Dat lijkt me heel sterk. Ik denk dat ook hier sprake was van verlopen encryptiesleutels. De servicedesk kan namelijk niet zomaar smartcards activeren. Dit wordt door de backoffice gedaan en alleen onder specifieke voorwaarden (herstellen naar oude situatie binnen 14 dagen, systeemproblemen etc.).RobertMe schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:10:
[...]
Hoe ik de post van @Harmen las was de hele registratie weg, dus de smartcard niet meer aan zijn account gekoppeld[...]
Ook al bezig geweest met Ziggo Community: sinds een week of drie klapt het internet er een paar keer per dag uit. Heb al van alles bedacht wat het zou kunnen zijn, maar heb zelf nog niet de oplossing gevonden.
Ziggo meet alle waardes goed, alleen vrij veel en hoge uncorrectables. Daarvoor sturen ze nu een nieuw modem ter vervanging van mijn Ubee 1318 zonder wifi, met router.
Ik wil in principe geen ander modem: die moet in bridge en moet dan zelf voor een router gaan zorgen voor mijn UniFi AP’s.
De AOP is uit 2018 en nog prima volgens Ziggo, verder zien ze ook niets vreemds. Iemand een ander idee wat het nog zou kunnen zijn?
/f/image/QG4LF5oU1mEp5gkxcXesdFdR.png?f=fotoalbum_large)
Ziggo meet alle waardes goed, alleen vrij veel en hoge uncorrectables. Daarvoor sturen ze nu een nieuw modem ter vervanging van mijn Ubee 1318 zonder wifi, met router.
Ik wil in principe geen ander modem: die moet in bridge en moet dan zelf voor een router gaan zorgen voor mijn UniFi AP’s.
De AOP is uit 2018 en nog prima volgens Ziggo, verder zien ze ook niets vreemds. Iemand een ander idee wat het nog zou kunnen zijn?
/f/image/QG4LF5oU1mEp5gkxcXesdFdR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HjnPPZF5UveMfXrkFXIUNvhu.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door THE_BASE op 06-04-2025 15:58 ]
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Welke regio ? ik zit midden in provincie Utrecht en heb er ook last van, het is nu 3 weken gaande.THE_BASE schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:53:
Ook al bezig geweest met Ziggo Community: sinds een week of drie klapt het internet er een paar keer per dag uit. Heb al van alles bedacht wat het zou kunnen zijn, maar heb zelf nog niet de oplossing gevonden.
Morgen ook maar eens bellen met de klantenservice, het begint vervelend te worden, vooral met Netflix.
Je T3 meldingen zorgen dat je ineternet op zijn gat gaat en ligt aan de ziggo kant van de verbinding.THE_BASE schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:53:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb hetzelfde probleem dat om de zoveel tijd deze voorkomen en internet hapert. Heb het nieuwste AOP met de sagecom modem. (was eerst ook ubee)
Kijk eens op de communitee of die Tobiastheebee naar deze events kan kijken. Meestal stuurt hij dan een modje daar aan die dan een monteur inplant om e.e.a. te komen controleren.
Bij mij hebben ze de AOP tot en met de straatkast doorgemeten zonder resultaat. Maar dat sluit niet uit dat er bij jou geen problemen zijn.
Zuiden van Utrecht inderdaad, komt woensdag een monteur. Het gebeurt echt 6 keer per dag.Winkiller schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:34:
[...]
Welke regio ? ik zit midden in provincie Utrecht en heb er ook last van, het is nu 3 weken gaande.
Morgen ook maar eens bellen met de klantenservice, het begint vervelend te worden, vooral met Netflix.
Schiet me nu te binnen dat de buren sinds kort ook Ziggo hebben, daar kwam althans een pakket voor binnen. Het zou best kunnen dat dat precies een aantal weken geleden was en dat daar de storing wordt veroorzaakt. Ik lees op het forum van Ziggo dat dit vaker voorkomt.
[ Voor 24% gewijzigd door THE_BASE op 06-04-2025 18:41 ]
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
We hebben nu alles losgekoppeld, behalve één ethernetkabel die verbonden is met Apple TV om tv te kunnen kijken. Alleen zo kunnen we uitsluiten dat het toch iets met een ethernetkabel, of een wifi apparaat is.sweetdude schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:57:
[...]
Je T3 meldingen zorgen dat je ineternet op zijn gat gaat en ligt aan de ziggo kant van de verbinding.
Heb hetzelfde probleem dat om de zoveel tijd deze voorkomen en internet hapert. Heb het nieuwste AOP met de sagecom modem. (was eerst ook ubee)
Kijk eens op de communitee of die Tobiastheebee naar deze events kan kijken. Meestal stuurt hij dan een modje daar aan die dan een monteur inplant om e.e.a. te komen controleren.
Bij mij hebben ze de AOP tot en met de straatkast doorgemeten zonder resultaat. Maar dat sluit niet uit dat er bij jou geen problemen zijn.
Tobiastheebee toevallig gesproken en die zei dat het allemaal in orde is tot aan de woning, maar ook alles in de meterkast is goed. Hij gaat een moderator aansturen, maar inmiddels staat er voor woensdag wel een monteur gepland.
Schiet me wel te binnen dat het is sinds ik een HomeWizard Watermeter en Energy Socket heb, dus daar eens even onderzoek naar doen.
[ Voor 10% gewijzigd door THE_BASE op 06-04-2025 18:31 ]
Ik heb inmiddels twee dingen getest: alleen ethernet naar Apple TV en verder alles offline. Dat ging goed, hieronder de huidige waarden.
Ook heb ik de coax op het modem opnieuw aangedraaid en op het AOP de POA-01-A vervangen door een POA-01-B. Geen idee of dat verschil maakt, maar alle lampjes zijn tot dusver groen, ook US. Ik zal over anderhalf uur nog eens een log uitdraaien, nu we de drie AP's van Unifi weer hebben aangesloten en verder niets.
Ook heb ik de coax op het modem opnieuw aangedraaid en op het AOP de POA-01-A vervangen door een POA-01-B. Geen idee of dat verschil maakt, maar alle lampjes zijn tot dusver groen, ook US. Ik zal over anderhalf uur nog eens een log uitdraaien, nu we de drie AP's van Unifi weer hebben aangesloten en verder niets.
/f/image/37ATLZkObukEtzfpwycdEOjO.png?f=fotoalbum_large)
een opdraaikabel naar het modem word al heel wat jaartjes niet meer gebruikt door ziggo, of had je een langere nodig dan 1,5m en heeft een monteur m gemaakt? de poa-01-a en poa-01-b zijn hetzelfdeTHE_BASE schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:26:
Ik heb inmiddels twee dingen getest: alleen ethernet naar Apple TV en verder alles offline. Dat ging goed, hieronder de huidige waarden.
[Afbeelding]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Er zit wel schroefdraad op de Ubee, maar was een kwestie van duwen. Ze zullen vast hetzelfde zijn, maar tot op heden al een paar uur alleen groene lampjes. Hopelijk blijft het zo en zat er iets niet lekker in de connector of splitter.giovanni2903 schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:04:
[...]
een opdraaikabel naar het modem word al heel wat jaartjes niet meer gebruikt door ziggo, of had je een langere nodig dan 1,5m en heeft een monteur m gemaakt? de poa-01-a en poa-01-b zijn hetzelfde
Mijn ziggo abbo loopt ook binnenkort af.josefine schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 05:29:
[...]
Daar is het nummer ook niet voor bedoeld. Je partner moet je laten bellen dat werkt perfect. Het is een nummer voor mensen die klant waren. Betere aanbieding ga je niet krijgen: jaarcontract! met espn123 en ziggo sport compleet en Disney plus. En 9 maanden korting. Ik gruwel van een twee jaar contract.
4 x gebeld, maar echt trieste kortingen. Waar ik normaal altijd met 1 belletje 9 x 20 korting kreeg voor een jaar is het nu 6 x 10 en 1 x 6 x 20 geweest. Niet meer.
Ik heb internet lite en tv start.
Als ik nu mijn abbo online opzeg via het opzegformulier, kan ik 1 of 2 dagen later gebruik maken van die welkom terug actie?
Stop chasing the dream, you're already living it
Officieel gezien mag je 6 maanden geen Ziggo klant zijn geweestQosmic schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:45:
[...]
Mijn ziggo abbo loopt ook binnenkort af.
4 x gebeld, maar echt trieste kortingen. Waar ik normaal altijd met 1 belletje 9 x 20 korting kreeg voor een jaar is het nu 6 x 10 en 1 x 6 x 20 geweest. Niet meer.
Als ik nu mijn abbo online opzeg via het opzegformulier, kan ik 1 of 2 dagen later gebruik maken van die welkom terug actie?
Ok. Iemand dat al wel eens geprobeerd?
En anders sluit ik nieuw contract op naam van partner + ander Iban.
Snap alleen niet dat ze zo ongelooflijk moeilijk doen.
Heb ook geen zin om een 5de keer te gaan bellen. Al die gesprekken worden gelogd of aantekening gemaakt en sta je natuurlijk ook niet sterk als je weer gaat bellen.
Heb ook geen zin om een 5de keer te gaan bellen. Al die gesprekken worden gelogd of aantekening gemaakt en sta je natuurlijk ook niet sterk als je weer gaat bellen.
Stop chasing the dream, you're already living it
Hmmm waarom zou een bedrijf moeie doen om minder inkomsten te krijgen wat vreemd smhQosmic schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:09:
Heb ook geen zin om een 5de keer te gaan bellen. Al die gesprekken worden gelift of aantekening gemaakt en sta je natuurlijk ook niet sterk als je weer gaat bellen.
@Qosmic Waarom heb jij recht op (extra) korting? Als ze iedereen korting willen geven kunnen ze veel beter de prijzen verlagen met dat bedrag. Dan hoeven ze al die telefoontjes ook niet af te handelen.
En die prijzen verlagen hebben ze vorige maand dan ook gedaan. ~5 p/m en daarmee op jaarbasis gelijk aan 6 maanden een tientje korting.jongetje schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:15:
@Qosmic Waarom heb jij recht op (extra) korting? Als ze iedereen korting willen geven kunnen ze veel beter de prijzen verlagen met dat bedrag. Dan hoeven ze al die telefoontjes ook niet af te handelen.
Wat betekent dat ?Qosmic schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:09:
... Al die gesprekken worden gelift ...
Wat houd je tegen om dat te doen?Qosmic schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:09:
Dat is part of the deal denk ik. Waarom zouden ze iemand dezelfde korting moeten bieden als nieuwe klanten? Wat @jongetje ook zegt; dan is het toch geen aanbieding meer?Snap alleen niet dat ze zo ongelooflijk moeilijk doen.
Als je bij Ziggo wil blijven is dat een vrije keuze toch? Ik ben nu bij KPN; over 2 weken Ziggo en over een jaar denk ik weer KPN.
Denk dat ze dat met je eens zijn.Heb ook geen zin om een 5de keer te gaan bellen. Al die gesprekken worden gelift of aantekening gemaakt en sta je natuurlijk ook niet sterk als je weer gaat bellen.
[ Voor 4% gewijzigd door ..Christiaan.. op 07-04-2025 13:38 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Das alleen als je genoegen neemt met de mindere snelheid elite met 1100/100 is niet beschikbaarRobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:23:
[...]
En die prijzen verlagen hebben ze vorige maand dan ook gedaan. ~5 p/m en daarmee op jaarbasis gelijk aan 6 maanden een tientje korting.
Mindere snelheid..., tot 3 maart was er helemaal geen 1100/100 en 10 maart kon je 1000/100 voor ~5 minder krijgen. Die 100Mbit/s extra bij Elite is dus IMO puur FOMO. "Ik kan het krijgen, en de prijs maakt me niet uit, en dat ik het een week eerder ook niet kon krijgen is irrelevant".mr_chip schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:59:
[...]
Das alleen als je genoegen neemt met de mindere snelheid elite met 1100/100 is niet beschikbaar
En Ziggo kost die 100Mbit/s extra natuurlijk helemaal niks. Gewoon €5 winst extra per maand per klant.
Er zijn mensen die helemaal tot een spreekwoordelijk 'einde' komen op die 100Mb/s extra...RobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:04:
Mindere snelheid..., tot 3 maart was er helemaal geen 1100/100 en 10 maart kon je 1000/100 voor ~5 minder krijgen. Die 100Mbit/s extra bij Elite is dus IMO puur FOMO. "Ik kan het krijgen, en de prijs maakt me niet uit, en dat ik het een week eerder ook niet kon krijgen is irrelevant".
En Ziggo kost die 100Mbit/s extra natuurlijk helemaal niks. Gewoon €5 winst extra per maand per klant.
FOMO... ik zeg maar niet wat ik daarvan vind.
Ach ieder zijn mening/kijk erop , ik zin in ieder geval goed met 9 maanden 35 euro kortingRobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:04:
[...]
Mindere snelheid..., tot 3 maart was er helemaal geen 1100/100 en 10 maart kon je 1000/100 voor ~5 minder krijgen. Die 100Mbit/s extra bij Elite is dus IMO puur FOMO. "Ik kan het krijgen, en de prijs maakt me niet uit, en dat ik het een week eerder ook niet kon krijgen is irrelevant".
Huh, dus je staat onder curatele, krijgt daarvoor deze korting (via afdeling schuld beheer omdat retentie dat niet mocht geven), maar vind het wel nodig om (vrij letterlijk) het duurste abonnement te hebben? Als ik Ziggo was had ik je dan ook op het goedkoopste abo gezet (of zelfs een niet geadverteerd abo. Zoals ze vroeger bv Basic hadden van 50Mbit/s down terwijl via de website Start van 100Mbit/s te krijgen was als laagste/goedkoopste abo).mr_chip schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:52:
[...]
Ach ieder zijn mening/kijk erop , ik zin in ieder geval goed met 9 maanden 35 euro korting
@RobertMe Ik denk niet dat het verdienmodel van ziggo is dat ze namens of samen met de klant bepalen wat deze nodig heeft en goed voor hem is, en dan op een kleiner abonnement uitkomen.
Ik sta niet onder curatele wegens financiële redenen heel veel mensen denken dat gelijkRobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:03:
[...]
Huh, dus je staat onder curatele, krijgt daarvoor deze korting (via afdeling schuld beheer omdat retentie dat niet mocht geven), maar vind het wel nodig om (vrij letterlijk) het duurste abonnement te hebben? Als ik Ziggo was had ik je dan ook op het goedkoopste abo gezet (of zelfs een niet geadverteerd abo. Zoals ze vroeger bv Basic hadden van 50Mbit/s down terwijl via de website Start van 100Mbit/s te krijgen was als laagste/goedkoopste abo).
Ik sta vanwege psychische redenen onder curatele ik kom genoeg rond elke maand
Elke week 90 aan boodschappen etc ik
Nou, dat heb ik anders een aantal keer meegemaakt als ik belde voor mijn hoogbejaarde schoonmoeder of dito buurman... Dan was het vaak spontaan 'ik zou mevrouw/meneer op de laagste internetsnelheid kunnen zetten'.W1ck1e schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:13:
@RobertMe Ik denk niet dat het verdienmodel van ziggo is dat ze namens of samen met de klant bepalen wat deze nodig heeft en goed voor hem is, en dan op een kleiner abonnement uitkomen.
Dat lijkt dan spontaan, maar is natuurlijk door inlevingsvermogen van de betreffende medewerker die zich aan het eind van de werkdag toch nog in de spiegel wil kunnen aankijken. En als jij belt met de tekst "ik bel even namens ..." dan hebben die medewerkers voldoende signaal om hun voorstel te doen.rowicom schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:30:
[...]
Nou, dat heb ik anders een aantal keer meegemaakt als ik belde voor mijn hoogbejaarde schoonmoeder of dito buurman... Dan was het vaak spontaan 'ik zou mevrouw/meneer op de laagste internetsnelheid kunnen zetten'.
Als iemand via de afdeling schuldbeheer "iets regelt" dan lijkt mij dat dat vaak een specifieke reden heeftW1ck1e schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:13:
En ja, blijkbaar is dat dan niet aan de hand bij @mr_chip, maar ik maak er wel uit op dat dat de werkwijze van Ziggo is. Dat een wanbetaler een (hoge) korting kan krijgen (en hoger dan andere klanten) en dan ook nog op het duurste abo.
Zo bijzonder is dat niet. Toen ik vorige maand voor mijzelf belde en gewoon aangaf van "wat bieden jullie?" kwam de medewerker ook direct aanzetten met een prijs die bij Wifi klein hoorde terwijl ik op dat moment Start had en Wifi klein dus een lager pakket was. Terwijl ik met Wifi middel een hogere snelheid zou krijgen en 50 cent goedkoper uit zou zijn. Dat was dus verder zonder "zielig" verhaal erbij of wat dan ook. Effectief wilde ik gewoon verlengen, met korting, maar vloog het aan met "wat bieden jullie ten opzichte van Delta".W1ck1e schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:34:
[...]
Dat lijkt dan spontaan, maar is natuurlijk door inlevingsvermogen van de betreffende medewerker die zich aan het eind van de werkdag toch nog in de spiegel wil kunnen aankijken. En als jij belt met de tekst "ik bel even namens ..." dan hebben die medewerkers voldoende signaal om hun voorstel te doen.
Schuld beheer denk niet de ladingRobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:34:
[...]
Als iemand via de afdeling schuldbeheer "iets regelt" dan lijkt mij dat dat vaak een specifieke reden heeftNamelijk dus het niet nakomen van de betalingen. Dan heeft het voor Ziggo dus geen enkel nu om diegene een duur abonnement te geven (met een hoge korting) terwijl een lager abonnement (evt met lagere korting, en effectief dus dezelfde maandprijs / inkomsten voor Ziggo) ook kan. Want uiteindelijk draait de "gewone klant" dus op voor de kosten van degene die niet betaald (en vervolgens dus blijkbaar ook korting kan krijgen). Dat Ziggo aan de gewone klant (die netjes elke maand betaald) liever een duurder abonnement verkoopt begrijp ik ook wel
.
En ja, blijkbaar is dat dan niet aan de hand bij @mr_chip, maar ik maak er wel uit op dat dat de werkwijze van Ziggo is. Dat een wanbetaler een (hoge) korting kan krijgen (en hoger dan andere klanten) en dan ook nog op het duurste abo.
Je hoeft geen financiële problemen te hebben
Alle mensen die onder bewind/ curatele staan moeten alles via de afdeling later gaan
Ik kan je makkelijk laten zien dat ik altijd betaal
:strip_exif()/f/image/v1mv16afVvzfQ4bhsmBGGpfQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lZj1UWbnsa49ehZ9XmRHWE6A.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nu de indruk dat 'je ongelijk toegeven' jou een beetje zwaar valt. Lees je stelling van een paar posts hierboven nog even.W1ck1e schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:34:
[...]
Dat lijkt dan spontaan, maar is natuurlijk door inlevingsvermogen van de betreffende medewerker die zich aan het eind van de werkdag toch nog in de spiegel wil kunnen aankijken. En als jij belt met de tekst "ik bel even namens ..." dan hebben die medewerkers voldoende signaal om hun voorstel te doen.
Bedoel je deze ?rowicom schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:39:
[...]
Ik heb nu de indruk dat 'je ongelijk toegeven' jou een beetje zwaar valt. Lees je stelling van een paar posts hierboven nog even.
Volgens mij hoeven de beweegredenen van individuele medewerkers niet te passen bij het verdienmodel van het bedrijf waar ze werken.Ik denk niet dat het verdienmodel van ziggo is dat ze namens of samen met de klant bepalen wat deze nodig heeft en goed voor hem is, en dan op een kleiner abonnement uitkomen.
Maar hoe weet jij wat de beweegredenen van het bedrijf zijn? En al helemaal als er intussen 2 voorbeelden staan die jouw statement ontkrachten. Kan uiteraard dezelfde medewerker zijn. Maar dan nog. Je begon over inlevingsvermogen in combi met oude mensen etc. Terwijl uit mijn voorbeeld prima blijkt dat je niet hoeft te bellen voor oude mensen om een "maar je kunt ook een lager abo nemen" als reactie te krijgen (/dat kreeg ik niet eens te horen, hij benoemde gewoon een prijs "wat ik kan bieden is een abo van X euro", en dat was niet de prijs die ik in mijn hoofd had, van Wifi middel, dus gevraagd, en het was inderdaad Wifi klein, waar die mee kwam aanzetten).W1ck1e schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:45:
[...]
Bedoel je deze ?
[...]
Volgens mij hoeven de beweegredenen van individuele medewerkers niet te passen bij het verdienmodel van het bedrijf waar ze werken.
Ik had het over het verdienmodel van het bedrijf. En dan denk ik bij internetproviders aan het verkopen van een dikker dan voor de klant nodig abonnement. We kennen volgens mij wel de internetsnelheidsadviezen van de verschillende leveranciers.RobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:48:
[...]
Maar hoe weet jij wat de beweegredenen van het bedrijf zijn? ...
En dat doen ze in mijn ervaring dus niet. Ze zullen wellicht vast op de website de indruk wekken dat je een dikker abo moet nemen (vroeger met de "doe je met 2 personen Netflixen moet je toch zeker 1Gbit/s hebben bv). Maar als je belt met retentie (om te verlengen) gaan ze je echt niet een sneller abo aanraden, hoogstens wel een lager abo (want ook dat is goedkoperW1ck1e schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:53:
En dan denk ik bij internetproviders aan het verkopen van een dikker dan voor de klant nodig abonnement.
Raven schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:55:
nieuws: NOS Teletekst viert 45-jarig bestaan
* Raven is ooit van inbellen naar @home Ziggo overgestapt n.a.v. een aanbieding (gratis aansluiting) die ik op teletekst had gezien
Zoiets dus
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Maar nu worden er dingen door elkaar heen gehaald. Hij heeft ivm problemen met de verbinding in een woongroep een klacht gestuurd. Aan de hand van die klacht is hem een korting geboden en dat valt een aantal pagina's terug ook nog keurig te lezen. Niet vanwege het feit dat hij onder curatele staat.RobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:34:
Waar staat dat dat komt door de klachtCreativeS schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:44:
[...]
Maar nu worden er dingen door elkaar heen gehaald. Hij heeft ivm problemen met de verbinding in een woongroep een klacht gestuurd. Aan de hand van die klacht is hem een korting geboden en dat valt een aantal pagina's terug ook nog keurig te lezen. Niet vanwege het feit dat hij onder curatele staat.
Nergens is er een officiële bevestiging dat dit is aangeboden nav de klacht
[ Voor 7% gewijzigd door mr_chip op 07-04-2025 18:59 ]
Tuurlijk. Niemand die die korting normaal krijgt (als bestaande klant) en jij kreeg 'm na de klacht of ben je zelf zo naïef om te denken dat je 'm zomaar kreeg? Nee, ook die SRF heeft 'm niet, maar hij meldt het als mogelijkheid. Maar goed, ik brand mijn vingers niet meer aan jou
[ Voor 69% gewijzigd door CreativeS op 08-04-2025 14:50 ]
Je vriendin laten bellen dat ze terugkomt. 9 maanden 50% korting.Qosmic schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:45:
[...]
Mijn ziggo abbo loopt ook binnenkort af.
Werkt dat ook als er in die periode wel een abonnement is geweest op dat adres? Jaarlijks op andere naam zetten is al wat "vaagjes" (je verhuist eerst en partner (weet Ziggo niet) gaat er dan wonen, maar vervolgens verhuis je weer terug?! Best raar). Maar vervolgens ook nog de "Hallo, ik kom weer terug" korting meenemen is wel heel bijzonder. Want het adres is helemaal niet "afgesloten" geweest (maar er woonde schijnbaar iemand anders, die nog steeds Ziggo af nam). Ik zou dus gokken dat Ziggo als voorwaarde aan die "actie" (voor terugkeerders) dus ook stelt dat er geen Ziggo afgenomen is geweest op dat adres. En niet alleen op naam van de terugkeerder.josefine schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:37:
[...]
Je vriendin laten bellen dat ze terugkomt. 9 maanden 50% korting.
Dit traject is mij zelfs geadviseerd door de afdeling (bij Ziggo) die je belt als je al een tijd geen klant meer bent geweest. De zogenaamde 'We missen je' campagne. Ze konden echt niets anders dan een schamele korting bieden. Als ik er voor openstond, konden we opzeggen en direct een abonnement afsluiten op naam en IBAN van een ander in huis. Inmiddels vind ik het wel goed zo. Als ik wissel ben ik de Next ook kwijt en dat wil ik juist weer niet.RobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:44:
Werkt dat ook als er in die periode wel een abonnement is geweest op dat adres?
Die route ken ik inderdaad (incl. dat de klantenservice het zelf adviseert). Het ging me specifiek om de "en later weer zelf 'terug komen'" incl de "we missen je" campagne. Dus de "A => "B" optie kende ik, waarbij B dus de nieuwe klanten korting krijgt. De "B => A" terug waarbij A het kan regelen via die campagne voor klanten die terug komen was me onbekend (die "campagne" is in dit topic wel voorbij gekomen. Niet in combinatie met heen en weer wisselen tussen partners).CreativeS schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:52:
[...]
Dit traject is mij zelfs geadviseerd door de afdeling (bij Ziggo) die je belt als je al een tijd geen klant meer bent geweest. De zogenaamde 'We missen je' campagne. Ze konden echt niets anders dan een schamele korting bieden. Als ik er voor openstond, konden we opzeggen en direct een abonnement afsluiten op naam en IBAN van een ander in huis. Inmiddels vind ik het wel goed zo. Als ik wissel ben ik de Next ook kwijt en dat wil ik juist weer niet.
Het is heel eenvoudig, je zegt je abo op. Je vriendin gebruikt de black friday actie. En daarna kom jij terug met de we missen je campagneRobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:10:
[...]
Die route ken ik inderdaad (incl. dat de klantenservice het zelf adviseert). Het ging me specifiek om de "en later weer zelf 'terug komen'" incl de "we missen je" campagne. Dus de "A => "B" optie kende ik, waarbij B dus de nieuwe klanten korting krijgt. De "B => A" terug waarbij A het kan regelen via die campagne voor klanten die terug komen was me onbekend (die "campagne" is in dit topic wel voorbij gekomen. Niet in combinatie met heen en weer wisselen tussen partners).
"We missen je" werkt dus prima ondanks dat er in de periode dat ze je miste wel een abo op hetzelfde adres wasjosefine schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:13:
[...]
Het is heel eenvoudig, je zegt je abo op. Je vriendin gebruikt de black friday actie. En daarna kom jij terug met de we missen je campagne
Ja eens, mochten ze vragen stellen dan zeg je gewoon dat je je huis verhuurd had ivm verblijf in buitenlandRobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:20:
[...]
"We missen je" werkt dus prima ondanks dat er in de periode dat ze je miste wel een abo op hetzelfde adres was. Beetje raar, but hey, if it works, it works. Zoals ik al twee posts terug schreef. Dat je eenmalig kunt wisselen naar partner, sure, want Ziggo weet niet dat het je partner is, het kan net zo goed een verhuizing en nieuwe bewoner zijn. Dat je vervolgens na dat jaar weer terug komt is al "raar" ("terug verhuizen"). Dat het vervolgens ook nog eens kan met "we missen je" is al heel bijzonder, want nouja, ze mistte geen abonnee op het adres, want die was er gewoon, alleen had die een andere naam.
Liegen is toegestaan om de korting te kunnen pakken?josefine schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:24:
[...]
Ja eens, mochten ze vragen stellen dan zeg je gewoon dat je je huis verhuurd had ivm verblijf in buitenlanden altijd zeggen dat je de folder in de bus hebt gehad, weet de klantenservice veel….
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
De meeste mensen zijn te netjes... en snijden zichzelf in de vingers...Christiaan.. schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:58:
Liegen is toegestaan om de korting te kunnen pakken?
Wees maar eens wat minder eerlijk. De wereld draait gewoon door.
En iedereen zag 1 april en dacht, het zal wel.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Van wat ik mij kan herinneren komt dit wel aardig in de buurtSeñor Sjon schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:36:
[...]
En iedereen zag 1 april en dacht, het zal wel.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Natuurlijk draait de wereld gewoon door. En nee, ik ben niet roomser dan de paus hoor maar ik vraag het mij gewoon af waarom mensen glashard liegen aan de telefoon. Zo voed ik mijn kinderen in elk geval niet op.CreativeS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:45:
[...]
De meeste mensen zijn te netjes... en snijden zichzelf in de vingers.
Wees maar eens wat minder eerlijk. De wereld draait gewoon door.
Maar dit valt toch onder 'leugentje om bestwil'? De provider zelf maalt toch verder ook niet om je zodra je klant bent geworden? Sterker nog, medewerkers van Ziggo hebben deze constructies zelf de wereld ingeslingerd...Christiaan.. schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:43:
Natuurlijk draait de wereld gewoon door. En nee, ik ben niet roomser dan de paus hoor maar ik vraag het mij gewoon af waarom mensen glashard liegen aan de telefoon. Zo voed ik mijn kinderen in elk geval niet op.
Het is natuurlijk altijd je eigen keuze of je het wel of niet doet en eerlijk duurt het langst... maar de wereld is veranderd.
[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 08-04-2025 09:57 ]
Inderdaad, Ziggo en ook de andere providers horen je ook elk jaar te benaderen als je contract bijna afloopt, dat doen ze ook in de meeste gevallen nooit (ik heb het een iedergeval nog nooit meegemaakt). Dan mag de klant toch ook wel een beetje valsspelen 😉CreativeS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:55:
[...]
Maar dit valt toch onder 'leugentje om bestwil'?
[ Voor 27% gewijzigd door DON PAPA op 09-04-2025 08:05 ]
Neen, een leugentje om bestwil is een leugentje om de ander niet te kwetsen, bijvoorbeeld "Wat leuk dat je zelf die trui hebt gebreid, hij staat je goed!” – terwijl je het eigenlijk geen mooie trui vindt. Jouw leugentje is om zelf een voordeeltje te behalen.CreativeS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:55:
[...]
Maar dit valt toch onder 'leugentje om bestwil'? ...
En? Een ander doet het niet voor mij. Ziggo kan ook alles gelijktrekken waardoor er een eerlijk speelveld gecreëerd wordt... over oneerlijkheid gesproken. En om héél eerlijk te zijn... de constructies zijn door diverse medewerkers zelf in het leven geroepen. Zelf heb ik het abonnement dusdaning uitgekleed (maar wel met dezelfde zenders) dat ik het enigszins acceptabel vind. Maar ik zal niet schromen dat als het mij te gortig wordt... ik zelf ook gebruikmaak van deze bijzondere constructie.W1ck1e schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:03:
Neen, een leugentje om bestwil is een leugentje om de ander niet te kwetsen, bijvoorbeeld "Wat leuk dat je zelf die trui hebt gebreid, hij staat je goed!” – terwijl je het eigenlijk geen mooie trui vindt. Jouw leugentje is om zelf een voordeeltje te behalen.
[ Voor 40% gewijzigd door CreativeS op 08-04-2025 14:54 ]
Het is je eigen morele afweging inderdaad.CreativeS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:55:
[...]
Maar dit valt toch onder 'leugentje om bestwil'? De provider zelf maalt toch verder ook niet om je zodra je klant bent geworden? Sterker nog, medewerkers van Ziggo hebben deze constructies zelf de wereld ingeslingerd.
Het is natuurlijk altijd je eigen keuze of je het wel of niet doet en eerlijk duurt het langst... maar de wereld is veranderd.
Maar het is ook vrij triest dat je überhaupt in de positie komt dat je geitepaadjes moet zoeken om die "korting" te krijgen. Providers willen zoveel mogelijk euro per klant en hopen op zoveel mogelijlk slapende klanten. Maar zelfs op die klanten die wel wakker zijn maken ze evengoed nog winst. Dus dan denk ik: als je de klant op 1 zet, dan geef je iedereen gewoon een nette prijs en is dat geneuzel niet nodig.
En dan heb ik het nog niet eens over de verschillen in gegeven korting. Niet eens afhankelijk van tijdsduur, hoeveelheid diensten, et cetera... maar klaarblijkelijk afhankelijk of het juiste been van de medewerker uit bed is gekomen. Ergens in de facturatieomgeving staat ook zoiets moois: Klant heeft recht op benefits of iets dergelijks.Kalentum schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:27:
Maar het is ook vrij triest dat je überhaupt in de positie komt dat je geitepaadjes moet zoeken om die "korting" te krijgen.
Juist.Kalentum schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:27:Providers willen zoveel mogelijk euro per klant en hopen op zoveel mogelijlk slapende klanten. Maar zelfs op die klanten die wel wakker zijn maken ze evengoed nog winst. Dus dan denk ik: als je de klant op 1 zet, dan geef je iedereen gewoon een nette prijs en is dat geneuzel niet nodig.
Hoeveel is de winst per klant ongeveer?Kalentum schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:27:
[...]
Het is je eigen morele afweging inderdaad.
Maar het is ook vrij triest dat je überhaupt in de positie komt dat je geitepaadjes moet zoeken om die "korting" te krijgen. Providers willen zoveel mogelijk euro per klant en hopen op zoveel mogelijlk slapende klanten. Maar zelfs op die klanten die wel wakker zijn maken ze evengoed nog winst. Dus dan denk ik: als je de klant op 1 zet, dan geef je iedereen gewoon een nette prijs en is dat geneuzel niet nodig.
Een vriend van mij heeft ook Ziggo en die kreeg ook een aanbieding: We zijn blij met u als klant, u krijgt 6 maanden ESPN gratis en in de kleine lettertjes stond dat je dan een jaarcontract aangaat. Heb geadviseerd dat hij met de opzeglijn moet bellen. Want dit slaat mijn inziens nergens op.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
6x een tientjeMegapaul schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:56:
Heb geadviseerd dat hij met de opzeglijn moet bellen. Want dit slaat mijn inziens nergens op.
[ Voor 30% gewijzigd door CreativeS op 08-04-2025 22:59 ]
Bel altijd ieder jaar direct de onzeglijn. Zij geven altijd voor een jaar gratis ESPN.Megapaul schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:56:
Een vriend van mij heeft ook Ziggo en die kreeg ook een aanbieding: We zijn blij met u als klant, u krijgt 6 maanden ESPN gratis en in de kleine lettertjes stond dat je dan een jaarcontract aangaat. Heb geadviseerd dat hij met de opzeglijn moet bellen. Want dit slaat mijn inziens nergens op.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Als je het veel kijkt is het leuk, maar met ESPN doe je ons geen plezier… maar toont wel weer de achterlijke wisselvalligheid.
Wat ook mooi is, ik ben pas sinds februari klant. Kreeg vorige week 3 mailtjes van ziggo:
Omdat we zo blij zijn met jou als klant, 12 maanden gratis film1. 12 maanden ziggo sport compleet. 12 maanden espn compleet.
Je zou toch verwachten dat ze dit aanbieden ná het eerste jaar zodat je aan een nieuw jaarcontract vastzit. Die pakketjes hebben echt 0 waarde blijkbaar
Omdat we zo blij zijn met jou als klant, 12 maanden gratis film1. 12 maanden ziggo sport compleet. 12 maanden espn compleet.
Je zou toch verwachten dat ze dit aanbieden ná het eerste jaar zodat je aan een nieuw jaarcontract vastzit. Die pakketjes hebben echt 0 waarde blijkbaar
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Staat meen ik expliciet dat dit geen verlenging van het contract is.
Waar staat dat ze dat verplicht zijn?DON PAPA schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:46:
[...]
Inderdaad, Ziggo en ook de andere providers horen je ook elk jaar te benaderen als je contract bijna afloopt,
Helemaal eens. Ik onderhandel echt niet; ik vraag een bod en als ik het niet passend vind ga ik weg. Ik heb helemaal niks met een provider. Ik wil tv en internet en het is mij om het even wie het levert. Volgend jaar bel ik Ziggo wat ze kunnen bieden en als ik het geen goede deal vind stap ik weer naar KPN. En nee....ik hoef echt niet de 'nieuweklantenkorting' maar kpn maakte het mij te gortig met €15 korting op 12 maanden. Een nieuwe klant krijgt €155 korting op 12 maanden dus de helft daarvan vond ik wel prima maar KPN wilde dat niet.Kalentum schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:27:
[...]
Het is je eigen morele afweging inderdaad.
Artikel 7.2ab van de Telecommunicatiewet stelt dat:..Christiaan.. schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:52:
Waar staat dat ze dat verplicht zijn?
2. Ten minste een maand voordat de initiële contractduur afloopt informeert de aanbieder de eindgebruiker op genoegzame wijze en op een duurzame drager over het einde van de initiële contractduur van de overeenkomst en over de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen en geeft hem advies over de voordeligste tarieven met betrekking tot zijn diensten.
[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 09-04-2025 13:02 ]
Inderdaad, en de ACM gaat er nu strenger op toezien staat in het artikel op tweakers, wat volgens mij ook hoogtijd word, want ik ben nog nooit aan het einde van een contract jaar benaderd door een provider...
:strip_exif()/f/image/zPJij48YYiTTWq7ZzmS3exeA.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: nieuws: ACM: Internetabonnement is in Nederland duurder dan in andere EU-landen
:strip_exif()/f/image/zPJij48YYiTTWq7ZzmS3exeA.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: nieuws: ACM: Internetabonnement is in Nederland duurder dan in andere EU-landen
[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 09-04-2025 13:13 ]
Ha, dan hoef ik niet te onderhandelen maar gebruik ik dit argument gewoon om op te zeggen, mochten ze niet bellenCreativeS schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:01:
[...]
Artikel 7.2ab van de Telecommunicatiewet stelt dat:
2. Ten minste een maand voordat de initiële contractduur afloopt informeert de aanbieder de eindgebruiker op genoegzame wijze en op een duurzame drager over het einde van de initiële contractduur van de overeenkomst en over de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen en geeft hem advies over de voordeligste tarieven met betrekking tot zijn diensten.
Dan heeft hij niet opgelet! Ik ben ook geregeld benaderd en het gaat altijd om een contractverlening, wat ze er altijd bij zeggen!Megapaul schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:56:
Daarbij heb je 2 weken recht op het annuleren van de gemaakte afspraak zonder opgave van reden. Dus snel handelen en je zit nergens aan vast.
Ik geef niks om ESPN, maar als die vriend van jou dat wel doet, en dit hem een apart abonnement uitspaart, dan is het mogelijk een goede deal!
Maar nogmaals, je met opletten voordat je (telefonisch!!!) een verplichting aangaat. In principe niet doen.
Ach, vele medewerkers weten nog steeds niet dat je kosteloos mag opzeggen vanwege de prijsverhoging van €0,- naar €4,95 als je Ziggo Sport Totaal als keuzepakket hebt bij Vodafone-abonnement. Ze zeggen glashard dat het niet mag. Dan zullen ze dit al zeker niet weten..Christiaan.. schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:38:
Ha, dan hoef ik niet te onderhandelen maar gebruik ik dit argument gewoon om op te zeggen, mochten ze niet bellen
Is het mogelijk niet iets vaags als "het opzeggen van Ziggo Sport Totaal"? Maar die keuze kun je sowieso al maandelijks of zo aanpassen? Acties veranderen immers wel vaker en lijkt mij niet dat in de AV van VodafoneZiggo deze combideal vermeld staat incl "gratis". Waarmee ze nu dus de AV zouden aanpassen. Maar dat deze combideals eigen voorwaarden hebben die ze nu wijzigen waardoor je de combideal kunt opzeggen.CreativeS schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:17:
[...]
Ach, vele medewerkers weten nog steeds niet dat je kosteloos mag opzeggen vanwege de prijsverhoging van €0,- naar €4,95 als je Ziggo Sport Totaal als keuzepakket hebt bij Vodafone-abonnement. Ze zeggen glashard dat het niet mag. Dan zullen ze dit al zeker niet weten
Ik ga na jaren Ziggo - waar ik an sich tevreden was over het geleverde - de overstap maken naar KPN glasvezel (internet, tv en vaste telefonie).
Een besparing van meer dan 550 euro in 2 jaar (23 euro per maand).
Bij Ziggo het modem altijd in bridge gehad, met eigen spul erachter.
Dat kan schijnbaar bij KPN met de Experiabox v12 niet, dit ik moet goed gaan uitvogelen hoe ik dat voor elkaar krijg zonder dubbele NAT. Is hobby zullen we maar zeggen.
Per 2e week van juni is het dus geen Ziggo meer voor mij, tenminste de komende 2 jaar.
Dat kan schijnbaar bij KPN met de Experiabox v12 niet, dit ik moet goed gaan uitvogelen hoe ik dat voor elkaar krijg zonder dubbele NAT. Is hobby zullen we maar zeggen.
Per 2e week van juni is het dus geen Ziggo meer voor mij, tenminste de komende 2 jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door MarcelG op 09-04-2025 15:31 ]
Ik ga nu helemaal niet discussieren of wat dan ook, maar het staat gewoon in de betreffende mail. Als je aan de hand van DIE prijsverhoging (€0,- -> €4,95) van DAT pakket (ZST als extra pakket icm Vodafone-abonnement) kosteloos op wil zeggen, dan kan dat voor 1 mei 2025. Wat er nu ook voor scenario's of wat dan ook voor mogelijkheden bijgehaald worden... het maakt niet uit. Je mag in die situatie gewoon kosteloos opzeggen.RobertMe schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:10:
[...]
Is het mogelijk niet iets vaags als "het opzeggen van Ziggo Sport Totaal"? Maar die keuze kun je sowieso al maandelijks of zo aanpassen? Acties veranderen immers wel vaker en lijkt mij niet dat in de AV van VodafoneZiggo deze combideal vermeld staat incl "gratis". Waarmee ze nu dus de AV zouden aanpassen. Maar dat deze combideals eigen voorwaarden hebben die ze nu wijzigen waardoor je de combideal kunt opzeggen.
Dat het in de mail staat weet ikCreativeS schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:53:
[...]
Ik ga nu helemaal niet discussieren of wat dan ook, maar het staat gewoon in de betreffende mail. Als je aan de hand van DIE prijsverhoging (€0,- -> €4,95) van DAT pakket (ZST als extra pakket icm Vodafone-abonnement) kosteloos op wil zeggen, dan kan dat voor 1 mei 2025. Wat er nu ook voor scenario's of wat dan ook voor mogelijkheden bijgehaald worden... het maakt niet uit. Je mag in die situatie gewoon kosteloos opzeggen.
Maar er staat niet wat je mag opzeggen. ZST? Of Ziggo? Er staat alleen dat je mag opzeggen voor 1 mei. Jouw interpretatie is duidelijk dat je Ziggo mag opzeggen. Maar het lijkt mij eerder dat je ZST mag opzeggen (wat ook gek is, want je kunt dat al elke maand of zo aanpassen, kosteloos, en dus ook kosteloos opzeggen).
Ik heb Ziggo (Go) Sport Totaal al jaren op mijn Mac. Sinds enige tijd is het niet meer mogelijk dat wedstrijden gepauzeerd kunnen worden. Normaal kon ik altijd 3 uur terugspoelen. Dit kan nog wel bij de 'gemist' functie een dag later.
Iemand enig idee of dat bij live uitzendingen ook nog kan?
Iemand enig idee of dat bij live uitzendingen ook nog kan?
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Waar stond dat dan in de kleine lettertjes? wij kregen namelijk ook vorige week een mail met we zijn blij met u als klant en kregen 12 maanden gratis Film1 die automatisch weer stopt na 12 maanden stond er in de mail. Maar er werd nergens geschreven dat we nu weer een nieuw jaarcontract zijn aangegaan, zover ik kan zien. En als ik kijk in "Mijn Ziggo" dan staat het huidige jaarcontract ook nog steeds op 18-8-2025.Megapaul schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:56:
Een vriend van mij heeft ook Ziggo en die kreeg ook een aanbieding: We zijn blij met u als klant, u krijgt 6 maanden ESPN gratis en in de kleine lettertjes stond dat je dan een jaarcontract aangaat.
Je mag je hele Ziggo abonnement opzeggen.RobertMe schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:59:
[...]
Dat het in de mail staat weet ik
Maar er staat niet wat je mag opzeggen. ZST? Of Ziggo? Er staat alleen dat je mag opzeggen voor 1 mei. Jouw interpretatie is duidelijk dat je Ziggo mag opzeggen. Maar het lijkt mij eerder dat je ZST mag opzeggen (wat ook gek is, want je kunt dat al elke maand of zo aanpassen, kosteloos, en dus ook kosteloos opzeggen).
https://community.ziggo.n...065/highlight/true#M69797
Doordat hiermee impliciet de voorwaarden van zowel het mobiele abonnement alsook het vaste abonnement worden gewijzigd mag je als je ZST als gratis extra hebt beide opzeggen.RobertMe schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:59:
[...]
Dat het in de mail staat weet ik
Dergelijke offers worden met en zonder contract aangeboden afhankelijk van het offer en op welke wijze hij is aangeboden. De trend is op dit moment wel dat deze vaker met contracten en steeds langere contracten wordt aangeboden. Maar het kan prima zijn dat je nog onderdeel was van een campagne waarbij geen contract zat.DON PAPA schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:06:
[...]
Waar stond dat dan in de kleine lettertjes? wij kregen namelijk ook vorige week een mail met we zijn blij met u als klant en kregen 12 maanden gratis Film1 die automatisch weer stopt na 12 maanden stond er in de mail. Maar er werd nergens geschreven dat we nu weer een nieuw jaarcontract zijn aangegaan, zover ik kan zien. En als ik kijk in "Mijn Ziggo" dan staat het huidige jaarcontract ook nog steeds op 18-8-2025.
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 09-04-2025 16:18 ]
Helder. Naar mijn interpretatie was het een gratis extraatje dat je kon krijgen/gebruiken. En een prijswijziging daarin is niet echt een contractbreuk (van het Ziggo internet / TV abo) aangezien het een "extraatje" is. Waarbij je ook zelf de keuze maakt om specifiek dat "extraatje" te kiezen en je ook een ander kunt kiezen, of geen. Dus uiteraard wel een wijziging waarmee je Ziggo Sport Totaal moet kunnen opzeggen (zodat je ook niet gedwongen de kosten maakt die er eerder niet waren), maar naar mijn idee (zonder de AV van Ziggo zelf gelezen te hebben) niet perse "nodig" dat je Ziggo + Vodafone hiervoor moet kunnen opzeggen.
Dat het vervolgens kan is natuurlijk mooi meegenomen (en potentieel dus een verplichting vanuit de "algemene" AV).
Dat het vervolgens kan is natuurlijk mooi meegenomen (en potentieel dus een verplichting vanuit de "algemene" AV).
En hoe kom je er dan achter om welke variant (wel of geen nieuw jaarcontract) het gaat, dat je hebt gekregen? Als je een nieuw jaarcontract aangaat, dan moet dat toch duidelijk vermeld worden lijkt mij, en niet zoals hier het geval is in de kleine lettertjes?Jay-B schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:16:
[...]
Dergelijke offers worden met en zonder contract aangeboden afhankelijk van het offer en op welke wijze hij is aangeboden. De trend is op dit moment wel dat deze vaker met contracten en steeds langere contracten wordt aangeboden. Maar het kan prima zijn dat je nog onderdeel was van een campagne waarbij geen contract zat.
MikeT80 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:39:
[...]
Maar dan zou je dus theoretisch elk jaar kunnen wisselen door het op een andere naam/rekening nummer van bv een broer of ouders te zetten
Is er iemand die kan bevestigen dat je inderdaad het abonnement op naam en rekeningnummer van een broer/zus kan afsluiten die niet op dit adres woont?MikeT80 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:42:
[...]
Waarom ziggo kan toch niet zien welke bankrekening bij wel adres woont...
Wanneer er sprake is van een contract dan staat dit expliciet benoemt in de samenvatting van de overeenkomst. Dit is wettelijk verplicht en dien je ook expliciet goed te keuren. Er is geen sprake van kleine lettertjes. Er kan wel sprake zijn van niet goed lezen of iets in het gesprek wat niet goed is gegaan.DON PAPA schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:28:
[...]
En hoe kom je er dan achter om welke variant (wel of geen nieuw jaarcontract) het gaat, dat je hebt gekregen? Als je een nieuw jaarcontract aangaat, dan moet dat toch duidelijk vermeld worden lijkt mij, en niet zoals hier het geval is in de kleine lettertjes?
[ Voor 57% gewijzigd door Jay-B op 09-04-2025 16:32 ]
https://kpn.com/w3/file?u...ntid=50183&mode=incontext , pagina 6 -> "Technische details Internet"MarcelG schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:30:
Ik ga na jaren Ziggo - waar ik an sich tevreden was over het geleverde - de overstap maken naar KPN glasvezel (internet, tv en vaste telefonie).
Oscar Wilde
Voor telefonie zul je VoIP moeten gaan gebruiken, dat kán via KPN, maar als je toch bezig bent met besparen zou je ook kunnen kijken naar CheapConnect, eventueel in combinatie met Voipbuster oid als je veel uitbelt.MarcelG schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:30:
Leugentje om bestwil mag best bij een partij die net doet alsof zij ook glasvezel biedt...Christiaan.. schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:58:
[...]
Liegen is toegestaan om de korting te kunnen pakken?
onzin, alleen mensen die niet lezen komen elke keer met die onzin-comments.. https://www.ziggo.nl/internet/glasvezeljosefine schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:28:
[...]
Leugentje om bestwil mag best bij een partij die net doet alsof zij ook glasvezel biedt.
" Glasvezel
Van onze datacenters tot de straatkast ligt glasvezel, dit is ideaal voor het overbruggen van grote afstanden en het versturen van veel data."
" Kabel
Van de straatkast tot je huis of kantoor ligt kabel, de bewezen en betrouwbare techniek die nu al bij de meeste huishoudens in Nederland ligt."
't Is een leugentje om er zelf beter van te worden. Dat is iets anders maar goed. Als jij je er goed bij voelt is het toch prima?josefine schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:28:
[...]
Leugentje om bestwil mag best bij een partij die net doet alsof zij ook glasvezel biedt.
hier even op terugkomend, andere klant. speedtest ook maar eens op de ziggo website gedaan. qua latency 2 totaal verschillende uitkomstengiovanni2903 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:16:
Vandaag ben ik in volendam, grappig om die symetrische snelheden te zien terwijl je met een ziggo modem bent verbonden. De latency is alleen niet al te best, dat doet mijn coax modem thuis beter 😅
[Afbeelding]
/f/image/0j2BseifidK29FSq2kxETxBx.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A7FPTIUom76RIpVYsK6WRVs0.png?f=user_large)
Ik heb bij Ziggo nooit bridge mode gebruikt, altijd gewoon een eigen router erachter gehad. Eerder in DMZ maar nu zelfs dat niet meer, gewoon eigen router een reserved IP gegeven in de ziggo, een paar port forwards voor de VPN (die moet je dan dus wel ff in 2 routers mikken maar dat is zo geregeld).MarcelG schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:30:
Nooit problemen mee gehad ondanks dubbele NAT. Zolang er maar geen hosts direct op de ISP router zitten natuurlijk. Je kunt het in elk geval gewoon eens proberen?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Je hebt bij glasvezel een ONT (UTP) aan de muur en als je daar met PPPoE in vlan 6 op joint krijg je een publiek IP. Eigenlijk is het simpeler bij KPN om in bridgemodus te raken.MarcelG schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:30:
Side note het is een ouderwetse gedachte, uit de tijd dat NAT sessie ongelijke (korte) timers hadden om resources te sparen kende het zijn uitdagingen. Tegenwoordig zijn alle routers krachtig, je kunt dan het eigen modem in de DMZ-zone plaatsen va het ISP modem. Zodat je slechts op één plek beheer hoeft te doen voor portforwards.
En het belangrijkste veel van het verkeer loopt via IPv6 waardoor het altijd routed is
Tja “ en als je daar met PPPoE in vlan 6 op joint krijg je een publiek IP”. Ben toch nog geen tweaker genoeg…..
Ik ben gisteren gebeld door een Ziggo medewerker die - met een anoniem nummer - telefonisch contact opnam omdat hij stelde te zien dat er verbetering de behalen valt op het netwerk. Ze zouden bepaalde 'spikes' zien binnen de verbinding op ons woonadres?
De medewerker belde gisteren toen ik in een call zat, dus gevraagd of er later teruggebeld kon worden. Dat zou in de middag gebeuren, maar ik werd uiteindelijk om 18.15u gebeld, toen ik aan het koken was. Althans, dat denk ik, want ik heb toen niet opgenomen. Er is wel een voicemailbericht achtergelaten, maar daarop werd niets gezegd.
Ik vind het hele gebeuren maar raar. Het anoniem bellen vind ik vreemd en ook het achterlaten van een voicemailbericht zonder daar iets op te zeggen lijkt weinig professioneel.
Hebben anderen hier ook weleens zoiets meegemaakt?
De medewerker belde gisteren toen ik in een call zat, dus gevraagd of er later teruggebeld kon worden. Dat zou in de middag gebeuren, maar ik werd uiteindelijk om 18.15u gebeld, toen ik aan het koken was. Althans, dat denk ik, want ik heb toen niet opgenomen. Er is wel een voicemailbericht achtergelaten, maar daarop werd niets gezegd.
Ik vind het hele gebeuren maar raar. Het anoniem bellen vind ik vreemd en ook het achterlaten van een voicemailbericht zonder daar iets op te zeggen lijkt weinig professioneel.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik vermoed dat het iemand was die zich voordeed als een Ziggo medewerker. En van plan was je te beduvelen. Ik zelf heb dit namelijk nooit meegemaakt. N=1Rossi46 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:44:
Ik ben gisteren gebeld door een Ziggo medewerker die - met een anoniem nummer - telefonisch contact opnam ...
Indien de persoon met informatie kwam die alleen ziggo medewerkers hebben dan is het echter een ander verhaal. Anoniem en niets inspreken is wel weer raar.
[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 11-04-2025 09:52 ]
Piggyback hierop? Deze krijg ik ook eens in de zoveel tijd.
:strip_exif()/f/image/rXyiIjApW6T9TzrTyWbRwTnf.png?f=user_large)
Dit is al een reden om met eigen apparatuur te werken. Providers kunnen je lan netwerk gewoon zien en aan de hand van db waarden zelfs iets zeggen over het wifi bereik in je huis. Daar hebben ze imo niets mee te maken, echter verwarren velen hun internet provider met een netwerkbeheerder waardoor ze dit soort dingen gaan doen.
Waar krijg je deze melding ?Señor Sjon schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:22:
Piggyback hierop? Deze krijg ik ook eens in de zoveel tijd.
[Afbeelding]
Dit soort meldingen krijg ik (ook) per mail toegestuurd.
http://specs.tweak.to/5253
Ik heb zoiets nog nooit ontvangen, Bij mij staat het modem in router modus met daarachter nog een eigen router. Misschien dat dat het is. Of een of ander vinkje.Sjowhan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:58:
[...]
Ik zou zelf even met Ziggo bellen, wel het officiële nummer en navraag doen. Lijkt me oplichting als iemand anoniem belt
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ja.Rossi46 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:44:
Ik ben gisteren gebeld door een Ziggo medewerker die - met een anoniem nummer - telefonisch contact opnam omdat hij stelde te zien dat er verbetering de behalen valt op het netwerk. Ze zouden bepaalde 'spikes' zien binnen de verbinding op ons woonadres?
ZIe
Wolly in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Vreemd, ik krijg ze nooit, controleer het afzender adres.Sjowhan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:58:
[...]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie