Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
stormfly schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:11:
[...]

Welk gedeelte begrijp je niet?

Dit is volgens mij een RFoG (Radio Frequency over Glass) ofwel ipv dat de laatste 300meter over coax gaat is dit nu glas tot in je huis. En heb je slechts de laatste 30cm coax, je kan je modem in deze RFoG unit pluggen en dan heb je alsnog coax internet alleen is verstoring op het wijknet uitgesloten. Je hebt nu alleen je eigen binnenhuis installatie waar coax storing vanuit kan ontstaan.
Inderdaad RFoG dus ook DVB-C signaal. Deel wat ik niet goed zie zijn de aansluitingen; ik zie 4 x coax met afsluitweerstanden, die zet je normaal op ongebruikte poorten van een antenneversterker. En dan ook nog aansluitingen aan de zijkant. Ik zie het aansluitschema nog niet.

Aansluitschema van de XGS-PON staat hier duidelijk aangegeven, die heeft dus geen DVB-C meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Roy Batty op 26-03-2025 11:25 ]

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ArnoldSmit schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:39:
Vanwege alle berichtgeving dat Ziggo op glasvezel zou overstappen, ben ik uit interesse gaan zoeken hoe dat dan vorm zou krijgen, er zijn twee varianten:

Variant 1, de XGS-PON variant
Gebruik makend van Sagemcom F5685LGB-VMB, qua uiterlijk het zelfde als het standaard Ziggo Smartwifi modem voor DOCSIS:
(Hiermee leggen ze een vergelijkbaar glasvezel netwerk aan zoals KPN en Odido, zonder DVB-C, televisie zal middels IPTV worden aangeboden via de Next-mini)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Of zoals voor Volendam/Edam
[Afbeelding]

Variant 2, de RFoG optie waarbij de coax signalen(DVB-C & DOCSIS) via glasvezel naar de woning worden gebracht.
Door middel van het volgende bericht op het Ziggo forum was er indirect een hoop informatie te verkrijgen over die variant:
https://community.ziggo.n...wbouw-woning/td-p/1419936

Ze gebruiken hier een ONU(Optical Network Unit) wat in plaats van een PON techniek gebruik maakt van RFoG (RF over glass)
Er zit geen UTP aansluiting op maar enkel f-connectoren voor COAX, waarbij dit apparaat een DOCSIS 3.1 signaal afgeeft om een gebruikelijk Ziggo modem aan te sluiten.
Meer informatie over het apparaat kan je hier vinden:
https://www.cwlyautomation.com/product/1974.html

Met de uitrol van RFoG glasvezel heb je een situatie die het slechtste van beide werelden glasvezel en coax samenbrengt.
- er worden veel kosten gemaakt voor de aanleg van glasvezel door Ziggo
- in plaats van een XGS-PON techniek wordt er gebruik gemaakt van RFoG (RF over glass) hier mee wordt er een DOCSIS 3.1 signaal gebruikt om een kabel modem op te kunnen aansluiten.
- Mocht je in de toekomst willen upgraden, zal je je ONU en je kabel modem moeten vervangen
- Wil je als klant eigen apparatuur gebruiken zit je vast aan 2 apparaten van Ziggo voor je je eigen hardware kant aansluiten.

Dit lijkt een tussen oplossing te zijn van Ziggo voor er wordt overgegaan naar een XGS-PON variant.

Hierbij deze foto's van een Ziggo RFoG Glasvezel aansluiting[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en/of meer informatie.
Roy Batty schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:21:
[...]

Inderdaad RFoG dus ook DVB-C signaal. Deel wat ik niet goed zie zijn de aansluitingen; ik zie 4 x coax met afsluitweerstanden, die zet je normaal op ongebruikte poorten van een antenneversterker. En dan ook nog aansluitingen aan de zijkant. Ik zie het aansluitschema nog niet.
Die lijkt er nog niet te zijn @ArnoldSmit heb jij in je onderzoek gezien hoe de aansluiting van de RFoG porten is naar het modem? Die onderste rij lijkt mij voor de TV's en die aan de zijkant voor het modem?

Het gaat hier om de HOG204 RFoG ONU van Hirschmann. Het modem kan op poort 1 of 2 aangesloten worden (met een F/F-kabel rood/rood), poort 3 en 4 zijn alleen voor DVB-C. De aansluiting aan de zijkant is voor een optionele MoCA-module.

[ Voor 77% gewijzigd door stormfly op 26-03-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-08 18:43
@stormfly overzicht is fout Ziggo gebruikt niet het type wat genoemd wordt voor glasvezel das hetzelfde modem zoals hier al gedeeld
Sagemcom F3896LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_chip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:46:
@stormfly overzicht is fout Ziggo gebruikt niet het type wat genoemd wordt voor glasvezel das hetzelfde modem zoals hier al gedeeld
Sagemcom F3896LG
Dit maakt het nog wat verwarrender 8) we hebben het over de RFoG unit met coax aansluitingen. Jij hebt het over F3896LG welke ook op glas wordt gebruikt, deze heeft toch geen glas aansluiting (groen)?

Kan je wat extra toelichting schrijven? _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 26-03-2025 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 19:26
stormfly schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:13:
[...]

[...]

Die lijkt er nog niet te zijn @ArnoldSmit heb jij in je onderzoek gezien hoe de aansluiting van de RFoG porten is naar het modem? Die onderste rij lijkt mij voor de TV's en die aan de zijkant voor het modem?

Het gaat hier om de HOG204 RFoG ONU van Hirschmann. Het modem kan op poort 1 of 2 aangesloten worden (met een F/F-kabel rood/rood), poort 3 en 4 zijn alleen voor DVB-C. De aansluiting aan de zijkant is voor een optionele MoCA-module.
Ik kan niet duidelijk herleiden uit de beschikbare informatie of dat bepaalde f-connectoren een ander doel hebben.
Van het Ziggo forum lees ik dit:
Het gaat hier om de HOG204 RFoG ONU van Hirschmann. Het modem kan op poort 1 of 2 aangesloten worden (met een F/F-kabel rood/rood), poort 3 en 4 zijn alleen voor DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmit schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:11:
[...]

Ik kan niet duidelijk herleiden uit de beschikbare informatie of dat bepaalde f-connectoren een ander doel hebben.
Van het Ziggo forum lees ik dit:
Het gaat hier om de HOG204 RFoG ONU van Hirschmann. Het modem kan op poort 1 of 2 aangesloten worden (met een F/F-kabel rood/rood), poort 3 en 4 zijn alleen voor DVB-C.
Ja die plakte ik ook, maar als je dan de afbeelding ziet van ene Bert dan wijst hij met een pijltje naar de rechtse connector. Is dat dan 1 en telt hij van rechts naar links 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 19:26
stormfly schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:13:
[...]

Ja die plakte ik ook, maar als je dan de afbeelding ziet van ene Bert dan wijst hij met een pijltje naar de rechtse connector. Is dat dan 1 en telt hij van rechts naar links 8)7
Er is eigenlijk nauwelijk tot niets aan documentatie terug te vinden, en dat zal ook denk ik niet meer komen:
https://www.kabelnl.nl/Hirschmann-actueel
Hirschmann is faliet.

Ik ben bang dat ik helaas ook meer informatie heb,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmit schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Er is eigenlijk nauwelijk tot niets aan documentatie terug te vinden, en dat zal ook denk ik niet meer komen:
https://www.kabelnl.nl/Hirschmann-actueel
Hirschmann is faliet.

Ik ben bang dat ik helaas ook meer informatie heb,
Ik trok dezelde conclusie, zonde was een mooi bedrijf. Dan wachten we gewoon op meer info via gebruikers. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_chip
stormfly schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:06:
[...]

Dit maakt het nog wat verwarrender 8) we hebben het over de RFoG unit met coax aansluitingen. Jij hebt het over F3896LG welke ook op glas wordt gebruikt, deze heeft toch geen glas aansluiting (groen)?

Kan je wat extra toelichting schrijven? _/-\o_
Voor rfog word de normale F3896LG gebruikte niet die andere sagemcom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:56
het is heel simpel, op dat hirschman ding moet het modem op de meest linker poort 1 of die rechts daarnast, poort 2. alleen op die 2 staat retoursignaal, poort 3 en 4 is inderdaad eventueel voor dvb-c. modem:
Sagemcom F3896LG-ZG, dit is dus rfog

bij een xgs-pon aansluiting van ziggo ontvang je de Sagemcom F5685LGB-ZG
dit is die aansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTKntRax2uCEaAJIPa-_J2uaVq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbX2oiOiDkuaId0F8xsDXU8Z.jpg?f=fotoalbum_large

alleen edam-volendam is weer anders, Ziggo Glasvezel is inderdaad duidelijk over de type aansluitingen

[ Voor 45% gewijzigd door giovanni2903 op 26-03-2025 22:39 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
giovanni2903 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 22:36:
het is heel simpel, op dat hirschman ding moet het modem op de meest linker poort 1 of die rechts daarnast, poort 2. alleen op die 2 staat retoursignaal, poort 3 en 4 is inderdaad eventueel voor dvb-c. modem:
Sagemcom F3896LG-ZG, dit is dus rfog

bij een xgs-pon aansluiting van ziggo ontvang je de Sagemcom F5685LGB-ZG
dit is die aansluiting:
[Afbeelding]

alleen edam-volendam is weer anders, Ziggo Glasvezel is inderdaad duidelijk over de type aansluitingen
Eerder overzicht geldt ook voor de glasvezel type wat jij deelde dus de niet edam-volendam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rlP93r8HE-yjYxjAcbMNitgn-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EBmdDRTyQnR1Vx9zXgAKvKC2.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraag: zo tevreden over Ziggo dat ze het gehoord hebben en m’n internet sinds 5 dagen er continu uitklapt. We hebben het modem in bridge zonder wifi, gebruik UniFi daarachter.

Enige wat ik me kan bedenken dat ik sinds die tijd twee Eve Aqua Thread (waarvan een redelijk dicht bij het modem) heb geplaatst. Ik kan het me echt niet voorstellen, maar zou dat het modem in de war kunnen brengen op de een of andere manier?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:02
THE_BASE schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:59:
Vraag: zo tevreden over Ziggo dat ze het gehoord hebben en m’n internet sinds 5 dagen er continu uitklapt. We hebben het modem in bridge zonder wifi, gebruik UniFi daarachter.

Enige wat ik me kan bedenken dat ik sinds die tijd twee Eve Aqua Thread (waarvan een redelijk dicht bij het modem) heb geplaatst. Ik kan het me echt niet voorstellen, maar zou dat het modem in de war kunnen brengen op de een of andere manier?
Daar ga je hier geen antwoord op krijgen. Maar 1 manier om daar achter te komen ;).

Kijk ook nog eens bij de signalen van je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:08:
[...]

Daar ga je hier geen antwoord op krijgen. Maar 1 manier om daar achter te komen ;).

Kijk ook nog eens bij de signalen van je modem.
Dat snap ik, maar misschien had hier iemand hetzelfde met Ziggo.

Heb ze nu verwijderd om te kijken of dat helpt.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nou, na eerder hier gezegd te hebben verlengd te hebben ga ik waarschijnlijk toch overstappen..
De reden? Ongelofelijke puinhoop bij zowel rententie als de normale klantenservice..

Het verhaal?
TV pakket opgezegd en alleen internet willen houden, formulier ingevuld (want ja, zelf aanpassen zou te makkelijk zijn) en netjes teruggebeld na paar dagen.
Korting gekregen voor internet only en alles in werking gezet, zo dacht ik althans..
Dezelfde week nog 4 keer gebeld (verschillende medewerkers), en allemaal voor hetzelfde..de opzegging verwerken.
Eerst was het een probleem met de korting (12x 20 euro, dit kon nu alleen als 12x 10 en 1x 120 losse verwerking). Prima, geen probleem.
Vervolgens dus nog 2 keer gebeld voor allemaal hetzelfde, bijkomend probleem blijkt vervolgens dat ik moet bevestigen via mail, maar Ziggo mails komen niet aan (aan mijn kant staat alles prima), na klein eigen onderzoek krijg ik al sinds juni 2024 geen officiële mails meer binnen (facturen en dergelijke), maar wel reclame en klantenservice dingen.
In eerste instantie vorige week dus telefonisch akkoord gegeven (moest allemaal via hogerop), waarna alles alsnog in orde zou komen.
Tot gisteren uiteraard een brief op de mat viel dat mijn gehele abonnement is opgezegd per 21-04 en in de app bij bestelling staat dat het nieuwe abo pas ingaat in juli.
Vandaag dus de telefoon gepakt en gebeld met retentie, vriendelijke dame weer aan de lijn en samen alles weer doorgesproken en waar het probleem zou kunnen zitten (intern was ook de helft maar gelogd voor het gemak). Het abo heeft ze goed in systeem gezet en alle eerder gemaakte fouten gecorrigeerd (ook online in te zien via mijnziggo), maar er moet nog steeds bevestigd worden, omdat de mails niet binnen komen moet dit via de normale klantenservice opgepakt worden (via mijnziggo kan dit weer niet 8)7 ), netjes doorgezet naar de normale klantenservice, maar daar ook wederom problemen..
Het lukt ze niet om het opgelost te krijgen (probleem ligt 100% niet aan mij), de boel is ook omgezet naar een ander mailadres van Ziggo zelf voor het testen, maar het komt gewoon niet aan, het is net of mijn klantnummer geblokkeerd is voor die mails..
En opeens is er al een week storing in de bevestigingsmails van Ziggo waardoor het niet lukt, maar ze willen ook videobellen om te controleren dat de mail echt niet bij mij aankomt 8)7 (lekker veel vertrouwen in de klant).
Op de vraag hoe het kan dat ik sinds juni al specifieke mails dan niet binnenkrijg van Ziggo was helaas geen antwoord.
Na 2 uur tijdsverspilling vanmorgen ben ik er eigenlijk wel helemaal klaar mee (al helemaal omdat het begin dit jaar ook al 2 maanden op rij mis is gegaan met de facturering).
Omdat we in verbouwing zitten had ik eigenlijk geen zin om over te stappen, maar ik denk dat ik nu toch weer terug ga naar glas na al dit gezeik..
#eindefrustatiemodus.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier gaat komende week de UBC1319ZG uit dienst.. gezien een link aggregation niet lekker wil werken.. toch maar switchen naar de Sagecom hopelijk werkt deze als dom modem net zo goed als de Ubee..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-09 13:55
Is er iemand die meer dan 6 maanden €10 korting heeft weten te krijgen bij het verlengen van een "Wifi & TV Start" abonnement?

De kortingen zijn wel heel matig op het moment en dat terwijl we een huishouden vol met Vodafone erbij hebben gecombineerd.

Beter een zware last in je broek dan op je schouders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
zwaargeschapen schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:50:
Is er iemand die meer dan 6 maanden €10 korting heeft weten te krijgen bij het verlengen van een "Wifi & TV Start" abonnement?

De kortingen zijn wel heel matig op het moment en dat terwijl we een huishouden vol met Vodafone erbij hebben gecombineerd.
Er zijn enkelen die het gelukt is (al zal dat vast aan de medewerker hebben gelegen) om iets hogere korting te bedingen, maar grosso modo is het ontzettend karig en heb ik zelf het pakket wat aangepast en dat scheelt nu ruim €30,- in de maand. Zelfde zenders was het belangrijkste, maar dat is ook via een kleine omweg te bewerkstelligen. Bellen overgezet op VOIP-aanbieder en snelheid van 1000 naar 400 en om eerlijk te zijn... weinig verschil. Ja, wat meer geduld, maar ja... ik wil niet meer geld dan noodzakelijk afdragen aan die krenten.

PS ik heb de mail over Ziggo Sport Totaal als extra pakket €4,95 duurder nog niet binnen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 28-03-2025 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 06:39

..Christiaan..

..zwll..

Hoppen tussen KPN en Ziggo levert altijd het meeste voordeel op en je hoeft er niet om te zeuren :). Alleen kastje wisselen. Inloggen in modem en netwerk hernoemen naar je eigen + ww en elk apparaat pakt de wifi weer op.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor 2 jaar verlengen, dan krijg je 12 maanden 10 euro :+

Wat ook karig is. Bij langer verlengen verwacht ik juist een extra korting, en niet gewoon een verdubbeling en klaar. Delta bv bij (nieuw) 1 jarig contract 8 maanden een vaste prijs en bij 2 jarig 24 maanden dezelfde vaste prijs, dus niet een verdubbeling van 8 naar 16 maanden maar zelfs 3x zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Nope, maar heb mijn abonnement aangepast naar Wifi Middel 400 Mbps voor 47,50. In april gaat de snelheid van Wifi Start schijnbaar van 100 naar 250 Mbps en verlaag ik daarheen voor 39,50 per maand. Dat vind ik voorlopig acceptabel en bel over een maand of drie wel weer als ze bij zinnen zijn gekomen daar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:33:
[...]
In april gaat de snelheid van Wifi Start schijnbaar van 100 naar 250 Mbps[...]
Geen idee waar je dit vandaan hebt maar het klopt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:21

... In april gaat de snelheid van Wifi Start schijnbaar van 100 naar 250 Mbps ...
Heb je daar een bron van ?
Wat doen de andere Ziggo Wifi's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:50:
Dat vroeg ik me ook al af... maar wilde me maar nergens mee bemoeien... dat gaat iemand anders vast wel vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 00:08

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Nope, maar heb mijn abonnement aangepast naar Wifi Middel 400 Mbps voor 47,50. In april gaat de snelheid van Wifi Start schijnbaar van 100 naar 250 Mbps en verlaag ik daarheen voor 39,50 per maand.
Kan je dan niet beter overstappen naar glasvezel, daar betaal je voor 400/400 pakket €40 per maand zonder enige kortingen. En met combi & verlengings-korting betaal ik zelfs nog maar €30 voor een 400/400 internet only pakket.

Of heb je "nog" niet de mogelijkheid voor glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:19:
[...]

Kan je dan niet beter overstappen naar glasvezel, daar betaal je voor 400/400 pakket €40 per maand zonder enige kortingen. En met combi & verlengings-korting betaal ik zelfs nog maar €30 voor een 400/400 internet only pakket.

Of heb je "nog" niet de mogelijkheid voor glasvezel?
Zeker wel, maar ik weet uit ervaring dat Ziggo een hele stabiele verbinding levert. Het is nog maar de vraag of KPN of Odido dat kunnen. Ik hou niet zo van verandering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Ik kan het me ook niet voorstellen, maar zoals eerder hier gezegd was er destijds een medewerker die mij dat vertelde. Ik zou niet weten waarom ze dat tussentijds zouden doen. Van de week weer gebeld en nogmaals werd dit gezegd. En op Pepper wordt er ook over gesproken.

Misschien is het fake nieuws, maar ik zuig het niet uit mijn duim. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
THE_BASE schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:17:
[...]

Ik kan het me ook niet voorstellen, maar zoals eerder hier gezegd was er destijds een medewerker die mij dat vertelde. Ik zou niet weten waarom ze dat tussentijds zouden doen. Van de week weer gebeld en nogmaals werd dit gezegd. En op Pepper wordt er ook over gesproken.

Misschien is het fake nieuws, maar ik zuig het niet uit mijn duim. :)
Bedoel je jouw bericht van 6 maart om 12:49, dat het in september naar 125 gaat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
In april gaat de snelheid van Wifi Start schijnbaar van 100 naar 250 Mbps en verlaag ik daarheen voor 39,50 per maand.
Ik denk dat Wifi Start wordt verward met het oude Internet Start. De laatste gaat in april inderdaad naar 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Eerder zag ik in dit topic voorbij komen dat Start in september van 100 naar 125 zou gaan. Naar 250 zou ik best een flink stap vinden en wellicht resulteren in aardig wat klanten die downgraden. Voor ons gezin (2 volwassen en 2 kids) zou 250 wel voldoende zijn.

Edit: ik zie nu bovenstaande reactie. Ik denk dat er inderdaad verwarring is.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 28-03-2025 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:28:
[...]

Bedoel je jouw bericht van 6 maart om 12:49, dat het in september naar 125 gaat ?
Ja, misschien zijn ze bij Ziggo zelf lekker verward. Ik zou zelf geen proposities brengen van 250, 400 en 1000. Die eerste twee zitten veel te veel in elkaars vaarwater met 8 euro verschil. Dat soort dingen werken alleen met een paar euro verschil.

Persoonlijk vind ik 125 Mbps weer wat te laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hcQd schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:29:
[...]

Ik denk dat Wifi Start wordt verward met het oude Internet Start. De laatste gaat in april inderdaad naar 250.
Niet in april. Dat is nu al zo.
meesje schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:32:
[...]

Eerder zag ik in dit topic voorbij komen dat Start in september van 100 naar 125 zou gaan.
Lijkt me niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Jay-B schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:44:
[...]

Sinds 3 maart inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:44:
[...]

[...]

Lijkt me niet waarschijnlijk.
De berichtgeving is overigens dat het per april in gaat. En mocht je het eerder willen je je modem even uit en aan moet doen. Dit is per brief aan ons is gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
jullie verwarren internet start met wifi start, wifi start is 100mbit/s en internet start is 250mbit/s

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:01:
[...]

De berichtgeving is overigens dat het per april in gaat. En mocht je het eerder willen je je modem even uit en aan moet doen. Dit is per brief aan ons is gecommuniceerd.
Dat klopt. Het heeft ermee te maken dat het modem de nieuwe bootfile moet ophalen. Dit gebeurt automatisch bij het opnieuw opstarten van het modem. In april forceert Ziggo een reboot als dat nog niet gebeurd is. Dit gebeurt in batches van een aantal duizend modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny_s
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-07 18:16
Sinds een nachtelijk boot door Ziggo eergister zit ik thuis op 5/1 Mbit
Meer mensen daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

THE_BASE schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:16:
[...]

Zeker wel, maar ik weet uit ervaring dat Ziggo een hele stabiele verbinding levert. Het is nog maar de vraag of KPN of Odido dat kunnen.
Ja zolang je het niet uitprobeert, zal je het ook nooit weten. Ik kan alleen voor mij zelf spreken, ik ben nu bijna twee jaar geleden overgestapt van Ziggo naar Odido en heb nog geen moment spijt gehad. Ik merk totaal geen verschil met Ziggo (die ook een prima verbinding had), op de hogere upload-snelheid en de veel lagere prijs van Odido nadan. En ik hou ook niet echt van verandering, maar als je ruim €200 per jaar (incl korting) kan besparen en je er ook nog eens meer voor terug krijgt, dan is het (voor mij dan) toch het proberen waard. En vergeet niet, je hebt altijd nog een bedenktijd van 14 dagen om te kijken of het bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door DON PAPA op 29-03-2025 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DON PAPA schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:04:
[...]

Ja zolang je het niet uitprobeert, zal je het ook nooit weten. Ik kan alleen voor mij zelf spreken, ik ben nu bijna twee jaar geleden overgestapt van Ziggo naar Odido en heb nog geen moment spijt gehad. Ik merk totaal geen verschil met Ziggo, op de hogere upload-snelheid en de veel lagere prijs na dan. En ik hou ook niet echt van verandering, maar als je ruim €200 per jaar (incl korting) kan besparen en je er ook nog eens meer voor terug krijgt, dan is het (voor mij dan) toch het proberen waard. En vergeet niet, je hebt altijd nog een bedenktijd van 14 dagen om te kijken of het bevalt ;)
Tja, ben eens naar KPN geweest twee jaar geleden, en daar fluctueerde de snelheid nogal. Bij Ziggo gewoon 410 Mbps stabiel. Zal wel tussen de oren zitten, maar je hebt gelijk, het is Internet Only, dus kan best eens proberen voor een week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:04:
[...]

Ja zolang je het niet uitprobeert, zal je het ook nooit weten. Ik kan alleen voor mij zelf spreken, ik ben nu bijna twee jaar geleden overgestapt van Ziggo naar Odido en heb nog geen moment spijt gehad. Ik merk totaal geen verschil met Ziggo (die ook een prima verbinding had), op de hogere upload-snelheid en de veel lagere prijs van Odido nadan. En ik hou ook niet echt van verandering, maar als je ruim €200 per jaar (incl korting) kan besparen en je er ook nog eens meer voor terug krijgt, dan is het (voor mij dan) toch het proberen waard. En vergeet niet, je hebt altijd nog een bedenktijd van 14 dagen om te kijken of het bevalt ;)
Wat mij altijd opvalt is dat Odido altijd veel goedkoper wordt genoemd. Terwijl je dat niet zo makkelijk kunt doen. Ja, voor jou is het veel goedkoper, maar dat betekent niet zoals bij KPN vs Ziggo dat dat voor iedereen zo is. Odido levert immers over verschillende netwerken en de prijs is daar sterk afhankelijk van.
Als ik voor mijzelf kijk, en dat is dan Odido die over Delta Fiber Nederland levert, zijn ze duurder.
Ziggo Wifi Klein vs Odido 100 is €39,50 vs €45;
Ziggo Wifi Middel vs Odido 400 is €47,50 vs €50;
Ziggo Wifi Groot vs Odido 1000 is €55 voor beiden;

En dan is Ziggo dus net zo duur of tot €5,50 goedkoper. En krijg je bij Ziggo gratis TV (voor als je niet veel TV kijkt (en) genoegen neemt met een aantal SD zenders) en krijg je IPv6 (dat voor mij persoonlijk een vereiste is).

Maar als Odido over partnernetwerk ODF levert zijn ze weer goedkoper en dus wel goedkoper dan Ziggo. Maar dat het ook duurder kan zijn daar let niemand op. Iedereen kijkt alleen maar naar zichzelf en adviseert op Odido over te stappen want "veel goedkoper". Ja. Als je in de juiste regio, met ODF glasvezel, woont wel ja. Maar niet iedereen heeft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:40:
[...]

Wat mij altijd opvalt is dat Odido altijd veel goedkoper wordt genoemd. Terwijl je dat niet zo makkelijk kunt doen. Ja, voor jou is het veel goedkoper, maar dat betekent niet zoals bij KPN vs Ziggo dat dat voor iedereen zo is. Odido levert immers over verschillende netwerken en de prijs is daar sterk afhankelijk van.
Als ik voor mijzelf kijk, en dat is dan Odido die over Delta Fiber Nederland levert, zijn ze duurder.
Ziggo Wifi Klein vs Odido 100 is €39,50 vs €45;
Ziggo Wifi Middel vs Odido 400 is €47,50 vs €50;
Ziggo Wifi Groot vs Odido 1000 is €55 voor beiden;

En dan is Ziggo dus net zo duur of tot €5,50 goedkoper. En krijg je bij Ziggo gratis TV (voor als je niet veel TV kijkt (en) genoegen neemt met een aantal SD zenders) en krijg je IPv6 (dat voor mij persoonlijk een vereiste is).

Maar als Odido over partnernetwerk ODF levert zijn ze weer goedkoper en dus wel goedkoper dan Ziggo. Maar dat het ook duurder kan zijn daar let niemand op. Iedereen kijkt alleen maar naar zichzelf en adviseert op Odido over te stappen want "veel goedkoper". Ja. Als je in de juiste regio, met ODF glasvezel, woont wel ja. Maar niet iedereen heeft dat.
Eens hoor, laatst een berekening op jaarbasis gedaan en scheelt vrijwel niets. Die latency en hogere upload is geen must voor mij. Dus dan blijf ik liever zitten waar ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:11
De CEO van Liberty Global, dat voor de helft eigenaar is van VodafoneZiggo, zinspeelt openlijk op een overname van een Nederlands glasvezelnetwerk.

Tijdens een congres in Londen heeft Global CEO Mike Fries gezegd dat zijn bedrijf kijkt naar een mogelijke overname van twee kleinere netwerken in Nederland. Hoewel Fries geen namen noemde, kunnen dat eigenlijk alleen maar twee glasvezelnetwerken zijn: Delta Fiber en Open Dutch Fiber.

"We hebben veel gesprekken gehad", zegt Fries. "Tot nu toe is er niets uitgekomen." Maar de Liberty Global-topman denkt dat een overname binnenkort weer ter sprake kan komen. "Ze zijn eigendom van private equity en op een gegeven moment kunnen ze interessante kansen voor ons zijn."
https://www.bright.nl/nie...-glasvezel-aanbieder.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 09:18
THE_BASE schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:13:
[...]

Tja, ben eens naar KPN geweest twee jaar geleden, en daar fluctueerde de snelheid nogal. Bij Ziggo gewoon 410 Mbps stabiel. Zal wel tussen de oren zitten, maar je hebt gelijk, het is Internet Only, dus kan best eens proberen voor een week.
Download was hier altijd wel redelijk stabiel bij KPN. Upload ietsje minder, maar ja, momentopnames (in de praktijk nooit last van gehad):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZ9cu-_nSmGmufcnfAIB1U0bR4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KSnp5YZB286JmZV9vAY16BSo.png?f=fotoalbum_large

De laatste twee (handmatige) metingen zijn na de recente overstap naar Ziggo, vandaar de veel lagere upload.

Sinds woensdagavond aangesloten op Ziggo. Gisteren heeft de monteur het AOP vervangen. En zojuist heb ik het Ziggo modem in bridge gezet en op mijn OPNSense router/firewall aangesloten. STB in een IoT VLAN. Alles werkt perfect! En in principe kan ik weer heel eenvoudig terug naar KPN als ik zou willen; kwestie van paar instellingen wijzigen in OPNSense en de switches en omprikken van Ziggo modem naar glasmodem.

Voor de zekerheid heb ik KPN en Ziggo nog een klein maandje laten overlappen (en om enkele KPN opnames nog te kunnen bekijken), maar dat was achteraf niet eens echt nodig.

Enige waar ik niet blij mee ben is de "reclames" in de Next Mini als je te lang in een menu of de gids blijft hangen. Doe gewoon es niet!
En ik twijfel (maar zal tussen de oren zitten) dat de beeldkwaliteit bij Ziggo minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Twee kleine netwerken" en dan DFN en ODF? Sure, ze zijn kleiner dan KPN. Maar er zijn maar 3 landelijke netwerken. Terwijl er volgens mij ook nog verschillende regionale (/provinciale) netwerken zijn? Dat vind ik veel eerder "kleine netwerken". En ik kan mij ook niet indenkedat de ACM blij wordt van LibertyGobal / VodafoneZiggo die een DFN of ODF overneemt.

En in alle gevallen gaat het dan om de overname van een open netwerk (alhoewel Odido meen ik wel een jaar exclusiviteit heeft bij ODF?). Kan mij ook niet direct indenken dat Ziggo dat wilt (gezien hoe sterk ze zich hebben verzet tegen openstellen van coax).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:51:
[...]

Download was hier altijd wel redelijk stabiel bij KPN. Upload ietsje minder, maar ja, momentopnames (in de praktijk nooit last van gehad):

[Afbeelding]

De laatste twee (handmatige) metingen zijn na de recente overstap naar Ziggo, vandaar de veel lagere upload.

Sinds woensdagavond aangesloten op Ziggo. Gisteren heeft de monteur het AOP vervangen. En zojuist heb ik het Ziggo modem in bridge gezet en op mijn OPNSense router/firewall aangesloten. STB in een IoT VLAN. Alles werkt perfect! En in principe kan ik weer heel eenvoudig terug naar KPN als ik zou willen; kwestie van paar instellingen wijzigen in OPNSense en de switches en omprikken van Ziggo modem naar glasmodem.

Voor de zekerheid heb ik KPN en Ziggo nog een klein maandje laten overlappen (en om enkele KPN opnames nog te kunnen bekijken), maar dat was achteraf niet eens echt nodig.

Enige waar ik niet blij mee ben is de "reclames" in de Next Mini als je te lang in een menu of de gids blijft hangen. Doe gewoon es niet!
En ik twijfel (maar zal tussen de oren zitten) dat de beeldkwaliteit bij Ziggo minder is.
Interessant! Voor nu houd ik het nog even bij Ziggo, contract loopt 10 april af en normaal zou ik allang gebruik hebben gemaakt van een retentie-aanbieding. Nu wacht ik tot (het liefst KPN) of Odido met een superdeal komen en kijk dan of het veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:40:
[...]
Ik weet niet waarom je mij quote, want ik schrijf toch ook dat ik alleen voor mij zelf kan spreken en dat het voor mij ruim €200 euro per jaar scheelt ten opzichten van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DON PAPA schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:09:
Ik weet niet waarom je mij quote, want ik schrijf toch ook dat ik alleen voor mij zelf kan spreken en dat het voor mij ruim €200 euro per jaar scheelt ten opzichten van Ziggo.
En hoe zit het met de TV? Ik kan hier Odido met max 2Gb/s over Delta-netwerk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Wij kijken bijna tv programma's meer, maar die enkele keer dat we nog naar een praatprogramma of het nieuws kijken gebruiken wij NLZiet. Films en series kijken wij veel liever via een andere weg in een mooie 4K kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DON PAPA schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:54:
Wij kijken bijna tv programma's meer, maar die enkele keer dat we nog naar een praatprogramma of het nieuws kijken gebruiken wij NLZiet. Films en series kijken wij veel liever via een andere weg in een mooie 4K kwaliteit.
Dat bedoel ik dus.. allemaal vol lof over glasvezel... maar ze gebruiken het feitelijk alleen voor internet en NLZiet. Ja, films en series kijk ik ook op de Apple TV 4K. Server staat vol met REMUX UHD films en series, maar er wordt ook nog gewoon lineair TV gekeken... TV van KPN is tegenwoordig weer goed te doen (net als TV met de Next Mini, maar niet vergelijkbaar met de gewone Next), maar ik weet dus niet hoe het bij Odido is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

CreativeS schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:04:
[...]
Dat bedoel ik dus.. allemaal vol lof over glasvezel... maar ze gebruiken het feitelijk alleen voor internet en NLZiet.
Het laatste jaar dat ik bij Ziggo zat had ik ook alleen nog maar een internet only pakket, ik zou ook geen tv dienst meer willen bij een internet provider. Voor dat enkele praatprogramma of een nieuws uitzending die wij nog kijken is NLZiet ruim voldoende voor ons, en zoals wij het doen (delen met ze drieën) kost het nog maar een fractie van wat je bij de providers kwijt bent voor een tv dienst, het geld wat ik nu bespaar geef ik liever uit aan de streamingdiensten die wel een mooie 4K HDR stream leveren voor mijn films en series...

[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 29-03-2025 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:11
RobertMe schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:57:
"Twee kleine netwerken" en dan DFN en ODF? Sure, ze zijn kleiner dan KPN. Maar er zijn maar 3 landelijke netwerken.
Dat "kleinere netwerken" komt voor rekening van Bright. Dit is uit het transcript van de CEO van Liberty Global:
Holland, there’s two alt nets in Holland, and we’ve had lots of conversations, you would expect us to, about market rationalization and so far nothing’s popped. But they’re private equity owned and at some point they might be interesting opportunities for us, but that’s probably all I can comment on.
https://www.investing.com...deregulation-93CH-3951986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

...

[ Voor 98% gewijzigd door DON PAPA op 29-03-2025 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met die smartpods van Ziggo? Ik heb zelf een setje tp link deco m4 en zit nu tijdelijk ivm een verbouwing van ons huis ergens anders. Hier hebben ze Ziggo met 3 smartpods (draadloos, zonder ethernetkabel), echter is de verbinding vrij slecht. Als ik dan op dezelfde plekken mijn tp link m4 neerzet (ook draadloos zonder ethernet backbone) dan is de verbinding prima.
Zijn die smartpods dan verkeerd geïnstalleerd of zijn die gewoon minder goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
Via curator korting kunnen regelen met Ziggo , afdeling retentie mocht dat niet zelf doen ivm curatele moest via afdeling schuld beheer

Ik heb nu bij 2 jarig contract 9 maanden 35 euro korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt weer een artikel met nul komma nul nieuws waarde.
https://www.totaaltv.nl/n...r-als-opvolger-next-mini/
Het woord ‘Daarom’ is totaal misplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nou ja, men is bezig met het testen van een nieuwe Next Mini met betere specificaties. Da's toch op zich al nieuwswaarde? Alleen klopt het plaatje niet, dat klopt. Er staat bij de Next Mini een Z op :+ .

[ Voor 26% gewijzigd door CreativeS op 31-03-2025 17:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
de grootste ergenis bij de mini is dat hij bij apps ontzettend traag is, ook is de beeldkwaliteit van netflix bijv waardeloos. binnenkort allemaal topics op de community met jankerds dat ziggo hun mini niet wil omruilen naar de nieuwe mini >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Is dat dan de Ieniemienie?
Afbeeldingslocatie: https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/AI7KeQzHICAs0qt_iE_Szw--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MDtoPTQxMA--/https://media.zenfs.com/en/buzzfeed_articles_778/11fad3e9904dde58b782e45bf742886d

En on the plus side. Op de Next Mini heb je dan tenminste nog Netflix. Delta heeft dit jaar een nieuwe TV box geïntroduceerd op basis van Android TV maar Netflix is daarvoor helemaal nket beschikbaar :F (maar alle andere gangbare streaming diensten dus wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
THE_BASE schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:25:
Weer eens een belletje: 1-jarig contract 6 maanden een tientje, 2-jarig contract 9 maanden een tientje.

Toch maar eens overwegen naar KPN of Odido over te stappen voor een jaar of een nieuw Ziggo abonnement op naam van m’n partner.

Toch jammer dat ze zo gierig zijn, zo behoud je alsnog je klanten niet.
Gaat dat altijd goed wanneer je het op naam van je partner afsluit of kan Ziggo toch nog moeilijk gaan doen?

En kan je dan ook weer hetzelfde rekeningnummer opgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
zwaargeschapen schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:53:
Gaat dat altijd goed wanneer je het op naam van je partner afsluit of kan Ziggo toch nog moeilijk gaan doen?
En kan je dan ook weer hetzelfde rekeningnummer opgeven?
Gaat altijd goed. En laat Ziggo maar bewijzen dat je partner in je huis blijft terwijl jij een jaartje ergens anders naartoe gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
giovanni2903 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:45:
de grootste ergenis bij de mini is dat hij bij apps ontzettend traag is, ook is de beeldkwaliteit van netflix bijv waardeloos. binnenkort allemaal topics op de community met jankerds dat ziggo hun mini niet wil omruilen naar de nieuwe mini >:)
Het is alleen zo vreemd dat er dus echt willekeur is in omruilen.
En ja, dan die jankerds die zeggen: "Nee, mag niet. Dat doet Ziggo niet."
Leukste is dan nog altijd dat er dan een bericht komt dat de box is omgeruild :)

[ Voor 28% gewijzigd door CreativeS op 01-04-2025 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
RobertMe schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:50:
[...]

Is dat dan de Ieniemienie?
[Afbeelding]

En on the plus side. Op de Next Mini heb je dan tenminste nog Netflix. Delta heeft dit jaar een nieuwe TV box geïntroduceerd op basis van Android TV maar Netflix is daarvoor helemaal nket beschikbaar :F (maar alle andere gangbare streaming diensten dus wel)
hahah

elk voordeel heeft zn nadeel. mensen met een kleine tv die niet smart is zal t niet uitmaken. maar als je een 65 inch 4k hd hebt staan is de app daarop veel mooier van kwaliteit dan die van de mini en dan zit je dus helaas toch weer met 2 afstandsbedieningen te kloten.

wel vreemd dat netflix niet beschikbaar is als grootste dienst, op het forum van delta niks over te vinden oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:00:
elk voordeel heeft zn nadeel. mensen met een kleine tv die niet smart is zal t niet uitmaken. maar als je een 65 inch 4k hd hebt staan is de app daarop veel mooier van kwaliteit dan die van de mini en dan zit je dus helaas toch weer met 2 afstandsbedieningen te kloten.
Doet de Next Mini geen CEC dan? Zodat je gewoon via de TV AB de Next Mini kunt bedienen?
wel vreemd dat netflix niet beschikbaar is als grootste dienst, op het forum van delta niks over te vinden oid?
offtopic:
Geen idee, heb ook geen Delta, maar kwam voorbij hier in het Delta topic. En het staat ook expliciet vermeld in het FAQ op de Delta website. Dus veel vragen hoeven er niet over gesteld te worden. Delta is er heel duidelijk in dat specifiek de Netflix app niet beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
RobertMe schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:22:
[...]

Doet de Next Mini geen CEC dan? Zodat je gewoon via de TV AB de Next Mini kunt bedienen?

[...]

offtopic:
Geen idee, heb ook geen Delta, maar kwam voorbij hier in het Delta topic. En het staat ook expliciet vermeld in het FAQ op de Delta website. Dus veel vragen hoeven er niet over gesteld te worden. Delta is er heel duidelijk in dat specifiek de Netflix app niet beschikbaar is.
nope, dat kan niet. de mini is alleen te bedienen met de AB die erbij zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
CreativeS schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:56:
[...]

Gaat altijd goed. En laat Ziggo maar bewijzen dat je partner in je huis blijft terwijl jij een jaartje ergens anders naartoe gaat :)
En als je daarmee "dreigt" bij de klantenservice (opzeggingen), komen ze dan alsnog niet over de brug zonder dat je dit trucje hoeft uit te voeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
zwaargeschapen schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:49:
En als je daarmee "dreigt" bij de klantenservice (opzeggingen), komen ze dan alsnog niet over de brug zonder dat je dit trucje hoeft uit te voeren?
Deze tip komt zelfs bij Ziggo vandaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:38:
Nou ja, men is bezig met het testen van een nieuwe Next Mini met betere specificaties. Da's toch op zich al nieuwswaarde? Alleen klopt het plaatje niet, dat klopt. Er staat bij de Next Mini een Z op :+ .
Door het woord ‘daarom’ wordt er een relatie gelegd met de hoge produktie kosten van de Next met coax aansluiting. Nergens wordt verder toegelicht waarom er een opvolger van de Mini komt of moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:45:
Apps gebruik ik niet op de Next Mini, maar t.o.v. de gewone Next ervaar ik dat menig reguliere tv uitzending er via de Mini er minder goed uit ziet. Wat dat betreft ervaar ik geen verschil met bv Odido TV. In onze nieuwe woning hebben we helemaal geen coax (alleen utp), maar anders had ik wel gevraagd om een Next met dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
meesje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:48:
[...]

Apps gebruik ik niet op de Next Mini, maar t.o.v. de gewone Next ervaar ik dat menig reguliere tv uitzending er via de Mini er minder goed uit ziet. Wat dat betreft ervaar ik geen verschil met bv Odido TV. In onze nieuwe woning hebben we helemaal geen coax (alleen utp), maar anders had ik wel gevraagd om een Next met dvb-c.
de next is inderdaad gewoon beter dan de mini. helaas sinds het nieuwe portfolio is een next niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
CreativeS schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:52:
[...]

Deze tip komt zelfs bij Ziggo vandaan…
Ik kwam dit zojuist tegen:
Verwijderd schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 05:54:
[...]

Het scenario dat jij beschrijft kan prima. Ze moet alleen niet dezelfde IBAN als voorheen gebruiken als ze nieuwe klant korting wil krijgen.
Kan er iemand bevestigen dat hetzelfde rekeningnummer inderdaad problemen oplevert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:45:
Door het woord ‘daarom’ wordt er een relatie gelegd met de hoge produktie kosten van de Next met coax aansluiting. Nergens wordt verder toegelicht waarom er een opvolger van de Mini komt of moet komen.
Diepgang in een artikel van Jarco verwachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: NOS Teletekst viert 45-jarig bestaan
* Raven is ooit van inbellen naar @home Ziggo overgestapt n.a.v. een aanbieding (gratis aansluiting) die ik op teletekst had gezien :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:20
mr_chip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:25:
Via curator korting kunnen regelen met Ziggo , afdeling retentie mocht dat niet zelf doen ivm curatele moest via afdeling schuld beheer

Ik heb nu bij 2 jarig contract 9 maanden 35 euro korting
Is ook niet echt heel geweldig.
Bij een nieuw contract krijg je voor 1 jaar krijg je 6 maand 50% korting en een jaar lang een entertainmentpakket gratis.
Rond black friday was dat bij een jaarcontract zelfs 9 maand 50% korting en een jaar lang een entertainmentpakket gratis.
zwaargeschapen schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:49:
[...]

Soms wel, vaak ook niet.
zwaargeschapen schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:41:

Kan er iemand bevestigen dat hetzelfde rekeningnummer inderdaad problemen oplevert?
Ik meende dat het om de combinatie adres+rekeningnummer gaat.
Zelfde adres + zelfde rekeningnummer = bestaande klant.
Zelfde adres + ander rekeningnummer = nieuwe klant.

[ Voor 37% gewijzigd door Nnoitra op 01-04-2025 14:36 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
Nnoitra schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:27:
[...]

Is ook niet echt heel geweldig.
Bij een nieuw contract krijg je voor 1 jaar krijg je 6 maand 50% korting en een jaar lang een entertainmentpakket gratis.
Rond black friday was dat bij een jaarcontract zelfs 9 maand 50% korting en een jaar lang een entertainmentpakket gratis.

[...]

Tsja beter iets dan niets
Woon hier in me 1 tje en heb maar 1 bankrekening nummer en kan niet overstappen
Soms wel, vaak ook niet.

[...]

Ik meende dat het om de combinatie adres+rekeningnummer gaat.
Zelfde adres + zelfde rekeningnummer = bestaande klant.
Zelfde adres + ander rekeningnummer = nieuwe klant.
Beter iets dan niets kan nergens naar overstappen
En ik heb geen 2de rekeningnummer oid en woon in mijn 1tje

[ Voor 7% gewijzigd door mr_chip op 01-04-2025 15:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik ben dit screenshot in de krochten tegengekomen...
Dit schijnt de nieuwe Next Mini V1+ te zijn, maar ik weet het niet zeker.
Zo te zien ook Dolby Vision en Atmos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3D6-XSoykmWUotgIFSz2hy7xth8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/i0OWoqOaz1u56Ory7jiqNHfw.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 01-04-2025 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:45
CreativeS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:02:

[Afbeelding]
Op het plaatje dat je deelt zie ik ineens het oude bekende UPC logo staan.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:13
tazmaniankoala schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:26:
[...]

Is (ook) het logo van Liberty Global

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:02:

[Afbeelding]
Dat zal voor degene die de Next voor streaming diensten gebruikt wel mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:02
marsie030 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:28:
[...]

Is (ook) het logo van Liberty Global
Ook het logo van UPC Zwitersland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
meesje schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:36:
[...]

Dat zal voor degene die de Next voor streaming diensten gebruikt wel mooi zijn.
De next mini doet al Dolby Atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
tazmaniankoala schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:26:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/be/Liberty_Global_2018_logo_%282%29.svg/960px-Liberty_Global_2018_logo_%282%29.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Vandaag ben ik in volendam, grappig om die symetrische snelheden te zien terwijl je met een ziggo modem bent verbonden. De latency is alleen niet al te best, dat doet mijn coax modem thuis beter 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDyQnlfl-9T-yhvoJrA__McRuPg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sSGQGjtu4RXk4KGkGsD3w5in.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zo... en de Extra Next Mini op de slaapkamer er ook uitgegooid. We doen het voortaan wel met de Ziggo Go-app op een Apple TV. Bijna €40,- per maand goedkoper nu vergeleken met een maand terug. Minder snelheid, maar voor de rest hetzelfde. Wifi Middel, TV Complete (Next) inclusief SkyShowtime en TV Zenders Plus en als extra zenderpakket Ziggo Sport Totaal.

Oja, ik kreeg nog een screenshot toegestuurd van iemand die zelf het risico niet wil lopen. Dit schijnt volgens haar/hem wat meer info over de Next Mini V1+ te zijn.

[screenshot verwijderd]

Nee, niet wijzer maken...

[ Voor 33% gewijzigd door CreativeS op 02-04-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

Weet iemand zo welke (Cablecon) F connector ik moet hebben (compressie) voor een Ziggo modem? Bij fam moet de router naar meterkast maar de hoofdaansluiting zit bij de voordeur, dus dat gaat via de kruipruimte en dan moet ik op een stukje coax kabel ook een F connector afmonteren.

Ik zie online 4.9, 5.1, 7.0... heeft dat met de dikte van de coax kabel te maken? Compressietang heb ik nog liggen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
giovanni2903 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:16:
Vandaag ben ik in volendam, grappig om die symetrische snelheden te zien terwijl je met een ziggo modem bent verbonden. De latency is alleen niet al te best, dat doet mijn coax modem thuis beter 😅
[Afbeelding]
Waarom is die latency zo hoog lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
JB schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:23:
Weet iemand zo welke (Cablecon) F connector ik moet hebben (compressie) voor een Ziggo modem? Bij fam moet de router naar meterkast maar de hoofdaansluiting zit bij de voordeur, dus dat gaat via de kruipruimte en dan moet ik op een stukje coax kabel ook een F connector afmonteren.

Ik zie online 4.9, 5.1, 7.0... heeft dat met de dikte van de coax kabel te maken? Compressietang heb ik nog liggen.
is die AOP wel up-to-date? zonee, laat gewoon een monteur komen. die kan in de meterkast een aop maken.
dit zijn de f-connectors die ziggo gebruikt: https://www.officecentre....s-compressie-nlc060302102

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
mr_chip schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:41:
[...]

Waarom is die latency zo hoog lol
geen idee hahah, misschien omdat modem net online was of speedtest server oid. niet mijn probleem gelukkig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
giovanni2903 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:16:
[Afbeelding]
Dat is wel heel slecht, want dat deed mijn coax modem ook beter.
Nu via glasvezel bij Ziggo moet dat ergens richting de 2-5ms gaan (test op 2 adressen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
John767 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:26:
[...]

Dat is wel heel slecht, want dat deed mijn coax modem ook beter.
Nu via glasvezel bij Ziggo moet dat ergens richting de 2-5ms gaan (test op 2 adressen).
In dit geval is het glasvezel van gemeente edam-volendam en niet van ziggo. Maargoed, kan best dat als ik even had gewacht het beter was geworden. Vond het iig een beetje triest hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik wil niet bashen, maar hadden we anders verwacht? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:14

vr6-only

Blub Blub

giovanni2903 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:49:
[...]

In dit geval is het glasvezel van gemeente edam-volendam en niet van ziggo. Maargoed, kan best dat als ik even had gewacht het beter was geworden. Vond het iig een beetje triest hahah
Volgens is Edam-Volendam de netbeheerder en niet de belichter. Dus de hoeveel lag of wat dan ook komt van Ziggo.

Als Rijkswaterstaat zijn wegennet voor elkaar heeft, dan kun je hen niet erop aanspreken dat de wegligging van je auto niet goed is.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Humax thuis gaf een E16-4 melding, oa Rtl zenders deden het niet meer. Na telefoontje met helpdesk (keuzemenu) werd de smartcard automatisch geactiveerd. :? Ziggo stiekem bezig om systematisch smartcards te deactiveren?

@RobertMe Het is een antieke smartcard welke al jaren in een Humax 5200c zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Harmen op 03-04-2025 21:02 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:23:
Humax thuis gaf een E16-4 melding, oa Rtl zenders deden het niet meer. Na telefoontje met helpdesk (keuzemenu) werd de smartcard automatisch geactiveerd. :? Ziggo stiekem bezig om systematisch smartcards te deactiveren?
Ik dacht dat Ziggo geen smartcards meer deed activeren? :p

Maar, is het een eigen smartcard (een "antieke" dus) of eentje van bij een huur CI+ module? Zou uiteraard niet uit moeten maken. Puur uit interesse dus. En wellicht een leuk "weetje* als er meerdere meldingen voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Harmen schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:23:

@RobertMe Het is een antieke smartcard welke al jaren in een Humax 5200c zit.
die refresh kun je volgende keer ook zelf doen via mijn ziggo > producten > tv > juiste kaart kiezen > zenders ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

giovanni2903 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:40:
[...]
die refresh kun je volgende keer ook zelf doen via mijn ziggo > producten > tv > juiste kaart kiezen > zenders ophalen.
Thanks, is ook de eerste keer in 15 jaar oid. Nog niet eerder meegemaakt.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16
Harmen schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:47:
Thanks, is ook de eerste keer in 15 jaar oid. Nog niet eerder meegemaakt.
Bij mij (en diverse kennissen) ging de smartcard kortgeleden ook zomaar op een E16-4 melding.
Dat gaat niet zomaar vanzelf, dus een foutje in de administratie of men zit bewust de mensen te "prikkelen" om hun smartcards maar op te geven?
"Opschonen" van de database?

Zie ook topic:
Ziggo Connunity: Hoe los ik de melding 'versleuteld kanaal' op i.c.m een CI+ module?
Vorig jaar heb ik er ook een paar keer last van gehad dat de activatie slechts heel kort aanwezig was op de smartcard en dat ik via Mijn Ziggo de gegevens voor mijn smartcards moest op halen. Ik stel me voor dat Ziggo op deze manier probeert te achterhalen bij welke abonnees de smartcards (in eigendom) nog gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:55:
[...]

Ik dacht dat Ziggo geen smartcards meer deed activeren? :p

Maar, is het een eigen smartcard (een "antieke" dus) of eentje van bij een huur CI+ module? Zou uiteraard niet uit moeten maken. Puur uit interesse dus. En wellicht een leuk "weetje* als er meerdere meldingen voorbij komen.
Wel als deze in gebruik zijn? Bij mijn ouders nog 2 tv's met CI+, degene op de slaapkamer moest laatst ook wat liefde krijgen. Die is ook weer geactiveerd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:39
CreativeS schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:58:
Zo... en de Extra Next Mini op de slaapkamer er ook uitgegooid. We doen het voortaan wel met de Ziggo Go-app op een Apple TV. Bijna €40,- per maand goedkoper nu vergeleken met een maand terug. Minder snelheid, maar voor de rest hetzelfde. Wifi Middel, TV Complete (Next) inclusief SkyShowtime en TV Zenders Plus en als extra zenderpakket Ziggo Sport Totaal.

Oja, ik kreeg nog een screenshot toegestuurd van iemand die zelf het risico niet wil lopen. Dit schijnt volgens haar/hem wat meer info over de Next Mini V1+ te zijn.

[screenshot verwijderd]

Nee, niet wijzer maken...
Zo doen wij het al járen. Werkt nagenoeg perfect. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:52:
[...]

Wel als deze in gebruik zijn? Bij mijn ouders nog 2 tv's met CI+, degene op de slaapkamer moest laatst ook wat liefde krijgen. Die is ook weer geactiveerd.
Hoe ik de post van @Harmen las was de hele registratie weg, dus de smartcard niet meer aan zijn account gekoppeld (en Ziggo koppelt wellicht al 10 jaar geen smartcards meer aan accounts, alleen de huur CI+/smartcards nog). Terwijl zoals het er nu op lijkt, bij meerderen, de smartcard geen actuele sleutels meer had. En dat kun je inderdaad ook via de website "verversen".
Pagina: 1 ... 57 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie