Heb mijn vin. 7e letter is een e, dat is dan een byd volgens mij? En xp dus Berlijn als ik mij niet vergis. Levering 3 tot 12 juni.
De E is idd een BYD. Welk VIN nummer heb je? Als je hoger zit dan RB443XX dan is het hoogstwaarschijnlijk een HW4. Heb zelf afgelopen zaterdag een witte MY RWD besteld en heb VIN RB446XX; als het goed is is dat dus een HW4. Levering 27 mei - 4 juni.Davidrrr schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:24:
Heb mijn vin. 7e letter is een e, dat is dan een byd volgens mij? En xp dus Berlijn als ik mij niet vergis. Levering 3 tot 12 juni.
Hmm 418. LM heeft vorige week besteld op de 21e zag ik in de app van de LM. Ik zie in de Tesla app besteldatum 28 mei. Levering 3 - 12 juni.dvermeul schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:23:
[...]
De E is idd een BYD. Welk VIN nummer heb je? Als je hoger zit dan RB443XX dan is het hoogstwaarschijnlijk een HW4. Heb zelf afgelopen zaterdag een witte MY RWD besteld en heb VIN RB446XX; als het goed is is dat dus een HW4. Levering 27 mei - 4 juni.
Je zou Tesla kunnen bellen om te vragen voor een hogere VIN (als het je wat uitmaakt)? Maar je hebt nu wel een BYD; ik heb geen idee of dat dan nog kan veranderen..
Hoe kom jij aan de RB443? Ik ging er eigenlijk vanuit dat alles na april hw4 was.dvermeul schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:56:
Je zou Tesla kunnen bellen om te vragen voor een hogere VIN (als het je wat uitmaakt)? Maar je hebt nu wel een BYD; ik heb geen idee of dat dan nog kan veranderen..
Via Reddit: https://www.reddit.com/r/...hai_vins_please/?sort=newDavidrrr schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:58:
[...]
Hoe kom jij aan de RB443? Ik ging er eigenlijk vanuit dat alles na april hw4 was.
Als je een beetje door dat draadje heen gaat dan lijkt het erop dat alles boven 443xxx HW4 heeft. Nog meer info vind je hier:
https://tff-forum.de/t/ne...-schon-verbaut/273024/451
Daar heeft iemand een HW4 met 4436XX en dat lijkt de eerste HW4 te zijn (voor zover bekend).
Dat is dan wel bizar. Dan zou dat ineens een oude voorraad zijn of zo. Ik ga morgen wel even bellen.
Hier nog erger : alleen keuze tussen 24/06 in de vroege voormiddag of 24/06 in de late namiddag = aflevering Hasselt, model 3 rwd. De flexibiliteit moet in eerste instantie van de klant komen. Bij mijn y lr kreeg ik in december tenminste nog 3 afleverdagen om uit te kiezen.fluppie007 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:45:
[...]
Check hier ook net de SMS ontvangen. Ik kan maar uit 3 data kiezen. 19-20-21 juni. Aflevering in Hasselt (BE).
Wel niet zo flexibel, moet kijken of't lukt. Vermoedelijk willen ze nog zoveel auto's afleveren voor de kwartaalresulaten.
Das duidelijk de kwartaalcijfers boosten :-D
Na twee weken nog steeds niets veranderd aan de geschatte levertijd en ook nog steeds geen VIN…AkaiGamer schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:00:
[...]
Goed om the weten dat het toch snel is gegaan!
Bij mij is de verwachte levertijd nog steeds tussen 11-30 juni, zonder verdere updates qua VIN...
Ik hoop deze wel spoedig te krijgen.
Als het goed is, aangezien we van LM veranderd zijn, zou er niets gecommuniceerd moeten zijn geweest qua afloop van mijn huidige lease, dus hopelijk is er ook geen sprake van een restrictie.
Ik hoop toch echt snel een update te krijgen…
Eindelijk kan ik ook schrijven in dit topic :-)
24-5 Besteld met Findio optie
28-5 Findio accoord en belletje Tesla
29-5 Vin toegevoegd en levertijd tussen 4-11 Juni
Ook de E als 7e vin dus “oude” batterij
Mijn configuratie:
Basic MY
Mijn configuratie:
Basic MY
[ Voor 23% gewijzigd door CoNNaiZ op 29-05-2024 16:58 ]
Ik ook!
14-4 Besteld
31-5 Ophalen in Tilburg
M3LR Rood met wit interieur en trekhaak
14-4 Besteld
31-5 Ophalen in Tilburg
M3LR Rood met wit interieur en trekhaak
zakelijk zijn er hier 4 Model Y RWD Long Range besteld, ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn.
LM gaf aan dat hier vertraging op zou zitten (Arval)
Klinkt onlogisch: hoe kan je van vertraging spreken als er geen schatting is afgegeven?ravenstein schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:00:
Ik zag bij Leaseplan tijdens het bestellen dat de levertijd voor het weekend op 2-4 weken stond en nu na het weekend veranderd is naar 8 weken.Fishbeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:28:
[...]
Klinkt onlogisch: hoe kan je van vertraging spreken als er geen schatting is afgegeven?
Zal wel komen doordat het nu de highland versie wordt.
Geintje natuurlijk
[ Voor 7% gewijzigd door Tomas_ op 29-05-2024 15:39 ]
Nou, 1 medewerker had er 1 nodig rond 1 Juni (met mogelijk een voorloop auto als optie) echter is er aangegeven dat er voor de Model Y RWD Long Range de levertijd langer als 3-4 weken ging duren.Fishbeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:28:
[...]
Klinkt onlogisch: hoe kan je van vertraging spreken als er geen schatting is afgegeven?
Er is nu ook een Model Y RWD extra besteld, die sneller geleverd gaat worden.
Nu dus 4x MY RWD LR in bestelling, en 1x MY RWD.
Eind vorige week is er door XLLease een Model Y RWD blauw met wit interieur besteld, gisteren werd ik gebeld door Tesla voor de bevestiging van de gegevens, en is hij aan m'n account toegevoegd samen met een RN nummer, maar ook ik zie een levertijd van 4-5 weken staan waarvan de vrouw aan de telefoon ook zei dat dit nu redelijk kon kloppen. Misschien heeft het ook met de gekozen opties te maken, geen idee.
[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-05-2024 16:04 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
My rdw wit stond bij mij gisteren op 3 tot 12 juni. 6 juni nu de ophaalafspraak. Daarvoor stond er bij mij geen periode in de app.
Mijn MY RWD wit stond gisteren op 27 mei tot 3 juni. Heb nu een ophaalafspraak op 12 juni in Utrecht.Davidrrr schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:34:
My rdw wit stond bij mij gisteren op 3 tot 12 juni. 6 juni nu de ophaalafspraak. Daarvoor stond er bij mij geen periode in de app.
Werkgever heeft de bestelling goedgekeurd. Met wat mazzel gaat de opdracht morgen naar ALD
Tesla model 3 highland performance
deep blue metalic
ramen tinten
Heb een restrictie tot 30 september en die laat ik er mooi opzitten ivm 4% model 3 waar ik nu nog in zit.
deep blue metalic
ramen tinten
Heb een restrictie tot 30 september en die laat ik er mooi opzitten ivm 4% model 3 waar ik nu nog in zit.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
24-5 Besteld door LM (Arval)
28-5 Bevestigd door Tesla, later die dag een VIN en verwachte levering tussen 3-10 juni
29-5 In de ochtend gebeld dat hij nog in Duitsland staat en volgende week binnen komt. In de middag kon ik hem inplannen. Kan hem nu 6 juni ophalen. (binnen 10 dagen na order verwerking Tesla)
Mijn configuratie:
MY RDW LR
Pearl White
Gemini velgen
Trekhaak
Byd Accu
HW 3, maar volgens mij is het verschil te verwaarlozen, kan toch niet sneller swipen...
28-5 Bevestigd door Tesla, later die dag een VIN en verwachte levering tussen 3-10 juni
29-5 In de ochtend gebeld dat hij nog in Duitsland staat en volgende week binnen komt. In de middag kon ik hem inplannen. Kan hem nu 6 juni ophalen. (binnen 10 dagen na order verwerking Tesla)
Mijn configuratie:
MY RDW LR
Pearl White
Gemini velgen
Trekhaak
Byd Accu
HW 3, maar volgens mij is het verschil te verwaarlozen, kan toch niet sneller swipen...
Hier morgen een 418 ophalen in Tilburg. Zal effe laten weten welke HW erin zit.
Model Y
Model Y
Davidrrr schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:31:
[...]
Hmm 418. LM heeft vorige week besteld op de 21e zag ik in de app van de LM. Ik zie in de Tesla app besteldatum 28 mei. Levering 3 - 12 juni.
Thanks. Ook een byd? En veel plezier 😃knights16 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:53:
Hier morgen een 418 ophalen in Tilburg. Zal effe laten weten welke HW erin zit.
Model Y
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Davidrrr op 30-05-2024 07:27 ]
Kon je hem al eerder ophalen of heb je bewust voor 12 juni gekozen?dvermeul schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:17:
[...]
Mijn MY RWD wit stond gisteren op 27 mei tot 3 juni. Heb nu een ophaalafspraak op 12 juni in Utrecht.
M3P Ultra Red met zwart interieur besteld via XLLease.
16-5 RN nummer ontvangen.
17-5 Gebeld door Tesla dat de auto op de boot staat en naar verwachting 2e week juni geleverd zou worden.
23-5 SMS ontvangen voor plannen levering. Gepland op 14 juni (vroegst mogelijke datum).
17-5 Gebeld door Tesla dat de auto op de boot staat en naar verwachting 2e week juni geleverd zou worden.
23-5 SMS ontvangen voor plannen levering. Gepland op 14 juni (vroegst mogelijke datum).
Vandaag de sms gehad en kon kiezen tussen 10 en 11 juni als ophaaldatum in Utrecht. 10 Juni it is.CoNNaiZ schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:06:
Eindelijk kan ik ook schrijven in dit topic :-)
Mijn configuratie:
Basic MY
Nice. Ben wel benieuwd hoeveel M3P's er op die boot stonden en hoeveel er voor NL bestemd zijn. Lijkt me niet dat ze er 100en voor NL afleveren nu. Al staat de levertijd op de website nu nog steeds op mei - juni.Suigetsu schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:51:
M3P Ultra Red met zwart interieur besteld via XLLease.
Nee, ik kreeg een slot van 3 dagen: 12, 13 of 14 juni. Hou nog een klein beetje hoop dat het wat vervroegd wordt. Viel me een beetje tegen maar wellicht komt het door ophalen in Utrecht ipv Tilburg…IUser schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:23:
[...]
Kon je hem al eerder ophalen of heb je bewust voor 12 juni gekozen?
29-05-2024 Goedkeur werkgeveranti elppa schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:14:
Werkgever heeft de bestelling goedgekeurd. Met wat mazzel gaat de opdracht morgen naar ALD
deep blue metalic
ramen tinten
30-05-2024 Bestelling bij ALD
10 juni kondigt EU hun maatregelen betreffende Chinese EV. Waarschijnlijk een flinke verhoging.
Voor de Model 3 dus enkel? Omdat de Y uit Berlijn komt.lighting_ schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:59:
10 juni kondigt EU hun maatregelen betreffende Chinese EV. Waarschijnlijk een flinke verhoging.
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
29-05-2024 Goedkeur werkgeveranti elppa schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:25:
[...]
deep blue metalic
ramen tinten
Heb een restrictie tot 30 september en die laat ik er mooi opzitten ivm 4% model 3 waar ik nu nog in zit
31-05-2024 Bevestiging ALD
[ Voor 38% gewijzigd door anti elppa op 31-05-2024 12:32 ]
Bron?lighting_ schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:59:
Ben benieuwd of ze alle auto's die gemaakt worden in China gaan verhogen of enkel puur Chinese merken. Ik denk het laatste, waarbij Tesla buiten de maatregelen gaat vallen.
[ Voor 9% gewijzigd door Vissa66 op 31-05-2024 09:48 ]
M3P 24'
https://www.electrive.com...after-european-elections/Vissa66 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:44:
[...]
Bron?
Ben benieuwd of ze alle auto's die gemaakt worden in China gaan verhogen of enkel puur Chinese merken. Ik denk het laatste, waarbij Tesla buiten de maatregelen gaat vallen.
Depending on the source, an increase in the existing tariff from ten to 15 to 25 or even 25 to 30 per cent is in the cards .
Nee zo werkt het niet. Geldt voor alle EVs uit China. Ook BMW produceert hun EV in China en zal daardoor geraakt worden.
[ Voor 10% gewijzigd door lighting_ op 31-05-2024 10:46 ]
En Europese merken zullen hard worden geraakt met dezelfde tegenmaatregelen. Die geluiden hebben de grote makers al laten horen. Moeten ze hun producten kwijt op de andere markten.
Oei, als je hem nu besteld, zouden ze hem dan nog leveren tegen de huidige prijs?lighting_ schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:43:
[...]
https://www.electrive.com...after-european-elections/
Depending on the source, an increase in the existing tariff from ten to 15 to 25 or even 25 to 30 per cent is in the cards .
Nee zo werkt het niet. Geldt voor alle EVs uit China. Ook BMW produceert hun EV in China en zal daardoor geraakt worden.
Anders moet ik hem toch maar gaan bestellen zonder erin gereden te hebben.
M3P 24'
zal vast niet ineens over 2 weken van kracht zijn. Gok dat er eerst weer een overgangs periode is.Vissa66 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:28:
[...]
Oei, als je hem nu besteld, zouden ze hem dan nog leveren tegen de huidige prijs?
Anders moet ik hem toch maar gaan bestellen zonder erin gereden te hebben.
Mijn M3P staat ook eindelijk in bestelling bij de LM. Hoop snel door naar Tesla en dan hopelijk nog in dezelfde batch die nu deze kant op komt:)
Ik heb een E als zevende teken op mijn VIN, dus vermoed van niet?
Hoe kan ik overigens erachter komen welke HW versie ik heb?
Jawel 7e teken een e is een byd.knights16 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:14:
[...]
Je kan het niet ergens aflezen voor zover ik weet, maar het ziet er naar uit dat VINs hoger dan RB4436XX worden geleverd met HW4. Ik heb zelf een MY RWD in bestelling staan met VIN RB446XXX dus ik heb goede hoop. Wat zegt jouw VIN?knights16 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:14:
[...]
De E geeft aan dat je een BYD Blade batterij hebt inderdaad
Edit: ik zie nu pas in de vorige berichten dat je de auto ws al hebt. Als het goed is kun je aan de camera's zien of het HW4 is. Ze hebben dan een rode gloed. Daarnaast moet je het ook kunnen zien aan de vorm: https://tff-forum.de/t/ne...-schon-verbaut/273024/321
[ Voor 20% gewijzigd door dvermeul op 31-05-2024 17:15 ]
Aanstaande woensdag kan ik mijn M3 RWD ophalen in Utrecht. Online heb ik een flinke lijst gevonden met punten waarop je je tesla na kan lopen. Is dat met de huidige bouwkwaliteit en quality control nog wel nodig? Wat is jullie ervaring?
Deel je de lijst ook even?MSmunt schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 00:09:
Aanstaande woensdag kan ik mijn M3 RWD ophalen in Utrecht. Online heb ik een flinke lijst gevonden met punten waarop je je tesla na kan lopen. Is dat met de huidige bouwkwaliteit en quality control nog wel nodig? Wat is jullie ervaring?
Ik begrijp niet waarom men een checklist gaat gebruiken om een auto te controleren. Gezond boerenverstand is toch meer dan voldoende?
Idd, totaal niet nodig, of je moet echt een gigantische leek zijn. In 2019 toen ik de mijne in Amsterdam in de haven op haalde, had ik zelf na een rondje van 5min alles wel gezien. In de 5 jaar daarna ook nooit dingen tegen gekomen die ik niet gezien had.turkeyhakan schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:20:
Ik begrijp niet waarom men een checklist gaat gebruiken om een auto te controleren. Gezond boerenverstand is toch meer dan voldoende?
In mijn beleving worden Tesla’s anders afleveringsklaar gemaakt dan bij de conventionele merken. Om die reden vind ik het persoonlijk helemaal geen slecht idee om de auto na te lopen bij aflevering. Een controlelijst kan daarbij een geheugensteun zijn. Niets mis mee en ook niet voor de medewerkers van Tesla, zo is onze ervaring. Bij de aflevering zei de medewerker :” Uw auto staat in vak D2 en daar kunt u hem inspecteren als u wil”. Misschien scheelt het dat wij de auto privé aangeschaft hebben.turkeyhakan schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:20:
[ Voor 4% gewijzigd door Megat op 01-06-2024 16:46 ]
Ik ben enorm zuinig op mijn auto’s en heb in de afgelopen 2 jaar 2 nieuwe Tesla’s mogen ophalen in Tilburg. En ik kan je vertellen dat ik na 10/15 minuten wel klaar was.Megat schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:39:
[...]
In mijn beleving worden Tesla’s anders afleveringsklaar gemaakt dan bij de conventionele merken. Om die reden vind ik het persoonlijk helemaal geen slecht idee om de auto na te lopen bij aflevering. Een controlelijst kan daarbij een geheugensteun zijn. Niets mis mee en ook niet voor de medewerkers van Tesla, zo is onze ervaring. Bij de aflevering zei de medewerker :” Uw auto staat in vak D2 en daar kunt u hem inspecteren als u wil”.
Een rondje doen kijken of alle panelen goed zitten, of er beschadigingen aanwezig zijn zowel binnen als buiten. That’s it. Dat iets niet werkt kan net zo goed bij een ander merk voorkomen. Maar daar kom je snel genoeg achter.
Wat ga je doen als je een kras hebt gevonden? In heel veel gevallen krijg je de auto slechter terug dan die al was. Dus dan moet je hem maar laten staan en een andere wagen toegewezen krijgen?
Mijn service ervaringen met Tesla zijn nog slechter dan de aflevering zelf. Zolang het rijdt is het prachtig.
Ik verwacht geen grote problemen eerlijk gezegd en heb ook geen zin om daar 2 uur bezig te zijn met de controle. Volgens mij als je bij thuiskomst een defect of probleem opmerkt ook hier nog melding van maken.
Hoi allen! Ik ben nieuw in dit topic. Ik heb gisteren een MY LR RWD in cherry red is besteld, vin: XP7YGCES2RB435349
Weten jullie dan genoeg om te zeggen of ik HW4 krijg? En zegt dit iets over het type accu? Bij de proefrit werd verteld dat alleen de RWD zonder long range een LFP accu krijgt.
Weten jullie dan genoeg om te zeggen of ik HW4 krijg? En zegt dit iets over het type accu? Bij de proefrit werd verteld dat alleen de RWD zonder long range een LFP accu krijgt.
Als je even het topic een beetje terug leest kun je zo alles vinden.LeBrun schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:47:
Hoi allen! Ik ben nieuw in dit topic. Ik heb gisteren een MY LR RWD in cherry red is besteld, vin: XP7YGCES2RB435349
Het is hoogstwaarschijnlijk een HW3. HW3/4 zegt niks over de batterij. De 7e letter in je VIN is een E en dat geeft aan dat BYD Blade batterij in zit ipv een CATL batterij (beiden zijn LFP, maar de BYD heeft een iets beter laadprofiel).LeBrun schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:47:
Dat heb ik gedaan, en ik vrees dat ik HW3 zal krijgen. Heeft iemand hier ooit Tesla gevraagd om een ander (later) voertuig? Ik ben er ok mee als ik dan nog een maand oid moet wachten. Maar de bestelling is (gisteren) al geplaatst en betaald.Tomas_ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:43:
[...]
Als je even het topic een beetje terug leest kun je zo alles vinden.
Je zou je aankoop wellicht ongedaan kunnen maken? Er is nog niets geleverd.LeBrun schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:59:
[...]
Dat heb ik gedaan, en ik vrees dat ik HW3 zal krijgen. Heeft iemand hier ooit Tesla gevraagd om een ander (later) voertuig? Ik ben er ok mee als ik dan nog een maand oid moet wachten. Maar de bestelling is (gisteren) al geplaatst en betaald.
Je hebt natuurlijk een kans dat jou config nog redelijk op voorraad staat en dat HW4 voorlopig met jou kleur niet geproduceerd wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door Tomas_ op 03-06-2024 09:11 ]
Denk dat ze daar zeggen geen idee. Zou even bellen en zeggen dat je anders annuleert en binnenkort opnieuw bestelt.
He jammer, krijg net de VIN binnen van mijn bestelde LR RWD RB4336xx dus ook nog HW3 denk ik
Ik heb ook geen idee waar dat aan ligt aangezien anderen een hele andere vin krijgen. En misschien zit hier wel hw4 op. Ik ontvang hem donderdag, ergens laatste week mei besteld door LM.
Ik krijg gisteren een VIN met RB421... Lijkt geen logische opbouw in te zitten?
edit: of geldt dit enkel voor LR RWD (ik heb AWD).
edit: of geldt dit enkel voor LR RWD (ik heb AWD).
[ Voor 25% gewijzigd door william89 op 03-06-2024 16:02 ]
Misschien voorraad van bepaalde kleurcombinaties en types etc die wel op voorraad staan of niet? Maar als deze auto's nu worden opgeleverd, wie zegt dan dat deze niet hw4 hebben bijvoorbeeld?
[ Voor 33% gewijzigd door Davidrrr op 03-06-2024 16:03 ]
Nog steeds geen VIN gekregen voor mijn MY LR Quicksilver + trekhaak, en mijn levertijd is van 11-30 juni opgeschoven naar 25-30 juni.AkaiGamer schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:44:
[...]
Na twee weken nog steeds niets veranderd aan de geschatte levertijd en ook nog steeds geen VIN…
Ik hoop toch echt snel een update te krijgen…
Helaas nog eens minimaal 3 weken wachten
[ Voor 4% gewijzigd door AkaiGamer op 03-06-2024 16:24 ]
Ik kreeg mijn vin ongeveer 1.5 week voor eerstmogelijke ophaaldatum. Kan nog even duren dus.AkaiGamer schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:23:
[...]
Nog steeds geen VIN gekregen voor mijn MY LR Quicksilver + trekhaak, en mijn levertijd is van 11-30 juni opgeschoven naar 25-30 juni.
Helaas nog eens minimaal 3 weken wachten
Bij mij is het erg snel gegaan:
27 mei besteld via leaseplan portal
28 mei akkoord leaseplan
28 mei akkoord werkgever
29 mei bestelling doorgezet naar tesla
03 juni VIN ontvangen en app toegang
Levering verwacht volgende week 9 - 16 juni
Besteld: Model Y LR RWD, solid black, trekhaak (super standaard configuratie, komt denk ik zo van de eerste lichting LR RWD producties)
28 mei akkoord leaseplan
28 mei akkoord werkgever
Besteld: Model Y LR RWD, solid black, trekhaak (super standaard configuratie, komt denk ik zo van de eerste lichting LR RWD producties)
HW3 vs HW4, CATL vs BYD
Alles goed en wel, maar wat als je een HW4 en BYD accu auto hebt en over 6 maanden komt de Model Y Juniper uit? Wat is het dan nog allemaal waard?
Bij Tesla heb je misschien maximaal 6 maanden het laatste nieuwe en dan komt er weer iets anders.
Iedere maand die je uitstelt heb je een maand ervaring in een geweldige auto gemist.
Alles goed en wel, maar wat als je een HW4 en BYD accu auto hebt en over 6 maanden komt de Model Y Juniper uit? Wat is het dan nog allemaal waard?
Bij Tesla heb je misschien maximaal 6 maanden het laatste nieuwe en dan komt er weer iets anders.
Iedere maand die je uitstelt heb je een maand ervaring in een geweldige auto gemist.
Zo is het ook. Mensen die in maart of april hebben besteld zijn ook tevreden lijkt me. Ik zal ook wel hw3 krijgen. Het zal wel. Is voor mij ook lease. En wat je zegt, volgend kwartaal of volgend jaar weer de opvolger.
De EDD voor mijn M3P is 5 juli, via de LM nog geen contact met Tesla. Hoe staan de andere M3Ps ervoor?
Zelfde config 31-05 akkoord werkgever.OrganicIron schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:58:
28 mei akkoord leaseplan
28 mei akkoord werkgever
03-06 naar LM
Ik dacht ca 8 weken max, maar dit gaat wel sneller. 20” paste nog in het budget, maar ga voor zwarte covers. In plaats daarvan wat allweather matten, zwarte covers en andere zaken er bij gedaan.
Die van mij is onderweg met de Glovis Solar:Riccardo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:46:
De EDD voor mijn M3P is 5 juli, via de LM nog geen contact met Tesla. Hoe staan de andere M3Ps ervoor?
https://www.marinetraffic...VIS_SOLAR#google_vignette
Afleverafspraak op 20 juni in Tilburg

Weet je ook welk merk batterij er in de nieuwe M3 RWD zit? Ik kom er online niet helemaal uit.dvermeul schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:58:
[...]
Het is hoogstwaarschijnlijk een HW3. HW3/4 zegt niks over de batterij. De 7e letter in je VIN is een E en dat geeft aan dat BYD Blade batterij in zit ipv een CATL batterij (beiden zijn LFP, maar de BYD heeft een iets beter laadprofiel).
Edit: lijkt een CATL, zie link
https://www.batterydesign.net/tesla-lfp-model-3/
[ Voor 8% gewijzigd door MSmunt op 03-06-2024 22:13 ]
Nee sorry, geen idee. Heb me alleen maar gericht op de MY RWD...MSmunt schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:50:
[...]
Weet je ook welk merk batterij er in de nieuwe M3 RWD zit? Ik kom er online niet helemaal uit.
Goedemorgen.
Mijn tesla Y rwd staat voor verwachte levering tussen 25 juli en 8 sept.Dit komt omdat de restrictie er opzit tot de 24 vanuit LM. Andere collega's loopt de restrictie er al af vanaf 17 juli maar die zien staan qua verwachte levering sept-dec.. Enige verschil is de kleur zij hebben Midnight cherry red met 20 inch velgen en ik heb blauw met trekhaak en 19 inch gemini-velgen. Waar zou dit verschil in zitten of zou toch de juniper versie eerder uitkomen. Mijn verwachte leverdatum is niet veranderd maar die van hun dus wel.. Het zal toch niet😂😂
Mijn tesla Y rwd staat voor verwachte levering tussen 25 juli en 8 sept.Dit komt omdat de restrictie er opzit tot de 24 vanuit LM. Andere collega's loopt de restrictie er al af vanaf 17 juli maar die zien staan qua verwachte levering sept-dec.. Enige verschil is de kleur zij hebben Midnight cherry red met 20 inch velgen en ik heb blauw met trekhaak en 19 inch gemini-velgen. Waar zou dit verschil in zitten of zou toch de juniper versie eerder uitkomen. Mijn verwachte leverdatum is niet veranderd maar die van hun dus wel.. Het zal toch niet😂😂
De eerste aflevering van een M3P (in dit forum) is op 14/6. Denk dat al deze auto’s op de Glovis Solar staan, ETA 8 juni Zeebrugge.Baco- schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:58:
[...]
Die van mij is onderweg met de Glovis Solar:
https://www.marinetraffic...VIS_SOLAR#google_vignette
Afleverafspraak op 20 juni in Tilburg
Voor de Nederlanders: waarschijnlijk start volgende week de nieuwe kentekenreeks.
[ Voor 8% gewijzigd door Eslat op 04-06-2024 09:12 ]
Tesla Model 3 performance
Benieuwd hoeveel % van die M3P's op die boot al verkocht zijn. Gok het grootste deel wel.Eslat schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:57:
[...]
De eerste aflevering van een M3P (in dit forum) is op 14/6. Denk dat al deze auto’s op de Glovis Solar staan, ETA 8 juni Zeebrugge.
Voor de Nederlanders: waarschijnlijk start volgende week de nieuwe kentekenreeks.
Ik moet helaas nog erg lang wachten (3,5 maand). Gaat moeilijk worden
Na bijna 5 jaar ga ik afscheid nemen van mijn M3 SR+ uit 2019.
Ben na lang wikken en wegen (Scenic Electric en Ariya getest) toch weer voor de nieuwe M3 SR gegaan.
Rijdt absoluut een stuk prettiger dan mijn huidige M3.
Vorige week akkoord werkgever, sinds maandag in mijn lease portaal.
Leverdatum staat nu nog op 24-8, maar heb 12-8 als leverdatum opgegeven, dat moet goed komen.
M3 in Deep Blue Metallic, zwart interieur, trekhaak als accessoire (scheelt bijtelling).
Ben na lang wikken en wegen (Scenic Electric en Ariya getest) toch weer voor de nieuwe M3 SR gegaan.
Leverdatum staat nu nog op 24-8, maar heb 12-8 als leverdatum opgegeven, dat moet goed komen.
M3 in Deep Blue Metallic, zwart interieur, trekhaak als accessoire (scheelt bijtelling).
04 juni afhaalafspraak bevestigd. 12 juni ophalen!OrganicIron schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:58:
28 mei akkoord leaseplan
28 mei akkoord werkgever
Deze keer in Tilburg, eens kijken hoe ik dat ga organiseren. Vorige keer mocht ik naar Utrecht dat was beter te doen. (moet iets te klagen blijven he?! 😆)
29-05-2024 Goedkeur werkgeveranti elppa schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:25:
[...]
deep blue metalic
ramen tinten
Heb een restrictie tot 30 september en die laat ik er mooi opzitten ivm 4% model 3 waar ik nu nog in zit
31-05-2024 Bevestiging ALD
04-06-2024 Bevestiging Tesla incl RN
Vanaf nu gaat er gok ik heel langs niets meer gebeuren ivm leverings restrictie LM (29-09).
Ik krijg over 3 weken een aanbieding van de LM voor mijn huidige M3 LR, 2019. Mocht die nu gunstig zijn en mocht de prijs niet afhankelijk zijn van die laatste 1 a 2 maanden (wat ik niet verwacht, want 4%), dan zou het kunnen dat ik die eerder overneem en dan de restrictie op die nieuwe eraf haal. Acht de kans alleen klein.
Vandaag.Eslat schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:57:
[...]Voor de Nederlanders: waarschijnlijk start volgende week de nieuwe kentekenreeks.
https://www.autoweek.nl/a...-ex30-heeft-m-als-eerste/
Dat is jammer. Heb kenteken met z aan het begin. Had wel graag een nieuwere gehad 🤣
Vanmiddag dus m'n MY opgehaald in Tilburg, wat een bijznodere ervaring
Voorlopige tenaamstelling ontvangen, met de uitleg: uw auto staat in vak xyz, bekijk en controleer hem gerust, en meld u dan af bij de persoon die daar ergens aan een tafeltje zit. in een hal met nog 100 auto's of zo...
Het ging in ieder geval lekker soepel en m'n auto was in orde
:strip_exif()/f/image/rvqVdFWKks0KRtnOGiy1Y79N.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu afwachten hoe snel ze de trekhaak er onder weten te zetten.
Voorlopige tenaamstelling ontvangen, met de uitleg: uw auto staat in vak xyz, bekijk en controleer hem gerust, en meld u dan af bij de persoon die daar ergens aan een tafeltje zit. in een hal met nog 100 auto's of zo...
:strip_exif()/f/image/rvqVdFWKks0KRtnOGiy1Y79N.jpg?f=fotoalbum_large)
Nice.Fishbeast schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:38:
Vanmiddag dus m'n MY opgehaald in Tilburg, wat een bijznodere ervaring![]()
[Afbeelding]
Nouja vergeleken bij hoe ik mijn huidige model 3 op moest halen in 2019 is het niet zo bijzonder toch? Toen moesten we in weer en wind in de haven van amsterdam je auto zoeken op een parkeer terrein zo groot als 10 voetbalvelden, met 1000en model 3's. Als je pech had, was je gewoon al bijna 5min aan het lopen om in het juiste vak te komen.
Ik vond het wel humor iig. Sommigen vonden het niet zo grappig. Ook mooi was dat er gewoon een bus van tesla reed van het station naar het haven gebied in amsterdam.
lol, dat is ook weer heel iets anders inderdaad.
Maar, het is een hele andere ervaring dan bij de andere automerken, moet ik zeggen
Maar, het is een hele andere ervaring dan bij de andere automerken, moet ik zeggen
Dat is wel bijzonder. In juni 2019 heb ik mijn M3 ook in Tilburg afgehaald, maar dat was gewoon in de fabriekshal met slechts 6 auto's naast elkaar. In ieder geval mooi dat hij er goed bijstond.Fishbeast schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:38:
Vanmiddag dus m'n MY opgehaald in Tilburg, wat een bijznodere ervaring![]()
[Afbeelding]
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Heeft iemand meer info over de HW4 leveringen?
Wij willen een MY LR AWD kopen, echter bij de Tesla showroom bij mij in de buurt kunnen ze het niet echt met elkaar eens worden hoe te bestellen.
Er zijn namelijk MY geleverd met HW4, maar dit schijnt best random te gebeuren.
Er wordt nu een beetje gestaard naar de voorraad, Is het echter niet mogelijk om een "nieuwe" te bestellen met een voetnoot dat het een HW4 model moet zijn?
Wij willen een MY LR AWD kopen, echter bij de Tesla showroom bij mij in de buurt kunnen ze het niet echt met elkaar eens worden hoe te bestellen.
Er wordt nu een beetje gestaard naar de voorraad, Is het echter niet mogelijk om een "nieuwe" te bestellen met een voetnoot dat het een HW4 model moet zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Toxicfreak op 04-06-2024 20:26 ]
1) je zit in het verkeerde topicToxicfreak schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:52:
Heeft iemand meer info over de HW4 release?
Wij willen een MY LR AWD kopen, echter
Bij de Tesla showroom bij mij in de buurt kunnen ze het niet echt met elkaar eens worden.
Er zijn MY geleverd met HW4, maar dit schijnt best random te gebeuren.
2) die vraag is al zo vaak gesteld even zoeken op HW4?
3) ik zou nog een keer nadenken of je wel echt een Tesla wilt kopen
[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 04-06-2024 20:01 ]
1) Hoezo? tweakers kunnen toch reageren "ik krijg er 1 geleverd, of mijn MY heeft HW4 vorige week geleverd"turkeyhakan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:00:
[...]
1) je zit in het verkeerde topic
2) die vraag is al zo vaak gesteld even zoeken op HW4?
3) ik zou nog een keer nadenken of je wel echt een Tesla wilt kopen
2) Ik heb prima research gedaan.
3) Want? wat een rare opmerking.
Dat staat toch gewoon op de afgelopen 2, 3 pagina's? Ja er zijn er met HW4 maar ook met de vorige versie.Toxicfreak schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:24:
[...]
1) Hoezo? tweakers kunnen toch reageren "ik krijg er 1 geleverd, of mijn MY heeft HW4 vorige week geleverd"
Lang verhaal in het kort: auto's die vanaf half mei geproduceerd zijn hebben HW4. Afhankelijk van welk model je neemt en met welke opties kun je nog een auto krijgen van voor half mei en dan heb je HW3. Aan het VIN nummer kun je zien of het HW3 of HW4 is: alles boven RB4436XX heeft HW4.Toxicfreak schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:52:
Heeft iemand meer info over de HW4 leveringen?
De HW4 vraag is toch niet gek? Helemaal als je de auto zelf koopt en er nog jaren mee door wil. Het is niet dat er wordt gedweept met Juniper en wat als, dit is concreet en nu. Ze worden nu willekeurig uitgeleverd en het is logisch te verwachten dat HW4 net wat langer in de nieuwe features meedoet dan HW3.
Als je de optie hebt zou ik mijn aankoop nog even een paar weekjes uitstellen. Waarschijnlijk dan nog steeds geen garanties, maar wel veel betere kansen. Ik weet niet wat Tesla doet als je meer dan 1x weigert? Als je niet binnen een week kan ophalen gaat je VIN naar de volgende. Ik weet niet hoevaak je dat mag doen? 🤔
Succes met je keus. Voor mij als leaser maak ik me minder druk, de 4 jaar ga ik ook prima volmaken met HW3. Geen zorgen daar.
Als je de optie hebt zou ik mijn aankoop nog even een paar weekjes uitstellen. Waarschijnlijk dan nog steeds geen garanties, maar wel veel betere kansen. Ik weet niet wat Tesla doet als je meer dan 1x weigert? Als je niet binnen een week kan ophalen gaat je VIN naar de volgende. Ik weet niet hoevaak je dat mag doen? 🤔
Succes met je keus. Voor mij als leaser maak ik me minder druk, de 4 jaar ga ik ook prima volmaken met HW3. Geen zorgen daar.
Ik snap het ook wel, al is het tegenwoordig beter dan hoe het in het verleden was. Er veranderde in het verleden bijna om de 2 a 3 weken wel wat aan de auto’s.
Als je echt zeker wilt zijn van HW4, dan moet je gewoon nog niet bestellen. Een beetje zoals dat je bij Apple ook maar moet zitten wachten totdat je eindelijk iets zeker weet.
Lijkt het mij nice om in m’n komende private lease HW4 te hebben? Absoluut! Maar het is niet dat de Model Y zo’n populaire auto is door HW4. Mensen met HW3 en ouder zijn ook enorm tevreden met de auto.
Daarnaast gebeuren dit soort up- en downgrades natuurlijk bij alle automerken. Ik ben wel eens in de nieuwste update gestapt van een auto die ik had, waar alles ineens plastic was in plaats van leder. Het is hier toevallig dat we als een stel nerds een bepaald puntje weten.
Als je echt zeker wilt zijn van HW4, dan moet je gewoon nog niet bestellen. Een beetje zoals dat je bij Apple ook maar moet zitten wachten totdat je eindelijk iets zeker weet.
Lijkt het mij nice om in m’n komende private lease HW4 te hebben? Absoluut! Maar het is niet dat de Model Y zo’n populaire auto is door HW4. Mensen met HW3 en ouder zijn ook enorm tevreden met de auto.
Daarnaast gebeuren dit soort up- en downgrades natuurlijk bij alle automerken. Ik ben wel eens in de nieuwste update gestapt van een auto die ik had, waar alles ineens plastic was in plaats van leder. Het is hier toevallig dat we als een stel nerds een bepaald puntje weten.
[ Voor 20% gewijzigd door mistermol op 05-06-2024 07:15 ]
Lijkt mij gewoon wetgeving kopen op afstand 😃. Mag onbeperkt zou ik zeggen.[b]OrganicIron in "Het grote Tesla Levering topic #2"OrganicIron schreef op dinsdag 4 juni 2024 @i.Stijn
Ik weet niet wat Tesla doet als je meer dan 1x weigert? Als je niet binnen een week kan ophalen gaat je VIN naar de volgende. Ik weet niet hoevaak je dat mag doen? 🤔
Ik denk dat we ook niet mogen vergeten dat als je een auto kocht, deze voor de rest van zijn levensduur in de meeste gevallen ongewijzigd bleef. Nu krijg je genoeg software updates waardoor de auto binnen enkele jaren meer functies heeft dan dat deze had toen je deze kocht.mistermol schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:13:
Ik snap het ook wel, al is het tegenwoordig beter dan hoe het in het verleden was. Er veranderde in het verleden bijna om de 2 a 3 weken wel wat aan de auto’s.
Ik denk dat HW4 voor de rest enkel nut heeft voor Full Self Driving, wat in Europa toch nog wel zeer lang gaat duren.
Je gaat voor de rest altijd wel het gevoel hebben dat je een hardware functie gaat mislopen, dus uiteindelijk ben je meer aan het wachten dan aan het genieten van een Tesla.
Ik ben juist voor de huidige MYLR AND gegaan en niet voor de Juniper/Highland omdat ik een wagen wil met deftige stalks.
Goedemorgen, gisteren mijn M3SR opgehaald. Heel blij mee, eerste keer in het bezit van een elektrische auto en het rijdt zo relaxed.
Nadat ik de auto had nagelopen, kwam ik er thuis achter dat de lak op een van de panelen een raar soort glinstering heeft als de zon er onder een bepaalde hoek in schijnt. Aan het oppervlak zie je niks en de lak is helemaal glad. Zonder direct zonlicht zie je geen afwijking. Het lijkt een diepere laag in de lak te zijn die is aangedaan.
Hebben jullie een idee wat dit is? Is dit een lakfoutje of misschien schade hersteld is? Wat zouden jullie als goede oplossing zien?
We hebben het doorgegeven bij tesla, meisje bij de balie zei dat je binnen 24 uur nog defecten kan aangeven, anderen zeiden binnen 150-160 km.
Nadat ik de auto had nagelopen, kwam ik er thuis achter dat de lak op een van de panelen een raar soort glinstering heeft als de zon er onder een bepaalde hoek in schijnt. Aan het oppervlak zie je niks en de lak is helemaal glad. Zonder direct zonlicht zie je geen afwijking. Het lijkt een diepere laag in de lak te zijn die is aangedaan.
Hebben jullie een idee wat dit is? Is dit een lakfoutje of misschien schade hersteld is? Wat zouden jullie als goede oplossing zien?
We hebben het doorgegeven bij tesla, meisje bij de balie zei dat je binnen 24 uur nog defecten kan aangeven, anderen zeiden binnen 150-160 km.
:strip_exif()/f/image/WQow7P72btXm5Sul1VV9Mpb5.jpg?f=fotoalbum_large)
Een amateur met een polijstmachine. Ze doen maar wat, om droevig van te worden met gloednieuwe auto's.MSmunt schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:08:
Goedemorgen, gisteren mijn M3SR opgehaald. Heel blij mee, eerste keer in het bezit van een elektrische auto en het rijdt zo relaxed.
[Afbeelding]
Als het goed is betekent het rode lichtje HW4Davidrrr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:58:
Net de MY rwd opgehaald. Ging top uiteraard. Geen idee of ik HW3 of 4 heb. Maar is lease, ga mij er niet enorm druk over maken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben net thuis en heb het even druk. Zal later eens goed de auto doorlopen. Als dat zo is dan heb ik wel nieuws want mijn vin is rb418xxx. Kreeg de auto volledig opgeladen mee trouwens.AkaiGamer schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:03:
[...]
Als het goed is betekent het rode lichtje HW4
[ Voor 7% gewijzigd door Davidrrr op 06-06-2024 12:15 ]
Dat is HW4.Davidrrr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:58:
Net de MY rwd opgehaald. Ging top uiteraard. Geen idee of ik HW3 of 4 heb. Maar is lease, ga mij er niet enorm druk over maken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks. Dat zou dus inhouden dat al die berichten over vin rb443 niet kloppen. Nou ja ik ben er blij mee 🤣
Vorige week besteld en vandaag RN nummer ontvangen en als 2e auto zichtbaar in mijn Tesla account 
:strip_exif()/f/image/ZX1uwG328vBj1RUMaLM8M1y3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZX1uwG328vBj1RUMaLM8M1y3.jpg?f=fotoalbum_large)
ShadowFrys schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:56:
Na bijna 5 jaar ga ik afscheid nemen van mijn M3 SR+ uit 2019.
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.