Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:43:
@stormfly Bij nlziet kun je veel terugkijken (zonder reclame) dat lukt met de Ziggo app niet.
Klopt ik heb beiden, met name om die reden en NPO Start betaald is included bij NLziet.
RobertMe schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Dat je bij Ziggo altijd voor TV betaald klopt dus ook niet echt. Goedkoopste twee abos gelijk met KPN en bij Ziggo krijg je dan TV er (gratis) bij, met de ~60 ongecodeerde zenders dus, terwijl je bij KPN echt geen TV hebt voor die prijs.
Wat voor mij dan altijd een raadsel is, je hebt dan geen smartcard of decoder. Kom je dan uit op de SD kanalen, of is dat open netwerk inmiddels HD tegenwoordig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:25
jadjong schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:38:
[Afbeelding]
Waar is de 'nee, tief een eind op' knop? :/
Gelukkig, ben niet de enige die er zo over denkt.
Krijg hier echt een heel erg big brother gevoel bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:55:
[...]

Wat voor mij dan altijd een raadsel is, je hebt dan geen smartcard of decoder. Kom je dan uit op de SD kanalen, of is dat open netwerk inmiddels HD tegenwoordig?
De ongecodeerde zenders in het TV basis pakket zijn tegenwoordig bijna allemaal HD. Alleen de commerciële NL kanalen. (RTL en SBS) zijn nog SD. Er zijn ook een paar lokale zenders op de kabel die nog in SD uitzenden, maar die krijg je ook met een smartcard niet in HD.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:49:
[...]

De ongecodeerde zenders in het TV basis pakket zijn tegenwoordig bijna allemaal HD. Alleen de commerciële NL kanalen. (RTL en SBS) zijn nog SD. Er zijn ook een paar lokale zenders op de kabel die nog in SD uitzenden, maar die krijg je ook met een smartcard niet in HD.
Dank dit helpt in de beeldvorming, ik zal het toevoegen aan de startpost. Is er dan nog onderscheid in de netwerk ID's, als ik het goed herinner had je vroeger een netwerk ID met SD en een netwerk ID met HD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:40

DON PAPA

Tweaker-fan

stormfly schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:17:
[...]
Is er dan nog onderscheid in de netwerk ID's, als ik het goed herinner had je vroeger een netwerk ID met SD en een netwerk ID met HD?
https://www.ziggo.nl/klan...ie-netwerk-id-instellen#/

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 24-03-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist een splitter geplaatst en de TV aangesloten 8) De postcode wizard kwam uit op netwerkID 4444.

Hoe zit het dan met deze informatie uit de startpost, kan ik dat verwijderen? Edit ik zit als je de wizard doorloopt met een smartcard dat je dan inderdaad op 5555 uitkomt.

[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11

Overigens is het beeld inderdaad goed scherp, mooie backup verbinding dit voor als er issues zijn met TV streams.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 24-03-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indien je Ziggo combineert met mobiele telefonie (hollandsenieuwe of Vodafone) dan krijg je gratis een extra zenderpakket. Bv ziggo sport totaal of SkyShowtime. Kun je tussen deze pakketten makkelijk wisselen? Bv als er geen voetbal is even een maandje SST of enkele nieuwe series of films te kijken? Zo ja, zijn er voorwaarden voor dit wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
@meesje volgens mij kan je elke maand wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:36:
[...]

Ik heb zojuist een splitter geplaatst en de TV aangesloten 8) De postcode wizard kwam uit op netwerkID 4444.
Zo simpel is het dus. :)
Hoe zit het dan met deze informatie uit de startpost, kan ik dat verwijderen?
Die 164 MHz voor fUPC is in elk geval niet meer goed. Die frequentie valt in het gebied 85-254 MHz dat een tijdje geleden is vrijgemaakt voor andere toepassingen zoals meer upload. Ik heb het sterke vermoeden dat het tegenwoordig dezelfde frequentie is als voor fZiggo, maar ik kan dat niet verifiëren want ik zit niet in fUPC gebied. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:14:
[...]

Zo simpel is het dus. :)

[...]

Die 164 MHz voor fUPC is in elk geval niet meer goed. Die frequentie valt in het gebied 85-254 MHz dat een tijdje geleden is vrijgemaakt voor andere toepassingen zoals meer upload. Ik heb het sterke vermoeden dat het tegenwoordig dezelfde frequentie is als voor fZiggo, maar ik kan dat niet verifiëren want ik zit niet in fUPC gebied. :P
Weesp fUPC
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6900

Utrecht west fZiggo
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Best een mooi system dat coax netwerk voor TV, moet in de jaren 70 een enorme doorbraak zijn geweest.

Overigens ik vernam op de Ziggo community dat er een zeker vermoeden is, dat alle wijk kastjes zijn voorzien van een nieuwe set splitsingfilters. Waardoor er een ander upstream frequentiegebied toegepast kan worden. Je ziet het al her en der ontstaan in wijken waar het heel druk is qua upload, dan deployed Ziggo een 2e ODFMA kanaal.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 24-03-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:02:
@meesje volgens mij kan je elke maand wisselen.
Dat denk ik ook.
meesje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:53:
Indien je Ziggo combineert met mobiele telefonie (hollandsenieuwe of Vodafone) dan krijg je gratis een extra zenderpakket. Bv ziggo sport totaal of SkyShowtime. Kun je tussen deze pakketten makkelijk wisselen? Bv als er geen voetbal is even een maandje SST of enkele nieuwe series of films te kijken? Zo ja, zijn er voorwaarden voor dit wisselen?
Er zijn PDF's voor gemaakt waarin alle voorwaarden staan benoemd vanaf 2.1

https://www.hollandsnieuw...euwe-actievoorwaarden.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:19

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik kreeg van de week een mail van Ziggo(?) met als titel

Verbeter je wifi verbinding
Beste Videopac,
Je wilt thuis een perfecte verbinding om te streamen, gamen en nog véél meer. We hebben alleen je toestemming nodig, zo kunnen wij nóg beter je wifi en datagebruik analyseren. En geniet je van de beste online ervaring.

Ja, ik geef toestemming (klikbaar).

Hebben meer mensen deze mail gehad? NB: ik heb mijn modem in bridged modus en gebruik mijn eigen OpenWrt router en wifi toegangspunten.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:25:
[...]

Best een mooi system dat coax netwerk voor TV, moet in de jaren 70 een enorme doorbraak zijn geweest.
Een grote doorbraak was het zeker. Van NL1 en NL2 plus met een flinke antenne op je dak drie Duitse zenders er bij (hier op de Utrechtse Heuvelrug) naar 30 TV zenders en weg met die stormgevoelige hark op je dak. >:)
Overigens ik vernam op de Ziggo community dat er een zeker vermoeden is, dat alle wijk kastjes zijn voorzien van een nieuwe set splitsingfilters. Waardoor er een ander upstream frequentiegebied toegepast kan worden.
De geruchtenmachine draait op volle toeren, maar mijn indruk is dat inmiddels de versterkers zelf geschikt zijn voor de nieuwe frequenties en uitgerust zijn met verwisselbare filters maar dat die filters nog niet overal daadwerkelijk zijn vervangen. Ziggo houdt die informatie onder de pet. Waarom weet ik niet. Welke concurrent zou iets hebben aan die informatie? })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:02
Videopac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:38:
Ik kreeg van de week een mail van Ziggo(?) met als titel

Verbeter je wifi verbinding
Beste Videopac,
Je wilt thuis een perfecte verbinding om te streamen, gamen en nog véél meer. We hebben alleen je toestemming nodig, zo kunnen wij nóg beter je wifi en datagebruik analyseren. En geniet je van de beste online ervaring.

Ja, ik geef toestemming (klikbaar).

Hebben meer mensen deze mail gehad? NB: ik heb mijn modem in bridged modus en gebruik mijn eigen OpenWrt router en wifi toegangspunten.
Jup zelfde mail zelfde setup.
Vermoedelijk kreeg ik de mail omdat ik een sagemcommodem aan het testen was en gebruik maakte van de smartWiFi app.

omdat ik weer teurg ben gegaan naar mijn Ubee modem die in bridge staat heb ik hem genegeerd als n.v.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 17:22
Krokodilletranen!
Nee, je moest helemaal niks.
Ik kwam er alleen om een modem te ruilen in de ijdele hoop dezelfde dag weer verbinding te hebben.
Zo werkt dat niet. Modems worden centraal geactiveerd. Sommige monteurs kunnen dat ook (lees: die hebben op kantoor iemand die dat voor ze doet).
klopt, werkt nog steeds als een tierelier. Eén Humax op '5555' en de andere op '4444'.
Kijk, nu zeg je zelf ook dat alles nog werkt. Wat is nou het probleem?
Binnenkort maar eens terug naar de winkel met de Nextjes en het nummer van mijn smartcard.
Krijgen ze de handel gewoon weer retour.
Dat is de juiste instelling. Geen e-waste in huis houden.
Immers kijken met de Next via mijn Denon 7.2 setje werkt nog steeds alleen als de versterker UIT staat. :(
Dat ligt of aan de instellingen of aan de bekabeling. Ga ervan uit dat je antieke tv geen ARC heeft, dus de enige manier om het te laten werken, is de Next (of Humax of ...) op je receiver aansluiten, en je receiver op je tv.
Als ik de coax in mijn TV stop krijg ik alleen maar 'sneeuw'.
Hij weet nog wat Digitenne (versie 1) is, waar je nu ook alleen maar "sneeuw" op het scherm ziet.
Een 42" plasma gooi ik niet zomaar weg.
Dat snap ik. Maar hopelijk snap jij ook dat een antieke tv ouder dan 15 jaar anno nu beperkingen heeft, waardoor je een extern kastje nodig hebt. Al kan dat kastje ook een Apple TV of Nvidia Shield zijn natuurlijk.
Klopt, dat zijn die honderden Euro's die ik zeer recent heb moeten uitgeven.
Als je mijn rant-post had gelezen: :)

[Zelf-quote]
Ik was bereid over te stappen naar IP TV mocht het echt niet anders kunnen (zoals analoge TV er uit is gedonderd), maar niet op deze manier.
Ik verdom het om door een f*ck-up van Ziggo nieuwe apparatuur aan te schaffen. (is nu een principekwestie geworden)
Eigen keuze of voortgang der techniek, daar kan ik in meegaan, maar 'If it aint broke....' .
Het enige wat Ziggo nu open heeft gezet, is de deur naar volledige overstap naar glas.

[/Zelf-quote]
Je kunt alles uit z'n verband trekken...
Tot nu toe werkt Ziggo nog met alle digitale ontvangers vanaf de Humax met smart card.
Je hoeft geen Next Mini te nemen / accepteren.
Winkelmedewerkers weten vaak minder van hun producten dan tweakers.

En jij als tweaker zou moeten weten det de overstap naar glas écht impact op jouw tv beleving heeft, je zal dan wel die honderden euro's uit moeten geven, iets wat bij Ziggo nog (lang) niet hoeft!
Nope.
Antennemast weer op het dak toen Ziggo de FM van de kabel donderde.
De platenspeler staat boven op het cassettedeck en de CD speler. De spoelenrecorder staat aan de andere kant.
Kijk, daar word ik dan weer vrolijk van. Vooral dat vinyl... Ouderwets naar muziek luisteren, vanaf LP of CD, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Videopac @sweetdude
Ik heb de mail ook gehad, en ook ik heb een (Ubee) modem in bridge.
Ik heb de mail met 1 ster beoordeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:01
ikweethetbeter schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:04:
Krokodilletranen!
Nee, je moest helemaal niks.
Ik had GEEN internet door een fuckup van Ziggo en de helpdesk had bepaald dat ik een nieuw modem moest hebben. Om dat te versnellen heb ik dus er een opgehaald in de winkel.
Zo werkt dat niet. Modems worden centraal geactiveerd. Sommige monteurs kunnen dat ook (lees: die hebben op kantoor iemand die dat voor ze doet).
Daar kwam ik dus ook achter dat ik na het plaatsen NOG een (werk) week moest wachten.

Idioot dat de helpdesk daar dus GEEN waarschuwing voor gaf.

Even voor de goede orde: In de afgelopen 25 jaar nog NOOIT de helpdesk van A2000/UPC/Multikabel/Ziggo/whoever nodig gehad. Dus daar heb ik totaal geen ervaring mee.
Kijk, nu zeg je zelf ook dat alles nog werkt. Wat is nou het probleem?
Ik krijg alleen niet waar ik voor betaal. (nog afgezien van bijna anderhalve maand geen telefoon)
Veel SD kanalen en een hoop kanalen niet.
Dat ligt of aan de instellingen of aan de bekabeling. Ga ervan uit dat je antieke tv geen ARC heeft, dus de enige manier om het te laten werken, is de Next (of Humax of ...) op je receiver aansluiten, en je receiver op je tv.
Waarom denk je dat die versterker er tussen hangt? ;) De TV is, sinds analoog is verdwenen, niets meer dan een monitor,
De TV kan gewoon 1080p aan, daar ligt het niet aan.
En aan de versterker hangen al diverse HDMI-apparaten.
BR, Raspberry, humax en die doen het allemaal prima. Alleen de Next (zowel met de meegeleverde HDMI als een eigen kabel) geeft alleen beeld als ik de versterker uit zet.
ARC werkt inderdaad niet, De TV heeft HDMI v1,3 en ARC werkt pas bij 1,4.
Dat snap ik. Maar hopelijk snap jij ook dat een antieke tv ouder dan 15 jaar anno nu beperkingen heeft, waardoor je een extern kastje nodig hebt. Al kan dat kastje ook een Apple TV of Nvidia Shield zijn natuurlijk.
Antiek of niet, als alle andere apparaten het gewoon doen en alleen de Next niet.....
Als ik de Next rechtstreeks in de TV prik, heb ik gewoon beeld. (maar wel k*t geluid uit de TV zelf. Die hing in het analoge tijdperk ook al via tulpjes aan de (een andere) versterker.
Je kunt alles uit z'n verband trekken...
Tot nu toe werkt Ziggo nog met alle digitale ontvangers vanaf de Humax met smart card.
Je hoeft geen Next Mini te nemen / accepteren.
Winkelmedewerkers weten vaak minder van hun producten dan tweakers.

En jij als tweaker zou moeten weten det de overstap naar glas écht impact op jouw tv beleving heeft, je zal dan wel die honderden euro's uit moeten geven, iets wat bij Ziggo nog (lang) niet hoeft!
Wat ze dus niet in de Ziggo winkel vertellen.
Je zou ze bijna van opli............ ;)
Kijk, daar word ik dan weer vrolijk van. Vooral dat vinyl... Ouderwets naar muziek luisteren, vanaf LP of CD, heerlijk!
En dat gewoon via koperen kabeltjes zonder vergulde en watergekoelde tulpstekkers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
LooneyTunes schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:20:
Daar kwam ik dus ook achter dat ik na het plaatsen NOG een (werk) week moest wachten.

Idioot dat de helpdesk daar dus GEEN waarschuwing voor gaf.

Even voor de goede orde: In de afgelopen 25 jaar nog NOOIT de helpdesk van A2000/UPC/Multikabel/Ziggo/whoever nodig gehad. Dus daar heb ik totaal geen ervaring mee.
Dat is een fuckup van de helpdesk, als je een modem afhaalt ligt die klaar voor je en zou de aanmelding op het netwerk gereed moeten zijn. Hoogstens een dag wachten voordat de aanmelding van het modem doorgevoerd is.
Waarom denk je dat die versterker er tussen hangt? ;) De TV is, sinds analoog is verdwenen, niets meer dan een monitor,
BR, Raspberry, humax en die doen het allemaal prima. Alleen de Next (zowel met de meegeleverde HDMI als een eigen kabel) geeft alleen beeld als ik de versterker uit zet.
TV doet geen downmixing maar door de passthrough van de receiver komt dit niet bij de Next mini aan en de blijft 7.1 uit sturen naar een TV die dat niet snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als ik moet gokken lijkt het mij een HDMI / HDCP handshake die niet goed gaat / incompatible is. De RPi zal vermoed ik niet gebruikt worden met DRM content :P. De Humax zal ook een oudje zijn en wellicht / waarschijnlijk niet "een nieuwe(re)" HDCP versie vereisten, en de BR speler geldt wellicht hetzelfde voor?
Is het alleen alsnog de vraag waarom het werkt met de versterker uit :+ Ja, dan zal die een 1-op-1 passthrough doen van het signaal. Maar lijkt mij dat die zich dan nog steeds in de HDMI / HDCP keten moet identificeren. Anders zou een apparaat dat doet "rippen" ook zichzelf zo "transparant" in de keten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
jadjong schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:20:
Dat is een fuckup van de helpdesk, als je een modem afhaalt ligt die klaar voor je en zou de aanmelding op het netwerk gereed moeten zijn. Hoogstens een dag wachten voordat de aanmelding van het modem doorgevoerd is.
Daar ging ik ook vanuit.
Als je (al dan niet spontaan) een nieuw modem krijgt, (ooit begonnen met een arris die je kon "hacken" met een 'Password of the day'-tooltje vlak na een herstart) werkt die ook meteen vanuit de doos.
TV doet geen downmixing maar door de passthrough van de receiver komt dit niet bij de Next mini aan en de blijft 7.1 uit sturen naar een TV die dat niet snapt?
De audio wordt "afgetapt" door de versterker.
Voor zover ik weet gaan signalen van de TV gewoon terug naar de geselecteerde HDMI poort.
De Raspberry (Kodi) kan ik gewoon bedienen met de (IR) afstandsbediening van de televisie. (HDMI-CEC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
RobertMe schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:31:
De Humax zal ook een oudje zijn en wellicht / waarschijnlijk niet "een nieuwe(re)" HDCP versie vereisten,
Het is de standaard Humax die Ziggo mee leverde met alles in één paketten.
https://www.ziggo.nl/klan...diaboxen/humax-irhd-5300c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik had GEEN internet door een fuckup van Ziggo en de helpdesk had bepaald dat ik een nieuw modem moest hebben. Om dat te versnellen heb ik dus er een opgehaald in de winkel.
Ja de helpdesk is beroerd, je moet veel moeite doen om een persoon te spreken, en een persoon met kennis is nog schaarser!
En dat gewoon via koperen kabeltjes zonder vergulde en watergekoelde tulpstekkers. :)
Haha, inderdaad, gewoon goede audio met goede spullen, dus wel kwaliteit, maar zonder alle BS zoals kabels door elfen gesmeed bij het licht van volle maan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-05 13:30
Iemand anders die net een notificatie binnen kreeg van SmartWifi? "Test Message from NL"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:18
Yep ook ontvangen, echter bedoeling ervan?
Geprobeerd te openen, echter geen verdere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-05 12:28
Eerder vanmiddag wel bericht ontvangen dat ik het Ziggo Sport Totaal voor 12 maand gratis kan activeren. Mooie actie zonder dat het huidige abonnement wordt gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
TV only: weet iemand hoe TV Standard en Movies & Series XL is omgezet ergens na mei 2023? Dat kostte destijds € 20,95 en € 11,95 respectievelijk, € 32,90 totaal.

Alleen TV, zonder internet of bellen e.d.

Het gaat me om de namen van de opvolgers van deze onderdelen en de kosten destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mrmrmr Movies & Series XL is nu: SkyShowtime & TV Zenders Plus

Voor TV Standard hangt het er een beetje vanaf. Heb je eigen geactiveerde smartcards hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:34:
@mrmrmr Movies & Series XL is nu: SkyShowtime & TV Zenders Plus
Bedankt, weet je ook wat de prijs is geworden?
Voor TV Standard hangt het er een beetje vanaf. Heb je eigen geactiveerde smartcards hierbij?
Quantis CI+ 1.3 module met aangeschafte Ziggo irdeta smartcard inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:23:
[...]

De huidige prijzen staan op ziggo.nl toch?
Het gaat om de prijzen zoals die er waren bij (na) de overgang van TV Standard en Movies & Series XL naar de nieuwe namen. Dat zijn niet noodzakelijk dezelfde prijzen als voor een nieuwe aanvraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mrmrmr schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:44:
TV only: weet iemand hoe TV Standard en Movies & Series XL is omgezet ergens na mei 2023? Dat kostte destijds € 20,95 en € 11,95 respectievelijk, € 32,90 totaal.

Alleen TV, zonder internet of bellen e.d.

Het gaat me om de namen van de opvolgers van deze onderdelen en de kosten destijds.
https://web.archive.org/web/20230815000000*/ziggo.nl

Dan kun je het zelf uitpluizen

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 27-03-2024 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Alleen iemand met specifiek deze combinatie (TV standard via CI+ met Movies & Series XL) kan op zijn rekening zien wat het hem/haar kost op een recente factuur. Het gaat over de naam en prijs na de overgang naar de nieuwe namen, niet om de prijslijst voor nieuwe abonnementen.

Als iemand zo vriendelijk is die toevallig specifiek deze pakketten had/heeft (TV standard via CI+ met Movies & Series XL), wat destijds is omgezet, om op zijn/haar factuur te kijken, dat stel ik zeer op prijs. Facturen zijn in te zien via Mijn Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@mrmrmr de prijs voor Movies & Series XL is niet verandert bij het aanpassen van de naam. Kun je misschien een toelichting geven waarom je dit graag wil weten?

Mocht je ondersteuning nodig hebben of een vraag, laat het weten via een privébericht en stuur dan ook je postcode + huisnummer mee.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:06
Is het iemand al eens gelukt om van Ziggo een gratis Next(mini) ontvangen te hebben. Ik bedoel dan een extra (tweede) exemplaar in het kader van de retentie en een nieuw jaarcontract. Vergelijkbaar dus met de korting die je kunt krijgen op een nieuw jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:35:
@mrmrmr de prijs voor Movies & Series XL is niet verandert bij het aanpassen van de naam.
€ 11,95 voor Skyshowtime en TV Zenders Plus?

Waarin is "TV Standard Met Smartcard" veranderd en wat is de prijs op de factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:08:
Is het iemand al eens gelukt om van Ziggo een gratis Next(mini) ontvangen te hebben. Ik bedoel dan een extra (tweede) exemplaar in het kader van de retentie en een nieuw jaarcontract. Vergelijkbaar dus met de korting die je kunt krijgen op een nieuw jaarcontract.
Dat is toch lood om oud ijzer? Of je nu korting krijgt en daarmee die next betaald of dat je een 2e next een jaar gratis krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

@mrmrmr ondanks dat ik de details van je pakket niet inzien kan is er grote kans dat dit per 1 juli is geweest.
TV Standaard met Smartcard is een oud Ziggo pakket gelijk aan Kabel TV: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Inhoudelijk is hier geen wijziging geweest voor dit pakket.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:53:
TV Standaard met Smartcard is een oud Ziggo pakket gelijk aan Kabel TV: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Inhoudelijk is hier geen wijziging geweest voor dit pakket.
Kabel TV (50+ zenders zonder CI+ en minder dan TV Standard met 70+ en 60 HD) kan dan toch wel worden gecombineerd met TV Zenders Plus?

Uit de FAQ blijkt dit niet: Met Kabel TV kijk je televisie zonder een ontvanger. Je hebt alleen een kabelaansluiting nodig. Wil je meer uit je tv halen, zoals (..) of extra zenderpakketten zoals TV Zenders Plus (..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:06
jongetje schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:42:
[...]

Dat is toch lood om oud ijzer? Of je nu korting krijgt en daarmee die next betaald of dat je een 2e next een jaar gratis krijgt?
Ik wil het beide .... En korting en een extra Next.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rowicom schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:15:
[...]

Ik wil het beide .... En korting en een extra Next.
Hogere korting vragen dan? :+

Voor niks gaat de zon op. Je zult niet én de allerhoogste korting krijgen die ze kunnen geven én een gratis Next Mini. Je kunt mogelijk wel de hoogste korting krijgen (en de Next Mini huren), of heel misschien de Next Mini "gratis" krijgen (/huren) maar dan wel met een lagere korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik kreeg gisteren nog een mailtje van Ziggo dat ik nu ook Film1 cadeau krijg voor 12 maanden.
Je krijgt 12 maanden gratis het extra tv-pakket: Film1. Een cadeau omdat je zo'n trouwe klant bent. activeer je persoonlijke pakket binnen 3 weken en kijk voortaan reclamevrij de grootste films.

En dan nog een goed om te weten:

- Kijk binnen een dag na activatie
- Het is een gratis tv-pakket (t.w.v. 119 euro)
- Over 12 maanden stopt ie automatisch
- Je abonnement wordt niet aangepast
Fun fact: ik ben pas 3 maanden geleden weer overgestapt naar Ziggo en zou niet weten hoe ik alles moet kijken zoveel zenders en pakketten heb ik dit jaar voor die 45 euro/m

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

mrmrmr schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Kabel TV (50+ zenders zonder CI+ en minder dan TV Standard met 70+ en 60 HD) kan dan toch wel worden gecombineerd met TV Zenders Plus?

Uit de FAQ blijkt dit niet: Met Kabel TV kijk je televisie zonder een ontvanger. Je hebt alleen een kabelaansluiting nodig. Wil je meer uit je tv halen, zoals (..) of extra zenderpakketten zoals TV Zenders Plus (..)?
Het ging mij om de vergelijking van prijs ;) niet de inhoud, want Kabel TV of TV Standaard met Smartcard zijn inderdaad 2 verschillende producten. TV Standaard kun je uitbreiden met alle zenderpakketten. Dat werkt niet bij Kabel TV.

Mocht je aanvullende vragen hebben, neem dan contact met de Ziggo klantenservice.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Is het hier ook opgemerkt dat de Next Mini sindskort in ieder geval Nederland 1,2 en 3 uitzend in Dolby Digital Plus ipv Dolby Digital 5.1?

Mijn combi tv + soundbar doet het op één of andere manier echt slecht op Dolby Digital Plus, balans is echt raar en geluid niet helder. Heb m'n Nvidia Shield vanwege die reden ook geforceerd op Dolby Digital 5.1 staan. Nu mogelijk toch maar even gaan kijken of ik dit goed werkend zou kunnen krijgen. Of tv Dolby Digital 5.1 laten forceren.

Geen instelling om dit aan te passen voor zover ik weet in de Next Mini, nieuwe standaard waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb van Ziggo een nieuw modem door de strot gedrukt gekregen. Ik heb vorige week al telefonisch protest aangetekend, maar helaas is daar niks mee gedaan en kwam vandaag toch het modem op de deurmat. Ik heb nu de volgende vragen:

1. Ziggo dreigt in de brief waarmee dit is aangekondigd dat het oude modem sowieso zal worden verwijderd uit het netwerk. Klopt dat?
2. Kan ik het modem alsnog terugsturen?
3. Ik gebruik mijn huidige TC7210 in bridge modus zonder gebruik te maken van IPv6. Als ik kijk naar de pagina voor bridge modus voor "andere modems" staat hier dat IPv6 op mijn router aan moet staan. Wat betekent het gebruik van IPv6 voor mijn IPv4 connectiviteit naar buiten toe? Krijg ik dan nog een routeerbaar IPv4 adres, of betekent dat ik het slachtoffer wordt van CG-NAT? Kan ik hier nog onderuit?
4. Ik lees hier en daar nu dat het Puma debacle achter ons ligt. Is dat ook een garantie dat dit modem nu geen problemen heeft? Wat zijn mijn opties als het nieuwe modem qua responstijden een verslechtering in prestaties met zich meebrengt?

[ Voor 8% gewijzigd door ocf81 op 27-03-2024 18:53 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:57
ocf81 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:46:
Ik heb van Ziggo een nieuw modem door de strot gedrukt gekregen. Ik heb vorige week al telefonisch protest aangetekend, maar helaas is daar niks mee gedaan en kwam vandaag toch het modem op de deurmat. Ik heb nu de volgende vragen:

1. Ziggo dreigt in de brief waarmee dit is aangekondigd dat het oude modem sowieso zal worden verwijderd uit het netwerk. Klopt dat?
3. Ik gebruik mijn huidige TC7210 in bridge modus zonder gebruik te maken van IPv6. Als ik kijk naar de pagina voor bridge modus voor "andere modems" staat hier dat IPv6 op mijn router aan moet staan. Kan ik hier nog onderuit?
a. Wat betekent het gebruik van IPv6 voor mijn IPv4 connectiviteit naar buiten toe?
b. Krijg ik dan nog een routeerbaar IPv4 adres, of betekent dat ik het slachtoffer wordt van CG-NAT?
4. Ik lees hier en daar nu dat het Puma debacle achter ons ligt. Is dat ook een garantie dat dit modem nu geen problemen heeft? Wat zijn mijn opties als het nieuwe modem qua responstijden een verslechtering in prestaties met zich meebrengt?
1. ja
2. zou ik niet doen als je internetverbinding wilt houden
3.De TC7210 is een beetje antiek. Waarschijnlijk krijgt hij geen updates meer en ook de ontwikkeling van het netwerk stagneert hierdoor. Vandaar dat Ziggo die modems update. Er gaat niets veranderen aan je verbinding. Je krijg IPv6 erbij, maar als je dat niet wilt gebruiken zet je dat in je router gewoon uit. IPv4 werkt vrolijk door.
4. Zelf heb ik het zware Sagemcom moden en ik ervaar geen problemen. Hij staat in bridge en mijn router krijgt netjes een IPv4 adres en een IPv6 prefix. Ik heb subnets die dualstack zijn en eentje die IPv4 only is. Ook dat laatste werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Goed, omdat het niet anders kan maar de doos geopend om te kijken welk type het is.
het blijkt een Compal CH7465LG-ZG te zijn. Dit lijkt me een Puma6 modem te zijn, als ik het zo opzoek. Weet iemand welke procedure ik moet doorlopen om een goed werkend modem te krijgen?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
ocf81 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:03:
Goed, omdat het niet anders kan maar de doos geopend om te kijken welk type het is.
het blijkt een Compal CH7465LG-ZG te zijn. Dit lijkt me een Puma6 modem te zijn, als ik het zo opzoek. Weet iemand welke procedure ik moet doorlopen om een goed werkend modem te krijgen?
Gezien je oude modem al in bridge stond, zou je nieuwe modem deze configuratie automatisch over moeten nemen. Oftewel, gewoon inpluggen en hem laten opstarten, initialiseren en eventueel de laatste updates laten installeren. Daarna zou je router gewoon weer een publiek IP moeten ontvangen en kan je door waar je gebleven was :)

Dit is zoals het hoort te gaan en dit is ook mijn ervaring.

EDIT: je bedoelt denk ik dat je het modem wil omwisselen. Om eerlijk te zijn denk ik dat het Puma6 debacle geen echt probleem meer is, zeker omdat hij in bridge staat en het routinggedeelte door je router wordt afgehandeld.

[ Voor 16% gewijzigd door gwabber op 27-03-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

gwabber schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Gezien je oude modem al in bridge stond, zou je nieuwe modem deze configuratie automatisch over moeten nemen. Oftewel, gewoon inpluggen en hem laten opstarten, initialiseren en eventueel de laatste updates laten installeren. Daarna zou je router gewoon weer een publiek IP moeten ontvangen en kan je door waar je gebleven was :)

Dit is zoals het hoort te gaan en dit is ook mijn ervaring.
Ik bedoel dan vooral de problemen met responstijden en packet loss die inherent zijn aan het gebruik van een Puma6-gebaseerd modem.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ocf81 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:46:
Ja. En soms gebeurt dat nog voor de 14 dagen die ze aangeven (afgaande op eerdere ervaringen in dit topic).
Nee. Waarschijnlijk ziet Ziggo dit als het opzeggen van het abonnement en zet alles stop.
3. Ik gebruik mijn huidige TC7210 in bridge modus zonder gebruik te maken van IPv6. Als ik kijk naar de pagina voor bridge modus voor "andere modems" staat hier dat IPv6 op mijn router aan moet staan. Wat betekent het gebruik van IPv6 voor mijn IPv4 connectiviteit naar buiten toe? Krijg ik dan nog een routeerbaar IPv4 adres, of betekent dat ik het slachtoffer wordt van CG-NAT? Kan ik hier nog onderuit?
Ten eerste, als je nu nog een antieke TC7210 hebt dan zullen ook je buren je dankbaar zijn dat Ziggo je een nieuw modem stuurt. Betekent namelijk dat weer een oud modem dat meer bandbreedte gebruikt / op een vrij nauw aantal kanalen zit van het netwerk af is. En daarmee levert dat voor de hele kring (/wijk) meer bandbreedte op.

Ten tweede v.w.b. IPv6. Als je bridge mode gebruikt doet IPv6 helemaal niks, zolang je dit niet configureert in je eigen router. Daarnaast heeft het ook helemaal geen invloed op IPv4 en krijg je ook geen CG-NAT. Blijft uiteraard wel de aanbeveling staan om alsnog IPv6 in te regelen op de eigen router. (Je zit op Tweakers toch. Moet je blij worden dat je IPv6 eindelijk kunt gebruiken).
Waarschijnlijk krijg je een Sagemcom. Daar zit helemaal geen Puma chipset in dus is totaal niet relevant. Hoe relevant de Puma issues nog zijn bij de nieuwere (/nu oude) ConnectBoxen met Puma verschillen de meningen over. Puma7 is in ieder geval beter dan Puma6.

Edit:
Zo te zien heb je intussen uitgepakt en geschreven dat het een Compal is. Dat is dan zeer zuur inderdaad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
ocf81 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:07:
[...]

Ik bedoel dan vooral de problemen met responstijden en packet loss die inherent zijn aan het gebruik van een Puma6-gebaseerd modem.
zie m'n edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik denk dat ik maar een paar dagen een smokeping ga draaien voordat ik de wissel doe, zodat ik bewijs heb als het toch een probleem blijkt te zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
ocf81 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:07:
[...]

Afgelopen maand was packetloss niet hoger dan 0.000713% en dat kan prima komen doordat het ergens anders tussen router en monitor-IP fout ging. Dat is met een vijf minuten resolutie/gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:10:
Ik denk dat ik maar een paar dagen een smokeping ga draaien voordat ik de wissel doe, zodat ik bewijs heb als het toch een probleem blijkt te zijn.
Je kunt ook posten op het community forum (of vragen en @VodafoneZiggo die hier vandaag ineens opdoken). Mogelijk dat je met niet al teveel problemen een Sagemcom (of iets oudere Ubee UBC1318ZG, ook met Broadcom chipset en geen Puma) weet los te weken.

Ze weten van de Puma problemen en met wat overtuiging willen ze wel eens ruilen. En heden ten dagen waarschijnlijk makkelijker dan 2 jaar terug (want toen was het enige alternatief de Ubee UBC1318ZG die ze weer alleen zakelijk leveren/leverden).

En anders: is dit de ConnectBox Giga of dat ook niet? Als het niet de Giga is kun je abo verhogen naar Elite (1Gbit/s) waarbij ze het modem alsnog vervangen, hopelijk dan voor de Sagemcom. Waarbij modem "direct" verzonden wordt (of niet als je een Giga hebt) en je vervolgens binnen 14 dagen bedenktijd kunt annuleren. Modem is dan op de post en dat gaat gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:15:
En anders: is dit de ConnectBox Giga of dat ook niet? Als het niet de Giga is kun je abo verhogen naar Elite (1Gbit/s) waarbij ze het modem alsnog vervangen, hopelijk dan voor de Sagemcom.
Nee, dit is niet de Connectbox Giga v1.
Die smalle is gewoon de Arris/Compal Connectbox.

Afbeeldingslocatie: https://www.ispreview.co.uk/wp-content/gallery/uk-broadband-isp-hardware/gigabit_connect_box_router_liberty_global_uk.jpg

Het torentje is de Giga v1 (welke bij een monteursbezoek standaard vaak omgeruild wordt voor v2).
De Sagemcom is Giga v2.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 27-03-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

RobertMe schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:15:
[...]

Je kunt ook posten op het community forum (of vragen en @VodafoneZiggo die hier vandaag ineens opdoken). Mogelijk dat je met niet al teveel problemen een Sagemcom (of iets oudere Ubee UBC1318ZG, ook met Broadcom chipset en geen Puma) weet los te weken.

Ze weten van de Puma problemen en met wat overtuiging willen ze wel eens ruilen. En heden ten dagen waarschijnlijk makkelijker dan 2 jaar terug (want toen was het enige alternatief de Ubee UBC1318ZG die ze weer alleen zakelijk leveren/leverden).

En anders: is dit de ConnectBox Giga of dat ook niet? Als het niet de Giga is kun je abo verhogen naar Elite (1Gbit/s) waarbij ze het modem alsnog vervangen, hopelijk dan voor de Sagemcom. Waarbij modem "direct" verzonden wordt (of niet als je een Giga hebt) en je vervolgens binnen 14 dagen bedenktijd kunt annuleren. Modem is dan op de post en dat gaat gewoon door.
Dat zijn inderdaad nog wel ideeën voor als ik niet al weg wou bij Ziggo. Ik heb het afgelopen jaar zo veel problemen gehad met Ziggo*, dat ik nu van plan ben om, zodra de wachttijd die ODF hanteert voor de exclusiviteit van Odido voorbij is, over te stappen op Freedom. Als ik nu een jaarcontract af ga sluiten duurt het nog langer voordat ik weg kan.

*ik krijg geen 2FA SMSjes van Ziggo en ze doen net alsof hun neus bloedt. (2FA SMS'jes van andere bronnen komen wel binnen op dit nummer) Meerdere keren een case ingediend. Nooit iets van teruggehoord. Na ettelijke pogingen zonder resultaat en ook zonder terugkoppeling, over een tijdspanne van ca 6 maanden, ook meerdere keren een klacht ingediend. Ook hier nooit iets van teruggehoord, afgezien van één keer, waarbij er eigenlijk alleen maar een nikszeggende belofte kwam dat men dit verder uit ging zoeken die niet is nagekomen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 15:37

Mentalist

[avdD]

Ook een brief gehad. Hier staat nog altijd een Cisco EPC3925 te snorren. Schijnbaar uit 2009 met onbruikbare (crashende) WiFi.

Maar lees ik nu goed dat Ziggo jouw 9 jaar oude TC7210 vervangt door een 9 jaar oude Compal? :N

Gaan ze mijn 15 jaar oude EPC3925 dan ook vervangen door iets anders wat 15 jaar oud is?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een D3.0 modem, in de naamgeving als er Giga in staat dan is het een D3.1 modem. Op zich is dat al een enorme vooruitgang dat je 32 streams kunt gebruiken. Wat een groot nadeel is, de puma chipset, ik zou een topic openen op community.ziggo.nl en vragen naar de zwarte sagemcom.

Je dient het modem wel te activeren want Ziggo kent een workflow van één handeling per klant. Er staat nu een order voor het activeren van jouw modem omdat je het pakket hebt aangepakt (API call PostNL) met een activatie tijd van 14 dagen, of eerder als jij hem zelf online brengt. Pas als deze activatie order geheel is verwerkt kan er een nieuwe order ingeschoten worden door de medewerkers van community.ziggo.nl. Na 14 dagen zal je oude modem sowieso uitvallen door de deactivatie.

Je kunt volgens mij ook een maandje naar Elite overschakelen als ze moeilijk doen 8)

Deze sagemcom staat hier al weer een paar maanden te snorren zonder packetloss, overigens is de 8.05% packetloss mijn eigen handeling geweest ivm aanleg 2.5Gps LAN. Het wijknet is wat rustiger geworden sinds er glasvezel ligt. _/-\o_ Je ziet wat spikes als ik het Elite abonnement volledig dicht trek met downloads.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqs5mvIgxkMi83COhgXUA7bYWZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vSaJAzjWSiLDNxiPXDg5ETDZ.png?f=fotoalbum_large
Mentalist schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 03:57:
[...]

Ook een brief gehad. Hier staat nog altijd een Cisco EPC3925 te snorren. Schijnbaar uit 2009 met onbruikbare (crashende) WiFi.

Maar lees ik nu goed dat Ziggo jouw 9 jaar oude TC7210 vervangt door een 9 jaar oude Compal? :N

Gaan ze mijn 15 jaar oude EPC3925 dan ook vervangen door iets anders wat 15 jaar oud is?
Het is heel fijn dat Ziggo deze oude modems van het netwerk haalt, deze modems kunnen 8 of misschien 16 streams aan. De overige 16 streams in een wijknet kunnen jullie niet gebruiken, daar hoef jij geen last van te hebben. Als je heel veel oude modems in een wijknet hebt dan zijn die eerste 8-16 streams in verhouding erg druk wat voor een onbalans in het wijknet kan zorgen, waar anderen last van kunnen hebben.

Ik had zelf verwacht dat ze nu alleen maar D3.1 modems zouden uitleveren, opmerkelijk om te zien dat de load in jullie wijknet nog D3.0 modems toestaat?

-Welke internetsnelheid hebben jullie in het abonnement gekozen?
-Is er al glasvezel in jullie wijk beschikbaar waardoor het Ziggo netwerk een lagere belasting heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door stormfly op 28-03-2024 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:21:
[...]

Het torentje is de Giga v1 (welke bij een monteursbezoek standaard vaak omgeruild wordt voor v2).
De Sagemcom is Giga v2.
Dan ruilt de monteur bij een Elite klant een Giga v1 (D3.1) voor een Giga v2 (D3.1) wat geheel te verklaren is als je het 1000/100Mbps abonnement afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:10:
Dat zou ik zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Tiroz schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:23:
Is het hier ook opgemerkt dat de Next Mini sindskort in ieder geval Nederland 1,2 en 3 uitzend in Dolby Digital Plus ipv Dolby Digital 5.1?

Mijn combi tv + soundbar doet het op één of andere manier echt slecht op Dolby Digital Plus, balans is echt raar en geluid niet helder. Heb m'n Nvidia Shield vanwege die reden ook geforceerd op Dolby Digital 5.1 staan. Nu mogelijk toch maar even gaan kijken of ik dit goed werkend zou kunnen krijgen. Of tv Dolby Digital 5.1 laten forceren.

Geen instelling om dit aan te passen voor zover ik weet in de Next Mini, nieuwe standaard waarschijnlijk.
Geldt ook voor RTL, SBS, Net 5 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiroz schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:23:

Dank 🙏 wist ik niet zojuist afgestapt van “stereo” en “passtrough” geactiveerd dan zou ik 5.1 plus moeten gaan ontvangen zover mijn kennis aanwezig is.

Hij stond op stereo omdat het dan het beste in sync is en het beste verstaanbaar. Kijk vooral documentaires met spraak.

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 28-03-2024 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

stormfly schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:56:
[...]

Het is heel fijn dat Ziggo deze oude modems van het netwerk haalt, deze modems kunnen 8 of misschien 16 streams aan. De overige 16 streams in een wijknet kunnen jullie niet gebruiken, daar hoef jij geen last van te hebben. Als je heel veel oude modems in een wijknet hebt dan zijn die eerste 8-16 streams in verhouding erg druk wat voor een onbalans in het wijknet kan zorgen, waar anderen last van kunnen hebben.

Ik had zelf verwacht dat ze nu alleen maar D3.1 modems zouden uitleveren, opmerkelijk om te zien dat de load in jullie wijknet nog D3.0 modems toestaat?
Helaas weet ik niet of ik over 2 weken thuis ben. Klantenservice gebelt, datum is niet aanpasbaar. Bezorgdatum kon ze ook niet zien. Automatische bestellingen kunnen ze weinig mee. "Maar als u er niet bent gaat het gewoon door brievenbus". Leuk (echt?), maar als er niemand is om de zooi aan te sluiten en ze het oude modem van het netwerk gooien na een paar weken.. zucht.

Geen idee hoe dit gaat lopen.
-Welke internetsnelheid hebben jullie in het abonnement gekozen?
Weet ik veel, 40mbit/s ofzo denk ik zoveel jaar terug. Op dit moment hebben we 200mbit/s. Internet+TV, geen telefonie.

Abo aanpassen op welke manier dan ook durf ik niet want 3x Irdeto smartcard.
-Is er al glasvezel in jullie wijk beschikbaar waardoor het Ziggo netwerk een lagere belasting heeft?
Er is glasvezel en zowel KPN als Ziggo kunnen daarop leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mentalist schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Helaas weet ik niet of ik over 2 weken thuis ben. Klantenservice gebelt, datum is niet aanpasbaar. Bezorgdatum kon ze ook niet zien. Automatische bestellingen kunnen ze weinig mee. "Maar als u er niet bent gaat het gewoon door brievenbus". Leuk (echt?), maar als er niemand is om de zooi aan te sluiten en ze het oude modem van het netwerk gooien na een paar weken.. zucht.

Geen idee hoe dit gaat lopen.
Ik zie even het probleem niet. Ziggo stuurt een nieuw modem maar als die komt ben je die weken niet thuis om hem te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:14
@Mentalist ze gooien de oude modem pas offline nadat je de nieuwe modem aangesloten hebt, Ik zie het probleem niet? Zoals @jongetje ook vertelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soppyscroll schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:16:
@Mentalist ze gooien de oude modem pas offline nadat je de nieuwe modem aangesloten hebt, Ik zie het probleem niet? Zoals @jongetje ook vertelde
Ze gooien het oude modem 2 weken na levering wel offline. Is in dit topic al vaker voorbij gekomen, incl. dat het al voor die 2 weken nodig was. Ziggo schijnt dit rechtstreeks gekoppeld te hebben aan de Track & Trace info van PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:14
@RobertMe dat wist ik oprecht niet, maar laat ook nooit modem 2 weken liggen dus nooit opgevallen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:04
Modem gaat in ieder geval sowieso niet door de brievenbus, wordt gewoon geleverd met track & trace. Dus ook standaard met die voorwaarden dat ze 2x langskomen als dat tegenwoordig nog zo is en dan ligt het 1 of 2 weken bij een afhaalpunt in de buurt voordat het terug gestuurd wordt.

Zodra je modem heb opgehaald gaan dacht ik pas die 2 weken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soppyscroll schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:16:
Je hebt tot 14 dagen voor een smooth migratie waar je bij bent, of op de 14e dag gaat je oude modem gewoon uit en moet je opstaan en naar de meterkast lopen om je nieuwe modem te implementeren. Volgens mij zit er zelfs een grote sticker op de doos met deze tijdslijn tegenwoordig.
jongetje schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:11:
[...]

Ik zie even het probleem niet. Ziggo stuurt een nieuw modem maar als die komt ben je die weken niet thuis om hem te installeren?
Ik ben blij met deze harde deadline dat modems gewoon offline gaan op dag 14, anders innoveert je netwerk nooit omdat mensen nieuwe modems op zolder opslaan tot ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:46:
Modem gaat in ieder geval sowieso niet door de brievenbus, wordt gewoon geleverd met track & trace. Dus ook standaard met die voorwaarden dat ze 2x langskomen als dat tegenwoordig nog zo is en dan ligt het 1 of 2 weken bij een afhaalpunt in de buurt voordat het terug gestuurd wordt.

Klopt API call van PostNL en als het goed gebouwd is bij overdragen pakket aan eigenaar en hopelijk niet bij overdracht aan het PostNL punt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
stormfly schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:28:
[...]

Je hebt tot 14 dagen voor een smooth migratie waar je bij bent, of op de 14e dag gaat je oude modem gewoon uit en moet je opstaan en naar de meterkast lopen om je nieuwe modem te implementeren. Volgens mij zit er zelfs een grote sticker op de doos met deze tijdslijn tegenwoordig.

[...]

Ik ben blij met deze harde deadline dat modems gewoon offline gaan op dag 14, anders innoveert je netwerk nooit omdat mensen nieuwe modems op zolder opslaan tot ooit.
Je kan natuurlijk het pakket gewoon niet accepteren, als pakket geweigerd is zal de API vast ook doorgeven dat order geannuleerd moet worden.

Maar inderdaad, gewoon lekker nieuwe modem aansluiten. Je kan nu waarschijnlijk nog rustig wijzigen uiteindelijk zullen ze het door de strot douwen als ze het netwerk willen upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 26-05 17:11
Vandaag Ziggo gebeld voor een verlengingsaanbod, gezien KPN en de rest ook niet geweldige aanbiedingen hebben nu. Ziggo kon mij €35 korting aanbieden voor 9 maanden + een extra zender naar keuze. Is dit wel goed of zijn er betere aanbiedingen voorbij gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhySoSerious? schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:47:
Vandaag Ziggo gebeld voor een verlengingsaanbod, gezien KPN en de rest ook niet geweldige aanbiedingen hebben nu. Ziggo kon mij €35 korting aanbieden voor 9 maanden + een extra zender naar keuze. Is dit wel goed of zijn er betere aanbiedingen voorbij gekomen?
Zet ze eens onder elkaar hier? Volgens mij krijg je bij KPN 6 maanden netto 35euro kosten en 12 maanden bij een 24maanden contract.

Ik heb recent geen hogere kortingen gehoord, wat zit er in je pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:28:
[...]

* RobertMe heeft 10(+?) jaar een Cisco modem/router op zolder gehad met een Cisco modem only aangesloten :+

Die wat ik had deed ineens niks meer, geen ledjes of niks. Ziggo gebeld, medewerker wilde proberen in te loggen, maar lukte niet. En zodoende een nieuwe opgestuurd gekregen. Pakketje kwam aan toen ik op het punt stond de deur uit te gaan. Semi zelfde apparaat (alleen meer UTP poorten, voor de rest identiek), maar eens de adapters bekeken en hetzelfde (voltage, hoger amperage op de nieuwe) adaptee gewisseld en ik had weer internet. Nieuwe modem is vervolgens op zolder beland en pas ergens in de afgelopen 2 jaar er af gekomen.

Die oude "deed het prima" en de nieuwe moest ik dan in bridge laten zetten etc. Vervolgens pas met de "IPv6 in bridge mogelijk, vraag nieuw modem aan als huidige dat niet kan" zelf om een nieuw modem gevraagd, de Ubee uiteraard. Dus die modem only heeft misschien wel een jaar of 15 gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 26-05 17:11
stormfly schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:54:
[...]

Zet ze eens onder elkaar hier? Volgens mij krijg je bij KPN 6 maanden netto 35euro kosten en 12 maanden bij een 24maanden contract.

Ik heb recent geen hogere kortingen gehoord, wat zit er in je pakket?
Het pakket is Internet Elite en TV Start Next Mini. De aanbieding is dan 9x €37,50 en daarna 3 maanden €72,50. Ik zag nog wel deze Solcon aanbieding via Pricewise (link) voor 12x €42,07 per maand, maar helemaal geen ervaring met Solcon en wist niet eens dat ze hier actief waren. :D

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 28-03-2024 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit is een zeer goed aanbod. Doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vandaag Ziggo’s 1000/100 geactiveerd na bezorging van het pakket. Binnen een uur internet , de wifipods en tv actief.

Incl aanpassen ssid naam, die van de gastwifi ook, account ziggo aanmaken, next mini updaten en tv op afstandsbediening koppelen.

Next mini aangesloten op de wifipod via ethernet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhySoSerious? schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:42:
[...]

Het pakket is Internet Elite en TV Start Next Mini. De aanbieding is dan 9x €37,50 en daarna 3 maanden €72,50. Ik zag nog wel deze Solcon aanbieding via Pricewise (link) voor 12x €42,07 per maand, maar helemaal geen ervaring met Solcon en wist niet eens dat ze hier actief waren. :D
Ik zou voor dat bedrag blijven bij Ziggo als dat je bevalt, erg goed aanbod. Ter vergelijking ik kreeg van KPN om te blijven een zestal maanden 7,5euro korting.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 28-03-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

[...]

Nog niet zeker, maar mogelijk, dat begrijp je dus goed.
SirMemeAlot schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:46:

Okay, dus uitstel is mogelijk door het pakket naar een afhaalpunt te laten gaan. Zullen zien of het nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mentalist schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 00:02:
[...]

Nog niet zeker, maar mogelijk, dat begrijp je dus goed.
Heb je niet iemand die het pakket kan ophalen in de weken als je niet thuis bent (die ook de post etc. doet)? Dan hoef je als je na die weken thuiskomt en je internet doet het niet alleen even het nieuwe modem op de coax te prikken en heb je weer verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

@RobertMe Als Ziggo Webcare kennen jullie ons nog en weten jullie als het goed is dat we ook meelezen. We staan hier ook voor jullie klaar voor ondersteuning, publiek of in een privébericht. Omdat we al een tijdje ook Vodafone ondersteunen hebben we de naam laten veranderen zodat jullie hier ook hierover bij ons terecht kunnen.
ocf81 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:22:
[...]

*ik krijg geen 2FA SMSjes van Ziggo en ze doen net alsof hun neus bloedt. (2FA SMS'jes van andere bronnen komen wel binnen op dit nummer) Meerdere keren een case ingediend. Nooit iets van teruggehoord. Na ettelijke pogingen zonder resultaat en ook zonder terugkoppeling, over een tijdspanne van ca 6 maanden, ook meerdere keren een klacht ingediend. Ook hier nooit iets van teruggehoord, afgezien van één keer, waarbij er eigenlijk alleen maar een nikszeggende belofte kwam dat men dit verder uit ging zoeken die niet is nagekomen.
@ocf81 dat is inderdaad nogal onhandig dat je deze 2FA SMSje niet ontvangt en die afhandeling van je klacht ook niet tot een duidelijke antwoord of oplossing heeft geleid.

Begrijp ik goed dat dit nog steeds speelt? Ik ben benieuwd wat hier aan de hand is en stuur me daarom graag een privébericht. Zet hierin je postcode, huisnummer + naam en geboortedatum contracthouder.

Over je nieuw ontvangen modem, of je hier op achteruit gaat is de argwaan die ik lees. Wanneer er wel iets aan de hand is na het aansluiten van je nieuwe modem, neem dan contact op met de Ziggo klantenservice of bericht met ons hier. Dan zorgen we ervoor dat dit aangepakt en opgelost wordt!

@Mentalist dat geldt ook voor jou ;) Als je het modem natuurlijk wel ontvangt! Mocht je niet thuis zijn voor die periode dat het modem bij een afhaalpunt ligt, dan zal het modem terug gaan naar ons en zullen we het later zeker nog eens aanbieden. We kunnen je het modem ook handmatig nog toesturen, dan heb je niet deze verrassing en heb je er iets meer grip op dat je thuis zal zijn.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
stormfly schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:54:
Wat zoek je?

Gewoon goed snel internet? Dan kun je overal terecht, en is Odido volgens mij de goedkoopste.

Wil je er ook nog tv bij, en dan liefts op meer dan 1 tv? Dan komt niemand in de buurt van Ziggo en ben je daarmee het beste af. Krijg je een korting van 9 * €35, dan is Ziggo ook nog de goedkoopste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:50:
[...]

Wat zoek je?

Gewoon goed snel internet? Dan kun je overal terecht, en is Odido volgens mij de goedkoopste.

Wil je er ook nog tv bij, en dan liefts op meer dan 1 tv? Dan komt niemand in de buurt van Ziggo en ben je daarmee het beste af. Krijg je een korting van 9 * €35, dan is Ziggo ook nog de goedkoopste.
Klopt dat wilde ik de vraagsteller ook laten inzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

VodafoneZiggo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:03:

[...]

@ocf81 dat is inderdaad nogal onhandig dat je deze 2FA SMSje niet ontvangt en die afhandeling van je klacht ook niet tot een duidelijke antwoord of oplossing heeft geleid.

Begrijp ik goed dat dit nog steeds speelt? Ik ben benieuwd wat hier aan de hand is en stuur me daarom graag een privébericht. Zet hierin je postcode, huisnummer + naam en geboortedatum contracthouder.

Over je nieuw ontvangen modem, of je hier op achteruit gaat is de argwaan die ik lees. Wanneer er wel iets aan de hand is na het aansluiten van je nieuwe modem, neem dan contact op met de Ziggo klantenservice of bericht met ons hier. Dan zorgen we ervoor dat dit aangepakt en opgelost wordt!
De smokeping draait om zo met gedegen bewijs te komen. Hopelijk zal dat verhaal wel gewoon vlot worden opgepakt en afgehandeld.

Qua het redden van de klantrelatie: dat zal lastig worden, vrees ik. Ik heb eerlijk gezegd het geloof verloren dat Ziggo dit gaat oplossen. Voorheen had ik al geen hoge pet op van Ziggo door het gebrekkige investeringsbeleid, waardoor Ziggo gewoon achter de feiten aanloopt. Wat in de VS al 3 jaar in het wild draait, draait dan pas als 'experiment' bij Ziggo. Sowieso moet Ziggo zich afvragen waarom TOTP geen optie is. Glas is eindeloos beter voor iemand als ik. Maar door deze affaire en de houding en mogelijkheden die ik ben tegengekomen bij mijn contact met de supportafdeling is de keus nu wel min of meer definitief. Er ligt sinds oktober glas bij mij, dus tot die tijd had ik geen keuze. Maar nu die keuze er wel is zal ik, zodra ik kan, overgaan op Freedom Internet.

De klantenservice is, op enkele zeer zeldzame uitzonderingen nagelaten, compleet incompetent gebleken. Tevens ben ik een aantal keer zeer onheus bejegend door meerdere van jullie medewerkers. Ophangen om 20.00u om maar snel te kunnen stoppen; Geen naam willen noemen, zodat later niet naar de persoon kan worden gerefereerd; Het net doen alsof het probleem toch echt bij mij ligt, terwijl dit aantoonbaar onjuist is, gezien het feit dat SMS'jes van andere diensten wel binnenkomen; geen e-mail support kunnen of willen leveren, maar dat wel beloven; altijd weer hetzelfde riedeltje aflopen, ook al heb ik aangegeven dat dit nutteloos is. Bovendien worden de gesprekken extreem slecht vastgelegd, waardoor je altijd weer vanaf nul moet beginnen en er veel onduidelijk blijft tussen medewerkers. Kortom: de telefonische support is grof en incompetent, hoewel dat laatste wellicht ook aan de inrichting van het proces kan liggen. Het lijkt erop dat de opleiding en de inrichting van het proces bij Ziggo echt eens onder de loep moet worden genomen. Dit gedrag had mij de kop gekost toen ik 20 jaar geleden telefonische support deed als bijbaan.

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 29-03-2024 15:52 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:49
[...]

Is dat vreemd dan?
Ben ook vaker weken van huis i.v.m. projecten in Azië en begrijp goed dat hij daarom even een belletje naar Ziggo pleegt om te achterhalen wanneer geleverd wordt en of de leverdatum te wijzigen valt.
Zie daar totaal niets geks in.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Voorheen lukte het mij altijd... zulke kortingen. Voor hier, voor mijn ouders, nooit last. Lekker lullen en klaar. Zelfs verlenging van 50% Sprinters... maar deze keer lukt niets. Ja, pakket wijzigen naar iets goedkopers en dan bijvoorbeeld Ziggo Sport Totaal gratis. Dat heb ik nu ook al met Max. Hou toch op. Ik heb maar opgehangen. Ik prijs mij maar gelukkig met andere voordeeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Edit :Zzz, ik moet beter kijken volgende keer

[ Voor 85% gewijzigd door Get!em op 29-03-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

jongetje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:14:
[...]

Heb je niet iemand die het pakket kan ophalen in de weken als je niet thuis bent (die ook de post etc. doet)? Dan hoef je als je na die weken thuiskomt en je internet doet het niet alleen even het nieuwe modem op de coax te prikken en heb je weer verbinding.
Maar er is wel iemand thuis, en die iemand heeft ook internet nodig. Pakket aannemen is dus geen probleem. Modem aansluiten is wel een probleem. Kabeltje prik prak jaja.
VodafoneZiggo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:03:
@Mentalist dat geldt ook voor jou ;) Als je het modem natuurlijk wel ontvangt! Mocht je niet thuis zijn voor die periode dat het modem bij een afhaalpunt ligt, dan zal het modem terug gaan naar ons en zullen we het later zeker nog eens aanbieden. We kunnen je het modem ook handmatig nog toesturen, dan heb je niet deze verrassing en heb je er iets meer grip op dat je thuis zal zijn.
Mijn primaire vraag toen ik de helpdesk belde was "kunnen jullie het niet EERDER opsturen?" Want nu ben ik er nog. Maar dat kon niet. Bestelling die automatisch door het systeem was geplaatst, geheel onaanpasbaar.

Oh trouwens, ik heb een tip voor iedereen hier. Werkt niet alleen bij Ziggo, ook bij veel andere bedrijven.

Wanneer je belt, luister het keuzemenu af om te horen welke cijfers gekoppeld zijn aan een menuoptie. Bij Ziggo uit m'n hoofd 1-4 in het eerste menu, maar geen van de opties was van toepassing.

Toets dan 55555555555. Of een ander nummer wat GEEN menuoptie is.

Dan krijg je weer een keuzemenu. Dit keer waren er opties van 1-5 IIRC.

Toets nu 666666666. Direct vanaf het begin willekeurige toetsen indrukken werkt waarschijnlijk ook.

...nu komt er rook uit de virtuele receptionist...

"U wordt nu verbonden met een medewerker."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mentalist schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 03:01:
[...]

Oh trouwens, ik heb een tip voor iedereen hier. Werkt niet alleen bij Ziggo, ook bij veel andere bedrijven.
En dan kom je bij de verkeerde afdeling en kunnen(/willen) ze niet doorverbinden en moet je opnieuw bellen. Idee met het menu is toch dat je juist bij de juiste afdeling uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:52
Voor de formule 1 fans:
Ziggo lijkt de Formule 1-rechten in Nederland vanaf 2025 weer in handen te krijgen. GPblog heeft vernomen dat Ziggo de enige overgebleven partij is en snel naar buiten zal treden met het nieuws.
https://www.gpblog.com/nl...land-terug-bij-ziggo.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Leuk, maar die geruchten worden bijna dagelijks de wereld ingeslingerd.

Tot die tijd: It ain't over till the fat lady sings...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:59
CreativeS schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:43:
[...]

Leuk, maar geruchten worden bijna dagelijks de wereld ingeslingerd.

Tot die tijd: It ain't over till the fat lady sings...
Denk dat ze totaaltv wilde kopiëren.
De begonnen vanmorgen met speculeren.
Wat ze overigens wel vaker doen bij Totaaltv :+

Kwam ook een opmerking tegen op een van de nieuwssites "het seizoen van 2024 loopt bijna ten einde"
_O-
We zijn net begonnen :F

We zullen het wel zien

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:51:
[...]

Denk dat ze totaaltv wilde kopiëren.
De begonnen vanmorgen met speculeren.
Wat ze overigens wel vaker doen bij Totaaltv :+

Kwam ook een opmerking tegen op een van de nieuwssites "het seizoen van 2024 loopt bijna ten einde"
_O-
We zijn net begonnen :F

We zullen het wel zien
Huh? Totaaltv is niet begonnen. Ze verwijzen in hun artikel zelfs naar gpblog.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 30-03-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
meesje schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:08:
[...]

Huh? Totaaltv is niet begonnen. Ze verwijzen in hun artikel zelfs naar gpblog.
Dacht ook al, zou wat nieuws zijn als Totaaltv eigen bronnen zouden hebben. Zullen vast hier en daar wat horen maar 9 vd 10 kaar is het gewoon iemand die het web afspeurt voor scoops en mogelijkheden om Ziggo ergens in te betrekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:49
Als je naar het hele plaatje kijkt van Viaplay en F1:
Nu is er een soort overeenkomst tussen Viaplay en de FOM die de uitzendrechten beheert zoals merkbaar was met het abo van F1TV dat ineens fors duurder werd en automatisch deel uitmaakt van het Viaplay abonnement.
Dat doen ze niet als Viaplay volgend jaar niet verder de rechten voor F1 krijgen.
Dit is met c.a. 1 miljoen abonnees voor de FOM een véél te interessante deal die veel extra geld oplevert.
Als Viaplay (dat nog bestaat dankzij de F1 rechten in NL) die deal laat vallen dan is het hier ook over en sluiten voor Viaplay en ik denk ook in het algemeen.
Tja, misschien is 1+1 toch 2.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
snah001 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:25:
Als je naar het hele plaatje kijkt van Viaplay en F1:
Nu is er een soort overeenkomst tussen Viaplay en de FOM die de uitzendrechten beheert zoals merkbaar was met het abo van F1TV dat ineens fors duurder werd en automatisch deel uitmaakt van het Viaplay abonnement.
Dat doen ze niet als Viaplay volgend jaar niet verder de rechten voor F1 krijgen.
Dit is met c.a. 1 miljoen abonnees voor de FOM een véél te interessante deal die veel extra geld oplevert.
Als Viaplay (dat nog bestaat dankzij de F1 rechten in NL) die deal laat vallen dan is het hier ook over en sluiten voor Viaplay en ik denk ook in het algemeen.
Tja, misschien is 1+1 toch 2.
Maar bij Ziggo had je op den duur toch ook toegang tot F1TV Pro? En plots waren de rechten ook weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:39:
[...]

Maar bij Ziggo had je op den duur toch ook toegang tot F1TV Pro? En plots waren de rechten ook weg.
Klopt, dat was alleen wat achteraf het laatste jaar was. Dus dat je nu F1TV gratis krijgt bij ViaPlay is historisch gezien een voorbode voor dat het het laatste seizoen voor ViaPlay is. Met N=1 :+

Overigens kreeg je het bij Ziggo tenzij ik mij vergis alleen als je Ziggo (internet / TV) had in combinatie met Ziggo Sport Select als extra pakket. Het was dus niet voor alle Ziggo klanten. Echter kon je met combi deals, kortingen, ... wel weer gratis Ziggo Sport krijgen en ook dan kwam je in aanmerking voor gratis F1TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:55
Ik ga morgen weer eens bellen voor mn jaarlijkse korting maar nu las ik ook dat je naar pakket tv + internet lite kan gaan. Dit wordt niet op de website vermeldt voor bestaande klanten maar kan ik dit pakket telefonisch omzetten van basis naar lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-05 19:32
Jordyz schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:36:
Ik ga morgen weer eens bellen voor mn jaarlijkse korting maar nu las ik ook dat je naar pakket tv + internet lite kan gaan. Dit wordt niet op de website vermeldt voor bestaande klanten maar kan ik dit pakket telefonisch omzetten van basis naar lite?
Is het gelukt? Mijn abbo loopt ook binnenkort af, ik ga dan van €44 naar €78(!). Via Ziggo chat kreeg ik wel €4 koring. Dat wordt dus overstappen naar Budget alles in één of iets degelijks, dan blijf ik rond de €45 hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door sp_mike op 02-04-2024 11:59 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 62 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie