Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 15:09
Jay-B schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 00:08:
Mensen stappen over op basis van de prijs-waardeperceptie. Niet om de upload (ja misschien een handjevol tweakers). Wat je je moet gaan afvragen is of de prijzen zoals die nu gevoerd worden wel realistisch zijn. Dat zullen we zien als de glasvezelpenetratie 100% bereikt. Dan is de rek eruit en zal je zien of die prijs echt zo laag is als we nu zien of dat KPN en consorten de prijzen gaan verhogen om hun investeringen veilig te stellen. De business case voor glasvezelaanbieders is op dit moment gebaseerd op om zoveel mogelijk klanten te trekken met aantrekkelijke prijzen en aanbiedingen in de hoop dat deze blijven plakken en niet meer overstappen als de prijzen aldaar verhoogd gaan worden. Als je realistisch kijkt dan is het markaandeel van Ziggo nog steeds hoog zeker als je ziet hoeveel "superieure" glasvezelalternatieven er al zijn. Het is dus een hoop geblaat maar de cijfers zeggen wat anders. Ja Ziggo verliest klanten en zal dat niet leuk vinden, maar ik zie dit meer als een logische correctie op een marktaandeel wat erg hoog was door gebrek aan alternatieven veroorzaakt door diezelfde concurrenten. En nu KPN gedwongen glasvezel uitrolt (want anders zouden ze echt kapot gaan) gaan we net doen alsof dat het ei van columbus was. KPN kon niet anders. Dat is het echte verhaal.
Maar is dat erg dan? Als consument kun je daar nu toch mooi van profiteren?
Mocht glasvezel (veel) duurder worden zie ik dan wel weer. Mocht Ziggo weel goedkoper zijn dan kun je overwegen om weer over te stappen.

Met energiecontracten doe ik dat ook, stap elk jaar over om van de overstap korting gebruik te maken, stelt niks voor. Provider overstappen is misschien iets lastiger, belangrijkste is dat je e-mail niet via de provider loopt!

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ik zelf kijk alleen maar naar de prijs en stap al jaren elk jaar over, no way dat ik het hele jaar door rond de €70~ per maand ga betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jef61 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:22:
[...]

Maar is dat erg dan? Als consument kun je daar nu toch mooi van profiteren?
Mocht glasvezel (veel) duurder worden zie ik dan wel weer. Mocht Ziggo weel goedkoper zijn dan kun je overwegen om weer over te stappen.

Met energiecontracten doe ik dat ook, stap elk jaar over om van de overstap korting gebruik te maken, stelt niks voor. Provider overstappen is misschien iets lastiger, belangrijkste is dat je e-mail niet via de provider loopt!
Zoals met alles heb je de meeste voordeel als je overstapt. Of het nu een krant is, mobiel abonnement, energie, of internet voor thuis, je krijgt als bestaande klant nooit de korting die geldt voor een nieuwe klant.
Mocht je voor internet+tv niet elke keer willen wisselen, dan zit je volgens mij bij Ziggo niet eens zo verkeerd. 6 of zelfs 9 maanden 30 euro p/m korting zijn zeker geen uitzonderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Zoals met alles heb je de meeste voordeel als je overstapt. Of het nu een krant is, mobiel abonnement, energie, of internet voor thuis, je krijgt als bestaande klant nooit de korting die geldt voor een nieuwe klant.
Mocht je voor internet+tv niet elke keer willen wisselen, dan zit je volgens mij bij Ziggo niet eens zo verkeerd. 6 of zelfs 9 maanden 30 euro p/m korting zijn zeker geen uitzonderingen.
offtopic:
Krant is natuurlijk wel "lastiger". Mobiel abonnement, energie, internet, .... Als je daar van wisselt dan wisselt de techniek, en niet de rest. Het is niet dat je met een andere ISP ineens een ander internet "ontvangt", of dat met een andere energieleverancier de lampen op een andere kleur branden. Terwijl je met het overstappen naar een andere krant je wel "ander nieuws" leest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Als het lukt om die korting te krijgen kan dat uiteraard een prima keuze zijn. Misschien dat sommige het zelfs leuk vinden om te proberen een korting te kijgen.

Mij staat dat een beetje tegen, ik zie het meer van wil je me graag als klant houden of niet, te duur dan stap ik wel over naar de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:46
NicoHF schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:42:
Ik zelf kijk alleen maar naar de prijs en stap al jaren elk jaar over,
Moet je dat wel kunnen.
Ziggo was de enige aanbieder van snel ( > 80Mbit) internet. ADSL kon niet sneller wegens afstand tot centrale.
Nu liggen er 2 vezeltjes voor de deur (helaas nog niet afgemonteerd) en nu binnenkort kan ik dus kiezen.
De hoeveelheid aanbieders is gigantisch!
Het gemak van DVB-C is Ziggo ook al de nek aan het omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:49
meesje schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:37:
En daarnaast ben ik benieuwd naar hoeveel consumenten hebben de hoge upload echt nodig. Ik zit nu bij Odido met 400/400 en heb echt geen situaties gehad waarbij deze upload echt nodig was. Straks ga ik gewoon weer terug naar Ziggo.
Tja, ga dan niet generaliseren voor iedereen dat upload niet belangrijk is.
Voor mij wel en voor vele anderen ook dus je opmerking snijdt geen hout.
Zou je net zo goed kunnen zeggen waarom heb je een lage upload nodig als je ergens anders het 10-voudige krijgt voor hetzelfde geld en dat kun je dan gebruiken naar believen

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:17:
[...]

Tja, ga dan niet generaliseren voor iedereen dat upload niet belangrijk is.
Voor mij wel en voor vele anderen ook dus je opmerking snijdt geen hout.
Zou je net zo goed kunnen zeggen waarom heb je een lage upload nodig als je ergens anders het 10-voudige krijgt voor hetzelfde geld en dat kun je dan gebruiken naar believen
Ik vraag me gewoon af hoeveel consumenten hebben de hoge upload echt nodig. Wat is hier generaliserend aan? Het zou wat anders zijn als ik zeg dat alle tweakers een hoge upload nodig hebben. Of dat alle consumenten geen hoge upload nodig hebben. Nogmaals ik vraag het me gewoon af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
Miki schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 00:19:
[...]
Daarnaast is het runnen van een eigen netwerk veel eenvoudiger dan via KPN die nog steeds haar glasvezel netwerk heeft ingericht alsof het een oud DSL netwerk is met PPPoE verbinding. Het aantal modems/ routers die de KPN setting volledig ondersteund (lees RFC4368, MTU 1500) is zeer beperkt kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Laat staan dat je TV fatsoenlijk aan de praat krijgt op je eigen router want dan wordt de spoeling nog dunner. Het aantal fabrikanten die een dubbele VLAN op de WAN poort laten opzetten zijn op één hand te tellen. Over State of the art gesproken :/
Ja dat ben ik met je eens, ik heb in mijn dsl tijdperk flink wat mtu problemen gehad in combinatie met IPv6, snap niet goed waarom ze dat via glasvezel nog steeds doen.

Gelukkig heb ik een glasvezel provider die mij een pure ethernet poort levert (geen PPPoE, vlans enz.), ik heb ook geen andere keuze dan 1Gb up/down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
Ik heb mijn abonnement bij Ziggo minder dan een jaar geleden met korting verlengd. Nu wil ik mijn pakket upgraden. Als ik nu als Ziggo-member ga upgraden, krijg ik 6 maanden € 10 korting. Een nieuwe Ziggo-klant krijgt 6 maanden lang 50% korting.
Is mijn beste optie nu om per vervaldatum "op te zeggen" en wachten totdat Ziggo met een voorstel komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:23:
[...]

Ik vraag me gewoon af hoeveel consumenten hebben de hoge upload echt nodig. Wat is hier generaliserend aan? Het zou wat anders zijn als ik zeg dat alle tweakers een hoge upload nodig hebben. Of dat alle consumenten geen hoge upload nodig hebben. Nogmaals ik vraag het me gewoon af.
Ik begrijp je vraag zoals je bedoelt en schrijft.

Als je zin hebt om te turven ;). Ik heb genoeg aan mijn upload van 40 Mbit. Dat is in deze context geen hoge upload vermoed ik. En je weet ook al van iemand die wel een hoge upload nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Ik begrijp je vraag zoals je bedoelt en schrijft.

Als je zin hebt om te turven ;). Ik heb genoeg aan mijn upload van 40 Mbit. Dat is in deze context geen hoge upload vermoed ik. En je weet ook al van iemand die wel een hoge upload nodig heeft.
Haha, ik zou een polletje moeten opzetten. :)
Maar ja, dat is weer niet wat ik me afvraag. Ik doelde op de de consument in algemene zin, en niet op een tweaker specifiek. Is een tweaker wel representatief? Mijn vermoeden is van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:28:
[...]

Haha, ik zou een polletje moeten opzetten. :)
Maar ja, dat is weer niet wat ik me afvraag. Ik doelde op de de consument in algemene zin, en niet op een tweaker specifiek. Is een tweaker wel representatief? Mijn vermoeden is van niet.
Ik zou zeker geen polletje opzetten, en neen, een tweaker is per definitie niet representatief.

van de wiki over tweakers.net
De website werd in 1998 opgericht door Femme Taken, een computerliefhebber, onder de naam "World of Tweaking". Het woord 'tweak' is Engels voor 'kleine aanpassingen maken', in dit geval het aanpassen van computers met als doel optimalisatie van de prestaties. Tweakers is gegroeid van een kleine website tot een grote en professionele website, die zich richt op de gevorderde computergebruiker.

[ Voor 33% gewijzigd door W1ck1e op 28-05-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Grappig, blijk ik ineens 750/60 mbps te hebben, heb geen mail gehad hierover :)
Heb Internet Z2 en TV Standaard. De verhoging is voor mij op 24 mei ingegaan zonder herstart van de modem.

Mbt UHD zeggen ze dat dit ook met een CI module zou werken, maar welke zenders zenden nu in 4K uit zodat ik het kan testen? Nature Love is gewoon 1080i.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-05-2024 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:32
Volgens mijn kun je dat op Ziggo Sport op de coax op kanaal nr 400 testen? Dit kanaal loopt in UHD, echter is er uberhaupt geen native UHD meer op te zien.

Love Nature is alleen op de Next en de mini Next in UHD, dit komt via IPTV binnen.

NB het EK voetbal wordt trouwens in dezelfde niet native UHD geproduceerd als dat ESPN met hun UHD kanaal doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:08:
Grappig, blijk ik ineens 750/60 mbps te hebben, heb geen mail gehad hierover :)
Heb Internet Z2 en TV Standaard. De verhoging is voor mij op 24 mei ingegaan zonder herstart van de modem.
Z2, dat is (/was) al heel wat jaren Complete. En Complete is overgegaan in Max.

Waarschijnlijk dus dat ze je technisch al lang op Complete hebben gezet en je nu mee over bent gegaan naar Max. Of dat ze in deze overzetting aan de technische kant de snelheden van Z2 wel verhoogd hebben.
Terwijl je aan de administratie kant nog steeds Z2 hebt. En ze met het informeren van deze omzetting alleen Complete klanten geïnformeerd hebben.

Toen ik twee jaar terug belde om te verlengen (met korting) begon die medewerker ook meteen over dat ik nog Alles-in-Een Plus had. En toen ik aangaf dat ik gewoon hetzelfde als bv Internet Complete had was die daar ook helemaal verbaasd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@RobertMe ja zoiets zal het zijn, heb niet het bijbehorende TV pakket.

Is er al meer duidelijkheid over UHD uitzendingen mbt EK en Olympische Spelen en wat je daar dan voor nodig hebt? Niet dat ik perse de neusharen van de spelers wil kunnen tellen, maar wil graag het maximale eruit halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-05 14:11
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:35:
@RobertMe ja zoiets zal het zijn, heb niet het bijbehorende TV pakket.

Is er al meer duidelijkheid over UHD uitzendingen mbt EK en Olympische Spelen en wat je daar dan voor nodig hebt? Niet dat ik perse de neusharen van de spelers wil kunnen tellen, maar wil graag het maximale eruit halen.
EK in UHD kwalitieit zoals ESPN dus 1080p50 met HLG, kanaal 999. Zelfde kwaliteit als kanaal 425 ESPN UHD voor eredivisie voetbal.

Olympische spelen is nog onduidelijk, wordt wel in 4k geproduceerd en Eurosport gaat het ook in 4k uitzenden. Of Ziggo deze zender ook beschikbaar stelt is nog onduidelijk, maar de kans is er. Wat de NPO doet met de olympische spelen is nog onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Aartstyle schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:29:
[...]

EK in UHD kwalitieit zoals ESPN dus 1080p50 met HLG, kanaal 999.
Ik heb geen kanaal 999 op mijn tv met de CI module? Vreemd..
Met de Mediabox Next of de Next Mini heb je in een handomdraai toegang tot alle beschikbare films, documentaires en series in 4K of UHD-beeldkwaliteit. Ook met de CI+ Module kijk je sinds kort in 4K of UHD.
https://www.ziggo.nl/televisie/4k-uhd

Blijkbaar is alleen 425 geschikt voor de CI-module, maar heb geen ESPN pakket. dan maar afwachten wat er aangeboden gaat worden.

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-05-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-05 14:11
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Ik heb geen kanaal 999 op mijn tv met de CI module? Vreemd..

Kanaal moet nog komen. Zal pas tegen het EK beschikbaar zijn.
[...]

https://www.ziggo.nl/televisie/4k-uhd

Blijkbaar is alleen 425 geschikt voor de CI-module, maar heb geen ESPN pakket. dan maar afwachten wat er aangeboden gaat worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Aartstyle op 29-05-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Aartstyle schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:38:
[...]
ah ok, ik begreep dat deze er al was. We gaan het zien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:07
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:39:
[...]

ah ok, ik begreep dat deze er al was. We gaan het zien dan.
Ze hebben wel vaker tijdelijk een UHD zender gehad, vaak was het dan geloof ik kanaal 999 de UHD en op kanaal 1 de reguliere versie. Maar zal vast vlak voor het EK wel bekend gemaakt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 14:35
krakendmodem schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:24:
Ergens moet ik toch wel gniffelen. Jarenlang was het het kopernetwerk van KPN die afgezeken werd vanwege de beperkte snelheden en werd Ziggo de hemel ingeprezen. En nu de uitrol van glas is losgekomen is het Ziggo die nu weet hoe het voelt als men -weer- overstapt vanwege de “oude” techniek.
Gniffel maar een end weg!

ADSL (en VDSL) is een inferieure techniek, zwaar afhankelijk van de afstand van centrale naar jouw huis. Voor sommigen zal het volstaan, maar menig gezin "aan het eind van de koperlijn" heeft de beperkingen ervaren toen iedereen gedwongen thuis moest werken en leren tijdens corona.

Coax is minder goed dan glasvezel qua techniek, maar de snelheden die behaald worden zijn momenteel ruim voldoende voor wat het meest veeleisende gezin nodig heeft.

Glasvezel is beter, en de logische keuze als je huizen aansluit die nu nog geen aansluiting hebben, maar het is niet nodig als er coax ligt. Alhoewel, wil je bij Ziggo de beste deals krijgen, dan heb je toch glasvezel in de meterkast nodig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
ikweethetbeter schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:22:
[...]

ADSL (en VDSL) is een inferieure techniek, zwaar afhankelijk van de afstand van centrale naar jouw huis. Voor sommigen zal het volstaan, maar menig gezin "aan het eind van de koperlijn" heeft de beperkingen ervaren toen iedereen gedwongen thuis moest werken en leren tijdens corona.

Coax is minder goed dan glasvezel qua techniek, maar de snelheden die behaald worden zijn momenteel ruim voldoende voor wat het meest veeleisende gezin nodig heeft.

Glasvezel is beter, en de logische keuze als je huizen aansluit die nu nog geen aansluiting hebben, maar het is niet nodig als er coax ligt. Alhoewel, wil je bij Ziggo de beste deals krijgen, dan heb je toch glasvezel in de meterkast nodig...
Volgens mij mis je het punt wat @krakendmodem wil maken, voor zover ik kan beoordelen doet hij geen uitspraken over technieken die wel of niet verouderd zijn. Alleen begint Ziggo nu langzaam aan in dezelfde positie te komen waar KPN met DSL zat, zo lang mogelijk deze techniek uitmelken totdat het niet meer houdbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:06
MarcelG schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:47:
Vandaag weer zo'n raar moment gehad dat m'n upload significant meer was dan wat eigenlijk zou moeten kunnen (Elite abo, dus 1000/100) ; ik was vanmiddag rond tien voor drie een aantal folders aan het syncen naar m'n OneDrive met CloudSync (vanaf de Synology), en zag in de resource monitor een upload vanaf de NAS met ruim 20 megabyte per seconde gaan. Ik was op dat moment de enige actieve gebruiker in huis.
Ingelogd op m'n EdgeRouter, en jawel hoor; 165 tot 179 Mbps. Was helaas net te laat met het maken van een screenshot, hij was toen weer gezakt tot 142 Mbps.
[Afbeelding]
CloudSync gestopt, en weer gestart, en kwam weer niet boven de 107 Mbps uit. 8)7
Ik was mijn foto's en video's aan het uploaden naar Google Foto's en merkte opeens dat de uploadsnelheid veel hoger was dan 100Mbps. Dit duurde ongeveer één tot twee minuten en zakte daarna weer netjes terug naar de 100Mbps. Het leek wel alsof er een soort burst in de uploadsnelheid was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5izlVBS2hDnMYZw1agZHqi_VRgU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MKyK6Ri0c0PwxE1diQoq9DTp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 12-05 14:35
Jef61 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:31:
Volgens mij mis je het punt wat @krakendmodem wil maken, voor zover ik kan beoordelen doet hij geen uitspraken over technieken die wel of niet verouderd zijn. Alleen begint Ziggo nu langzaam aan in dezelfde positie te komen waar KPN met DSL zat, zo lang mogelijk deze techniek uitmelken totdat het niet meer houdbaar is.
Er is een heel groot verschil tussen KPN met xDSL en Ziggo met coax: met coax kan Ziggo overal 1 Gbps leveren, terwijl KPN op sommige plekken met ADSL niet boven de 4 Mbps en met VDSL niet boven de 25 Mbps kan leveren. Anno 2024 mag je voor een meerpersoons huishouden zo'n 100 Mbps piek-capaciteit verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Gelukkig gaat Ziggo nu de eerste DVB-C zenders uitschakelen.
Dat werd tijd zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vermoed hier

Ik heb zelf een next, 2 humax-en (1 in gebruik) en 3 gekochte kaartjes. Maar die humax-en zijn al op leeftijd. Toch een beetje jammer, maar het zal nog wel even duren voordat er geen zenders meer dvbc werken.

[ Voor 27% gewijzigd door W1ck1e op 30-05-2024 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Aan de andere kant is Ziggo nog kwistig met zenders dubbel doorgeven in DVB-C, wat onnodig ruimte vergt.
Waarom de Talpa en RTL zenders dubbel doorgeven in SD en HD als je de ruimte zo hard nodig hebt voor sneller en beter internet over de coaxkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:05:
Aan de andere kant is Ziggo nog kwistig met zenders dubbel doorgeven in DVB-C, wat onnodig ruimte vergt.
Waarom de Talpa en RTL zenders dubbel doorgeven in SD en HD als je de ruimte zo hard nodig hebt voor sneller en beter internet over de coaxkabel?
Ik meen dat ze een stuk of 4, 5 FHD zenders in een frequentie(band) kunnen proppen. Als ze dus puur RTL & Talpa "dubbel" doorgeven in SD dan zitten die 6 zenders waarschijnlijk ook op dezelfde frequentieband. En die ene frequentieband vrijmaken zal in het geheel geen zoden aan de dijk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:05:
Dat is puur vanuit commercieel oogpunt. Anders valt de noodzaak nog meer weg om een tv pakket te nemen als alles al in HD binnen loopt.

Ik vermoed dat ze heel langzaam telkens een pakket waar weinig klanten op zitten gaan omzetten naar ip-only. Puur om te kijken op welk punt er wel weerstand komt. Uiteindelijk komt er wel een moment dat alles wordt opgezet, maar in die tussentijd zijn er nog veel meer mensen die via de next (of wat het tegen die tijd is) / tv app kijken waardoor het al eenvoudiger wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door jongetje op 30-05-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 16:05
ikweethetbeter schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:22:
[...]

Dat was niet mijn punt, mijn punt is dat Ziggo een beetje in hetzelfde schuitje komt als KPN, doordat men overstapt naar de concurrent en dat Ziggo het (nog) niet lukt die boot te keren.

Overigens ben ik geen grote fan van de docsis techniek, ook daar genoeg schommelende verbindingen gezien tijdens COVID. Je kon er precies uithalen wie er thuis Ziggo had tijdens een Teams-meeting (jitter/stotter). En dat waren gewoon collega's die ook alles bekabeld hadden aangesloten. Bij bepaalde locaties kon ik goed merken dat ik via een DOCSIS aansluiting verbonden was, het gewoon minder snappy, zeker in Citrix.

Ik heb in de covid-periode voor de GGD veel Ziggo verbindingen opgeleverd; de coax-verbindingen zijn ondertussen bijna allemaal vervangen voor Zakelijk glas van Ziggo. Een wereld van verschil, veel snappier dan Docsis, terwijl de snelheid 'maar' 100/100 is.

DSL is qua snelheid inderdaad een beetje achterhaald, maar de 100/30 verbindingen zijn prima voor de gemiddelde gebruiker. Als ik zou verhuizen en ik had de keuze voor 100/30 VDSL of kabelinternet, dan pak ik de DSL. (goedkoper en lagere latency)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:54:
[...]

Dat is puur vanuit commercieel oogpunt. Anders valt de noodzaak nog meer weg om een tv pakket te nemen als alles al in HD binnen loopt.
Het "rare" is dan weer dat je die zenders wel in FHD krijgt met het "KabelTV" pakket (Ziggo Go dus). Sure, daar betaal je ook voor, maar nog steeds maar de helft ten opzichte van TV Start. Mogelijk dat ze door Go weer wat extra inkomsten hebben uit profiling en aanverwanten? Waardoor het netto onderaan de streep evenveel oplevert dan TV Start via DVB-C zonder profiling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Dat was niet mijn punt, mijn punt is dat Ziggo een beetje in hetzelfde schuitje komt als KPN, doordat men overstapt naar de concurrent en dat Ziggo het (nog) niet lukt die boot te keren.
Natuurlijk lopen klanten weg. Ziggo had volgens mij een enorm marktaandeel. Juist doordat DSL minder was (lagere snelheid, en al helemaal ver van de wijkcentrale). Nu er concurrentie is is het dus niet gek dat hun marktaandeel terug loopt.
Overigens ben ik geen grote fan van de docsis techniek, ook daar genoeg schommelende verbindingen gezien tijdens COVID. Je kon er precies uithalen wie er thuis Ziggo had tijdens een Teams-meeting (jitter/stotter). En dat waren gewoon collega's die ook alles bekabeld hadden aangesloten. Bij bepaalde locaties kon ik goed merken dat ik via een DOCSIS aansluiting verbonden was, het gewoon minder snappy, zeker in Citrix.
Maar ligt dan aan de techniek of aan het modem? Klinkt ook meer als de bekendere problemen met de Puma chipset.
DSL is qua snelheid inderdaad een beetje achterhaald, maar de 100/30 verbindingen zijn prima voor de gemiddelde gebruiker. Als ik zou verhuizen en ik had de keuze voor 100/30 VDSL of kabelinternet, dan pak ik de DSL. (goedkoper en lagere latency)
Dan moet je die 100/30 wel halen. KPN kan mij 27/4 leveren. Veel minder dan de ik meen 200/20 die Ziggo nu levert dus (en Ziggo kan ook 1000/100 of wat is het? leveren, als ik dat zou willen)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
dolopfriet schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 03:27:
Gelukkig gaat Ziggo nu de eerste DVB-C zenders uitschakelen.
Dat werd tijd zeg!
Minder keus/eigen beheer, meer maandkosten, meer profilering, volledige willekeur over je opnames; mooi zeg. 't is een verdienmodel, niets meer, niets minder.
Ik kijk op Youtube ook regelmatig naar Lon.TV (Amerikaan) die het geregeld heeft over ISP's en hun praktijken 'and that ain't pretty". En die kant gaan wij hier in Nederland ook op; net als helaas zoveel andere zaken.

Zodra DVB-C bij Ziggo weg is, zijn wij ook weg. Dan zijn ze volledig inwisselbaar voor elke andere ISP.
Snap dat gezeur over Ziggo niet zo. Ja, ze worden steeds duurder en zijn te duur in vergelijking met andere ISP's (zeker als je naar de internetsnelheden kijkt) maar als je het niet bevalt; ga je toch naar een andere ISP?
Stem met je portemonnee.

EDIT: wij zitten al jaren bij Ziggo juist vanwege DVB-C. Gewoon coax in de TV en je kunt kijken.
Humax erbij waar ik alles mee kan opnemen wat ik wil en bewaren hoe IK wil zonder dat Ziggo hier restricties op heeft. Of na een jaar de opnames verwijdert.
Daarnaast voldoet de internetsnelheid voor ons ruim voldoende.
We zitten hier geen enorme data heen en weer te pompen en zelfs streamen in allerhoogste kwaliteit komt niet eens in de buurt van de downloadsnelheid.

EDIT #2: Wij hebben hier het glasvezelnetwerk van Delta liggen (geen aansluiting, maar vezel ligt voor de stop onder de grond) en Plinq biedt haar diensten daarop aan. Zij bieden (vooralsnog?) ook DVB-C aan dus dat zou een optie kunnen worden. Ook Glaspoort wil hier naar eigen zeggen glasvezel aanleggen; maar denk eerder dat Glaspoort dit netwerk hier overneemt (zoals deze week in het nieuws kwam). Ook Glaspoort biedt Plinq. Maar ik ben bang dat DVB-C bij Plinq (en de enkele andere ISP op de glasvezelnetwerken die DVB-C aanbieden) ook niet lang meer gaat duren.

[ Voor 49% gewijzigd door Piet91 op 30-05-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:32:
.
Zodra DVB-C bij Ziggo weg is, zijn wij ook weg. Dan zijn ze volledig inwisselbaar voor elke andere ISP.
Voor mij is de superieure kwaliteit van DVB-C ook een belangrijk pluspunt van Ziggo. Niet het enige pluspunt, maar wel een belangrijk punt. Goede kans dus alsDVB-C definitief verdwijnt en ik dan opnieuw de knopen ga tellen, de afweging in het nadeel van Ziggo uitvalt. Er ligt hier al glasvezel, dus ik heb keuze...

.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:02:
[...]

Voor mij is de superieure kwaliteit van DVB-C ook een belangrijk pluspunt van Ziggo.
Heb je weleens tv van andere aanbieders gezien? Persoonlijk vind ik het iets van jaren geleden dat de dvbc streams beter waren dan iptv maar dat is echt niet overal meer. Uiteindelijk is dvbc ook maar een streaming protocol.
Neem bijv. KPN die als een van de weinige de streams uit Hilversum 1 op 1 doorzet met hogere kwaliteit dan Ziggo.

Ikzelf heb nu tv bij odido en vind dat ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@jongetje
Het gaat niet alleen om de beeldkwaliteit maar ook om de simpele bediening. Ik heb nog een oude smartcard van Casema. En nog een CI+ module in eigendom. Geen gedoe met extra kastjes en afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Roetzen Ik heb een app op mijn Samsung TV en die start ik met mijn Samsung afstandbediening en kan ook met die afstandbediening alles bedienen inclusief zappen, terugkijken, opnames plannen en kijken etc.
(en anders met een bijv. een GoogleTV met HDMI-CEC)

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 30-05-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jongetje
Ik heb ook een Samsung smart TV maar die is inmiddels voor veel apps al weer te oud. De NPO app wil er niet meer op draaien. De ziggo go app ook niet. De NL-ZIET app nog wel, maar ik kan niet zeggen dat ik de bediening erg fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-05 09:15
ikweethetbeter schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:01:
[...]

Er is een heel groot verschil tussen KPN met xDSL en Ziggo met coax: met coax kan Ziggo overal 1 Gbps leveren, terwijl KPN op sommige plekken met ADSL niet boven de 4 Mbps en met VDSL niet boven de 25 Mbps kan leveren. Anno 2024 mag je voor een meerpersoons huishouden zo'n 100 Mbps piek-capaciteit verwachten.
KPN is wel bezig om overall glasvezel uit te rollen.
Die DSL troep is in enkele jaren volledig verleden tijd, en waarschijnlijk voor velen nog veel eerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 12-05 19:00
Roetzen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:02:
[...]

Goede kans dus alsDVB-C definitief verdwijnt en ik dan opnieuw de knopen ga tellen, de afweging in het nadeel van Ziggo uitvalt. Er ligt hier al glasvezel, dus ik heb keuze...
Als DVB-C verdwijnt dan heb je als Kabel TV en alleen TV Start klant (zonder internet!) volgens mij sowieso dan niets meer. De diensten, die ik via Ziggo afneem zijn over de tijd afgenomen...

Vaste telefonie was via Ziggo. Tegenwoordig kost dat schijnbaar 3,75 per maand (exclusief verbruikskosten). Ik heb letterlijk de hardware om zelf een POTS-aansluiting aan te sturen, dus dat levert Ziggo niet meer. Cheapconnect doet het voor een tientje per jaar en de verbruikskosten liggen lager. Een tientje per jaar of een enkele euro per maand vind ik prima voor het vasthouden aan oude techniek!

Ik heb ook glasvezel liggen. Dat zit letterlijk boven de Ziggo AOP. Upload is hier zeker wel een dingetje, dus was dat niet zo moeilijke keuze. Helaas ben je dan wel eventuele @ziggo.nl adressen kwijt. Maar daar heb ik inmiddels een eigen domein voor geregeld, zodat ik daar nooit meer aan vast kom te zitten.

Dus heeft Ziggo doordat ik vast hou aan DVB-C op dit moment nog 31,50 per maand van mij (en na inflatiecorrectie zelfs 33 euro). Het is hun keuze of ze dat willen aanbieden. Als het weg is, dan is dat jammer en dan verdwijnt lineaire tv hier simpelweg.

Als je forceert om door te vernieuwen, dan kan je ook zorgen dat je dus zelf buiten die nieuwe eisen gaat vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
ArnoldSmit schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:09:
[...]

KPN is wel bezig om overall glasvezel uit te rollen.
Die DSL troep is in enkele jaren volledig verleden tijd, en waarschijnlijk voor velen nog veel eerder.
Hier in Velsen al ruim 2 jaar FTTH in gebruik, moest op een gegeven moment ook wel want bij ons in de wijk zat nog een STAP58 net en we hadden last van een klapperende lijn. Nu nemen de problemen met Ziggo hier in de plaats ook in hoog tempo toe door het hoge grondwater sinds een klein jaar. De coaxkabels zijn in veel gevallen tegen de 50 jaar oud en er trekt vocht in. De openbare verlichting idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Groentjuh
Toevallig is net gisteren de portering van mijn 0343 nummer van Ziggo naar. cheapconnect voltooid. Ik had al een VOIP adapter in gebruik voor een 085 nummer. Provider onafhankelijke e-mail heb ik meer dan 15 jaar geleden al geregeld. Dus dat is ook hier geen reden meer om bij Ziggo te blijven.

Ik verwacht overigens dat het toch nog wel een jaartje of vijf gaat duren totdat er echt DVB-C zenders waar ik naar kijk gaan verdwijnen. Voor verhogen van de upload is het ook niet relevant want daarvoor is recentelijk het gebied 85-204 MHz vrij gemaakt. Dus laat ze dat eerst maar eens gaan inzetten voordat er nog meer in het gebied >254 MHz gerommeld gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 12-05 19:00
Roetzen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:44:
@Groentjuh
Toevallig is net gisteren de portering van mijn 0343 nummer van Ziggo naar. cheapconnect voltooid. Ik had al een VOIP adapter in gebruik voor een 085 nummer.
Ik was meer gestoord ;) . Ziggo Connectbox -> FXO -> FreePBX -> FSO (of voip) -> Telefoon (& Smartphones). Nu is dat stuk voor FreePBX uiteraard vervangen door een trunk naar CheapConnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 17:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb mijn modem eind mei even uit en weer aangezet ivm nieuwe snelheden (750/60). Eerste test eind mei perfect.

Maar gisteren en vandaag zwabbert die download alle kanten op. Kom meestel tussen de 400 en 600 terecht. Zit geen constante in. Soms ook erge uitschieters dat ik niet meer dan 140 haal. Anderen ook deze ervaring omgeving Zwolle?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:09
Via WiFi of ethernet kabel?

Je kan ook kijken of je downstream en upstream in de juiste range zitten:
Stappenplan inloggen in je Ziggo router of via http://192.168.100.1/ als je modem in bridge-modus staat.

De waarden die je zou moeten hebben (zie Ziggo forum):
Voor de DS- US-waarden geldt:
DS Power: tussen de -8 en 11 dBmV (het liefst zo dicht mogelijk bij de 0dBmV)
SNR: >33 dB

US Power: < 51 dBmV
SNR: >25 dB

Voor de T3 en T4 waarden geldt:
T3 mag maximaal 45 keer per 3 uur voorkomen.
T4 is echt een connection loss en zou in de perfecte wereld op 0 moeten blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 17:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

NeverSettle schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:01:
Via WiFi of ethernet kabel?

Je kan ook kijken of je downstream en upstream in de juiste range zitten:
Stappenplan inloggen in je Ziggo router of via http://192.168.100.1/ als je modem in bridge-modus staat.

De waarden die je zou moeten hebben (zie Ziggo forum):

[...]
Hmm mijn modem staat er niet tussen (Ubee1318ZG). Hij kan de snelheden echt aan. Maar die download zit te jojo-en als een gek nu. Voor 1 juni niet. Nu wel. Raar toch. Ik haal zelfs mindere snelheden dan voor de snelheidsverhoging. Zal de klantenservice wel even bellen.

Edit.. Werd in de wacht gezet en hoorde niets. Op gegeven moment werd de verbinding verbroken.

Het zette me aan het denken. Op de PC waar ik test heb ik NORDVPN staan (niet aan staan). Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben (adapter/drivers?).

[ Voor 45% gewijzigd door JoeZuCK op 03-06-2024 13:11 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
JoeZuCK schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:48:
[...]

Hmm mijn modem staat er niet tussen (Ubee1318ZG). Hij kan de snelheden echt aan. Maar die download zit te jojo-en als een gek nu. Voor 1 juni niet. Nu wel. Raar toch. Ik haal zelfs mindere snelheden dan voor de snelheidsverhoging. Zal de klantenservice wel even bellen.

Edit.. Werd in de wacht gezet en hoorde niets. Op gegeven moment werd de verbinding verbroken.

Het zette me aan het denken. Op de PC waar ik test heb ik NORDVPN staan (niet aan staan). Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben (adapter/drivers?).
Heb je geen ander apparaat waarmee je het uit kan sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
Onlangs overgestapt op Odido, nu krijg ik een mail van Ziggo met terugsturen apparatuur.
Wat mij opvalt is dat bij de mediabox staat dat die niet terug hoeft want 'gekocht', het betreft een mediabox next, maar daar kan je verder toch helemaal niks mee zonder Ziggo netwerk? :p

Edit: lol betreft blijkbaar een hele oude Humax van jaren geleden :) mediabox next gaat wel terug!

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 03-06-2024 17:33 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53
Dat is inderdaad wel heel bijzonder, bij mijn weten zou een Mediabox Next nog steeds in bruikleen / huur zijn. Dat houdt dus ook in dat een Next na opzeggen van het abonnement wel retour zou moeten.
Check voor de zekerheid het serienummer dat niet retour zou hoeven.

[Edit] Beetje late reactie, ik had de edit niet gezien

[ Voor 9% gewijzigd door tazmaniankoala op 03-06-2024 17:51 ]

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:32:
Onlangs overgestapt op Odido, nu krijg ik een mail van Ziggo met terugsturen apparatuur.
Wat mij opvalt is dat bij de mediabox staat dat die niet terug hoeft want 'gekocht', het betreft een mediabox next, maar daar kan je verder toch helemaal niks mee zonder Ziggo netwerk? :p

Edit: lol betreft blijkbaar een hele oude Humax van jaren geleden :) mediabox next gaat wel terug!
Merk je iets qua TV beleving aan de overstap ? Of neem je dat voor lief vanwege de lagere (neem ik even aan) prijs. Of is het zelfs beter (ik kan het niet uitsluiten) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
W1ck1e schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:56:
[...]

Merk je iets qua TV beleving aan de overstap ? Of neem je dat voor lief vanwege de lagere (neem ik even aan) prijs. Of is het zelfs beter (ik kan het niet uitsluiten) ?
Ik merk geen verschil qua kwaliteit, vind dit boxje van Odido sneller reageren en meer opties door Android. Nog een plus is de F1 app die ik nu gewoon direct kan kiezen bijvoorbeeld.
Tv gids is ietsje minder, maar is ff wennen denk ik.

En er zit een bug in de afstandsbediening, de source knop werkt niet, is bekend wordt aan gewerkt, die is wel heel irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:15:
[...]

Ik merk geen verschil qua kwaliteit, vind dit boxje van Odido sneller reageren en meer opties door Android. Nog een plus is de F1 app die ik nu gewoon direct kan kiezen bijvoorbeeld.

En er zit een bug in de afstandsbediening, de source knop werkt niet, is bekend wordt aan gewerkt, die is wel heel irritant :)
Sneller vergeleken met de Next ? De F1 zou ik ook wel op de Next willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien schijnbaar de Next Mini dezelfde streams gebruikt als Ziggo Go TV kun je natuurlijk ook zelf een Android mediaspeler kopen, Ziggo Go TV er op zetten, en heb je hetzelfde :) Alleen dan met een eigen (fijne / zelf uit te kiezen) mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe Ik heb de Chromecast voor f1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:16

Sebazzz

3dp

Ziggo loopt hier wel lekker met aanbiedingen te strooien, Film1 voor zes maanden gratis, ESPN voor 12 maanden gratis. Met film1 heb je in de avond ook nog wat extra’s zag ik :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:38

Mr. Freeze

¡GO!

RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:28:
Gezien schijnbaar de Next Mini dezelfde streams gebruikt als Ziggo Go TV kun je natuurlijk ook zelf een Android mediaspeler kopen, Ziggo Go TV er op zetten, en heb je hetzelfde :) Alleen dan met een eigen (fijne / zelf uit te kiezen) mediaspeler.
Nou, helemaal het zelfde is het volgens mij niet. Kijk maar eens een voetbalwedstrijd en let vooral op het gras.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Martinusz schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:15:
[...]

Ik gebruik voor televisie de Mediabox Next maar voor al het andere en Chromecast met Google TV. Het hele smart gedeelte van de Mediabox Next en mijn televisie gebruik ik niet.

Dit vind ik het prettigste en het snelste werken. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:50:
[...]

Ik gebruik voor televisie de Mediabox Next maar voor al het andere en Chromecast met Google TV. Het hele smart gedeelte van de Mediabox Next en mijn televisie gebruik ik niet.

Vanwege te weinig hdmi poorten op de tv is de losse chromecast niet altijd aangesloten, de next uiteraard echter wel. Ik vind de youtube app op de next wel fijn, naast de 3 streamings diensten die we hebben.
En er is wat mij betreft wel verschil in beeldkwaliteit bij de ziggo app tussen de next en de chromecast 4k.

De next is ook handig om te luisteren naar de radio, zeker in combinatie met spraakbediening. De receiver is aangesloten met een optische kabel, dus de tv hoeft niet aan.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 03-06-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

W1ck1e schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:56:
[...]
Vanwege te weinig hdmi poorten op de tv is de losse chromecast niet altijd aangesloten, de next uiteraard echter wel. Ik vind de youtube app op de next wel fijn, naast de 3 streamings diensten die we hebben.
En er is wat mij betreft wel verschil in beeldkwaliteit bij de ziggo app tussen de next en de chromecast 4k.
Ik ga ervan uit dat de Ziggo app een iets lagere beeldkwaliteit biedt dan de Next. Wat HDMI poorten betreft, daar heb ik geen last van want alles is aangesloten op mijn Marantz NR1609. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:56:
Ik vind de youtube app op de next wel fijn
offtopic:
Nog fijner is een YouTube app zonder reclame en die automatisch "reclame"/" sponsorimg", "like and subscribe" en andere cruft over slaat. Zoals SmartTube (voor Android TV) :)
Dat zal er ook absoluut zo zijn als wat je schrijft klopt. De Chromecast 4k is namelijk nog een traditionele Chromecast, die je via telefoon bedient. En dan zit je met Ziggo Go. De Chromecast met Google TV daarentegen is een volledig zelfstandige mediaspeler met Google TV (= andere naam voor Android TV) waar dus ook zelfstandig de Ziggo Go TV app op geïnstalleerd kan worden. En die Ziggo Go TV app gebruikt een andere, hogere kwaliteit, stream dan Ziggo Go (1080p voor Go TV vs 720p voor Go).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:50:
[...]

Nou, helemaal het zelfde is het volgens mij niet. Kijk maar eens een voetbalwedstrijd en let vooral op het gras.
No can do. Nooit een Next (Mini) in huis gehad. Eerst DVB-C met CI, tegenwoordig "KabelTV" voor Ziggo Go (TV) en dus uberhaupt geen (Ziggo) hardware om TV te kijken (puur de eigen mediaspeler).

Maar anderen gaven hier een tijdje terug aan dat het dezelfde stream zou zijn. Wat ik dus voor waarheid heb aangenomen. O.a. omdat dat na een storing was waardoor Ziggo Go (TV) niet werkte. En de Next Mini het toen blijkbaar ook niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:14:
Dat zal er ook absoluut zo zijn als wat je schrijft klopt. De Chromecast 4k is namelijk nog een traditionele Chromecast, die je via telefoon bedient. En dan zit je met Ziggo Go. De Chromecast met Google TV daarentegen is een volledig zelfstandige mediaspeler met Google TV (= andere naam voor Android TV) waar dus ook zelfstandig de Ziggo Go TV app op geïnstalleerd kan worden. En die Ziggo Go TV app gebruikt een andere, hogere kwaliteit, stream dan Ziggo Go (1080p voor Go TV vs 720p voor Go).
Ik bedoelde dan ook niet wat ik schreef. Ik bedoelde inderdaad toch de Chromecast met Google TV 4k. Als ik bij terugkijken de beeldkwaliteit daarvan vergelijk met die van de next vind ik toch dat de next beter is. Zoals @Mr. Freeze ook schrijft.

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 04-06-2024 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:18:
...
Maar anderen gaven hier een tijdje terug aan dat het dezelfde stream zou zijn. Wat ik dus voor waarheid heb aangenomen. O.a. omdat dat na een storing was waardoor Ziggo Go (TV) niet werkte. En de Next Mini het toen blijkbaar ook niet deed.
Het enkele feit dat dezelfde stream wordt gebruikt (aannemelijk wanneer beide er tegelijkertijd uit liggen) betekent niet dat de beeldkwaliteit/beleving op beide apparaten gelijk is.

[ Voor 34% gewijzigd door W1ck1e op 04-06-2024 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:00:
[...]

Ik ga ervan uit dat de Ziggo app een iets lagere beeldkwaliteit biedt dan de Next. Wat HDMI poorten betreft, daar heb ik geen last van want alles is aangesloten op mijn Marantz NR1609. ;)
Geeft die Marantz hdmi ook door wanneer hij uit staat ? (mijn receiver is een oud exemplaar van sony zonder hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:28:
Jep dat kan
sjaool schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:50:
[...]

Videoland, Netflix, Youtube en nu dus ook F1 allemaal via het zelfde kastje van Odido, is wel zo prettig vind ik. Die laatste (F1) is een fijne toevoeging, die andere kan met de next natuurlijk ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

W1ck1e schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:55:
[...]
Geeft die Marantz hdmi ook door wanneer hij uit staat ? (mijn receiver is een oud exemplaar van sony zonder hdmi)
Alles gaat bij mij zonder problemen aan en uit. Het enige wat nog wel eens mis wil gaan is de handshake tussen de Next en de Marantz, dan blijft het beeld zwart en moet ik de boel weer even uit en weer aan zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 05-06-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Martinusz schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:29:
[...]

Jep dat kan

[...]

Videoland, Netflix, Youtube en nu dus ook F1 allemaal via het zelfde kastje van Odido, is wel zo prettig vind ik. Die laatste (F1) is een fijne toevoeging, die andere kan met de next natuurlijk ook!
Die apps staan bij mij dus allemaal op de Chromecast met Google TV. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:25:
[...]

Alles gaat bij mij zonder problemen aan en uit. Het enige wat nog wel eens mis wil gaan is de handshake tussen de Next en de Marantz, dan blijft het beeld zwart en moet ik de boel weer even uit en weer aan zetten.
Ik bedoelde "geeft de Marantz het hdmi signaal door terwijl de Marantz uit staat ?"
bijvoorbeeld: next & tv aangesloten op de Marantz, beide via hdmi
krijg je dan beeld van de next op de tv terwijl de Marantz uit staat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

W1ck1e schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:31:
[...]
Ik bedoelde "geeft de Marantz het hdmi signaal door terwijl de Marantz uit staat ?"
bijvoorbeeld: next & tv aangesloten op de Marantz, beide via hdmi
krijg je dan beeld van de next op de tv terwijl de Marantz uit staat ?
Yep. De Marantz heeft gewoon pass through voor de HDMI. Ik gebruik het alleen nooit omdat ik het geluid sowieso altijd over de surround set heb.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 05-06-2024 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Laatst online: 29-04 01:00
Ter informatie, voor wie er wat aan heeft.

Zojuist telefonisch verlengd (gebeld met retentie), heb TV Compleet + Internet Giga (wordt Elite). Mijn abonnement loopt nog tot begin juli, maar nu alvast gebeld i.v.m. Ziggo Sprinters (dan is er vaak extra korting mogelijk).

Ze hebben mij 9 maanden €20,- korting aangeboden met een zenderpakket & mijn internet wordt overgezet van Giga naar Elite. Zelfde snelheid, maar nieuwe naam en een paar euro per maand goedkoper.

Ik zit zelf niet bij Vodafone, dat schijnt ook nog uit te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door BinaryRun op 12-06-2024 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:10
Dag alleen. Mijn abbonement bij kpn loopt binnenkort af.
Nu wil ik overstappen naar Ziggo om de actie voor de robotstofzuiger te gebruiken.

Ik heb contact gehad met de klantenservice maar schiet er niets mee op.

Er staat in de voorwaarden dat niet altijd alles op voorraad is. Nu zit ik starks dus met een waardebon waar ik niets mee kan behalve 7 camera's ofzo bestellen. Maar doe deze deal specifiek voor de stofzuiger.

Volgend de klantenservice komt het vast goed maar dit vind ik wel een hele vage toezegging.

Werkt er hier toevallig iemand die iets meer weet😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:33

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb al een paar jaar een tv/internet abonnement bij Ziggo, prima tevreden mee. Nu ga (en mijn geregistreerd partner) verhuizen naar een ander adres. Helaas valt het meeverhuis cadeautje van 6x10 per maand korting nogal tegen ten opzichte van een nieuwe klant worden.

Het lijkt me prima mogelijk om dit abonnement dat op dit adres op mijn naam staat op te zeggen en om dan een nieuw abonnement op het nieuwe adres op mijn partner haar naam te laten zetten inclusief dan natuurlijk dat voordeel.

Overigens terwijl ik dit typ hing ik met Ziggo opzeggen aan de lijn, zij kunnen mij een nieuw contract aanbieden met de eerste 12 maand 35 euro, daarna weer mijn huidige prijs van 74,50. Even rekenen straks.

12 x 35

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
  • Laatst online: 26-04 13:52
BinaryRun schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:14:
Ter informatie, voor wie er wat aan heeft.

Zojuist verlengd, heb TV Compleet + Internet Giga (wordt Elite). Mijn abonnement loopt nog tot begin juli, maar nu alvast gebeld i.v.m. Ziggo Sprinters (dan is er vaak extra korting mogelijk).

Ze hebben mij 9 maanden €30,- korting aangeboden met een zenderpakket & mijn internet wordt overgezet van Giga naar Elite. Zelfde snelheid, maar nieuwe naam en een paar euro per maand goedkoper.
Heb je meteen gebeld naar de opzeglijn? Prima deal lijkt me zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
monofear schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:23:
[...]

Heb je meteen gebeld naar de opzeglijn? Prima deal lijkt me zo
Ja, direct gebeld met retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:36

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

MrVegeta schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:20:
Ik heb al een paar jaar een tv/internet abonnement bij Ziggo, prima tevreden mee. Nu ga (en mijn geregistreerd partner) verhuizen naar een ander adres. Helaas valt het meeverhuis cadeautje van 6x10 per maand korting nogal tegen ten opzichte van een nieuwe klant worden.

Het lijkt me prima mogelijk om dit abonnement dat op dit adres op mijn naam staat op te zeggen en om dan een nieuw abonnement op het nieuwe adres op mijn partner haar naam te laten zetten inclusief dan natuurlijk dat voordeel.

Overigens terwijl ik dit typ hing ik met Ziggo opzeggen aan de lijn, zij kunnen mij een nieuw contract aanbieden met de eerste 12 maand 35 euro, daarna weer mijn huidige prijs van 74,50. Even rekenen straks.

12 x 35
Vandaag toevallig ook gebeld ivm verhuizing. Advies van 'Harry' was de verhuizingskorting te accepteren met 6x€10 en daarna te bellen voor een nieuw jaarcontract en weer korting vragen.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Viper schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:27:
[...]

Advies van 'Harry' was [...]
Ik moest hier onbewust toch aan Harry van een andere provider denken
Afbeeldingslocatie: https://www.50plusmobiel.nl/hubfs/50plusmobiel-Klantenservice-Harry_Foto-360x365px.webp

lA vraag ik me af of je echt korting op korting gaat krijgen. Ga je niet al een jaarcontract aan door die 10euro per maand korting te accepteren?

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 12-06-2024 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:13:
[...]
lA vraag ik me af of je echt korting op korting gaat krijgen. Ga je niet al een jaarcontract aan door die 10euro per maand korting te accepteren?
Ik dacht dat ook, ik kan helaas geen verhuis voorwaarden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Daar staat de aanbieding. Maar ik zie geen voorwaarden toch? Of lees ik er overheen?
Welke voorwaarden mis je dan?

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 12-06-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Ik maakte eerder een typ fout, mijn verlengaanbod is 9x20, niet 9x30.

12 x 35
Even goed rekenen idd. De Mevr. van de Ziggo had het er zelf nog met mij over dat je vaak meer hebt dan een aanbod van 9 maanden. Immers een 2 jarig contract met 12 maanden korting is meestal minder dan een jaarcontract met 9 maanden korting en daarna ruimte voor een nieuw contract met korting of overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
Naar aanleiding van BinaryRun ook eens gebeld met retentie. Had abbonement TV start met Giga internet.
Dit hebben ze over gezet naar Elite internet, zelfde snelheid voor iets mindere prijs.

Eerste nieuwe aanbieding was 6 maanden 10 Euro.
Gevraagd of dat het maximale was, toen werd het 9 maanden 10 Euro.
Aangegeven dat ik Tweakers open had staan met betere aanbiedingen. Oké even met een collega overleggen.

Resultaat, 6 maanden 20 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
monofear schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:24:
Naar aanleiding van BinaryRun ook eens gebeld met retentie. Had abbonement TV start met Elite internet.
Dit hebben ze over gezet naar Giga internet, zelfde snelheid voor iets mindere prijs.
Ik neem aan dat die namen andersom moeten? Dat je Giga had en nu Elite. Want Elite hebben ze pas vorig jaar geintroduceerd, als vervanging van de jaren oude Giga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sinds ik afgelopen december verhuist ben en verplicht een nieuwe CI+ module + nagra kaart in mn maag gesplitst kreeg (tot ze hem afsloten werke mijn irdeto kaart immers ook prima in de irdeto CI+ module maar goed...)

nu begin ik mij te ergeren aan het feit dat de CI+ / kaart combi er toch langer over doet voor er beeld uit komt vanuit "standby"

zet ik de TV aan op NPO1/2/3 dan heb ik al beeld voor de navigatie balk van de tv verdwijnt..
doe ik het op een gecodeerde zender dan ben ik zo 10 seconden verder voor er beeld is...

heeft Ziggo recent iets van een update uitgerold voor de CI modules oid? TV heeft iig geen software update gehad.

nou zou ik kunnen switchen naar een Next Mini maar wordt ik daar blijer van dan met een CI+ module? kwa zaptijden / snelheid dat de boel opstart?

voor apps zo als netflix/videoland/ etc hoef ik het niet, dat draai ik wel op mn chromecast :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
SMSfreakie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:54:
sinds ik afgelopen december verhuist ben en verplicht een nieuwe CI+ module + nagra kaart in mn maag gesplitst kreeg (tot ze hem afsloten werke mijn irdeto kaart immers ook prima in de irdeto CI+ module maar goed...)

nu begin ik mij te ergeren aan het feit dat de CI+ / kaart combi er toch langer over doet voor er beeld uit komt vanuit "standby"

zet ik de TV aan op NPO1/2/3 dan heb ik al beeld voor de navigatie balk van de tv verdwijnt..
doe ik het op een gecodeerde zender dan ben ik zo 10 seconden verder voor er beeld is...

heeft Ziggo recent iets van een update uitgerold voor de CI modules oid? TV heeft iig geen software update gehad.

nou zou ik kunnen switchen naar een Next Mini maar wordt ik daar blijer van dan met een CI+ module? kwa zaptijden / snelheid dat de boel opstart?

voor apps zo als netflix/videoland/ etc hoef ik het niet, dat draai ik wel op mn chromecast :-)
Tja of je daar blijer van wordt is een vraag die je moeilijk aan ons kunt stellen. Mij bevalt het prima, en ik heb vaak beeld voordat mijn TV is opgestart. Maar ik heb er nooit een timer bij en weet niet hoe dat is met CI+.

Maar tbh. als de enige reden is om over te stappen dat je 2/3 seconde eerder beeld heb dan betwijfel ik of je daar een stuk blijer van wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
RobertMe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Ik neem aan dat die namen andersom moeten? Dat je Giga had en nu Elite. Want Elite hebben ze pas vorig jaar geintroduceerd, als vervanging van de jaren oude Giga.
Inderdaad, aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:54:
Toevallig verhuisd van fZiggo naar fUPC gebied? Want nagra hoort volgens mij bij UPC? (En Irdeto had ik zelf in Essten@home => @home => Ziggo gebied).
Chromecast of Chromecast with Google TV? In het laatste geval kun je daar ook de Ziggo Go TV app op installeren. Zijn al dan niet dezelfde streams als wat de Next Mini ook gebruikt.

En mogelijk kun je helemaal van een TV pakket, met decoder / CI module, afstappen? En of alleen ongecodeerde kanalen kijken (netwerk ID 4444 i.p.v. 5555). Of met een "KabelTV" abo bovenop "Internet Only" zodat je Ziggo Go toegang hebt. Dat laatste heb ikzelf. Bijkomend voordeel is dat Ziggo Go alle zenders in FHD heeft (daar waar beschikbaar), terwijl je via DVB-C ongecodeerd nog een aantal kanalen in SD krijgt (RTL & SBS / Talpa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:49

12 x 35
Andere naam op ander adres kan idd gewoon als nieuwe klant . Als je opzegt bellen ze je sowieso wat de reden is en dan krijg je pas echt korting .

Heb zelf 9 maanden €35 wat €38 p maand maakt . Het is elke keer hetzelfde spelletje in feite , eerst zeggen ze 6 maanden 10€ dan 6 maanden 20€ . Daarna wordt t lastig en moet je de juiste treffen 😅
Bedenk ook goed of je met een lager pakket afkan minder snelheid of zonder opnemen.

Odido heeft nu 10 maanden 30€ op alle paketten dus die kan je mooi als tegenargument gebruiken . Die ziggo 12 maanden korting niet intrappen ( ook bij kpn niet ) dan heb je een 2 jarig contract....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:38
Even een klein inkijkje in de automatische processen bij Ziggo:

Ik zit al heel lang bij Ziggo. Voor mij sluiten hun diensten het beste aan op mijn wensen en is de prijs concurrerend t.o.v. glasvezel. Ik heb een zakelijk abonnement.

Ik ben er achter gekomen dat Ziggo het zo heeft ingeregeld dat bij het afsluiten van een abonnement of verlenging, automatisch een nieuw modem verzonden wordt. Dat proces kunnen ze blijkbaar niet handmatig tegenhouden.

Hoe ik dat weet? Ik heb de afgelopen dagen 4(!) modems opgestuurd gekregen.

Tot 3 keer ging het fout en werd 's nachts mijn verlenging automatisch gecanceld. Modem was toen al verzonden. Tot 3 keer moeten bellen om de verlenging er opnieuw in te laten zetten.

Nu zag ik dat vannacht waarschijnlijk mijn verlenging weer automatisch is gecanceld. Dus binnenkort ontvang ik waarschijnlijk modem nummer 5...

En het grappigste is nog wel dat ik gebruik maak van een eigen kabelmodem, en die van Ziggo dus helemaal niet nodig heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:52
EJanus schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:09:

En het grappigste is nog wel dat ik gebruik maak van een eigen kabelmodem, en die van Ziggo dus helemaal niet nodig heb!
Vindt er persoonlijk niets grappig aan, al deze onkosten en manuren zouden ook in andere dingen gestopt kunnen worden.
Een puinzooi dus bij de Ziggo en toch maar elk jaar een paar euro erop.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

EJanus schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:09:
Ik ben er achter gekomen dat Ziggo het zo heeft ingeregeld dat bij het afsluiten van een abonnement of verlenging, automatisch een nieuw modem verzonden wordt.
Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. Nog nooit automatisch een nieuw modem gekregen bij verlenging. Bij de laatste verlenging (april dit jaar) heb ik juist expliciet gevraagd of ze mij een nieuw modem met 2.5Gbe lan-poort toe konden sturen. Werd genoteerd en zou in orde komen.

Niet dus, twee weken later nogmaals gebeld en toen te horen gekregen dat de afdeling retentie die mijn abonnement verlengd heeft helemaal geen modemswaps kan aanslingeren, dat kon echt alleen via de afdeling die ik nu aan de lijn had (even vergeten welke dat was).

Lijkt me dus eerder een foutje bij jou dan dat het standaard policy is om bij elke verlenging automatisch een nieuw modem te sturen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:38
Gizz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:49:
[...]

Lijkt me dus eerder een foutje bij jou dan dat het standaard policy is om bij elke verlenging automatisch een nieuw modem te sturen :)
Ja, je hebt gelijk denk ik. Ik verwacht dat bij Ziggo in het systeem staat dat ik nog een oud modem gebruik. Daarom krijg ik steeds een nieuwe. En omdat deze steeds geannuleerd worden na verzending, verdwijnen ze ook uit het systeem van Ziggo. Daardoor blijven ze denken dat ik nog steeds een oud modem gebruik.

Het is heel jammer dat deze modems niets waard zijn op Marktplaats. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 18:16

sanook

_/-\o_

Bij ons is nu glasvezel beschikbaar en in augustus loopt mijn Ziggo jaarabonnement af. Dus maar eens gebeld om te vragen wat ze mij voor voorstel konden doen. Gedaan via de keuze's om op te zeggen, toen ik iemand aan de lijn kreeg vroeg ik naar iemand van retentie maar ik kreeg eerst de vraag waarom.

Uitgelegd dat ik nu ook glasvezel kan kiezen wat me op jaarbasis zo'n 360 euro scheelt.
Enige wat me aangeboden kon worden was 10 euro korting per maand en extra zenderpakketten. Die extra pakketten zit ik niet op te wachten want als het interessant zou zijn zou ik dat nu al hebben.

Is 10 euro per maand tegenwoordig het maximale wat ze aan korting willen/kunnen geven of heeft het zin om nog een keer te bellen (en dan wel door blijven zeuren tot ik iemand van retentie aan de lijn heb)?

Bijkomend voordeel van switchen is dat ik na een jaar evt weer terug kan switchen maar dan weer met nieuwe klant korting...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sanook schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:14:
Is 10 euro per maand tegenwoordig het maximale wat ze aan korting willen/kunnen geven of heeft het zin om nog een keer te bellen (en dan wel door blijven zeuren tot ik iemand van retentie aan de lijn heb)?
Het is eigenlijk van de zotte dat er zo'n heel circus is ontstaan over het krijgen van kortingen door te bellen (en met nieuwe contracten). Vervolgens moet er blijkbaar wel elk jaar verhoogd worden maar kunnen de kortingen er ook makkelijk vanaf.

Als ze gewoon een scherpe prijs voor iedereen neerzetten zonder al die kortingen, dan hoeft er ook niemand te bellen (win win situatie lijkt mij). Kan Ziggo ook een hele afdeling sluiten en bespaard ook weer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 18:16

sanook

_/-\o_

jongetje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:18:
[...]

Het is eigenlijk van de zotte dat er zo'n heel circus is ontstaan over het krijgen van kortingen door te bellen (en met nieuwe contracten). Vervolgens moet er blijkbaar wel elk jaar verhoogd worden maar kunnen de kortingen er ook makkelijk vanaf.

Als ze gewoon een scherpe prijs voor iedereen neerzetten zonder al die kortingen, dan hoeft er ook niemand te bellen (win win situatie lijkt mij). Kan Ziggo ook een hele afdeling sluiten en bespaard ook weer kosten.
Ze verdienen gewoon een hoop aan al die 'luie' mensen die gewoon blijven zitten waar ze zitten.
Is met energieaanbieders ook zo, en mijn autoverzekering sluit ik tegenwoordig ook ieder jaar opnieuw af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Bad Brains schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:12:
[...]

Vindt er persoonlijk niets grappig aan, al deze onkosten en manuren zouden ook in andere dingen gestopt kunnen worden.
Een puinzooi dus bij de Ziggo en toch maar elk jaar een paar euro erop.
Komt vast doordat het proces van eigen modem niet helemaal top loopt. Kan me ook voorstellen dat zoiets geen hoge prio heeft voor de +- 200 mensen die een eigen modem gebruiken. Heb dit zelf nog nooit mee gemaakt en zit als ik de periode meereken dat ik nog in het ouderlijk huis woonde al ruim 22 jaar bij UPC/Ziggo/VodafoneZiggo.

Waarschijnlijk kost het probleem laten oplossen meer dan 5000 modems onterecht opsturen per jaar. :+
Pagina: 1 ... 22 ... 61 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie