Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
RobertMe schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Als je tweaker dingen doet heb je alleen IPv4 ja :x. In mijn ervaring zijn het voornamelijk de Tweakers die geen IPv6 hebben. Of omdat ze uberhaupt onwetend zijn (en het dus "onbewust" niet instellen), of omdat ze het niet willen / nodig vinden. Terwijl KPN & Ziggo al jaren IPv6 toepassen op hun modem/routers en dat gewoon prima werkt.

[...]

Ik zou sowieso niet bridge activeren als je alleen een eigen AP wilt hebben. Sloopt namelijk je hele netwerk.
spoiler:
AP is gewoon een willekeurig client device. Terwijl je in bridge maar 1 apparaat kunt aansluiten. Bridge mode activeren en vervolgens direct client devices (AP / gewone computers / ...) gaat doodleuk aan een (potentieel 2 / meerdere) devices een publiek IPv4 adres toekennen zonder enige vorm van additonele firewalling (/"NAT") of wat dan ook.
Voor bridge heb je toch echt een apparaat nodig dat DHCP (/DHCPv6-PD) doet en nodig. En dat is een AP zeer zeker niet.
Ja je begrijpt me denk ik wel; mensen die een wifi modem kopen doen dat om fatsoenlijke wifi te hebben. Dat bedoel ik met een AP (toegangspunt), technisch gezien heet het natuurlijk een router ja. Ik weet niet of je eigenlijk nog apparaten kunt kopen die dedicated AP zijn en niet als router in te stellen zijn?

Ik ga er vanuit dat je, als je op tweakers zit, en je je modem in bridge modus gaat zetten, dat je je nieuwe Deco / unify oid niet in AP modus zet :P Als je hem echt in AP mode wilt hebben dan hoef je helemaal niks te doen op je ziggo modem want dan is het idd een client.

DMZ host gebruiken vind ik in elk geval een prima oplossing voor een eigen routertje. Ik heb er nu een Deco mesh aan hangen en dat gaat top.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mistraller schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Ja je begrijpt me denk ik wel;
Na deze post niet meer :X
mensen die een wifi modem kopen doen dat om fatsoenlijke wifi te hebben.
Een wifi modem? Een modem doet iets met modulatie, bv de analoge radiofrequentie op een coax kabel naar een digitaal signaal zoals ethernet. Wat Ziggo levert en ik zou scharen onder een "wifi modem" is vervolgens een 4-in-1 apparaat dat zowel een modem is, een router, een switch, en een wifi access point. En dit is een apparaat dat je niet "makkelijk" kon kopen, en nu je het wel kunt kopen niet echt populair is. Dat je het nu kunt kopen komt dan door de Europese wetgeving die in de volksmond "vrije modemkeuze" wordt genoemd (maar officieel iets benoemd m.b.t. "eindapparatuur", dus de apparatuur die bij de klant in huis insteekt en bv de klant de stroom van betaald).
Dat bedoel ik met een AP (toegangspunt), technisch gezien heet het natuurlijk een router ja. Ik weet niet of je eigenlijk nog apparaten kunt kopen die dedicated AP zijn en niet als router in te stellen zijn?
Een access point is een access point en die zijn prima dedicated te verkrijgen. Kijk maar eens naar de populariteit van bv de UniFi access points op dit forum. En een "consumenten router" is dus vaak een 3-in-1 apparaat. Een router, een switch, en een access point. Bij bv Ubiquiti UniFi zag je dat voorheen ook goed. Ze hadden "gateways" (routers) met 1 WAN poort en 1 LAN poort, switches (X aantal netwerk poorten die alleen maar verkeer heen en weer sturen), en wifi access points (1 LAN poort en die een wifi signaal uitzend). Tegenwoordig hebben ze meer combi apparaten. Met bv een router + switch, of router + access point.
Ik ga er vanuit dat je, als je op tweakers zit, en je je modem in bridge modus gaat zetten, dat je je nieuwe Deco / unify oid niet in AP modus zet :P
Ik heb UniFi access points, en het Ziggo modem in bridge staan. Allemaal geen probleem. Uiteraard wel ook een eigen router ;)
Als je hem echt in AP mode wilt hebben dan hoef je helemaal niks te doen op je ziggo modem want dan is het idd een client.
Als je daadwerkelijk een access point bedoelt (die volgens jou niet verkocht worden/bestaan, terwijl juist een Deco set bestaat uit meerdere nodes waarvan 1 als router dienst kan doen en anders als AP dienst doet, en de rest sowieso als AP werkt) dan hoeft dat niet nee. Maar als je een router bedoelt (dus het 3-in-1 apparaat) dan valt het toch sterk aan te raden om bridge mode te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RobertMe schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:27:
[...]

Na deze post niet meer :X

[...]

Een wifi modem? Een modem doet iets met modulatie, bv de analoge radiofrequentie op een coax kabel naar een digitaal signaal zoals ethernet. Wat Ziggo levert en ik zou scharen onder een "wifi modem" is vervolgens een 4-in-1 apparaat dat zowel een modem is, een router, een switch, en een wifi access point. En dit is een apparaat dat je niet "makkelijk" kon kopen, en nu je het wel kunt kopen niet echt populair is. Dat je het nu kunt kopen komt dan door de Europese wetgeving die in de volksmond "vrije modemkeuze" wordt genoemd (maar officieel iets benoemd m.b.t. "eindapparatuur", dus de apparatuur die bij de klant in huis insteekt en bv de klant de stroom van betaald).

[...]

Een access point is een access point en die zijn prima dedicated te verkrijgen. Kijk maar eens naar de populariteit van bv de UniFi access points op dit forum. En een "consumenten router" is dus vaak een 3-in-1 apparaat. Een router, een switch, en een access point. Bij bv Ubiquiti UniFi zag je dat voorheen ook goed. Ze hadden "gateways" (routers) met 1 WAN poort en 1 LAN poort, switches (X aantal netwerk poorten die alleen maar verkeer heen en weer sturen), en wifi access points (1 LAN poort en die een wifi signaal uitzend). Tegenwoordig hebben ze meer combi apparaten. Met bv een router + switch, of router + access point.

[...]

Ik heb UniFi access points, en het Ziggo modem in bridge staan. Allemaal geen probleem. Uiteraard wel ook een eigen router ;)

[...]

Als je daadwerkelijk een access point bedoelt (die volgens jou niet verkocht worden/bestaan, terwijl juist een Deco set bestaat uit meerdere nodes waarvan 1 als router dienst kan doen en anders als AP dienst doet, en de rest sowieso als AP werkt) dan hoeft dat niet nee. Maar als je een router bedoelt (dus het 3-in-1 apparaat) dan valt het toch sterk aan te raden om bridge mode te gebruiken.
Ik heb hier al 20 jaar een Fritz, Deco, etc achter tal van ziggo modems gehad en nooit bridge nodig gehad. Met fritz was dat idd een wifi modem want die heb ik gehouden toen ik van adsl af kwam. Een router achter een router kan prima. En die fritz was ook nog eens een fijne DECT centrale. En ook al die tijd al een eigen VPNserver.

De gemiddelde gebruiker wil betere wifi, koopt iets in de winkel en dan roepen veel mensen al gelijk BRIDGE. Dat is gewoon echt niet altijd nodig. En wat je ook kiest, je moet het altijd ff goed inrichten. of je nu bridge of dmz host kiest. Vergeef me als je vind dat ik teveel de taal van Henk en Ingrid gebruik; je weet wat ik bedoel. Zakelijk is de boel feitelijk niet veel anders ingericht bij ons, ietsjepietsje grotere DMZ zone wellicht met wat grotere NAT pools :P Ik heb het idee dat ik het dus best aardig heb ingericht.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mistraller schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Ik heb hier al 20 jaar een Fritz, Deco, etc achter tal van ziggo modems gehad en nooit bridge nodig gehad. Met fritz was dat idd een wifi modem want die heb ik gehouden toen ik van adsl af kwam. Een router achter een router kan prima. En die fritz was ook nog eens een fijne DECT centrale. En ook al die tijd al een eigen VPNserver.

De gemiddelde gebruiker wil betere wifi, koopt iets in de winkel en dan roepen veel mensen al gelijk BRIDGE. Dat is gewoon echt niet altijd nodig. En wat je ook kiest, je moet het altijd ff goed inrichten. of je nu bridge of dmz host kiest. Vergeef me als je vind dat ik teveel de taal van Henk en Ingrid gebruik; je weet wat ik bedoel. Zakelijk is de boel feitelijk niet veel anders ingericht bij ons, ietsjepietsje grotere DMZ zone wellicht met wat grotere NAT pools :P Ik heb het idee dat ik het dus best aardig heb ingericht.
Ik heb een Amplifi van Ubiquiti, prima ding tot ik de Sagem modem kreeg en ipv6 een drama werd. Daarnaast werken sommige sites niet goed en snapt de Pixel het internet soms niet (ipv6 naar Googles dns servers, 🤦) omdat de ipv6 implementatie op de Sagem en die van Amplifi niet met elkaar overweg kunnen.

In bridge modus werd het niet beter, dus dat is weer uit... Net als ipv6 trouwens. Misschien moet de Amplifi in bridge..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:24

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Een vraag. Ik heb, helaas, regelmatig, als ik op mijn telefoon kijk bij het netwerksymbool een ! staan. Kijk ik dan bij Wi-Fi dan staat er: verbonden zonder internet.

Is dit mijn modem van Ziggo of is het iets anders wat dit veroorzaakt? Mijn vrouw zegt dat ik contact op moet nemen met Ziggo maar ik wil graag eerst weten of het iets met Ziggo te maken heeft.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:20:
Een vraag. Ik heb, helaas, regelmatig, als ik op mijn telefoon kijk bij het netwerksymbool een ! staan. Kijk ik dan bij Wi-Fi dan staat er: verbonden zonder internet.

Is dit mijn modem van Ziggo of is het iets anders wat dit veroorzaakt? Mijn vrouw zegt dat ik contact op moet nemen met Ziggo maar ik wil graag eerst weten of het iets met Ziggo te maken heeft.
Als alle apparaten hetzelfde probleem hebben dan moet je kijken naar het apparaat waar ze allemaal mee verbonden zijn. Werkt maar één apparaat niet goed, moet je kijken naar dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

bjusterbaarlik schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Als alle apparaten hetzelfde probleem hebben dan moet je kijken naar het apparaat waar ze allemaal mee verbonden zijn. Werkt maar één apparaat niet goed, moet je kijken naar dat apparaat.
Nou ja, ik merk het vaak als eerste aan mijn telefoon. Als ik op X zit dan laden de foto's/filmpjes niet bij berichten van anderen. Op alle telefoons, computers, en Chromecast geeft een melding. Duurt ongeveer een minuut en dan is het weer voorbij. Maar als wij TV kijken via Chromecast, dan moet je Ziggo Go of F1TV weer opnieuw starten. Knap vervelend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HVD_FeJyOzY4brAPZRYdrZr38w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A80kw5udYGX7roXPTQbFcGtB.jpg?f=fotoalbum_large

Toch maar even een chatbericht gestuurd naar Ziggo.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 19-06-2024 12:50 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 08:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Mistraller schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Dat bedoel ik met een AP (toegangspunt), technisch gezien heet het natuurlijk een router ja.
uh nee, een AP is geen router.

[ Voor 18% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-06-2024 13:34 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@GerCor hebben bedrade apparaten er ook last van? Heb je nog speciale dingen in je netwerk zoals een eigen DNS-server die er even geen zin in heeft?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gizz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:38:
@GerCor hebben bedrade apparaten er ook last van? Heb je nog speciale dingen in je netwerk zoals een eigen DNS-server die er even geen zin in heeft?
Alleen een ikea hub en een Sonos installatie. Allemaal aangesloten op het Ziggo modem. Maar de i komt dan ook bij het Wi-Fi symbool te staan. Bedraad valt niet weg. Wel de Sonos op Wi-Fi. Maar de nieuwe Sonos app is volstrekt onbetrouwbaar, dus die tel ik niet mee. Ik heb er al minstens een jaar last van.

Ik ben iemand die een modem van Ziggo ontvangt en installeer en er verder van af blijft. Totaal geen verstand van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyimdjsCGvXW-vLXa4-4HSost2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7kXyoD1p92yWqGLMkEjTXcH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 19-06-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:58:
[...]

Alleen een ikea hub en een Sonos installatie. Allemaal aangesloten op het Ziggo modem. Maar de i komt dan ook bij het Wi-Fi symbool te staan. Bedraad valt niet weg. Wel de Sonos op Wi-Fi. Maar de nieuwe Sonos app is volstrekt onbetrouwbaar, dus die tel ik niet mee. Ik heb er al minstens een jaar last van.

Ik ben iemand die een modem van Ziggo ontvangt en installeer en er verder van af blijft. Totaal geen verstand van.

[Afbeelding]
De belangrijkste resterende vraag van @Gizz is dan eigenlijk (nog steeds) "is het altijd met wifi apparaten?". Het Ziggo modem noch de Ziggo aansluiting zal niet onfeilbaar zijn. Maar de kans is waarschijnlijk groter dat "wifi het probleem is" (stoorzenders zijn er in alle soorten en maten, etc).

Daarnaast zou je ook eens kunnen proberen in te loggen in de webinterface van het modem, en daar de signaalwaardes etc controleren. Daar zal ook iets staan van correctable en uncorrectable errors. Als dat heel hoog is is dat natuurlijk ook een aanwijzing (en zit het probleem in de bekabeling van het AOP naar het modem, de AOP zelf, of bekabeling naar de woning. Of mogelijk zelfs de bekabeling bij buren die terug vloeit naar de straatkast (/eindversterker) en van daaruit storing geeft naar alle woningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@RobertMe Top uitleg. Dus dat laat ik dan onderzoeken door iemand van Ziggo. Kunnen ze het gelijk fixen. Kost misschien geld maar dat maakt me niet zoveel uit. Als ze het maar oplossen. Ik haak namelijk al af bij correctable en uncorrectable. Ik ben zo technisch als een bos wortels.

Edit: ik heb net een nieuwe LG 55inch TV gekocht voor in de overkapping. Mooi voetbal en F1 kijken via Chromecast. En dan elke keer het wegvallen van de verbinding. Grrrr.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bqXupZQztB47d2ITyMNhU1uQ5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJEkLjQQfLz9ltV58x3pvZ3C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgD0ZhEXUkws21bZcowLv3v36r8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rNqmqIRtsPXTMO0uCEzJV5W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door GerCor op 19-06-2024 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:07

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:06:

Edit: ik heb net een nieuwe LG 55inch TV gekocht voor in de overkapping. Mooi voetbal en F1 kijken via Chromecast. En dan elke keer het wegvallen van de verbinding. Grrrr.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eigenlijk nooit last hier met Apple TV en Chromecast als we ziggo go gebruiken. Heb je wel een sterk wifi signaal zonder al te veel interferentie? Kijk eens wat inSSIDer er van zegt?

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Freeze op 19-06-2024 15:57 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mr. Freeze schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:51:
[...]

Eigenlijk nooit last hier met Apple TV en Chromecast als we ziggo go gebruiken. Heb je wel een sterk wifi signaal zonder al te veel interferentie? Kijk eens wat inSSIDer er van zegt?
Nou ja, kijk. Mijn Wi-Fi op een telefoon staat op 5 streepjes. De Smart Wifi pod gaat van redelijk naar slecht. Dus, dan snap ik er niks meer van. Dus dit is een ander probleem dan met het uitroepteken naast het Wi-Fi symbool.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmbpzZ9HmSz2xrvqc3Bi9xRbeH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5TTGPb7Rk3ghpJmT1HQeCqP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:14
@GerCor
Heb je alleen een modem/router van Ziggo, en verder niks?
Grote kans dat je huis (en tuin) te groot zijn, en/of de vloeren (beton) en ramen (HR dubbel glas) te ondoordringbaar.
Extra access points (wifipods) kunnen dan een oplossing zijn. Zelf zou ik voor een eigen LAN gaan, maar dat zal ik jou niet adviseren.

Edit: ik tikte mijn antwoord al voordat je je vorige post geplaatst had.

Kan je wifipod je modem wel "zien", met andere woorden, zijn er geen grote barrières zoals vloeren of ramen of een hele grote afstand tussen je modem en je wifipod?

[ Voor 27% gewijzigd door ikweethetbeter op 19-06-2024 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
GerCor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:57:
Nou ja, kijk. Mijn Wi-Fi op een telefoon staat op 5 streepjes. De Smart Wifi pod gaat van redelijk naar slecht. Dus, dan snap ik er niks meer van. Dus dit is een ander probleem dan met het uitroepteken naast het Wi-Fi symbool.
Dit lijkt me vrijwel hetzelfde probleem.
Je telefoon heeft verbinding met je wifipod, maar je wifipod heeft geen verbinding met je modem in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ikweethetbeter schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:58:
@GerCor
Grote kans dat je huis (en tuin) te groot zijn, en/of de vloeren (beton) en ramen (HR dubbel glas) te ondoordringbaar.
Extra access points (wifipods) kunnen dan een oplossing zijn. Zelf zou ik voor een eigen LAN gaan, maar dat zal ik jou niet adviseren.

Edit: ik tikte mijn antwoord al voordat je je vorige post geplaatst had.

Kan je wifipod je modem wel "zien", met andere woorden, zijn er geen grote barrières zoals vloeren of ramen of een hele grote afstand tussen je modem en je wifipod?
Ik heb 4 Wi-Fi Pods, verdeeld over de woning. Tuin, woonkamer, slaapkamer en zolder. Afstand woonkamer en tuin is ongeveer 10 meter met de muur van de woning ertussen. Misschien maar eens een internetkabel van 15 meter kopen. Maar ik stream natuurlijk vanaf mijn telefoon. En die zit nog geen 3 meter van de Pod. Mijn telefoon, ondanks de 5 streepjes, staat nu ook op slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:16
ikweethetbeter schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:58:
@GerCor
Naast dat kan de tv zelf ook WiFi verbinding blokkeren. Ik heb hier in mijn slaapkamer een TP-Link Deco M4 staan die ik vlak bij een tv heb staan. Schuif ik het iets naar voren dan heb ik beter verbinding dan wanneer het schuin naast de tv staat.
GerCor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:05:
[...]
Mijn telefoon, ondanks de 5 streepjes, staat nu ook op slecht.
Smartphone verbinding naar de pod ≠ WiFi verbinding van Ziggo modem naar de pod in je tuin

[ Voor 16% gewijzigd door NeverSettle op 19-06-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

NeverSettle schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:07:
[...]

Naast dat kan de tv zelf ook WiFi verbinding blokkeren. Ik heb hier in mijn slaapkamer een TP-Link Deco M4 staan die ik vlak bij een tv heb staan. Schuif ik het iets naar voren dan heb ik beter verbinding dan wanneer het schuin naast de tv staat.
Ik zal de Pod even verplaatsen. Een meter of 3. Maar wat vaag blijft. De Pod gaat van redelijk naar slecht. Want met redelijk kan ik gewoon kijken. Nou ja. Afstand is dus het probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@GerCor Daarom is inssider zo een fijn programma, geeft een wat beter inzicht en een paar oplossingen indien mogelijk. Is gewoon gratis te gebruiken.

Ps, je hebt wel veel repeaters in gebruik hoor, soms is minder beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Freeze op 19-06-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:39
GerCor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:06:
@RobertMe Top uitleg. Dus dat laat ik dan onderzoeken door iemand van Ziggo. Kunnen ze het gelijk fixen. Kost misschien geld maar dat maakt me niet zoveel uit. Als ze het maar oplossen. Ik haak namelijk al af bij correctable en uncorrectable. Ik ben zo technisch als een bos wortels.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben dit opgelost door tv in de tuin te verbinden met de hotspot, al onze telefoons hebben dezelfde ssid en ww daardoor kan iedereen gewoon met de telefoon TV kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mr. Freeze schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:11:
@GerCor Daarom is inssider zo een fijn programma, geeft een wat beter inzicht en een paar oplossingen indien mogelijk. Is gewoon gratis te gebruiken.

Ps, je hebt wel veel repeaters in gebruik hoor, soms is minder beter.
Het werkt in de woning prima. Op zolder was de ontvangst al nul. Daar nu een Pod via ethernet aangesloten. Ik had daar eerst een ander oud modem staan, met een ander adres. Dus moest je steeds een andere Wi-Fi kiezen. Nu dus niet meer. Op de verdieping matig. Moest je ook kiezen. Nu overal perfect. Behalve de tuin. Ik heb de Pod nu 3 meter verplaatst. Kijken of dat wat oplevert. Duurt altijd een kwartier voordat de Pod gereed is. O, vrouw komt ook net thuis. Ze heeft nog ergens een lange ethernetkabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Succes @GerCor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:46:
[...]

Het werkt in de woning prima. Op zolder was de ontvangst al nul. Daar nu een Pod via ethernet aangesloten. Ik had daar eerst een ander oud modem staan, met een ander adres. Dus moest je steeds een andere Wi-Fi kiezen. Nu dus niet meer. Op de verdieping matig. Moest je ook kiezen. Nu overal perfect. Behalve de tuin. Ik heb de Pod nu 3 meter verplaatst. Kijken of dat wat oplevert. Duurt altijd een kwartier voordat de Pod gereed is. O, vrouw komt ook net thuis. Ze heeft nog ergens een lange ethernetkabel.
Dan heb je nog een optie voor buiten, een powerline adapter met ethernet en je wifi pod buiten opstellen, met powerline moet je wel beetje mazzel hebben want mooiste is als ze beide op dezelfde groep zitten en geaard zijn.

Is maar suggestie hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mr. Freeze schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:11:
@GerCor Daarom is inssider zo een fijn programma, geeft een wat beter inzicht
No shit, een paar minuten scannen leverde dit op en dat was 10j terug.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mr. Freeze schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Dan heb je nog een optie voor buiten, een powerline adapter met ethernet en je wifi pod buiten opstellen, met powerline moet je wel beetje mazzel hebben want mooiste is als ze beide op dezelfde groep zitten en geaard zijn.

Is maar suggestie hoor.
Pod hangt buiten. Is te zien op de foto. Ik heb nu een hele lange ethernetkabel op de Pod aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYnO5tBc8A8Z4zPaae76jy-F8kU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ee9eG7vQ2IjC0MM8Go2kXfnE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Pod hangt buiten. Is te zien op de foto. Ik heb nu een hele lange ethernetkabel op de Pod aangesloten.

[Afbeelding]
Ja, beter hè. Zal ziggo go ook een stuk beter werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 19-06-2024 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mr. Freeze schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:59:
[...]

Ja, beter hè. Zal ziggo go ook een stuk beter werken.
Ja, wel 5 minuten. Toen weer de i naast het wifi symbool. Verbonden zonder internet. Modem opnieuw opgestart. Mijn vrouw krijgt een berichtje van Ziggo. U heeft uw modem opnieuw opgestart. Uw modem werkt goed.

Tsjees. Morgen maar even bellen. 😫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:40:
[...]

Ja, wel 5 minuten. Toen weer de i naast het wifi symbool. Verbonden zonder internet. Modem opnieuw opgestart. Mijn vrouw krijgt een berichtje van Ziggo. U heeft uw modem opnieuw opgestart. Uw modem werkt goed.

Tsjees. Morgen maar even bellen. 😫
Je hebt al behoorlijk wat geïnvesteerd in ziggo producten, maak idd maar gebruik van die wifi tevredenheid garantie, of ben ik nu in de war met kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb alléén het goedkoopste internet abonnement (Internet Lite, 100 Mbit/s download en 25 Mbit/s upload), nog afgesloten vóór de prijsverhoging naar 42,50 euro, betaalde tot en met mei 38,50 euro.

Ik had verwacht dat het met 1 euro in juni zou omhoog gaan, echter is deze met 1,45 euro verhoogd en is de nieuwe prijs 39,95 euro. Dit klopt niet met de informatie die ze zelf geven, ziggo.nl/inflatiecorrectie.
Per 1 juli is de inflatiecorrectie op onze pakketten:
1 euro p.m. meer voor internet
0,50 euro p.m. meer voor tv
0,50 euro p.m. meer voor Vast Bellen
Hoeveel is de verhoging voor anderen, die ook nog 38,50 euro per maand betaalde voor Internet Only Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ZuinigeRijder Niet wat je vraagt, maar bij mij klopt het wel:
Inflatiecorrectie Internet XXL en TV Start Next

Per 1 juli 2024 doen we een inflatiecorrectie, gebaseerd op het inflatiecijfer van vorig jaar. Dat was 3,8%. We houden de inflatiecorrectie op onze abonnementsprijzen zo beperkt mogelijk. Daarom wijzigen onze prijzen dit jaar met gemiddeld 2,5%. Voor u betekent het dat u vanaf 1 juli 2,00 euro per maand meer voor uw abonnement betaalt. Kijk op ziggo.nl/inflatiecorrectie voor meer info
Abonnementskosten Ziggo pakket

Internet XXL en TV Start Next :

Internet XXL-
Safe Online-
TV Start-
Ziggo Go-
Mediabox Next-
Bellen

71,25
Was 69,25
2/69,25 = 2,888%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 22:09
mijn ziggo modem staat in bridge modus. daar heb ik een unifi g2+ achter zitten. ik heb geprobeerd een poort te openen op de g2+, maar als ik daarna een nmap scan doe, staat die poort nog steeds dicht.

Moet ik aan de g2+ kant kijken of aan de ziggo kant?

Ik ga er van uit dat dit aan de g2+ kant zit, maar ik wil dit even verifieren hier.

[ Voor 14% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 20-06-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02 15:52
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:49:
mijn ziggo modem staat in bridge modus. daar heb ik een unifi g2+ achter zitten. ik heb geprobeerd een poort te openen op de g2+, maar als ik daarna een nmap scan doe, staat die poort nog steeds dicht.

Ik ga er van uit dat dit aan de g2+ kant zit, maar ik wil dit even verifieren hier.
Als je modem in bridge modus staat zet hij al het verkeer door naar je router, dus dan zul je het in de Unifi moeten zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:49:

Wat is een "g2+"? Het enige dat ik mij kan indenken is dat je de " UniFi CloudKey Gen2+" bedoelt, maar dat apparaat is helemaal geen router en kun je dus niet op het Ziggo modem aansluiten als deze in bridge staat.
Je zult een UniFi Gateway moeten hebben zoals een UDM (/Pro/SE), UXG (Lite/Max/Pro), UDR, UCG Ultra, .... Waarbij het merendeel van die apparaten op zijn minst de Netwerk Controller bevat, dus een ingebouwde "CloudKey" heeft, voor in ieder geval het netwerk deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
RobertMe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:56:
[...]

Wat is een "g2+"? Het enige dat ik mij kan indenken is dat je de " UniFi CloudKey Gen2+" bedoelt, maar dat apparaat is helemaal geen router en kun je dus niet op het Ziggo modem aansluiten als deze in bridge staat.
Je zult een UniFi Gateway moeten hebben zoals een UDM (/Pro/SE), UXG (Lite/Max/Pro), UDR, UCG Ultra, .... Waarbij het merendeel van die apparaten op zijn minst de Netwerk Controller bevat, dus een ingebouwde "CloudKey" heeft, voor in ieder geval het netwerk deel.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zeg het verkeerd.

Ik werk vanaf de cloud key gen 2 plus. internet gaat via een usg 3p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Plofkotje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:53:
[...]

Als je modem in bridge modus staat zet hij al het verkeer door naar je router, dus dan zul je het in de Unifi moeten zoeken :)
Ja dat dacht ik dus al. Dank je voor de verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:01:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik zeg het verkeerd.

Ik werk vanaf de cloud key gen 2 plus. internet gaat via een usg 3p.
Dat is al beter :p Dan gewoon de poort openen via de Netwerk Controller (die dus op de CKG2+ draait) en laten provisionen naar de USG 3p (gebeurt vanzelf).

Note: de USG 3p is sinds een aantal maanden terug officieel EOL. Hij kreeg al "geen" updates meer (zeer sporadisch kritische (beveiligings)updates), maar een paar maanden terug hebben ze hem op de website stilletjes toegevoegd aan de lijst met EOL apparaten (net zoals de USG Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
RobertMe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:07:
[...]

Dat is al beter :p Dan gewoon de poort openen via de Netwerk Controller (die dus op de CKG2+ draait) en laten provisionen naar de USG 3p (gebeurt vanzelf).

Note: de USG 3p is sinds een aantal maanden terug officieel EOL. Hij kreeg al "geen" updates meer (zeer sporadisch kritische (beveiligings)updates), maar een paar maanden terug hebben ze hem op de website stilletjes toegevoegd aan de lijst met EOL apparaten (net zoals de USG Pro).
Ik dacht dus ook dat dat zou simpel zou werken, maar dat is helaas niet het geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYz1-wDtDua9h5iAsJ1Y_zQKSgk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0FBXg5bR8Fs0whH2duzDcpP9.png?f=user_large

Ik heb mijn USG sinds december. Ga deze zeker niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@ZuinigeRijder ik heb precies dezelfde verhoging gekregen als jij. Van €38,50 naar €39,95.

Tja, 'k had ook gedacht dat het €39,50 zou worden maar ga er geen energie in steken van die 45 cent p/m een principekwestie te maken.

Maandprijs zit nog altijd onder de huidige nieuwprijs en 'k ben ook content met de meegeleverde KabelTV.

Mocht de prijs na een volgende inflatiecorrectie wél boven de nieuwprijs komen, dan wordt het voor mij tijd om te shoppen/hoppen naar kortingsacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:59:
Ik heb alléén het goedkoopste internet abonnement (Internet Lite, 100 Mbit/s download en 25 Mbit/s upload), nog afgesloten vóór de prijsverhoging naar 42,50 euro, betaalde tot en met mei 38,50 euro.

Ik had verwacht dat het met 1 euro in juni zou omhoog gaan, echter is deze met 1,45 euro verhoogd en is de nieuwe prijs 39,95 euro. Dit klopt niet met de informatie die ze zelf geven, ziggo.nl/inflatiecorrectie.

[...]

Hoeveel is de verhoging voor anderen, die ook nog 38,50 euro per maand betaalde voor Internet Only Lite?
Kijk nog eens op je factuur. Jij hebt waarschijnlijk Internet Basis. Dat is inmiddels een oud abonnement waar de verhoging kan afwijken in vergelijking met de courante pakketten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 18:21
Dit is ook de reden dat ik na onderhoud van tuin/hok gelijk extra buis getrokken heb met cat7 kabel erin, waar ik dan een asus router in ap modes staan heb; hoor mensen zovaak klagen over problemen en dan werken met wifi pods, heb strond hekel aan die dingen, gewoon ouderwets bekabelen en dan Ap modus gebruiken op 5ghz, heb hier nooit wifi problemen in en om het huis, zelfs ver in de tuin niet hierdoor, ja je moet overal kabels trekken maar je krijgt er echt wel wat voor terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:40
Spoed!

Ziggo GO streamen naar m'n TV vanaf mn Android geeft slecht beeld, lijkt op 480p. Netflix, YouTube, YouTube livestreams gaan prima. Ik weet dus even niet waar het aan ligt 😭.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTMJ! schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:43:
Spoed!

Ziggo GO streamen naar m'n TV vanaf mn Android geeft slecht beeld, lijkt op 480p. Netflix, YouTube, YouTube livestreams gaan prima. Ik weet dus even niet waar het aan ligt 😭.
480p of 720p? Ziggo Go geeft namelijk altijd (maximaal) 720p, ook als je dit doet casten naar een Android TV apparaat. Alleen Ziggo Go TV (de app voor Android TV / Apple TV) doet ook 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:33

DON PAPA

Tweaker-fan

TTMJ! schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:43:
Spoed!

Staat de stream kwaliteit wel op hoog in ZiggoGo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvibojLwRJzSelTVo-Sdowp3jNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewSUsS86TZNzZlJvBSL0qKRS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Grr, vandaag waren er werkzaamheden. Ik overachakelen naar mijn telefoon om toch nog te kunnen internetten. Op de site stond in eerste instantie tot 1700. Ik dacht om 1500 van: "Laat ik eens kijken of alles het alweer doet". Nog steeds geen internet :( Even kijken op de website: het zou om 1100 al afgerond zijn. Om al het gezeik maar voor te zijn, en met enige hoop, doch tegen beter weten in, dat het niet was wat ik dacht dat het zou zijn het modem van de netspanning gehaald en weer terug gezet. Weer een rood lampje. om ongeveer 1630 nog eens geprobeerd. Weer geen succes. Ik bellen. Ik kreeg eerst van die onzinnige controlevragen waarvan je met enig zoekwerk ook wel de antwoorden van internet kan plukken en die worden ontraden door instanties zoals NIST (waarom gebruiken organisaties nog van dat soort onzinnige vragen????). en ik moest en zou een uur wachten "tot het modem weer online zou zijn". Dat schoot mij in het verkeerde keelgat, en ik heb direct aangestuurd op een monteur. Veel gezeik en ongeloof aan de andere kant. Net wilde ik TV gaan kijken, en ook dat blijkt niet mogelijk. iets waar niks over is nagevraagd, maar dat zou denk ik gelijk een bevestiging zijn geweest. Kennelijk hebben ze ergens iets niet goed teruggezet. Nu wel een monteur ingepland gekregen, maar helaas tot die tijd geen TV en internet. Wel jammer dat Ziggo zijn werknemers zo enorm vast laat houden aan scripts en dat er echt nul ruimte is om gelijk ter zake te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 21-06-2024 20:42 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ocf81 huh, controlevragen? Wilt Ziggo zeker weten dat niemand iemand in jou naam belt om een storing door te geven? :P Immers kunnen ze bij de klantenservice toch ook "gewoon" zien dat het modem van de klant dat die zegt te zijn offline is.

Is overigens het eerste dat ik check als internet niet werkt, of TV via coax wel nog signaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

RobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:46:
@ocf81 huh, controlevragen? Wilt Ziggo zeker weten dat niemand iemand in jou naam belt om een storing door te geven? :P
Er zijn veel slimmere manieren om dat in te richten dan vragen te stellen waarvan het antwoord op internet op via op straat gevonden portemonnee kan worden gevonden. Ik ben er wel klaar mee dat organisaties nog dit soort vragen durven te stellen. |:(
RobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:46:Immers kunnen ze bij de klantenservice toch ook "gewoon" zien dat het modem van de klant dat die zegt te zijn offline is.
Je zou denken van wel, maar in plaats daarvan was het heel raar dat het modem niet gevonden kon worden. Dat zou toch wel onmogelijk moeten zijn volgens deze mevrouw..... 8)7
RobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:46:
Is overigens het eerste dat ik check als internet niet werkt, of TV via coax wel nog signaal heeft.
Nee, dat is ook niet iets waar ik zelf in eerste instantie aan dacht, maar als er werkzaamheden zijn geweest en iemand klaagt over het niet werken van het modem kan het wel een relevante controlevraag zijn, lijkt me.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:02:
[...]

Er zijn veel slimmere manieren om dat in te richten dan vragen te stellen waarvan het antwoord op internet op via op straat gevonden portemonnee kan worden gevonden. Ik ben er wel klaar mee dat organisaties nog dit soort vragen durven te stellen. |:(
Ik bedoel, waarom wilt Ziggo zeker weten dat ze de klant aan de telefoon hebben? Wat schiet "ik", als fictieve kwaadwillende, er mee op om Ziggo te "prank callen" en te zeggen dat ik, ocf81, geen internet heb? En dat Ziggo vervolgens ook nog ziet dat het modem "inderdaad" niet bereikbaar is.
Het gaat me dus niet om de "kwaliteit" van de controlevragen, maar uberhaupt dat ze de identiteit doen controleren. Dat ze dat doen bij het verlengen / afsluiten van een abonnement, sure. Maar het gaat om een storingsmelding / probleemvraag / ....
[...]

Je zou denken van wel, maar in plaats daarvan was het heel raar dat het modem niet gevonden kon worden. Dat zou toch wel onmogelijk moeten zijn volgens deze mevrouw..... 8)7
Toen ik jaren terug eens heb moeten bellen omdat modem "stuk" was gelukkig niet zo'n probleem. Mijn "er branden geen LEDjes" was 1, vervolgens toch controleren of er ingelogd kon worden, dat lukte ook niet, en dat was nog een 1. Dus 1+1=2, ik kreeg een nieuw modem opgestuurd. Uiteindelijk was alleen de adapter stuk, die vervangen en heeft het modem nog zeker 5 jaar zonder problemen gedraaid.
[...]

Nee, dat is ook niet iets waar ik zelf in eerste instantie aan dacht, maar als er werkzaamheden zijn geweest en iemand klaagt over het niet werken van het modem kan het wel een relevante controlevraag zijn, lijkt me.
Van de ene kant "ja, zouden ze moeten controleren". Anderzijds, wie heeft nog een coax kabel aangesloten? Niet iedereen. En dan vraag je "doet de TV het?" en iemand die dan een Next Mini heeft geeft aan dat TV niet werkt, maarja, logisch, die gebruikt IPTV en vereist dus een internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

RobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:13:
[...]

Ik bedoel, waarom wilt Ziggo zeker weten dat ze de klant aan de telefoon hebben? Wat schiet "ik", als fictieve kwaadwillende, er mee op om Ziggo te "prank callen" en te zeggen dat ik, ocf81, geen internet heb? En dat Ziggo vervolgens ook nog ziet dat het modem "inderdaad" niet bereikbaar is.
Het gaat me dus niet om de "kwaliteit" van de controlevragen, maar uberhaupt dat ze de identiteit doen controleren. Dat ze dat doen bij het verlengen / afsluiten van een abonnement, sure. Maar het gaat om een storingsmelding / probleemvraag / ....
Ja, daar heb je op zich gelijk. Ik loop mij al jaren te ergeren aan de onzinnige praktijk van de controlevragen door hulplijnen. Ze slaan nergens op en ik zou graag eens een beter mechanisme zien. Iets als een TAN lijst of een verificatie middels TOTP kan ook prima aan de telefoon, lijkt me.
<...>

Van de ene kant "ja, zouden ze moeten controleren". Anderzijds, wie heeft nog een coax kabel aangesloten? Niet iedereen. En dan vraag je "doet de TV het?" en iemand die dan een Next Mini heeft geeft aan dat TV niet werkt, maarja, logisch, die gebruikt IPTV en vereist dus een internetverbinding.
Ja, met de conversie naar IPTV in volle gang is dit inderdaad steeds minder relevant.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 21-06-2024 21:19 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-07 11:24
[...]

Die verificatie heeft met een aantal zaken te maken. Ook een Ziggo moet zich houden aan GDPR en dergelijke wetgeving, ze moeten ergens controleren of de persoon aan de lijn wel de juiste persoon is. Immers gaat het soms ook over facturen, zenderpakketten etc, niet iedereen hoeft te weten welke klant 's avonds porno kijkt he.

Tevens zien veel bedrijven inkomende telefoontjes ook als een verkoopkans. Ook al bel je voor een storing, er zit altijd wel een zinnetje in hun gesprek waarmee ze je huidig pakket overlopen en proberen aan upselling te doen. Wel zo praktisch als de verificatie al gedaan is, mensen gaan langer doordenken als je dat nog moet doen nadat ze ja hebben gezegd tegen die extra voetbalzender en de kans op annuleren is op dat moment groter. Alles wordt doordacht en uitgeplozen tegenwoordig, ook gesprekstechnieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:50

nelizmastr

Goed wies kapot

ArawnofAnnwn schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:11:
[...]

Ik heb mijn USG sinds december. Ga deze zeker niet vervangen.
Als dat het argument is om een apparaat die geen beveiligingspatches meer krijgt open en bloot aan het internet te hangen en ook nog eens gaten laat prikken met port forwards dan staat security wel echt onderaan je lijstje.

Uiteindelijk moet je het risico zelf afwegen, maar ik had geen 10+ jaar oud apparaat nieuw gekocht met het plan daar nog jaren plezier van te gaan hebben als firewall voor mijn netwerk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 08:56
Vooropgesteld, wij kijken niet gigantisch veel TV. We hebben een Next Mini die standaard aan de TV hangt, wel in ECO modus. Al vraag ik mij af of het aan de ECO stand ligt, want aantal weken geleden was het prima.

De laatste paar keer is het beeld ontzettend slecht, zeg maar 720p. Dat zien we al aan het logo bij het opstarten, de menu's en natuurlijk ook het TV beeld zelf.
Ik kan geen instelling vinden, dus zet ik hem terug naar fabrieksinstellingen. Dan is het weer goed, maar de volgende keer als we Ziggo willen kijken kan ik het opnieuw doen. Is niet heel veel moeite, maar gisteren toch irritant dat je dan net de eerste paar minuten van NL-Frankrijk mist.

Voordat ik Ziggo bel, iemand idee waar het aan kan liggen? Ik vind zo snel geen instellingen in het menu.
Het probleem kan niet in de TV zitten, dat beeld is overal, bij welke input dan ook, snaarstrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:04:
... Voordat ik Ziggo bel, iemand idee waar het aan kan liggen? Ik vind zo snel geen instellingen in het menu.
Het probleem kan niet in de TV zitten, dat beeld is overal, bij welke input dan ook, snaarstrak.
Gebruik je de ethernet aansluiting van de next mini ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 08:56
W1ck1e schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:15:
[...]
Gebruik je de ethernet aansluiting ?
Nee WiFi.
Modem (standaard Ziggo spul) staat er +/- 5 meter vanaf. Alle andere apparatuur, ook verder vanaf het modem, werken prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
B-Real schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:19:
[...]

Nee WiFi.
Modem (standaard Ziggo spul) staat er +/- 5 meter vanaf. Alle andere apparatuur, ook verder vanaf het modem, werken prima.
De mini kan achter de tv zomaar slecht signaal krijgen vanwege de tv zelf.

Wil je toch even/tijdelijk testen met bedraad ? Om te kijken of het probleem dan weg is. En dan weet je iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:14
Ik gebruik een eigen modem en probeer nu al bijna een maand een contractverlenging bij Ziggo te regelen. Deze wordt echter steeds automatisch geannuleerd (zonder enige vorm van kennisgeving) door hun systemen.

Nu is hun oplossing om tijdelijk het Ziggo modem aan te sluiten tot die contractverlenging door al hun systemen is. Tweakers zullen begrijpen dat dit voor mij een omslachtige en erg onhandige optie is (complete LAN wordt aangestuurd door mijn eigen FRITZ!Box 6690 Cable, inclusief telefonie, etc.)...

Is er iemand die in het oude UPC gebied van Ziggo, met een eigen kabelmodem, onlangs een contractverlenging en/of aanpassing heeft gedaan? En waarbij dit gewoon gelukt is zonder het Ziggo modem tijdelijk aan te sluiten? Als blijkt dat dit anderen wel gelukt is, dan weet ik dat ik Ziggo kan vragen om dit voor mij ook te regelen zonder al het gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@EJanus Je kunt toch op een rustig moment het ziggo modem even aansluiten. Ontbijten, douchen en je eigen modem er weer op. Of denk ik te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
@jongetje Bedankt voor het meedenken, maar tot nu toe was het steeds zo dat de nacht na, of tweede nacht na de bestelling de verlenging er automatisch uit werd gehaald.

Even een uurtje moeten wachten is idd geen issue. Een paar dagen wel maar ik zal dat zeker even bij ze checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJanus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:33:
Nu is hun oplossing om tijdelijk het Ziggo modem aan te sluiten tot die contractverlenging door al hun systemen is. Tweakers zullen begrijpen dat dit voor mij een omslachtige en erg onhandige optie is (complete LAN wordt aangestuurd door deze router, inclusief telefonie, etc.)...
Dan laat je het Ziggo modem in bridge zetten?

En wel "geinig" dat je op deze manier juist (nog meer) een vendor lockin opzet. Je kunt nu dus niet meer van provider overstappen omdat dan je hele LAN stuk gaat.

En dan zit je met die eigen modems ook nog eens vast aan de Puma chipsets die vele juist verguizen dat die in de (vorige) ConnectBoxen zaten (de ConnectBox v2, of hoe noemt Ziggo de Sagemcom, dan niet). En nu is het enige eigen modem aanbod AFAIK de AVM Fritzbox met diezelfde chipset.

Ik vind jou verhaal dus prima bewijs waarom je meer aan een (provider) modem in bridge hebt :p Of je moet alweer echt een eigen modem only hebben dat veel beter / zuiniger / ... is dan wat Ziggo levert. Of een oplossing via SFP+ met een universele module die je in een eigen router prikt. Maar dat bestaat vast niet bij Docsis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
@RobertMe ik heb mijn bericht aangepast omdat ik blijkbaar niet helemaal duidelijk was. Het probleem is dat ik een eigen FRITZ!Box 6690 Cable heb draaien. Veel meer mogelijkheden en op deze manier geen 2 (stroomvragende) modems in de meterkast heb staan (waarvan 1 in bridge).

Daarom is het ook zo'n gedoe om mijn Fritzbox een paar dagen los te moeten koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EJanus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:15:
@RobertMe ik heb mijn bericht aangepast omdat ik blijkbaar niet helemaal duidelijk was. Het probleem is dat ik een eigen FRITZ!Box 6690 Cable heb draaien. Veel meer mogelijkheden en op deze manier geen 2 (stroomvragende) modems in de meterkast heb staan (waarvan 1 in bridge).

Daarom is het ook zo'n gedoe om mijn Fritzbox een paar dagen los te moeten koppelen.
Wat je nu hebt snap ik ;). Maar als je niet een paar dagen zonder de eigen router kunt (snap ik) dan kun je dat Ziggo modem toch vast die paar dagen in bridge laten zetten, en daar je Fritz achter hangen, als traditionele router? Of kan dat ding alleen overweg met WAN vanaf het ingebakken modem? Zit er geen ethernet WAN poort op? (met hopelijk een eenvoudige "wissel" optie om of het ingebouwde modem of de ethernet WAN poort te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
Aha, dan begrijp ik jouw reactie nu ook. En je hebt natuurlijk gelijk, maar het voelt zo omslachtig en ik blijf het raar vinden dat voor een puur administratieve handeling, dit nodig is.

Het is een goede tip. Morgen maar even met Ziggo bellen of ze het oude modem kunnen activeren en gelijk in bridge kunnen zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:52
https://x266.nl/dump/zigg...24-airband_2023-09-23.jpg - 45 mb!

Ziggo lijkt deze week te zijn begonnen met het uitrollen van het tweede Docsis 3.1 upload kanaal.
Of beter gezegd één kanaal met uitgeschakelde subcarriers. Dit is regio Zaanstad (dus Amsterdam en Haarlem waarschijnlijk ook.) Nog niet overal in het land. Eerder waren al ook al test regio's.

Mijn upload kanaal hier lijkt nu 12.05 MHz + 19.2 MHz (ongeveer) te zijn.
Weet niet precies hoe groot elk gedeelte is, maar totaal is het 31.25 MHz.
Tijdens upload testen zie je eigenlijk alleen nog docsis 3.1 in gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqpR-56DkPpsnMFbsYiIakvJgfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2b5mCZvwWiQEscc2ypcOoFPF.jpg?f=fotoalbum_large

Ook is er een ruimte van 4x 8 MHz vrij gemaakt onder de huidige Docsis 3.0 kanalen.
Deze worden mogelijk (wederom) naar beneden berschoven om zo een volledig Docsis 3.1 downstream kanaal van 192 MHz in te zetten. Dit gebeurt al in enkele test gebieden.

Mijn Docsis 3.1 kanaal is nu 168 MHz breed. Tel daar 24 MHz bij op en je komt op 192 MHz.
We houden dan nog één stuk frequentie leeg als guardband naar de Docsis 3.0 kanalen

Mijn modem gebruikt zelf Docsis 3.0 kanaal 1 t/m 23 + 32 wat in totaal 24 kanalen zijn.
Alle 5G + 4G downlink banden in 700-800 MHz worden hiermee ontweken.

Alles is af te lezen is het bovenstaande grote spectrum-screenshot-knip-en-plak-werk plaatje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
neeecht schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:17:

Ziggo lijkt deze week te zijn begonnen met het uitrollen van het tweede Docsis 3.1 upload kanaal.
Of beter gezegd één kanaal met uitgeschakelde subcarriers. Dit is regio Zaanstad (dus Amsterdam en Haarlem waarschijnlijk ook.) Nog niet overal in het land. Eerder waren al ook al test regio's.

Mijn upload kanaal hier lijkt nu 12.05 MHz + 19.2 MHz (ongeveer) te zijn.
Weet niet precies hoe groot elk gedeelte is, maar totaal is het 31.25 MHz.
Tijdens upload testen zie je eigenlijk alleen nog docsis 3.1 in gebruik.

[Afbeelding]

Ook is er een ruimte van 4x 8 MHz vrij gemaakt onder de huidige Docsis 3.0 kanalen.
Deze worden mogelijk (wederom) naar beneden berschoven om zo een volledig Docsis 3.1 downstream kanaal van 192 MHz in te zetten. Dit gebeurt al in enkele test gebieden.

Mijn Docsis 3.1 kanaal is nu 168 MHz breed. Tel daar 24 MHz bij op en je komt op 192 MHz.
We houden dan nog één stuk frequentie leeg als guardband naar de Docsis 3.0 kanalen

Mijn modem gebruikt zelf Docsis 3.0 kanaal 1 t/m 23 + 32 wat in totaal 24 kanalen zijn.
Alle 5G + 4G downlink banden in 700-800 MHz worden hiermee ontweken.

Alles is af te lezen is het bovenstaande grote spectrum-screenshot-knip-en-plak-werk plaatje.
Hier al van het begin van het jaar het 2e kanaal.
En nee val niet in een testregio van ziggo.
5 Locked OFDMA Upstream 27 15350000 Hz 15600 kHz 36.75 dBmV 3 4 9 10 11 12 13
6 Locked OFDMA Upstream 28 63350000 Hz 18000 kHz 38.75 dBmV 3 4 9 10 11 12 13

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Die hebben we al wat maandjes hoor (XX.11.2023)... geen testregio hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfV1SOwY-mdCVYN2qfso0vZZjg0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JLacN8dgnpWqOvYqClvAsKVg.jpg?f=user_large

CreativeS in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
@PatRamon @CreativeS Ziggo verteld niet of je in een test regio zit.
Jullie zitten dus in test regio's. :)

@PatRamon
Heb jij ook screenshots van de 'Ziggo' modem?

Jullie hebben dus twee upstream kanalen.

Ik heb één upstream kanaal die opgedeelt is door subcarriers uit te zetten.
Zo test Ziggo zijn netwerk, data verzamelen is verschillende gebieden.

We zitten dus allemaal in een test gebied! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
neeecht schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:52:

@PatRamon

Test gebied wel of niet... Who care's haha
Als het maar werkt en stabiel is.

Kan momenteel niet van deze locatie mijn ubee benaderen vandaar een screenshot van april maar wel met de kanalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5GIIGEHWld8lD4fwOkfDN_TdB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kd7tomLjG3hlAeJhssLLI15a.jpg?f=fotoalbum_large

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!
neeecht schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:52:

@PatRamon

Ik wijken waar de upload vrij vol zit is dit een standaard uitbreiding.

E.a is afhankelijk van de filters in de wijkversterkers, deze frequentie komt pas door na het aanpassen van een insteekmodule voor diplex/split.

Ziggo gaf mij telefonisch aan dat ze dit per gebied uitrollen om zo te kijken of alle modems ook joinen per EV. Zodat er geen vergeten insteekmodule achterblijft van de oude frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi plaatje! Wat een enorm kanaal is die 192Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat hebben jullie maar allemaal hoge kanalen? Dit is het plaatje bij mij (regio Zuid Limburg):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiyk71OtN9K6GB5USuGTuHNVd6M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JlVpM0vZ0NU2HZsXn1PjAIae.png?f=fotoalbum_large
Upstream dus kanaal 1 t/m 4 (Docsis 3.0?) + 7 (Docsis 3.1?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
stormfly schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:15:
[...]

Mooi plaatje! Wat een enorm kanaal is die 192Mhz.
Die is nog 168 MHz.
Hopelijk binnenkort wel 192 MHz! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@RobertMe Ja, op de 3.0 en 3.1 vraag.

In Groningen ook nog geen aanpassing.
Komt vanzelf wanneer nodig blijkbaar, zie bericht stormfly hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Andros schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:51:
[...]

Die verificatie heeft met een aantal zaken te maken. Ook een Ziggo moet zich houden aan GDPR en dergelijke wetgeving, ze moeten ergens controleren of de persoon aan de lijn wel de juiste persoon is. Immers gaat het soms ook over facturen, zenderpakketten etc, niet iedereen hoeft te weten welke klant 's avonds porno kijkt he.
Dat zal, maar daarvoor kan je ook andere manieren ontwikkelen. Deze vragen zijn wat mij betreft geen goede manier om verificatie te bewerkstelligen.
Andros schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:51:
Tevens zien veel bedrijven inkomende telefoontjes ook als een verkoopkans. Ook al bel je voor een storing, er zit altijd wel een zinnetje in hun gesprek waarmee ze je huidig pakket overlopen en proberen aan upselling te doen. Wel zo praktisch als de verificatie al gedaan is, mensen gaan langer doordenken als je dat nog moet doen nadat ze ja hebben gezegd tegen die extra voetbalzender en de kans op annuleren is op dat moment groter. Alles wordt doordacht en uitgeplozen tegenwoordig, ook gesprekstechnieken.
De laatste keer dat iemand van Ziggo dat bij mij geprobeerd heeft is al een tijdje geleden. Misschien staat er ondertussen een aantekening o.i.d. op mijn profiel dat ze het beter kunnen laten. Maar meestal is de sfeer er niet naar, omdat ik gewoon kritisch ben en om dat stomme script heen wil.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De monteur is vandaag langs geweest. Het was inderdaad een ongeplande afsluiting. Na ca. 20 à 30 minuten was het allemaal weer in orde. De monteur was echt heel aardig. Een schril contrast met de mensen van de telefonische helpdesk.

Misschien moet Ziggo toch eens kijken naar de manier waarop de mensen van de helpdesk worden opgeleid en hoeveel vrijheid ze mogen hebben om zelf initiatief te nemen om iemand te helpen, want daar schort het echt aan bij Ziggo.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaFFF
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-02 12:05
EJanus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:33:
Ik gebruik een eigen modem en probeer nu al bijna een maand een contractverlenging bij Ziggo te regelen. Deze wordt echter steeds automatisch geannuleerd (zonder enige vorm van kennisgeving) door hun systemen.

Nu is hun oplossing om tijdelijk het Ziggo modem aan te sluiten tot die contractverlenging door al hun systemen is. Tweakers zullen begrijpen dat dit voor mij een omslachtige en erg onhandige optie is (complete LAN wordt aangestuurd door mijn eigen FRITZ!Box 6690 Cable, inclusief telefonie, etc.)...

Is er iemand die in het oude UPC gebied van Ziggo, met een eigen kabelmodem, onlangs een contractverlenging en/of aanpassing heeft gedaan? En waarbij dit gewoon gelukt is zonder het Ziggo modem tijdelijk aan te sluiten? Als blijkt dat dit anderen wel gelukt is, dan weet ik dat ik Ziggo kan vragen om dit voor mij ook te regelen zonder al het gedoe.
Ik zit in dezelfde situatie. Het is dus niet mogelijk om een abonnementswijziging te doen zonder dat de Ziggo kabelmodem actief is.

Het probleem waar ik nu mee zit is dat mijn Ziggo kabelmodem geen toegang krijgt tot het Ziggo netwerk. Ik heb ook geen mogelijkheid in de Vodafone&Ziggo app om de Ziggo kabelmodem actief te krijgen. Meerdere malen contact gehad met Ziggo, maar tot op heden nog niet opgelost. Het enige wat Ziggo ziet is dat mijn Fritz!Box nog steeds actief staat.......

Ondertussen wel vernomen dat Ziggo het een en ander vernieuwd heeft aan de backend en nog druk bezig is om de functionaliteiten om je eigen kabelmodem te beheren weer uit te rollen.

Tip: Niet je Fritz!Box opnieuw registreren via de app. Dat zorgt er niet voor dat je daarna wel je kabelmodem kan beheren. Het enige wat er dan gebeurd is dat je telefonie dan niet meer werkt. Dus daar zit ik nu ook mee.

Dus ik ben nog bezig om deze problemen opgelost te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
@DaaFFF En het klinkt allemaal zo eenvoudig. Blijkt dat ik tegen hetzelfde probleem aanloop.

Ik ben vandaag al de hele dag bezig om samen met Ziggo een Ziggo modem online te krijgen en in Bridge te zetten. Ze krijgen het maar niet voorelkaar.

Nu moet de Ziggo modem opnieuw worden geregistreerd. Schijnt 24 uur te moeten duren. Dus eigen modem maar weer online, Bestelling annuleren (anders krijg ik straks een vijfde modem) en 24 uur wachten. Dan nogmaals een poging.

Hoop moeite om een contract (met precies dezelfde opties) te verlengen.

[ Voor 0% gewijzigd door EJanus op 25-06-2024 16:58 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaFFF
In het verleden heb ik wel eens die Ziggo kabelmodem tijdelijk in gebruik genomen en dat werkte perfect, binnen 5 min gedaan.

Maar nu is dat problematisch geworden omdat het een en ander vernieuwd is. Dit heb ik vernomen van de Ziggo Community forum.

Zie: https://community.ziggo.n...67/highlight/true#M281705

Ik hoop dat het dan ook deze week opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaaFFF
@EJanus kan je laten weten of het activeren van je Ziggo kabelmodem gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:51
EJanus schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:08:
@DaaFFF En het klinkt allemaal zo eenvoudig. Blijkt dat ik tegen hetzelfde probleem aanloop.

Ik ben vandaag al de hele dag bezig om samen met Ziggo een Ziggo modem online te krijgen en in Bridge te zetten. Ze krijgen het maar niet voorelkaar.

Nu moet de Ziggo modem opnieuw worden geregistreerd. Schijnt 24 uur te moeten duren. Dus eigen modem maar weer online, Bestelling annuleren (anders krijg ik straks een vijfde modem) en 24 uur wachten. Dan nogmaals een poging.

Er is op dit moment een probleem waarbij modems niet in Bridge gezet kunnen worden, tevens is het omruilen momenteel niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
EJanus schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:08:

Gooi je je eigen router toch gewoon als DMZ host in die ziggo modem. Evt ip reservering op je fritzbox mac opnemen in de ziggo modem, zodat de WAN poort van je fritz een fixed ip heeft. Dan heb je ook geen bridge nodig. Werkt voor mij al jaren.

---------------

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EJanus
@Mistraller Bedankt voor het meedenken. Helaas blijkt het probleem bij Ziggo nog groter te zijn. In hun systemen staat dat ik een oud Hitron Modem heb, die inmiddels al even niet meer werkt (defect). Dat zou geen probleem moeten zijn, omdat Ziggo mij de afgelopen tijd al 4(!) nieuwe Sagemcom modems heeft gestuurd.

Deze kunnen echter niet worden geactiveerd, omdat ze dat oude Hitron modem niet kunnen verwijderen uit hun systemen. En een nieuw Modem kan alleen worden geactiveerd als mijn pakket wordt aangepast. En een aanpassing in mijn pakket kan niet omdat er een oud Hitron modem geregistreerd staat...

Ik ben vanmiddag al de hele dag met Ziggo aan het schakelen.

Ik heb nu wel teveel het gevoel dat ik dit topic aan het kapen ben met mijn probleem, dus ik zal verdere updates beperkten tot het moment dat alles is opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:28
045Crew schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:33:
[...]

Er is op dit moment een probleem waarbij modems niet in Bridge gezet kunnen worden, tevens is het omruilen momenteel niet mogelijk.
Hier is mijn modem gisteren wel omgeruild, normaal kunnen monteurs dit zelf maar nu moest er een mail gestuurd worden.
De monteur had binnen 15min al reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
11-07-2024 komen ze hier voor de schouw voor gratis glasvezelpunt. Begin volgend jaar ga ik overstappen naar glasvezel. 30 euro per maand verschil. Odido 57 euro of Ziggo 86 euro wordt mij echt te gortig. Tevreden over Ziggo maar prijs kwaliteit is compleet uit verhouding. Dit hebben ze natuurlijk jarenlang kunnen uitmelken, maar ben er klaar mee. Er zijn nu alternatieven 😁

@EJanus Dat probleem heb ik ook gehad, met dat modem circus. Heeft ruim 4 weken geduurd voordat ik een goed werkend Sagemcom modem had ipv die gare witte Puma 6. Sterkte ermee. Administratief is het een zooitje op modem wissel gebied bij Ziggo...

Ik heb hier destijds een klacht over ingediend en netjes compensatie gekregen dat wel...

[ Voor 6% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 28-06-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:20:
11-07-2024 komen ze hier voor de schouw voor gratis glasvezelpunt. Begin volgend jaar ga ik overstappen naar glasvezel. 30 euro per maand verschil. Odido 57 euro of Ziggo 86 euro wordt mij echt te gortig. Tevreden over Ziggo maar prijs kwaliteit is compleet uit verhouding. Dit hebben ze natuurlijk jarenlang kunnen uitmelken, maar ben er klaar mee. Er zijn nu alternatieven 😁
En Odido levert wel kwaliteit? Odido levert helemaal geen versie 6 van "het internet" (IPv6 dus), daarvoor is elke euro IMO dus teveel als het om prijs/kwaliteit gaat. Maar ja, de snelheid bij Ziggo mag wel omhoog / de prijs omlaag ;)
@EJanus Dat probleem heb ik ook gehad, met dat modem circus. Heeft ruim 4 weken geduurd voordat ik een goed werkend Sagemcom modem had ipv die gare witte Puma 6. Sterkte ermee. Administratief is het een zooitje op modem wissel gebied bij Ziggo...
Jij had ook een eigen modem? En om een contract verlenging te doen leverde Ziggo je een Puna based connectbox? En die wilde je niet ook al hoefde je die maar een paar dagen aan te sluiten totdat de verlenging verwerkt was? Lijkt mij toch niet echt een probleem welk modem Ziggo je levert en je 99,5% van het jaar een modem naar keuze gebruikt. En klagen over Puma in combinatie met eigen modem is ook nogal raar, want de enige "eigen modem" opties bevatten ook allemaal een Puma chipset. Daarvoor hoef je het dus niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Nee ik was ontevreden over de witte Puma Connectbox. Dus om de zwarte nieuwe gevraagd. Toen kreeg ik weer een witte ipv een zwarte omdat die bij mijn pakket hoorde. Die nieuwe toegestuurde witte is toen in het systeem blijven hangen. Hierdoor kon de monteur de zwarte niet activeren toen hij die bij zich had. Want er was nog een lopende order. Kortom wat ik zei, modem swap is administratief een zooitje ivm oude en nieuwe systeem. Ik vind 4 weken niet acceptabel voor een simpele modem swap 😉 Sinds de zwarte Sagemcom tevreden met de stabiliteit. Helaas niet met de snelheid (synchroon) en de prijs!
RobertMe schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:28:

[...]

Jij had ook een eigen modem? En om een contract verlenging te doen leverde Ziggo je een Puna based connectbox? En die wilde je niet ook al hoefde je die maar een paar dagen aan te sluiten totdat de verlenging verwerkt was? Lijkt mij toch niet echt een probleem welk modem Ziggo je levert en je 99,5% van het jaar een modem naar keuze gebruikt. En klagen over Puma in combinatie met eigen modem is ook nogal raar, want de enige "eigen modem" opties bevatten ook allemaal een Puma chipset. Daarvoor hoef je het dus niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:20:
11-07-2024 komen ze hier voor de schouw voor gratis glasvezelpunt. Begin volgend jaar ga ik overstappen naar glasvezel. 30 euro per maand verschil. Odido 57 euro of Ziggo 86 euro wordt mij echt te gortig.
Dat is een aanzienlijk verschil!

Dan vraag ik me wel af: wat heb je allemaal afgenomen om op dat bedrag te komen?
Krijg je bij Odido hetzelfde?
Heb je geprobeerd korting te krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

En Odido levert wel kwaliteit? Odido levert helemaal geen versie 6 van "het internet" (IPv6 dus), daarvoor is elke euro IMO dus teveel als het om prijs/kwaliteit gaat.
Ik merk er serieus niets van dat ik geen ipv6 heb... Waarom zou ik 20 euro per maand meer betalen om ipv6 te hebben?

Ik begrijp wel dat dit ooit zal moeten, maar nu kan ik alles bereiken en is het geen must.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 28-06-2024 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:02
Je kan gewoon gebruik maken van het hele internet hoor met IPv4, met IPv6 ga je echt niet beter of sneller kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:13:
[...]

Ik merk er serieus niets van dat ik geen ipv6 heb... Waarom zou ik 20 euro per maand meer betalen om ipv6 te hebben?
Tsja, voor 20 euro per maand minder kan ik ook ADSL krijgen, maar ook dat is een beetje ouderwets. Terwijl de 27Mbit/s download die KPN / Odido / ... aangeven te kunnen leveren vast ook "voldoende" is.

En meer serieus. Intern heb ik alles via IPv6, en op een andere plek ook alles met IPv6. Vervolgens nog een site-to-site VPN en ik kan mooi "navigeren" naar de andere kant zonder NAT of wat dan ook (waardoor aan de andere kant de firewall ook weer besluiten kan nemen op basis van de daadwerkelijke herkomst en niet een NATed IPv4 adres).
En internet met IPv6 heeft ook zijn voordelen. Services die ik op een VPS heb draaien kunnen mooi met IP whitelists worden afgeschermd op specifieke IPv6 subnetten van specifieke VLANs die ik thuis heb i.p.v. 1 IPv4 adres waar alle apparaten over surfen en bv het gasten netwerk ook aan die services kan komen. En andersom kan ik thuis meerdere systemen met services "op dezelfde poort" draaien en deze vanaf extern rechtstreeks benaderen. Dus bv mijn (zelfbouw) router, mijn thuisserver en mijn (zelfbouw) NAS kan ik SSH op open zetten naar het internet gewoon op poort 22 en vanaf het hele (IPv6) internet direct verbinden met de verschillende systemen, zonder VPN, en zonder eerst op systeem A moeten in te loggen om van daaruit te verbinden met systeem B (jump host).

Edit:
En daarnaast zie je ook gewoon dat een ISP als Delta / Caiway tegen (serieuze) problemen aanloopt met IPv4. Adressen moeten inkopen van over de hele wereld, en vervolgens klanten die verschillende diensten niet kunnen benaderen omdat ze in Amerika / Zweden / ... zouden zitten of andere vage issues (IIRC ook een verhaal geweest waarin VoWIFI bij Vodafone niet werkte terwijl dat eerder prima ging. Bleek dus dat er een nieuw IP adres was dat door Vodafone niet goed "herkent" werd op basis van locatie databases omdat dat wederom pas recentelijk door Delta / Caiway was over genomen van een buitenlandse partij). Waarna Delta / Caiway dus snel zijn begonnen met de uitrol van CGNAT en dat levert ook weer zijn eigen issues op. Denk bv aan streaming diensten die dat niet "weten" en ineens tientallen / honderden accounts zien inloggen vanaf hetzelfde IP adres en daar ook in eerste instantie maatregelen tegen namen (lijkt immers op kijken middels een VPN dat ze in voorwaarde niet toestaan). Of klanten die jarenlang perfect werkende port forwards hadden die ineens niet meer werktte (omdat Delta er niet over communiceerde en gewoon voor iedereen CGNAT inschakelde en de klant het naderhand pas uit kon laten zetten).

[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 28-06-2024 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

@RobertMe IPV6 is dus echt iets voor 0,01% van de userbase, de echte Tweaker en niet voor Henk en Truus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1760466 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:13:
@RobertMe IPV6 is dus echt iets voor 0,01% van de userbase, de echte Tweaker en niet voor Henk en Truus.
En toch zullen meer Henk-en en Truus-en IPv6 gebruiken dan Tweakers. Want heel simpel: intussen leveren alle (grotere) providers minus Odido IPv6 en de klant hoeft daar helemaal niks voor te doen zolang die de router (/modem/router) van de provider gebruikt. Terwijl de Tweakers menen hun eigen router nodig te hebben en vervolgens of niet op de hoogte zijn dat ze IPv6 moeten inschakelen of het allemaal niet nodig vinden (zoals de reacties hier op Tweakers meermaals aantonen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Laatst online: 05-07 11:24
[...]

En Odido levert wel kwaliteit? Odido levert helemaal geen versie 6 van "het internet" (IPv6 dus), daarvoor is elke euro IMO dus teveel als het om prijs/kwaliteit gaat. Maar ja, de snelheid bij Ziggo mag wel omhoog / de prijs omlaag ;)

[...]

Geen ipv6 zegt niets over kwaliteit.
Voor jou als eindgebruiker merk je er ook niets van als je geen ipv6 heb.

Heb vroeger ook Ziggo gehad voor ik Odido had, ik heb geen enkele reden om terug te gaan.
Kabel is duurder, heeft een slechtere latency en een zeer beperkte upload snelheid.

En de latency en lagere upload snelheid merk je meer van als gebruiker in plaats van ipv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Laatst online: 05-07 11:24
RobertMe schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:07:
[...]

Tsja, voor 20 euro per maand minder kan ik ook ADSL krijgen, maar ook dat is een beetje ouderwets. Terwijl de 27Mbit/s download die KPN / Odido / ... aangeven te kunnen leveren vast ook "voldoende" is.

En meer serieus. Intern heb ik alles via IPv6, en op een andere plek ook alles met IPv6. Vervolgens nog een site-to-site VPN en ik kan mooi "navigeren" naar de andere kant zonder NAT of wat dan ook (waardoor aan de andere kant de firewall ook weer besluiten kan nemen op basis van de daadwerkelijke herkomst en niet een NATed IPv4 adres).
En internet met IPv6 heeft ook zijn voordelen. Services die ik op een VPS heb draaien kunnen mooi met IP whitelists worden afgeschermd op specifieke IPv6 subnetten van specifieke VLANs die ik thuis heb i.p.v. 1 IPv4 adres waar alle apparaten over surfen en bv het gasten netwerk ook aan die services kan komen. En andersom kan ik thuis meerdere systemen met services "op dezelfde poort" draaien en deze vanaf extern rechtstreeks benaderen. Dus bv mijn (zelfbouw) router, mijn thuisserver en mijn (zelfbouw) NAS kan ik SSH op open zetten naar het internet gewoon op poort 22 en vanaf het hele (IPv6) internet direct verbinden met de verschillende systemen, zonder VPN, en zonder eerst op systeem A moeten in te loggen om van daaruit te verbinden met systeem B (jump host).
Een heel use case waarom ipv6 nuttig kan zijn.
Maar nog steeds alles behalve noodzakelijk, je kan ook prima af zonder.
Vpn, werkt prima zonder ipv6, en nat merk je weinig tot niets van.
Een normaal huishouden kan prima af met 1 ipv4 adres, en heb je echt wel genoeg aan 1X port 22 te kunnen forwarden.
Snap dat je tweakers hart er sneller van gaat kloppen, maar het is gewoon niet nodig.

Enige waar je wellicht een punt heb is het gastnetwerk, dat een eigen ip kunnen geven verhoogd de veiligheid.
Echter mag ik ook aannemen dat je niet de hele goegemeente toegang geeft tot je gast vlan.
Waardoor dit voordeel er zeker is, maar de impact niet enorm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmit schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:33:
[...]

Geen ipv6 zegt niets over kwaliteit.
Voor jou als eindgebruiker merk je er ook niets van als je geen ipv6 heb.
Waarom rollen ISPs het dan toch massaal uit? En ik ben geen normale eindgebruiker, ik ben een Tweaker. En ik neem dan ook nog eens VPS(en) af. Waarbij steeds vaker extra geld wordt gevraagd voor een IPv4 adres (terwijl je er van IPv6 2^64 gratis en voor niks krijgt).
Heb vroeger ook Ziggo gehad voor ik Odido had, ik heb geen enkele reden om terug te gaan.
Kabel is duurder, heeft een slechtere latency en een zeer beperkte upload snelheid.

En de latency en lagere upload snelheid merk je meer van als gebruiker in plaats van ipv6.
Ik merk niks van de hoge latency en lagere upload :) Ieder zijn ding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmit schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:42:
Enige waar je wellicht een punt heb is het gastnetwerk, dat een eigen ip kunnen geven verhoogd de veiligheid.
Echter mag ik ook aannemen dat je niet de hele goegemeente toegang geeft tot je gast vlan.
Waardoor dit voordeel er zeker is, maar de impact niet enorm is.
Hoezo niet iedereen toegang geven tot een gastennetwerk? Kan net zo goed een (semi) publiek netwerk zijn, waar geen wachtwoord op zit. Sure, prive zul je dat niet snel doen. "Zakelijk" (/commercieel) gebeurd het toch best veel. In de supermarkt kan ik volgens mij gewoon met een wifi netwerk verbinden, in horeca komt het ook voor. Op bedrijven (/kantoorpanden) wellicht ook voor bezoekers.

En laat de andere kant van mijn site-to-site VPN zich nu net in die categorie bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Bij Odido krijg ik een synchrone verbinding 1gbit voor dat bedrag. Bij Ziggo 800/70. Korting krijgen is ook nog een optie. Op zich tevreden met Ziggo, maar als je korting kan krijgen omdat er glasvezel ligt is er iets serieus mis met je prijsstelling! En ik begrijp ook waarom er veel klanten weglopen bij Ziggo om bovengenoemde reden...
ikweethetbeter schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Dat is een aanzienlijk verschil!

Dan vraag ik me wel af: wat heb je allemaal afgenomen om op dat bedrag te komen?
Krijg je bij Odido hetzelfde?
Heb je geprobeerd korting te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:09:
Op zich tevreden met Ziggo, maar als je korting kan krijgen omdat er glasvezel ligt is er iets serieus mis met je prijsstelling!
Je kunt altijd korting krijgen, de vraag is alleen hoeveel. En ja, glasvezel als alternatief hebben kan / zal invloed hebben daar op. Maar het begint natuurlijk al met het feit dat je ook korting krijgt omdat je een jaarcontract aangaat, terwijl je anders elke maand kunt opzeggen etc dat voor een bedrijf ook "risico's" meebrengt. Daarom dat je vaak voor een (nieuw) jaarcontract / verlenging iets van korting krijgt. En dat is niet alleen Ziggo die dat doet, maar dat doen vele bedrijven / dienstverleners. Jaren terug hebben zelfs mijn ouders de krant gebeld om te klagen over de prijs, en korting gekregen. En volgens mij is het bij KPN ook hetzelfde: als je belt kun / zul je korting krijgen op je internet abonnement, met of zonder dat er concurrentie is en ook daarbij dat de korting wellicht gebaseerd is op die concurrentie (bv plekken waar zowel KPN / Glaspoort als ODF glasvezel leveren en die concurrenten dus niet alleen kunnen leveren door de lijn van KPN te huren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:09:
Bij Odido krijg ik een synchrone verbinding 1gbit voor dat bedrag. Bij Ziggo 800/70. Korting krijgen is ook nog een optie. Op zich tevreden met Ziggo, maar als je korting kan krijgen omdat er glasvezel ligt is er iets serieus mis met je prijsstelling! En ik begrijp ook waarom er veel klanten weglopen bij Ziggo om bovengenoemde reden...

[...]
De meeste (zo niet alle) breedband internet verbindingen zijn synchroon, ook die van ziggo. Ziggo is echter niet symmetrisch. Bij symmetrisch zijn up en download snelheid gelijk. Dat zal je dan wel bedoeld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tiguan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:27:
Je kan gewoon gebruik maken van het hele internet hoor met IPv4, met IPv6 ga je echt niet beter of sneller kunnen internetten.
Niet beter, wel sneller.

https://www.internetsocie...d-20-40-faster-over-ipv6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Klopt je hebt helemaal gelijk. Zware dag gehad met de jongste kon ff niet op het juiste woord komen 😉😂
W1ck1e schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:55:
[...]
De meeste (zo niet alle) breedband internet verbindingen zijn synchroon, ook die van ziggo. Ziggo is echter niet symmetrisch. Bij symmetrisch zijn up en download snelheid gelijk. Dat zal je dan wel bedoeld hebben.
Pagina: 1 ... 24 ... 65 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie