Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt ook van je regio af. Hier in Den Haag (www.ziggo.nl/indenhaag) krijg je op een 1 jarig contract 9 maanden 50procent en op een 2 jarig contract 12 maanden 50procent korting (plus die zenderpakketten).

Dat is gemiddeld dus 25 procent korting (zonder inflatie etc. met alle gedoe dat die korting dan niet goed berekend wordt als er inflatie/verhoging bij komt).

Uiteindelijk ben je het voordeligste door elk jaar over te stappen. Zeker als je glasvezel of snelle DSL hebt kan dat natuurlijk eenvoudig. En sommigen sluiten een Ziggo contract op de naam en rekeningnr. van hun partner af om nieuwe klanten korting te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:34:
Hangt ook van je regio af. Hier in Den Haag (www.ziggo.nl/indenhaag) krijg je op een 1 jarig contract 9 maanden 50procent en op een 2 karig contract 12 maanden 50procent korting (plus die zenderpakketten).

Dat is gemiddeld dus 25 procent korting (zonder inflatie etc. met alle gedoe dat die korting dan niet goed berekend wordt als er inflatie/verhoging bij komt).

Uiteindelijk ben je het voordeligste door elk jaar over te stappen. Zeker als je glasvezel of snelle DSL hebt kan dat natuurlijk eenvoudig. En sommigen sluiten een Ziggo contract op de naam en rekeningnr. van hun partner af om nieuwe klanten korting te krijgen..
Wat handig die link! Ik kan dan wel mijn postcode ingeven en blijf de 9 maanden korting zien. Mocht ik er telefonisch niet uitkomen (ik zit nu bij Odido, maar voor nieuwe woning wil ik wel weer terug naar Ziggo), dan gebruik ik deze link. Hopelijk wordt mijn bestelling dan niet geannuleerd. :)

Over dat laatste lees ik wel wel vaker. Bijzonder dat Ziggo daar (nog) geen controle op uitvoert. Van een adres moet je nog apparatuur retour terwijl je al nieuwe toestuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:03
itsalex schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:09:
er schijnt iets van een issue te zijn in de software bij Ziggo en een eigen modem,
Even een tipje van mijn kant: heb je al eens overwogen om een Ziggo modem te gebruiken? Dan ben je van alle problemen af!

Ik snap echt niet waarom mensen een eigen modem willen hebben. Ja, open standaarden, eigen apparatuur, vrije keuze, heel leuk. Maar wat schiet je ermee op? Doe jezelf een groot plezier en laat Ziggo een modem leveren. Als jij je 1 Gbps niet haalt (geen idee waarvoor je denkt dat nodig te hebben, maar daar gaat deze discussie niet over), dan lost Ziggo dat op, zonder dat jij hoofdpijn krijgt.

En als je een Ziggo modem hebt, dan wel in bridge (laten) zetten en op je eigen netwerkapparatuur aansluiten. Wat ik begrijp heel goed dat je Ziggo niet je LAN toevertrouwt, dat zou elke tweaker eigenlijk moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ikweethetbeter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:56:
[...]

Even een tipje van mijn kant: heb je al eens overwogen om een Ziggo modem te gebruiken? Dan ben je van alle problemen af!

Ik snap echt niet waarom mensen een eigen modem willen hebben. Ja, open standaarden, eigen apparatuur, vrije keuze, heel leuk. Maar wat schiet je ermee op? Doe jezelf een groot plezier en laat Ziggo een modem leveren. Als jij je 1 Gbps niet haalt (geen idee waarvoor je denkt dat nodig te hebben, maar daar gaat deze discussie niet over), dan lost Ziggo dat op, zonder dat jij hoofdpijn krijgt.

En als je een Ziggo modem hebt, dan wel in bridge (laten) zetten en op je eigen netwerkapparatuur aansluiten. Wat ik begrijp heel goed dat je Ziggo niet je LAN toevertrouwt, dat zou elke tweaker eigenlijk moeten doen.
Omdat het Ziggo modem heel beperkt is? Dat jij niet snapt waarom betekend niet dat er geen legio aan legitieme redenen zijn. Dan is jouw kennis wellicht te beperkt.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@CrankyGamerOG
Heb je mijn hele bericht wel gelezen?

Ik heb het over een modem. Die moduleert en demoduleert. That's it.

Ik denk dat jij het over een router hebt. Dat is iets anders. Als je mijn bericht helemaal hebt gelezen, zie je dat ik wel pleit voor een eigen router. En zodra je je Ziggo modem-router (want dat zijn die dingen eigenlijk) in de bridge mode zet, dan zijn het modems zonder router. Je moet dan een (eigen) router hebben om er iets mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ikweethetbeter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:02:
@CrankyGamerOG
Heb je mijn hele bericht wel gelezen.

Ik heb het over een modem. Die moduleert en demoduleert. That's it.

Ik denk dat jij het over een router hebt. Dat is iets anders. Als je mijn bericht helemaal hebt gelezen, zie je dat ik wel pleit voor een eigen router. En zodra je je Ziggo modem-router (want dat zijn die dingen eigenlijk) in de bridge mode zet, dan zijn het modems zonder router. Je moet dan een (eigen) router hebben om er iets mee te kunnen doen.
Het modem doet ook de routering, of je zet hem in bridge, dan is het een ander verhaal.
En dan nog zit je met het PUMA6 geneuzel.

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-05-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:02:
Het modem doet ook de routering, of je zet hem in bridge, dan is het een ander verhaal.
Tip: lees mijn hele bericht waar jij op reageert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ikweethetbeter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:04:
[...]

Tip: lees mijn hele bericht waar jij op reageert...
TIP, doe wat meer kennis op. *kuch* PUMA6 *kuch*

bijv:
https://community.ziggo.n...-door-puma-6/td-p/1020064

[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-05-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:57:
Omdat het Ziggo modem heel beperkt is? Dat jij niet snapt waarom betekend niet dat er geen legio aan legitieme redenen zijn. Dan is jouw kennis wellicht te beperkt.
Ik denk dat jouw leesvaardigheid wat beperkt is.

Ja, er zijn miljoenen redenen om een eigen router te kiezen. Een eigen modem? Niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ikweethetbeter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat jouw leesvaardigheid wat beperkt is.

Ja, er zijn miljoenen redenen om een eigen router te kiezen. Een eigen modem? Niet doen!
Ga je weer, LEES eens eerst wat ik over PUMA6 zeg.
Meneer de betweter.

En ja je kan een UBEE krijgen die geen puma6 heeft, klopt, maar standaard ben je de lul.

[ Voor 11% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-05-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:04:
TIP, doe wat meer kennis op. *kuch* PUMA6 *kuch*
Ja, die opmerking had je er later bij gezet. Intel Puma is een beroerde chipset. Is Ziggo grotendeels vanaf gestapt. Vraag een Ubee. Dan heb je gegarandeerd een goed modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ikweethetbeter schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Ja, die opmerking had je er later bij gezet. Intel Puma is een beroerde chipset. Is Ziggo grotendeels vanaf gestapt. Vraag een Ubee. Dan heb je gegarandeerd een goed modem.
Klopt, maar je krijgt standaard nog de troep van Ziggo, je moet zelf weer tijd en moeite erin steken om een ander modem te krijgen, en dat heeft ook jaren geduurd voordat Ziggo het uberhaupt erkende.

Al dat gezeik heeft mensen bewogen om zelf modems te gaan aanschaffen, en i dont blame them.

Ik snap je punt wel, maar Ziggo is nou niet bepaald een partij die lekker meedenkt met zn klanten ook als er bewezen dingen fout zitten, dan gaan er nog jaren overheen.

[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-05-2024 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Da's die Puma6 die ook in de Fritzboxen zit toch? ;) Want AFAIK zijn allle Ziggo geschikte vrij te kopen modems juist gebaseerd op een Puma chipset.

Terwijl de Ziggo Sagemcom & Ubee UBC1318 juist geen Puma bevatten.
Als je problemen hebt met Puma dus gewoon regelen dat je een modem zonder Puma krijgt. Voorheen kreeg je dan met veel praten de zakelijke Ubee UBC1318. Tegenwoordig is de Sagemcom sowieso de defacto standaard dus zal het wel iets makkelijker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
Wat is dat voor schijnheilige gedoe bij Ziggo? Kan nergens mijn eind datum van contract vinden in mijnziggo is dit bewust zo gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:11
MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:51:
Wat is dat voor schijnheilige gedoe bij Ziggo? Kan nergens mijn eind datum van contract vinden in mijnziggo is dit bewust zo gedaan?
Wellicht ben je gewoon contractvrij en heb je enkel een maand opzegtermijn? Ziggo heeft wel vaker producten zonder jaarcontract, hoeft niet meteen "schijnheilig" te zijn he :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@Andros Heb de mail gevonden van bestelling destijds. Wel schijnheilig zit nog tot Feb 2025 bij Ziggo en dit is met geen mogelijkheid ergens terug te vinden in mijn Ziggo. Eind van dit jaar maar is bellen voor flinke korting. Anders toch maar over naar glasvezel of er moet echt wat gaan gebeuren op prijsvlak en/of snelheid... Maar Ziggo kennende zal er wel niks gebeuren...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:31

Mr. Freeze

¡GO!

MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:00:
@Andros Heb de mail gevonden van bestelling destijds. Wel schijnheilig zit nog tot Feb 2025 bij Ziggo en dit is met geen mogelijkheid ergens terug te vinden in mijn Ziggo. Eind van dit jaar maar is bellen voor flinke korting. Anders toch maar over naar glasvezel of er moet echt wat gaan gebeuren op prijsvlak en/of snelheid... Maar Ziggo kennende zal er wel niks gebeuren...
Je kon niet meer herinneren dat je drie maanden geleden een nieuw contract bent aangegaan? :)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@Mr. Freeze Nee is een langer lopend contract vandaar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:36
Wij hebben sinds kort ook de mogelijkheid voor glasvezel (Delta & Odido en nog een aantal andere partijen).

Ook ik overweeg over te stappen naar glasvezel. Eerst nog even contact gehad met Ziggo of ze nog wat korting konden geven. Ik heb een aanbod ontvangen van 9 maanden €20 korting (contract voor 12 maanden). Gezien onze jarenlange positieve ervaringen met (Internet & TV) Ziggo blijven we voorlopig nog even bij deze club.

Het is overigens wel fijn dat we nu de keuze hebben. Over 11 maanden maar weer eens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:28

DON PAPA

Tweaker-fan

MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:00:
dit is met geen mogelijkheid ergens terug te vinden in mijn Ziggo.
In de "Mijn Ziggo" app is het inderdaad nergens terug te vinden, maar via de browser bij "Mijn Ziggo" zou je het volgens mij wel kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@DON PAPA Ook daar kan ik het niet vinden, geen idee onder welk menu ze het verstopt hebben of bewust niet laten zien 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 18:28

DON PAPA

Tweaker-fan

Vroeger stond het bij: Producten => Bekijk contractinformatie => Je contractgegevens Einddatum.

Ik kan het niet meer inzien, omdat ik geen Ziggo klant meer ben. Maar het zou ook goed kunnen dat ze het daar ook weg hebben gehaald, ik heb geen idee...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 10-05-2024 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:48:
@DON PAPA Ook daar kan ik het niet vinden, geen idee onder welk menu ze het verstopt hebben of bewust niet laten zien 🤔
In de app kan ik het ook niet vinden. In een reguliere browser inderdaad: Producten > Bekijk contractinformatie.

Als je ingelogd bent kan je ook direct linken naar:

https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/gegevens/contract

Ziggo wint er niets mee om het bewust niet te laten zien of te verstoppen dus laten we die complottheorie maar gelijk achter ons laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@Jay-B Ok bedankt heb het nu gevonden via je directe link (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:43
Ben al sinds begin februari bezig om mijn abonnement te verhogen qua snelheid, ben nu 6 contracten verder en nog steeds niets. Begin ergens wel woest te worden, ik heb iemands naam wel genoteerd en die laat het escaleren maar er schijnt iets van een issue te zijn in de software bij Ziggo en een eigen modem, fijn dan. Krijg ondertussen steeds meer korting maar verder dan 650 Mbit/s download kom ik niet en dat al 3 maanden lang terwijl ik naar het dubbele zou moeten gaan.
Dit is de laatste poging en anders dan maar naar KPN glasvezel helaas of iets alternatiefs maar liefst wel boven de 1 Gbit/s download ergens, upload leuk voor die ene keer maar heb dat niet constant nodig. TV gaat wel een ding worden maar ja dan maar naar Canal of zo want ik kijk via Apple TV en dat werkt bij Ziggo, nou ja zeg maar prima.
Iets om over na te denken: hoe hoog is de korting die je nu krijgt? 650 Mbit/s is een flinke snelheid. De meesten hebben aan 200-400 Mbit/s zeker al genoeg. Dus als het snel genoeg is (1GB ga je bij gewoon gebruik het verschil niet echt bij merken) en de korting is bijvoorbeeld 10,- euro per maand, dan zou ik hem heelijk met korting blijven gebruiken op deze snelheid, tot de korting weer stopt.

NB. als je Ziggo modem niet al in Bridge staat en je een eigen Router hebt, dan kan je als test sowieso even de Wifi op je Ziggo modem uitzetten (of als test in ieder geval de 5Ghz uitzetten) zodat dit je eigen router niet stoort. Het Ziggo modem zal zich ook dan weer "smart" willen gedragen en zich gaan aanpassen aan de nieuwe situatie, maar de volgende dag zou je snelheid er op je eigen router duidelijk op vooruit gegaan moeten zijn. Dan je Ziggo modem zsm. in bridge laten zetten.

En meet je de snelheid wel bedraad? Draadloos moet zowel je eigen router als je toestel deze hogere snelheden draadloos kunnen verwerken. En dat nog los van storing op de frequentiebanden door buren met WiFi etc.

Met de posts hierboven er bij genoeg om over na te denken hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:27
Goedemiddag;,

Vanmiddag contact verlenging gedaan bij Ziggo ondanks mijn onlangs aangesloten glasvezel van Freedom.

Leuke deal met Ziggo gemaakt via de telefoon en bevestigingsvoorstel via mail ontvangen.

Tot zover tot in de puntjes geregeld (wat mijn ervaring tot nu ook was ..._).

Nu ontvang ik het contact met als mailtekst dat de kosten per juni 2024 € 1,50 per maand omhoog gaan en bellen ook nog met een bedrag.

Daar was met geen woord over gesproken! :-(

Dus maar even weer gebeld en krijg te horen dat dit voor iedereen geld oude contacten en nieuwe klanten,
ondanks dat daar met geen woord over gesproken is. Het gaat mij helemaal niet om die € 1,50 maar de manier van communiceren en een slecht oplossend vermogen.

De prettige deal geeft nu plotseling een nare smaak.

De volgende keer maar even goed bedenken of ik met Ziggo verder ga.

Snap nu wel dat ze veel markt verliezen met deze manier van communiceren.

zo mijn frustratie is er even uit.

fijne dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brownyster schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:40:
Goedemiddag;,

Vanmiddag contact verlenging gedaan bij Ziggo ondanks mijn onlangs aangesloten glasvezel van Freedom.

Leuke deal met Ziggo gemaakt via de telefoon en bevestigingsvoorstel via mail ontvangen.

Nu ontvang ik het contact met als mailtekst dat de kosten per juni 2024 € 1,50 per maand omhoog gaan en bellen ook nog met een bedrag.

Dus maar even weer gebeld en krijg te horen dat dit voor iedereen geld oude contacten en nieuwe klanten,
ondanks dat daar met geen woord over gesproken is. Het gaat mij helemaal niet om die € 1,50 maar de manier van communiceren en een slecht oplossend vermogen.

fijne dag.
Jeps de jaarlijkse verhoging ontkom je niet aan. Wat hebben ze je geboden als deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:43
Goedemiddag;,

fijne dag.
Je kan nog even naar de voorwaarden kijken. Meestal heb je namelijk bij Ziggo nog 2 weken bedenktijd in je contractvoorstel staan. Ik weet alleen niet hoe dat nu gaat: of dit alleen nog bij verkoop langs de deur/online gaat of ook telefonisch.

Dus als je er echt nog vanaf wilt.....kan je altijd nog even kijken.

Want je frustratie snap ik volledig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedemiddag;,

fijne dag.
Welke deal heb je gemaakt? 9 maanden 50% korting bij 1 jaar contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:57

rvk

Ja, de indexering staat los van de afgesproken korting.
Je had natuurlijk die €1,50 als extra korting op je korting kunnen vragen.

Ik ben eigenlijk benieuwd... heeft iemand wel eens een korting gekregen die anders is dan hele tientjes of een veelvoud van 5 euro? B.v. €21,50 ?

Mijn laatste korting was 9mnd €20 korting.
Volgende keer dus maar voor minimaal €25 gaan wegens indexering :P (maar ik schiet voor €30).

[ Voor 3% gewijzigd door rvk op 10-05-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ucsdcom schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:32:
[...]

Iets om over na te denken: hoe hoog is de korting die je nu krijgt? 650 Mbit/s is een flinke snelheid. De meesten hebben aan 200-400 Mbit/s zeker al genoeg. Dus als het snel genoeg is (1GB ga je bij gewoon gebruik het verschil niet echt bij merken) en de korting is bijvoorbeeld 10,- euro per maand, dan zou ik hem heelijk met korting blijven gebruiken op deze snelheid, tot de korting weer stopt.

NB. als je Ziggo modem niet al in Bridge staat en je een eigen Router hebt, dan kan je als test sowieso even de Wifi op je Ziggo modem uitzetten (of als test in ieder geval de 5Ghz uitzetten) zodat dit je eigen router niet stoort. Het Ziggo modem zal zich ook dan weer "smart" willen gedragen en zich gaan aanpassen aan de nieuwe situatie, maar de volgende dag zou je snelheid er op je eigen router duidelijk op vooruit gegaan moeten zijn. Dan je Ziggo modem zsm. in bridge laten zetten.

En meet je de snelheid wel bedraad? Draadloos moet zowel je eigen router als je toestel deze hogere snelheden draadloos kunnen verwerken. En dat nog los van storing op de frequentiebanden door buren met WiFi etc.

Met de posts hierboven er bij genoeg om over na te denken hoop ik.
Met de snelheid valt te leven maar vanwege de korting is het verschil minimaal dus waarom dan niet één stap hoger? Mijn netwerkapparatuur/PC's zijn allemaal al voorzien van 2.5Gbit/s aansluitingen en alsmede Unifi 7 Pro WiFi punt met daarbij behorende standaard. Ook alle apparatuur is aangepast voor hogere snelheden, ook mijn bekabeling is grotedeels al naar CAT7 geupgrade. Voor printers/telefoons etc. laat ik de oude CAT5e bekabeling liggen want dat is toch niet heel spannend.
De Fritzbox gebruik ik ook als Dect telefooncentrale, DDNS, VPN passtrough, open ports, DVB-C streamer, faxlijn en nog een aantal andere voorzieningen.

Via zowel bedraad als draadloos haal ik max 650 Mbit/s en de Fritzbox laat ook maar 650 Mbit/s down zien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schijnt iets van een issue te zijn in de software bij Ziggo en een eigen modem
Werkt de snelheid wel met het modem van Ziggo? Dan kan er iig uitgesloten worden of het in de route richting je aansluiting zit of aan je fritzbox ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 22:22
Blijkbaar wil Ziggo toch nog een onaangekondigde snelheidsverhoging doen. Krijg net een mailtje hierover:

"We werken elke dag aan de capaciteit van ons netwerk en binnenkort verhogen we kosteloos de internetsnelheid voor onze klanten. Dit betekent dat je downloadsnelheid omhooggaat van 600 Mbit/s naar 800 Mbit/s. Je uploadsnelheid van 70 Mbit/s blijft gelijk. Verder verandert er niets aan je contract, het is een cadeautje voor jou."

Dit is dan Ziggo zakelijk wat nu 600/70 is, en naar 800/70 gaat. Alleen die upload had van mij ook wel omhoog gemogen. Download is toch snel zat op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@John767 Ja krijg hem net ook binnen. Teleurstellend weer van Ziggo. Had de upload dan naar 100mbit gebracht... Gemiste kans weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier gaat het ook ongevraagd omhoog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ulECunCC5IhEuaTSm5ooOeg7OY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/toBJHeCCaU2zesZQCuSHYaA4.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
MatsuMatsu85 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:06:
@John767 Ja krijg hem net ook binnen. Teleurstellend weer van Ziggo. Had de upload dan naar 100mbit gebracht... Gemiste kans weer...
Dat inderdaad, upload had best 100mbit mogen worden. Ze stappen nu dus alweer af van minimaal 10/1 verhouding.

Als alle werkzaamheden hier goed gaan, kan ik richting einde van het jaar naar glasvezel. En of dat Ziggo blijft of een ander, dat zie ik dan wel weer. En ja, Ziggo gaat in Edam-Volendam via glasvezel leveren, met down/up gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
njitter schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:13:
[Afbeelding]
offtopic:
Ben ik de enige die het lelijk vind als er een openingsaanhalingsteken wordt misbruikt als apostrof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:27:
[...]

offtopic:
Ben ik de enige die het lelijk vind als er een openingsaanhalingsteken wordt misbruikt als apostrof?
ik zie hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
“Doe ‘m er na 60 seconde weer in...”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:39:
[...]

“Doe ‘m er na 60 seconde weer in...”
once seen it cannot be unseen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-U_7jn10H8DuP1qi8CiwSw3vtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GIm0CNRzhIHSGwyPZnbOY0JT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het had logischer en duidelijk geweest als er gewoon 'de stekker' stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:27
ucsdcom schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:32:
[...]

Je kan nog even naar de voorwaarden kijken. Meestal heb je namelijk bij Ziggo nog 2 weken bedenktijd in je contractvoorstel staan. Ik weet alleen niet hoe dat nu gaat: of dit alleen nog bij verkoop langs de deur/online gaat of ook telefonisch.

Dus als je er echt nog vanaf wilt.....kan je altijd nog even kijken.

Want je frustratie snap ik volledig!
De deal was 9 maanden 10 euro korting (prima) en 12 maanden film 1/2/3/4 gratis.

Wat mij betreft prima deal, daarnaast snelheid op light gezet (10 euro minder betalen).

Ze konden helemaal NIETS doen aan die verhoging van € 1,50

En ja .. ik kon er natuurlijk wel van af .. maar dat was (nu) nog niet de bedoelling.,

Word voor de volgende keer wel een dingetje voor mij dus mogelijk neem ik na pak 40 jaar wel afscheid van Ziggo maar dan zoek ik de tv zaken voor die tijd even goed uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:46
[Afbeelding]
Hier ook gehad wel jammer inderdaad dat de upload niet naar 100 gaat..

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HKLM_ @John767 @njitter @MatsuMatsu85 Hebben jullie een zakelijk of "regulier" contract ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:15:
@HKLM_ @John767 @njitter @MatsuMatsu85 Hebben jullie een zakelijk of "regulier" contract ?
regulier. Hoewel Ziggo wel steeds probeert om het om te zetten naar Zakelijk vanwege een KVK op ons adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@W1ck1e Een zakelijk contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
@W1ck1e Zakelijk contract, want toch kantoor.

Thuis is wel consument. Gaat Start XXL met 400/40 ook nog omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
John767 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:37:
@W1ck1e Zakelijk contract, want toch kantoor.

Thuis is wel consument. Gaat Start XXL met 400/40 ook nog omhoog?
Jij kunt gedachten lezen, ik weet het nog niet. Ik zou het wel willen. Meer ruimte om te downgraden (als Start zelf ook weer sneller wordt) ;)

even over ziggo tv:
bij het terugkijken van bijvoorbeeld "renze" van afgelopen vrijdag, of "beste kijkers" van gisteren. Beide van rtl4. Kan ik ook tijdens het programmadeel niet vooruit skippen alsof het een reclame deel is (er verschijnt ook in beeld "kijk verder na de reclame"). Natuurlijk zit een programma op een commerciele zender vol met reclame, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Bij "renze" heb ik dit probleem op de chromecast maar ook op de next (niet de mini). "beste kijkers" heb ik alleen maar getest op de chromecast (en daar het probleem). Dit lijkt mijn niet een probleem dat te maken heeft met de hardware (helpdesk geeft aan "haal de next even van de stroom"). Het lijkt mij dat dit een fout is met "tag-jes" van begin en einde van reclame blokken.

Vraag: hebben jullie dit ook ?

[ Voor 52% gewijzigd door W1ck1e op 13-05-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
W1ck1e schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:15:
Ik heb een regulier contract, maar zou iets meer upload fijn vinden ivm mijn cloud werkzaamheden.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 10:45
Ik hoop dat Internet Start naar 40mbit upload gaat. Dan kan ik gelijk mijn StartXXL downgraden. De enige reden dat ik die heb, is de hogere uploadsnelheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
MrImpulsive schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:14:
Ik hoop dat Internet Start naar 40mbit upload gaat. Dan kan ik gelijk mijn StartXXL downgraden. De enige reden dat ik die heb, is de hogere uploadsnelheid.
Ik lees op het ziggo forum dat het alleen om de huidige complete pakketten gaat momenteel en deze naar het max pakket worden omgezet om complete uit te faseren per “vandaag” https://community.ziggo.n...2024/td-p/1328054/page/21
Hi all,

De snelheidsverhoging betreft de snelheden van Internet Complete en Internet Max.
Internet Complete zal vanaf 13 mei, vandaag dus, Internet Max worden genoemd.
De snelheid van Internet Max wordt 750 Mbit/s down en 60 Mbit/s up.

Bij de overige pakketten wijzigt de snelheid niet. Alle Internet Complete en Internet Max klanten worden 1 op 1 geïnformeerd de aankomende dagen.

[ Voor 36% gewijzigd door HKLM_ op 13-05-2024 16:21 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 10:45
HKLM_ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:19:
[...]

Ik lees op het ziggo forum dat het alleen om de huidige complete pakketten gaat momenteel en deze naar het max pakket worden omgezet om complete uit te faseren per “vandaag” https://community.ziggo.n...2024/td-p/1328054/page/21

[...]
Ah, helaas dan! Maar bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[Afbeelding]
Dan komt kwam volgende vorige maand de aankondiging voor de jaarlijkse verhoging.
*edit, thx @RobertMe

[ Voor 5% gewijzigd door desmond op 13-05-2024 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
HKLM_ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:30:
Ik heb een regulier contract, maar zou iets meer upload fijn vinden ivm mijn cloud werkzaamheden.
Leuk, maar dan moeten ze de upload van Giga/Elite weer verhogen... en dat houden ze nu op max 100.
Twee pakketten met dezelfde uploadsnelheid? No way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
desmond schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:00:
[...]

Dan komt volgende maand de aankondiging voor de jaarlijkse verhoging.
Geen Ziggo klant zeker? ;)

Want die aankondiging is er al een maandje terug geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HKLM_ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:19:
[...]

[...]
Dat is er straks toch een groot gat tussen 750 en 200?
Ik begrijp dat er vanuit commercieel oogpunt van alles gedaan wordt om klanten binnen te halen/behouden. Maar die hoge snelheden heeft menig consument toch niet nodig? Bij 2 of 3 gelijktijdige streams is het 200 abo toch ook meer dan voldoende? Of voor thuiswerken (teams, etc) zal voor menigeen dit abo volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:28:
[...]

Dat is er straks toch een groot gat tussen 750 en 200?
Ik begrijp dat er vanuit commercieel oogpunt van alles gedaan wordt om klanten binnen te halen/behouden. Maar die hoge snelheden heeft menig consument toch niet nodig? Bij 2 of 3 gelijktijdige streams is het 200 abo toch ook meer dan voldoende? Of voor thuiswerken (teams, etc) zal voor menigeen dit abo volstaan.
In dat gat tussen 200 en 750 is zelfs ruimte voor een snelheid van 400 Mbit. Gelukkig is dat abonnement er ook. Met de naam "Start xxl" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:35:
[...]
In dat gat tussen 200 en 750 is zelfs ruimte voor een snelheid van 400 Mbit. Gelukkig is dat abonnement er ook. Met de naam "Start xxl" ;)
Oh verkeerd gegeven. XXL blijft natuurlijk bestaan. Ik dacht dat Complete 400 was, maar dat is ondertussen een oud abo.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 13-05-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:18:
[...]

-knip-

Want die aankondiging is er al een maandje terug geweest.
'k Heb de aankondiging gelezen maar ben nog niet benaderd door Ziggo dat er een inflatiecorrectie komt. Geen mail, ook nog geen info op de factuur van april (mei factuur moet hier nog komen).

Kan dus zijn dat klanten die niet dagelijks Tweakers of de Ziggo community volgen, niet weten dat er 1 juli een inflatiecorrectie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
CreativeS schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:04:
[...]

Leuk, maar dan moeten ze de upload van Giga/Elite weer verhogen... en dat houden ze nu op max 100.
Die zou eigenlijk toch ook gewoon omhoog moeten naar 300 of 500 ofzo icm 1000 down. De huidige verhoudingen slaan nergens op wat mij beteft.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
HKLM_ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:27:
Die zou eigenlijk toch ook gewoon omhoog moeten naar 300 of 500 ofzo icm 1000 down. De huidige verhoudingen slaan nergens op wat mij beteft.
Maar dat zei je er niet bij... ;)

Toen we nog KPN FTTH hadden was 200/200 de sweetspot voor ons. 500/500 en 1000/1000 was overkill.
We zijn inmiddels op de helft qua upload :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 08:43
CreativeS schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:04:
[...]

Zakelijk staat het al weer ruim een half jaar op 120Mbit, het lijkt op hun netwerk mogelijk te zijn hoger te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Waarom eigenlijk niet substantieel meer upload in plaats van meer download? Op zich zou dat toch gewoon moeten kunnen met DOCSIS 3.1?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:35
ocf81 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:33:
Waarom eigenlijk niet substantieel meer upload in plaats van meer download? Op zich zou dat toch gewoon moeten kunnen met DOCSIS 3.1?
Misschien omdat Ziggo nog veel klanten heeft met een docsis 3.0 modems? Heb zelf de Arris TG2492LG-ZG (witte Connectbox) + Ziggo Next Mini, destijds gekregen als vervanging op de Ziggo Mediabox XL. Dat terwijl nieuwe klanten de SmartWifi modem (zwart) van Sagecom kregen.

Zojuist zelf ook modem na 60 seconden herstart, kijken of ik de beloofde 750Mb/s download en 60Mb/s upload haal. Meerdere speedtesten uitgevoerd, waarvan eentje de 60Mb/s upload haalde. Download blijft nog hangen op 500Mb/s, afwachten of dat vanavond/morgen ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:52
ocf81 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:33:
Verwacht eerlijk gezegd dit jaar ook nog wel upgrade van upload later dit jaar of begin volgend jaar aldus mijn glazenbol. Had tijdje geleden in mijn modem 2 OFDMA kanalen, en inmiddels weer 1. Mijn vermoedden is dat ze er een kanaal bij doen straks en de upload snelheid weer een boost kan krijgen.

Vorig jaar ook 2 verhogingen van snelheid gedaan, maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

NeverSettle schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:12:
[...]

Misschien omdat Ziggo nog veel klanten heeft met een docsis 3.0 modems?
Dan vervang je toch de modems van de mensen die dat nodig hebben?
Heb zelf de Arris TG2492LG-ZG (witte Connectbox) + Ziggo Next Mini, destijds gekregen als vervanging op de Ziggo Mediabox XL. Dat terwijl nieuwe klanten de SmartWifi modem (zwart) van Sagecom kregen.
<....>
Ik heb er ook eentje gehad, voor wel twee weken. Daarna gelukkig een Sagecom mogen ontvangen. Beide kunnen echter niet tippen aan de TC7210 die ik eerst had. De TC7210 had een lagere ping en een stabielere verbinding. (maar de Sagecom is wel een verbetering t.o.v. de Compal/Arris, dus dan maar de Sagecom)

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 14-05-2024 14:13 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptkid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05 12:03
Hi all,

Heeft ziggo de snelheden drastische aangepast ?

Ik heb al tijd geen speed test meer gedraait maar ik haal vandaag met het XXL abbo 400/40 een upload van 135 Mbit.

(Download van 250 komt door slechte Wifi door het plafond heen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gliMzlQu4zpzMFB722MyKsS8jN4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jo2nHPBmgooV0GEV9b3RzmTt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2zAzhnRiLWNgj9-JxTPMhYfMmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6PzdiQJn9Kyq9tMC2Hh6LjJV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Scriptkid op 14-05-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scriptkid schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:28:
Hi all,

Ik heb al tijd geen speed test meer gedraait maar ik haal vandaag met het XXL abbo 400/40 een upload van 135 Mbit.

[Afbeelding]
Bij mij 400/40 zoals verwacht. Heb jij zin om te controleren of je iets merkt van de hogere upload zolang je hem hebt ? Met je gemiddelde internet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17
Scriptkid schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:28:
Hi all,

[Afbeelding]
Om dingen uit te sluiten is het verstandig om eerst als het kan bedraad te testen en met een laptop/ telefoon dichtbij je modem zonder grote obstakels. Als daar de snelheden al afwijken van wat je mag verwachten dan kunnen we je verder helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scriptkid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05 12:03
Miki schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Om dingen uit te sluiten is het verstandig om eerst als het kan bedraad te testen en met een laptop/ telefoon dichtbij je modem zonder grote obstakels. Als daar de snelheden al afwijken van wat je mag verwachten dan kunnen we je verder helpen.
Ik heb geen probleem, het werkt zeg maar factor 3,5 beter dan dat het hoordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Doe mij ook maar zo'n wifi verbinding als daarmee/door mijn internet snelheid meer is dan afgesproken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 10:12
Tnx inmiddels gelukt.
Draaide binnen 15 minuten als een zonnetje...
Chris.nl schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:11:
[...]

Voor de volledigheid;

Eigen router, met Docsis 3.1 modem ingebouwd, aansluiten gaat prima zelfstandig/zonder tussenkomst klantenservice.

Ziggo heeft een app. Daarin ga je naar producten -> internet -> dan zie je bij het Ziggo modem -> "Meer info" -> Registreer nieuw modem ->

[Afbeelding]

En je kan de boel omwisselen. Terug naar Ziggo modem is ook zo via app geregeld. Ziggo geeft een tijdsspanne van "enkele uren / in de loop van de dag" maar mijn ervaring is dat je real time kan swappen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:08
Ik kreeg net een e-mail van Ziggo. Omdat ik internet complete heb, gaat mijn internet snelheid omhoog.

Alleen ik heb geen internet complete (meer). Ik heb al een half jaar internet XXL. Ik vind het erg slordig dat ik een e-mail krijg voor iets wat voor mij niet van toepassing is. En het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd en ik met een dode mus wordt “blij” gemaakt.

Je zou zeggen dat ze toch weten wat voor producten hun klanten afnemen…

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Jeroen O schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:21:
Ik kreeg net een e-mail van Ziggo. Omdat ik internet complete heb, gaat mijn internet snelheid omhoog.

Alleen ik heb geen internet complete (meer). Ik heb al een half jaar internet XXL. Ik vind het erg slordig dat ik een e-mail krijg voor iets wat voor mij niet van toepassing is. En het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd en ik met een dode mus wordt “blij” gemaakt.

Export van klanten gemaakt die complete hebben +- half jaar geleden om dit project ingang te zetten nu hebben ze vast die excel gebruikt om te mailen :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17
Scriptkid schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:34:
[...]

Ik heb geen probleem, het werkt zeg maar factor 3,5 beter dan dat het hoordt.
My bad :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:39

Pinobigbird

doesn't share food!

Jeroen O schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:21:

Heb exact hetzelfde. Slordig idd

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06

ArCadE

No banana available

[...]

Misschien omdat Ziggo nog veel klanten heeft met een docsis 3.0 modems? Heb zelf de Arris TG2492LG-ZG (witte Connectbox) + Ziggo Next Mini, destijds gekregen als vervanging op de Ziggo Mediabox XL. Dat terwijl nieuwe klanten de SmartWifi modem (zwart) van Sagecom kregen.

Zojuist zelf ook modem na 60 seconden herstart, kijken of ik de beloofde 750Mb/s download en 60Mb/s upload haal. Meerdere speedtesten uitgevoerd, waarvan eentje de 60Mb/s upload haalde. Download blijft nog hangen op 500Mb/s, afwachten of dat vanavond/morgen ook zo is.
Hier na een herstart ook nog niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:08
Pinobigbird schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:42:
[...]

In het mailtje staat ook een linkje waarmee je aan kunt even wat je van de e-mail vindt. Ik heb daarmee wat terugkoppeling gegeven. Maar ik verwacht er verder geen reactie op te krijgen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:43:
[...]
...
even over ziggo tv:
bij het terugkijken van bijvoorbeeld "renze" van afgelopen vrijdag, of "beste kijkers" van gisteren. Beide van rtl4. Kan ik ook tijdens het programmadeel niet vooruit skippen alsof het een reclame deel is (er verschijnt ook in beeld "kijk verder na de reclame"). Natuurlijk zit een programma op een commerciele zender vol met reclame, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Bij "renze" heb ik dit probleem op de chromecast maar ook op de next (niet de mini). "beste kijkers" heb ik alleen maar getest op de chromecast (en daar het probleem). Dit lijkt mijn niet een probleem dat te maken heeft met de hardware (helpdesk geeft aan "haal de next even van de stroom"). Het lijkt mij dat dit een fout is met "tag-jes" van begin en einde van reclame blokken.

Vraag: hebben jullie dit ook ?
Dit probleem is spontaan (zonder aktie van mij) verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:49
Vanmorgen bekende mail van Ziggo betreffende de snelheidsverhoging, staat ook bij mijnziggo al aangegeven.
Ik zou ook de snelheidsverhoging hebben gehad maar na meerdere resets van het modem nada dus.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Misschien kan hier iemand mij de juiste weg op sturen.

Ik, als niet klant, ontvang (ondanks een actieve registratie op postfilter) ongewenste post van Ziggo. Ik wil hierover een klacht indienen.

De enige contactmogelijkheid die ik op de website zie is het (betaalde) telefoonnummer.
Wanneer ik dat nummer bel is 'een klacht indienen' of 'overige vragen' geen optie in het keuzemenu. Dus kies is voor opzeggen, overig product opzeggen, maar hierna wordt er doodleuk opgehangen voordat ik een medewerker aan de lijn krijg.

Hoe kan ik wel in contact komen met dit bedrijf, @VodafoneZiggo ?

[ Voor 17% gewijzigd door Stevie-P op 15-05-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 20:19

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Het lijkt er op dat de upload voor Elite klanten is aangepast.
Ik zag net dat m'n offsite backup met meer dan 100 Mbit/s draaide, en op de EdgeRouter zie ik dat ik een upload van 135 Mbit haal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44efdfvUUscdvG41J9t9kjZmkrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eJq2JEanUdQ7bXWGB4mFzgfr.png?f=fotoalbum_large
Toch weer iets.

-edit- heel apart, via speedtest max ik toch weer uit op 100mbit, maar met een offsite backup naar een KPN glas aansluiting haal ik effectief 13 tot ruim 15 MB per seconde :?

[ Voor 14% gewijzigd door MarcelG op 15-05-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:47
Ik heb mijn modem een reboot gegeven en even gekeken in de config, maar upload staat nog steeds op 100mbit hier bij Elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:47
Hier ook niks veranderd, Downloaden 1033.78 Mbps Uploaden 101.63 Mbps
miss was het eenmalig bij jullie @MarcelG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 20:19

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Daar lijkt het inderdaad op. Blij dat ik toch nog een screenshot kon maken tijdens de glitch.
Heel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Hi @Stevie-P ongewenste post stoppen is je doel, dat doe je hier: https://www.ziggo.nl/klan...cht-van-verzet-geen-klant

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:03
MarcelG schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:37:
Het lijkt er op dat de upload voor Elite klanten is aangepast.
Ik zag net dat m'n offsite backup met meer dan 100 Mbit/s draaide, en op de EdgeRouter zie ik dat ik een upload van 135 Mbit haal.
[Afbeelding]
Toch weer iets.

-edit- heel apart, via speedtest max ik toch weer uit op 100mbit, maar met een offsite backup naar een KPN glas aansluiting haal ik effectief 13 tot ruim 15 MB per seconde :?
Heb je toevallig twee verbindingen op één computer?
Speedtest.net doet met sommige servers een speedtest met beide isps bij elkaar opgeteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:14
Misschien een gekke vraag, maar ik heb sinds een paar dagen last van af en toe wat blokjes als ik TV kijk.
Ik heb 2 meter coax (ooit gekregen van Ziggo) van m'n aansluitpunt naar de TV.
Op de TV gebruik ik DVB-C.

Ik kijk al meerdere jaren zo zonder problemen.
Zou het komen door de zonnestormen van afgelopen dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pilovali schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:39:
Misschien een gekke vraag, maar ik heb sinds een paar dagen last van af en toe wat blokjes als ik TV kijk.

Kan zoveel oorzaken hebben. Kan ook zijn dat er iets veranderd is aan een telefoonmast waardoor die net wat harder straalt op jou kabel. Maar kan net zo goed zijn dat een van de buren zit te storen op de kabel (of daar een antieke kabel gebruikt wordt waar straling van telefonie / .... zo doorheen gaat).

En "ooit gekregen van Ziggo" kan ook 20 jaar terug zijn bv, en dan is die kabel toch echt aan vervanging toe. Omdat die dus niet meer geschikt is naar de huidige standaarden (frequenties die nu gebruikt worden maar toen nog niet. Zowel op het vlak van dat Ziggo nu frequenties gebruikt die ze voorheen niet gebruikten waardoor die buiten spec van de kabel gaat, maar wellicht ook dus frequenties die nu door de ether gaan maar vroeger nog niet waardoor de kabel er mogelijk te min afscherming tegen heeft).
En hetzelfde als voor de kabel geldt uiteraard ook voor de rest. Het AOP (dus de binnenkomende aansluiting), eventuele splitters, wellicht een actieve versterker die niet meer geschikt is of stuk aan het gaan is, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Dat is een beetje het nadeel van dvb-c, als er problemen zijn ben je vaak op jezelf aangewezen, in plaats dat de kabelaar iemand met een DS2500Q, of soortgelijk, langs stuurt om precies te bepalen waar de fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidebo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:45
Pinobigbird schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:42:
[...]

Hier het antwoord van Ziggo op hun mail en mijn vraag.

Goedenavond!

Helaas geldt de pakketwijziging alleen voor klanten met een Internet Compleet pakket. Internet XXL blijft gelijk helaas. Ik durf niet te zeggen waarom je deze mail hebt ontvangen, maar in jouw geval zal er niks worden aangepast.

Mijn excuses voor de verwarring 😞 Ik wens je een fijne avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
RobertMe schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:54:
[...]

Kan zoveel oorzaken hebben. Kan ook zijn dat er iets veranderd is aan een telefoonmast waardoor die net wat harder straalt op jou kabel. Maar kan net zo goed zijn dat een van de buren zit te storen op de kabel (of daar een antieke kabel gebruikt wordt waar straling van telefonie / .... zo doorheen gaat).

En "ooit gekregen van Ziggo" kan ook 20 jaar terug zijn bv, en dan is die kabel toch echt aan vervanging toe. Omdat die dus niet meer geschikt is naar de huidige standaarden (frequenties die nu gebruikt worden maar toen nog niet. Zowel op het vlak van dat Ziggo nu frequenties gebruikt die ze voorheen niet gebruikten waardoor die buiten spec van de kabel gaat, maar wellicht ook dus frequenties die nu door de ether gaan maar vroeger nog niet waardoor de kabel er mogelijk te min afscherming tegen heeft).
En hetzelfde als voor de kabel geldt uiteraard ook voor de rest. Het AOP (dus de binnenkomende aansluiting), eventuele splitters, wellicht een actieve versterker die niet meer geschikt is of stuk aan het gaan is, ....
Kabel is niet ouder dan 5 jaar, AOP is 5 jaar geleden nog vervangen.
Dichtbijzijnde telefoonmast is zo'n 2 km verder op.
Ik hou het in de gaten, als het te irritant is, bel ik Ziggo wel. Zo vaak kijk ik toch geen TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:52
hcQd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:04:
Dat is een beetje het nadeel van dvb-c, als er problemen zijn ben je vaak op jezelf aangewezen, in plaats dat de kabelaar iemand met een DS2500Q, of soortgelijk, langs stuurt om precies te bepalen waar de fout zit.
Je kan altijd een extra service monteur laten langskomen, 40 euro voor 1e half uur. Niet perse heel duur.

https://www.ziggo.nl/klan...n-storing/servicemonteur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 15:16
Als je TV de optie heeft, controleer dan bij je TV signaalontvangst/diagnose of daar problemen met de ontvangst worden aangegeven?
De kwaliteit moet normaal 100% zijn zonder fouten.
Je kabels/stekkers natuurlijk ook controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Yep, hadden wij gisteren en eergisteren. Daarvoor en vandaag nergens last van. En ja, die kabels worden niet ineens slechter in een aantal dagen. Nog geen 2 jaar oud, KOKA 9TS en AOP is dit jaar nieuw geplaatst. Signaalwaarden perfect. 0.0dBmV tot en met 0.4dBmV. Het was heel vreemd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autarky
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-05 11:56
Ziggo frustratie.. Ik werd laatst door Ziggo gebeld of ik tevreden was met mijn internet van hun. Mijn antwoord was dus: Nee, want Wifi werkt ondanks de WifiBoosters niet goed.

Het probleem zou met de nieuwe modem EN een extra WifiBooster zijn opgelost. Eenmaal ik deze binnen kreeg bleek dit weer zo'n modem (Sagemcom) met slecht bereik te zijn.
Krijg ik telefonisch te horen dat de WifiBoosters icm de Sagemcom niet ideaal zijn want de modem heeft WiFi 6... Ik zou beter naar de SmartWiFi pods kunnen gaan voor 2,50 euro extra per maand OF de nieuwe mesh pods, die zijn speciaal voor WiFi 6 maar alleen voor nieuwe klanten. Maandelijks bijbetalen voor oude wifi pods wil ik niet, maar die nieuwe mesh pods krijg ik niet. So far customer service! :(

Ben nu alle apparatuur opnieuw aan het instellen op de WiFi thuis: laptops, mobiele telefoons, deurbel, camera's, airco's, Plugwise, Google Home... wat een ellende!!

Ik zet er eigenlijk liever een router tussen zodat ik de volgende keer van provider kan switchen, je krijgt toch elk jaar 50% korting of je nu naar Ziggo of KPN gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

Ik had vanavond bij één vandaag op NPO1 een moment van blokjes, viel me op, want anders nooit.
-edit- nu weer 'last' van.

Weet niet of het ligt aan het signaal wat Ziggo aangeleverd krijgt of dat wat het doorstuurt. 'k Zou het gewoon een paar dagen aankijken, blijkbaar heb je lotgenoten dus het hoeft niet aan jou setup te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Chris.nl schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:54:
[...]

Ik had vanavond bij één vandaag op NPO1 een moment van blokjes, viel me op, want anders nooit.

Weet niet of het ligt aan het signaal wat Ziggo aangeleverd krijgt of dat wat het doorstuurt. 'k Zou het gewoon een paar dagen aankijken, blijkbaar heb je lotgenoten dus het hoeft niet aan jou setup te liggen.
Ik kijk het gewoon aan. Het is niet perse storend, het viel me alleen op.
Blijkbaar hebben andere mensen het dus af en toe ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 16:52
Pilovali schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Ik kijk het gewoon aan. Het is niet perse storend, het viel me alleen op.
Blijkbaar hebben andere mensen het dus af en toe ook.
Volgens mij kun je Ziggo ook vragen voor een nieuwe coax, die sturen ze gratis op als ik het goed heb. Kun je dat in ieder geval uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:14
RtlZ nu ook blokken en haperend beeld.

Ziggo is gewoon aan het rommelen.
Ga het vooral niet bij jezelf zoeken.
Ziggo heeft afglpn dagen slechte tv signaal.
Vandaag ook mail problemen bij Ziggo.

Er speelt wat bij Ziggo

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Pagina: 1 ... 20 ... 61 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie