Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neehoor
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:38
Even een vraagje aan mede-Ziggo gebruikers. Wat voor latency test resultaten krijgen jullie naar Amerikaanse servers (US east, US east 2, North Central, South Central) via https://www.azurespeed.com?

Ik merk dat de latency tijdens het (bedraad) gamen afgelopen maanden fors is verslechterd en ook meer fluctureert (US east was een halfjaar geleden nog rond de 90ms, nu fluctureert het tussen de 110 en 160ms maar ook naar Amsterdam is dit rond de 22ms i.p.v. 8-10ms met het Technicolor modem).

Na de overstap van het Technicolor modem naar het Sagecom modem is dit nog veel meer verslechterd. Het AOP is tegelijkertijd vernieuwd, ook een nieuwe splitter (Braun). De versterker (voor tv en internet) is niet vernieuwd aangezien die volgens de monteur niet van Ziggo zelf was maar ik heb geen idee of dit voor problemen zou moeten zorgen.

Signaalwaarden waren volgens de monteur in orde?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CF8o2KqIZy9IL7w_iVd2mIyV24Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/otoeT4FjiNSf5HFw4chqvpbL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueLEzui9zSwQ8_XUJ1RL5w2obRY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9qcGfaZBv6DCtKNpZDvfXFoc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImyjsPMG49jtiEuntVkSeDM25vU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eW65Dw2xNQo3ivWbzjM0QuY8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17zGjyyrBvGc6b8CbnU8ovtAflc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uEAHmBMyBKC9jrTZzOuHPJPs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wJYfqNxymMEk4-tc9TWRxV1fSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H4ceZi5a1H2ks3EkhyI4nB1s.png?f=user_large

[ Voor 46% gewijzigd door Neehoor op 14-06-2024 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:18:
[...]

Het is eigenlijk van de zotte dat er zo'n heel circus is ontstaan over het krijgen van kortingen door te bellen (en met nieuwe contracten). Vervolgens moet er blijkbaar wel elk jaar verhoogd worden maar kunnen de kortingen er ook makkelijk vanaf.

Als ze gewoon een scherpe prijs voor iedereen neerzetten zonder al die kortingen, dan hoeft er ook niemand te bellen (win win situatie lijkt mij). Kan Ziggo ook een hele afdeling sluiten en bespaard ook weer kosten.
Ik zou ook liever hebben dat loyale klanten structureel worden beloond in plaats van dat je moet piepen voor korting, maar helaas werkt het zo niet. En dan gaat er geld naar reclame en dergelijke waar volgens mij het product voor de klanten niet beter door wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 14-06-2024 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sanook schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:24:
[...]

Ze verdienen gewoon een hoop aan al die 'luie' mensen die gewoon blijven zitten waar ze zitten.
Is met energieaanbieders ook zo, en mijn autoverzekering sluit ik tegenwoordig ook ieder jaar opnieuw af...
Er zullen ook wel klanten zijn die andere prioriteiten hebben of afwegingen maken dan puur een zo laag mogelijke prijs van een product. Ieder zijn/haar keus.

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 14-06-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:08
sanook schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:14:
Is 10 euro per maand tegenwoordig het maximale wat ze aan korting willen/kunnen geven of heeft het zin om nog een keer te bellen (en dan wel door blijven zeuren tot ik iemand van retentie aan de lijn heb)?
Toen ik belde kreeg ik ook zo'n aanbod. Nu heb ik Ziggo echt opgezegd (want glasvezel) en zijn er wel betere kortingen mogelijk. Ik werd zelfs meerdere malen gebeld of ik toch niet nog klant wilde blijven. Over een jaartje kom ik weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb net na dat ik door de chat naar de telefonische afdeling retentie gestuurd werd na een telefoongesprek van ca 30 min, overgezet van max -> elite (+1€ per maand) maar wel met 6 maanden €20,- korting. dit voor een jaar contract. Overstappen naar Glas is inderdaad interessanter, maar om alle e-mail om te moeten zetten naar een kpn of gmail account is wel een klusje (ben nog in het bezit van @multikabel.nl mail adres).
dus 20 per maand kan nog wel!.

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:38
De korting en het jaar lang gratis ESPN die ik had bedongen is deze maand afgelopen dus ik zou eigenlijk weer even met de afdeling retentie moeten bellen.
Ik weet hoe het spelletje werkt en zal waarschijnlijk wel weer een leuke deal kunnen krijgen (6 a 9 maanden 20 euro korting + ESPN)
Per maand betaal ik dan via Ziggo weer ongeveer 62-65 euro voor 1Gb down en 100Mb up + TV + ESPN.

Maar in september is hier glasvezel via Odido...de kabels liggen al in de straat.

En Odido biedt 9 maanden voor 30 euro aan en de resterende 3 maanden voor 35 euro bij een jaarcontract. Dat is dan voor internet en TV zonder ESPN; alleen kon ik niet vinden welke snelheid ik daar dan voor krijg of welke TV zender pakketten.
Ook weet ik niet of je TV terug kan kijken zoals bij Ziggo kan want daar maken we hier toch graag gebruik van.
Plus het feit dat zowel mijn vrouw als ik met onze mobiel bij Vodafone zitten en dat dan natuurlijk ook over zal gaan naar Odido want volgens mij krijg je dan ook weer wat voordeel.

We hebben besloten om nu even nog niks te doen en te wachten tot september wanneer glasvezel ook echt een optie wordt. Tegen die tijd wil ik Ziggo nogmaals bellen om te kijken wat ze DAN voor ons kunnen betekenen.

Keuzes keuzes ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dysan schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:01:
[...]
maar om alle e-mail om te moeten zetten naar een kpn of gmail account is wel een klusje (ben nog in het bezit van @multikabel.nl mail adres).
[...]
Als je nu al iedereen waarvan je een e-mail krijgt verwijst naar je nieuwe onafhankelijke e-mail adres, dan is dat toch in een jaar geregeld? Dan kun je volgende jaar, als je wilt, overstappen of niet maar ben je voor de toekomst sowieso flexibeler. Misschien verhuis je ooit naar een niet Ziggo gebied.

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 14-06-2024 19:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dysan schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:01:
maar om alle e-mail om te moeten ... zetten naar een kpn of gmail account ...
Doe jezelf een lol en start vandaag nog met dat proces en ga primair gebruik maken van een provider onafhankelijk adres, mail iedereen die adreswijziging. Dan elimineer je dit hele probleem voor de toekomst voorgoed. En ook nooit meer intrappen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:03
remco_k schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:57:
Dan elimineer je dit hele probleem voor de toekomst voorgoed. En ook nooit meer intrappen.
Hear hear!
Ik heb al sinds '96 het zelfde e-mail adres. (en in de tussentijd al vele providers versleten, van de vele 'gratis' telefoon-providers tot de verschillende ISDN/ADSL/Kabel providers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Omdat de provider (Odido of ziggo) me niet zoveel uitmaakt. De hoge upload hebben in ons huishouden niet nodig, ook niet met thuiswerken/teams. Ik stap gewoon over naar degene die me de beste aanbieding kan geven. Odido 10 maanden voor 30 euro. Ziggo moet met minimaal 9 maanden 50% korting komen, dan wil ik Ziggo wel overwegen want je krijgt gratis een jaar een aanvullend tv pakket er bij. Ik kies dan voor ESPN. En daarnaast kan ik Europees voetbal wel waarderen, dan zit je bij Ziggo wat beter.
Al met al boeit mij coax vs glas totaal niet. Maar daar ben ik denk ik een uitzondering in. :)
Nee mij boeit het ook niet.

Ik zit voorlopig nog goed bij Ziggo omdat ik in ex Ziggo gebied woon (niet ex UPC). Ik heb een werkende smartcard in mijn 5200C dus ik kan af met TV start (ook opnemen). En qua internet kan ik ook af met start. 200mbit down is zat en 30 up gaat ook prima, zelfs met ouders die Plex kijken en ikzelf op VPN in het verre buitenland (om Ziggo go te kijken). Tel daar de voordelen icm met een Vodafone abbo bij op EN gratis ESPN en ik heb niet echt incentive om over te stappen. Ik betaal 60.50. Het is mij de hassle niet waard om over te stappen.

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 15-06-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

RobertMe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Da's die Puma6 die ook in de Fritzboxen zit toch? ;) Want AFAIK zijn allle Ziggo geschikte vrij te kopen modems juist gebaseerd op een Puma chipset.

Terwijl de Ziggo Sagemcom & Ubee UBC1318 juist geen Puma bevatten.
Als je problemen hebt met Puma dus gewoon regelen dat je een modem zonder Puma krijgt. Voorheen kreeg je dan met veel praten de zakelijke Ubee UBC1318. Tegenwoordig is de Sagemcom sowieso de defacto standaard dus zal het wel iets makkelijker gaan.
Ik heb ook die 1318. Prima ding, relatief weinig moeite voor hoeven doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakNL schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:34:
[...]

Ik heb ook die 1318. Prima ding, relatief weinig moeite voor hoeven doen
Zelf heb ik die gevraagd toen ze IPv6 in bridge geregeld hadden. Dat kon alleen bij de ConnectBox (Giga) en Ubee UBC1318ZG. Als je een ouder modem had hoefde je maar een bericht te droppen in de thread op het community forum en aan te geven welke van de twee je wilde ontvangen.
Had je echter al een geschikt modem dan kon je niet ruilen en moest je nog steeds door de "standaard" procedure om een Ubee te krijgen. En dat betekende volgens mij toch vaak dat je met bewijs moest komen aanzetten dat je tegen de "Puma problemen" aan liep.

* RobertMe kwam zelf van een Cisco modem only as. Ding was misschien al voor 2010 in gebruik genomen, en dan in december 2021 denk ik pas geruild voor een Puma.

Familie heeft sinds meen 2017 een Ziggo abo, zakelijk. Daar is toen een Technicolor (7200?) geplaatst. Die gaf vorige week aan bericht te hebben gehad dat het modem vervangen zou worden. En vanmiddag stuurde die een foto van de Sagemcom (die door de post was geleverd). Na het weekend die maar eens gaan installeren. Jip, daadwerkelijk zakelijk gebruik, horeca. Dus die ga ik niet vervangen in het weekend als internet nodig is.

Intussen afgelopen ook al de router (EdgeRouter) helemaal op de schop gegooid zodat de firewall "IPv6 geschikt" is. Kan ik dat ook meteen inregelen als de Sagemcom is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
FreakNL schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:29:
[...]

Nee mij boeit het ook niet.

Ik zit voorlopig nog goed bij Ziggo omdat ik in ex Ziggo gebied woon (niet ex UPC). Ik heb een werkende smartcard in mijn 5200C dus ik kan af met TV start (ook opnemen). En qua internet kan ik ook af met start. 200mbit down is zat en 30 up gaat ook prima, zelfs met ouders die Plex kijken en ikzelf op VPN in het verre buitenland (om Ziggo go te kijken). Tel daar de voordelen icm met een Vodafone abbo bij op EN gratis ESPN en ik heb niet echt incentive om over te stappen. Ik betaal 60.50. Het is mij de hassle niet waard om over te stappen.
Goed dat ik je post lees. Ik ben weer door mijn korting heen en betaal nu ruim €70,- per maand. Mijn plan is eerst te downgraden naar 200. Volgens mij toch ruim voldoende om te gamen en Netflixen? Daarna bellen voor de korting, lees nieuw jaarcontract. Safeonline er ook al uit gesloopt. Onzinnige functie die ook weer geld kost.

Ik heb ook nog 3 contracten bij HN a €7,- per maand met 20Gb en onbeperkt bellen dus ben echt niet voornemens weg te gaan bij Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 15-06-2024 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
MotorBeast schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:02:
[...]

Goed dat ik je post lees. Ik ben weer door mijn korting heen en betaal nu ruim €70,- per maand. Mijn plan is eerst te downgraden naar 200. Volgens mij toch ruim voldoende om te gamen en Netflixen? Daarna bellen voor de korting, lees nieuw jaarcontract. Safeonline er ook al uit gesloopt. Onzinnige functie die ook weer geld kost.

Ik heb ook nog 3 contracten bij HN a €7,- per maand met 20Gb en onbeperkt bellen dus ben echt niet voornemens weg te gaan bij Ziggo.
Online gaming = 10Mbit max
Netflix = 25Mbps max

Allebei per sessie, dus oordeel zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
SirMemeAlot schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:07:
[...]

Online gaming = 10Mbit max
Netflix = 25Mbps max

Allebei per sessie, dus oordeel zelf ;)
Beide waarde bedoel je Mbit/s? Ik vind die waardes altijd wat verwarrend. Ben er niet dagelijks mee bezig.

Was een aantal jaar geleden niet het snelste wat er bij Ziggo was 300? Ik snap niet dat er zoveel geilen op die hoge snelheden?

[ Voor 16% gewijzigd door MotorBeast op 15-06-2024 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21
MotorBeast schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:12:
[...]

Beide waarde bedoel je Mbit/s? Ik vind die waardes altijd wat verwarrend. Ben er niet dagelijks mee bezig.

Was een aantal jaar geleden niet het snelste wat er bij Ziggo was 300? Ik snap niet dat er zoveel geilen op die hoge snelheden?
Dat zijn inderdaad Mbit/s.

Voor Netflix is 200Mb echt ruim, ruim voldoende. Zelfs met 50Mbit kan Netflix prima op 4K streamen als het moet, zonder te wachten.

Alleen als de je game downloadt zal het iets langer duren, maar er is geen verschil als je gaat gamen. Daar is de verbinding snel zat voor.

We zitten hier nog op 50Mb glasvezel. Snelheid geil ik ook niet op. Zelfs met meerdere live streams (Netflix, Viaplay en standaard internet gebruik met YouTube loopt het allemaal soepel en zonder haperingen door. En als ik dan die ene keer per jaar een game speel dan gaat het nog steeds soepel.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 15-06-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
krakendmodem schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:19:
[...]

Dat zijn inderdaad Mbit/s.

Voor Netflix is 200Mb echt ruim, ruim voldoende. Zelfs met 50Mbit kan Netflix prima op 4K streamen als het moet, zonder te wachten.

Alleen als de je game downloadt zal het iets langer duren, maar er is geen verschil als je gaat gamen. Daar is de verbinding snel zat voor.

We zitten hier nog op 50Mb glasvezel. Snelheid geil ik ook niet op. Zelfs met meerdere live streams (Netflix, Viaplay en standaard internet gebruik met YouTube loopt het allemaal soepel en zonder haperingen door. En als ik dan die ene keer per jaar een game speel dan gaat het nog steeds soepel.
Tnkx! Doe net even een speedtest op de Oled en die komt niet eens boven de 100. En die zit bekabeld op het netwerk. Wellicht ga ik dan zelfs voor 100. Lager kan niet bij Ziggo.

Zoon gamed. Dan moet die maar iets langer wachten met downloaden. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 15-06-2024 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
MotorBeast schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:23:
Tnkx! Doe net even een speedtest op de Oled en die komt niet eens boven de 100. En die zit bekabeld op het netwerk. Wellicht ga ik dan zelfs voor 100.
Televisies hebben eigenlijk nooit ondersteuning voor gigabit, wifi is vaak sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21
MotorBeast schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:23:
[...]

Tnkx! Doe net even een speedtest op de Oled en die komt niet eens boven de 100. En die zit bekabeld op het netwerk. Wellicht ga ik dan zelfs voor 100. Lager kan niet bij Ziggo.

Zoon gamed. Dan moet die maar iets langer wachten met downloaden. 8)
even een speedtestje doen met een laptop/pc en een kabel op het modem.

De TV heeft vaak maar een 100Mb aansluiting, dat is niet helemaal een goede methode om te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
krakendmodem schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:28:
[...]
even een speedtestje doen met een laptop/pc en een kabel op het modem.

De TV heeft vaak maar een 100Mb aansluiting, dat is niet helemaal een goede methode om te meten.
Ja maar wel voor Netflix te meten. Daar deed ik het voor. Zoon zit bekabeld met Giga kaart op netwerk. Zal die zo eens vragen.

Heb nu nog een oud pakket wat 750 zou moeten bieden.

[ Voor 6% gewijzigd door MotorBeast op 15-06-2024 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
MotorBeast schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Ja maar wel voor Netflix te meten. Daar deed ik het voor. Zoon zit bekabeld met Giga kaart op netwerk. Zal die zo eens vragen.

Heb nu nog een oud pakket wat 750 zou moeten bieden.
De snelheden race slaat ook nergens op, maar het is vooral voor marketing om te laten zien welk medium het beste is. Maar voor alle dagelijks zaken heb je zat aan 50Mbit, laten we zeggen met 3 a 4 mensen in huis max 100Mbit. Enkel met downloaden van grote bestanden is dat handig, en ook daarbij moet ik zeggen. Ik download altijd de nieuwste warzone updates, maar op de dag / dag na de release haal ik van mijn 1000Mbit vaak net 100Mbit omdat iedereen aan het downloaden is :+ .

Hier op Tweakers zitten natuurlijk veel mensen die wel een snelle lijn weten te benutten dus dan is de mening vaak gekleurd hier, maar voor het gros van de Nederlanders heb je niet meer dan 100Mbit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
SirMemeAlot schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:49:
[...]

De snelheden race slaat ook nergens op, maar het is vooral voor marketing om te laten zien welk medium het beste is. Maar voor alle dagelijks zaken heb je zat aan 50Mbit, laten we zeggen met 3 a 4 mensen in huis max 100Mbit. Enkel met downloaden van grote bestanden is dat handig, en ook daarbij moet ik zeggen. Ik download altijd de nieuwste warzone updates, maar op de dag / dag na de release haal ik van mijn 1000Mbit vaak net 100Mbit omdat iedereen aan het downloaden is :+ .

Hier op Tweakers zitten natuurlijk veel mensen die wel een snelle lijn weten te benutten dus dan is de mening vaak gekleurd hier, maar voor het gros van de Nederlanders heb je niet meer dan 100Mbit nodig.
Die grappenmakers verhogen niet alleen de snelheid maar het is ook verkapt argument om prijs te verhogen. Ik heb al een aantal jaar zelfde pakket omdat ik ieder jaar bel voor korting maar het wordt nu echt tijd te downgraden. Belachelijke prijzen ondertussen. Je zal in de bijstand zitten, dan is het echt niet leuk meer om te internetten en wat tv te kijken.

Is het slimmer zelf eerste te downgraden en dan pas te bellen voor korting of dat allebei tegelijk te doen aan de telefoon? Ik denk bij dat laatste minder korting te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MotorBeast schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:59:
Belachelijke prijzen ondertussen. Je zal in de bijstand zitten, dan is het echt niet leuk meer om te internetten en wat tv te kijken.
Dan heb je op andere dingen wel weer heel veel toeslagen en/of kwijtscheldingen. Je zal maar net boven de toeslagengrenzen verdienen... daar heb ik veel meer medelijden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
CreativeS schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:04:
[...]

Dan heb je op andere dingen wel weer heel veel toeslagen en/of kwijtscheldingen. Je zal maar net boven de toeslagengrenzen verdienen... daar heb ik veel meer medelijden mee.
Je snapt wat ik bedoel. Laten we zeggen, iedereen die krap bij kas zit. Ik snap ondertussen wel dat die illegale kastjes om tv/films te kijken zo populair zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ziggo is gewoon onverantwoord duur met zijn tweede rangs coax internet

[ Voor 157% gewijzigd door rens-br op 16-06-2024 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

SirMemeAlot schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:49:
[...]

Zelfs dat is al overkill.

Als ik hier thuis kijk zouden we met 30mbit afkunnen.

Vriendin aan het Netflix-en = 10mbit (hebben geen 4K)
Ik thuiswerken met een teams meeting = 5mbit
Dochter van 6 met een YouTube stream = 5mbit
IOT rommel = 1mbit

En dan moet het ook nog eens tegelijkertijd gebeuren allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

dolopfriet schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:12:
Ik heb totaal geen probleem met dat 2e rangs internet

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Huh? Levert Ziggo dan ander internet dat KPN / Odido / Delta / Caiway / ...? Volgens mij krijg je toch het zelfde internet hoor, niks tweederangs aan.

Edit:
Krijg je trouwens niet juist bij andere een tweederangs internet? Odido doet helemaal geen internet protocol versie 6 ondersteunen, dus die leveren helemaal geen "internet versie 6". En bij Delta/Caiway loop je altijd het risico ineens achter CGNAT te worden geduwd, dus daar sleutelen ze zelfs aan je "traditionele" internet.

[ Voor 33% gewijzigd door RobertMe op 15-06-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:06:
[...]

Je snapt wat ik bedoel. Laten we zeggen, iedereen die krap bij kas zit. Ik snap ondertussen wel dat die illegale kastjes om tv/films te kijken zo populair zijn.
Bij Ziggo hoef je dan natuurlijk geen TV af te nemen he. Als je internet only hebt heb je nog steeds toegang tot 50+ kanalen via DVB-C. Alleen geen HD op al die 50+ kanalen. Maar als je krap bij kas zit...

Maarja, die wat krab bij kas zitten hebben ook vaak genoeg een (relatief) nieuwe iPhone. Dus hoe krab bij kas zitten ze dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
De latency is veel hoger bij Ziggo dan op de glasvezel en de uploadsnelheid is vergeleken bij glasvezel helemaal een lachertje.

Ik vind dat niet eersterangs ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Nooit last van.

Het is een beetje hetzelfde als met auto’s. Mijn C4 Cactus bracht me ook overal. Alleen, die ging niet in 8 seconden naar de honderd..

Ik erken best dat de latency lager en upload hoger is bij glas. Zijn gewoon harde cijfers. Maar 80% van de Nederlanders heeft beiden niet nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door FreakNL op 15-06-2024 22:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:31:
De latency is veel hoger bij Ziggo dan op de glasvezel en de uploadsnelheid is vergeleken bij glasvezel helemaal een lachertje.

Oftewel: prima eersterangs internet dat je krijgt. Alleen de techniek staat je niet aan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:31:

Tja wat is veel hoger als je het over latency hebt. Met de Ubee 1318 was mijn latency tussen de 6 en 9 ms en met de Sagemcom tussen de 10 en 13 ms naar een willekeurige Speedtest server in Nederland. Ik weet dat glasvezel meestal lager zit maar ik kan me geen enkele toepassing bedenken waarbij die paar ms ook maar iets toevoegen. De uploadsnelheid blijft inderdaad achter maar er zijn maar weinig gebruikers relatief gezien die hier echt gebruik van maken. Die discussie is alleen relevant bij de prijswaardeperceptie. Dit is ook de reden waarom de meesten mensen overstappen. Men heeft het gevoel dat men voor hetzelfde geld of minder meer waarde krijgt. Echt niet omdat met keihard kan uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ziggo is voor de kleine portemonnee juist heel schappelijk, voor 42,50 heb je 'internet only' pakket met TV en internet . Voor paar 6,50 meer heb je Ziggo Go erbij en kun je op alle tv's in huis TV kijken, probeer dat maar eens met andere providers ;) .

En stop eens met die populaire opmerkingen als tweede rangs, paar jaar geleden was dit nog het snelste/beste wat je kon krijgen, alleen maar omdat er nu glasvezel is die iets sneller kan maakt iets anders niet ineens slecht. Echt onzinnige discussie, als jij glasvezel zo geweldig dan mag je dat prima vinden, maar coax kan voor 99% van Nederland prima snel genoeg internet leveren, die hele snelheids race is een farce om meer geld uit je portemonnee te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:00:
[...]

Ziggo is voor de kleine portemonnee juist heel schappelijk, voor 42,50 heb je 'internet only' pakket met TV en internet . Voor paar 6,50 meer heb je Ziggo Go erbij en kun je op alle tv's in huis TV kijken, probeer dat maar eens met andere providers ;) .
Je hebt natuurlijk geen Ziggo Go nodig om op alle TVs in huis TV te kijken. Voor die 42,50 kun je gewoon klaar zijn. Incl alle TVs in huis. Mis je uiteraard wel zaken als replay TV etc. Maar als je op de kleintjes moet letten is dat waarschijnlijk ook niet heel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Jay-B schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:00:
[...]

Tja wat is veel hoger als je het over latency hebt. Met de Ubee 1318 was mijn latency tussen de 6 en 9 ms en met de Sagemcom tussen de 10 en 13 ms naar een willekeurige Speedtest server in Nederland. Ik weet dat glasvezel meestal lager zit maar ik kan me geen enkele toepassing bedenken waarbij die paar ms ook maar iets toevoegen. De uploadsnelheid blijft inderdaad achter maar er zijn maar weinig gebruikers relatief gezien die hier echt gebruik van maken. Die discussie is alleen relevant bij de prijswaardeperceptie. Dit is ook de reden waarom de meesten mensen overstappen. Men heeft het gevoel dat men voor hetzelfde geld of minder meer waarde krijgt. Echt niet omdat met keihard kan uploaden.
Ja en dan zit 50% van glasvezelend Nederland (bijv mijn schoonmoeder en buren) te Internetten op de wifi met modem/router in de meterkast. Dan gaat het latency verhaal dus ook de prullenbak in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Agument: "Het verschil tussen 2ms en 15ms is 13 duizendste van een seconde", hoeft een Ziggo gebruiker niets te doen. Argument: "Via coax juig je seconden eerder om een doelpunt", hoeft een glasvezel gebruiker niets te doen. Toch weer even mooi niets te zeggen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Prima provider, en prijzen vallen best mee wat je krijgt.
Al levenslang klant, Casema->Wanadoo->Orange->Ziggo
Nooit argwaan gehad om naar DSL te gaan.
En glasvezel momenteel ook niet ondanks er al 2 providers liggen.

1x na de verhuizing bijna jaar lang gezeur gehad maar bleek de kabel op meerder punten defect te zijn.
+Gedoe met de witte connectboxen die overal ruim problemen gaf.
Bel wel tegenwoordig elk jaar voor ruime kortingen. (9maanden x25/35 euro - op midden paket tv/internet)

Hoge upload geen behoefte aan 60mbit = meer dan zat al.
Ziggo - Next! box erg gebruiks makkelijk in huize hier.

**

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Overigens is glasvezel een mooi stuk techniek en uiteindelijk ook wel de toekomst. Maar op dit moment hoef ik nog niet over.

Ik kan me verder ook niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen overschatten wat ze daadwerkelijk nodig hebben.

Wel eens dat glas in sommige scenario’s gewoonweg voordeliger is. Maar in mijn geval dus niet of nauwelijks.

Het gebash dat Ziggo zo onstabiel is lijkt me vooral met de wolven meehuilen. Ik ben al meer dan 20 jaar klant (sinds 2002, toen was het nog UPC) op 4 adressen en heb eigenlijk nauwelijks noemenswaardige problemen gehad. Administratief heb ik weleens wat “uitdagingen” gehad maar ik denk dat dat overal zo is. Overal ben je een nummer en als je buiten de lijntjes kleurt heb je al snel een probleem want “computer says no”.

[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 15-06-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:44
[...]

Ik betaal 37,50, 1Gbit up/down, latency onder 4ms, IPv4 en IPv6, Glasvezel SFP rechtstreeks in mijn eigen router. Ik zou niet weten waarom ik meer zou willen gaan betalen voor minder snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:47

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Dat kan bij Odido ook gewoon voor die prijs ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKs8AO4K3dDm-htticHzTAgAKgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0DO8wjb6nVQvA14859SbTy8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Jef61 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:35:
[...]

Ik betaal 37,50, 1Gbit up/down, latency onder 4ms, IPv4 en IPv6, Glasvezel SFP rechtstreeks in mijn eigen router. Ik zou niet weten waarom ik meer zou gaan betalen voor minder snelheid.
Misschien mijn post nog eens lezen, of heb jij soms ook TV zenders bij die prijs inbegrepen?
DON PAPA schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:43:
[...]

Dat kan bij Odido ook gewoon hoor ;)
[Afbeelding]
Reken het pakket dat je moet afsluiten voor mobiele telefonie er ook eens bij op dan ;). Ik kom namelijk op 47,50 als ik hetzelfde selecteer.

en besides, ik bedoel vooral dat ze schappelijk zijn niet perse de goedkoopste maar ze zitten wel in dat rijtje dus niet zoals @dolopfriet zegt dat onverantwoord duur

[ Voor 48% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-06-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
SirMemeAlot schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:43:
[...]

Misschien mijn post nog eens lezen, of heb jij soms ook TV zenders bij die prijs inbegrepen?
Oké 9 euro erbij (NLZiet) = 46,50 en daarmee kan ik ook overal op meerdere devices TV kijken.
Zeker geen reden voor mij om over te stappen naar Ziggo.

Ik geef wel toe dat de opmerking 'onverantwoord duur' wat overdreven is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:43:
[...]
Reken het pakket dat je moet afsluiten voor mobiele telefonie er ook eens bij op dan ;). Ik kom namelijk op 47,50 als ik hetzelfde selecteer.
Ow jij heb geen mobiel abonnement (bij welke provider dan ook)?

Maar als ik bij Ziggo Internet only 100/25 + ZiggoGo selecteer op de website dan krijg ik de volgende prijs te zien, dus waar haal jij €42,50 vandaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmiRuLdPpqmFOgx_Zi6Uo1G23bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OunrduWCxwUgeVr6qtbMCSMD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 16-06-2024 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Maar als ik bij Ziggo Internet only 100/25 + ZiggoGo selecteer op de website dan krijg ik de volgende prijs te zien, dus waar haal jij €42,50 vandaan?

[Afbeelding]
Ook zonder Ziggo Go krijg je, via DVB-C, 50+ zenders. Ongecodeerd, alleen niet allemaal in HD (RTL & Talpa niet).

Edit:
En dat is dus "gratis" voor een onbeperkt aantal TVs. Terwijl je bij providers vaak extra setopboxen moet kopen/huren. En bij NLZiet zal er vast ook een "maximaal X streams" zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 15-06-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:19:
[...]
Ook zonder Ziggo Go krijg je, via DVB-C, 50+ zenders. Ongecodeerd, alleen niet allemaal in HD (RTL & Talpa niet).
Ow dat bedoelde hij met tv, nou dan kan er bij mijn voorbeeld ook nog €12,50 af, want ben nu bijna een jaar weg bij Ziggo en dat tv-signaal staat hier ook nog steeds op de kabel, dus dan heb ik het tv-pakket bij Odiod niet eens nodig :+

Volgens mij haalt Ziggo dat signaal er bijna nooit vanaf, ik ben wel eens 4 jaar klant geweest bij KPN en ook al die tijd stond dat tv-signaal gewoon nog op de kabel.

Maar dat tv-signaal is voor mij eenieder geval totaal onbruikbaar met die SD-kanalen ertussen, als je daar een uur naar moet kijken op een groot scherm dan heb je pijn in je ogen 8)

[ Voor 27% gewijzigd door DON PAPA op 16-06-2024 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
RobertMe schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:19:
[...]

Edit:
En dat is dus "gratis" voor een onbeperkt aantal TVs. Terwijl je bij providers vaak extra setopboxen moet kopen/huren. En bij NLZiet zal er vast ook een "maximaal X streams" zijn.
Haha, gebruik je nu 'onbeperkt aantal TV's' als een pluspunt?
Ik weet niet maar ik heb aan één TV in huis genoeg (ik heb wel eens gehoord van mensen die in elke kamer een TV hebben maar dat lijkt me een zeldzaamheid, jeugd kijkt tegenwoordig amper TV).
Wij kijken tegenwoordig ook veel meer naar streamingsdiensten zoals Netflix enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:41:
[...]

Ow dat bedoelde hij met tv, nou dan kan er bij mijn voorbeeld ook nog €12,50 af, want ben nu bijna een jaar weg bij Ziggo en dat tv signaal staat hier ook nog steeds op de kabel, dus heb ik het tv pakket bij odiod niet eens nodig :+

Volgens mij haalt Ziggo dat signaal er bijna nooit af, ik ben wel eens 4 jaar klant geweest bij KPN en ook al die tijd stond dat tv signaal gewoon op de kabel.
Nouja, gebruik maken van het signaal dat Ziggo niet heeft afgesloten is natuurlijk nogal een grijs gebied. Maar als Internet Only klant krijg je formeel die zenders, staat gewoon op de website als "feature".
En met Ziggo Go erbij krijg je nog steeds niet de gecodeerde zenders, incl allemaal in HD. Alleen via de Go TV app krijg je dan alles in HD aangeboden. Wil je ook via DVB-C FHD moet je minimaal TV Start (met CI+ (of Next, niet mini)) afnemen.
Maar voor mij totaal onbruikbaar met die SD kanalen er tussen, als je daar een uur naar kijkt op een groot scherm dan heb je pijn in je ogen 8)
Volgens mij begon het ergens bij "krap bij kas", dan moeten de eisen maar wat lager zijn. En het ligt natuurlijk ook aan hoe vaak je TV kijkt en welke zenders. Als je nooit naar RTL & Talpa kijkt dan merk je er niks van :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 20:19
Mijn upload verbruik is anders sinds de 'overstap' naar 1Gbit glasvezel wel redelijk explosief toegenomen :+
Zodra je meer hebt ben je ook geneigd meer te gebruiken, mede omdat je meer mogelijkheden hebt.

Inmiddels is het werk tijdje terug ook van VDSL naar 1Gbit glasvezel overgestapt en de VPN op de Linux server op kantoor trekt netjes 90MB/s over het netwerk heen bij kopieer acties vanuit of naar m'n virtuele machine die verbonden is met de VPN in bridged modus dus een eigen lokaal IP op de router i.p.v. shared met NAT, dus dat is zeer fijn.

Heb helaas geen statistieken van 2021 maar dit is het totale netwerk verbruik geweest van één van de twee met UPC/Ziggo verbonden machines tussen 2014-2020:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oTRnBZ9.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3MS4yVI.png

Tien keer raden wanneer de overstap naar glasvezel was gerealiseerd. :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Wdvq6g.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RHwPaXH.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YRNPoTA.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oqzV5TI.png

Mijn upload verbruik is in sommige maanden letterlijk meer dan download.

Lagere latency is natuurlijk altijd beter, merk dat hier de Ziggo lijn buiten hogere latency ook gewoon meer stuitert qua latency verschillen, tja dat verschilt per locatie. Dat probleem heb je toch een stuk minder met glasvezel.

Ik stream remote games en gebruik dus ook remote RDP naar een VM, die paar miliseconden merk je dan wel degelijk in respons en input delay, maar de input delay is inmiddels wel zo laag dat het vrij dicht op de reactiesnelheid zit als je lokaal een spel zou spelen, maar dat is een use-case die velen nog niet zullen hebben omdat velen zonder glasvezel vaak niet eens 100Mbit upload hebben, terwijl dit wel het constante data-verbruik is tijdens een stream van 1440P 60fps en dus hoge bitrate zonder irritante pixels/waas in donkere omgevingen.

En nee, Ziggo 100Mbit via het Elite abbo zou niet genoeg zijn, want dan heb je effectief 94Mbits, en zit de lijn vol en zou dus de latency all kanten op stuiteren. Met lagere upload snelheden was het gewoon onwerkbaar want de verbinding verbrak elke paar seconden. :+

Daar zul je natuurlijk minder last van hebben als je games zou streamen via platforms als Geforce Now, maar dat is natuurlijk enkel download. Latency blijft voor input nog altijd het nadeel.

Maar ook niet vergeten dat niet alle game-servers zich niet erg lokaal bevinden en dus zeker bij servers ver in het buitenland het nog wel eens een grotere impact kan hebben. Waar je vroeger vrijwel altijd richting 110-120ms minimaal zat aan te hikken met een ADSL verbinding richting Amerika kunnen sommige servers via glasvezel wel eens net onder de 90ms duiken, laat staan de verbindingen onderling tussen spelers uit verschillende regionen met name in peer 2 peer connecties, je pikt degene met slecht internet er direct uit.

Maar ook op wat meer lokaal niveau kan het voor de competitieve spelers van spellen van o.a. League of Legends het in de EUW regio ook een groot verschil maken, elke milliseconde telt daar om te kunnen reageren en acteren op de tegenstander en de pings zitten via een propere glasvezelverbinding dan tussen 2-4ms i.p.v. 10+

Pings zijn trouwens nu wel opmerkelijk laag bij 8.8.8.8 en Tweakers.net (Delta glasvezel) op dit moment, meestal zat daar nog zo'n 2ms bovenop:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U3X1zz5.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0kojRMZ.png

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
[...]

[Afbeelding]
Ik krijg via mijn werkgever een mobiele abonnement, dus ja ik heb wel een abonnement maar niet perse bij een provided naar keuze. Dus ik zou de korting niet krijgen.

Wel weer bijzonder dat de hele glasvezel lobby hier weer direct over elkaar heen struikelt als ik alleen zeg dat Ziggo nog niet zo duur hoeft te zijn voor de kleine portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Even een weet vraagje. We zijn nu op vakantie waarvan we de eerste helft in Kroatië hebben doorgebracht en aansluitend de tweede helft in Italie. In Kroatië hebben we zonder problemen via wifi van de camping naar Ziggo Go gekeken. Nu we in Italie zijn lukt dat niet meer (ook via wifi van de camping). Als ik het via het mobiele netwerk probeer dan lukt het wel.

Gevalletje geblokkeerd vanuit de camping?

Hieronder de melding die ik krijg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2qijEhNhZ4jT78GBtdxniOkijg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kG4BOMJboEXsr4hVUCgPUyXX.jpg?f=fotoalbum_large

*edit
Netflix e.d. werken wel via de wifi

[ Voor 4% gewijzigd door Crawl NL op 16-06-2024 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CriticalHit_NL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 03:26:
Mijn upload verbruik is anders sinds de 'overstap' naar 1Gbit glasvezel wel redelijk explosief toegenomen :+
Hier ook, wat te zien is aan een bepaalde niet nader te noemen dienst waar de upload/download ratio boven de 1 moet zitten, die zit al jaren boven de 9 :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
SirMemeAlot schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:02:
[...]
Wel weer bijzonder dat de hele glasvezel lobby hier weer direct over elkaar heen struikelt als ik alleen zeg dat Ziggo nog niet zo duur hoeft te zijn voor de kleine portemonnee.
Iedereen moet uiteraard zelf weten wat hij neemt, maar in dit geval sloeg ik aan vanwege je opmerking: 'probeer dat maar eens met andere providers'

Verder zal ik ook reageren op de opmerking dat je die 'upload snelheid' niet nodig hebt. Voor dezelfde prijs veel minder snelheid??

En dan heb je ook nog mensen die al 20 jaar 'lid' zijn van Ziggo _O- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jef61 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:55:
En dan heb je ook nog mensen die al 20 jaar 'lid' zijn van Ziggo _O- ;)
Hear hear.

Alternatief is DSL met 27Mbit/s down en 4Mbit/s up (aldus KPN / Odido / ... die dat al melden bij postcode check). Intussen wel al ruim een jaar een vezel van Delta Fiber Nederland uit de grond steken aan de voordeur, maar "Opleverdatum: nader te bepalen". En Delta/Caiway zijn niet echt goedkoper (buiten acties), TV platform schijnt niet geweldig te zijn, en toen ik me 2 jaar terug kon aanmelden was noch bridge, noch eigen modem mogelijk (intussen door community eigen modem wel), en kreeg je tweederangs internet door het ontbreken van IPv6 (intussen wel, maar ook CGNAT op IPv4, dat je wel weer uit kunt laten zetten, maar ogenschijnlijk ook soms terug wordt aan gezet).

Ik ben dus niet alleen tevreden met Ziggo (sure, prijs mag altijd lager), maar heb ook geen alternatief. En DFN moet eerst maar eens hun netwerk af maken voordat ik die ga overwegen. Note: DFN belooft overal aan te leggen en aan te sluiten, ook als je niet hebt ingeschreven. Daarnaast hebben ook adressen die zich wel hebben ingeschreven nog geen werkende verbinding. (O.a.) omdat volgens de status pagina er uberhaupt nog geen POP is, ergo: niemand zal een werkende aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
RobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:05:
[...]
Ik ben dus niet alleen tevreden met Ziggo (sure, prijs mag altijd lager), maar heb ook geen alternatief.
Ja, maar daar heb ik het toch niet over?
Jij gaat straks als er wel glasvezel ligt een weloverwogen keuze maken lijkt me, geen probleem.

Maar als je wel de keuze hebt en alleen maar roept dat je al 20 jaar bij Ziggo zit en daarom niet overstapt dan snap ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
Jij selecteert dan ook geen "Internet Only" abonnement maar een abonnement met "Kabel TV" (=Ziggo Go). Het gaat hier over:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWMDp11dkHbcXHT6S3BfbDsrsZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nMVGSuUIjxX2FFivVMPdiZle.png?f=fotoalbum_large

Daar komt die 42,50 vandaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 16-06-2024 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:02:
[...]
Als je dat had gezegt, had ik niet eens gereageerd, maar je zei "Ziggo is voor de kleine portemonnee juist heel schappelijk, voor 42,50 heb je 'internet only' pakket met TV en internet . Voor 6,50 meer heb je Ziggo Go erbij en kun je op alle tv's in huis TV kijken, probeer dat maar eens met andere providers ;) ." En daar reageer ik dan op, want ik kan bij Odido ook voor €42,50 internet en tv krijgen. En dan ook nog in mooie kwaliteit met 7 dagen terug kijken, wat je bij Ziggo €49 gaat kosten ;)
Jay-B schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:18:
[...]
Jij selecteert dan ook geen "Internet Only" abonnement maar een abonnement met "Kabel TV" (=Ziggo Go). Daar komt die 42,50 vandaan.
Ja dat was mij later duidelijk geworden, de verwarming bij mij kwam omdat @SirMemeAlot het ook over ZiggoGo had in zijn bericht, dus ik dacht (niet goed gelezen) dat hij dat bedoelde met internet + tv ;)

[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 16-06-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Wat ik een sterk argument vind om bij Ziggo te blijven is de eenvoud van bediening van de TV. Mijn ouders zal ik niet adviseren om over te stappen naar glasvezel, ik krijg ze niet meer uitgelegd hoe ze de TV dan moeten bedienen (en die zijn dus al meer dan 20 jaar 'lid' van Ziggo ;))

Maar er zullen best meer goede redenen zijn om niet over te willen stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik weet niet of het al genoemd was maar KabelTV kanaal 999 is weer actief met "NPO 1 UHD" voor EK wedstrijden, 1080p HD 50Hz

999 kijkt imo nét iets prettiger dan NPO 1 HD, 1080i HD 25Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jef61 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:03:
Wat ik een sterk argument vind om bij Ziggo te blijven is de eenvoud van bediening van de TV. Mijn ouders zal ik niet adviseren om over te stappen naar glasvezel, ik krijg ze niet meer uitgelegd hoe ze de TV dan moeten bedienen (en die zijn dus al meer dan 20 jaar 'lid' van Ziggo ;))

Maar er zullen best meer goede redenen zijn om niet over te willen stappen.
Afgezien daarvan en ik kan niet oordelen voor KPN glasvezel-aansluitingen, maar is oa de incidentafwikkelingen bij DFN en ODF een aardig drama. Odido weigert zelfs min of meer peritent om de avond latencyproblemen op te lossen. Ik vind in sommige gevallen glasvezel nogal een kat in de zak IMHO.
Daarnaast spelen er diverse problemen bij de TV-app van Odido, die ik uit ellende maar heb opgezegd omdat het gewoon niet goed werkt op bepaalde generatie Apple-TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:31:
Ik weet niet of het al genoemd was maar KabelTV kanaal 999 is weer actief met "NPO 1 UHD" voor EK wedstrijden, 1080p HD 50Hz

999 kijkt imo nét iets prettiger dan NPO 1 HD, 1080i HD 25Hz
Wat ik bij een ander gezien heb, is dat net als de vorige keer dat op 999 de kleuren wat fletser zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
LooneyTunes schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:59:
[...]

Hear hear!
Ik heb al sinds '96 het zelfde e-mail adres. (en in de tussentijd al vele providers versleten, van de vele 'gratis' telefoon-providers tot de verschillende ISDN/ADSL/Kabel providers).
Ik heb al meer dan 10 jaar een eigen domeinnaam met email adres, is heel goedkoop op jaarbasis bij Strato. Gebruik ik alleen voor echte prive dingen.
Daarnaast nog zo'n 4 gmail adressen voor online aankopen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jef61 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:03:
Wat ik een sterk argument vind om bij Ziggo te blijven is de eenvoud van bediening van de TV.
Zo heel ingewikkeld is het toch niet op een GoogleTV aan je TV te hangen met HDMI sec met een Odido, KPN of andere app.? Of rijden ze inmiddels ook geen auto meer omdat die systemen/bediening ook elke keer anders is?

Zelfs mijn schoonoma van 95 kan prima met een externe decoder overweg.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 16-06-2024 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
jongetje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Zo geel ingewikkeld is het toch niet op een GoogleTV aan je TV te hangen met HDMI sec met een Odido, KPN of andere app.? Of rijden ze inmiddels ook geen auto meer omdat die systemen/bediening ook elke keer anders is?

Voor mij is een reden dat ik nog steeds met een Humax kijk waarmee ik kan opnemen. Kijk in de avond een uur achter de uitzendingen aan zodat ik zonder reclame (doorspoelen) kan kijken. Zalig zonder die reclames. Heb ook nog 2 kaarten in eigendom dus hoef niets te huren of te betalen. Komen nog uit de @home periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

CriticalHit_NL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 03:26:
Zodra je meer hebt ben je ook geneigd meer te gebruiken, mede omdat je meer mogelijkheden hebt.

Inmiddels is het werk tijdje terug ook van VDSL naar 1Gbit glasvezel overgestapt en de VPN op de Linux server op kantoor trekt netjes 90MB/s over het netwerk heen bij kopieer acties vanuit of naar m'n virtuele machine die verbonden is met de VPN in bridged modus dus een eigen lokaal IP op de router i.p.v. shared met NAT, dus dat is zeer fijn.

Heb helaas geen statistieken van 2021 maar dit is het totale netwerk verbruik geweest van één van de twee met UPC/Ziggo verbonden machines tussen 2014-2020:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Tien keer raden wanneer de overstap naar glasvezel was gerealiseerd. :+
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mijn upload verbruik is in sommige maanden letterlijk meer dan download.

Lagere latency is natuurlijk altijd beter, merk dat hier de Ziggo lijn buiten hogere latency ook gewoon meer stuitert qua latency verschillen, tja dat verschilt per locatie. Dat probleem heb je toch een stuk minder met glasvezel.

Ik stream remote games en gebruik dus ook remote RDP naar een VM, die paar miliseconden merk je dan wel degelijk in respons en input delay, maar de input delay is inmiddels wel zo laag dat het vrij dicht op de reactiesnelheid zit als je lokaal een spel zou spelen, maar dat is een use-case die velen nog niet zullen hebben omdat velen zonder glasvezel vaak niet eens 100Mbit upload hebben, terwijl dit wel het constante data-verbruik is tijdens een stream van 1440P 60fps en dus hoge bitrate zonder irritante pixels/waas in donkere omgevingen.

En nee, Ziggo 100Mbit via het Elite abbo zou niet genoeg zijn, want dan heb je effectief 94Mbits, en zit de lijn vol en zou dus de latency all kanten op stuiteren. Met lagere upload snelheden was het gewoon onwerkbaar want de verbinding verbrak elke paar seconden. :+

Daar zul je natuurlijk minder last van hebben als je games zou streamen via platforms als Geforce Now, maar dat is natuurlijk enkel download. Latency blijft voor input nog altijd het nadeel.

Maar ook niet vergeten dat niet alle game-servers zich niet erg lokaal bevinden en dus zeker bij servers ver in het buitenland het nog wel eens een grotere impact kan hebben. Waar je vroeger vrijwel altijd richting 110-120ms minimaal zat aan te hikken met een ADSL verbinding richting Amerika kunnen sommige servers via glasvezel wel eens net onder de 90ms duiken, laat staan de verbindingen onderling tussen spelers uit verschillende regionen met name in peer 2 peer connecties, je pikt degene met slecht internet er direct uit.

Maar ook op wat meer lokaal niveau kan het voor de competitieve spelers van spellen van o.a. League of Legends het in de EUW regio ook een groot verschil maken, elke milliseconde telt daar om te kunnen reageren en acteren op de tegenstander en de pings zitten via een propere glasvezelverbinding dan tussen 2-4ms i.p.v. 10+

Pings zijn trouwens nu wel opmerkelijk laag bij 8.8.8.8 en Tweakers.net (Delta glasvezel) op dit moment, meestal zat daar nog zo'n 2ms bovenop:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een wall of text. Heb niet alles gelezen maar:

Ik kopieer voor werk iig geen grote hoeveelheden data door mijn lokale VPN heen , dat lijkt me tamelijk zinloos en op betere manieren op te lossen.

Verder gaat het vooral over games waarbij een lagere latency het verschil kan maken. Die speel ik niet, net als de overige 99% van Internettend Nederland. Verder gaat het verkeer naar die overzeese game server via dezelfde backbone dus ik verwacht daar geen grote verschillen tussen glas en kabel. Ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Je use-case is een niche.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 16-06-2024 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Crawl NL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:27:
Even een weet vraagje. We zijn nu op vakantie waarvan we de eerste helft in Kroatië hebben doorgebracht en aansluitend de tweede helft in Italie. In Kroatië hebben we zonder problemen via wifi van de camping naar Ziggo Go gekeken. Nu we in Italie zijn lukt dat niet meer (ook via wifi van de camping). Als ik het via het mobiele netwerk probeer dan lukt het wel.

Gevalletje geblokkeerd vanuit de camping?

Hieronder de melding die ik krijg.

[Afbeelding]

*edit
Netflix e.d. werken wel via de wifi
VPN gebruiken naar huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
FreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:59:
[...]

Ik kopieer voor werk iig geen grote hoeveelheden data door mijn lokale VPN heen , dat lijkt me tamelijk zinloos en op betere manieren op te lossen.

Verder gaat het vooral over games waarbij een lagere latency het verschil kan maken. Die speel ik niet, net als de overige 99% van Internettend Nederland. Verder gaat het verkeer naar die overzeese game server via dezelfde backbone dus ik verwacht daar geen grote verschillen tussen glas en kabel. Ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Ik denk dat je eigen visie het beeld een klein beetje vertekend, gamen is een zeer hot topic op dit moment en mensen doen het meer dan ooit tevoren, juist meer online connectiviteit t.a.v. van vroeger, multiplayer is voor de meesten het belangrijkste geworden en dat zijn met name ook de meest gespeelde games.

Zie:
https://store.steampowered.com/charts/mostplayed

Steam blijft ook telkens zijn gelijktijdige gebruikersrecords breken.

Zie:
https://www.dsogaming.com...llion-concurrent-players/
https://www.dsogaming.com...rd-of-concurrent-players/

Betreft VPN is inderdaad use case afhankelijk maar ik kan je zeggen dat een 30Mbit upload verbinding echt behelpen is via VPN als mensen, zelfs kleine bestanden, moeten overhevelen terwijl er meerdere tegelijk een online vergadering proberen te houden met webcams terwijl er ook meerderen tegelijk gebruik maken van RDP die dan met horten en stoten problemen krijgt door het dataverkeer, en dan zijn het nog niet eens 50+ mensen. En niet elk bedrijf wenst alles alleen in de cloud te hosten dus zal het verkeer naar het interne netwerk groter zijn.

Overigens was het offsite backups maken zo'n slechte ervaring met een lage upload dat we dat maar gelaten hebben.

Wat betreft de backbone, het ligt er maar net aan hoe het verkeer gerouteerd wordt, maar als de eerste kilometers al voor een bagger respons zorgen, dan gaat dit ook doorwerken op de totale resultaten.

Ik presenteer de ping tijden wereldwijd op dit moment via Delta glasvezel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JzFKIau.png

En de ping tijden wereldwijd van Ziggo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4PdAp0n.png

Ik denk dat dit al boekdelen spreekt over de algemene latency verschillen tussen glasvezel en coax.

Overigens zijn de pings naar 8.8.8.8 en Tweakers.net wel ook een stuk hoger maar ook instabieler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sPEhar6.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4utcPuf.png

Ik gebruik overigens de Google als DNS server, deze verschillen ga je DIRECT merken bij enkel het browsen al van websites omdat het resolven en inladen gewoon veel vlotter is. :+

Men kan niet ontkennen dat de lagere latency in het algemeen voor een betere en snellere ervaring zorgt, dat niet iedereen het praktisch merkt omdat ze of het niet kunnen zien of niet beter gewend zijn betekent niet dat het voor iedereen zo is, zeker bij de wereldwijde gamers onder ons maar ook zeker de thuiswerkers die remote op systemen moeten inloggen en werken.

Beetje hetzelfde verhaal dat sommigen het verschil tussen 60Hz of 120Hz niet zien, maar voor velen dit verschil enorm merkbaar is.

Denk in ieder geval dat het niet zo niche is als dat je denkt. ;)

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 08:39
FreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:03:
[...]

VPN gebruiken naar huis.
Dank (y) maar we hebben het inmiddels opgelost via NLZiet, dat werkt wel.

Blijft vreemd.

We kunnen in ieder geval de wedstrijd zo bekijken van oranje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CriticalHit_NL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Men kan niet ontkennen dat de lagere latency in het algemeen voor een betere en snellere ervaring zorgt, dat niet iedereen het praktisch merkt omdat ze of het niet kunnen zien of niet beter gewend zijn betekent niet dat het voor iedereen zo is, zeker bij de wereldwijde gamers onder ons maar ook zeker de thuiswerkers die remote op systemen moeten inloggen en werken.

Beetje hetzelfde verhaal dat sommigen het verschil tussen 60Hz of 120Hz niet zien, maar voor velen dit verschil enorm merkbaar is.

Denk in ieder geval dat het niet zo niche is als dat je denkt. ;)
Die vergelijking gaat niet helemaal op. Hedendaagse games hebben allerlei latencycompensatietechnieken die ervoor zorgen dat het verschil in latency zo veel mogelijk opgeheven wordt. Het is een beetje afhankelijk van de implementatie per spel maar geloof me en ik spreek uit ervaring. Met het verschil tussen 5 of 10 ms ga je echt niet de wedstrijd winnen. Dat is een fabel. Bovendien vind ik de getoonde latency ook niet helemaal representatief. Ik weet niet wat er daar aan de hand is maar als je infrastructuuur op orde is (zoals hier bij mij) dan zijn dit normale waarden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msbwVsHNWmO6-VeMwS0riFz6gN8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jKIuNt2QiKbrDQv2Ru6Yseni.png?f=fotoalbum_large

Het is ook een beetje afhankelik van het modem. Met de Ubee 1318 haalde ik twee jaar geleden in de nacht zelfs een record van 5 ms naar de dichtstbijzijnde speedtestserver:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnIWehcWeYTkc3QrVDqxGRHvqHo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LMEn8yOVcAW3yF6rzDQAnJ8q.png?f=fotoalbum_large

Het latencyargument neem ik als gamer dan ook niet echt serieus. Een glasvezelgamer moet bij mij met meer komen dan alleen een latencyverlaging van 5ms want dan worden je oren alsnog gewassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb ook beide gehad, tegelijk zelfs. Destijds Tweak en op speedtesten was het inderdaad 4ms vs 11ms, maar in COD warzone was mijn ping met glasvezel hoger. Overigens geen verschil gemerkt, ondanks de lagere latency van Ziggo.

Ping is ook heel stabiel hier verder, dus dat ligt aan jouw verbinding ben ik bang :)

Pinging tweakers.net [] with 32 bytes of data:
Reply from : bytes=32 time=13ms TTL=54
Reply from : bytes=32 time=14ms TTL=54
Reply from : bytes=32 time=15ms TTL=54

Heb nu overigens het sagemcom modem die paar MS hoger is dan de Ubee zakelijk zonder wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Jay-B schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:33:
[...]

Die vergelijking gaat niet helemaal op. Hedendaagse games hebben allerlei latencycompensatietechnieken die ervoor zorgen dat het verschil in latency zo veel mogelijk opgeheven wordt. Het is een beetje afhankelijk van de implementatie per spel maar geloof me en ik spreek uit ervaring. Met het verschil tussen 5 of 10 ms ga je echt niet de wedstrijd winnen. Dat is een fabel. Bovendien vind ik de getoonde latency ook niet helemaal representatief. Ik weet niet wat er daar aan de hand is maar als je infrastructuuur op orde is (zoals hier bij mij) dan zijn dit normale waarden:

[Afbeelding]

Het is ook een beetje afhankelik van het modem. Met de Ubee 1318 haalde ik twee jaar geleden in de nacht zelfs een record van 5 ms naar de dichtstbijzijnde speedtestserver:

[Afbeelding]

Het latencyargument neem ik als gamer dan ook niet echt serieus. Een glasvezelgamer moet bij mij met meer komen dan alleen een latencyverlaging van 5ms want dan worden je oren alsnog gewassen :+
Wellicht dat het ook deels iets te maken heeft met de naam Connectbox. ;)

Verder ga ik de discussie erover niet aan, ik heb de feiten geleverd dat er wel degelijk latency verschillen zijn, dat het in sommige situaties meer of minder is, is echt locatie afhankelijk van het netwerk, net zo goed dat veel mensen UPC hebben afgezworen omdat het in hun regio zo'n enorme bagger was terwijl elders er geen probleem was qua betrouwbaarheid, en in mijn geval was het betrouwbaar.

De algemene ervaring tussen spelers onderling van spellen is een lagere respons gewoon altijd beter, anders krijg je van die irritante verschillen dat bij de een het leek alsof ze al verscholen zaten terwijl de ander je nog prima in beeld had, of bij Peer 2 Peer games waar bepaalde spelers alle kanten op stuiteren omdat de latency onderling gewoon zo bagger is dat de synchronisatie er haast geen koek van kan bakken, dat is gewoon een feit. Maar goed sommigen leven nog in het tijdperk dat ze denken dat 50ms goed is en dat lager niets gaat uitmaken voor hun spelervaring. :')

Je kan het blijven ontkennen, of je nu goede scores haalt in online games of niet, lager is gewoon beter omdat het een accurater beeld geeft van wat er werkelijk gebeurt.

Anders had Ziggo wellicht nooit hun reclames mogen voeren dat je het beste games kan spelen op hun 'supersnelle netwerk' in de dagen van ADSL/VDSL, want het maakte toch niet uit? ;)

I rest my case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@CriticalHit_NL Een discussie is ook niet nodig. Niemand ontkent dat het zo is. Het is bekend dat glasvezel op dit moment een lagere latency heeft gemiddeld gezien. Je zegt het zelf. In de praktijk is de latency van nog zoveel factoren afhankelijk. Om die reden vind ik het een zwak argument in het voordeel van glasvezel. De upload vind ik dan een betere (ook al is dat vrijwel nooit de reden waarom men overstapt, ik snap dat er mensen en dan voornamelijk tweakers zijn die hier een valide usecase voor hebben).

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 16-06-2024 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
jongetje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Zo geel ingewikkeld is het toch niet op een GoogleTV aan je TV te hangen met HDMI sec met een Odido, KPN of andere app.? Of rijden ze inmiddels ook geen auto meer omdat die systemen/bediening ook elke keer anders is?

Dementie helaas, gaat echt niet meer lukken iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
FreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:59:
[...]

Kan wel een niche use-case zijn maar hij kan er nu met een symmetrische glasvezel verbinding wel eindelijk van gebruik maken en dat heeft nu eenmaal Ziggo niet te bieden.
En het afdoen als een niche use-case gaat Ziggo nog opbreken want kijk maar naar de wegrennende Ziggo klanten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
snah001 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:38:
[...]

Kan wel een niche use-case zijn maar hij kan er nu met een symmetrische glasvezel verbinding wel eindelijk van gebruik maken en dat heeft nu eenmaal Ziggo niet te bieden.
En het afdoen als een niche use-case gaat Ziggo nog opbreken want kijk maar naar de wegrennende Ziggo klanten.
Die gaan alleen echt niet alleen maar weg vanwege symmetrische snelheden, maar eerder omdat bij de keuzes die je standaard hebt bij een KPN of Ziggo de prijzen teveel uiteen lopen. Daardoor lopen klanten weg.
Dat scheelt bij duurdere opties al snel tientallen euro's per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58
Hier misschien iemand die dhcp range van het zwarte wifi modem heeft aangepast? Iedere keer als ik dat doe kan ik niet meer in de ui van het modem komen. De pagina laadt dan niet meer. Ik heb een andere range nodig omdat de standaard range (192.168.178.z) gebruik word door de cloud gateway ultra die daar achter hangt, met de wan poort op 1 van de poorten van de ziggo modem. Daarom stel ik de ziggo modem in op 192.168.1.1, maar dan kan ik niet meer in de ui inloggen op forwarding in te stellen. Heb dus nu wel internet maar zonder port forwarding.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ymoona als je de CGU gebruikt wil je het modem in bridge modus hebben toch? Dan heb je ook niks te maken met port forwards op je modem.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Klopt, maar dat kan ik niet zelf doen. Toch? Laat ik dan de cgu gewoon op dhcp staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ymoona bridge zet je aan door online een formulier in te vullen. Dan gaat het meestal snel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Heel bijzonder dat Ziggo zegt dat ik dit modem zelf niet in bridge kan zetten 8)7 Dat heb ik namelijk wel zelf gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzllMDnFHtIRg6RIlaOKeZm0xy0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GPrLMy8qUslWQeWvilKrD0Yv.png?f=user_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Formulier ingevuld, maar wel een beetje een zwakte bod. Mocht ik nu ooit storing hebben op de CGU zit ik vast aan bridge modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Pierre schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:38:
[...]

Heel bijzonder dat Ziggo zegt dat ik dit modem zelf niet in bridge kan zetten 8)7 Dat heb ik namelijk wel zelf gedaan.
Ik heb geen idee, maar misschien is er inmiddels een firmware update geweest waardoor het nu niet meer kan vanaf het modem. Of er staat weer eens verkeerde informatie op de website, dat gebeurt wel vaker ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 17-06-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
ymoona schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:44:
Hier misschien iemand die dhcp range van het zwarte wifi modem heeft aangepast? Iedere keer als ik dat doe kan ik niet meer in de ui van het modem komen. De pagina laadt dan niet meer. Ik heb een andere range nodig omdat de standaard range (192.168.178.z) gebruik word door de cloud gateway ultra die daar achter hangt, met de wan poort op 1 van de poorten van de ziggo modem. Daarom stel ik de ziggo modem in op 192.168.1.1, maar dan kan ik niet meer in de ui inloggen op forwarding in te stellen. Heb dus nu wel internet maar zonder port forwarding.
Misschien lees ik er overeen, maar zet je het apparaat waarmee je het ziggo modem benadert, ook in de nieuwe ip range?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pierre schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:38:
[...]

[Afbeelding]
Dat kan niet recent geweest zijn?
ymoona schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Formulier ingevuld, maar wel een beetje een zwakte bod. Mocht ik nu ooit storing hebben op de CGU zit ik vast aan bridge modus.
Als je een storing hebt op de CGU dan heb je wel grotere problemen denk ik. Of anders gesteld, waarom heb je dan überhaupt een eigen router als je de router functionaliteit in het modem wil blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Jay-B schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:08:
[...]

Dat kan niet recent geweest zijn?

[...]

Als je een storing hebt op de CGU dan heb je wel grotere problemen denk ik. Of anders gesteld, waarom heb je dan überhaupt een eigen router als je de router functionaliteit in het modem wil blijven gebruiken?
Nee klopt is al een poosje geleden inderdaad.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
acale schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:59:
[...]

Misschien lees ik er overeen, maar zet je het apparaat waarmee je het ziggo modem benadert, ook in de nieuwe ip range?
Ja zeker.
Jay-B schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:08:
[...]
Deze kan natuurlijk stuk gaan, en dan zit met een modem in bridge toch even lastiger.
Dat is dus bere snel, binnen een kwartier modem in bridge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ymoona schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:20:
[...]

Deze kan natuurlijk stuk gaan, en dan zit met een modem in bridge toch even lastiger.
Dus voor het hypothetische geval dat de router stuk gaat ga je "niet"* bridge gebruiken maar je daarmee "permanent" problemen op de hals halen? ;) En als dat probleem optreed kun je vast Ziggo bellen en vragen om bridge mode uit te schakelen. Ik heb toen mijn modem vervangen werd (oude modem only) in ieder geval gewoon zelf Ziggo gebeld en binnen 5 minuten was het geregeld (als in: medewerker die het direct doorvoert, bij het online formulier kan het natuurlijk langer duren).

* Jaja, intussen heb je het dan toch geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:41
Ik vraag me altijd af; velen zetten hun modem in bridge, maar ik heb mijn eigen router gewoon in een DMZ host geplaatst. Dat werkt eigenlijk al jaren goed. Je hebt dan dus wel een extra adres translatie, maar geeft dat bij anderen zoveel problemen?

Je moet dan natuurlijk wel op 2 plekken een inkomende poort inregelen, als je iets open wilt zetten maar daar heb ik verder geen problemen mee. Ik kan vanaf intern gewoon de ziggo modem beheren, ook al zit die in een andere ip range.

Voor mijn eigen modem heb ik een fixed ip ingesteld, maar volgens mij kan het ook via een adres reservation. Dan heb je in elk geval ook nooit Ziggo nodig voor een aanpassing.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@Mistraller Dat ding staat hier al zeker 18 jaar in bridge. Waar zou ik Ziggo voor nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotorBeast schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:56:
@Mistraller Dat ding staat hier al zeker 18 jaar in bridge. Waar zou ik Ziggo voor nodig hebben?
Als je router stuk is blijkbaar. Daar ging het namelijk soort van over.

Voordelen van bridge zijn er in ieder geval legio. Van geen dubbele NAT (en dus 0 kans op IP conflicten, wat soms ook nog wel eens mis gaat als iemand eigen router plaatst maar 192.168.178.x wilt blijven hanterem) tot op 1 plek port forwards aanmaken tot wel werkende IPv6 (doordat DHCP PD relaying niet goed zou gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-08 14:39
Wellicht hele domme vraag; maar ik heb sinds kort Ziggo met 1x POD 6. Ziggo zegt dat ik alleen het wifi netwerk uit kan breiden met andere POD 6.. Het signaal haalt het net niet op onze bovenste verdieping..

Is dit echt de enige manier? Moet ik er nog 1 huren voor 30 euro / jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Er zijn oneindig veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-08 14:39
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:35:
Er zijn oneindig veel mogelijkheden.
Gewoon elke deco met wifi 6 werkt neem ik aan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ozza schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:25:
Ziggo zegt dat ik alleen het wifi netwerk uit kan breiden met andere POD 6..
Volgens mij valt dat wel mee. Op deze pagina staat
Verschillende mesh-wifi-systemen werken niet altijd goed samen. Heb je de TP-Link Deco M4? Dan kun je die uitbreiden met extra TP-Link Deco pods. Heb je de zeshoekige SmartWifi pods van Ziggo? Dan kun je die het beste uitbreiden met de pods van dat type.

Of je de wifiboosters van je oude internetaanbieder kunt gebruiken weten we niet. Als je al wifi-versterkers van het merk TP-Link hebt, kun je dat zeker proberen. Andere merken hebben we niet getest
Dus ze raden je vooral aan om binnen TP-link te blijven. Op zich prima tip voor mensen die geen verstand hebben van hoe ze die dingen in moeten stellen (scheelt telefoontjes naar de helpdesk) maar het staat je natuurlijk vrij om zelf een accesspoint van een compleet ander merk op zolder te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:25

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ozza schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:25:
Wellicht hele domme vraag; maar ik heb sinds kort Ziggo met 1x POD 6. Ziggo zegt dat ik alleen het wifi netwerk uit kan breiden met andere POD 6.. Het signaal haalt het net niet op onze bovenste verdieping..

Is dit echt de enige manier? Moet ik er nog 1 huren voor 30 euro / jaar.
Ik heb het witte (blijkbaar oude modem) met 4 van deze Smart wifi pods. Gekocht. Op zolder heb ik nog een ethernetkabel maar overige 3 draadloos. Overal perfect bereik. Huren zou ik sowieso nooit doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czOrYSgHgPjYxyE1nYdAoZDWPgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZTkUhDa4OZQ6aMl0ZFAtvq0.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
GerCor schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:51:
[...]

Ik heb het witte (blijkbaar oude modem) met 4 van deze Smart wifi pods. Gekocht. Op zolder heb ik nog een ethernetkabel maar overige 3 draadloos. Overal perfect bereik. Huren zou ik sowieso nooit doen.

[Afbeelding]
1e pod zit gratis bij het abonnement enkel bij meerdere moet je huren, maar ik weet uit ervaring (heb het zelf) ook 3 gratis M4 boosters in bruikleen. Dus ik zou ze persoonlijk niet kopen maar eerst eens horen bij Ziggo wat er mogelijk is, desnoods via de opzeggingen lijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:25

GerCor

Zonder dallen geen pieken

SirMemeAlot schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:08:
[...]

1e pod zit gratis bij het abonnement enkel bij meerdere moet je huren, maar ik weet uit ervaring (heb het zelf) ook 3 gratis M4 boosters in bruikleen. Dus ik zou ze persoonlijk niet kopen maar eerst eens horen bij Ziggo wat er mogelijk is, desnoods via de opzeggingen lijn :)
Ja, oké. Maar zo'n smart wifi pod kost volgens mij iets van € 40. Dan ga ik niet € 30 p/j betalen om te kunnen huren. Dat was meer mijn punt. En, meerdere Pods, uiteraard beter bereik.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:41
RobertMe schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Als je router stuk is blijkbaar. Daar ging het namelijk soort van over.

Voordelen van bridge zijn er in ieder geval legio. Van geen dubbele NAT (en dus 0 kans op IP conflicten, wat soms ook nog wel eens mis gaat als iemand eigen router plaatst maar 192.168.178.x wilt blijven hanterem) tot op 1 plek port forwards aanmaken tot wel werkende IPv6 (doordat DHCP PD relaying niet goed zou gaan).
Ik heb al ongeveer net zo lang mijn router in DMZ host, moet zeggen dat ik er eigenlijk ook tevreden mee ben; heb het al zo sinds de eerste Ubee. Intern alles in 10. subnets.

Als je geen tweaker dingen doet (dus ipv4 en geen forwarding), dan is een dmz host naar mijn idee helemaal prima. Bridge is niet persé nodig als je een eigen AP wilt draaien.
Want dat is wat vaak geroepen wordt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:00:
Als je geen tweaker dingen doet (dus ipv4 en geen forwarding)
Als je tweaker dingen doet heb je alleen IPv4 ja :x. In mijn ervaring zijn het voornamelijk de Tweakers die geen IPv6 hebben. Of omdat ze uberhaupt onwetend zijn (en het dus "onbewust" niet instellen), of omdat ze het niet willen / nodig vinden. Terwijl KPN & Ziggo al jaren IPv6 toepassen op hun modem/routers en dat gewoon prima werkt.
Bridge is niet persé nodig als je een eigen AP wilt draaien.
Ik zou sowieso niet bridge activeren als je alleen een eigen AP wilt hebben. Sloopt namelijk je hele netwerk.
spoiler:
AP is gewoon een willekeurig client device. Terwijl je in bridge maar 1 apparaat kunt aansluiten. Bridge mode activeren en vervolgens direct client devices (AP / gewone computers / ...) gaat doodleuk aan een (potentieel 2 / meerdere) devices een publiek IPv4 adres toekennen zonder enige vorm van additonele firewalling (/"NAT") of wat dan ook.
Voor bridge heb je toch echt een apparaat nodig dat DHCP (/DHCPv6-PD) doet en nodig. En dat is een AP zeer zeker niet.
Pagina: 1 ... 23 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie