Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Om mijn telefoonnummer bij mijn huisarts te laten wijzigen, moet ik bijv. fysiek langs gaan. Telefonische correspondentie voeren zij alleen via het nummer wat bij hen bekend is. Zo dus ook correspondentie om het nummer te laten wijzigen. Geregistreerde nummer wijzigen bij banken en andere dienstverleners is gelukkig eenvoudiger en kan vaak online, maar het is alsnog een hoop gezeik.

Wat je ook niet moet vergeten is tijdsverlies in bijv. reistijd (of OV-kosten; of brandstofkosten) in het geval je als gevolg hebt dat je internetverbinding er een kleine week uitligt terwijl Ziggo alles recht moet trekken -- wat @Houtenklaas dus schijnbaar gehad heeft -- en je voor werk naar kantoor moet, ipv je reguliere thuiswerkdagen te kunnen gebruiken.

Als je alles bij elkaar telt, kom je wel wat verder dan 2 uurtjes vrije tijd en 2 euro belkosten.
Stiekem kan dat in het slechtste geval aardig aantikken.

Verder praat je alsof het een voldongen feit gaat zijn.
Maar dat is niet zo. Ik heb enkel alles op papier staan in geval ik het nodig heb.
Voor hetzelfde geval gebeurt er niets.
En voor hetzelfde geval stelt Ziggo zich coulant op, en geven ze bijv. een maand gratis of korting als ik in een zelfde geval als Klaas terecht kom.
Je blaast nogal hoog van de toren, waarschijnlijk vanwege je frustratie.

Zullen we het gewoon weer over Ziggo hebben en niet over escalaties die in een fantasiewereld horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Wolly schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:52:
Je blaast nogal hoog van de toren, waarschijnlijk vanwege je frustratie.

Zullen we het gewoon weer over Ziggo hebben en niet over escalaties die in een fantasiewereld horen?
Ik geef alleen als antwoord op iemand anders aan dat er in het slechtste geval meer bij komt kijken dan een paar minuten belkosten en een paar uurtjes op te offeren vrije tijd. Daar is niets 'hoog van de toren' aan. Dat is gewoon zoals het is. Als het bij wat belkosten blijft is er niets aan de hand, maar het kan als het toch nog goed fout gaat weldegelijk meer inhouden. En waarom zou je in zo'n geval iets anders willen als schadeloos gesteld worden? Dat soort gevallen is nota bene waarvoor je een rechtsbijstandsverzekering hebt.

En nee- ik hoop niet om er gebruik van te maken. Maar als het moet, dan heb ik tenminste voldoende verslagwerk om daar ook iets mee te kunnen.

Je laatste opmerking is daarmee dan ook behoorlijk ongepast neerbuigend en betuttelend.

Er is nogal een verschil tussen iemand die lukraak voor een paar knaken gaat claimen, of iemand die in een worst case kastje-muur scenario terechtkomt en meer onkosten moet gaan maken. Je kunt wel meer van dat soort gevallen terug vinden mbt Ziggo, trouwens. Niet alleen foute opzeggingen die op tijd geannuleerd zijn, maar dan blijkbaar toch niet. Zo heb je ook opzeggingen maar facturering die toch door blijft lopen; dubbele factureringen; verhuizingen of opzeggingen die juist wel terecht zijn, maar niet juist verwerkt worden; etc. Sommige schrijnende gevallen die zelfs maandenlang duren aan bellen, bellen, bellen, en achteraan blijven jagen om opgelost en vergoed te krijgen.

Het enige wat ik gezegd heb is dat ik in zo'n geval voorbereid genoeg ben om het over de muur te doen richting rechtsbijstand, e.e.a. gezien historische ervaringen met hoe processen zich binnen dit bedrijf neigen niet juist af te wikkelen. Niet dat ik meteen voor een paar eurotjes daar in ga springen. Dat zou geen enkel weldenkend mens doen. jezus...

[ Voor 3% gewijzigd door R4gnax op 03-08-2024 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:31:
@Houtenklaas
Een versnelde manier om contact terug op te nemen wilden ze niet geven.
Volgens de medewerker in kwestie is dat niet aan de orde omdat alles nog vroegtijdig genoeg terug gedraaid is, maar mocht er onverhoeds toch iets omvallen (lekker hoe ze zich dan meteen weer indekken, niet?) kan ik altijd via de normale wegen bellen.

(Wat dan natuurlijk niet via het interne 1200 nummer zal kunnen...)
Ik heb toen met de zakelijk tak van Ziggo gebeld en die hebben (echt waar) fantastisch geholpen, heel erg versnellen konden ze het ook niet, maar die gaven wel het gevoel dat het goed zou komen, wat ook zo was. Dat was ondanks de aanleiding een prima ervaring. En succes met de voortgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
SirMemeAlot schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:42:
Waarom zou Ziggo dat nummer niet kunnen herstellen dan en hebben ze als backup niet een 06 nr waar ze op bellen?
Het nummer herstellen is meer zodat je niet overal je geregistreerde nummer hoeft te laten wijzigen.
Uiteraard heb je wel gewoon een 06 die geregistreerd is (als de gegevens niet meteen verwijderd of verzegeld worden, tenminste) waarop ze zouden kunnen bellen en natuurlijk waarmee ik hen kan bellen.

Waarom ze dat nummer niet zouden kunnen herstellen?
Tja- ik heb geen inzicht in hoe ze dat intern exact regelen. Wat ik wel heb, is familie die dit in het verleden met een mobiele provider gehad heeft die een oopsie-woopsie had gemaakt, en die was het nummer dus ook echt gewoon kwijt - niet terug te halen. (En derhalve weet ik dus ook dat er stiekem meer bij komt kijken om alles overal aan te laten passen, dan je mss. initieel zou denken.)

Dat is wel al weer enkele jaren terug, en een andere organisatie.
Anderen hebben al gezegd dat Ziggo nummers 2 à 3 maanden op cooldown houdt, dus hopelijk zou dat bij hen niet zo snel voorkomen. Ook niet als het fout gaat bij het annuleren van zo'n spook-opzegging en je uiteindelijk toch afgesloten blijkt te worden en in de burries mag om e.e.a. te laten herstellen.
SirMemeAlot schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:42:
Het is nu niet meer van toepassing want volgens mij is het opgelost, maar als het wel nog nodig is ben ik wel nieuwsgierig van het resultaat bij rechtsbijstand, ik heb al paar keer gehad dat ze dan eerst een brief sturen en een redelijke termijn moet geven om het op te lossen, daarna nog een keer met een ultimatum en dan gaat rechtsbijstand pas wat doen.
Het zou me ook niet om het eisen van daadwerkelijk herstel te doen zijn. Daarmee geloof ik vast en zeker dat ze dat, hoewel dat dus in het slechtste geval een week of zo kan duren, gedaan kunnen krijgen. Het gaat me in dat geval over de bijkomende kosten die je in die periode en mogelijk de nasleep hebt, en die dus wel wat hoger uit kunnen vallen dan een paar uurtjes tijd en wat luttele euros belkosten mocht het echt-echt fout zijn gegaan.
Houtenklaas schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:47:
[...]

Ik heb toen met de zakelijk tak van Ziggo gebeld en die hebben (echt waar) fantastisch geholpen, heel erg versnellen konden ze het ook niet, maar die gaven wel het gevoel dat het goed zou komen, wat ook zo was. Dat was ondanks de aanleiding een prima ervaring. En succes met de voortgang!
Thanks. Die tip hou ik er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-07 12:38
Tv met wifi loopt achter op de app. Op coax liep de tv voor. Is dat bekabeld wel het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@josefine Via coax is een hele andere stream (dvb-c) dan die via internet, dan maakt wifi of utp niet uit (hoogstens milliseconden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
jongetje schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:46:
@josefine Via coax is een hele andere stream (dvb-c) dan die via internet, dan maakt wifi of utp niet uit (hoogstens milliseconden).
Dat snap ik, de app kpn loopt achter op de televisie. Bij Ziggo loopt de tv achter op de app. Het gaat niet om de techniek, het gaat erom dat het bizar is dat een app op de ipad voorloopt op de televisie. Zeker omdat ik nogal veel aan ziggo overmaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
josefine schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:09:
[...]

Dat snap ik, de app kpn loopt achter op de televisie. Bij Ziggo loopt de tv achter op de app. Het gaat niet om de techniek, het gaat erom dat het bizar is dat een app op de ipad voorloopt op de televisie. Zeker omdat ik nogal veel aan ziggo overmaak.
Houd er ook rekening mee dat je bij streaming over internet altijd met buffering te maken hebt. Daardoor dat zelfs als je dezelfde stream 2x start op hetzelfde apparaat of 2 apparaten deze nooit gelijk zullen lopen.

En Ziggo Go op een tablet gebruikt een andere stream dan Ziggo Go TV en die gebruikt mogelijk weer een andere stream dan de Next Mini. Via Ziggo Go op telefoon / tablet ontvang je namelijk maximaal een 720i/p stream, op Ziggo Go TV en de Next Mini ontvang je tot 1080p (IIRC, sowieso "1080", en ik meen "p").
Wifi vs UTP zal waarschijnlijk geen verschil uit maken alhoewel ze op wifi wel "meer" zouden kunnen willen bufferen om hickups in slechte wifi op te vangen?)

Internet stream via DVB-C valt dan sowieso helemaal niet te vergelijken. En "gelukkig" dat er dan geen analoge TV meer is. Want anders merkte je ook nog dat analoge TV nog verder voor loopt dan DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
RobertMe schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:18:
[...]

Houd er ook rekening mee dat je bij streaming over internet altijd met buffering te maken hebt. Daardoor dat zelfs als je dezelfde stream 2x start op hetzelfde apparaat of 2 apparaten deze nooit gelijk zullen lopen.

En Ziggo Go op een tablet gebruikt een andere stream dan Ziggo Go TV en die gebruikt mogelijk weer een andere stream dan de Next Mini. Via Ziggo Go op telefoon / tablet ontvang je namelijk maximaal een 720i/p stream, op Ziggo Go TV en de Next Mini ontvang je tot 1080p (IIRC, sowieso "1080", en ik meen "p").
Wifi vs UTP zal waarschijnlijk geen verschil uit maken alhoewel ze op wifi wel "meer" zouden kunnen willen bufferen om hickups in slechte wifi op te vangen?)

Internet stream via DVB-C valt dan sowieso helemaal niet te vergelijken. En "gelukkig" dat er dan geen analoge TV meer is. Want anders merkte je ook nog dat analoge TV nog verder voor loopt dan DVB-C.
Kortom mijn man wil naar kpn. Krijgt nu alle doelpunten op de app binnen. Waarom lukt kpn dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omdat de KPN app nog trager is dan hun TV-doos?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 21:40
Focus niet op de verkeerde dingen, @josefine !

Ziggo digitale tv via coax (DVB-C) is de beste tv die je kunt krijgen. Je hebt geen kastjes nodig, je hebt geen internet nodig, je tv kan dit zelf van de kabel halen.

Ziggo digitale tv op de Next Mini is vergelijkbaar. Dit is IPTV, gaat via internet, maar is vele malen beter dan IPTV van KPN en anderen.

Andere kanalen zoals Ziggo Go zijn prima. Die gebruik ik veel op de Apple TV. Soms voor live, meestal on terug te kijken. Qua bediening is Ziggo Go beter dan de meeste apps. Die van Odido (toen het nog T-Mobile was) is waardeloos. Volgens mij is verder alleen NLZiet goed.

Wat verwacht je bij KPN te krijgen wat Ziggo niet heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:44

sjaool

Every life should have 9 cats

josefine schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:19:
Tv met wifi loopt achter op de app. Op coax liep de tv voor. Is dat bekabeld wel het geval?
Dat komt door dit tijdperk van streaming. Dat het toevallig bij KPN gelijkloopt is puur toeval.
Ik kijk bijvoorbeeld F1 op mijn televisie, tablet, laptop en smartphone. Het is puur toeval als twee streams met elkaar in sync zijn. In deze tijd hebben wij zoveel bronnen. 30 jaar geleden had je alleen maar televisie en had je dit first world problem dus niet. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-10 18:57
Nee tv over ip, beter bekend als iptv is langzamer dan via DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
ikweethetbeter schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:18:

Ziggo digitale tv via coax (DVB-C) is de beste tv die je kunt krijgen. Je hebt geen kastjes nodig, je hebt geen internet nodig, je tv kan dit zelf van de kabel halen.

Ziggo digitale tv op de Next Mini is vergelijkbaar. Dit is IPTV, gaat via internet, maar is vele malen beter dan IPTV van KPN en anderen.

Andere kanalen zoals Ziggo Go zijn prima. Die gebruik ik veel op de Apple TV. Soms voor live, meestal on terug te kijken. Qua bediening is Ziggo Go beter dan de meeste apps. Die van Odido (toen het nog T-Mobile was) is waardeloos. Volgens mij is verder alleen NLZiet goed.

IPTV via de next mini is vergelijkbaar met die van KPN, ook qua beeldkwaliteit en zelfs de snelheid.(Loopt zo goed als synchroon)
Beste kwaliteit haal je nog steeds via DVB-C.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josefine
ikweethetbeter schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:18:

Ik kan alleen IPTV krijgen heb een mini die werkt met IPTV idd. Vrienden van mijn man krijgen de doelpunten 45 seconden eerder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ArnoldSmit schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 02:37:
[...]
Beste kwaliteit haal je nog steeds via DVB-C.
Ho stop!
Dvb-c is gewoon een manier om tv over coax te zenden en zegt niets over de beeldkwaliteit. Daarnaast is kpn nu een van de weinige providers die de zenders 1 op 1 (zonder conversie) doorgeeft dus dat Ziggo betere kwaliteit heeft is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
jongetje schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:02:
Ho stop!
Dvb-c is gewoon een manier om tv over coax te zenden en zegt niets over de beeldkwaliteit. Daarnaast is kpn nu een van de weinige providers die de zenders 1 op 1 (zonder conversie) doorgeeft dus dat Ziggo betere kwaliteit heeft is niet waar.
DVB-C/T/S en IPTV zijn gewoon technieken, en die hebben in theorie niks met de kwaliteit te maken.
In de praktijk hebben DVB-T&S weinig bandbreedte per kanaal, en kiezen de meeste IPTV aanbieders voor een lagere bitrate dan wat Ziggo via DVB-C levert.

Vorig jaar, toen Odido nog net T-Mobile was, heb ik het volgende met elkaar vergeleken:
* Ziggo DVB-C
* Ziggo Next Mini IPTV
* KPN IPTV
* T-Mobile IPTV
* NL Ziet IPTV

Mijn conclusie toen, op basis van beeldkwaliteit:
1. Ziggo DVB-C
2. Ziggo Next Mini
3. KPN
4. NL Ziet
5. T-Mobile

NL Ziet heb ik gekeken via een Apple TV 4K recente versie (dus niet 2017). Ik heb alleen gewone zenders bekeken, dus niet de 4K stream op kanaal 999 die soms wordt gebruikt, zoals bij het afgelopen EK voetbal.

Nu moet ik wel toegeven dat de kwaliteit van de streams dichter bij elkaar zat dan ik had verwacht.

Ik heb niet op de timing gelet, maar ik had niet het idee dat er één stream was die meer dan 10 seconden achterliep op Ziggo DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
josefine schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:08:
Ik kan alleen IPTV krijgen heb een mini die werkt met IPTV idd. Vrienden van mijn man krijgen de doelpunten 45 seconden eerder.
Heb je dit echt getimed, met stopwatch erbij? Lijkt me sterk! Maar als dat echt zo is, bel dan eens met Ziggo, dan is er ergens een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We gaan wel wat offtopic maar als je de juiste (snelle) verbinding hebt en de tvbox op multicast bij KPN dan krijg je de hoogste kwaliteit streams: https://www.totaaltv.nl/n...zenders-op-alle-decoders/

En als je je irriteert dat je vrienden eerder een doelpunt hebben gezien ga je bij ze zitten en samen de wedstrijd kijken. Of je legt je telefoon even weg om de wedstrijd rustig te kijken (of geluid uit en na een doelpunt pas kijken).

[ Voor 33% gewijzigd door jongetje op 05-08-2024 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Wat is "tv met wifi" bij jou?
Is dat een tv met daarop de Ziggo Go app geïnstalleerd?
Is dat een tv met daarop een Next Mini aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
ikweethetbeter schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:35:
[...]

Wat is "tv met wifi" bij jou?
Is dat een tv met daarop de Ziggo Go app geïnstalleerd?
Is dat een tv met daarop een Next Mini aangesloten?
En is de Next Mini op een netwerkkabel aangesloten of op WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:21
josefine schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:08:
[...]

Met een internet stream ben je nou eenmaal afhankelijk van hoe snel de stream opbouwt. Dus ze willen bijv. 15 seconde vooruit bufferen voordat de stream begint. Als je TV een slechtere verbinding heeft dan bijv. die vrienden van je man dan duurt dat dus iets langer en loop je dus per definitie iets verder achter. Kan ook gewoon zijn dat de TV/ipad/iphone of wat voor apparaat wat minder goed is in het vewerken. Ik heb het soms ook wel eens, ik start dan vaak de app even opneuw op en dan heb ik weer paar seconde ingehaald.

Lang verhaal kort, iedereen via IPTV loopt achter, dat is de techniek. Zou me er verder niet zoveel op focussen overstappen naar andere provider zal waarschijnlijk niet beter gaan of je loopt ipv 45 seconde / 43 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:09:
Lang verhaal kort, iedereen via IPTV loopt achter, dat is de techniek.
DVB-C loopt natuurlijk ook achter, alleen niet zo lang als IPTV. Maar als je bv naast het voetbalstadion woont zul je ze ook eerder horen juichen dan dat je het op TV ziet, via welk medium dan ook. En hetzelfde merk je met F1. Als je de live timing erbij houd zit er zeker 45 seconden, en misschien nog wel meer verschil tussen de live timing en de TV uitzending. O.a. dus omdat de live timing niet gebufferd hoeft te worden en er niemand tussen zit ("regie" en "productie" kost natuurlijk ook tijd).

Waarbij er soms ook nog eens bewust vertraging is met live TV. Toen jaren terug President Bush bij mij in de buurt op visite was hoorde ik ook de F16s over vliegen (in missing man formation) en zag ik dat pas een minuut later, of misschien nog wel langer, op TV (en dat was toen nog via analoge TV en dus "sneller"). Terwijl dat stukje "vlucht" misschien nog geen 10 seconden duurde. Maar van dat soort zaken is wel bekend dat die bewust vertraagd worden uitgezonden zodat als iets gebeurt ze nog even "de TV op zwart kunnen zetten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Miki schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

En is de Next Mini op een netwerkkabel aangesloten of op WiFi.
Op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:54
SirMemeAlot schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:09:
[...]

Met een internet stream ben je nou eenmaal afhankelijk van hoe snel de stream opbouwt. Dus ze willen bijv. 15 seconde vooruit bufferen voordat de stream begint. Als je TV een slechtere verbinding heeft dan bijv. die vrienden van je man dan duurt dat dus iets langer en loop je dus per definitie iets verder achter. Kan ook gewoon zijn dat de TV/ipad/iphone of wat voor apparaat wat minder goed is in het vewerken. Ik heb het soms ook wel eens, ik start dan vaak de app even opneuw op en dan heb ik weer paar seconde ingehaald.

Lang verhaal kort, iedereen via IPTV loopt achter, dat is de techniek. Zou me er verder niet zoveel op focussen overstappen naar andere provider zal waarschijnlijk niet beter gaan of je loopt ipv 45 seconde / 43 achter.
Wij als techneuten snappen hoe het werkt en op een of andere manier zijn wij het altijd gewend geweest dat een toestel hapert, dat je het moet herstarten etc. Vanuit de particulier/consument gezien is het eigenlijk gewoon gek, die weet al jaren niet anders dan dat tv "gewoon werkt". Antenne erin, tv aan, beeld. Net zoals je daarvoor bij een radio deed, of een CD speler of wat dan ook. Om de een of andere gekke reden blijft de IT wereld herstarts en haperingen normaal vinden want "moeilijke techniek" etc. Ergens begrijp ik wel dat mensen hierover klagen aangezien analoog deze problemen nooit had, waarom zouden ze er nu dan wel genoegen mee moeten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Als je ervoor kiest om naar KPN over te stappen en je gaat het allemaal op dezelfde wijze aansluiten, dus mediabox via WiFi dan zul je nagenoeg dezelfde ervaring krijgen. WiFi is de minst snelste verbinding omdat er altijd een extra buffer wordt opgenomen om wegvallende WiFi op te kunnen vangen. Omdat je daarbij ook gebruik maakt van IPTV wordt de buffer nog een keer groter waardoor je makkelijk een heel sterk verschil kunt waarnemen met andere bronnen zoals coax aansluiting of een radio uitzending.
Binnen IPTV kan ook de kwaliteit van de stream ook nog een verschil uitmaken, hoe meer data verzonden wordt hoe scherper het beeld is maar ook hoe meer buffer er opgenomen wordt. Ziggo app op je mobiele tv verschilt bijvoorbeeld van de Ziggo GO tv app. Die laatste biedt een hogere kwaliteit en zal relatief gezien meer buffer nodig hebben dan de mobiele app.

Grofweg gezegd van snel naar langzaam kom je op het volgende lijstje uit:
AM radio
FM radio
DVB-T Diggitenne
DVB-S satelliet tv
DVB-C coax aansluiting
IPTV bekabeld met netwerk aansluiting
IPTV via WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
jongetje schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:35:
We gaan wel wat offtopic maar als je de juiste (snelle) verbinding hebt en de tvbox op multicast bij KPN dan krijg je de hoogste kwaliteit streams: https://www.totaaltv.nl/n...zenders-op-alle-decoders/

En als je je irriteert dat je vrienden eerder een doelpunt hebben gezien ga je bij ze zitten en samen de wedstrijd kijken. Of je legt je telefoon even weg om de wedstrijd rustig te kijken (of geluid uit en na een doelpunt pas kijken).
Zo werkt het niet bij mij man en zijn vriendengroep. Het is niet uit te leggen dat coax sneller is dan moderne technieken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dan houdt het een beetje op he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
josefine schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

Zo werkt het niet bij mij man en zijn vriendengroep. Het is niet uit te leggen dat coax sneller is dan moderne technieken.
Het wordt anders in de afgelopen pagina's anders toch wel heel goed uitgelegd aan jou en je man. Er is niets meer uit te leggen dan dit, de moderne technieken hebben ook een keerzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allemaal overstappen op Ziggo DVB-C. Probleem opgelost. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:37:
Nee, gratis Digitenne. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:34
Maar die rekenen €33 per maand. (voor 1 smartcard koop, 1 huur) zonder internet.
Wel erg duur voor 'bij de tijd zijn'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Kan dat nog willen ze eruit hebben toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:50
LooneyTunes schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:49:
[...]

Maar die rekenen €33 per maand. (voor 1 smartcard koop, 1 huur) zonder internet.
Wel erg duur voor 'bij de tijd zijn'. ;)
Die smartcard is niet nodig. De prijs voor kabel tv is 23,82 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
[...]

Ho stop!
Je heb deels gelijk en deels niet.
De bandbreedte die DVB-C onder Ziggo krijgt is hoger dan KPN en andere partijen gebruiken voor IPTV.
Zonder conversie klopt ook niet, alleen al om het signaal dat kpn binnen krijgt door te geven via IPTV is een conversie nodig, en kpn gebruikt niet de volle bandbreedte van het bron signaal.

Beste tv kwaliteit vind je bij SKV over DVB-C, hun zijn ze enige partij die het signaal in de zelfde kwaliteit afleveren bij de eind gebruiker als waarom ze het binnen krijgen.
https://www.totaaltv.nl/n...-ziggo-en-delta-dit-niet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReloadAMS
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-08-2024
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:31:
Net met een medewerker gesproken.

Mijn geval betreft een intern doorgegeven opzegging, op laste van een persoon die nu op naam bij mij bekend is gemaakt, werkende binnen de commerciële afdeling van Ziggo.

De medewerker met wie ik gesproken heb, heeft de openstaande bestellingen beide nog kunnen annuleren. Volgens hem zonder dat er daarna nog iets in gang gezet moet kunnen worden, omdat ze effectief nog niet gestart zouden moeten zijn.

Heeft ook aangegeven dat ik per e-mail bevestiging ga ontvangen dat deze beiden geannuleerd zijn en ik gewoon klant blijf en alles gewoon blijft lopen.

Hij was overigens ook verbaasd, want dit hoort zo niet te kunnen gebeuren. Bij dit soort doorgiftes hoort extra controle en verificatie te gebeuren. En dat was dus evident niet gebeurd. Tijd om een paar mensen weer op training te sturen bij Ziggo ...

@Houtenklaas
Een versnelde manier om contact terug op te nemen wilden ze niet geven.
Volgens de medewerker in kwestie is dat niet aan de orde omdat alles nog vroegtijdig genoeg terug gedraaid is, maar mocht er onverhoeds toch iets omvallen (lekker hoe ze zich dan meteen weer indekken, niet?) kan ik altijd via de normale wegen bellen.

(Wat dan natuurlijk niet via het interne 1200 nummer zal kunnen...)
Ik kijk hier helaas niet eens meer gek van op. Als oud supervisor van VodafoneZiggo kregen we dit soort meldingen regelmatig over foutieve opzeggingen, upgrades en ga zo maar door.

Uit intern onderzoek bleek de grootste boosdoender bij de callcenters waar alle helpdesk & administratieve taken naar zijn geoutsourcet te liggen. Natuurlijk had onze ''eigen'' afdeling ook wel wat kwaaltjes hier en daar.

Het outsourcen zou moeten helpen de werkdruk bij de interne werknemers te verminderen, enkel zorgde dit voor het tegenovergestelde. Kundige mensen die wat meer kosten was niet mogelijk.

Sorry dat je dit hebt moeten meemaken, hopelijk verduidelijkt dit toch wel een beetje waar de oorzaak van deze spontane opzegging vandaan heeft kunnen komen (99% zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:33
Is er ergens een overzicht van de verschillen tussen Next Mini en CI+ module? (De vertraging is voor ons geen issue.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
mkmi schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:19:
Is er ergens een overzicht van de verschillen tussen Next Mini en CI+ module? (De vertraging is voor ons geen issue.)
Next Mini werkt middels IPTV, dus via ethernet of WiFi, en de CI+ module werkt middels DVB-C dus via een coax kabel.

Daarnaast kun je met de Next Mini ook apps gebruiken zoals Netflix, en heb je diverse interactieve diensten tot je beschikking (afhankelijk van je abonnement). De CI+ module heeft zeer beperkte interactieve diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:44

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Ho stop!
Het is alleen vaak wel zo dat via DVB-C een grotere bandbreedte (hogere bitrate) mogelijk is wat een positieve invloed kan hebben op de beeldkwaliteit. Nu is het zo dat de compressietechnieken zoveel beter zijn geworden dat het verschil volgens mij minimaal is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:32:
Nu is het zo dat de compressietechnieken zoveel beter zijn geworden dat het verschil volgens mij minimaal is.
Daar heeft IPTV dan weer wel een voordeel. Meerdere streams met verschillende codecs is geen probleem. En daardoor kan de beste stream voor het apparaat gebruigebruikt worden. Bij DVB-C is die mogelijkheid er niet. Ziggo kan niet even overstappen op H.265 / HEVC (of AV1 of ...) omdat simpelweg niet alle ontvangers (lees: TVs, en decoders) dat niet ondersteunen.
Ik heb dat gezien met mijzelf en mijn ouders. Zij hadden een Sony TV van jaar X en ik een Sony TV van een jaar later. Toen Ziggo begon met FHD uit te zenden op speciale kanalen kon ik die mooi kijken. Maar mijn ouders konden alleen luisteren en hadden zwart beeld. Hun TV ondersteunde dus alleen MPEG2, en die van mij ook H.264 / AVC.

Maar ik gok dat er ook wel wat ontwikkelingen zijn op het gebied van het "live comprimeren". Waardoor binnen de bestaande codec de compressie hoger is zonder dat dit invloed heeft op het afspelen. Dus betere "profielen" wellicht "verder vooruit" kunnen kijken en daardoor beter kunnen inspelen op toekomstige frames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
devriesjande schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:07:
Die smartcard is niet nodig. De prijs voor kabel tv is 23,82 Euro.
Wil je meer dan NL1-2-3 in HD hebben wel.
Ben je tevreden met SD en beperkt(er) aanbod, dan kijk je gratis via '4444'. (zolang de kabel fysiek nog is aangesloten in de wijkkast en nog werkt)
En hier heb ik toch écht een mailtje van Ziggo met €33 per maand voor "TV Start". (met CL+ module, omdat ze mijn 2e koop-kaart ongeldig hebben gemaakt door mij een Next-mini in de maag te splitsen)

Met dit soort prijzen kijk ik wel gratis een halve minuut later via glas ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LooneyTunes op 05-08-2024 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
josefine schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Is gewoon nog mogelijk en in HD. Alleen de commercielen en sommige regionalen zijn nog in SD als ik mij niet vergis:

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
LooneyTunes schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:45:
[...]
Met dit soort prijzen kijk ik wel gratis een halve minuut later via glas ;)
TV over glasvezel is gratis? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
mkmi schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:19:
Probeer de Ziggo site!
Daar zie je zelfs wat je krijgt over DVB-C zonder CAM CI+, wat je krijgt met CAM CI+ (en Next Mini), en wat je krijgt via Ziggo Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
josefine schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:03:
Uiteindelijk wordt alles IPTV, dat is ook waarom Ziggo de Next Mini pusht.

Maar zover is het nog lang niet!

Ik gebruik DVB-C met CAM CI+ op de tv beneden voor live tv, voor terugkijken gebruik ik Ziggo Go op een Apple TV 4K.

De slaapkamer tv heeft een Apple TV 4 met Ziggo Go, ik heb geen kabel aangesloten op die tv.

Verder even voor de goede orde, zodat ik het helemaal goed snap.

Heb je thuis een smart tv, via wifi op internet, met daarop de Ziggo Go app, en ervaar je daar zo'n enorme vertraging?

Of heb je een tv met daarop aangesloten een Next Mini van Ziggo, die via wifi op internet zit, en zie je daarop vertraging?

Je lost er geen 45 seconden vertraging mee op, maar wel een beeld dat soms schokkerig overkomt: sluit de Next Mini eens aan met een goede HDMI kabel, in plaats van met de door Ziggo meegeleverde kabel. Ik weet dat vooral Samsung tv's (daar heb ik er 2 van) erg kritisch zijn als het om het HDMI signaal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LooneyTunes schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

Wil je meer dan NL1-2-3 in HD hebben wel.
Ben je tevreden met SD en beperkt(er) aanbod, dan kijk je gratis via '4444'. (zolang de kabel fysiek nog is aangesloten in de wijkkast en nog werkt)
@Jay-B hint er ook al op, maar "NL 1, 2, 3" is al een aantal jaren achterhaald. De enige (grote) zenders die nog in SD zijn zij RTL & Talpa (SBS, Net5 & Veronica). Dus ook Discovery, de buitenlandse(?) etc zenders zijnzijn HD. Enige uitzondering zal vast hier en daar een regionale zender zijn die uberhaupt niet in HD uitzend (en dus ook met een betaalt pakket niet in HD zal zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
RobertMe schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:05:
@Jay-B hint er ook al op, maar "NL 1, 2, 3" is al een aantal jaren achterhaald
Bij Ziggo zeggen ze dus bij de installatie voor 'Kabel-TV' dat je op '4444' moet zoeken.
Nou, dat kan dus ook gratis zolang de je nog verbinding hebt met de wijkkast. ;)

En toch opvallend dat bij contact met Ziggo er verdomd moeilijk werd gedaan over het behoud van het signaal op de kabel. (want dat abonnement zat niet meer in het 'assortiment', aldus de gast aan de telefoon).

En dan de prijs.
€13.50 voor TV start via de Next, tientje meer voor DVB-C.
Ik vermoed ontmoedigingsbeleid zodat ze zo snel mogelijk van de 'gewone' kabel af kunnen en volledig op IPTV overgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LooneyTunes schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:49:
[...]

Bij Ziggo zeggen ze dus bij de installatie voor 'Kabel-TV' dat je op '4444' moet zoeken.
Nou, dat kan dus ook gratis zolang de je nog verbinding hebt met de wijkkast. ;)
Dat klopt ook gewoon. Alleen was ik misschien niet specifiek genoeg :p De "alleen NPO 1, 2 & 3 in HD" klopt niet. Een groot deel van de overige zenders is dat ook. En uiteraard moet je daarvoor 4444 gebruiken.

En met de prijs die je betaalt voor KabelTV kun je misschien bijna net zo goed Internet Only Lite(?) nemen. Heb je voor ~2 tientjes extra een backup internetverbinding :). (Als geld toch geen rol speelt, wat "IMO" zo is als je Ziggo nog alleen aanhoud voor TV. Ik zou dan lekker helemaal bij Ziggo blijven, of de eventuele nukken van IPTV over glasvezel accepteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:30:
[...]

Dat klopt ook gewoon. Alleen was ik misschien niet specifiek genoeg :p De "alleen NPO 1, 2 & 3 in HD" klopt niet. Een groot deel van de overige zenders is dat ook. En uiteraard moet je daarvoor 4444 gebruiken.
Volgens mij is alles HD op een paar RTL NL zenders na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josefine schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

Dan zijn er 3 opties:
1. Allemaal bij dezelfde provider met hetzelfde tv platform
2. Stoppen met zeuren
3. Andere man (of vrouw) nemen die geen klap om voetbal geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
RobertMe schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:30:
Ik zou dan lekker helemaal bij Ziggo blijven, of de eventuele nukken van IPTV over glasvezel accepteren).
Dat ik weg wil/ben/ga bij Ziggo heeft met meer te maken dan alleen deze ellende.
Eerder hoe ze met hun klanten omgaan. (toen er nog geen alternatief was, anders dan ADSL < 4 Mbit).
bijna 3 maanden geen telefoon, gezeik met langskomende monteurs die niets konden doen (niets ten nadele van deze mensen hoor!). Om vervolgens niets meer te horen dan 'uw koop-smartcard kunnen we niet meer herstellen, u mag er één huren (zonder korting of andere compensatie). Een dat, via diverse overnames, voor iemand die al sinds '98 aan hun netwerk hangt. (A2000 met een 1 Mbit lijntje en zo'n Lancity modem van "gietijzer" ;)).
Dus ja, inderdaad een jaartje uitzingen met IPTV over glas (of desnoods satelliet, blijft ook een optie), daarna weer DVB-C en FM over glas bij Trined.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:13
ArnoldSmit schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 02:35:
[...]

Nee tv over ip, beter bekend als iptv is langzamer dan via DVB-C.
Is niet langzamer, de snelheid van het beeld is gelijk alleen het tijdstip dat het bij je aankomt later dan direct analoog uitgezonden vanwege het coderen en weer décoderen van de stream.
Heeft dus niks met de provider te maken maar met het systeem dat gebruikt is om het beeld bij jou te krijgen.
DVB-C geeft nu nog de minste vertraging maar als die uitgefaseerd wordt maakt het helemaal niet meer uit.
Er kunnen zelfs verschillen in vertraging zitten in de gebruikte apparatuur die je gebruikt om te kijken.
Het ene toestel is sneller met decoderen dan de andere bijvoorbeeld door de betere lees snellere SOC die gebruikt wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door snah001 op 05-08-2024 20:39 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:36:
[...]

Is niet langzamer, de snelheid van het beeld is gelijk alleen het tijdstip dat het bij je aankomt later dan direct analoog uitgezonden vanwege het coderen en weer décoderen van de stream.
Heeft dus niks met de provider te maken maar met het systeem dat gebruikt is om het beeld bij jou te krijgen.
DVB-C geeft nu nog de minste vertraging maar als die uitgefaseerd wordt maakt het helemaal niet meer uit.
Er kunnen zelfs verschillen in vertraging zitten in de gebruikte apparatuur die je gebruikt om te kijken.
Het ene toestel is sneller met decoderen dan de andere bijvoorbeeld door de betere lees snellere SOC die gebruikt wordt.
De snelheid van het decoderen maakt ook niet uit. Als die niet snel genoeg is krijg je frame drops en aanverwante. En met (zeer) snelle hardware kun je nog steeds niet in de toekomst kijken. En hetzelfde geldt natuurlijk voor het encoden / re-encoden van de stream. Als de hardware te langzaam is ga je steeds verder achter lopen, en dat is niet aan de orde. Enige dat dan verschil kan maken zijn instellingen in de pipeline, bv hoeveel frames vooruit gekeken wordt om zo efficiënt mogelijk (als in: hoeveel bits nodig zijn voor het beeld aka de (dynamische) bitrate van de video) te kunnen encoden.

Het grootste ding dat vertraging geeft is de buffer. De client wilt of X MB vooruit downloads of X seconden vooruit downloaden. Dat is wat je voor het grootste deel merkt. En dit is dan om (kleine) hickups op te vangen. Als je bv met 15 seconden "achterstand" begint kun je steeds met nog 10 of 5 seconddn te gaan het volgende stuk beeld downloaden. Duurt dat langer dan verwacht heb je nog een paar seconden over om dat op te vangen.

En daarnaast zijn er ook wat andere zaken die vertraging geven, bv in de productie. Maar bv vanuit de F1 is hier eens info over gegeven. Zij hebben de regie sinds corona in Engeland zitten op het hoofdkantoor (voorheen zaten die op het circuit) en zij hebben een vertraging van ongeveer een seconde, onafhankelijk van waar de race is. Iets dat je ook ziet als de camera's op het circuit een scherm filmen met daarop het beeld van die camera. Vertraging is dan een seconde of 2, 3 denk ik. En dat beeld is dan naar Engeland gegaan, volledig door de productie en regie heen, en weer teruggegaan naar het circuit.
Dan is wel duidelijk dus dan vertragingen van 30+ seconden zeer zeker niet in de techniek zitten. Maar in gemaakte keuzes v.w.b. dus bv buffering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
snah001 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:36:
Sterker: Zet 2 (of 3) identieke DAB radio's in één kamer en is (zo goed als) onmogelijk om maar één geluid te krijgen. Hier had ik er 2 staan met nog geen 16 meter er tussen. Niet te doen! (het ging om deze radio's)
Doe dat met 2 (of 10 :)) ouderwetse FM of AM radio's en het is een makkie. (hoor je alleen nog verschil tussen de radio's als ze te ver uit elkaar staan zodat de geluidssnelheid een issue wordt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:56:
Maar bv vanuit de F1 is hier eens info over gegeven. Zij hebben de regie sinds corona in Engeland zitten op het hoofdkantoor (voorheen zaten die op het circuit) en zij hebben een vertraging van ongeveer een seconde, onafhankelijk van waar de race is. Iets dat je ook ziet als de camera's op het circuit een scherm filmen met daarop het beeld van die camera. Vertraging is dan een seconde of 2, 3 denk ik. En dat beeld is dan naar Engeland gegaan, volledig door de productie en regie heen, en weer teruggegaan naar het circuit.
F1 doet aan parallel schakelen. Men kijkt in UK de lage kwaliteit output van de camera terwijl er lokaal de UHD output geschakeld wordt door een synchroon systeem. Daar tussen wordt nog een gedeelte van de audio lokaal gemixt en plakken ze daar vanuit de UK weer voice-overs van bijvoorbeeld boordradio overheen. Daarnaast schakelen ze lokaal nog een aantal alternatieve uitzendingen waarmee sommige partijen dan weer hun eigen unieke uitzending kunnen maken, waaronder de trackside schermen.
100+ UHD(uncompressed) beelden via UK routen is nog niet overal ter wereld te doen. :+
Netwerk-technisch vind ik dit Ganz Geil. :9~
https://motorsportbroadca...logy-centre-going-remote/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 18:48
LooneyTunes schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:17:
[...]

Dat ik weg wil/ben/ga bij Ziggo heeft met meer te maken dan alleen deze ellende.
Eerder hoe ze met hun klanten omgaan. (toen er nog geen alternatief was, anders dan ADSL < 4 Mbit).
bijna 3 maanden geen telefoon, gezeik met langskomende monteurs die niets konden doen (niets ten nadele van deze mensen hoor!). Om vervolgens niets meer te horen dan 'uw koop-smartcard kunnen we niet meer herstellen, u mag er één huren (zonder korting of andere compensatie). Een dat, via diverse overnames, voor iemand die al sinds '98 aan hun netwerk hangt. (A2000 met een 1 Mbit lijntje en zo'n Lancity modem van "gietijzer" ;)).
Dus ja, inderdaad een jaartje uitzingen met IPTV over glas (of desnoods satelliet, blijft ook een optie), daarna weer DVB-C en FM over glas bij Trined.
Smartcard kopen?, bedoel je de ci+ module , kan zijn bij niet goed gebruik je Smartcard defect raakt en als
je niet apparatuur van Ziggo gebruikt je zelf verantwoordelijk bent mocht deze defect raken , gebruik trouwens zelf ook een niet Ziggo ci+ module en nooit problemen, bij andere internetproviders zal het niet anders gaan staat namelijk in hun voorwaarden als je afwijkt van het niet geleverde apparatuur.

Via Ziggo Community helpen ze je verder prima tot nu toe zijn al mijn problemen via deze weg opgelost, plaats een foto van je AOP ( Abonnee Overname Punt ) modem uitlezen en data op het forum plaatsen en
99% weten waar het probleem zit.

Trouwens Smartcards deactiveren gaat via je Ziggo account onder producten, heeft wel even zijn tijd nodig en je moet het soms meermaals doen, kan zijn dat je Smartcard gewoon nog werkt.

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tronmedia schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:08:
[...]

Smartcard kopen?, bedoel je de ci+ module , kan zijn bij niet goed gebruik je Smartcard defect raakt en als
je niet apparatuur van Ziggo gebruikt je zelf verantwoordelijk bent mocht deze defect raken , gebruik trouwens zelf ook een niet Ziggo ci+ module en nooit problemen, bij andere internetproviders zal het niet anders gaan staat namelijk in hun voorwaarden als je afwijkt van het niet geleverde apparatuur.

Via Ziggo Community helpen ze je verder prima tot nu toe zijn al mijn problemen via deze weg opgelost, plaats een foto van je AOP ( Abonnee Overname Punt ) modem uitlezen en data op het forum plaatsen en
99% weten waar het probleem zit.

Trouwens Smartcards deactiveren gaat via je Ziggo account onder producten, heeft wel even zijn tijd nodig en je moet het soms meermaals doen, kan zijn dat je Smartcard gewoon nog werkt.

succes :)
Vroeger kocht je Ziggo smartcards, kon zo bij de MediaMarkt bv. En CI modules (en later CI+ modules) lagen er naast. Maar alweer heel wat jaren terug is Ziggo gestopt daarmee. En waar je voorheen smartcards ook zelf kon activeren onder jou account en ook kon "overschrijven" naar een ander account kan dat ook al heel lang niet meer.
Gezien @LooneyTunes vervolgens aangeeft al sinds 1998 klant te zijn zal dit ee situatie zijn waarin die verkeerd(e).

Maar je max maximaal 5 apparaten hebben (1 inbegrepen in abo, en dan nog een mix van 4 extra huren of legacy eigen smartcards). En als je bv een oud abo hebt met 5 eigen smartcards en je wilt upgraden moet er perse een smartcard verwijdert worden om een plekje vrij te maken voor de Next (Mini) / CI+ module die bij het nieuwe abo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@RobertMe De smartcard hier is uit dat era en zo oud dat ie nog van @home is :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:58:
Maar heb je die gekocht of "gekregen"? :p Mijn ouders hadden die ook nog (vorig jaar naar Internet Only + " KabelTV" gegaan (effectief krijg je dan Ziggo Go erbij). Maar die zat origineel bij de Samsung(?) decoder die ze intussen misschien 20 jaar terug gekregen hadden bij de overstap naar Alles-in-Een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@RobertMe Gekocht, niet gekregen, €25 (of was het nog gulden) toen. De Samsung decoder weet ik zo niet meer of we die hadden gekregen, dat oude ding zwerft volgens mij nog wel ergens :+

edit: @RobertMe uitvoering: Samsung DCB-B270R of nog ouder model
edit2: Of was het nu uitvoering: Samsung DCB-9401

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 06-08-2024 17:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
tronmedia schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:08:
je niet apparatuur van Ziggo gebruikt je zelf verantwoordelijk bent mocht deze defect raken
'In den beginne' van digitale TV kreeg je een Samsung (en later een Humax) decoder waar je een losse smartcard in steekt. Geen CL-module.
Het kaartje van de Samsung bleef geldig toen de Humax kwam met een nieuwe smartcard.
Dus waren er 2 kaarten in huis. (en dus kijken op 2 TV's, Daarvoor ook al, maar dan 1 analoog en 1 digitaal)
Die kaartjes zijn, door al het gewissel van soorten abonnementen en gedoe vanuit Ziggo (harmonisatie door overname door UPC e.d.) 'koop kaartjes' geworden in hun administratie.
Ik heb nooit een losse kaart in een (on-line) winkel gekocht.
Hier werd-ie ongeldig door een f*ck-up van Ziggo met het opzeggen (en wisselen van poort 2 naar poort 1) van één telefoonlijn (ik had er 2, maar wie faxt er nog? ;)) en een (zeer) overijverige verkoper. (smartcard er uit, Next er in). De Next is nu ingeruild voor een CL-module (huur) waarvan het losse kaartje in een Humax zit.

[ Voor 10% gewijzigd door LooneyTunes op 07-08-2024 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:29
Raven schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:58:
Ik heb hier nog 3 smartcards liggen, waarvan er eentje paars is (uit het multikabel tijdperk volgens mij voordat het ziggo werd). Twee zijn er gekocht een eentje heb ik bij een humax decoder gekregen die ik neit gebruik. (Enkel als de kaarten stoppen met werken, dan moet ik ze heractiveren)

Harstikke leuk, vorige week deed geen enkele kaart het meer. Ik gebruik er op dit moment slechts één in een Kodi setup met tv-tuners en een kaartlezen voor het decoden.
Kreeg de e30-4 en e100-4. Via de decoder is het met veel pijn en moeite gelukt om de nieuwste koop kaart weer werkend te krijgen.

Huur en ouste lukten niet meer. Ziggo gebeld, website gebruikt om alles opnieuw op te halen, ze hebben het remote geprobeerd en het lukte niet.

Lang vergaal kort: Gister de monteur over de vloer gehad, die heeft via de helpdesk de huurkaart weer werkend gekregen, de koopkaart niet.
De kaart is oud en stuk krijg ik te horen....uh-huh, vreemd verhaal. En krijg ik dan een nieuwe? Nee je kan ze enkel nog huren voor 2 euro per maand.
Ben er wel wat zurig van. De CI+ modules i.c.m. TV op Kodi was eigenlijk nog de enige reden om bij ziggo te blijven. Als ze zo een kaart die gekocht is weigeren te vervangen, en ik ben door mijn kaartjes heen dan stap ik wel over op een goedkoper alternatief.

Bottom line: Ik kan me niet voorstellen dat een kaartje wat ongebruikt in de kast ligt, ineens "stuk" is. wmb lopen ze te rommelen in hun eigen systemen met de serienummers. Heb nog geprobeerd om met alcohol en een gummetje de chip te reinigen, maar geen succes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
sahinasappelsap schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:56:
...
Lang vergaal kort: Gister de monteur over de vloer gehad, die heeft via de helpdesk de huurkaart weer werkend gekregen, de koopkaart niet.
De kaart is oud en stuk krijg ik te horen....uh-huh, vreemd verhaal. En krijg ik dan een nieuwe? Nee je kan ze enkel nog huren voor 2 euro per maand.
Ben er wel wat zurig van. De CI+ modules i.c.m. TV op Kodi was eigenlijk nog de enige reden om bij ziggo te blijven. Als ze zo een kaart die gekocht is weigeren te vervangen, en ik ben door mijn kaartjes heen dan stap ik wel over op een goedkoper alternatief.

Bottom line: Ik kan me niet voorstellen dat een kaartje wat ongebruikt in de kast ligt, ineens "stuk" is. wmb lopen ze te rommelen in hun eigen systemen met de serienummers. Heb nog geprobeerd om met alcohol en een gummetje de chip te reinigen, maar geen succes.
Beginnersfout: je had de alcohol aan de monteur moeten aanbieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

If computer says no then computer says no. Denk dat het in dit soort gevallen weinig te maken heeft met de bereidwilligheid van de monteur. Maar dat het in het systeem absoluut onmogelijk is om nog handmatig een kaart (/serienummer) te koppelen aan een abonnement.

Uiteraard kan @sahinasappelsap het wel eens proberen op het community forum. Maar ik zou ook daar uit gaan van een "nee, kan niet". Zie bv ook de starheid in het proces van modems ruilen. Dat het proces 100% is ingericht op "modem X is verstuurd naar de klant en als klant pakketje weigert wordt het abo automatisch opgezegd en als pakketje geleverd is, ook al is dat bij de buren, moet en zal dit binnen 2 weken geactiveerd worden én wordt (anders) de oude gedeactiveerd". Incl. dat ze geen nieuw modem kunnen sturen als je nog een niet geactiveerde hebt liggen en dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
W1ck1e schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

Haha, dat was inderdaad wellicht beter geweest. Monteur wist eigenlijk ook niet hoe die kaartjes precies werken. Vond het wel bijzonder als je als monteur niet kan uitleggen hoe het ophalen van gegevens voor een kaart werkt. Ik blijf met de vraag zitten of de kaart nu wat bits en bytes opgestuurd krijgt en dat naar de chip schrijft, of dat het enkel een stuk administratie in de systemen van Ziggo is aan hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
RobertMe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:22:
[...]

If computer says no then computer says no. Denk dat het in dit soort gevallen weinig te maken heeft met de bereidwilligheid van de monteur. Maar dat het in het systeem absoluut onmogelijk is om nog handmatig een kaart (/serienummer) te koppelen aan een abonnement.

Uiteraard kan @sahinasappelsap het wel eens proberen op het community forum. Maar ik zou ook daar uit gaan van een "nee, kan niet". Zie bv ook de starheid in het proces van modems ruilen. Dat het proces 100% is ingericht op "modem X is verstuurd naar de klant en als klant pakketje weigert wordt het abo automatisch opgezegd en als pakketje geleverd is, ook al is dat bij de buren, moet en zal dit binnen 2 weken geactiveerd worden én wordt (anders) de oude gedeactiveerd". Incl. dat ze geen nieuw modem kunnen sturen als je nog een niet geactiveerde hebt liggen en dat soort zaken.
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp. De 2 koop kaarten staan al jaren in mijn ziggo account i.c.m. de Humax en huurkaart.
Dus de kaarten zijn bekend in hun systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sahinasappelsap schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:29:
[...]

Haha, dat was inderdaad wellicht beter geweest. Monteur wist eigenlijk ook niet hoe die kaartjes precies werken. Vond het wel bijzonder als je als monteur niet kan uitleggen hoe het ophalen van gegevens voor een kaart werkt. Ik blijf met de vraag zitten of de kaart nu wat bits en bytes opgestuurd krijgt en dat naar de chip schrijft, of dat het enkel een stuk administratie in de systemen van Ziggo is aan hun kant.
Zo'n monteur zal vast wel meer weten dan hij/zij laat blijken. Maar ook niet alles, dus dan is het handig om geen uitleg te geven. Ik denk dat er zo nu en dan gegevens op het kaartje worden bijgewerkt, al is het maar om gekloonde kaartjes tegen te gaan. Maar ik weet er echt niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sahinasappelsap schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:29:
[...]

Deze kaartjes bevatten een of meerdere decryptie sleutels. Per zenderpakket of zo is er een continu roterende sleutel (die bv per uur, dag, week, ... kan wijzigen, met pay per view (voetbal bv) zullen die sleutels dus vaker wijzigen). Vervolgens is er een apart "kanaal" waarop Ziggo de sleutels "uitzend" gekoppeld aan het serienummer (/alleen te ontvangen voor het serienummer op jouw kaart). De ontvanger tuned dus ook regelmatig op dit kanaal in om de sleutels actueel te houden. En dit is dus ook de oorzaak waarom een kaartje dat lang niet gebruikt is (niet ingestoken in een decoder (/TV), of decoder die niet is aangesloten op stroom / coax) een tijdje niet werkt. Immers zijn de decryptiesleutels op het kaartje verouderd en moet je weer wachten totdat Ziggo de sleutels behorende heeft uitgezonden voor jouw kaartje. Waarbij je dit proces dus blijkbaar kunt bespoedigen door op de Ziggo website ergens op een knopje te duwen (waardoor ze dus "zo snel mogelijk" de sleutels publiceren).

Elk kana(a)l(enpakket) heeft dus 1 sleutel en iedereen met dat pakket "kent" die sleutel. Alleen de uitrol van de sleutels is dus gekoppeld aan de smartcard. Waarbij de sleutels regelmatig wijzigen waardoor bij het opzeggen van het pakket de sleutel die het laatst ontvangen is niet meer werkt en je dus ook geen nieuwe sleutel meer krijgt.

En dus ja, het kaartje moet relatief vaak iets opslaan bij mijn weten. En dit is dus ook aan slijtage onderhevig.
sahinasappelsap schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp. De 2 koop kaarten staan al jaren in mijn ziggo account i.c.m. de Humax en huurkaart.
Dus de kaarten zijn bekend in hun systemen.
Nja, ik doelde meer op het omruilen van het kaartje. Nieuw kaartje heeft nieuw serienummer en dat zullen ze dan waarschijnlijk niet meer aan jouw account kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 20:34
Mijn ziggo abbo verloopt eind aug (bevestiging al gekregen). Kreeg net echter een factuur van ziggo voor de periode 01-09-24 - 30-09-24.

Kreeg 1 jaar lang 50% korting. Dit is dus de eerste factuur waarbij ik de volle pond zou moeten betalen. Dus ik schrok wel even.

Neem aan dat ik het bedrag teruggestort krijg ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sefaex schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:12:
Mijn ziggo abbo verloopt eind aug (bevestiging al gekregen). Kreeg net echter een factuur van ziggo voor de periode 01-09-24 - 30-09-24.

Kreeg 1 jaar lang 50% korting. Dit is dus de eerste factuur waarbij ik de volle pond zou moeten betalen. Dus ik schrok wel even.

Klopt. Ziggo blijft altijd doodleuk factureren tot na de einddatum. Waarbij je ook nog eens een maand vooruit betaald. Pas nadat het abonnement is afgelopen wordt alles verrekend en de eindrekening opgemaakt.

Sommigen laten de factuur door de bank storneren. Meen zelfs gelezen te hebben dat Ziggo het soms zelfs zelf als suggestie geeft? Maar het is altijd met een "risicotje" dat je door een automatisch systeem als wanbetaler wordt aangemerkt en alles wordt stop gezet / je later geen klant meer kunt worden / .... Van bv Google zijn er voorbeelden dat bv het uitvoeren van een (creditcard) chargeback op een Play Store aankoop onherroepelijk het hele Google account blokkeert. En dan kun je dus niks meer met een apparaat dat volledig in het Google ecosysteem hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:33

Weet iemand of er op korte termijn weer zo'n aanbieding van 1 jaar lang 50% korting met eenjarig contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 20:34
mkmi schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:36:
[...]

Weet iemand of er op korte termijn weer zo'n aanbieding van 1 jaar lang 50% korting met eenjarig contract?
Wellicht op Black Friday.

Op dit moment krijg je alleen 1 jaar 50% korting als je meteen voor 2 jaar afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
RobertMe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:45:
Nieuw kaartje heeft nieuw serienummer en dat zullen ze dan waarschijnlijk niet meer aan jouw account kunnen koppelen.
Toch raar dat ik de losse smartcard, die in een CL+ module zit, gewoon in mijn Humax kan steken en dat het dan gewoon werkt.
Blijkbaar kunnen ze gewoon het serienummer van het kaartje toch gewoon ergens invoeren, zolang er ook maar een serienummer van een kale CL+ module bij zit.
Dit is in mijn ogen gewoon onwil. Nu heb ik (keurig in de verzenddoos) de lege CL+ module liggen die stof ligt te vangen tot die wordt teruggezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:23:
Sommigen laten de factuur door de bank storneren. Meen zelfs gelezen te hebben dat Ziggo het soms zelfs zelf als suggestie geeft? Maar het is altijd met een "risicotje" dat je door een automatisch systeem als wanbetaler wordt aangemerkt en alles wordt stop gezet / je later geen klant meer kunt worden / ....
Wat Ziggo betreft de grootste onzin. Daar zitten nog twee herinneringen en een aanmaning tussen. Je moet het bij Ziggo wel héél bont maken wil je als wanbetaler aangemerkt worden. Fouten worden overal gemaakt, maar bewust ben je niet zo snel wanbetaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 16:26
Ik huur een kantoorruimte in dezelfde straat als waar mijn moeder en schoonvader wonen. Is het op 1 of andere manier mogelijk om de WiFi van hun Ziggo abonnement met een versterker/booster bij mijn kantoor binnen te laten komen? Heeft iemand met zoiets ervaring? Er zit ongeveer 50 meter tussen beide ramen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DBreda Los van dat bij een kantoorruimte toch wel Wi-Fi zit (of aan te leggen is voor een paar tientjes). Zou je met een zichtverbinding wel iets moeten kunnen met zoiets:
https://www.wifishop.nl/point-to-point-wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:05
CreativeS schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:51:
Fouten worden overal gemaakt, maar bewust ben je niet zo snel wanbetaler.
OK, maar in het algemeen raad ik af om betalingen te storneren, tenzij je het geld absoluut niet kunt missen.
Door te storneren verstoor je een automatisch proces en dat moet handmatig gecorrigeerd worden wat het risico op fouten vergroot. Dan ben je misschien nog verder van huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
DBreda schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:01:
Ik huur een kantoorruimte in dezelfde straat als waar mijn moeder en schoonvader wonen. Is het op 1 of andere manier mogelijk om de WiFi van hun Ziggo abonnement met een versterker/booster bij mijn kantoor binnen te laten komen? Heeft iemand met zoiets ervaring? Er zit ongeveer 50 meter tussen beide ramen.
En wat zit er tussen die 2 ramen? Nog huizen?

Maar eigenlijk hoef je hier niet op te antwoorden, dit moet je niet willen, tenzij je echt geen cent te makken hebt. Neem gewoon het simpelste internet only abonnement!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
grun93 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:43:
[...]

OK, maar in het algemeen raad ik af om betalingen te storneren, tenzij je het geld absoluut niet kunt missen.
Door te storneren verstoor je een automatisch proces en dat moet handmatig gecorrigeerd worden wat het risico op fouten vergroot. Dan ben je misschien nog verder van huis.
Als consument ben ik dan toch geneigd om te zeggen dat het gewoon MIJN geld is, ze hebben er geen recht op. Als je zeker weet dat een betaling onterecht is heb je alle recht om te storneren, daar is het immers voor bedoeld. Een consument hoeft toch geen bank te spelen voor een internetprovider omdat ze hun processen niet op orde hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dit bedrag krijg je natuurlijk terug. Voor Ziggo is dit gelijk een soort van vangnet, want jij moet ook nog apparatuur terug sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Je bent de baas over je eigen geld. Als Ziggo geld in rekening brengt voor een periode die na de 'einde contractdatum' ligt, krijgen ze van mij ook helemaal niets. Ik regel alles netjes, mogen zij ook doen. Ik snap de frustratie van overstappers terdege... ben je er 'eindelijk van af'... maar toch weer niet.

Overigens zit ik niet in deze situatie, ik ben verder tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Bij Ziggo zal dat ook een automatisch proces zijn, die gaan echt niet handmatig de storneringen behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 12-10 14:11
Groentjuh schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:27:
Handig overigens hoe internet opzeggen werkt... (Alles-in-een -> TV Start [CI+])

Ziggo zegt alles op en bestelt opnieuw wat er over blijft.

Dus dat betekent alles terugsturen (inclusief die CI+ modules achterop die TVs die aan de muur hangen) en vervolgens nieuwe CI+ modules krijgen.
Nou... Het opzeggen is tot nu toe helemaal gelukt. Ik zou echter geloof ik nu een CI+ module en opnieuw TV Start (CI+) moeten krijgen/hebben... Oh en nadat deactiveren van alles lijkt ook de chat in de app niet meer te werken. Als niet-meer-klant kun je zeker niet chatten via de Ziggo app?

Het geeft mij veel vertrouwen in Ziggo om TV Start (CI+) te "behouden" en niet gewoon terug te gaan naar KabelTV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:40
Je zou een point-to-point wifi link kunnen maken. Bijvoorbeeld met Ubiquity Litebeams, daarmee kun je meerdere km’s overbruggen. Heb er twee nieuw te koop, heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
RobertMe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:45:
[...]

Deze kaartjes bevatten een of meerdere decryptie sleutels. Per zenderpakket of zo is er een continu roterende sleutel (die bv per uur, dag, week, ... kan wijzigen, met pay per view (voetbal bv) zullen die sleutels dus vaker wijzigen). Vervolgens is er een apart "kanaal" waarop Ziggo de sleutels "uitzend" gekoppeld aan het serienummer (/alleen te ontvangen voor het serienummer op jouw kaart). De ontvanger tuned dus ook regelmatig op dit kanaal in om de sleutels actueel te houden. En dit is dus ook de oorzaak waarom een kaartje dat lang niet gebruikt is (niet ingestoken in een decoder (/TV), of decoder die niet is aangesloten op stroom / coax) een tijdje niet werkt. Immers zijn de decryptiesleutels op het kaartje verouderd en moet je weer wachten totdat Ziggo de sleutels behorende heeft uitgezonden voor jouw kaartje. Waarbij je dit proces dus blijkbaar kunt bespoedigen door op de Ziggo website ergens op een knopje te duwen (waardoor ze dus "zo snel mogelijk" de sleutels publiceren).

Elk kana(a)l(enpakket) heeft dus 1 sleutel en iedereen met dat pakket "kent" die sleutel. Alleen de uitrol van de sleutels is dus gekoppeld aan de smartcard. Waarbij de sleutels regelmatig wijzigen waardoor bij het opzeggen van het pakket de sleutel die het laatst ontvangen is niet meer werkt en je dus ook geen nieuwe sleutel meer krijgt.

En dus ja, het kaartje moet relatief vaak iets opslaan bij mijn weten. En dit is dus ook aan slijtage onderhevig.

[...]

Nja, ik doelde meer op het omruilen van het kaartje. Nieuw kaartje heeft nieuw serienummer en dat zullen ze dan waarschijnlijk niet meer aan jouw account kunnen koppelen.
Weer wat geleerd, globaal heb in wel een idee hoe het werkt, maar zoals je het beschrijft maakt het sense!

Nabrander: ze sturen een monteur omdat ze de kaarten op afstand niet aan de praat krijgen, krijg ik vandaag een factuur.
50 euro voor kabels, apparatuur en nog wat. Er is helemaal niets technisch gedaan, behalve het kaartje in de recorder stoppen en een collega bellen die op afstand een signaal verstuurd heeft.
Bel je ze op dat ze zelf een monteur sturen, kunnen ze het niet terugdraaien omdat ik eerst de maand factuur moet krijgen.
Stel prütsers 😋

[ Voor 3% gewijzigd door sahinasappelsap op 08-08-2024 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sahinasappelsap ai... Zuur. Waarschijnlijk heeft de monteur de afspraak afgemeld met een "defect in klantapparatuur" of iets dergelijks waardoor de kosten niet naar Ziggo gaan maar gelijk op de volgende factuur komen. Strikt genomen klopt dat natuurlijk wel alleen is het wel flauw als dit op aanwijzen van de medewerker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10 08:01
Heeft er iemand een goed alternatief voor Ziggo? Ik betaal nu 62 euro per maand.. toch redelijk veel

Situatie:
* Ik heb internet van Ziggo. Die is niet goed (met name boven niet) maar omdat we geen heavy gebruikers zijn voldoende. Modem is in keuken geplaatst omdat in de meterkast er nauwelijks signaal was. Een Ziggo monteur zei dat het ok was, hoewel niet ideaal.
* Ik heb TV van Ziggo en 3 TV's in huis. 2 werken via een kastje van Ziggo via COAX, de andere TV heb ik moeten vervangen door een DVB-C type. Ik heb ooit een Xiggo Next mini gehad maar die ging dezelfde week retour omdat ik geen TV ontvangst meer had (mini heeft geen COAX ingang). Die is meegenomen door de Ziggo monteur, die heeft bevestigd dat het geheel niet werkte.

Kortom, is er een alternatief voor Ziggo, gebruik makend van de COAX kabels, die door het hele huis door smalle PVC buisjes zijn getrokken? Een ander type kabel zou enkel een optie zijn wanneer ik handmatig het stekkertje aan de snoer kan monteren, zoals bij COAX

Bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
flyingdutchboy schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:02:
Heeft er iemand een goed alternatief voor Ziggo? Ik betaal nu 62 euro per maand.. toch redelijk veel

Situatie:
* Ik heb internet van Ziggo. Die is niet goed (met name boven niet) maar omdat we geen heavy gebruikers zijn voldoende. Modem is in keuken geplaatst omdat in de meterkast er nauwelijks signaal was. Een Ziggo monteur zei dat het ok was, hoewel niet ideaal.
* Ik heb TV van Ziggo en 3 TV's in huis. 2 werken via een kastje van Ziggo via COAX, de andere TV heb ik moeten vervangen door een DVB-C type. Ik heb ooit een Xiggo Next mini gehad maar die ging dezelfde week retour omdat ik geen TV ontvangst meer had (mini heeft geen COAX ingang). Die is meegenomen door de Ziggo monteur, die heeft bevestigd dat het geheel niet werkte.

Kortom, is er een alternatief voor Ziggo, gebruik makend van de COAX kabels, die door het hele huis door smalle PVC buisjes zijn getrokken? Een ander type kabel zou enkel een optie zijn wanneer ik handmatig het stekkertje aan de snoer kan monteren, zoals bij COAX

Bedankt!
Ziggo is je probleem niet. Je thuis installatie is je probleem. En wbt tarief even onderhandelen. Ik betaal nu het eerste jaar maar de helft van het normale tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Je thuisnetwerk is inderdaad het probleem. Je kunt kijken of bv een Trined beschikbaar is op jouw adres, zij leveren een coax signaal vanaf hun glasvezelmodem. Bedenk wel dat coax intussen trekken aan een dood paard is, elke andere provider die je gaat nemen gaat UTP of wifi gebruiken om hun tv decoder of app van signaal te voorzien. Doorgaans is het interessanter om de oude coaxkabels te vervangen voor UTP :).

Of je moet een schotel willen hangen, Canal Digitaal blijft nog wel coax aansluitingen gebruiken al gaat je schotelantenne doorgaans niet op dezelfde plaats uit komen als waar je Ziggo aansluiting zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ziggo levert boven geen internet. Ziggo levert een modem die het vast prima/okay doet. Dat die niet tot boven komt ligt in lijn der verwachting en is een eigen probleem (zoals @MotorBeast ook aangeeft). Ziggo speelt hier op in door bv indien gewenst wifipods / smartpods / ... te leveren. Idealier sluit je die dan boven aan middels een netwerkkabel.
De Next Mini werkt alleen via internet, ofwel via wifi ofwel via een netwerkkabel. Gezien je boven slecht "internet" hebt heb je de Next Mini vast ook via wifi verbonden en bevestigd deze wat je al wist.
Kortom, is er een alternatief voor Ziggo
Dat is nog al een gekke vraag om te stellen in een topic over Ziggo. Of ga je ook bij de Hells Angels vragen voor een alternatieve motorbende voor dd Hells Angels? :+
gebruik makend van de COAX kabels, die door het hele huis door smalle PVC buisjes zijn getrokken?
Ziggo is de enige die over de coax kabel tot de woning levert. En bij internetproviders die leveren over glasvezel bieden over het algemeen geen TV aan over COAX (alleen Trined?). En daarnaast gaat een andere internetprovider niet spontaan een veel beter ontvangst geven. Hoogstens dat zij hun eigen "wifi pods" leveren, maar die kun je vast ook van Ziggo krijgen / huren.
Een ander type kabel zou enkel een optie zijn wanneer ik handmatig het stekkertje aan de snoer kan monteren, zoals bij COAX
Netwerkkabel is dunner dan COAX kabel, en met een krimptang kun je daar zelf een stekker aan zetten. Dan heb je meteen een netwerkkabel waar je bv een (wifi) access point (/"wifi pod") op aan kunt sluiten (als in: een extra "zender"). En dan kun je meteen een kabel trekken naar die TV waar je de Next Mini niet aan de praat kreeg, dan kun je die bedraad op internet aansluiten.
Of koop een MoCa setje. Om netwerk/internet te " versturen" over coax kabels. Die heb je immers al liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Situatie:

Bedankt!
Wat betreft je eerste punt (internet). Deze is waarschijnlijk wel goed, maar je draadloze ontvangst in je woning is niet goed. Daar kan Ziggo weinig aan doen. Je opties zijn eigen netwerkapparatuur aanschaffen of extra wifi punten bij Ziggo huren. Wat dat laatste betreft kun je beter even bellen. Wanneer je aangeeft dat je slecht wifi hebt, kun je je ongetwijfeld wel een wifi punt (of wellicht twee) gratis in bruikleen krijgen (ipv 2,50 euro p/m). Een alternatief is dat ze je een Deco mesh setje (met drie wifi punten) kosteloos (wel in bruikleen) aanbieden.
In alle gevallen is mijn advies om de wifi punten bij voorkeur via een kabel aan te sluiten.
Het zal nog wel even duren, maar uiteindelijk is coax einde oefening en gaat alles via het internet. Dus investeren in UTP aansluitingen (en/of goed wifi) zal mijn advies zijn. Indien je tv niet geschikt is voor de Ziggo Go TV app, kun je voor een paar tientjes een Chromevast with Google TV kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 08-08-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
meesje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Wat betreft je eerste punt (internet). Deze is waarschijnlijk wel goed, maar je draadloze ontvangst in je woning is niet goed. Daar kan Ziggo weinig aan doen. Je opties zijn eigen netwerkapparatuur aanschaffen of extra wifi punten bij Ziggo huren. Wat dat laatste betreft kun je beter even bellen. Wanneer je aangeeft dat je slecht wifi hebt, kun je je ongetwijfeld wel een wifi punt (of wellicht twee) gratis in bruikleen krijgen (ipv 2,50 euro p/m). Een alternatief is dat ze je een Deco mesh setje (met drie wifi punten) kosteloos (wel in bruikleen) aanbieden.
In alle gevallen is mijn advies om de wifi punten bij voorkeur via een kabel aan te sluiten.
Het zal nog wel even duren, maar uiteindelijk is coax einde oefening en gaat alles via het internet. Dus investeren in UTP aansluitingen (en/of goed wifi) zal mijn advies zijn. Indien je tv niet geschikt is voor de Ziggo Go TV app, kun je voor een paar tientjes een Chromevast with Google TV kopen.
Ik heb mijn modem in de meterkast in bridge staan. Daarvan uit een kabel getrokken naar 1e verdieping naar eigen router en dat dekt met 2 vingers in de neus mijn hele woning met Wifi en tuin 30 meter diep. Verder netwerkkabels gelegd voor alle vaste apparatuur, zoals NAS, tv, game pc zoon, mediaplayer. Draait al 15 jaar als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Situatie:

Bedankt!
Je bent toe aan extra wifi zenders in je woning. Tip om rekening mee te houden bij je overstap of verlenging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:22

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik zet even mijn moderator pet op.

Strikt genomen is dit verboden. De internet data over een Coax lijntje van Ziggo behoort toe tot het pand, niet naar jou als persoon. Voor andere locaties zoals een kantoor (mits natuurlijk niet op het zelfde perceel) moet je in de regel gewoon een eigen abonnement afsluiten.

Even los of je dit ook echt zou moeten willen. Je wil (neem ik aan) niet dat je kantoor toko onderuit kan worden gehaald met de nodige bedrijfsimpact wanneer je schoonvader per ongeluk een draadje door knipt. Of de ouders besluiten een ander internet abonnement te nemen etc. Daar wil je toch niet afhankelijk van zijn.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 16:26
Yariva schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:14:
[...]

Ik zet even mijn moderator pet op.

[mbr]Strikt genomen is dit verboden. De internet data over een Coax lijntje van Ziggo behoort toe tot het pand, niet naar jou als persoon. Voor andere locaties zoals een kantoor (mits natuurlijk niet op het zelfde perceel) moet je in de regel gewoon een eigen abonnement afsluiten.[/mbr]

Even los of je dit ook echt zou moeten willen. Je wil (neem ik aan) niet dat je kantoor toko onderuit kan worden gehaald met de nodige bedrijfsimpact wanneer je schoonvader per ongeluk een draadje door knipt. Of de ouders besluiten een ander internet abonnement te nemen etc. Daar wil je toch niet afhankelijk van zijn.
Ik deel een kantoor met hem en gaat om zijn eigen zakelijke internetabonnement waarop hij ook een server draait en het IP adres wil behouden, dus het is meer net hoe je het bekijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:22

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

DBreda schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:37:
[...]

Ik deel een kantoor met hem en gaat om zijn eigen zakelijke internetabonnement waarop hij ook een server draait en het IP adres wil behouden, dus het is meer net hoe je het bekijkt.
Dan blijf ik bij mijn punt dat je niet afhankelijk wil zijn dat je bandbreedte en latency oploopt zodra het begint te regenen.

Wat betreft dat je een kantoorruimte deelt met de hoofdeigenaar van het Ziggo abonnement en dus het huishouden in kwestie: naar mijn weten ben jij hierin dan een derden en is jou schoonvader de hoofdgebruiker. Dat maakt de situatie wat lastiger en ik zou hiervoor contact opnemen met de Ziggo helpdesk om deze casus voor te leggen. Volgende meerdere punten in de algemene voorwaarden is het delen van het internet met 3de partijen strikt verboden.

Misschien is het net afhankelijk van hoe je het bekijkt, sure. En de Ziggo politie komt echt niet wekelijks langs.

Maar ik acht de kans bijzonder groot dat jij als 3de met zakelijk belang wordt aangewezen en dat de constructie dan ook niet legaal is.

Maar ik zou het risico niet willen lopen vanuit een juridisch perspectief en al helemaal niet vanuit een technisch perspectief. Met een schotelverbinding en voip toestel jou zakelijke klanten te woord staan, voor die paar tientjes in de maand zou ik dan eerder een business of consumentenlijn aanschaffen en desnoods een VPN tunnel opzetten naar het huis om vanuit daar de servers te bereiken / met het vaste IP adres naar buiten te gaan etc.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Yariva schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:54:
[...]

Dan blijf ik bij mijn punt dat je niet afhankelijk wil zijn dat je bandbreedte en latency oploopt zodra het begint te regenen.

Wat betreft dat je een kantoorruimte deelt met de hoofdeigenaar van het Ziggo abonnement en dus het huishouden in kwestie: naar mijn weten ben jij hierin dan een derden en is jou schoonvader de hoofdgebruiker. Dat maakt de situatie wat lastiger en ik zou hiervoor contact opnemen met de Ziggo helpdesk om deze casus voor te leggen. Volgende meerdere punten in de algemene voorwaarden is het delen van het internet met 3de partijen strikt verboden.

Misschien is het net afhankelijk van hoe je het bekijkt, sure. En de Ziggo politie komt echt niet wekelijks langs.

Maar ik acht de kans bijzonder groot dat jij als 3de met zakelijk belang wordt aangewezen en dat de constructie dan ook niet legaal is.

Maar ik zou het risico niet willen lopen vanuit een juridisch perspectief en al helemaal niet vanuit een technisch perspectief. Met een schotelverbinding en voip toestel jou zakelijke klanten te woord staan, voor die paar tientjes in de maand zou ik dan eerder een business of consumentenlijn aanschaffen en desnoods een VPN tunnel opzetten naar het huis om vanuit daar de servers te bereiken / met het vaste IP adres naar buiten te gaan etc.
Daarbij kan het fiscaal ook interessant om een abonnement op de zaak te nemen omdat deze (deels, als je ook privé gebruik maakt) aftrekbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter

Situatie:

Bedankt!
De beste lineaire tv heb je nu met coax, mist je goede coax kabels en connectoren gebruikt.

De enige die tv in de beste kwaliteit over coax levert, is Ziggo.

Je kijkt naar DVB-C tv via een tv met een CAM CI+ kaart plus Ziggo smart card.

DVB-C wordt overigens op termijn vervangen door IPTV. Maar voorlopig heeft Ziggo dat nog.

Stap over naar een andere provider en je hebt niks meer aan je coax kabels. Een andere provider lost ook jouw wifi problemen thuis niet op.

Weet je waar je mee bezig bent, regel dan je eigen netwerk thuis. Alleen heb ik het idee dat dit niet jouw onderwerp is. Mijn advies is dat je Ziggo belt voor korting en wifi pods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 12-10 14:11
RobertMe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Klopt. Ziggo blijft altijd doodleuk factureren tot na de einddatum. Waarbij je ook nog eens een maand vooruit betaald. Pas nadat het abonnement is afgelopen wordt alles verrekend en de eindrekening opgemaakt.

Sommigen laten de factuur door de bank storneren. Meen zelfs gelezen te hebben dat Ziggo het soms zelfs zelf als suggestie geeft? Maar het is altijd met een "risicotje" dat je door een automatisch systeem als wanbetaler wordt aangemerkt en alles wordt stop gezet / je later geen klant meer kunt worden / .... Van bv Google zijn er voorbeelden dat bv het uitvoeren van een (creditcard) chargeback op een Play Store aankoop onherroepelijk het hele Google account blokkeert. En dan kun je dus niks meer met een apparaat dat volledig in het Google ecosysteem hangt.
Ik snap best dat mensen storneren. Mijn alles-in-een pakket heb ik op 08-07-2024 opgezegd (wilde alleen internet opzeggen, maar dat is administratief kennelijk moeilijk). Op 13-07-2024 is een factuur opgesteld met de abonnementskosten voor 01-08-2024 t/m 31-08-2024. Gisteren 08-08-2024 is het daadwerkelijk beëindigd en vandaag is een factuur gearriveerd voor de abonnementskosten voor 01-09-2024 t/m 30-09-2024 van dezelfde opgezegde en reeds beëindigde abonnement! Kijk dat augustus (maand 8) helemaal in rekening wordt gebracht kan in dan nog ergens begrip voor hebben, maar kan iemand uitleggen waarom in godsnaam september (maand 9) in rekening wordt gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groentjuh schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:54:
[...]

Ik snap best dat mensen storneren. Mijn alles-in-een pakket heb ik op 08-07-2024 opgezegd (wilde alleen internet opzeggen, maar dat is administratief kennelijk moeilijk). Op 13-07-2024 is een factuur opgesteld met de abonnementskosten voor 01-08-2024 t/m 31-08-2024. Gisteren 08-08-2024 is het daadwerkelijk beëindigd en vandaag is een factuur gearriveerd voor de abonnementskosten voor 01-09-2024 t/m 30-09-2024 van dezelfde opgezegde en reeds beëindigde abonnement! Kijk dat augustus (maand 8) helemaal in rekening wordt gebracht kan in dan nog ergens begrip voor hebben, maar kan iemand uitleggen waarom in godsnaam september (maand 9) in rekening wordt gebracht?
Zoals al eerder aangegeven is dit kennelijk hun beleid aangezien je ook nog apparatuur moet opsturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:58:
[...]
Zoals al eerder aangegeven is dit kennelijk hun beleid aangezien je ook nog apparatuur moet opsturen.
Ik blijf dat een hele vreemde redenatie vinden, om eerst nog een extra maand in rekening te brengen als iemand helemaal geen klant meer is. Ze kunnen ook gewoon achteraf een factuur sturen als iemand zijn spullen niet terug stuurt.

Want iemand die toch al niet van plan is om de spullen terug te sturen, die haalt dan ook wel zijn geld gewoon weer terug via de bank.

Ik blijf dit beleid dan ook gewoon zien als een extra inkomsten bron voor Ziggo (lees rente trekken over geld waar je als bedrijf helemaal geen recht meer op hebt, aangezien iemand helemaal geen klant meer is). En met de vele opzeggingen per maand, zal dat waarschijnlijk nog een aardig spaarpotje ook zijn voor Ziggo...
Pagina: 1 ... 30 ... 76 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie