Ik had GEEN internet door een fuckup van Ziggo en de helpdesk had bepaald dat ik een nieuw modem moest hebben. Om dat te versnellen heb ik dus er een opgehaald in de winkel.
Zo werkt dat niet. Modems worden centraal geactiveerd. Sommige monteurs kunnen dat ook (lees: die hebben op kantoor iemand die dat voor ze doet).
Daar kwam ik dus ook achter dat ik na het plaatsen NOG een (werk) week moest wachten.
Idioot dat de helpdesk daar dus GEEN waarschuwing voor gaf.
Even voor de goede orde: In de afgelopen 25 jaar nog NOOIT de helpdesk van A2000/UPC/Multikabel/Ziggo/whoever nodig gehad. Dus daar heb ik totaal geen ervaring mee.
Kijk, nu zeg je zelf ook dat alles nog werkt. Wat is nou het probleem?
Ik krijg alleen niet waar ik voor betaal. (nog afgezien van bijna anderhalve maand geen telefoon)
Veel SD kanalen en een hoop kanalen niet.
Dat ligt of aan de instellingen of aan de bekabeling. Ga ervan uit dat je antieke tv geen ARC heeft, dus de enige manier om het te laten werken, is de Next (of Humax of ...) op je receiver aansluiten, en je receiver op je tv.
Waarom denk je dat die versterker er tussen hangt?

De TV is, sinds analoog is verdwenen, niets meer dan een monitor,
De
TV kan gewoon 1080p aan, daar ligt het niet aan.
En aan de versterker hangen al diverse HDMI-apparaten.
BR, Raspberry, humax en die doen het allemaal prima. Alleen de Next (zowel met de meegeleverde HDMI als een eigen kabel) geeft alleen beeld als ik de versterker uit zet.
ARC werkt inderdaad niet, De TV heeft HDMI v1,3 en ARC werkt pas bij 1,4.
Dat snap ik. Maar hopelijk snap jij ook dat een antieke tv ouder dan 15 jaar anno nu beperkingen heeft, waardoor je een extern kastje nodig hebt. Al kan dat kastje ook een Apple TV of Nvidia Shield zijn natuurlijk.
Antiek of niet, als alle andere apparaten het gewoon doen en alleen de Next niet.....
Als ik de Next rechtstreeks in de TV prik, heb ik gewoon beeld. (maar wel k*t geluid uit de TV zelf. Die hing in het analoge tijdperk ook al via tulpjes aan de (een andere) versterker.
Je kunt alles uit z'n verband trekken...
Tot nu toe werkt Ziggo nog met alle digitale ontvangers vanaf de Humax met smart card.
Je hoeft geen Next Mini te nemen / accepteren.
Winkelmedewerkers weten vaak minder van hun producten dan tweakers.
En jij als tweaker zou moeten weten det de overstap naar glas écht impact op jouw tv beleving heeft, je zal dan wel die honderden euro's uit moeten geven, iets wat bij Ziggo nog (lang) niet hoeft!
Wat ze dus niet in de Ziggo winkel vertellen.
Je zou ze bijna van opli............

Kijk, daar word ik dan weer vrolijk van. Vooral dat vinyl... Ouderwets naar muziek luisteren, vanaf LP of CD, heerlijk!
En dat gewoon via koperen kabeltjes zonder vergulde en watergekoelde tulpstekkers.