Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

MotorBeast schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:09:
@GerCor Ik had het 2 dagen geleden ook. Inloggen op Ziggo account en zenders opnieuw ophalen. Wel tv erbij aanzetten.
Mijn moeder heeft geen internet en geen Ziggo account. Ze is 88 jaar. Mijn broer vandaag weer geweest. Zenders zoeken, nul gevonden. Nog de oude manier van regionale gegevens invoeren. Tegenwoordig selecteer je Ziggo. Ziggo bellen leverde vandaag ook niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPfmAUCg3Ny2FzKuUCVGXEo9zko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxsH0RMhS9Zj1GHPiaV5z5kS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QZDUs8tfX96nGFzdH14vtNx1Dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABmSsqwPhFyo53XsuY5Dy9S2.jpg?f=fotoalbum_large

Woensdag maar even verder kijken. Mijn broer heeft het opgeven.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
GerCor schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:08:
[...]

Mijn moeder heeft geen internet en geen Ziggo account. Ze is 88 jaar. Mijn broer vandaag weer geweest. Zenders zoeken, nul gevonden. Nog de oude manier van regionale gegevens invoeren. Tegenwoordig selecteer je Ziggo. Ziggo bellen leverde vandaag ook niks.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar kijk ze wel digitaal middels een insteekbare kaart in de tv of decoder met daarin een kaart?

En check even of de gegevens die je invoert correct zijn op internet. In mijn gebied is het dit https://www.ziggo.nl/klan...der-met-instellen/verder/

[ Voor 13% gewijzigd door MotorBeast op 14-07-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MotorBeast schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Maar kijk ze wel digitaal middels een insteekbare kaart in de tv of decoder met daarin een kaart?
CI module. Doet het al vanaf begin prima. Minstens 15 jaar, schat ik in.

Printscreens zijn van de TV.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 14-07-2024 12:23 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
GerCor schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:20:
[...]

CI module. Doet het al vanaf begin prima. Minstens 15 jaar, schat ik in.

Printscreens zijn van de TV.
Hier even controleren https://www.ziggo.nl/klan...le-tv-met-een-ci+-module/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dank @MotorBeast. Ik ga woensdag alles controleren. Het lijkt mij sterk dat Ziggo de bestaande gegevens aangepast heeft zonder bericht aan haar klanten maar we gaan het zien. Hier kan ik wel mee verder. 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GerCor schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:08:
[...]

[Afbeelding]

Maar deze frequentie klopt toch niet? Dit zou het moeten zijn als je een CI+ module gebruikt:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875 of 6900 afhankelijk van locatie maar hoef je meestal niet zelf in te vullen

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 14-07-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@Jay-B Ligt de frequentie niet aan het gebied waar je woont?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DON PAPA @LooneyTunes
Ik vermoedde al dat zo iets wel zou bestaan. 😉Voor mij allemaal niet meer relevant. Al het VHS spul is hier al lang naar de reclycling gegaan, Het is hier geen museum. 😜

@GerCor
Staat er überhaupt nog wel signaal op de kabel? Je zou toch op z’n minst de ongecodeerde zenders moeten kunnen zien.
Kabel doorgehakt of los gemaakt?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:03:
@GerCor
Staat er überhaupt nog wel signaal op de kabel? Je zou toch op z’n minst de ongecodeerde zenders moeten kunnen zien.
Kabel doorgehakt of los gemaakt?
Het is geen analoog he :P Een TV scant niet alle frequenties naar iets van een bruikbaar signaal. Die zoekt gewoon een tabel met gegevens op. Vandaar dat frequentie en netwerk ID nodig zijn. En bij mijn weten is het netwerk id altijd 5555 (of 4444 als je geen CI gebruikt en alleen de ongecodeerde kanalen wilt ontvangen). Dus @GerCor daar lijkt sowieso al iets niet te kloppen, netwerk-id moet 5555 zijn (gezien CI gebruikt wordt). En @MotorBeast 474 als frequentie komt mij bekend voor, maar geen idee of het regio gebonden is en @Jay-B en ik in dezelfde regio zitten of dat het eigenlijk gewoon landelijk hetzelfde is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

De NPO zenders doen het gewoon, wat ik van mijn broer begrijp. RTL en SBS niet. Voor mij ook onduidelijk want mijn broer zegt: voor de rest doen alle zenders het. Mijn moeder woont in Sneek. Ik weet zo niet welke afstandsbediening ze heeft en die moet je blijkbaar kiezen om te bepalen welke LG tv je hebt. Ik weet ook niet of mijn broer iets aan de gegevens zoals getoond heeft gewijzigd. Ik denk zelf van niet. Ik zou er even naartoe kunnen rijden maar het is een uur en 10 minuten rijden en misschien moet ik contact opnemen met Ziggo en ik weet niet of die op zondag beschikbaar zijn. Dus, ik zie het woensdag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:54:
@Jay-B Ligt de frequentie niet aan het gebied waar je woont?
In het verleden was er een verschil tussen oud UPC gebied (164000 kHz) en oud Ziggo gebied (474000) kHz maar als het goed is is dat verschil er niet meer (laat me graag corrigeren, dit is niet iets wat ik op de voet volg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:25:
De NPO zenders doen het gewoon, wat ik van mijn broer begrijp. RTL en SBS niet. Voor mij ook onduidelijk want mijn broer zegt: voor de rest doen alle zenders het. Mijn moeder woont in Sneek. Ik weet zo niet welke afstandsbediening ze heeft en die moet je blijkbaar kiezen om te bepalen welke LG tv je hebt. Ik weet ook niet of mijn broer iets aan de gegevens zoals getoond heeft gewijzigd. Ik denk zelf van niet. Ik zou er even naartoe kunnen rijden maar het is een uur en 10 minuten rijden en misschien moet ik contact opnemen met Ziggo en ik weet niet of die op zondag beschikbaar zijn. Dus, ik zie het woensdag wel.
Geen RTL & Talpa (SBS, Net 5 & Veronica), dat leest dan alsof de niet versleutelde zenders wel werken, maar de versleutelde niet. Normaliter zou ik dan een "hardware" fout verwachten (dus even de CI module uit de TV halen, smartcard uit de CI module, en weer even alles goed er in doen). Maar gezien er afgelopen week 2 soortgelijke reacties hier zijn geplaatst en het via de Ziggo website te fixen was is mijn vermoeden eerder dat de smartcard geen werkende sleutels meer bevat. Deze worden vanuit het netwerk (over DVB-C) aangeleverd periodiek. En daar is dan dus mogelijk wat mis gegaan wat dan te fixen is door vanuit de Ziggo website te forceren dat de sleutels opnieuw verstuurt worden. Iets dat jij dan niet kunt doordat het een TV only abonnement is en je geen inloggegevens hebt behorende tot het account.

En je zou Ziggo natuurlijk altijd eens kunnen bellen, ook als je niet daar bent. Wellicht kunnen ze alsnog iets voor je betekenen (wellicht weten ze zelfs van dit probleem af, dat dit afgelopen week is opgetreden, en dat ze het zonder veel gedoe meteen oplossen, zonder dat ze eerst 10 andere scripts willen doorlopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
Jay-B schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:03:
[...]

In het verleden was er een verschil tussen oud UPC gebied (164000 kHz) en oud Ziggo gebied (474000) kHz maar als het goed is is dat verschil er niet meer (laat me graag corrigeren, dit is niet iets wat ik op de voet volg).
Ziggo is alles aan het gelijktrekken voor Docsis 3.1

164 MHz is sowieso leeg voor toekomstige upload signalen:
https://x266.nl/dump/zigg...24-airband_2023-09-23.jpg (45mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 17:06
@GerCor Een Ziggo account is toch gewoon gekoppeld met je abonneenummer? Zie je afrekening, volgens mij. Daarmee zou je ook voor niet-internetklanten gewoon een account kunnen aanmaken en de gewenste refresh van de CI+ kaart kunnen uitlokken?

Als je het abonneenummer kunt krijgen, kun je dat wellicht zelf doen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Eureka. Toch maar even in de auto gestapt om mijn moeder te helpen. Als eerste bleek inderdaad frequentie en ID verkeerd te staan. Deze aangepast. Direct 165 zenders gevonden. 1,2,en 3 doen het gelijk. Ik zet de TV op 4 en krijg de mededeling dat de zender geen deel uitmaakt van het pakket. En terwijl ik kijk ik Ziggo vandaag kan bereiken komt RTL 4 in beeld. Alles werkt weer. Moeder weer helemaal blij dat ze haar series kan volgen.

Iedereen bedankt voor het meedenken en oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:44
GerCor schreef op zondag 14 juli 2024 @ 15:49:
Eureka. Toch maar even in de auto gestapt om mijn moeder te helpen. Als eerste bleek inderdaad frequentie en ID verkeerd te staan. Deze aangepast. Direct 165 zenders gevonden. 1,2,en 3 doen het gelijk. Ik zet de TV op 4 en krijg de mededeling dat de zender geen deel uitmaakt van het pakket. En terwijl ik kijk ik Ziggo vandaag kan bereiken komt RTL 4 in beeld. Alles werkt weer. Moeder weer helemaal blij dat ze haar series kan volgen.

Prettige verjaardag woensdag, en een extra stukje taart voor jou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zet de TV op 4 en krijg de mededeling dat de zender geen deel uitmaakt van het pakket. En terwijl ik kijk ik Ziggo vandaag kan bereiken komt RTL 4 in beeld. Alles werkt weer. Moeder weer helemaal blij dat ze haar series kan volgen.
Fijn dat het werkt.

Ter info:
Het kan idd even duren want die ci+ module krijgt een continue stroom voorbij van smartcard nummers en welke zenders er bij horen. Je kunt via mijn ziggo pushen dat je eigen smartcard nummers met voorrang voorbij komen ergens in het portal zodat je niet lang hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik heb sinds vrijdag dat mijn internet er rond het middaguur uitvliegt en weer 'invliegt' :D Een reset van mijn modem en switch (stekker erin en eruit) was steeds de oplossing en daarna was er niets meer aan de hand.

Vandaag (de 3e dag) heb ik eerst alleen de stekker van mijn modem eruit gehaald. Dit loste het probleem niet op. Hierna die van mijn switch en toen was het probleem wel weer opgelost. Het is voor zover ik weet een unmanaged switch van Netgear met 4x poe en 4x reguliere ingangen.

Ik heb de laatste weken niets veranderd in mijn setup. Nu wel wat kabels verplaatst om de poorten uit te sluiten. Volgende stap zal zijn om de kabels te vervangen om het eea uit te sluiten (de kabels zijn nog maar een paar jaar oud).

Iemand die dit herkent en nog tips heeft? Of nog andere tips die ik hierna kan uitzoeken?

Ik heb Ziggo nog niet gebeld overigens. Dat zal ook 1 van de volgende stappen zijn als het probleem blijft bestaan. Zodat ik kan aansluiten dat het aan hun kant ligt.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
LooneyTunes schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:22:
Hoezo weg?
Dat werkt nog altijd.
Nieuw materiaal komt er niet meer voor (hoewel, je weet maar nooit met sommige retro-hypes zoals nu weer met cassettebandjes), maar de bestaande banden zijn nog prima af te spelen.
Dat klopt helemaal! Jouw VHS recorder hoeft niet weg. En je Humax kastjes ook niet, al je opnames staan daar goed.

Het nut van oude apparatuur neemt wel met de tijd af. Een pc uit 1995 mag het bijvoorbeeld misschien nog doen, je kunt er niet meer mee het internet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hk12nl schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:06:
Ik heb sinds vrijdag dat mijn internet er rond het middaguur uitvliegt en weer 'invliegt' :D Een reset van mijn modem en switch (stekker erin en eruit) was steeds de oplossing en daarna was er niets meer aan de hand.

Vandaag (de 3e dag) heb ik eerst alleen de stekker van mijn modem eruit gehaald. Dit loste het probleem niet op. Hierna die van mijn switch en toen was het probleem wel weer opgelost. Het is voor zover ik weet een unmanaged switch van Netgear met 4x poe en 4x reguliere ingangen.

Ik heb de laatste weken niets veranderd in mijn setup. Nu wel wat kabels verplaatst om de poorten uit te sluiten. Volgende stap zal zijn om de kabels te vervangen om het eea uit te sluiten (de kabels zijn nog maar een paar jaar oud).

Iemand die dit herkent en nog tips heeft? Of nog andere tips die ik hierna kan uitzoeken?

Ik heb Ziggo nog niet gebeld overigens. Dat zal ook 1 van de volgende stappen zijn als het probleem blijft bestaan. Zodat ik kan aansluiten dat het aan hun kant ligt.
Ja dat is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb alles doorgelezen maar begrijp ook niet alles en kom daardoor niet aan een oplossing. Is die er wel? :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hk12nl schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:02:
[...]

Ik heb alles doorgelezen maar begrijp ook niet alles en kom daardoor niet aan een oplossing. Is die er wel? :)
Bij mij niet, valt nog steeds weg ergens tussen 12.00-15.00.

Ik had beter bij mijn 400 Mb abonnement kunnen blijven ipv dat Giganet debacle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Wolly schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:05:
[...]

Lost het bij jou wel vanzelf weer op? Of moet je altijd het modem resetten?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hk12nl schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:19:
[...]

Lost het bij jou wel vanzelf weer op? Of moet je altijd het modem resetten?
Het lost zicht tegenwoordig zelf op, voorheen heb ik het modem wel gereset.

Tegenwoordig ben ik met één of twee minuten weer online.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 08:26

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Even afkloppen, maar ik heb het al een hele tijd niet meer gehad. Al zeker een week of 5 stabiel. (Best erg dat ik dit al acceptabel vind….maar ok)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wolly schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:05:
[...]

Sinds we over zijn op gigabit van Ziggo met het bijbehorende nieuwe modem, valt het mimstens elke week weg, meestal overdag (tijd komt wel overeen met deze momenten) als er gewerkt wordt, is ipv6 kapot en kan ik daardoor in elk geval api.openshift.com niet benaderen (zal iets met ipv6 te maken hebben, zonder mijn router (ipv6 uitgezet, met werkt helemaal niks) gaat dat wel goed) en dat heb ik toch echt nodig voor mijn werk.

Het oude modem moest ik in de 4 jaar thuiswerken van daarvoor zo weinig resetten dat ik er geen actieve herinnering aan heb.

Jammer, want dit, in combinatie met zes keer moeten bellen om 180 euro te besparen en dan nog steeds duurder uit te zijn dan de groene belbazen doen me wel denken aan overstappen, na ruim 20 jaar. :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
pjottum schreef op maandag 15 juli 2024 @ 07:37:

Sinds we over zijn op gigabit van Ziggo met het bijbehorende nieuwe modem, valt het mimstens elke week weg, ...

Het oude modem moest ik in de 4 jaar thuiswerken van daarvoor zo weinig resetten dat ik er geen actieve herinnering aan heb.

Jammer, want dit, in combinatie met zes keer moeten bellen om 180 euro te besparen en dan nog steeds duurder uit te zijn dan de groene belbazen doen me wel denken aan overstappen, na ruim 20 jaar. :/
Heb je het nieuwe modem aangesloten volgens de instructies van ziggo ?
Wat was de reden van de upgrade : had je de gigabit nodig of wilde je korting op een duurder pakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
pjottum schreef op maandag 15 juli 2024 @ 07:37:
[...]

Sinds we over zijn op gigabit van Ziggo met het bijbehorende nieuwe modem, valt het mimstens elke week weg, meestal overdag (tijd komt wel overeen met deze momenten) als er gewerkt wordt, is ipv6 kapot en kan ik daardoor in elk geval api.openshift.com niet benaderen (zal iets met ipv6 te maken hebben, zonder mijn router (ipv6 uitgezet, met werkt helemaal niks) gaat dat wel goed) en dat heb ik toch echt nodig voor mijn werk.

Zelfde verhaal hier. Op de momenten dat ik merk dat het wegvalt is het altijd in de middag, ik neem het niet echt dagelijks waar maar ik zit dan ook niet de hele dag achter de computer. Het oude modem had deze problemen inderdaad niet.

Bij mij is 2x een monteur geweest, ze hebben de AOP vervangen en een demper aangebracht. Dit hielp wel tegen de snelheidsproblemen waarbij de snelheid niet behaald werd maar het disconnect probleem is gebleven. Het is dat het maar iets van 27 euro per maand kost maar na het 1e jaar zeg ik het op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

W1ck1e schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:04:
[...]

Heb je het nieuwe modem aangesloten volgens de instructies van ziggo ?
Wat was de reden van de upgrade : had je de gigabit nodig of wilde je korting op een duurder pakket ?
Nou, blame the victim. Natuurlijk is dat goed aangesloten; het werkt op bepaalde momenten van de dag, die anderen hier ook beschrijven, niet. Daarnaast werkt ipv6 niet goed (hier ook al eens beschreven) terwijl dat wel goed werkte met het oude modem met als gevolg dat bepaalde urls niet werken. had ik dat geweten, had ik nu nog het oude abonnement met het oude modem.

De problemen zitten echt in de software van dat modem, hij zal wel een teller hebben die 32bit zou moeten zijn en eigenlijk 31 bit is en daardoor onderuit gaan als een r in de klok zit - who knows. Het is niet vaak genoeg om bij te houden en het is een te vage klacht om mee naar Ziggo te gaan.

IPv6 werkt wel zonder mijn (Ubiquiti amplify) router ertussen, dus dan weet ik het antwoord van Ziggo wel als ik daarvoor support zoek.

Waarom ik overgestapt ben? Omdat het maar 12 euro per jaar duurder was, meer is altijd beter toch? Toch? Toch!?!11!!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pjottum schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:37:

De problemen zitten echt in de software van dat modem, hij zal wel een teller hebben die 32bit zou moeten zijn en eigenlijk 31 bit is en daardoor onderuit gaan als een r in de klok zit - who knows. Het is niet vaak genoeg om bij te houden en het is een te vage klacht om mee naar Ziggo te gaan.
Zet het op het community forum en laat de anderen van hier bijspringen? Als je het niet meld gaat het per definitie niet opgelost worden. Als jullie met een groepje gezamenlijk dit aankaarten op (bv) het community forum staat het bij elkaar en is de kans ook groter dat Ziggo het niet als een vaag issue bij 1 klant ziet.

(Of @VodafoneZiggo moet het van hieruit heel toevallig oppakken. Maar die reageren eigenlijk zelden tot nooit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Over welk modem hebben we het nu precies? In de basis zijn onderbrekingen bijna altijd het gevolg van signaalproblemen. Het is niet heel waarschijnlijk dat dat iets met het modem te maken heeft. Dan zouden veel meer mensen hier last van ondervinden mijzelf incluis als het om de Sagemcom gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 15-07-2024 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Nou, blame the victim. Natuurlijk is dat goed aangesloten; ....
Waarom ik overgestapt ben? Omdat het maar 12 euro per jaar duurder was, meer is altijd beter toch? Toch? Toch!?!11!!
Ik vroeg het je alleen maar, het is geen aanname of beschuldiging. Toen ik het zwarte modem kreeg moest ik ook nog iets aanpassen aan de aansluiting als ik mij niet vergis.
Voor 1 euro per maand zou ik het misschien ook wel overwegen, ik heb die hogere snelheid echt niet nodig. Ik heb nu 400/40, en wil zelfs downgraden later dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast

Tadaaaaa! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jay-B schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:55:
[...]

Over welk modem hebben we het nu precies? In de basis zijn onderbrekingen bijna altijd het gevolg van signaalproblemen. Het is niet heel waarschijnlijk dat dat iets met het modem te maken heeft. Dan zouden veel meer mensen hier last van ondervinden mijzelf incluis als het om de Sagemcom gaat.
De Sagemcom.

Vanwege berichten hier heb ik de splitter en datakabel uit de doos gehaald en ingeplugd (oude listgeschroeft -etc); misschien maakt het verschil, dit is een ander type (andere naam erop) en de kabel is dikker.

ipv6 gaat nog steeds niet werken, maar allicht is het stabieler.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pjottum Ik ben geen expert op het gebied van IPv6 maar wat werkt er bij jou niet? Ik draai hier Dual stack op de Sagemcom al bijna twee jaar.

Edit: Ow.. openshift. Daar doe ik niets mee. Kan ik niet over meepraten.

[ Voor 23% gewijzigd door Jay-B op 15-07-2024 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 21:07
hk12nl schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:02:
[...]

Router/Switch op de 1Gbit poort van je modem aansluiten ipv de 2,5Gbit poort, of zorgen dat je verbinding actief blijft door bv. een internet IP te blijven pingen als je zelf niet bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jay-B schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:38:
@pjottum Ik ben geen expert op het gebied van IPv6 maar wat werkt er bij jou niet? Ik draai hier Dual stack op de Sagemcom al bijna twee jaar.

Edit: Ow.. openshift. Daar doe ik niets mee. Kan ik niet over meepraten.
De manier waarop ipv6 door Ziggo is geïmplementeerd op dit modem, met mijn router erachter (..) werkt niet samen. Als ik het aanzet, werkt het halve internet niet op de Google Pixel in het huishouden. Als ik het uitzet op de router, heb ik dus dat issue met die ene website (niet specifiek vanwege openshift, maar dat is waar ik het merk).

Dus ik weet het ook niet, en hoop dat Ziggo of Ubiquiti met een update komt. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjottum schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:15:
[...]

De manier waarop ipv6 door Ziggo is geïmplementeerd op dit modem, met mijn router erachter (..) werkt niet samen. Als ik het aanzet, werkt het halve internet niet op de Google Pixel in het huishouden. Als ik het uitzet op de router, heb ik dus dat issue met die ene website (niet specifiek vanwege openshift, maar dat is waar ik het merk).

Dus ik weet het ook niet, en hoop dat Ziggo of Ubiquiti met een update komt. :)
De zwarte Sagemcom kan geen DHCPv6 uitdelen in router modus. Alleen in bridge modus kan hij de juiste instellingen doorgeven aan een eigen router. Bevestigd op de Ziggo community dat dit verwacht gedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-09 15:23
Hier een S24U welke regelmatig problemen heeft met de IPv6 van Ziggo en geen mogelijkheid het uit te zetten.
Wifi 6 en een smartpod van Ziggo, weet dat het aan IPv6 ligt want IPv4 pingen er gelijk doorheen maar IPv6 schijt hem gelijk regelmatig...

Net terug bij Ziggo, geforceerd na een verhuizing want hier ligt geen glasvezel en probleem na probleem met ze :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

stormfly schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:28:
[...]

De zwarte Sagemcom kan geen DHCPv6 uitdelen in router modus. Alleen in bridge modus kan hij de juiste instellingen doorgeven aan een eigen router. Bevestigd op de Ziggo community dat dit verwacht gedrag is.
Maar dat is gek, als hij in router modus staat en ik plug het netwerk er direct in, dan krijgt wat ik ook maar inplug een ipv6 adres naast het 192.168.178.* ipv4?

Ik ben wel weer even klaar met mopperen; op het moment dat het werkt is het prima.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:02
Horatius schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 00:22:
Hier een S24U welke regelmatig problemen heeft met de IPv6 van Ziggo en geen mogelijkheid het uit te zetten.
Ja dat probleem had ik hier ook. Oplost door modem in bridge te laten zetten en eigen router te kopen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pjottum schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 07:20:
[...]

Maar dat is gek, als hij in router modus staat en ik plug het netwerk er direct in, dan krijgt wat ik ook maar inplug een ipv6 adres naast het 192.168.178.* ipv4?
Een IPv6 adres op de WAN poort? Dat wordt gewoon op basis van SLAAC gedaan dan op basis van een router advertisement, in dit geval een router advertisement verstuurt door het modem in router mode.
DHCP-PD waar @stormfly naar verwijst is nodig om ervoor te zorgen dat een prefix bekend is om toe te passen op de (V)LAN interface(s) en zal ook resulteren in een prefix die afwijkt van de prefix op de WAN interface. Of in ieder geval: dat is zo bij bridge mode. In router mode zou de WAN van de eigen router dezelfde /56 prefix moeten hebben als wat je aan de LAN kant hebt. Immers heb je maar toegang tot 1 (/56) prefix en kun je die opsplitsen in 256 /64 subnets. Waarbij de modem/router in routee mode dus al 1 /64 daarin zal gebruiken voor zijn LAN kant. En dat zou dan ook het subnet moeten zijn dat op de WAN van de eigen router wordt toegepast.
Waarbij idealiter, maar dat werkt dus schijnbaar niet, het modem/router in router de DHCP-PD aanvraag van de eigen router afhandelt door deze te relayen, en de resulterende prefix (prefix uit DHCP-PD + gekozen prefix ID) toe te voegen aan zijn routing tabel met als bestemming (/next hop) het apparaat dat de DHCP-PD aanvraag deed.

En als dit probleem alleen speelt bij eigen router achter modem/router in router mode is de oplossing natuurlijk simpel: laat het modem/router in bridge mode zetten. Sure, in een ideale wereld is dat v.w.b. IPv6 niet nodig (aangezien idealiter / zoals bedoeld het modem/router aan DHCP-PD relaying doet), maar bij IPv4 voorkomt het wel dubbele NAT met al zijn quirks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 07:52:
[...]
En als dit probleem alleen speelt bij eigen router achter modem/router in router mode is de oplossing natuurlijk simpel: laat het modem/router in bridge mode zetten. Sure, in een ideale wereld is dat v.w.b. IPv6 niet nodig (aangezien idealiter / zoals bedoeld het modem/router aan DHCP-PD relaying doet), maar bij IPv4 voorkomt het wel dubbele NAT met al zijn quirks.
Dat deed ik - zie vorige maand of langer geleden toen ik hier ook over aan het mopperen was - maar dat hielp niet.

Het gekke is: dit werkte met het oude modem prima, al sinds v6 aan is gezet. Pas sinds dit modem heb ik deze issues. Kan zijn dat de router de nieuwe specs die door Ziggo zijn geimplementeerd niet aankan; helaas komt dit in de reviews zoals Tweakers die pas deed niet naar voren. :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Kan 2 jarig contract krijgen met het eerste jaar 50% korting als verlenging. 1 jarig deed men niet. Blijkbaar wil Ziggo op dit moment klanten toch langer binnenhouden. 2 jaar staat me alleen een beetje tegen. Gemiddeld kom ik dan uit over 2 jaar op €46,50 per maand voor 200mbit en tv start. Twijfel ........

[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 18-07-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:25:
Kan 2 jarig contract krijgen met het eerste jaar 50% korting als verlenging. 1 jarig deed men niet. Blijkbaar wil Ziggo op dit moment klanten toch langer binnenhouden. 2 jaar staat me alleen een beetje tegen. Gemiddeld kom ik dan uit over 2 jaar op €46,50 per maand voor 200mbit en tv start. Twijfel ........
meesje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:46:
Afgelopen jaar zat ik bij Odido, voor internet en tv. Dit is in principe goed bevallen, echter het tv platform vind ik tov Ziggo wel wat minder. De functionaliteiten doen het gewoon, maar werkt minder intuïtief en wat trager.
Zojuist gebeld met Ziggo en t.o.v. wat er nu op de website wordt aangeboden krijg ik bij een jaar contract 9 maanden korting (ipv 6) een twee wifi pods in bruikleen (ipv 1). Twee pods samen met de modem/router in de meterkast moet ik wel goed dekking kunnen krijgen. En natuurlijk gekozen voor 1 jaar lang gratis ESPN Totaal en Ziggo Sport Totaal. Mij werd overigens aangegeven altijd even te bellen ipv via de website af te sluiten. Telefonisch kunnen ze een beter aanbod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Andere situatie. Jij komt van elders, dus nieuwe klant. Ik wil niet naar elders. 8) Ziggo Sport Totaal heb ik al via Hollands Nieuwe. ESPN kijk ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door MotorBeast op 18-07-2024 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:19:
[...]

Andere situatie. Jij komt van elders, dus nieuwe klant. Ik wil niet naar elders. 8) Ziggo Sport Totaal heb ik al via Hollands Nieuwe. ESPN kijk ik niet.
Ah sorry. Je hebt gelijk. Als bestaande klant zou ik jouw aanbieding overigens niet eens zo verkeerd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
meesje schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:40:
[...]

Ah sorry. Je hebt gelijk. Als bestaande klant zou ik jouw aanbieding overigens niet eens zo verkeerd vinden.
Wel lachen. Begon met €10,- per maand korting 1/2 jaar. Overleg na overleg na overleg kwam dit eruit. Ach ja 2 jaar rust is ook wat waard. 1 jaar contract kwam er echt niet door.

Was wel een gezellig gesprek. Zoals ik tijdje geleden al meldde.....het maakt echt uit wanneer je belt. Bijna weekend, mooi weer, 1/2 Nederland op vakantie dus rustig. Hebben zelfs gelachen met elkaar. Top klantenservice bij Ziggo. :D

[ Voor 22% gewijzigd door MotorBeast op 18-07-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 12:45
Iemand enige idee waarom je zelfs met het goedkoopste maandelijks opzegbaar abonnement van Hollands Nieuwe je gratis Ziggo Sport Totaal krijgt? Dan kan je net zo goed 9,50 betalen aan hun dan 14,95 aan Ziggo zelf, zelfs als je het abonnement niet eens gebruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
mrtl schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:16:
Iemand enige idee waarom je zelfs met het goedkoopste maandelijks opzegbaar abonnement van Hollands Nieuwe je gratis Ziggo Sport Totaal krijgt? Dan kan je net zo goed 9,50 betalen aan hun dan 14,95 aan Ziggo zelf, zelfs als je het abonnement niet eens gebruikt 8)7
Omdat je ze zo geld krijgen van jouw voor zowel Ziggo diensten als Hollands Nieuwe en jij waarschijnlijk niet snel vertrekt omdat het financieel aantrekkelijk is?

Nee, geen idee dat zal Ziggo en Hollands nieuwe weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
mrtl schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:16:
Volgens mij kan het ook voor 7,50 euro (3 GByte).
Waarschijnlijk omdat de werkelijke kosten van ZST nog lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:42
weer terug na jaar kpn internet en tv, overstap ging moeiteloos, stabieler internet en tv dan bij kpn. Heb nu goede aanbieding van ziggo voor 1 jaar. Dus wie weet over een 1 jaar weer overstappen.

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marc68 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:45:
weer terug na jaar kpn internet en tv, overstap ging moeiteloos, stabieler internet en tv dan bij kpn. Heb nu goede aanbieding van ziggo voor 1 jaar. Dus wie weet over een 1 jaar weer overstappen.
Stabieler internet of stabieler WiFi :*) ? Had je glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
stormfly schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Stabieler internet of stabieler WiFi :*) ? Had je glasvezel?
de wifi is stabieler dan bij glasvezel is mijn indruk, bij kpn vaak onverwachte time outs, weliswaar kort, maar vervelend

marc68

Acties:
  • +1 Henk 'm!
marc68 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:23:
[...]

de wifi is stabieler dan bij glasvezel is mijn indruk, bij kpn vaak onverwachte time outs, weliswaar kort, maar vervelend
Exact en dat vind ik ook zo mooi aan de reclame van Ziggo op de radio. Dat klanten vaak roepen dat het internet slecht is, maar in veel gevallen is het WiFi wat de doorslag geeft in de beleving van klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:24:
[...]

Exact en dat vind ik ook zo mooi aan de reclame van Ziggo op de radio. Dat klanten vaak roepen dat het internet slecht is, maar in veel gevallen is het WiFi wat de doorslag geeft in de beleving van klanten.
Het gros van de klanten nemen toch ook een internet product af waar wifi bij zit?

Niet zo gek dat klanten dan zeggen dat internet slecht werkt bij provider x.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:28
Wolly schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:43:
[...]

Het gros van de klanten nemen toch ook een internet product af waar wifi bij zit?

Nou ik vind dat eigenlijk wel gek want het is gewoon verkeerde informatie. In mijn kenissenkring ook zo'n geval, glasvezel is klote steeds korte onderbrekingen, wel WiFi maar geen internet enz. Ik heb toen enkele weken een Raspberry Pi met Grafana aan de router gehangen om de zaak te monitoren. Wat bleek, geen enkele ping verloren naar het internet, wel steeds onderbrekingen naar alles wat achter de Devolo hangt. Bleek dat de verbinding tussen de Devolo's via het stroomnet steeds onderbroken werd (waarschijnlijk afstand te lang of te veel stoorapparaten). WiFi blijft dan wel in de lucht maar (kort) geen internet.

Maar ondertussen wel rondbazuinen hoe slecht dat glasvezel is...

En nog eentje, op hun internetradio(!!!) werkte een radiostation plotseling niet meer -> klote glasvezel.
Bleek dat de URL van dat radiostation gewijzigd was (niet handig natuurlijk).

En probeer dan maar eens uit te leggen dat dit allemaal niets met de glasvezel te maken heeft :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat is nu hetzelfde dat hele volksstammen beweren dat glasvezel per definitie stabieler is dan diensten over coax. Klopt ook niets van en is vaak het gevolg van andere externe invloeden. Probeer dat maar eens uit te leggen. Dat het niet met het medium zelf te maken heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Jay-B op 20-07-2024 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
Jay-B schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:12:
Dat is nu hetzelfde dat hele volksstammen beweren dat glasvezel per definitie stabieler is dan diensten over coax. Klopt ook niets van en is vaak het gevolg van andere externe invloeden. Probeer dat maar eens uit te leggen. Dat het niet met het medium zelf te maken heeft.
Ik denk idd dat in veel gevallen een andere (externe) invloed hebben (bv WiFi problemen).
Maar het is mijn inziens wel zo dat je bij coax een wat grotere kans hebt op RF instraling (tenzij goede pluggen, coax enz.), bij glasvezel is dat onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Ik monitor zelf ook permanent mijn verbinding, is een plaatje van alweer wat langer geleden maar bij problemen ziet dat er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cf7Zag9D5j-jc7UzDZ2rKCfKcsU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H5Ys0DYadjLN4s8utZ5Ylf3C.png?f=fotoalbum_large

Was één of ander routeringsprobleem bij mijn provider, ze hadden het gelukkig zelf ook snel door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jef61 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:22:
[...]

Ik denk idd dat in veel gevallen een andere (externe) invloed hebben (bv WiFi problemen).
Maar het is mijn inziens wel zo dat je bij coax een wat grotere kans hebt op RF instraling (tenzij goede pluggen, coax enz.), bij glasvezel is dat onmogelijk.
De kans is wellicht groter. Maar als je bij Ziggo vraagt krijg je ook gewoon nieuwe kabels (voor TV of modem, kabel om een slaapkamer TV aan te sluiten wellicht niet, misschien komen ze dan zelfs wel met een Next Mini als alternatief aanzetten).
Het is dus ook niet dat je zelf 100% verantwoordelijk bent voor de juiste kabels en voor de kosten op moet draaien. En hetzelfde met het AOP, wordt als het verouderd is ook gratis vervangen door een monteur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
Begonnen op 31 mei 2024: Sagemcom modem software update: LG-RDK_8.10.26-2309.3

Ik heb deze update 19 juli 2024 gehad.

https://community.ziggo.n...24/highlight/true#M633722

https://community.ziggo.n...rtWifi-modem/ba-p/1286754

LG-RDK_8.10.26-2309.3

Wat is er aangepast in de update van juni?
Changenotes
- Een nieuwe versie van SmartWifi op de modem
- Verbeterde stabiliteit en minder crashes met de reden "Unknown" of "RG Crash" in het modemlog
- Je zult geen 'Malformed packets' van het HomePNA protocol' meer zien bij het monitoren van je netwerk met bijvoorbeeld Wireshark
- Je kunt nu een tweede port-forward aanmaken met dezelfde interne poort naar een ander (lokaal) IP-adres
- Wanneer je een vast IP instelt via de DHCP instellingen verandert de apparaatnaam na verloop van tijd niet meer naar 'unknown'
- Het 2.4Ghz netwerk stuurt nu ook de landcode mee bij het uitzenden
- Energy Efficient Ethernet (EEE) staat nu op alle modems correct uitgeschakeld voor de 2.5GB poort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40
Wolly schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:43:
[...]

En toch blijft het raar. Niemand belt het waterbedrijf als er een kraan lekt, niemand belt hun energiemaatschappij als een stopcontact niet werkt of de stop laat springen. Dan is blijkbaar het verschil tussen binneninstallatie en levering van een dienst/product wel duidelijk. Waarom blijven hele volksstammen providers afrekenen op "slechte wifi" terwijl dat 300% overduidelijk afhankelijk is van het pand/huis/binnenbekabeling en access points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Andros schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:22:
[...]

En toch blijft het raar. Niemand belt het waterbedrijf als er een kraan lekt, niemand belt hun energiemaatschappij als een stopcontact niet werkt of de stop laat springen. Dan is blijkbaar het verschil tussen binneninstallatie en levering van een dienst/product wel duidelijk. Waarom blijven hele volksstammen providers afrekenen op "slechte wifi" terwijl dat 300% overduidelijk afhankelijk is van het pand/huis/binnenbekabeling en access points?
De kraan is niet geleverd door het waterbedrijf.
Het stopcontact en de stop evenmin.

De provider levert aansluiting én wifi, onder de noemer 'internet'. Dus dan is het niet raar als mensen die naam gebruiken om de gebrekkige dienst te duiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-08 09:35
hjvg schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:03:
goedemorgen,

Hebben meer mensen de laatste dagen problemen met dhcp via lan vanuit het ziggo modem?

laatste paar dagen meerdere klanten gehad met deze problemen een 100% oorzaak en oplossing heb ik nog niet gevonden.
- rechtstreekse kabel tussen modem en windows 11 pc.
pc krijgt geen dhcp op ipv4 vanuit het modem (ipv6 in begin nog wel later ook niet)

modem paar keer rebooten geen verschil (wifi werkt wel op mobiel)
probleem oplossen in windows helpt niet
uit eindelijk netwerkkaart verwijderd in apparaat beheer pc dan rebooten en na reboot werkt het in eens wel weer normaal.

Zo ik zeg heb onderhand meerdere keren deze problemen gezien maaralleen maar bij ziggo klanten.

benieuwd als er meer mensen zijn die dit ervaren
Ja identieke situatie hier. Youtube en google (ipv6) blijven werken, ipv4 sites en filesharing liggen plat. Heb dit nu elke avond bijna, moet het modem resetten en dan werkt het weer vaak. Giganet modem.

Ziggo helpdesk heb je niks aan, die snappen het verschil tussen en ipv6 en 4 niet eens en bieden gelijk aan het hele modem te vervangen en "een notitie te maken".

Begint nu wel beetje irritant te worden. Heb dit jaar naar Giganet geupgrade, op de lagere snelheden en oude modem nooit problemen.

:(

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Jef61 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:40:
[...]

Nou ik vind dat eigenlijk wel gek want het is gewoon verkeerde informatie. In mijn kenissenkring ook zo'n geval, glasvezel is klote steeds korte onderbrekingen, wel WiFi maar geen internet enz. Ik heb toen enkele weken een Raspberry Pi met Grafana aan de router gehangen om de zaak te monitoren. Wat bleek, geen enkele ping verloren naar het internet, wel steeds onderbrekingen naar alles wat achter de Devolo hangt. Bleek dat de verbinding tussen de Devolo's via het stroomnet steeds onderbroken werd (waarschijnlijk afstand te lang of te veel stoorapparaten). WiFi blijft dan wel in de lucht maar (kort) geen internet.

Maar ondertussen wel rondbazuinen hoe slecht dat glasvezel is...

En nog eentje, op hun internetradio(!!!) werkte een radiostation plotseling niet meer -> klote
glasvezel.
Bleek dat de URL van dat radiostation gewijzigd was (niet handig natuurlijk).

En probeer dan maar eens uit te leggen dat dit allemaal niets met de glasvezel te maken heeft :)
Bij mij in de plaats zeer veel storingen met Ziggo, er zit vaak vocht in de kabels die nu tegen de 45 jaar oud zijn. Gelukkig is er een uitmuntend alternatief glasvezel iedereen die is overgestapt is dik tevreden. Af en toe een klein issue zoals een defecte ONT of de TV ontvanger op nieuw moeten opstarten. Maar dat is het dan ook wel.

[ Voor 13% gewijzigd door dirk 1964 op 23-07-2024 22:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SirMemeAlot
dirk 1964 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:13:
[...]
Bij mij in de plaats zeer veel storingen met Ziggo, er zit vaak vocht in de kabels die nu tegen de 45 jaar oud zijn. Gelukkig is er een uitmuntend alternatief glasvezel iedereen die is overgestapt is dik tevreden. Af en toe een klein issue zoals een defecte ONT of de TV ontvanger op nieuw moeten opstarten. Maar dat is het dan ook wel.
Je komt weer even melden dat glasvezel superieur is, direct ook de coax kabel is 45 jaar oud mythe, we hebben de bingo kaart bijna weer compleet. Als je nog iets had gezegd over latency en symmetrische verbinding dan hadden we echt bingo ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dirk 1964 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:13:
Bij mij in de plaats zeer veel storingen met Ziggo, er zit vaak vocht in de kabels die nu tegen de 45 jaar oud zijn.
Bijna 50 en heb ook vocht… in de knieën.

Pfff, iemand een LP die niet blijft hangen voor die vent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In onze nieuwe woning (7-8 jaar oud) is de coax aansluiting als volgt opgeleverd in de meterkast. De vorige eigenaar heeft nooit Ziggo gehad.
Een dergelijke aansluiting verwacht ik in de woonkamer. In onze huidige woning hebben we andere connectoren in de meterkast.
Wat is jullie advies? Straks gewoon op de blokje het modem aansluiten? Of laten aanpassen door een Ziggo monteur? Zelf neig ik naar het laatste.

Nu ik de foto weer zie vraag ik me af wat het tweede dunne draadje doe. T.z.t. even verder onderzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_8jqxEqUKgNXXT_b-3XlcGUYBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKeXhIxMk23vsGg0vxOjG8Zb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:43:
In onze nieuwe woning (7-8 jaar oud) is de coax aansluiting als volgt opgeleverd in de meterkast. De vorige eigenaar heeft nooit Ziggo gehad.
Een dergelijke aansluiting verwacht ik in de woonkamer. In onze huidige woning hebben we andere connectoren in de meterkast.
Wat is jullie advies? Straks gewoon op de blokje het modem aansluiten? Of laten aanpassen door een Ziggo monteur? Zelf neig ik naar het laatste.

Nu ik de foto weer zie vraag ik me af wat het tweede dunne draadje doe. T.z.t. even verder onderzoeken.

[Afbeelding]
Ik heb deze ook in mijn woning van 5 jaar oud. Ik heb hierop een splitter aangesloten en vanuit hier een kabel naar het modem (en voorheen kabels naar de coax). Werkt al jaren perfekt.

Deze splitter:
https://www.karwei.nl/ass...eg-4f-connector/p/B547021

Aangezien ik nergens meer coax gebruik heb ik hem nu rechtstreeks van dit kastje op het modem aangesloten. Met de bijbehorende stekkers die je krijgt van Ziggo.

[ Voor 11% gewijzigd door hk12nl op 24-07-2024 14:55 ]

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[Afbeelding]
Dit is een normale aansluiting. Een aansluiting omleggen gaat via huisaansluiting.nl en kost al snel een paar honderd euro.

Deze aansluiting is helemaal up to date en je kunt je modem hier aansluiten. Als je ook TV kijkt via coax kan je de bijgeleverde splitter gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:51:
[...]

Ik heb deze ook in mijn woning van 5 jaar oud. Ik heb hierop een splitter aangesloten en vanuit hier een kabel naar het modem (en voorheen kabels naar de coax). Werkt al jaren perfekt.

Deze splitter:
Er zijn betere splitters op de markt. De POA-254 van Ziggo filtert het (TX) upstream signaal van je modem weg uit je coax TV signaal. Bij voorkeur gebruik je het aangeboden split materiaal van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:51:
[...]

Deze splitter:
Bedankt voor je reactie. Dat geeft vertrouwen en is kennelijk de oplevering die men tegenwoordig doet.
Ik verwacht dat er in het pakket een juiste kabel/kabels/verloopjes bij geleverd worden. De kabel die in die blokje moet heeft aan de ene kant een standaard coax connector en aan de andere zijde een connector die in het modem (met schroefdraad) moet.
Komt jou dat extra dunne kabeltje bekend voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot

[Afbeelding]
Dit is inderdaad een goede aansluiting, kwestie van POA-254/550 erop en dan kun je het modem aansluiten en heb je een poort voor TV die je vervolgens weer kan splitten als je wil/nodig is.

Omleggen kost inderdaad geld, standaard wordt deze al sinds heel wat jaartje in de meterkast geplaatst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hk12nl @stormfly @SirMemeAlot Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te horen dat deze aansluiting al up-to-date is. In de woning heb ik geen verdere coax aansluiting en ook niet nodig. Voor de tv in de woonkamer krijg ik een Next Mini welke via UTP aangesloten gaat worden.
Ik kan dan toch het modem/router in de meterkast direct verbinden met dit blokje (aansluiting)? Ik hoef dan toch geen tv/data splitter te gebruiken? Of wel?
Om het modem aan te sluiten heb ik een kabel nodig met aan de ene kant een klassieke connector (die de aansluiting in gaat) en aan de andere kant een connector met zo'n schroefdraad. Wordt dit bij het installatiepakket geleverd? Ik kan me van vroeger herinneren dat er ook een verloopplugje bij zit.

Edit: Even gekeken naar de splitter. Mijn vermoeden is dat ik deze wel moet gebruiken. Het data uiteinde heeft de schroefdraad verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 24-07-2024 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:38

[Afbeelding]
Dat zal hoogstwaarschijnlijk de aarde draad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:11:
@hk12nl @stormfly @SirMemeAlot Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te horen dat deze aansluiting al up-to-date is. In de woning heb ik geen verdere coax aansluiting en ook niet nodig. Voor de tv in de woonkamer krijg ik een Next Mini welke via UTP aangesloten gaat worden.
Ik kan dan toch het modem/router in de meterkast direct verbinden met dit blokje (aansluiting)? Ik hoef dan toch geen tv/data splitter te gebruiken? Of wel?
Om het modem aan te sluiten heb ik een kabel nodig met aan de ene kant een klassieke connector (die de aansluiting in gaat) en aan de andere kant een connector met zo'n schroefdraad. Wordt dit bij het installatiepakket geleverd? Ik kan me van vroeger herinneren dat er ook een verloopplugje bij zit.

Edit: Even gekeken naar de splitter. Mijn vermoeden is dat ik deze wel moet gebruiken. Het data uiteinde heeft de schroefdraad verbinding.
Je theorie is juist: je hebt de splinter niet nodig maar in het installatie pakket zit alleen een kabel die op de splitter kan. Tenzij je zelf nog kabels hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:37:
[...]

Je theorie is juist: je hebt de splinter niet nodig maar in het installatie pakket zit alleen een kabel die op de splitter kan. Tenzij je zelf nog kabels hebt?
Ik heb geen kabel thuis liggen met aan de ene kan een standaard connector en aan het andere uiteinde een connector met schroefdraad. Ik zal de splitter wel gewoon gebruiken en dan de bijgeleverde kabel met schroefdraad connectoren (aan beide kanten).
Ik heb er nu wel vertrouwen in dat ik de installatie kan doen zonder monteur. Dit laatste kan altijd nog.
Voor mij (met Next Mini box) is het:
1. splitter op aansluitpunt in meterkast plaatsen
2. modem plaatsen in meterkast
3. splitter en modem met elkaar verbinden middels coax kabel (met schroefdraad connectoren)
Naar de woonkamer (en meerdere plekken in de woning) lopen al UTP kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot

Het kan dan zonder splitter, maar als je de juiste kabel niet hebt kan je inderdaad het wel met splitter aansluiten, dat zal hoogstwaarschijnlijk 0 impact hebben. Anders moet je Ziggo even bellen, dan kunnen ze een kabel wel nasturen vaak, of nog makkelijker de Mijn Ziggo app downloaden en ze even bericht sturen en paar dagen later heb je de kabel op de mat, hoef je niet te bellen en in een wachtrij te staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Flashwin schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:44:
Begint nu wel beetje irritant te worden. Heb dit jaar naar Giganet geupgrade, op de lagere snelheden en oude modem nooit problemen.
Je had geen problemen. Toch deed je een upgrade. Waarom? Was je oude snelheid niet hoog genoeg? Of ben je in de "sneller is beter" val getrapt? Of gewoon FOMO? Of had je buurman sneller internet dan jij?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-08 09:35
ikweethetbeter schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:21:
[...]

Je had geen problemen. Toch deed je een upgrade. Waarom? Was je oude snelheid niet hoog genoeg? Of ben je in de "sneller is beter" val getrapt? Of gewoon FOMO? Of had je buurman sneller internet dan jij?
Stel nog 85 vragen en dan geef ik je antwoord op de eerste.

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009

DON PAPA

Tweaker-fan

De splitter geeft een demping van ongeveer 3.5 dB. Als je het modem rechtstreeks op het AOP aansluit zou het signaal te sterk kunnen zijn, maar dat kun in de log file van het modem controleren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:48:
[...]

De splitter geeft een demping van ongeveer 3.5 dB. Als je het modem rechtstreeks op het AOP aansluit zou het signaal te sterk kunnen zijn, maar dat kun in de log file van het modem controleren...
Bedankt! Een goed argument om de splitter er tussen te houden. Wanneer verbinding actief, kom ik wat betreft de logs wel weer terug in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb weinig problemen met Ziggo, maar als het fout gaat dan kom je bij hun systemen uit en dan kom je er toch wel achter hoe slecht alles bij ze in elkaar zit. De halfbakken koppeling tussen de systemen van Ziggo en Vodafone zal daarin niet helpen.

Ik heb nu een storing op mijn adres. Als ik de storingschecker gebruik dan geeft die dat ook aan, als ik dan SMS-updates wil instellen dan moet ik eerst inloggen om vervolgens op een pagina te komen die aangeeft dat er heus geen storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Patriot
Misschien is je modem kapot danwel instabiel. Dan is er geen centrale storing, maar heb jij toch een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

ikweethetbeter schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:21:
@Patriot
Misschien is je modem kapot danwel instabiel. Dan is er geen centrale storing, maar heb jij toch een probleem.
Hun eigen openbare storingspagina gaf gewoon aan dat er een storing was, buren hadden er ook last van. Dat an sich is mijn probleem ook niet, meer dat hun systemen dan zo onsamenhangend zijn dat je voor SMS-updates moet worden doorgestuurd naar iets anders dat dan blijkbaar geen weet heeft van die storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Aha duidelijk!
Ja Ziggo is niet perfect.
De laatste 2 keer dat ik geen internet had was mijn modem kapot. Dat waren die brakke witte cb's. Sinds ik een Ubee heb, normaal alleen voor zakelijke klanten, werkt alles goed en stabiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 13:37
ikweethetbeter schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:28:
Aha duidelijk!
De laatste 2 keer dat ik geen internet had was mijn modem kapot. Dat waren die brakke witte cb's. Sinds ik een Ubee heb, normaal alleen voor zakelijke klanten, werkt alles goed en stabiel.
Wat je ook kunt doen is gewoon geloven wat er geschreven wordt.
Hij had duidelijk aangegeven dat de storingschecker aangaf dat er een storing was en inloggen via SMS updates aangegeven werd dat er geen was en dat dit uiterst verwarrend was.
Dan kom jij aan met een brak modem......

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 25-07-2024 17:32 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:19
Vanavond wil ik Europees voetbal kijken. Dit moet tegenwoordig via ziggo. Ik probeer al een uur een account aan te maken, echter krijg ik maar geen controle SMS binnen. Na twee minuten kan ik een nieuwe sms code aanvragen maar na 20 keer proberen nog niks. Heeft iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@d0nny41 Volgens mij is er een storing gaande op de accountpagina.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 25-07-2024 18:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MotorBeast
Nou abbo is teruggezet naar 200 voor internet. Wat merken we er hier van? Dat de rekening lager wordt.....verder niets. Giga internet. :? Ik zie echt niet in waarom. Voorlopig weer 2 jaar onder de pannen bij Ziggo met een dikke korting van een nieuwe klant. Top club!!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
ikweethetbeter schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:28:
Aha duidelijk!
Ik ben ruim 20 jaar klant, sinds @home. Geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Weet iemand waarom het Europees voetbal maar een beeld resolutie van 1280x720 heeft? Dit ziet er echt niet uit bij snelle beelden met de ZiggoGo (sport free account) app op de AppleTV?

Wel een beetje vreemd dat ze bijvoorbeeld het "race cafe" wel in 1920x1080 uitzenden en de voetbal wedstrijd in 1280x720 gaan doen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:22:
Weet iemand waarom het Europees voetbal maar een beeld resolutie van 1280x720 heeft? Dit ziet er echt niet uit bij snelle beelden met de ZiggoGo (sport free account) app op de AppleTV?

Wel een beetje vreemd dat ze bijvoorbeeld het "race cafe" wel in 1920x1080 uitzenden en de voetbal wedstrijd in 1280x720 gaan doen 🙃
Mijn vermoeden is om je te verleiden een Ziggo Sport Totaal abonnement af te sluiten of klant te worden bij Ziggo. Op kanalen 13 en 14 via de coax zijn de uitzendingen in 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:33:
[...]

Mijn vermoeden is om je te verleiden een Ziggo Sport Totaal abonnement af te sluiten of klant te worden bij Ziggo. Op kanalen 13 en 14 via de coax zijn de uitzendingen in 1080i.
Ik denk dat het juist mensen afschrikt door dit te doen. Heel veel mensen zullen nu denken, als dit de huidige beeldkwaliteit van Ziggo is, dan hoef ik voorlopig geen TV van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zullen het meemaken. Ziggo zou Ziggo niet zijn als ze de komende maanden niet extra zou benadrukken dat de beeldkwaliteit voor klanten velen malen beter is. Of het mensen afschrikt betwijfel ik. De meesten willen gewoon voetbal zien en daarbij is de kwaliteit ondergeschikt. Uiteraard zullen er tweakers of andere puristen zijn die hier wel wat van vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 25-07-2024 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:23:
Of het mensen afschrikt betwijfel ik. De meesten willen gewoon voetbal zien en daarbij is de kwaliteit ondergeschikt.
Blijkbaar heb je geen idee hoe het er uitzag, ik kijk graag naar de voetbal, maar niet op deze manier. Gelukkig heb ik nog andere opties om deze wedstrijden ook in een goeie beeldkwaliteit te kijken, maar anders had ik toch echt afgehaakt... ;)

Maar ik zou er ook niet van op kijken, dat er een instelling bij Ziggo fout heeft gestaan, dat is al vaker gebeurd in het verleden bij Ziggo Sport.

Edite: Ik begrijp nu van iemand op het Ziggo forum, dat Ziggo deze lage resolutie op sport kanaal 2 & 3 gebruikt (blijkbaar ook voor de eigen klanten). En alle uitzendingen op sport1 worden wel op 1080P uitgezonden, het is voor de voetbal liefhebbers dan maar te hopen dat de belangrijke wedstrijden op sport 1 worden uitgezonden. 😉

[ Voor 25% gewijzigd door DON PAPA op 26-07-2024 08:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vind het toch wel heel matig dat Ziggo rustig door factureert als je (al maanden geleden) hebt opgezegd.
Facturering is vooruit, dat snap ik. Dus voor heel juli betaald, overstap halverwege juli. Maar ze brengen nu rustig nogmaals de periode 1 t/m 15 juli in rekening, terwijl ik juist een creditfactuur voor een halve maand had moeten krijgen. Blijkbaar kunnen ze dus factuur technisch wel reageren op een overstap, maar wel alleen in hun voordeel. Als dit kan, kunnen ze ook gewoon een eindfactuur opmaken.

Heb even gebeld, maar uiteraard ligt dit aan het systeem en kunnen ze er niks aan doen. Of 3 weken wachten op de eindafrekening of zelf storneren. Heb de laatste factuur zojuist gestorneerd, daar hadden ze sowieso geen recht op. De rest zie ik over 3 weken dan wel terug.

Beetje klaar met dit soort bedrijven die zich achter systemen en standaard werkwijzen verschuilen. Voor mij slechts een principieel probleem, als je net aan rond komt zijn dit soort fratsen heel vervelend.

[ Voor 28% gewijzigd door storm-biker op 26-07-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.nu.nl/tech/63...naar-andere-provider.html

Aai het stopt niet. Zonde hoor het is een mooi bedrijf (tikkeltje log) en een mooi netwerk. Hopelijk trekken ze een grens qua verhogingen en zijn die uitspattingen van 8,5% niet meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@stormfly Het bericht van Nu is ook wel erg gekleurd en focust zich enkel en alleen op het absolute aantal klanten wat is vertrokken en dan ook nog eens op jaarbasis terwijl het over kwartaal 2 gaat. Financieel gezien is er geen vuiltje aan de lucht.
Pagina: 1 ... 27 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie