Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 12:27
Ook ik ga de gelukkige berijder worden van een model Y LR RWD wit & trekhaak.
trekhaak had ik als accessoire gewild, maar lijkt nu toch in bestelling mee te komen, soit...

via VanMossel is hij uiteindelijk besteld. Vooraf kreeg ik al communicatie dat Tesla anders zou werken dan andere merken :D

Mijn huidige auto moet ik inleveren eind juli. Augustus ben ik niet in het land, dus gevraagd om levering 1 sept. Scheelt mij 1 maand bijtelling en lease. Leuk in te zetten voor accessoires zoals S3XY knobs en zonneschermen :)

Proces ging aardig soepel tot dusver:
bestelling bij lease: 24-5
bevestiging lease en bestelling Tesla: 29-5
Contact vanuit Tesla: 30-5

Vooral contact vanuit Tesla was fijn.
Vanuit lease maatschappij wordt alles in Tilburg geleverd. Maar Tesla vroeg mij of ik andere voorkeur had, dus het is omgezet naar Utrecht.
Er werd bevestigd dat levering pas na 1 september zou plaatsvinden. Datum komt rond die tijd in de app, daar staat nu nog 12-14 weken.

Ik ben benieuwd hoe strak op 1 september ik kan rijden

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Davidrrr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:12:
[...]

Ik ben net thuis en heb het even druk. Zal later eens goed de auto doorlopen. Als dat zo is dan heb ik wel nieuws want mijn vin is rb418xxx. Kreeg de auto volledig opgeladen mee trouwens.
Dat ziet er zeker uit als HW4. Mooi! Wel apart gezien je VIN. Welke MY had je ook al weer besteld? Kun je toevallig achterhalen (in de papieren ofzo?) wanneer die is geproduceerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:54
dvermeul schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:49:
[...]

Dat ziet er zeker uit als HW4. Mooi! Wel apart gezien je VIN. Welke MY had je ook al weer besteld? Kun je toevallig achterhalen (in de papieren ofzo?) wanneer die is geproduceerd?
MH wit RWD. Zit een BYD in (7e teken een e). En kennelijk dan HW4. Maar als die wijsheid ook niet klopt moet ik checken of er wel een byd in zit. Productie april 2024 meen ik. Weet niet precies waar ik dat moet checken. Wel eens ingevuld op wat sites en toen kwam medio of eind april eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
Davidrrr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:48:
[...]

MH wit RWD. Zit een BYD in (7e teken een e). En kennelijk dan HW4. Maar als die wijsheid ook niet klopt moet ik checken of er wel een byd in zit. Productie april 2024 meen ik. Weet niet precies waar ik dat moet checken. Wel eens ingevuld op wat sites en toen kwam medio of eind april eruit.
Ik weet ook niet precies waar je dat kan checken moet ik eerlijk zeggen. Dat van die E klopt wel; althans dat zei de servicemedewerker en dat lees ik overal op internet. Het VIN nummer blijft een beetje gissen. Ik heb mijn info hier vandaan:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPf9TCdSIPyZp0Wrkbo6oBlJDFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v3kTKILrs5daCIQe2GKrtXi3.png?f=fotoalbum_large
En dit komt weer van Reddit. Dus dan lijkt jouw MY de uitzondering die de regel bevestigd! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Davidrrr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Als je Typegoedkeuringsnummer E4*2018/858*00135*10 is, dan heb je BYD. Die kun je o.a. terugvinden via RDW.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
dvermeul schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:31:
[...]

Ik weet ook niet precies waar je dat kan checken moet ik eerlijk zeggen. Dat van die E klopt wel; althans dat zei de servicemedewerker en dat lees ik overal op internet. Het VIN nummer blijft een beetje gissen. Ik heb mijn info hier vandaan:[Afbeelding]
En dit komt weer van Reddit. Dus dan lijkt jouw MY de uitzondering die de regel bevestigd! ;)
Dat de E als 7e karakter in de VIN altijd zou betekenen dat het een BYD accu betreft lijkt volgens deze post op ttf-forum.de niet te kloppen. Alleen de MY RWD SR kan een BYD (of CATL) lfp batterij hebben. Een RWD LR, AWD LR en Performance hebben altijd een LG nmc batterij, maar kunnen blijkbaar dus ook de E in de VIN hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvermeul
pdidi schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Dat de E als 7e karakter in de VIN altijd zou betekenen dat het een BYD accu betreft lijkt volgens deze post op ttf-forum.de niet te kloppen. Alleen de MY RWD SR kan een BYD (of CATL) lfp batterij hebben. Een RWD LR, AWD LR en Performance hebben altijd een LG nmc batterij, maar kunnen blijkbaar dus ook de E in de VIN hebben
Klopt helemaal wat je zegt! Maar in die post zit een fout. Die LR RWD die daar staat is geen LR RWD maar een SR RWD. En dat weet ik 100% zeker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als het een RWD LR is gaat het hele verhaal rond het RB-nummer in de VIN ook niet op als ik zo rondkijk.
--MeAngry-- schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:03:
Eind vorige week is er door XLLease een Model Y RWD blauw met wit interieur besteld, gisteren werd ik gebeld door Tesla voor de bevestiging van de gegevens, en is hij aan m'n account toegevoegd samen met een RN nummer, maar ook ik zie een levertijd van 4-5 weken staan waarvan de vrouw aan de telefoon ook zei dat dit nu redelijk kon kloppen. Misschien heeft het ook met de gekozen opties te maken, geen idee.
De restrictie van 1 juli heb ik van m'n contract af laten halen, en nu wordt de levering verwacht tussen 11 en 18 juni :) En ik heb nu een VIN toegewezen gekregen: XP7YGCES4RB449***. Dat zou dus een BYD met HW4 moeten betekenen, ik ben benieuwd!

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvermeul
--MeAngry-- schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:45:
Als het een RWD LR is gaat het hele verhaal rond het RB-nummer in de VIN ook niet op als ik zo rondkijk.

[...]

De restrictie van 1 juli heb ik van m'n contract af laten halen, en nu wordt de levering verwacht tussen 11 en 18 juni :) En ik heb nu een VIN toegewezen gekregen: XP7YGCES4RB449***. Dat zou dus een BYD met HW4 moeten betekenen, ik ben benieuwd!
Als het goed is wel, ja! Ik ga die van mij woensdag halen en zal dan wel een foto plaatsen van de camera's om te vergelijken met de foto's van @Davidrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ik heb een MY wit RWD SR.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidrrr
pdidi schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:41:
[...]

Als je Typegoedkeuringsnummer E4*2018/858*00135*10 is, dan heb je BYD. Die kun je o.a. terugvinden via RDW.nl
En dit heb ik inderdaad staan bij RDW.

Dus lijkt erop BYD en HW4 met een RB418xx

[ Voor 7% gewijzigd door Davidrrr op 06-06-2024 17:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:45:
En ik heb nu een VIN toegewezen gekregen: XP7YGCES4RB449***. Dat zou dus een BYD met HW4 moeten betekenen, ik ben benieuwd!
Het merk/type van de HV batterij is niet vast te stellen op basis van de VIN. Dat kan alleen via het Typegoedkeuringsnummer.
- Begint die met E4*2007/46*1293*, dan is het een CATL LFP60 (voor MY RWD SR) of een LG M50 (voor MY RWD LR, AWD LR, Performance).
- Begint die met E4*2018/858*00135*, dan is het een BYD Blade (voor MY RWD SR)

Als er HW4 aanwezig is, dan moet het Typegoedkeuringsnummer minimaal E4*2007/46*1293*35 zijn of E4*2018/858*00135*10 zijn, maar helaas blijkt dat geen garantie (maar wel een minimum vereiste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:19
Oh mijn vin is lager dan 443 maar de type goedkeuring is wel e4*2007/46*1293*35 aldus rwd. Het is een LR RWD, wordt spannend woensdag 🤞

(niet dat het veel uitmaakt, maar zou toch leuk zijn 😁)

[ Voor 4% gewijzigd door OrganicIron op 06-06-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 14:54
Is Den Haag een aflever locatie?
Kan het niet vinden, ben bang van niet (woon er 15m vandaan.... dus dan is Utrecht jammer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkaiGamer
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-06-2024
AkaiGamer schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:23:
[...]

Nog steeds geen VIN gekregen voor mijn MY LR Quicksilver + trekhaak, en mijn levertijd is van 11-30 juni opgeschoven naar 25-30 juni.
Helaas nog eens minimaal 3 weken wachten :(
Eindelijk min VIN (heeft RB446xxx dus hopelijk HW4!) en levertijd vervroegd naar 11-17 juni.
Gaat niet meer te lang duren nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:31
AkaiGamer schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:24:
[...]

Eindelijk min VIN (heeft RB446xxx dus hopelijk HW4!) en levertijd vervroegd naar 11-17 juni.
Gaat niet meer te lang duren nu!
Gefeliciteerd!! Welke uitvoering heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Vandread schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:34:
Is Den Haag een aflever locatie?
Kan het niet vinden, ben bang van niet (woon er 15m vandaan.... dus dan is Utrecht jammer)
Nee, ze leveren alleen Utrecht/Tilburg en ik meen in het oosten ook een locatie.

Weet iemand hoe vast het tijdstip is bij aflevering? Dit in verband met een afspraak die ik kort erop heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
MikelS1986 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:00:
[...]

Nee, ze leveren alleen Utrecht/Tilburg en ik meen in het oosten ook een locatie.

Weet iemand hoe vast het tijdstip is bij aflevering? Dit in verband met een afspraak die ik kort erop heb zitten.
Zou er gewoon heen gaan. Je wordt ontvangen in een ruimte waar je tegen een balie aanloopt. Is wachtruimte verder met koffie mocht je even moeten wachten. Wat dingen invullen en uitleg en tekenen. Duurde bij mij denk 5 a 10 min. Dan mag je de hal in naar de auto zoeken. En daar lopen wat mensen rond voor wat vragen als je die hebt. Als alles ok is aangeven dat je weg wil en dan regelen ze iets in het systeem en mag je gaan. Wij waren er 30 min eerder dan afgesproken. Ergste dat kan gebeuren is dat er iemand voor je staat bij aanmelden. Bij ons was er 1 iemand voor mij. Zou gewoon lekker vroeg gaan dus. Vanaf 10 uur open uit mijn hoofd.

[ Voor 6% gewijzigd door Davidrrr op 08-06-2024 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:58

DjVe

Hatsaflats!

Afgelopen week groen licht gekregen vanuit de LM voor een MY RWD LR (midnight cherry, FSD, trekhaak, induction velgen). Ik werd de dag erop keurig gebeld door Tesla. Ophalen direct omgezet naar Utrecht. Levering staat nu op eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18:25
Mijn Y is begin deze week besteld via private lease, alleen LM communiceert niets. Ik bel maandag achter mijn RN aan, zodat Tesla Hengelo kan proberen om hem daar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikelS1986
Davidrrr schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:06:
[...]

Zou er gewoon heen gaan. Je wordt ontvangen in een ruimte waar je tegen een balie aanloopt. Is wachtruimte verder met koffie mocht je even moeten wachten. Wat dingen invullen en uitleg en tekenen. Duurde bij mij denk 5 a 10 min. Dan mag je de hal in naar de auto zoeken. En daar lopen wat mensen rond voor wat vragen als je die hebt. Als alles ok is aangeven dat je weg wil en dan regelen ze iets in het systeem en mag je gaan. Wij waren er 30 min eerder dan afgesproken. Ergste dat kan gebeuren is dat er iemand voor je staat bij aanmelden. Bij ons was er 1 iemand voor mij. Zou gewoon lekker vroeg gaan dus. Vanaf 10 uur open uit mijn hoofd.
Een half uur zou ik wel riskeren maar om 10:00 uur er zijn als mijn afspraak om 14:00 uur is lijkt mogelijk wat enthousiast of zijn er ervaringen dat dit geen probleem was? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
MikelS1986 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Een half uur zou ik wel riskeren maar om 10:00 uur er zijn als mijn afspraak om 14:00 uur is lijkt mogelijk wat enthousiast of zijn er ervaringen dat dit geen probleem was? :P
Eh geen idee. Misschien als je belt kun je eerder. Maar nee bedoel inderdaad meer het zit niet op een uur. Is ook niet de bedoeling want dan ontstaan juist rijen. Maar als je 14 afspraak hebt is het echt geen issue als je half uur eerder komt of zo ivm afspraak. Was bij mij ook de reden wat eerder te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ALF99
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-03 07:24
Na lang vergelijken ( q4/Id4 of 5/ enyaq/mustang) voor een nieuwe Leasewagen heb ik sinds een week een nieuwe model Y zwart , long range awd, met de 20 inch induction velgen.
Superblij met deze keuze, rijdt er nu een week mee, en vind hem zelf echt mooi om te zien en kan tot nu toe niet zeggen dat er iets tegenvalt, alle verhalen over Tesla en de kwaliteit van bouwen en interieur zijn mijn insziens dan inmiddels ook wel achterhaald.
Ik heb hiervoor diverse vw's een audi een seat en 2x een peugeot in de lease gehad dus toch aardig wat vergelijkingsmateriaal en de tesla is zeker niet minder qua interieur.
Alleen nu komt de vakantie periode er aan en vraag ik mij af of jullie ervaring hebben met dakdragers op de Y?
En zo ja welke , de originele Tesla of Farrad
Ik ben er een beetje huiverig voor dat ik het dak beschadig, of valt dit reuze mee? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Thx

Staat in het verkeerde topic zie ik, zet het ook even in het andere model y en 3 topic

[ Voor 4% gewijzigd door ALF99 op 08-06-2024 17:46 ]

NB ZO 12xRec Twinpeak 365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikelS1986
Davidrrr schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:36:
[...]

Eh geen idee. Misschien als je belt kun je eerder. Maar nee bedoel inderdaad meer het zit niet op een uur. Is ook niet de bedoeling want dan ontstaan juist rijen. Maar als je 14 afspraak hebt is het echt geen issue als je half uur eerder komt of zo ivm afspraak. Was bij mij ook de reden wat eerder te komen.
Dank voor je reactie, ik moet om 14:00 elders zijn dus zal de leverafspraak met een (half) uur naar voren halen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OrganicIron
ALF99 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:07:
En zo ja welke , de originele Tesla of Farrad
Ik ben er een beetje huiverig voor dat ik het dak beschadig, of valt dit reuze mee? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Thx
Ik vind het systeem echt ruk, maar als het zit werkt het prima. De eerste keer is het even gedoe met het vinden van de beugeltjes onder het glas, de pijltjes zijn moeilijk te zien en er zit rubber voor. Bij de 1e montage plak je stickers met een pijltjes erop op het dak, daarna gaat het sneller. Het voelt allemaal kwetsbaar boven het glas, maar tot nu toe geen issues gehad. Ik ben trouwens voor de originele Tesla dakdragers gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufhNp5Yv8Gkz19DWJPE_Idfa56Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlzLeaBwB4molh9giegHBD0R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toxicfreak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 20:12
Kleine update: na wat pushen, ging de medewerker vandaag toch nog een keer de voorraad bekijken. En er zaten toch "opeens" meerdere HW4 MY LR AWD tussen. Erg blij! En de levering volgt deze of volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiGamer
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-06-2024
LeBrun schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 07:30:
[...]

Gefeliciteerd!! Welke uitvoering heb je besteld?
Sorry, late reactie, maar ik heb de onderstaande uitvoering besteld:
MYLR AWD, Quicksilver, 19", trekhaak, Enhanced Autopilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18
Vorige week dinsdag dus mijn MY opgehaald, en ik had er een trekhaak-achteraf bijbesteld. Deze hebben ze dus niet in het service center eronder gezet, dit had ik eigenlijk wel verwacht/gehoopt, leek mij de logische manier.
Nu dus een service afspraak gemaakt in Duiven, deze is bevestigd en ik krijg nog te horen wanneer er tijd en de spullen er zijn.
Heeft iemand ervaring met dit process en hoe lang het meestal duurt om tot een afspraak te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21
Fishbeast schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:37:
Vorige week dinsdag dus mijn MY opgehaald, en ik had er een trekhaak-achteraf bijbesteld. Deze hebben ze dus niet in het service center eronder gezet, dit had ik eigenlijk wel verwacht/gehoopt, leek mij de logische manier.
Nu dus een service afspraak gemaakt in Duiven, deze is bevestigd en ik krijg nog te horen wanneer er tijd en de spullen er zijn.
Heeft iemand ervaring met dit process en hoe lang het meestal duurt om tot een afspraak te komen?
Hangt er vanaf of de trekhaken op voorraad zijn. Bij mij was dat niet het geval en ik moest 4 weken wachten. Daarna binnen 2 weken een afspraak en hij is er afgelopen week voor mijn huis gemonteerd.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

pdidi schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:01:
[...]

Het merk/type van de HV batterij is niet vast te stellen op basis van de VIN. Dat kan alleen via het Typegoedkeuringsnummer.
- Begint die met E4*2007/46*1293*, dan is het een CATL LFP60 (voor MY RWD SR) of een LG M50 (voor MY RWD LR, AWD LR, Performance).
- Begint die met E4*2018/858*00135*, dan is het een BYD Blade (voor MY RWD SR)

Als er HW4 aanwezig is, dan moet het Typegoedkeuringsnummer minimaal E4*2007/46*1293*35 zijn of E4*2018/858*00135*10 zijn, maar helaas blijkt dat geen garantie (maar wel een minimum vereiste)
Ik heb het kenteken nu, het is een E4*2018/858*00135*10, dus het lijkt wel weer overeen te komen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
Korvaag schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:40:
[...]

Hangt er vanaf of de trekhaken op voorraad zijn. Bij mij was dat niet het geval en ik moest 4 weken wachten. Daarna binnen 2 weken een afspraak en hij is er afgelopen week voor mijn huis gemonteerd.
ok, uitgaande dat dit de algemene gang van zaken is, moet ik voor komend weekend even wat regelen, want dan heb ik toch echt wel een trekhaak nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Fishbeast schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:08:
[...]

ok, uitgaande dat dit de algemene gang van zaken is, moet ik voor komend weekend even wat regelen, want dan heb ik toch echt wel een trekhaak nodig. :)
Als je nu nog geen afspraak hebt kan je het sowieso vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
Korvaag schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Die illusie heb ik inderdaad niet meer, en ik had al geaccepteerd dat ik even een alternatief moet regelen. Als 'ie er eind juli maar onder zit, vanwege de geplande vakantie naar Italië *O*

Wel fancy dat ze deze gewoon voor de deur er onder geschroefd hebben. Kunnen andere merken nog wat van leren, denk ik. Overigens heb ik aangegeven gebruik te willen maken van de mobiliteitsregeling: Dan komen ze de auto halen en 's avonds weer thuisbrengen na z'n tandartsafspraak :9
Maar, wat miij betreft mogen ze het ook hier op de oprit regelen...

[ Voor 32% gewijzigd door Fishbeast op 10-06-2024 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
Fishbeast schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:03:
[...]

Die illusie heb ik inderdaad niet meer, en ik had al geaccepteerd dat ik even een alternatief moet regelen. Als 'ie er eind juli maar onder zit, vanwege de geplande vakantie naar Italië *O*

Wel fancy dat ze deze gewoon voor de deur er onder geschroefd hebben. Kunnen andere merken nog wat van leren, denk ik. Overigens heb ik aangegeven gebruik te willen maken van de mobiliteitsregeling: Dan komen ze de auto halen en 's avonds weer thuisbrengen na z'n tandartsafspraak :9
Maar, wat miij betreft mogen ze het ook hier op de oprit regelen...
Leuk om te zien. Achterbumper eraf. Een groot alu botsabsorder/krachtverdeler eraf. Frame voor de haak erop en klaar. Ik heb nog wel een foto, ogenblik.

There we go:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lelpoXxXwA8qjdGSUWBy9M0lIlw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMKjhSDg6mJBM8EdSawLHG0F.jpg?f=fotoalbum_small

De eerste aanhanger heeft er alweer aan gehangen met bijbehorend idioot verbruik :+

[ Voor 22% gewijzigd door Korvaag op 10-06-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
Configureren ze dan ook meteen het trekhaakprogramma in de boordcomputer? (aangenomen dat Tesla's dit hebben)
Mijn schoonvader rijdt een Ionic 5 en klaagt er steeds over dat hij de parkeersensoren moet deactiveren, omdat deze meteen uit hun dak gaan zodra hij de auto in z'n achteruit zet. De auto heeft op een of andere manier niet door dat er een aanhanger achter hangt. Interessant is dat 'ie wel ziet als er een lampje niet werkt van de aanhanger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
Korvaag schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:09:
[...]

Leuk om te zien. Achterbumper eraf. Een groot alu botsabsorder/krachtverdeler eraf. Frame voor de haak erop en klaar. Ik heb nog wel een foto, ogenblik.

There we go:

[Afbeelding]

De eerste aanhanger heeft er alweer aan gehangen met bijbehorend idioot verbruik :+
jha, cool. Altijd leuk om zulke foto's te zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
Fishbeast schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:11:
Configureren ze dan ook meteen het trekhaakprogramma in de boordcomputer? (aangenomen dat Tesla's dit hebben)
Mijn schoonvader rijdt een Ionic 5 en klaagt er steeds over dat hij de parkeersensoren moet deactiveren, omdat deze meteen uit hun dak gaan zodra hij de auto in z'n achteruit zet. De auto heeft op een of andere manier niet door dat er een aanhanger achter hangt. Interessant is dat 'ie wel ziet als er een lampje niet werkt van de aanhanger 8)7
Tow mode wordt enabled. Gaat ook automatisch aan als je iets in het socket prikt. Je kan het ook handmatig aan/uit zetten naar gelang wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55

Wimo.

Shake and Bake!

De 17e levering van een M3P en ik ontvang net dit:
Als dank voor uw levering dit kwartaal, ontvangt u 20.000 km gratis Supercharging* — met toegang tot meer dan 14.000 Superchargers in heel Europa.
Toch netjes

edit: verloopt blijkbaar in dec 24 :X

[ Voor 8% gewijzigd door Wimo. op 10-06-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freerk123
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Wimo. schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:36:

[...]

Toch netjes

Haha, ik ook, terwijl ik toch geen vooraf geconfigureerde auto heb besteld maar net als jij een verse M3P.

December '24 wordt wel een uitdaging... kreeg bij m'n Y 5.000km en dat heb ik net binnen het jaar op kunnen krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
Zie ook MikelS1986 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2" over de supercharger credits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:15
In Nederland kunnen ze dat soort dingen niet aanpassen dus als er nu 6 maanden staat wordt het geen dag langer.

Ze hebben bij de levering van mijn auto zelfs de promotievoorwaarden aangepast na aflevering, had geen zin om er werk van te maken met de rechtsbijstand maar is de normaalste zaak van de wereld bij Tesla.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lvoYDiI1JORATEi01Gyqg6lNYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBIE3WTp2ydhCKYDk3pfVG1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMhQP7oOZkW9C7lMyQ_XOi_aIts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgfZh2kSBoKAgaPoGr7bWsPB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
22 mei contract getekend private LM
6 juni einde bedenktijd koop of afstand
10 juni auto besteld
10 juni RN vanuit Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 12:21
Wimo. schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:36:

[...]

Toch netjes

Hier ook M3P op 20 juni maar ik krijg maar de helft? :).
Misschien in BE maar 10k km en NL 20k km?
Update bestelling: uw Model 3

Als dank voor uw levering dit kwartaal, ontvangt u 10.000 km gratis Supercharging* — met toegang tot meer dan 14.000 Superchargers in heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
fluppie007 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:42:
[...]

Hier ook M3P op 20 juni maar ik krijg maar de helft? :).
Misschien in BE maar 10k km en NL 20k km?

[...]
Klopt. Zie website Tesla Belgie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
Korvaag schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Zojuist een afspraak gemaakt, eerst mogelijke datum: 21 juni -O-
Meteen maar geboekt, kan ik er nog een maand mee spelen alvorens we op vakantie gaan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Ah er worden weer wat M3P auto's op kenteken gezet vandaag zoals: GBL-25-R alles op schema dus zo te zien voor aflevering over een paar dagen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Baco- schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:15:
Ah er worden weer wat M3P auto's op kenteken gezet vandaag zoals: GBL-25-R alles op schema dus zo te zien voor aflevering over een paar dagen!
Ik heb nu ook een kenteken in de app oOo nog 8 dagen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeBrun
Ik heb een nieuw VIN nr gekregen: XP7YGCER5RB457665, het lijkt erop dat ik HW4 heb op mijn MY LR.
Verwachte levering binnen een week O+

[ Voor 13% gewijzigd door LeBrun op 12-06-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik mag hem vrijdag ophalen, maar ik heb nog geen mailtje gehad over de 20.000km SuperChargen, zijn er mensen die zakelijk leasen en die de mail wel gehad hebben? Of zou het alleen bij privé koop zijn?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
Zakeljke rijder hier: ik heb niet zo'n bericht gehad. Wel een 'Hier is 150km gratis SC omdat we niet kunnen garanderen dat er voldoende lading in de auto zit en we dan niet aan wet- en regelgeving voldoen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-05 10:40
Zakelijk. Ook mail gehad over 20.000 km

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
--MeAngry-- schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:46:
Ik mag hem vrijdag ophalen, maar ik heb nog geen mailtje gehad over de 20.000km SuperChargen, zijn er mensen die zakelijk leasen en die de mail wel gehad hebben? Of zou het alleen bij privé koop zijn?
Ook zakelijk hier. Ik ben nog in afwachting van levering, mail heb ik wel gehad.

Auto mag eigenlijk pas na 1-7 geleverd worden ivm huidige auto, maar ik probeer de LM te overtuigen dit een paar dagen te vervroegen ivm die 20.000 km gratis laden.

[ Voor 17% gewijzigd door stefxx op 12-06-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
stefxx schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:27:
[...]

Ook zakelijk hier. Ik ben nog in afwachting van levering, mail heb ik wel gehad.

Auto mag eigenlijk pas na 1-7 geleverd worden ivm huidige auto, maar ik probeer de LM te overtuigen dit een paar dagen te vervroegen ivm die 20.000 km gratis laden.
Wat win jij met die 20k gratis laden? Doorverkopen op de zwarte markt of zo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Fishbeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:54:
[...]

Wat win jij met die 20k gratis laden? Doorverkopen op de zwarte markt of zo? 8)7
Niet iedereen die zakelijkst least, kan of mag zakelijk laden ;)
Ik heb gewoon kilometervergoeding, dus als ik gratis kan laden is dat natuurlijk win/win.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Nu online
Fishbeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:54:
[...]

Bitcoins minen :)

YouTube: Mining In a Tesla 😮 #shorts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrganicIron
OrganicIron schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:45:
Oh mijn vin is lager dan 443 maar de type goedkeuring is wel e4*2007/46*1293*35 aldus rwd. Het is een LR RWD, wordt spannend woensdag 🤞

(niet dat het veel uitmaakt, maar zou toch leuk zijn 😁)
Vandaag opgehaald! 'Helaas' geen HW4. De m3 naast me had wel HW4, het verschil zie je snel en duidelijk. Er zit een rode stip in HW4, dat is niet te missen.

Komende van de AWD LR ben ik blij verrast door de RWD LR. Meer dan voldoende rap, en regeneratie is exact hetzelfde.

De stoelen lijken iets meer steun te geven dan in mijn AWD. Dat was ook een Berlijn variant, dus geen idee of dat vertekend is door ruim 1k in een huurauto. 🫣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvc0QhdYJ2zgc1NwQEh4uCrWJqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUUzxXxByeCUN8m8NcE370GC.jpg?f=fotoalbum_large

Was de houtinleg altijd al met een alu-look bovenstrip? Ik had het idee dat hij volledig houtlook was, stom dat ik dat na uren rijden niet eens scherp hebt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrtENfCUgr07Fdh1kBXWu8P3RhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCzGZsHSNG292u18kRyDh7oh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvermeul
Ook ik vandaag mijn witte MY RWD mogen ophalen *O* Helaas een klein krasje onder de rechter deurhendel; dat gaat gefixt worden in een service afspraak. Zoals verwacht een HW4 (VIN 446XXX). Ook de 20.000km gekregen; aan de telefoon was gezegd: "onbeperkt geldig", maar in de app staat "geldig tot juni 2027". Eerste indrukken: wat een feest! AP rijdt heerlijk, net als one-pedal-driving. Ruitenwissers zoals verwacht hit and miss ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
dvermeul schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:40:
Ook ik vandaag mijn witte MY RWD mogen ophalen *O* Helaas een klein krasje onder de rechter deurhendel; dat gaat gefixt worden in een service afspraak. Zoals verwacht een HW4 (VIN 446XXX). Ook de 20.000km gekregen; aan de telefoon was gezegd: "onbeperkt geldig", maar in de app staat "geldig tot juni 2027". Eerste indrukken: wat een feest! AP rijdt heerlijk, net als one-pedal-driving. Ruitenwissers zoals verwacht hit and miss ;)
Ik had een vin 418 en ook HW4 dus ik denk dat inmiddels alle MY RWD SR een HW4 krijgen. Of is het een LR? Eerste 750 km erop en bevalt mij ook enorm. Ruitenwissers 1 keer moeten aantikken en daarna ging het prima en op andere dagen ging het eigenlijk vanzelf al prima met de ruitenwissers. Vind het ook heerlijk rijden met veel km op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
Davidrrr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:46:
[...]

Ik had een vin 418 en ook HW4 dus ik denk dat inmiddels alle MY RWD SR een HW4 krijgen. Of is het een LR? Eerste 750 km erop en bevalt mij ook enorm. Ruitenwissers 1 keer moeten aantikken en daarna ging het prima en op andere dagen ging het eigenlijk vanzelf al prima met de ruitenwissers. Vind het ook heerlijk rijden met veel km op een dag.
Nee, "gewoon" een standaard MY RWD. Ik blijf het apart vinden dat jij met VIN 418 een HW4 hebt. Er zijn vele VINs tussen de 418 en 443 die allemaal HW3 hebben. Pas na 443 lijkt het structureel HW4 te worden. Hoe dan ook, top dat je HW4 hebt! Ook al biedt het op dit moment niet veel meerwaarde, ik ben van plan lang met deze (prive) auto te blijven rijden en dan denk ik dat HW4 langer courant blijft dan HW3. Wellicht dat je over een paar jaar met FSD met HW4 meer kan dan met FSD met HW3. Of zoiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
dvermeul schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:48:
[...]

Nee, "gewoon" een standaard MY RWD. Ik blijf het apart vinden dat jij met VIN 418 een HW4 hebt. Er zijn vele VINs tussen de 418 en 443 die allemaal HW3 hebben. Pas na 443 lijkt het structureel HW4 te worden. Hoe dan ook, top dat je HW4 hebt! Ook al biedt het op dit moment niet veel meerwaarde, ik ben van plan lang met deze (prive) auto te blijven rijden en dan denk ik dat HW4 langer courant blijft dan HW3. Wellicht dat je over een paar jaar met FSD met HW4 meer kan dan met FSD met HW3. Of zoiets :)
Tja het is wat het is 😅. Ik ging er al vanuit dar het HW3 zou zijn. Ben er blij mee maar is voor mij lease. Ik heb nu gewoon de auto nodig en was ook blij geweest met HW3. En over paar maanden zal er weer wat anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
dvermeul schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:48:
[...]

Nee, "gewoon" een standaard MY RWD. Ik blijf het apart vinden dat jij met VIN 418 een HW4 hebt. Er zijn vele VINs tussen de 418 en 443 die allemaal HW3 hebben. Pas na 443 lijkt het structureel HW4 te worden
Heb je een BYD of CATL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoNNaiZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2024
dvermeul schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:40:
Ik heb hem dus 10 Juni opgehaald, met een VIN 442XXX, wel een BYD en ook HW4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvermeul
Het is een BYD.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Carnewal
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-04 08:47
Carnewal schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:43:
[Afbeelding]

Deze namiddag VIN assigned gekregen voor M3P (België). ETAs voor glovis solar in Zeebrugge is 9 juni. App zegt nog steeds levering 1-13 juni. Nog even geduld dus 👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4xRvH-7LWdRpGmVewYJE6oImtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1xpQfXeCUGgRlFv6V1ow4Nr.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag om 10u afgehaald bij Tesla in Brugge! Volgens de verkoper de eerste en voorlopig enige daar _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Carnewal op 13-06-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
--MeAngry-- schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:19:
[...]

Niet iedereen die zakelijkst least, kan of mag zakelijk laden ;)
Ik heb gewoon kilometervergoeding, dus als ik gratis kan laden is dat natuurlijk win/win.
klinkt logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Voor de Nederlanders die wachten tot er een kenteken is toegekend: https://nos.nl/artikel/25...en-apk-doorgeven-kan-niet

Ik vermoed dat het daardoor bij mij allemaal wat langer duurt..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Carnewal schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:28:
[...]

[Afbeelding]

Vandaag om 10u afgehaald bij Tesla in Brugge! Volgens de verkoper de eerste en voorlopig enige daar _/-\o_
Nice! Zag vandaag ook een trailer met meerdere performance uitvoeringen richting Tilburg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/930jOAH41RUuXi-u9pbjPtu4kk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emEwWsWAmUdHRxjI2TF5bIyl.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: en eentje richting Utrecht ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5TQCeqI3B-MMsMIxuXVws1lW4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMf4L8d0PHcWCCrO76i2YpoG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door EvolutionX op 13-06-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
[...]

[Afbeelding]

En hoe rijdt die?? Meer foto's zijn welkom! Veel plezier ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
EvolutionX schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:32:
[...]

Nice! Zag vandaag ook een trailer met meerdere performance uitvoeringen richting Tilburg

[Afbeelding]

Edit: en eentje richting Utrecht ;)
[Afbeelding]
Heb 5 trailers met P's geteld vandaag op de E19 richting NL. Ik zat op de andere kant kon dus geen foto maken. Zag ook dat die kapjes niet op de velgen zaten

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Nu online
Ik heb eind mei een standaard Model 3 SR zonder verdere opties in de kleur blauw besteld via de leasemaatschappij van mijn werkgever. Eigenlijk mag deze pas na 1 juli geleverd worden. Maar aangezien er mogelijk prijsverhogingen komen, en er 20K aan SuC gratis is bij levering voor 1 juli, heb ik deze restrictie kunnen laten vervallen.

Wat is de kans dat dit nog tijdig gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
stefxx schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:50:
Ik heb eind mei een standaard Model 3 SR zonder verdere opties in de kleur blauw besteld via de leasemaatschappij van mijn werkgever. Eigenlijk mag deze pas na 1 juli geleverd worden. Maar aangezien er mogelijk prijsverhogingen komen, en er 20K aan SuC gratis is bij levering voor 1 juli, heb ik deze restrictie kunnen laten vervallen.

Wat is de kans dat dit nog tijdig gaat lukken?
geen idee. SR lukt waarschijnlijk wel, staan er nog genoeg op voorraad.
Heb maar ff berichtje naar de LM gestuurd wat impact gaat zijn op mijn bestelling. Als ze morgen niet gemaild hebben bel ik ff. Want ben in staat ook de restrictie te lichten. Geen idee of er uberhaubt nog een P te vinden is voor 1 juli

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
Vandaag besteld, snelle levering wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrUwQiVIAOEbw3tkrvT5rTy4l_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lG5zxAn00qkIVFDi9cBf0jcd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eslat
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-06 20:34
[...]

[Afbeelding]

Veel rijplezier! Ik haal z’n witte broertje as dinsdag op in Utrecht. :P

Tesla Model 3 performance

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 17:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzwjoMJFSNnkAf4l60ZONEyokSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bEZiib8YRPjp6HFzeijITZx.jpg?f=fotoalbum_large
Vlakbij Tesla Tilburg reed ik er ook 1 voorbij 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
[...]

[Afbeelding]

Toevallig ook groot? Zelf 1m95 en ik ben benieuwd of je de zetels laag genoeg krijgt.
Was met een Model 3 RWD gaan rijden en daar keek ik redelijk tegen de bekleding boven de voorruit aan. In die mate dat ik twijfel om te cancellen… En Hasselt 20 juni komt wel erg dichtbij 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Bijkomend vraagje, is het stuur anders dan van een reguliere M3? Vond die van de M3 RWD best hard komende van een BMW M Sport stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
dunn0w schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:59:
[Afbeelding]
Vlakbij Tesla Tilburg reed ik er ook 1 voorbij 😎
Erg mooi in het zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Ik hoop dat de mijne ook van die boot is afgerold 😁. Voorlopig nog Jun/Jul in de app

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Suigetsu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 17:43
Vanochtend om 10:00 mijn M3P op mogen halen in Tilburg.
Wat een geweldig apparaat is het! :D

Was volgens een medewerker daar ook de eerste performance die ze uitleverden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:43
Hier gisteren restrictie van 1 juli laten verwijderen voor een MY RWD LR.

Vandaag meteen een afspraak voor volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Suigetsu schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:23:

Proficiat! Maar eh waar zijn de foto’s 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
anti elppa schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:06:
[...]

Heb maar ff berichtje naar de LM gestuurd wat impact gaat zijn op mijn bestelling. Als ze morgen niet gemaild hebben bel ik ff. Want ben in staat ook de restrictie te lichten. Geen idee of er uberhaubt nog een P te vinden is voor 1 juli
Heb 2 mensen van de LM (ALD/ leaseplan) gesproken en die geven aan dat het echt alleen nog maar geruchten zijn mbt niet chinese merken (dus Tesla, Volvo, seat etc) die gemaakt worden in china. Ze ondernemen dus nog helemaal geen actie en verwachten dat het voor de niet chinese merken uitgesteld word, of zelfs helemaal niet door gaat. 1 vd 2 gaf zelfs aan dat tesla het wellicht op de website gezet heeft om de Q2 sales te boosten :X

Als je het bericht op de tesla website ook lees staat er "zal waarschijnlijk" en "te verwachten" . En dan direct eronder dat je in juni moet bestellen en leveren om zeker te zijn van de oude prijs. Terwijl die invoer rechten pas ingaan 2e week juli

Ik onderneem nu dan ook even geen verdere actie

[ Voor 11% gewijzigd door anti elppa op 14-06-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
EvolutionX schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:43:
[...]

Proficiat! Maar eh waar zijn de foto’s 8)
dit idd!!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Suigetsu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 17:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXTGsJqswSefVje2XimCJFfqcjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/693kYaynOHrQVZWHw64tDOwC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLJ14LvaWgbj6Wn3KuYpuv1P4Lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmHA3agp83ToMmrqQlsVFJJB.jpg?f=fotoalbum_large

Ja die mogen zeker niet ontbreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:13
Veel veilige kilometers, mooie auto. :D

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
gruwelijk dik hoor!!!! heel veel plezier mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 15:28
anti elppa schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:06:
[...]

Kom net van Tesla Tilburg omdat ik een P wilde bestellen. Er zijn nog 5 zwarte beschikbaar in heel Nederland en dan is het wachten op de volgende levering. Dus als je iets anders wilt dan een zwarte is het sowieso na 1 juli.

Voor mij dus genoeg reden om eerst af te wachten wat de impact gaat zijn ipv overhaast te bestellen en niet te weten hoe of wat (LM is Athlon en wil perse een witte met trekhaak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-05 10:40
Toch apart, dat sommige dual motor auto's (waartoe ik de performance modellen ook reken) afgeleverd worden met "All wheel drive" op de kentekenplaathouder en andere met "Tesla.com"

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
sarlo schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:51:
[...]

Kom net van Tesla Tilburg omdat ik een P wilde bestellen. Er zijn nog 5 zwarte beschikbaar in heel Nederland en dan is het wachten op de volgende levering. Dus als je iets anders wilt dan een zwarte is het sowieso na 1 juli.

Voor mij dus genoeg reden om eerst af te wachten wat de impact gaat zijn ipv overhaast te bestellen en niet te weten hoe of wat (LM is Athlon en wil perse een witte met trekhaak).
ja zwart moet ik niet. Ooit een zwarte audi gehad, nooit weer. Ik heb een blauwe P in bestelling staan.

Rood zou ik ook mooi vinden, maar liefste blauw.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 12:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89IkAllPpC_XqbZcVLFMIll-Gi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SslOD7JE2DTY6gmBdKXr2LsW.jpg?f=fotoalbum_large

Kreeg vandaag een eerdere leverdatum als mogelijkheid, uiteraard gelijk gedaan. :p

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Suigetsu schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:23:

Vanmorgen om dezelfde tijd mijn MY RWD opgehaald daar. Zaten twee kleine krassen op en rond de frunk die ze gelukkig netjes weg hebben kunnen polijsten. Verder alles helemaal netjes, en inderdaad met HW4. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5czsrfLX-lpqnII2cNtvcjxDuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sXxCspQqnuIwuLNTbsosMda.jpg?f=fotoalbum_large

En om maar meteen mijn eigen vraag te beantwoorden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hO2L78YiX1s2zHY9dZG9oJW8NoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c5pwUhxr1qoLK0Gz1j2KP4FP.png?f=fotoalbum_large

Ondanks dat ik er helemaal geen mailtje of iets dergelijks meer over gehad heb :D Toch wel erg mooi meegenomen moet ik zeggen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Ik heb sinds maandag de RN voor m’n LR AWD Y, benieuwd wanneer de VIN volgt. Direct kunnen regelen dat Hengelo afleverlocatie wordt dankzij de mensen bij Tesla Hengelo. Erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:43
mistermol schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:33:
Ik heb sinds maandag de RN voor m’n LR AWD Y, benieuwd wanneer de VIN volgt. Direct kunnen regelen dat Hengelo afleverlocatie wordt dankzij de mensen bij Tesla Hengelo. Erg blij mee.
Jaloers, ik moet naar Tilburg, terwijl Hengelo voor mij op 20 minuten is haha.
Aan de andere kant wel weer leuk aangezien ik er 5 jaar geleden mijn m3 daar gehaald heb.
volgende week vrijdag aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixgun
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Gisteren 13/6 een VIN nummer ontvangen voor Model 3 RWD Stealth grey.

Vandaag 14/6 mail van Tesla dat een wagen die al is toegekomen gekoppeld is aan de bestelling en dat de documenten om de wagen in te schrijven vandaag zouden worden doorgestuurd naar Leaseplan.

Iemand een idee of ervaring hoe lang Leaseplan (i.k.v. operationele zakelijke lease) erover doet om de wagen in te schrijven en nummerplaten af te leveren in België? Hoeveel dagen zou ik nog gemiddeld extra moeten rekenen?

Ik vraag het omdat een promotie loopt van 10.000km gratis supercharging indien de wagen wordt afgeleverd voor 30 juni. Voor deze promotie loopt een harde deadline volgens de Tesla medewerker, dus zou uiteraard de wagen zo snel mogelijk geleverd zien om deze promotie nog te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiCl
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-07-2024
Afgelopen woensdag 12 juni is door de LM mijn Tesla M3 rwd (stealth grey) besteld. Meteen dezelfde dag een account aangemaakt in de app en het RN nummer al ontvangen.

Ben benieuwd wanneer de levering is. Als ik kijk naar de andere posten zie ik een flink snellere levertijd dan wat bij mij in de app wordt aangegeven (8 augustus - 22 oktober), dit maakt me toch wel een beetje jaloers ;). Hoop dat dit nog wijzigt binnenkort.

Ook maar proberen om de levering bij een andere Tesla locatie te doen, aangezien een enkele rit naar Tilburg ruim 2 uur is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Laatst online: 26-05 22:48
Ik krijg over twee weken (ik kan zelf niet eerder) mijn Model Y. Hij staat al op kenteken. Echter het verbaasd mij dat de catalogus prijs €42.990 is en niet de €44.990. Het lijkt er dus op dat die verhoging niet is doorgevoerd op dit kenteken? Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
Gefeliciteerd, heel dik in het rood! 🥰

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
NiCl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:40:
Afgelopen woensdag 12 juni is door de LM mijn Tesla M3 rwd (stealth grey) besteld. Meteen dezelfde dag een account aangemaakt in de app en het RN nummer al ontvangen.

Ben benieuwd wanneer de levering is. Als ik kijk naar de andere posten zie ik een flink snellere levertijd dan wat bij mij in de app wordt aangegeven (8 augustus - 22 oktober), dit maakt me toch wel een beetje jaloers ;). Hoop dat dit nog wijzigt binnenkort.

Ook maar proberen om de levering bij een andere Tesla locatie te doen, aangezien een enkele rit naar Tilburg ruim 2 uur is…
zal vast een restrictie opzitten dan. Of heb je een wit interieur (die duren soms wat langer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiCl
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-07-2024
anti elppa schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:46:
[...]

zal vast een restrictie opzitten dan. Of heb je een wit interieur (die duren soms wat langer)?
Is mijn eerste auto via de LM, dus ik denk zelf niet dat er een restrictie op zit (ik ga er even vanuit dat je restrictie bedoeld zoals bijvoorbeeld het inleveren van de je oude lease auto of het doorlopen van dit oude contract).

Heb een zwart interieur besteld.

We wachten het netjes af!:) Misschien wordt de leverdatum nog aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
NiCl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:09:
[...]

Is mijn eerste auto via de LM, dus ik denk zelf niet dat er een restrictie op zit (ik ga er even vanuit dat je restrictie bedoeld zoals bijvoorbeeld het inleveren van de je oude lease auto of het doorlopen van dit oude contract).

Heb een zwart interieur besteld.

We wachten het netjes af!:) Misschien wordt de leverdatum nog aangepast.
yes dat bedoel ik idd. Dan is het wel raar ja. Zal vast nog wel naar voren gehaald worden dan. Ik zou iig na 2 weken ofzo ff bellen of het allemaal wel goed gaat.
Sowieso word je altijd redelijk rap na bestelling bij tesla gebeld. Was bij mij 1 dag nadat LM de bestelling bij tesla had geplaatst.
Bij mijn huidige M3 uit 2019 kreeg ik eigenlijk helemaal geen info of telefoontje. Daar kreeg ik op een donderdag eind van de dag een smsje dat ie maandag klaar zou staan in tilburg. Dag later op vrijdag kreeg ik weer een sms dat het nog steeds maandag was......maar in de haven van amsterdam _O-

Pagina: 1 ... 27 ... 61 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.