Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
superduper schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:34:
Ik ben nu bijna een jaar van Ziggo af en happy bij de KPN, maar nu wordt ik de laatste 2 weken al meerdere keren per dag gespammed (mail, SMS etc) dat mijn account en gegevens gevaar lopen omdat de gekoppelde McAfee scanner niet verlengd is. Gruwelijk irritant en ik zou niet weten hoe ik die stortvloed kan stoppen. In de berichten staat dat ik tot 3-5 kan verlengen met 90% korting, maar heb daar geen behoefte aan, maar wil ook niet tot die datum al die mails etc ontvangen.

Iemand een idee hoe ik dit stop?
Let op, dit kan vaak ook SPAM zijn, mocht het toch van ziggo direct komen, dan zou ik gewoon even ziggo netjes bellen en melden dat je zulke melden steeds vaker krijgt O-)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Gebruikt Ziggo niet F-Secure als partner voor hun anti-virus meuk? :) Tijdje geleden dat ik iemand dat heb zien gebruiken, dus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Soundstorm2010 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:50:
[...]

Let op, dit kan vaak ook SPAM zijn, mocht het toch van ziggo direct komen, dan zou ik gewoon even ziggo netjes bellen en melden dat je zulke melden steeds vaker krijgt O-)
Je hebt gelijk; afz is "ziggo klantenservice" maar dieper zit er een random vaag emaildomein achter. NIet da tik van plan was ergens op te klikken, maar het blijft irriant, en dus nog moeilijker te stoppen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
superduper schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:57:
[...]

Je hebt gelijk; afz is "ziggo klantenservice" maar dieper zit er een random vaag emaildomein achter. NIet da tik van plan was ergens op te klikken, maar het blijft irriant, en dus nog moeilijker te stoppen. :(
Ik doe meestal domain blokkeren en daarna markeren als ongewenst.
Maar op mijn ziggo mail krijg ik wel vaker van dit soort mailtjes helaas.
Weinig aan te doen ben ik bang |:(

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:00

rvk

superduper schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:34:
Iemand een idee hoe ik dit stop?
Meestal moet er toch echt een klein afmeld linkje onderaan staan.
En anders opnemen als spam email-adres.
(dat dus)

[ Voor 3% gewijzigd door rvk op 05-03-2024 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-06 13:54
Plofkotje schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:55:
Gebruikt Ziggo niet F-Secure als partner voor hun anti-virus meuk? :) Tijdje geleden dat ik iemand dat heb zien gebruiken, dus geen idee.
Klopt, F-Secure met Ziggo schil er overheen. KPN gebruikt volgens mij ook F-Secure. Als ik al die artikelen mag geloven doet F-secure niet onder de bekende concurrenten. Ik kom zelf van Norton over, dat was echt malware. De antivirus zelf was goed, maar de reclames die om de zoveel tijd tevoorschijn kwamen was irritant. Tot nu toe bij Ziggo Safe Online niet gehad.

Maar goed, vaak kan je ongewenste reclame mailtjes afmelden. Kijk wel uit of het echt van Ziggo komt en niet van een phishing mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:55

remco_k

een cassettebandje was genoeg

remco_k schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:03:
Ik ben afgelopen 2 weken 4x gebeld door Ziggo vanaf +31768507070. Blijkbaar is dat een partner van Ziggo.
3 keer opgenomen, 3 keer paar seconden stil en daarna verbinding verbroken.
Waarschijnlijk zo'n callcenter systeem wat de klant belt en daarna de medewerker ofzo. Wat een amateurisme. Maar vooral bloedirritant. Ik had ergens wel een heel klein beetje benieuwd geweest naar een aanbod. Maar nu niet meer.

Ziggo, als je hier mee leest: dit is niet bepaald een heel goede manier om je weggelopen klant een nieuw aanbod te gaan doen... Het is wél de perfecte manier om ze verder van je af te duwen.

Ik heb nu maar het Recht van verzet formuliertje van Ziggo ingevuld, want hier zit ik niet op te wachten.
Vandaag weer. Ik nam vol verwachting op en had zowaar met iemand verbinding. Er kwamen 2 vragen:
1. Spreek ik met remco_k?
2. U bent toch klant van Ziggo?

Precies de vragen die je mij niet moet stellen als je zegt van Ziggo te zijn en jij mij belt. Want dan zou je de antwoorden daarop moeten kunnen weten. Wat een snoepwinkel.

Het ruikt ontzettend naar een oplichters bende óf slecht geïnformeerde/opgeleide medewerkers. Ik zet even in op dat laatste en daarmee faciliteert Ziggo in feite juist oplichters bendes omdat die precies zo te werk gaan: Een beetje vissen en gokken en hopen dat ze in de buurt van de waarheid zitten en dat je erin trapt alvorens je je bankrekening gegevens deelt, ofzoiets. Een telefoon gesprek met het echte Ziggo gaat dus net zo beroerd qua klanten kennis zoals dat ook met een oplichters bende gaat die maar wat gokt op basis van een datalek, ofzo. En dan vinden ze het raar dat klanten echt en nep niet goed van elkaar kunnen onderscheiden. Drama. Dat moet beter, Ziggo.

Ik heb die 2 vragen overigens beantwoord door te zeggen niet geinteresseerd te zijn en gevraagd mij niet meer te bellen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevieBe1
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik ben nu bijna een jaar van Ziggo af en happy bij de KPN, maar nu wordt ik de laatste 2 weken al meerdere keren per dag gespammed (mail, SMS etc) dat mijn account en gegevens gevaar lopen omdat de gekoppelde McAfee scanner niet verlengd is. Gruwelijk irritant en ik zou niet weten hoe ik die stortvloed kan stoppen. In de berichten staat dat ik tot 3-5 kan verlengen met 90% korting, maar heb daar geen behoefte aan, maar wil ook niet tot die datum al die mails etc ontvangen.
Dit is phishing. Niet op reageren, weggooien. Afmelden zorgt alleen voor meer ellende (dan weten ze gelijk dat het een bestaand/actief adres is).

Alleen al omdat ziggo geen gebruik maakt van mcafee.

https://www.fraudehelpdes...t-risico-maan-02-27-2024/

[ Voor 66% gewijzigd door StevieBe1 op 05-03-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:24
Ziggo houdt zelf ook z'n archief bij van bekende Pishing mails. Heb even niet gekeken of deze er tussen staat, maar anders kan je deze ook bij Ziggo melden en dan plaatsen ze die er vast bij.

https://www.ziggo.nl/klan...hing/phishingvoorbeelden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Even een vraagje hier voor mensen die ook Ziggo Mail hebben.

Ik log momenteel altijd in via chrome https://mail.ziggo.nl
Heel erg vaak als ik SPAM mailtjes krijg, selecteer ik betreffende mail en dan 'Verzoeken toevoegen aan Blokkeerlijst'
Echter lijkt dit niet goed te werken, ook als ik betreffende email daarna 'markeer als ongewenst' klik, komt de zelfde afzender soms wel in mijn Mail, maar ook soms alsnog in SPAM.

Hebben hier meer mensen last van ? Zijn er eventueel andere oplossingen te bedenken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-06 20:54
Ik krijg daarnet ineens een snelheids upgrade naar 50mbit up, terwijl die al tijden geleden aangekondigd was.
Is de eerste keer sinds 2019 dat er iets veranderd is, heb de hele tijd op 250/25 gezeten, terwijl wel ik wel meer was gaan betalen, en in de tussentijd emails had gekregen met beloftes dat de snelheid verhoogd was...:

16 april 2019: naar 250/25
Ergens hier tussendoor naar 300/30, waar ik geen email meer van terug kan vinden.
30 maart 2022: nieuw modem (geen snelheid verandering)
22 april 2022: naar 350/35 (niet gebeurd)
17 januari 2023: naar 400/40 (niet gebeurd)
4 September 2023: 500/50 (nu pas dus)

Vage boel weer bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:06
Fret Raket schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:15:
Ik krijg daarnet ineens een snelheids upgrade naar 50mbit up, terwijl die al tijden geleden aangekondigd was.
Is de eerste keer sinds 2019 dat er iets veranderd is, heb de hele tijd op 250/25 gezeten, terwijl wel ik wel meer was gaan betalen, en in de tussentijd emails had gekregen met beloftes dat de snelheid verhoogd was...:

16 april 2019: naar 250/25
Ergens hier tussendoor naar 300/30, waar ik geen email meer van terug kan vinden.
30 maart 2022: nieuw modem (geen snelheid verandering)
22 april 2022: naar 350/35 (niet gebeurd)
17 januari 2023: naar 400/40 (niet gebeurd)
4 September 2023: 500/50 (nu pas dus)

Vage boel weer bij Ziggo.
Contact via de chat of een belletje had je de verhoging waarschijnlijk eerder gegeven ;)
Hier is het altijd netjes op tijd, of zelfs eerder verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
John767 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:52:
[...]

Contact via de chat of een belletje had je de verhoging waarschijnlijk eerder gegeven ;)
Hier is het altijd netjes op tijd, of zelfs eerder verhoogd.
Ik heb de helpdesk meerdere keren gebeld in de laatste jaren, en ze wisten het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vandaag is mijn pakket bij Ziggo ingegaan. Een monteur heeft een nieuw aansluitpunt geplaatst, want die was verouderd.

Daarnaast heeft hij een stuk UTP kabel op mijn verzoek geknipt, die heb ik zelf achter de plint weggewerkt toen hij weg was en tevens zelf de wifi pod geïnstalleerd. Ik kreeg voor het knippen van de UTP kabel alleen wel een rekening in mijn mail. 15 minuten meerwerk staat erbij plus 5 euro voor 5 meter kabel. Dat vond ik wel bijzonder, want dat kostte amper moeite. Het materiaal kost 1 euro per meter, dat is prima verder. Dat kwartier meerwerk vind ik alleen wat overdreven. Achja.. :)

Ondanks dat werkt het allemaal goed. Internet snelheid over wifi op mijn s23 komt uit op 840 mbit/s, dat was meer dan ik verwacht had.

Ik heb er 12 maanden gratis Disney+ bijgekregen, alleen zie ik nergens hoe ik dat kan activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fret Raket
darkdesign schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:28:
Ik kreeg voor het knippen van de UTP kabel alleen wel een rekening in mijn mail. 15 minuten meerwerk staat erbij plus 5 euro voor 5 meter kabel. Dat vond ik wel bijzonder, want dat kostte amper moeite. Het materiaal kost 1 euro per meter, dat is prima verder. Dat kwartier meerwerk vind ik alleen wat overdreven. Achja.. :)
Het werk van die monteur gaat waarschijnlijk in delen van 15 minuten, dus je betaalt altijd voor 15 minuten, ook als het korter duurt, en hij kan tijdens die tijd niet ergens anders iets doen, dus het moet toch betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkdesign schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:28:
Ik heb er 12 maanden gratis Disney+ bijgekregen, alleen zie ik nergens hoe ik dat kan activeren.
In Mijn Ziggo ga je naar producten -> Streamingsdiensten beheren -> Beheren. Hier zou je dan Disney+ moeten kunnen activeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@darkdesign kost toch altijd mee tijd dan je denkt:
- jij vraagt stukje kabel
- monteur loopt naar de bus, meet een stuk af en neemt dat mee naar binnen
- ik weet niet of hij ook de connectoren eraan heeft geknepen?
- moet dit extra werk registreren en af laten tekenen.

Als je het te duur vind dan had je zelf vooraf kabel moeten kopen. Als ze bij elke klant kosteloos extra werk doen kost dat ook gewoon. Zeker omdat de monteur de boel al gratis komt aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:43:
@darkdesign kost toch altijd mee tijd dan je denkt:
- jij vraagt stukje kabel
- monteur loopt naar de bus, meet een stuk af en neemt dat mee naar binnen
- ik weet niet of hij ook de connectoren eraan heeft geknepen?
- moet dit extra werk registreren en af laten tekenen.

Als je het te duur vind dan had je zelf vooraf kabel moeten kopen. Als ze bij elke klant kosteloos extra werk doen kost dat ook gewoon. Zeker omdat de monteur de boel al gratis komt aansluiten.
Daar zit ook wat in. Het zijn de kosten verder ook niet. Bij het stukje service verwachtte ik dat dat er wel bij zou zitten. Het Ziggo punt zit voor huidige maatstaven op een onlogische plaats. UTP kabel naar de meterkast, waar de rest verdeeld wordt door het huis vind ik wel het minste wat je kunt verwachten exclusief het wegwerken natuurlijk. Gezien de concurrentie wil je je onderscheiden, dat zijn dat net die kleine pluspunten waar je mee scoort.

Tot twee keer toe is mij vanuit Ziggo zelf ook een gratis tweede wifipod 6 toegezegd, heb ik niet eens om gevraagd maar wel nodig. Dat konden ze regelen na activatie. Dat bleek later dan toch niet te kunnen en betaal ik nu extra voor. Ik betaal er graag voor want het werkt goed, maar beloof het dan niet denk ik dan.

Maar al met al ben ik tevreden met de snelheid en het tv product, dus no hard feeling ;)

[ Voor 3% gewijzigd door darkdesign op 10-03-2024 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:03
darkdesign schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Daar zit ook wat in. Het zijn de kosten verder ook niet. Bij het stukje service verwachtte ik dat dat er wel bij zou zitten. Het Ziggo punt zit voor huidige maatstaven op een onlogische plaats. UTP kabel naar de meterkast, waar de rest verdeeld wordt door het huis vind ik wel het minste wat je kunt verwachten exclusief het wegwerken natuurlijk. Gezien de concurrentie wil je je onderscheiden, dat zijn dat net die kleine pluspunten waar je mee scoort.
...
Jij als klant denkt terecht "deze medewerker heeft dat mooi gedaan"
De medewerker denkt "dat heb ik toch weer goed gedaan"
Maar daar stopt dan ook deze kennis. Als de klant deze ervaring deelt op sociale media moet het nog maar gelezen worden door anderen die dat meewegen in hun keuze van internet provider. Mond op mond reclame zou misschien nog wat kunnen betekenen, maar hoe langzaam gaat dat ?

Het is helaas anders: voor de gemiddelde gebruiker is alleen van belang wat het kost, hoe snel het is en hoe goed het werkt. Incidentele service geeft hooguit een warm gevoel maar komt niet aan de oppervlakte.

Misschien bij een tevredenheids onderzoek, maar wie leest zo iets en gelooft het ook ?

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 10-03-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53
Ik ben een tijdje weg bij Ziggo, maar overweeg terug te gaan. Nou zie ik dat die Next (mini) tegenwoordig iptv only is. Weet iemand of dit kwalitatief exact dezelfde streams zijn als in de Ziggo app op de Apple tv?

[ Voor 3% gewijzigd door Nachtapotheker op 10-03-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nachtapotheker schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:21:
Ik ben een tijdje weg bij Ziggo, maar overweeg terug te gaan. Nou zie ik dat die Next tegenwoordig iptv only is. Weet iemand of dit kwalitatief exact dezelfde streams zijn als in de Ziggo app op de Apple tv?
Zullen zeer waarschijnlijk andere streams zijn. Want de Next Mini was altijd al 1080(p?), terwijl de Ziggo Go TV app toen nog maximaal 720(p?) was. Intussen is Ziggo Go TV wel al met een "beperkt" (NPO, RTL, Talpa sowieso) 1080p. Maar ik vermoed nog steeds een afwijkende stream en mogelijk platform.
Volgens mij heb ik ook al incidenteel gelezen van een storing met Ziggo Go (TV) terwijl er ogenschijnlijk niks aan de hand was met de Next Mini.

Als je overigens zou kiezen voor het gebruik van de app: je kunt i.p.v. een TV {Start,Complete?,Max?} abo ook kiezen voor "KabelTV". Naast dat je sowieso altijd toegang hebt tot een (beperkter) zender aanbod op coax (wel nog steeds NPO, RTL, SBS 6 / Net5 / Veronica, regionale, Discovery, NatGeo, ..., maar geen SBS 9) heb je met "KabelTV" ook toegang tot Ziggo Go (TV), incl. een beperkte replay optie.

En je benoemd "Next" met "IPTV". Maar de Next zit AFAIK ook coax op. De Next Mini is IPTV only. En daarnaast kun je voor een kleine meerprijs (€0,50 meen ik) i.p.v. de Next (Mini) een CI+ module (incl. smartcard) huren. Die je dan dus direct in de TV kunt plaatsen en zodanig via coax kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 19:28

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Wij hebben in Rotterdam zuid nu al de vierde keer in twee maanden tijd geen internet, storing op uw postcode geeft Ziggo site aan. Is dit bij meer mensen, of zitten wij precies in een pech wijk?
Heel vorig jaar hadden we nauwelijks ergens last van, hier echt een trendbreuk dit.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:14:
Want de Next Mini was altijd al 1080(p?), terwijl de Ziggo Go TV app toen nog maximaal 720(p?) was.
Héél lang (relatief) was het gewoon maximaal 720p op de Next Mini. Vergelijkbaar met de 'Ziggo Go'-app op dat moment. Aangezien je dat verschil dus echt wel zag met de reguliere Arris Next, was ik in het begin totaal geen fan van de Mini. Nog steeds niet helemaal eigenlijk, maar goed, voor in de slaapkamer is het te doen, al kan ik dat ook allemaal wel doen met een Apple TV 4K. Dus ik dub er nog steeds over om dat ding weg te doen en er een tweede Apple TV 4K bij te kopen. Anyhoe... toen ze inderdaad de '1080p/i'-streams gingen testen in de app, werd het 1080p/i op de Next Mini, maar dan ook weer niet alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
[...]

Zullen zeer waarschijnlijk andere streams zijn. Want de Next Mini was altijd al 1080(p?), terwijl de Ziggo Go TV app toen nog maximaal 720(p?) was. Intussen is Ziggo Go TV wel al met een "beperkt" (NPO, RTL, Talpa sowieso) 1080p. Maar ik vermoed nog steeds een afwijkende stream en mogelijk platform.
Volgens mij heb ik ook al incidenteel gelezen van een storing met Ziggo Go (TV) terwijl er ogenschijnlijk niks aan de hand was met de Next Mini.

Als je overigens zou kiezen voor het gebruik van de app: je kunt i.p.v. een TV {Start,Complete?,Max?} abo ook kiezen voor "KabelTV". Naast dat je sowieso altijd toegang hebt tot een (beperkter) zender aanbod op coax (wel nog steeds NPO, RTL, SBS 6 / Net5 / Veronica, regionale, Discovery, NatGeo, ..., maar geen SBS 9) heb je met "KabelTV" ook toegang tot Ziggo Go (TV), incl. een beperkte replay optie.

En je benoemd "Next" met "IPTV". Maar de Next zit AFAIK ook coax op. De Next Mini is IPTV only. En daarnaast kun je voor een kleine meerprijs (€0,50 meen ik) i.p.v. de Next (Mini) een CI+ module (incl. smartcard) huren. Die je dan dus direct in de TV kunt plaatsen en zodanig via coax kunt kijken.
Ik bedoel de next mini idd, de normale leveren ze niet meer uit.
Ik wil wel kunnen opnemen enzo in de cloud, dus ik kom niet om een tv pakket heen ben ik bang :+

[ Voor 3% gewijzigd door Nachtapotheker op 10-03-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
CreativeS schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:27:
[...]

Héél lang (relatief) was het gewoon maximaal 720p op de Next Mini. Vergelijkbaar met de 'Ziggo Go'-app op dat moment. Aangezien je dat verschil dus echt wel zag met de reguliere Arris Next, was ik in het begin totaal geen fan van de Mini. Nog steeds niet helemaal eigenlijk, maar goed, voor in de slaapkamer is het te doen, al kan ik dat ook allemaal wel doen met een Apple TV 4K. Dus ik dub er nog steeds over om dat ding weg te doen en er een tweede Apple TV 4K bij te kopen. Anyhoe... toen ze inderdaad de '1080p/i'-streams gingen testen in de app, werd het 1080p/i op de Next Mini, maar dan ook weer niet alle zenders.
Begrijp ik het goed dat je de kwaliteit van de appletv en next mini vergelijkbaar vindt? Maar wel slechter dan de dvb-c stream van de ‘normale’ next?
Ik heb nu iptv van kpn, als het vergelijkbaar is daarmee, is het wat mij betreft prima.
Toen ik nog Ziggo klant was, was het op de ATV idd 720p. Dat zou nu beter moeten zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:41:
Begrijp ik het goed dat je de kwaliteit van de appletv en next mini vergelijkbaar vindt? Maar wel slechter dan de dvb-c stream van de ‘normale’ next?
Ik heb nu iptv van kpn, als het vergelijkbaar is daarmee, is het wat mij betreft prima.
Toen ik nog Ziggo klant was, was het op de ATV idd 720p. Dat zou nu beter moeten zijn :)
Ja, vergelijkbaar met 'Ziggo Go'-app op Apple TV en het is niet vergelijkbaar met de Next op coax. Ja, mensen klagen wel vaker als mij weer wat opvalt. Je moet mij ook echt geen wand laten behangen. Het is een gave en een vloek :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Intussen is Ziggo Go TV wel al met een "beperkt" (NPO, RTL, Talpa sowieso) 1080p.
En alleen live tv is 1080P voor de desbetreffende 12 zenders, terug kijken en opnamens zijn namelijk nog steeds in 720P bij de ZiggoGo TV app.

[ Voor 42% gewijzigd door DON PAPA op 10-03-2024 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10
jongetje schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:43:
Zeker omdat de monteur de boel al gratis komt aansluiten.
En dan ook nog bedenken dat veel/alle(?) monteurs ZZP-er zijn die ingehuurd worden door Ziggo en zelf alle materialen moeten aanschaffen. (al dan niet via Gideon).
Tenminste, zo was het ~5 jaar geleden toen ik eens informeerde bij Gideon om voor hen te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
DON PAPA schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:01:
[...]

En alleen live tv is 1080P voor de desbetreffende 12 zenders, terug kijken en opnamens zijn namelijk nog steeds in 720P bij de ZiggoGo TV app.
Is dat op die Next mini wel 1080 opnames?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nachtapotheker schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:39:
[...]

Is dat op die Next mini wel 1080 opnames?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Weet je dat wel heel zeker? Zover als ik weet, is de live tv stream naar de Next en Next Mini zelfs geen 1080P maar 1080i. En zijn de opnames alleen heel even tijdens de test periode van de " vier 1080P kanalen" voor de ZiggoGo TV app in 1080P opgenomen, maar na deze test is dat ook meteen weer stop/uitgezet. En zijn de opnames op de Next boxen, net als de live tv stream nog steeds in 1080i...

Edite: Sorry ik dacht dat er gevraagd werdt naar 1080P

[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 10-03-2024 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:29
Het coax signaal is ook 1080i, met uitzondering van kanaal 400 (ziggo sport 4K)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 13:47
DON PAPA schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:01:
[...]

Nou, hier ben ik net ingetrapt. Erg bijzonder, het is toch geen 2006 meer? Ik nam een maandje Ziggo Sport Totaal om wat sport (MotoGP, tennis) te kijken, blijkt dat alles max 720p is. Heel erg slecht dit.. Klantenservice is ook nergens te bereiken (al is het maar om te klagen, dat tientje krijg ik toch nooit terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb op dit moment Internet & TV voor 64,50 euro per maand. Dat is 500/50 mbit.
Ik kan ook kiezen om over te stappen op Zakelijk.

Voordelen lijken:
- snelheid naar 600/70 mbit (maakt me niet veel uit)
- kosten worden excl. btw 73 euro maar zijn aftrekbaar (??)
- maandje gratis

Dat ik de BTW af kan trekken geloof ik wel, maar klopt het dat je het volledige bedrag van je winst af kan trekken (als je freelance zzp'ertje bent)? Of gaat de Belastingdienst dan alsnog moeilijk doen?

Anders is het financieel gezien toch een no-brainer om Zakelijk internet te nemen? Welke adder onder het gras mis ik?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:00

rvk

spaceboy schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:28:
Anders is het financieel gezien toch een no-brainer om Zakelijk internet te nemen? Welke adder onder het gras mis ik?
Je prive abonnement is ook zakelijk aftrekbaar. Zolang je aan het einde van het jaar maar een (aannemelijke) correctie maakt voor prive gebruik (ook in je btw aangifte).

Ook bij een zakelijke abonnement zul je een prive correctie moeten doen, tenzij je dat abonnement alleen zakelijk gebruikt en je kan aantonen dat je prive ook nog een abonnement hebt (wat waarschijnlijk niet het geval zal zijn).

Dus zakelijk ben je gewoon duurder uit.
Dat maandje gratis is ook peanuts. Als je Ziggo belt kun je zo 9mnd €20 korting krijgen (met jaarverlenging).

Het enige 'voordeel' van zakelijk is dat je bij een storing misschien wat sneller geholpen zou kunnen worden (of een mobiel punt kunt krijgen). Maar ik heb geen ervaring hoever ze hiermee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@spaceboy Voor die 100Mbit extra voor bijna 24euro extra per maand, dat is het addertje.

BTW terugvragen mag als je (even uit mijn hoofd) naar rato zakelijk/privé gebruik. Het maakt echt niet uit of er ziggo zakelijk of gewoon ziggo op je factuur staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@spaceboy Support bij zakelijke abonnement is anders/beter dan bij niet-zakelijk.
https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/business-crew
Verder lijkt me je vragen over aftrekbaarheid van kosten niet specifiek voor dit Ziggo topic en kunnen m.i. beter in een ander topic gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
OruBLMsFrl schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:19:
Wij hebben in Rotterdam zuid nu al de vierde keer in twee maanden tijd geen internet, storing op uw postcode geeft Ziggo site aan. Is dit bij meer mensen, of zitten wij precies in een pech wijk?
Heel vorig jaar hadden we nauwelijks ergens last van, hier echt een trendbreuk dit.
Komt door de vele regen, gaat grond van verzakken, en oude kabels die al niet zo lekker waren, kunnen daar breuken van krijgen. Zelfde probleem met electriciteitskabels en waterleidingen. Boel moet eigenlijk op veel plaatsen vervangen worden, maar dat gaat veel geld en werk kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 06-06 23:40
Ik heb net een aanbod gekregen voor internet. Hier zitten ook 2 smartpods bij. (de wifi 6 variant). Welk merk AP is dit eigenlijk? ik kan er maar weinig over vinden. Werken ze ook met een andere router? Ik wil ze namelijk bekabeld aansluiten achter een router (die dan op de Modem zit). Wifi van de Modem ga ik uitschakelen.

Ik ben benieuwd of dat mogelijk is. Ik heb namelijk nog wifi in de tuin nodig en dit scheelt mij nog even een investering te doen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@justice strike Het hele idee van die wifi van Ziggo is juist dat het samenwerkt met je modem/router. Waarom zou je een eigen router willen, zonde van die investering als dit gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justice strike schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:38:
Ik heb net een aanbod gekregen voor internet. Hier zitten ook 2 smartpods bij. (de wifi 6 variant). Welk merk AP is dit eigenlijk? ik kan er maar weinig over vinden. Werken ze ook met een andere router? Ik wil ze namelijk bekabeld aansluiten achter een router (die dan op de Modem zit). Wifi van de Modem ga ik uitschakelen.
Nee, dat gaat niet werken. De Ziggo Smart WiFi Pods werken alleen in combinatie met de ZIggo Smart Wifi modem/router. En alleen als het niet in bridge staat en met Smart Wifi enabled.

Dat werkt prima. maar als je om welke reden dan ook een eigen modem cq router wil gebruiken heb je niets aan die Ziggo WiFi pods.

De zwarte Ziggo WiFi pods zijn overigens van het fabrikaat Sagemcom.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 12:08
Roetzen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Nee, dat gaat niet werken. De Ziggo Smart WiFi Pods werken alleen in combinatie met de ZIggo Smart Wifi modem/router. En alleen als het niet in bridge staat en met Smart Wifi enabled.

Dat werkt prima. maar als je om welke reden dan ook een eigen modem cq router wil gebruiken heb je niets aan die Ziggo WiFi pods.

De zwarte Ziggo WiFi pods zijn overigens van het fabrikaat Sagemcom.
Volgens mij zijn het de standaard TP-Link deco's maar in dit geval de X20 met Wifi 6.
Deze werken in principe prima in ieder netwerk als AP. Maar eerlijk gezegd zou ik @justice strike adviseren om ze zelf te kopen en een andere Deco variant te kiezen. De x20 is echt de basis uitvoering met Wifi 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justice strike schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:38:

Ik ben benieuwd of dat mogelijk is. Ik heb namelijk nog wifi in de tuin nodig en dit scheelt mij nog even een investering te doen.
Als je een normaal huis hebt en geen extra technische noodzaak voor en eigen router, dan zou ik overstappen op het Ziggo modem in router modus met de 2WiFi 6 punten.

Ze werken niet samen met andere routers, configuratie verloopt allemaal via de Ziggo app en die communiceert weer met je modem (welke niet in bridge staat).

Wil je vrijheid dan moet je zelf even WiFi punten kopen van het merk X. Ik denk dat de WiFi punten van Ziggo, gratis bij je abonnement, een prima optie zijn om mee te starten tot je weer noodzaak ziet om je eigen router te activeren.

Wat bieden ze als totale aanbieding aan je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ben benieuwd, eind deze maand krijg ik ook die Wifi pods erbij. Hebben ze custom firmware geinstalleerd gekregen? Anders kan ik ze misschien wel in mijn XE75 netwerk erbij pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 06-06 23:40
Wat ik als pakket heb gekregen
-Elite 1000gbit met korting 9 maanden
-Smartwifi punten 2x
-Disney+
-TV Pakket max
-Next Mini
-ziggo go

Ik heb een intern netwerk waar ook domotica e.d. in draait. Als ik kan voorkomen dat ik iedere keer de configuratie hoef aan te passen dan scheelt dat een hoop werk. Heb behoorlijk wat apparaten die een fixed ip toegewezen krijgen. Tevens heb ik ook een quick transition netwerk opgezet wat nu netjes werkt. Daar wil ik alleen ap's aan toevoegen. Als dat een router achter een andere router is, so be it. Gewoon de wifi uitzetten van de modem/router en we kunnen gaan.

Ik kan alles ook bekabelt aansluiten, wel jammer dat ik de wifispots niet kan gebruiken met mijn huidige netwerk.

[ Voor 14% gewijzigd door justice strike op 13-03-2024 16:10 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Get!em schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:52:
Ben benieuwd, eind deze maand krijg ik ook die Wifi pods erbij. Hebben ze custom firmware geinstalleerd gekregen? Anders kan ik ze misschien wel in mijn XE75 netwerk erbij pluggen.
Nee dat gaat niet. De Ziggo smart WiFi pods (de witte zeshoekige en de zwarte rechthoekige) werken echt ALLEEN in combinatie met het Ziggo Smart Wifi modem. En ja, ze hebben custom firmware en dat kan je niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Roetzen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:13:
[...]

Nee dat gaat niet. De Ziggo smart WiFi pods (de witte zeshoekige en de zwarte rechthoekige) werken echt ALLEEN in combinatie met het Ziggo Smart Wifi modem. En ja, ze hebben custom firmware en dat kan je niet veranderen.
Ok, we zullen zien.

Bij mijn ouders met Ziggo kwam per post gewoon een doos van de TP-link deco binnen, zonder speciale firmware. Ze gebruiken die Deco's nu nog met een andere provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smartwifi boosters = deco's
Smartwifi pods = zoals aangegeven door @Roetzen en alleen bruikbaar met een Ziggo modem in router modus. Het zijn twee verschillende apparaten.

@Get!em Als je pods krijgt dan zijn ze niet bruikbaar in je eigen setup.

[ Voor 30% gewijzigd door Jay-B op 13-03-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, de informatie spreekt elkaar lekker tegen...

https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods/bestel-set
hier staan de
Smartwifi pods = Deco m4
Waarbij de pods ook met de gewone Deco app te installeren zijn:
Draadloze verbinding via 2,4 Ghz en 5 Ghz frequentie
Met internetaansluiting op de SmartWifi pod
Installatie met TP-Link Deco app
Werkt met alle Ziggo modems
3 jaar garantie
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/59709
Smartwifi booster = Deco X20

Net even op afstand gecheckt: bij mijn ouders zijn het gewoon de Deco M4R, die ook remote te managen zijn met de Deco app.

Edit.... hangt dus af van het modem wat je krijgt, scheidslijn ligt op 2022. Die zeshoekige dingen voor direct in stopcontact zijn dus inderdaad die Smartwifi pods die je moet managen met de ziggo eigen smartwifi app.

Edit 2, die nieuwere pods zijn dus stopcontact dingen, en zijn flashed/rebranded van de Plume Homepass
https://www.plume.com/homepass/
of het dan 5, 6, of 6E is kan ik zo niet vinden.
https://www.plume.com/homepass/superpod-wifi-6e/

[ Voor 35% gewijzigd door Get!em op 13-03-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad verwarrend. De deco's zijn op enig moment ook pods genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmmm... of ik die plume homepass nu zo geweldig vind..... zijn ze toevallig heel geweldig voor Ziggo zelf?

https://www.plume.com/serviceproviders/platform/harvest/

Harvest, Generate, Nurture, Clarity..... lekkere termen voor de datamining / marketing afdeling.
CSPs may have plenty of data, but they lack insight into who their customers are and how to cater to them. Harvest combines WiFi network insights and marketing services that give CSPs customer intelligence they can leverage in support of their business without draining their resources.
Tevens, ik zie dat ze in de firmware changelog een optimization voor Speedtest Ookla hebben staan...
"Bind Ookla SpeedTest to the specific interface."

De AI (wifi verbeteringen) worden via Samknows van Cisco geregeld... de agent draait op die pods.

[ Voor 18% gewijzigd door Get!em op 13-03-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 09:04
De witte zeshoekige Pods zijn volgs de pagina van Ziggo van Sercomm, en zijn alleen Wifi 5.

De zwarte vierkante zijn zoals eerder ook al gemeld van Sagemcom (Specificaties)

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

tazmaniankoala schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:07:
De witte zeshoekige Pods zijn volgs de pagina van Ziggo van Sercomm, en zijn alleen Wifi 5.

De zwarte vierkante zijn zoals eerder ook al gemeld van Sagemcom (Specificaties)
Sagemcom & Plume = partners

https://www.sagemcom.com/...anguage_content_entity=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Laatst online: 30-10-2024
Hou er maar rekening mee dat dit op veel meer plaatsen gaat gebeuren of al gebeurd. Veel kabels zijn nu tegen de 50 jaar oud en hebben het einde van hun technische levensduur ruimschoots bereikt het houd een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:32
Grote blokstoring in Utrecht-Centrum sinds 17:45. Verwachte oplostijd is 06:41 morgenochtend.

Betreft het zuidelijke gedeelte van het Museumkwartier.

Dit is de eerste storing in zo'n 3 jaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan aan heel veel zaken liggen, kan ook ontstaan in je eigen AOP. Wat zij je je modemwaardes, upstream, downstream en de netwerkhistorie?

Hier in de wijk is Ziggo goed bezig met onderzoek. Het ODFMA kanaal (D3.1 upstream) valt steeds weg, ze zien een grote ruisfactor. Door mijn aandringen hebben ze breder gekeken en het is wijk breed zichtbaar. Begin dit jaar hebben ze een groepsversterker vervangen dat was niet de oplossing. Nu zijn ze de hele wijk af aan het lopen en elk huis wordt losgehaald en doorgemeten. Er wordt een meetinstrument aangesloten op de huiskabel om te bepalen in hoeverre je huis schoon is van ruis. Wordt er ruis aangetroffen dan krijg je een aantal keer een vriendelijke herinnering en reageer je niet dan komt er een sperfilter tussen, waardoor jouw modem offline gaat en de wijk schoon is van de ruis.

Al dit soort onderzoeken bereik je het beste via community.ziggo.nl als je ook de screenshots deelt zoals ik aan het begin benoemde heb je direct een goede start.
dirk 1964 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:15:
[...]

Hou er maar rekening mee dat dit op veel meer plaatsen gaat gebeuren of al gebeurd. Veel kabels zijn nu tegen de 50 jaar oud en hebben het einde van hun technische levensduur ruimschoots bereikt het houd een keer op.
Wat maakt dat een coaxkabel aan het einde is van zijn levensduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:07:
Grote blokstoring in Utrecht-Centrum sinds 17:45. Verwachte oplostijd is 06:41 morgenochtend.

Betreft het zuidelijke gedeelte van het Museumkwartier.

Dit is de eerste storing in zo'n 3 jaar nu.
Hopelijk geen fibercut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:19
stormfly schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:22:
Wat maakt dat een coaxkabel aan het einde is van zijn levensduur?
Bij mij zat er vocht in de grondkabel, die hebben ze moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:35:
[...]

Bij mij zat er vocht in de grondkabel, die hebben ze moeten vervangen.
Eens die had ik ook zelf bedacht, dat zijn echter individuele situaties. Net als dat de stratenmaker een glasvezel kabel kan beschadigen kan een mantel van een coaxkabel ook beschadigen.

Dat de technische levensduur voorbij/behaald bij coaxkabels is dat is voor mij een beetje een sprookje. De plastic buitenmantel zal wat verweken of verharden en kwetsbaarder worden. Of dat ook daadwerkelijk problemen gaat geven, daar ben ik niet van overtuigd. Tenzij er echt water in komt dan heb je natuurlijk een individuele situatie waarop je moet acteren.

De kans dat er een huisaansluiting niet helemaal fris is aangesloten is in mijn ogen veel groter. Als er een paar haartjes van de koperen kabel omvlechting tegen de middenkern aankomen heb je al kans op storing die je doorzet naar de wijk. Net zoals je met een NT op een GPON netwerk een wijksegment kan platleggen, het blijft een gedeeld medium.

Ik ben van mening dat er heel veel op te lossen is zonder dat het aan een grond kabel hoeft te liggen, meten = weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:42:
[...]

Eens die had ik ook zelf bedacht, dat zijn echter individuele situaties. Net als dat de stratenmaker een glasvezel kabel kan beschadigen kan een mantel van een coaxkabel ook beschadigen.

Dat de technische levensduur voorbij/behaald bij coaxkabels is dat is voor mij een beetje een sprookje. De plastic buitenmantel zal wat verweken of verharden en kwetsbaarder worden. Of dat ook daadwerkelijk problemen gaat geven, daar ben ik niet van overtuigd.
Coax kabel van ruim 40/50 jaar oud van vroegere "Eneco" (wel groen omhuls)
De helft ligt in de grond en de andere helft loopt via de goot.

Meerdere malen moeten laten maken omdat de omhuls schuren kreeg waar vocht naar binnen drong, zowel in de grond en via de goot wat afgesloten is voor de buiten lucht.

Mantel was aangetast waardoor de bekende koper kleur zwart was geworden en gaf bij mij extreem veel storing.

Ofwel buitenmantel geeft zeker problemen na de levensduur van de grondkabel(coax)
*Van straatkast naar woning.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
dirk 1964 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:15:
[...]

Onderbouw dit eens, ik hoor dat dit zo vaak deze 'geruchten' maar tegelijkertijd zijn de storingsmeldingen in dit topic volgens mij nooit zo laag geweest als de afgelopen jaren.

Maar toch onder elk artikel post iemand dit wel weer. Ben wel benieuwd naar de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatRamon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Coax kabel van ruim 40/50 jaar oud van vroegere "Eneco" (wel groen omhuls)
De helft ligt in de grond en de andere helft loopt via de goot.

Meerdere malen moeten laten maken omdat de omhuls schuren kreeg waar vocht naar binnen drong, zowel in de grond en via de goot wat afgesloten is voor de buiten lucht.

Mantel was aangetast waardoor de bekende koper kleur zwart was geworden en gaf bij mij extreem veel storing.

Ofwel buitenmantel geeft zeker problemen na de levensduur van de grondkabel(coax)
*Van straatkast naar woning.
Via de dakgoot? Dan heb je mogelijk ook last van UV straling, of ligt hij beschermd tegen het UV licht?

Als je veel last hebt van verzakkende grond kan dit het scheuren van de mantel negatief beïnvloeden. Dat heb je ook over 20 jaar met je glasvezel kabel, er komt mogelijk teveel spanning op.

Ik zie dit nog steeds als corner case en niet als een landelijke momentum veroudering / technische levensduur van coaxkabels bereikt. Elke kabel kan mantelscheurtjes krijgen, zowel glas als coax na tientallen jaren. De impact zal bij coax mogelijk wel heftiger zijn ivm veranderende demping en aantasting van het koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:07:
[...]

Via de dakgoot? Dan heb je mogelijk ook last van UV straling, of ligt hij beschermd tegen het UV licht?

Als je veel last hebt van verzakkende grond kan dit het scheuren van de mantel negatief beïnvloeden. Dat heb je ook over 20 jaar met je glasvezel kabel, er komt mogelijk teveel spanning op.

Ik zie dit nog steeds als corner case en niet als een landelijke momentum veroudering / technische levensduur van coaxkabels bereikt. Elke kabel kan mantelscheurtjes krijgen, zowel glas als coax na tientallen jaren. De impact zal bij coax mogelijk wel heftiger zijn ivm veranderende demping en aantasting van het koper.
Nee geen dak groot anders stond er wel "Dak-goot" bij.
De term goot en Coax wordt uiteraard kabelgoot mee bedoelt en afgesloten tegen lucht/zon.
En nee geen last van verzakkende grond.

De mantel van de coax kabel droogt uit / verteerd.
Onder andere het uitdrogen komt er ruimte tussen het vlechtwerk en omhuls waardoor er scheuren / gaatjes komen en vocht naar binnen kan komen.

Kabel die hier ligt is zeker 7x gerepareerd door ploeg-go van ziggo.
*En nee de kabel heeft alle ruimte en ligt niet strak in de goten/grond.
Vervanging = te duur schijnbaar. (en betreft aardig wat meters hier)

Ofwel.. Coax kabel gaat zeker na 40jaar keuren vertonen, zeker sinds docsis 3.0 / 3.1
*Doormiddel van storing gevoeligheid / Zie ook oudere AOP's ect die er niet meer mee overweg kunnen.

-

Glasvezel ligt hier ook al, maar keuze gaat naar ziggo i.v.m. thuisfront voor voorkeur ziggo tv / Next #gemak
Internet snelheid 500mbit = meer dan voldoende en upload geen prio/niet nodig

[ Voor 3% gewijzigd door PatRamon op 14-03-2024 10:27 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb een mail gehad dat ik een extra zenderpakket kan kiezen omdat ik ook HN heb. Waar kan ik dat aanzetten, want via de website en app staat gewoon de reguliere prijs vermeldt.

Edit: via de link in de mail kreeg ik bij activeren een 404. Na wat doorklikken binnen het portaal is het wel gelukt. Gratis Ziggo Sport. Ik moet zeggen dat ik tot dusver zeer te spreken ben over de overstap en diensten. Ben benieuwd wat er over een jaar met verlengen eventueel mogelijk is, want het werkt allemaal goed en snel!

[ Voor 48% gewijzigd door darkdesign op 14-03-2024 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PatRamon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:25:
Ofwel.. Coax kabel gaat zeker na 40jaar keuren vertonen
Weet je dat zeker? :p Je stelt nu namelijk dat het per definitie zo is. En dat lijkt mij nogal stug. "Hier", jaren 60 woning, wellicht nog wat ouder. Waar ook een net zo antieke coax kabel zal liggen (/dezelfde sinds aanleg, geen idee of aanleg met bouw was) 0 problemen. En afgaande op de reacties van anderen lijkt het ook geen zekerheid te zijn dat een 40 jaar oude grondkabel problemen geeft. Uiteraard kan het wel en zal de kans ook toenemen.

En als het een zekerheid was dat oude kabels echt stuk gaan dan was Ziggo natuurlijk al lang bezig met landelijk die oude kabels vervangen (of glasvezel aan te leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:30:
[...]

Weet je dat zeker? :p Je stelt nu namelijk dat het per definitie zo is. En dat lijkt mij nogal stug. "Hier", jaren 60 woning, wellicht nog wat ouder. Waar ook een net zo antieke coax kabel zal liggen (/dezelfde sinds aanleg, geen idee of aanleg met bouw was) 0 problemen. En afgaande op de reacties van anderen lijkt het ook geen zekerheid te zijn dat een 40 jaar oude grondkabel problemen geeft. Uiteraard kan het wel en zal de kans ook toenemen.

En als het een zekerheid was dat oude kabels echt stuk gaan dan was Ziggo natuurlijk al lang bezig met landelijk die oude kabels vervangen (of glasvezel aan te leggen).
Correctie:

Ofwel.. Coax kabel kan na 40jaar keuren vertonen,
aangezien welk gebied je woont en van wat voor kwaliteit de kabel is.

;)

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PatRamon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:33:
[...]

Correctie:

Ofwel.. Coax kabel kan na 40jaar keuren vertonen,
aangezien welk gebied je woont en van wat voor kwaliteit de kabel is.

;)
Maar, flauw, dat kan waarschijnlijk ook al na 5 of 10 jaar, alleen kleinere kans. En glasvezel kan vast ook "verslijten" (afgaande op de andere reacties sowieso een "ja, dat kan").
Dus eigenlijk zijn we niks verder :p Ja, een coax kabel op leeftijd kan stuk gaan. Maar er is geen garantie dat die vanaf leeftijd X ineens heel vaak stuk gaat of problemen geeft. Een echte technische levensduur / "moet na X jaar vervangen worden" is er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:32
stormfly schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:42:
[...]

Dat de technische levensduur voorbij/behaald bij coaxkabels is dat is voor mij een beetje een sprookje. De plastic buitenmantel zal wat verweken of verharden en kwetsbaarder worden. Of dat ook daadwerkelijk problemen gaat geven, daar ben ik niet van overtuigd. Tenzij er echt water in komt dan heb je natuurlijk een individuele situatie waarop je moet acteren.

De kans dat er een huisaansluiting niet helemaal fris is aangesloten is in mijn ogen veel groter. Als er een paar haartjes van de koperen kabel omvlechting tegen de middenkern aankomen heb je al kans op storing die je doorzet naar de wijk. Net zoals je met een NT op een GPON netwerk een wijksegment kan platleggen, het blijft een gedeeld medium.

Ik ben van mening dat er heel veel op te lossen is zonder dat het aan een grond kabel hoeft te liggen, meten = weten.
Dat er wat mis was aan huisaansluiting was hier in onze straat ook aanwezig , Bleek dat de aansluitpunt niet goed aangesloten was waardoor ik de hele straat steeds van Internet af haalde. (onbewust) Vorige bewoners hadden geen ziggo waardoor toen onze woning afgekoppeld was. Terwijl ik nergens van bewust was (buren klaagde steeds, en ik zij nergens last van) Na tijdje had ziggo hier alle woningen in straat bekeken en zag dat het hier intern niet correct was, achter coax hing ook versterker die dus extra signaal terug stuurde. dus nog meer ruis op lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Het beeld van mijn Next mini is schokkerig, dus niet soepel. Lijkt iets met de framerate te zijn. Hebben meer mensen hier last van? Ik had dit ook bij de KPN itv app, maar niet als ik via het KPN iptv kastje keek.

Het is vrij storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:50:
[...]
Dus eigenlijk zijn we niks verder :p Ja, een coax kabel op leeftijd kan stuk gaan. Maar er is geen garantie dat die vanaf leeftijd X ineens heel vaak stuk gaat of problemen geeft. Een echte technische levensduur / "moet na X jaar vervangen worden" is er dus niet.
Maar dat geldt voor alles waaraan een "technische levensduur" is gekoppeld. De distributieketting van mijn auto moet volgens de fabrikant om de vijf jaar vervangen worden. Is er dan een garantie dat ie na vijf jaar stuk gaat? Nee, natuurlijk niet. Waarschijnlijk kan ie veel langer meer. Maar de kans dat ie breekt en heel veel schade veroorzaakt neemt dan wel toe. De fabrikant zet de technische levensduur op vijf jaar omdat de kans dat ie voor die tijd breekt nog erg klein is. En natuurlijk.... speelt het feit dar er aan het vervangen van dat onderdeel verdiend kan worden ook mee. Ziggo kan niets verdienen aan het pro actief vervangen van de coax kabels, dus doen ze dat niet. Ze wachten tot er problemen zijn.

Er kan nog een andere uitleg aan "technische levensduur" gegeven worden. Dat door technische ontwikkelingen het spul niet langer bruikbaar is voor het voldoen aan de eisen die met de technische ontwikkelingen gepaard gaan. Ik denk wel dat je kunt stellen dat het oude PTT koper met die uitleg de "technische levensduur" heeft overschreden. Het is niet heel veel schlechter geworden en het voldoet nog steeds prima voor het doel waarvoor het oorspronkelijk ontworpen is: analoge telefonie. Maar het kan de technische ontwikkeling die vraagt om nieuwe toepassingen niet bij houden: einde PTT daadjes.

Dan is er ook nog de economische levensduur. Het is technisch niet echt slechter geworden. maar het kost steeds meer moeite om het nog aan de praat te houden en vervangen cq vernieuwen is dan goedkoper op den duur.

Technische en economische levensduur kunnen in elkaar overvloeien. Ik denk dat beiden voor de Ziggo coax wel van toepassing zijn of zullen worden in de te voorziene toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Roetzen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:36:
[...]

Maar dat geldt voor alles waaraan een "technische levensduur" is gekoppeld. De distributieketting van mijn auto moet volgens de fabrikant om de vijf jaar vervangen worden. Is er dan een garantie dat ie na vijf jaar stuk gaat? Nee, natuurlijk niet. Waarschijnlijk kan ie veel langer meer. Maar de kans dat ie breekt en heel veel schade veroorzaakt neemt dan wel toe. De fabrikant zet de technische levensduur op vijf jaar omdat de kans dat ie voor die tijd breekt nog erg klein is. En natuurlijk.... speelt het feit dar er aan het vervangen van dat onderdeel verdiend kan worden ook mee. Ziggo kan niets verdienen aan het pro actief vervangen van de coax kabels, dus doen ze dat niet. Ze wachten tot er problemen zijn.

Er kan nog een andere uitleg aan "technische levensduur" gegeven worden. Dat door technische ontwikkelingen het spul niet langer bruikbaar is voor het voldoen aan de eisen die met de technische ontwikkelingen gepaard gaan. Ik denk wel dat je kunt stellen dat het oude PTT koper met die uitleg de "technische levensduur" heeft overschreden. Het is niet heel veel schlechter geworden en het voldoet nog steeds prima voor het doel waarvoor het oorspronkelijk ontworpen is: analoge telefonie. Maar het kan de technische ontwikkeling die vraagt om nieuwe toepassingen niet bij houden: einde PTT daadjes.

Dan is er ook nog de economische levensduur. Het is technisch niet echt slechter geworden. maar het kost steeds meer moeite om het nog aan de praat te houden en vervangen cq vernieuwen is dan goedkoper op den duur.

Technische en economische levensduur kunnen in elkaar overvloeien. Ik denk dat beiden voor de Ziggo coax wel van toepassing zijn of zullen worden in de te voorziene toekomst.
Ga je nou een bewegend onderdeel vergelijken met kabel die stil ligt in de grond? Heb je ooit een elektricien horen zeggen, over 50 jaar moet je dit wel vervangen, want dan is de kabel af. Of een Doe het zelf winkel dat bij een stroomkabel 50 jaar garantie krijgt en daarna moet het vervangen worden? De kans dat iets minder gaat worden is er altijd, maar dat zal voornamelijk door verzakkingen/wortels van bomen etc te maken hebben.

Technische levensduur is momenteel niet ter sprake. Docsis 4.0 zit er nog aan te komen en zelfs met Docsis 3.1 kunnen ze de huidige behoefte nog mee voldoen. Dus ook geen reden om de kabel vervangen.

Economisch zou inderdaad kunnen, maar enige die dit kan beantwoorden is Ziggo en wij hebben verder geen glazen bol dus voorspelling(en) zijn niks anders dan onderbuik gevoelens.

Je merkt nu al dat langzaam aan de switch echt wel naar volledig glasvezel gezet gaat worden. Nieubouw projecten gaan meer en meer in glasvezel. Edam/Volendam is enigzins geforceerd maar als ze niet niet wouden waren ze niet meegegaan. Maar bestaande kabel vervangen op basis de mythe die er wel eens rond gaat over dat kabels zouden vergaan is echt nergens bewijs voor.

[ Voor 11% gewijzigd door SirMemeAlot op 14-03-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:36:
[...]
De distributieketting van mijn auto moet volgens de fabrikant om de vijf jaar vervangen worden. Is er dan een garantie dat ie na vijf jaar stuk gaat? Nee, natuurlijk niet. Waarschijnlijk kan ie veel langer meer.
Een ronddraaiende riem is wel iets anders dan een kabel die in de grond ligt waar in principe iemand bij komt.

Verder een offtopic discussie. Elke kabel kan beschadigd raken, of het nu koper (PSTN), glasvezel of coax is. Waarom zou Ziggo alle straten opengraven om pro-actief kabels te vervangen, dat is een enorme kostenpost en levert weinig op. Kun je beter met een klein team de storingspunten oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
Vanavond staat een sessie gepland met iemand van 2de lijns ondersteuning. Ik heb sinds upgrade naar internet Elite steeds last van variabele snelheden in de avonduren en weekeinden.

Tijdens testen overdag haal ik 700/800+Mbit, maar in de avonden en weekeinden haal ik met moeite de 400/500 Mbit.
Door Ziggo wordt natuurlijk naar het interne netwerk gewezen want modem in bridge modus en eigen router erachter.
Maar ook bij testen rechtstreeks op het modem (kabel van modem uit de router rechtstreeks de laptop in) haal ik die variabele snelheden.
Volgens Ziggo is er geen capaciteitsprobleem en is de wijkkast maximaal voor 70% belast.

Aangezien ik een laptop zonder ethernetpoort heb, ben ik weer afhankelijk van een USB-C hubje (Dell 7-in-1 USB-C multiport-adapter – DA310) Ziggo geeft natuurlijk weer aan dat die geen gigabit kan halen.

Hebben jullie mogelijk nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
sweetdude schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:22:
Vanavond staat een sessie gepland met iemand van 2de lijns ondersteuning. Ik heb sinds upgrade naar internet Elite steeds last van variabele snelheden in de avonduren en weekeinden.

Tijdens testen overdag haal ik 700/800+Mbit, maar in de avonden en weekeinden haal ik met moeite de 400/500 Mbit.
Door Ziggo wordt natuurlijk naar het interne netwerk gewezen want modem in bridge modus en eigen router erachter.
Maar ook bij testen rechtstreeks op het modem (kabel van modem uit de router rechtstreeks de laptop in) haal ik die variabele snelheden.
Volgens Ziggo is er geen capaciteitsprobleem en is de wijkkast maximaal voor 70% belast.

Aangezien ik een laptop zonder ethernetpoort heb, ben ik weer afhankelijk van een USB-C hubje (Dell 7-in-1 USB-C multiport-adapter – DA310) Ziggo geeft natuurlijk weer aan dat die geen gigabit kan halen.

Hebben jullie mogelijk nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Waar doe je de snelheidstest? Want in zowel de app (Smartwifi app van Ziggo) kan ik een speedtest doen op mijn modem, dus zonder tussenkomst van apparaten als op Ziggo.nl/speedtest.

Doe daar eens een speedtest en dan kan je direct zien of de snelheid verloren gaat tussen je modem en het apparaat of al niet op het modem binnenkomt.

P.S. Vind de speedtest soms wel wat grillig, maar als je al grote verschillen ziet is het wel duidelijk waar het probleem zit.

Persoonlijk denk ik ook dat het in z'n USB-C hub zit, zelf ook z'n unit gehad en dat is verre van stabiel. Maar om het zeker te weten kan je ook andere laptop aansluiten (laptop lenen bijv?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soppyscroll schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:14:
[...]

Dat er wat mis was aan huisaansluiting was hier in onze straat ook aanwezig , Bleek dat de aansluitpunt niet goed aangesloten was waardoor ik de hele straat steeds van Internet af haalde. (onbewust) Vorige bewoners hadden geen ziggo waardoor toen onze woning afgekoppeld was. Terwijl ik nergens van bewust was (buren klaagde steeds, en ik zij nergens last van) Na tijdje had ziggo hier alle woningen in straat bekeken en zag dat het hier intern niet correct was, achter coax hing ook versterker die dus extra signaal terug stuurde. dus nog meer ruis op lijn.
Leuke aanvulling. Wat jij nu schets is exact aan de orde in mijn wijk. Mijn kennis verderop in de wijk heeft een briefje in de bus gevonden dat hij stoort op het net. Zijn AOP is van de muur gekomen en mogelijk stoort hij daarmee/daardoor inderdaad op ons wijk internet.

Mooie service van Ziggo en een arbeidsintensief traject voor ze.

Is het probleem in de wijk opgelost nadat het bij jou hersteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
SirMemeAlot schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:31:
[...]

Waar doe je de snelheidstest? Want in zowel de app (Smartwifi app van Ziggo) kan ik een speedtest doen op mijn modem, dus zonder tussenkomst van apparaten als op Ziggo.nl/speedtest.

Doe daar eens een speedtest en dan kan je direct zien of de snelheid verloren gaat tussen je modem en het apparaat of al niet op het modem binnenkomt.

P.S. Vind de speedtest soms wel wat grillig, maar als je al grote verschillen ziet is het wel duidelijk waar het probleem zit.

Persoonlijk denk ik ook dat het in z'n USB-C hub zit, zelf ook z'n unit gehad en dat is verre van stabiel. Maar om het zeker te weten kan je ook andere laptop aansluiten (laptop lenen bijv?)
Ik doe de speedtest in zowel:
speedtest.nl
speedtest.net
ziggo.nl/speedtest (van deze werd ook weer aangegeven dat deze niet betrouwbaar zou zijn)

Alleen als je in bridge modus zit, heb je natuurlijk geen WiFi van je modem (waardoor de smartwifi app, niet werkt)

Rechtstreeks op het modem geeft die samknows realspeed (ziggo.nl/speedtest) ook variabele snelheden aan de modem kant. zelfs zo erg dat deze vaak trager is dan de device speed.

Trouwens ziggo is ook goed bezig, aangezien ik al een nieuw AOP en nieuw modem heb ontvangen (ik had een ziggo zakelijk ubee modem gekregen ondanks dat ik geen zakelijk abbo heb) Nu de nieuwe Sagemcom.

[ Voor 7% gewijzigd door sweetdude op 14-03-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:03:
[...]
Ga je nou een bewegend onderdeel vergelijken met kabel die stil ligt in de grond?
Ja! Het zijn allebei zaken die een beperkte levensduur hebben maar waarbij je niet van te voren weet hoe lang dat zal zijn. Zelfs niet bij benadering. In dat opzicht zijn ze prima te vergelijken.
Heb je ooit een elektricien horen zeggen, over 50 jaar moet je dit wel vervangen, want dan is de kabel af.
Niet van te voren, wel achteraf. Bij dat 50+ jaar oude rubber met katoen kabel bijvoorbeeld. Dat is nu echt over zijn technische levensduur heen..
De kans dat iets minder gaat worden is er altijd, maar dat zal voornamelijk door verzakkingen/wortels van bomen etc te maken hebben.
Het is geen kans, het is een zekerheid. Organische stoffen zijn over het algemeen niet stabiel over langere tijd. Het zijn heus niet alleen verzakkingen of boomwortels die de levensduur van ondergrondse kabels beperken. Plastic vergaat op den duur. Omstandigheden als (UV) straling en bacterien kunnen dat proces versnellen maar ook zonder dat heeft plastic niet het eeuwige leven. Het verhardt en verkruimelt of gaat scheuren op den duur. Ook al ligt die groene coax kabel verder ongestoord in de grond, op den duur zal de buitenmantel in kwaliteit afnemen en dan is het een kwestie van (lange) tijd voordat er water in komt en dan is het gebeurd. Hoe lang dat duurt is onvoorspelbaar. Dat het ooit een keer gebeurt is een zekerheid.
Technische levensduur is momenteel niet ter sprake.
We hebben het er nu toch over?
Docsis 4.0 zit er nog aan te komen en zelfs met Docsis 3.1 kunnen ze de huidige behoefte nog mee voldoen. Dus ook geen reden om de kabel vervangen.
DOCSIS 4 zal de eisen die aan de kabel gesteld worden alleen nog maar strenger maken en dus zal een kleine achteruitgang van de kwaliteit eerder problemen geven. Maar ik zeg toch ook niet dat Ziggo pro-actief kabels moet gaan vervangen?
Economisch zou inderdaad kunnen, maar enige die dit kan beantwoorden is Ziggo en wij hebben verder geen glazen bol dus voorspelling(en) zijn niks anders dan onderbuik gevoelens.
Ziggo verliest 10K klanten per maand. En echt concurrerend qua prijs met de glaszevelboeren zijn ze niet Dus het is wel iets meer dan onderbuikgevoelens als het gaat over de economische levensduur van het coax model..
Maar bestaande kabel vervangen op basis de mythe die er wel eens rond gaat over dat kabels zouden vergaan is echt nergens bewijs voor.
Ik heb ook niet beweerd dat het zinnig is bestaande kabels pro-actief te gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:17:
[...]
Elke kabel kan beschadigd raken, of het nu koper (PSTN), glasvezel of coax is. Waarom zou Ziggo alle straten opengraven om pro-actief kabels te vervangen, dat is een enorme kostenpost en levert weinig op. Kun je beter met een klein team de storingspunten oplossen.
Ik zeg toch ook niet dat ze dat moeten doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:44:
[...]

Ziggo verliest 10K klanten per maand. En echt concurrerend qua prijs met de glaszevelboeren zijn ze niet Dus het is wel iets meer dan onderbuikgevoelens als het gaat over de economische levensduur van het coax model..
Maar daar ging het helemaal niet over. Het ging over het proactief vervangen van de coax kabel. Coax => coax dus. Dat stopt geen "leegloop" van klanten die op glasvezel overstappen. Of wil je beweren dat die 10k klanten die ze minder hebben per maand allemaal op een 40 jaar oude coaz kabel zijnaangesloten? En het dus geen klanten zijn bij semi-nieuwbouw met dus nieuwe(re) kabels.

Daarnaast is het ook maar onderbuikgevoel dat die klanten overstappen wegens coax, en dat dat niet zou zijn wegens het feit dat zeg eens, glasvezel goedkoper kan zijn en het anders wel goedkoper is om elk jaar over te stappen met kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:32
stormfly schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:35:
[...]

Leuke aanvulling. Wat jij nu schets is exact aan de orde in mijn wijk. Mijn kennis verderop in de wijk heeft een briefje in de bus gevonden dat hij stoort op het net. Zijn AOP is van de muur gekomen en mogelijk stoort hij daarmee/daardoor inderdaad op ons wijk internet.

Mooie service van Ziggo en een arbeidsintensief traject voor ze.

Is het probleem in de wijk opgelost nadat het bij jou hersteld is?
Ja hierna was gehele gedonder opgelost, hier konden wij zelf niks aan doen maar toen aansluiting geactiveerd is begon de ellende, toen was er door monteur direct nieuwe aansluitpunt gemaakt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:11:
[...]
Maar daar ging het helemaal niet over. Het ging over het proactief vervangen van de coax kabel. Coax => coax dus. Dat stopt geen "leegloop" van klanten die op glasvezel overstappen. Of wil je beweren dat die 10k klanten die ze minder hebben per maand allemaal op een 40 jaar oude coax kabel zijn aangesloten? En het dus geen klanten zijn bij semi-nieuwbouw met dus nieuwe(re) kabels.
Ik heb het niet gehad over pro-actief vervangen van coax. En nee ik wil niet beweren dat al die klanten overstappen vanwege 40 jaar oude coax. Je legt mij woorden in de mond. Ik heb alleen maar beweerd dat coax een eindige levensduur heeft. Zowel technisch als economisch.
Daarnaast is het ook maar onderbuikgevoel dat die klanten overstappen wegens coax, en dat dat niet zou zijn wegens het feit dat zeg eens, glasvezel goedkoper kan zijn en het anders wel goedkoper is om elk jaar over te stappen met kortingen.
Ik heb niets gezegd over de reden van overstappen. Ik noem alleen het getal. En dat is netto. Dus overstappers die het doen om elk jaar de welkomstkorting te krijgen tellen niet mee, want dat werkt twee kanten op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Welles nietes welles nietes... dat men überhaupt zin heeft in dat ver pissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB-Interactive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05-06 13:37

CB-Interactive

Yamaha maniak

Tot een maand geleden was ik nog Ziggo lid.
Ik had van hun aan apparatuur: Connectbox modem(wit), Next Mediabox, Pace DCR7111 mediabox, een CI+ Module en een in onbruik geraakte Humax IRHD 5500c(toen ik nog een beeldbuis tv had in de andere kamer).

Het gekke is dat Ziggo alleen de Mediabox Next en de CI+ module+smartcard terug wou, maar het Connectbox modem, de pace box en de humax ontvanger mocht ik houden. Waarom hoeven ze niet alles terug??? De Pace box had ook een smartcard immers.

Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CB-Interactive schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:32:
Ik had van hun aan apparatuur: Connectbox modem(wit), Next Mediabox, Pace DCR7111 mediabox, een CI+ Module en een in onbruik geraakte Humax IRHD 5500c(toen ik nog een beeldbuis tv had in de andere kamer).

Het gekke is dat Ziggo alleen de Mediabox Next en de CI+ module+smartcard terug wou, maar het Connectbox modem, de pace box en de humax ontvanger mocht ik houden. Waarom hoeven ze niet alles terug??? De Pace box had ook een smartcard immers.
Omdat het oude meuk is waar ze niks meer mee doen. Volgens mij is de bewoording ook niet dat je het mag houden maar de vraag om het naar de milieustraat te brengen omdat het dus oud. En dat er een smartcard in zat zegt niks. Deactiveren en klaar. De Next (Mini) heeft een ingebakken serienummer en die geven ze ook weer gewoon uit naar een andere klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
CB-Interactive schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:32:

Staat ook hier nog eens beschreven wat ze wel en niet terug willen. https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturen

Sommige spullen zijn gewoon end of life en retourdoos sturen + retourneren en afvoeren kost ook geld, dus als de klant (in dit geval jij) dat voor ze wil doen scheelt ze geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik zit nu een paar dagen bij Ziggo en heb mijn eerste storing te pakken. Er knippert een rood lampje op het modem en herstarten helpt niet. Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de rest van de looptijd van het contract. Met KPN namelijk nog nooit een uitval of storing gehad.

Edit: in de app staat dat er inderdaad een storing is in de buurt. Lekker dan, zit net een serie te kijken.

[ Voor 49% gewijzigd door darkdesign op 15-03-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB-Interactive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05-06 13:37

CB-Interactive

Yamaha maniak

RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:36:
[...]

Omdat het oude meuk is waar ze niks meer mee doen. Volgens mij is de bewoording ook niet dat je het mag houden maar de vraag om het naar de milieustraat te brengen omdat het dus oud. En dat er een smartcard in zat zegt niks. Deactiveren en klaar. De Next (Mini) heeft een ingebakken serienummer en die geven ze ook weer gewoon uit naar een andere klant.
Iig leuk voor in de museum vitrinekast der afgedankte elektronica :D, kunnen die 2 settop boxies en modem mooi mijn videorecorder en dvd recorder gezelschap gaan houden ;)

Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fret Raket
darkdesign schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:25:
Ik zit nu een paar dagen bij Ziggo en heb mijn eerste storing te pakken. Er knippert een rood lampje op het modem en herstarten helpt niet. Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de rest van de looptijd van het contract. Met KPN namelijk nog nooit een uitval of storing gehad.
Rood lampje betekende hier dat er een straatkast uit lag, het hoefde niet eens de eigen straatkast te zijn, maar kon ook een paar straten verderop zijn. Single point of failure voor de hele wijk dus. Als je 0900-1884 belt, kan je opvragen of er een storing op je postcode gemeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Fret Raket schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:32:
[...]

Rood lampje betekende hier dat er een straatkast uit lag, het hoefde niet eens de eigen straatkast te zijn, maar kon ook een paar straten verderop zijn. Single point of failure voor de hele wijk dus. Als je 0900-1884 belt, kan je opvragen of er een storing op je postcode gemeld staat.
In de app staat nu dat er een storing is in mijn omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fret Raket schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:32:
[...]

Als je de MijnZiggo app opent op je mobiel meldt hij of er een storing is in jouw omgeving. Wel een mooie feature om even snel te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fret Raket
stormfly schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:55:
[...]

Als je de MijnZiggo app opent op je mobiel meldt hij of er een storing is in jouw omgeving. Wel een mooie feature om even snel te kijken.
Mijn GSM doet alleen aan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964

Edit: in de app staat dat er inderdaad een storing is in de buurt. Lekker dan, zit net een serie te kijken.
Waarom ben je dan overgestapt van KPN lag er nog geen glasvezel dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kan ook toeval zijn. Laatste keer dat ik een storing ervaarde was in 2019. Die duurder overigens maar een uur.
dirk 1964 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:53:
[...]

Waarom is dat relevant? Want mensen met glasvezel zouden niet overstappen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Hoe zijn de ervaringen hier met het sagemcom modem en bittorrent verkeer?
Ik weet dat de oude witte modems er veel problemen mee hadden en je via de community dan een zakelijk ubee modem kreeg.
Nu ben ik geupgrade naar elite en haalde ik de snelheden niet en hebben ze het AOP al vervangen en ook een nieuw sagemcom modem afgestuurd. Deze heeft dezelfde chipset als de ubee blijkbaar. Maar hiermee hadden ze meer mogelijkheden om op afstand zaken te monitoren, omdat deze in de smartwifi app gekoppeld is.

Maar merk ik weer en lees ik ook dat torrent verkeer slecht gaat hiermee. Iets te veel verbindingen brengt het modem op zijn knieen. Waarbij de Ubee er geen last van had. Daarom zou ik dus ook weer graag mijn oude stabiele Ubee willen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jay-B schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:33:
Alsof men geïndoctrineerd is met de gedachte dat men over móét stappen naar een FTTH-partij zodra er glasvezel ligt... en weer terug naar Ziggo staat bijna gelijk aan heiligschennis.
sweetdude schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:54:
Ik gebruik tegenwoordig nog sporadisch torrents (weer helemaal terug naar usenet na het verdwijnen van de echte RARBG), maar hier is het modem nog niet over de zeik gegaan door teveel verbindingen. Sowieso, waarom teveel verbindingen? Het komt vanzelf binnen. Je verbinding hoeft niet altijd tot het laatste bitje uitgeknepen te worden.

[ Voor 41% gewijzigd door CreativeS op 16-03-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweetdude schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:54:
Ik weet dat de oude witte modems er veel problemen mee hadden en je via de community dan een zakelijk ubee modem kreeg.
Nu ben ik geupgrade naar elite en haalde ik de snelheden niet en hebben ze het AOP al vervangen en ook een nieuw sagemcom modem afgestuurd. Deze heeft dezelfde chipset als de ubee blijkbaar.
Er zit niet dezelfde chipset in volgens mij. Echter zit in de Ubee en in de Sagemcom wel een chipset van Broadcom. De problemen die je deed ervaren met de Conectbox voorheen zullen waarschijnlijk zijn "ontstaan" door de (Intel) Puma chipset die wat bekende issues heeft in bepaalde situaties. Maar dit zou zowel met de Ubee UBC1318ZG als de Sagemcom dus niet het geval moeten zijn (want een totaal andere chipset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
Jay-B schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Kan ook toeval zijn. Laatste keer dat ik een storing ervaarde was in 2019. Die duurder overigens maar een uur.

[...]

Waarom weer terug naar een oude techniek, had je dan problemen met glasvezel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
dirk 1964 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:52:
[...]

Zo oud is de techniek Docsis 3.1 niet hoor. Net ff opgezocht maar is van 2016 en XGS-PON uit 2010 is. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
dirk 1964 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:53:
[...]

[...]

- 12 maanden 50% korting
- 12 maanden gratis Disney+
- 12 maanden gratis Ziggo sport totaal
- 85 euro cashback

Dat waren voor mij genoeg redenen om over te stappen. Ik had 1 gbit/s glasvezel bij KPN, nu 1 gbit/s via coax (wel lagere upload). Die 1 gbit/s haal ik via beide technieken.

Hopelijk was die storing een eenmalig iets. We gaan het zien.

[ Voor 14% gewijzigd door darkdesign op 16-03-2024 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Wat maakt de techniek uit? Velen zullen kiezen op basis van wat ze geleverd krijgen en de prijs die dat kost. En Ziggo levert over coax exact hetzelfde internet als dat KPN over glasvezel doet. Alleen kan KPN dat sneller. En dat KPN dat sneller kan zal voor velen niet interessant zijn (zeker als je het tegen bovengenoemde kortingen en gratis pakketten afzet).
En daarnaast levert Ziggo IMO nog steeds de beste (live) TV kijk ervaring over coax. En ook dat is dus iets dat in overweging genomen zal worden. Ja, Ziggo voor TV en KPN voor internet kan. Maar dan betaal je echt de hoofdprijs.
Pagina: 1 ... 13 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie