Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:41

Mr. Freeze

¡GO!

Dekkertje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:09:
Bij overstap naar ziggo kun je een gratis pakket uitkiezen.

Wat zijn jullie ervaringen met de (streamings)pakketten Disney+, HBO Max en Film 1.

Welke van deze 3 pakketten is aan te raden en welke is de moeite niet waard?
Dit zo enorm persoonlijk, is maar net wat je smaak is, kijken er ook kinderen mee?

Disney is echt gaaf als je van Marvel houdt en natuurlijk alle Disney films, staan ook heel veel goede series op.
HBO echt veel goede series en Warner bros films en sinds kort veel discovery+ content, leuk voor liefhebbers van science en real life.
Film1 vooral films en veel filmhuis titels.

Met de app “JustWatch” kan je zien welke film of serie op je dienst te zien is, probeer die anders even.

Disney heeft over het algemeen wel de beste geluids en beeldkwaliteit, heel veel 4K,dolby vision en atmos.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 09-07-2024 10:41 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:37:
HBO echt veel goede series en Warner bros films en sinds kort veel discovery+ content, leuk voor liefhebbers van science en real life.
En voor sportuitzendingen moet je wel de 'Sport'-module toevoegen.
Of krijg je die nu ook als je een jaar gratis krijgt?
Prijs daarvan is (Premium + Sport) €18,99 per maand.

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 09-07-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
stormfly schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:13:
[...]
. Als je leest dat sommige nog een motorola en een "platte" ubee hebben draaien, loopt dat proces wel achter.
die Ubeetjes wilden ze niet meer terug; afgelopen jaren vaak vervangen bij vrienden en familie. Was toch steeds een fijne 12V 2A voeding die ik nog op diverse plekken heb kunnen hergebruiken :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:47
Mistraller schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:56:
[...]

die Ubeetjes wilden ze niet meer terug; afgelopen jaren vaak vervangen bij vrienden en familie. Was toch steeds een fijne 12V 2A voeding die ik nog op diverse plekken heb kunnen hergebruiken :)
haha hier ook, heb meerdere voedingen op zolder liggen,
sowieso bij vervanging hoefde ik ze nooit terug te sturen, bij mijn ouders ligt hun 1e @home modem nog steeds op zolder (uit jaar 2000?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er worden überhaupt geen Docsis 3.0 modems meer teruggevraagd op dit moment. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
stormfly schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:40:
[...]

Welke aanbieding pak je nu met je overstap?
Ik denk dat ik voor de Odido glas-deal ga. Familie is daar tevreden over (zover dat wat zegt). Scheelt me incl. eenmalige aansluitkosten grofweg 400 euro per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Zojuist toch maar even gebeld; 9x20 euro korting. Weet niet of er meer in de kan zat, maar ik ga toch niet overstappen; Ziggo kan waarschijnlijk ook onze HollandsNieuwe mobiel bundels wel zien staan, en van het combivoordeel maken we stevig gebruik.
Misschien dat ze eens bij Vodafone moeten kijken hoe dat werkt: klanten een online verleng aanbod aanbieden ;)

Ik had vooraf al bedacht dat ik 9x20 acceptabel vond dus heb gewoon gezegd dat ik dat wilde en ze kon me die verlenging aanbieden. Was snel klaar, ook maar 2 minuten wachttijd.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mistraller Goed gedaan. In twee minuten een leuk bedrag verdiend! :) Het is een kleine moeite om jaarlijks even te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33
bakkerjangert schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 06:45:
[...]

Het was geen verhuizing of overstap, ik ben al sinds november vorig jaar bij Ziggo. De mail kwam voor mij onverwacht, ik gok dat ze toch wat willen doen om bestaande klanten te binden. Verder denk ik dat om een introductie van een nieuwe set binnen Ziggo gaat aangezien ze nog niet op de website met tarieven staan. Wellicht dat er meer mails uitgestuurd worden de komende periode.
Sorry, de vraag was ook niet specifiek voor jou. Ik meen in dit topic een hele tijd geleden gelezen te hebben dat als je verhuist je van Ziggo zo een Deco set cadeau krijgt. Vraag me af of dat nog steeds is. Iemand recente ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:56
zunrob schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:57:
[...]

Sorry, de vraag was ook niet specifiek voor jou. Ik meen in dit topic een hele tijd geleden gelezen te hebben dat als je verhuist je van Ziggo zo een Deco set cadeau krijgt. Vraag me af of dat nog steeds is. Iemand recente ervaring?
Als ik kijk op de Ziggo pagina over de verhuis acties zit dat er niet meer bij.
Nu alleen nog 6 maanden € 10 of een Smarthome voucher tot € 100

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
tazmaniankoala schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:51:
[...]

Als ik kijk op de Ziggo pagina over de verhuis acties zit dat er niet meer bij.
Nu alleen nog 6 maanden € 10 of een Smarthome voucher tot € 100
Na inloggen en fictief beginnen met doorgeven van verhuizing wordt tijdens het laden onderstaand weergegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3O_cwIsks7ONRlM2PIlVXxJSXsU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UzH4KtEUliWYIxgklswMRYt2.png?f=fotoalbum_large
De vinkjes Perfecte wifi en direct TV / Gratis voor jou als klant stemmen hoopvol. 'k Heb natuurlijk zelf geen verhuizing doorgegeven.

@zunrob Dit is nog steeds geen antwoord op je vraag, maar misschien kan je kijken welke opties je krijgt bij het doorgeven van verhuizing of een belletje doen naar klantenservice (of misschien beter, een topic starten op de Ziggo community).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 09:33
Chris.nl schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:46:
[...]

Na inloggen en fictief beginnen met doorgeven van verhuizing wordt tijdens het laden onderstaand weergegeven.
[Afbeelding]
De vinkjes Perfecte wifi en direct TV / Gratis voor jou als klant stemmen hoopvol. 'k Heb natuurlijk zelf geen verhuizing doorgegeven.

@zunrob Dit is nog steeds geen antwoord op je vraag, maar misschien kan je kijken welke opties je krijgt bij het doorgeven van verhuizing of een belletje doen naar klantenservice (of misschien beter, een topic starten op de Ziggo community).
Verhuizing duurt nog even, maar zeker nu het hier gister over de nieuwe set ging vroeg ik me af of die actie nog liep. Zal het tegen die tijd laten weten.

Overigens toen ik enkele maanden geleden mijn jaarlijkse retentie belletje deed vroeg ik hiernaar, en ook toen kon ze me de set al kosteloos in bruikleen aanbieden (de M4), maar niet als gift. Was het vroeger altijd een gift bij verhuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:53
Zojuist even met Ziggo gebeld (afdeling opzeggingen) om te horen met wat voor retentie aanbod ze zouden komen.
Vorig jaar had ik een mooie korting voor 9 maanden kunnen regelen met een jaar lang ESPN compleet.
In september komt hier namelijk glasvezel van Open Dutch Fiber via Odido en daar zou ik voor het 1ste jaar 35 euro p/m goedkoper uit zijn en het 2de jaar 25 euro p/m.
Dit zou dan zijn met een 1GB up/down abo, TV en ESPN compleet.

Helaas kreeg ik een onwelwillende dame aan de lijn die mij eerst een heel verhaal vertelde dat mijn vrouw en ik die 1GB down die wij nu hebben bij Ziggo he-le-maal niet nodig hebben en dat zij dat nog nooit had meegemaakt bij een twee persoons huishouden. 200Mb was volgens haar meer dan genoeg "want de beleving is precies hetzelfde". Nee mevrouw, zei ik, er zit een groot verschil met downloaden tussen 200mb en 1Gb. Toen volgde een vaag verhaal waarin ze met allerlei technische termen mij probeerde te intimideren. Niet gelukt trouwens :)

Daarna nog een behoorlijk agressief verkoop riedeltje dat 200 Mb ruim voldoende MOET zijn voor ons en dat als wij meer willen daar gewoon een prijskaartje aanhangt.
Dat Odido - in september - met een veel beter aanbod komt stond ze nogal boos tegenover. Alsof het haar persoonlijk trof.

Eerste aanbod was 3 maanden 10 euro korting. Na wat doorpraten van mij wilde ze absoluut niet verder gaan dan 6x20 eurokorting. Zonder ESPN.

Ik heb haar bedankt en gezegd dat dat niet goed genoeg is en wij ons gaan beraden op overstappen. "Prima meneer" en ze verbrak gelijk de verbinding.
Ze had denk ik een hele slechte dag ...

Morgen ga ik even opnieuw bellen. Nieuwe kansen, nieuwe prijzen ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 05:43
Vortigen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:39:
Helaas kreeg ik een onwelwillende dame aan de lijn die mij eerst een heel verhaal vertelde dat mijn vrouw en ik die 1GB down die wij nu hebben bij Ziggo he-le-maal niet nodig hebben en dat zij dat nog nooit had meegemaakt bij een twee persoons huishouden. 200Mb was volgens haar meer dan genoeg "want de beleving is precies hetzelfde".
Twee opmerkingen:
* een verkoper / helpdeskmedewerker moet nooit een klant op zo'n manier aanspreken zoals bij jou is gebeurd;
* maar ze heeft wel gelijk!

Daarentegen heb jij helemaal gelijk dat je geen genoegen neemt met €120 korting, dat kan minstens dubbel!

[ Voor 8% gewijzigd door ikweethetbeter op 11-07-2024 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Helaas kreeg ik een onwelwillende dame aan de lijn die mij eerst een heel verhaal vertelde dat mijn vrouw en ik die 1GB down die wij nu hebben bij Ziggo he-le-maal niet nodig hebben en dat zij dat nog nooit had meegemaakt bij een twee persoons huishouden. 200Mb was volgens haar meer dan genoeg "want de beleving is precies hetzelfde". Nee mevrouw, zei ik, er zit een groot verschil met downloaden tussen 200mb en 1Gb. Toen volgde een vaag verhaal waarin ze met allerlei technische termen mij probeerde te intimideren. Niet gelukt trouwens :)
Volgens mij heb ik dezelfde aan de lijn gehad een tijdje terug. Om tegemoet te komen zou het allemaal wel goedkoper worden als we een lager abonnement namen. Zou ook qua behoefte beter bij ons passen. Maar daarvoor bel ik niet? Abonnement aanpassen kan ik zelf wel. Die had zo'n plaat beton voor d'r kop... ik heb maar opgehangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
ikweethetbeter schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Twee opmerkingen:
* een verkoper / helpdeskmedewerker moet nooit een klant op zo'n manier aanspreken zoals bij jou is gebeurd;

Daarentegen heb jij helemaal gelijk dat je geen genoegen neemt met €120 korting, dat kan minstens dubbel!
Ze heeft gelijk als we alleen maar zouden browsen/email checken en streams kijken.
Maar wij downloaden nog weleens een game, of een flinke update voor een game of downloaden een film om die later offline te kijken, en dan is de "beleving" met 1GB down toch echt wel significant anders dan met 200Mb :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
ikweethetbeter schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Twee opmerkingen:

Zij heeft helemaal niet gelijk.
Het is de klant die bepaalt wat ie nodig heeft en niet zij.
Als je een VW Passat wilt kopen dan proberen ze je toch ook niet in een Polo te duwen?
Je hebt je keuze gemaakt en dan hoeven ze alleen maar te faciliteren en met een goed aanbod te komen, zo niet ook goed.
Dan maar naar de concurrent.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Vortigen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:06:
[...]

Ze heeft gelijk als we alleen maar zouden browsen/email checken en streams kijken.
Maar wij downloaden nog weleens een game, of een flinke update voor een game of downloaden een film om die later offline te kijken, en dan is de "beleving" met 1GB down toch echt wel significant anders dan met 200Mb :D
Hier ook maar ik ga gewoon terug naar 200. Maar ik hoor dan ook niet bij de meerderheid van Nederland die nergens meer geduld voor heeft. Rustig aan doen is zo lekker. Ook in het verkeer, supermarkt, pretpark etc. Maakt de beleving zoveel fijner. O-) Of mijn download nu in een kwartier of uur binnenkomt. Zal me een zorg zijn.

Ik meld altijd dat ik al ruim 20 jaar klant ben (sinds @home) en ik graag als trouwe klant beloont wil worden. Sleep er ieder jaar weer een mooie deal uit.

[ Voor 14% gewijzigd door MotorBeast op 11-07-2024 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
CreativeS schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:59:
[...]

Volgens mij heb ik dezelfde aan de lijn gehad een tijdje terug. Om tegemoet te komen zou het allemaal wel goedkoper worden als we een lager abonnement namen. Zou ook qua behoefte beter bij ons passen. Maar daarvoor bel ik niet? Abonnement aanpassen kan ik zelf wel. Die had zo'n plaat beton voor d'r kop... ik heb maar opgehangen.
Precies dat. Alleen heeft zij dus opgehangen :P
Als ik minder snelheid zou willen - en dus ook wat goedkoper - dan kan ik dat prima zelf regelen.
Ik bel voor korting omdat er a) serieuze concurrentie voor de deur staat met scherpe prijzen en b) wij graag bij Ziggo willen blijven want we zijn tevreden en willen best meer betalen dan bij concurrent, maar maak het dan wel aantrekkelijk.

Het vreemde is dat ik tot twee keer toe heb uitgesproken dat wij graag willen blijven - want we zijn tevreden klant - en dat Ziggo niet het aanbod van Odido hoeft te matchen. Maar kom dan wel met iets leuks over de brug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
Vortigen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:17:
[...]

Precies dat. Alleen heeft zij dus opgehangen :P
Als ik minder snelheid zou willen - en dus ook wat goedkoper - dan kan ik dat prima zelf regelen.
Ik bel voor korting omdat er a) serieuze concurrentie voor de deur staat met scherpe prijzen en b) wij graag bij Ziggo willen blijven want we zijn tevreden en willen best meer betalen dan bij concurrent, maar maak het dan wel aantrekkelijk.

Het vreemde is dat ik tot twee keer toe heb uitgesproken dat wij graag willen blijven - want we zijn tevreden klant - en dat Ziggo niet het aanbod van Odido hoeft te matchen. Maar kom dan wel met iets leuks over de brug.
Tip: niet bellen aan het einde van de dag. Dan hebben ze de hele dag al zeurende mensen aan de lijn gehad en willen naar huis. Einde van de week werkt wel goed want dan hebben ze zin in het weekend en goed humeur. En gisteren heeft Nederland verloren. Ik ben boos. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
MotorBeast schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:20:
Tip: niet bellen aan het einde van de dag. Dan hebben ze de hele dag al zeurende mensen aan de lijn gehad en willen naar huis. Einde van de week werkt wel goed want dan hebben ze zin in het weekend en goed humeur.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt, de meeste callcenter medewerkers hebben een parttime baan, sommigen beginnen pas 's middags en af en toe ook in het weekend.
De klantenservice van Ziggo is dagelijks, dus ook in het weekend, bereikbaar tussen 08-20 uur. Daaruit volgt al dat er in verschillende tijdvensters gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klanten denken dat ze recht hebben op veel korting. En dat is deels ook wel waar, maar als je het niet eens bent met de aanbieding kun je ook overstappen. En anders heb je wat korting gekregen tov de "normale" prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:33:
Klanten denken dat ze recht hebben op veel korting. En dat is deels ook wel waar, maar als je het niet eens bent met de aanbieding kun je ook overstappen. En anders heb je wat korting gekregen tov de "normale" prijs.
Recht is het verkeerde woord. Men mag hun klanten ook wel eens belonen als men blijft, maar goed, dit blijven toch oeverloze discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
jongetje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:33:
Mwah, een "recht" is wat te sterk uitgedrukt. Ik "wil graag" een betere korting zou ik willen zeggen. En, niet onbelangrijk, heb die ook in het verleden altijd gekregen. Het is dus gewoon mogelijk maar je moet net de juiste medewerker te pakken krijgen.

Maar ik heb nog 6-8 weken voordat glasvezel hier ook echt een optie wordt dus durf er nog wel een paar telefoontjes aan te wagen.
Niet geschoten is altijd mis :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:07
Vortigen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:53:
[...]

Maar ik heb nog 6-8 weken voordat glasvezel hier ook echt een optie wordt dus durf er nog wel een paar telefoontjes aan te wagen.
Niet geschoten is altijd mis :Y)
Gbit glasvezel bij KPN via Pricewise. Kost je een eurootje of 32 per maand voor één jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:07:
[...]

Gbit glasvezel bij KPN via Pricewise. Kost je een eurootje of 32 per maand voor één jaar.
Volgens mij is dat hier nogal offtopic ;) En daarnaast gaf @Vortigen aan dat het om een aansluiting van Open Dutch Fiber ging, en KPN levert alleen over KPN Netwerken en Glaspoort. Dus je geeft nu ook nog een alternatief dat helemaal geen alternatief is want niet leverbaar (op zijn adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
GioStyle schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:07:
[...]

KPN glasvezel is hier niet beschikbaar. Ik had laatst de postcode check gedaan en er zijn ook geen concrete plannen. Maar zou wel mooi zijn als er nog een aanbieder bij zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:07
RobertMe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:09:
[...]

Volgens mij is dat hier nogal offtopic ;) En daarnaast gaf @Vortigen aan dat het om een aansluiting van Open Dutch Fiber ging, en KPN levert alleen over KPN Netwerken en Glaspoort. Dus je geeft nu ook nog een alternatief dat helemaal geen alternatief is want niet leverbaar (op zijn adres).
Ah ja zo. Zo ver had ik nog niet teruggekeken. Ik schipper ieder jaar tussen Ziggo en KPN voor maximale korting. Ik kwam net deze aanbieding tegen, maar kan hem helaas nog niet afsluiten, want ik zit tot januari bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Blijf 't toch een raar fenomeen vinden dat als je opzegt dat je ook nog de factuur van de maand erna moet betalen. Heb net even contact gehad met de administratie van Ziggo en dit is dé gang van zaken bij Ziggo. De maand daarna krijg je pas een eindafrekening en wordt het te veel betaalde geld teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 08:05

DON PAPA

Tweaker-fan

tiguan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:27:
De maand daarna krijg je pas een eindafrekening en wordt het te veel betaalde geld teruggestort.
Je kunt het bedrag (van de maand waarin je helemaal geen klant meer bent) ook meteen laten storneren door de bank. Dan wordt dat even goed later recht getrokken op de eindafrekening, ik heb dit zelf vorig jaar ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja heb ik ook gedaan. Vervolgens krijg je herinneringen dat je niet betaald hebt, maar die kan je dan negeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 22:31
Is overal hetzelfde h b ik nu met tweak.

Moet gehele bedrag betalen voor 2 dagen daarna was ik weg.

Kunnen geen factuur sturen voor 2 dagen. Eerst betalen daarna afrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

tiguan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:08:
Ja heb ik ook gedaan. Vervolgens krijg je herinneringen dat je niet betaald hebt, maar die kan je dan negeren?
Ja, ik kreeg op een gegeven moment zelfs een brief per post, als ik niet zou betalen er een incassobureau ingeschakeld zou worden. Maar dat zijn standaard ingestelde meldingen die Ziggo niet kan stoppen gaven ze mij toen aan op het Ziggo forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 22:25

angerfist-yentl

vake bei te bange!

lieve Ziggo ik denk dat heel veel mensen 1000mbit hebben omdat je er dan 100mbit upload bij krijgt. Ik zou ook wel met 500mbit download meer dan genoeg hebben bij downloaden van bestanden/games etc maar ik heb net genoeg aan 100mbit upload (had liever ook nog sneller gehad) dus ja veel mensen kunnen prima met minder hoge download (tegenwoordig) maar uploaden word steeds meer gemeengoed. :+

Vake bei te bange

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Vortigen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:06:
Natuurlijk is 1000 Mbps sneller dan 200 Mbps! Het is 5 keer zo snel.

Echter, met een heel huishouden van zeg 4 personen kun je simultaan Teams vergaderen en ook tegelijk allemaal op 4K resolutie Netflix kijken (voor het geval die meetings saai zijn). De beleving is dus identiek.

Als je nu besluit dat je nu een nieuwe game wilt downloaden, ja, dan duurt dat wat langer met 200 Mbps. So what? Een avondje gamen (of illegaal gedownloade films kijken) plan je als het goed is, en dan maakt het weer niks uit. Tenzij je niet plant, of je gigantische haast hebt. Maar dan is 1 Gbps ook niet voldoende. En 10 Gbps ook niet, want die game van 100 GB moet meteen binnen zijn!

O ja, welke game store geeft jou 10 Gbps download snelheid? Ik ken ze niet...

Met andere woorden: 200 Mbps en 1 Gbps zijn voor een gewoon veelvragend gezin voldoende en geven dezelfde ervaring. Alleen voor rupsje nooitgenoeg is niks ooit genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikweethetbeter
snah001 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:11:
Zij heeft helemaal niet gelijk.
Het is de klant die bepaalt wat ie nodig heeft en niet zij.
Zij heeft wel gelijk, maar, en dat zei ik ook in mijn post, zij mag een klant nooit zo toespreken.

Dus inderdaad, de klant heeft per definitie gelijk. Als de klant 1 Gbps "nodig heeft" (dat heeft vrijwel geen enkele klant, alleen sommigen denken dat ze zulke grootgebruikers zijn dat ze het nodig hebben, dus laat ze in die waan), laat ze extra betalen en geef ze 1 Gbps. Iedereen blij! De klant met een verbinding die maar voor 0,0000001% wordt benut, en de ISP omdat-ie een paar euro meer kan vragen voor iets wat ze nooit hoeven te leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Zojuist even met Ziggo gebeld (afdeling opzeggingen) om te horen met wat voor retentie aanbod ze zouden komen.
Eerste wat zo iemand doet is kijken naar wat er NU aan aanbiedingen beschikbaar is op jouw adres. Daar passen ze de deal op aan. Dus je kan beter bellen nadat er ook echt een actie afsluitbaar en leverbaar is op je adres.

Apart wel dat ze aangaven dat je met 200 ook prima uit was inderdaad. Ik had zo'n oud pakket zelf met 500mbit en ik heb het toen zelf op 400 gezet. Is voor onze situatie ruimschoots voldoende, maar 200 zou ik niet snel meer doen maar meer vanwege de upload.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 16-09 16:46

Galois

1811 - 1832

Ik had vorig jaar ook gebeld voor korting (na 10+ jaar bij Ziggo). Nou, dat ging alles behalve van harte. Een heel gesprek en getouwtrek waarin ik mijn uiterste best moet doen om de medewerker over te halen mij korting te geven, kreeg ik uiteindelijk een jaar lang 15 euro per maand korting. Na een eerste aanbod van 6 maanden 10 euro (oid).

Ik had daar dit jaar alles behalve zin in weer zo'n gesprek en zag bij KPN een aanbieding van 2 jaar met 35 euro het eerste jaar (en 2de jaar 65 euro). Aangezien ik het liefst geen werk wilde hebben aan overstappen, wilde ik het liefst bij Ziggo blijven en een mooie korting krijgen.

Ik nam mij voor om te bellen, aan te geven wat het mij bij KPN zou kosten en vervolgens aan hun laten wat ze voor tegenbod zouden doen. Ik gaf zelfs aan begrip te hebben dat de aanbiedingen voor nieuwe klanten scherper zijn dan voor bestaande klanten.

Nou, daar kwam die: 6 maanden 10 euro korting. Ik heb toen vriendelijk bedankt, aangegeven dat ze mij mochten terugbellen of mailen als ze een beter bod konden geven en opgehangen.

En nu zit ik dus bij KPN :)
(wat overigens exact hetzelfde is, dezelfde beleving, gebruiksgemak, stabieliteit, enz als bij Ziggo)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afgelopen jaar zat ik bij Odido, voor internet en tv. Dit is in principe goed bevallen, echter het tv platform vind ik tov Ziggo wel wat minder. De functionaliteiten doen het gewoon, maar werkt minder intuïtief en wat trager.
Zojuist gebeld met Ziggo en t.o.v. wat er nu op de website wordt aangeboden krijg ik bij een jaar contract 9 maanden korting (ipv 6) een twee wifi pods in bruikleen (ipv 1). Twee pods samen met de modem/router in de meterkast moet ik wel goed dekking kunnen krijgen. En natuurlijk gekozen voor 1 jaar lang gratis ESPN Totaal en Ziggo Sport Totaal. Mij werd overigens aangegeven altijd even te bellen ipv via de website af te sluiten. Telefonisch kunnen ze een beter aanbod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik zit ook bij Odido maar ga binnenkort ook weer terug naar Ziggo. TV kwaliteit is inderdaad een stuk minder. Het hapert ook vaak, maar dat kan ook aan m'n tv liggen :P. Ik gebruik de app op Android TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tiguan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:51:
Ik zit ook bij Odido maar ga binnenkort ook weer terug naar Ziggo. TV kwaliteit is inderdaad een stuk minder. Het hapert ook vaak, maar dat kan ook aan m'n tv liggen :P. Ik gebruik de app op Android TV.
Ik maak gebruik van de Odido TV app via mijn Apple TV. Bij de huidige versie van de app is het geluid van de NPO zenders een stuk zachter dan bij de vorige zenders. Super irritant. Ook loopt het uiterlijk/werking van de app achter op dat wat via hun eigen (Android) kastje wordt aangeboden. Mij is toen via een tweaker geadviseerd om gebruik te maken van TestFlight. Je kunt dan de nieuwe Odido app bèta testen. Deze bevalt wel wat beter. Nog steeds niet top. In ieder geval is het volume van de NPO zenders nu wel normaal.
Na een jaar kijk ik wel weer wat ik ga doen. Sowieso even een belletje voor wat korting en een gratis tv pakket. Voorheen kreeg je er gemakkelijk een jaar lang ESPN compleet bij. Voor ons huishouden is dat wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 16:07
Iemand ervaring met de zwarte modem (Sagemcom)? Die van ons heeft soms een periode dat hij er om het half uur/uur eruit klapt voor twee/drie dagen lang, en daarna is hij weer even stabiel. Nu is er een paar weken geleden al een monteur langs geweest en die heeft een splitter vervangen, daarna was het weer heel even goed. Maar een paar weken geleden begon het euvel weer opnieuw. Ik heb toen maar een PC-ventilator erbij gehangen die lucht over de modem blaast, dat heeft ook even gewerkt.

Maar nu doet het probleem zich sinds woensdag opnieuw voort. Zo is het tijdens het schrijven van dit bericht al 2 keer gebeurd. Het meest frappante is dat TCP er mee stopt, maar dat het ICMP en UDP verkeer gewoon nog door blijft gaan (al wel minder goed). Zo kan ik bijvoorbeeld gewoon door blijven pingen naar 1.1.1.1 (al hoe wel met zeer hoge ping en packet loss) en blijven mijn wireguard tunnels gewoon online. Een herstart van de modem lost het probleem op. Soms voor een lange tijd, soms gebeurd het naar 5 minuten weer.

Zelf dacht ik eerst dat het probleem bij mij lag, ik had namelijk een mini-pc met opnsense in een VM draaien met de nics als pci-passthrough. Die dus vervangen door een Mikrotik RB5009UG+S+IN (superfijne router trouwens!). Maar nee, dit loste het probleem ook niet op. Ik zie verder ook geen errors verschijnen op de interfaces, een lagere neogation snelheid (1000 in plaats van 25000) helpt ook niet.

Wel hangt er nog een 2de router aan de modem, maar die krijgt ook gewoon netjes een public IP. Ik ga er ook niet vanuit dat dit de reden is voor dit probleem, want het is vrij intermitterend. Het euvel doet zich tegelijk voor op beide routers.

Nou ja, Ziggo heeft nu gezegd dat het signaal inderdaad nog steeds niet goed binnenkomt bij de modem en dat er binnenkort weer gezellig een monteur langs komt. Ik zelf vind het vooral apart dat voornamelijk het TCP verkeer hier issues mee heeft en dat mijn vpn tunnels gewoon vrolijk door blijven gaan.

Hier nog een mooie smokeping graph:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P-EoHVU7YDTzfMejIjEh9ILuZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wYGlRvYplzbheTIDSZq9Loxl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Log eens in op je modem en post eens een print screen van je signaalwaardes (Up & Downstream), op basis hiervan kan je niet heel veel zeggen, ik ervaar dit iig niet met sagemcom modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahata
Natuurlijk is de IP van dat ding anders zodra die in bridge-modus staat.😊
Dit betreft het 1000/100 abbo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2LgbUggJM3Djm3v_ZS3joRBLFA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rOgnlU6pu5dlqw1C0mEfgjeD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_yHURzCMADrXr8OjllGw91ZKF8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x8k3fVdmhw7CGacalGe0GueY.png?f=fotoalbum_large

Update: toch maar even de tweede router ontkoppelt om echt uit te sluiten dat dat niet de issue is. Modem ligt er nu alweer uit (4de keer al vandaag). Dus dat is inderdaad niet het probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Nahata op 12-07-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
@Nahata Hoe heb je de modem aangesloten? Rechstreeks, een versterker ertussen, splitter? Welke huisaansluiting zit er bij jullie? Zou je hiervor foto willen maken? (hoe je aangesloten hebt plus de aansluitpunt)

Ik heb precies dezelfde probleem gehad namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Soppyscroll op 12-07-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahata
@Soppyscroll De modem zit aangesloten met een splitter (deze is reeds vervangen door de monteur) direct op het aansluit punt, verder zit er geen versterker of wat dan ook tussen. De modem zit ook direct onder het aansluit punt, en er zit ook geen meters coax tussen det twee.

Hier is een foto van het AOP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGYO9TyKOtdT8VUUATXTZGhb_Gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUpfYkvFEUC5wi1CyZj9bRQx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nahata schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:37:
Natuurlijk is de IP van dat ding anders zodra die in bridge-modus staat.😊
Dit betreft het 1000/100 abbo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Update: toch maar even de tweede router ontkoppelt om echt uit te sluiten dat dat niet de issue is. Modem ligt er nu alweer uit (4de keer al vandaag). Dus dat is inderdaad niet het probleem.
Dit ziet er goed uit, wat is je netwerk log historie op het moment dat dit plaats vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahata
stormfly schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:57:
[...]

Dit ziet er goed uit, wat is je netwerk log historie op het moment dat dit plaats vindt?
Hij vloog er net nadat ik je bericht las er weer uit 8)7
Om 15:54 kwam ik thuis en heb ik die modem weer een schop gegeven, zoals te zien is in de log (toen heeft het er van 1 tot 3 eruit gelegen, het lijkt echt alsof de enigste optie de modem rebooten is). Maar er is echt niks te zien in de log erover. De SYNC timings en DHCP warnings komen altijd voor nadat die gereboot is.

In ieder geval komt er hopelijk Dinsdag weer een monteur langs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOQorO2IGiUHTYAcuudBS9OmXQc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QvlM05ZN7nkX38yQvt73cYPo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
@Nahata En als je de splitter ertussen uit haalt, en dan alleen je modem erop aansluiten. heb je dit al eens geprobeerd? (dan heb je geen tv, maar kun je dat stukje uitsluiten) gewoon even hele avond en morgen bijvoorbeeld.

Bij mij was de splitter het probleem, de tv gaf soms teveel signaal retour waardoor de modem van slag raakte en vanzelf herstarte.

[ Voor 16% gewijzigd door Soppyscroll op 12-07-2024 17:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Het lijkt eerder dat je modem reset door een brakke stroom adapter. Er staat reset due to HW or power on reset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@menzo dat lijkt me omdat @Nahata op dat moment het modem een schop heeft gegeven, wat waarschijnlijk een powercycle is ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Nahata
Ik zie een anomalie op de foto. Er zijn op de splitter twee kabeltjes aangesloten met een groene ring. Dat is een IEC vrouwtje. De data uitgang van de POA254 heeft echter een F connector. Daar moet een kabeltje op met een rode ring. Vraag Ziggo om kabeltje met twee maal rood.
Zo zit het bij mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyboU8OzppVJutZVMTWkgsMHLHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXPmA0QdmQaJptGSpOcE5Q2m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Roetzen op 12-07-2024 18:24 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
@Roetzen netjes weg gewerkt hoor, hou ik ook heel erg van :D zo heb ik het ook,
zijn ook veel mensen die de modem achter de (versterker)splitter zetten, dat is juist zeker niet goed. (versterker)splitter ertussenen hierachter de de coax voor de tv is wel goed. heb je geen last van retoursignaal, dit verstroord namelijk je doccis signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nahata schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:18:
[...]

Hij vloog er net nadat ik je bericht las er weer uit 8)7
Om 15:54 kwam ik thuis en heb ik die modem weer een schop gegeven, zoals te zien is in de log (toen heeft het er van 1 tot 3 eruit gelegen, het lijkt echt alsof de enigste optie de modem rebooten is). Maar er is echt niks te zien in de log erover. De SYNC timings en DHCP warnings komen altijd voor nadat die gereboot is.

In ieder geval komt er hopelijk Dinsdag weer een monteur langs.

[Afbeelding]
Dat klopt het modem wist de logs na een reboot, tegenwoordig blijven alleen de zwaardere alarmen zichtbaar. Als het goed is moet je altijd op je modem kunnen inloggen, ook als hij down is. Dan kan je de logs veiligstellen en daarna rebooten.

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 12-07-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:08:
@Nahata
Ik zie een anomalie op de foto. Er zijn op de splitter twee kabeltjes aangesloten met een groene ring. Dat is een IEC vrouwtje. De data uitgang van de POA254 heeft echter een F connector. Daar moet een kabeltje op met een rode ring. Vraag Ziggo om kabeltje met twee maal rood.
Zo zit het bij mij.
[Afbeelding]
Dat heb je heel goed gezien, dat moet zeker aangepast worden foutje van de monteur. Dan vind ik de logs wel erg leeg, dan zijn het microglitches.

Goed gezien @Roetzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahata
@Soppyscroll dat heb ik nog niet geprobeerd, zodra de modem er weer uit ligt ga ik het is proberen. Meestal is hij op het einde van de middag juist wel weer stabiel. Ik weet ook niet of dit probleem te maken heeft met de TV. Gisteren vloog hij er regelmatig uit terwijl er helemaal geen TV gekeken werd bijvoorbeeld.

@Roetzen Goed gezien! Nou heb ik even gekeken en blijkt dat onze POA254 twee IEC-males heeft, en geen F-connector. Aan de andere kant van de kabel naar de modem en splitter voor de TVs is deze inderdaad wel rood.

Wat mij nu wel opviel was dat het verkeerd om aangesloten was... de modem was op TV aangesloten, en de TVs waren op DATA aangesloten. Wtf, monteur? Wie weet heeft dat er wel mee te maken? We zullen zien of het probleem zich nog voordoet. Alhoewel ik nog steeds packet loss zie, dus ik betwijfel het.

@stormfly De log die ik eerder gepost heb was toen hij er uit lag. Om 15:54 heb ik toen inderdaad de modem een schop gegeven, rond 17:00 lag hij er weer uit. Toen heb ik ingelogd, een screenshot gemaakt en hem daarna pas weer een schop gegeven.

Hier nog de smokeping graph van vandaag, de laatste onderbreking was toen ik de kabels op de POA254 omwisselde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dl5yWonmZISbVxE_JaNhcnlx2rs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bak4eWKmbldVVSpPuj233OBh.png?f=fotoalbum_large

Laatste keer dat het zo erg was, was terug in Mei:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgsQJoIzlin4ZT-j-A8SAwwA2EI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MBwKu4zz3PZ0tMlS8yLZgNmt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Nahata in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11"
@stormfly De log die ik eerder gepost heb was toen hij er uit lag. Om 15:54 heb ik toen inderdaad de modem een schop gegeven, rond 17:00 lag hij er weer uit. Toen heb ik ingelogd, een screenshot gemaakt en hem daarna pas weer een schop gegeven.
Dan hebben we te maken met een spraakverwarring. Als je logs analyseert om een probleem te onderzoeken is het fijn om voor het tijdstip van herstel te kijken. Nu start je log vanaf het moment van de reboot. Ik ben juist benieuwd naar de logs kleiner dan 15:54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Nahata in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11"

@Roetzen Goed gezien! Nou heb ik even gekeken en blijkt dat onze POA254 twee IEC-males heeft, en geen F-connector. Aan de andere kant van de kabel naar de modem en splitter voor de TVs is deze inderdaad wel rood.
Bij een zwart modem zitten de juiste kabels, misschien heb je het juiste kabeltje nog op zolder liggen?
Wat mij nu wel opviel was dat het verkeerd om aangesloten was... de modem was op TV aangesloten, en de TVs waren op DATA aangesloten. Wtf, monteur? Wie weet heeft dat er wel mee te maken?
Op de TV port zit een filter om upstream data weg te filteren zodat je TV niet stoort als je veel upload, mits ze goed aangesloten zijn. Dus ja dat heeft zeker een negatieve impact. Als je/monteur de juiste connectoren gebruikt uit het installatiepakket, dan kan dit probleem niet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahata
stormfly schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Dan hebben we te maken met een spraakverwarring. Als je logs analyseert om een probleem te onderzoeken is het fijn om voor het tijdstip van herstel te kijken. Nu start je log vanaf het moment van de reboot. Ik ben juist benieuwd naar de logs kleiner dan 15:54.
Rond 17:00 is de modem er weer uit gegaan, het enigste wat er dus in de log staat is de web interface login om 17:07. Zodra het weer gebeurd kijk ik nog een keer in de log voordat ik hem reboot.
stormfly schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:25:
[...]

Bij een zwart modem zitten de juiste kabels, misschien heb je het juiste kabeltje nog op zolder liggen?

[...]

Op de TV port zit een filter om upstream data weg te filteren zodat je TV niet stoort als je veel upload, mits ze goed aangesloten zijn. Dus ja dat heeft zeker een negatieve impact. Als je/monteur de juiste connectoren gebruikt uit het installatiepakket, dan kan dit probleem niet voorkomen.
Dat snap ik, maar zoals ik al zei heeft onze POA254 geen F-connector, wat ik al raar vind want als ik kijk naar https://www.cablehome.nl/BTV-2-GHz-verdeler-TV-modem-POA-254/99900914 dan zou die inderdaad een F-connector moeten hebben. Deze is er inderdaad door de monteur opgezet.

Er zitten verder ook geen kabels bij het installatie pakket, de modem is naar ons opgestuurd doen we van abbo zijn veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nahata schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:48:
[...]

Dat snap ik, maar zoals ik al zei heeft onze POA254 geen F-connector, wat ik al raar vind want als ik kijk naar https://www.cablehome.nl/BTV-2-GHz-verdeler-TV-modem-POA-254/99900914 dan zou die inderdaad een F-connector moeten hebben. Deze is er inderdaad door de monteur opgezet.

Er zitten verder ook geen kabels bij het installatie pakket, de modem is naar ons opgestuurd doen we van abbo zijn veranderd.
Dan heb je een kapje van een POA-254 maar zit er een ander model splitter onder, dan is je aansluiting wel goed met een groene connector. Als je modem logs niets laten zien qua errors, zoals je 2x aangeeft. Dan is er een grotere kans dat het aan je interne netwerk of eigen router ligt. Een coax error zie je heel snel terug, of in de networkhistory tab of op de up/downstream kanalen.

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 13-07-2024 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nahata schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:48:
[...]

Rond 17:00 is de modem er weer uit gegaan, het enigste wat er dus in de log staat is de web interface login om 17:07. Zodra het weer gebeurd kijk ik nog een keer in de log voordat ik hem reboot.
Als je geen errors in je network historie hebt staan, geloof ik niet dat de fout bij Ziggo ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahata
@stormfly Dat het aan mijn eigen interne netwerkje ligt was mijn eerste gedachten ook. Vandaar dat ik dus mijn router vervangen heb. Maar ook, ik kan gewoon bij al mijn andere netwerk apparaten komen. Mijn switches en router blijven gewoon werken. Het probleem lost zich ook niet op als ik de router of switches herstart. Alleen zodra ik de modem herstart dan komt het internet weer terug. Ik zie ook geen Tx/Rx errors verschijnen.

Het probleem doet zich ook tegelijk voor op de tweede aangesloten router die compleet los staat van mijn eigen netwerk. Deze is direct aangesloten op de moden en krijgt ook zijn eigen publieke IP.

Wat mij nu wel opviel is dat wanneer het probleem zich voordoet, de router zelf ook ook packet los ervaart (op http://192.168.100.1). Wellicht bevind het probleem zich niet aan de "modem kant" van de modem, maar aan de ethernet kant? Ik ben echt benieuwd wat de monteur gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nahata schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:23:
@stormfly

Wat mij nu wel opviel is dat wanneer het probleem zich voordoet, de router zelf ook ook packet los ervaart (op http://192.168.100.1). Wellicht bevind het probleem zich niet aan de "modem kant" van de modem, maar aan de ethernet kant? Ik ben echt benieuwd wat de monteur gaat vinden.
Je komt op de grens van kosten, als dat een zorg voor je is kan je beter de monteur afbellen. En het Ziggo modem in router modus laten zetten en daar een week mee testen. Als het dan foutloos werkt weet je dat het aan je eigen apparatuur ligt.

Het coax log is leeg, je AOP recent, aangesloten door de monteur.Dan denk ik dat je opdraait voor kosten, de monteurs hebben eigenlijk geen mogelijkheden om ethernet porten te troubleshooten anders dan in een moment opname -> speedtest.

UTP kabel al eens vervangen tussen modem en router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Nahata schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:23:
@stormfly Dat het aan mijn eigen interne netwerkje ligt was mijn eerste gedachten ook. Vandaar dat ik dus mijn router vervangen heb. Maar ook, ik kan gewoon bij al mijn andere netwerk apparaten komen. Mijn switches en router blijven gewoon werken. Het probleem lost zich ook niet op als ik de router of switches herstart. Alleen zodra ik de modem herstart dan komt het internet weer terug. Ik zie ook geen Tx/Rx errors verschijnen.

Het probleem doet zich ook tegelijk voor op de tweede aangesloten router die compleet los staat van mijn eigen netwerk. Deze is direct aangesloten op de moden en krijgt ook zijn eigen publieke IP.

De signaalwaardes die je postte zijn ook prima, en gezien je log ga ik er ook vanuit dat het niet in het Ziggo domein ligt. Er zouden dan kosten bij een monteur kunnen komen zonder dat hij het kan oplossen. Wellicht nog eens een schets maken van je thuisnetwerk, wellicht dat er een ip conflict gaande is.

Of een defecte kabel, heb zelf wel eens vage klachten gehad omdat ik meerdere UTP kabels had geknipt maar soms de volgorde omgedraaid. Als ik de test uitvoerde met mijn UTP tester ging het prima maar soms verloor ik ook gewoon internet uit het niets.

Zou eens een pre-fab kabel op een PC aansluiten en direct op 1 PC en het dan eens in de gaten te houden.

Uiteraard zelf weten, maar gezien de signaalwaardes/modem log is de kans heel klein dat de Ziggo monteur iets voor je kan betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Nahata
Ik snapte het al niet want je krijgt een IEC vrouwtje never nooit op een f connector gedrukt. Je hebt dus een oudere POA-01 splitter met een kapje van een POA-254. Dat had de monteur moeten zien. Haal het kapje er maar af. Dat is sowieso een goed idee want het kapje verhindert soms dat de splitter diep genoeg in de connector van het AOP gedrukt wordt.

Bel Ziggo, leg het uit en vraag om een POA-254 en het bijbehorende kabeltje.

[ Voor 9% gewijzigd door Roetzen op 13-07-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 11:23
Vreemd… zowel bij mijn moeder als bij mij thuis hebben we Ziggo TV via CI+ en beide hadden vandaag het probleem/error dat gecodeerde zenders niet in het abonnement zaten. Op Mijn Ziggo via Zenderaanbod ophalen was het zo opgelost, maar het kan toch geen toeval zijn dat op 2 adressen hetzelfde probleem was?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb een bestaand AOP eigenlijk onbedoeld weggewerkt achter een voorzetwand die net gestuct en geschilderd is. Deze AOP kwam binnen in mijn keuken en daarom wil ik deze verplaatsen.
Ik heb juiste formaat groene coax en een grondmof om buiten het huis de coax af te knippen en door te leggen via een mantelbuis de meterkast in.

Kan ik gewoon een monteur reserveren om op die binnenkomende groene coax een AOP te installeren? Of moet dit via mijnaansluiting.nl?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
menzo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:27:
Het lijkt eerder dat je modem reset door een brakke stroom adapter. Er staat reset due to HW or power on reset.
Een duimpje van mij want ik heb min of meer hetzelfde mee gemaakt. Zelf was ik daar nooit opgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 08:36

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

krizzziz schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:14:
Ik heb een bestaand AOP eigenlijk onbedoeld weggewerkt achter een voorzetwand die net gestuct en geschilderd is. Deze AOP kwam binnen in mijn keuken en daarom wil ik deze verplaatsen.
Ik heb juiste formaat groene coax en een grondmof om buiten het huis de coax af te knippen en door te leggen via een mantelbuis de meterkast in.

Kan ik gewoon een monteur reserveren om op die binnenkomende groene coax een AOP te installeren? Of moet dit via mijnaansluiting.nl?
voor zover ik weet dient alles t.a.v. de AOP via mijnaansluiting.nl aangevraagd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:01
Ik zit te twijfelen om over te stappen van Odido zakelijk naar Ziggo zakelijk. Op dit moment heeft Ziggo een hele goede aanbieding, 12 maanden 50% korting met gratis espn en ziggo sport 12 maanden. Echter twijfel ik aangezien ik veel thuiswerk en daarvoor stabiel en betrouwbaar internet nodig heb. Onder andere een goedwerkende teamsverbinding is voor mij een must. Zijn er hier tweakers die ook Ziggo zakelijk hebben, het intensief thuis gebruiken en iets kunnen zeggen over de kwaliteit van hun verbinding?
Ik heb al even in dit topic gezocht op ping, latency enz. Daar kwam nog niet een heel eenduidig beeld uit, wel dat zakelijk iets beter presteert dan het consumenten product (?). Klopt dat en hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
henk26 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:34:
Ik zit te twijfelen om over te stappen van Odido zakelijk naar Ziggo zakelijk. Op dit moment heeft Ziggo een hele goede aanbieding, 12 maanden 50% korting met gratis espn en ziggo sport 12 maanden. Echter twijfel ik aangezien ik veel thuiswerk en daarvoor stabiel en betrouwbaar internet nodig heb. Onder andere een goedwerkende teamsverbinding is voor mij een must. Zijn er hier tweakers die ook Ziggo zakelijk hebben, het intensief thuis gebruiken en iets kunnen zeggen over de kwaliteit van hun verbinding?
Ik heb al even in dit topic gezocht op ping, latency enz. Daar kwam nog niet een heel eenduidig beeld uit, wel dat zakelijk iets beter presteert dan het consumenten product (?). Klopt dat en hoe zijn jullie ervaringen?
Volgens mij zijn er genoeg ziggo-consumenten-product klanten die prima kunnen thuiswerken. En als zakelijk minstens even goed of iets beter is dan zal dat ook goed werken.

Mijn partner heeft ook een thuiswerkplek en ervaart geen issues daarmee. Ook niet op de momenten dat ik zit te downloaden en tegelijkertijd hbo max kijk. Wij hebben de consumenten 400/40 verbinding.

In het kader van een test heb ik nu tijdelijk de verbinding naar de werk laptop beperkt tot 200 Mbit. En ook dat is voldoende. Dus waarschijnlijk downgraden we later dit jaar naar 200/20. Als onze aanbieding van gratis movies & series is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Mijn moeder heeft een LG. Al jaren. Met een CI module. Maar ineens zijn alle RTL zenders verdwenen. TV al even van de spanning geweest maar dat helpt niet. Ze woont een uur rijden van mij af.

Iemand een suggestie?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Werk al sinds de start van Corona thuis met een Ziggo verbinding en dat gaat prima. Als teams/thuiswerken niet goed kon met z’n verbinding had half Nederland wel wezen klagen, dan had je dat wel gelezen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 15:44
GerCor schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:53:
Mijn moeder heeft een LG. Al jaren. Met een CI module. Maar ineens zijn alle RTL zenders verdwenen. TV al even van de spanning geweest maar dat helpt niet. Ze woont een uur rijden van mij af.

Iemand een suggestie?
Je kunt via het Ziggo-account zenders op nieuw activeren voor de CI module , anders even via Ziggo Community ( inlog met gegevens van je moeder ) daar kunnen ze je verder helpen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:41

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:53:

Iemand een suggestie?
Zijn de instellingen verschillend om met of zonder module te kijken hetzelfde of verschillen ze? Anders zou je kunnen proberen om simpelweg die module eruit te (laten) halen?

Je mist dan wel een paar zenders ja, maar misschien dat die minder belangrijk zijn voor je moeder,

Of is het inmiddels opgelost?

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 13-07-2024 16:05 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Nog niet opgelost. Mijn broer komt er niet uit. Ze is aanstaande woensdag jarig. Kijk ik dan even. Bedankt voor de tips.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
@GerCor Ik had het 2 dagen geleden ook. Inloggen op Ziggo account en zenders opnieuw ophalen. Wel tv erbij aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Glasvezel is superieur aan kabel ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dirk 1964 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:41:
[...]

Glasvezel is superieur aan kabel ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken.
Ongetwijfeld is glasvezel beter. Afgelopen jaar bij Odido gezeten, was prima. Maar nu ga ik weer terug naar Ziggo. Puur omdat zij een leuke aanbieding hebben. Het verschil in allerlei cijfers (welke in voordeel zijn van glas) heb ik zelf nooit last van gehad.
@henk26 Zelf heb ik met Ziggo gebeld. Zie hieronder. Een tweejarig contract wil ik niet. Na 1 jaar bel ik weer voor korting + gratis ESPN.
meesje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:46:
Afgelopen jaar zat ik bij Odido, voor internet en tv. Dit is in principe goed bevallen, echter het tv platform vind ik tov Ziggo wel wat minder. De functionaliteiten doen het gewoon, maar werkt minder intuïtief en wat trager.
Zojuist gebeld met Ziggo en t.o.v. wat er nu op de website wordt aangeboden krijg ik bij een jaar contract 9 maanden korting (ipv 6) een twee wifi pods in bruikleen (ipv 1). Twee pods samen met de modem/router in de meterkast moet ik wel goed dekking kunnen krijgen. En natuurlijk gekozen voor 1 jaar lang gratis ESPN Totaal en Ziggo Sport Totaal. Mij werd overigens aangegeven altijd even te bellen ipv via de website af te sluiten. Telefonisch kunnen ze een beter aanbod doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 17:13
Ik werk al meer dan 10 jaar thuis met Ziggo/UPC. Mijn verbinding is erg stabiel, behalve als ik problemen had met de bedrading die hun technicus heeft opgelost. De afgelopen 5 jaar absoluut geen problemen, erg betrouwbaar. Elk jaar niet meer dan een of twee uur offline, midden in de nacht. Ik gebruik de zwarte Ubee-modem met mijn eigen router, op het 1200/120-pakket. Ik wou dat ik een hogere uploadsnelheid had; dat is mijn enige echte klacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 11:00
[...]

Er is natuurlijk meer aan een internetverbinding dan alleen het fysieke kabeltje :/.

Ziggo is mijns inziens volkomen stabiel. Ik heb vrijwel nooit problemen met snelheid, latency, en hun geleverde hardware (in ieder geval de huidige Sagemcom modem/router).

Volgens mij is het zo dat zakelijk niet per definitie beter werkt dan consument, maar dat de maximale aangeboden downstream snelheid hoger is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
[...]

Nonsens, beide is prima, met glasvezel heb je iets lagere latency maar zal je niet merken met teams, wellicht als je professioneel gamed maar al het andere zeker niet. Dus lekker nemen als je goede aanbieding kan krijgen en na de kortingperiode weer even alles tegen het licht te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zo, jij hebt gewonnen met verpissen *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
SirMemeAlot schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:01:
[...]

Nonsens, beide is prima, met glasvezel heb je iets lagere latency maar zal je niet merken met teams, wellicht als je professioneel gamed maar al het andere zeker niet. Dus lekker nemen als je goede aanbieding kan krijgen en na de kortingperiode weer even alles tegen het licht te halen.
Kabelinternet is echt achterhaald, Niet voor niets zetten alle! andere providers vol in op glasvezel. De voordelen veel minder onderhoud, veel energiezuiniger en niet gevoelig voor storingen van buitenaf zoals 4G en opvolgers. Een vriend van mij heeft een ICT bedrijf en benaderd al zijn klanten zodra er glasvezel beschikbaar is en zet deze dan over. Ziggo is het echt aan het afleggen ze dachten onaantastbaar te zijn en dat is ze nu aan het opbreken. Ik heb zelf ook al heel veel mensen omgezet van Ziggo of DSL naar glasvezel iedereen is dik tevreden en zou echt niet meer terug willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
dirk 1964 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:05:
[...]

Kabelinternet is echt achterhaald, Niet voor niets zetten alle! andere providers vol in op glasvezel. De voordelen veel minder onderhoud, veel energiezuiniger en niet gevoelig voor storingen van buitenaf zoals 4G en opvolgers. Een vriend van mij heeft een ICT bedrijf en benaderd al zijn klanten zodra er glasvezel beschikbaar is en zet deze dan over. Ziggo is het echt aan het afleggen ze dachten onaantastbaar te zijn en dat is ze nu aan het opbreken. Ik heb zelf ook al heel veel mensen omgezet van Ziggo of DSL naar glasvezel iedereen is dik tevreden en zou echt niet meer terug willen.
Ach en ik zie heel veel mensen weer terug overstappen want ze merken echt geen verschil. Ik ga de discussie niet verder met je aan, maar ik heb kpn/lijbrandt(toen het nog bestond) en tweak gehad en zit nu ook weer bij Ziggo. Ziggo is ook nog gewoon de grootste wat betreft aantal klanten, of het is stuivertje wisselen met kpn, maar logisch dat ze wat klanten verliezen als je nu ineens volwaardige concurrenten hebben. Als het echt zo booming was had Ziggo er ook wel op ingezet, en al die claims van energie zuiniger/minder onderhoud lees je ooit eens op forums van anderen maar als dat echt zo is moet je het ook onderbouwen anders zijn het loze claims.

Deze discussies is ook al grijs gedraaid hier en het is altijd 50/50 over voor en tegenstanders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:19
[...]

Allemaal leuk en aardig maar 9/10 mensen kijken ook naar de prijs en niet zozeer die geweldige snelheid.

Als ziggo de prijzen aantrekkelijk weet te houden stapt de helft ook zo weer terug naar de kabel.

Daarbij zijn er ook zat voorbeelden van providers (odido) die er een zootje van maken op glasvezel en pas na een bezoekje van sensatieprogramma TROS Radar eens de problemen weten op te lossen. En daar gaan dan volgens zeggen maanden over heen.

Ik zit zelf nu ook op glas, maar reken maar niet dat die oplevering van glas zo geweldig was. De verbinding viel continue weg en pas na een maand trok de KPN de straat weer open om de boel te repareren. Komende vanaf een superstabiele VDSL had ik gelijk al spijt toen ik naar glas was overgestapt. Als ik dit had geweten had ik wel even gewacht met de (verplichte) overstap.

Mijn cliënten waren voornamelijk ouderen die geen gedoe wilden, dus die liet ik rustig op de coax zitten en praatte ze die glasvezel wel uit het hoofd. Goedkoopste pakketje voor internet en onbeperkt bellen op coax en ze waren destijds voor nog geen 45 euro klaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De voordelen veel minder onderhoud, veel energiezuiniger en niet gevoelig voor storingen van buitenaf zoals 4G en opvolgers.
En wat merk ik daar als klant van? Juist, helemaal niks. Ziggo levert mij een werkende internetverbinding zonder "storing van buitenaf" en de rekening aan het eind van de maand is bij Ziggo om en nabij gelijk aan wat Delta mij zou kunnen leveren als ze ooit die kabel ook eens daadwerkelijk af maken. Dus "minder onderhoud, veel energiezuiniger" maakt het er voor de klant ook niet beter op.

Is glasvezel internet vervolgens technisch een beter product ten opzichte van coax? Jazeker. Kunnen de glasvezelboeren vervolgens ook dezelfde TV ervaring geven (onbeperkt aantal TVs helemaal gratis, geen mediaspeler nodig, "sneller" live uitzendingen (juichen voordat de buren dat doen)? Nee. Is glasvezel goedkoper? Niet altijd (zeker niet als je TV er bij wilt). Is glasvezel altijd stabiel? Nee (vaak genoeg dat je leest over bv opstartproblemen na initiële aanleg). Merk de klant iets van alle superioriteit van glasvezel zoals 1Gbit/s synchroon internet, lage latency etc? Niet perse (niet als ze alleen op een tablet zitten wat wifi te gebruiken over een brakke wifi verbinding omdat het modem/router in de meterkast staat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik heb geen Ziggo Zakelijk, maar gewoon een consumentenversie. Ik werk 1 dag in de week thuis, mijn vrouw 2 dagen, maar tijdens corona werkten we 5 dagen per week thuis, en de kinderen ook (school, geen werk), en dat werkt prima!

Tijdens begin corona hadden we een 300/30 Mbps verbinding, en dat was ruimschoots voldoende voor 4 simultane Teams sessies plus alles wat er nog bijkomt met thuiswerken.

Ik heb wel een Ziggo modem, maar geen Ziggo router of wifi. Ik regel mijn eigen wifi netwerk thuis, en dat werkt goed en betrouwbaar.

Sinds ik geen witte connectbox meer heb als modem, is de Ziggo verbinding erg betrouwbaar.

Met andere woorden: Ik denk dat je geen Ziggo Zakelijk nodig hebt om thuis te kunnen werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ah, nu komt de aap uit de mouw, jij hebt er economisch voordeel bij als mensen overstappen van Ziggo naar glasvezel.

Dit soort (kuch kuch) onpartijdige adviezen kunnen we hier goed gebruiken!

ADSL en VDSL zijn achterhaalde standaarden, daar kies je alleen voor als je geen andere keuze hebt, of als je naast de telefooncentrale woont, waardoor je >100 Mbps download kunt halen.

Docsis is een standaard waar nog ontwikkelingen op plaatsvinden. De snelheden worden grotendeels bepaald door waarmee de bandbreedte moet worden gedeeld. Doordat alle analoge radio en tv eraf is, is dat niet meer zoveel, en haal je perfecte download en prima upload snelheden.

Ja, technisch gezien is glasvezel het beste, maar 1 Gbps upload, dat is niet iets wat tante Truus uit Assen nodig heeft, en zelfs voor >99% van de Tweakers is het veel te veel.

Ik ken verschillende (senior) overstappers van Ziggo naar glasvezel die terug willen naar Ziggo. Reden? Ziggo tv is vele malen beter dan wat de concurrentie aanbiedt, en kan doorgaans zonder extra ontvangers.

Ik ben provider onafhankelijk, ik heb geen lokaal netwerk van Ziggo, geen email van Ziggo, en kijk grotendeels streaming tv. Ik kan zo overstappen. Maar geldt dat voor iedereen?

Mij kan het weinig schelen wat jij doet, maar ik geloof jouw 100% positieve verhaal niet. Vertel het hele verhaal. Internet van Odido of KPN werkt ongetwijfeld perfect, maar al je apparaten aanpassen aan een nieuwe modem/router en niet meer via de kabel tv kunnen kijken is voor veel mensen een flinke pretbederver.

[ Voor 12% gewijzigd door ikweethetbeter op 14-07-2024 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:20
RobertMe schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:29:
Kunnen de glasvezelboeren vervolgens ook dezelfde TV ervaring geven (onbeperkt aantal TVs helemaal gratis, geen mediaspeler nodig, "sneller" live uitzendingen (juichen voordat de buren dat doen)? Nee.
TV ervaring zoals met de Next Mini?
Goh, dat is EXACT wat de glasboeren leveren (op één(?) na, die levert gewoon DVB-C over glas. Trined).
Want de "gewone" coax gaat er uiteindelijk ook uit bij Ziggo.
En door het mij opdringen door Ziggo van de Next, hebben ze voor mij de weg wagenwijd geopend voor glas.
Want mijn 2e Humax kan bij het grofvuil (bij wijze van spreken, op "4444" kan ik nog kijken en de k*t Next staat te verstoffen). (zie eerdere rant van mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
LooneyTunes schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:57:
TV ervaring zoals met de Next Mini?
Goh, dat is EXACT wat de glasboeren leveren
Jij doelt op IPTV. Ja, met de Next Mini gaat ook Ziggo over ip IPTV.

IPTV is slechts een techniek. Het gaat erom wat je ermee doet. Wat is de resolutie, wat is de bandbreedte (die was bij DVB-C van Ziggo altijd hoger dan bij de IPTV concurrenten, terwijl dat niet nodig is), maar, en dat is nog belangrijker, hoe zap je door de zenders en zoek je in de gids?

Dat laatste heeft Ziggo goed voor elkaar en de concurrentie minder.
Want de "gewone" coax gaat er uiteindelijk ook uit bij Ziggo.
Ja, en dat betekent meer ruimte voor data. Dus wat is het probleem?
En door het mij opdringen door Ziggo van de Next, hebben ze voor mij de weg wagenwijd geopend voor glas.
Dat klopt. Internet providers worden inwisselbaar, alles gaat via IP, inclusief tv en telefoon (wie heeft er nog een vaste telefoon?)
Want mijn 2e Humax kan bij het grofvuil (bij wijze van spreken, op "4444" kan ik nog kijken en de k*t Next staat te verstoffen). (zie eerdere rant van mij)
Heb je ook zo zitten huilen toen je VHS videorecorder weg moest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:36:
[...]

Met andere woorden: Ik denk dat je geen Ziggo Zakelijk nodig hebt om thuis te kunnen werken!
Ik heb tijdens corona met de kinderen thuis gewerkt op een dsl lijn van 50/10Mbit. Een teams sessie is tussen de 2 en 5 Mbit dus gaat prima.

Verder zit het verschil met zakelijk in extra diensten (vast IP-adres, 4g backup, SLA) de rest is gelijk, het is tenslotte hetzelfde kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
ikweethetbeter schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:09:
Heb je ook zo zitten huilen toen je VHS videorecorder weg moest?
Hoezo weg?
Dat werkt nog altijd.
Nieuw materiaal komt er niet meer voor (hoewel, je weet maar nooit met sommige retro-hypes zoals nu weer met cassettebandjes), maar de bestaande banden zijn nog prima af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wellicht is "glasvezel superieur aan kabel". Dat ligt er een beetje aan wat je norm is voor superieur. Een veelvoud beter of slechts een fractie.

Stel je geeft glasvezel een 9 (van 10) want ook glasvezel is niet foutloos of zonder problemen. Welk cijfer geef je dan aan kabel ? Bij een 6 of lager voor kabel zou ik glasvezel met die 9 superieur kunnen noemen. Bij een 7 of 8 slechts fractioneel beter.

Aangezien ik alles kan wat ik wil met mijn ziggo verbinding en ik de kwaliteit goed vind zal glasvezel voor mij slechts beter zijn en niet superieur. En daarmee ben ik zeker niet de enige. Voor ziggo klanten waar door pech of wensen het ziggo product totaal niet voldoet kan glasvezel superieur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:29:
...Merk de klant iets van alle superioriteit van glasvezel zoals 1Gbit/s synchroon internet, lage latency etc? ...
Ook bij ziggo is de verbinding synchroon, net als bij glas. Echter de verbinding is niet symmetrisch (gelijke up en download snelheid)

@ikweethetbeter
Dat klopt. Internet providers worden inwisselbaar, alles gaat via IP, inclusief tv en telefoon (wie heeft er nog een vaste telefoon?)
Ik mag hopen dat het merendeel van de alles-in-een klanten van ziggo de vaste telefoon ook daadwerkelijk gebruiken. Ik ook, echter niet om te bellen maar om gebeld te worden. Voor zelf bellen hebben we mobiele telefoons. Met onbeperkt of veel bellen. Dat is dan weer goedkoper dan met de vaste lijn van ziggo.

[ Voor 40% gewijzigd door W1ck1e op 14-07-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LooneyTunes
Maar kun je je VHS afspeler nog op je TV aansluiten? Mijn TVs hebben al lang geen SCART aansluiting meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Roetzen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:22:
@LooneyTunes
Maar kun je je VHS afspeler nog op je TV aansluiten? Mijn TVs hebben al lang geen SCART aansluiting meer.
Dat kan dan toch met een SCART > HDMI kabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI7t8BgQKX0R_VMKEcdXAxq78tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLzIraQSi41TZ3hq7MXQoTmX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door DON PAPA op 14-07-2024 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
Roetzen schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:22:
@LooneyTunes
In uiterste nood gebruik je nog gewoon een VHF/UHF kabeltje. (u weet wel, een coax kabel waar de videorecorder op 'kanaal 37' uitzendt). ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Kabel vs glas blijft een eindeloze discussie. Het voelt een beetje als Apple vs Android. Beide is in principe prima. Als je echt de hoge upload nodig hebt dan ontkom je niet aan glas. Zelf heb ik een jaartje glas (Odido) gehad, maar geen enkel moment gedacht van dit is echt beter dan Ziggo. Ja, als ik een Speedtest uitvoer, zie ik inderdaad verschillen. Maar in het dagelijks gebruik (streaming, thuiswerken, etc) voldoet Ziggo voor ons gezin hartstikke goed.
Voor ons is de keuze tussen glas en kabel meer dan alleen het internet. De TV dienst van Ziggo vind ik veel beter dan die van Odido. Daarnaast de kortste vertraging van alle tv diensten. Niet alleen via coax, maar ook hun iptv ziggo go/next. Verder houden wij wel van voetbal en dan zit je bij Ziggo met hun huidige actie zeer goed (een jaar lang gratis espn compleet en ziggo sport totaal). Ongetwijfeld kun je dit na 1 jaar bij verlengen wel weer onderhandelen.
Pagina: 1 ... 26 ... 72 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie