Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:44:
[...]

Ik neem de nieuwe klanten niet mee, want die melden het toch bijna nooit. Je leest hier meestal alleen maar verlengingen en aangezien we het daar over hadden... I rest my case. Maar ik zal de volgende keer zo ontzettend zorgvuldig zijn dat zelfs daar geen kleine spijkertjes meer te halen vallen.
Het was een aanvulling, geen correctie ;)

De posts met de hoge kortingen valt naar mijn idee vaak niet uit op te maken of het een verlenging is, of een nieuw abonnement (evt met "terugkeerder" aanbieding). That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

DON PAPA

Tweaker-fan

Palomar schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:48:
Ik heb per 1 april mijn Ziggo abonnement opgezegd. De gehuurde wifi booster wil ik graag houden (zou nog 45 euro kosten). Weet iemand hoe snel Ziggo die kosten verrekent? Want ik heb inmiddels wel een eindfactuur ontvangen waar in ik die wifi booster niet terug zie. Als ze het zijn vergeten prima, maar zit er ook niet zo op te wachten om over een half jaar opeens nog een factuur te krijgen.
Hoelang heb je die in bruikleen gehad? Want als dat langer is dan 5 jaar, dan heb je grote kans dat je helemaal niks meer hoeft te betalen, aangezien Ziggo dan de apparatuur die in bruikleen is geweest heeft afgeschreven (zo stond het des tijds altijd op de Ziggo website beschreven)..

[ Voor 34% gewijzigd door DON PAPA op 01-05-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:00:
[...]

Het was een aanvulling, geen correctie ;)

De posts met de hoge kortingen valt naar mijn idee vaak niet uit op te maken of het een verlenging is, of een nieuw abonnement (evt met "terugkeerder" aanbieding). That's all.
De beste aanbieding krijg je door jezelf onder andere naam als nieuwe klant aan te melden. Dat is voor jezelf een verlenging, voor Ziggo een nieuwe klant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 06:09
CreativeS schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:44:
Ik neem de nieuwe klanten niet mee, want die melden het toch bijna nooit.
Ik ben een regelmatig terugkerende klant, en daarmee voor Ziggo ook een nieuwe klant met de bijbehorende voordelen.
Dat gaat probleemloos, op 1 dingetje na. Je krijgt bij iedere nieuwe bestelling weer een nieuw klantnummer. Je hebt de community nodig om dat nieuwe nummer aan je bestaande emailadres te koppelen. Dan kun je niet zelf want dan krijg je een foutmelding dat je emailadres al bestaat, dat moet een moderator eerst ontkoppelen.

Ik heb nooit begrepen waarom Ziggo nieuwe bestellingen meteen een nieuw klantnummer geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:34:
[...]

Ik ben een regelmatig terugkerende klant, en daarmee voor Ziggo ook een nieuwe klant met de bijbehorende voordelen.
Dat gaat probleemloos, op 1 dingetje na. Je krijgt bij iedere nieuwe bestelling weer een nieuw klantnummer. Je hebt de community nodig om dat nieuwe nummer aan je bestaande emailadres te koppelen. Dan kun je niet zelf want dan krijg je een foutmelding dat je emailadres al bestaat, dat moet een moderator eerst ontkoppelen.

Ik heb nooit begrepen waarom Ziggo nieuwe bestellingen meteen een nieuw klantnummer geeft?
Dan begrijp ik niet dat Ziggo jou toestaat om je oude mailadres opnieuw te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
W1ck1e schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:37:
Dan begrijp ik niet dat Ziggo jou toestaat om je oude mailadres opnieuw te gebruiken.
Misschien had ik er even bij moeten zeggen dat het niet om een @ziggo.nl adres gaat, ik heb een email adres bij een onafhankelijke mailhoster. Dat dus altijd hetzelfde blijft, ook als je wisselt van provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:43:
[...]

Misschien had ik er even bij moeten zeggen dat het niet om een @ziggo.nl adres gaat, ik heb een email adres bij een onafhankelijke mailhoster. Dat dus altijd hetzelfde blijft, ook als je wisselt van provider.
Ja, dat had gescheeld. ;)
Dat het om het mailadres gaat dat ziggo van jou kent om mails naar te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

grun93 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:34:
[...]

Issue is hierbij wel dat je dus nooit meer je gegevens en facturen van je oude accounts kan terugvinden?
Ik begrijp ook niet waarom Ziggo niet gewoon het klantnummer gelijk houdt maar opnieuw actief zet.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danfoss schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Issue is hierbij wel dat je dus nooit meer je gegevens en facturen van je oude accounts kan terugvinden?
Ik begrijp ook niet waarom Ziggo niet gewoon het klantnummer gelijk houdt maar opnieuw actief zet.
Anderen willen juist dat ziggo die gegevens verwijderd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03:02
heel simpel, je bent een nieuwe klant.. dus nieuw klantnummer

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
giovanni2903 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:34:
heel simpel, je bent een nieuwe klant.. dus nieuw klantnummer
Eigenlijk meer een bestaande klant die een nieuwe bestelling plaatst, lijkt me. Aan de klantgegevens is niks veranderd, zelfde naam, zelfde adres, zelfde telefoonnummer, zelfde IBAN, enzovoort.

Ik ben heus niet de enige, soortgelijke meldingen komen meerdere malen per week voorbij op de community, en dat moet allemaal met de hand worden gecorrigeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DON PAPA schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:11:
[...]

Hoelang heb je die in bruikleen gehad? Want als dat langer is dan 5 jaar, dan heb je grote kans dat je helemaal niks meer hoeft te betalen, aangezien Ziggo dan de apparatuur die in bruikleen is geweest heeft afgeschreven (zo stond het des tijds altijd op de Ziggo website beschreven)..
Ruim 4 jaar, dus dat verklaart dan denk ik waarom ze er nog wel een bedrag voor berekenen.

En ik kan ze natuurlijk 'proactief' bellen, maar iets met slapende honden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:54:
[...]

Eigenlijk meer een bestaande klant die een nieuwe bestelling plaatst, lijkt me. Aan de klantgegevens is niks veranderd, zelfde naam, zelfde adres, zelfde telefoonnummer, zelfde IBAN, enzovoort.
Prima. Krijg je ook geen nieuwe klanten korting })

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:55:
[...]

....
En ik kan ze natuurlijk 'proactief' bellen, maar iets met slapende honden... ;)
Zou je "andersom" zelf accepteren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Palomar schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:55:
[...]
Ruim 4 jaar, dus dat verklaart dan denk ik waarom ze er nog wel een bedrag voor berekenen.
Dat zal dan nog maar een heel klein bedrag zijn, maar dat kun je zelf uitrekenen (1/5 van het genoemde bedrag). Maar wie weet hoor je helemaal niks meer 😉

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 01-05-2025 18:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:05:
[...]

15+ jaar klant geweest en nooit gebedeld om kortingen en ook nooit kortingen gekregen of op een of andere manier 'proactief' vanuit Ziggo benaderd om dezelfde prijs/kortingen als nieuw abonnees te krijgen. Dus ja, ik was ook een slaper. Voel me daarom totaal niet bezwaard als er aan hun kant iets over het hoofd wordt gezien in mijn voordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-05 16:00
W1ck1e schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:05:
[...]

Ziggo is geen liefdadigheidsinstelling toch? 7(8)7 Als ze je ergens kunnen naaien dan zullen ze dat zeker niet laten (inflatiecorrectie, nieuwe klantenkorting niet van toepassing op bestaande klanten, etc).

[ Voor 27% gewijzigd door zwaargeschapen op 01-05-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 00:33
Pfff verhuisd binnen hetzelfde dorp. Mijn abbo mee verhuisd (internet + tv). Heb mijn modem meegenomen, aangesloten zoals thuis: rood lampje... Modem reset, resultaat blijft hetzelfde: rood lampje... Mijn adres is al wel gewijzigd in mijn abbo zie ik op m'n Ziggo account. Hoe moeilijk kan het zijn..?

Als iemand nog tips heeft naast 15 min wachten en opnieuw proberen, en een reset via het pinnetje.. hou ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
SuperCrisz schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:58:
Pfff verhuisd binnen hetzelfde dorp. Mijn abbo mee verhuisd (internet + tv). Heb mijn modem meegenomen, aangesloten zoals thuis: rood lampje... Modem reset, resultaat blijft hetzelfde: rood lampje... Mijn adres is al wel gewijzigd in mijn abbo zie ik op m'n Ziggo account. Hoe moeilijk kan het zijn..?

Als iemand nog tips heeft naast 15 min wachten en opnieuw proberen, en een reset via het pinnetje.. hou ik me aanbevolen
Een verhuizing ~500 meter verderop heeft mij 2 monteurs gekost om te fixen, dus succes. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Volgens mij worden huizen weer actief afgesloten als er geen abonnement is afgenomen. Heb je wel TV via de kabel kan je controleren of je enig signaal hebt?

Je kan de dag dat je abonnement is ingegaan een monteur inboeken via Ziggo, proactief aansluiten doen ze niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
stormfly schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Volgens mij worden huizen weer actief afgesloten als er geen abonnement is afgenomen. Heb je wel TV via de kabel kan je controleren of je enig signaal hebt?

Je kan de dag dat je abonnement is ingegaan een monteur inboeken via Ziggo, proactief aansluiten doen ze niet helaas.
Tnx! Daar kan ik wat mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 19:24
zwaargeschapen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:42:
[...]

Ziggo is geen liefdadigheidsinstelling toch? 7(8)7 Als ze je ergens kunnen naaien dan zullen ze dat zeker niet laten (inflatiecorrectie, nieuwe klantenkorting niet van toepassing op bestaande klanten, etc).
Hoe is inflatiecorrectie / geen ‘Nieuwe’ klanten korting geven aan ‘bestaande’ klanten naaien? 8)7

Naait je baas je ook als je door inflatie een salarisverhoging krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zwaargeschapen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:42:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Ziggo is de enige provider die de prijzen voor iedereen laat stijgen met inflatiecorrectie. Een KPN en Odido doen dat alleen voor bestaande klanten en de prijs op de website blijft gewoon de oude. Dus als je verlengt of nieuwe klant bent betaal je weer het "oude" bedrag. DAT vind ik klanten naaien en doet Ziggo wel gewoon netjes vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:31:
Hoe is inflatiecorrectie / geen ‘Nieuwe’ klanten korting geven aan ‘bestaande’ klanten naaien? 8)7

Naait je baas je ook als je door inflatie een salarisverhoging krijgt?
Nou, even nuanceren... ze grijpen natuurlijk wel elk moment aan om maar te kunnen verhogen. Gelukkig nog niet zo erg als de energiemaatschappijen en ja, het zijn geen filantropische instellingen, maar tegenwoordig zijn de verkeerde mensen het belangrijkst voor een bedrijf. Allemaal leuk, inflatiecorrectie, et cetera... maar er zijn ook mensen die helemaal nergens van kunnen profiteren (zoals velen wel kunnen, die gaan zelfs minder werken om hun toeslagen maar te kunnen behouden). Ik heb meer medelijden met mensen die fulltime werken - zonder toeslagen en grote loonsverhogingen - om de eindjes aan elkaar te knopen, dan mensen die de hele dag thuiszitten - of lager betaald werk doen - en overal door het rijk wel voor gecompenseerd worden. Tegenwoordig begint het bij modaal ook al te wringen hè? Maar goed, dit is niet de plek, maar jij gaf de voorzet.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 02-05-2025 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:40:
[...]
Dus als je verlengt of nieuwe klant bent betaal je weer het "oude" bedrag. DAT vind ik klanten naaien en doet Ziggo wel gewoon netjes vind ik.
Dit snap ik niet echt, ik zit nu voor het derde jaar (3x contract verlenging) bij Odido, en betaal nog steeds gemiddeld €30 per maand, waarom zou ik mij daardoor genaaid moeten voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:15:
[...]

Dit snap ik niet echt, ik zit nu voor het derde jaar (3x contract verlenging) bij Odido, en betaal nog steeds gemiddeld €30 per maand, waarom zou ik mij daardoor genaaid moeten voelen?
Omdat als je niets doet je elke jaar een verhoging krijgt. En dat doet Ziggo niet, daar betaal je niet na 3 jaar 3 x een inflatiecorrectie tov nieuwe klanten of klanten die verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bestaande klanten die hun contract laten doorlopen en dus niet actief verlengen krijgen de inflatiecorrectie aan hun broek. Zij worden genaaid, jij niet want jij verlengt je contract. Tenminste zo begrijp ik @jongetje

Even terug naar ziggo:

in maart werden de snelheden verhoogd voor de lopende contracten, vervolgens kwamen er nieuwe producten: "wifi*", met lagere prijzen voor de oude snelheden.

Ik verwacht voor beide groepen eigenlijk geen prijsverhoging.
niet voor de nieuwe contracten, want die zijn nog te nieuw
niet voor de oude want er is al verschil in hun nadeel

misschien wel voor de nieuwe producten als ze daar alleen de upload verhogen/verdubbelen.

als ik het gemiddelde bericht over upload- en downloadsnelheid mag geloven zou dat bijdragen aan de transitie van klanten van de oude naar de nieuwe producten, waarvan ik denk dat ziggo dat zou willen.

maar goed in 2023 & 2024 was de prijsverhoging per 1 juli. dus het kan toch nog gebeuren. of daarna.

[ Voor 43% gewijzigd door W1ck1e op 02-05-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:22:
[...]
Omdat als je niets doet je elke jaar een verhoging krijgt.
Ja maar dan hou je ook de optie om wanneer je maar wilt te kunnen opzeggen, dat hebben de mensen die elk jaar verlengen niet. En iedereen weet volgens mij inmiddels wel dat als je elk jaar even belt, dat je dan een korting kan krijgen als je weer een nieuw jaarcontract neemt.

Maar deed Ziggo toen niet hetzelfde met Giga naar Elite ofzo, waar toen ook alle slapende klanten van het Giga abonnement €4 meer betaalde dan bij het Elite abonnement met precies dezelfde snelheden, terwijl alle oplettende klanten het gewoon gratis konden laten omzetten?

[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 02-05-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
CreativeS schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:42:
[...]

Nou, even nuanceren... ze grijpen natuurlijk wel elk moment aan om maar te kunnen verhogen. Gelukkig nog niet zo erg als de energiemaatschappijen en ja, het zijn geen filantropische instellingen, maar tegenwoordig zijn de verkeerde mensen het belangrijkst voor een bedrijf. Allemaal leuk, inflatiecorrectie, et cetera... maar er zijn ook mensen die helemaal nergens van kunnen profiteren (zoals velen wel kunnen, die gaan zelfs minder werken om hun toeslagen maar te kunnen behouden). Ik heb meer medelijden met mensen die fulltime werken - zonder toeslagen en grote loonsverhogingen - om de eindjes aan elkaar te knopen, dan mensen die de hele dag thuiszitten - of lager betaald werk doen - en overal door het rijk wel voor gecompenseerd worden. Tegenwoordig begint het bij modaal ook al te wringen hè? Maar goed, dit is niet de plek, maar jij gaf de voorzet.
Ik weet niet hoe ik je een voorzet gaf om te beginnen over het besteedbaar inkomen van Nederland. Maar ik zeg ook niet dat Ziggo heiliger is dan de paus, alleen de redenen die aangegeven worden vind ik nergens op slaan. Inflatiecorrectie ondanks dat het vervelend is bestaat gewoon, daar is Ziggo niet imuun voor, of de percentages kloppen is voor ons heel lastig in te schatten maar over de gehele linie zijn prijzen flink maar dan ook flink gestegen, bij providers praten we dan over 10/15% in de afgelopen 5 jaar(?). Maar je kan niet stellen dat we genaaid worden door inflatiecorrectie. Dat is te algemeen.
[...]

Je wordt genaaid omdat je een groep aanpakt en daarmee de bestaande prijzen hetzelfde laat. Je zou dus kunnen stelen dat ze helemaal geen last hebben van inflatie want waarom hebben bestaande klanten dit dan wel en nieuwe klanten niet? Of je zou kunnen zeggen ze laten een groep opdraaien voor de kosten om zo nog wel nieuwe klanten binnen te kunnen harken en die daarna te pakken.

Dat jij een olifantenpaadje hebt gevonden om er onderuit te komen zegt niks over de manier van bedrijfvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Laatst online: 28-05 11:09
stormfly schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Dit klopt niet helaas. Bij een verhuizing of nieuwe klant wordt er automatisch een ticket voor aansluiten aangemaakt, je wordt normaliter enkele dagen voor de startdatum aangesloten buiten.

Maarrrrr: als jouw nieuwe adres als 'aangesloten' in het systeem staat, wordt er geen ticket aangemaakt.

Mijn vermoeden is dat je of niet aangesloten bent, of kabelschade of slechte/kapotte huisaansluiting hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
jongetje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:40:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Ziggo is de enige provider die de prijzen voor iedereen laat stijgen met inflatiecorrectie. Een KPN en Odido doen dat alleen voor bestaande klanten en de prijs op de website blijft gewoon de oude. Dus als je verlengt of nieuwe klant bent betaal je weer het "oude" bedrag. DAT vind ik klanten naaien en doet Ziggo wel gewoon netjes vind ik.
Mijn provider(tje) (Netrebel) doet dit toch nog iets beter. Ik heb in de ruim 5 jaar nog nooit een prijsverhoging gehad. Ik betaal vanaf het begin 37,50 en nieuwe klanten betalen nu 39,-

Maar ik geef toe dat deze provider niet voor iedereen geschikt is (ze leveren alleen een 1Gb internet aansluiting, verder helemaal niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:58:
Maar je kan niet stellen dat we genaaid worden door inflatiecorrectie. Dat is te algemeen.
Ach, binnenkort hebben ze weer een nieuwe vorm of reden uitgevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
CreativeS schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:01:
[...]

Ach, binnenkort hebben ze weer een nieuwe vorm of reden uitgevonden...
Dat ongetwijfeld, either way, als de prijzen stijgen kunnen ze het suikertaks, plastictaks of infaltiecorrectie noemen maar wij (de consument) betaald het uiteindelijk altijd. ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:58:
Of je zou kunnen zeggen ze laten een groep opdraaien voor de kosten om zo nog wel nieuwe klanten binnen te kunnen harken en die daarna te pakken.

Dat jij een olifantenpaadje hebt gevonden om er onderuit te komen zegt niks over de manier van bedrijfvoering.
Olifantenpaadje? Volgens mij weet iedereen inmiddels wel dat als je elk jaar even belt voor een nieuw jaarcontract je dan een bepaalde korting krijgt (zelfs mijn schoonouders van ver in de 80 bellen elk jaar even). En ik wil niet vervelend zijn, maar volgens mij geeft Odido de laagste verlening korting (4x €10) van alle providers, dat zegt volgens mij meer over de bedrijfsvoering van de andere providers die nog veel meer weggeven aan klanten die verlengen (wat betaald moet worden door de bestaande / slapende klanten). Je zou dus kunnen stelen dat deze providers helemaal geen last hebben van inflatie, maar zoveel mogelijk geld proberen binnen te harken, om de hoge kortingen te kunnen weggeven ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 02-05-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
DON PAPA schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:49:
[...]

Olifantenpaadje? Volgens mij weet iedereen inmiddels wel dat als je elk jaar even belt voor een nieuw jaarcontract je dan een bepaalde korting krijgt (zelfs mijn schoonouders van ver in de 80 bellen elk jaar even). En ik wil niet vervelend zijn, maar volgens mij geeft Odido de laagste verlening korting (4x €10) van alle providers, dat zegt volgens mij meer over de bedrijfsvoering van de andere providers die nog veel meer weggeven aan klanten die verlengen (wat betaald moet worden door de bestaande / slapende klanten).
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten he, dus dat Ziggo hogere (2x10 euro) verlengkortingen geeft of meer hoeft niet direct te zeggen dat de inflatie correctie die alleen bestaande klanten daarmee betere bedrijfsvoering is/moreel beter verkoiopbaar.

Dat laatste is het dus wmb niet, ze weten heus wel dat 50/75% van de klantbase bijna nooit belt of dat controleert dus gooien ze de verhoging alleen daarop. Als iedereen zoals jij het zegt elk jaar belt dan zou deze hele inflatiecorrectie niks opleveren dus die vlieger gaat niet op.

Je maakt er nu direct een strijdt van wie is de betere provider, maar het onderwerp hier was hoe ze omgaan met de inflatie correctie, of op iedereen of op enkel bestaande klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:55:
Dat laatste is het dus wmb niet, ze weten heus wel dat 50/75% van de klantbase bijna nooit belt of dat controleert dus gooien ze de verhoging alleen daarop. Als iedereen zoals jij het zegt elk jaar belt dan zou deze hele inflatiecorrectie niks opleveren dus die vlieger gaat niet op.
Zolang de korting niet net zo hard stijgt als de prijs door de inflatiecorrectie zal de inflatiecorrectie wel nut hebben ;) Als je elke jaar 6 maanden 10 euro korting krijgt maar de prijs elk jaar met 2 euro per maand stijgt dan zal Ziggo nog steeds 2 euro per maand meer er aan verdienen. Alleen als de korting ook elk jaar met 2 euro per maand stijgt heeft de inflatiecorrectie geen nut.

Daarnaast wel eens. Niet iedereen zal weten dat ze kunnen bellen om te verlengen. En ook van die wat het weten / gehoord hebben zal lang niet iedereen dat ook doen.

Nog los van dat Ziggo in maart dus bewust die snelheidsverhoging op de oude pakketten heeft gedaan om een week later met nieuwe goedkopere pakketten te komen. Die verhoging was puur "afleiding" van de goedkopere opties / "ja maar als ik over stap naar goedkopere dan verlies ik een deel van de downloadsnelheid", terwijl ze een week eerder dezelfde downloadsnelheid hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:55:
Je maakt er nu direct een strijdt van wie is de betere provider, maar het onderwerp hier was hoe ze omgaan met de inflatie correctie, of op iedereen of op enkel bestaande klanten.
Nee hoor ik maak er helemaal geen strijd van, er werdt gesteld dat klanten van kpn en Odido genaaid worden en Ziggo het wel netjes doet, en daar reageer ik op, dat ik mij helemaal niet genaaid voel door Odido.

Ik zou mij eerlijk gezegd eerder genaaid voelen als ik zie dat ik elk jaar meer moet gaan betalen door de inflatiecorrectie, terwijl de provider steeds grotere kortingen aan het weggeven is. Waar Odido duidelijk niet voor kiest, want die gaf eerder nog 6x €10 korting en nu nog maar 4x €10 korting bij verlening. En wie er ook belt, en wat voor abonnement je ook neemt, iedereen krijgt hetzelfde aanbod (zoals je kunt lezen in de Odido topic). En hier lees ik toch echt verschillende kortingen die gegeven worden door Ziggo bij klanten die bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03:02

een rood lampje betekend geen signaal, dus monteur laten komen om je kabel buiten aan te laten sluiten (en eventueel AOP vervangen ivm ouderdom)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
045Crew schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:59:
[...]

Dit klopt niet helaas. Bij een verhuizing of nieuwe klant wordt er automatisch een ticket voor aansluiten aangemaakt, je wordt normaliter enkele dagen voor de startdatum aangesloten buiten.

Maarrrrr: als jouw nieuwe adres als 'aangesloten' in het systeem staat, wordt er geen ticket aangemaakt.

Mijn vermoeden is dat je of niet aangesloten bent, of kabelschade of slechte/kapotte huisaansluiting hebt.
Er zijn diverse voorbeelden dat mensen een woning betrekken waar het signaal niet werkt. Dan zit er mogelijk een gat tussen theorie en praktijk, of er zijn veel defecte aansluitingen, dat kan ook 8)

Goed om te horen dat er wel een proces voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKSlTxIfHLTbHo3DWSOElRmhk_g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KuNwVmtXh2Ngw6PiEgyW6gWw.png?f=user_large

Wat is dit nou weer... Waarom kan je niet gewoon 400/40 kiezen. Een paar jaar terug was dat nog dikke prima, maar o.b.v. m² heb ik blijkbaar gigabit nodig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:15:
[Afbeelding]

Wat is dit nou weer... Waarom kan je niet gewoon 400/40 kiezen. Een paar jaar terug was dat nog dikke prima, maar o.b.v. m² heb ik blijkbaar gigabit nodig. 8)7
Ach, ze moeten toch wat verzinnen om 1 gigabit abo’s te verkopen? :)
Zonder gekheid, maar ze moeten niet de relatie leggen met het aantal wifi boosters dat je nog hebt/er bij krijgt (wat ze dus wel doen). Snelheid maakt natuurlijk niks uit wat betreft het oppervlakte. Je kunt ook een goedkoper abo nemen en dan een extra booster huren (of eigen apparatuur natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Señor Sjon Ziggo (en andere providers) adviseert alleen waar ze zelf het meeste aan verdienen. Waarom zouden ze een nog lager abonnement aanbieden waar minder marge op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Misschien heb je meer keuze wanneer je even belt.

Meteen na de introductie van de nieuwe namen kon ik niet kiezen voor Wifi middel, vorige week wel. Ik heb nu start xxl (500/40)

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 02-05-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De chaos is nog niet compleet bij Ziggo...

https://www.nu.nl/tech/63...0-klanten-vertrekken.html

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeveel komt over een jaar weer terug, want korting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:29:
[...]

Ik weet niet of het zo werkt, een klant winnen is lastiger dan kwijtraken. Bovendien hebben veel mensen dan geproefd aan glasvezel (latency en uploadsnelheid). En als die glasvezelboeren slim zijn, doen ze dus wel over een jaar een gunstig aanbod.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Ik weet niet of het zo werkt, een klant winnen is lastiger dan kwijtraken. ....
Dan heb ik mij die berichten van tweakers die elk jaar wisselen zeker ingebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
giovanni2903 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:05:
[...]

een rood lampje betekend geen signaal, dus monteur laten komen om je kabel buiten aan te laten sluiten (en eventueel AOP vervangen ivm ouderdom)
Wel vaag, gisteren deed mijn modem het op oude adres (dus modem vervangen lijkt me niet nodig) en de vorige bewoners hadden ook Ziggo. Maar goed, morgen komt de monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:34:
[...]

Dan heb ik mij die berichten van tweakers die elk jaar wisselen zeker ingebeeld.
Wat een toon.

Ik heb het niet over tweakers die wisselen, maar over die duizenden andere die minder zin hebben in die technische shit elk jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
W1ck1e schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:29:
[...]

Dan is het saldo negatief, want de overstappers van het jaar ervoor zijn dan niet teruggekomen. De 2 jarige abo's worden nu wel gepushed met 50% korting of een gratis TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chaos? Er gaan klanten weg. Dat betekend niet dat er chaos moet zijn. En het is ook niet gek dat er klanten weg gaan, want er is steeds meer concurrentie (/op steeds meer plekken concurrentie).
THE_BASE schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:36:
[...]

Wat een toon.

Ik heb het niet over tweakers die wisselen, maar over die duizenden andere die minder zin hebben in die technische shit elk jaar.
Die mensen die niet op technische shit zitten te wachten hebben dan ook geen reden om over te stappen op glasvezel. Want de dingen die je zelf noemt "Bovendien hebben veel mensen dan geproefd aan glasvezel (latency en uploadsnelheid", is natuurlijk gewoon technische shit.
En de prijs bij de concurrentie is echt niet altijd beter na introductie aanbiedingen. En die introductie aanbieding doet Ziggo op opnieuw als je weg bent (geweest).
Nog los van dat er toch ook wel zijn die bij glasvezel tot de conclusie komen dat ze eigenlijk toch wel waarde hechten aan de TV kwaliteit en ervaring van Ziggo. Terwijl internet "overal hetzelfde is" (als je nu.nl bezoekt ziet dat er niet beter uit over glasvezel dan over coax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eltjo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-05 10:08

Eltjo

Groninger in Fryslân

Ik heb het in twee stappen gedaan, eerst naar Wifi groot, toen die wijziging doorgevoerd was kon ik terug naar Wifi middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had negen maanden 50% korting (bij 1 jaar abo). Per huidige periode periode ga ik nu de volle mep betalen (72,50 euro). Net even gekeken, maar op dit moment kost bij abo 67 euro. Dinsdag even een belletje plegen.

Wat bedoelen ze overigens met het bedrag van 89,95 euro? Na 12 maanden wordt de prijs van het abo toch niet opeens verhoogd van 67 euro naar 89,95 euro?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbXTSeRO5-p8zzZk-BE55OxicKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VC7Nsyv5R4FPxcgVzAeorgO0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:24
meesje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:56:
Ik had negen maanden 50% korting (bij 1 jaar abo). Per huidige periode periode ga ik nu de volle mep betalen (72,50 euro). Net even gekeken, maar op dit moment kost bij abo 67 euro. Dinsdag even een belletje plegen.

Wat bedoelen ze overigens met het bedrag van 89,95 euro? Na 12 maanden wordt de prijs van het abo toch niet opeens verhoogd van 67 euro naar 89,95 euro?

[Afbeelding]
Wel als je dat sportpakket blijft aanhouden voor 22,95 per maand (krijg je 1 jaar cadeau dus daarna 22,95 per maand erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

[...]

Maar in hoeverre is dat representatief voor het algemene beeld dan?

nieuws: Ziggo wil vanaf eind volgend jaar 8Gbit/s-internet aanbieden

Welke noodzaak is er nog om bij Ziggo te zitten?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hv08 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:59:
[...]

Wel als je dat sportpakket blijft aanhouden voor 22,95 per maand (krijg je 1 jaar cadeau dus daarna 22,95 per maand erbij).
Oh wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht! Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat is echt een handjevol die dat doen. Ziggo verliest al 3 jaar lang elk kwartaal tussen de 30k en 40k klanten. Dus onderaan de streep loopt het langzaam leeg richting voornamelijk (goedkoper) glasvezel. Daarbij is Ziggo ook niet de goedkoopste provider.

Ze zijn van grootste provider ingehaald door KPN die na wat druk in de markt wel de noodzaak zag om het verglazen te versnellen.

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 02-05-2025 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:29:
Dus onderaan de streep loopt het langzaam leeg richting voornamelijk (goedkoper) glasvezel. Daarbij is Ziggo ook niet de goedkoopste provider.
Als je alleen internet afneemt en geen TV (decoders en andere meuk) is glasvezel een stuk goedkoper ja. Met TV is het toch allemaal om het even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:38:
[...]

Als je alleen internet afneemt en geen TV (decoders en andere meuk) is glasvezel een stuk goedkoper ja. Met TV is het toch allemaal om het even...
Als ik mijn abonnement pak van 400Mbps met tv en opnemen kost dat bij:
- Ziggo: 67euro
- KPN: 67,50 (hier 500Mbps gepakt)
- ODIDO: 57,40euro

Even geen welkomstkorting en combinatie korting meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik kom op €60 bij Odido met een mediabox erbij. Wel zo eerlijk, want die krijg je bij Ziggo ook.

Daarnaast krijg je bij Ziggo ook nog vaak een gratis streamingdienst erbij voor een jaar. Dat vind ik persoonlijk ook wel nice. Al ging 't hier natuurlijk om de prijs zonder kortingen etc.

[ Voor 51% gewijzigd door tiguan op 02-05-2025 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:50:
[...]

En als ik dat invul kom ik bij Odido op €65 uit (incl mediabox van €2,50).

Daarom altijd belangrijk om te vermelden over welk netwerk Odido levert, en bij mij zou dat over DFN zijn, en die schijnen relatief duur te zijn in de verhuur.

En bij Delta zelf is het €64,50 (maar wel 500/500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Om een nog eerlijker vergelijk te maken tussen KPN en Ziggo, kun je bij KPN nog 2,50 euro er bij optellen voor een wifi punt (deze zit er namelijk bij Ziggo ‘gratis’ bij). Los van wat hogere snelheid en flink hoge upload ontlopen KPN en Ziggo elkaar nu niet zo veel. Alles is afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. Heb je interesse in Europees voetbal, dan is Ziggo interessant met het Ziggo sport kanaal. Vind je een hoge upload heel belangrijk, dan ben je bij KPN beter uit. Dit allemaal los van aanbiedingen (verlengingen/nieuwe klant voordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe Ik heb een hoef geen mediabox. Mijn tv heeft gewoon een app. en de andere een googletv.

Bij kpn zitten er idd 2 decoders bij maar die moet je nemen, zonder wordt het niet goedkoper maar betaal je dus wel gewoon voor.

Ik zit via primevest (is nu van kpn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@meesje Ik hoef geen wifi punt, ik hoef geen sport. Leuk al die gratis pakketten maar daar wil ik niet voor betalen. Maar zit allemaal in de duurdere prijs verwerkt.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 02-05-2025 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:16:
@meesje Ik hoef geen wifi punt, ik hoef geen sport. Leuk al die gratis pakketten maar daar wil ik niet voor betalen. Maar zit allemaal in de duurdere prijs verwerkt.
Daarom zeg ik ook dat het afhankelijk is van persoonlijke voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:20:
Daarom zeg ik ook dat het afhankelijk is van persoonlijke voorkeuren.
Juist. Als ik alleen internet via glasvezel neem ben ik ook véél goedkoper uit dan wat we nu hebben. Maar goed... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:22:
[...]

Juist. Als ik alleen internet via glasvezel neem ben ik ook véél goedkoper uit dan wat we nu hebben. Maar goed... :X
Klopt. En dan ben je bij bv Odido goedkoop uit.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 02-05-2025 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:40:
Nog los van dat er toch ook wel zijn die bij glasvezel tot de conclusie komen dat ze eigenlijk toch wel waarde hechten aan de TV kwaliteit
Persoonlijk hecht ik ook heel veel aan mooie beeldkwaliteit, daarom kijk ik bijna alleen nog maar series en films via verschillende streamingdiensten in een mooie 4K beeldkwaliteit, en het liefst in Dolby Vision met Dolby Atmos. En het enkele praatprogramma dat wij nog wel op tv kijkken mag gerust wat minder van beeldkwaliteit zijn met NLZiet, en eerlijk gezegd valt dat bij zulke programma's ook niet eens op dat ze wat minder zijn van beeldkwaliteit dan bij Ziggo (als je het niet naast elkaar ziet). Dat is voor mij een iedergeval geen reden om terug te gaan van glasvezel naar Ziggo ;)

Net of mensen daar op zitten te wachten :? De meeste mensen die ik ken op glasvezel, hebben bijna allemaal het 1GB pakket verlaagd naar 400/400 of 200/200 (net bij welke provider ze zitten) omdat ze daar meer dan genoeg aan hebben.

Beetje vreemd ook, Ziggo zegt al jaren geen hogere uploadsnelheid te geven omdat het grootste deel van de klanten dit toch totaal niet nodig hebben, maar dan gaan ze wel de downloadsnelheid verhogen, waar ook de meeste mensen totaal geen behoefte aan hebben :?

Kat maakt rare sprongen....

[ Voor 35% gewijzigd door DON PAPA op 02-05-2025 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

DON PAPA schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:40:
[...]
Net of mensen daar op zitten te wachten :?
Nee, dat denk ik ook niet. Ik weet ook niet of Ziggo nog in de positie is om nieuwe en bestaande klanten een goed abonnement te bieden wat qua prijs en technische mogelijkheden goed aansluit bij hun wensen.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Net of mensen daar op zitten te wachten :? De meeste mensen die ik ken op glasvezel, hebben bijna allemaal het 1GB pakket verlaagd naar 400/400 of 200/200 (net bij welke provider ze zitten) omdat ze daar meer dan genoeg aan hebben.

Beetje vreemd ook, Ziggo zegt al jaren geen hogere uploadsnelheid te geven omdat het grootste deel van de klanten dit toch totaal niet nodig hebben, maar dan gaan ze wel de downloadsnelheid verhogen, waar ook de meeste mensen totaal geen behoefte aan hebben :?

Toen wij 3 jaar geleden nog bij KPN FTTH zaten hadden we inderdaad 200/200. Héérlijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grun93
Nee hoor, die bestaan en ik ben er een van. Heb het ook al zo vaak proberen uit te leggen. Het keyword hier is VERZADIGD, de internetboeren in NL opereren in een verzadigde markt. Iedereen heeft het product al, maakt niet uit wie je provider is: Ziggo, KPN, Odido enzovoort. Wat betekent dat een provider niet kan groeien want niemand koopt iets als hij bij de concurrent al hetzelfde product heeft.

Dus providers zoals Ziggo, KPN, Odido enzovoort kunnen niet groeien wat wel noodzakelijk is om op termijn te overleven. Dat is een economisch principe, stilstand betekent vroeg of laat een overname.
Nieuwe klanten zijn meer waard voor iedere provider omdat ze de huidige (lees: vorige) provider opzeggen. Bestaande klanten doen dat niet, die zijn er al. Vaak krijgen die uit coulance nog korting ook, en dan nog zijn ze ontevreden. Hoezo, ze hebben toch een contract getekend? Dan moet je niet zeuren als de provider je daaraan houdt. Bestaande klanten hebben recht oip 0 euro korting, wees blij met iedere aangeboden euro of stap anders over.

Het beste is ieder jaar over te stappen, dat scheelt je 200-400 euro op jaarbasis, meer dan welk verlengingsaanbod dan ook. Alleen maar omdat overstappers hun vorige provider opzeggen, dat kunnen bestaande klanten niet zeggen.
Laat de kabels van de coax of glasvezel gewoon liggen, over 12 maanden kom je terug en word je weer met open armen ontvangen. Technisch gezien stelt de wisseling niks voor, een ander wifi adres instellen op je phone, tablet en laptop. En natuurlijk de hardware inleveren bij de balie van de supermarkt waar je toch al heen ging voor de boodschappen. De verzendkosten zijn gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:57:
[...]
Technisch gezien stelt de wisseling niks voor, een ander wifi adres instellen op je phone, tablet en laptop.
Nee toch? Een gezin heeft al redelijk wat apparaten in huis die via wifi connectie maken. Je moet er toch niet aan denken als je elk jaar je camera’s, de deurbel, de vier iPads, iPhones, HomePods, etc. allemaal opnieuw moet instellen.
Verzin gewoon een goed SSID+wachtwoord en hergebruik deze elk jaar door dit te wijzigen in het modem van je provider. Natuurlijk kun je ook je eigen netwerk apparatuur gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot

Dat moet ook wel iets genuanceerd worden he, Tweakers kopt met deze titel want dat bekt lekker of is wat hun betreft het grootste punt. Maar het is slechts 1 bullet van een 11 bullet plan wat ze willen gaan uitvoeren om uit een negatieve spiraal te komen. Ze willen o.a. op prijs gaan concurreren/efficientere bedrijfsvoering doen en op netwerk gebied willen ze idd snel overstappen naar Docsis 4.0.

Zou dus niet zo focussen op 1 punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:04:
Ze willen o.a. op prijs gaan concurreren
Dat zou fijn zijn, want dat zal dan ook invloed gaan hebben op de prijzen van de andere providers :)
efficientere bedrijfsvoering doen
Dat is altijd goed om te doen, als het maar niet ten kosten van de service gaat...
op netwerk gebied willen ze idd snel overstappen naar Docsis 4.0
Geen idee welke voordelen dat allemaal gaat geven, maar als het alleen is om hogere download snelheden te kunnen bieden, dan denk ik dat het geld verspilling zal zijn, want persoonlijk denk ik dat er maar heel weinig mensen zitten te springen om zulke hoge download snelheden te nemen.

Het zal mij benieuwen of al die mooie voornemens het tij gaat laten keren voor Ziggo, maar dat gaan we vanzelf wel zien de komende jaren 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
DON PAPA schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 23:13:
[...]

Dat zou fijn zijn, want dat zal dan ook invloed gaan hebben op de prijzen van de andere providers :)

[...]

Dat is altijd goed om te doen, als het maar niet ten kosten van de service gaat...

[...]

Geen idee welke voordelen dat allemaal gaat geven, maar als het alleen is om hogere download snelheden te kunnen bieden, dan denk ik dat het geld verspilling zal zijn, want persoonlijk denk ik dat er maar heel weinig mensen zitten te springen om zulke hoge download snelheden te nemen.

Het zal mij benieuwen of al die mooie voornemens het tij gaat laten keren voor Ziggo, maar dat gaan we vanzelf wel zien de komende jaren 😉
Ik ook niet, maar kan me ook niet voorstellen dat Ziggo straks 8Gbps down en 100mbt upload gaan bieden. De upload zal dan ongetwijfeld ook stijgen, maar met hoeveel… Verder zal vooral voor de marketing zijn om te laten zien dat coax mee kan gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Een paar weken geleden heb ik geprobeerd een abbo bij Ziggo aan te schaffen, omdat ik de beeldkwaliteit van de coax beter vind. Coax kabel ligt al richting de tv, alleen maar even weer bestellen en aansluiten zou je zeggen.

Helaas leveren ze tegenwoordig alleen een next mini, dat laatste stukje naar de tv is geen coax en de mediabox next waar dat wel op kan, leveren ze niet meer. Dan hoef ik hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aljooge schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:56:
Een paar weken geleden heb ik geprobeerd een abbo bij Ziggo aan te schaffen, omdat ik de beeldkwaliteit van de coax beter vind. Coax kabel ligt al richting de tv, alleen maar even weer bestellen en aansluiten zou je zeggen.

Helaas leveren ze tegenwoordig alleen een next mini, dat laatste stukje naar de tv is geen coax en de mediabox next waar dat wel op kan, leveren ze niet meer. Dan hoef ik hem niet.
Het laatste stukje van next naar de tv is hdmi ;)
Maar inderdaad jammer dat de grote next niet meer geleverd wordt.
Ook vanwege de optisch uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als je een geschikte tv hebt kun je nog altijd in plaats van een mini een ci+-module gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-05 21:31

Ja heerlijk weg met de coax en met de huidige tijd , heb je toch vaak een andere manier via bijv soundbar om dingen aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:24:
[...]

Als je een geschikte tv hebt kun je nog altijd in plaats van een mini een ci+-module gebruiken.
De mini is "gratis", de module kost extra (als je geen eigen kaartje hebt en/of een module moet kopen/huren)
Maar dan heb je volgens mij niet de combinatie/integratie van live en "on demand" kijken, wat je bij de next wel hebt. Of kan de ziggo app ook op de tv geïnstalleerd worden waardoor dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
Wanneer je op de tweedehands markt een mediabox next koopt, zou je hiermee de next mini kunnen vervangen, of zitten alle abonnementsinstellingen ingeprogrammeerd zodat dat niet gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-05 21:31
aljooge schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:56:
Wanneer je op de tweedehands markt een mediabox next koopt, zou je hiermee de next mini kunnen vervangen, of zitten alle abonnementsinstellingen ingeprogrammeerd zodat dat niet gaat?
Alleen boxen afkomstig van Ziggo zelf werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
W1ck1e schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:36:
Maar dan heb je volgens mij niet de combinatie/integratie van live en "on demand" kijken, wat je bij de next wel hebt. Of kan de ziggo app ook op de tv geïnstalleerd worden waardoor dat wel werkt.
Het leek me dat het vooral om de kwaliteit van live kijken ging aangezien de mini een struikelblok is, on-demand op de gewone next gaat immers ook over het internet. Je kunt natuurlijk de mini gebruiken voor on-demand en een module voor live (en eventueel wat opnames).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:06:
[...]

Het leek me dat het vooral om de kwaliteit van live kijken ging aangezien de mini een struikelblok is, on-demand op de gewone next gaat immers ook over het internet. Je kunt natuurlijk de mini gebruiken voor on-demand en een module voor live (en eventueel wat opnames).
Ik verwacht ook dat er kwaliteitsverschil is bij live kijken tussen coax en internet. Maar als ik terugkijk (dus via internet) zie ik niet veel verschil. Live kijken over coax en terug over internet met 2 apparaten lijkt mij niet gebruikersvriendelijk. Opnames via de next zijn volgens mij nooit over coax maar altijd via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
W1ck1e schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:12:
[...]

Ik verwacht ook dat er kwaliteitsverschil is bij live kijken tussen coax en internet. Maar als ik terugkijk (dus via internet) zie ik niet veel verschil. Live kijken over coax en terug over internet met 2 apparaten lijkt mij niet gebruikersvriendelijk. Opnames via de next zijn volgens mij nooit over coax maar altijd via internet.
Het gaat mij om de kwaliteit van de sportwedstrijden. Misschien dat ik me vergis en dat de huidige stand van de techniek meevalt, maar die bewegende beelden heb ik over de coax mooier gevonden, de bal is rond en scherp.
hcQd schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:06:
[...]

Ik heb geen tv waar een CI+ module in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aljooge schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:19:

Het gaat mij om de kwaliteit van de sportwedstrijden. Misschien dat ik me vergis en dat de huidige stand van de techniek meevalt, maar die bewegende beelden heb ik over de coax mooier gevonden, de bal is rond en scherp.

...
Zodra je niet live kijkt (dus er niet op tijd bij bent) komt ook bij de grote next het beeld via internet binnen. Hoe vaak kijk je de wedstrijden live ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
W1ck1e schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:27:
[...]

Zodra je niet live kijkt (dus er niet op tijd bij bent) komt ook bij de grote next het beeld via internet binnen. Hoe vaak kijk je de wedstrijden live ?
Voornamelijk bij sportwedstrijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aljooge schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:19:
[...]
[...]

Ik heb geen tv waar een CI+ module in gaat.
Dan kun je ook een decoder via marktplaats kopen waar je de smartcard (van de CI+ kaart, die moet je daar dan uit halen) in steekt. Ik heb er laatst 1 bij de kringloop gebracht...

Verder is coax geen manier van kwaliteit bepalen, dat zijn ook gewoon digitale streams. Sterker nog, als je echt de beste kwaliteit wilt moet je naar KPN glas TV. Die levert als enige provider de streams 1 op 1 door vanuit de mediagateway.

Met de Next krijg je ook gewoon de ip-streams (zoals bij de nextmini) als je 1 seconde op pauze hebt gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
jongetje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:39:
Dan kun je ook een decoder via marktplaats kopen waar je de smartcard (van de CI+ kaart, die moet je daar dan uit halen) in steekt. Ik heb er laatst 1 bij de kringloop gebracht....
Als je een Nagravision-kaart krijgt kan dat niet. Ik weet niet wat er tegenwoordig wordt geleverd, vroeger was het Nagravision bij oud-UPC, Irdeto bij oud-Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:39:
...
Verder is coax geen manier van kwaliteit bepalen, dat zijn ook gewoon digitale streams.
...
Is de bandbreedte voor een zender over coax niet groter dan over internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:08:
[...]

Dat kan je niet 1:1 met elkaar vergelijken volgens mij gebruikt de NEXT Mini h.265 een hele efficiënte codec waardoor de bandbreedte lager is dan bij h.264 maar waarbij je wel een betere beeldkwaliteit hebt.

Als je de codec's niet meeneemt in de analyse dan is bandbreedte niet meer 1:1 te vergelijken door alle ontwikkelingen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:08:
[...]

Het punt is dat coax vs IP niet het verschil maakt. In beide gevallen krijg je een H.264 stream geleverd etc. Alleen kiest Ziggo er inderdaad voor om een hogere bitrate te gebruiken bij DVB-C. Maar niks houdt ze tegen om exact dezelfde stream over IPTV te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Als je tv dvb-c ondersteund heb je helemaal niets nodig.
Ziggo levert een heleboel (niet allemaal) kanalen gewoon over dvb-c, je hebt dan zelfs voldoende aan een internet abbo zonder tv want die dvb-c kanalen leveren ze altijd.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:24:
[...]

Het punt is dat coax vs IP niet het verschil maakt. In beide gevallen krijg je een H.264 stream geleverd etc. Alleen kiest Ziggo er inderdaad voor om een hogere bitrate te gebruiken bij DVB-C. Maar niks houdt ze tegen om exact dezelfde stream over IPTV te leveren.
volgens mij:
over IPTV krijgt elke afnemer zijn eigen stream, over COAX kijken de afnemers allemaal naar dezelfde stream.
Dus IPTV "kost meer data voor ziggo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben(V) schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:34:
Als je tv dvb-c ondersteund heb je helemaal niets nodig.
Ziggo levert een heleboel (niet allemaal) kanalen gewoon over dvb-c, je hebt dan zelfs voldoende aan een internet abbo zonder tv want die dvb-c kanalen leveren ze altijd.
Onversleuteld zijn er wel een aantal kanalen maar in SD (RTL & Talpa (SBS/Net5/Veronica)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Nee hoor alles is gewoon HD
SD is al minimaal 2 jaar uitgefaseerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Ben(V) op 03-05-2025 10:44 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:35:
[...]

volgens mij:
over IPTV krijgt elke afnemer zijn eigen stream, over COAX kijken de afnemers allemaal naar dezelfde stream.
Dus IPTV "kost meer data voor ziggo"
Ja en? :p Het punt is dat coax niet per definitie een betere kwaliteit geeft. Ze kunnen gewoon over DVB-C en IPTV een identieke stream afleveren. Dat Ziggo er voor kiest om over DVB-C een betere stream te leveren is dus gewoon een keuze.

En zoals @stormfly ook al terecht aangeeft gebruiken ze voor de Next Mini een andere codec (h.265), die met een lagere bitrate wel dezelfde kwaliteit kan bieden als h.264 die ze op DVB-C gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb nu ook de nadelen gezien van eigen modem waardoor lijntesten helaas niet werken en als je oude modem kwijt bent en nieuw modem kan alleen via een monteur waardoor dit één week gaat duren, erg jammer. Is er nog een manier om een ander (tijdelijk) Ziggo modem alsnog te activeren (zoals vroeger met doorgeven van CM Mac adres) zodat in ieder geval een lijntest uitgevoerd kan worden?

Offtopic:
Fijn die elektricien met zoveel ervaring en dat er de garantie wordt gegeven dat het signaal even goed of zelfs beter gaat worden als met een verbouwing de coaxkabel wordt verlengd met de "groene" kabel en dat er UTP wordt doorgetrokken (CAT5e) en als je dan alles gaat aansluiten is je Internetverbinding dramatisch en van alle aangelegde UTP wandpunten doen deze allemaal niet (of blijft maar één uur online en dan kan je zwaaien naar je verbinding, of als er PoE overheen gaat, dan is de verbinding niet hoger dan fast (knipperend) ethernet). Nu hoop ik dat de Ziggo monteur de verbinding weer werkend gaat krijgen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:47:
...
En zoals @stormfly ook al terecht aangeeft gebruiken ze voor de Next Mini een andere codec (h.265), die met een lagere bitrate wel dezelfde kwaliteit kan bieden als h.264 die ze op DVB-C gebruiken.
Jij schreef toch
Het punt is dat coax vs IP niet het verschil maakt. In beide gevallen krijg je een H.264 stream geleverd etc
Of bedoel je h.265 voor de next mini, en H.264 voor de grote next (coax EN ip) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Jij schreef toch
[...]

Of bedoel je h.265 voor de next mini, en H.264 voor de grote next (coax EN ip) ?
Geen idee, ik dacht dat de Next Mini nog h.264 deed, maar de post van stormfly herinnerde mij er inderdaad aan dat in ieder geval de Next Mini & Ziggo Go TV h.265 doen.

De Next vereist denk ik nog steeds een coax kabel voor live TV? Heb er zelf geen (ook geen Next Mini trouwens).
Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie