd Netflix in 4K streamen.
Dat is mooi! Hopelijk blijft dat zo, ook als hij een nieuwe game wil downloaden...

Vorige week heb ik voor het eerst in mijn leven een downgrade gedaan, van 750/60 naar 400/40. Tot nu toe nog geen verschil gemerkt.

Overigens heb ik dit oktober vorig jaar ook geprobeerd, maar toen "mislukte" dat: ik werd meteen gebeld door Ziggo met de vraag of ik een korting wilde ipv een snelheidsverlaging. Voor 9 x €35 wilde ik dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:37:
[...]

Dat is mooi! Hopelijk blijft dat zo, ook als hij een nieuwe game wil downloaden...

Vorige week heb ik voor het eerst in mijn leven een downgrade gedaan, van 750/60 naar 400/40. Tot nu toe nog geen verschil gemerkt.

Overigens heb ik dit oktober vorig jaar ook geprobeerd, maar toen "mislukte" dat: ik werd meteen gebeld door Ziggo met de vraag of ik een korting wilde ipv een snelheidsverlaging. Voor 9 x €35 wilde ik dat wel...
Misschien kan de zoon als gamer wel bijdragen in het prijsverschil tussen de snelheden als hij het een probleem vindt. Hoe ging dat mislukken van de downgrade van je internet verbinding ? Dat is een mooie korting die je toen getriggerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@W1ck1e
Vorig jaar september hield mijn korting op.
In oktober kwam volgens mij een snelheidsverhoging.
Ik dacht, die heb ik niet nodig, ik ga een stapje omlaag.
Ik had toen (via site of app) de snelheid verlaagd. Een paar minuten later werd ik door Ziggo gebeld, met een leuke korting als resultaat.

Vorige week gebruikte ik de app om de snelheid te verlagen. Nu geen telefoontje van Ziggo, maar even geen internet (ik had 9 augustus als ingangsdatum van de wijziging opgegeven), een modem reboot en weer internet maar nu wat trager. Waar ik niks van heb gemerkt.

Dus nu gewoon 2 maanden wachten, en dan weer eens bellen met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:46
ikweethetbeter schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:37:
[...]
Uiteraard merk je geen verschil, het hele internetsnelheids verhaal is voor de meeste mensen (95%?) geen issue.

Het probleem zit hierin:
Ik zou het 'Internet Lite' abonnement van Ziggo kunnen nemen (hoewel ik die 25 Mb up wat mager vindt), dat kost me (zonder kortingen) 43,50 euro. Ik betaal bij mijn huidige provider 37,50 euro voor 1Gb up/down (ik betaal nog steeds de oude prijs, is nu 39 euro).

Waarom zou ik naar Ziggo gaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:50:
@W1ck1e
Vorig jaar september hield mijn korting op.
In oktober kwam volgens mij een snelheidsverhoging.
Ik dacht, die heb ik niet nodig, ik ga een stapje omlaag.
Ik had toen (via site of app) de snelheid verlaagd. Een paar minuten later werd ik door Ziggo gebeld, met een leuke korting als resultaat.

Vorige week gebruikte ik de app om de snelheid te verlagen. Nu geen telefoontje van Ziggo, maar even geen internet (ik had 9 augustus als ingangsdatum van de wijziging opgegeven), een modem reboot en weer internet maar nu wat trager. Waar ik niks van heb gemerkt.

Dus nu gewoon 2 maanden wachten, en dan weer eens bellen met Ziggo.
Mijn aanbieding loopt later dit jaar ook af. En indien de snelheid omhoog zou gaan dan wil ik zeker downgraden (400/40 is nu eigenlijk al meer dan genoeg). Maar ik denk dat ik dan meteen ziggo bel voor die downgrade. Ik wil niet verkeerd klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
W1ck1e schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

Mijn aanbieding loopt later dit jaar ook af. En indien de snelheid omhoog zou gaan dan wil ik zeker downgraden (400/40 is nu eigenlijk al meer dan genoeg). Maar ik denk dat ik dan meteen ziggo bel voor die downgrade. Ik wil niet verkeerd klikken.
Ik heb verlaagd en 50% korting voor 1 jaar geregeld. Helemaal goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jef61 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:53:
[...]

Uiteraard merk je geen verschil, het hele internetsnelheids verhaal is voor de meeste mensen (95%?) geen issue.

Het probleem zit hierin:
Ik zou het 'Internet Lite' abonnement van Ziggo kunnen nemen (hoewel ik die 25 Mb up wat mager vindt), dat kost me (zonder kortingen) 43,50 euro. Ik betaal bij mijn huidige provider 37,50 euro voor 1Gb up/down (ik betaal nog steeds de oude prijs, is nu 39 euro).

Als je bij een andere provider (veel) meer voor (veel) minder kunt krijgen, moet je dat zeker niet laten. Zo ben ik vorig jaar van Ziggo 400/40 naar Odido 400/400 gegaan. Ziggo beviel goed, Odido ook prima. Odido voor TV vind ik wat minder, maar voor het prijsverschil vond ik het wel best. Straks weer naar 400/40. Na een jaar zie ik het wel weer.

Mijn moeder heeft nu Ziggo 400/40 met TV complete. Ze is helemaal gewend met het Ziggo TV platform waardoor ik haar niet zou adviseren om naar een andere provider over te stappen. T.z.t. zal ik haar wel adviseren om te downgraden naar 200/30. Voor haar is dat meer dan voldoende. Voor de besparing van 5 euro per maand hoeft ze het (gelukkig) niet te doen. Maar waarom zou ze meer betalen voor iets wat ze niet gaat gebruiken? En als ze de 60 euro per jaar toch kwijt wil, kan ze dit ook aan een goed doel schenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
meesje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:13:
[...]

Als je bij een andere provider (veel) meer voor (veel) minder kunt krijgen, moet je dat zeker niet laten. Zo ben ik vorig jaar van Ziggo 400/40 naar Odido 400/400 gegaan. Ziggo beviel goed, Odido ook prima. Odido voor TV vind ik wat minder, maar voor het prijsverschil vond ik het wel best. Straks weer naar 400/40. Na een jaar zie ik het wel weer.

Mijn moeder heeft nu Ziggo 400/40 met TV complete. Ze is helemaal gewend met het Ziggo TV platform waardoor ik haar niet zou adviseren om naar een andere provider over te stappen. T.z.t. zal ik haar wel adviseren om te downgraden naar 200/30. Voor haar is dat meer dan voldoende. Voor de besparing van 5 euro per maand hoeft ze het (gelukkig) niet te doen. Maar waarom zou ze meer betalen voor iets wat ze niet gaat gebruiken? En als ze de 60 euro per jaar toch kwijt wil, kan ze dit ook aan een goed doel schenken.
Klopt helemaal, ik zal mijn moeder ook niet weghalen bij Ziggo, ze zal de TV niet kunnen bedienen met een TV-setup kastje.

Ik erger me een beetje aan die internetsnelheids discussie hier terwijl dat helemaal niet de issue is. Voor bijna iedereen zal 200Mb up/down ruim voldoende zijn (alleen jammer dat die upload bij Ziggo nogal achterblijft). Het lijkt me vooral de prijs bij Ziggo wat een probleem begint te geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jef61 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:29:
[...]
Ik erger me een beetje aan die internetsnelheids discussie hier terwijl dat helemaal niet de issue is. Voor bijna iedereen zal 200Mb up/down ruim voldoende zijn (alleen jammer dat die upload bij Ziggo nogal achterblijft). Het lijkt me vooral de prijs bij Ziggo wat een probleem begint te geworden.
Mee eens! Verder zeg ik er niks meer over. :)
Op een gegeven moment voelt het erg lelijk en als op de man spelen.

Wat betreft de prijs denk ik dat het op een gegeven moment wel gaat normaliseren. Ziggo komt natuurlijk van een soort monopolie. En op den duur zal straks overal coax en glas liggen. In mijn ogen kan Ziggo dan niet anders dan de prijs verlagen.
Odido hanteert nu een vrij agressieve prijssttrategie. Als ze straks meer marktaandeel hebben, zal ik het niet vreemd vinden als op een gegeven moment de prijs ook wat omhoog gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 12-08-2024 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
Jef61 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:29:
[...]

Klopt helemaal, ik zal mijn moeder ook niet weghalen bij Ziggo, ze zal de TV niet kunnen bedienen met een TV-setup kastje.

Mwoaah. Gemiddeld €46,- per maand voor de komende 2 jaar voor internet en tv in combi met 3 x €7,- per maand voor 3 mobiele abbo's HN met 20 Gb data en onbeperkt bellen ben ik gewoon blij mee. Al meer dan 20 jaar klant en schat in dat ik niet snel overstap voor een wellicht paar euro besparing. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:41:
[...]

Mwoaah. Gemiddeld €46,- per maand voor de komende 2 jaar voor internet en tv in combi met 3 x €7,- per maand voor 3 mobiele abbo's HN met 20 Gb data en onbeperkt bellen ben ik gewoon blij mee. Al meer dan 20 jaar klant en schat in dat ik niet snel overstap voor een wellicht paar euro besparing. *O*
Als we het hebben over de prijs vermoed ik dat we het vaak hebben over internet only. Als je andere zaken er bij pakt (zoals in jouw geval, mobiele telefonie) kunnen de verschillen inderdaad kleiner worden.

Zelf een paar weken de 100 en 200 abonnementen met tv, van KPN en Ziggo vergeleken. De verschillen zijn dan echt heel klein. Natuurlijk heb je bij KPN de hoge upload, maar Ziggo heeft UEFA voetbal. Dus gewoon kijken wat je voorkeur heeft. Voor de periode ben ik gegaan voor Ziggo vanwege het voetbal: een jaar lang gratis espn compleet en ziggo sport totaal, en daarnaast 9 maanden 50% korting (1 jaar contract). Voor ons gezien een prima deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
MotorBeast schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:41:
[...]

Dat is denk ik een aanbieding waarvoor je hebt moeten bellen en dreigen met opzeggen?
En dat als 20 jaar trouwe klant? ;)

Je hebt die korting natuurlijk prima geregeld, maar de meeste mensen zien alleen maar de prijs die ze per maand betalen en hebben geen zin om te bellen voor een korting. Ik vraag me af of Ziggo dit zo kan volhouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jef61 op 12-08-2024 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
Jef61 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Dat is denk ik een aanbieding waarvoor je hebt moeten bellen en dreigen met opzeggen?
En dat als 20 jaar trouwe klant? ;)

Je hebt die korting natuurlijk prima geregeld, maar de meeste mensen zien alleen maar de prijs die ze per maand betalen en hebben geen zin om te bellen voor een korting. Ik vraag me af of Ziggo dit zo kan volhouden.
Bel al 10 jaar. Dreigen? Nee hoor vriendelijk vragen om korting ivm trouwe klant. Werkt veel beter. Zij zijn blij met weer een vast contract en ik met de prijs. Win win.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 12-08-2024 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MotorBeast schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:24:
[...]

Bel al 10 jaar. Dreigen? Nee hoor vriendelijk vragen om korting ivm trouwe klant. Werkt veel beter.
Dat is voor alle partijen ook leuker. Ik gun iedereen een prettige (werk)dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
W1ck1e schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

Dat is voor alle partijen ook leuker. Ik gun iedereen een prettige (werk)dag.
Precies. Ik had echt een leuk gesprek. Zelfs nog gelachen. Heb zelf ook verkoop gedaan. Dreigen? Doei ga maar naar een ander zei ik dan. Klanten zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Jef61 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:53:

Het probleem zit hierin:

Heb je alleen internet, geen tv? Dan zou ik geen reden weten te verzinnen.
Ziggo heeft een zeer goed lineair tv platform, dat kan een reden zijn. Maar die reden wordt elk jaar minder relevant: lineaire tv is voor nieuws en sport, series en films verschuiven (zijn verschoven) naar Netflix en consorten.
Een andere reden kan koppelverkoop zijn: tv en internet van Ziggo, goedkoop mobiel van Vodafone.
De laatste reden kan zijn dat Nederland Ziggo nodig heeft om de duopolie met KPN in stand te houden. Zonder Ziggo krijgt KPN een bijna-monopolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Tja ik snap niet helemaal hoe dit precies fout is, Ziggo (UPC) die toen zich als beste 'game provider' profileerde 10 jaar geleden was toen natuurlijk ook overkill, de latency van Coax was nu niet zo heel veel beter dan VDSL o.i.d. dus daar hoefde je het niet voor te doen. Maar oh die snelle downloads, nu glasvezel providers dit doen is het plotseling overkill want niet in het voordeel van Ziggo. 8)7
Ik gaf geen waardeoordeel of dit goed is of niet, puur een beschouwing van de huidige stand van zaken. Vergelijking maken met 10 jaar geleden kan maar is een discussie op zich. De internetsnelheden zijn de afgelopen jaren sneller omhoog gegaan dan de gemiddelde behoefte. Er kan ook weer een tijd aanbreken dat het omgekeerde weer van toepassing is.
Met name met latency/jitter stabiliteit is het huilen met de pet op bij Coax, en de echte gamers weten hiervan, je kan soms geluk hebben maar in drukke wijken met veel van dergelijke actieve verbindingen dan wel evt. instraling van signalen van buitenaf afgezien van de converter meuk stuitert die ping vaak met meer dan 10ms op en neer en dan is de basis al vaak 5-10ms hoger dan glasvezel.
Ik ben de afgelopen 10 jaar 3 keer verhuisd en heb blijkbaar dus altijd geluk gehad? Gemiddelde latency naar een Nederlandse testserver tussen de 6 en 12 ms. Nooit last van jitter. Ja gamer hier. Als de infra goed is dan is de verbinding goed. Zoals eigenlijk met met elk medium. Ja over coax is de latency hoger maar laten we het niet dramatiseren.
Zet het schuifje maar naar 2.... Aiii.... 1Gbps nodig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:33:
[...]

Precies. Ik had echt een leuk gesprek. Zelfs nog gelachen. Heb zelf ook verkoop gedaan. Dreigen? Doei ga maar naar een ander zei ik dan. Klanten zat.
Mijn ervaringen met bellen (naar opzeggen) zijn ook altijd positief. Het zijn vriendelijk gesprekken. Soms een standaard praatje of het huidige pakket nog voldoet. Ik geef altijd aan dat ik tevreden ben met Ziggo maar wel de aanbiedingen voorbij zie komen de concurrentie. Elke keer weer: goed dat u belt. :) Soms krijg ik het idee dat bij retentie/opzeggingen een stuk variabel loon hebben afhankelijk van het aantal klanten dat behouden is.

Bellen is sowieso altijd verstandig, want ook als nieuwe klant kun je dan meer krijgen dan via de website. Dat advies kreeg ik van degene die ik aan de lijn had. Ook bij het telefonisch opzeggen bij Odido werd bevestigd dat mocht ik weer bij hun klant willen worden ik het beste even kan bellen. Het opzeggen bij Odido was trouwens ook een erg vriendelijk gesprek. Wel jammer dat het opzeggen niet gewoon via de website kan. Conform wetgeving moet je een abonnement via hetzelfde medium opzeggen als dat je het hebt afgesloten. Je kunt dan op je strepen gaan staan, maar toch maar even een belletje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:18
Jaren lang tevreden ziggo klant geweest en over een paar maanden gaan we verhuizen binnen de woonplaats. Schijnbaar is dat geen legitieme reden om op te zeggen? Nu moeten we dus abbonement meenemen naar onze gerenoveerde woning waar dus ergens in het midden in de woonkamer ziggo aansluiten zat, kabel ligt nu ergens onder t stuc 😅 dus dan maar jaartje extra betalen voor dubbele internet. Aangezien we via de kelder kpn glas laten binnen komen..

Vind dit trouwens wel tegenvallen van ze..

[ Voor 7% gewijzigd door flaskk op 12-08-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Als je al jaren klant bent en je sluit niet elk jaar een nieuw jaarcontract af, dan kan je gewoon opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
flaskk schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:56:
Jaren lang tevreden ziggo klant geweest en over een paar maanden gaan we verhuizen binnen de woonplaats. Schijnbaar is dat geen legitieme reden om op te zeggen? Nu moeten we dus abbonement meenemen naar onze gerenoveerde woning waar dus ergens in het midden in de woonkamer ziggo aansluiten zat, kabel ligt nu ergens onder t stuc 😅 dus dan maar jaartje extra betalen voor dubbele internet. Aangezien we via de kelder kpn glas laten binnen komen..

Kabel even opgraven aan de buitenkant en je kan weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
flaskk schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:56:

Ik heb zo'n vermoeden dat Ziggo over jouw handelspraktijk ook wel een mening heeft. En je niet zomaar eigenhandig een kabel die niet van jouw is achter stucwerk mag verstoppen. Als jij immers de boel verkoopt kan de volgende eigenaar ook weer voor Ziggo kiezen en dan zit of de nieuwe eigenaar of Ziggo opgescheept met de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:50:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat Ziggo over jouw handelspraktijk ook wel een mening heeft. En je niet zomaar eigenhandig een kabel die niet van jouw is achter stucwerk mag verstoppen. Als jij immers de boel verkoopt kan de volgende eigenaar ook weer voor Ziggo kiezen en dan zit of de nieuwe eigenaar of Ziggo opgescheept met de kosten.
Het ligt er volgens mij wel aan of dit nu de hoofdaansluiting is of dat deze in de meterkast zit. Indien het laatste zal Ziggo er denk ik niet wakker van liggen. Van meterkast naar woonkamer is toch voor de consument?
Zo hebben wij een woning van acht jaar oud. Hierbij er alleen een ziggo aansluiting in de meterkast en geen coax wcd in de woonkamer, wel eentje voor utp. Dit laatste is voor mij overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:09:
[...]

Het ligt er volgens mij wel aan of dit nu de hoofdaansluiting is of dat deze in de meterkast zit. Indien het laatste zal Ziggo er denk ik niet wakker van liggen. Van meterkast naar woonkamer is toch voor de consument?
Zo hebben wij een woning van acht jaar oud. Hierbij er alleen een ziggo aansluiting in de meterkast en geen coax wcd in de woonkamer, wel eentje voor utp. Dit laatste is voor mij overigens prima.
Dat is inderdaad veranderd. Vroeger kwam de coax binnen in de woonkamer, tegenwoordig in de meterkast. Waar het inderdaad om gaat is waar het "echte" AOP zit, waar de kabel van Ziggo dus binnen komt. Als de kabel in de meterkast binnen komt en vervolgens zelf (door de vorige bewoners) een kabel naar de woonkamer is gemaakt en deze gewoon in de meterkast is ingeplugd is er natuurlijk niks aan de hand om die kabel weg te stucken. Immers is die dan onderdeel van de eigen installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:18
Idk, kwam hem sowieso niet tegen in de kelder/meterkast. Kabel was iedergeval niet groen en zat op 50cm hoogte naast de erker.

Zou mij zelf een worst wezen, als ooit ziggo wil dat tik ik het wel af maar niet meer in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
GioStyle schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:00:
Als je al jaren klant bent en je sluit niet elk jaar een nieuw jaarcontract af, dan kan je gewoon opzeggen?
Consumenten hebben na de contractperiode een opzegtermijn van een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirk 1964 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:39:
[...]

Consumenten hebben na de contractperiode een opzegtermijn van een maand.
En een verhuizing weet je normaliter toch wel een maand van tevoren ;) Dus "ik kan niet opzeggen terwijl ik ga verhuizen" is effectief alleen aan de orde als je een nieuw contract hebt, als nieuwe klant of door te verlengen voor een X periode (met korting?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 09:35
MotorBeast schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:24:
[...]

Bel al 10 jaar. Dreigen? Nee hoor vriendelijk vragen om korting ivm trouwe klant. Werkt veel beter. Zij zijn blij met weer een vast contract en ik met de prijs. Win win.
Over wat voor korting praat je dan? Volgens krijg ik altijd de verkeerde persoon aan de lijn, omdat ik niet dezelfde korting aangeboden krijg als echte nieuwe. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
piwakawaka schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Over wat voor korting praat je dan? Volgens krijg ik altijd de verkeerde persoon aan de lijn, omdat ik niet dezelfde korting aangeboden krijg als echte nieuwe. Wat doe ik fout?
50% korting 1e jaar en 2 jaars contract. Wat je fout doet weet ik niet. Ik zeg gewoon dat ik weer bel voor een nieuw vast contract met korting zodat we allebei weer blij zijn. Gewoon vriendelijk zijn en to the point zeggen wat je graag wil. Als je een aanbod krijgt wat te slecht is gewoon zeggen dat je daar niet mee akkoord kan gaan en liever niet weg wil gaan en dan noem je de tarieven van Odido. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:48:
[...]

50% korting 1e jaar en 2 jaars contract. Wat je fout doet weet ik niet. Ik zeg gewoon dat ik weer bel voor een nieuw vast contract met korting zodat we allebei weer blij zijn. Gewoon vriendelijk zijn en to the point zeggen wat je graag wil. Als je een aanbod krijgt wat te slecht is gewoon zeggen dat je daar niet mee akkoord kan gaan en liever niet weg wil gaan en dan noem je de tarieven van Odido. Succes.
Wat dan wel relevant is om te weten is 1. Welk abo je hebt (internet, TV, telefonie, mobiel erbij?); en 2. Welke alternatieven je hebt. Mijn enige alternatief is ADSL waarbij KPN & Odido op de website al aangeven dat 27Mbit/s down het maximum is. En daar zou dan ook nog TV overheen moeten (Odido is eerste jaar ook op ADSL €35 meen ik, maar als je dan nog extra moet betalen voor TV ga je ook al richting de €50 waarvoor je Ziggo ook om en nabij hebt, en dan 100Mbit/s down). En Ziggo zal ook naar de alternatieven kijken en de prijs daar op aanpassen. Als jij vervolgens bv 3x glasvezel in de meterkast hebt zullen ze jou eerder een hoge korting geven dan bij iemand die "toch niet weg kan".

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 13-08-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe Ziggo weet inderdaad heel goed wat de concurrentie is op je adres. Indien ADSL het enige alternatief is, zullen ze minder scheutig zijn met korting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MotorBeast
@RobertMe Wat ik al eerder zei en wat mijn punt is. Wees gewoon vriendelijk en geef gewoon aan dat je er samen uit wil komen zodat het voor beide interessant is. En dat het leven al duur genoeg is. Dat kun je zelfs gewoon zeggen. Met vriendelijkheid kom je een heel eind in tegenstelling wat vele tegenwoordig denken in onze maatschappij.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 13-08-2024 11:48 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:06

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik heb zojuist veel reacties verwijderd m.b.t. modder naar elkaar gooien en welles / nietes discussies over welke internet snelheid iemand nu wel echt nodig heeft. Het is off-topic en mede Tweakers ergeren zich hieraan. Er zijn een aantal reacties geweest met discussie van internet snelheden, nu is het tijd om dit te laten rusten en ik vertrouw erop dat we nu weer on topic blijven.

For the record: Je kan prima over snelheden praten. Maar on topic blijven is bijvoorbeeld internet snelheden vergelijken met Ziggo prijzen en concurrerend aanbod op de markt. Het is dus niet waarom je buurman ongelofelijk stom is dat hij een 1gb/s abonnement heeft.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:46:
@RobertMe Wat ik al eerder zei en wat mijn punt is. Wees gewoon vriendelijk en geef gewoon aan dat je er samen uit wil komen zodat het voor beide interessant is. En dat het leven al duur genoeg is. Dat kun je zelfs gewoon zeggen. Met vriendelijkheid kom je een heel eind in tegenstelling wat vele tegenwoordig denken in onze maatschappij.
Vriendelijk blijven helpt altijd. Echter: zie mijn bericht hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:46:
Je beantwoordt de vraag niet ;)

Ik heb 2x / 2 jaar gebeld, en prima een vriendelijk gesprek gehad. Maar 6 maanden €20 korting is toch echt een stuk magerder dan 1 jaar 50% korting (op een 2 jaar contract dan). Grote kans dus dat Ziggo de korting baseert op wat je allemaal van ze afneemt en/of welke alternatieven je hebt.

In mijn geval dus: alternatief 0 (wel 2x "Delta is bezig met onderzoek / aanleg", maarja, dat gaan een derde jaar lastig, ondanks dat er daadwerkelijk nog steeds niet is opgeleverd). Eerste jaar had ik nog een antiek Alles-in-Een Extra (?) pakket en had ik het nummer geporteerd en Ziggo ook maar eens gebeld en toen "gelijk" gebleven op Internet Complete + TV Start. Tweede jaar gebeld om terug te gaan naar Internet Start + "KabelTV" (/Ziggo Go).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:08:
[...]

Wat dan wel relevant is om te weten is 1. Welk abo je hebt (internet, TV, telefonie, mobiel erbij?); en 2. Welke alternatieven je hebt. Mijn enige alternatief is ADSL waarbij KPN & Odido op de website al aangeven dat 27Mbit/s down het maximum is. En daar zou dan ook nog TV overheen moeten (Odido is eerste jaar ook op ADSL €35 meen ik, maar als je dan nog extra moet betalen voor TV ga je ook al richting de €50 waarvoor je Ziggo ook om en nabij hebt, en dan 100Mbit/s down). En Ziggo zal ook naar de alternatieven kijken en de prijs daar op aanpassen. Als jij vervolgens bv 3x glasvezel in de meterkast hebt zullen ze jou eerder een hoge korting geven dan bij iemand die "toch niet weg kan".
Het is ook relevant om te weten dat Ziggo kijkt of je een Vodafone abo hebt, in dat geval (bij mij althans) krijg je minder korting aangeboden bij verlenging. Slim natuurlijk, mensen gaan minder snel hun mobiele abo ook omgooien als ze bezig zijn met een internet abo verlenging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 09:35
meesje schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:02:
[...]

Vriendelijk blijven helpt altijd. Echter: zie mijn bericht hierboven.
Ik ben de vriendelijkheid zelve _/-\o_
Helaas heb ik alleen ADSL als alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Wolly schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:34:
[...]

Het is ook relevant om te weten dat Ziggo kijkt of je een Vodafone abo hebt, in dat geval (bij mij althans) krijg je minder korting aangeboden bij verlenging. Slim natuurlijk, mensen gaan minder snel hun mobiele abo ook omgooien als ze bezig zijn met een internet abo verlenging.
Maakt mijn feest alleen maar groter met Hollands Nieuwe.

Ik heb mijn bijdrage geleverd. Dreigen werkt niet vind ik. Wat eronder aan de streep uitkomt.... tja. Onderhandelen is ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:40:
Ik heb mijn bijdrage geleverd. Dreigen werkt niet vind ik. Wat eronder aan de streep uitkomt.... tja. Onderhandelen is ook een vak.
Ok, dus volgens jou doet iedereen die niet dezelfde korting krijgt als jou meteen dreigen. Want dat is het enige dat je bijdraagt hieraan "dreigen werkt niet, ik heb 50% korting". En als gevraagd wordt naar wat je dan afneemt en wat je alternatieven zijn dan geef je wéér aan dat dreigen niet helpt. Maar niemand heeft het hier gehad over dreigen, behalve jijzelf dan ;).

Tenzij je "Delta is onderzoek aan het doen, dus ik ben eens aan het inventariseren, en wat kunnen jullie voor mij doen" al dreigen vindt natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 13-08-2024 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
RobertMe schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

Ok, dus volgens jou doet iedereen die niet dezelfde korting krijgt als jou meteen dreigen. Want dat is het enige dat je bijdraagt hieraan "dreigen werkt niet, ik heb 50% korting". En als gevraagd wordt naar wat je dan afneemt en wat je alternatieven zijn dan geef je wéér aan dat dreigen niet helpt. Maar niemand heeft het hier gehad over dreigen, behalve jijzelf dan ;).

Tenzij je "Delta is onderzoek aan het doen, dus ik ben eens aan het inventariseren, en wat kunnen jullie voor mij doen" al dreigen vindt natuurlijk.
Ik heb hier al tig keer gemeld wat ik afneem. ;) Ik geef alleen maar aan dat ik al 10 jaar op mijn sloffen een nette aanbieding krijg en nog nooit heb gedreigd met anders ga ik weg, of Delta doet onderzoek wat jij zegt of boos ben dat ze zo duur zijn. Het zijn tips van mij hoe succesvol te onderhandelen. Doe ermee wat je wil. Het toontje van jou hierboven is voor mij al reden hier niet verder meer op in te gaan hierna en dat is precies de toon waarmee volgens mij Ziggo medewerkers te maken krijgen. Dan zou ik ook de deur dichtgooien. Net zoals ik nu doe.

Succes met onderhandelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

Je beantwoordt de vraag niet ;)

Ik heb 2x / 2 jaar gebeld, en prima een vriendelijk gesprek gehad. Maar 6 maanden €20 korting is toch echt een stuk magerder dan 1 jaar 50% korting (op een 2 jaar contract dan). Grote kans dus dat Ziggo de korting baseert op wat je allemaal van ze afneemt en/of welke alternatieven je hebt.

In mijn geval dus: alternatief 0 (wel 2x "Delta is bezig met onderzoek / aanleg", maarja, dat gaan een derde jaar lastig, ondanks dat er daadwerkelijk nog steeds niet is opgeleverd). Eerste jaar had ik nog een antiek Alles-in-Een Extra (?) pakket en had ik het nummer geporteerd en Ziggo ook maar eens gebeld en toen "gelijk" gebleven op Internet Complete + TV Start. Tweede jaar gebeld om terug te gaan naar Internet Start + "KabelTV" (/Ziggo Go).
Gezien er geen concurrentie is zou ik 6 x 20 euro korting prima vinden. Een simpel belletje levert je in ieder geval 120 euro op.
Ik weet niet of je nog jaar langs ziggo sport totaal en/of espn compleet er bij hebt gekregen. Daar willen ze ook nog wel wat makkelijker cadeau geven. Natuurlijk alleen relevant als je van voetbal/sport houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe @MotorBeast De een noemt inderdaad geen dreigen en de ander noemt het als extra onderbouwing (niet als kritiek richting de steller). Beide prima lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MotorBeast schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:48:
[...]

Er zit ook een verschil in verwachtingen. Ik heb het afgelopen jaar 50% korting gehad en kan nu door te wisselen praktisch dezelfde korting krijgen (6 maanden 50% + 111 euro cashback).

In mijn situatie is bellen dus vervelend. Ik wil namelijk een aanbieding die verder gaat dan wat Ziggo voor nieuwe klanten aan kan wil bieden. Dat is een lastige ask.
offtopic:
En in Q4 rondom black friday verwacht ik wel dat dit weer te krijgen is. Maar mijn abbonnement verloopt _nu_ en niet met black friday...

[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 13-08-2024 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-07 23:18
meesje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:32:
[...]

Wat betreft de prijs denk ik dat het op een gegeven moment wel gaat normaliseren. Ziggo komt natuurlijk van een soort monopolie. En op den duur zal straks overal coax en glas liggen. In mijn ogen kan Ziggo dan niet anders dan de prijs verlagen.
Odido hanteert nu een vrij agressieve prijssttrategie. Als ze straks meer marktaandeel hebben, zal ik het niet vreemd vinden als op een gegeven moment de prijs ook wat omhoog gaat.
Ik denk dat je een wat optimistische opvatting over ons kapitalistische systeem hebt. Die normalisering zal eerder inhouden dat de glasvezelaars hun tarieven optrekken…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rallye schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

Ik denk dat je een wat optimistische opvatting over ons kapitalistische systeem hebt. Die normalisering zal eerder inhouden dat de glasvezelaars hun tarieven optrekken…..
Haha. Dat zou inderdaad goed kunnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:47
Ik heb een week of wat terug nog een keer gebeld met Ziggo naar de afdeling opzeggingen en kreeg dit keer een betere deal.
6 maanden 20 euro korting + een jaar ESPN compleet (t.w.v. 17,97 p/m)

De eerste keer dat ik belde (misschien een week ofzo daarvoor) was alleen de korting mogelijk volgens de medewerkster en was ESPN ab-so-luut onmogelijk.
Dus het maakt echt uit wie je aan de lijn krijgt, zoals al vaker gezegd is in dit forum.
Ik ben in ieder geval weer blij want we zijn hier al jaren tevreden met Ziggo en met dit telefoontje (eigenlijk 2 telefoontjes) heb ik weer 335 euro uitbespaard :)

p.s. Een paar dagen terug ook even voor mijn moeder van 81 gebeld en kon zowaar voor haar een korting van 9 x 20 euro krijgen. Zij heeft geen behoefte aan extra TV pakketten dus maakte de zeer vriendelijke medewerker er een zeer goed verleng aanbod van.

Iedereen weer blij en tevreden 8)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-07 21:18
Dinsdagavond had ik iets vreemds. Ik stond in de tuin en kon toen zowel onze tv zien als die van de buren, op beide stonden op FC Twente.

Buren hebben een Mediabox Next, die werkt via coax als ik het niet verkeerd heb en wij via DVB-C met CI module, maar Ziggo Sport is ongecodeerd.

Bij de buren liep de wedstrijd zeker 15 a 20 seconden voor ten opzichte van ons. Week terug zag ik wel eens de olympische spelen op staan en die liep wel gewoon gelijk. Iemand die wellicht een verklaring heeft voor dit verschil? Gebruikt een Mediabox Next misschien toch stiekem geen DVB-C als signaalbron voor Ziggo Sport? Hoewel je zou verwachten dat IP tv meer vertraging heeft dan DVB-C.

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07 18:47

rvk

Hugo__Boss schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:04:
Bij de buren liep de wedstrijd zeker 15 a 20 seconden voor ten opzichte van ons. Week terug zag ik wel eens de olympische spelen op staan en die liep wel gewoon gelijk.
Stond de ene tv niet op zender 14 en de andere op 401?
Pagina: 1 ... 31 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie