dirk 1964 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:05:
Kabelinternet is echt achterhaald, Niet voor niets zetten alle! andere providers vol in op glasvezel. De voordelen veel minder onderhoud, veel energiezuiniger en niet gevoelig voor storingen van buitenaf zoals 4G en opvolgers. Een vriend van mij heeft een ICT bedrijf en benaderd al zijn klanten zodra er glasvezel beschikbaar is en zet deze dan over. Ziggo is het echt aan het afleggen ze dachten onaantastbaar te zijn en dat is ze nu aan het opbreken. Ik heb zelf ook al heel veel mensen omgezet van Ziggo of DSL naar glasvezel iedereen is dik tevreden en zou echt niet meer terug willen.
Ah, nu komt de aap uit de mouw, jij hebt er economisch voordeel bij als mensen overstappen van Ziggo naar glasvezel.
Dit soort (kuch kuch) onpartijdige adviezen kunnen we hier goed gebruiken!
ADSL en VDSL zijn achterhaalde standaarden, daar kies je alleen voor als je geen andere keuze hebt, of als je naast de telefooncentrale woont, waardoor je >100 Mbps download kunt halen.
Docsis is een standaard waar nog ontwikkelingen op plaatsvinden. De snelheden worden grotendeels bepaald door waarmee de bandbreedte moet worden gedeeld. Doordat alle analoge radio en tv eraf is, is dat niet meer zoveel, en haal je perfecte download en prima upload snelheden.
Ja, technisch gezien is glasvezel het beste, maar 1 Gbps upload, dat is niet iets wat tante Truus uit Assen nodig heeft, en zelfs voor >99% van de Tweakers is het veel te veel.
Ik ken verschillende (senior) overstappers van Ziggo naar glasvezel die terug willen naar Ziggo. Reden? Ziggo tv is vele malen beter dan wat de concurrentie aanbiedt, en kan doorgaans zonder extra ontvangers.
Ik ben provider onafhankelijk, ik heb geen lokaal netwerk van Ziggo, geen email van Ziggo, en kijk grotendeels streaming tv. Ik kan zo overstappen. Maar geldt dat voor iedereen?
Mij kan het weinig schelen wat jij doet, maar ik geloof jouw 100% positieve verhaal niet. Vertel het hele verhaal. Internet van Odido of KPN werkt ongetwijfeld perfect, maar al je apparaten aanpassen aan een nieuwe modem/router en niet meer via de kabel tv kunnen kijken is voor veel mensen een flinke pretbederver.
[
Voor 12% gewijzigd door
ikweethetbeter op 14-07-2024 00:03
]