Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:08:
[...]
Je mag het noemen hoe je dat wilt. Het is voor de discussie uiteindelijk totaal niet relevant. Het verhindert Ziggo ook niet om het netwerk verder te upgraden naar D4.0 en dat gebeurt dus ook gewoon of je dat nou leuk vindt of niet.
Je zegt dat D4.0 voor 2025 op de roadmap staat. Heb je daar een bron voor? En overigens heb ik al gezegd dat als Ziggo een D4.0 modem wil gaan testen, ik mij als een van de eersten zal aanmelden. Dus "niet leuk vinden" is er bij mij niet bij. Maar dat staat los van "dat moet ik nog zien".
Klein beetje geduld nog. Het is niet even een schakeltje overzetten. Houd er rekening mee dat alles uitvoerig wordt getest. Ook is de hardware niet overal hetzelfde (erfenis uit het verleden?). Op al die verschillende
CMTS'en wil je de meest efficiënte setup en dat kost gewoon wat tijd.
Dat snap ik allemaal best. Maar het versterkt mij wel in mijn stelling dat de uitrol van D3.1 nog niet voltooid is. Het lijkt een beetje op de situatie die we hadden in het begin van de uitrol van HD TV. Toen stond er op de TV "HD Ready". Dat betekende, je kan er een HD signaal op aansluiten en er komt beeld op het scherm, maar nog niet in de volle resolutie. Of de hogesnelheidslijn waar wel treinen kunnen rijden maar nog niet harder dan 120 km/h.
Uiteindelijk zal alles tot 204 Mhz gebruikt worden voor upload is de verwachting.
Dat is de verwachting en alles wijst er op dat het inderdaad de bedoeling is de vrijgemaakte frequenties voor dat doel in te zetten. Zoals de "254" in de POA-254 spiltters die Ziggo nu uitdeelt om het TV signaal van het modemsignaal te scheiden. (204 MHz plus de 50MHz van de guard band).Maar ik heb nog nergens een officiele mededeling van Ziggo gezien dat dat inderdaad het beleid is. Ziggo laat - voor zo ver ik weet - nog steeds de mogelijkheid open (een deel van) die frequenties voor iets anders in te zetten.
Klein geheimpje.... De vraag naar een hogere upload is lager dan hier altijd wordt geschetst maar dat terzijde. ;)
Bron? Anders dan de geruchtenmachine?
Laat de uitrol van nieuwe standaarden vooral over aan Ziggo. Die hebben daar wat meer ervaring mee. Die weten prima waar ze mee bezig zijn
Dat mag ik hopen. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat een goed lopende toko verzuimt het verdienmodel tijdig aan te passen aan de veranderde omstandigheden en daarmee het schip in gaat. Dat de omstandigheden voor Ziggo veranderen lijkt me duidelijk. Ze gaat van quasi monopolist naar een situatie waar er concurrentie is van partijen die een potentieel superieure techniek hanteren.

Het zou jammer zijn als Ziggo zich daar in verslikt...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
neeecht schreef op maandag 26 februari 2024 @ 23:48:
[...]

Nee klopt niet.
Dat is een Ziggo modem GUI ding.
Wat klopt er niet? Ik vertel gewoon wat ik heb gezien. En als ik het heb over "beneden" en "boven" dan bedoel ik de frequentie en niet de plaats in het lijstje.

Ik heb dat kanaal wat op 15 MHz begint (dus onder de 3.0 kanalen) ook gezien. En ook het kanaal wat op 74 MHz begint. (Dus boven de 3.0 kanalen.) Maar nooit allebei tegelijk.
Die was toen niet locked omdat Ziggo nog niet alle wijkkasten heeft/had geupgrade.
Daarop wachten we nu.
Dus het vervangen van de filters is nog niet voltooid volgens jou? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:39:

En issue dat je bij KPN hebt / had met multicast verkeer heeft de Next (Mini) niet. Ziggo werkt gewoon met een unicast stream, niet veel anders als dat je bv een YouTube live stream kijkt.
We hadden hier ooit een discussie waarin werd betoogd dat het een hoop bandbreedte zou besparen als Ziggo afscheid zou nemen van DVB-C en alles over IP zou doen.

Maar ja met unicast heeft iedere kijker zijn eigen IP stream voor waar hij op dat moment naar kijkt. Als er een miljoen kijkers tegelijk naar het acht uur journaal of dezelfde voetbalwedstrijd kijken moeten er aan de bron dus 1 millioen streams opgezet worden. Viaplay ging daarmee de bietenbrug op weet je nog?

Er is een goede reden dat de anderen multicast doen voor (live) TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:31:
[...]

Bron? Anders dan de geruchtenmachine? Want dat geldt andersom net zo goed natuurlijk. Ik heb jou ook geen bron zien geven dat ze wél overstappen omwillr van de upload.
Daarnaast staan er intussen ook een aantal reacties van er die op basis van ervaring in de kennissenkring aangeven dat die niet overstappen omwille van de snelheid maar omwille van de prijs. En het snelheidsverschil "ook niet merken".
Roetzen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:46:
[...]

We hadden hier ooit een discussie waarin werd betoogd dat het een hoop bandbreedte zou besparen als Ziggo afscheid zou nemen van DVB-C en alles over IP zou doen.
Daar ging het wel degelijk over. Dat jij het ergens anders over hebt betekent niet ineens dat mijn reactie niet "ontopic" is bij het geen waar ik op reageerde. Het ging over overstappers die bij glasvezel de settopbox hekelen (extra apparaat, afstandsbediening, ...). En als je terug gaat naar Ziggo je de Next Mini krijgt en dus dezelfde situatie. (En die ook nog niet eens een eigen VLAN / hotspot gebruikt). Dat heeft dus niks te maken met vrijmaken frequenties van DVB-C voor internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
[...]

Maar ja met unicast heeft iedere kijker zijn eigen IP stream voor waar hij op dat moment naar kijkt. Als er een miljoen kijkers tegelijk naar het acht uur journaal of dezelfde voetbalwedstrijd kijken moeten er aan de bron dus 1 millioen streams opgezet worden. Viaplay ging daarmee de bietenbrug op weet je nog?

"De anderen" stappen ook over naar unicast live TV. Odido doet al alleen maar unicast en heeft het multicast platform zo goed als uitgezet, en de nieuwe STB's van KPN die Android TV draaien doen ook alleen maar unicast IPTV.

Multicast is op papier leuk, maar IGMP uitleggen aan normale mensen schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:24
Roetzen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:38:
[...]

Wat klopt er niet? Ik vertel gewoon wat ik heb gezien. En als ik het heb over "beneden" en "boven" dan bedoel ik de frequentie en niet de plaats in het lijstje.

Ik heb dat kanaal wat op 15 MHz begint (dus onder de 3.0 kanalen) ook gezien. En ook het kanaal wat op 74 MHz begint. (Dus boven de 3.0 kanalen.) Maar nooit allebei tegelijk.

[...]

Dus het vervangen van de filters is nog niet voltooid volgens jou? Bron?
Dat kanaal bestaat dus niet.
Dat heb je in een modem gui gezien neem ik aan?
Zo nee, kun je screenshots laten zien?
Zo ja, dan geldt de eerdere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-05 09:18
Roetzen schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:59:
[...]

De filters moeten inderdaad vervangen worden, maar ik heb geen idee in hoeverre dat al gebeurd is.
Ze zijn hier in de buurt (Den Haag Zuidwest) een aantal jaar terug al vervangen, en er is meteen nieuw kattegrit (tegen het vocht) in de bodem van de kastjes gegooid (vraag me af hoe lang dat grit eigenlijk mee zou moeten gaan, want dit was de enige keer dat dit heb zien gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:02:
@J_FR Ze kunnen idd zonder aanbod je opzegging in gang zetten.
Ik vraag altijd gewoon om een leuke aanbieding. En anders ga je gewoon echt weg, Ziggo is nu ook niet de aanbieder met een super goed aanbod (espn is bij Ziggo bijv. 17,95 en bij bijv. Odido 10euro of je neemt canalplus televisie voor 14,95 inclusief espn, een compleet tv pakket inclusief espn goedkoper dan aeen espn bij ziggo :+ ).
Odido is wel de laatste waar ik heen zou gaan, zou eerder wachten op een goed aanbod van KPN. Aan de andere kant is kwaliteit (dus weten wat je hebt bij Ziggo) voor mij ook genoeg waard. Ik wil graag in april weer een goed aanbod, maar ga niet voor het uiterste, dat heeft mij eerder al genoeg kopzorgen gekost van een instabiele verbinding.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:23:
[...]
Odido is wel de laatste waar ik heen zou gaan,
Zulke uitspraken schiet je niets mee op hier, graag onderbouw of niets zeggen.
Ik heb al jaren Odido en werkt echt prima hier (glasvezel en mobiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:27:
[...]

[/quote]
Zulke uitspraken schiet je niets mee op hier, graag onderbouw of niets zeggen.
Ik heb al jaren Odido en werkt echt prima hier (glasvezel en mobiel).
Ik citeer mijzelf:
dat heeft mij eerder al genoeg kopzorgen gekost van een instabiele verbinding.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fret Raket schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:18:
[...]

Ze zijn hier in de buurt (Den Haag Zuidwest) een aantal jaar terug al vervangen,
Ze kunnen pas vervangen zijn nadat de FM radio van de kabel verdween, en dat is nog maar twee jaar geleden als ik me niet vergis. Hier zijn de versterkers een jaar vijf geleden vervangen waarbij de filters verwisselbaar werden. Maar dus toen nog met de oude filters geplaatst werden. Ik neem aan dat ze hier inmiddels ook vervangen zijn anders zou het D3.1 kanaal op 75 MHz hier niet kunnen werken. Ik weet niet of ze hier inmiddels vervangen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Roetzen op 27-02-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:06:
[...]

Dat kanaal bestaat dus niet.
Dat heb je in een modem gui gezien neem ik aan?
Zo nee, kun je screenshots laten zien?
Ik heb het in een modem GUI gezien. Ik had toen geen reden om aan te nemen dat het kanaal niet bestond en ik heb nog steeds geen reden waarom het niet niet zou kunnen bestaan.

Mijn - mogelijk dus onjuiste - aanname was dat men destijds die frequentie koos voor de test omdat dat nog zou kunnen werken met de oude filters (upload 5-65 MHz) in de versterkers. Die frequentie is in elk geval niet strijdig met de DOCSIS 3.1 specs. Maar het werkte mogelijk niet zo goed vanwege de "ruis" in dat gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Plofkotje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:00:
[...]

Multicast is op papier leuk, maar IGMP uitleggen aan normale mensen schiet niet op.
Wat valt er aan uit te leggen aan "normale mensen"? Als je het aansluit volgens de handleiding werkt het toch gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:59:
[...]

Wat valt er aan uit te leggen aan "normale mensen"? Als je het aansluit volgens de handleiding werkt het toch gewoon?
Tenzij je een switch hebt die IGMP niet snapt. En dat is ook meteen het scenario waarin het hele netwerk plat gaat. Dat probleem speelt natuurlijk niet bij unicast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02 15:52
RobertMe schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:06:
[...]

Tenzij je een switch hebt die IGMP niet snapt. En dat is ook meteen het scenario waarin het hele netwerk plat gaat. Dat probleem speelt natuurlijk niet bij unicast.
Yes, mensen proppen er van alles tussen en bellen dan de helpdesk dat t niet werkt, zoals het handige neefje die met een access pointje aan komt zetten. Met unicast heb je dat probleem niet, en er is genoeg te doen om dat verkeer te managen in het netwerk (je streaming platform in een losse /24 mikken en die dan anycasten intern in je netwerk, bijvoorbeeld, om t verkeer zo dicht mogelijk bij de PoP's te houden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neeecht
  • Laatst online: 07:24
Roetzen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:58:
[...]

Ik heb het in een modem GUI gezien. Ik had toen geen reden om aan te nemen dat het kanaal niet bestond en ik heb nog steeds geen reden waarom het niet niet zou kunnen bestaan.

Mijn - mogelijk dus onjuiste - aanname was dat men destijds die frequentie koos voor de test omdat dat nog zou kunnen werken met de oude filters (upload 5-65 MHz) in de versterkers. Die frequentie is in elk geval niet strijdig met de DOCSIS 3.1 specs. Maar het werkte mogelijk niet zo goed vanwege de "ruis" in dat gebied.
Ben je eigenwijs?
Helemaal uitgezocht en meneer weet het gewoon beter.
Want ik heb het toch gezien?

Nogmaals, dan maar een directe post, wat lezen wil je blijkbaar niet:
https://community.ziggo.n...53/highlight/true#M598477

Er bestaan geen 74 MHz of 82 MHz of 98 MHz Ziggo Docsis upload 3.1 kanalen.
Nog niet. Het is een GUI ding.
Maar goed.... jij hebt ze gezien. Prima. Je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:06:
[...]

Tja, dat moet je dus niet doen. Als je de TV ontvanger netjes met een eigen kabel aan een eigen poort van de modem/router hangt, zoals in de handleiding staat, dan is er geen probleem.

Als je gaat afwijken van de handleiding moet je weten wat je doet. Maar dat geldt voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:39
In ieder geval 1.
Door een foutje van Ziggo over moeten stappen naar de Next en daardoor apparatuur moeten aanschaffen en vernieuwen (enkele honderden €'s), waardoor er niets meer in de weg staat om voor een andere (IP-TV) provider te kiezen.
Voor de radio (FM) had ik de kosten al gemaakt (mast op het dak)

Dus zodra het kan: Bye Ziggo! (kwestie van dagen/weken, het glasvezelmodem ligt al klaar)

[ Voor 6% gewijzigd door LooneyTunes op 27-02-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:57:
[...]

Bron? Anders dan de geruchtenmachine? Want dat geldt andersom net zo goed natuurlijk. Ik heb jou ook geen bron zien geven dat ze wél overstappen omwillr van de upload
https://www.totaaltv.nl/n...cy-bottleneck-voor-ziggo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was een artikel van vandaag de bron voor je posts van afgelopen dagen? ;)

Daarnaast is het ook nog eens niet gerelateerd aan de discussie. Volgens jou stappen mensen over vanaf Ziggo omdat uploadsnelheid te laag is. Dan is een technische test van verschillende netwerken natuurlijk geen bron voor "klanten stappen over omdat". Enige wat dit onderzoek zegt is "technisch is het beter". Nergens staat echter uberhaupt maar een kleine verwijzing dat klanten overstappen naar Odido omdat het technisch beter is, of omdat ze wellicht overstappen omdat het goedkoper is (zoals @DON PAPA vandaag nog schreef "scheelt ruim €100 op jaarbasis").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:11:
[...]

Daarnaast is het ook nog eens niet gerelateerd aan de discussie. Volgens jou stappen mensen over vanaf Ziggo omdat uploadsnelheid te laag is. Dan is een technische test van verschillende netwerken natuurlijk geen bron voor "klanten stappen over omdat". Enige wat dit onderzoek zegt is "technisch is het beter". Nergens staat echter uberhaupt maar een kleine verwijzing dat klanten overstappen naar Odido omdat het technisch beter is, of omdat ze wellicht overstappen omdat het goedkoper is (zoals @DON PAPA vandaag nog schreef "scheelt ruim €100 op jaarbasis").
Ach ja, Jarco weet zeer goed hele artikelen te schrijven zonder iets goed te duiden. Zodra er ook maar een scheet op de community gelaten wordt, staat het al in TotaalKwatsch. Ik moet wel zeggen dat hij steeds minder spelfouten maakt. Wat dat betreft begint het al ergens op te lijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 22:17
Als je als bron TotaalTV gebruikt ben je wel echt af hoor :o .

Dit is gewoon een random persoon op een zolderkamer die het internet wat afstruint naar sensatie artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:10

Mr. Freeze

¡GO!

SirMemeAlot schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:48:
[...]

Als je als bron TotaalTV gebruikt ben je wel echt af hoor :o .

Dit is gewoon een random persoon op een zolderkamer die het internet wat afstruint naar sensatie artikelen.
Is ook gewoon dpg media, zelfde als t.net.

(Mijn site is het ook niet hoor)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 27-02-2024 20:46 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:45:
Is ook gewoon dpg media, zelfde als t.net.
Maar van een héél ander allooi. Was voordat het van DPG werd nog veel slechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Je zegt dat D4.0 voor 2025 op de roadmap staat. Heb je daar een bron voor? En overigens heb ik al gezegd dat als Ziggo een D4.0 modem wil gaan testen, ik mij als een van de eersten zal aanmelden. Dus "niet leuk vinden" is er bij mij niet bij. Maar dat staat los van "dat moet ik nog zien".
Ik ben je bron. Ik heb zelf een Docsis 4.0 implementatie mogen aanschouwen en gesproken met de netwerkengineers bij Ziggo die hier mee bezig zijn. Ziggo heeft in Amsterdam een TEC campus. Deze fungeert in de basis als trainingsfaciliteit maar is ook uitermate geschikt voor near real life simulaties. Er staan echte Docsis 4.0 ready groepsversterkers, eindversterkers en er kan op diverse manieren situaties worden nagebootst die in de praktijk roet in het eten kunnen gooien (interferentie, defecte kabels etc.). Dit alles om te begrijpen en leren wat de beste en meest efficiënte manier is om nieuwe technologie uit te rollen. Technisch kunnen de eerste aansluitingen in 2025 gerealiseerd worden. Het zal wel een gefaseerde uitrol zijn zoals met D3.1 ook al gebeurde. Daar ontkom je niet aan. Sterker nog bepaalde onderdelen van Docsis 4.0 zouden nu al geactiveerd kunnen worden als je de ingebruikname van het spectrum van 1200 Mhz - 1800 Mhz niet meeneemt, juist hiervoor moet Ziggo nog wat netwerkcomponenten vervangen ;)
[...]

[...]
Ja hallo. Heb jij een bron dat dat wel zo is dan? Ik plaatste de smiley bewust omdat dit een eindeloze discussie is die al regelmatig gevoerd wordt. Tuurlijk zijn er toepassingen te bedenken waarbij een hoge upload noodzakelijk is maar gemiddeld genomen zijn er maar weinig mensen die hier gebruik van maken.
[...]

Multicast ABR kan dat voor een deel oplossen. Leuk leesvoer:

https://broadpeak.tv/blog...t-about-saving-bandwidth/
Ja nu haak ik af.... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:11:
[...]

Sorry voor de lange quote. In de bron - van toegegeven, questionabele reputatie - waarnaar ik verwees staat inderdaad niets over de redenen waarom klanten overstappen. Maar dat hoeft dan ook niet want ik heb daarover ook niets beweerd. Ik heb niet beweerd dat mensen overstappen vanwege de lage uploadsnelheid. Die woorden leg je mij in de mond. Lees maar na wat ik er de laatste week over geschreven heb. Ik vroeg mij af waarom - als het netwerk inderdaad gereed is voor DOCSIS 3.1 - Ziggo de upload snelheden niet verhoogt. Het zou met DOCSIS 3.1 immers technisch mogelijk moeten zijn. En de relatief lage upload is wel iets wat vaak naar boven komt in vergelijkingen. De door mij aangehaalde bron is alleen maar een voorbeeldje wat toevallig voorbij kwam, waarin de upload weer eens genoemd werd in een vergelijking.

Dat sommigen op mijn posts reageerden met de bewering dat overstappen meestal gebeurt vanwege de prijs is voor hun rekening Ik heb dat niet ontkend of bevestigd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:54:
[...]
Ik ben je bron. Ik heb zelf een Docsis 4.0 implementatie mogen aanschouwen en gesproken met de netwerkengineers bij Ziggo die hier mee bezig zijn. Ziggo heeft in Amsterdam een TEC campus. Deze fungeert in de basis als trainingsfaciliteit maar is ook uitermate geschikt voor near real life simulaties. Er staan echte Docsis 4.0 ready groepsversterkers, eindversterkers en er kan op diverse manieren situaties worden nagebootst die in de praktijk roet in het eten kunnen gooien (interferentie, defecte kabels etc.).
De Ziggo TEC campus... ja ik was daar in november. Heel interessant. Zo zag ik daar hoe de diplex filters in de straatkastjes vervangen kunnen worden. Het geval wil dat ik ooit beheerder was van een RF installatie met een duplex antenne filter voor 145,000/145,600 MHz. Doorlaatdemping < 3dB Sperdemping >100 dB. Dus ik weet wat een duplexfilter is. Maar dat terzijde. Ik zag heel veel interessante dingen. Ik zag ook een modem/router die heel veel leek op het zwarte Sagemcom modem dat hier in de "meterkast" hangt. Opvallend verschil: geen coax connector maar een glasvezel connector. Maar daar ga ik niet direct conclusies aan verbinden.
Dit alles om te begrijpen en leren wat de beste en meest efficiënte manier is om nieuwe technologie uit te rollen. Technisch kunnen de eerste aansluitingen in 2025 gerealiseerd worden. Het zal wel een gefaseerde uitrol zijn zoals met D3.1 ook al gebeurde.
"Gebeurde"? Volgens mij is de uitrol van D3.1 nog steeds aan de gang. Zo is mij nog steeds niet duidelijk of overal de diplexfilters al vervangen zijn naar 204/254.
Daar ontkom je niet aan. Sterker nog bepaalde onderdelen van Docsis 4.0 zouden nu al geactiveerd kunnen worden als je de ingebruikname van het spectrum van 1200 Mhz - 1800 Mhz niet meeneemt, juist hiervoor moet Ziggo nog wat netwerkcomponenten vervangen ;)
RF is een wispelturig medium. Het uitbreiden van het frequentiegebied is iets wat talrijke mogelijkheden biedt voor de firma Murphy en Co. Wie denkt dat even op lossen met "nog wat netwerk componenten vervangen" zal Murphy tegenkomen.
Multicast ABR kan dat voor een deel oplossen. Leuk leesvoer:

https://broadpeak.tv/blog...t-about-saving-bandwidth/
Interessant...
Ja nu haak ik af.... :w
Gelijk heb je. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:40
@Roetzen nou ik vermoed dat dat de modem/router met glasvezel zag staan, dat deze voor de glasvezel netwerk wordt van ziggo van Volendam/edam😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Soppyscroll Jij gaat door naar de volgende ronde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Laatst online: 09:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeQmOnZWySqhRxh66eQSmmhIJCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXTpdI4eqcPcDYm8eWRiN7Dm.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand van deze actie gebruik gemaakt?

Wij kunnen van 500/50 naar 1000/100 voor 1 euro pm meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Pelox op 28-02-2024 21:16 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pelox schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:16:
[Afbeelding]

Dat kunnen velen... no brainer toch? Misschien wel een nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
CreativeS schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:19:
[...]

Dat kunnen velen... no brainer toch? Misschien wel een nieuw modem.
Ik zag de actie net in de mail zitten vandaar. Een nieuwe modem zou wel prettig zijn wellicht. Zal morgen eens bellen, kijken wat er mogelijk is.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Soppyscroll schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:14:
@Roetzen nou ik vermoed dat dat de modem/router met glasvezel zag staan, dat deze voor de glasvezel netwerk wordt van ziggo van Volendam/edam😜
Vermoedelijk een sagemcom voor glasvezel
*Sagemcom F5685LGB-VMB for XGSPON/PIA
https://community.virginm...d/230945i9BC832C807514D0E

Via zoek zoek internet ........Buren:
https://community.virginm...x-Discussion/td-p/5351994

Maar wat ziggo doet voor die regio zul je wel merken bij oplevering

[ Voor 7% gewijzigd door PatRamon op 28-02-2024 21:54 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 21:29
PatRamon schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:52:
[...]

Vermoedelijk een sagemcom voor glasvezel
*Sagemcom F5685LGB-VMB for XGSPON/PIA
https://community.virginm...d/230945i9BC832C807514D0E

Via zoek zoek internet ........Buren:
https://community.virginm...x-Discussion/td-p/5351994

Maar wat ziggo doet voor die regio zul je wel merken bij oplevering
Als dat het modem gaat worden voor Ziggo via glasvezel, hoe gaat het dan met coax/dvb-c?
Neem aan dat Ziggo niet gratis alle CI+ kaarten (koop) gaat vervangen voor Next Mini's.

Zag eerder al eens een DPON converter (glas -> coax) langskomen, maar weer niet of dat puur voor tv is, of ook voor coax modems geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@John767
Tarieven bijzondere gebieden
In een paar gebieden verzorgt Ziggo niet zelf het tv-signaal en hebben we een aangepast productaanbod en tarief.

Edam-Volendam
In het gebied Stichting CAI Edam-Volendam verzorgen wij niet zelf het tv-signaal. TV klanten ontvangen van ons een correctie van € 16,20 op hun maandelijkse factuur. Dit geldt niet in de voormalige gemeente Zeevang.
https://www.ziggo.nl/tarieven/bijzondere-gebieden
*Denk dat dit nu momenteel is. ivm cai, en komt te vervallen met glasvezel. zie 2e link

En via
https://www.ziggo.nl/campagne/gamee
Want onze vertrouwde internet- en televisiediensten gebruik je net zo goed op glasvezel
Pakketten zijn zichtbaar onder aan pagina en bij "Veelgestelde vragen" lijkt het er op dat er geen coax is.
*Deze link was al eens eerder gepost.

Maar acht vindt het al heel wat dat ziggo in dat gebied overgaat/mee gaat met 100% glasvezel tot in de woning.

///
Ofwel jou opmerking denk dat iedereen via ziggo go kijkt en/of Next mini via internet connectie en geen coax meer.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
@PatRamon Ziggo heeft hier geen andere keuze dan mee te gaan op glasvezel, want de CAI gaat over een paar jaar gewoon uit. Uiteraard is dat met kortingen bekend, dat heeft soms nog wat administratieve belletjes gekost om recht te trekken.

Het gaat meer om het gebruik van (eigen koop) smartcards. Want hier in huis gebruiken we er 4.
Mocht Ziggo die gaan omzetten naar Next kastjes, dan mogen zij dat uiteraard kosteloos doen. Ziggo heeft al eens een smartcard afgepakt, dus lijkt mij dan niet meer dan redelijk. Anders is KPN/Odido/Whatever goedkoper lijkt het.

Vergis je er niet in hoeveel mensen hier in Edam en Volendam nog smartcards gebruiken die gekocht zijn.

Daarom ben ik vooral benieuwd wat Ziggo hier gaat doen wat betreft TV. Maar we zullen het gaan zien in de komende tijd. Momenteel zijn de graaf ploegen op 4-5 plekken tegelijk bezig, dus de aanleg gaat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:40
@PatRamon Misschien meer integratie Ziggo TV app? zie dat steeds meer als volwaardig alternatief voor CI+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Dat CI+ er uitgaat is een kwestie van tijd. Ziggo wil net als alle andere providers over op een all-ip netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejong7
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:43
[Afbeelding]

Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding. Het was mij meer om het Sagemcom modem te doen en die heb ik ook gekregen. Tevreden dus. :)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:55
John767 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:29:
@PatRamon Ziggo heeft hier geen andere keuze dan mee te gaan op glasvezel, want de CAI gaat over een paar jaar gewoon uit. Uiteraard is dat met kortingen bekend, dat heeft soms nog wat administratieve belletjes gekost om recht te trekken.

Het gaat meer om het gebruik van (eigen koop) smartcards. Want hier in huis gebruiken we er 4.
Mocht Ziggo die gaan omzetten naar Next kastjes, dan mogen zij dat uiteraard kosteloos doen. Ziggo heeft al eens een smartcard afgepakt, dus lijkt mij dan niet meer dan redelijk. Anders is KPN/Odido/Whatever goedkoper lijkt het.

Vergis je er niet in hoeveel mensen hier in Edam en Volendam nog smartcards gebruiken die gekocht zijn.

Daarom ben ik vooral benieuwd wat Ziggo hier gaat doen wat betreft TV. Maar we zullen het gaan zien in de komende tijd. Momenteel zijn de graaf ploegen op 4-5 plekken tegelijk bezig, dus de aanleg gaat snel.
Hoezo ben je daar benieuwd naar? Ik weet nu al wat ze gaan doen, hetzelfde als wat ze al doen sinds ze geen smartcards meer verkopen. De gekochte blijven actief tot een wijziging van abonnement of opzeg, dat is gewoon een sterfhuisconstructie. De allerlaatste zullen op een gegeven moment gewoon uitgeschakeld worden wegens "verouderd" of welke uitleg ze er ook aan gaan geven. Daar hoef ik niet benieuwd voor te zijn, dat is gewoon einde verhaal :) .

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

John767 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:29:
@PatRamon Het gaat meer om het gebruik van (eigen koop) smartcards. Want hier in huis gebruiken we er 4.
Ik kreeg gisteren een e-mail 'Vervang gratis je mediabox' door de Next Mini. Ik kijk nog gewoon via CI+ en dat bevalt eigenlijk prima. Heb 3 HDMI poorten op mijn tv die allemaal bezet zijn (Soundbar ARC, Xbox en Chromecast). Dus heb helemaal geen plek voor de Next Mini.

Stel ik zou hem wel gratis aanvragen, maar gewoon in de doos zitten voorlopig, dan blijven mijn CI+ smartcards toch gewoon werken?

• John767
hars73 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:53:
[...]

Ik kreeg gisteren een e-mail 'Vervang gratis je mediabox' door de Next Mini. Ik kijk nog gewoon via CI+ en dat bevalt eigenlijk prima. Heb 3 HDMI poorten op mijn tv die allemaal bezet zijn (Soundbar ARC, Xbox en Chromecast). Dus heb helemaal geen plek voor de Next Mini.

Stel ik zou hem wel gratis aanvragen, maar gewoon in de doos zitten voorlopig, dan blijven mijn CI+ smartcards toch gewoon werken?
Maximaal 5 kaarten/boxen kunnen er in het consumenten account kwam ik achter. Anders vervalt er iets.

Ziggo heeft dat destijds verkocht als "u krijgt er nog eentje gratis bij", maar niet met het bericht dat een eigen kaart daarmee zou vervallen (want al 5 actief).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Slim toch, als 100.000 klanten dat doen is een omzet van een ton meer per maand voor Ziggo en zoveel extra data zullen die klanten in de praktijk niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:44

rvk

Hoezo actie? Je had ook gewoon van 500/50 terug naar 400/40 (je oude snelheid) kunnen gaan voor €6 minder per maand (dat heb ik gedaan). Het 500/50 abo wordt niet meer verkocht dus was sowieso al een te duur abonnement. Ziggo heeft de prijzen van de nieuwe 1000/100 en 400/40 verlaagd maar de huidige klanten daarover nooit ingelicht. Het is dus helemaal geen "actie" want die 1000/100 is voor iedereen diezelfde prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 07:34
rvk schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:42:
[...]

Hoezo actie? Je had ook gewoon van 500/50 terug naar 400/40 (je oude snelheid) kunnen gaan voor €6 minder per maand (dat heb ik gedaan). Het 500/50 abo wordt niet meer verkocht dus was sowieso al een te duur abonnement. Ziggo heeft de prijzen van de nieuwe 1000/100 en 400/40 verlaagd maar de huidige klanten daarover nooit ingelicht. Het is dus helemaal geen "actie" want die 1000/100 is voor iedereen diezelfde prijs.
Dit dus.

Ik ben ook terug gegaan naar 400/40. Gigabit voor een euro extra klinkt aantrekkelijk, maar ik heb deze snelheid helemaal niet nodig.

Wel stoor ik me ieder jaar aan de duurder wordende abonnementskosten, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Jeroen O schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:12:
[...]

Dit dus.

Ik ben ook terug gegaan naar 400/40. Gigabit voor een euro extra klinkt aantrekkelijk, maar ik heb deze snelheid helemaal niet nodig.

Wel stoor ik me ieder jaar aan de duurder wordende abonnementskosten, dus dan is de keuze snel gemaakt.
.....en bespaar jezelf een hoop gezeur omdat de kabels en aansluitingen niet geschikt blijken voor docsis 3.1, mag je als klant opeens jezelf gaan inleren over DB's en nog veel meer technische shit (upstream/downstream vanwege nieuwe techniek over oud netwerk.

Ik dacht dat juist goed was om een Ziggo eindversterker in je tuin te hebben, mag je je ook verdiepen in een demper van 3 of 6 dB in een 1 of andere kabelshop. 8)7

• Pelox
rvk schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:42:
[...]

Zojuist contact met ziggo/vodafone gehad. We kregen nog een 2e "aanbieding" ivm ons vodafone together abonnement.

Kosten vodafone zakken met 4 euro. Ziggo laten we upgraden naar elite a 1 euro dus netto -3 euro aan kosten.

En een nieuwe modem inderdaad.

Zero.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
als ik vragen heb over ziggo en eigen modem keuze + instellingen waar ik rekening mee moet houden, kan dat gewoon hier of kan ik dit beter een eigen topic van maken ? (soms zie ik door de bomen het bos niet meer en dan ga ik teveel twijfelen) 8)7

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Soundstorm2010 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:47:
als ik vragen heb over ziggo en eigen modem keuze + instellingen waar ik rekening mee moet houden, kan dat gewoon hier of kan ik dit beter een eigen topic van maken ? (soms zie ik door de bomen het bos niet meer en dan ga ik teveel twijfelen) 8)7
Gewoon vragen hier, is het topic voor, en andere lezen graag mee.

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:44

rvk

Pelox schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:43:
[...]
Zojuist contact met ziggo/vodafone gehad. We kregen nog een 2e "aanbieding" ivm ons vodafone together abonnement.

Kosten vodafone zakken met 4 euro. Ziggo laten we upgraden naar elite a 1 euro dus netto -3 euro aan kosten.

En een nieuwe modem inderdaad.
Ook dat is geen "aanbieding" maar gewoon prijsbeleid wat al veel langer bestaat.
Je krijgt naast de korting bij voda ook nog de mogelijkheid om (gratis) een tv pakket uit te kiezen. Plus 2 tot 5 euro korting op het voda abo. Dit is altijd zo geweest.

Aanbieding noem ik 6 of 9 maanden €20 of €30 korting op abonnement. Niet gewoon hun normale prijzen van de website doorgeven en over aandacht brengen van bestaande klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Momenteel heb ik ziggo Giga met TV (compleet) en een Gigaconnectbox (witte)

Nu wil ik wat meer controle gaan krijgen over de verbindingen die van en naar mijn apparatuur gaan.
Denk hierbij aan PlayStation/TV (samsung) maar ook games (zoals mw2 (2009) en die lastige rus/chin potjes waar ik in terecht kom)

Ook merk ik dat soms de snelheid van de wifi + downloads via tor/news/chrome heel erg fluctueren.
Ik weet dat het soms door externe servers zijn maar ik wil dus hier meer op kunnen inspelen/onderzoeken hoe en waarom dat gebeurd.

(heb een Cat5e kabel van poort 2 naar mijn PC lopen en die is ongeveer 5 a 8 meter lang)
Gemiddeld download snelheid is vaak tussen de 700 en 960 (via speedtest.net)
Voor mijn gevoel via Ziggo speed test, lijkt de verbinding altijd goed te zijn, terwijl voor mij gevoel dat dus niet is.

A fijn:
Toen kwam ik vanochtend op een idee om meer informatie te gaan opzoeken over eigen modem en wat daar bij komt kijken.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. 8)7 |:(

Ik zie melden over XGS en ODFC kanalen, Mhz, tv kanalen etc etc.
Maar nergens word er uitgelegd waar ik rekening mee moet houden, wat de voordelen/nadelen zijn.

Ook weet ik niet eens wat voor soort verbinding ik heb (woon in breda en volgens mij is dat geen oude UPC gebied) maar als nog geen idee hoe of wat.

Nu ben ik redelijk technisch (niet op netwerk gebied) maar door teveel te google begin ik nu wel erg te twijfelen of dit wel een goede zet is.

Even een opsomming:

1. Voor/nadelen eigen modem (misschien heeft iemand zelf ervaring met ziggo en eigen modem)
2. Waar moet ik rekening mee houden? Welk soort aansluiting ? instellingen?
3. Ik zie vooral Fritzboxen voorbij komen, maar zijn er ook andere modems met andere aansluitingen?
- zijn er ook specifiek modems met coax aansluiting? of is dit niet meer nodig omdat alles via UTP kan ?
4. Hoe kom ik er achter hoe mijn ziggo lijn is? Kan ik dit ergens monitoren?

Ooit zou ik ook aan VLAN willen werken zodat ik bepaalde dingen van elkaar kan scheiden.

Moet ik ook denken aan converters ? TV kan met UTP aangesloten worden en ik denk dat de Ziggo Next (de niet mini variant) gewoon ook via UTP werken (ook al loopt er bij mij een coax kabel van aansluiting tot de box)

Dus ik heb zoveel dingen die nu door mijn hersenpan gaat, dat ik nu twijfel of dit wel een route is die ik wil bewandelen, dus hopelijk kunnen jullie meer licht er op schijnen en mij er door heen kunnen trekken O-)

(PS, heb Dyslexia dus mijn zins opbouw kan soms raar zijn, correct me where its needed) _/-\o_

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Soundstorm2010

Complimenten voor je post hoor, prima en duidelijk geschreven.

Maar doe eerst even deze testen ipv speedtest;

https://www.samknows.com/realspeed/
en http://www.dslreports.com/speedtest

Eigen router alleen doen als je bepaalde functies mist, de snelheid zal er niet beter door worden.

PS, je woont in voormalig Casema gebied.

[ Voor 36% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-02-2024 11:34 ]

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 14:22
Morgen begint mijn nieuwe Ziggo abonnement. Ik heb echter nog steeds geen installatie pakket ontvangen of T&T. Meer mensen die het pas echt op de dag zelf hebben ontvangen? Of is het toch noodzakelijk om ze even te contacten? Ik kan mij heugen dat ik in het verleden dit pakket een dag eerder ontving namelijk..

©2004

antwoord van mijn vraag staat al in bericht. oops
@hk12nl

[ Voor 102% gewijzigd door W1ck1e op 29-02-2024 11:46 ]

• hk12nl
W1ck1e schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:43:
[...]

Heb je geen track'n''trace code ontvangen ?
Nee. Die kan natuurlijk nog vanavond komen als hij morgen geleverd wordt.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

hk12nl schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Nee. Die kan natuurlijk nog vanavond komen als hij morgen geleverd wordt.
Ik kreeg het pakket op de dag van ingang abonnement, maar als je de overstapservice hebt gebruikt dan is er nog twee weken de ruimte daarna om je aansluiting te realiseren heb ik begrepen.

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:19
Zelf even gekeken bij die speedtest websites maar ze werken hier beiden niet.

Browser-gebaseerde speedtests zijn niet echt aan te raden als je voor snelheden gaat kijken richting 1Gbit en hoger, de CPU impact is bij de download kant dan vaak de bottleneck zeker bij de oudere systemen.

Speedtest.net met CLI (command line interface) tool werkt tot dusver het beste in mijn ervaring, ook nPerf is niet stabiel met een 1000/1000 verbinding en haalt de snelheden niet zo consistent als speedtest.net

Je hebt ook nog de speedtest.net app voor Windows, maar ook deze heeft een grotere CPU overhead dan de CLI tool, zeker omdat dit vensters net zovaak refreshed als dat de refreshrate van je monitor is op ingesteld, zeker bij 144+Hz en hoger kan dat bij oudere CPU's zeker van invloed zijn.

De servers op speedtest.net maken ook een verschil, ik gebruik standaard Netprotect (Amsterdam) i.p.v. KPN omdat die net wat accurater/beter lijkt te zijn.

Voor de Netprotect server gebruik ik in de CLI het volgende commando met powershell vanuit de directory waar de executable staat (shift rechtermuisknop in directory van .exe om powershell daar te openen):
.\speedtest.exe --server-id=37566
Mensen vergeten nogal eens wat voor impact de download snelheid op de CPU heeft, zeker als een AV er ook nog een tussenzit.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@Soundstorm2010 Ik zag van de week toevallig dat op Ziggo.nl/speedtest nu ook een samknows Realspeed test is gekomen. Als je die doet zie je aan de linkerkant de snelheid die binnenkomt op je modem en daarna op je device.

Dit kan je wel wat inzichten geven in waar te moeten zoeken waar het probleem zit wellicht :)

Vind em zelf overigens nog niet heel stabiel, maar haal op mijn Router SamKnows Enabled Device (doe even de aanname dat dit het modem is) nu 1021 en op mijn device 947 (wat logisch is met een 1Gbit poort op mijn PC).

Maar als snelheid op modem 9 vd 10 keer wel goed is en speedtesten op je device dan weet je dat een nieuw modem niet perse de oplossing is maar dan zou het natuurlijk wel de wifi kunnen zijn wat op te lossen is met bijv. Mesh setje. Of als snelheid die op modem binnenkomt al niet goed is, dan zou ik Ziggo bellen.

Puur persoonlijke mening, maar zou toch wegblijven van eigen modem. 1. Kost geld (minimaal 100 euro dacht ik zo). 2. Als deze stuk is of straks nieuwe technieken komen moet je weer nieuwe kopen 3. Vaak hangt deze ergens in de meterkast of verstopt in de TV kast achter kabels en apparatuur en dan zal elk apparaat moeite hebben met goede wifi te leveren. Een goed gepositioneerd mesh setje levert je dan een veel beter resultaat op.

@hk12nl Ik heb het idee dat dit eens gewijzigd is, geen idee waarom, maar als ik zou gissen wellicht dat eerder sturen veel geld kost als mensen alsnog annuleren of zich bedenken.

[ Voor 73% gewijzigd door SirMemeAlot op 29-02-2024 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundstorm2010
CriticalHit_NL schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Zelf even gekeken bij die speedtest websites maar ze werken hier beiden niet.

Browser-gebaseerde speedtests zijn niet echt aan te raden als je voor snelheden gaat kijken richting 1Gbit en hoger, de CPU impact is bij de download kant dan vaak de bottleneck zeker bij de oudere systemen.

Speedtest.net met CLI (command line interface) tool werkt tot dusver het beste in mijn ervaring, ook nPerf is niet stabiel met een 1000/1000 verbinding en haalt de snelheden niet zo consistent als speedtest.net

Je hebt ook nog de speedtest.net app voor Windows, maar ook deze heeft een grotere CPU overhead dan de CLI tool, zeker omdat dit vensters net zovaak refreshed als dat de refreshrate van je monitor is op ingesteld, zeker bij 144+Hz en hoger kan dat bij oudere CPU's zeker van invloed zijn.

De servers op speedtest.net maken ook een verschil, ik gebruik standaard Netprotect (Amsterdam) i.p.v. KPN omdat die net wat accurater/beter lijkt te zijn.

Voor de Netprotect server gebruik ik in de CLI het volgende commando met powershell vanuit de directory waar de executable staat (shift rechtermuisknop in directory van .exe om powershell daar te openen):

[...]

Mensen vergeten nogal eens wat voor impact de download snelheid op de CPU heeft, zeker als een AV er ook nog een tussenzit.
@CriticalHit_NL Wist niet eens dat de CPU ooit iets daar mee had te maken (heb zelf een R5 5600X dus denk dat het wel mee valt.
AV = microsoft (maar neem aan dat tie niks blokkeerd

Toch zal ik vanavond een aantal testen gaan uitvoeren :)
SirMemeAlot schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:14:
@Soundstorm2010 Ik zag van de week toevallig dat op Ziggo.nl/speedtest nu ook een samknows Realspeed test is gekomen. Als je die doet zie je aan de linkerkant de snelheid die binnenkomt op je modem en daarna op je device.

Dit kan je wel wat inzichten geven in waar te moeten zoeken waar het probleem zit wellicht :)

Vind em zelf overigens nog niet heel stabiel, maar haal op mijn Router SamKnows Enabled Device (doe even de aanname dat dit het modem is) nu 1021 en op mijn device 947 (wat logisch is met een 1Gbit poort op mijn PC)

@hk12nl Ik heb het idee dat dit eens gewijzigd is, geen idee waarom, maar als ik zou gissen wellicht dat eerder sturen veel geld kost als mensen alsnog annuleren of zich bedenken.
Zal vanavond eens uitgebreid gaan kijken, hoe dit allemaal werkt.
Heb zelf idd ook maar 1GB poort op mb, maar vind het raar dat over de hele dag de verbinding tussen 700 a 960 blijft hangen, terwijl er verder rest niks aan staat.
Mr. Freeze schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:30:
@Soundstorm2010

Complimenten voor je post hoor, prima en duidelijk geschreven.

Maar doe eerst even deze testen ipv speedtest;

https://www.samknows.com/realspeed/
en http://www.dslreports.com/speedtest

Eigen router alleen doen als je bepaalde functies mist, de snelheid zal er niet beter door worden.

PS, je woont in voormalig Casema gebied.
@Mr. Freeze Nou functies mis ik niet echt, maar wel leuk om te hebben denk ik :*) .

Zo wil ik in de toekomst, verbinding die naar rusland/china en andere (rare) landen gaat, blokkeren.
Nu word het volgens mij standaard gewoon doorgelaten.

Ook wil ik bij sommige games (die dedicated servers hebben) gaan blokkeren op IP basis of Land based (weet niet of het uberhoud mogelijk is om ene land te blokkeren via Firewall ?)

Ook zie ik soms hier bepaalde charts terug komen met meetingen over Db/kanalen etc, en dat lijkt mij ook wel leuk (niet nodig) om te doen, zodat ik meer inzicht krijg in de verbinding die ik heb en wat er gedaan mee word.

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Soundstorm2010 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:54:
[...]

[

Ook zie ik soms hier bepaalde charts terug komen met meetingen over Db/kanalen etc, en dat lijkt mij ook wel leuk (niet nodig) om te doen, zodat ik meer inzicht krijg in de verbinding die ik heb en wat er gedaan mee word.
Je verbinding kan je hier controleren met je huidige modem;

"Open een browser en ga naar http://192.168.100.1 of http://192.168.178.1"

(Quote uit topicstart)

verbindingen naar landen die je niet wilt moet je toch zelf opzetten, ongewenst binnenkomend verkeer wordt geblockt door je router.

Bepaalde servers blokkeren op i.p. adres weet ik niet hoe je dat doet, klinkt beetje als een geavanceerde firewall

[ Voor 65% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-02-2024 13:08 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

Van de week belde een monteur onaangekondigd aan: er zou een stoorsignaal op mijn aansluiting zitten.
Mn AOP bleek te ontbreken (had een losse kabel met stekker er op, ongeaard) en er zat een verkeerde splitter op (geen scheiding TV en DATA).
Bij meten bleek er een sterk signaal rond 26 MHz te worden opgevangen, dat is precies waar de upload zit.
Geen idee waar de bron van dat signaal zit, bij mij of mn buren…
Maar na een nieuwe AOP en splitter was alles weer OK, en merkte ook op dat mn upload nu strak 50mbit is, daarvoor bleek ie te fluctueren (zag ik in de logs van mn router, maar was me niet opgevallen).

Wel mooi om te zien dat ze dit doen, zonder klachten van klanten zagen ze dat er ergens een stoorsignaal was. De monteur spoorde dit vervolgens op.
Hij vertelde ook dat ze last hebben van mensen die de kabelaansluiting voor de radio soms nog los hebben liggen, terwijl ie wel aan de Ziggo aansluiting hangt. Dat vormt dan een antenne die ruis richting de wijkkast stuurt.

Nadeel van modem in bridge is dat je zelf geen inzicht meer hebt in de signaalkwaliteit van de kanalen, of is er nog een manier om in te loggen?

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-02-2024 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 02:06
CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:38:
Nadeel van modem in bridge is dat je zelf geen inzicht meer hebt in de signaalkwaliteit van de kanalen, of is er nog een manier om in te loggen?
Mijn router (Ubee 1318ZG) staat in bridge-modus en ik kan inloggen via deze URL: http://192.168.100.1/

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

ZonderTaal schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:38:
[...]

Mijn router (Ubee 1318ZG) staat in bridge-modus en ik kan inloggen via deze URL: http://192.168.100.1/
Thanks! Dit werkt bij mij ook (wit kastje, weet even het merk niet).

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

John767 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:57:
[...]

Maximaal 5 kaarten/boxen kunnen er in het consumenten account kwam ik achter. Anders vervalt er iets.

Ziggo heeft dat destijds verkocht als "u krijgt er nog eentje gratis bij", maar niet met het bericht dat een eigen kaart daarmee zou vervallen (want al 5 actief).
Ik heb nu 3 smartcards in "Mijn Ziggo" staan en 1 mediabox. Maar als ik die gratis Next Mini zou aanvragen, dan gaat er toch geen smartcard vervallen? Die mediabox zal er wel uitgaan en die Next Mini erbij. Maar die gebruikt helemaal geen smartcard toch?

Op zich zou ik die Next Mini wel willen gebruiken en de CI+ met smartcard eruit. Maar ja ik heb dus al m'n 3 HDMI poorten op m'n tv al bezet. Ik ik denk dan, als ik die Next Mini gratis in huis heb liggen in de verpakking, kan ik altijd nog beslissen wat ik doe in de toekomst.
Ik lees dat voor de Next (Mini) apps beschikbaar zijn voor veel streaming diensten. De laatste toevoeging is Apple TV+. Mooie ontwikkeling! Indien de dienst 4K en HDR ondersteunt, wordt dit doorgegeven. Echter ik lees niks over het geluid. Welke geluidssporen worden ondersteund? Het laatste wat ik hierover kan vinden is dat alleen stereo en 5.1 surround worden ondersteund. Is dit nog steeds de laatste stand van zaken? Geen zicht op Atmos? Via bv mijn Apple TV wordt wel ondersteund.
https://community.ziggo.n...os-op-de-Next/td-p/112117
https://community.ziggo.n...ox/td-p/173796#post498025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:34:
Morgen begint mijn nieuwe Ziggo abonnement. Ik heb echter nog steeds geen installatie pakket ontvangen of T&T. Meer mensen die het pas echt op de dag zelf hebben ontvangen? Of is het toch noodzakelijk om ze even te contacten? Ik kan mij heugen dat ik in het verleden dit pakket een dag eerder ontving namelijk..
Zojuist een mail gekregen met T&T d:)b

©2004

• hk12nl
meesje schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:23:
Ik lees dat voor de Next (Mini) apps beschikbaar zijn voor veel streaming diensten. De laatste toevoeging is Apple TV+. Mooie ontwikkeling! Indien de dienst 4K en HDR ondersteunt, wordt dit doorgegeven. Echter ik lees niks over het geluid. Welke geluidssporen worden ondersteund? Het laatste wat ik hierover kan vinden is dat alleen stereo en 5.1 surround worden ondersteund. Is dit nog steeds de laatste stand van zaken? Geen zicht op Atmos? Via bv mijn Apple TV wordt wel ondersteund.
https://community.ziggo.n...os-op-de-Next/td-p/112117
https://community.ziggo.n...ox/td-p/173796#post498025
Ik weet geen details maar ik vond het geluid via de apps (Disney+, Amazon Prime, Apple TV) wel een stuk minder qua beleving dan via de apps van de tv zelf of zoals nu via mijn Apple TV. Ik miste heel erg het surround gevoel en dit terwijl ik een vrij simpele 5.1 opstelling heb.

©2004

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik ben afgelopen 2 weken 4x gebeld door Ziggo vanaf +31768507070. Blijkbaar is dat een partner van Ziggo.
3 keer opgenomen, 3 keer paar seconden stil en daarna verbinding verbroken.
Waarschijnlijk zo'n callcenter systeem wat de klant belt en daarna de medewerker ofzo. Wat een amateurisme. Maar vooral bloedirritant. Ik had ergens wel een heel klein beetje benieuwd geweest naar een aanbod. Maar nu niet meer.

Ziggo, als je hier mee leest: dit is niet bepaald een heel goede manier om je weggelopen klant een nieuw aanbod te gaan doen... Het is wél de perfecte manier om ze verder van je af te duwen.

Ik heb nu maar het Recht van verzet formuliertje van Ziggo ingevuld, want hier zit ik niet op te wachten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:14:

Vind em zelf overigens nog niet heel stabiel, maar haal op mijn Router SamKnows Enabled Device (doe even de aanname dat dit het modem is) nu 1021 en op mijn device 947 (wat logisch is met een 1Gbit poort op mijn PC).
Goed opgemerkt!

En zoals verwacht is de samknows-enabled test er niet als je bridge gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 15:59
ANdrode schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:04:
[...]

Goed opgemerkt!

En zoals verwacht is de samknows-enabled test er niet als je bridge gebruikt :)
HIer ben ik een leek in - Is dit iets omdat er op de Ziggo modems iets draait waar SamKnows de gegevens vanuit kan halen wat niet aanwezig is indien het modem in bridge staat?
Vanwege dit ben ik op zoek of ik dit standaard uit kan zetten, en indien ik het wil testen, weer aan.. Maar geen idee of dit mogelijk is.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Laatst online: 27-05 00:39

maontje

better off Playing

hars73 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:10:
[...]

Ik heb nu 3 smartcards in "Mijn Ziggo" staan en 1 mediabox. Maar als ik die gratis Next Mini zou aanvragen, dan gaat er toch geen smartcard vervallen? Die mediabox zal er wel uitgaan en die Next Mini erbij. Maar die gebruikt helemaal geen smartcard toch?

Op zich zou ik die Next Mini wel willen gebruiken en de CI+ met smartcard eruit. Maar ja ik heb dus al m'n 3 HDMI poorten op m'n tv al bezet. Ik ik denk dan, als ik die Next Mini gratis in huis heb liggen in de verpakking, kan ik altijd nog beslissen wat ik doe in de toekomst.
De next mini maar ook de gewone next en de mediabox XL maken gebruik van een virtuele smartcard

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanmarco72
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-05 07:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TttP-UbvN222DW6oFtZT2M-7Ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hhSugAMw7Rgx8vEeFIkBnnX.jpg?f=fotoalbum_large

Even een vraagje. Ik ben sinds vandaag Ziggo klant, echter heb ik nog een relatief oud aansluitpunt. Ziggo Klantenservice heeft momenteel storing (sinds vanochtend vroeg al, ze hadden nog geen idee hoe lang het zou duren). Dus het inplannen van een monteur kan vooralsnog niet.
Enig idee of het met dit aansluitpunt lukt om internet aan te sluiten? Uit de installatiewijzer werd ik niet veel wijzer, omdat dit soort aansluitpunt niet voorkwam in de lijst met soorten aansluitpunten.
Plus wat is jullie ervaring op welke termijn een monteur over het algemeen kan langskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 09:03
sanmarco72 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:12:
[Afbeelding]

Even een vraagje. Ik ben sinds vandaag Ziggo klant, echter heb ik nog een relatief oud aansluitpunt. Ziggo Klantenservice heeft momenteel storing (sinds vanochtend vroeg al, ze hadden nog geen idee hoe lang het zou duren). Dus het inplannen van een monteur kan vooralsnog niet.
Enig idee of het met dit aansluitpunt lukt om internet aan te sluiten? Uit de installatiewijzer werd ik niet veel wijzer, omdat dit soort aansluitpunt niet voorkwam in de lijst met soorten aansluitpunten.
Plus wat is jullie ervaring op welke termijn een monteur over het algemeen kan langskomen?
Ik had exact dezelfde (ook oud UPC). Je kunt het proberen (coax naar modem aansluiten op uitgaand data, maar ik vermoed dat er wel veel errors komen. Maar als het werkt werkt het (voorlopig). Wellicht kun je op het Ziggo forum via een moderator iets versnellen. Bij mij was het AOP omgewisseld voordat ik aangesloten werd maar aangezien ze nu niet kunnen plannen zal dat niet lukken. Over het algemeen kan het vrij snel. Maak je gebruik van overstapservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Het is helemaal niet verkeerd om wel gewoon aan te sluiten, mogelijk komt gewoon online op D3.0 de "oude" frequenties om het wat simpel te verwoorden.

Monteurs is qua doorlooptijd niets over te zeggen, is regiogebonden en alleen de plantool weet de beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanmarco72
Edje040 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:44:
[...]

Ik had exact dezelfde (ook oud UPC). Je kunt het proberen (coax naar modem aansluiten op uitgaand data, maar ik vermoed dat er wel veel errors komen. Maar als het werkt werkt het (voorlopig). Wellicht kun je op het Ziggo forum via een moderator iets versnellen. Bij mij was het AOP omgewisseld voordat ik aangesloten werd maar aangezien ze nu niet kunnen plannen zal dat niet lukken. Over het algemeen kan het vrij snel. Maak je gebruik van overstapservice?
Wat versta je onder uitgaand data? Is dat de data aansluiting of data/tv aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Laatst online: 27-05 00:39

maontje

better off Playing

[Afbeelding]

JE zou het kunnen proberen op de linker aansluiting (DATA) Ik verwacht echter dat het niet gaat werken, deze splitter/verdeler zijn niet geschikt voor docsis 3.1

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maontje schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:32:
[...]

JE zou het kunnen proberen op de linker aansluiting (DATA) Ik verwacht echter dat het niet gaat werken, deze splitter/verdeler zijn niet geschikt voor docsis 3.1
Voor zo ver ik weet zitten er tussen de data poort en de ingang geen frequentieafhankelijke filters. Voor de TV en radio wel, maar het data deel is daarvan met een passieve splitter gescheiden.

Dus het zou kunnen werken. Er kan in elk geval niets kapot gaan hierdoor. Het is wel aan te bevelen de ongebruikte poort(en) met een 75 Ω afsluitweerstand af te doppen ivb instraling.

Maar dit steentijd geval moet zeker vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanmarco72
maontje schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:32:
[...]

Het is mij uiteindelijk gelukt om het modem aan te sluiten op de linker (data) aansluiting en werkend te krijgen.
Na het optimaliseren van m'n WiFi netwerk kom ik draadloos niet hoger dan een downloadsnelheid van ongeveer 625 MB/S, terwijl ik een abonnement heb voor 1000 MB/S. Qua uploadsnelheid haal ik wel de 100 MB/S.

Ik denk dat ik toch maar alsnog een afspraak ga inplannen om het oude AOP om te laten zetten naar een nieuw AOP. Hopelijk heeft dit het gewenste effect. Vooralsnog blij toe dat het op deze manier min of meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanmarco72 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:21:
[...]

Het is mij uiteindelijk gelukt om het modem aan te sluiten op de linker (data) aansluiting en werkend te krijgen.
Mooi! ;)
Na het optimaliseren van m'n WiFi netwerk kom ik draadloos niet hoger dan een downloadsnelheid van ongeveer 625 MB/S, terwijl ik een abonnement heb voor 1000 MB/S. Qua uploadsnelheid haal ik wel de 100 MB/S.
Dat je met WiFi niet de maximale snelheid haalt is heel gewoon. 625 van 1000 is al heel goed. Om te weten of je aansluiting goed is, moet je altijd bekabeld meten.
Ik denk dat ik toch maar alsnog een afspraak ga inplannen om het oude AOP om te laten zetten naar een nieuw AOP. Hopelijk heeft dit het gewenste effect. Vooralsnog blij toe dat het op deze manier min of meer werkt.
Je moet sowieso dat steentijd AOP laten vervangen. Dat is altijd gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanmarco72
Roetzen schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:27:
[...]

Mooi! ;)

[...]

Dat je met WiFi niet de maximale snelheid haalt is heel gewoon. 625 van 1000 is al heel goed. Om te weten of je aansluiting goed is, moet je altijd bekabeld meten.

[...]

Je moet sowieso dat steentijd AOP laten vervangen. Dat is altijd gratis.
Zojuist bedraad getest, en dan kom ik al op ongeveer 900 Mb/s uit. Desondanks werkt draadloos toch net even wat prettiger. Het AOP laat ik hoe dan ook vervangen, alles wat "gratis" is, is meegenomen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:38

JoeZuCK

_Fonz > all.

Het zal vast wel door iemand opgemerkt of verteld zijn, maar is het jullie opgevallen dat de latency hoger is geworden? Waar ik voorheen 10 had, is dat nu 16 -17..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
JoeZuCK schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:32:
Het zal vast wel door iemand opgemerkt of verteld zijn, maar is het jullie opgevallen dat de latency hoger is geworden? Waar ik voorheen 10 had, is dat nu 16 -17..
Als je de speedtest van ziggo neemt heb je idd een hoge Latency.
Maar via andere speedtest websites en/of via je router doormiddel van pingen is die wel correct.

Ofwel speedtest van ziggo via samknows geeft verkeerd beeld/incorrect.

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:25
PatRamon schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:02:
[...]

Als je de speedtest van ziggo neemt heb je idd een hoge Latency.
Maar via andere speedtest websites en/of via je router doormiddel van pingen is die wel correct.

Ofwel speedtest van ziggo via samknows geeft verkeerd beeld/incorrect.
Dat klopt!

Als ik een speedtest doe via KPN dan zit het rond de 10ms, via de nieuwe speedtest van Ziggo is het rond de 16ms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:28

Wildfire

Joy to the world!

@Soundstorm2010 als je uiteindelijk toch voor een eigen modem zou willen gaan heb je volgens mij geen keus, als ik me niet vergis is momenteel enkel de AVM FRITZ!Box 6690 Cable verkrijgbaar.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb gisteren mijn nieuwe abo in gebruik genomen, zwarte SmartWifi box met Smartwifi Pod 6.

Ik heb eerst het modem aangesloten, de SSID's aangepast (zodat ik de clients niet allemaal opnieuw hoef te verbinden) en toen het netwerk als vanouds werkte heb ik de Pod 6 aangezet.

Deze blijft groen knipperen, terwijl de instructies zeggen dat de koppeling binnen een uur automatisch moet zijn gelegd. Momenteel zit ie bedraad aangesloten, maar ook dat heeft nog geen soelaas geboden.

Wat niet helpt, is dat ik eigenlijk niet eens snap hoe die dingen zichzelf automatisch kunnen instellen. Ik wil eigenlijk gewoon op een webinterface inloggen, zoals bij normale repeaters :).

De Smartwifi app heb ik ook geprobeerd, die geeft aan dat ie het modem niet kan vinden (terwijl hij nota bene op hetzelfde netwerk zit).

Had ik de SSID's default moeten laten, en zo eerst het netwerk opbouwen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
stormfly schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Het is helemaal niet verkeerd om wel gewoon aan te sluiten, mogelijk komt gewoon online op D3.0 de "oude" frequenties om het wat simpel te verwoorden.

Monteurs is qua doorlooptijd niets over te zeggen, is regiogebonden en alleen de plantool weet de beschikbaarheid.
Precies dit, heb wel eens dezelfde dag een monteur gezien maar ook wel eens 4/5 dagen later. Zou gewoon contact opnemen, evt. via de 'Mijn Ziggo' app. Via die app kun je ook berichten sturen naar de helpdesk en ook heel makkelijk foto's in toevoegen.

Als je foto van deze AOP meestuurt dan gaan ze ondanks dat storing niet moeilijk doen om een installatie monteur in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:45
Vraagje. Ik heb bij mijn moeder internet verlaagt van 500 naar 200 via mijn Ziggo. Hoe lang duurt het voordat het actief is? Want momenteel werkt internet nog niet. 20 mij gewacht. Heb router ook opnieuw opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
lHybridl schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:26:
Vraagje. Ik heb bij mijn moeder internet verlaagt van 500 naar 200 via mijn Ziggo. Hoe lang duurt het voordat het actief is? Want momenteel werkt internet nog niet. 20 mij gewacht. Heb router ook opnieuw opgestart
Is niet met zekerheid te zeggen, maar mits alles goed gaat bij Ziggo, je geen nieuw apparatuur krijgt is het kwestie van 1 / 2 uurtjes max. Het is bij mij wel eens binnen 10 minuten aangepast geweest. Maarja gezien we niet weten hoe de systemen er bij Ziggo voor hangen is het gewoon even afwachten. Zolang je de juiste order bevestigingen hebt ontvangen betekent het dat de order goed door is gekomen in hun systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
SirMemeAlot schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:42:
[...]

Is niet met zekerheid te zeggen, maar mits alles goed gaat bij Ziggo, je geen nieuw apparatuur krijgt is het kwestie van 1 / 2 uurtjes max. Het is bij mij wel eens binnen 10 minuten aangepast geweest. Maarja gezien we niet weten hoe de systemen er bij Ziggo voor hangen is het gewoon even afwachten. Zolang je de juiste order bevestigingen hebt ontvangen betekent het dat de order goed door is gekomen in hun systemen.
Rare is dat het soms wel wifi is en paar min later is het weer weg. Onderste lampje van smart wifi modem is geel/wit. Heb zelf KPN dus weet niet of dat goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Check eens op deze pagina, maar als ik kijk bij het nieuwste modem en een geel knipperend lampje dan betekent het niet veel goeds.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/uitleg-lampjes

Lijkt erop dat het modem niet helemaal lekker signaal ontvangen en daardoor moeite heeft met online komen. Log anders eens in op het modem en check de signaalwaardes

https://www.ziggo.nl/klan...nloggen#/smartwifi-modem/

[ Voor 39% gewijzigd door SirMemeAlot op 03-03-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 09:03
Wildfire schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:12:
@Soundstorm2010 als je uiteindelijk toch voor een eigen modem zou willen gaan heb je volgens mij geen keus, als ik me niet vergis is momenteel enkel de AVM FRITZ!Box 6690 Cable verkrijgbaar.
Of de Fritzbox 6660.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lHybridl schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:26:
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Werkt het internet helemaal niet (meer) en wat heeft dat met de snelheidsaanpassing te maken?

En als je een snelheid verlaagd dan maakt het toch niet uit of dat na 1 minuut of 3 dagen is doorgevoerd, dat is aan Ziggo, als je vanaf dan gewoon voor het lagere/goedkopere pakket betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
jongetje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:29:
[...]

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Werkt het internet helemaal niet (meer) en wat heeft dat met de snelheidsaanpassing te maken?

En als je een snelheid verlaagd dan maakt het toch niet uit of dat na 1 minuut of 3 dagen is doorgevoerd, dat is aan Ziggo, als je vanaf dan gewoon voor het lagere/goedkopere pakket betaald.
Het werkt nu weer. Heeft een paar uren geduurd
Had internetsnelheid verlaagt. En toen klapte internet eruit. Paar uur later deed alles het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
lHybridl schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Het werkt nu weer. Heeft een paar uren geduurd
Had internetsnelheid verlaagt. En toen klapte internet eruit. Paar uur later deed alles het weer.
Zou toch nog eens de signaalwaardes in het modem bekijken, post die desnoods hier eens of op Ziggo Community. Maar een snelheid aanpassing is een kwestie van een bootfile laden op het modem en je modem krijgt dan wellicht geforceerde reboot meer maar dan dat echt niet, zou al met al 10 minuten duren, geen uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
Dat op naam van partner nieuwe klant worden, wanneer zou ik dat in moeten laten gaan als het oude contract tot 2 april loopt (2 maart opgezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 18:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik ben nu bijna een jaar van Ziggo af en happy bij de KPN, maar nu wordt ik de laatste 2 weken al meerdere keren per dag gespammed (mail, SMS etc) dat mijn account en gegevens gevaar lopen omdat de gekoppelde McAfee scanner niet verlengd is. Gruwelijk irritant en ik zou niet weten hoe ik die stortvloed kan stoppen. In de berichten staat dat ik tot 3-5 kan verlengen met 90% korting, maar heb daar geen behoefte aan, maar wil ook niet tot die datum al die mails etc ontvangen.

Iemand een idee hoe ik dit stop?
Pagina: 1 ... 12 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie