Ik vermoed van wel. Maar ik ga dat niet testen.RobertMe schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:54:
...
De Next vereist denk ik nog steeds een coax kabel voor live TV?
...
Nee, was het maar zo'n feest.Ben(V) schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:44:
Nee hoor alles is gewoon HD
SD is al minimaal 2 jaar uitgefaseerd.
Ongecodeerd DVB-C zijn de commerciële zenders SD.
Ik heb en de gewone Next en ook de Next V2 oftewel de Mini. Merk niet echt verschil of ik nu lineaire TV kijk via de Coax of via de stream versie op de Mini.
Ook bij terug kijken is er amper verschil in de beeld kwaliteit.
Via mijn TV+ decoder, van KPN is het net iets scherper te bekijken om mijn 77er OLED.
Die hebben dan ook de directe doorgifte van de Media Highway zoals het gedistribueerd word.
Via mijn TV+ decoder, van KPN is het net iets scherper te bekijken om mijn 77er OLED.
Die hebben dan ook de directe doorgifte van de Media Highway zoals het gedistribueerd word.
Voor live TV heeft de Next inderdaad nog een coax nodig, maar sportwedstrijden zien er op de Next zoveel beter uit dan op de Next Mini en de nieuwe Next Mini V1+. De Next Mini V1+ heeft betere codecs, maar het is nog steeds belabberd bij live wedstrijden. Voor opnames en de andere interactieve dingen gebruikt men IPTV, maar de bitrate van dit op de Next hoger dan op de Mini en Mini V1+. Ja, andere codecs, maar dat betekent niet dat de kwaliteit gelijk of beter is.W1ck1e schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:58:
Ik vermoed van wel. Maar ik ga dat niet testen.
[ Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 03-05-2025 13:37 ]
De één ziet wat scherper dan de ander. Ik heb ze alle drie in gebruik gehad (Next, Next Mini en Next Mini V1+) en heb elke keer na een aantal weken weer keurig de gewone Next neergezet. Niets kan dat beeld evenaren. Ik vind overigens het beeld van de KPN TV+ decoder weer minder. Ja, mijn vader gebruikt 'm op 55". En ja, ik ben geen fanboy van Ziggodinandus schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:51:
Ik heb en de gewone Next en ook de Next V2 oftewel de Mini. Merk niet echt verschil of ik nu lineaire TV kijk via de Coax of via de stream versie op de Mini.
Ik zou graag overstappen van Ziggo naar Delta want die biedt voor (veel) minder per maand (en dat voor twee jaar lang) ook nog veel sneller internet. Maar ja, die TV kwaliteit, daar lees ik nogal wat negatieve verhalen over in vergelijking met coax via Ziggo. Ik heb momenteel drie smart cards in gebruik; geen maandelijkse kosten want ooit aangeschaft. Als ik (al dan niet tijdelijk) bij Ziggo wegga, kunnen zij dan de registratie van mijn smart cards bij hen verwijderen zodat ik er op een later moment ook geen gebruik meer van kan maken?
Als ik de berichten over de ziggo smart cards lees ben ik bang dat je ze permanent kwijt raakt.Miersel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:49:
Ik zou graag overstappen van Ziggo naar Delta want die biedt voor (veel) minder per maand (en dat voor twee jaar lang) ook nog veel sneller internet. Maar ja, die TV kwaliteit, daar lees ik nogal wat negatieve verhalen over in vergelijking met coax via Ziggo. Ik heb momenteel drie smart cards in gebruik; geen maandelijkse kosten want ooit aangeschaft. Als ik (al dan niet tijdelijk) bij Ziggo wegga, kunnen zij dan de registratie van mijn smart cards bij hen verwijderen zodat ik er op een later moment ook geen gebruik meer van kan maken?
Je roept maar wat.Chris.nl schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:06:
[...]
Nee, was het maar zo'n feest.
Ongecodeerd DVB-C zijn de commerciële zenders SD.
Ook alle commerciële zenders zijn ook in HD.
Ik kijk enkel via dvb-c en alles is echt in HD en niet in SD.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Wat je zegt slaat meer op jou dan op mij. Als je niet via een Ci+ kaart kijkt zijn de ongecodeerde commerciële zenders in SD (hoewel het er prima uitziet).Ben(V) schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:05:
[...]
Je roept maar wat.
Ook alle commerciële zenders zijn ook in HD.
Ik kijk enkel via dvb-c en alles is echt in HD en niet in SD.
Dit overzicht is lichtelijk verouderd, maar nog steeds relevant. Dat jou ogen slecht zijn of je niet in staat bent te achterhalen of een kanaal 1080i of 576i is, maakt iemand die het wél weet/checkt geen fantast.
Jij hebt alleen google kennis denk ik.
Dat overzicht is echt verouderd.
Er is geen enkele zender meer die SD is.
Alles is inmiddels omgezet.
Ziggo heeft een tijd zenders in zowel SD als HD uitgezonden, maar de SD kanalen hebben ze inmiddels allemaal eraf gehaald.
Dat zijn niet enkel mijn ogen maar mijn TV zegt dat ook.
Ziggo heeft een tijd zenders in zowel SD als HD uitgezonden, maar de SD kanalen hebben ze inmiddels allemaal eraf gehaald.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik kijk zelf ongecodeerd via DVB-C en ben in staat de kwaliteit per zender te achterhalen. Het hierboven gelinkte overzicht heb ik zelf gemaakt. Zojuist nog gecheckt, ik ervaar niet de behoefte nu foto's ter bewijs te uploaden.Ben(V) schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:28:
Naast je volharding van misinformatie bezig je een denigrerende toon. Ik zal niet meer reageren maar factchecking aan medetweakers overlaten. Fijne dagen!
Als je ongecodeerd via DVB-C kijkt, dus zonder CI+-module, zijn de zenders van RTL (RTL 4, 5, 7, 8 en Z) en Talpa (SBS6, Veronica, Net5) nog steeds louter in SD te ontvangen.Ben(V) schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:28:
Tja toch zelf maar even gegoogled en ziehier het resultaat.
Bijna alles is gewoon in HD, alleen het Belgisch KETNET niet.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Mijn ogen en mijn tv zijn blijkbaar toch in orde.
Die zelfgekochte kaarten kan je in de kliko gooien.Miersel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:49:
Dan TV... Ja, we hebben Delta Fiber in de meterkast, 150, 500, 1000, 4000 en 8000Mb/s...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uF1Ox5vSf21bG4EOIwd5VOrB.jpg?f=user_large)
150/150 is ruim voldoende, maar dan nemen we 500/500. Lekker voor de incidentele UHD REMUX van max 100GB. Maar ja... die TV van Delta is... een heel stuk minder dan Ziggo en de prijs is een stuk duurder als je hetzelfde als bij Ziggo wil met al die losse zenderpakketten à la KPN. Ja, je kunt altijd Delta Unlimited Entertainment nemen, maar dan zie je toch weer dat ze veel buitenlandse zenders (vnl Duits weer in SD hebben).
[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 03-05-2025 15:02 ]
Mijn schoonmoeder heeft in het verzorgingstehuis alle zenders in HD (op Ketnet na) hoor... Ziggo Kabel TV zonder CI+. Ziggo Sport, BBC, et cetera... alleen jammer dat zo tegen de Duitse grens wat Duitse zenders ontbreken (RTL, SAT, et cetera).TexMex schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:38:
Als je ongecodeerd via DVB-C kijkt, dus zonder CI+-module, zijn de zenders van RTL (RTL 4, 5, 7, 8 en Z) en Talpa (SBS6, Veronica, Net5) nog steeds louter in SD te ontvangen.
Net gecheckt, en op RTL4 geeft de TV in de info balk netjes "576i" aan. Dus nee, het is niet al 2 jaar alles in HD.Ben(V) schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:44:
Nee hoor alles is gewoon HD
SD is al minimaal 2 jaar uitgefaseerd.
Netwerk id 4444 overigens. Wat de officiële manier is om zonder CI+ te kijken. Mogelijk dat ze op 5555 wel werken zonder CI+? En dan dus in HD zijn omdat ze met een betaalt TV pakket wel HD zijn.
Maar het zal me verder ook weinig deren, gezien ik via de Ziggo Go TV app kijk met een KabelTV abo bovenop internet only. En Go TV is wel gewoon FHD.
Nee, ook niet. Die zijn nog altijd gecodeerd. Net nog even gecontroleerd.RobertMe schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 15:12:
[...]
Net gecheckt, en op RTL4 geeft de TV in de info balk netjes "576i" aan. Dus nee, het is niet al 2 jaar alles in HD.
Netwerk id 4444 overigens. Wat de officiële manier is om zonder CI+ te kijken. Mogelijk dat ze op 5555 wel werken zonder CI+?
Overigens is júist Ketnet al wel weer enige tijd alleen in HD te ontvangen.
Hier is het trouwens ook gewoon heel simpel te controleren:
https://www.digitalbitrat...&liste=2&live=202&lang=en
De zenders in groen zijn ongecodeerd. Alle ongecodeerde zenders van RTL en Talpa (die in het groen dus) hebben een SD-resolutie van 720x576.
https://www.digitalbitrat...&liste=2&live=202&lang=en
De zenders in groen zijn ongecodeerd. Alle ongecodeerde zenders van RTL en Talpa (die in het groen dus) hebben een SD-resolutie van 720x576.
Je bedoelt als ik ben overgestapt?CreativeS schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:55:
[...]
Die zelfgekochte kaarten kan je in de kliko gooien.
Als ik nu de card eruithaal heb ik wel NL1/2/3 maar bv geen RTL 4. Hoe werkt dat bij anderen die zonder smartcard kijken?
Opnieuw de zenders scannen en netwerk id op 4444 zetten i.p.v. 5555.Miersel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:40:
[...]
Je bedoelt als ik ben overgestapt?
Als ik nu de card eruithaal heb ik wel NL1/2/3 maar bv geen RTL 4. Hoe werkt dat bij anderen die zonder smartcard kijken?
Ben(V) schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:51:
Tja toch zelf maar even gegoogled en ziehier het resultaat.
Stel dat ik na overstap van Ziggo naar een andere aanbieder mijn smartcard inderdaad kwijt ben.
Betekent dat als ik later terug zou gaan naar Ziggo ik ofwel (1) over internet moet gaan kijken met de next mini danwel (2) ik via coax kan kijken maar dan niet alle kanalen in HD kan zien?
Betekent dat als ik later terug zou gaan naar Ziggo ik ofwel (1) over internet moet gaan kijken met de next mini danwel (2) ik via coax kan kijken maar dan niet alle kanalen in HD kan zien?
De commerciële zenders zoals RTL en SBS zitten dubbel op de kabel. In SD te ontvangen zonder smartcard. En ook in HD. Daarvoor is wel een smartcard nodig.Miersel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:40:
[...]
Volgens mij zijn dat inderdaad de opties voor nieuwe klanten vandaag de dag.Miersel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:25:
Stel dat ik na overstap van Ziggo naar een andere aanbieder mijn smartcard inderdaad kwijt ben.
Of voor €2pm extra weer een Ci+ huren.Miersel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:25:
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus
Precies @Ben(V) het is echt SD als je zonder smart card kijkt. Op RTL zenders is het heel goed zichtbaar als je van 3 NPO naar 4 RTL zapt.
Daar waren ze toch mee gestopt of gaan ermee stoppen. Waar had ik dat gehoord, je link werkt dus bestellen lijkt OK te gaan.Chris.nl schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:57:
[...]
Of voor €2pm extra weer een Ci+ huren.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus
https://www.bright.nl/nie...-en-oude-decoders-af.html ?stormfly schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:59:
[...]
Daar waren ze toch mee gestopt of gaan ermee stoppen. Waar had ik dat gehoord, je link werkt dus bestellen lijkt OK te gaan.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja, dat vraag je toch? Als je gaat overstappen?Miersel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:40:
Nee hoor. Daar is geen sprake van. Alleen interactieve diensten zijn gestopt.stormfly schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:59:
[...]
Daar waren ze toch mee gestopt of gaan ermee stoppen. Waar had ik dat gehoord, je link werkt dus bestellen lijkt OK te gaan.
Ik wist niet zeker of je bedoelde dat ik ze nu al in de prullenbak kon gooien, omdat ze blijkbaar nu al niet persé meer nodig zijn.CreativeS schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:11:
[...]
Ja, dat vraag je toch? Als je gaat overstappen?
Als ze nu werken kun je ze blijven gebruiken, en "betaal je er ook voor" (lees: je hebt TV Start of hoger, en je kunt daardoor meer zenders en "alles" in HD ontvangen). Als je het TV pakket op zegt (of overstapt op "KabelTV", waarmee je alleen Ziggo Go toegang hebt maar geen Next / CI+ / smartcard) of dus helemaal opzegt worden de smartcards gedeactiveerd. En activeren van smartcards doet Ziggo al 10 jaar of zo niet meer. Vroeger kon je bv bij de MediaMarkt een CI+ module + (Ziggo) smartcard kopen, vervolgens bij Ziggo inloggen, serienr van de smartcard invullen en kijken maar. Maar smartcards worden al heel lang niet meer verkocht en iets minder lang niet meer geactiveerd (daarvoor was er dus ook een handel in tweedehands smartcards etc).Miersel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:19:
[...]
Ik wist niet zeker of je bedoelde dat ik ze nu al in de prullenbak kon gooien, omdat ze blijkbaar nu al niet persé meer nodig zijn.
Jay-B schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:12:
[...]
Nee hoor. Daar is geen sprake van. Alleen interactieve diensten zijn gestopt.
Inderdaad ik heb dat artikel verkeerd gelezen, mooi dan heeft @Miersel een oplossing voor als hij terug komt.
@hcQd 576i is niet echt HD kwaliteit, dat begint vanaf 720p en hoger.
@Ben(V) Dit is wat Ziggo er zelf van zegt op https://www.ziggo.nl/televisie/digitale-kabel-tv-en-radio
“Wat is Digitale Kabel TV?
Je ontvangt 50+ tv-zenders, inclusief regionale en één of meer lokale zenders in digitale beeldkwaliteit. Welke tv-zenders dat precies zijn, kun je zien in het tv-zenderoverzicht. Bovendien bekijk je NPO 1, 2, 3, Ziggo TV en Ziggo Sport standaard in HD-kwaliteit.”
En de rest dus in principe niet. Waarom “in principe”? Omdat de Nederlandse commerciële zenders inderdaad SD zijn. Maar de BBC is volgens mij wel HD, ook ongecodeerd - ik ben nu niet thuis dus kan dit niet checken.
Je ontvangt 50+ tv-zenders, inclusief regionale en één of meer lokale zenders in digitale beeldkwaliteit. Welke tv-zenders dat precies zijn, kun je zien in het tv-zenderoverzicht. Bovendien bekijk je NPO 1, 2, 3, Ziggo TV en Ziggo Sport standaard in HD-kwaliteit.”
En de rest dus in principe niet. Waarom “in principe”? Omdat de Nederlandse commerciële zenders inderdaad SD zijn. Maar de BBC is volgens mij wel HD, ook ongecodeerd - ik ben nu niet thuis dus kan dit niet checken.
Ik denk dat de tekst niet meer klopt, als ik elder kijk lees ik namelijk dit:Rallye schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:41:
@Ben(V) Dit is wat Ziggo er zelf van zegt op https://www.ziggo.nl/televisie/digitale-kabel-tv-en-radio
‘Kies je voor Kabel TV, dan haal je 50+ tv-zenders in scherpe beeldkwaliteit in huis. Het grootste deel van de zenders kijk je zelfs in HD-kwaliteit. En het fijne is: je hebt geen mediabox of afstandsbediening nodig. Kabel in je tv en het is gepiept. Ook kun je 50+ radiozenders ontvangen.’
Voor zover ik begrepen heb zijn inmiddels ook de meeste SD kanalen vervangen voor HD, maar ik heb geen CI+ dus wellicht kan iemand met een CI+ hier bevestiging geven.
Volgens mij zegt deze posting/foto (SBS6 576i) genoegSirMemeAlot schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:08:
Voor zover ik begrepen heb zijn inmiddels ook de meeste SD kanalen vervangen voor HD, maar ik heb geen CI+ dus wellicht kan iemand met een CI+ hier bevestiging geven.
hcQd in "[Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11"
Maar ik heb zelf ook maar even een coax kabel in de tv gestoken, en ondanks dat ik al 3 jaar weg ben bij Ziggo blijkt er nog wel signaal op de kabel te staan, met dit als resultaat...
1, 2, 3, in HD kwaliteit
:strip_exif()/f/image/JhAzNNgsvwgFGHVjzBvkOXul.jpg?f=fotoalbum_large)
En RTL en SBS6 is SD kwaliteit
:strip_exif()/f/image/YALNHA1T4b2swdajZ68kVkgK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CmJ9OollJUeHRaO1KpcxqWoX.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals @Chris.nl eerder ook al terecht had aangegeven aan @Ben(V).
Ik heb nu ook meteen even de beeldkwaliteit tussen NLZiet en Ziggo HD goed kunnen vergelijken, maar daar zit echt maar heel weinig verschil in (maar eerlijk is eerlijk wel in het voordeel van Ziggo), al denk ik dat weinig mensen het verschil zullen zien als je het niet naast elkaar kan vergelijken. Mijn voorkeur blijft dan ook uitgaan naar NLZiet zeker als ik kijk naar prijs/kwaliteit verhouding
[ Voor 73% gewijzigd door DON PAPA op 04-05-2025 13:01 ]
Waar is dit een beeld van ?
Ik herken dit niet.
Niet van de next, niet van de ziggo app.
Tv zelf natuurlijkW1ck1e schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:45:
[...]
Waar is dit een beeld van ?
Ik herken dit niet.
Niet van de next, niet van de ziggo app.
Bedoel je de tv gids van de tv-eigen software ? Met coax naar de module met de smartcard ?
Zonder module. Dit is kabel-TV. Vandaar ook dat, in tegenstelling van wat @Ben(V) beweert, SBS6 hier niet in HD wordt weergegeven.W1ck1e schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:54:
[...]
Bedoel je de tv gids van de tv-eigen software ? Met coax naar de module met de smartcard ?
Dank voor de toelichting. Met alleen het plaatje kon ik niet zoveel.hcQd schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:03:
[...]
Zonder module. Dit is kabel-TV. Vandaar ook dat, in tegenstelling van wat @Ben(V) beweert, SBS6 hier niet in HD wordt weergegeven.
Dat is gewoon DVB-C met EPG, elke tv fabrikant maakt daar een eigen interface van. Dit is tevens een reden waarom providers graag kastjes leveren bij de klant, als de klant belt omdat ze iets niet snappen kan de provider ze beter helpen omdat de interface bekend is.
Het feit dat ze net de populaire zenders van RTL en Talpa niet ongecodeerd in HD doorgeven lijkt puur een pestdingetje te zijn om toch smartcards te slijten. Die 2 euro per maand is meegenomen en het verlaagt de drempel om ook voor de groep zonder kastje sport- en filmpakketten te verkopen.
Het feit dat ze net de populaire zenders van RTL en Talpa niet ongecodeerd in HD doorgeven lijkt puur een pestdingetje te zijn om toch smartcards te slijten. Die 2 euro per maand is meegenomen en het verlaagt de drempel om ook voor de groep zonder kastje sport- en filmpakketten te verkopen.
Het is niet €2. Het is €2 voor..., een CI+ module i.p.v. een Next (Mini)? Of €2 voor een "extra ontvanger".Andros schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:34:
Maar je moet dan wel al een TV pakket hebben. En als je internet only hebt betaal je €12,50(? Of nog meer) om het (geversleutelde) TV pakket te ontvange. En daar zal dan nog eena die €2 bij komen?
Dus nee, het zal niet "maar €2 zijn" om vervolgens extra pakketten te verkopen. Want dat eerste "pakket" kost dus al €12,50 of meer.
Ik denk zelf in ieder geval dat het meer aan de TV zenders ligt dan aan Ziggo. Ziggo is verplicht een bepaald basis pakket aan te bieden (van 20? 30?) zenders. En als RTL & Talpa al niet verplicht zijn dan zou het nog steeds heel raar zijn om die niet te leveren maar wel een heel pakket buitenlandse zenders om die verplichting te halen. Maar de TV zenders zullen vast niet willen dat hun zenders gratis worden doorgegeven in de hoge / hoogste kwaliteit. Dus is het gevolg dat ze in SD zijn. Of de kosten voor Ziggo zijn gelijk en Ziggo biedt ze daarom in een minder kwaliteit aan zodat er hopelijk meer klanten wel voor gaan betalen. Ik zie het in ieder geval niet direct als push naar nog meer pakketten.
dat klopt, nieuwe abo's zijn altijd met een mini als je online besteld. MAAR, klantenservice kan het pakket omzetten naar een ci+, of ze gelijk een order met ci+ kunnen doen weet ik niet, maar dat denk ik wel. een normale next is iig NIET meer te krijgen.Miersel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:25:
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Klantenservice kan ook direct een pakket verkopen met een CI+ module. Ze worden alleen niet actief aangeboden.
Nee, de commerciëlen zijn niet makkelijk om mee te onderhandelen. Dit is ook de reden waarom je met replay tv om een voorbeeld te geven niet mag doorspoelen bij deze partijen. RTL wil op zijn beurt dan liever dat je een Videoland abonnement aanschaft. Bij andere zenders zijn die beperkingen niet.Andros schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:34:
Het feit dat ze net de populaire zenders van RTL en Talpa niet ongecodeerd in HD doorgeven lijkt puur een pestdingetje te zijn om toch smartcards te slijten.
Met opnames, in de cloud met de next of op eigen harddisk in de humax, kan dat gelukkig wel. Doorspoelen en opnemen in de cloud is mij wel een paar euro's waard: een deel van het prijsverschil tussen tv start enerzijds & tv complete/max anderzijds.Jay-B schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:44:
...
Dit is ook de reden waarom je met replay tv om een voorbeeld te geven niet mag doorspoelen bij deze partijen. ...
Klopt, Dit heb ik nog steeds namelijk, een CI speciaal pakket, met korting, geregeld via de klantenservice. Doe ik al jaen op deze manier. Om op de kosten terug te komen, Het is zelfs 2 euro goedkoper om het CI-pakket te hebben dan het Next pakket (zonder kortingen), zie ik op mijn facturen vs toenmalige website prijs. Daarna gaat pas de korting eraf. Dus je betaald eigenlijk gewoon verkapte huur voor de NEXT (mini).Jay-B schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:44:
Klantenservice kan ook direct een pakket verkopen met een CI+ module. Ze worden alleen niet actief aangeboden.
Ook kan ik bevestigen dan met CI kaart eigenlijk alles 1080i is. Meest vervelende vind ik nog wel dat heel veel zenders nog steeds 2.0 geluid gebruiken. Afhankelijk van de zender pas ik dan weer de instellingen voor mijn receiver aan (wel of geen 5.1 upmixing naar de center vooral).
Zonder CI+ heb je 3 maal HD en de rest SD.DON PAPA schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:14:
1, 2, 3, in HD kwaliteit
...
En RTL en SBS6 is SD kwaliteit
Met CI+ heb je veel HD.
Eens!Ik heb nu ook meteen even de beeldkwaliteit tussen NLZiet en Ziggo HD goed kunnen vergelijken, maar daar zit echt maar heel weinig verschil in (maar eerlijk is eerlijk wel in het voordeel van Ziggo), al denk ik dat weinig mensen het verschil zullen zien als je het niet naast elkaar kan vergelijken. Mijn voorkeur blijft dan ook uitgaan naar NLZiet zeker als ik kijk naar prijs/kwaliteit verhouding
En het Ziggo Sport kanaal is in HD.ikweethetbeter schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:07:
[...]
Zonder CI+ heb je 3 maal HD en de rest SD.
Met CI+ heb je veel HD.
[...]
Eens!
Kreeg zojuist een software update voor de Arris Connectbox (TG2492) van 9.1.2208.100 naar 9.1.2204.212.
Of is dit een downgrade? Kan er verder weinig over vinden, behalve dat deze update bij iemand vast is gelopen en dat het modem ongewisseld moest worden...
Of is dit een downgrade? Kan er verder weinig over vinden, behalve dat deze update bij iemand vast is gelopen en dat het modem ongewisseld moest worden...
Hoe weet jij dat je een andere firmware hebt gekregen? Kijk jij elke dag in het modem en hou je het bij in een Excel spreadsheet?Fret Raket schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 01:52:
Kreeg zojuist een software update voor de Arris Connectbox (TG2492) van 9.1.2208.100 naar 9.1.2204.212.
[ Voor 0% gewijzigd door 4POX op 07-05-2025 14:39 . Reden: Smiley toegevoegd. ]
Dit lijkt een refresh van een oudere release te zijn.Fret Raket schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 01:52:
Ik weet niet waarom je op deze vervelende, beschuldigende? manier moet vragen, maar mijn modem was een paar minuten de verbinding kwijt en toen stond er dit in de log:4POX schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:50:
[...]
Hoe weet jij dat je een andere firmware hebt gekregen? Kijk jij elke dag in het modem en hou je het bij in een Excel spreadsheet?
07/05/2025 01:33:26 notice SW download Successful - Via NMS
07/05/2025 01:32:0 notice SW Download INIT - Via NMS
Ik had eerder wel gelezen dat mensen wat problemen hadden met ipv6 met de laatste firmware, misschien dat ze deze daarom teruggedraaid hebben. Ik gebruik zelf geen ipv6.CreativeS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:52:
[...]
Dit lijkt een refresh van een oudere release te zijn.
[Afbeelding]
Sorry. Heb er even smileys bijgevoegd om het wat vriendelijker te maken.Fret Raket schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:03:
[...]
Ik weet niet waarom je op deze vervelende, beschuldigende? manier moet vragen, maar mijn modem was een paar minuten de verbinding kwijt en toen stond er dit in de log:
07/05/2025 01:33:26 notice SW download Successful - Via NMS
07/05/2025 01:32:0 notice SW Download INIT - Via NMS
Sinds een half uur geen internet hier. Alle storingen piekt ook. Kabel TV werkt wel
[ Voor 12% gewijzigd door Theswitch op 09-05-2025 20:26 ]
Hier ?Theswitch schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:26:
Sinds een half uur geen internet hier. Alle storingen piekt ook. Kabel TV werkt wel
Postcode ?
Ja wij ook, ik heb na 10 minuten het modem opnieuw opgestart en het werkte weer.Theswitch schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:26:
5551 ook issues.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier ook. Dacht even een aantal dossiers afhandelen vanuit huis, zodat ik a.s. week op schema ben… voor werk maar dat ging dus nietTheswitch schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:26:
Utrecht-Centrum. fCasema.
Hotline duurt ook een eeuw voor ze opnemen… en dat voor een zakelijk abonnement….
Reboot modem en het werkt weer.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier niet. Net gesproken met Backoffice, gaat om een blokstoring. Spoedmonteur aangevraagd.Rivanov schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:42:
Reboot modem en het werkt weer.
Hoe heb je de backoffice kunnen bereiken?Requa schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:52:
[...]
Hier niet. Net gesproken met Backoffice, gaat om een blokstoring. Spoedmonteur aangevraagd.
Gelderland is groot. Hier in Gelderland geen issues.Theswitch schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:31:
Gelderland.
Helaas is het niet opgelost. Vodafone prepaid gehaald, hebben ze een week unlimited bundle opgezet. Dat was natuurlijk zonder kosten. Vrijdag monteur afspraak.
Van TotaalTV (een artikel "van" Jarco Kriek)
Moet ik dan nog extra betalen om Viaplay TV+ te kunnen kijken ?
Tip voor Jarco: controleer "jouw" artikelen even op de fouten of laat een ander dat doen
Ik heb TV Max en mijn tv staat op een voet, maar ik heb zelf geen tv standaard.Daar komt nog deze maand verandering in, zo meldt Ziggo. “Viaplay TV+ is er speciaal voor de échte sportfans. Met deze nieuwe, betaalde tv-zender geniet je live van alle Formule 1 races, de belangrijkste Premier League wedstrijden en de grote PDC darttoernooien. Perfect voor als je niet wil of kan streamen via de Viaplay app. Je kijkt Viaplay TV+ binnenkort op kanaal 432 bij Ziggo.” Viaplay TV+ komt optioneel beschikbaar voor klanten met een TV Standaard. De prijs van heeft Ziggo nog niet bekendgemaakt. Bij Odido en Delta is de abonnementsprijs 17 euro per maand.
Tip voor Jarco: controleer "jouw" artikelen even op de fouten of laat een ander dat doen
Ja, want Viaplay TV+ is voor iedereen betaalt 😃W1ck1e schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:51:
Van TotaalTV (een artikel "van" Jarco Kriek)
[...]
/f/image/ExdKK1iCYqaGmBtc0qjfKlf9.png?f=fotoalbum_large)
Dit is toch een hele logische 'downgrade' om te doen?
Gaat er weer een nieuwe 12 maanden periode lopen als ik dit doe?
Zijn er nog andere nadelen van deze switch?
[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 13-05-2025 17:33 ]
Neen, alleen als je ingaat op een aanbieding.Smultie schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:28:
[Afbeelding]
...
...
Ik heb gedowngrade van 1100/100Mbit Giga naar 400/40 Middel en heb geen nieuwe termijn van 12 maanden.Smultie schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:28:
[Afbeelding]
Dit is toch een hele logische 'downgrade' om te doen?
Zijn er nog andere nadelen van deze switch?
[ Voor 69% gewijzigd door CreativeS op 13-05-2025 17:39 ]
Dit staat in de nieuwsbrief die ik vandaag heb gekregen:
Ik vond het wel een fijne functionaliteit dat je met je mobiel even wat data kon downloaden van het internet, zonder dat het van je eigen mobiele bundel af ging. Zeker in bebouwd gebied waarbij het mobiele bereik slechter is, maar je bij bijna elk huis wel Ziggo-internet had.
Bedoelen ze het draadloos netwerk "Ziggo" hiermee?Verbonden modems
15 jaar geleden waren de mobiele databundels nog niet zo groot. Daarom lanceerden we de mogelijkheid om buiten je eigen huis automatisch te verbinden. Met het modem van andere Ziggo-klanten, draadloos en met lage snelheid. De mobiele databundels werden groter en het gebruik nam flink af in de afgelopen jaren. Daarom stoppen we de dienst vanaf 1 juli 2025. Heb je vragen of zeg je liever kosteloos op? Neem dan voor 1 juli contact met ons op.
Ik vond het wel een fijne functionaliteit dat je met je mobiel even wat data kon downloaden van het internet, zonder dat het van je eigen mobiele bundel af ging. Zeker in bebouwd gebied waarbij het mobiele bereik slechter is, maar je bij bijna elk huis wel Ziggo-internet had.
Speel ook Balls Connect en Repeat
yessOnbekend schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:32:
[...]
Bedoelen ze het draadloos netwerk "Ziggo" hiermee?
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Hier in Hoofddorp, waarschijnlijk ook in andere plaatsen, hebben sommige versterkerkasten een “hoedje” met daaronder een modem voor dit Ziggo-netwerk. Geen idee of deze nog actief worden gebruikt, of dat er al een paar jaar niets meer onder zit.Onbekend schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:32:
[...]
Hier voor een voorbeeld.
[ Voor 30% gewijzigd door hcQd op 13-05-2025 20:01 ]
Je kan kijken of je het Ziggo SSID nog op 100% uit ziet zenden als je ernaast staat maar naar mijn weten is dit allemaal al een paar jaar leeg inderdaad.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Tja. het zat er aan te komen. De zwarte Sagemcom modems ondersteunden het al niet meer en sinds Ziggo met Vodafone samen is gegaan hebben ze natuurlijk liever dat je het Vodafone netwerk gebruikt. In feite concurreerden de Ziggo hotspots met hun eigen Vodafone netwerk. Ik gebruikte de Ziggo hotspots nog wel eens, ik zal het toch wel missen.Onbekend schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:32:
[...]
Door ze te bellen
Heb jij inmiddels wel internet? Als het goed is, is de storing dinsdagochtend vroeg om 06:00 uur verholpen. Je komt overigens in aanmerking voor een billijke vergoeding (bel ze even)
Ik lees ook klachten op het ziggo fora hierover.
Enkele daarvan:
https://community.ziggo.n...et-en-uitleg/td-p/1488230
https://community.ziggo.n...neer-komt-er/td-p/1488118
https://community.ziggo.n...t-9-Mei-2025/td-p/1488559
Heb jij inmiddels wel internet? Als het goed is, is de storing dinsdagochtend vroeg om 06:00 uur verholpen. Je komt overigens in aanmerking voor een billijke vergoeding (bel ze even)
NB: 14/05/2025
Ik lees ook klachten op het ziggo fora hierover.
Enkele daarvan:
https://community.ziggo.n...et-en-uitleg/td-p/1488230
https://community.ziggo.n...neer-komt-er/td-p/1488118
https://community.ziggo.n...t-9-Mei-2025/td-p/1488559
[ Voor 39% gewijzigd door Requa op 14-05-2025 09:40 ]
Mijn jaarabbo is afgelopen en heb weer opgezegd. Uiteindelijk werd ik teruggebeld en weer een aanbod gekregen: 10 euro per maand korting voor 6 maanden en ESPN. Heeft iemand al een betere deal gehad voor bestaande klanten?
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Dat is het meest gangbare... 6x een tientje fooi. Ja, er zijn mensen die meer krijgen... dan heeft de medewerker aan de lijn net een goede nacht gehad denk ik dan maar.donald_dick schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:48:
Mijn jaarabbo is afgelopen en heb weer opgezegd. Uiteindelijk werd ik teruggebeld en weer een aanbod gekregen: 10 euro per maand korting voor 6 maanden en ESPN. Heeft iemand al een betere deal gehad voor bestaande klanten?
@hcQd Was dat hoedje daarvoor? Ik dacht dat dat netwerk liep via de routers van Ziggo klanten?
Maar die modems heb je niet altijd in centra... dus plaatsten ze steunpunten.Rallye schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:39:
@hcQd Was dat hoedje daarvoor? Ik dacht dat dat netwerk liep via de routers van Ziggo klanten?
Het is al even geleden maar eind oktober heb ik er 9 maand een tientje korting en Espn uitgehaald.donald_dick schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:48:
Aankomende keer wil ik dit op zijn minst weer hebben.
Zeker de laatste 2 maanden hebben ze de hand verschrikkelijk op de virtuele knipZwollenaar88 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:58:
Het is al even geleden maar eind oktober heb ik er 9 maand een tientje korting en Espn uitgehaald.
Aankomende keer wil ik dit op zijn minst weer hebben.
Er zat een modem/router onder, zo'n Ubee of Cisco die destijds ook bij abonnees werden ingezet alleen om als Wifispot te dienen.Rallye schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:39:
Ja eergisteren werkte het weer bij thuiskomst. Uiteindelijk 10 euro vergoeding gekregen voor 3 dagen downtime, prima had eigenlijk maar recht op zo'n 4 euro.Requa schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 00:38:
Door ze te bellen![]()
Heb jij inmiddels wel internet? Als het goed is, is de storing dinsdagochtend vroeg om 06:00 uur verholpen. Je komt overigens in aanmerking voor een billijke vergoeding (bel ze even)![]()
[...]
Paar weken geleden werd mijn vrouw door Ziggo gebeld. Wat al vreemd is, al die zaken lopen via mij
Zij verwees ze dus ook door naar mij te bellen.
1,5 week geleden een mailtje om 3 maanden €10 korting te bevestigingen. Ik dacht, ha, eindelijk eens een soort-van trouwe klanten korting (we zitten er al 10+ jaar bij), dus geaccepteerd. 200/20Mbit + tv + terugkijken à €67/mnd, ik vind het duur...
Maar we hadden het ook toevallig net over het opzeggen van de vaste tv + terugkijken en over te gaan op glasvezel + streaming diensten (+ NPO start, dat is zo'n beetje het enige wat we kijken NOS journaal en Wie is de Mol
).
Krijgen we een brief dat het een nieuw abo is, voor 12 maanden en €10 korting voor 3 maanden. Buitengewoon mager, en wilde toch al overstappen. Die brief kwam op de 14e, met dagtekening ingang de 1e. Met annuleringsrecht, maar geen aantal dagen er bij. Gelijk gebeld om dat nieuwe contract ongedaan te maken en weer terug te gaan naar het oude, vrij opzegbare.
Is die termijn 14 dagen, dus precies op tijd gebeld. Maar wel... betreurenswaardige gang van zaken.
Goed, dat was geregeld.
De overstap naar KPN glas wil niet, omdat ik Ziggo nog niet op kan zeggen. Dat weer omdat bovenstaande, na bellen, enkele werkdagen kan duren
Mja, volgende week dus maar bellen om op te zeggen.
Hoofdpunt om op te zeggen was de prijs, maar ook de slechte teams meetings die mijn vrouw vaak heeft. Vaak instabiel, al helemaal wanneer zij ook de camera aan heeft...
Zij verwees ze dus ook door naar mij te bellen.
1,5 week geleden een mailtje om 3 maanden €10 korting te bevestigingen. Ik dacht, ha, eindelijk eens een soort-van trouwe klanten korting (we zitten er al 10+ jaar bij), dus geaccepteerd. 200/20Mbit + tv + terugkijken à €67/mnd, ik vind het duur...
Maar we hadden het ook toevallig net over het opzeggen van de vaste tv + terugkijken en over te gaan op glasvezel + streaming diensten (+ NPO start, dat is zo'n beetje het enige wat we kijken NOS journaal en Wie is de Mol
Krijgen we een brief dat het een nieuw abo is, voor 12 maanden en €10 korting voor 3 maanden. Buitengewoon mager, en wilde toch al overstappen. Die brief kwam op de 14e, met dagtekening ingang de 1e. Met annuleringsrecht, maar geen aantal dagen er bij. Gelijk gebeld om dat nieuwe contract ongedaan te maken en weer terug te gaan naar het oude, vrij opzegbare.
Is die termijn 14 dagen, dus precies op tijd gebeld. Maar wel... betreurenswaardige gang van zaken.
Goed, dat was geregeld.
De overstap naar KPN glas wil niet, omdat ik Ziggo nog niet op kan zeggen. Dat weer omdat bovenstaande, na bellen, enkele werkdagen kan duren
Mja, volgende week dus maar bellen om op te zeggen.
Hoofdpunt om op te zeggen was de prijs, maar ook de slechte teams meetings die mijn vrouw vaak heeft. Vaak instabiel, al helemaal wanneer zij ook de camera aan heeft...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dan heb je waarschijnlijk Internet Start? Alleen is dat 250/30. Die /30 al langere tijd en 250/ sinds 1 maart.DropjesLover schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:31:
200/20Mbit + tv + terugkijken à €67/mnd
En die 3 maanden €10 korting is dan wel lachen. Want dan doen ze je een magere korting op een abonnement dat niet meer is af te sluiten. Terwijl je ook kunt overstappen op Wifi middel, waarmee je 400/40 krijgt en ook nog €0,50 per maand goedkoper uit bent. (Of overstappen op Wifi klein, dan heb je 100/20 en ben je "veel" goedkoper uit).
En wat zegt Ziggo van dat probleem? Waarbij het niet eens een Ziggo probleem zou hoeven te zijn. Het kan bv ook zijn dat je wifi gebruikt, mogelijk met eigen hardware, en dat brak is. Maar het kan ook zijn dat je met die "10+ jaar klant" al een "10+ jaar" oud brak modem hebt en dat Ziggo je bij het aankaarten van dit probleem gratis een nieuw modem opstuurt waarmee het probleem wellicht is opgelost. Het is namelijk niet zo dat Ziggo per definitie niet compatible is met Teams (en ook niet zo dat "glasvezel" of "KPN" dat per definitie wel is). Maar als je de problemen niet kenbaar maakt kan het ook niet worden opgelost.Hoofdpunt om op te zeggen was de prijs, maar ook de slechte teams meetings die mijn vrouw vaak heeft. Vaak instabiel, al helemaal wanneer zij ook de camera aan heeft...
Zo'n wifi abo hoeft niet, ik heb een prima wifi netwerk hangen van 3 (via Ziggo gekochte) M4 Deco's.RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:42:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk Internet Start? Alleen is dat 250/30. Die /30 al langere tijd en 250/ sinds 1 maart.
En die 3 maanden €10 korting is dan wel lachen. Want dan doen ze je een magere korting op een abonnement dat niet meer is af te sluiten. Terwijl je ook kunt overstappen op Wifi middel, waarmee je 400/40 krijgt en ook nog €0,50 per maand goedkoper uit bent. (Of overstappen op Wifi klein, dan heb je 100/20 en ben je "veel" goedkoper uit).
[...]
En wat zegt Ziggo van dat probleem? Waarbij het niet eens een Ziggo probleem zou hoeven te zijn. Het kan bv ook zijn dat je wifi gebruikt, mogelijk met eigen hardware, en dat brak is. Maar het kan ook zijn dat je met die "10+ jaar klant" al een "10+ jaar" oud brak modem hebt en dat Ziggo je bij het aankaarten van dit probleem gratis een nieuw modem opstuurt waarmee het probleem wellicht is opgelost. Het is namelijk niet zo dat Ziggo per definitie niet compatible is met Teams (en ook niet zo dat "glasvezel" of "KPN" dat per definitie wel is). Maar als je de problemen niet kenbaar maakt kan het ook niet worden opgelost.
We zaten op het oude 200/20 abo en dat is inderdaad dus (ongevraagd) omgezet naar 250/30 met die korting.
Met betrekking tot de slechte verbinding bij teams, het hele netwerk is bedraad in huis, tot aan de thuiswerkplekken toe. Ik haal prima snelheden bij speedtest met prima latency en jitter. Ook wanneer mijn vrouw alleen thuis is, geen andere internetgebruikers, is de verbinding vaak erg matig.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
"wifi" is alleen maar een deel van de naam van het internet pakket. Technisch maakt het niet zoveel uit. En er zitten 0, 1 of 2 wifi versterkers bij (die jij dus niet nodig hebt). Gelukkig zijn ze dan ook "gratis".DropjesLover schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:58:
[...]
Zo'n wifi abo hoeft niet, ik heb een prima wifi netwerk hangen van 3 (via Ziggo gekochte) M4 Deco's.
We zaten op het oude 200/20 abo en dat is inderdaad dus (ongevraagd) omgezet naar 250/30 met die korting.
...
Jij hebt dan misschien niet gevraagd om een snelheidsverhoging (van 200/30 naar 250/30) maar vele anderen wel.
Als ik je goed begrijp: het is volgens mij geen kwestie van "wifi abo niet hoeven", maar je kunt dus goedkoper en/of sneller hebben.
Edit: als je modem inderdaad het type is dat in je plaatje staat kan je misschien vragen dat om te wisselen door een nieuwere variant. De zwarte smartwifi (ik ben even de exacte naam kwijt)
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 15-05-2025 14:17 ]
Dus omdat de naam je niet bevalt betaal je graag te veel voor het internet abonnement? Dan moet je ook niet hier klagen dat het zo duur is
Neuh, opzeggen en eens 2 jaar KPN + stream proberen a €50/mnd. Daar ook 12 maanden €15/mnd korting. Beter dan wat Ziggo bied.W1ck1e schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:11:
[...]
"wifi" is alleen maar een deel van de naam van het internet pakket. Technisch maakt het niet zoveel uit. En er zitten 0, 1 of 2 wifi versterkers bij (die jij dus niet nodig hebt). Gelukkig zijn ze dan ook "gratis".
Jij hebt dan misschien niet gevraagd om een snelheidsverhoging (van 200/30 naar 250/30) maar vele anderen wel.
Als ik je goed begrijp: het is volgens mij geen kwestie van "wifi abo niet hoeven", maar je kunt dus goedkoper en/of sneller hebben.
Edit: als je modem inderdaad het type is dat in je plaatje staat kan je misschien vragen dat om te wisselen door een nieuwere variant. De zwarte smartwifi (ik ben even de exacte naam kwijt)
Misschien dat ik wel doe wat een collega doet, gewoon elke prijsverhoging aangrijpen om een 2 jarig contract te ontbinden en over te stappen en zo elke keer het gros van de tijd de gereduceerde prijs te hebben.
Scheelt toch weer €100+ per jaar.
BThGvNeOA
Net gebeld:
Van Elite (zat rond de 85 euro) terug naar "Middel". En vaste telefonie opgezegd (de schoonmoederlijn, die heeft eindelijk door dat ze mobiel moet bellen). Wordt dan 67 euro per maand. Eerste half jaar 57, dus nog 10 euro korting.
Van Elite (zat rond de 85 euro) terug naar "Middel". En vaste telefonie opgezegd (de schoonmoederlijn, die heeft eindelijk door dat ze mobiel moet bellen). Wordt dan 67 euro per maand. Eerste half jaar 57, dus nog 10 euro korting.
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 15-05-2025 15:13 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Grappig dat de prijsverhoging van Ziggo (Sport) bij meer mensen ertoe leidt tot stappen die Ziggo uiteindelijk geld kosten……
Heb jij toegang tot hun boeken ?Rallye schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:10:
Grappig dat de prijsverhoging van Ziggo (Sport) bij meer mensen ertoe leidt tot stappen die Ziggo uiteindelijk geld kosten……
dat kan helaas niet meer. Ze hebben hun voorwaarde aangepast dat ze inflatiecorrecties mogen doorvoeren.DropjesLover schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:35:
[...]
Neuh, opzeggen en eens 2 jaar KPN + stream proberen a €50/mnd. Daar ook 12 maanden €15/mnd korting. Beter dan wat Ziggo bied.
Misschien dat ik wel doe wat een collega doet, gewoon elke prijsverhoging aangrijpen om een 2 jarig contract te ontbinden en over te stappen en zo elke keer het gros van de tijd de gereduceerde prijs te hebben.
Scheelt toch weer €100+ per jaar.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
iemand die mij even een zetje in de juiste richting kan geven?
vd week een Fritzbox 6690 op de kop getikt, deze thuis even aan de coax gezet..
daar is de bekabeling als volgt: trisz-dg300 AOP, Braun Telecom POA 01-B. al vanaf waar 1 coax naar mijn Sagecom modem gaat, en de 2de richting de woonkamer TV, op deze aansluiting heb ik de 6690 aangesloten gehad, en binnen enkele minuten had deze zowel een downlink als uplink signaal gevonden.. Docsis 3.0 en 3.1 zonder problemen..
nu wil ik het modem aansluiten bij mijn schoonouders, echter hier krijgt het modem geen downlink / uplink..
nu zit hier nog een "ouder" AOP 1 gats met sleutelgat, hier zit het modem nu rechtstreeks op aangesloten...
of kan er nog een andere oorzaak zijn?
de Connectbox zit al jaren via een FRA752 aangesloten.. echter om deze al uit te sluiten hebben we deze er dus tussen uit gelaten..
verder weet ik dat Ziggo op dit moment een storing heeft met betrekking tot het aanmelden van modems... maar in hoeverre dit gerelateerd is aan elkaar?
TL-DR: kan het AOP de oorzaak zijn dat de Fritzbox totaal niet iets wil?
vd week een Fritzbox 6690 op de kop getikt, deze thuis even aan de coax gezet..
daar is de bekabeling als volgt: trisz-dg300 AOP, Braun Telecom POA 01-B. al vanaf waar 1 coax naar mijn Sagecom modem gaat, en de 2de richting de woonkamer TV, op deze aansluiting heb ik de 6690 aangesloten gehad, en binnen enkele minuten had deze zowel een downlink als uplink signaal gevonden.. Docsis 3.0 en 3.1 zonder problemen..
nu wil ik het modem aansluiten bij mijn schoonouders, echter hier krijgt het modem geen downlink / uplink..
nu zit hier nog een "ouder" AOP 1 gats met sleutelgat, hier zit het modem nu rechtstreeks op aangesloten...
of kan er nog een andere oorzaak zijn?
de Connectbox zit al jaren via een FRA752 aangesloten.. echter om deze al uit te sluiten hebben we deze er dus tussen uit gelaten..
verder weet ik dat Ziggo op dit moment een storing heeft met betrekking tot het aanmelden van modems... maar in hoeverre dit gerelateerd is aan elkaar?
TL-DR: kan het AOP de oorzaak zijn dat de Fritzbox totaal niet iets wil?
404 Signature not found
Hoe weet je dit? Of koppel je het klant verlies van vorig kwartaal van voor de prijs verhoging hieraan? Want dat staat nog volkomen los van elkaar, gezien het toen niet eens bekend was dat de prijs van Ziggo sport totaal zou stijgen….Rallye schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:10:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen