| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Dat is juist, blokjes NPO en korte onderbrekingen internet, vooral merkbaar bij streamen.
Nu moet ik opmerken dat het deze week eigenlijk over was met de onderbrekingen.
Geen last meer gehad dat Netflix weg was tijdens Dexter kijken.
Ook regio Utrecht.
Gedaan.giovanni2903 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:44:
[...]
hier kun je m zelf doen: https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/service/smart-troubleshooter
:strip_exif()/f/image/ihR3VR6pBwBBtQFHll9sMWOT.png?f=user_large)
Wel handig om te weten als je een vermoeden hebt dat je problemen hebt (gehad).
Wifi van de ziggo modem/router gebruik ik niet.
Is het eventueel een bewuste beperking vanwege rechten en afspraken, of een foutje ? Andere programma's op hetzelfde kanaal kan ik wel programmeren en opnemen.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik alles kan programmeren en opnemen op het next platform.
Na proberen controle op de next zelf bleek het programma wel gepland te zijn. Dus waarschijnlijk alleen een foutje in de weergave van een en ander op de andere devices.
[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 12-04-2025 11:36 ]
Ik ontving net een sms waarin Ziggo mij daarvoor waarschuwt dat er morgen bij mij in de buurt onderhoud wordt gepleegd, maar op de storingspagina is niks te vinden over gepland onderhoud. Ik zou toch graag willen weten rond welk tijdstip dit gaat plaatsvinden, aangezien morgen mijn thuiswerkdag is en ik ook nog eens iemand van de woningbouw over de vloer krijg om 10:00u, dus naar kantoor gaan wordt dan ook lastig...
Dat staat vaak wel in de sms/e-mail toch? Voor zover ik weet tussen 08:00 en 18:00, veel preciezer dan dat ga je het niet komen te weten of je moet uitzicht hebben om je straat/wijkkastP-Rock schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:36:
Is er ergens te zien wanneer Ziggo onderhoudswerkzaamheden uitvoert en rond welke tijd?
Ik ontving net een sms waarin Ziggo mij daarvoor waarschuwt dat er morgen bij mij in de buurt onderhoud wordt gepleegd, maar op de storingspagina is niks te vinden over gepland onderhoud. Ik zou toch graag willen weten rond welk tijdstip dit gaat plaatsvinden, aangezien morgen mijn thuiswerkdag is en ik ook nog eens iemand van de woningbouw over de vloer krijg om 10:00u, dus naar kantoor gaan wordt dan ook lastig...
de voordelen zijn:Roel- schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:50:
Voor degenen die zowel Ziggo prive als Ziggo Zakelijk hebben gebruikt: wat zijn de verschillen, de voors en tegens?
bij kabelschade heb je een hogere prioriteit, maw jouw schade gaat voor particulieren
vaak is er sneller een monteur te krijgen voor bijv storing/installatie
de internetsnelheid van het hoogste pakket is hoger dan voor particulieren
wifi back-up dmv simkaart (dan kun je zelf hotspot maken met een telefoon) of router met simkaart (eenmalig 16 euro)
nadelen:
het is iets duurder als je btw erbij rekent. voorbeeld:
particulier internet only wifi middel (400mbit/s) + ziggo go: 54,50
zakelijk internet only internet xtra s (300mbit/s) + ziggo go: 58,70
verder (naar mijn mening) niets
Ik heb geen problemen met uitval o.i.d. Het enige is dat SmartWifi dus niet werkt en dat stoort me.
Iemand een idee? Ziggo heeft het in onderzoek maar geen idee hoe lang het gaat duren.
Gevalletje "Leren omgaan met teleurstellingen." en gewoon lekker laten gaan?Edje040 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:50:
Ik krijg geen verbinding meer met het modem via de SmartWifi app en via SmartWifi web. Alle aansluitingen zijn goed, AOP vorig jaar vervangen. Kabel van AOP rechtstreeks naar modem etc.
Ik heb geen problemen met uitval o.i.d. Het enige is dat SmartWifi dus niet werkt en dat stoort me.
Iemand een idee? Ziggo heeft het in onderzoek maar geen idee hoe lang het gaat duren.
Hier werkt het ook niet goed. Tekortkoming van Ziggo. Voor de rest... alsjeblieft, er zijn veel belangrijkere dingen dan iets dat door Ziggo niet 100% werkt.
Wat een onzinreactie. Ik heb ook niet aangegeven dat de wereld vergaat of zo..Dus als iets niet werkt zoals het hoort dan moeten we daar maar mee leven en er geen aandacht aan besteden? Volgens mij kun je dit antwoord dan op heel veel posten op Tweakers geven. Is misschien wel een idee...scheelt een hoop typen voor veel mensen.CreativeS schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:58:
[...]
Gevalletje "Leren omgaan met teleurstellingen." en gewoon lekker laten gaan?
Hier werkt het ook niet goed. Tekortkoming van Ziggo. Voor de rest... alsjeblieft, er zijn veel belangrijkere dingen dan iets dat door Ziggo niet 100% werkt.
Ik heb ook wel eens ervaren dat de SmartWifi app niet goed functioneerde. Dit heb ik even laten gaan en wat later deed de app het wel. Ik neem aan dat je netwerk/wifi/internet wel goed functioneert? Zo ja, dan dus gewoon even laten gaan.Edje040 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:50:
Ik krijg geen verbinding meer met het modem via de SmartWifi app en via SmartWifi web. Alle aansluitingen zijn goed, AOP vorig jaar vervangen. Kabel van AOP rechtstreeks naar modem etc.
Het is zowel de app als via SmartWifi Web. Blijkbaar is het modem niet benaderbaar.meesje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:16:
[...]
Ik heb ook wel eens ervaren dat de SmartWifi app niet goed functioneerde. Dit heb ik even laten gaan en wat later deed de app het wel. Ik neem aan dat je netwerk/wifi/internet wel goed functioneert? Zo ja, dan dus gewoon even laten gaan.
Ik heb destijds niet gecheckt of ik kon inloggen op het modem. Bedoel je dat met SmartWifi web?Edje040 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:18:
[...]
Het is zowel de app als via SmartWifi Web. Blijkbaar is het modem niet benaderbaar.
Kom op zeg... jij geeft aan dat dit je stoort. En het is zo nutteloos om je eraan te storen omdat je er geen invloed op hebt. Maar goed, als je liever blijft zwelgen... have fun!Edje040 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:14:
Wat een onzinreactie. Ik heb ook niet aangegeven dat de wereld vergaat of zo..Dus als iets niet werkt zoals het hoort dan moeten we daar maar mee leven en er geen aandacht aan besteden? Volgens mij kun je dit antwoord dan op heel veel posten op Tweakers geven. Is misschien wel een idee...scheelt een hoop typen voor veel mensen.
Loop niet zo te z@niken. Iemand ervaart een probleem (hoe groot of klein dan ook). Hou het gewoon inhoudelijk.CreativeS schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:25:
[...]
Kom op zeg... jij geeft aan dat dit je stoort. En het is zo nutteloos om je eraan te storen omdat je er geen invloed op hebt. Maar goed, als je liever blijft zwelgen... have fun!
dit lost zichzelf vaak vanzelf op. ik heb het ook een enkele keer en de volgende dag werkt het weer.Edje040 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:50:
Inloggen op het modem via 192.178.168.1 lukt gewoon. Dat kan echter alleen binnen je eigen netwerk (thuis dus). Via SmartWifi web kan dat ook vanaf een andere locatie.meesje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:19:
[...]
Ik heb destijds niet gecheckt of ik kon inloggen op het modem. Bedoel je dat met SmartWifi web?
Bedankt. Dat het incidenteel niet werkt is ook geen probleem. Ik gebruik het echter ook om te zien of iemand al thuis is (waarvoor dat nodig is) zonder een volgapp o.i.d. te installeren. Nu ligt ie er al een week uit namelijk. Ik wilde gewoon weten of dat wellicht ergens aan kan liggen maar volgens sommige forumbezoekers is dat teveel gevraagd.giovanni2903 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:46:
[...]
dit lost zichzelf vaak vanzelf op. ik heb het ook een enkele keer en de volgende dag werkt het weer.
Dan dus even aankijken. Zul je zien dat het bv morgen het gewoon weer doet.Edje040 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:52:
[...]
Inloggen op het modem via 192.178.168.1 lukt gewoon. Dat kan echter alleen binnen je eigen netwerk (thuis dus). Via SmartWifi web kan dat ook vanaf een andere locatie.
Hoe controleer je of die smartpods het doen? Als ik de Ziggo site bekijk hoef je ze alleen maar in te pluggen en ze vinden het modem magischerwijs automatisch zonder enige configuratie??
(Ik heb hierom mijn tplink deco setje maar neergezet en daarmee heb ik draadloos door het hele huis wel prima bereik)
Voor zover ik weet worden ze door Ziggo geconfigureerd met dezelfde instellingen als het modem. Heb wel eens bij iemand met een Ziggo modem geprobeerd een smartpod van iemand anders aan de gang te krijgen maar dat lukte dus niet.Palomar schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:40:
Hoe controleer je of die smartpods het doen? Als ik de Ziggo site bekijk hoef je ze alleen maar in te pluggen en ze vinden het modem magischerwijs automatisch zonder enige configuratie??
Toen die persoon een eigen smartpod laten regelen en dat werkte wel.
op de witte pods moet het lampje uitzijnPalomar schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:40:
Ik woon ivm een verbouwing tijdelijk ergens anders. Nu hebben ze hier het Ziggo modem op de begane grond. Precies daarboven op de eerste etage een smartpod (niet bedraad) en dan verderop de eerste etage nog een smartpod. Ik heb het idee dat die dingen niks doen, want als ik vlak naast zon smartpod sta heeft de wifi op mijn telefoon maar 1 streepje. Ik zou verwachten dat de wifi dan iig het max aantal streepjes heeft (los ervan dat de verbinding naar het modem alsnog crap kan zijn).
(Ik heb hierom mijn tplink deco setje maar neergezet en daarmee heb ik draadloos door het hele huis wel prima bereik)
op de zwarte pod moet het lampje wit branden
dan zijn ze in gebruik en gekoppeld aan een modem
---
Latitia
10:49
Goedemorgen CreativeS, elke klant die hier gebruik van maakt heeft hiervan een mail ontvangen die mail is al ver van te voren verstuurd via de mail dat hier kosten word gerekend voor Ziggo Sport Totaal.,. Hieraan gaan we niks aan doen.
Latitia
10:52
Iedereen die gebruik maakt van de combinatie Vodafone en Ziggo heeft hierover een email gekregen, Wij gaan hier niks aan doen, Je weet niet hoe ons systeem in elkaar zit hier worden gewoon kosten voor in rekening gebracht. Heb je nog andere vragen?
---
Maar goed, je kan lullen als brugman... het bedrijf heeft gewoon schijt aan z'n klanten.
Ik heb verder helemaal geen zin meer in dat gezeik... nagedacht hoe vaak wij echt kijken. Hmja, Golf... en een incidentele IndyCar. Opgelost.

PS. Ik heb een overzicht opgevraagd wat Ziggo over mij weet en dat hebben ze aangetekend gestuurd omdat de downloadlink niet werkte. Hoe verrassend

[ Voor 198% gewijzigd door CreativeS op 22-04-2025 11:32 ]
En dan zo stellig verkondigen dat het wél verstuurd is!giovanni2903 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:48:
Waarom die communicatie niet bij iedereen in de mail is gekomen is wel vreemd.
Daar kan ik héél slecht tegen.
En dan jaarlijks bellen voor je korting met een leugentje... wat verrassend.giovanni2903 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:48:
Dat alles word bijgehouden natuurlijk niet
Welke arrogantie bedoel je? Je toont niet het hele gesprek dus valt weinig over te zeggen. In principe moet Ziggo kunnen aantonen dat er geïnformeerd is. Als je geen mail hebt ontvangen dan kan dat door diverse redenen komen. Welk punt wilde je maken of wat was je vraag aan Ziggo?CreativeS schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:01:
Ik had hier een compleet verslag van een chat staan... waarin de arrogantie van Ziggo goed duidelijk was. Ze hebben gewoon schijt aan hun klanten. Het gaat echt niet om die €4,95. Wij hebben die e-mail acht niet gehad. Het gaat echt om het principe.
Je zegt het zelf al. Die reden wordt niet gegeven en daarmee basta. Die instelling is arrogant. Voor de rest heb ik niet zoveel behoefte om met jou in discussie te gaan. Op een vorige opmerking kwam ook geen reactie terwijl je vol bombarie kwam zeggen dat een bepaalde constructie niet mogelijk was en toch echt wel werkend is. Beetje eenzijdig.Jay-B schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:29:
Welke arrogantie bedoel je? Je toont niet het hele gesprek dus valt weinig over te zeggen. In principe moet Ziggo kunnen aantonen dat er geïnformeerd is. Als je geen mail hebt ontvangen dan kan dat door diverse redenen komen. Welk punt wilde je maken of wat was je vraag aan Ziggo?
In de eerdere versie van het bericht stonden ook de teksten van CreativeS. Het gaat om het niet tijdig via mail aan hem communiceren over de prijsaanpassing van het gratis ziggovodafone sportzender pakket. Niet meer gratis maar nu 4,95 euro kosten.Jay-B schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:29:
[...]
Welke arrogantie bedoel je? Je toont niet het hele gesprek dus valt weinig over te zeggen. In principe moet Ziggo kunnen aantonen dat er geïnformeerd is. Als je geen mail hebt ontvangen dan kan dat door diverse redenen komen. Welk punt wilde je maken of wat was je vraag aan Ziggo?
Ironisch... Misschien ligt het ook een beetje aan de houding. Het is maar een kleine tip.CreativeS schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:41:
[...]
Je zegt het zelf al. Die reden wordt niet gegeven en daarmee basta. Die instelling is arrogant. Voor de rest heb ik niet zoveel behoefte om met jou in discussie te gaan.
Genoeg woorden aan vuil gemaakt. En weer door.W1ck1e schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:57:
[...]
In de eerdere versie van het bericht stonden ook de teksten van CreativeS. Het gaat om het niet tijdig via mail aan hem communiceren over de prijsaanpassing van het gratis ziggovodafone sportzender pakket. Niet meer gratis maar nu 4,95 euro kosten.
Ik heb overigens op 26 maart die mail gehad. De keuze wordt zo wel minder. Kids pakket heb ik niet meer nodig, SkyShowtime heb ik al apart (met korting). Dus heb ik de vaste telefoonlijn omgezet naar CheapConnect en denk ik na over een stap terug in internetsnelheid, Eind augustus maar eens bellen over korting, dan begint het voetbalseizoen weer.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/waY06kyovaVBl41ipz5YL2pE.jpg?f=user_large)
Als ik als bestaande klant bij ziggo inlog en mijn internetpakket wil wijzigen krijg ik dit te zien.. weet iemand wat het verschil is (behalve die 100 mbit/s) ? Wat is het addertje ?
Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.
Dank je wel voor de hint.Lifestyle71 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:03:
[Afbeelding]
Als ik als bestaande klant bij ziggo inlog en mijn internetpakket wil wijzigen krijg ik dit te zien.. weet iemand wat het verschil is (behalve die 100 mbit/s) ? Wat is het addertje ?
Als ik aanlog kan ik nu ook kiezen voor "wifi middel", wat eerder niet kon.
/f/image/vOdtPoroWLfGA2GPXmVv7Rhy.png?f=fotoalbum_large)
Voor de snelheidsverhoging had ik die snelheid, en dat was genoeg. Ik zou wel terug willen gaan, als ik zeker weet dat mijn huidige korting (10 euro) niet vervalt. En ook de gratis deco's niet. Het prijsverschil tussen de snelheden is toch weer bijna 5 euro per maand die ik dan niet uitgeef als ik overstap naar "wifi middel"
Volgens mij is er geen addertje, ziggo wil naar minder verschillende snelheden (denk ik)
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 23-04-2025 08:57 ]
Het addertje is dat Ziggo je liever op het oude pakket laat zitten want die is (relatief) duurder. Tenzij je waarde hecht aan die extra 100Mbps download...Lifestyle71 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:03:
Wat is het addertje ?
Wat trouwens een onzin, alsof je internet snelheid te maken heeft met de oppervlakte van je woning...
Ik neem aan dat het stukje 'Wifi' (Start/Middel/Groot) te maken heeft met je woning oppervlakte gezien je 0,1,2 Wifiversterker erbij krijgt. Aldus https://www.ziggo.nl/tv-internetjongetje schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:30:
[...]
Het addertje is dat Ziggo je liever op het oude pakket laat zitten want die is (relatief) duurder. Tenzij je waarde hecht aan die extra 100Mbps download...
Wat trouwens een onzin, alsof je internet snelheid te maken heeft met de oppervlakte van je woning...
Geen addertje behalve de 100Mbit/s. En die 100Mbit/s heeft uiteraard als addertje dat je die alleen kunt benutten met 2,5Gbit/s apparatuur (/poorten). Een 1Gbit/s poort haalt namelijk effectief maar ~940Mbit/s (zelfde addertje geldt dus voor "Wifi groot" met 1000Mbit/s, ook die haal je niet op 1Gbit/s poorten).Lifestyle71 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:03:
[Afbeelding]
En hetzelfde geldt voor de andere abonnementen / pakketten. Ziggo heeft ~1,5e maand terug de pakketten hernoemd en goedkoper gemaakt. Maar bewust een week ervoor een snelheidsverhoging op de oude pakketten gedaan. Dit om dus eerst groots klanten te informeren over een snelheidsverhoging. En daarna stilletjes deze nieuwe abonnementen in te voeren aan de oude snelheid en ~5 euro goedkoper. Waardoor klanten en niet snel weten dat ze goedkoper uit kunnen zijn en die snelheidsverhoging op de oude pakketten de klanten hopelijk laat kiezen om exorbitant meer te betalen voor een paar Mbit/s aan snelheid die ze daarvoor nooit gehad hebben. (Hadden ze de snelheidsverhoging niet gedaan had iedereen direct kunnen overstappen op het goedkopere pakket. Nu creëren ze een vorm van "FOMO" met die hogere snelheid die de klant een week eerder al nooit had en schijnbaar dus ook niet miste).,
Die krijg je niet, die kun je (gratis) aanvragen. Maar het is niet alsof Ziggo ze bij een overstap actief opstuurt.SirMemeAlot schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:55:
[...]
Ik neem aan dat het stukje 'Wifi' (Start/Middel/Groot) te maken heeft met je woning oppervlakte gezien je 0,1,2 Wifiversterker erbij krijgt. Aldus https://www.ziggo.nl/tv-internet
Maar… addertje… ‘gratis’ Smartwifipods is wel alleen voor nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen ze kopen of huren bij overgaan op nieuwe propostie.SirMemeAlot schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:55:
Ik neem aan dat het stukje 'Wifi' (Start/Middel/Groot) te maken heeft met je woning oppervlakte gezien je 0,1,2 Wifiversterker erbij krijgt. Aldus https://www.ziggo.nl/tv-internet
Ze hebben mijn Abo omgezet van Internet Start (200mb/s) naar Wifi middel (400mb/s) en die Wifipod staat gratis op mijn facturen. Omzetting ging wel pas in na dat ik die pod had ontvangen. Dat terwijl mijn Ziggo modem in bridge mode staatCreativeS schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:06:
[...]
Maar… addertje… ‘gratis’ Smartwifipods is wel alleen voor nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen ze kopen of huren bij overgaan op nieuwe propostie.

Hieruit blijkt maar weer de willekeur bij ons 'geweldige' Ziggo. Ja, het werkt en daar gaat het uiteindelijk om, maar achter de schermen? Pfff. Anyway, je gaat inderdaad geen nieuw abonnement aan, maar als je dat wel doet, zou je ze ook niet gratis 'mogen' krijgen.Psql schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:49:
Ze hebben mijn Abo omgezet van Internet Start (200mb/s) naar Wifi middel (400mb/s) en die Wifipod staat gratis op mijn facturen. Omzetting ging wel pas in na dat ik die pod had ontvangen. Dat terwijl mijn Ziggo modem in bridge mode staatOok zit ik er niet 1 jaar aan vast ofzo, mijn abo is nog steeds maandelijks opzegbaar.
Een 1,1 Gbps abonnement kun je met vier 1Gbps poorten toch prima benutten.RobertMe schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:02:
[...]
Geen addertje behalve de 100Mbit/s. En die 100Mbit/s heeft uiteraard als addertje dat je die alleen kunt benutten met 2,5Gbit/s apparatuur (/poorten).
(Ik ben zelf van 1Gbps teruggegaan naar 400Mbps, wat nog steeds een enorme overkill is voor dagelijks gebruik).
Nja ok. Als die in router mode staat kun je wel de 1,1Gbit/s delen over meerdere systemen/poorten. Maar in één speedtest ga je dat resultaat niet krijgen. Wellicht wel over wifi met wifi 6? Geen idee wat de max snelheid daar van is.jongetje schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:26:
[...]
Een 1,1 Gbps abonnement kun je met vier 1Gbps poorten toch prima benutten.
Ik ben dan weer omhoog gegaan. Van... Start naar Middel. €0,50 goedkoper, dubbele downloadsnelheid en iets hogere uploadsnelheid. Een downgrade komt wellicht ooit nog wel eens. Maar Klein met 100Mbit/s is natuurlijk nog minder en kan zo nu en dan met een download irritant zijn. Anderzijds ben ik een paar jaar terug juist wel van Internet Complete op 400/40 naar Start 100/10 (upload weet ik niet zeker) gegaan. Maar later dat jaar is dat toen 200/20 geworden. En toen had ik ook niet echt "klachten". Maar toen downloade ik niet zo veel Linux ISOs als nu.(Ik ben zelf van 1Gbps teruggegaan naar 400Mbps, wat nog steeds een enorme overkill is voor dagelijks gebruik).
Ik ben zelf van Giga (1,1Gb/s... wat de server met downloads ook haalde) naar Wifi Middel 400/40 gegaan. Ja, iets meer geduld hebben met UHD Remuxes, maar na een aantal weken is het echt niet vervelend. Iets waar ik wel een beetje huiverig voor was. En ja, ik kies zelf voor downloaden... ik heb vele releases nodig om ondertitels mee te synchroniseren. In dat licht is het soms een nadeel om te moeten wachten op 100GB aan downloads, maar goed... nogmaals... een keuzejongetje schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:26:
Een 1,1 Gbps abonnement kun je met vier 1Gbps poorten toch prima benutten.
(Ik ben zelf van 1Gbps teruggegaan naar 400Mbps, wat nog steeds een enorme overkill is voor dagelijks gebruik).
Los daarvan, gok ik dat Ziggo het daarom zo noemtRobertMe schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:04:
[...]
Die krijg je niet, die kun je (gratis) aanvragen. Maar het is niet alsof Ziggo ze bij een overstap actief opstuurt.
Millieutechnisch en/ook kosten efficient wel wat voor te zeggen, onthou wel dat elke pod onnodig verstuurd niet voor kosten van 1 abonnenmenthouder is maar voor iedereen.
Fair point, mijn punt ging ook vooral over de opmerking van @jongetje dat snelheid niks te maken heeft met oppervlak woning, wat natuurlijk klopt.CreativeS schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:06:
[...]
Maar… addertje… ‘gratis’ Smartwifipods is wel alleen voor nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen ze kopen of huren bij overgaan op nieuwe propostie.
Mij werd in ieder geval gezegd dat je als bestaande klant die overstapt op een andere propositie (wifi gedoe) geen recht had op nieuwe 'gratis' smartwifipods behorende bij het abonnement. Die kon ik dan huren of kopen. Maar schijnbaar staat er een héél groot kruis achter mijn naam (niet volgens het afschrift maar toch) dat men mij vooral niet tegemoet mag komenSirMemeAlot schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:40:
Los daarvan, gok ik dat Ziggo het daarom zo noemt.
Millieutechnisch en/ook kosten efficient wel wat voor te zeggen, onthou wel dat elke pod onnodig verstuurd niet voor kosten van 1 abonnenmenthouder is maar voor iedereen.
Beter een kruis achter je naam, dan er aan hangen.CreativeS schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:52:
[...]
...
Maar schijnbaar staat er een héél groot kruis achter mijn naam (niet volgens het afschrift maar toch) dat men mij vooral niet tegemoet mag komen
check, net een reboot van het modem gedaan regio is Maastrichtloewie1984 schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:14:
even een check. Regio zuid limburg hier (beek/maastricht) ik lig eruit met geen internet. Alle storingen.nl laat een piek zien, nog iemand hier last van?
Via Ziggo lijntje post ik dit. Woonplaats ten oosten van Maastricht. Lijkt dan wel relatief lokaal te zijn. Wellicht ben je buren met @sweetdudeloewie1984 schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:14:
even een check. Regio zuid limburg hier (beek/maastricht) ik lig eruit met geen internet. Alle storingen.nl laat een piek zien, nog iemand hier last van?
Nee, Beek en Maastricht zijn toch echt 2 verschillende steden.RobertMe schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:56:
[...]
Via Ziggo lijntje post ik dit. Woonplaats ten oosten van Maastricht. Lijkt dan wel relatief lokaal te zijn. Wellicht ben je buren met @sweetdude
Maar goed, in het modem zag ik rond 20:00u weer verschillende T3 meldingen komen. Dit is iets dat ik al sinds de upgrade naar gigabit heb in februari 2024. Hier heb ik ook al verschillende posts op de community voor aangemaakt. Maar meetresultaten leveren niets op, modem wissels ook niet (2x ubee en 2x sagemcom).
Ik neem het nu maar voor lief dat eens in de zoveel tijd wat geregelder geen verbinding is.
You don't saysweetdude schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:54:
[...]
Nee, Beek en Maastricht zijn toch echt 2 verschillende steden.
In ieder geval heb ik gisteravond geen enkele storing gemerkt, in regio Maastricht. En dat was incl. TV aan met Ziggo Go, dus "internet vereist".
8 maart gingen we over maar ziggo was vergeten me een modem op te sturen. Toen ik eens ging bellen zeiden ze: oh sorry we zien dat het niet op voorraad is. We weten ook niet wanneer het wel komt maar ergens deze week.
Dus dit is wat mij betreft three strikes you’re out
Je bent sowieso €60 per jaar kwijt aan vast bellen bij Ziggo, alleen al de basiskosten... dat heb je er toch altijd wel binnen 7 tot 18 maanden uit? Afhankelijk van VOIP-adapter of gekozen DECT-station natuurlijkRallye schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:05:
Toch maar eens op zoek gegaan naar compensatie voor de gestegen kosten van Ziggo. Vaste telefoon overgezet naar CheapConnect, snelheid van 1100 naar 1000. Scheelt weer een paar euro, al ga je aan CheapConnect wel pas na een jaar verdienen omdat je eerst een VOIP-adapter moet aanschaffen. Voicemail via e-mail vond ik vroeger bij Concepts ICT/Telfort al handig en nu (nu je niet meer zo vaak de vaste telefoon pakt) zeker.
Wij zijn daarnaast van 1100Mb/s naar 400Mb/s gegaan. 2 maanden verder... veel eerder moeten doen.
https://www.priority.nl/r..._perplexity-deal-priority
Het klopt natuurlijk wat je zegt als je die 1100MBit over 1 lijn wil halen, maar je kan natuurlijk prima 500MBit over wifi laten gaan terwijl tegelijkertijd je bedrade server met 600MBit aan het downloaden is.RobertMe schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:02:
[...]
Geen addertje behalve de 100Mbit/s. En die 100Mbit/s heeft uiteraard als addertje dat je die alleen kunt benutten met 2,5Gbit/s apparatuur (/poorten). Een 1Gbit/s poort haalt namelijk effectief maar ~940Mbit/s (zelfde addertje geldt dus voor "Wifi groot" met 1000Mbit/s, ook die haal je niet op 1Gbit/s poorten).
Die gigabit snelheden zijn in praktijk voor 99% mensen sowieso niet nodig, maar ja, meer is meer en daar gaat het om.
Nieuwe abonnementsvorm scheelt sowieso al €5 per maand lager (en dat moet je echt zelf actief doen!)
De verlaging van Wifi Groot naar Wifi Middel (nieuwe namen) scheelt nogmaals 7,5 euro.
Door te bellen ook nog €10 korting per maand voor 12 maanden bij 2 jarig contract.
Ik heb mijn €420 verdiend: €120 (12 maanden korting) + €120 (24 maanden 5 euro minder voor nieuwe type abo) + € 180 (24 maanden een lagere snelheid) voor komende 2 jaar in 5 minuten bellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 29-04-2025 13:35 ]
De 1 jaar, 9 maanden 50% korting + 1 jaar gratis Sport Compleet wat je kunt kiezen al nieuwe klant willen ze niet geven.
[ Voor 11% gewijzigd door WhySoSerious? op 30-04-2025 01:24 ]
Werkt en thanks voor de tip!Get!em schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:57:
Ik ontdekte net dat je een Perplexity Pro voor 1 jaar gratis kunt krijgen via Priority. Even zoeken in de krochten van Priority en je hebt een automatisch stoppend jaar abonnement op Perplexity Pro (ze zeggen dat het €220 waarde is).
Toch prima korting. Die nieuwe klantenkorting is inderdaad niet te krijgen. Ikzelf ben niet trekkerig gaan doen om die 6x 50% te krijgen. En ESPN interesseert me niet.WhySoSerious? schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:43:
Vandaag wat nummers gebeld om te verlengen, maar het max wat ik krijg is 1 jaar, 6 maanden 50% korting + 1 jaar gratis ESPN Compleet. De 1 jaar, 9 maanden 50% korting + 1 jaar gratis Sport Compleet wat je kunt kiezen al nieuwe klant willen ze niet geven.
Wees blij dat je dat aangeboden krijgt. Helemaal niet verkeerd.WhySoSerious? schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:43:
Vandaag wat nummers gebeld om te verlengen, maar het max wat ik krijg is 1 jaar, 6 maanden 50% korting + 1 jaar gratis ESPN Compleet.
Niet slecht toch, hier bieden ze maar €10 korting bij 2 jaar abbo. Morgen nog een keer proberenWhySoSerious? schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:43:
Vandaag wat nummers gebeld om te verlengen, maar het max wat ik krijg is 1 jaar, 6 maanden 50% korting + 1 jaar gratis ESPN Compleet. De 1 jaar, 9 maanden 50% korting + 1 jaar gratis Sport Compleet wat je kunt kiezen al nieuwe klant willen ze niet geven.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik zou zeggen: doen! Fijn om te weten dat dit nu mogelijk is. Kan ik mooi meenemen in mijn belletje over 1-2 maand. Wellicht kan ik er nog ESPN compleet + Ziggo Sport totaal uit halen.WhySoSerious? schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:43:
Vandaag wat nummers gebeld om te verlengen, maar het max wat ik krijg is 1 jaar, 6 maanden 50% korting + 1 jaar gratis ESPN Compleet.
Dat heb ik meteen de eerste keer al gekregen, dus die 10 euro met ESPN en Ziggo sport, heb icm VF nu ook showtime erbij (nog geen idee wat ik er mee moet maar ach)... wil ook niet vastzitten aan 2 jaar om volgend jaar verder te kunnen kijken.meesje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:38:
[...]
Ik zou zeggen: doen! Fijn om te weten dat dit nu mogelijk is. Kan ik mooi meenemen in mijn belletje over 1-2 maand. Wellicht kan ik er nog ESPN compleet + Ziggo Sport totaal uit halen.
Volgens de medewerker is het momenteel erg sober wat ze mogen aanbieden helaas.
Maar je verliest je e-mail adressen, toch?giovanni2903 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:29:
het beste blijft om op rekeningnummer van iemand anders in huis een nieuw abo af te sluiten, kan dus alleen niet als je alleen woont. vind "1 jaar, 6 maanden 50% korting + 1 jaar gratis ESPN Compleet" wel erg netjes. ik ben 6x€10 gewend bij 1 jaar
Moet je zorgen dat je die bij een 'derde' hebt. Zelf de e-mailadressen bij Outlook en de telefonie bij CheapConnect ondergebracht. Wij kunnen zo switchen (of op andere naam) als we willen.chulin schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:43:
Maar je verliest je e-mail adressen, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 29-04-2025 17:52 ]
dat is precies de reden waarom je NOOIT een emailadres bij een provider moet nemen
Voor zover mij bekend, en zelf ook nog niet gezien, dat het nog steeds niet in "native" UHD word aangeboden, de zender op kanaal 14 is alleen nog maar opgeschaalde HD content.meesje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:48:
Hoe zit het trouwens met 4K bij de Champions League finale? Destijds werd dit aangegeven. Is dat nog steeds het geval? Ik heb er niks meer over gelezen. Ik meen me zelfs te herinneren dat het ook bij de halve finales het geval was.
Ik zat ook te denken om een maandje Klik&Klaar van Odido te nemen en daarna weer een nieuw abonnement bij Ziggo met 1 jaar, 9 maanden 50% korting + gratis Sport Compleet (ESPN+Ziggo Sports) of doen ze dan moeilijk?Lightning89 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:49:
Dan kan je beter opzeggen en daarna weer aanmelden. Ik heb zojuist een abo gekregen voor 8 maanden 50%, ESPN compleet + 125Eur cashback bij 1 jr. Daarna gewoon weer opzeggen en dan weer terug naar Ziggo. Kan het ook amper geloven.
[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 29-04-2025 20:33 ]
Yep, ik ga wat anders zoeken, het wordt tijd 👍CreativeS schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:52:
[...]
Moet je zorgen dat je die bij een 'derde' hebt. Zelf de e-mailadressen bij Outlook en de telefonie bij CheapConnect ondergebracht. Wij kunnen zo switchen (of op andere naam) als we willen.
Ik heb het eerlijk gezegd via een reseller, weet niet of je dat kan noemen hier.WhySoSerious? schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:24:
[...]
Ik zat ook te denken om een maandje Klik&Klaar van Odido te nemen en daarna weer een nieuw abonnement bij Ziggo met 1 jaar, 9 maanden 50% korting + gratis pakket of doen ze dan moeilijk?
Schijnt zo iets ook dat klanten via priority "film1", 12 maanden kado krijgen..wie heeft een linkje eventueelGet!em schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:57:
Ik ontdekte net dat je een Perplexity Pro voor 1 jaar gratis kunt krijgen via Priority. Even zoeken in de krochten van Priority en je hebt een automatisch stoppend jaar abonnement op Perplexity Pro (ze zeggen dat het €220 waarde is).
Ook gelezen ja, maar was net buiten mijn abonnement, dus heb die ook niet. Begreep dat t mogelijk per mail was en niet per prioritylelytown schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:06:
[...]
Schijnt zo iets ook dat klanten via priority "film1", 12 maanden kado krijgen..wie heeft een linkje eventueel
Thanks voor de tip! Geactiveerd.Get!em schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:57:
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier hetzelfde verhaal vandaag en max. 3x10 euro korting bij 2 jaar verlengen van duurste abbo. Zogenaamd omdat men per maart veel minder korting zou mogen geven (heb ik andere jaren ook gehoord, maar uiteindelijk altijd een nette korting ontvangen bij verlenging voor 1 jaar)Amaze86 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:25:
[...]
Niet slecht toch, hier bieden ze maar €10 korting bij 2 jaar abbo. Morgen nog een keer proberen
Een uiterst onvriendelijke meneer bij retentie vanaf de 1e minuut, klant niet laten uitpraten en 2 keer dreigen met het gesprek beeindigen. Vervolgens vraag ik zijn naam en hangt hij gewoon op! Klantbehoud..?
Dat ligt er maar net aan wat je afneemt bij een provider, als ik zou overstappen van mijn Odido internet only 400 abonnement (wat mij €360* per jaar kost) dan ben ik bij andere providers incl nieuwe klanten korting nog steeds duurder uit...tiguan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:47:
Elk jaar overstappen loont.
*= Incl combi en verlengings korting.
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 30-04-2025 18:05 ]
Dacht dat je paar maanden geen ziggo klant mocht zijn om dan gebruik te maken van die actie.WhySoSerious? schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:24:
[...]
Ik zat ook te denken om een maandje Klik&Klaar van Odido te nemen en daarna weer een nieuw abonnement bij Ziggo met 1 jaar, 9 maanden 50% korting + gratis Sport Compleet (ESPN+Ziggo Sports) of doen ze dan moeilijk?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zag je weer een kans om dat even te benoemenDON PAPA schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:03:
[...]
Dat ligt er maar net aan wat je afneemt bij een provider, als ik zou overstappen van mijn Odido internet only 400 abonnement (wat mij €360* per jaar kost) dan ben ik bij andere providers incl nieuwe klanten korting nog steeds duurder uit...
*= Incl combi en verlengings korting.
Dat is alleen in de voorwaarden zo, maar heb nog nooit gehoord dat ze daar op geacteerd hebben.
Dacht dat je paar maanden geen ziggo klant mocht zijn om dan gebruik te maken van die actie.
[ Voor 21% gewijzigd door SirMemeAlot op 30-04-2025 20:25 ]
Ja daarom benoem ik het ookSirMemeAlot schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:25:
[...]
Het zal inderdaad afhangen van wat je afneemt
Vorig jaar nog 9 maanden 35eur per maand korting.
Later nog maar eens proberen want zie een hoop willekeur in aanbiedingen hier.
Het gros van de aanbiedingen is inderdaad gewoon 6x een tientje bij één jaar verlengen. Andere - hogere - kortingen zijn schaars en ik durf zelfs wel te zeggen dat er nog wel eens een trolletje tussenzit die de korting overdrijftnielsz09 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:41:
Zojuist voor 1 jaar vastzetten 60 euro korting aangeboden gekregen.
Of dat laatste, of het zijn nieuwe klanten of terugkeerders. Vooral die laatste lijken soms forse kortingen te krijgen als ze dat speciale nummer bellen? En ook die plempen het hier gewoon neer als "gebeld en aanbod X gekregen". Terwijl er nogal een verschil zit tussen verlengen vs nieuwe klant vs terugkeer.CreativeS schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:47:
[...]
Het gros van de aanbiedingen is inderdaad gewoon 6x een tientje bij één jaar verlengen. Andere - hogere - kortingen zijn schaars en ik durf zelfs wel te zeggen dat er nog wel eens een trolletje tussenzit die de korting overdrijft
Ik zeg altijd maar zo, de enige gewaardeerde klant is een nieuwe klant. Als je een extraatje krijgt heb je te lang te veel betaald.nielsz09 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:41:
Zojuist voor 1 jaar vastzetten 60 euro korting aangeboden gekregen.
Ik neem de nieuwe klanten niet mee, want die melden het toch bijna nooit. Je leest hier meestal alleen maar verlengingen en aangezien we het daar over hadden... I rest my case. Maar ik zal de volgende keer zo ontzettend zorgvuldig zijn dat zelfs daar geen kleine spijkertjes meer te halen vallen.RobertMe schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:17:
Of dat laatste, of het zijn nieuwe klanten of terugkeerders. Vooral die laatste lijken soms forse kortingen te krijgen als ze dat speciale nummer bellen? En ook die plempen het hier gewoon neer als "gebeld en aanbod X gekregen". Terwijl er nogal een verschil zit tussen verlengen vs nieuwe klant vs terugkeer.
Is het een optie om die vraag proactief aan ziggo te stellen ?Palomar schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:48:
Ik heb per 1 april mijn Ziggo abonnement opgezegd. De gehuurde wifi booster wil ik graag houden (zou nog 45 euro kosten). Weet iemand hoe snel Ziggo die kosten verrekent? Want ik heb inmiddels wel een eindfactuur ontvangen waar in ik die wifi booster niet terug zie. Als ze het zijn vergeten prima, maar zit er ook niet zo op te wachten om over een half jaar opeens nog een factuur te krijgen.
Dank je, leuke tip!Get!em schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:57:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie