Je kunt ook eerder naar Tilburg rijden hoor! Doen ze niet moeilijk over. Ik weet niet hoe laat ze open gaan, maar het moment van afhalen is altijd wel heel erg spannend en leuk! I wish dat de rest ook zo was.pennenlikker schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:29:
[Afbeelding]
Kreeg vandaag een eerdere leverdatum als mogelijkheid, uiteraard gelijk gedaan.
En ophaaldatum bekend. Maandag 24 juniJasper schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:56:
Vandaag besteld, snelle levering wel.
[Afbeelding]
Zoals we weten is het niet allemaal rozengeur en maneschijn bij Tesla. Zie ervaring van deze YouTuber uit de VS met de nieuwe m3p
YouTube: MY TESLA MODEL 3 PERFORMANCE BROKE + SERVICE CENTER WARNING | WATCH ...
YouTube: MY TESLA MODEL 3 PERFORMANCE BROKE + SERVICE CENTER WARNING | WATCH ...
Tesla Model 3 performance
tja shit happens. Je kan net pech hebben. Ook met andere merken. Enige wat ik echt slecht vind is hoe die man geholpen word door de SEC, of zeg maar niet geholpen. Dat is schandalig.Eslat schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:36:
Zoals we weten is het niet allemaal rozengeur en maneschijn bij Tesla. Zie ervaring van deze YouTuber uit de VS met de nieuwe m3p
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Levert Tesla Tilburg ook op zaterdag auto’s af aan klanten?
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Gisteravond ook de knoop doorgehakt; ben benieuwd hoe snel ik wat hoor. Witte M3SR met trekhaak. Hoop nog snel voor de gratis supercharging.
Ik zag in dit topic dat iemand op zaterdag een afspraak had.Gommert69 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:28:
Mensen ik krijg over circa 2 weken m'n model 3 '23 binnen.
Maar heb nog geen laadpaal ( met pasjes systeem) nu krijg ik vanuit m'n werkgever de vrijheid om er zelf 1 uit te zoeken, maar ik heb werkelijk geen idee welke... kan iemand mij helpen?
Maar heb nog geen laadpaal ( met pasjes systeem) nu krijg ik vanuit m'n werkgever de vrijheid om er zelf 1 uit te zoeken, maar ik heb werkelijk geen idee welke... kan iemand mij helpen?
Leesvoer: Thuisladen van je EV deel 2fevo-1190 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:24:
Mensen ik krijg over circa 2 weken m'n model 3 '23 binnen.
Bij mijn weten niet, behalve einde kwartaal als er erg veel afleveringen gehaald moeten worden.Gommert69 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:28:
De restrictie van 1 juli is afgelopen week van mijn bestelling afgehaald ivm 20k gratis laden en mogelijke prijsverhogingen. Maar de verwachte leverdatum staat nog steeds op augustus terwijl het een model is dat gewoon op voorraad is.
Welk nummer kan ik het beste bellen? Ik vind alleen het nummer van het Delivery Centre in Tilburg (013 7998814), die nemen vandaag sowieso niet op. Iemand een beter nummer voor deze vraag?
Dank!
Welk nummer kan ik het beste bellen? Ik vind alleen het nummer van het Delivery Centre in Tilburg (013 7998814), die nemen vandaag sowieso niet op. Iemand een beter nummer voor deze vraag?
Dank!
Ik heb hetzelfde, afgelopen vrijdag via leaseplan de restrictie weten te laten vallen, deze geven het door aan inkoop leaseplan, deze heeft vervolgens nog rond de 2 werkdagen nodig het naar tesla te sturen. Volgens tesla zou er vanaf dan een auto gekoppeld kunnen worden. Vervolgens is het dan nog zelfde week leveren of die week er na…stefxx schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:10:
De restrictie van 1 juli is afgelopen week van mijn bestelling afgehaald ivm 20k gratis laden en mogelijke prijsverhogingen. Maar de verwachte leverdatum staat nog steeds op augustus terwijl het een model is dat gewoon op voorraad is.
Ik ben zelf vanaf woensdag aan het bellen geweest tussen leasemaatschappij en tesla ( gewoon algemeen nummer ) uiteindelijk kom je er wel, kost wel een hoop tijd.Welk nummer kan ik het beste bellen? Ik vind alleen het nummer van het Delivery Centre in Tilburg (013 7998814), die nemen vandaag sowieso niet op. Iemand een beter nummer voor deze vraag?
[ Voor 6% gewijzigd door Denbach op 15-06-2024 14:16 ]
Ik had een mail gekregen van de delivery manager of zo. Had een vraag gesteld en paar uur later antwoord gekregen per mail.stefxx schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:10:
Dank!
Ik dus ook witte M3SR, maar wel beetje ‘fear of missing’ out gevoel door de 20k en mogelijke prijs verhoging. Of er geen beter moment meer was. Maar goed de wens was er al maanden 😎AmateurVinoloog schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:44:
Gisteravond ook de knoop doorgehakt; ben benieuwd hoe snel ik wat hoor. Witte M3SR met trekhaak. Hoop nog snel voor de gratis supercharging.
En? Hoe bevalt je nieuwe grondraket?pennenlikker schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:29:
[Afbeelding]
Kreeg vandaag een eerdere leverdatum als mogelijkheid, uiteraard gelijk gedaan.
Hier ook donderdag LM gebeld om restrictie er af te halen. Daarna vrijdag 9:30 Tesla delivery gebeld en meteen een auto gematched voor dinsdag, woensdag of donderdag. Sms geantwoord, afspraak nu vrijdag, komt beter uit. Y LR RWD zwart trekhaakstefxx schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:10:
Dank!
Zaterdag kan je ook een aflever afspraak inplannen bij Tesla Tilburg tot 15 uur.
Gommert69 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:28:
Gisterenavond rond 20.30 een witte performance zien rijden bij Rhenen in de buurt. Iemand van hier? Voor het eerst dat ik er 1 op de weg zag (afgezien van die trailers vol met P's afgelopen donderdag). Zag er echt dik uit.
Heb een M3 RWD in bestelling staan sinds afgelopen week via LM. Weet iemand welke bijtelling waarde je nu mee te maken krijgt als die importheffingen er overheen gaan zoals aangekondigd per 1 juli.
Is dit de prijs zoals dit nu in de bestelling staat of gaat hier dan ff 21%(lees ik in de media) opgelegd worden. Dat is nogal een sloot geld over de gehele lease tijd bezien.
Is dit de prijs zoals dit nu in de bestelling staat of gaat hier dan ff 21%(lees ik in de media) opgelegd worden. Dat is nogal een sloot geld over de gehele lease tijd bezien.
Everything has Pro's & Con's.....
Afhankelijk van wat de fiscale waarde is bij het op kenteken zetten, als daar de 21% verhoging in mee genomen is betaal je daar helaas ook bijtelling over.Electrons schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:37:
Heb een M3 RWD in bestelling staan sinds afgelopen week via LM. Weet iemand welke bijtelling waarde je nu mee te maken krijgt als die importheffingen er overheen gaan zoals aangekondigd per 1 juli.
Het is de fiscale waarde die geldt op het moment dat de auto op kenteken gezet wordt.Denbach schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:17:
[...]
Afhankelijk van wat de fiscale waarde is bij het op kenteken zetten, als daar de 21% verhoging in mee genomen is betaal je daar helaas ook bijtelling over.
Raar verhaal met die importheffing. Ik zie dat het een voorlopige maatregel is die over een aantal maanden pas definitief besloten wordt. Maar het wordt wel al in Juli opgelegd.
Dan betaal je dus een heffing die achteraf mogelijk nooit bestaan heeft?
Ik geloof er ook helemaal niets van dat dit per 1 juli al actief is, veel tekort dag voor onze overheid. Daarnaast wordt Tesla niet gesubsidieerd zoals BYD, het prijsverschil tussen de Y en de 3 zou ook krankzinnig worden.Electrons schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:55:
Raar verhaal met die importheffing. Ik zie dat het een voorlopige maatregel is die over een aantal maanden pas definitief besloten wordt. Maar het wordt wel al in Juli opgelegd.
[ Voor 11% gewijzigd door revolution-nl op 16-06-2024 13:38 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Als het om geld gaat kan alles snel bij de overheid. Maar inderdaad als ze alles doorrekenen dan wordt M3 4k duurder dan MY. Dan staat de verkoop direct stil voor dat model.
Op YouTube heb ik nu meerdere keren gehoord dat je een goed inspectie moet doen voordat je over de 100 miles heen gaat. Het zou dan nog makkelijker zijn om issues te melden en laten fixen dan daarna. Klopt dat? Ik de topics hier op GoT lees ik daar niets over.
Ik zou op de eerste dag eigenlijk 150km moeten rijden voor werk, en daarna pas tijd hebben of alles goed in orde is.
Ik zou op de eerste dag eigenlijk 150km moeten rijden voor werk, en daarna pas tijd hebben of alles goed in orde is.
Het zal dan alleen gaan om krassen of andere schade die ook door de gebruiker kunnen zijn veroorzaakt. Ik zal er even goed omheen lopen. En wellicht eerder komen zodat je meer tijd hebt.LeBrun schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:57:
Op YouTube heb ik nu meerdere keren gehoord dat je een goed inspectie moet doen voordat je over de 100 miles heen gaat. Het zou dan nog makkelijker zijn om issues te melden en laten fixen dan daarna. Klopt dat? Ik de topics hier op GoT lees ik daar niets over.
Goed om te weten! zal ik doen. Met hoe veel % batterij kregen jullie hem mee?Tomas_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:16:
[...]
Het zal dan alleen gaan om krassen of andere schade die ook door de gebruiker kunnen zijn veroorzaakt. Ik zal er even goed omheen lopen. En wellicht eerder komen zodat je meer tijd hebt.
Dat is een loterij, de ene 100% de andere 30%. Geen pijl om op te trekken.LeBrun schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:19:
[...]
Goed om te weten! zal ik doen. Met hoe veel % batterij kregen jullie hem mee?
:strip_exif()/f/image/kJd1iFH59DP2cgpieFmVDZyr.jpg?f=fotoalbum_large)
Afspraak staat eindelijk vast, mooi nog voor het einde van de maand. Was even een gedoe want de auto moet in Hengelo worden opgehaald. Was niks mogelijk om de auto dichterbij te krijgen, en mogelijkheden qua afleverdata waren zeer schaars. Heel klantvriendelijk is het wat dat betreft niet echt bij Tesla. Jij wilt die auto, dus jij past je aan ons aan. Gaat wel even heel anders dan bij de conventionele merken.
Het was even de vraag of ik nu wel of niet van te voren moest betalen. In eerste instantie wel want dat is hoe Tesla werkt, maar uiteindelijk kwam er toch wel uit dat ter plekke betalen ook gewoon mogelijk is. Gelukkig, anders was de koop niet doorgegaan. Die bijna 60k betaal ik alleen als alles echt in orde is.
Dat wordt voor het eerst sinds 20 jaar weer eens met het OV maandag.
Kan ik op de terugrit gelijk even gebruik maken van de 20.000 Supercharger kilometers, weet ik meteen hoe dat in zijn werk gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door Vissa66 op 17-06-2024 17:15 ]
M3P 24'
Ik heb ook eindelijk een auto gekoppeld gekregen. Contact opgenomen om te vragen naar de status van de bestelling, werd mij verteld dat door de lease restrictie nog niets gekoppeld was. Ik heb echter geen lease restrictie, wat ook gewoon bekend was bij Tesla. Algoed, meteen uur na contact gebeld door Tesla en een auto gekoppeld gekregen die al in Nederland is. Nu wachten op een ophaalmoment.
Ik denk dat een Tesla relatief voordelig is. Dit lijkt alleen mogelijk door zoveel mogelijk kosten weg te snijden.Vissa66 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:57:
[Afbeelding]
Was even een gedoe want de auto moet in Hengelo worden opgehaald. Was niks mogelijk om de auto dichterbij te krijgen, en mogelijkheden qua afleverdata waren zeer schaars. Heel klantvriendelijk is het wat dat betreft niet echt bij Tesla. Jij wilt die auto, dus jij past je aan ons aan. Gaat wel even heel anders dan bij de conventionele merken.
Het was even de vraag of ik nu wel of niet van te voren moest betalen. In eerste instantie wel want dat is hoe Tesla werkt, maar uiteindelijk kwam er toch wel uit dat ter plekke betalen ook gewoon mogelijk is. Gelukkig, anders was de koop niet doorgegaan. Die bijna 60k betaal ik alleen als alles echt in orde is.
De manier van aankopen en afleveren maakt daar in mijn beleving onderdeel van uit.
Dat geloof ik graag! Ach, het heeft ook wel weer wat op deze manier. Zodra ik maandag achter het stuur zit onderweg terug naar huis ben je het alweer vergeten.Megat schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:01:
[...]
Ik denk dat een Tesla relatief voordelig is. Dit lijkt alleen mogelijk door zoveel mogelijk kosten weg te snijden.
De manier van aankopen en afleveren maakt daar in mijn beleving onderdeel van uit.

M3P 24'
Even wat vragen omtrent afleverdatum etc. want ik weet dat het bij Tesla heel anders gaat dan bij de traditionele automerken. Hoe zit het eigenlijk met de afleverdatum, wanneer je het kan ophalen? Je besteld een model 3, je krijgt vervolgens een datum om je Tesla op te halen. Is het op een specifieke tijdstip? En kan je het ook wijzigen naar een ander datum?
Ja en ja. Al zijn ze soms niet super flexibel. Zeker aan het einde vd kwartalen niet.shinken82 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:55:
Even wat vragen omtrent afleverdatum etc. want ik weet dat het bij Tesla heel anders gaat dan bij de traditionele automerken. Hoe zit het eigenlijk met de afleverdatum, wanneer je het kan ophalen? Je besteld een model 3, je krijgt vervolgens een datum om je Tesla op te halen. Is het op een specifieke tijdstip? En kan je het ook wijzigen naar een ander datum?
Je kunt op een bepaald moment in de app een datum kiezen en tijd in een range van drie dagen. Kun je niet in die drie dagen dan kun je een gewenste dag en tijd in de toekomst sms-en. Je krijgt dan een sms terug met daarin de bevestiging. Deze datum komt ook in de app.shinken82 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:55:
Bedankt voor het antwoorden. Stel ik zeer op prijs!anti elppa schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:59:
[...]
Ja en ja. Al zijn ze soms niet super flexibel. Zeker aan het einde vd kwartalen niet.
Ze geven jouw dus gelijk een specifieke tijdstip? Denken ze dat mensen op elk moment kunnen ofzo, lol. Alsof mensen niet hoeven te werken en zo'n dag niet hoeven in the plannen......
Als je een afleverdatum krijgt, is het een redelijke tijdsbestek, één week, twee weken?
Bedankt! Erg uitgebreid beantwoord.Tomas_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:06:
[...]
Je kunt op een bepaald moment in de app een datum kiezen en tijd in een range van drie dagen. Kun je niet in die drie dagen dan kun je een gewenste dag en tijd in de toekomst sms-en. Je krijgt dan een sms terug met daarin de bevestiging. Deze datum komt ook in de app.
Ik probeer nu snel een Model 3 te kopen (importtarief), maar ben bang dat het niet gaat lukken.
Alle voorraad modellen zijn letterlijk verkocht van vestiging Utrecht, ze hebben nu demo modellen voor €46.000+. Echt gestoord. De modellen in Tilburg zijn onderweg, geen idee wanneer ze arriveren.
[ Voor 40% gewijzigd door shinken82 op 17-06-2024 20:12 ]
Zie mijn reactie hierboven er is veel mogelijk. Je kunt ook nog delivery zelf bellen voor een afspraak.shinken82 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:08:
[...]
Bedankt voor het antwoorden. Stel ik zeer op prijs!
Ze geven jouw dus gelijk een specifieke tijdstip? Denken ze dat mensen op elk moment kunnen ofzo, lol. Alsof mensen niet hoeven te werken en zo'n dag niet hoeven in the plannen......
Als je een afleverdatum krijgt, is het een redelijke tijdsbestek, één week, twee weken?
[ Voor 7% gewijzigd door Tomas_ op 17-06-2024 20:12 ]
Bel even met een vestiging. Ik kon zo horen welke modellen klaar staan in Zeebrugge. Als je dan besteld in die configuratie, dan is hij er snel.shinken82 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:08:
[...]
Ik probeer nu snel een Model 3 te kopen (importtarief), maar ben bang dat het niet gaat lukken.
Alle voorraad modellen zijn letterlijk verkocht van vestiging Utrecht, ze hebben nu demo modellen voor €46.000+. Echt gestoord. De modellen in Tilburg zijn onderweg, geen idee wanneer ze arriveren.
Kan dit beamen; ook onlangs gebeld, ze checken wat er in Zeebrugge staat, en dan heb je 'm de volgende week.Jasper schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:04:
[...]
Bel even met een vestiging. Ik kon zo horen welke modellen klaar staan in Zeebrugge. Als je dan besteld in die configuratie, dan is hij er snel.
MY RWD Long Range in bestelling staan (13-06) ben benieuwd wat de levertijd zal zijn.
de app geeft 2-4 weken aan.
de app geeft 2-4 weken aan.
Hallo alle Tesla-eigenaren,
Mijn LM heeft mijn auto (Model Y SR RWD, wit) al opgehaald, en ik wacht nu tot ze hem aan mij afleveren, hopelijk deze week.
Maar ik heb twee vragen:
1. Wat krijg je bij aflevering van een Tesla? Hoeveel sleutels ontvang je, en welke papieren krijg je erbij? Ik wil er zeker van zijn dat de LM alles netjes heeft doorgegeven.
2. Hoe veilig is je privacy als de LM als eigenaar geregistreerd staat? Kunnen ze dan alles zien wat je doet, inclusief het monitoren van de camera's, etc.? Is er een manier om ervoor te zorgen dat de LM niets meer kan zien (zoals bij normale auto's ook het geval is)?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Mijn LM heeft mijn auto (Model Y SR RWD, wit) al opgehaald, en ik wacht nu tot ze hem aan mij afleveren, hopelijk deze week.
Maar ik heb twee vragen:
1. Wat krijg je bij aflevering van een Tesla? Hoeveel sleutels ontvang je, en welke papieren krijg je erbij? Ik wil er zeker van zijn dat de LM alles netjes heeft doorgegeven.
2. Hoe veilig is je privacy als de LM als eigenaar geregistreerd staat? Kunnen ze dan alles zien wat je doet, inclusief het monitoren van de camera's, etc.? Is er een manier om ervoor te zorgen dat de LM niets meer kan zien (zoals bij normale auto's ook het geval is)?
1.) 2 sleutelkaarten en je kenteken bewijs. De LM heeft geen belang om iets niet goed te doen.I5413 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:49:
Hallo alle Tesla-eigenaren,
Maar ik heb twee vragen:
2.) Ze kunnen niets, omdat jij de auto in je account hebt. De LM heeft geen belang om jou in de gaten te houden. Dit zou een privacy issue opleveren waar ze niet op zitten te wachten en het nieuws zou halen. Gaat niet gebeuren.
Alles komt goed ;-)
Long-time reader van dit forum, maar mijn eerste post in de topic.
Vandaag opgehaald in Tilburg. Mijn nieuwe MYLR AWD.
Besteld begin maart maar kon vanwege een lease restrictie niet eerder uitgeleverd worden.
Uiteindelijk heb ik de restrictie eraf kunnen laten halen wat tegelijk een mooi voordeeltje opleverde, de 20k gratis SuC kilometers. En voor mij als leaserijder is dat een welkome aanvulling aangezien mijn werkgever geen buitenland vergoedingen doet.
VIN eindigt op 429428 dus helaas géén HW4 voor deze auto. Ik heb het idee dat deze auto al een tijdje ergens heeft gestaan, althans zeker 1-2 maanden aangezien in de naden van de glaspanelen wat sahara zand zichtbaar was. Dus ik vermoed dat deze Berlijn auto in ieder geval ouder is dan mei 2024.
Waar kan je de exacte productie datum eigenlijk zien?
De eerste 150km zit erop (Tilburg is niet echt dichtbij voor mij). En de eerste indruk: wat een kanon!
Niet normaal hoeveel vermogen hier in zit. (ok, ik kom van een 1.6TDI met 115pk)
Instant power bij het intrappen van het gaspedaal!
Lang op gewacht, maar eindelijk is hij er dan.
De S3XY knob ligt klaar om ingebouwd te worden, verder heb ik ook de look-a-like telefoon houder van Enhance besteld. Dus binnenkort die spullen maar even inbouwen.
Vandaag opgehaald in Tilburg. Mijn nieuwe MYLR AWD.
Besteld begin maart maar kon vanwege een lease restrictie niet eerder uitgeleverd worden.
Uiteindelijk heb ik de restrictie eraf kunnen laten halen wat tegelijk een mooi voordeeltje opleverde, de 20k gratis SuC kilometers. En voor mij als leaserijder is dat een welkome aanvulling aangezien mijn werkgever geen buitenland vergoedingen doet.
VIN eindigt op 429428 dus helaas géén HW4 voor deze auto. Ik heb het idee dat deze auto al een tijdje ergens heeft gestaan, althans zeker 1-2 maanden aangezien in de naden van de glaspanelen wat sahara zand zichtbaar was. Dus ik vermoed dat deze Berlijn auto in ieder geval ouder is dan mei 2024.
Waar kan je de exacte productie datum eigenlijk zien?
De eerste 150km zit erop (Tilburg is niet echt dichtbij voor mij). En de eerste indruk: wat een kanon!
Niet normaal hoeveel vermogen hier in zit. (ok, ik kom van een 1.6TDI met 115pk)
Instant power bij het intrappen van het gaspedaal!
Lang op gewacht, maar eindelijk is hij er dan.
De S3XY knob ligt klaar om ingebouwd te worden, verder heb ik ook de look-a-like telefoon houder van Enhance besteld. Dus binnenkort die spullen maar even inbouwen.
:strip_exif()/f/image/ApBfxhoW6juaoD5u4t4ORKKY.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen week mijn M3P opgehaald, nu is er een van de kleine kapjes van de velg ineens verdwenen. Dat zag ik na ongeveer 200km. Verder niets geraakt, geen krassen op de velg alleen mee gereden. Service verzoek bij Tesla aangevraagd, je moet hiervoor langskomen en kost €155 om te vervangen. Dit valt niet onder garantie en mag je zelf betalen. Toch belachelijk, zou ik hier nog wat aan kunnen doen?
[ Voor 9% gewijzigd door pennenlikker op 18-06-2024 17:33 ]
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Heb de auto vandaag gehaald. Zag er netjes uit. Zaten bij jou de aero kapjes aan 1 kant ook verkeerd om? Ik heb trouwens een service verzoek ingeschoten omdat ik een lage brom hoor vanaf 110km per uur..pennenlikker schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:32:
Afgelopen week mijn M3P opgehaald, nu is er een van de kleine kapjes van de velg ineens verdwenen. Dat zag ik na ongeveer 200km. Verder niets geraakt, geen krassen op de velg alleen mee gereden. Service verzoek bij Tesla aangevraagd, je moet hiervoor langskomen en kost €155 om te vervangen. Dit valt niet onder garantie en mag je zelf betalen. Toch belachelijk, zou ik hier nog wat aan kunnen doen?
Hoe bedoel je verkeerd om? Ik had ook wat trilling rond de 80 km/h dit is nu verdwenen wellicht gaat dat nog weg als de banden wat langer gereden hebben. Maar goed dat je dat doet voor die 150km.Eslat schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:44:
[...]
Heb de auto vandaag gehaald. Zag er netjes uit. Zaten bij jou de aero kapjes aan 1 kant ook verkeerd om? Ik heb trouwens een service verzoek ingeschoten omdat ik een lage brom hoor vanaf 110km per uur..
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Eerste is links achter, tweede rechts achter. Bij linksachter staat de scherpe kant van de luchthapper tegen de rij richting in. Volgens mij had die andersom moeten staan. Ik heb deze vraag uitstaan bij het service center.pennenlikker schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:49:
[...]
Hoe bedoel je verkeerd om? Ik had ook wat trilling rond de 80 km/h dit is nu verdwenen wellicht gaat dat nog weg als de banden wat langer gereden hebben. Maar goed dat je dat doet voor die 150km.
:strip_exif()/f/image/jCTblAqPb0rh2GuH7go9hEpR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3bjqrOBSjryFYn2uCCAPz4ZO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Eslat op 18-06-2024 18:30 ]
dat is standaard bij tesla.......is maar 1 type velg, dus je hebt altijd 1 kant die de verkeerde kant op draaitEslat schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:19:
[...]
Eerste is links achter, tweede rechts achter. Bij linksachter staat de scherpe kant van de luchthapper tegen de rij richting in. Volgens mij had die andersom moeten staan. Ik heb deze vraag uitstaan bij het service center.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lekker is datanti elppa schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:36:
[...]
dat is standaard bij tesla.......is maar 1 type velg, dus je hebt altijd 1 kant die de verkeerde kant op draait

Volgens mij is dat zo'n beetje bij elk merk zo waar de velg zo'n soort design heeft. Ze maken maar 1 type velg, dus de ene kant staat altijd andersom ten opzichte van de andere kant.
Wat een geld voor zo'n klein plastic kapje.... aan de ene kant snap ik het wel omdat er nu al veel mee gerommelt wordt door eigenaren. Maar als je zo snel zo'n ding verliest mogen ze wel iets meer coulant zijn.pennenlikker schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:32:
[ Voor 66% gewijzigd door Vissa66 op 18-06-2024 19:02 ]
M3P 24'
Die nieuwe remschijven zijn geen haar beter zo te zien (dan de oude P).Eslat schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:19:
[...]
Eerste is links achter, tweede rechts achter. Bij linksachter staat de scherpe kant van de luchthapper tegen de rij richting in. Volgens mij had die andersom moeten staan. Ik heb deze vraag uitstaan bij het service center.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kreeg gisteren mijn VIN en vandaag een SMS voor de aflevering. Volgende week een dag gepland om hem op te halen. 🎉
Inmiddels na enig wikken en wegen en na een niet zo prettige ervaring met een Polestar 2 toch weer EV en wel een M3LR.
17 juni besteld, levering 26 juni!
Die auto's verkopen echt als warme broodjes.
17 juni besteld, levering 26 juni!
Die auto's verkopen echt als warme broodjes.
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
Same here, 15e besteld en de 25ste ophalenmistermol schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:00:
Ik kreeg gisteren mijn VIN en vandaag een SMS voor de aflevering. Volgende week een dag gepland om hem op te halen. 🎉
Ik heb de M3P minuten na aankondiging besteld. In eerste instantie met een mei/juni levering, nu juli/augustus. Op zich geen probleem, maar nu wel extra balen gezien ik de 20.000 gratis supercharge kilometers ga missen en als klap op de vuurpijl mogelijk ook nog 20%-30% extra mag gaan aftikken vanwege de nieuwe importbelasting op EV’s die in China zijn gemaakt. Weet nog niet of ik in dat geval de auto ga afnemen.
Welke kleur heb je besteld?Furr schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:01:
Ik heb de M3P minuten na aankondiging besteld. In eerste instantie met een mei/juni levering, nu juli/augustus. Op zich geen probleem, maar nu wel extra balen gezien ik de 20.000 gratis supercharge kilometers ga missen en als klap op de vuurpijl mogelijk ook nog 20%-30% extra mag gaan aftikken vanwege de nieuwe importbelasting op EV’s die in China zijn gemaakt. Weet nog niet of ik in dat geval de auto ga afnemen.
Als die heffing komt zou ik het zeker niet doen. Want dan is het van tijdelijke aard en krijgen we M3's uit de VS en later waarschijnlijk Berlijn. Niemand koopt ze dan meer met zo'n verschil tussen Y en 3.Furr schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:01:
idd. Als ik nu ook ineens 20 tot 30% erbij krijg, dan past ie ook totaal niet meer in het lease budget hier. Gok bij geen enkele lease rijder in NL. Want voor dat geld kan je een i5 leasen.Maurice- schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:31:
[...]
Als die heffing komt zou ik het zeker niet doen. Want dan is het van tijdelijke aard en krijgen we M3's uit de VS en later waarschijnlijk Berlijn. Niemand koopt ze dan meer met zo'n verschil tussen Y en 3.
Maar ga er nu gewoon ook nog vanuit dat die regel helemaal nog niet er door komt op korte termijn. Dat is ook wat de LM me vertelde vorige week, en daar houd ik me maar ff aan vast.
28%LeBrun schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:19:
[...]
Goed om te weten! zal ik doen. Met hoe veel % batterij kregen jullie hem mee?
Afgelopen vrijdag mijn Tesla besteld, en mag hem komende vrijdag afhalen. Had niet sneller kunnen zijn! Het is ook geenoccasion dus een nieuwe. Ben benieuwd wat we te zien krijgen.
Ik ben nog meer tijd met het verkopen van mijn auto en het verzekeren van de Tesla.
Overigens wel een vraagje. Is het echt nodig om de M3 helemaal uitvoerig na te gaan? Ik heb dat eigenlijk nooi zo gedaan met andere auto's, en die heb ik niet eens nieuw gekocht.
Ik ben nog meer tijd met het verkopen van mijn auto en het verzekeren van de Tesla.
Overigens wel een vraagje. Is het echt nodig om de M3 helemaal uitvoerig na te gaan? Ik heb dat eigenlijk nooi zo gedaan met andere auto's, en die heb ik niet eens nieuw gekocht.
[ Voor 40% gewijzigd door justice strike op 19-06-2024 14:58 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
nice!!justice strike schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:56:
Afgelopen vrijdag mijn Tesla besteld, en mag hem komende vrijdag afhalen. Had niet sneller kunnen zijn! Het is ook geenoccasion dus een nieuwe. Ben benieuwd wat we te zien krijgen.
ff kort rondje eromheen is zat. Die hele checklists die je hier tegenkomt zijn echt overdreven, en wellicht nog een erfenis van 2018 (USA) en begin 2019 (EU) van de production hel, zoals Elon het noemde. Mijn LR van eind september 2019 was helemaal niets mis mee. Ook maar 5min gekeken daar in de haven toen. En in de jaren daarna nooit iets gezien wat niet klopte.
Straks als ik mijn nieuwe M3P op mag halen dan zal ik er ook wederom niet teveel tijd aan verspillen.
Ieder zijn ding natuurlijk en waarschijnlijk zal de auto gewoon goed zijn. Toch vraag ik mij af waarom je niet de moeite zou nemen om er eens rustig omheen te lopen en te controleren of er manco’s zijn ? Beter safe dan sorry zou ik zeggen.anti elppa schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:07:
[...]ff kort rondje eromheen is zat. Die hele checklists die je hier tegenkomt zijn echt overdreven. Mijn LR van eind september 2019 was helemaal niets mis mee. Ook maar 5min gekeken daar in de haven toen.
Straks als ik mijn nieuwe M3P op mag halen dan zal ik er ook wederom niet teveel tijd aan verspillen.
Ik denk ook dat de tijd van de grote issues voorbij is, maar de ervaring leert dat bij dagelijks 100, 200 of meer afleveringen, er best wel eens wat ‘over het hoofd gezien wordt’ wat niet is zoals je het mag verwachten.
In ieder geval in Tilburg kregen wij er binnen alle gelegenheid voor om de auto te bekijken en buiten is er ook meer dan genoeg ruimte voor.
Een Tesla mag dan relatief voordelig zijn, voor ons was het - particulier aangeschaft - toch een serieus bedrag dat we over moesten maken en dan is het wel fijn als de auto in goede orde is als je er de poort mee uitrijdt, vind ik.
Bij ons stak trouwens het linkervoorscherm naar buiten ten opzichte van het portier. Daar oplossen kostte 10 minuten. Naar Duiven heen en weer had ons drie uren gekost.
Ik zeg ook niet dat je niet moet checken. In 5min heb ik alles wel gezien. Die lijsten die ik hier af en toe voorbij zie komen gaan veel te ver.Megat schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:31:
[...]
Ieder zijn ding natuurlijk en waarschijnlijk zal de auto gewoon goed zijn. Toch vraag ik mij af waarom je niet de moeite zou nemen om er eens rustig omheen te lopen en te controleren of er manco’s zijn ? Beter safe dan sorry zou ik zeggen.
Ik denk ook dat de tijd van de grote issues voorbij is, maar de ervaring leert dat bij dagelijks 100, 200 of meer afleveringen, er best wel eens wat ‘over het hoofd gezien wordt’ wat niet is zoals je het mag verwachten.
In ieder geval in Tilburg kregen wij er binnen alle gelegenheid voor en buiten is er ook meer dan genoeg ruimte voor.
Een Tesla mag dan relatief voordelig zijn, voor ons was het - particulier aangeschaft - toch een serieus bedrag dat we over moesten maken en dan is het wel fijn als de auto in goede orde is als je er de poort mee uitrijdt, vind ik.
Bij ons stak trouwens het linkervoorscherm naar buiten ten opzichte van het portier. Daar oplossen kostte 10 minuten. Naar Duiven heen en weer had ons drie uren gekost.
Wellicht dat mijn automotive ervaring er voor zorgt dat ik in 5min klaar ben.
Check vooral op schades binnen en buiten. En of deuren en beide kleppen goed zitten.
Heb wat jaren bij peugeot gewerkt. Daar gebeurde nog al eens ongelukken tijdens transport. Plank gas trailers af en op. Moesten we klant bellen dat het "transport" wat vertraagd was (lees, gloednieuwe auto half in elkaar moet naar schade herstel).
Dat leverde dan bij aflevering nog wel eens kleurverschil, scheve deuren enz op.
Bij tesla zullen ze ook wel eens op die manier brokken maken. Al slopen ze dan iig niet het blok door plank gas over het terrein vd importeur te knallen met koude motor.
Morgen 11u D-Day. Ben benieuwd. Kom van een BMW iX3 en ga nu naar zo’n go cart van Tesla 😅.
Standaard Model 3 SR blauw, besteld half mei met restrictie 1 juli.
Met de huidige actie vorige week akkoord gekregen om de restrictie te laten vervallen. Heeft me vervolgens 5 werkdagen en een heleboel vriendelijke krachttermen gekost om dat ook bij Tesla geregistreerd te krijgen, met "dank" aan de leasemaatschappij.
Maar sinds vanmiddag is dat gelukt. Verwachte leverdatum is gelijk aangepast naar volgende week, en VIN is inmiddels ook binnen. Nog geen kenteken, maar dat komt vast snel.
Met de huidige actie vorige week akkoord gekregen om de restrictie te laten vervallen. Heeft me vervolgens 5 werkdagen en een heleboel vriendelijke krachttermen gekost om dat ook bij Tesla geregistreerd te krijgen, met "dank" aan de leasemaatschappij.
Maar sinds vanmiddag is dat gelukt. Verwachte leverdatum is gelijk aangepast naar volgende week, en VIN is inmiddels ook binnen. Nog geen kenteken, maar dat komt vast snel.
Ik mag komende dinsdag mijn nieuwe zwarte Model Y RWD ophalen. Tesla heeft hem volgens RDW uitlees app (Finnik) geregistreerd als een LR. Nieuwwaarde volgens RDW komt wel overeen met RWD. Echter de verzekering denkt dat er een hogere nieuwwaarde aan hangt.
Ik had ergens gelezen dat als je een COC opvraagt bij Tesla en hem opstuurt naar de verzekering ze het aanpassen, maar zijn er meer mensen bij wie dit gebeurd is?
Bij verkoop gaan natuurlijk meer mensen denken dat het een LR is terwijl dat niet zo is.
Ik had ergens gelezen dat als je een COC opvraagt bij Tesla en hem opstuurt naar de verzekering ze het aanpassen, maar zijn er meer mensen bij wie dit gebeurd is?
Bij verkoop gaan natuurlijk meer mensen denken dat het een LR is terwijl dat niet zo is.
Je boft! Bij mij is de restrictie er ook af, maar mijn gewenste MY is er niet en dat duurt een week of 3 zeggen ze. Ik had de mail over de 20.000 SuC KMs al ontvangenstefxx schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:17:
Ja dat is "normaal" Je kunt altijd delivery bellen om de status na te vragen. Vaak zien ze dan wanneer jou auto er ongeveer zou kunnen zijn. Soms staat hij er al, of staat hij nog in Zeebrugge/Berlijn en is hij onderweg.Stefanvane schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:16:
Hallo allen,
Eind december via Arval een Tesla Y RWD besteld voor levering 30-6. Sinds 18-6 heb ik een VIN, nog geen kenteken. Er staat nu het volgende vermeld in de app als leverdatum:
Is het normaal dat er midden in het verwachte levervenster nog geen datum te plannen is?
Welk model had jij gewenst?Gommert69 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:11:
[...]
Je boft! Bij mij is de restrictie er ook af, maar mijn gewenste MY is er niet en dat duurt een week of 3 zeggen ze. Ik had de mail over de 20.000 SuC KMs al ontvangen
[ Voor 22% gewijzigd door Tomas_ op 20-06-2024 10:24 ]
Je zult vast snel wat horen. Ik kreeg mijn VIN de 17e, aflever-SMS de 18e en kenteken de 19e. Zat ook steeds midden in dat levervenster voordat ik een VIN had. Geen zorgen dus!Stefanvane schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:16:
Hallo allen,
Eind december via Arval een Tesla Y RWD besteld voor levering 30-6. Sinds 18-6 heb ik een VIN, nog geen kenteken. Er staat nu het volgende vermeld in de app als leverdatum:
[Afbeelding]
Is het normaal dat er midden in het verwachte levervenster nog geen datum te plannen is?
Merci!Tomas_ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:22:
Ja dat is "normaal" Je kunt altijd delivery bellen om de status na te vragen. Vaak zien ze dan wanneer jou auto er ongeveer zou kunnen zijn. Soms staat hij er al, of staat hij nog in Zeebrugge/Berlijn en is hij onderweg.
Net gebeld met Tesla (via het accessoires team) en ze gaven aan dat de auto ergens tussen Berlijn en Tilburg is. Toevallig zojuist ook het kenteken te zien in de app.
Same here, MY Rwd LR.Stefanvane schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:50:
[...]
Merci!
Net gebeld met Tesla (via het accessoires team) en ze gaven aan dat de auto ergens tussen Berlijn en Tilburg is. Toevallig zojuist ook het kenteken te zien in de app.
Staat nu ook op kenteken, ik heb nog aangegeven telefonisch om hem niet door de krasstraat te halen ( ik ga hem zelf polijsten en voorzien van glascoating)
Hebben ze nog iets gezegd over verwachte levering?
Nee, alleen dat dat ergens in het aangegeven levervenster zal zijn (18 - 26 juni). Ze konden alleen zien dat hij op transport is.ravenstein schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:57:
[...]
Same here, MY Rwd LR.
Staat nu ook op kenteken, ik heb nog aangegeven telefonisch om hem niet door de krasstraat te halen ( ik ga hem zelf polijsten en voorzien van glascoating)
Hebben ze nog iets gezegd over verwachte levering?
Ik heb helaas de eerste batch gemist voor de M3P dus wacht nu op de volgende boot. Tesla kan me niet zoveel vertellen, iemand enig idee?
Zojuist voor het eerst op dit draadje gekomen, nu nadat ik ook een Tesla Model 3 SR heb besteld. De leasemaatschappij heeft de bestelling gisteren bij Tesla geplaatst. Ik heb alvast een account aangemaakt bij Tesla met mijn zakelijke e-mailadres en de app geinstalleerd. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je informatie over de bestelling kunt zien?
ja ben ook wel benieuwd hoeveel er onderweg zijn en hoeveel er dan op de boot staan. Zie iig dat er nu 67 M3P's op kenteken staan. Niet echt veelRiccardo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:52:
Ik heb helaas de eerste batch gemist voor de M3P dus wacht nu op de volgende boot. Tesla kan me niet zoveel vertellen, iemand enig idee?
Weet iemand hier of de aflevering in Tilburg bij de fabriek is of bij het servicecentrum?
Ik ben de vorige keer naar de Asteriastraat gegaan, terwijl de aflevering in de Atlasstraat was. Is dit nog steeds zo?
Ik ben de vorige keer naar de Asteriastraat gegaan, terwijl de aflevering in de Atlasstraat was. Is dit nog steeds zo?
14e besteld, voorraadmodel, maar kan nog geen ophaalafspraak plannenT-Blizzard schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:25:
[...]
Same here, 15e besteld en de 25ste ophalen
Het is afhankelijk van wanneer de leasemaatschappij de auto dan besteld. Maar de mijne werd daadwerklijk op 10 juni besteld, waar ik ook op 10 juni de auto in de app had staan. Na de daadwerkelijke bestelling bij Tesla is hij volgens mij binnen 1 a 2 dagen in de app te zien.justsander schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:34:
Zojuist voor het eerst op dit draadje gekomen, nu nadat ik ook een Tesla Model 3 SR heb besteld. De leasemaatschappij heeft de bestelling gisteren bij Tesla geplaatst. Ik heb alvast een account aangemaakt bij Tesla met mijn zakelijke e-mailadres en de app geinstalleerd. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je informatie over de bestelling kunt zien?
Is niet correct. Mijne is 1e week juni besteld bij tesla, dag later ook bevestigd door tesla en gebeld. Niets in de app. Alleen mijn huidige model 3.mistermol schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:38:
[...]
Het is afhankelijk van wanneer de leasemaatschappij de auto dan besteld. Maar de mijne werd daadwerklijk op 10 juni besteld, waar ik ook op 10 juni de auto in de app had staan. Na de daadwerkelijke bestelling bij Tesla is hij volgens mij binnen 1 a 2 dagen in de app te zien.
Dan zal wellicht de levertijd van de auto een rol spelen. Model 3 duurt over het algemeen een stuk langer dan een Y.anti elppa schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:42:
[...]
Is niet correct. Mijne is 1e week juni besteld bij tesla, dag later ook bevestigd door tesla en gebeld. Niets in de app. Alleen mijn huidige model 3.
En vanmorgen ook een kenteken en een afspraak, voor eind volgende week. Ik had niks te kiezen trouwens, kan hoogstens een SMS sturen als ik echt niet kan. Denk dat het nog wel eens druk kan worden zo eind van het kwartaal.stefxx schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:17:
ja heb leverrestrictie tot eind sept. Dat zal er vast mee te maken hebben.mistermol schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:49:
[...]
Dan zal wellicht de levertijd van de auto een rol spelen. Model 3 duurt over het algemeen een stuk langer dan een Y.
Heb ze even gebeld en uur later kan ik inplannen alsnog. Beller is dus echt sneller. Zaterdag 29ekwaazaar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:35:
[...]
14e besteld, voorraadmodel, maar kan nog geen ophaalafspraak plannen
Vorige week was ik bij een Tesla Model 3 Performance event in Utrecht toen ik voor het eerst geconfronteerd werd met de mogelijke EU heffingen. Mijn leasecontract van M3LR loopt eind september af dus had nog niet besteld. Het meest storende vind ik nog dat het allemaal onduidelijk is hoeveel duurder ze gaan worden en dat het op zo'n korte termijn is aangekondigd.
De tussenpersoon van mijn werkgever heeft via zijn contact bij Tesla te horen gekregen dat inderdaad nog een boot aankomt, maar of dat allemaal op tijd komt is niet duidelijk. Op advies toch een bestelling gedaan voor een M3P met voorkeur voor wit/wit en een trekhaak. Het is echt een fraaie auto, zeker in het wit, dan valt de opsmuk goed op
.
Ik annuleer de bestelling als duidelijk wordt dat de nieuwe prijs fors hoger zal zijn, of het niet duidelijk is wat de prijs gaat zijn en de auto niet op tijd voor 30 juni geleverd gaat worden.
Als dan later de prijs duidelijk is zal ik aan de hand daarvan overwegen of ik een nieuwe bestelling maak. Andere opties zijn dan gewoon afwachten of Tesla Model 3's uit USA gaat leveren op termijn of anders wachten op de Model Y juniper maar dat heeft niet echt mijn voorkeur.
De tussenpersoon van mijn werkgever heeft via zijn contact bij Tesla te horen gekregen dat inderdaad nog een boot aankomt, maar of dat allemaal op tijd komt is niet duidelijk. Op advies toch een bestelling gedaan voor een M3P met voorkeur voor wit/wit en een trekhaak. Het is echt een fraaie auto, zeker in het wit, dan valt de opsmuk goed op
Ik annuleer de bestelling als duidelijk wordt dat de nieuwe prijs fors hoger zal zijn, of het niet duidelijk is wat de prijs gaat zijn en de auto niet op tijd voor 30 juni geleverd gaat worden.
Als dan later de prijs duidelijk is zal ik aan de hand daarvan overwegen of ik een nieuwe bestelling maak. Andere opties zijn dan gewoon afwachten of Tesla Model 3's uit USA gaat leveren op termijn of anders wachten op de Model Y juniper maar dat heeft niet echt mijn voorkeur.
Ga as. maandag een M3 RWD ophalen in Tilburg. Afgelopen woensdag het kenteken zichtbaar geworden in de app. Nu geeft echter mijn verzekeringsagent aan dat ze het kenteken niet kunnen vinden in het systeem (ASR). Iemand hier ervaring mee?
Waarschijnlijk omdat de registratie te nieuw is. Als je op je kenteken zoekt, zul je waarschijnlijk ook zien dat de auto nog niet op kenteken staat. Zal vast daarmee te maken hebben.Bartjeee schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:54:
Ga as. maandag een M3 RDW ophalen in Tilburg. Afgelopen woensdag het kenteken zichtbaar geworden in de app. Nu geeft echter mijn verzekeringsagent aan dat ze het kenteken niet kunnen vinden in het systeem (ASR). Iemand hier ervaring mee?
Edit: ik hoop ook mijn kenteken sinds woensdag maar zie hem verder wel beschikbaar bij verzekeraars. Misschien duurt het gewoon even.
[ Voor 11% gewijzigd door mistermol op 20-06-2024 18:51 ]
Leuk bakkie. Zetels nog voldoende comfortabel.
Voldoende snel 😌
Paar puntjes om te laten nakijken:
Kleine krasjes in de carbon strip thv het stuur.
Hoogfrequent geluidje thv bestuurdersdeur. Mogelijks een deurrubber die klein beetje lekt.
Zitpositie met 1m95 is goed, alleen kijk je een beetje tegen de zonneklep aan. Maar goed, mogelijks went het wel. Kom natuurlijk uit een SUV dus heb je een hoger en steiler raam.
Voldoende snel 😌
Paar puntjes om te laten nakijken:
Kleine krasjes in de carbon strip thv het stuur.
Hoogfrequent geluidje thv bestuurdersdeur. Mogelijks een deurrubber die klein beetje lekt.
Zitpositie met 1m95 is goed, alleen kijk je een beetje tegen de zonneklep aan. Maar goed, mogelijks went het wel. Kom natuurlijk uit een SUV dus heb je een hoger en steiler raam.
:strip_exif()/f/image/AjjMVUbgfoG3wsYDurngFVeh.jpg?f=fotoalbum_large)
Model 3 LR wit/zwart staat klaar om opgehaald te worden woensdag a.s., nieuw type kenteken ook.
Zag gisteren een iets oudere M3H voorbij komen met HW4 (rode lens op camera) en hoop daarom stiekem dat ik ook HW4 zal hebben (auto is net aangeleverd vanuit Barcelona, geen eigen voorraad dus).
Zag gisteren een iets oudere M3H voorbij komen met HW4 (rode lens op camera) en hoop daarom stiekem dat ik ook HW4 zal hebben (auto is net aangeleverd vanuit Barcelona, geen eigen voorraad dus).
Ja, alle M3H hebben HW4 geloof ik.
[ Voor 17% gewijzigd door mistermol op 21-06-2024 08:10 ]
Hoe heb je tesla zo ver gekregen een uit Barcelona te halen? Of woon je daar?Skyrunner schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:00:
Model 3 LR wit/zwart staat klaar om opgehaald te worden woensdag a.s., nieuw type kenteken ook.
Ik had gehoord dat die van mij ook uit Barcelona komt, daar was voorraad en in Zeebrugge niet. Om toch te leveren dit kwartaal halen ze overal uit Europa auto’s.easy-cloud schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:53:
[...]
Hoe heb je tesla zo ver gekregen een uit Barcelona te halen? Of woon je daar?
Niet :-)easy-cloud schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:53:
[...]
Hoe heb je tesla zo ver gekregen een uit Barcelona te halen? Of woon je daar?
Ik werd gebeld door Tesla met info over de aflevering en daar werd mij verteld dat de auto op de boot vanuit Barcelona naar Zeebrugge stond...
Hmm, ik lees nu pas over die 20.000 kilometer gratis superchargen die krijgt bij een nieuwe Tesla. Ik heb vandaag de weloverwogen beslissing gemaakt (en mijn vrouw overtuigd!) een Model Y gaan te leasen en dit maakt het nog interessanter.
Dit kan ik doen via de site van Tesla zelf en dat loopt dan als ik het goed heb via Ayvens, maar het kan ook weer bij Ayvens zelf. Tesla zelf geeft 2-3 weken levertijd aan. Iemand enig idee dat als ik deze week bestel, dit nog op tijd gaat zijn om voor 30 juni geleverd te kunnen worden? Het lijkt me niet als ik zo wat recente berichten teruglees. Waarom zouden ze er dan nog mee adverteren? Wanneer ik via Tesla zelf bestel moet ik eerst die 500 euro betalen, zal dat de boel versnellen?
Bij Athlon scheelt hij nog een paar tientjes in de maand. Alleen staat daar een levertijd vanaf 4 weken, dus dat wordt dan sowieso geen gratis laden meer. Of zijn ze in de praktijk een stuk sneller?
Maakt het er niet makkelijk op zo. Wellicht iemand die me kan adviseren wat ik het beste kan doen?
Dit kan ik doen via de site van Tesla zelf en dat loopt dan als ik het goed heb via Ayvens, maar het kan ook weer bij Ayvens zelf. Tesla zelf geeft 2-3 weken levertijd aan. Iemand enig idee dat als ik deze week bestel, dit nog op tijd gaat zijn om voor 30 juni geleverd te kunnen worden? Het lijkt me niet als ik zo wat recente berichten teruglees. Waarom zouden ze er dan nog mee adverteren? Wanneer ik via Tesla zelf bestel moet ik eerst die 500 euro betalen, zal dat de boel versnellen?
Bij Athlon scheelt hij nog een paar tientjes in de maand. Alleen staat daar een levertijd vanaf 4 weken, dus dat wordt dan sowieso geen gratis laden meer. Of zijn ze in de praktijk een stuk sneller?
Maakt het er niet makkelijk op zo. Wellicht iemand die me kan adviseren wat ik het beste kan doen?
[ Voor 58% gewijzigd door Exception op 21-06-2024 16:35 ]
Hangt af van welke MY je wilt bestellen. Als ze die op voorraad hebben, dan zou je voor 30 juni moeten kunnen rijden. Die van mij heeft 3 weken levertijd en dus ik rijd niet voor 30 juni helaas.
Vandaag mijn MY RWD LR 19" zwart/zwart trekhaak opgehaald (HW3).
Besteld door werkgever op 6 juni, door LM op 10 juni. opgehaald 21 juni ivm 20.000 km
kreeg hem mee met 80%, alles zag er perfect uit. Ik was met 10 minuten de deur weer uit.
Eerste indruk: Een stuk langzamer dan mijn model 3 LR. Wat een verschil en wat snel is de 3LR. (470 vs 350 pk) Eigenlijk een beetje belachelijk haha.
Dit is toch meer relaxed cruisen wat ook beter voor mijn rijgedrag is ;-) Dit is echt goed genoeg.
Verder mooi ruim en heerlijk die kofferbak met grote opening. De badeend bij het afsluiten van de auto maakt hem wel af wat mij betreft.
19" genomen omdat er toch stoepranden worden geraakt en custom zwarte covers er op. Heb twee beginnende bestuurders thuis dus krassen krijg je toch.
Had nog wat ruimte in de lease en heb de s3xy knob en twee buttons er bij gedaan en wat all weather matten en wat kleine dingen.
Al met al weer zeer tevreden.
Besteld door werkgever op 6 juni, door LM op 10 juni. opgehaald 21 juni ivm 20.000 km
kreeg hem mee met 80%, alles zag er perfect uit. Ik was met 10 minuten de deur weer uit.
Eerste indruk: Een stuk langzamer dan mijn model 3 LR. Wat een verschil en wat snel is de 3LR. (470 vs 350 pk) Eigenlijk een beetje belachelijk haha.
Dit is toch meer relaxed cruisen wat ook beter voor mijn rijgedrag is ;-) Dit is echt goed genoeg.
Verder mooi ruim en heerlijk die kofferbak met grote opening. De badeend bij het afsluiten van de auto maakt hem wel af wat mij betreft.
19" genomen omdat er toch stoepranden worden geraakt en custom zwarte covers er op. Heb twee beginnende bestuurders thuis dus krassen krijg je toch.
Had nog wat ruimte in de lease en heb de s3xy knob en twee buttons er bij gedaan en wat all weather matten en wat kleine dingen.
Al met al weer zeer tevreden.
Heb je het over private lease? De lease via Tesla is van ALD, niet Ayvens. De voorwaarden van Ayvens zijn heel wat interessanter dan die van ALD. Maar, je hebt eerst 14 dagen bedenktijd, pas daarna wordt de auto besteld. In mijn geval heb ik mijn bestelling bij Ayvens geplaatst op 17 mei, waarna de auto op 10 juni is besteld bij Tesla.Exception schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:27:
Hmm, ik lees nu pas over die 20.000 kilometer gratis superchargen die krijgt bij een nieuwe Tesla. Ik heb vandaag de weloverwogen beslissing gemaakt (en mijn vrouw overtuigd!) een Model Y gaan te leasen en dit maakt het nog interessanter.
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.