Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
RobertMe schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:55:
[...]

Wat maakt de techniek uit? Velen zullen kiezen op basis van wat ze geleverd krijgen en de prijs die dat kost. En Ziggo levert over coax exact hetzelfde internet als dat KPN over glasvezel doet. Alleen kan KPN dat sneller. En dat KPN dat sneller kan zal voor velen niet interessant zijn (zeker als je het tegen bovengenoemde kortingen en gratis pakketten afzet).
En daarnaast levert Ziggo IMO nog steeds de beste (live) TV kijk ervaring over coax. En ook dat is dus iets dat in overweging genomen zal worden. Ja, Ziggo voor TV en KPN voor internet kan. Maar dan betaal je echt de hoofdprijs.
Ook DVB-C zal binnen afzienbare tijd worden uit gefaseerd, of daar zijn ze eigenlijk al volop mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:21
dirk 1964 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:03:
[...]
Ook DVB-C zal binnen afzienbare tijd worden uit gefaseerd, of daar zijn ze eigenlijk al volop mee bezig.
Die kans is aanwezig, maar ook over glasvezel kan DVB-C geleverd worden. We hebben verder allemaal geen glazenbol dus laten we vooral geen voorspellingen als feiten presenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dirk 1964 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:03:
[...]
Ja? Glasvezel gaan "ze" ook ooit mee stoppen, ook maar niet afnemen dan? ;)

En ze zijn het ook niet echt aan het uitfaseren. Ja, de Next Mini heeft geen DVB-C meer, maar het is niet dat ze actief klanten over zetten naar de Next Mini. Of dat ze minder zenders aanbieden via DVB-C om te pushen naar de Next Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
RobertMe schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:28:
[...]

Ja? Glasvezel gaan "ze" ook ooit mee stoppen, ook maar niet afnemen dan? ;)

En ze zijn het ook niet echt aan het uitfaseren. Ja, de Next Mini heeft geen DVB-C meer, maar het is niet dat ze actief klanten over zetten naar de Next Mini. Of dat ze minder zenders aanbieden via DVB-C om te pushen naar de Next Mini.
Ze willen gewoon naar All IP toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirk 1964 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:12:
[...]
Ze willen gewoon naar All IP toe.
En heb je daar ook een bron voor? Of is dat puur je eigen mening / voorspelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk 1964
RobertMe schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:15:
[...]

En heb je daar ook een bron voor? Of is dat puur je eigen mening / voorspelling?
Je maakt je blijkbaar wel zorgen dat DVB-C verdwijnt. Is al wel eens meerderde keren aangegeven dat dit gaat gebeuren. Er is geen termijn gegeven ik denk binnen 1 a 2 jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sda89Qvnz3S2dilXguekpqA2YOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFJzWZtpD0W0CM4czUagFbWK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door dirk 1964 op 16-03-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirk 1964 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:51:
[...]

Je maakt je blijkbaar wel zorgen dat DVB-C verdwijnt. Is al wel eens meerderde keren aangegeven dat dit gaat gebeuren. Er is geen termijn gegeven ik denk binnen 1 a 2 jaar.
Ik maak me daar geen zorgen over hoor ;)

Maar het is wel zo'n ding dat hier heel vaak (ook al vorig jaar, en daarvoor) geroepen werd. Terwijl er tot nu toe nog geen enkel signaal is dat ze concreet bezig zijn met het uitfaseren van DVB-C. De kans is uiteraard best aanwezig dat het gaat gebeuren. En wellicht dat men begint met het afraden van DVB-C pushen naar IPTV. Maar ik zie het echt niet gebeuren dat binnen nu en 2 jaar TV kijken via DVB-C verleden tijd is. Zelfs bij analoge radio, die veel minder gebruikt zal zijn geweest, was het een traject van vele jaren voordat dat was uitgeschakeld. En bij TV zal dat nog veel langer duren.

Edit:
Linkje bij de edit? Wel zo handig. Kan er ook gekeken worden naar wanneer bv deze uitspraken gedaan zijn.
In ieder geval bevestigd het dus ook wat ik al schreef "meerjaren project". Dus over 2 jaar zal er nog gewoon TV via DVB-C te kijken zijn. Gezien ze nu nog niet gestart zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 16-03-2024 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk 1964
RobertMe schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:59:
[...]

Maar het is wel zo'n ding dat hier heel vaak (ook al vorig jaar, en daarvoor) geroepen werd. Terwijl er tot nu toe nog geen enkel signaal is dat ze concreet bezig zijn met het uitfaseren van DVB-C. De kans is uiteraard best aanwezig dat het gaat gebeuren. En wellicht dat men begint met het afraden van DVB-C pushen naar IPTV. Maar ik zie het echt niet gebeuren dat binnen nu en 2 jaar TV kijken via DVB-C verleden tijd is. Zelfs bij analoge radio, die veel minder gebruikt zal zijn geweest, was het een traject van vele jaren voordat dat was uitgeschakeld. En bij TV zal dat nog veel langer duren.

Edit:
Linkje bij de edit? Wel zo handig. Kan er ook gekeken worden naar wanneer bv deze uitspraken gedaan zijn.
In ieder geval bevestigd het dus ook wat ik al schreef "meerjaren project". Dus over 2 jaar zal er nog gewoon TV via DVB-C te kijken zijn. Gezien ze nu nog niet gestart zijn.
review: Ziggo-directeur over toekomst van coax: 'Nu geen reden om verder te v...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dirk 1964 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:51:
[...]

[Afbeelding]
Nu maar hopen dat als Ziggo volledig IP gaat, het - i.t.t. bij glasvezel - wel mogelijktoegestaan is zonder opgedrongen ontvanger tv te kijken -> Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?

Nu kunnen we op elk apparaat met DVB-C ontvanger het basispakket kijken en dankzij streamende RPi ook op mobiele apparaten (die niet allen een Android/Apple-store hebben). Stel dat Ziggo overgaat op IPTV, wat dan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
RobertMe schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:59:
[...]

Edit:
Euh. Ze zijn heel concreet bezig met die migratie naar all-ip toch? Ze leveren nu standaard de next mini, die geen coax aansluiting meer heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
garp schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Euh. Ze zijn heel concreet bezig met die migratie naar all-ip toch? Ze leveren nu standaard de next mini, die geen coax aansluiting meer heeft.
Ook kan je nog altijd gewoon een CI+ module bestellen.

Ja, Ziggo sorteert met de next mini voor op een aanstaande migratie naar IPTV. Nee, de migratie lijkt nog niet begonnen d.m.v. uitfasering van het DVB-C aanbod.

Ik deel de mening dat het nog jaren zal duren voordat DVB-C niet meer beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Chris.nl schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Nee, de migratie lijkt nog niet begonnen d.m.v. uitfasering van het DVB-C aanbod.
Ik denk dat je dat ook andersom kunt benaderen: de migratie lijkt al lang te zijn begonnen d.m.v. het aanbieden van IPTV only kanalen.
In 2021 deden ze dat volgens mij al met het F1 4k kanaal.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
remco_k schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Ik denk dat je dat ook andersom kunt benaderen: de migratie lijkt al lang te zijn begonnen d.m.v. het aanbieden van IPTV only kanalen.
In 2021 deden ze dat volgens mij al met het F1 4k kanaal.
En volgens mij kon je niet veel later ook Ziggo Sport via DVB-C in 4K ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Ook kan je nog altijd gewoon een CI+ module bestellen.
Ja, je kan nog een CI+ module huren van Ziggo. Maar wat niet meer kan is een CI+ module zelf ergens kopen en die met een eigen smartcard geregistreerd krijgen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Roetzen schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:18:
[...]

Ja, je kan nog een CI+ module huren van Ziggo. Maar wat niet meer kan is een CI+ module zelf ergens kopen en die met een eigen smartcard geregistreerd krijgen.
Hoe is dat relevant voor het vraagstuk wanneer Ziggo over gaat naar All IP?

Kopen kan overigens al niet meer sinds UPC en Ziggo samen zijn, en dat zo ongeveer 10 jaar geleden gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:18:
[...]

Zijn die modules niet meer te koop? Dat je geen smartcard meer kunt kopen of laten registreren is al jaren (misschien wel 10+ jaar) het geval. Maar een paar jaar terug kon ik nog prima een CI+ module kopen (en gebruiken met een smartcard die ik dus al langer had).

En of het koop of huur is maakt natuurlijk ook niks uit. De discussie ging over DVB-C. En Ziggo levert nog steeds 2 oplossingen om via DVB-C te kijken, zowel de Next, als de CI+ module. En voor de Next geldt natuurlijk hetzelfde. Vele jaren terug kreeg je nog een decoder (+ smartcard) gratis. Ook nu is dat misschien al 10 jaar huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:05
RobertMe schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Zijn die modules niet meer te koop? Dat je geen smartcard meer kunt kopen of laten registreren is al jaren (misschien wel 10+ jaar) het geval. Maar een paar jaar terug kon ik nog prima een CI+ module kopen (en gebruiken met een smartcard die ik dus al langer had).

En of het koop of huur is maakt natuurlijk ook niks uit. De discussie ging over DVB-C. En Ziggo levert nog steeds 2 oplossingen om via DVB-C te kijken, zowel de Next, als de CI+ module. En voor de Next geldt natuurlijk hetzelfde. Vele jaren terug kreeg je nog een decoder (+ smartcard) gratis. Ook nu is dat misschien al 10 jaar huur.
Ik geluk dat ik toentertijd 3 CI+ kaarten had geregistreerd bij mijn ouders, Voor alle kamers 1. en de Next in woonkamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raven schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:36:
[...]

Nu maar hopen dat als Ziggo volledig IP gaat, het - i.t.t. bij glasvezel - wel mogelijktoegestaan is zonder opgedrongen ontvanger tv te kijken -> Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?

Nu kunnen we op elk apparaat met DVB-C ontvanger het basispakket kijken en dankzij streamende RPi ook op mobiele apparaten (die niet allen een Android/Apple-store hebben). Stel dat Ziggo overgaat op IPTV, wat dan?
Ik frees met grote frezen...

Nu zijn providers wettelijk verplicht het gebruik van eigen modems toe te staan, cq te faciliteren en nu werken alle providers er aan mee. Maar voordat die wet er door was heeft Ziggo zich met succes jaren- zo niet decennia lang met hand en tand verzet. Als het aan Ziggo had gelegen was het er nooit van gekomen en hadden we het moeten doen met wel een eigen router maar geen eigen modem. Het "interface" tussen de infrastructuur van de provider en de apparatuur van de klant zou dan de aansluiting voor de UTP kabel op het modem van Ziggo zijn geweest. Pas toen ze na jarenlang gesteggel er echt niet mee onder uit konden is Ziggo gaan meerwerken aan het gebruik van eigen modems. Dat was nog niet zo lang geleden. Twee jaar als ik me niet vergis.

Voor IP TV is zo'n wettelijk bindende regel er niet, ja zelfs nog niet eens in de maak. Dus gezien de historie vrees ik dat Ziggo het gebruik van eigen IP TV apparatuur niet zal toestaan tot zolang het echt niet anders meer kan. Dus ik vrees dat we dan voor elke TV een kastje van Ziggo er naast moeten hebben staan. Tegen periodieke betaling voor elk extra kastje uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:36:
[...]

Nu zijn providers wettelijk verplicht het gebruik van eigen modems toe te staan, cq te faciliteren en nu werken alle providers aan mee. Maar voordat die wet er door was heeft Ziggo zich met succes jaren- zo niet decennia lang met hand en tand verzet. Als het aan Ziggo had gelegen was het er nooit van gekomen en hadden we het moeten doen met wel een eigen router maar geen eigen modem. Het "interface" tussen de infrastructuur van de provider en de apparatuur van de klant zou dan de aansluiting voor de UTP kabel op het modem van Ziggo zijn geweest. Pas toen ze na jarenlang gesteggel er echt niet mee onder uit konden is Ziggo gaan meerwerken aan het gebruik van eigen modems. Dat was nog niet zo lang geleden. Twee jaar als ik me niet vergis.

Voor IP TV is zo'n wettelijk bindende regel er niet, ja zelfs nog niet eens in de maak. Dus gezien de historie vrees ik dat Ziggo het gebruik van eigen IP TV apparatuur niet zal toestaan zolang het echt niet anders meer kan. Dus ik vrees dat we dan voor elke TV een kastje van Ziggo er naast moeten hebben staan. Tegen periodieke betaling voor elk extra kastje uiteraard...
Geen idee hoe het met authenticatie of smartcards werkt. De nieuwe 6670 van Fritzbox heeft een DVB-C to IPTV converter aan boord.

https://techfi.nl/avm-fritz-box-6670-cable-introductie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:36:
[...]

Maar heb je dan ook een grote freesmachine?

spoiler:
Of bedoel je dat je vreest met grote vrezen?
Nu zijn providers wettelijk verplicht het gebruik van eigen modems toe te staan, cq te faciliteren en nu werken alle providers aan mee. Maar voordat die wet er door was heeft Ziggo zich met succes jaren- zo niet decennia lang met hand en tand verzet. Als het aan Ziggo had gelegen was het er nooit van gekomen en hadden we het moeten doen met wel een eigen router maar geen eigen modem. Het "interface" tussen de infrastructuur van de provider en de apparatuur van de klant zou dan de aansluiting voor de UTP kabel op het modem van Ziggo zijn geweest. Pas toen ze na jarenlang gesteggel er echt niet mee onder uit konden is Ziggo gaan meerwerken aan het gebruik van eigen modems. Dat was nog niet zo lang geleden. Twee jaar als ik me niet vergis.

Voor IP TV is zo'n wettelijk bindende regel er niet, ja zelfs nog niet eens in de maak. Dus gezien de historie vrees ik dat Ziggo het gebruik van eigen IP TV apparatuur niet zal toestaan zolang het echt niet anders meer kan. Dus ik vrees dat we dan voor elke TV een kastje van Ziggo er naast moeten hebben staan. Tegen periodieke betaling voor elk extra kastje uiteraard...
Natuurlijk geen Ziggo geen "open" IPTV oplossing aanbieden. TV zenders willen dat er zo veel mogelijk DRM op zit. Als Ziggo dan met een oplossing komt waarbij je maar een IPTV stream / URL (incl. authenticatie) in een willekeurige viewer hoeft te gebruiken dan is de kans wel zeer groot dat zaken opgenomen gaan worden waarvan de TV zenders willen dat het niet opgenomen kan worden. Of dat reclame overgeslagen kan worden in opnames, of...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:24:
[...]

Hoe is dat relevant voor het vraagstuk wanneer Ziggo over gaat naar All IP?
Ziggo wil duidelijk af van het gebruik van eigen apparatuur door klanten. Ze willen naar een volledig huur model.
Kopen kan overigens al niet meer sinds UPC en Ziggo samen zijn, en dat zo ongeveer 10 jaar geleden gebeurd.
Kopen van Smart cards kan inderdaad al lang niet neer. Maar wat tot nog niet zo lang geleden wel kon van het gebruik van een in eigendom verkregen CI+ module. De CI+ module die ik zeven jaar geleden gekocht heb kan ik nog steeds gebruiken, maar wie nu nog een nieuwe CI+ module koopt komt van een koude kermis thuis..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Tegenwoordig moet ook de CI+ module zelf geregistreerd zijn en je krijgt een nieuwe CI+ module die je zelf koopt miet geregistreerd.
En of het koop of huur is maakt natuurlijk ook niks uit. De discussie ging over DVB-C. En Ziggo levert nog steeds 2 oplossingen om via DVB-C te kijken, zowel de Next, als de CI+ module.
Het is relevant voor de vraag van @Raven wat er gebeurt met het "gratis" kijken naar het basis pakket met een ongelimiteerd aantaal toestellen als DVB-C verdwijnt. Dat gratis kijken gaat uiteraard met eigen apparatuur. En daar wil Ziggo van af. En dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:43:
[...]

Maar heb je dan ook een grote freesmachine?

spoiler:
Of bedoel je dat je vreest met grote vrezen?
Het is een grapje dat indertijd rond ging in de werkplaats van het bedrijf waar ik werkte. En daar stond inderdaad een freesbank. ;)
Natuurlijk geen Ziggo geen "open" IPTV oplossing aanbieden. TV zenders willen dat er zo veel mogelijk DRM op zit. Als Ziggo dan met een oplossing komt waarbij je maar een IPTV stream / URL (incl. authenticatie) in een willekeurige viewer hoeft te gebruiken dan is de kans wel zeer groot dat zaken opgenomen gaan worden waarvan de TV zenders willen dat het niet opgenomen kan worden. Of dat reclame overgeslagen kan worden in opnames, of...
Conclusie: Einde DVB-C = waarschijnlijk einde "gratis" kijken naar het "basis" pakket met ongelimiteerd aantal apparaten . En dat was de vaag waarop ik reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Roetzen schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:22:
[...]

Het is een grapje dat indertijd rond ging in de werkplaats van het bedrijf waar ik werkte. En daar stond inderdaad een freesbank. ;)

[...]

Conclusie: Einde DVB-C = waarschijnlijk einde "gratis" kijken naar het "basis" pakket met ongelimiteerd aantal apparaten . En dat was de vaag waarop ik reageerde.
Zie niet in waarom via de Ziggo go optie dit niet gewoon zal blijven bestaan. Je doet nu of je een glazenbol thuis hebt staan, maar ook zonder DVB-C kan ik nu prima op al mijn TV's thuis naar het basis abonnement kijken (Incl. mijn extra pakketten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Roetzen
Zonder DVB-C kun je nog steeds ‘gratis’ op verschillende apparaten kijken.
Via Ziggo Go app: https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken
Maar ook de Ziggo Go TV app, welke geschikt is voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV.

[ Voor 42% gewijzigd door meesje op 17-03-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:20:
[...]
Zie niet in waarom via de Ziggo go optie dit niet gewoon zal blijven bestaan.
Omdat extra laten betalen voor elke TV een beter verdienmodel is?
Je doet nu of je een glazenbol thuis hebt staan, maar ook zonder DVB-C kan ik nu prima op al mijn TV's thuis naar het basis abonnement kijken (Incl. mijn extra pakketten).
Let op mijn gebruik van het woord "waarschijnlijk" . Een glazen bol heb ik niet en ook geen kristallen, die laatsten zijn beter zeggen ze. >:) Gebruikers van kristallen bollen zijn meestal heel zeker. Ik niet, ik zeg "waarschijnlijk".

Ik heb ook geen kristallen bol nodig. Ik analyseer de trend en extrapoleer die. En de trend lijkt me duidelijk.

Overigens is het gebruik va Ziggo go al beperkt tot maximaal drie schermen. Dus niet ongelimiteerd zoals nu met het DVB-C basis pakket.

En voorts vind ik TV kijken op een telefoon of tablet nu niet echt optimaal om het maar eens eufemistisch te zeggen. En de Ziggo go app doet het niet op mijn Samsung TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:27:
Overigens is het gebruik va Ziggo go al beperkt tot maximaal drie schermen. Dus niet ongelimiteerd zoals nu met het DVB-C basis pakket.

En voorts vind ik TV kijken op een telefoon of tablet nu niet echt optimaal om het maar eens eufemistisch te zeggen. En de Ziggo go app doet het niet op mijn Samsung TV.
Het klopt dat het gelijktijdig gebruiken van de Ziggo Go app beperkt is tot max 3. Dit omdat je deze app ook buitenshuis kunt gebruiken en ze zo een beetje account sharing willen beperken, wat ik overigens logisch vind.
Deze beperking (max 3) kent de Ziggo Go TV app niet, maar deze kun je dan ook alleen maar gebruiken indien je een Ziggo internet abonnement hebt. Los van dat je per tv een paar tientjes kwijt bent voor een stick of kastje (Google, Amazon) lijkt me dit de opvolger van het onbeperkt gratis dvb-c.
Verder kun je vanaf je smartphone of tablet ook gewoon casten of airplay-en naar je tv.

Wellicht vind je bovenstaande ook niks, maar in mijn ogen zijn het gewoon moderne oplossingen voor het gratis onbeperkt dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SirMemeAlot schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:20:
[...]

Zie niet in waarom via de Ziggo go optie dit niet gewoon zal blijven bestaan. Je doet nu of je een glazenbol thuis hebt staan, maar ook zonder DVB-C kan ik nu prima op al mijn TV's thuis naar het basis abonnement kijken (Incl. mijn extra pakketten).
meesje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:38:
@Roetzen
Zonder DVB-C kun je nog steeds ‘gratis’ op verschillende apparaten kijken.
Via Ziggo Go app: https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken
Maar ook de Ziggo Go TV app, welke geschikt is voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV.
Ziggo Go heb ik nog nooit gebruikt omdat we geen slimme tv hebben, mams iPad te oud is om apps te kunnen installeren (videostreams openen vanaf RPi kan wel) en mijn tablet is een stuk recenter maar draait een ander OS dan Android en iOS (Mobian), oftewel we kunnen helemaal niets met de Ziggo Go app ;)

edit: Oh en
Heb je een Alles-in-1 pakket, Internet & TV pakket of een Internet & Online TV pakket van Ziggo? Dan heb je toegang tot Ziggo GO.
Geen internet bij hun.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 17-03-2024 19:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie heeft er nu echt onbeperkt aantal tv's nodig? De meeste huishoudens hebben er misschien 3 of 4.

Ik kan het niet zo snel vinden maar volgens mij kun je maximaal 5 tv's aansluiten op een kastje en de tv app. bij elkaar opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
Volgens mij heeft Ziggo wat routering issues? Ik kan sommige sites niet benaderen. Meerdere mensen last van?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Lanithro schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:23:
Volgens mij heeft Ziggo wat routering issues? Ik kan sommige sites niet benaderen. Meerdere mensen last van?
Welke sites?
Edit: ah.nl is inderdaad ook vanaf hier niet bereikbaar. X doe ik niet aan dus geen idee (is dat nog gewoon twitter.com?) en je projectsite is gewoon bereikbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door garp op 18-03-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
Ik kan geen X feed laden. app.projectgezond.nl, ah.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Lanithro op 18-03-2024 08:30 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:35:
[...]

Het klopt dat het gelijktijdig gebruiken van de Ziggo Go app beperkt is tot max 3. Dit omdat je deze app ook buitenshuis kunt gebruiken en ze zo een beetje account sharing willen beperken, wat ik overigens logisch vind.
Inderdaad begrijpelijk dat ze account sharing willen beperken. Ik heb de Ziggo go app overigens wel op mijn IPhone geïnstalleerd maar ik doe er eigenlijk niks mee. Zoals gezegd ik vind TV kijken op zo'n klein schermpje maar niks en verder kan ik er eigenlijk niks mee.
Deze beperking (max 3) kent de Ziggo Go TV app niet, maar deze kun je dan ook alleen maar gebruiken indien je een Ziggo internet abonnement hebt.
Zeker weten dat dat nog zo is? Ik heb namelijk gemerkt dat bijvoorbeeld Ziggo on Demand tegenwoordig ook werkt via de DeCa glasvezel. Voorheen inderdaad alleen via een Ziggo internet verbinding.
Los van dat je per tv een paar tientjes kwijt bent voor een stick of kastje (Google, Amazon) lijkt me dit de opvolger van het onbeperkt gratis dvb-c.
Verder kun je vanaf je smartphone of tablet ook gewoon casten of airplay-en naar je tv.
Weer een extra AB er bij... En casten krijg ik niet voor elkaar . Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat vanaf de IPhone dat alleen werkt met een Apple TV.
Wellicht vind je bovenstaande ook niks, maar in mijn ogen zijn het gewoon moderne oplossingen voor het gratis onbeperkt dvb-c.
Ik vind het het inderdaad geen volwaardige vervanger voor de "gratis" onbeperkt DCB-C.

Weet je, ik zie DVB-C nog steeds als een onderscheidend pluspunt van Ziggo. Maar hier hangt er naast het AOP van ZIggo ook nog een FTU van Delta glasvezel in de meterkast. Als Ziggo stopt met DVB-C waarom zou ik dan nog bij Ziggo blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:31
Is het mogelijk om je ziggo modem standaard 1x in de week te laten restarten? Ik merk af en toe dat 1 van mijn camera's problemen heeft met de Homekit verbinding. Een restart van het modem lost dit probleem voor een tijdje weer op. Ik kan dit natuurlijk handmatig elke week doen maar het zou mooi zijn als dit eenvoudig automatisch kan 1x in de week, midden in de nacht bijvoorbeeld :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hk12nl Als je iets van thuis-automatisering hebt kun je een "slim" stopcontact elke week op tijdstip X 5 minuten uit zetten.
En anders een tijdklok: https://www.hornbach.nl/p...r-met-lcd-scherm/3149562/

[ Voor 27% gewijzigd door jongetje op 19-03-2024 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:10:
@hk12nl Als je iets van thuis-automatisering hebt kun je een "slim" stopcontact elke week op tijdstip X 5 minuten uit zetten.
En anders een tijdklok: https://www.hornbach.nl/p...r-met-lcd-scherm/3149562/
Moet die slimme oplossing uiteraard wel blijven werken :+ Als het een wifi tussenstekker is die je bv door Home Assistant wilt laten uit- en inschakelen is de kans best aanwezig dat die niet meer aan te zetten is nadat het modem is uit gezet (doordat dus wifi van het modem wordt gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Thx @jongetje & @RobertMe. Ik hoopte eigenlijk op een functie in het modem zelf maar ik achte die kans al zeer gering.

Ik heb nog een Hue Smart Plug liggen. Ik ga een testen of die het evengoed doet via de Hub als de wifi eruit ligt. Anders haal ik een tijdklok. d:)b

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:48

DON PAPA

Tweaker-fan

hk12nl schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:28:
Ik heb nog een Hue Smart Plug liggen. Ik ga een testen of die het evengoed doet via de Hub als de wifi eruit ligt.
Ja dat werkt met de Hue hub

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 19-03-2024 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:28:
Thx @jongetje & @RobertMe. Ik hoopte eigenlijk op een functie in het modem zelf maar ik achte die kans al zeer gering.
Daar ging ik inderdaad vanuit, en origineel had ik ook niet gereageerd. Maar na de reactie van @jongetje wel maar even gewezen op de "gevaren".
Ik heb nog een Hue Smart Plug liggen. Ik ga een testen of die het evengoed doet via de Hub als de wifi eruit ligt. Anders haal ik een tijdklok. d:)b
Hue gebruikt Zigbee, en geen wifi. En de routines draaien lokaal in de bridge. Zou naar mijn idee dus prima moeten werken.

Maar idealiter los je natuurlijk het originele probleem op met de camera / Homekit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
RobertMe schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:59:
[...]

Maar idealiter los je natuurlijk het originele probleem op met de camera / Homekit :p
Ja eens, maar ik heb al aardig wat tijd gestopt in het uitzoeken van dit probleem. Geen pas klaar antwoord gevonden maar er gaat waarschijnlijk iets (weet dus nog niet wat) verkeerd in het modem (kan volgens mij elk modem zijn van elke provider) wat bots met Homekit. De uiteindelijke oplossing nog nergens tegen gekomen (wel heel veel mensen die hier ook tegenaan lopen) maar voor nu kan dit in ieder geval helpen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:34
Ik ervaar een probleempje met de werking van de tp-link m4(v2). Wat ik nodig heb is een (draadloze) daisy-chain (master>slave1>slave2) netwerk setup, maar ze lijken alleen maar in een star-netwerk setup (slave1>master<slave2) te werken. In de app kan ik geen voorkeur opgeven. Klopt het dat dit inderdaad niet ondersteund wordt? Ik kwam er met de helpdesk van ziggo niet helemaal uit, ik moest eerst maar de kabel tussen de modem en de AOP vervangen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
_Erik_ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:31:
Ik ervaar een probleempje met de werking van de tp-link m4(v2). Wat ik nodig heb is een (draadloze) daisy-chain (master>slave1>slave2) netwerk setup, maar ze lijken alleen maar in een star-netwerk setup (slave1>master<slave2) te werken. In de app kan ik geen voorkeur opgeven. Klopt het dat dit inderdaad niet ondersteund wordt? Ik kwam er met de helpdesk van ziggo niet helemaal uit, ik moest eerst maar de kabel tussen de modem en de AOP vervangen…
Volgens mij staat je antwoord hier: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1794/

kabel vervangen tussen modem en AOP gaat echt niet helpen bij het aansluiten van je Deco setje. Snap eerlijk gezegd ook niet hoe ze hier op komen, tenzij je modem offline is waardoor je deco set niet werkt, maar ik neem even aan dat je rechtstreeks verbonden met internet prima verbinding hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobertMe schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Moet die slimme oplossing uiteraard wel blijven werken :+ Als het een wifi tussenstekker is die je bv door Home Assistant wilt laten uit- en inschakelen is de kans best aanwezig dat die niet meer aan te zetten is nadat het modem is uit gezet (doordat dus wifi van het modem wordt gebruikt).
Buiten dat, er zijn nogal wat slimme stekkers in omloop die zonder verbinding met fabrikant in staking gaan :/
offtopic:
Heb hier 1 voormalig Tuya (nu Tasmota) stekker en 4 Shelly Plugs in gebruik, dus geen afhankelijkheid van internet, buiten firmware updates dan.

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:20:
[...]

Buiten dat, er zijn nogal wat slimme stekkers in omloop die zonder verbinding met fabrikant in staking gaan :/
offtopic:
Heb hier 1 voormalig Tuya (nu Tasmota) stekker en 4 Shelly Plugs in gebruik, dus geen afhankelijkheid van internet, buiten firmware updates dan.
Ik zou in een geval als dit bij voorkeur een simpele timer gebruiken. Dat is een autonoom ding dat gewoon altijd werkt ook al valt al het andere (behalve de netspanning) uit. Misschien iets minder nauwkeurig dan al die "smart" oplossingen, maar voor het beoogde doel ruim voldoende nauwkeurig. Voor de kosten hoef je het ook niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:44:
[...]

Ik zou in een geval als dit bij voorkeur een simpele timer gebruiken. Dat is een autonoom ding dat gewoon altijd werkt ook al valt al het andere (behalve de netspanning) uit. Misschien iets minder nauwkeurig dan al die "smart" oplossingen, maar voor het beoogde doel ruim voldoende nauwkeurig. Voor de kosten hoef je het ook niet te laten.
offtopic:
Ook dat hoeft niet. Vernam laatst van iemand dat de geschakelde buitenverlichting (niet slim) op maandag uit bleef en op dinsdag aan was, i.p.v. op dinsdag uit. En uiteraard... werkte het ding niet meer goed na de schrikkeldag. Ook niet slimme timers kunnen dus mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:01
Net gebeld door iemand die aangaf in de wijk de Vodafone Nederland / Ziggo lijn te updaten naar glasvezel.
Ik gelijk wat vragen hierover:
1. Wij hebben geen Ziggo meer waarom dan updaten?
2. Als Ziggo de woningen willen updaten naar glasvezel zal eerst de straat open moeten.
Waarop meneer zei dat vanaf de wijkkast idd naar de woning gewoon COAX blijft.
Wat moet meneer dan bij ons gaan updaten?

ps. telefoonnummer is bij mij bekend maar wil ik niet zo plaatsen.

Iemand anders bekend met deze werkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Concept8
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:26
Er lijkt iets mis te gaan bij de Facturatie van Ziggo.

Ik kreeg vandaag de gebruikelijke “je factuur” e-mail van Ziggo, met ineens 106,50 in plaats van 71,50 zoals sinds juni 2023 het geval was.
En als ik in het factuuroverzicht in mijn account op ‘specificatie’ klik bij de factuur van maart of een eerdere factuur krijg ik een gegenereerde pagina met alleen een header en geen specificatie - geen vermelding van welk abonnement ik heb, geen kosten, niks.

Iemand anders die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
SirMemeAlot schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:03:
[...]

Volgens mij staat je antwoord hier: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1794/

kabel vervangen tussen modem en AOP gaat echt niet helpen bij het aansluiten van je Deco setje. Snap eerlijk gezegd ook niet hoe ze hier op komen, tenzij je modem offline is waardoor je deco set niet werkt, maar ik neem even aan dat je rechtstreeks verbonden met internet prima verbinding hebt?
Helaas gaat dat om ethernet backhaul, dus bekabeld de deco's aan elkaar verbinden. Wat ik zoek is dat de deco op de tweede verdieping verbinding maakt (draadloos, via wifi dus) met de deco op de eerste verdieping, welke weer verbinding maakt met de main deco op de beganegrond.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat het vervangen van die kabel met mijn probleem te maken heeft (heeft het niet). Maar hij zag dat er wat storingen in de modem waren geweest (waar ik niks van merk) en dat probleem moest eerst opgelost worden voordat hij verder naar mijn werkelijke probleem wilde/mocht kijken.

Ik weet dat bij sommige deco's (m5 geloof ik o.a.) je via de app kan forceren dat bijvoorbeeld de deco op de tweede verdieping alleen verbinding maakt met de deco op de eerste ipv op de beganegrond. Daar ben ik naar opzoek.

Weet iemand of dit ook met de deco m4 (v2) kan, of dat Ziggo een dergelijke oplossing biedt?

[ Voor 3% gewijzigd door _Erik_ op 19-03-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:06
_Erik_ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:17:
[...]

Helaas gaat dat om ethernet backhaul, dus bekabeld de deco's aan elkaar verbinden. Wat ik zoek is dat de deco op de tweede verdieping verbinding maakt (draadloos, via wifi dus) met de deco op de eerste verdieping, welke weer verbinding maakt met de main deco op de beganegrond.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat het vervangen van die kabel met mijn probleem te maken heeft (heeft het niet). Maar hij zag dat er wat storingen in de modem waren geweest (waar ik niks van merk) en dat probleem moest eerst opgelost worden voordat hij verder naar mijn werkelijke probleem wilde/mocht kijken.

Ik weet dat bij sommige deco's (m5 geloof ik o.a.) je via de app kan forceren dat bijvoorbeeld de deco op de tweede verdieping alleen verbinding maakt met de deco op de eerste ipv op de beganegrond. Daar ben ik naar opzoek.

Weet iemand of dit ook met de deco m4 (v2) kan, of dat Ziggo een dergelijke oplossing biedt?
Dit werkt alleen als echt 0% singnaal meer van de main deco beschikbaar is zolang de main deco binnen het bereik is zal die altijd daar verbinding meer maken. Wij zetten in de zomer altijd een extra Deco onder de overkapping die verbint wel via een andere draadloze decco aan die kant van het huis. Zet ik hem aan de voorkant probeert die steeds met de main deco verbinding te maken (wat vervolgens een snelheid geeft van nog geen 1mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:25:
[...]

Dit werkt alleen als echt 0% singnaal meer van de main deco beschikbaar is zolang de main deco binnen het bereik is zal die altijd daar verbinding meer maken. Wij zetten in de zomer altijd een extra Deco onder de overkapping die verbint wel via een andere draadloze decco aan die kant van het huis. Zet ik hem aan de voorkant probeert die steeds met de main deco verbinding te maken (wat vervolgens een snelheid geeft van nog geen 1mbps)
Balen dat is helaas geen werkbare situatie. Biedt Ziggo andere oplossingen waarbij dit wel kan? Andere versie van de Deco's of die smart wifi pods (die rechtstreeks in het stopcontact gaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
_Erik_ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:28:
[...]

Balen dat is helaas geen werkbare situatie. Biedt Ziggo andere oplossingen waarbij dit wel kan? Andere versie van de Deco's of die smart wifi pods (die rechtstreeks in het stopcontact gaan)?
Nee Mesh wifi zoek alles zelf uit dus daar ga je weinig aan kunnen veranderen. Je hebt wel kan de verbind verbeterd als je de 3e deco uit zet en apparaten gewoon met de 2e deco verbind. Ik heb hier alles bekabeld begin vorig jaar en haal nu 500+ mbps op de M4, moet er wel bijzeggen dat er geen stoor zenders zijn aangezien ik geen enkel ander wifi netwerk binnen bereik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:36:
[...]

Nee Mesh wifi zoek alles zelf uit dus daar ga je weinig aan kunnen veranderen. Je hebt wel kan de verbind verbeterd als je de 3e deco uit zet en apparaten gewoon met de 2e deco verbind. Ik heb hier alles bekabeld begin vorig jaar en haal nu 500+ mbps op de M4, moet er wel bijzeggen dat er geen stoor zenders zijn aangezien ik geen enkel ander wifi netwerk binnen bereik heb.
Het kan blijkbaar wel, maar niet met de deco m4 (v2) ...
https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/624082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Het kan ook wel maar enkel als de main deco buiten bereik is. Die je van Ziggo hebt gekregen zijn ook de V2 (de 1e heeft enken fast ethernet ipv gigabit.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

MadMan68 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:03:
Net gebeld door iemand die aangaf in de wijk de Vodafone Nederland / Ziggo lijn te updaten naar glasvezel.
...
Iemand anders bekend met deze werkwijze?
Ik weet niet meer waar ik het nou gelezen had, hier of elders, maar daar werden dit soort voorvallen ook gemeld maar bleek het gewoon koude acquisitie te zijn met een k*t smoes om bij je binnen te komen in een poging je een Ziggo abbo aan te smeren onder (valse?) voorwendselen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:53:
[...]

Het kan ook wel maar enkel als de main deco buiten bereik is. Die je van Ziggo hebt gekregen zijn ook de V2 (de 1e heeft enken fast ethernet ipv gigabit.)
Ik denk dat we elkaar opzich wel begrijpen, maar toch een beetje langs elkaar heen praten. Ik snap nu inderdaad dat het ook automatisch kan met de deco m4 (v2) die ik van Ziggo heb ontvangen, mits de afstand met de main te groot is. Waar ik naar opzoek ben is of Ziggo ook deco's levert waar je het handmatig kan afdwingen zoals bij de deco m5 bijvoorbeeld.

Ik zal even toelichten waarom ik hier naar opzoek ben. Ik heb een 500mbit abbo, dit haal ik via wifi prima op de begane grond. Wanneer ik op de eerste verdieping ben verbonden met de deco op de eerste verdieping dan haal ik een snelheid van ongeveer 200. Wanneer ik op de tweede verdieping ben en verbonden met de deco op de tweede verdieping, welke weer verbonden is met de main deco op de begane grond dan is hier nog maar iets van 15mbps van over. Ik denk dat wanneer de deco op de tweede verdieping verbinding zou maken met de deco op de eerste verdieping ipv de main, dat de snelheid meer richting de 100mbps zou zijn.

Of is mijn verwachting volledig onjuist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remco_k schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:03:
[...]

Ik weet niet meer waar ik het nou gelezen had, hier of elders, maar daar werden dit soort voorvallen ook gemeld maar bleek het gewoon koude acquisitie te zijn met een k*t smoes om bij je binnen te komen in een poging je een Ziggo abbo aan te smeren onder (valse?) voorwendselen.
Maar waarschijnlijk is het ook niet Ziggo die belt.

Waarschijnlijker is het dat hwt een partij is die voor/namens/... Ziggo klanten probeert te werven en dus iets van een commissie zal krijgen per afgesloten abo. Dus de toegepaste verkooppraktijken zijn niet "van" Ziggo. Maar uiteraard is het wel Ziggo die dit semi oogluikend toestaat? door dit soort bedrijven in te schakelen.

Edit:
Soortgelijke belletjes worden in dit topic ook wel eens gemeld. Volgens mij altijd afkomstig van een lokaal/regionaal telefoonnummer (geen 0800 of zo). Dat zou @MadMan68 dan ook moeten kunnen bevestigen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 19-03-2024 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Concept8 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:14:
Er lijkt iets mis te gaan bij de Facturatie van Ziggo.

Ik kreeg vandaag de gebruikelijke “je factuur” e-mail van Ziggo, met ineens 106,50 in plaats van 71,50 zoals sinds juni 2023 het geval was.
En als ik in het factuuroverzicht in mijn account op ‘specificatie’ klik bij de factuur van maart of een eerdere factuur krijg ik een gegenereerde pagina met alleen een header en geen specificatie - geen vermelding van welk abonnement ik heb, geen kosten, niks.

Iemand anders die dit ook heeft?
De specificatie toont alleen verbruik. Als je geen extra verbruik hebt (lees belkosten, kosten voor films of streamingsdiensten) dan zal je hier geen kosten zien. Kan je de factuur wel gewoon downloaden? Die staat er pal boven. Of heb je dit al geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKBguwi_CUCB0-QjOo5Y6On3pXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ic1XpoCgsG2GIAQwyEkCZlD1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 19:24
Ziggo heeft net wat fouten gemaakt met de bestellingen. Eerste bestelling was met overstap service... maar ze hadden aangegeven dat ik een boete wel zou betalen + ze hadden de overstap datum ruim 18 dagen voor de eigenlijke overstap ingeplanned.

Bestelling was uiteindelijk geannuleerd en een nieuwe bestelling is ingeschoten. Maar hiervoor kan ik geen overstap service gebruiken. Ik moest zelf de overstap regelen. Echter geeft KPN bij mij aan dat ik niet via hen kan opzeggen omdat er een overstap "reservering" staat in het landelijke coin register.

Lang verhaal kort, ik moet wachten tot de reservering eruit is en dan kpn opnieuw bellen. Weet iemand hoelang dat duurt om die registratie uit coin te verwijderen?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Concept8
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:26
Jay-B schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:51:
[...]
De specificatie toont alleen verbruik. Als je geen extra verbruik hebt (lees belkosten, kosten voor films of streamingsdiensten) dan zal je hier geen kosten zien. Kan je de factuur wel gewoon downloaden? Die staat er pal boven. Of heb je dit al geprobeerd?
Je hebt gelijk. Ik had zonder te kijken aangenomen dat de factuur alleen het totaalbedrag zou tonen, maar inderdaad, daar in de factuur staat de opbouw van de kosten die ik zocht.
Het verschil in bedrag komt doordat er no-show voorrijkosten gerekend werden voor een monteur die aanbelde terwijl ik onder de douche stond, en die alweer weg was voor ik in badjas beneden was.
Niet leuk, maar wel verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Weet iemand of het mogelijk is om je internet abonnement binnen het 1e jaar van je jaarcontract te wijzigen? Ik wil kiezen voor Elite, maar weet niet of ik dit het gehele jaar wil betalen. Zit er een beperking op een downgrade of kun je meteen van Elite naar Lite?

En stel ik neem Ziggo TV erbij kan ik deze dan tussentijds opzeggen of zit ik hier een jaar aan vast?

[ Voor 20% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 19-03-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@fRiEtJeSaTe Zover ik weet is dit geen probleem. Je hebt alleen kans dat als je een actie/korting hebt lopen deze dan op dat moment wel vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 23:10:
Weet iemand of het mogelijk is om je internet abonnement binnen het 1e jaar van je jaarcontract te wijzigen? Ik wil kiezen voor Elite, maar weet niet of ik dit het gehele jaar wil betalen. Zit er een beperking op een downgrade of kun je meteen van Elite naar Lite?

En stel ik neem Ziggo TV erbij kan ik deze dan tussentijds opzeggen of zit ik hier een jaar aan vast?
Je kortingen vervallen dan wel bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Laatst online: 17:01
RobertMe schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:24:
[...]

Maar waarschijnlijk is het ook niet Ziggo die belt.

Waarschijnlijker is het dat hwt een partij is die voor/namens/... Ziggo klanten probeert te werven en dus iets van een commissie zal krijgen per afgesloten abo. Dus de toegepaste verkooppraktijken zijn niet "van" Ziggo. Maar uiteraard is het wel Ziggo die dit semi oogluikend toestaat? door dit soort bedrijven in te schakelen.

Edit:
Soortgelijke belletjes worden in dit topic ook wel eens gemeld. Volgens mij altijd afkomstig van een lokaal/regionaal telefoonnummer (geen 0800 of zo). Dat zou @MadMan68 dan ook moeten kunnen bevestigen.
Klopt, dit was een regionaal nummer (030).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Bij een Internet Only abonnement staat dit in de configurator:
"Een kabelaansluiting (50+ tv-zenders, inclusief Ziggo Sport) is bij Ziggo de basis en ontvang je bij elk abonnement."

Betekent dit dat je een Humax kunt kopen en 'gratis' tv kunt kijken? Beetje tegenstrijdig i.c.m. de berichten dat Ziggo coax aan het uitfaseren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:28:
"Een kabelaansluiting (50+ tv-zenders, inclusief Ziggo Sport) is bij Ziggo de basis en ontvang je bij elk abonnement."

Betekent dit dat je een Humax kunt kopen en 'gratis' tv kunt kijken? Beetje tegenstrijdig i.c.m. de berichten dat Ziggo coax aan het uitfaseren is.
Je hebt die Humax niet eens nodig. Gewoon coaxkabel in je tv proppen, zoek zenders op DVB-C, instellen op vrije ontvangst (meestal freq: 474, netwerk ID 4444) en je hebt tv. RTL en SBS zenders zijn dan wel in SD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Tsja, gewoon niet geloven wat een willekeurig iemand op internet zet :p

Ja, ze hebben met de Next Mini een "TV ontvanger" die met IPTV werkt. En dit is momenteel hun standaard TV "apparaat". Maar ze zijn absoluut niet bezig met het uitfaseren van DVB-C.

Verder zoals @Andros aangeeft. Humax is niet nodig als de TV zelf DVB-C ondersteuning heeft. Coax kabel inprikken in de TV, zenders zoeken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje tegenstrijdig i.c.m. de berichten dat Ziggo coax aan het uitfaseren is.
Welke berichten precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:28
Hm ik heb een 1080p projector die wel 4k signaal accepteert en HDR kan afspelen. Maar de Next Mini lijkt alleen SDR door te geven. Getest met een HDR video op YouTube die doorkomt als HDR op Android TV van de projector zelf, maar niet via de Mini. Jammer.

Maakt het nou voor beeldkwaliteit tv nog uit of je de next mini gebruikt of de ziggo app op een Google TV stick? Want anders gaat de mini er weer uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Hertog_Martin op 21-03-2024 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gac5e5rP3W72RVu6GMxQFQ-tq54=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mfR0MBvStjQ674CfXr4BZi90.png?f=user_large

Waar is de 'nee, tief een eind op' knop? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 21:19
jadjong schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:38:
[Afbeelding]

Op 1 sterretje klikken onderaan de mail, en dan willen ze ook graag weten waarom, net gedaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-06 13:54
Hertog_Martin schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:40:
Hm ik heb een 1080p projector die wel 4k signaal accepteert en HDR kan afspelen. Maar de Next Mini lijkt alleen SDR door te geven. Getest met een HDR video op YouTube die doorkomt als HDR op Android TV van de projector zelf, maar niet via de Mini. Jammer.

Maakt het nou voor beeldkwaliteit tv nog uit of je de next mini gebruikt of de ziggo app op een Google TV stick? Want anders gaat de mini er weer uit.
Ziggo's Next Mini ondersteunt HDR10. Het kan zo zijn dat jouw projector andere protocollen van HDR ondersteunt en daarom de HDR10 signaal niet leest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:05:
[...]

Ziggo's Next Mini ondersteunt HDR10. Het kan zo zijn dat jouw projector andere protocollen van HDR ondersteunt en daarom de HDR10 signaal niet leest?
Kans is denk ik groter dat het met de codec te maken heeft. Ik meen dat YouTube VP9 gebruikt voor HDR? En niet veel apparaten ondersteunen dat.
En/of YouTube heeft een whitelist van apparaten waar HDR op mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 20:48
@jadjong @JvdW
Ja, deze mail had ik ook ontvangen. Ik heb mijn modem in de brugmodus staan, dus ze kunnen mij niet eens advies geven over mijn wifi, want dat heb ik helemaal zelf in beheer. Dat heeft ze een 1 ster beoordeling opgeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Laatst online: 14:29
RobertMe schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:58:
[...]
Maar ze zijn absoluut niet bezig met het uitfaseren van DVB-C.
Toch werd mij verteld in de Vodafone winkel, bij het omwisselen van het witte modem voor een zwarte, dat de kabel niet meer zou werken.
Ik werd 'gedwongen' om een Next mee te nemen. (zie mijn eerdere rant-post)
Dan zullen ze technisch niets veranderen op korte termijn, maar over een aantal jaar zullen ze wel gaan stoppen met 'coax'-TV omdat een meerderheid kijkt via IP-TV.

Door hun 'gedwongen' IP-TV inmiddels flink geld moeten uitgeven en moeten verbouwen met als voordeel dat ik nu iedere andere IP-TV aanbieder kan uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:48
jadjong schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:38:
[Afbeelding]

"sneller herkent"? Kom nou, Ziggo...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
LooneyTunes schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 01:47:
[...]

Toch werd mij verteld in de Vodafone winkel, bij het omwisselen van het witte modem voor een zwarte, dat de kabel niet meer zou werken.
Je moet nooit verkopers geloven. Ik heb al de raarste zaken gehoord ook in elektronica winkels. De meeste verkopers verzinnen van alles om maar te kunnen verkopen (en hun provisie/bonus te halen).

Analoge TV afschakelen was al een traject van 2 jaar. Dan is het (mogelijk) afschakelen van DVB-C een nog veel groter traject met een enorme hoeveelheid klanten die er nog gebruik van maakt. Uiteindelijk zal het ooit wel stoppen, maar als ik moet gokken denk ik dat dat nog wel 10 jaar duurt. Met het huidige klantverlies denk ik echt niet dat ze hier op korte termijn aan komen. Dit is juist waarom ook een grote groep klant blijft en zonder DVB-C een reden heeft (makkelijker) om over te stappen.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 22-03-2024 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Vraagje voor de experts; ik heb een wifi camera welke werkt i.c.m. HomeKit. Zo nu en dan gaat deze een paar x per uur steeds offline en online in HomeKit. Als ik in de camera app zelf kijk is hij nog steeds online in deze periode. Ook in mijn unifi overview zie ik geen rare hikups. Zodra ik het modem even van het stroom haal is het ‘probleem’ enig tijd verholpen.

Ik heb dus het idee dat er iets botst tussen het ziggo modem en HomeKit. Zijn er bepaalde settings die ik in het ziggo modem nog kan ‘vastzetten’ om te kijken of dit het euvel verhelpt. De camera heeft al een vast ip vanuit het ziggo modem.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
jongetje schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:58:
[...]

Je moet nooit verkopers geloven. Ik heb al de raarste zaken gehoord ook in elektronica winkels. De meeste verkopers verzinnen van alles om maar te kunnen verkopen (en hun provisie/bonus te halen).
Daar ben ik nu ook achter.
Ik ben al klant (via diverse overnames, al meer dan 25 jaar), en (zeker door deze actie van de verkoper) straks niet meer met 2 glasvezels om uit te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 04-06 22:03
LooneyTunes schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:24:
[...]

Ik ben al klant (via diverse overnames, al meer dan 25 jaar), en (zeker door deze actie van de verkoper) straks niet meer met 2 glasvezels om uit te kiezen.
Ja want de glasvezel verkopers weten wel waar ze over praten...
Ik moest nu overstappen volgens de vriendelijke groene dame aan de deur want dan werd mijn wifi veel beter omdat er 1 kabel uit de kast naar mijn huis kwam waar de stroom makkelijker door het moderne glas kon gaan in plaats van dat ouderwetse koper 8)7 |:(

Het gras is niet altijd groener bij de buren De kosten variëren zeker als je tv kijkt of specifieke pakketten wil hebben niet heel veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
LooneyTunes schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 01:47:
Dat is pure onzin. De coax van Ziggo brengt internet en DVB-C in je huis. Het modem haalt er alleen het internet signaal vanaf (en zet erop voor de upload natuurlijk). Het DVB-C signaal is gewoon beschikbaar, en dat ging niet via het modem en zal ook nooit via het modem gaan gebeuren.
Ik werd 'gedwongen' om een Next mee te nemen. (zie mijn eerdere rant-post)
Nee je wordt nergens toe gedwongen.

Als je kiest voor een losse ontvanger van Ziggo, ja, dan krijg je de de Next Mini. Dat is IP-TV, en een hele goede, wint met gemak van KPN en Odido en Canal+.

Je kunt ook nog (oude) Next kastjes of Humax kastjes met DVB-C gebruiken, al dan niet met een smartcard.

Een andere optie (mijn voorkeur) is je coax direct in je tv stoppen. Zonder CAM CI+ heb je dan zo'n 30 zenders, met heb je honderden zenders, in de beste kwaliteit.
Dan zullen ze technisch niets veranderen op korte termijn, maar over een aantal jaar zullen ze wel gaan stoppen met 'coax'-TV omdat een meerderheid kijkt via IP-TV.
En dat is een natuurlijk proces!

Vroeger had iedereen een antenne op z'n dak, toen kwam de centrale antenne met 5-10 zenders, en vervolgens "de kabel" met tientallen zenders.

Dit was allemaal analoog. Met digitalisering kwam compressie, en nu heb je honderden zenders.

Iedere Ziggo abonnee krijgt honderden zenders thuis. Altijd, of je nu kijkt of niet.

IP-TV is een volgende logische stap. Krijg alleen de zenders die je echt kijkt! In ruil daarvoor krijg je sneller internet, upload & download. En je kijkervaring blijft gelijk, want de kwaliteit is goed, net zoals bij DVB-C.
Door hun 'gedwongen' IP-TV inmiddels flink geld moeten uitgeven en moeten verbouwen met als voordeel dat ik nu iedere andere IP-TV aanbieder kan uitkiezen.
Dat is natuurlijk onzin. Tot nu toe heb je nog geen investering hoeven doen. In de toekomst mogelijk wel.

Maar goed, dat is eerder ook al gebeurd. Je oude analoge beeldbuis tv heb je al moeten vervangen door een platte digitale. En je cassettespeler is mogelijk al vervangen door een (smart) speaker met Spotify.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:22:
Een andere optie (mijn voorkeur) is je coax direct in je tv stoppen. Zonder CAM CI+ heb je dan zo'n 30 zenders, met heb je honderden zenders, in de beste kwaliteit.
Maak daar zonder CI+ maar zo'n 60 zenders van, waarvan veel in uitstekende kwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is pure onzin. De coax van Ziggo brengt internet en DVB-C in je huis. Het modem haalt er alleen het internet signaal vanaf (en zet erop voor de upload natuurlijk). Het DVB-C signaal is gewoon beschikbaar, en dat ging niet via het modem en zal ook nooit via het modem gaan gebeuren.
Heel erg vroeger hebben ze volgens mij wel een gecombineerd modem + decoder gehad? De Horizon box was dat. Maar dat was dus niet een "wit modem" zoals @LooneyTunes aangaf.
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Tot nu toe heb je nog geen investering hoeven doen. In de toekomst mogelijk wel
Als je geen ethernet hebt bij de TV en wifi slecht is moet je toch echt investeren. Terwijl er waarschijnlijk wel een goed werkende coax kabel lag/ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:39
sweetdude schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:16:

... de vriendelijke groene dame aan de deur ...
Zeg hier maar eens nee tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
LooneyTunes schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:24:
Jij bent Tweaker.
Verkopers met kennis van zaken zijn schaars. Bij Ziggo, bij Vodafone, bij KPN, bij Odido, de kans dat je iemand vindt die op niveau zinnige dingen zegt is klein.
Jij, als Tweaker, moet toch door de sales-bs heen kunnen prikken?
Glasvezel levert geen beter tv signaal en ook je wifi wordt niet beter van glasvezel.
Met glasvezel ontneem je jezelf de toegang tot DVB-C jaren voordat het uitgezet wordt door Ziggo.

Maar goed, als je ego gekwetst is door een onwetende verkoper, ga je gang, kom er zelf achter hoe groen het gras bij de buren is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Chris.nl schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:27:
Maak daar zonder CI+ maar zo'n 60 zenders van, waarvan veel in uitstekende kwaliteit. :)
Ik was aan de voorzichtige kant.
Zelf kijk ik naar slechts zo'n 15 zenders, waarvan er 1 of 2 niet in de smartcardloze lijst staan. Ze zijn wel te zien in de Ziggo Go app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
RobertMe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:29:
Heel erg vroeger hebben ze volgens mij wel een gecombineerd modem + decoder gehad? De Horizon box was dat. Maar dat was dus niet een "wit modem" zoals @LooneyTunes aangaf.
Het witte modem is met 99% zekerheid de connectbox.
De Horizonbox als modem en tv ontvanger was een traag en stroomvretend rampapparaat!
Als je geen ethernet hebt bij de TV en wifi slecht is moet je toch echt investeren. Terwijl er waarschijnlijk wel een goed werkende coax kabel lag/ligt.
Dat hoeft niet!
Ten eerste, je hoeft geen Next Mini te gebruiken, je tv kan ook overweg met de coax kabel.
Ten tweede, de Next Mini werkt ook met wifi. Omdat veel mensen beroerde wifi thuis hebben, adviseert Ziggo om een ethernetkabel te gebruiken. Maar met goede wifi werkt de Next Mini prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:47:

Dat hoeft niet!
Ten eerste, je hoeft geen Next Mini te gebruiken, je tv kan ook overweg met de coax kabel.
Zoals ik het lees bedoelde @RobertMe dat ook precies met zijn opmerking... Investeren terwijl er al iets goeds ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 22-03-2024 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
Nee je wordt nergens toe gedwongen.
Blijkbaar wel.
Ik kwam er alleen om een modem te ruilen in de ijdele hoop dezelfde dag weer verbinding te hebben.
Als je kiest voor een losse ontvanger van Ziggo, ja, dan krijg je de de Next Mini. Dat is IP-TV, en een hele goede, wint met gemak van KPN en Odido en Canal+.

Je kunt ook nog (oude) Next kastjes of Humax kastjes met DVB-C gebruiken, al dan niet met een smartcard.
klopt, werkt nog steeds als een tierelier. Eén Humax op '5555' en de andere op '4444'.
Binnenkort maar eens terug naar de winkel met de Nextjes en het nummer van mijn smartcard.
Krijgen ze de handel gewoon weer retour.
Immers kijken met de Next via mijn Denon 7.2 setje werkt nog steeds alleen als de versterker UIT staat. :(
Als ik de coax in mijn TV stop krijg ik alleen maar 'sneeuw'.
Hij weet nog wat Digitenne (versie 1) is, waar je nu ook alleen maar "sneeuw" op het scherm ziet.
Een 42" plasma gooi ik niet zomaar weg.
Maar goed, dat is eerder ook al gebeurd. Je oude analoge beeldbuis tv heb je al moeten vervangen door een platte digitale.
Klopt, dat zijn die honderden Euro's die ik zeer recent heb moeten uitgeven.
Als je mijn rant-post had gelezen: :)

[Zelf-quote]
Ik was bereid over te stappen naar IP TV mocht het echt niet anders kunnen (zoals analoge TV er uit is gedonderd), maar niet op deze manier.
Ik verdom het om door een f*ck-up van Ziggo nieuwe apparatuur aan te schaffen. (is nu een principekwestie geworden)
Eigen keuze of voortgang der techniek, daar kan ik in meegaan, maar 'If it aint broke....' .
Het enige wat Ziggo nu open heeft gezet, is de deur naar volledige overstap naar glas.

[/Zelf-quote]
En je cassettespeler is mogelijk al vervangen door een (smart) speaker met Spotify.
Nope.
Antennemast weer op het dak toen Ziggo de FM van de kabel donderde.
De platenspeler staat boven op het cassettedeck en de CD speler. De spoelenrecorder staat aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59
Digitenne is DVB-T, dat heeft hier niets mee te maken. Kun je die plasma ook instellen op zoeken naar DVB-C? Dat zou normaal moeten werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Laatst bij familie met Ziggo een tientje per maand bespaard door de internetsnelheid te verlagen naar de laagste optie (van 500Mbps naar 200Mbps). Kan het iedereen aanraden die de hogere downloadsnelheid niet nodig heeft. :P
De wijziging vond meteen na akkoord gaan plaats, de witte connectbox stelde zich opnieuw in met de lagere snelheid en klaar!

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bitshape schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:49:
Laatst bij familie met Ziggo een tientje per maand bespaard door de internetsnelheid te verlagen naar de laagste optie (van 500Mbps naar 200Mbps). Kan het iedereen aanraden die de hogere downloadsnelheid niet nodig heeft. :P
De wijziging vond meteen na akkoord gaan plaats, de witte connectbox stelde zich opnieuw in met de lagere snelheid en klaar!
Psst, er is nog een lagere optie van 100Mbit/s ("Lite" meen ik, voorheen "Basic"). Alleen is deze niet via Mijn Ziggo af te sluiten. Maar met een belletje vast te regelen. En als je dan toch de klantenservice aan de lijn hebt kun je meteen vragen voor korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
Andros schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:43:
Digitenne is DVB-T, dat heeft hier niets mee te maken. Kun je die plasma ook instellen op zoeken naar DVB-C? Dat zou normaal moeten werken
Als een apparaat alleen maar PAL, SECAM en DVB-T(v1) verstaat, kan je niet naar een DVB-C signaal laten zoeken.
Dat is het zelfde als je afvragen waarom je FM radio geen DAB ontvangt. (nog even afgezien dat het in een totaal andere frequentieband zit)
Waarom denk je dat 't orgel aan een Humax hangt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:00
Je kon een aantal jaren geleden een kastje krijgen bij Ziggo om het DVB-c signaal om te zetten naar analoog. Werkte prima volgens mij. Geen idee of die dingen nog te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
AtRi schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:29:
Je kon een aantal jaren geleden een kastje krijgen bij Ziggo om het DVB-c signaal om te zetten naar analoog. Werkte prima volgens mij.
Dat doet de Humax ook al.
Er zit een SCART aansluiting (= analoog RGB signaal) op. :)
En de voorganger, die inmiddels al jaren bij de milieustraat ligt, de Samsung (DCB 270R) die je kreeg bij een alles-in-1 abonnement toen analoog nog op de kabel stond, had alleen maar SCART.
Geen HDMI of andere digitale aansluitingen. (afgezien van S/PDIF via "glas"vezel voor 5.1 geluid)

Kastjes die DVB-C omzetten naar een HF-analoog antennesignaal voor de TV ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LooneyTunes schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Kastjes die DVB-C omzetten naar een HF-analoog antennesignaal voor de TV ken ik niet.
Als je nog een hele oude TV zonder SCART aansluiting hebt kun je er nog een HF modulator tussen zetten. Die maakt er een signaal van wat je op de antenne ingang kunt aansluiten.

https://www.bol.com/nl/nl...e-zwart/9300000123206336/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
Roetzen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:19:
Als je nog een hele oude TV zonder SCART aansluiting hebt kun je er nog een HF modulator tussen zetten. Die maakt er een signaal van wat je op de antenne ingang kunt aansluiten.
Maar dat is vals spelen hè ;)
Met maar één kanaal op de HF band.

Memory-lane...
Hier waren we 'in mijn jeugd' ook al mee bezig om home computers en andere elektronica die geen HF hadden toch op de televisie te krijgen. Modulatortjes halen bij Jules van de Electronica dump op de Molukkenstraat.
Toen werd er nog (veel) gebouwd uit de Elektuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 04-06 22:03
RobertMe schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:59:
[...]

Psst, er is nog een lagere optie van 100Mbit/s ("Lite" meen ik, voorheen "Basic"). Alleen is deze niet via Mijn Ziggo af te sluiten. Maar met een belletje vast te regelen. En als je dan toch de klantenservice aan de lijn hebt kun je meteen vragen voor korting.
@bitshape Wat @RobertMe zegt.
Ik heb het ook laten verlagen bij mijn ouders naar 200 en met een belletje naar de klantenservice omdat ze een nieuw sagemcom modem kregen, maar nog een antieke AOP op een vochtige mergelmuur in de kelder hadden zitten een monteur geregeld.
Acties die lopen waren 9 maanden € 10,- korting, gratis ESPN voor 12 maanden en tv totaal (of zo iets) voor 12 maanden extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:59:
[...]

Heb ze eens naast elkaar gezet, als ik wat gemist heb laat het maar weten. Vooral de ZiggoGo Apponly verraste mij, als je dat wegzet tov NLziet met minder zenders en 7,95 bij een jaar abonnement.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsqeQcexK_20D52u037h13o7vtQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lMTYodk7u6kR8KpUdbKAWAD8.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door stormfly op 24-03-2024 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:25:
[...]

Heb ze eens naast elkaar gezet, als ik wat gemist heb laat het maar weten. Vooral de ZiggoGo Apponly verraste mij, als je dat wegzet tov NLziet met minder zenders en 7,95 bij een jaar abonnement.

[Afbeelding]
Dat je bij Ziggo altijd voor TV betaald klopt dus ook niet echt. Goedkoopste twee abos gelijk met KPN en bij Ziggo krijg je dan TV er (gratis) bij, met de ~60 ongecodeerde zenders dus, terwijl je bij KPN echt geen TV hebt voor die prijs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@stormfly Bij nlziet kun je veel terugkijken (zonder reclame) dat lukt met de Ziggo app niet.
Pagina: 1 ... 14 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie