Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:08

DON PAPA

Tweaker-fan

Miki schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:10:
[...]
Het tv platform van Ziggo is gewoon vele malen beter dan Odido zowel in kijkervaring als in specifieke kwaliteit inclusief opnemen en 4K.
Dus jij wil beweren dat je aan de beeldkwaliteit kan zien of je naar Ziggo of Odido TV aan het kijken bent? Ik heb hier beide producten, maar ik zou het echt heel knap vinden als je dit zou kunnen zien.

En ik zie toch ook grote voordelen bij Odido op tv gebied, zo kan je daar instellen hoeveel minuten een opnamen eerder moet beginnen en nog belangrijker hoelang hij moet uitlopen (zodat je niks mist als het programma uitloopt). Zo'n optie heeft de Ziggo klant nog steeds niet, daar moet de klant de programma's ervoor en erna ook opnemen om zeker te weten dat hij niks mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:15:
@meesje Hier staat de lijst zoals Ziggo DVB-C daadwerkelijk doorgeeft icm internet only.
Top! Ik kan jouw (oude) bericht geen duimpje meer geven. Te oud?
Vreemd overigens dat Ziggo een dergelijk lijst niet heeft en alleen een paar zenders noemt. Aan de andere kant willen ze dit ooit uitfaseren. Ik heb straks in de nieuwe woning ook alleen nog maar UTP kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
DON PAPA schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:20:
[...]

Dus jij wil beweren dat je aan de beeldkwaliteit kan zien of je naar Ziggo of Odido TV aan het kijken bent? Ik heb hier beide producten, maar ik zou het echt heel knap vinden als je dit zou kunnen zien.

En ik zie toch ook grote voordelen bij Odido op tv gebied, zo kan je daar instellen hoeveel minuten een opnamen eerder moet beginnen en nog belangrijker hoelang hij moet uitlopen (zodat je niks mist als het programma uitloopt). Zo'n optie heeft de Ziggo klant nog steeds niet, daar moet de klant de programma's ervoor en erna ook opnemen om zeker te weten dat hij niks mist.
Met het nieuwe platform van Odido (voorheen T-Mobile) is de bitrate ontzettend verlaagt. Het oude T-Mobile had goede en kwalitatieve streams. Nu is het een soort Viaplay/ Canal Digitaal niveau, leuk voor reguliere tv maar als je naar een beetje snelle beelden kijkt zoals sportwedstrijden zie je gelijk digitale vegen en onscherp beeld. het is gewoon troep wat Odido aanbiedt, maar okay wel lekker goedkoop.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 31-07-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Miki schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:10:
[...]
Dat komt dus omdat je appels met peren aan het vergelijken bent :>
Bijvoorbeeld: TV bij Odido met vergelijkbare propositie > tv kastje met opnemen is €7,50 extra per maand.
Bij TV start (ik noemde het lite maar het was start) wat ik had staan in mijn voorbeeld, zit ook geen opnemen. En het klopt dat er dan nog €2,50 bij komt voor een tv box, die was ik inderdaad vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:22:
[...]

Top! Ik kan jouw (oude) bericht geen duimpje meer geven. Te oud?
Vreemd overigens dat Ziggo een dergelijk lijst niet heeft en alleen een paar zenders noemt. Aan de andere kant willen ze dit ooit uitfaseren. Ik heb straks in de nieuwe woning ook alleen nog maar UTP kabels.
Vorige topic, dus niet meer te duimen. Thnx :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 00:00
DON PAPA schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:20:
[...]

Ik doe opnemen bij Ziggo nog steeds met een harddisk recorder die je ook helemaal naar wens kunt instellen. Werkt ook zonder smartcard en trek je voor een paar euro van Marktplaats af. Coax erop en gaan.

Kost niks per maand en je kunt zonder smartcard opnemen van alle zenders uit het lijstje waar in een eerdere reactie naartoe is gelinkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Hugo__Boss op 31-07-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:27:
[...]

Met het nieuwe platform van Odido (voorheen T-Mobile) is de bitrate ontzettend verlaagt. Het oude T-Mobile had goede en kwalitatieve streams. Nu is het een soort Viaplay/ Canal Digitaal niveau, leuk voor reguliere tv maar als er maar een beetje snelle beelden kijkt zoals sportwedstrijden zie je gelijk digitale vegen en onscherp beeld. het is gewoon troep wat Odido aanbiedt, maar okay wel lekker goedkoop.
Het afgelopen jaar heb ik espn via odido niet als troep ervaren. Maar voor sport ben je inderdaad bij Ziggo beter uit. En daarom ben ik over een paar weken weer Ziggo klant. :) En 9 maanden lang 50% korting (bij 1 jaar contract) + 12 maanden lang espn compleet en ziggo sport totaal, heeft natuurlijk ook geholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:36:
[...]

Het afgelopen jaar heb ik espn via odido niet als troep ervaren. Maar voor sport ben je inderdaad bij Ziggo beter uit. En daarom ben ik over een paar weken weer Ziggo klant. :) En 9 maanden lang 50% korting (bij 1 jaar contract) + 12 maanden lang espn compleet en ziggo sport totaal, heeft natuurlijk ook geholpen. :)
Wellicht dat ik door de tijd ben ingehaald maar in 2023 schommelde de bitrate nog rond de 4 a 5 Mbit/s op het nieuwe Odido/ T-Mobile tv platform. Dat is een fractie van wat KPN en Ziggo bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 31-07-2024 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@meesje ga/moet je nog kabels trekken in je nieuwe huis of zit het er al? Er bestaan ook coax én lan kabels in één... Misschien wil je dit weten / meewegen in je mogelijkheden.

'k Heb zelf in 2019 coax naar de meterkast én naar zolder gebracht (kan eventueel doorlussen in de meterkast), waar een actieve DVB-T2/DAB+ antenne staat, voor gratis NPO in HD via KPN-Digitenne. Nu overbodig voor mij, maar toen ik T-mobile internet only glasvezel gebruikte, was dat leuk. Wie weet ga ik ooit weer naar glas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:47:
@meesje ga/moet je nog kabels trekken in je nieuwe huis of zit het er al? Er bestaan ook coax én lan kabels in één... Misschien wil je dit weten / meewegen in je mogelijkheden.

'k Heb zelf in 2019 coax naar de meterkast én naar zolder gebracht (kan eventueel doorlussen in de meterkast), waar een actieve DVB-T2/DAB+ antenne staat, voor gratis NPO in HD via KPN-Digitenne. Nu overbodig voor mij, maar toen ik T-mobile internet only glasvezel gebruikte, was dat leuk. Wie weet ga ik ooit weer naar glas.
Bedankt voor het meedenken. De bekabeling zit er al. Op verschillende plekken in de woning zitten in de muur dozen waarin ik een Utp kabel kan inpluggen. Daarnaast zijn er nog aantal loze leidingen. Coax zou altijd nog kunnen. Maar op dit moment vind ik zonder coax helemaal prima. Gewoon de Next Mini via UTP aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:47
[...]

Met het nieuwe platform van Odido (voorheen T-Mobile) is de bitrate ontzettend verlaagt. Het oude T-Mobile had goede en kwalitatieve streams. Nu is het een soort Viaplay/ Canal Digitaal niveau, leuk voor reguliere tv maar als je naar een beetje snelle beelden kijkt zoals sportwedstrijden zie je gelijk digitale vegen en onscherp beeld. het is gewoon troep wat Odido aanbiedt, maar okay wel lekker goedkoop.
En die streams van Odido lopen erg achter op Ziggo en KPN, geen aanrader voor voetbal kijken.
Voor mij de reden om over te gaan naar KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13
Groentjuh schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:31:
Internet eruit wijzigen kon ik ook niet, maar het lijkt mij dat een opzegformulier met zo'n duidelijke vraag wel goed moet gaan toch? :+
Tja zeg je alleen internet op (telefonie was al over), wordt je teruggebeld en dat ze alles! voor je opzeggen.
Met veel moeite (veel in de wacht, overleg met een teamleider of zo) TV kunnen behouden maar eigenlijk kan dat niet meer (ze bieden het niet meer aan) en rekenen ze er €35 per maand voor. (telefonisch meegedeeld, ik moet de mail nog bekijken)

En dan te bedenken dat de concurrentie er €12.50 voor rekent (de eerste 8 maanden gratis. Wel IP TV, geen DVB-C) maar dat leveren ze zelf het liefst ook (met hun gepush van de Next-mini).

Ik denk dat ik maar een jaartje IP TV ga kijken, kan ik daarna altijd nog naar Trined voor DVB-C en FM radio.
Hadden ze nog iets kunnen verdienen, zijn ze me nu ècht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
LooneyTunes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:31:
[...]
Ik denk dat ik maar een jaartje IP TV ga kijken, kan ik daarna altijd nog naar Trined voor DVB-C en FM radio.
Hadden ze nog iets kunnen verdienen, zijn ze me nu ècht kwijt.
Als Trined hier leverde dan had ik dit probleem niet; Dan had Trined alles mogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
Groentjuh schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:15:
Als Trined hier leverde dan had ik dit probleem niet; Dan had Trined alles mogen leveren.
Blijkbaar heeft ODF een exclusieve deal heeft met Odido.
Trined staat wel op de lijst van ODF maar die geven zelf aan via de postcode-check dat ze niet leveren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Nu online
LooneyTunes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:41:
[...]

Trined staat wel op de lijst van ODF maar die geven zelf aan via de postcode-check dat ze niet leveren. :(
ODF ligt letterlijk aan de andere kant van het water. Hier heb ik KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
Groentjuh schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:47:
ODF ligt letterlijk aan de andere kant van het water. Hier heb ik KPN netwerk.
Volgens deze lijst zou dat geen probleem moeten zijn.
https://netwerk.kpn.com/providers/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 02:06
LooneyTunes schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:41:
[...]

Voor het eerste jaar nadat de glasvezel is geïnstalleerd, kan alleen Odido het netwerk gebruiken, waarna andere ISP's kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 21:44
ucsdcom schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:13:
[...]

Gek genoeg zit daar bij Ziggo geen relatie tussen. Toen ik in een weekend deal goedkoop een abonnement op glasvezel bij Odido had kunnen pakken met 8 ipv. 6 maanden korting, toen wilde zij na online kijken en daar weer de gewone 6 maanden zien, toch niet de 8 of 9 maanden korting geven, omdat de Odido aanbieding maar 6 maanden was. 8)7

Ze geloofden het niet, dus geen gebruik gemaakt van de 14 dagen bedenktijd bij Odido, maar de overstap door laten gaan.

Hoe slechter het met Ziggo gaat, des te minder lijken ze te doen voor hun bestaande klanten.
Artikel.

https://www.totaaltv.nl/n...rnetabonnement-goedkoper/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 18:50
Enige mintpunt aan Ziggo is dat gestalk van ze als je online hebt opgezegd.
Was na mijn opzegging een week niet bereikbaar. En werd gemiddeld 3x per dag gebeld. En kreeg ook nog bijna elke dag een SMSje.

Maar als puntje bij paaltje komt, kunnen ze je toch geen mooie korting geven.
Sefaex schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:51:
Mijn Ziggo internet + tv abonnement verloopt op 29 aug. Maar eigenlijk ben ik best tevreden met Ziggo.
Echter kan (of wil) Ziggo mij niet dezelfde korting geven die nieuwe klanten ook krijgen.

Kan ik op 30 aug zonder problemen opnieuw internet aanvragen bij Ziggo. Of gaat dit niet lukken ?
Iemand ervaring hiermee ?
Even terugkomend op mijn vorige post.
Ik heb ook een KVK. Dus zou eventueel ook als bedrijf een nieuwe abbo kunnen afsluiten op 30 aug. Lees vaak dat zakelijke abonnementen aanzienlijk duurder zijn.

Maar nou heb ik voor de grap de prijzen vergeleken.
En eerlijk gezegd vind ik het reuze meevallen.

Zakelijk start 400/40 en TV compleet start + 1 jaar gratis ESPN compleet kost je:

9 maanden €29,25 excl btw (€35,39 incl btw) overige 3 maanden betaal je €58,50 excl (€70,79) = €530,88 per jaar

Als consument betaal je voor hetzelfde pakket 6 maanden €33,50, overige 6 maanden €67,00 = €603 per jaar

Ik weet dat het nog vroeg is. :P Maar is mijn berekening nou correct. En is zakelijk nou echt goedkoper dan een regulier abonnement ?

Ik heb momenteel 1000/100 bij ziggo. En betaal hiervoor 12 x €38,25 = €459 per jaar (zonder gratis ESPN trouwens).

Bij nader inzien is 1000 mb veel te veel voor ons. Dus minder snelheid is voor ons geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sefaex Dat stalken komt mij niet bekend voor. Ik werd pas gebeld rond de periode dat mijn jaarcontract bij Odido afliep.
Verder is mijn advies om te bellen met Ziggo. Als nieuwe klant krijg je telefonisch een betere deal bij een jaarcontract: 9 maanden 50% korting + 12 maanden ESPN compleet/ziggo sport totaal + 2 wifi punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
Op dit moment heb ik tot 24 september 'Internet Only' voor € 64/maand met 1GB
Overstappen naar zakelijk (ik heb een KVK) komt 'Internet Only' (incl. korting en incl BTW) op € 42,35/maand uit. 'Internet+TV Start' is echter goedkoper: € 42,05/per maand. Beide op 1,2 GB.
Dit kun je zelf online regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Jay-B schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:54:
[...]

In de basis hoef je dat niet aan te geven. Die blijven standaard actief tenzij je expliciet vraagt om ze te deactiveren. In de gevallen dat het wel fout gaat kan de kaart weer geactiveerd worden (lees orderproblemen of iets dergelijks).

[...]

Het hangt sowieso af van wat je nu exact hebt. Je zult altijd over moeten stappen naar een bundel die nu verkocht wordt. Met alleen TV is dat eigenlijk alleen nog TV Start (CI+).
Dat is nu inderdaad gebeurd. Internet telefonisch opgezegd en omdat ik nog een oude abo vorm had is nu inderdaad TV Start (CI+) "besteld". Men stuurt over een maand dus een CI+ module. Benieuwd of de oude smartcard blijft werken tegen die tijd en ik het pakketje.

Gek genoeg hoef ik de 2 jaar oude connectbox niet terug te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:59
pdukers schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:28:
[...]

Dat is nu inderdaad gebeurd. Internet telefonisch opgezegd en omdat ik nog een oude abo vorm had is nu inderdaad TV Start (CI+) "besteld". Men stuurt over een maand dus een CI+ module. Benieuwd of de oude smartcard blijft werken tegen die tijd en ik het pakketje.

Gek genoeg hoef ik de 2 jaar oude connectbox niet terug te sturen.
Hier kun je zien welke apparaten ze nog wel terugwillen en welke niet. De CI+ module schijnbaar niet meer maar ook de Connectbox V1 niet meer. https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Nu online
SirMemeAlot schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:35:
[...]

De CI+ module schijnbaar niet meer
Ik heb hier op een plakje dood boom staan dat ze die +/- 6 jaar oude CI+ module terug willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Groentjuh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:37:
[...]

Ik heb hier op een plakje dood boom staan dat ze die +/- 6 jaar oude CI+ module terug willen...
Meen me ook te herinneren dat deze recentelijk nog wel op die pagina stond, want moet laatst ook iets terug sturen. Dus wellicht dat dit heel recentelijk is aangepast of anders een foutje op de website :)

Als ik op deze pagina kijk: https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturen staat ook letterlijk dit:
Breng oudere apparaten naar de milieustraat
Breng deze verouderde apparaten en CI+ modules naar de milieustraat. Of kijk op wecycle.nl waar je bij jou in de buurt elektronica inlevert.
Hier staat dan weer dat je wel vervangingswaarde moet betalen bij het niet terugsturen van een CI+ module:

https://www.ziggo.nl/tarieven/algemeen

CI+ Module of smartcard
€ 29,00

Lijkt erop dus dat ze deze ook gaan uitfaseren.

[ Voor 40% gewijzigd door SirMemeAlot op 01-08-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 06:44
Hier matige start, ivm slecht verlengaanbod overgestapt van KPN glas naar ziggo en Vodafone voor mobiel. Startbox ontvangen zojuist en natuurlijk geen signaal op de kabel. Er kan pas 8 aug monteur komen op zijn vroegst en die moet dan niet alleen in de wijkkast het kabeltje inpluggen, maar ook bij mij thuis controleren of alles werkt waardoor ik ervoor thuis moet blijven. Wat me frustreert is dat ik bij aanvragen abo al aan heb gegeven dat er geen signaal meer op de kabel zat (dvb-c sinds paar maanden niet meer actief op de “normale” tv). En dan toch door deze hoepeltjes springen weer. Irritant. Hoop dat ik geen spijt krijg van deze overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gustavson schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:19:
Hier matige start, ivm slecht verlengaanbod overgestapt van KPN glas naar ziggo en Vodafone voor mobiel. Startbox ontvangen zojuist en natuurlijk geen signaal op de kabel. Er kan pas 8 aug monteur komen op zijn vroegst en die moet dan niet alleen in de wijkkast het kabeltje inpluggen, maar ook bij mij thuis controleren of alles werkt waardoor ik ervoor thuis moet blijven. Wat me frustreert is dat ik bij aanvragen abo al aan heb gegeven dat er geen signaal meer op de kabel zat (dvb-c sinds paar maanden niet meer actief op de “normale” tv). En dan toch door deze hoepeltjes springen weer. Irritant. Hoop dat ik geen spijt krijg van deze overstap
Bijzonder, dat zou betekenen dat ze toch wel afsluiten wanneer er geen abo is.
Hoe lang was de aansluiting zonder abo?
Kan je je eigen installatie uitsluiten? Niet geklust in de buurt van je aop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
gustavson schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:19:
Hoop dat ik geen spijt krijg van deze overstap.
Want met deze zin gaat alles wel goed of hou je liever het glas half leeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 06:44
Wolly schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:23:
[...]

2 jaar zonder abo, dvb-c heeft denk ik nog jaartje na afsluiten gewerkt. Eigen installatie lijkt me sterk als oorzaak, heb het modem direct op de hoofdaansluiting aangesloten ook zonder signaal.
Misschien is er in de straat wat kapot getrokken ergens, maar bij mijn weten geen recente werkzaamheden. Heb in het forum meerdere berichten hier gelezen over het loskoppelen in de wijkcentrale, dus vandaar dat dit mijn hoofdverdachte is. Volgende week hoor ik het wel van de monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolly schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:23:
[...]

Ja ze sluiten wel af, soms bij gelegenheid als ze toch in de kast zijn.

In mijn wijk was een storingsbron en hebben ze alles nagemeten. Het is natuurlijk suf als een ex klant het netwerk instabiel maakt voor betalende klanten met een oude TV oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
leuk voor reguliere tv maar als je naar een beetje snelle beelden kijkt zoals sportwedstrijden zie je gelijk digitale vegen en onscherp beeld. het is gewoon troep wat Odido aanbiedt, maar okay wel lekker goedkoop.
Kijk ook even naar ZiggoGo TV (kanaal 13) en Sport2 waar Ziggo nu voor alle voetballiefhebbers de wedstrijd van Ajax in 720P aan het uitzenden is, dat is pas echt troep, en daar betaal je als Ziggo klant dan ook nog eens de hoofdprijs voor 😉

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 01-08-2024 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
DON PAPA schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:54:
[...]

Kijk ook even naar kanaal 13 en Sport2 waar Ziggo nu voor alle voetballiefhebbers de wedstrijd van Ajax in 720P aan het uitzenden is, dat is pas echt troep, en daar betaal je als Ziggo klant dan ook nog eens de hoofdprijs voor 😉
Je bent een aantal zaken door elkaar aan het halen.

De Ziggo Go app biedt alleen voor 12 zenders FHD kwaliteit aan. Daarnaast wordt ook Ziggo Sport 1 in FHD uitgezonden.

De Next Mini is een ander verhaal, daar geldt de beperking niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 01-08-2024 21:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:32:
[...]

Je bent een aantal zaken door elkaar aan het halen. De Ziggo Go app biedt alleen voor de eerste 10 zender FHD kwaliteit aan en daar vallen de sportwedstrijden dus buiten.

De Next Mini is een andere verhaal, daar geldt de beperking niet ;)
Klopt inderdaad. Via Next Mini en DVB-C is het gewoon 1080i, ook op kanaal 13. Al heb ik de indruk dat de productie in Servië nu ook niet echt van een hoog niveau is, dus dat speelt misschien ook nog mee.

Ziggo Sport (kanaal 14) is via de app (Ziggo GO TV) overigens wel in goede kwaliteit. Ziggo TV (kanaal 13) inderdaad niet.

Ziggo Sport Free kijkers voor het Europese voetbal zullen ditzelfde kwaliteitsverschil ervaren tussen Ziggo Sport Free 1 (1080p) en Ziggo Sport Free 2 en 3 (720p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

TexMex schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:42:
[...]
Ziggo Sport is via de app (Ziggo GO TV) overigens wel in goede kwaliteit. Ziggo TV (kanaal 13) inderdaad niet.

Ziggo Sport Free kijkers voor het Europese voetbal zullen ditzelfde kwaliteitsverschil ervaren tussen Ziggo Sport Free 1 (1080p) en Ziggo Sport Free 2 en 3 (720p).
Precies, als je een Ziggo internet only abonnement met ZiggoGo TV heb, dan kon je (net als alle free sport kijkers) het eerste gedeelte van de wedstrijd alleen (wat op kanaal 13 werd uitgezonden) met een beeldkwaliteit van 720p bekijken. Pas toen FC Twente klaar was op kanaal 14, kon je daar de rest van de wedstrijd op 1080p kijken.

Gewoon lachwekkend dat de hoofdsponsor, Ajax op deze manier op het scherm zet 🫣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DON PAPA schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:04:
[...]

Precies, als je een Ziggo internet only abonnement met ZiggoGo TV heb, dan kon je (net als alle free sport kijkers) het eerste gedeelte van de wedstrijd alleen (wat op kanaal 13 werd uitgezonden) met een beeldkwaliteit van 720p bekijken. Pas toen FC Twente klaar was op kanaal 14, kon je daar de rest van de wedstrijd op 1080p kijken.

Gewoon lachwekkend dat de hoofdsponsor, hun club op deze manier op het scherm zet 🫣🤣
Eens hoor, en dat gaat zeker onder Ziggo Sport Free kijkers een flinke klachtenstroom opleveren als het seizoen straks echt begonnen is. Als Ziggo wijs is zetten ze Ziggo Sport Free 2 en 3 (en kanaal 13) ook om naar die hogere kwaliteit. Het verschil is echt groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
TexMex schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:42:
[...]

Klopt inderdaad. Via Next Mini en DVB-C is het gewoon 1080i, ook op kanaal 13. Al heb ik de indruk dat de productie in Servië nu ook niet echt van een hoog niveau is, dus dat speelt misschien ook nog mee.

Ziggo Sport (kanaal 14) is via de app (Ziggo GO TV) overigens wel in goede kwaliteit. Ziggo TV (kanaal 13) inderdaad niet.

Ik ben overigens benieuwd of de Ziggo Sport totaal kanalen (40x) allemaal in FHD worden uitgezonden of dat daar ook kwaliteitsverschillen in zitten. Aangezien ik Ziggo Sport Totaal heb kijk ik nauwelijks naar kanaal 13 en 14.

Ik vermoed overigens zelf dat Ziggo vroeg of laat wel kanaal 13 ook omhoog zet aangezien het eerste kanaal ook al FHD is.

Overigens bij Odido worden de Nederlandse zenders met max 6Mbit/s doorgegeven, de rest wordt aangeboden met 4,5 á 5 Mbit/s. Dat is wel in flink contrast met wat KPN en Ziggo aanbieden, die meer dan het dubbele aanbieden. Waar je je niet druk om kunt maken om hier speciaal te komen klagen over een gratis kanaaltje in dezelfde kwaliteit 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:32:
[...]

Ik ben overigens benieuwd of de Ziggo Sport totaal kanalen (40x) allemaal in FHD worden uitgezonden of dat daar ook kwaliteitsverschillen in zitten. Aangezien ik Ziggo Sport Totaal heb kijk ik nauwelijks naar kanaal 13 en 14.

Ik vermoed overigens zelf dat Ziggo vroeg of laat wel kanaal 13 ook omhoog zet aangezien het eerste kanaal ook al FHD is.

Overigens bij Odido worden de Nederlandse zenders met max 6Mbit/s doorgegeven, de rest wordt aangeboden met 4,5 á 5 Mbit/s. Dat is wel in flink contrast met wat KPN en Ziggo aanbieden, die meer dan het dubbele aanbieden. Waar je je niet druk om kunt maken om hier speciaal te komen klagen over een gratis kanaaltje in dezelfde kwaliteit 8)7
Hier kun je de specificaties en bitrates per kanaal inzien: https://www.digitalbitrat...&liste=2&live=202&lang=en.

Ziggo Sport Free maakt mij persoonlijk overigens ook niets uit, maar het lijkt me voor je imago niet goed als je straks in een Viaplay achtige situatie terechtkomt qua kritiek. En na twee keer Ajax in zeer matige 720p zie je dat bij de Ziggo Sport Free kijkers langzaam al beginnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
TexMex schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:55:
En na twee keer Ajax in zeer matige 720p zie je dat langzaam al beginnen.
Ligt dat aan Ajax of aan Ziggo?

I'll leave myself out.

Note: * RobertMe heeft totaal niks met voetbal, en ook zeer zeker niet bedoelt als "club A is beter dan club B"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Miki schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:32:
[...]
Waar je je niet druk om kunt maken om hier speciaal te komen klagen over een gratis kanaaltje in dezelfde kwaliteit 8)7
Ik maak mij nergens druk over, ik liet alleen even zien dat Ziggo een bepaalde groep van zijn klanten ook gewoon troep levert (om in je eigen bewoordingen te blijven). Maar blijkbaar mag jij hier wel zeggen "als je naar een beetje snelle beelden kijkt zoals sportwedstrijden zie je gelijk digitale vegen en onscherp beeld. Het is gewoon troep wat Odido aanbiedt" maar owee als je laat zien dat Ziggo dezelfde troep levert. |:( 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 02-08-2024 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
DON PAPA schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Ik maak mij nergens druk over, ik liet alleen even zien dat Ziggo een bepaalde groep van zijn klanten ook gewoon troep levert (om in je eigen bewoordingen te blijven). Maar blijkbaar mag jij hier wel zeggen "als je naar een beetje snelle beelden kijkt zoals sportwedstrijden zie je gelijk digitale vegen en onscherp beeld. Het is gewoon troep wat Odido aanbiedt" en doe je dit terug over Ziggo dan is het klagen |:( 8)7
Als je Odido’s tv platform vergelijkt met de andere grote spelers Ziggo en KPN dan is het heel teleurstellend wat Odido biedt. De kwaliteit van de streams van lineaire tv is gewoon te laag. Odido biedt max 6 Mbit/s voor de Nederlandse hoofdzenders en de thema zenders 5 Mbit/s of minder. Zowel KPN en Ziggo zitten daar dik overheen met 12 Mbit/s en KPN biedt zelfs over haar glaszenders nog een keer een verdubbeling aan. Op een grote tv merk je dat verschil heel snel op en al helemaal bij snelle beelden. Als voorbeeld 1Mbit/s verschil tussen ViaPlay en F1TV werd al heel snel duidelijk in de details en kleuren. Laat staan dus dat er een verdubbeling wordt aangeboden door de concurrenten. Dan kun je dus inderdaad stellen dat Odido’s tv platform “troep” levert voor de prijs die ze vragen.

Andersom levert Ziggo voor het internet gedeelte een niet concurrerend dienst. Zeker als je hoge upload nodig hebt is Ziggo het net niet en kun je gerust stellen ondermaats in verhouding tot de prijs. De klachten erover zijn dan ook meer dan terecht, zeker als het daarnaast ook nog je enige aanbieder in de wijk is. Ook dit zou je kunnen labelen als troep als je dat gelukkig maakt.
Maar net zoals bij Odido is het aan de gebruikers en hún behoeften om vast te stellen bij welke dienstverlener ze hun diensten afnemen.

Het is mooi dat er concurrentie is en dat er wat te kiezen valt tussen de grote drie als het gaat om prijzen en diensten, laat daarom iedereen een keuze maken die aansluit bij hun behoeften :)

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 02-08-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:15:
Andersom levert Ziggo voor het internet gedeelte een niet concurrerend dienst. Zeker als je hoge upload nodig hebt is Ziggo het net niet en kun je gerust stellen ondermaats in verhouding tot de prijs. De klachten erover zijn dan ook meer dan terecht, zeker als het daarnaast ook nog je enige aanbieder in de wijk is. Ook dit zou je kunnen labelen als troep als je dat gelukkig maakt.
Maar net zoals bij Odido is het aan de gebruikers en hún behoeften om vast te stellen bij welke dienstverlener ze hun diensten afnemen.
Nah, de kwaliteit van Ziggo internet is IMO prima. Ze leveren zelfs IPv6 (hoi Odido). Dat de snelheden niet bij alle klanten past is dan weer wel zo. Maar dat zegt IMO niks over de kwaliteit die je krijgt (als in, voor mij is het stabiel / "werkt altijd", je krijgt IPv6 i.t.t. sommige andere ISPs, ik kan alle websites / ... bereiken die ik ook met andere ISPs kan bereiken, de IP adressen (/het IPv4 adres en de IPv6 prefix) zijn ook nog eens stabiel, ...).
Maar de snelheid mag natuurlijk altijd hoger zijn, en de prijs lager :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:54
RobertMe schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Nah, de kwaliteit van Ziggo internet is IMO prima. Ze leveren zelfs IPv6 (hoi Odido). Dat de snelheden niet bij alle klanten past is dan weer wel zo. Maar dat zegt IMO niks over de kwaliteit die je krijgt (als in, voor mij is het stabiel / "werkt altijd", je krijgt IPv6 i.t.t. sommige andere ISPs, ik kan alle websites / ... bereiken die ik ook met andere ISPs kan bereiken, de IP adressen (/het IPv4 adres en de IPv6 prefix) zijn ook nog eens stabiel, ...).
Maar hetzelfde geldt ook voor TV bij Odido , hele volksstammen kunnen er prima naar kijken en zijn tevereden. Om het 'troep' te noemen is ook onzin. Mijn schoonpa is poosje geleden overgestapt naar Odido (heb ik niet geadviseerd :P ), en is hardstikke tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jef61 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:58:
[...]

Maar hetzelfde geldt ook voor TV bij Odido , hele volksstammen kunnen er prima naar kijken en zijn tevereden. Om het 'troep' te noemen is ook onzin. Mijn schoonpa is poosje geleden overgestapt naar Odido (heb ik niet geadviseerd :P ), en is hardstikke tevreden.
Het woord ‘troep’ vind ik zeer oneerbiedig.
Zelf heb ik een jaar lang Odido TV gehad, en ook al is Ziggo op TV gebied beter, vond ik het een dikke prima. Ook voetbalwedstrijden vond ik goed te doen. Ik moet wel zeggen dat ik keek via een Apple TV op een 50 inch HD scherm. Straks in onze nieuwe woning wil ik een 4K 65 inch scherm kopen en ongetwijfeld zal me het slechtere beeld me meer opvallen. Daarom weer terug naar Ziggo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Ik waardeer Ziggo op dat vlak wel, ze hebben grondig onderzoek gedaan in mijn wijk en zaken opgelost. In 2021 ben in weg gevlucht omdat ze toen niet konden doorpakken. Nu in 2024 zetten ze beter in op kwaliteit en ze zullen ook moeten ivm ODFMA kanalen die toch regelmatig verbreken (door de lage frequentie) als je zoekt op de ziggo community. De wijknetten hebben mijn inziens meer aandacht nodig dan vroeger, om de betalende klant een stabiele verbinding te geven op een toch wat meer kwetsbare coax techniek tov glasvezel.

Dat ze zich zo inzetten op kwaliteit, de laatste jaren geen last hebben van DDOS (glasnet vorige week nog). IPv6 leveren en een scherp TV beeld maakt het een prima provider.

Natuurlijk zou ik als Tweaker liever glasvezel internet en het NEXT TV kastje hebben van Ziggo: best of both worlds vanuit techniek geredeneerd. KPN glas had 1x downtime in 1,5 jaar en Ziggo heeft elke maand wel onderhoud in de nacht of micro glitches overdag.

Als ze mijn abonnement verlengen en ze doen er weer een jaar gratis Disney + bij en voor papa zelf een leuke maandelijkse korting dan zijn we als gezin om te kopen. Die 100Mbit up dat gebruik ik bijna nooit. Natuurlijk is een speedtest test met 940/940 erg bevredigend als Tweaker maar de kids die lachend kijken naar gratis Disney + is ook wat waard.

Zo is er voor ieder wat wils. Ik denk dat Ziggo inzet op de familie/content kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@stormfly Dat laatste lijkt me wel haalbaar.
Als nieuwe klant krijgen we straks 12 maanden lang ESPN compleet + Ziggo Sport Totaal en 9 maanden 50% korting. Over een jaar bel ik wel weer en als ze dan een jaar lang voetbal er bij doen en wat korting, zijn we als gezin ook weer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

stormfly schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:22:
[...]
Natuurlijk zou ik als Tweaker liever glasvezel internet en het NEXT TV kastje hebben van Ziggo: best of both worlds vanuit techniek geredeneerd.
Eigenlijk is het enige verschil met glasvezel de lagere uploadsnelheid. Voor de rest is eigenlijk alles exact hetzelfde. De laatste meters van een glasvezelnetwerk zijn net zo koper als de laaste meter kabelinternet. :P

Ik heb al jaren Ziggo en ben zeer tevreden over alles. Ik ben nog geen glasvezelinternetaanbieder tegengekomen die mij hetzelfde kan bieden voor de prijs die ik nu betaal.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:32:
[...]

Eigenlijk is het enige verschil met glasvezel de lagere uploadsnelheid. Voor de rest is eigenlijk alles exact hetzelfde. De laatste meters van een glasvezelnetwerk zijn net zo koper als de laaste meter kabelinternet. :P
Ja en nee, voor 95% van de klanten zeker wel. Voor mijzelf hou ik van een hoge uptime en een XGSPON netwerk heeft minder onderhoud nodig. Ziggo ligt er in de nacht best vaak uit door onderhoud. Soms merk ik dat omdat ik ook nog voor klanten bezig ben, maar vaak merkt alleen mijn monitoring het:).

Even los van de microglitches overdag die mijn wijk doormaakt en Ziggo druk mee bezig is. Is overigens op meerdere modems tegelijk als het uitvalt.

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 02-08-2024 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:32:
[...]

Ik heb al jaren Ziggo en ben zeer tevreden over alles. Ik ben nog geen glasvezelinternetaanbieder tegengekomen die mij hetzelfde kan bieden voor de prijs die ik nu betaal.
Ziggo=betere beeldkwaliteit
Odido=hoge upload

Dat laatste heb ik afgelopen jaar nooit nodig gehad.
Indien je voor internet only gaat is Odido natuurlijk een no brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:39:
[...]

Indien je voor internet only gaat is Odido natuurlijk een no brainer.
Voor mij niet want geen IPv6 en met XGSPON glas van KPN, wat ze huren, hebben ze al een jaar packetloss wat nu eindelijk aandacht krijgt.

Qua prijs ben ik het wel met je eens.

En daar zit voor mij het verschil met de nieuwe Ziggo mentaliteit, Ziggo pakt door bij problemen en neemt klanten serieus. Odido met hun manier van werken was een jaar lang niet in staat om deze problemen op landelijk niveau te bundelen en bij KPN neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 11-06 21:06
"En daar zit voor mij het verschil met de nieuwe Ziggo mentaliteit, Ziggo pakt door bij problemen en neemt klanten serieus."

Meen je dat nu echt of steek je nu je kop in het zand......

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

stormfly schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Ja en nee, voor 95% van de klanten zeker wel. Voor mijzelf hou ik van een hoge uptime en een XGSPON netwerk heeft minder onderhoud nodig. Ziggo ligt er in de nacht best vaak uit door onderhoud. Soms merk ik dat omdat ik ook nog voor klanten bezig ben, maar vaak merkt alleen mijn monitoring het:).

Even los van de microglitches overdag die mijn wijk doormaakt en Ziggo druk mee bezig is. Is overigens op meerdere modems tegelijk als het uitvalt.
Ik herken geen enkele van de genoemde problemen. Als Ziggo er 's nachts uitligt dan is dat hooguit een paar minuten en daar merk ik niets van. Nu staat de wijkkast hier naast mijn deur. Misschien scheelt dat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Ik maak mij nergens druk over, ik liet alleen even zien dat Ziggo een bepaalde groep van zijn klanten ook gewoon troep levert (om in je eigen bewoordingen te blijven). Maar blijkbaar mag jij hier wel zeggen "als je naar een beetje snelle beelden kijkt zoals sportwedstrijden zie je gelijk digitale vegen en onscherp beeld. Het is gewoon troep wat Odido aanbiedt" maar owee als je laat zien dat Ziggo dezelfde troep levert. |:( 8)7
Bovendien kun je je afvragen, waarom die zenders via de tv-app níet in 1080p?

Het verschil in bitrate is marginaal: 5,25 Mb/s voor de zenders in 1080p HEVC (Ziggo Sport Free 1 en 'kanaal 14') en 4,96 Mb/s voor de zenders in 720p AVC (Ziggo Sport Free 2 en 3 en 'kanaal 13'). Dit kun je simpel controleren door in de instellingen van Ziggo GO TV onder 'Systeem' 'Video overlay' aan te zetten.

Het is dus vooral de HEVC-codec die de beeldkwaliteit een boost geeft en het is niet dat het enorm veel extra data kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

TexMex schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:19:
[...]
Het verschil in bitrate is marginaal: 5,25 Mb/s voor de zenders in 1080p HEVC (Ziggo Sport Free 1 en 'kanaal 14')
Ow dus de bitrate van de eerste 12 kanalen en kanaal 14 bij ZiggoGo TV app zijn zelfs nog lager dan de hoofd kanalen bij de Odido TV app. Dan snap ik wel dat ik niet echt verschil zie tussen Ziggo Sport1 en de hoofd kanalen van de Odido TV app op mijn AppleTV (lees: allebei een dikke prima)

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 02-08-2024 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:52:
[...]

Ow dus de bitrate van de eerste 12 kanalen en kanaal 14 bij ZiggoGo TV app zijn zelfs nog lager dan de hoofd kanalen bij de Odido TV app. Dan snap ik wel dat ik niet echt verschil zie tussen Ziggo Sport1 en de hoofd kanalen van de Odido TV app op mijn AppleTV
Not sure if trolling ;)

Maar als Ziggo inderdaad HEVC (h.265) gebruikt kan de beeldkwaliteit wel een stuk beter zijn dan AVC (h.264), ondanks dezelfde bitrate. Simpelweg omdat bij HEVC de compressie weer een stuk beter is. Daardoor dat een vergelijking puur op bitrate onzinnig is. De codec zal wel gelijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:55:
[...]

Not sure if trolling ;)

Maar als Ziggo inderdaad HEVC (h.265) gebruikt kan de beeldkwaliteit wel een stuk beter zijn dan AVC (h.264), ondanks dezelfde bitrate. Simpelweg omdat bij HEVC de compressie weer een stuk beter is. Daardoor dat een vergelijking puur op bitrate onzinnig is. De codec zal wel gelijk moeten zijn.
Klopt en bij vrijwel alle providers is dit gewoon nog ouderwets AVC / h.264.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:55:
[...]

Not sure if trolling ;)

Om eraan toe te voegen, zowel Odido als KPN en Ziggo bieden hun streams voor lineaire op het standaard tv platform aan in h.264 (AVC) en dan telt echt iedere Mbit/s. Het verschil tussen 6Mbit/s en 12 Mbit/s bij KPN en Ziggo is dan heel goed waarneembaar. Zelfs 1Mbit is al zichtbaar als je bij F1, Viaplay vergelijkt met F1TV als beide uitzendingen in h.264 worden aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
stormfly schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:50:
[...]
Voor mij niet want geen IPv6 en met XGSPON glas van KPN, wat ze huren, hebben ze al een jaar packetloss wat nu eindelijk aandacht krijgt.
Gelukkig hebben ze bij ons een AON glasvezelnetwerk aangelegt. Mijn glasvezel gaat rechtstreeks naar de PoP en is via een mediaconverter rechtstreeks aangesloten op een switch van mijn provider. Ik krijg dus puur ethernet op mijn glasvezel binnen zonder allerlei omzettingen (zelfs geen PPPoE) en dus hele lage ping tijden. De SFP is rechtsteeks aangesloten op mijn router. Wat mij betreft is dit de ideale 'internet only verbinding', maar.., je moet wel alles zelf regelen wat betreft TV enz. dus niet voor iedereen geschikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Jef61 Er is geen AON aangelegd. AON is de techniek. Je bedoelt P2P (Point 2 point). Mijn Primevest en bij ODF is het ook P2P maar wel met (X)Gpon in de centrale. Voordeel van een P2P is dat elke provider zijn eigen apparatuur kan gebruiken zonder eerst via een andere belichter te moeten, zoals bij de nieuwe KPN netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:48:
@Jef61 Er is geen AON aangelegd. AON is de techniek. Je bedoelt P2P (Point 2 point). Mijn Primevest en bij ODF is het ook P2P maar wel met (X)Gpon in de centrale. Voordeel van een P2P is dat elke provider zijn eigen apparatuur kan gebruiken zonder eerst via een andere belichter te moeten, zoals bij de nieuwe KPN netwerken.
Ik had deze beschrijving gebruikt:https://www.routershop.nl...t-to-multipoint-glasvezel
Daarom kwam ik met de term AON maar ik denk dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:04:
"En daar zit voor mij het verschil met de nieuwe Ziggo mentaliteit, Ziggo pakt door bij problemen en neemt klanten serieus."

Meen je dat nu echt of steek je nu je kop in het zand......
Ik meen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Ik hoor wekelijks andere verhalen. Ik hoor wekelijks van mensen dat ze bij Ziggo zijn weggegaan. Omdat ze bij Ziggo allemaal problemen hadden en Ziggo er niks aan wilde doen. Monteur kon niet langskomen, kon niet testen of de coax nog goed was, of had nergens verstand van, etc. Of advies van de klantenservice doe de stekker er maar in en uit, paar keer per week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:04
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

Ik hoor wekelijks andere verhalen. Ik hoor wekelijks van mensen dat ze bij Ziggo zijn weggegaan. Omdat ze bij Ziggo allemaal problemen hadden en Ziggo er niks aan wilde doen. Monteur kon niet langskomen, kon niet testen of de coax nog goed was, of had nergens verstand van, etc. Of advies van de klantenservice doe de stekker er maar in en uit, paar keer per week....
Volgens mij heeft iedereen bij iedere provider andere ervaring.

Toen ik net in mijn nieuwe huis woonde kreeg ik tv niet aan de gang en internet wel. Bleek de kabel helemaal verrot te zijn, waardoor sommige frequenties niet doorkwamen. Werd gewoon netjes opgelost. Ik kreeg de maanden dat ik geen tv kon kijken (vergunning om de straat open te gooien duurde even) volledig vergoed.

Ook een modem met kuren werd gewoon netjes afgehandeld.

Ik geloof meteen dat er mensen zijn met horrorverhalen bij Ziggo, maar is dat niet bij iedere provider zo?

[ Voor 5% gewijzigd door gwabber op 02-08-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Zeker, maar Ziggo is alleen niet beter dan de gemiddelde andere grote provider. Wat mij betreft hebben ze allemaal genoeg problemen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Qua prijs ben ik het wel met je eens.

En daar zit voor mij het verschil met de nieuwe Ziggo mentaliteit, Ziggo pakt door bij problemen en neemt klanten serieus. Odido met hun manier van werken was een jaar lang niet in staat om deze problemen op landelijk niveau te bundelen en bij KPN neer te leggen.
Ongetwijfeld zal voor enkele tweakers ipv6 belangrijk zijn, maar voor de gemiddelde consument zal dit denk ik echt een zorg zijn. Zelf boeit het mij ook niet. Maar zo zie je maar weer: ieder heeft zijn/haar eigen voorkeuren. De een wil uitstekende beeldkwaliteit, de ander een hoge upload, weer een ander heel graag ipv6. En de een heeft weer zeer slechte ervaringen met de helpdesk van Odido, de ander juist weer bij Ziggo. Ik heb jarenlang bij Ziggo gezeten, maar nooit problemen ervaren. En het afgelopen jaar bij Odido ook geen enkel probleem.

Al met al ieder heeft zijn eigen voorkeuren en ervaringen wat bepaalt welke providers het beste bij hem/haar past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:15:
[...]

Ik herken geen enkele van de genoemde problemen. Als Ziggo er 's nachts uitligt dan is dat hooguit een paar minuten en daar merk ik niets van. Nu staat de wijkkast hier naast mijn deur. Misschien scheelt dat. ;)
Volgens mij nog wel korter dan een paar minuten, want vrij snel zal mijn NAS piepen (via e-mail) dat ie niet bereikbaar is via DDNS. Bij het sporadische onderhoud (kreeg ik overigens van te voren een mail van) was dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
Nou, deze is helemaal mooi;

Ik ben door mn email backlog van Ziggo factuurmeldingen etc. heen aan het gaan en daar staat ineens een melding tussen gedateerd medio juli dat mijn abonnement per afspraak opgezegd wordt per 1 sept 2024.

Klopt geen drol van. Nooit akkoord voor gegeven.
Dus even snel in proberen te loggen op Mijn Ziggo om uit te vogelen wat er aan de hand is en te herstellen; maar - nada. Inloggegevens werken al niet meer.

En na te pogen in te loggen krijg ik ineens een SMS binnenrollen op mn telefoon dat de opzegging verwerkt is, en om de apparatuur op tijd retour te sturen of contact op te nemen als ik 'toch niet wil opzeggen'.

WTF.
'tuurlijk ook net na achten, dus telefonisch contact niet meer beschikbaar.
En chatten online via webbrowser kan niet meer - alleen nog maar via een app.
(Tja; heb je niets aan als je alleen een dumb-phone gebruikt...)

Yey! Ik ga vanavond een goede nachtrust hebben, zeg.
Dank je wel, Ziggo! :(

[ Voor 15% gewijzigd door R4gnax op 02-08-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:26
R4gnax schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:57:
WTF.

En als ze straks de boel rechttrekken - waarschijnlijk net als ik iemand die per telefoon op heeft gezegd waarbij een tikfout gemaakt is - en ze melden "Maakt u zich geen zorgen, alles komt goed", dat is het moment om een telefonische ingang te vragen voor als het toch misgaat. Bij mij ging alsnog op de beloofde dag alles op zwart ... Is ook wel weer hersteld, maar dat duurde toch even.

1 September is nog ver weg he, extra biertje vanavond, dat komt allemaal weer goed!

[ Voor 5% gewijzigd door Houtenklaas op 02-08-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
R4gnax schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:57:
Nou, deze is helemaal mooi;

Ik ben door mn email backlog van Ziggo factuurmeldingen etc. heen aan het gaan en daar staat ineens een melding tussen gedateerd medio juli dat mijn abonnement per afspraak opgezegd wordt per 1 sept 2024.

Klopt geen drol van. Nooit akkoord voor gegeven.
Dus even snel in proberen te loggen op Mijn Ziggo om uit te vogelen wat er aan de hand is en te herstellen; maar - nada. Inloggegevens werken al niet meer.

En na te pogen in te loggen krijg ik ineens een SMS binnenrollen op mn telefoon dat de opzegging verwerkt is, en om de apparatuur op tijd retour te sturen of contact op te nemen als ik 'toch niet wil opzeggen'.

WTF.

Huh dat is gek, je hebt geen contact gehad recentelijk of rare truucjes uitgehaald om korting te krijgen zoals op andermans naam (vrouw/kind whatever)?

Kan me haast niet voorstellen dat dit zonder aanleiding gaat en dat ze dit gewoon doen door systeemfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Houtenklaas schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:23:
[...]

En als ze straks de boel rechttrekken - waarschijnlijk net als ik iemand die per telefoon op heeft gezegd waarbij een tikfout gemaakt is - en ze melden "Maakt u zich geen zorgen, alles komt goed", dat is het moment om een telefonische ingang te vragen voor als het toch misgaat. Bij mij ging alsnog op de beloofde dag alles op zwart ... Is ook wel weer hersteld, maar dat duurde toch even.

1 September is nog ver weg he, extra biertje vanavond, dat komt allemaal weer goed!
Goede tip om inderdaad die extra ingang / contact te regelen!
Want als het anders fout gaat heb ik hier niets meer. En ik heb inderdaad het donkerbruine vermoeden dat dat dan bij mij ook wel het geval zal zijn.

Dit gaat vermoed ik inderdaad zo'n geval zijn waar iemand een typefoutje gemaakt heeft, want [..]
SirMemeAlot schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:25:
[...]

Huh dat is gek, je hebt geen contact gehad recentelijk of rare truucjes uitgehaald om korting te krijgen zoals op andermans naam (vrouw/kind whatever)?

Kan me haast niet voorstellen dat dit zonder aanleiding gaat en dat ze dit gewoon doen door systeemfout.
-- nee, ik heb dus nooit van dat soort ongein uitgehaald.

Waar ik dan nog extra mee zit:
ik kijk via een smart card die nog koop is. Zo ééntje waar je niet elke maand huur over hoeft te betalen.
Als ze straks alles toch stop zetten (en dat zal dan wel gebeuren :: zucht :: ) ben ik die dus kwijt, en die kunnen ze niet heractiveren.

Fuck dat zeg, dan mogen ze me een huurkaartje geven wat permanent op 0 EUR gezet is.

[ Voor 12% gewijzigd door R4gnax op 02-08-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Houtenklaas schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:23:
Bij mij ging alsnog op de beloofde dag alles op zwart ... Is ook wel weer hersteld, maar dat duurde toch even.
Even uit nieuwsgierigheid - hoe lang is 'even' ?
Ik gebruik deze verbinding nl. niet alleen voor entertainment etc. (erg genoeg, want zonder internet zit je dus echt helemaal zonder tegenwoordig..) maar ook voor thuiswerk.

Als dat een getouwtrek van een week oplevert, moet ik iets van maatregelen hebben om dat af te vangen.

...
en natuurlijk: mijn grote geluk is dat 1 sept ook nog eens op een zondag valt. Weekend dus naar de knoppen als het toch nog fout gaat. :|

[ Voor 11% gewijzigd door R4gnax op 02-08-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Dit bewijst trouwens mooi hoe flagrant stupide Ziggo's infrastructuur is op dit vlak.

Je kunt dus klaarblijkelijk telefonisch aanvragen om een abonnement stop te laten zetten, zonder dat dus op dat soort uiterst destructieve acties enige vorm van striktere controle op correctheid op zit - zoals bijv. een expliciete goedkeuring moeten vragen via het aan de inschrijving gekoppelde email adres.

Een ter slechter trouw handelend persoon die voldoende van jouw gegevens heeft en voldoende rancune heeft, kan dus ook gewoon bellen via een extern (niet-Ziggo) telefoonnummer, zich voordoen als jou, en dan je Ziggo-abonnement weg social-engineeren.

En dat in een tijd waarin internettoegang een haast onmisbare pilaar van de samenleving is.
Jezus...

[ Voor 36% gewijzigd door R4gnax op 02-08-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Dat werkt niet alleen bij Ziggo zo. Ik kan op jouw adres een andere nuts voorziening afsluiten waardoor jouw contract automatisch opgezegd wordt dankzij de overstapservice. Dat trek je uiteraard later weer recht maar de kans dat je dan voor oude tarieven stroom of internet af neemt is klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
jadjong schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:53:
Dat werkt niet alleen bij Ziggo zo. Ik kan op jouw adres een andere nuts voorziening afsluiten waardoor jouw contract automatisch opgezegd wordt dankzij de overstapservice. Dat trek je uiteraard later weer recht maar de kans dat je dan voor oude tarieven stroom of internet af neemt is klein.
Ja- maar daar heb je het over een andere partij die benaderd wordt en waar de bedrijven onderling via overstap dit regelen en het bedrijf wat 'verlaten' wordt acht dat het bedrijf waar je naar toe gaat, haar zaakjes op orde had en zaken goed geverifeerd had. Dat nieuwe bedrijf heeft uiteraard alleen nog geen contactgegevens van 'jou' (dwz van de persoon die zich voordoet als jou) om competent te verifiëren dat het ook echt om jou gaat, dus dat is een inherent zwakke schakel.

Wat je hier hebt is een bedrijf wat zelf een eigen abonnement beëindigt, terwijl ze dondersgoed de middelen hebben om e.e.a. goed te verifiëren. Zelfs volledig geautomatiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
R4gnax schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:01:
[...]

Ja- maar daar heb je het over een andere partij die benaderd wordt en waar de bedrijven onderling via overstap dit regelen en het bedrijf wat 'verlaten' wordt acht dat het bedrijf waar je naar toe gaat, haar zaakjes op orde had en zaken goed geverifeerd had. Dat nieuwe bedrijf heeft uiteraard alleen nog geen contactgegevens van 'jou' (dwz van de persoon die zich voordoet als jou) om competent te verifiëren dat het ook echt om jou gaat, dus dat is een inherent zwakke schakel.

Wat je hier hebt is een bedrijf wat zelf een eigen abonnement beëindigt, terwijl ze dondersgoed de middelen hebben om e.e.a. goed te verifiëren. Zelfs volledig geautomatiseerd.
Zou even afwachten en contact opnemen voordat je voorbarige conclusies gaat trekken. Je kan natuurlijk gelijk hebben, maar wellicht is er nog wat anders aan de hand. Mijn advies zou zijn om desnoods even op de Ziggo Community een bericht te plaatsen, dan hebben ze echt even goed de tijd om uit te zoeke wat er aan de hand is.

Wel kwalijke zaak als dit inderdaad de situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
SirMemeAlot schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:12:
Mijn advies zou zijn om desnoods even op de Ziggo Community een bericht te plaatsen
Gaat helaas niet, want login gegevens werken niet meer. Zitten gekoppeld aan Mijn Ziggo account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
R4gnax schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:20:
[...]

Gaat helaas niet, want login gegevens werken niet meer. Zitten gekoppeld aan Mijn Ziggo account.
Als je abo per 1-9 is opgezegd werkt alles sowieso nog tot 31-8.

Ik denk dat er iets anders helemaal misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
R4gnax schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:38:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid - hoe lang is 'even' ?
Is al vele jaren geleden, maar heeft een kleine week geduurd als ik het goed heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Wolly schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:23:
[...]

Als je abo per 1-9 is opgezegd werkt alles sowieso nog tot 31-8.

Ik denk dat er iets anders helemaal misgaat.
Ik hoop het eerlijk gezegd, want dat betekent mss. dat het afloopt zonder dat ik bijv. straks m'n vaste telefoonnummer verlies en overal mag gaan bijwerken.

Maar ik heb dus wel echt gewoon een officiële beeindigsmail gekregen en na een poging om nog in te loggen op Mijn Ziggo, ook binnen 5 minuten er een SMS bovenop, op het mobiele telefoonnummer dat bij Ziggo bekend is voor de 2FA op de Mijn Ziggo accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Houtenklaas schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:27:
[...]

Is al vele jaren geleden, maar heeft een kleine week geduurd als ik het goed heb ...
... oh joy.

Had je achteraf nog wel alles kunnen behouden? Zoals bijv. je vaste nummer?
Of kon je overal en bij iedereen alles om gaan nummeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
R4gnax schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:28:
[...]

Ik hoop het eerlijk gezegd, want dat betekent mss. dat het afloopt zonder dat ik bijv. straks m'n vaste telefoonnummer verlies en overal mag gaan bijwerken.

Maar ik heb dus wel echt gewoon een officiële beeindigsmail gekregen en na een poging om nog in te loggen op Mijn Ziggo, ook binnen 5 minuten er een SMS bovenop, op het mobiele telefoonnummer dat bij Ziggo bekend is voor de 2FA op de Mijn Ziggo accounts.
Als je een vast telefoonnummer hebt, staat die na het opheffen enige tijd in de ijskast voordat die weer wordt vrijgegeven. 2 of 3 maanden. Dat is bij mij toen ook weer keurig rechtgetrokken. Maar 't levert een hoop gezeik op ... Maandag even bellen als dat kan en laten bevestigen als het opgelost is. Dat het goedkomt twijfel ik niet aan, maar 't zal wat moeite kosten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Ik kan nu ineens weer in mijn Mijn Ziggo account in.
Maar ik zie iets heel raars:

Twee openstaande bestellingen 'in behandeling' - allebei op de dag getekend van de beëindigsmail.
Eentje die al mijn diensten zou moeten verwijderen, die 'in behandeling' staat tot aan 01-09
En eentje die ... leeg is? en 'in behandeling staat' tot aan ingangsdatum 30-11.

Heb alleen geen mogelijkheid om dit ongedaan te maken.

Zou Ziggo een soort van systeemmigratie gedaan hebben of zo - die niet goed gegaan is?
Hoe dan ook; ik krijg van Mijn Ziggo het bericht om handmatig contact op te nemen.
Dus dat wordt het morgen dan maar.

In elk geval maar alvast een PDF uitdraai van die bestelnummers en inhoud gemaakt.
Je weet maar nooit.

[ Voor 12% gewijzigd door R4gnax op 02-08-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

meesje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:33:
[...]

Volgens mij nog wel korter dan een paar minuten, want vrij snel zal mijn NAS piepen (via e-mail) dat ie niet bereikbaar is via DDNS. Bij het sporadische onderhoud (kreeg ik overigens van te voren een mail van) was dit niet het geval.
Dat klopt ja. Het is afgelopen jaar geloof ik maar 1 keer gebeurd dat mijn Synology begon te zeuren dat hij de verbinding was kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:54
Overgestapt van Odido naar ziggo.
De eerste keer dat ik een volledige overstap doe via de telefoon en op zich redelijk tevreden. Ik heb altijd bij ziggo gezeten en ben tevreden over hoe heel hun tv diensten werken vooral met de NEXT. Vanwege prijsverhoging overgestapt naar ODIDO mooi aanbieding gehad maar matige tv ervaring wel super snel internet en goede latency. Nu dus weer bij ziggo internet tv compleet, 1 jaar contract 9 maanden 50% Google chromecast 4 gratis, espn jaar gratis, HBO, jaar gratis en SkyShowtime jaar gratis, denk dat dit een goede deal is. Na ontvangst router alles aangesloten maar helaas geen signaal, paar dagen op de monteur moeten wachten maar ze waren vergeten mij weer aan te sluiten in de wijkkast, gelukkig liep ODIDO nog twee weken door. Merk wel dat de latency bij Ziggo veel hoger is maar weet niet of ik dit met mijn leeftijd nog ga merken bij mijn first person shooters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
Ziggo mag hun eigen website wel eens up-to-date maken.

Vermeld pontificaal dat ze alle dagen 08:00-20:00 bereikbaar zijn, maar als je om 08:00 belt met een dringend probleem, krijg je vrolijk een bandje dat aangeeft dat ze nog gesloten zijn. Want ze zijn op zaterdag dus pas vanaf 09:00 open.

Naja- je krijgt uiteindelijk, na veel 5en en 6en een bandje.
Het telefoonmenu is namelijk nog steeds een drama.
Zelfs nog erger dan voorheen, toen ik ze een jaar of zo geleden nog had.

Het is een soort van omgekeerde russische roulette geworden: druk op een knopje voor één van de vele, vele, vele opties die je in de rondte sturen richting idioterie waar je vraag helemaal niet aan gerelateerd is en hoop en bid bij elk knopje dat je indrukt dat er niet nog een ander geautomatiseerd onzin-menu achter zit; of dat je toch weer richting een eerder submenu terug geleid wordt, maar dat je eindelijk eens wel die ene optie gevonden hebt, waarmee je gewoon doorverbonden wordt of in de wachtrij gezet wordt.

De personen die dit gebouwd hebben en okee bevonden hebben om uit te rollen, hebben duidelijk nul menselijk inzicht of empathie voor mensen die met iets nijpends zitten. :r

Echt, hoe moeilijk kan het nou zijn om een "Als uw vraag niet binnen één van deze categorieën valt; toets N" optie te maken, die de beller gewoon doorverbindt? Ja- die optie hebben ze onder het abbonementsmenu inderdaad wel, "heb je een andere vraag over je abbonement, toets 4" ... maar dat stuurt je dus gewoon terug naar het hoofdmenu. Kansloos! |:(

[ Voor 74% gewijzigd door R4gnax op 03-08-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:06:
...
Echt, hoe moeilijk kan het nou zijn om een "Als uw vraag niet binnen één van deze categorieën valt; toets N" optie te maken, die de beller gewoon doorverbindt? Ja- die optie hebben ze onder het abbonementsmenu inderdaad wel, "heb je een andere vraag over je abbonement, toets 4" ... maar dat stuurt je dus gewoon terug naar het hoofdmenu. Kansloos! |:(
Ik mis "druk 9 om naar het voorgaande menu te gaan" in elke submenu op elk nivo !
en een timer op aanwezigheid in het menu van 1 minuut of zo met "u kunt het niet vinden, we verbinden door naar een medewerker"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
W1ck1e schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:48:
[...]

Ik mis "druk 9 om naar het voorgaande menu te gaan" in elke submenu op elk nivo !
en een timer op aanwezigheid in het menu van 1 minuut of zo met "u kunt het niet vinden, we verbinden door naar een medewerker"
Dat hele kreng van een menu is wss. net zoals de meeste van zulke krengen, gewoon gebouwd als onderdeel van een ontmoedigingsbeleid. Als mensen het opgeven om een klacht te melden, en maar gewoon hopen dat het zichzelf wel weer zal herstellen - dan blijft de druk op de support service lager, natuurlijk. (En kunnen ze betere targets laten zien.)

[ Voor 3% gewijzigd door R4gnax op 03-08-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Dat hele kreng van een menu is wss. net zoals de meeste van zulke krengen, gewoon gebouwd als onderdeel van een ontmoedigingsbeleid. Als mensen het opgeven om een klacht te melden, en maar gewoon hopen dat het zichzelf wel weer zal herstellen - dan blijft de druk op de support service lager, natuurlijk. (En kunnen ze betere targets laten zien.)
Uiteindelijk wil ziggo (net als meer bedrijven) gewoon zo veel mogelijk winst maken. En dan is dit volgens hen de weg. Meer opzet zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Net met een medewerker gesproken.

Mijn geval betreft een intern doorgegeven opzegging, op laste van een persoon die nu op naam bij mij bekend is gemaakt, werkende binnen de commerciële afdeling van Ziggo.

De medewerker met wie ik gesproken heb, heeft de openstaande bestellingen beide nog kunnen annuleren. Volgens hem zonder dat er daarna nog iets in gang gezet moet kunnen worden, omdat ze effectief nog niet gestart zouden moeten zijn.

Heeft ook aangegeven dat ik per e-mail bevestiging ga ontvangen dat deze beiden geannuleerd zijn en ik gewoon klant blijf en alles gewoon blijft lopen.

Hij was overigens ook verbaasd, want dit hoort zo niet te kunnen gebeuren. Bij dit soort doorgiftes hoort extra controle en verificatie te gebeuren. En dat was dus evident niet gebeurd. Tijd om een paar mensen weer op training te sturen bij Ziggo ...

@Houtenklaas
Een versnelde manier om contact terug op te nemen wilden ze niet geven.
Volgens de medewerker in kwestie is dat niet aan de orde omdat alles nog vroegtijdig genoeg terug gedraaid is, maar mocht er onverhoeds toch iets omvallen (lekker hoe ze zich dan meteen weer indekken, niet?) kan ik altijd via de normale wegen bellen.

(Wat dan natuurlijk niet via het interne 1200 nummer zal kunnen...)

[ Voor 11% gewijzigd door R4gnax op 03-08-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:31:
... alles nog vroegtijdig genoeg terug gedraaid is, maar mocht er onverhoeds toch iets omvallen (lekker hoe ze zich dan meteen weer indekken, niet?) kan ik altijd via de normale wegen bellen.

(Wat dan natuurlijk niet via het interne 1200 nummer zal kunnen...)
Het lijkt dat het nu de goed kant op gaat, geef ze nu dan even het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
W1ck1e schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:35:
[...]

Het lijkt dat het nu de goed kant op gaat, geef ze nu dan even het voordeel van de twijfel.
Dat heb ik ze in de tijd dat ik klant bij ze ben, alsmede waar ik voor familie op moest komen draven om zaken voor ze te regelen, al minstens 5 keer gedaan. Waarbij ik/we uiteindelijk alle 5 keren alsnog mijn/onze tenen mocht(en) stoten. Voordeel van twijfel verdient Ziggo bij mij niet echt meer; die mogelijkheid tot goodwill is verlopen.

Nee- ik ben niet cynisch. Ik ben hier realistisch in:
If it walks like a duck; swims like a duck; and quacks like a duck ...

Of zoals ze ook wel eens zeggen:
Fool me once - shame on you; Fool me twice - shame on me.

Ik heb dan ook al netjes van alle informatie die ik kon verzamelen PDF afdrukken gemaakt en een transcript in notulen van het net gevoerde telefoongesprek gemaakt. Dat kan, mocht ik straks toch in de shit komen, zo - hop; over de muur - richting de rechtsbijstandsverzekering om alle directe en indirecte gevolgschade van Ziggo's incompetentie te claimen. Als het nodig mocht zijn, krijgen ze van mij geen schot voor de boeg meer.

Treurig, niet waar? Dat een bedrijf zich permiteert om klantrelaties tot dat niveau af te laten zakken?
Maar helaas wel de realiteit.

(Feitelijk is de enige reden dat ik er nog zit, dat je bij de concurrentie even veel risico hebt dat het compleet fout gaat.)

[ Voor 55% gewijzigd door R4gnax op 03-08-2024 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@R4gnax Ik zie voor jou 2 uitkomsten:

het is goed gegaan: jij plaatst een berichtje hier met die strekking, en dank aan die laatste anonieme ziggo medewerker
het is toch fout gegaan: jij plaatst een berichtje over je verdere stappen, eventueel met afscheid van ziggo.

Anders zou die anonieme medewerker (en daar zullen er best wel een aantal van zijn) zich afvragen "waar doe ik het allemaal nog voor ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Dat heb ik ze in de tijd dat ik klant bij ze ben, alsmede waar ik voor familie op moest komen draven om zaken voor ze te regelen, al minstens 5 keer gedaan. Waarbij ik/we uiteindelijk alle 5 keren alsnog mijn/onze tenen mocht(en) stoten. Voordeel van twijfel verdient Ziggo bij mij niet echt meer; die mogelijkheid tot goodwill is verlopen.

Nee- ik ben niet cynisch. Ik ben hier realistisch in:
If it walks like a duck; swims like a duck; and quacks like a duck ...

Of zoals ze ook wel eens zeggen:
Fool me once - shame on you; Fool me twice - shame on me.

Ik heb dan ook al netjes van alle informatie die ik kon verzamelen PDF afdrukken gemaakt en een transcript in notulen van het net gevoerde telefoongesprek gemaakt. Dat kan, mocht ik straks toch in de shit komen, zo - hop; over de muur - richting de rechtsbijstandsverzekering om alle directe en indirecte gevolgschade van Ziggo's incompetentie te claimen. Als het nodig mocht zijn, krijgen ze van mij geen schot voor de boeg meer.

Treurig, niet waar? Dat een bedrijf zich permiteert om klantrelaties tot dat niveau af te laten zakken?
Maar helaas wel de realiteit.

(Feitelijk is de enige reden dat ik er nog zit, dat je bij de concurrentie even veel risico hebt dat het compleet fout gaat.)
Wat ik niet begrijp is dat je mails van juli gemist hebt en dan begin augustus sms’jes krijgt over je opzegging. Die tijdslijn lijkt wat ruim als je annuleringsorder nog niet gestart is.

Zit je zelf wel scherp genoeg in je huishoudelijke administratie? Los van het feit dat mij buurman dit ook heeft gehad, opgezegd door een administratieve fout bij Ziggo. Dat trek ik niet in twijfel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:37:
[...]
Over welke gevolgschade hebben we het precies? Ik snap de frustratie maar in principe wordt gevolgschade nooit vergoed. Daar gaat een rechtsbijstandsverzekering niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
stormfly schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:13:
Wat ik niet begrijp is dat je mails van juli gemist hebt en dan begin augustus sms’jes krijgt over je opzegging. Die tijdslijn lijkt wat ruim als je annuleringsorder nog niet gestart is.

Zit je zelf wel scherp genoeg in je huishoudelijke administratie?
10 juli ontvangen en is in een voorgesorteerde map van Ziggo reclame, meldingen over facturen, etc. terecht gekomen. Die wordt eind v/d maand gebruikt om even via het linkje wat in de factuurmail staat direct bij de desbetreffende factuur op Mijn Ziggo uit te komen om deze te kunnen downloaden zodat ik deze later bij mijn werkgever kan indienen voor gedeeltelijke vergoeding. Daar zijn een paar dagen later ook weer andere mails bovenop gekomen, waaronder de factuurmelding van juli d.d. 19 juli, waardoor die beëindigingsnotificatie weggezakt was en pas zichtbaar was als ik ook de hele map bekeek.

Dus nee, ik zit afdoende scherp in mijn huishouding. Hoe vaak controleer jij een folder met mail waar voornamelijk reclame prut in landt icm maandelijkse factuurmeldingen? Juist ja - aan het eind van de maand.
Alle andere belangrijke zaken zoals aangekondigd groot onderhoud, etc. ontvang ik namelijk gewoon per briefpost. Maar een opzegging sturen ze dus klaarblijkelijk alleen digitaal. 8)7

Dat SMSje viel samen met mijn poging om op Mijn Ziggo in te loggen, om te kijken wat er in hemelsnaam a/d hand was. En het lijkt me dat dat gerelateerd is. Ook het feit dat schijnbaar deze opzegging met het handje aangevraagd is door één of andere commerciële bobo, en niet via normale wegen verlopen is, heeft er wellicht mee te maken dat dat niet al meteen op 10 juli binnengekomen is maar pas geautomatiseerd getriggerd is toen ik in probeerde te loggen.

Sowieso is het ook vreemd dat ik twee in behandeling zijnde bestellingen had staan: eentje met ingang 1 sept waar al mijn diensten weggegooid zouden worden, die netjes van mijn persoonsgegevens en adresgegevens vergezeld was. En eentje met ingang 30 november, met geen enkele wijziging aan diensten, met geen persoonsgegevens, en geen adresgegevens.

Allemaal, zou je zeggen, indicatief dat iemand met het systeem heeft lopen klooien op manieren die niet de bedoeling zijn.

Verder klopt die tijdslijn gewoon, want als er in juli opgezegd wordt, dan heb je bij Ziggo al een maand vooruit betaald voor augustus, en loopt e.e.a. dus standaard af op 1 september.
W1ck1e schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:58:
@R4gnax Ik zie voor jou 2 uitkomsten:

het is goed gegaan: jij plaatst een berichtje hier met die strekking, en dank aan die laatste anonieme ziggo medewerker
het is toch fout gegaan: jij plaatst een berichtje over je verdere stappen, eventueel met afscheid van ziggo.

Anders zou die anonieme medewerker (en daar zullen er best wel een aantal van zijn) zich afvragen "waar doe ik het allemaal nog voor ?"
Ik zie nog een derde:
Die anonieme medewerker heeft z'n job goed gedaan. Daar is niets op te zeggen en ik ben blij dat dat stukje snel en goed geregeld is. Hulde.

Maar dat hij zoals hem geinstrueerd is alles goed gedaan heeft, betekent niet dat de verdere afwikkeling van alle achterliggende processen dan ook helemaal goed gaat. En die afwikkeling is juist waar in alle gevallen in het verleden ik mijn tenen al eerder aan gestoten heb. Ik heb best vertrouwen in de medewerkers - maar niet in het bedrijf en haar processen, want die falen keer over keer.

Zo ook het feit dat het klaarblijkelijk niet mogelijk is om op dit soort gevallen extra monitoring te zetten en bijv. een openstaand ticket nummer te maken en af te geven aan de klant, waar direct over gebeld kan worden via een alternatief nummer. Dat is niet het falen van de medewerker - maar van het proces.
Jay-B schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:25:
Over welke gevolgschade hebben we het precies? Ik snap de frustratie maar in principe wordt gevolgschade nooit vergoed. Daar gaat een rechtsbijstandsverzekering niets aan veranderen.
Belkosten. Tijdsverlies aan de situatie laten herstellen; en aan mogelijke problemen met overal bij allerlei diensten geregistreerde telefoonnummers om moeten laten cijferen wanneer het telefoonnummer toch verloren blijkt te gaan.

Ik heb overigens kennissen die dit soort gevolgschade in het verleden succesvol geclaimd hebben. Weliswaar niet bij Ziggo, maar wel succesvol.

[ Voor 19% gewijzigd door R4gnax op 03-08-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:51:
....
Ik zie nog een derde:
Die anonieme medewerker heeft z'n job goed gedaan. Daar is niets op te zeggen en ik ben blij dat dat stukje snel en goed geregeld is.

Maar dat hij zoals hem geinstrueerd is alles goed gedaan heeft, betekent niet dat de verdere afwikkeling van alle achterliggende processen dan ook helemaal goed gaat. En die afwikkeling is juist waar in alle gevallen in het verleden ik mijn tenen al eerder aan gestoten heb. Ik heb best vertrouwen in de medewerkers - maar niet in het bedrijf en haar processen, want die falen keer over keer.
...
Deze heeft de anonieme medewerker alvast in zijn diens pocket. Dat is goed.
Dan blijft de keuze tussen de 2 andere, dus dat staat nog open. Wordt hopelijk vervolgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
W1ck1e schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Deze heeft de anonieme medewerker alvast in zijn pocket. Dat is goed.
Dan blijft de keuze tussen de 2 andere, dus dat staat nog open. Wordt hopelijk vervolgd ;)
"Wordt hopelijk niet vervolgd," bedoel je eigenlijk - denk ik? :+
Liever dat er als 1 sept zich voordoet, blijkt dat het toch allemaal goed gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

"Wordt hopelijk niet vervolgd," bedoel je eigenlijk - denk ik? :+
Liever dat er als 1 sept zich voordoet, blijkt dat het toch allemaal goed gegaan is.
Ik bedoelde jouw bericht of het nu wel of niet goed is afgerond.

Liever goed want
"(Feitelijk is de enige reden dat ik er nog zit, dat je bij de concurrentie even veel risico hebt dat het compleet fout gaat.)"

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 03-08-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:51:

Belkosten. Tijdsverlies aan de situatie laten herstellen; en aan mogelijke problemen met overal bij allerlei diensten geregistreerde telefoonnummers om moeten laten cijferen wanneer het telefoonnummer toch verloren blijkt te gaan.

Ik heb overigens kennissen die dit soort gevolgschade in het verleden succesvol geclaimd hebben. Weliswaar niet bij Ziggo, maar wel succesvol.
Ben heel benieuwd of je dit voor elkaar gaat krijgen. Denk niet dat een rechtsbijstand de zaak überhaupt aan neemt voor 2 euro belkosten en 2 uurtjes van je vrije tijd. Als het wel lukt dan lees ik dat graag, want dan moet ik ook eens wat eerder aan de bel trekken bij rechtsbijstand, 9 van de 10 keer krijg je daar kluitje riet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
SirMemeAlot schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:22:
[...]

Ben heel benieuwd of je dit voor elkaar gaat krijgen. Denk niet dat een rechtsbijstand de zaak überhaupt aan neemt voor 2 euro belkosten en 2 uurtjes van je vrije tijd. Als het wel lukt dan lees ik dat graag, want dan moet ik ook eens wat eerder aan de bel trekken bij rechtsbijstand, 9 van de 10 keer krijg je daar kluitje riet.
Om mijn telefoonnummer bij mijn huisarts te laten wijzigen, moet ik bijv. fysiek langs gaan. Telefonische correspondentie voeren zij alleen via het nummer wat bij hen bekend is. Zo dus ook correspondentie om het nummer te laten wijzigen. Geregistreerde nummer wijzigen bij banken en andere dienstverleners is gelukkig eenvoudiger en kan vaak online, maar het is alsnog een hoop gezeik.

Wat je ook niet moet vergeten is tijdsverlies in bijv. reistijd (of OV-kosten; of brandstofkosten) in het geval je als gevolg hebt dat je internetverbinding er een kleine week uitligt terwijl Ziggo alles recht moet trekken -- wat @Houtenklaas dus schijnbaar gehad heeft -- en je voor werk naar kantoor moet, ipv je reguliere thuiswerkdagen te kunnen gebruiken.

Als je alles bij elkaar telt, kom je wel wat verder dan 2 uurtjes vrije tijd en 2 euro belkosten.
Stiekem kan dat in het slechtste geval aardig aantikken.

Verder praat je alsof het een voldongen feit gaat zijn.
Maar dat is niet zo. Ik heb enkel alles op papier staan in geval ik het nodig heb.
Voor hetzelfde geval gebeurt er niets.
En voor hetzelfde geval stelt Ziggo zich coulant op, en geven ze bijv. een maand gratis of korting als ik in een zelfde geval als Klaas terecht kom.

[ Voor 10% gewijzigd door R4gnax op 03-08-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
R4gnax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Om mijn telefoonnummer bij mijn huisarts te laten wijzigen, moet ik bijv. fysiek langs gaan. Telefonische correspondentie voeren zij alleen via het nummer wat bij hen bekend is. Zo dus ook correspondentie om het nummer te laten wijzigen. Geregistreerde nummer wijzigen bij banken en andere dienstverleners is gelukkig eenvoudiger en kan vaak online, maar het is alsnog een hoop gezeik.

Wat je ook niet moet vergeten is tijdsverlies in bijv. reistijd (of OV-kosten; of brandstofkosten) in het geval je als gevolg hebt dat je internetverbinding er een kleine week uitligt terwijl Ziggo alles recht moet trekken -- wat @Houtenklaas dus schijnbaar gehad heeft -- en je voor werk naar kantoor moet, ipv je reguliere thuiswerkdagen te kunnen gebruiken.

Als je alles bij elkaar telt, kom je wel wat verder dan 2 uurtjes vrije tijd en 2 euro belkosten.
Stiekem kan dat in het slechtste geval aardig aantikken.
Waarom zou Ziggo dat nummer niet kunnen herstellen dan en hebben ze als backup niet een 06 nr waar ze op bellen? Het is nu niet meer van toepassing want volgens mij is het opgelost, maar als het wel nog nodig is ben ik wel nieuwsgierig van het resultaat bij rechtsbijstand, ik heb al paar keer gehad dat ze dan eerst een brief sturen en een redelijke termijn moet geven om het op te lossen, daarna nog een keer met een ultimatum en dan gaat rechtsbijstand pas wat doen.
Pagina: 1 ... 29 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie