Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:20
Jay-B schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:25:
@stormfly Het bericht van Nu is ook wel erg gekleurd en focust zich enkel en alleen op het absolute aantal klanten wat is vertrokken en dan ook nog eens op jaarbasis terwijl het over kwartaal 2 gaat. Financieel gezien is er geen vuiltje aan de lucht.
Dezelfde auteur schreef ook het artikel over die glasvezelprijzen en dat men 'geknepen' wordt op glasvezel.
Maar vervolgens geen woord dat dit ook op kabel en DSL wordt toegepast. Dat artikel was wel heel anti-ISP geschreven.

Glasvezel prijzen, artikel nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:06

DON PAPA

Tweaker-fan

Financieel gezien is er geen vuiltje aan de lucht.
Ja zolang de overgebleven klanten steeds meer blijven betalen is er niks aan de hand nee, maar aan de cijfers te zien, gaan toch steeds meer klanten het wel welletjes vinden 😉

[ Voor 55% gewijzigd door DON PAPA op 26-07-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:01
@stormfly Het bericht van Nu is ook wel erg gekleurd en focust zich enkel en alleen op het absolute aantal klanten wat is vertrokken en dan ook nog eens op jaarbasis terwijl het over kwartaal 2 gaat. Financieel gezien is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar wat is er dan 'gekleurd' aan het artikel?
In de kop staat: "Het bedrijf boekte dankzij prijsverhogingen meer omzet en winst." oftewel financieel (nog) geen vuiltje aan de lucht. Of bedoel je iets anders?

[ Voor 0% gewijzigd door Jef61 op 26-07-2024 11:41 . Reden: Typo ]

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het derde kwartaal staat de teller in ieder geval op +1. :)
Lekker een jaar lang gratis al het NL voetbal en alle Europese wedstrijden. Voor het eerst ESPN in HDR ervaren en de Europese finales in 4K. Kom maar op! En ook nog 9 maanden 50% korting bij 1-jarig abo. Over een jaartje zien we wel weer. Volgens moet ik ESPN compleet en Ziggo Sport Totaal bij een verlenging wel minimaal als gratis er bij kunnen onderhandelen. Bij Odido (waar ik nu zit) zal dit 25 euro p/m kosten (10 euro ESPN en 15 euro ZST).
Waar je interesse liggen bepaalt mede welke provider het beste bij je past. Indien je internet only wil gaan, is Ziggo de duurste. Maar wanneer behoefte is aan aanvullende TV pakketten kun je bij Ziggo voordeliger uit zijn. Mits even een belletje geven, wat overigens altijd geadviseerd wordt. Zowel bij Ziggo (aangaan nieuw abo) als bij Odido (opzeggen).

[ Voor 118% gewijzigd door meesje op 26-07-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-05 13:30
meesje schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:40:
Lekker een jaar lang gratis al het NL voetbal en alle Europese wedstrijden. Voor het eerst ESPN in HDR ervaren en de Europese finales in 4K. Kom maar op! En ook nog 9 maanden 50% korting bij 1-jarig abo. Over een jaartje zien we wel weer.
Poah, het blijft wel een groot verschil tussen nieuwe klanten en bestaande klanten. Gister toch maar verlengd bij Ziggo voor een jaar. 9 maanden 10 euro korting en ESPN gratis voor één jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agostino schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Poah, het blijft wel een groot verschil tussen nieuwe klanten en bestaande klanten. Gister toch maar verlengd bij Ziggo voor een jaar. 9 maanden 10 euro korting en ESPN gratis voor één jaar.
Klopt, zie mij aanvulling op mijn eerdere bericht. Voor het komende jaar zit ik goed bij Ziggo. En ook bij verlengen kun je inderdaad leuke interessante aanbiedingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:40:
Lekker een jaar lang gratis al het NL voetbal en alle Europese wedstrijden. Voor het eerst ESPN in HDR ervaren en de Europese finales in 4K. Kom maar op! En ook nog 9 maanden 50% korting bij 1-jarig abo. Over een jaartje zien we wel weer. Volgens moet ik ESPN compleet en Ziggo Sport Totaal bij een verlenging wel minimaal als gratis er bij kunnen onderhandelen. Bij Odido (waar ik nu zit) zal dit 25 euro p/m kosten (10 euro ESPN en 15 euro ZST).
Waar je interesse liggen bepaalt mede welke provider het beste bij je past. Indien je internet only wil gaan, is Ziggo de duurste. Maar wanneer behoefte is aan aanvullende TV pakketten kun je bij Ziggo voordeliger uit zijn. Mits even een belletje geven, wat overigens altijd geadviseerd wordt. Zowel bij Ziggo (aangaan nieuw abo) als bij Odido (opzeggen).
Die 9 maanden 50% korting bij 1 jaar abo heb je gekregen door te bellen? Want ik zie hem nergens staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolly schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Die 9 maanden 50% korting bij 1 jaar abo heb je gekregen door te bellen? Want ik zie hem nergens staan?
Klopt! Daarnaast dus een jaar lang epsn compleet + ziggo sport totaal, en twee wifi pods (ipv 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Dan trek je toch gewoon de 23.500 klanten die in het eerste kwartaal zijn vertrokken eraf, dan weet je hoeveel er in het tweede kwartaal zijn vertrokken...
Nee dat is het verwarrende. Volgens mij pakken ze YoY. Dus kijken ze naar het aantal klanten in Q2 2023 en dan wat het nu is. Dat is dus niet alleen aftrekken van Q1 maar ook alles daarvoor.
Ja zolang de overgebleven klanten steeds meer blijven betalen is er niks aan de hand nee, maar aan de cijfers te zien, gaan toch steeds meer klanten het wel welletjes vinden 😉
Ik vind dit nog steeds een logisch gevolg van wat er in de markt gebeurt. Vergeet niet dat het marktaandeel boven de 50% was. Het zou echt heel vreemd zijn als dat in stand zou blijven met zoveel mensen die veel meer te kiezen hebben. Het feit dat de omzet en operationele winst groeit verklikt al een beetje dat Ziggo hierop geanticipeerd heeft. Dat red je niet met alleen prijsverhogingen. Die doet elke aanbieder. Sterker nog, dit jaar was Ziggo degene met de laagste verhoging van de grote partijen. De kosten moeten ook gedaald zijn.
Jef61 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Maar wat is er dan 'gekleurd' aan het artikel?
In de kop staat: "Het bedrijf boekte dankzij prijsverhogingen meer omzet en winst." oftewel financieel (nog) geen vuiltje aan de lucht. Of bedoel je iets anders?
Gekleurd in die zin dat je die cijfers zo kan verwoorden dat het sensationeler overkomt dan het is. Ik zou ook kunnen zeggen dat het aantal klanten dat weggaat elk kwartaal lager wordt. Klopt ook maar wordt nergens genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:01:
[...]
Gekleurd in die zin dat je die cijfers zo kan verwoorden dat het sensationeler overkomt dan het is. Ik zou ook kunnen zeggen dat het aantal klanten dat weggaat elk kwartaal lager wordt. Klopt ook maar wordt nergens genoemd.
Ik lees anders hier op tweakers dat er in het 1e kwartaal 26.600 klanten zijn vertrokken, en in het 2e kwartaal 27.400, of klopt dat niet?

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 26-07-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DON PAPA jawel en ik zie nu waar het verschil zit; zakelijk vs consumenten. Er komen wel zakelijke klanten bij voor internet. Daardoor is het netto aantal klanten dat vertrekt lager maar voor consumenten heb je gelijk. De infographic toont het totaal van zowel zakelijk als consumentenverbindingen voor internet.

[ Voor 17% gewijzigd door Jay-B op 26-07-2024 12:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-05 22:18
Ziggo heeft een groot probleem als mensen blijven denken dat ze gigabit/s upload nodig hebben. Marketing is one hell of a drug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

mrtl schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:02:
Ziggo heeft een groot probleem als mensen blijven denken dat ze gigabit/s upload nodig hebben. Marketing is one hell of a drug.
Persoonlijk denk ik dat er meer glasvezel klanten zijn met een 100/100, 200/200 of 400/400 abonnement, dan met een gigabit abonnement.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jef61
Ik denk dat voor veel mensen de kosten belangrijker zijn. Als je voor minder geld, veel meer upload snelheid krijgt (ook al heb je dat niet nodig), waarom zou je dat dan niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Jef61 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat voor veel mensen de kosten belangrijker zijn. Als je voor minder geld, veel meer upload snelheid krijgt (ook al heb je dat niet nodig), waarom zou je dat dan niet doen?
Dat is precies waarom ik overstap. Ik bespaar aanzienlijk en de hogere upload kan ik goed gebruiken (ik upload veel data waardoor mijn upload heel vaak urenlang achterelkaar aan zijn max zit).

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Dat internet only goedkoper is bij andere providers hoeven we niet over te discussiëren. En dan gelijk als voordeel dat de upload hoog is. Dat is inderdaad mooi meegenomen. Alhoewel ik denk dat 90% van de consumenten dit echt niet nodig heeft.
Als ik de upload even los laat, is qua prijs heb je eigenlijk alleen bij een (budget) provider als Odido echt een goede deal. Want bij KPN kost een 200 lijn 50 euro en bij Ziggo 48 euro, 100 42,50 vs 43,50 euro. Bij 1 gigabyte wordt het verschil wel groter: 52,50 vs 60 euro. Dus als je voor een lagere snelheid gaat, kun je bij Ziggo ook gewoon een concurrerende prijs betalen. Maar ja, we leven nu eenmaal in het klimaat ‘wie heeft de grootste’, dus we kijken allen naar 1 gigabyte of sneller, ook al hebben we dit totaal niet nodig.

In dit topic gaat de discussie overigens vrijwel constant over het internet deel. In ons huishouden is een provider meer dan alleen internet, namelijk ook TV (met extra tv pakketten). In mijn ogen levert Ziggo op tv gebied nog steeds de beste kwaliteit en user experience. Dat laatste is natuurlijk subjectief, maar Odido vind ik qua navigatie echt nog steeds niet top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
meesje schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:53:
In dit topic gaat de discussie overigens vrijwel constant over het internet deel. In ons huishouden is een provider meer dan alleen internet, namelijk ook TV (met extra tv pakketten). In mijn ogen levert Ziggo op tv gebied nog steeds de beste kwaliteit en user experience. Dat laatste is natuurlijk subjectief, maar Odido vind ik qua navigatie echt nog steeds niet top.
Als je veel reguliere TV (of sport) kijkt en kwaliteit idd belangrijk vindt kan ik me voorstellen dat je voor Ziggo kiest. Ik merk bij ons echter dat we veel minder reguliere tv kijken en meestal achteraf, alleen nieuws wil ik nog wel graag zien. Wij kijken tegenwoordig veel meer naar de streamingsdiensten (Netflix ed), wisselen ook regelmatig tussen deze diensten. In mijn omgeving zie ik dit ook gebeuren, zeker bij de jeugd.

[ Voor 0% gewijzigd door Jef61 op 26-07-2024 16:28 . Reden: Sport kijken toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jef61 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:19:
[...]

Als je veel reguliere TV kijkt en kwaliteit idd belangrijk vindt kan ik me voorstellen dat je voor Ziggo kiest. Ik merk bij ons echter dat we veel minder reguliere tv kijken en meestal achteraf, alleen nieuws wil ik nog wel graag zien. Wij kijken tegenwoordig veel meer naar de streamingsdiensten (Netflix ed), wisselen ook regelmatig tussen deze diensten. In mijn omgeving zie ik dit ook gebeuren, zeker bij de jeugd.
Reguliere tv kijken we inderdaad niet veel. En als we kijken dan vnl. de publieke zenders. Maar sport heeft wel onze interesse. Voor bv espn heb je perse een tv abo nodig. En voor ziggo sport totaal bestaat er geen Apple TV abo. Wel voor bv iPad. Maar dan moet je weer gaan airplay-en. En Europese finales in 4K lijkt me ook wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 16:07
Van de week weer eens naar Ziggo Sport gekeken. Het viel me op dat er wel wat gewijzigd lijkt.

Kanaal 401 nu ook ongecodeerd op DVB-C, lijkt identiek aan kanaal 14.

Op de Chromecast 4K lijkt er echter wel verschil in kwaliteit te zitten. Kanaal 14 is 1080p wat het al een tijd was, maar 401 in 720p. Kanaal 402 en 403 lijken echter nu ook in 1080p wat eerst niet was, waarschijnlijk vanwege het voetbal dat die kanalen gebruikt gaan worden bij gelijktijdige NL wedstrijden.

Weet iemand waarom echter 14 en 401 een verschillende beeldkwaliteit hebben, terwijl het echt precies dezelfde zender lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:40
[...]

Nee dat is het verwarrende. Volgens mij pakken ze YoY. Dus kijken ze naar het aantal klanten in Q2 2023 en dan wat het nu is. Dat is dus niet alleen aftrekken van Q1 maar ook alles daarvoor.

[...]

Ik vind dit nog steeds een logisch gevolg van wat er in de markt gebeurt. Vergeet niet dat het marktaandeel boven de 50% was. Het zou echt heel vreemd zijn als dat in stand zou blijven met zoveel mensen die veel meer te kiezen hebben. Het feit dat de omzet en operationele winst groeit verklikt al een beetje dat Ziggo hierop geanticipeerd heeft. Dat red je niet met alleen prijsverhogingen. Die doet elke aanbieder. Sterker nog, dit jaar was Ziggo degene met de laagste verhoging van de grote partijen. De kosten moeten ook gedaald zijn.

[...]

Het zal nog wel even duren voordat de markt weer 'settled' maar dat Ziggo niet de grootste blijft op de consumenten markt met straks 3 alternatieven zit er zeker in. Op mobiel vlak doen ze het wel erg goed en zakelijk ook, dus ze zullen ook wel iets shiften naar deze markt(en) mogelijk en accepteren dat de consumenten markt wat gaat dalen. Heus zullen ze nog wel proberen om dit of begin volgend jaar upload verder te verhogen, maar echt strijden om brandbreedte tegen glasvezel zullen ze niet doen want dat gaan ze verliezen. Denk dat ze eerder op content blijven inzetten zoals voetbal/formule 1(als dat weer kan)/darts en weet ik veel wat voor andere sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-04 19:35
Ja dit zit nu eenmaal in de markt die uploadsnelheid maar 99% weet niet eens wat dit inhoud maar vinden wel 100 mbps traag ook al zal je als particulier hier nagenoeg geen gebruik van maken , veel mensen denken dat je met 100 mbps geen grote bestanden kunt uploaden, hoe dan ook veel zijn dus overgestapt vanwege in hun ogen trage uploadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

[...]

Goede post 👍 ik ben tevreden met Ziggo op wat micro internet glitches na.

De markt heeft inderdaad veel meer te kiezen en glasvezel lijkt voor velen toch een eerste keuze te zijn als de vezel eenmaal bij het huis ligt.

Aangaande Ziggo zolang ik als blijvende klant niet de winst van de aandeelhouders hoef te garanderen dmv jaarlijkse prijsverhogingen. Is het mij om het even, de eerste jaren hadden ze forse verhogingen dat baarde mij zorgen. Zoals jij schrijft lijken ze daar nu ook organisatie breed op geanticipeerd te hebben als je het plot op de meeste recente (beperkte) prijsverhoging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:17:
Persoonlijk denk ik dat er meer glasvezel klanten zijn met een 100/100, 200/200 of 400/400 abonnement, dan met een gigabit abonnement.
Bij KPN hadden we eerst 1000/1000. Daarna 500/500 en dat leek zelfs nog teveel... 200/200 was voor ons de sweetspot. Daarom hebben we nu ook 1000/100, om in iedergeval 100Mb/s upload te hebben. Alles lager is wel minder want nu ga je direct naar 40Mb/s upload als je een lager pakket kiest. Ik heb geduld, tot een bepaald moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:20:
[...]

Bij KPN hadden we eerst 1000/1000. Daarna 500/500 en dat leek zelfs nog teveel... 200/200 was voor ons de sweetspot. Daarom hebben we nu ook 1000/100, om in iedergeval 100Mb/s upload te hebben. Alles lager is wel minder want nu ga je direct naar 40Mb/s upload als je een lager pakket kiest. Ik heb geduld, tot een bepaald moment.
Herkenbaar dilemma :) vanuit Tweakers behoefte zou ik wel graag op D3.1 blijven en ik weet niet hoe de modem automation bij Ziggo dat ziet als je nu downgrade.

Ik betrap mijzelf erop dat ik het zonde vindt dat ik het coax TV signaal (zonder smartcard) niet gebruik. Ik zou met een mooie korting wel op 1000/100 internet only willen blijven en NLziet als optie aanhouden. Of NLziet ook weg en alleen live TV en RTL via de Videoland app zonder reclame. Nu voegt de NEXT mini voor mij net te weinig toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@stormfly Ziggo vervangt alleen modems als dat noodzakelijk is. Wanneer je downgrade zal je in de basis dus nooit een nieuw modem krijgen tenzij het huidige modem EOL is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:11
Inmiddels heb ik ook weer een jaarcontract Ziggo genomen. Ik was eigenlijk al weg (opzegging was al verzonden), maar toen kwam men alsnog met 9x35 over de brug, waardoor het niet meer zo interessant was om over te stappen. Over 12 maanden zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
eborn schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:22:
Inmiddels heb ik ook weer een jaarcontract Ziggo genomen. Ik was eigenlijk al weg (opzegging was al verzonden), maar toen kwam men alsnog met 9x35 over de brug, waardoor het niet meer zo interessant was om over te stappen. Over 12 maanden zien we wel weer verder.
9 x 35 korting op wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
9x35 netto of 9x35 korting :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
W1ck1e schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:23:
[...]

9 x 35 korting op wat ?
Jaarabonnement Internet Max en TV Complete Next Mini, dus het 'oude' Internet abonnement van €82.75 p/m. Dus nog geen 50% korting.
stormfly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:31:
[...]
9x35 netto of 9x35 korting :)?
Was niet helemaal duidelijk inderdaad, 9x35 korting :)

[ Voor 27% gewijzigd door eborn op 29-07-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eborn schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Jaarabonnement Internet Max en TV Complete Next Mini, dus het 'oude' Internet abonnement van €82.75 p/m. Dus nog geen 50% korting.

[...]

Was niet helemaal duidelijk inderdaad, 9x35 korting :)
Hele mooie prijs voor een jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:10
Die korting heb ik vorig jaar ook gehad na een belletje. Hoe zou Ziggo reageren als je een jaar later opnieuw belt met het verhaal dat je op wil zeggen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
technoaddict schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:38:
Die korting heb ik vorig jaar ook gehad na een belletje. Hoe zou Ziggo reageren als je een jaar later opnieuw belt met het verhaal dat je op wil zeggen? :)
Ziggo wilde de korting niet geven, dus dat is een non-argument. Ik heb er specifiek om gevraagd, heb 2 verschillende mensen aan de lijn gehad. De 2e persoon die ik aan de lijn had (omdat ik vragen had over de opzegging) had niets meer te melden dan ja en nee en hing op zonder iets te zeggen. Tja, dan houdt het gewoon op.

Uiteindelijk draag ik bijna 1.500 euro per jaar naar ze weg via Ziggo en Vodafone. Graag of niet. Ben verder prima tevreden over de verbinding en up-time trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door eborn op 29-07-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik zou wel even goed controleren of het wel een jaarcontract is en geen 2 jaar. Een kennis kreeg vorige week namelijk dezelfde aanbieding nadat hij had opgezegd, alleen toen hij de bevestiging mail kreeg, stond er opeens 2 jaar. Als dit niet het geval is bij je, dan is het zeker een mooie aanbieding voor één jaar. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
DON PAPA schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:18:
[...]

Ik zou wel even goed controleren of het wel een jaarcontract is en geen 2 jaar. Een kennis kreeg vorige week namelijk dezelfde aanbieding nadat hij had opgezegd, alleen toen hij de bevestiging mail kreeg, stond er opeens 2 jaar. Als dit niet het geval is bij je, dan is het zeker een mooie aanbieding voor één jaar. 😉
Zeker, bij mij stond er bij:
Het contract geldt voor onbepaalde tijd met een minimumduur van 12 maanden, daarna is het maandelijks op te zeggen. Wordt de overeenkomst opgezegd tijdens de minimumduur, dan wordt daarvoor betaald. Neem contact op met onze Klantenservice voor wat het dan precies kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
eborn schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:03:
[...]

Zeker, bij mij stond er bij:

[...]
Wordt de overeenkomst opgezegd tijdens de minimumduur, dan wordt daarvoor betaald.
Wat een vreemde zin, het had logischer geklonken als daar stond dat er dan kosten in rekening gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 11:12
Je moet daadwerkelijk opzeggen om je 9x €35 korting te krijgen, maar als je een beetje normaal doet bij de afdeling retentie, dan is 9x €20 elk jaar mogelijk. Geven ze het niet, dan vriendelijk bedanken en een dag later weer bellen in de hoop dat je een andere medewerker aan de lijn krijgt. Het is wel voor een jaarcontract, dus tijdelijk niet maandelijks opzegbaar en dit is voor TV Start CI+ en Internet Giga. Bij de goedkopere pakketten krijg je relatief gezien minder korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 18:43
Denk dat veel mensen bij Ziggo niet helemaal begrijpen wat marktwerking is. Van het weekend mijn contract opgezegd i.v.m. beter aanbod elders, goedkoper en sneller.
Word ik vandaag teruggebeld met de vraag of ze nog wat kunnen betekenen. Ik antwoord, ach elders kan het sneller en goedkoper.
Reactie van Ziggo was heel verrassend, namelijk; heeft u dat sneller internet ook echt nodig en zo ja dan kunnen we die snelheid ook aanbieden voor iets minder dan het dubbele van wat u nu betaald. Eh.... nee dank u beleefd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ziggo is hier erg actief (deur tot deur, tweetallen) aan het marketen in glasvezel gebied. Het heeft een vieze smaak achtergelaten.
  • "Wij zijn van Ziggo, we moeten even wat aan het signaal controleren"
  • "Welke provider heeft u? Oh u gebruikt Ziggo? Dan is alles al goed."
  • "Je hebt als het goed is een mail gehad dat de snelheid gratis verdubbeld wordt." 🤷‍♂️ - nee.

Dit terwijl we bijna moeten verlengen. Het beste alternatief is 477 voor een jaar gigabit bij KPN of 415 voor Odido (beide zonder TV). Als ik voor EUR 40 kan verlengen mét TV dan zou ik twijfelen, bij beter zou ik een jaar verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ANdrode schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:12:
Ziggo is hier erg actief (deur tot deur, tweetallen) aan het marketen in glasvezel gebied. Het heeft een vieze smaak achtergelaten.
  • "Wij zijn van Ziggo, we moeten even wat aan het signaal controleren"
  • "Welke provider heeft u? Oh u gebruikt Ziggo? Dan is alles al goed."
  • "Je hebt als het goed is een mail gehad dat de snelheid gratis verdubbeld wordt." 🤷‍♂️ - nee.

Dit terwijl we bijna moeten verlengen. Het beste alternatief is 477 voor een jaar gigabit bij KPN of 415 voor Odido (beide zonder TV). Als ik voor EUR 40 kan verlengen mét TV dan zou ik twijfelen, bij beter zou ik een jaar verlengen.
Iemand namens ziggo hoeft niet te vragen of de bewoner een ziggo klant is. Dan hoort hij/zij dat te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:28:
[...]

Iemand namens ziggo hoeft niet te vragen of de bewoner een ziggo klant is. Dan hoort hij/zij dat te weten.
Ik had ze ook niet binnengelaten (ondanks zichtbare pasjes).

Toch denk ik dat dit echt verkoop namens ziggo was. Maar dan de luie variant waarbij je op te tablet niet even kijkt of er al een klant woont :x.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• md10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-05 13:25
Blij dat ik bij die afzetters weg ben voor internet. Eindelijk galsvezel, verademing, veel betere upload, veel stabieler en goedkoper )zit nu bij KPN). Kijk alleen nog streaming tv, dus geen tv abbonement nodig. Ziggo heeft heel lang het monopolie gehad en ons lopen uitknijpen. voor mij nooit meer Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:39
Heeft er iemand ervaring om een Mediabox Next mini op een ander adres tijdelijk te gebruiken? Voor mij zou het dan gaan om 1 dag, ik heb het al eens vaker geprobeerd en dit werkt maar dit is een tijd geleden.

Werkt dit nu nog steeds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:38
Jordyz schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:17:
Heeft er iemand ervaring om een Mediabox Next mini op een ander adres tijdelijk te gebruiken? Voor mij zou het dan gaan om 1 dag, ik heb het al eens vaker geprobeerd en dit werkt maar dit is een tijd geleden.

Werkt dit nu nog steeds?
Als er internet van Ziggo is, zou dit moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:16:
En anders een vpn maken naar je eigen aansluiting.
Maar dat valt vast niet te regelen op de Next Mini zelf. Hotspot op telefoon met VPN naar eigen aansluiting en Next Mini verbinden met de hotspot? Kost mogelijk alleen nogal wat data, en telefoon met wifi verbinden en hotspot aanbieden kan vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-05 00:25
amiaima schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:42:
Denk dat veel mensen bij Ziggo niet helemaal begrijpen wat marktwerking is. Van het weekend mijn contract opgezegd i.v.m. beter aanbod elders, goedkoper en sneller.
Word ik vandaag teruggebeld met de vraag of ze nog wat kunnen betekenen. Ik antwoord, ach elders kan het sneller en goedkoper.
Reactie van Ziggo was heel verrassend, namelijk; heeft u dat sneller internet ook echt nodig en zo ja dan kunnen we die snelheid ook aanbieden voor iets minder dan het dubbele van wat u nu betaald. Eh.... nee dank u beleefd
Ik heb begrepen dat Ziggo meer dan 125000 klanten is kwijtgeraakt door de te hoge prijzen.
Dus flinke kortingen of extra pakketten zijn iets makkelijker te verkrijgen.

Als mij dat niet voldoende bevalt stap ik ook over op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:44
Ruud888 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Ik heb begrepen dat Ziggo meer dan 125000 klanten is kwijtgeraakt door de te hoge prijzen.
Dus flinke kortingen of extra pakketten zijn iets makkelijker te verkrijgen.

Als mij dat niet voldoende bevalt stap ik ook over op glasvezel.
Gek genoeg zit daar bij Ziggo geen relatie tussen. Toen ik in een weekend deal goedkoop een abonnement op glasvezel bij Odido had kunnen pakken met 8 ipv. 6 maanden korting, toen wilde zij na online kijken en daar weer de gewone 6 maanden zien, toch niet de 8 of 9 maanden korting geven, omdat de Odido aanbieding maar 6 maanden was. 8)7

Ze geloofden het niet, dus geen gebruik gemaakt van de 14 dagen bedenktijd bij Odido, maar de overstap door laten gaan.

Hoe slechter het met Ziggo gaat, des te minder lijken ze te doen voor hun bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Interessant hoe het gaat met verlengingen en meer. Ik had via de e-mail een schappelijk verlengingsvoorstel gekregen namelijk:
  • Internet Max en TV Complete Next Mini (zonder bellen) € 78,50
  • extra TV-pakket naar keuze: Ziggo Sport Totaal
  • TV Complete
  • Safe Online XL Benefit
  • Klant heeft recht op Benefits
  • Next Mini in bruikleen
  • Safe Online
  • 12 maanden gratis Film1 (eindigt automatisch)
  • 12 maanden gratis ESPN Compleet (eindigt automatisch)
  • 12 maanden gratis TV Zenders Plus (eindigt automatisch)
Waarvan de eerste 6 maanden €10 korting. De -financiële- korting is op zichzelf niet zo veel, maar ESPN Compleet en TV zenders plus is voor mij toch wel een fijne aanvulling op wat ik vorig jaar ook al gratis kreeg. In al die jaren dat ik bij KPN klant was moest ik iedere keer dreigen met opzeggen en dan hopen om er iets uit te halen van 6 of 9 maanden korting zonder extra tv pakketten te krijgen terwijl ik ook daar ook nog 3 mobiele abonnementen had lopen. KPN vind ik echt een pruts bedrijf als het gaat om klantenbinding.

Al met al ga ik het tweede jaar Ziggo met Vodafone in en ik ben zeer tevreden over de prijs/ kwaliteitverhouding :)

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 31-07-2024 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:36
Handig overigens hoe internet opzeggen werkt... (Alles-in-een -> TV Start [CI+])

Ziggo zegt alles op en bestelt opnieuw wat er over blijft.

Dus dat betekent alles terugsturen (inclusief die CI+ modules achterop die TVs die aan de muur hangen) en vervolgens nieuwe CI+ modules krijgen.

Ik moet even overwegen of ik als ik toch die CI+ modules moet gaan uitgraven of ik dan de moeite neem om dan niet toch te kiezen voor Alles-in-een -> KabelTV. Het verschil tussen TV Start [CI+] en KabelTV is immers heel beperkt. Voornamelijk is het nu RTL4,5,7,8,Z en SBS6/Veronica/Net5 die bij TV Start in HD zijn (En met KabelTV geen ESPN + ViaplayTV). Oh en bijna 10 euro prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Groentjuh ik weet niet wat er bij jou aan de hand is maar dat is absoluut niet hoe het normaal gaat. Normaliter kan je gewoon downgraden naar een pakket met minder diensten met behoud van je apparatuur mits deze nog onderdeel zijn van je pakket uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:06
Groentjuh schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:27:
Handig overigens hoe internet opzeggen werkt... (Alles-in-een -> TV Start [CI+])

Ziggo zegt alles op en bestelt opnieuw wat er over blijft.

Dus dat betekent alles terugsturen (inclusief die CI+ modules achterop die TVs die aan de muur hangen) en vervolgens nieuwe CI+ modules krijgen.

Ik moet even overwegen of ik als ik toch die CI+ modules moet gaan uitgraven of ik dan de moeite neem om dan niet toch te kiezen voor Alles-in-een -> KabelTV. Het verschil tussen TV Start [CI+] en KabelTV is immers heel beperkt. Voornamelijk is het nu RTL4,5,7,8,Z en SBS6/Veronica/Net5 die bij TV Start in HD zijn (En met KabelTV geen ESPN + ViaplayTV). Oh en bijna 10 euro prijsverschil.
Waarom niet gewoon de CI+ module laten zitten? Dat kost je maximaal €29,- volgens de site en minder hoe langer je hem al in gebruik hebt. Kun je de nieuwe in de doos laten en terug sturen mocht je later toch nog eens opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bakkerjangert schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:22:
[...]

Waarom niet gewoon de CI+ module laten zitten? Dat kost je maximaal €29,- volgens de site en minder hoe langer je hem al in gebruik hebt. Kun je de nieuwe in de doos laten en terug sturen mocht je later toch nog eens opzeggen.
Als de bijbehorende smartcard gedeactiveerd wordt zul je toch iets met de CI+ module moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Jay-B schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:20:
@Groentjuh ik weet niet wat er bij jou aan de hand is maar dat is absoluut niet hoe het normaal gaat. Normaliter kan je gewoon downgraden naar een pakket met minder diensten me behoud van je apparatuur mits deze nog onderdeel zijn van je pakket uiteraard.
De medewerker, die het wijziging verwerkte, heeft een fout gemaakt. Ik had aangegeven "Internet" te willen opzeggen en dus niet "Alles-in-een". Deze medewerker had dat dus verwerkt als alles moet weg. Ja en na die fout is er echt niets meer aan te doen... Ik had direct nadat ik de mail daarvan kreeg telefonisch contact daarover en het zou opgelost worden. Die persoon kon enkel een bestelling plaatsen voor "TV Start" zodat blijft. Of eigen "terugkomt".

Meer is echt niet mogelijk! Die annulering is aldus 2 medewerkers niet meer aan te passen, dus kom je uit op dat alles terug moet.
bakkerjangert schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:22:
[...]

Zonder de dat backend van Ziggo het ermee eens is, heb je daar niets aan en ga er zeker niets meer voor betalen. Ik behield juist TV Start, zodat ik daar niets hoefde aan te passen. Ik krijg hem er vast wel achteruit, maar ik moet even heel goed nadenken of Ziggo daardoor niet 10 euro/maand kwijt gaat raken voor het ongemak dat ik het daadwerkelijk iets daar moet wijzigen.

[ Voor 29% gewijzigd door Groentjuh op 31-07-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
ucsdcom schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:13:
[...]

Gek genoeg zit daar bij Ziggo geen relatie tussen. Toen ik in een weekend deal goedkoop een abonnement op glasvezel bij Odido had kunnen pakken met 8 ipv. 6 maanden korting, toen wilde zij na online kijken en daar weer de gewone 6 maanden zien, toch niet de 8 of 9 maanden korting geven, omdat de Odido aanbieding maar 6 maanden was. 8)7

Ze geloofden het niet, dus geen gebruik gemaakt van de 14 dagen bedenktijd bij Odido, maar de overstap door laten gaan.

Hoe slechter het met Ziggo gaat, des te minder lijken ze te doen voor hun bestaande klanten.
Vreemd. Ik heb als bestaande klant 12 maanden 50% korting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groentjuh schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:49:
[...]

De medewerker, die het wijziging verwerkte, heeft een fout gemaakt. Ik had aangegeven "Internet" te willen opzeggen en dus niet "Alles-in-een". Deze medewerker had dat dus verwerkt als alles moet weg. Ja en na die fout is er echt niets meer aan te doen... Ik had direct nadat ik de mail daarvan kreeg telefonisch contact daarover en het zou opgelost worden. Die persoon kon enkel een bestelling plaatsen voor "TV Start" zodat blijft. Of eigen "terugkomt".

Meer is echt niet mogelijk! Die annulering is aldus 2 medewerkers niet meer aan te passen, dus kom je uit op dat alles terug moet.
Dat is vreemd want voor een opzegging heb je altijd een maand opzegtermijn en gedurende deze termijn kan je de opzegging nog annuleren. Als jij vlak na de bevestiging contact op hebt genomen dan zou dat dus nog ruim op tijd moeten zijn om de opzegging voor het complete pakkette annuleren. Maar goed, we weten natuurlijk niet exact op welke knoppen er gedrukt is.

[ Voor 49% gewijzigd door Jay-B op 31-07-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
MotorBeast schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:59:
[...]

Vreemd. Ik heb als bestaande klant 12 maanden 50% korting gekregen.
@MotorBeast , Heb je verlengd met 1 jaar of 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Jay-B schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:59:
[...]

Dat is vreemd want voor een opzegging heb je altijd een maand opzegtermijn en gedurende deze termijn kan je de opzegging nog annuleren. Als jij vlak na de bevestiging contact op hebt genomen dan zou dat dus nog ruim op tijd moeten zijn om de opzegging voor het complete pakkette annuleren. Maar goed, we weten natuurlijk niet exact op welke knoppen er gedrukt is.
Ziggo zegt ook vandaag nog: "Ik begrijp het maar aan de opzegging kan ik helaas niks meer veranderen. Het klopt wel dat de apparatuur terug gestuurd moet worden. Daarna krijg je inderdaad een nieuwe module voor je TV."

Ik ga er niets aan veranderen voor nu. Op de achtste ga ik eens nadenken of ik die dan toegestuurde CI+ module in gebruik ga nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
mkmi schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:04:
[...]

@MotorBeast , Heb je verlengd met 1 jaar of 2 jaar?
2 jaar. Heb nu een gemiddeld tarief van zo'n €46,- per maand voor internet en tv. Ik bel gewoon op en vraag open en eerlijk wat ze kunnen doen als ik weer een vast contract afsluit als beloning voor vaste klant zijn. Gewoon recht door zee zijn en niet om de hete brij draaien. Betaal al ruim 10 jaar niet de volle mep.

[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 31-07-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wellicht dat @VodafoneZiggo nog iets hier aan kan doen?

Lijkt mij ook sowieso een slechte gang van zaken. Laatste keer dat ik bij Ziggo telefonisch verlengd heb kwam na het telefoongesprek een mail met alle voorwaarden. En zonder "akkorderen" ging die wijziging ook niet in. Dat ze nu dus zo alles opzeggen op basis van ee telefoontje vind ik best raar.
En dan is er uiteraard ook nog het scenario dat als je online opzegt Ziggo je gaat bellen of je niet wilt blijven. Ook dan kunnen ze het opgezegde abonnement blijkbaar weer prima hervatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
@Groentjuh Dank je voor het delen van je ervaring, want ik ga morgen bellen om mijn internet op te zeggen en TV abo te behouden. Enige verschil is wel dat de smartcard niet gehuurd is, maar mijn eigendom (al heel oud dus). Ik zal direct vragen dat deze blijft werken.

Ik blijf wel bij TV Start ivm HD en ESPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
pdukers schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:11:
@Groentjuh Dank je voor het delen van je ervaring, want ik ga morgen bellen om mijn internet op te zeggen en TV abo te behouden. Enige verschil is wel dat de smartcard niet gehuurd is, maar mijn eigendom (al heel oud dus). Ik zal direct vragen dat deze blijft werken.

Ik blijf wel bij TV Start ivm HD en ESPN.
Dan raad ik zeker aan om 100.000% duidelijk te maken dat je TV Start met reeds aanwezige CI+ modules wilt behouden.

Voor de eerste CI+ module maakt dat overigens ook niet uit, want de eerst CI+ is uiteraard inclusief bij TV Start CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
RobertMe schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:11:
[...]

Lijkt mij ook sowieso een slechte gang van zaken. Laatste keer dat ik bij Ziggo telefonisch verlengd heb kwam na het telefoongesprek een mail met alle voorwaarden. En zonder "akkorderen" ging die wijziging ook niet in. Dat ze nu dus zo alles opzeggen op basis van ee telefoontje vind ik best raar.
Van dat TV Start CI+ weer erbij is besteld, heb ik alleen een mailtje met onderwerp "De bestelling is in behandeling" en als tekst "Bedankt voor je bestelling, we gaan aan de slag.
We zullen eerst een aantal administratieve aanpassingen moeten doen in onze systemen. Zodra dit is gedaan ontvang je de bestelbevestiging met een nieuw bestelnummer.

Doorgaans duurt dit 1 a 2 werkdagen. Mochten we extra informatie nodig hebben, dan nemen wij telefonisch contact met je op."

Een bestelbevestiging of nieuw bestelnummer heb ik nooit gezien. Op dit moment is het voor zover ik kan zien echt "Doei klant", want die herstelbestelling zie ik nergens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Het is handig om te vermelden dat jouw eigendom reeds aanwezige CI+ module actief blijft.

Ik had een aantal jaar geleden bij een verlenging dat ze mijn eigendom CI+ wilden deactiveren omdat ik een nieuwe setup box kreeg waar geen smartcard in hoeft. Uiteindelijk geregeld dat ik zowel mijn CI+ module als de box kon aansluiten omdat de box in abonnement was inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:11:
[...]
En dan is er uiteraard ook nog het scenario dat als je online opzegt Ziggo je gaat bellen of je niet wilt blijven. Ook dan kunnen ze het opgezegde abonnement blijkbaar weer prima hervatten.
Online opzeggen van alleen internet lijkt niet mogelijk te zijn. In ieder geval voor mij met nog een oud ziggo pakket. De wizard begint met een keuze te maken uit de internetsnelheden, maar is geen optie om geen internet te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
pdukers schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Online opzeggen van alleen internet lijkt niet mogelijk te zijn. In ieder geval voor mij met nog een oud ziggo pakket. De wizard begint met een keuze te maken uit de internetsnelheden, maar is geen optie om geen internet te kiezen.
Ik kwam zelf uit bij dit formulier. Waar volgens mij de vraag "Wat wil je opzeggen?" de keuze "Internet" heeft. Dat had ik in ieder geval ingevoerd.

Na het invullen van dat formulier neemt Ziggo telefonisch contact op om de opzegging verder te regelen met je. Kennelijk wilde de medewerker daar van mij af, maar misschien als je daar heel duidelijk bent gaat het bij jou wel goed.

Internet eruit wijzigen kon ik ook niet, maar het lijkt mij dat een opzegformulier met zo'n duidelijke vraag wel goed moet gaan toch? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Groentjuh op 31-07-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 19:25
Mijn Ziggo internet + tv abonnement verloopt op 29 aug. Maar eigenlijk ben ik best tevreden met Ziggo.
Echter kan (of wil) Ziggo mij niet dezelfde korting geven die nieuwe klanten ook krijgen.

Kan ik op 30 aug zonder problemen opnieuw internet aanvragen bij Ziggo. Of gaat dit niet lukken ?
Iemand ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Groentjuh schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:31:
[...]

Ik kwam zelf uit bij dit formulier. Waar volgens mij de vraag "Wat wil je opzeggen?" de keuze "Internet" heeft. Dat had ik in ieder geval ingevoerd.

Na het invullen van dat formulier neemt Ziggo telefonisch contact op om de opzegging verder te regelen met je. Kennelijk wilde de medewerker daar van mij af, maar misschien als je daar heel duidelijk bent gaat het bij jou wel goed.

Internet eruit wijzigen kon ik ook niet, maar het lijkt mij dat een opzegformulier met zo'n duidelijke vraag wel goed moet gaan toch? :+
_/-\o_ Een formulier die niet je mijnziggo omgeving beschikbaar is ... hoe verzin je dit :F

Ik ga zelf bellen ipv wachten op een eventueel telefoontje van ziggo ivm de eigen smartcard. Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
[...]

De medewerker, die het wijziging verwerkte, heeft een fout gemaakt. Ik had aangegeven "Internet" te willen opzeggen en dus niet "Alles-in-een". Deze medewerker had dat dus verwerkt als alles moet weg. Ja en na die fout is er echt niets meer aan te doen. ...
Het is niet best dat in het systeem van ziggo geen optie lijkt te bestaan om zo'n fout te herstellen, zeker op het moment dat er nog niks fysieks gebeurd is. En dat is zuur wanneer een persoon namens ziggo die fout maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
[...]

Annulering kan wel degelijk ongedaan worden gemaakt. Dus ik zou opzoek naar een medewerker die wel weet wat die doet. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sefaex schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:51:
Mijn Ziggo internet + tv abonnement verloopt op 29 aug. Maar eigenlijk ben ik best tevreden met Ziggo.
Echter kan (of wil) Ziggo mij niet dezelfde korting geven die nieuwe klanten ook krijgen.

Kan ik op 30 aug zonder problemen opnieuw internet aanvragen bij Ziggo. Of gaat dit niet lukken ?
Iemand ervaring hiermee ?
Op naam van je partner met een ander IBAN vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:45
stormfly schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:33:
[...]

Op naam van je partner met een ander IBAN vast wel.
Hoe gaat dat precies in z'n werk? Mijn Ziggo contract loopt tot 1 oktober a.s., moet ik dan eerst annuleren en dan op 1 oktober, als de verbinding verbroken is, weer opnieuw aanmelden onder de naam van mijn vrouw en een andere IBAN? In dat geval dus een aantal dagen zonder internet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:50:
[...]

Hoe gaat dat precies in z'n werk? Mijn Ziggo contract loopt tot 1 oktober a.s., moet ik dan eerst annuleren en dan op 1 oktober, als de verbinding verbroken is, weer opnieuw aanmelden onder de naam van mijn vrouw en een andere IBAN? In dat geval dus een aantal dagen zonder internet?
Ik heb dat nooit getest. Maar ik zou het doen laten voorkomen als een verhuizing “nieuwe bewoner” en er dan 24hr tussen laten oid. Je kunt een contract vertraagd in laten gaan, 3 maanden oid? Dan valt oktober er misschien al tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
Ja ik zit mijn contract nog uit tot Feb 2025 dan ga ik over op glas. 30 euro per maand verschil kan ik gewoon niet meer verantwoorden aan mijn vrouw ;)
md10 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:16:
Blij dat ik bij die afzetters weg ben voor internet. Eindelijk galsvezel, verademing, veel betere upload, veel stabieler en goedkoper )zit nu bij KPN). Kijk alleen nog streaming tv, dus geen tv abbonement nodig. Ziggo heeft heel lang het monopolie gehad en ons lopen uitknijpen. voor mij nooit meer Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MatsuMatsu85 Appels en peren? Hoe kan je in hemelsnaam 30 euro per maand goedkoper uit zijn (tenzij je ook direct minder afneemt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:50:
[...]

Opzeggen per 1 oktober.
Nieuw abo naam partner in laten gaan per 1-10.

Downtime 10 minuten (modem wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mkmi schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:26:
Het is handig om te vermelden dat jouw eigendom reeds aanwezige CI+ module actief blijft.
In de basis hoef je dat niet aan te geven. Die blijven standaard actief tenzij je expliciet vraagt om ze te deactiveren. In de gevallen dat het wel fout gaat kan de kaart weer geactiveerd worden (lees orderproblemen of iets dergelijks).
pdukers schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Het hangt sowieso af van wat je nu exact hebt. Je zult altijd over moeten stappen naar een bundel die nu verkocht wordt. Met alleen TV is dat eigenlijk alleen nog TV Start (CI+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Nee Ziggo is gewoon belachelijk duur. Odido komt voor mij op 57 euro en Ziggo zit ik nu op 86 euro. Dit is dan het 1 gbit pakket van Odido. Dan heb ik nog niet eens over de korting het eerste jaar...
Jay-B schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:49:
@MatsuMatsu85 Appels en peren? Hoe kan je in hemelsnaam 30 euro per maand goedkoper uit zijn (tenzij je ook direct minder afneemt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MatsuMatsu85 Voor 86 euro heb je niet alleen internet maar een totaalpakket. Welk TV pakket krijg je bij Odido voor die 57 euro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik denk dat het TV pakket steeds minder mensen boeit, in mijn omgeving kijken alleen oudere mensen nog naar lineaire tv.

Puur internet is wat je wil, tv kijkt men wel op andere manieren als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
MatsuMatsu85 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:55:
Nee Ziggo is gewoon belachelijk duur. Odido komt voor mij op 57 euro en Ziggo zit ik nu op 86 euro. Dit is dan het 1 gbit pakket van Odido. Dan heb ik nog niet eens over de korting het eerste jaar...

[...]
Ik denk toch dat je dan een veel uitgebreider pakket zal hebben bij Ziggo dan alleen internet. 1 Gbit internet zou bij Ziggo 60 euro per maand moeten kosten zonder korting. Upload bij Odido is natuurlijk wel hoger, dus mocht je dat ook echt nodig hebben, ben je natuurlijk beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:02:
Ik denk dat het TV pakket steeds minder mensen boeit, in mijn omgeving kijken alleen oudere mensen nog naar lineaire tv.

Puur internet is wat je wil, tv kijkt men wel op andere manieren als het nodig is.
Mee eens dat men steeds minder lineair kijkt. Echter als je een abonnement wil hebben op ESPN en/of Ziggo Sport ben je verplicht een tv abonnement te hebben. Zelf vind ik het ook wel fijn om naar Eurosport te kijken zonder weer een streaming abo te moeten afsluiten. Al met al met vind ik voor sport een lineair abo wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Ja is ook alles-in-1 bij Ziggo. En ik heb alleen het standaard pakket bij Ziggo zonder Xtra zenders anders is het nog veel duurder. Ik kijk alleen Discovery... Dat bied Odido ook wel aan... Dus het prijsverschil is echt 30 euro. Waarom denk je dat er zoveel mensen weg gaan bij Ziggo? Omdat de prijs kwaliteit zo goed is :+
Jay-B schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:01:
@MatsuMatsu85 Voor 86 euro heb je niet alleen internet maar een totaalpakket. Welk TV pakket krijg je bij Odido voor die 57 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Wolly schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:02:

Ja klopt, ik zie dat ook steeds meer in mijn omgeving. Heb zelf internet only voor 37,50 vaste prijs, 1 Gb up/down. Verder NLZiet, een streamingsdienst en Spotify.

Kijk je veel sport en/of lineaire TV dan is Ziggo misschien wel een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo__Boss schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:02:
[...]

Ik denk toch dat je dan een veel uitgebreider pakket zal hebben bij Ziggo dan alleen internet. 1 Gbit internet zou bij Ziggo 60 euro per maand moeten kosten zonder korting. Upload bij Odido is natuurlijk wel hoger, dus mocht je dat ook echt nodig hebben, ben je natuurlijk beter af.
Ik heb nog nog even wat geklikt op ziggo.nl en Odido.nl. 1 gigabyte internet + tv complete (dus met box en opnemen) kost bij Ziggo 79,50 euro. Indien je iets soortgelijks wil bij Odido kom je uit op 65 euro (45 voor internet, 12,50 voor tv, 5 euro voor opnemen, 2,50 euro voor tv box).
Nog steeds is Ziggo duurder, maar 15 euro verschil is wel een stukje minder dan de door de tweaker genoemde 30 euro.
En als je het alleen hebt over internet kom je inderdaad bij Ziggo uit op 60 euro en bij Odido 45 euro. Nog steeds een aardig verschil van 15 euro. Maar niet zo groot als eerder geroepen.
@MatsuMatsu85 Ik zie dat je hebt gereageerd, maar je bedragen kloppen niet. Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jef61 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:13:
Kijk je veel sport en/of lineaire TV dan is Ziggo misschien wel een betere keus.
Dat dus. Bij Ziggo heb je bij ESPN ook 1 kanaal in HDR. En straks de finales van de Europese wedstrijden in 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@meesje dit is op de Odido website met mijn postcode: wat klopt daar niet aan staat toch echt 57,50 euro? Ik zit via ODF volgens mij is die goedkoper dan de bedragen waar jij mee komt...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rRafmP9kNSQyo8z4Re5VUkyWUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaWNlEeJDaVa6ZAl4qz0CI5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:19:
@meesje dit is op de Odido website met mijn postcode: wat klopt daar niet aan staat toch echt 57,50 euro? Ik zit via ODF volgens mij is die goedkoper dan de bedragen waar jij mee komt...[Afbeelding]
Dat abo heb ik nu ook bij Odido. Dus zonder opnemen en kijken via eigen kastje (bv Appel TV of TV waarvoor de Odido app beschikbaar is).
Indien je dit Odido abo afneemt bij Ziggo kom je uit op 74 euro. Nog steeds een flink verschil, 16,50 euro, maar bij lange na niet de door jou genoemde 30 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 31-07-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@meesje Ja daar zit ik ook echt serieus aan te denken. Of gewoon de tv app van de smart tv of op Google Chrome cast de app van Odido installeren.

En iedereen moet het natuurlijk lkr zelf weten. Maar ik ben dat machtsmisbruik van Ziggo gewoon zat. Ik wil gewoon niet langer veels te veel betalen. Voorheen moest ik het slikken omdat er geen glasvezel was. Nu eindelijk wel :*) Ze hebben het jaren kunnen uitmelken, maar genoeg is genoeg ik doe er niet meer aan mee...

Als Ziggo in de toekomst bereid is een gezonde prijs kwaliteit neer te zetten wil ik misschien best wel weer terug. Maar wie weet kom ik na glas nooit meer terug...

[ Voor 62% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 31-07-2024 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:12:
Ja is ook alles-in-1 bij Ziggo. En ik heb alleen het standaard pakket bij Ziggo zonder Xtra zenders anders is het nog veel duurder. Ik kijk alleen Discovery... Dat bied Odido ook wel aan... Dus het prijsverschil is echt 30 euro. Waarom denk je dat er zoveel mensen weg gaan bij Ziggo? Omdat de prijs kwaliteit zo goed is :+

[...]
Als je alleen Discovery kijkt kun je volgens mij bij Ziggo af met internet only. Krijg je nog steeds 30+ zenders waarvan volgens mij alleen RTL + Talpa (SBS, NET 5, Veronica) in SD (540 that is). Dus lijkt mij dat Discovery in HD is (Discovery als zender ontvang je in ieder geval wel, HD via DVB-C weet ik niet zeker). En als je niet via DVB-C wilt kijken en "gegarandeerd HD" kun je ook "KabelTV" er bij nemen. Dan krijg je ook toegang tot Ziggo Go. En daarop zijn "alle" zenders in HD als je kijkt via Ziggo Go TV (dus Apple TV of Android TV).

Edit:
"kabelTV" kost overigens een paar euro, 6,50? 7,00? 7,50? die regionen. Stuk goedkoper dan TV Start.

V.w.b. jouw aanvulling. Als je weg wilt wil je weg, can't argue with that :p Als het echt puur een "glas is gordkoper" is kan bovenstaande mogelijk nog een interessante berekening zijn. Odido internet + TV vs Ziggo alleen internet en "gratis" wat TV zenders erbij waaronder ogenschijnlijk "de enige zender die je kijkt".

[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 31-07-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:07:
[...]

Mee eens dat men steeds minder lineair kijkt. Echter als je een abonnement wil hebben op ESPN en/of Ziggo Sport ben je verplicht een tv abonnement te hebben. Zelf vind ik het ook wel fijn om naar Eurosport te kijken zonder weer een streaming abo te moeten afsluiten. Al met al met vind ik voor sport een lineair abo wel fijn.
Hier in de randstad kijken velen die dat willen die kanalen via minder legale kastjes, dat is niet meer iets wat stiekem wordt gedaan.

Ik promoot het niet, geef alleen aan dat dit wel van zeer grote invloed is op tv pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:27:
@meesje Ja daar zit ik ook echt serieus aan te denken. Of gewoon de tv app van de smart tv of op Google Chrome cast de app van Odido installeren.
Al met al is het verschil wel een stuk minder dan 30 euro. Als je nu 86 euro bij Ziggo betaalt, neem je waarschijnlijk meer diensten af dan dat je nu hebt afgesloten bij Odido. Allemaal prima natuurlijk maar het voelde een beetje als een niet eerlijk vergelijk. Bij Ziggo zou je met je Odido abo dus op 74 euro uitkomen. Nogmaals, nog steeds een flink verschil en natuurlijk bij Odido een hoge upload. Zelf heb ik deze overigens nooit nodig gehad. De lage upload bij Ziggo is voor mij prima.
Wat betreft lineaire tv altijd wel even goed kijken of je bij een overstap niet net die ene zender mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:36:
[...]

Hier in de randstad kijken velen die dat willen die kanalen via minder legale kastjes, dat is niet meer iets wat stiekem wordt gedaan.

Ik promoot het niet, geef alleen aan dat dit wel van zeer grote invloed is op tv pakketten.
Zoiets zal ongetwijfeld meegenomen worden in afwegingen. Echter dan zal er alleen een vergelijk gemaakt worden tussen internet onrust abo’s. In dit geval gaat het ook over lineaire tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
MatsuMatsu85 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:12:

[...]
Als je alleen discovery kijkt, heb je bij Ziggo niet eens een tv abonnement nodig. Internet Only is voldoende, dan kun je gewoon ongecodeerd via DVB-C kijken naar die zender. Dus prijsverschil ten opzichte van Odido zou dan 2,50 per maand zijn voor jouw situatie. En als je niet perse Gigabit nodig hebt, zou Ziggo misschien zelfs goedkoper zijn. Op zijn goedkoopst 43,50 per maand zonder korting voor 100 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 06-05 13:15
meesje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:44:
[...]

Zoiets zal ongetwijfeld meegenomen worden in afwegingen. Echter dan zal er alleen een vergelijk gemaakt worden tussen internet onrust abo’s. In dit geval gaat het ook over lineaire tv.
Dus vindt jij het prima dat je voor een vergelijkbaar product dat eigenlijk door de véél hogere upload bij Odido niet zo goed meer te vergelijken is zeg minimaal 10% minstens méér betaalt voor eigenlijk minder...?
En dan heb ik het niet over de beeld- en internet kwaliteit maar puur vergelijk van het product versus prijs.
Vreemd hoe jullie toch telkens Ziggo maar blijven verdedigen met het "ik heb het niet nodig" argument.
Doe je dat ook als je een auto of wat voor product ook gaat kopen gewoon méér betalen voor minder t.o.v. een vergelijkbaar product dat zelfs meer biedt??
Zo ja dan koop je omdat je een voorkeur hebt en niet gedreven door prijsbewust zijn en dat blijkt hier ook wel telkens weer.
Ziggo is zich uit de markt aan het prijzen en verliest veel klanten en dat komt niet omdat het product slecht is maar omdat het gewoon verhoudingsgewijs veel te duur is geworden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:49:
Dat ligt er toch maar net aan wat iemand wil afnemen bij een provider, stel nou is dat de klant enkel, internet 400, TV, ESPN en Viaplay wil afnemen.

Odido (ODF netwerk):
400/400 = €40
TV = €12,50
ESPN + Viaplay = €21,50
Totaal. = €74,00

Ziggo:
400/40 + TV start = €67,00
ESPN. = €17,95
Viaplay. = €17,99
Totaal. = 102,94

Het is dan net geen €30 verschil, maar het komt toch aardig in de richting ;) En ja er zijn ook zat voorbeelden te noemen dat het precies andersom is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 31-07-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Dus vindt jij het prima dat je voor een vergelijkbaar product dat eigenlijk door de véél hogere upload bij Odido niet zo goed meer te vergelijken is zeg minimaal 10% minstens méér betaalt voor eigenlijk minder...?
En dan heb ik het niet over de beeld- en internet kwaliteit maar puur vergelijk van het product versus prijs.
Vreemd hoe jullie toch telkens Ziggo maar blijven verdedigen met het "ik heb het niet nodig" argument.
Doe je dat ook als je een auto of wat voor product ook gaat kopen gewoon méér betalen voor minder t.o.v. een vergelijkbaar product dat zelfs meer biedt??
Zo ja dan koop je omdat je een voorkeur hebt en niet gedreven door prijsbewust zijn en dat blijkt hier ook wel telkens weer.
Ziggo is zich uit de markt aan het prijzen en verliest veel klanten en dat komt niet omdat het product slecht is maar omdat het gewoon verhoudingsgewijs veel te duur is geworden.
Waar bemoei jij nu opeens mee? Iemand die wijst op illegale tv kastjes/diensten. Ik geef dan dat er dan waarschijnlijk alleen een vergelijk gemaakt wordt tussen internet abo’s en niet i.c.m. TV. Dat laatste (TV) is dus bij @MatsuMatsu85 wel het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
[...]

Eh.. jij maakt toch hier dezelfde fout als je nu anderen probeert op te spelden.

Het tv platform van Ziggo is gewoon vele malen beter dan Odido zowel in kijkervaring als in specifieke kwaliteit inclusief opnemen en 4K. Dat mag je bij Odido allemaal bij bestellen maar dan nog zit je met een inferieur tv platform.
De vraag of ik teveel betaal bij Ziggo en bij Odido meer krijg maar vervolgens minder blij ben met andere dienstverlening (lees tv ervaring) vs een hogere upload waar ik in de dagelijkse praktijk niets van merk is toch niet aan jou om te bepalen :?
DON PAPA schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:00:
[...]

Dat ligt er toch maar net aan wat iemand wil afnemen bij een provider, stel nou is dat de klant enkel, internet 400, TV, ESPN en Viaplay wil afnemen.

Odido (ODF netwerk):
400/400 = €40
TV = €12,50
ESPN + Viaplay = €21,50
Totaal. = €74,00

Ziggo:
400/40 + TV lite = €67,00
ESPN. = €17,95
Viaplay. = €17,99
Totaal. = 102,94

Het is dan net geen €30 verschil, maar het komt toch aardig in de richting 😉

En ja er zijn ook zat voorbeelden te noemen dat het precies andersom is ;)
Dat komt dus omdat je appels met peren aan het vergelijken bent :>
Bijvoorbeeld: TV bij Odido met vergelijkbare propositie > tv kastje met opnemen is €7,50 extra per maand.

[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 31-07-2024 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RobertMe Ik wist niet dat KabelTV (dus wat je ‘gratis’ krijgt bij internet only) meer dan alleen NPO en Ziggo Sport in HD werd uitgezonden. Ziggo zelf zegt:
Wat is Digitale Kabel TV?
Je ontvangt 50+ tv-zenders, inclusief regionale en één of meer lokale zenders in digitale beeldkwaliteit. Welke tv-zenders dat precies zijn, kun je zien in het tv-zenderoverzicht. Bovendien bekijk je NPO 1, 2, 3, Ziggo TV en Ziggo Sport standaard in HD-kwaliteit.
https://www.ziggo.nl/televisie/digitale-kabel-tv-en-radio

Als oud Ziggo klant even getest (coax werkt nog) en inderdaad bv Discovery en Eurosport is in 1080i. Alleen RTL4, RTL5 SBS6, RTL7, Veronica, Net5, RTL8 en RTL Z zijn in 576i. Star channel (voormalig FOX) is ook in 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@meesje Hier staat de lijst zoals Ziggo DVB-C daadwerkelijk doorgeeft icm internet only.
RobertMe schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:31:
[...]

Als je alleen Discovery kijkt kun je volgens mij bij Ziggo af met internet only. Krijg je nog steeds 30+ zenders waarvan volgens mij alleen RTL + Talpa (SBS, NET 5, Veronica) in SD (540 that is). Dus lijkt mij dat Discovery in HD is (Discovery als zender ontvang je in ieder geval wel, HD via DVB-C weet ik niet zeker).
Ja, Discovery wordt icm met internet only in HD doorgeven ;)
[...]

-knip-
méér betalen voor minder t.o.v. een vergelijkbaar product dat zelfs meer biedt??
-knip-
Wanneer je niet om IPV6 geeft, dan is Odido idd te overwegen of vergelijkbaar tot meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 31-07-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:10:
[...]

Eh.. jij maakt toch hier dezelfde fout als je nu anderen probeert op te spelden.

Het tv platform van Ziggo is gewoon vele malen beter dan Odido zowel in kijkervaring als in specifieke kwaliteit inclusief opnemen en 4K. Dat mag je bij Odido allemaal bij bestellen maar dan nog zit je met een inferieur tv platform.
De vraag of ik teveel betaal bij Ziggo en bij Odido meer krijg maar vervolgens minder blij ben met andere dienstverlening lees tv ervaring vs een hogere upload waar ik in de dagelijkse praktijk niets van merk is toch niet aan jou om te bepalen :?

[...]

Dat komt dus omdat je appels met peren aan het vergelijken bent :>
Bijvoorbeeld: TV bij Odido met vergelijkbare propositie > tv kastje met opnemen is €7,50 extra per maand.
Helemaal mee eens. De TV beeldkwaliteit en platform van Ziggo vind ik inderdaad beter dan Odido. Ook loopt Odido achter bij het uitzenden van ESPN. Ziggo, maar ook KPN, bieden een UHD kanaal aan.
Zelf heb ik de lage upload van Ziggo nooit als een probleem ervaren. En de afgelopen periode bij Odido ook nooit een gevoel gehad van ‘yes, eindelijk een hoge upload’.
Als je puur naar internet kijkt, zou ik zeggen van ga lekker naar Odido. Maar kijk je ook reguliere tv en hecht je waarde aan goede beeldkwaliteit dan kun je zeker Ziggo overwegen.
Al met al is het allemaal heel persoonlijk bij welke provider je het beste uit bent. Ik heb alleen een hele grote aversie tegen het bashen. Een roze bril opdoen hoeven we natuurlijk ook niet.
Pagina: 1 ... 28 ... 61 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie