Dat zou eigenlijk iedere tweaker moeten doen! Het verbaast me dat je dat nog niet gedaan hebt na je eerdere wifispot problemen.Autarky schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:52:
Ik zet er eigenlijk liever een router tussen zodat ik de volgende keer van provider kan switchen, je krijgt toch elk jaar 50% korting of je nu naar Ziggo of KPN gaat...
Ooooeeeeehhhh!kevinmastah2005 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:00:
RtlZ nu ook blokken en haperend beeld.
Vertel!Ziggo is gewoon aan het rommelen.
Nee, jij doet niks fout. Het ligt ook niet aan je eigen (tv coax) kabels! Jij bent verschoond van enig falen!Ga het vooral niet bij jezelf zoeken.
Vertel me mee, ik hou het niet van de spanning!Ziggo heeft afglpn dagen slechte tv signaal.
Jaaaaa, mail en tv, da's standaard gerelateerd natuurlijk!Vandaag ook mail problemen bij Ziggo.
Maar wat?Er speelt wat bij Ziggo
Koop gewoon een goede eigen router en laat je modem in bridge zetten. De wifi in de modems van Ziggo is gewoon niet goed genoeg voor de moderne woningen vol met beton en staal. Die pods en wat voor dingen dan ook is pleistertjes plakken en dan ook nog eens geen goede pleisters. De boel bij de bron aanpakken is het beste.Autarky schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:52:
Ziggo frustratie.. Ik werd laatst door Ziggo gebeld of ik tevreden was met mijn internet van hun. Mijn antwoord was dus: Nee, want Wifi werkt ondanks de WifiBoosters niet goed.
Het probleem zou met de nieuwe modem EN een extra WifiBooster zijn opgelost. Eenmaal ik deze binnen kreeg bleek dit weer zo'n modem (Sagemcom) met slecht bereik te zijn.
Krijg ik telefonisch te horen dat de WifiBoosters icm de Sagemcom niet ideaal zijn want de modem heeft WiFi 6... Ik zou beter naar de SmartWiFi pods kunnen gaan voor 2,50 euro extra per maand OF de nieuwe mesh pods, die zijn speciaal voor WiFi 6 maar alleen voor nieuwe klanten. Maandelijks bijbetalen voor oude wifi pods wil ik niet, maar die nieuwe mesh pods krijg ik niet. So far customer service!![]()
Ben nu alle apparatuur opnieuw aan het instellen op de WiFi thuis: laptops, mobiele telefoons, deurbel, camera's, airco's, Plugwise, Google Home... wat een ellende!!
Ik zet er eigenlijk liever een router tussen zodat ik de volgende keer van provider kan switchen, je krijgt toch elk jaar 50% korting of je nu naar Ziggo of KPN gaat...
Ik heb een TP-Link in gebruik, het kostte wat, maar dat signaal is vele malen beter en stabieler.
"When you grow up your heart dies"
Ik had ook een paar keer last van blokjes in beeld op NPO1, via de Android TV app...... lijkt dus niet aan het DVB signaal te liggen maar ergens eerder in de keten.
Gisteravond ook tijdens Star Wars - The Rise of Skywalker toch weer blokjes. Om te ‘bevestigen’ 30 seconden teruggegaan. Op hetzelfde moment weer die blokjes. Het ligt dus niet aan onze installatie maar aan de ‘bron’.
Sinds een aantal dagen hier precies hetzelfde omgeving Rotterdam.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Één apparaat met slecht bereik vervangen door één apparaat hoeft zeker geen oplossing te bieden. Exact om de redenen die je noemt: die nieuwe router kan nog zo'n goed bereik hebben, als er (te)veel beton, isolate folies, ... is gaat die nieuwe router echt niet een volledige woning dekken, al kost die €1000.sjaool schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:24:
[...]
Koop gewoon een goede eigen router en laat je modem in bridge zetten. De wifi in de modems van Ziggo is gewoon niet goed genoeg voor de moderne woningen vol met beton en staal. Die pods en wat voor dingen dan ook is pleistertjes plakken en dan ook nog eens geen goede pleisters. De boel bij de bron aanpakken is het beste.
Ik heb een TP-Link in gebruik, het kostte wat, maar dat signaal is vele malen beter en stabieler.
Nog beter is dus bedrade access points plaatsen "waar nodig" (elke verdieping 1 bv). En die heb je al voor onder de €100 en zijn daarmee in totaal wellicht goedkoper dan één "goede" router (waarvoor je al snel honderden euro's uitgeeft, daarvoor koop je ook meerdere access points dus) en geven ook nog eens een beter bereik. En die kun je gewoon aansluiten achter het Ziggo modem(/router), evt met een switch ertussen. Dan hoef je ook niet direct een eigen router te onderhouden.
Of als je nog oude routers hebt, zet die in als access point (DHCP uit, aansluiten op netwerk via LAN poort, en zorgen dat de wifi instellingen exact hetzelfde zijn, dua niet alleen naam en wachtwoord, maar ook bv WPA2 vs WPA2/WPA3 etc en alle andere instellingen).
Bij mijn ouders had zondag het halve dorp (vlakbij Arnhem) geen internet & TV meer terwijl die nog nooit een storing hadden gehad, laat staan zo groot en lang. De supportpagina gaf zondagmiddag al aan dat het maandag om 07.05 uur opgelost zou zijn.... en exact, maandag om 07.05 was het opgelost....kevinmastah2005 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:00:
Er speelt wat bij Ziggo
Wat ik heb gedaan, en ook heb aanbevolen bij anderen, is het kopen van een mesh set.
Je laat je Ziggo modem in bridge zetten, de Ziggo modem/router is nu alleen een modem.
Je sluit je eerste mesh node bedraad aan op je Ziggo modem. Deze mesh node is de router.
De andere mes nodes sluit je bij voorkeur bedraad aan op de primaire node.
Mijn huis heeft 3 etages en betonnen vloeren.
Beneden staat de vaste computer en veel andere apparatuur die op internet zit.
Op de eerste etage zijn telefoons plus een Apple TV de belangrijkste gebruikers.
Op zolder zijn 2 thuiswerkkamers waar 2 laptops perfecte wifi nodig hebben voor oa Teams meetings.
Beneden in de meterkast staat een mesh node, de router.
Beneden in de woonkamer staat een mesh node, draadloos verbonden.
Op de eerste etage staat een mesh node, draadloos verbonden.
Op zolder staat een mesh node, bedraad aangesloten.
Ik heb in het hele huis (en in de tuin) perfecte wifi!
En omdat ik zelf m'n router heb geregeld kan Ziggo niet meekijken in mijn netwerk.
Je laat je Ziggo modem in bridge zetten, de Ziggo modem/router is nu alleen een modem.
Je sluit je eerste mesh node bedraad aan op je Ziggo modem. Deze mesh node is de router.
De andere mes nodes sluit je bij voorkeur bedraad aan op de primaire node.
Mijn huis heeft 3 etages en betonnen vloeren.
Beneden staat de vaste computer en veel andere apparatuur die op internet zit.
Op de eerste etage zijn telefoons plus een Apple TV de belangrijkste gebruikers.
Op zolder zijn 2 thuiswerkkamers waar 2 laptops perfecte wifi nodig hebben voor oa Teams meetings.
Beneden in de meterkast staat een mesh node, de router.
Beneden in de woonkamer staat een mesh node, draadloos verbonden.
Op de eerste etage staat een mesh node, draadloos verbonden.
Op zolder staat een mesh node, bedraad aangesloten.
Ik heb in het hele huis (en in de tuin) perfecte wifi!
En omdat ik zelf m'n router heb geregeld kan Ziggo niet meekijken in mijn netwerk.
Denk je echt dat Ziggo dat doet? Dus dat er een pakketje van A naar B gaat binnen jouw interne netwerk?ikweethetbeter schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:04:
Sowieso zien ze toch wat het verkeer naar en van buiten is?
Die kans is eigenlijk ook best wel klein. Want die modems zijn geen performance monsters en als de hardware het niet hardwarematig kan en het door software gedaan moet worden zakt de performance (enorm) in. Dus voor data analyse zou alle verkeer door de software verwerkt moeten worden en zou er echt een veel krachtigere CPU in moeten zitten.meesje schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:42:
[...]
Denk je echt dat Ziggo dat doet? Dus dat er een pakketje van A naar B gaat binnen jouw interne netwerk?
En voor extern verkeer is het zoals je al aanhaalt al onzinnig, want de hardware aan de andere kant is sowieso ook in beheer van Ziggo en dus ook inzichtelijk door hun.
En voor intern verkeer kun je net zo goed zelf een switch plaatsen en al je hardware op die switch aansluiten en een pootje op het modem. Immers hoeft het interne verkeer helemaal niet via de router te gaan als er een directere route via een switch is. En dan nog zit er in een modem/router zeer waarschijnlijk een 5 poorts switch (chip) waarvan 4 poorten oo een fysieke RJ45 poort zijn aangesloten en de 5e poort naar de CPU / andere hardware gaat om zo richting internet te gaan. Dus ook daarbij geldt dat verkeer eigenlijk niet echt is af te luisteren zonder specifieke hardware. Waarbij in alke gevallen geldt "specifieke hardware zal veel duurder zijn" (omdat het veel krachtiger moet zijn bv). Waarbij het dus maar de vraag is of dat zijn geld oplevert. En als het uit komt kun je als ISP wel ophouden te bestaan.
Ziggo kan dat. Ziggo doet dat normaal niet, gewoonlijk alleen op jouw verzoek.meesje schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:42:
Denk je echt dat Ziggo dat doet? Dus dat er een pakketje van A naar B gaat binnen jouw interne netwerk?
Sowieso zien ze toch wat het verkeer naar en van buiten is?
Ziggo kan zien hoeveel en tot bepaalde hoogte welke devices jij in je netwerk hebt als je je Ziggo modem ook als router gebruikt. Plus details over signaalsterkte met Ziggo Wifi pods.
Nogmaals, gewoonlijk boeit het Ziggo voor geen meter hoe jouw LAN eruit ziet.
Vandaag eens even gebeld nav de hoera mail over 500=> 750Mbit die voor ons zinloos is. (en voor heel veel gewone gezinnen durf ik wel te stellen)
Na wat doorverbinden, aandringen en wachten konden ze me in het nieuwe XXL pakket zetten (400/40) en krijg ik 6mnd 20 euro korting, contractduur 12 mnd.
Ik betaal nu voor mijn 750/60 pakket 77 eur, dat wordt straks 71 en tijdelijk dus 51 euro.
Ik heb optie glasvezel in mijn woning. Maar ook heel gezin bij Hollands Nieuwe dus we zijn verder tevreden met de diensten en op zich is overstappen dus niet het plan.
Denk dat ik het maar doe....of zou het zinvol zijn om nogmaals te gaan zeuren?
Na wat doorverbinden, aandringen en wachten konden ze me in het nieuwe XXL pakket zetten (400/40) en krijg ik 6mnd 20 euro korting, contractduur 12 mnd.
Ik betaal nu voor mijn 750/60 pakket 77 eur, dat wordt straks 71 en tijdelijk dus 51 euro.
Ik heb optie glasvezel in mijn woning. Maar ook heel gezin bij Hollands Nieuwe dus we zijn verder tevreden met de diensten en op zich is overstappen dus niet het plan.
Denk dat ik het maar doe....of zou het zinvol zijn om nogmaals te gaan zeuren?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Weet niet hoe je het nu bedwongen hebt.. Maar allicht de afdeling opzeggingen nog eens proberen... Misschien dat die een beter bod doen als je zegt van dan ga ik wel naar glasvezel provider X en en ach neem ik m'n mobiele abos ook zodra het kan mee naar provider X... Vooral als je even het kosten plaatje al voorrekent
404 Signature not found
@Mistraller
Vorig jaar ging de snelheid omhoog van 400/40 naar 500/50. Omdat 400/40 ruim voldoende is voor 4 personen die thuis werken of studeren, inclusief iedereen tegelijk in Teams meetings, heb ik mijn contract terug aangepast naar 400/40.
Vrij snel daarna werd ik gebeld door Ziggo, of ik niet liever 500/50 wilde houden maar dan met 9 * €20 korting. Toen zei ik "maak er 9 * €35 van, dat had ik vorig jaar ook". Het antwoord van Ziggo was "oké, dat regelen we". Dus heb ik toen weer voor een jaar bijgetekend bij Ziggo.
Over een paar maanden houdt mijn korting op, en dan ga ik de snelheid naar beneden bijstellen. Misschien word ik dan weer gebeld, en ga ik weer hetzelfde zeggen. Als ik niet word gebeld, ga ik 3 maanden daarna zelf bellen voor korting.
Dit doe ik al jaren, en altijd met succes.
Achtergrondinfo: ik heb een glasvezelaansluiting in de meterkast.
Vorig jaar ging de snelheid omhoog van 400/40 naar 500/50. Omdat 400/40 ruim voldoende is voor 4 personen die thuis werken of studeren, inclusief iedereen tegelijk in Teams meetings, heb ik mijn contract terug aangepast naar 400/40.
Vrij snel daarna werd ik gebeld door Ziggo, of ik niet liever 500/50 wilde houden maar dan met 9 * €20 korting. Toen zei ik "maak er 9 * €35 van, dat had ik vorig jaar ook". Het antwoord van Ziggo was "oké, dat regelen we". Dus heb ik toen weer voor een jaar bijgetekend bij Ziggo.
Over een paar maanden houdt mijn korting op, en dan ga ik de snelheid naar beneden bijstellen. Misschien word ik dan weer gebeld, en ga ik weer hetzelfde zeggen. Als ik niet word gebeld, ga ik 3 maanden daarna zelf bellen voor korting.
@ikweethetbeter Ik doe ongeveer hetzelfde. Ik zou nu al mijn snelheid kunnen laten downgraden, maar ik heb nog korting op zenderpakketten en dergelijke. Daarna zou ik willen downgraden van start xxl naar start, of korting bedingen.
O ja, dat klopt. Ooit eens moeten bellen vanwege storing. Toen konden ze e.e.a. op afstand uitlezen. O.a. binnenkomend signaal (zelfs over een iets langere periode) en Wifi sterkte. Meer was mij niet bekend. Zelf had ik niet het idee dat ze zien wat er allemaal verbonden is, maar wie weet. Voor support op afstand kan dat wel handig zijn. Menig klant (niet tweaker) zal bellen dat de wifi niet goed is.ikweethetbeter schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:45:
[...]
Ziggo kan dat. Ziggo doet dat normaal niet, gewoonlijk alleen op jouw verzoek.
Ziggo kan zien hoeveel en tot bepaalde hoogte welke devices jij in je netwerk hebt als je je Ziggo modem ook als router gebruikt. Plus details over signaalsterkte met Ziggo Wifi pods.
Nogmaals, gewoonlijk boeit het Ziggo voor geen meter hoe jouw LAN eruit ziet.
Indien modem in bridge en mocht er een storing zijn, dan even je laptop met utp direct verbinden. Is er dan wel internet, dan ligt het aan je eigen netwerk en hoef je niet te bellen.
Als je je contract naar beneden aanpast, sluit je dan niet automatisch een nieuw contract af?ikweethetbeter schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:07:
@Mistraller
Nee, enkel als je er een korting of ander pakket voordeel bij krijgt. Maar gewoon bewegen zonder korting binnen het product portfolio van Ziggo geeft je geen jaarcontract.zunrob schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:39:
[...]
Als je je contract naar beneden aanpast, sluit je dan niet automatisch een nieuw contract af?
Zojuist gebeld met Ziggo, ik kreeg een hele aardig jonge onzekere dame aan de lijn.
Niet meer dan 6 maanden €20 korting voor mij, 3 keer gevraagd of er niet meer mogelijk was maar nee dus.
Het is een onbegrijpelijke werkwijze met de manier van korting geven per klant.
Ze hebben waarschijnlijk toch nog klanten genoeg, dus maar opgezegd.
Niet meer dan 6 maanden €20 korting voor mij, 3 keer gevraagd of er niet meer mogelijk was maar nee dus.
Heb je dit letterlijk zo gevraagd? Of er meer mogelijk was? Je hebt ook met ‘opzeggingen’ gebeld?marsie030 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:04:
Zojuist gebeld met Ziggo, ik kreeg een hele aardig jonge onzekere dame aan de lijn.
Ik heb nu een jaartje Odido gehad, wil straks wel weer naar Ziggo. Ik was daar jaren klant. Elk jaar (praktijk was meer elke 15 maanden, niet alert genoeg) even een belletje en ik heb er elke keer wel meer uitgehaald dan 6x20 euro korting. Vaak 6x30, 6x35 of zelfs 9 maanden. Het waren altijd uiterst vriendelijke gesprekken (“goed dat u belt”), vaak moest er even met een manager overlegd worden (of dit hoorde bij het ‘spel’, ook best
Van de week ook gebeld met opzeggingen, maar ook hier max 6 x 20 euro korting.meesje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:11:
[...]
Heb je dit letterlijk zo gevraagd? Of er meer mogelijk was? Je hebt ook met ‘opzeggingen’ gebeld?
Ik heb nu een jaartje Odido gehad, wil straks wel weer naar Ziggo. Ik was daar jaren klant. Elk jaar (praktijk was meer elke 15 maanden, niet alert genoeg) even een belletje en ik heb er elke keer wel meer uitgehaald dan 6x20 euro korting. Vaak 6x30, 6x35 of zelfs 9 maanden. Het waren altijd uiterst vriendelijke gesprekken (“goed dat u belt”), vaak moest er even met een manager overlegd worden (of dit hoorde bij het ‘spel’, ook best). Ik hoefde niet te dreigen, maar gaf wel aan dat de aanbiedingen van Odido en KPN erg aanlokkelijk waren. Er kwam altijd wel een aardige korting uit.
Alleen de afdeling opzeggingen kan een opzegging doen dus lijkt me wel.meesje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:11:
[...]
Heb je dit letterlijk zo gevraagd? Of er meer mogelijk was? Je hebt ook met ‘opzeggingen’ gebeld?.
(Ik belde trouwens altijd die afdeling omdat die in alle systemen kan, zeker omdat er nogal wat systemen zijn door alle overnames. Of dat moet in de afgelopen jaren zijn geconsolideerd).
Uit het verhaal van @marsie030 kan ik alleen ophalen dat ie gebeld heeft, niet met welke afdeling.jongetje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:15:
[...]
Alleen de afdeling opzeggingen kan een opzegging doen dus lijkt me wel.
Menig consument belt met de sales afdeling ipv opzeggingen.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 17-05-2024 15:29 ]
Ik bel ieder jaar en altijd gelijk met opzeggingen. Kreeg een aanbod van 6x€20 ik heb aangegeven dat ik daar niet akkoord mee ga. Ze moest daarvoor naar de 2e lijn en dit was toch het definitieve aanbod. Daarna heb ik het nog wel 3 keer aangegeven dat dit niet voldoende voor mij was. Inmiddels de opzegging per mail ontvangen : Twijfel je nog? Bel gratis naar 0800 – 02 50 229 voor advies en een mooi aanbodmeesje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:11:
[...]
Heb je dit letterlijk zo gevraagd? Of er meer mogelijk was? Je hebt ook met ‘opzeggingen’ gebeld?
Ik heb nu een jaartje Odido gehad, wil straks wel weer naar Ziggo. Ik was daar jaren klant. Elk jaar (praktijk was meer elke 15 maanden, niet alert genoeg) even een belletje en ik heb er elke keer wel meer uitgehaald dan 6x20 euro korting. Vaak 6x30, 6x35 of zelfs 9 maanden. Het waren altijd uiterst vriendelijke gesprekken (“goed dat u belt”), vaak moest er even met een manager overlegd worden (of dit hoorde bij het ‘spel’, ook best). Ik hoefde niet te dreigen, maar gaf wel aan dat de aanbiedingen van Odido en KPN erg aanlokkelijk waren. Er kwam altijd wel een aardige korting uit.

Ik krijg altijd wel een beter bod dan 6x€20, het berekening van de korting op de factuur is wel altijd een drama. Het is bij mij nog nooit de eerste keer goed gegaan. Bel volgende week nog wel een keer en anders stap ik deze keer toch echt over naar glasvezel.
[ Voor 9% gewijzigd door marsie030 op 17-05-2024 15:46 ]
@marsie030 Groot gelijk! Ik ben destijds naar Odido overgestapt vanwege een zeer goede aanbieding (internet + tv 8 maanden voor 30 euro p/m, nu is dat zelfs 10 maanden). Ziggo kon daarin (natuurlijk) niet meegaan. Net als met vele andere zaken, ben je het goedkoopst uit indien je elke jaar wisselt. In ons gezin willen we ook graag ESPN. Bij Odido kost dit maar 10 euro p/m, bij Ziggo 18 euro. Dat vind ik een serieus verschil. Op dit moment wel een leuke actie met 12 maanden een tv pakket er gratis bij.
Het verschil in upload tussen glas en coax, maakt mij echt niks uit. Ik kijk elk jaar wel wat de beste prijs geeft. Bv bij Ziggo verlengen met ‘maar’ 6x20 euro korting, maar inclusief een jaar ESPN zou ik ook wel aardig vinden. Een extra pakketje geven ze er vaak wel makkelijk bij. In ieder geval over een tijdje als nieuwe klant naar Ziggo. Ik bel wel want ik wil er geen twee jaar aan vast zitten, ik wil een contract van 1 jaar. Maar 6 maanden korting vind ik te weinig. In dit topic gelezen dat je in Den Haag 9 maanden korting krijgt. En met BF 12 maanden. Als nieuwe klant wil ik dus meer dan wat standaard op mijn postcode via de website wordt aangeboden.
Het verschil in upload tussen glas en coax, maakt mij echt niks uit. Ik kijk elk jaar wel wat de beste prijs geeft. Bv bij Ziggo verlengen met ‘maar’ 6x20 euro korting, maar inclusief een jaar ESPN zou ik ook wel aardig vinden. Een extra pakketje geven ze er vaak wel makkelijk bij. In ieder geval over een tijdje als nieuwe klant naar Ziggo. Ik bel wel want ik wil er geen twee jaar aan vast zitten, ik wil een contract van 1 jaar. Maar 6 maanden korting vind ik te weinig. In dit topic gelezen dat je in Den Haag 9 maanden korting krijgt. En met BF 12 maanden. Als nieuwe klant wil ik dus meer dan wat standaard op mijn postcode via de website wordt aangeboden.
Het hoeft ook niet begrijpelijk te zijn. Als je op de markt gaat onderhandelen ligt er ook geen "protocol" voor vast waarbij iedereen dezelfde prijs / korting krijgt. Als je gewoon naar een winkel gaat en vraagt voor korting (/me heeft altijd TVs gekocht met de vraag "wat kunnen jullie aan de prijs doen?" en korting gekregen) krijgt ook iedereen een ander antwoord.marsie030 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:04:
Zojuist gebeld met Ziggo, ik kreeg een hele aardig
Uiteindelijk is en blijft het gewoon "koehandel" en is er van beide kanten een verplichting om ergens akkoord mee te gaan. Jij kunt de korting weigeren en opzeggen, en Ziggo kan de "poot stijf houden" en geen of een lage korting geven aan jou en een hoge korting aan iemand anders. Je hebt geen recht op korting, en Ziggo heeft geen verplichting om je de zelfde korting als andere klanten te geven.
Ben wel benieuwd of ze mij ook bellen. Ik heb het aanbod gecancelled en gedowngrade naar 400/40. Ik laat het wel weten hierikweethetbeter schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:07:
@Mistraller
---------------
Ik zeg ook nergens dat ik recht op korting heb. Maar je kan mij niet uitleggen dat je de ene klant op woensdag 9x€35 geeft en de andere klant 2 dagen later 6x €20.RobertMe schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:04:
[...]
Het hoeft ook niet begrijpelijk te zijn. Als je op de markt gaat onderhandelen ligt er ook geen "protocol" voor vast waarbij iedereen dezelfde prijs / korting krijgt. Als je gewoon naar een winkel gaat en vraagt voor korting (/me heeft altijd TVs gekocht met de vraag "wat kunnen jullie aan de prijs doen?" en korting gekregen) krijgt ook iedereen een ander antwoord.
Uiteindelijk is en blijft het gewoon "koehandel" en is er van beide kanten een verplichting om ergens akkoord mee te gaan. Jij kunt de korting weigeren en opzeggen, en Ziggo kan de "poot stijf houden" en geen of een lage korting geven aan jou en een hoge korting aan iemand anders. Je hebt geen recht op korting, en Ziggo heeft geen verplichting om je de zelfde korting als andere klanten te geven.
Deze klant maakt iedere maand €133 naar Ziggo/Vodafone over, dan verwacht ik een iets andere insteek.
En dat hoeft ook niet. En kan afhankelijk zijn van zoveel factoren. Heb je een goed alternatief (glasvezel, van een aanbieder die goedkoper is); De abonnementen die je afneemt (duur abonnement betekent ook niet dat ze veel winst maken, en op een goedkoop abonnement zitten wellicht wel de hoogste marges, weten wij veel); De medewerker die je spreekt; Het humeur van de medewerker; ...;marsie030 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:10:
Ik zeg ook nergens dat ik recht op korting heb. Maar je kan mij niet uitleggen dat je de ene klant op woensdag 9x€35 geeft en de andere klant 2 dagen later 6x €20.
En "overleggen met tweede lijn" kan ook een mooi moment zijn om een nieuw kopje koffie te halen
Er zijn genoeg klanten die niet jaarlijks bellen en die betalen dus minimaal 120 euro te veel op jaarbasis. Dat is echt wel een ondergrens. Een belletje van een paar minuten levert je leuk geld op.
De afdeling sales kan geen abonnementen stop zetten (daarom heet het verkoop en niet opzeggingen), alleen verkopen. Ook met een storing kan sales je niet helpen, die hebben daar de systemen (en kennis vaak) niet voor.meesje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:28:
[...]
Uit het verhaal van @marsie030 kan ik alleen ophalen dat ie gebeld heeft, niet met welke afdeling.
Menig consument belt met de sales afdeling ipv opzeggingen.
Daarom geef ik aan dat hij met opzeggingen gesproken heeft, dat is namelijk de enige afdeling die een abonnement kan opzeggen (what's in a name).
marsie030 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:04:
[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 17-05-2024 16:27 ]
Zo makkelijk gaat het niet hoor. Mij werd eerst een tv pakket aangeboden (ik werd gebeld), korting kon niet. Uiteindelijk kon ik 6* €10 korting krijgen + een tv pakket. Iets waar ik weinig vrede mee had. Ik kijk sowieso weinig tv. Teruggebeld en aangegeven dat ik €70 pm veel te veel vond voor start tv/internet/tel pakket.meesje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:20:
Er zijn genoeg klanten die niet jaarlijks bellen en die betalen dus minimaal 120 euro te veel op jaarbasis. Dat is echt wel een ondergrens. Een belletje van een paar minuten levert je leuk geld op.
Toen drie minuten in de wacht gezet, zodat ze konden vragen of 6* €20 ook kon. Wat ik kreeg uiteraard.
Momenteel valt mij wifi er een paar keer per dag uit. Daar een maand geleden ofzo voor gebeld, maar het meisje aan de andere kant van de lijn kon niets vinden. Het lag aan mij. Als de klachten aan bleven houden, dan moest er een monteur langs komen.
Gezien het feit dat het jaar er bijna op zit, heb ik het vermoeden dat hij/zij helemaal niet meer langs hoeft te komen.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Telefoon als in vaste telefonie van Ziggo (geen combi met mobiel van Vodafone / ...)? In dat geval ben je sowieso dief van eigen portemonnee.Koenoe schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:28:
aangegeven dat ik €70 pm veel te veel vond voor start tv/internet/tel pakket.
Ben zelf een paar jaar terug overgestapt op CheapConnect. €9 per jaar en veel goedkopere belminuten (2,5 cent naar vast en 5 cent naar mobiel, bij Ziggo ben je al 15 cent kwijt als de telefoon rinkelt, het starttarief). Bij Ziggo betaalde je toen ik meen €2,50 p/m (€30 per jaar dus), en tegenwoordig meen ik €3,50 (€42 per jaar dus). En het vervangen van het DECT basisstation (door een met VOIP ondersteuning) koste iets van €30. Terugverdientijd was vervolgens iets van een maand of 6 (v.w.b. moeten kopen basisstation vs besparing van €21 aan vaste kosten + belminuten).
Situatie bij andere ISP s is volgens min ook niet veel anders. Prijzen zijn volgens mij redelijk vergelijkbaar en dus veel hoger dan bij CheapConnect. Dus ook als je van ISP overstapt zou ik ook naar CheapConnect kijken.
En bijkomend voordeel is uiteraard dat het telefoonnummer bij een "onafhankelijke" partij staat. Dus als je jaarlijks zou overstappen van ISP hoef je niet meer jaarlijks het nummer te porteren. Enige downtime aan telefonie is dan puur het wisselen van ISP (dat je zelfs zou kunnen overbruggen door tijdelijk een VOIP app op de mobiele telefoon te gebruiken).
*bedongen* (voor de leesbaarheid van je betoog)SMSfreakie schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 06:52:
Weet niet hoe je het nu bedwongen hebt..
Als oud klant werd ik gebeld door Ziggo (ik zit nu bij Odido). T.o.v. wat je nu via hun website kunt bestellen kreeg ik telefonisch de volgende verbeteringen:
1. Bij 1 jaar contract 9 maanden 50% korting (ipv 6 maanden)
2. Twee smartwifi pods in bruikleen (ipv 1)
3. Een Chromecast met Google TV 4K cadeau (wordt toegestuurd na 3 weken)
Deze laatste kon niet via e-mail bevestigd worden. Dat moest via een teams chat naar zijn teamleider. Het klonk vaag, wat hij zelf ook vond.
Uiteindelijk de bestelling geannuleerd. Ik wil het later in laten gaan bij onze nieuwe woning. Over een tijdje maar zelf even bellen. En wellicht blijf ik wel bij Odido (10 maanden tv+internet voor 30 euro is natuurlijk ook een heel goede deal), maar dan bij de nieuwe woning op naam van mijn vrouw afsluiten.
Deze laatste kon niet via e-mail bevestigd worden. Dat moest via een teams chat naar zijn teamleider. Het klonk vaag, wat hij zelf ook vond.
Uiteindelijk de bestelling geannuleerd. Ik wil het later in laten gaan bij onze nieuwe woning. Over een tijdje maar zelf even bellen. En wellicht blijf ik wel bij Odido (10 maanden tv+internet voor 30 euro is natuurlijk ook een heel goede deal), maar dan bij de nieuwe woning op naam van mijn vrouw afsluiten.
ik ben en blijf bij Ziggo. gewoon omdat het voor mij supergoed werkt, nooit storing, goede tv etc. ja ze zijn duurder maar geeft mij veel rust dan de onzekerheden van overstap. ook ik bel ieder jaar en krijg ieder jaar wel korting. Hoeveel korting heeft inderdaad met de grootte van je pakket te maken en welke aanbiedingen er bij de concurrent zijn. Ik heb nu 12 maanden 35 euro korting, gratis tv pakket, wel voor 2 jaar afgesloten, maar boeit mij niet want ik blijf toch wel
Ik kan me je opmerking goed voorstellen, vooral door 'een aardige jonge onzekere dame'.meesje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:28:
Uit het verhaal van @marsie030 kan ik alleen ophalen dat ie gebeld heeft, niet met welke afdeling. Menig consument belt met de sales afdeling ipv opzeggingen.
Bij de afdeling opzeggingen kunnen best aardige en jonge medewerkers zitten, maar onzeker zijn ze zelden. Integendeel, zij worden gevraagd voor die afdeling omdat ze communicatief zeer vaardig zijn en precies weten tot hoever ze kunnen gaan met de retentie of klantbehoud.
Daarnaast kijken ze ook welke acties er op dat moment lopen en welke andere providers op jouw adres verkrijgbaar zijn. Dat laatste is voor iedereen verschillend.
Dat zelfde heb ik ruim een jaar geleden ook gehad. Men zag dat ik jaar op jaar korting had gekregen en wilde daar blijkbaar niet nog een jaar aan toevoegen. Misschien was het ook wel in mijn nadeel dat ik ook een Vodafone abonnement had lopen. Je weet het niet.marsie030 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:04:
Voor mij was de Odido glas aanbieding toen zoveel beter dat ik geen 2e poging heb ondernomen en lekker vertrokken ben. Als je nog geen utp naar je TV hebt liggen, dan kan Odido dat voor je regelen. Ik kreeg een flink eind UTP geleverd en daar profiteert nu ook mijn Ziggo TV box van die nu niet meer op Coax zitten.
En de overstap naar Odido? Daar heb ik geen spijt van gehad. Alleen af en toe de TV box resetten als die bokkerig beeld begon te geven.
Enkele maanden terug een "kom terug" aanbieding van Ziggo gehad van de 9 maanden korting etc. zoals anderen hier ook aangeven. Hierbij kon Ziggo de ingangsdatum prima matchen met de Odido einddatum die maanden verderop lag. Odido wilde max 20,- geven. Dus dan pak je weer een aanbieding bij een andere aanbieder, bijvoorbeeld bij Ziggo.
En voor overstap naar KPN kreeg je eerder een betere deal als je aan gaf nu bij Ziggo te zitten. We gaan het zien. Per maand verschilt het. Zo lang je zorgt met je diensten zoals email etc. en je router niet afhankelijk bent van een provider kan je veel geld besparen.
NB. 1 keer een slecht aanbod van Ziggo gehad toen NLE aan het stunten was. Bij vast internet mogen ze je nog een aanbod doen als je al bij een ander getekend hebt. Dat deden ze en kreeg ik een match met het NLE tarief. Het volgende jaar gewoon weer maximale verlengkorting zoals een nieuwe klant. Dus soms helpt tussen door even een keer naar een ander gaan. Steeds bellen dat je weg gaat en dan 10 jaar klant zijn staat ook wel erg raar.....
Ziggo monteur is hier langs geweest, die heeft de coax wandcontact vervangen voor een nieuwe + forward path attenuator voor signaal demping (te hoge signaal hier). Vervolgens geadviseerd om de nieuwe zwarte modem van Sagemcom te regelen bij de klantenservice, gezien ik de 750mbps niet haal. Dus ik bellen en kreeg als antwoord nee, omdat het probleem ergens anders zou liggen en hebben een monteur afspraak geregeld. Ben zeer benieuwd waar het aan ligt.NeverSettle schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:12:
[...]
Zojuist zelf ook modem na 60 seconden herstart, kijken of ik de beloofde 750Mb/s download en 60Mb/s upload haal. Meerdere speedtesten uitgevoerd, waarvan eentje de 60Mb/s upload haalde. Download blijft nog hangen op 500Mb/s, afwachten of dat vanavond/morgen ook zo is.
Dat is inderdaad de gouden tip!ucsdcom schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:52:
En voor overstap naar KPN kreeg je eerder een betere deal als je aan gaf nu bij Ziggo te zitten. We gaan het zien. Per maand verschilt het. Zo lang je zorgt met je diensten zoals email etc. en je router niet afhankelijk bent van een provider kan je veel geld besparen.
Je hebt de monteur in huis die blijkbaar geen lintje heeft met een 2e lijns helpdesk, geen ander modem kan regelen? Echt weer een raar verhaal van Ziggo. Laats staan dat hijzelf geen modems in de auto heeft om te kunnen swappen. Wat een kinderclub bij Ziggo!NeverSettle schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:16:
[...]
Ziggo monteur is hier langs geweest, die heeft de coax wandcontact vervangen voor een nieuwe + forward path attenuator voor signaal demping (te hoge signaal hier). Vervolgens geadviseerd om de nieuwe zwarte modem van Sagemcom te regelen bij de klantenservice, gezien ik de 750mbps niet haal. Dus ik bellen en kreeg als antwoord nee, omdat het probleem ergens anders zou liggen en hebben een monteur afspraak geregeld. Ben zeer benieuwd waar het aan ligt.
Ach, hebben ze vaker. Hier ook. Hij kon wel het AOP moderniseren... toegegeven... ipv -7dBmV nu keurig rond de 0dBmV... maar het daadwerkelijke probleem kon hij niet oplossen. Hebben we even goed nog op een nieuw modem vanuit Ziggo moeten wachten. Week zonder internet gezeten. Nu is dat ansich niet zo'n probleem, maar dan pas kom je erachter wat er allemaal internet nodig heeft om normaal te kunnen functioneren. Anyway, wel keurig 100GB data gekregen voor een hotspot, maar goed... mijn onvrede werd bestempeld als een vijandige situatie thuis. Man wat leverde dat een gezeik op toen hij dat in het monteursverslag had geplaatst. De sneeuwvlok.Jeuvie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:55:
Je hebt de monteur in huis die blijkbaar geen lintje heeft met een 2e lijns helpdesk, geen ander modem kan regelen? Echt weer een raar verhaal van Ziggo. Laats staan dat hijzelf geen modems in de auto heeft om te kunnen swappen. Wat een kinderclub bij Ziggo!
Ze hebben mij zojuist gebeld en gaan nu toch een nieuwe modem opsturen en de nieuwe monteur afspraak annulerenCreativeS schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:03:
[...]
Ach, hebben ze vaker. Hier ook. Hij kon wel het AOP moderniseren... toegegeven... ipv -7dBmV nu keurig rond de 0dBmV... maar het daadwerkelijke probleem kon hij niet oplossen. Hebben we even goed nog op een nieuw modem vanuit Ziggo moeten wachten. Week zonder internet gezeten. Nu is dat ansich niet zo'n probleem, maar dan pas kom je erachter wat er allemaal internet nodig heeft om normaal te kunnen functioneren. Anyway, wel keurig 100GB data gekregen voor een hotspot, maar goed... mijn onvrede werd bestempeld als een vijandige situatie thuis. Man wat leverde dat een gezeik op toen hij dat in het monteursverslag had geplaatst. De sneeuwvlok.
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik ben het met je eens dat iedere keer bellen dat je weg gaat raar staat. Maar dat kan je de consument ook niet kwalijk nemen want het blijkt zo toch te werken. Na mijn opzegging heb ik een mail gehad met een mooi voorstel van 9x€35 korting.ucsdcom schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:52:
[...]
Dat zelfde heb ik ruim een jaar geleden ook gehad. Men zag dat ik jaar op jaar korting had gekregen en wilde daar blijkbaar niet nog een jaar aan toevoegen. Misschien was het ook wel in mijn nadeel dat ik ook een Vodafone abonnement had lopen. Je weet het niet.
Voor mij was de Odido glas aanbieding toen zoveel beter dat ik geen 2e poging heb ondernomen en lekker vertrokken ben. Als je nog geen utp naar je TV hebt liggen, dan kan Odido dat voor je regelen. Ik kreeg een flink eind UTP geleverd en daar profiteert nu ook mijn Ziggo TV box van die nu niet meer op Coax zitten.
En de overstap naar Odido? Daar heb ik geen spijt van gehad. Alleen af en toe de TV box resetten als die bokkerig beeld begon te geven.
Enkele maanden terug een "kom terug" aanbieding van Ziggo gehad van de 9 maanden korting etc. zoals anderen hier ook aangeven. Hierbij kon Ziggo de ingangsdatum prima matchen met de Odido einddatum die maanden verderop lag. Odido wilde max 20,- geven. Dus dan pak je weer een aanbieding bij een andere aanbieder, bijvoorbeeld bij Ziggo.
NB. 1 keer een slecht aanbod van Ziggo gehad toen NLE aan het stunten was. Bij vast internet mogen ze je nog een aanbod doen als je al bij een ander getekend hebt. Dat deden ze en kreeg ik een match met het NLE tarief. Het volgende jaar gewoon weer maximale verlengkorting zoals een nieuwe klant. Dus soms helpt tussen door even een keer naar een ander gaan. Steeds bellen dat je weg gaat en dan 10 jaar klant zijn staat ook wel erg raar.....
Ook best bijzonder, hier de overstap van Ziggo naar Odido, maar ook van Vodafone (3 abonnementen) naar Odido, helemaal niets gehoord van Ziggo. Ik had wel een poging verwacht van ze, maar helemaal niets
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bij mobiele abonnementen loopt nummerbehoud tegenwoordig grotendeels gerobotiseerd en dus geautomatiseerd. Je mag je klant na een nummerbehoud aanvraag naar een andere provider toe je klant niet meer benaderen voor een retentie aanbod.Martinusz schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:09:
Ook best bijzonder, hier de overstap van Ziggo naar Odido, maar ook van Vodafone (3 abonnementen) naar Odido, helemaal niets gehoord van Ziggo. Ik had wel een poging verwacht van ze, maar helemaal niets
Bij vast en TV mag dat wel, maar daar wordt zeker niet zo vaak gebruik van gemaakt. In de praktijk had dit kunnen betekenen dat je geen of bijna een te verwaarlozen verleng aanbod krijgt tot ze in de systemen zien dat je echt vertrekt. En je dan pas 6 tot 10 maanden schenken. Maar zou je dan alsnog annuleren bij je nieuwe aanbieder? Bij glasvezel aanleg krijg je vlak voor oplevering meestal oon geweldig goed bod voor glasvezel. Dat laat je dan niet meer gaan. Ook niet als ziggo je alsnog dezelfde deal geeft meestal.
Ik heb deze aanbieding ook gehad, ik was sowieso van plan om over te stappen naar Ziggo omdat dit voor mij de beste aanbieding is.meesje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:39:
Als oud klant werd ik gebeld door Ziggo (ik zit nu bij Odido). T.o.v. wat je nu via hun website kunt bestellen kreeg ik telefonisch de volgende verbeteringen:
De Chromecast en de wifi pods heb ik niet nodig maar ik zou graag wel de mediabox next mini er extra gratis bij willen. De beste vrouw gaf aan dat dit niet mogelijk was, zijn er mensen waarbij dit wel gelukt is? Ik wil graag mijn onderhandelruimte inschatten
Zorg na de overstap dat Ziggo al je gegevens verwijderd. Daar heb je recht op.Martinusz schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:09:
Maar ik heb gemerkt dat het ook nodig is: ik ben eerder overgestapt naar KPN, toen ik een jaar later terug wilde naar Ziggo heb ik de nodige problemen gehad “want er bestaat al een abonnement op uw adres”. Gevolg was hoopjes problemen bij het afsluiten van een nieuw abonnement en dat ik de korting via CashbackXL mis liep (wat overigens wel weer keurig gecompenseerd werd door Ziggo).
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Mijn router trekt de laatste snelheidsverhoging niet meer (naar 750 mbit en 60mbit) dus op zoek naar een nieuwe router.
Heeft iemand tips wat te kopen voor een eengezinswoning met woonkamer, eerste en tweede verdieping waar vooral op de eerste twee genoemde plekken internet nodig is. Ik heb nu een TP Link Archer C2300 en wil als ik toch moet gaan vervangen wel naar een router die wifi 6 ondersteund bv Deco XE75 Pro
Heeft iemand tips wat te kopen voor een eengezinswoning met woonkamer, eerste en tweede verdieping waar vooral op de eerste twee genoemde plekken internet nodig is. Ik heb nu een TP Link Archer C2300 en wil als ik toch moet gaan vervangen wel naar een router die wifi 6 ondersteund bv Deco XE75 Pro
Zou eens serieus kijken naar de GL-iNet Flint 2 GL-MT6000.fredgroes schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:22:
Mijn router trekt de laatste snelheidsverhoging niet meer (naar 750 mbit en 60mbit) dus op zoek naar een nieuwe router.
Voor de tweaker een must want gebruikt Open-WRT als firmware waarbij Adguard er al op geïntegreerd is.
https://www.gl-inet.com/products/gl-mt6000/
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
@fredgroes
Haal je de 750 Mbps alleen via wifi niet, of haal je het ook bedraad niet?
Voor wifi zijn er veel variabelen die invloed hebben. Ook met wifi-6(E) heb je geen garanties dat je het haalt. En stel dat je het op 1 of 2 apparaten haalt, heb je het nodig, is het de investering waard?
De genoemde Deco XE75 Pro set lijkt me meer dan voldoende, het is een prima keuze!
Voor wifi zijn er veel variabelen die invloed hebben. Ook met wifi-6(E) heb je geen garanties dat je het haalt. En stel dat je het op 1 of 2 apparaten haalt, heb je het nodig, is het de investering waard?
De genoemde Deco XE75 Pro set lijkt me meer dan voldoende, het is een prima keuze!
Het valt mij op dat updates van Steam de laatste tijd toch aardig langzaam worden binnengetrokken. Hebben anderen daar ook last van?
ISO's downloaden etc gaat wel volle bak, dus het ligt niet aan de laatste kilometer of de apparatuur die ik heb staan. Lijkt me een routing issue o.i.d.
ISO's downloaden etc gaat wel volle bak, dus het ligt niet aan de laatste kilometer of de apparatuur die ik heb staan. Lijkt me een routing issue o.i.d.
[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 24-05-2024 13:36 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
@ocf81 valt mij niet op, gaat hier op maximale snelheid, 1.2Gb/s.
@fredgroes voor aankoopadvies voor een nieuwe router kun je beter hier een topic openen: Componenten koopadvies. Zelf een tijdje geleden ook gedaan. Het heeft namelijk niet zoveel met Ziggo te maken
Daarnaast heeft deze site ook een best buy guide voor wifi-routers: https://tweakers.net/best-buy-guide/netwerken/
@fredgroes voor aankoopadvies voor een nieuwe router kun je beter hier een topic openen: Componenten koopadvies. Zelf een tijdje geleden ook gedaan. Het heeft namelijk niet zoveel met Ziggo te maken
Daarnaast heeft deze site ook een best buy guide voor wifi-routers: https://tweakers.net/best-buy-guide/netwerken/
[ Voor 85% gewijzigd door Gizz op 24-05-2024 13:41 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hmm, het lijkt ook per spel te verschillen. X-plane 11: Volle bak. Halo: MCC: halve snelheid.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Het ligt een beetje aan het technisch inzicht wat je hebt en de bereidheid om er tijd in te steken, maar je kan er ook voor kiezen om een OPNSense router en twee AP's te nemen, dan kan je ook verschillende kanalen gebruiken.fredgroes schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:22:
© ocf81 1981-infinity
tot aan de vorige snelheidsverhoging (600mbit) trokken mijn wifi apparaten het nog wel allemaal maar nu blijven ze op 600mbit hangen.ikweethetbeter schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:28:
@fredgroes
Heb eigenlijk geen bedrade apparaten meer in huis dus kan het ook niet snel meer testen.
Je slaat wel de spijker op zijn kop met de opmerking is het de investering waard. Had het over dit punt ook net even met de systeembeheerder hier.
Misschien is dat wel de beste oplossing, deze router op gebruiken en zodra het nodig is pas vervangen.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Ik lees veel klachten over beloofde jaar abonnementen op streamings diensten die Ziggo cadeau geeft bij een nieuw jaar abonnement maar dat de klanten dit niet werkend krijgen.
Sommigen klanten wachten er al vijf maanden op en nog werkt het niet.
Ik vind niet dat je zo met je klanten kan omgaan.
Sommigen klanten wachten er al vijf maanden op en nog werkt het niet.
Ik vind niet dat je zo met je klanten kan omgaan.
@dolopfriet
Heb je echte voorbeelden, of is het "hearsay" via Facebook ofzo?
Zelf heb ik Sky Showtime gratis via Ziggo, heeft ongeveer 2 weken gekost omdat er problemen waren, wat netjes via de mail werd gemeld.
Heb je echte voorbeelden, of is het "hearsay" via Facebook ofzo?
Zelf heb ik Sky Showtime gratis via Ziggo, heeft ongeveer 2 weken gekost omdat er problemen waren, wat netjes via de mail werd gemeld.
Er zijn wat problemen met de activatie van het 12 maanden gratis offer voor HBO en de gratis variant van Skyshowtime. Ik denk dat dat is waar @dolopfriet op doelt. Niet iedereen heeft er last van maar diegenen die problemen hebben ondervinden dit al enige tijd. Op de community wordt hier ook over geklaagd. Waarom @dolopfriet dit nu specifiek wil benoemen is mij ook niet duidelijk. Die heeft niet eens Ziggo.
[ Voor 14% gewijzigd door Jay-B op 24-05-2024 15:54 ]
Ach dat doe je zelf toch ook wel is: Jay-B in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"Jay-B schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:50:
Waarom @dolopfriet dit nu specifiek wil benoemen is mij ook niet duidelijk. Die heeft niet eens Ziggo.
Dat was een reactie op een opmerking en heeft in beginsel niet specifiek met Odido te maken maar met algemene wet en regelgeving en is van toepassing op elke provider. Uit het niets zelf een post plaatsen zonder dat je zelf de ervaring hebt of op zoek bent naar een antwoord voor een specifiek probleem is op zijn minst opmerkelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 24-05-2024 16:39 ]
In tegenstelling van de opmerking van @dolopfriet hier, sloeg jouw opmerking daar "Wat dus inhoudt dat Odido zich niet houdt aan de beleidsregel vrije modemkeuze.
" helemaal nergens op, want dat kon toen al gewoon, zoals je daar ook kan lezen.
Maar blijkbaar mag je de lezers hier niet op de hoogte brengen van "negatieve" issues die blijkbaar al maanden lang spelen bij Ziggo. Vraag mij alleen af, of jullie ook zo zouden reageren als hij wat positiefs had gepost over Ziggo (zonder klant te zijn)
Maar blijkbaar mag je de lezers hier niet op de hoogte brengen van "negatieve" issues die blijkbaar al maanden lang spelen bij Ziggo. Vraag mij alleen af, of jullie ook zo zouden reageren als hij wat positiefs had gepost over Ziggo (zonder klant te zijn)
@DON PAPA Het sloeg wel degelijk ergens op alleen gaf iemand daarna aan dat wat eerder geclaimd werd niet klopte. Ik trok een conclusie op basis van een opmerking van iemand anders die blijkbaar niet klopte. Nou ja prima.
Je mag schrijven wat je wilt zolang het volgens de voorwaarden van dit forum mag. Dat is ook inclusief mijn opmerking dat ik het van die specifieke persoon opmerkelijk vindt. De echte reden was om beide opmerkingen wat te nuanceren van @ikweethetbeter en @dolopfriet. Geen idee waarom jij hier nu op aanslaat. Waarschijnlijk lotgenoot? Jij hebt ook geen Ziggo?
Je mag schrijven wat je wilt zolang het volgens de voorwaarden van dit forum mag. Dat is ook inclusief mijn opmerking dat ik het van die specifieke persoon opmerkelijk vindt. De echte reden was om beide opmerkingen wat te nuanceren van @ikweethetbeter en @dolopfriet. Geen idee waarom jij hier nu op aanslaat. Waarschijnlijk lotgenoot? Jij hebt ook geen Ziggo?
[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 24-05-2024 17:46 ]
Nou laat ik je maar even uit de droom helpen, ik heb ook nog steeds op twee locaties een zakelijk Ziggo abonnement lopen (omdat ze daar nog geen glasvezel hebben), al snap ik totaal niet wat het er toe doet of iemand wel of geen klant is bij Ziggo, maar het is blijkbaar voor jouw heel erg belangrijk, nu je het ook al van mij wilt weten

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 24-05-2024 20:30 ]
@DON PAPA Het interesseert me echt niet of je klant bent of niet. De smiley stond er niet voor niets.
Heb net een uurtje de nieuwe zwarte Sagecom modem ontvangen, direct aangesloten en stond na een kwartiertje direct op bridge modusNeverSettle schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:09:
[...]
Ze hebben mij zojuist gebeld en gaan nu toch een nieuwe modem opsturen en de nieuwe monteur afspraak annuleren
Morgen kijken of ik nu wel de 750Mbps download haal en anders weer opnieuw bellen. Ik weet dan zeker dat het niet een probleem is in mijn woning, maar waarschijnlijk buiten (woonwijk kast?).
Ik hou gewoon van boter bij de vis dus niet een jaar lang HBO of Disney beloven en een klant aan een jaarcontract vast timmeren en vervolgens het " lokkertje" niet leveren.
Ik vraag me af of dat geen reden tot ontbinding van je contract is.
Ik heb inmiddels tientallen klachten voorbij zien komen van klanten die geen jaar HBO of Disney geactiveerd kunnen krijgen en die er al maanden op alle mogelijke kanalen richting Ziggo om smeken.
Nog steeds niet opgelost maar wel abonnementsgeld incasseren.
Ik vind dat persoonlijk een schandalige gang van zaken.
Ik vraag me af of dat geen reden tot ontbinding van je contract is.
Ik heb inmiddels tientallen klachten voorbij zien komen van klanten die geen jaar HBO of Disney geactiveerd kunnen krijgen en die er al maanden op alle mogelijke kanalen richting Ziggo om smeken.
Nog steeds niet opgelost maar wel abonnementsgeld incasseren.
Ik vind dat persoonlijk een schandalige gang van zaken.
@dolopfriet
Ik heb 2 weken op de beloofde Sky Showtime moeten wachten. C'est la vie!
Maanden wachten is niet fraai, dan mag je een compensatie verwachten!
Ik heb 2 weken op de beloofde Sky Showtime moeten wachten. C'est la vie!
Maanden wachten is niet fraai, dan mag je een compensatie verwachten!
Ik ben sinds twee dagen klant met een jaar gratis disney en het duurde een dag voordat ik de activatiemail kreeg en toen werkte het direct.
Downgrade is gelukt. Maar ze hebben me nog niet gebeld.Mistraller schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:06:
[...]
Ben wel benieuwd of ze mij ook bellen. Ik heb het aanbod gecancelled en gedowngrade naar 400/40. Ik laat het wel weten hier
---------------
Via ethernet kabel getest, haal nu netjes de 750Mbps download en 60Mbps upload via speedtest van ZiggoNeverSettle schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:02:
[...]
Heb net een uurtje de nieuwe zwarte Sagecom modem ontvangen, direct aangesloten en stond na een kwartiertje direct op bridge modus
Morgen kijken of ik nu wel de 750Mbps download haal en anders weer opnieuw bellen. Ik weet dan zeker dat het niet een probleem is in mijn woning, maar waarschijnlijk buiten (woonwijk kast?).
Probleem is nu dat de Deco M4 niet hoger komt dan 500Mbps via WiFi. Ik stond twee meter afstand van de hoofd node, zonder metalen objecten in de weg. Dat terwijl het in theorie op 5 GHz: 867 Mbps (802.11ac) kan behalen. Maar goed dat ligt dan niet aan Ziggo.
Zou je niet focussen op snelheid via wifi, dat is altijd heel theoretisch en soms ook half duplex. Dit houdt in dat het totaal 867 aan kan maar dat het zowel up als download is of 2,4 en 5Ghz tegelijk of andere rare truucjes om zo hoog mogelijke snelheid te kunnen opgeven.NeverSettle schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:24:
[...]
Via ethernet kabel getest, haal nu netjes de 750Mbps download en 60Mbps upload via speedtest van Ziggo
Probleem is nu dat de Deco M4 niet hoger komt dan 500Mbps via WiFi. Ik stond twee meter afstand van de hoofd node, zonder metalen objecten in de weg. Dat terwijl het in theorie op 5 GHz: 867 Mbps (802.11ac) kan behalen. Maar goed dat ligt dan niet aan Ziggo.
Als je volle snelheid wil is altijd bekabeld en wifi is leuk voor appen/muziek/web browsen & mailen e.d..
Klopt, bedraad is beter. Mijn PC is bedraad naar een Deco M4 in mijn kamer, zonder backhaul. Dan haal ik max 500 Mbps, zelfde als WiFi bij de hoofd Deco. Lange ethernet kabel van slaapkamer naar Sagemcom modem gaat ook niet als ik niet in bridge modus wilt (woon in appartement, liever niet boren door muren heen). Wie weet toch maar kijken naar een beter mesh systeem of router.SirMemeAlot schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:38:
[...]
Zou je niet focussen op snelheid via wifi, dat is altijd heel theoretisch en soms ook half duplex. Dit houdt in dat het totaal 867 aan kan maar dat het zowel up als download is of 2,4 en 5Ghz tegelijk of andere rare truucjes om zo hoog mogelijke snelheid te kunnen opgeven.
Als je volle snelheid wil is altijd bekabeld en wifi is leuk voor appen/muziek/web browsen & mailen e.d..
Maar goed, ik stop met offtopic gaan
[ Voor 5% gewijzigd door NeverSettle op 25-05-2024 14:28 ]
Gebruik je misschien een andere DNS server dan die van Ziggo? In dat geval kan het gebeuren dat je updates van een niet-lokale server haalt...ocf81 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:35:
Het valt mij op dat updates van Steam de laatste tijd toch aardig langzaam worden binnengetrokken. Hebben anderen daar ook last van?
Nee 500Mbps is wel echt de max van een Deco M4, dus dat klopt prima.NeverSettle schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:24:
[...]
Via ethernet kabel getest, haal nu netjes de 750Mbps download en 60Mbps upload via speedtest van Ziggo
Valide punt, door de DNS servers van Ziggo te gebruiken weten ze uit welke ISP wolk (AS) de verzoeken komen. Als je een volledig geanonimiseerde DNS gebruikt heb je dit voordeel niet, mijn voorkeur heeft dan het gebruik van Quad9 met ECS tov een veel gebruikte CloudFlare variant welke geen ECS ondersteund. ECS geeft een labeltje mee wat een indicatie geeft van je IP adres, waardoor ze de dichtstbijzijnde servers kunnen toewijzen voor een snelle download.Fret Raket schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:25:
[...]
Gebruik je misschien een andere DNS server dan die van Ziggo? In dat geval kan het gebeuren dat je updates van een niet-lokale server haalt...
[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 25-05-2024 22:50 ]
Ja, ik heb wel een andere DNS. Ik heb geen zin in Ziggo's nieuwsgierigheid, waarbij volgens het privacystatement Ziggo ook mag doen aan profilering van de gebruikers. Daar heb ik absoluut geen zin in. (ook de reden dat ik alleen via DVB-C TV kijk)Fret Raket schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:25:
[...]
Gebruik je misschien een andere DNS server dan die van Ziggo? In dat geval kan het gebeuren dat je updates van een niet-lokale server haalt...
© ocf81 1981-infinity
Waar staat dat in het privacy statement?ocf81 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 00:28:
[...]
Ja, ik heb wel een andere DNS. Ik heb geen zin in Ziggo's nieuwsgierigheid, waarbij volgens het privacystatement Ziggo ook mag doen aan profilering van de gebruikers. Daar heb ik absoluut geen zin in. (ook de reden dat ik alleen via DVB-C TV kijk)
https://ziggo-main.aem.aw...l-version-20.2.pdf#page31
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 26-05-2024 08:30 ]
Gisteren kreeg ik zomaar een mail van Ziggo dat ik als trouwe krant gratis één jaar lang ESPN Compleet krijg bij mijn TV en internet pakket.
Nu heb ik destijds met de Black Friday deal an kunnen regelen dat mijn televisieabonnement verlengd werd met 9 maanden 45,- en 3 maanden het reguliere tarief van het Elite pakket. Nu 12 maanden gratis ESPN erbij maakt dit wel een hele mooie deal!
Anderen ook zo'n mail gehad?
Nu heb ik destijds met de Black Friday deal an kunnen regelen dat mijn televisieabonnement verlengd werd met 9 maanden 45,- en 3 maanden het reguliere tarief van het Elite pakket. Nu 12 maanden gratis ESPN erbij maakt dit wel een hele mooie deal!
In hoofdstuk 5 staat dat ze mogen profileren en ook dat ze "Algemene gegevens" mogen verzamelen over je op basis van je dataverkeer. De opt-out daarvoor is hoogstwaarschijnlijk pas bij een filterstap. Bovendien staat er dat bepaalde gegevens geanonimiseerd worden opgeslagen, zelfs bij opt-out. Iedereen die enigszins met privacy bezig is weet dat bij digitale gegevensverwerking echte anonimisering feitelijk onmogelijk is als het granulariteitsniveau maar fijnmazig genoeg is. Daar staat ook dat ze dit "moeten" als je bijv. digitaal TV kijkt.meesje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:29:
[...]
Waar staat dat in het privacy statement?
https://ziggo-main.aem.aw...l-version-20.2.pdf#page31
Voor mij dus DNS over HTTPS en DVB-C
© ocf81 1981-infinity
Dit is niet de eerste keer dat ze dat doen - ze zijn wel vaker proactief. Black Friday is alweer een tijdje geleden en met een deal als dit houden ze je bij hun diensten.Hoianddoei schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:41:
Gisteren kreeg ik zomaar een mail van Ziggo dat ik als trouwe krant gratis één jaar lang ESPN Compleet krijg bij mijn TV en internet pakket.
Ik kreeg een maand geleden een soortgelijke mail, maar met de mededeling dat ik een jaar lang Film1 erbij kreeg.Hoianddoei schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:41:
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Vandaag weer zo'n raar moment gehad dat m'n upload significant meer was dan wat eigenlijk zou moeten kunnen (Elite abo, dus 1000/100) ; ik was vanmiddag rond tien voor drie een aantal folders aan het syncen naar m'n OneDrive met CloudSync (vanaf de Synology), en zag in de resource monitor een upload vanaf de NAS met ruim 20 megabyte per seconde gaan. Ik was op dat moment de enige actieve gebruiker in huis.
Ingelogd op m'n EdgeRouter, en jawel hoor; 165 tot 179 Mbps. Was helaas net te laat met het maken van een screenshot, hij was toen weer gezakt tot 142 Mbps.
/f/image/6ZE7rbBKfRaV3GNNgqjZno14.png?f=fotoalbum_large)
CloudSync gestopt, en weer gestart, en kwam weer niet boven de 107 Mbps uit.
Ingelogd op m'n EdgeRouter, en jawel hoor; 165 tot 179 Mbps. Was helaas net te laat met het maken van een screenshot, hij was toen weer gezakt tot 142 Mbps.
/f/image/6ZE7rbBKfRaV3GNNgqjZno14.png?f=fotoalbum_large)

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelG op 27-05-2024 16:54 ]
In de afgelopen dagen heb ik Ziggo gebeld voor opzeggen, om over te stappen naar Odido. In plaats daarvan uiteindelijk een voor mij acceptabel aanbod gekregen: 9 maanden 20e korting op mijn internet only 100/25 abo. Daarmee effectief zo rond de 30e per maand voor een jaar, redelijk vergelijkbaar dus. Ik mis de extra upload en betere latency ook weer niet zo, en niet hoeven overstappen, hoe weinig werk ook, is ook wel makkelijk.
Ik zou er niet teveel van verwachten bij Ziggo. Je krijgt volgend jaar weer een zielige upload verhoging van 10Mbit erbij. Misschien dat Ziggo eindelijk eens het licht ziet, nu er flinke concurrentie is van glasvezel, maar de arrogantie straalt er nog steeds vanaf. Er wordt al jaren beloofd dat de upload flink omhoog zou gaan. Het is nog niet eens de helft van de download snelheid...
MarcelG schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:47:
Vandaag weer zo'n raar moment gehad dat m'n upload significant meer was dan wat eigenlijk zou moeten kunnen (Elite abo, dus 1000/100) ; ik was vanmiddag rond tien voor drie een aantal folders aan het syncen naar m'n OneDrive met CloudSync (vanaf de Synology), en zag in de resource monitor een upload vanaf de NAS met ruim 20 megabyte per seconde gaan. Ik was op dat moment de enige actieve gebruiker in huis.
[Afbeelding]
Klinkt als een aardig gefrustreerd bericht, maar kun je arrogantie eens toelichten, waarom is VodafoneZiggo volgens jouw arrogant?MatsuMatsu85 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:12:
Ik zou er niet teveel van verwachten bij Ziggo. Je krijgt volgend jaar weer een zielige upload verhoging van 10Mbit erbij. Misschien dat Ziggo eindelijk eens het licht ziet, nu er flinke concurrentie is van glasvezel, maar de arrogantie straalt er nog steeds vanaf. Er wordt al jaren beloofd dat de upload flink omhoog zou gaan. Het is nog niet eens de helft van de download snelheid...
[...]
En daarnaast ben ik benieuwd naar hoeveel consumenten hebben de hoge upload echt nodig. Ik zit nu bij Odido met 400/400 en heb echt geen situaties gehad waarbij deze upload echt nodig was. Straks ga ik gewoon weer terug naar Ziggo.
Misschien heb je die snelheid niet nodig maar als je een hogere snelheid voor minder geld kunt krijgen waarom zou je dat dan niet doen?meesje schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:37:
En daarnaast ben ik benieuwd naar hoeveel consumenten hebben de hoge upload echt nodig. Ik zit nu bij Odido met 400/400 en heb echt geen situaties gehad waarbij deze upload echt nodig was. Straks ga ik gewoon weer terug naar Ziggo.
Ergens moet ik toch wel gniffelen. Jarenlang was het het kopernetwerk van KPN die afgezeken werd vanwege de beperkte snelheden en werd Ziggo de hemel ingeprezen. En nu de uitrol van glas is losgekomen is het Ziggo die nu weet hoe het voelt als men -weer- overstapt vanwege de “oude” techniek.
glas is leuk en die latency is echt geniaal, maar met mijn beperkte gebruik had coax of zelfs DSL nog steeds voldoende geweest voor mijn gebruik. Het streamen, werken via Citrix of beetje internet had prima gewerkt via docsis of een telefoonlijntje.
Ziggo zal keuzes moeten maken, want de klanten gaan iets te hard weg nu.
glas is leuk en die latency is echt geniaal, maar met mijn beperkte gebruik had coax of zelfs DSL nog steeds voldoende geweest voor mijn gebruik. Het streamen, werken via Citrix of beetje internet had prima gewerkt via docsis of een telefoonlijntje.
Het punt bij DSL is natuurlijk ook dat het nogal afhankelijk is van wat je kunt krijgen op jouw locatie. In mijn geval geeft KPN op voorhand al aan "maximaal 27Mbit/s". En dat is dan gewoon in een dorp met in de duizend inwoners. Niet ergens in the middle of nowhere een verlaten woning dus. En 27Mbit/s is dan toch best wel weinig. Terwijl ik bij Ziggo 1Gbit/s kan krijgen (met de nadruk op kan, want dat is niet het abo dat ik heb).krakendmodem schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:24:
Ergens moet ik toch wel gniffelen. Jarenlang was het het kopernetwerk van KPN die afgezeken werd vanwege de beperkte snelheden en werd Ziggo de hemel ingeprezen. En nu de uitrol van glas is losgekomen is het Ziggo die nu weet hoe het voelt als men -weer- overstapt vanwege de “oude” techniek.
Glasvezel zal verder vast beter zijn. Maar die vezel van Delta Fiber Nederland die hier al een jaar (not kidding) aan de voordeur uit de grond steekt brengt zichzelf niet naar binnen. En de PoP bouwt zichzelf ook niet, al helemaal niet met "Verwachte opleverdatum: nader te bepalen", als status op de adressen die ogenschijnlijk wel een abo hebben afgesloten.
Iets met kop in het zand steken. Als je ziet hoeveel mensen er overstappen is dat niet houdbaar dus arrogant. Je luistert niet naar je klanten doet niks op prijs gebied om dichterbij glasvezel in de buurt te komen. En op gebied van snelheid leggen ze het nu ook af. En ben al jaren een tevreden Ziggo gebruiker, maar ga volgend jaar ook overstappen naar glas of om serieuze korting vragen! Ik heb het gevoel dat ik veel te veel betaal voor wat ik krijg...
SirMemeAlot schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Klinkt als een aardig gefrustreerd bericht, maar kun je arrogantie eens toelichten, waarom is VodafoneZiggo volgens jouw arrogant?
Om mij heen hoor ik het ook steeds meer dat men massaal op FTTH overstapt. Het is per slot van rekening een state of the art techniek. Een vriend van mij heeft een ICT bedrijf en zet al zijn klanten op FTTH over zodra dit beschikbaar is. Zelf heb ik al als hobby ook al honderden gedaan. Met name KPN en in wat mindere mate Delta of ODF omdat van de laatste 2 het TV deel wat minder is.krakendmodem schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:24:
Mensen stappen over op basis van de prijs-waardeperceptie. Niet om de upload (ja misschien een handjevol tweakers). Wat je je moet gaan afvragen is of de prijzen zoals die nu gevoerd worden wel realistisch zijn. Dat zullen we zien als de glasvezelpenetratie 100% bereikt. Dan is de rek eruit en zal je zien of die prijs echt zo laag is als we nu zien of dat KPN en consorten de prijzen gaan verhogen om hun investeringen veilig te stellen. De business case voor glasvezelaanbieders is op dit moment gebaseerd op om zoveel mogelijk klanten te trekken met aantrekkelijke prijzen en aanbiedingen in de hoop dat deze blijven plakken en niet meer overstappen als de prijzen aldaar verhoogd gaan worden. Als je realistisch kijkt dan is het markaandeel van Ziggo nog steeds hoog zeker als je ziet hoeveel "superieure" glasvezelalternatieven er al zijn. Het is dus een hoop geblaat maar de cijfers zeggen wat anders. Ja Ziggo verliest klanten en zal dat niet leuk vinden, maar ik zie dit meer als een logische correctie op een marktaandeel wat erg hoog was door gebrek aan alternatieven veroorzaakt door diezelfde concurrenten. En nu KPN gedwongen glasvezel uitrolt (want anders zouden ze echt kapot gaan) gaan we net doen alsof dat het ei van columbus was. KPN kon niet anders. Dat is het echte verhaal.
[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 28-05-2024 00:39 ]
Ziggo heeft al lang het licht gezien. Er worden allerlei acties ingezet om binnen het netwerk ruimte te creëren zodat ze kunnen versnellen op het coax netwerk. IPTV is de norm geworden, DVB-C wordt afgeschaald, langzaamaan worden de oude modems vervangen voor Docsis 3.1 modems. Het is echt niet dat er onwil is maar zo’n grote migratie heeft gewoon tijd nodig.MatsuMatsu85 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:12:
[...]
Zelf ben ik van KPN overgestapt naar Ziggo omdat KPN niets wilde doen met korting ondanks dat ik ruim 8 jaar klant was. Dus over arrogantie gesproken..
Op de wat mindere upload na kan heb ik niets te klagen over Ziggo. Het is bij ons super stabiel, geen enkele uitval gehad en de algehele TV ervaring via de Next Mini is echt een pak beter dan het beta product wat KPN aan haar klanten durfden te bieden.
Daarnaast is het runnen van een eigen netwerk veel eenvoudiger dan via KPN die nog steeds haar glasvezel netwerk heeft ingericht alsof het een oud DSL netwerk is met PPPoE verbinding. Het aantal modems/ routers die de KPN setting volledig ondersteund (lees RFC4368, MTU 1500) is zeer beperkt kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Laat staan dat je TV fatsoenlijk aan de praat krijgt op je eigen router want dan wordt de spoeling nog dunner. Het aantal fabrikanten die een dubbele VLAN op de WAN poort laten opzetten zijn op één hand te tellen. Over State of the art gesproken

Gaat Ziggo NPO1 UHD ook doorgeven in DVB-C ?
Is het eigenlijk niet zo dat je ontevreden bent met ziggo ? Als je wilt overstappen of een serieuze korting wilt krijgen. En het gevoel hebt dat je veel te veel betaalt.MatsuMatsu85 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:35:
Iets met kop in het zand steken. Als je ziet hoeveel mensen er overstappen is dat niet houdbaar dus arrogant. Je luistert niet naar je klanten doet niks op prijs gebied om dichterbij glasvezel in de buurt te komen. En op gebied van snelheid leggen ze het nu ook af. En ben al jaren een tevreden Ziggo gebruiker, maar ga volgend jaar ook overstappen naar glas of om serieuze korting vragen! Ik heb het gevoel dat ik veel te veel betaal voor wat ik krijg...
[...]
Wat ga je doen als je door overstap of korting nog steeds of weer tevreden bent ?
Ga je dan nog een keer overstappen of korting vragen ?
Ik neem even aan dat je een sneller abonnement hebt dan ik (400/40). En dan denk ik dat ik relatief minder betaal voor mijn gebruik dan jij. Dat sneller relatief goedkoper is boeit mij niet zo. Wel dat ik niet meer betaal dan nodig.
@W1ck1e Ik ben tevreden met Ziggo qua stabiliteit van de verbinding. Prijs kwaliteit ben ik zeer ontevreden. Ik heb nu 800/70. Wellicht is een pakket lager ook interessant... En sowieso bellen met Ziggo volgend jaar...
Dat er nu zoveel mensen overstappen geeft niet per definitie aan dat ze niet tevreden zijn met de upload, dat zijn gewoon aannames die je doet. Dat kan zijn omdat ze prijstechnisch een andere aanbieder hebben of gewoon de concurrent willen uitproberen of slecht signaal hadden of 10.000 andere redenen hebben.MatsuMatsu85 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:35:
[...]
De snelheid is sinds begin 2023 in ieder geval ook op het hoogste abonnement ook al verdubbeld, dat is een toename van 100%. Wat dat betreft luisteren ze wel degelijk dus.
Het is helaas voor de techniek coax ook niet even een gevalletje we zetten de upload wat omhoog, maar ze zullen daar echt zaken voor moeten aanpassen in hun netwerk en dat kost wel wat tijd. Dus logisch dat ze hier wel markt onderzoeken voor doen en niet laten leiden door een Tweakers forum waar een paar klagen dat ze hogere upload snelheid willen.
Ik heb geen officieel statement vanuit Ziggo gezien, maar als je het World Wide Web kunt geloven dan doen volgens mij zo goed als alle providers het en in ieder geval Ziggo.dolopfriet schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:25:
Gaat Ziggo NPO1 UHD ook doorgeven in DVB-C ?
[ Voor 10% gewijzigd door SirMemeAlot op 28-05-2024 09:11 ]
Het is geen administratieve beperking bij Ziggo, een D3.1 netwerk heeft ook nog steeds relatief weinig upload beschikbaar. Sommige wijken hebben 2 ODFMA kanalen tegenwoordig en dat is al nodig op basis van load. In D3.0 staan de volgende getallen mij bij, over 500modems (een wijknet) was 225Mbit upload te verdelen. En dat is/was dan de absolute technische max, als je daar teveel van weggeeft aan gebruikers dan krijg je file op het netwerk.MatsuMatsu85 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:12:
[...]
Ziggo is juist de partij die al jaren veel korting geeft bij opzeggingen, daar maken ze al jaren ruimte voor. Kijk naar een Delta en hun nieuwe TV/Internet prijzen

Qua upload, ik heb nu een jaartje Ziggo en ik mis de upload van KPN glas geen enkele dag. Ik doe ook niet veel met grote bestanden, ik ben wel een stabiliteits junk. En KPN glas heeft 1 glitch (onderhoud) gehad in 1,5 jaar tijd, bij Ziggo heb ik elke 14 dagen microgliches met ODFMA verstoringen in de upstream. De glitches hebben een doorlooptijd van 2-3 minuten en dan stop TV ook/buffering. Ze zijn er heel veel tijd aan kwijt en doen echt hun best om e.a. op te lossen, zoals elk huis in de wijk na te meten op storingsbronnen, langdurige metingen.
Omdat ik zo graag meet en monitor is de stabiliteit voor mij misschien een reden om weer terug te gaan naar glas.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie