stormfly schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:13:
Wat ik niet begrijp is dat je mails van juli gemist hebt en dan begin augustus sms’jes krijgt over je opzegging. Die tijdslijn lijkt wat ruim als je annuleringsorder nog niet gestart is.
Zit je zelf wel scherp genoeg in je huishoudelijke administratie?
10 juli ontvangen en is in een voorgesorteerde map van Ziggo reclame, meldingen over facturen, etc. terecht gekomen. Die wordt eind v/d maand gebruikt om even via het linkje wat in de factuurmail staat direct bij de desbetreffende factuur op Mijn Ziggo uit te komen om deze te kunnen downloaden zodat ik deze later bij mijn werkgever kan indienen voor gedeeltelijke vergoeding. Daar zijn een paar dagen later ook weer andere mails bovenop gekomen, waaronder de factuurmelding van juli d.d. 19 juli, waardoor die beëindigingsnotificatie weggezakt was en pas zichtbaar was als ik ook de hele map bekeek.
Dus nee, ik zit afdoende scherp in mijn huishouding. Hoe vaak controleer jij een folder met mail waar voornamelijk reclame prut in landt icm maandelijkse factuurmeldingen? Juist ja - aan het eind van de maand.
Alle andere belangrijke zaken zoals aangekondigd groot onderhoud, etc. ontvang ik namelijk gewoon per briefpost. Maar een opzegging sturen ze dus klaarblijkelijk
alleen digitaal.
Dat SMSje viel samen met mijn poging om op Mijn Ziggo in te loggen, om te kijken wat er in hemelsnaam a/d hand was. En het lijkt me dat dat gerelateerd is. Ook het feit dat schijnbaar deze opzegging met het handje aangevraagd is door één of andere commerciële bobo, en niet via normale wegen verlopen is, heeft er wellicht mee te maken dat dat niet al meteen op 10 juli binnengekomen is maar pas geautomatiseerd getriggerd is toen ik in probeerde te loggen.
Sowieso is het ook vreemd dat ik
twee in behandeling zijnde bestellingen had staan: eentje met ingang 1 sept waar al mijn diensten weggegooid zouden worden, die netjes van mijn persoonsgegevens en adresgegevens vergezeld was. En eentje met ingang 30 november, met
geen enkele wijziging aan diensten, met
geen persoonsgegevens, en
geen adresgegevens.
Allemaal, zou je zeggen, indicatief dat iemand met het systeem heeft lopen klooien op manieren die niet de bedoeling zijn.
Verder klopt die tijdslijn gewoon, want als er in juli opgezegd wordt, dan heb je bij Ziggo al een maand vooruit betaald voor augustus, en loopt e.e.a. dus standaard af op 1 september.
W1ck1e schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:58:
@
R4gnax Ik zie voor jou 2 uitkomsten:
het is goed gegaan: jij plaatst een berichtje hier met die strekking, en dank aan die laatste anonieme ziggo medewerker
het is toch fout gegaan: jij plaatst een berichtje over je verdere stappen, eventueel met afscheid van ziggo.
Anders zou die anonieme medewerker (en daar zullen er best wel een aantal van zijn) zich afvragen "waar doe ik het allemaal nog voor ?"
Ik zie nog een derde:
Die anonieme medewerker heeft z'n job goed gedaan. Daar is niets op te zeggen en ik ben blij dat dat stukje snel en goed geregeld is. Hulde.
Maar dat hij zoals hem geinstrueerd is alles goed gedaan heeft, betekent niet dat de verdere afwikkeling van alle achterliggende processen dan ook helemaal goed gaat. En die afwikkeling is juist waar in alle gevallen in het verleden ik mijn tenen al eerder aan gestoten heb. Ik heb best vertrouwen in de
medewerkers - maar
niet in het bedrijf en haar processen, want die falen keer over keer.
Zo ook het feit dat het klaarblijkelijk niet mogelijk is om op dit soort gevallen extra monitoring te zetten en bijv. een openstaand ticket nummer te maken en af te geven aan de klant, waar direct over gebeld kan worden via een alternatief nummer. Dat is niet het falen van de medewerker - maar van het proces.
Belkosten. Tijdsverlies aan de situatie laten herstellen; en aan mogelijke problemen met overal bij allerlei diensten geregistreerde telefoonnummers om moeten laten cijferen wanneer het telefoonnummer toch verloren blijkt te gaan.
Ik heb overigens kennissen die dit soort gevolgschade in het verleden succesvol geclaimd hebben. Weliswaar niet bij Ziggo, maar wel succesvol.
[
Voor 19% gewijzigd door
R4gnax op 03-08-2024 10:59
]