Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxandrian
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-02 11:23
Inmiddels heb ik mijn MY RWD (MCR) nu een klein maandje. Door de zonnige dagen van afgelopen week tot mijn schrik pas ontdekt dat de auto echt vol met hologrammen zit. Vooral de motorkap is een drama op pootjes. Service-verzoek ingeschoten bij Tesla en ze zeggen dat ik langs kan komen, maar ondertussen ook de leasemaatschappij aan de jas getrokken omdat ik eigenlijk weinig vertrouwen heb in dat het nu wel goed gepolijst wordt door die gasten in Tilburg. LM geeft aan hier een officiële klacht van te maken omdat het geen stijl is zo nieuwe auto's af te leveren. Hopelijk kan ik hem naar een vakman brengen, want het is echt doodzonde. Krijg aan de lopende band complimenten over de kleur (zeker in combinatie met de 20" Induction-wielen), maar als het licht er verkeerd op staat zie je mensen denken: die lullo heeft zeker met een schuurspons lopen poetsen.

Tip voor wie zijn auto nog ophaalt: check ook buiten bij zonlicht je nieuwe Tesla, want binnen in de hal en bij bewolkt weer zie je de hologrammen absoluut niet. Op de foto lijkt het overigens nog mee te vallen, in het echt ziet het er nog rampzaliger uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCx9zFF8nuc6ZP1rfmKhRG7IC_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WG6Eg5tTX3bAC1bf4dLUONQm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-04 22:53
tinusterror schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:55:
[...]

Ook de 16de! Nog heel even volhouden :) . Ik mag hem om 09:30 ophalen samen met nog een collega. Ochtendje treinen richting Tilburg.

Wat me wel verbaasd is de €40990. tijdens het bestellen stond het bedrag nog op 42990. een week later op de telsa site 41990. Maar 40990 heb ik nergens voorbij zien komen? Hoe zit dat dan?

Als ik de Opendata van RDW bekijk zie ik er wel meer op 40990 staan
Op eigen initiatief ophaaldatum verzet naar 21/05. Heb geen haast aangezien ik alleen zakelijk ga rijden en dit is een lang weekend. Voor de deur hebben is leuk maar rijden is leuker. Staat al op kenteken dus verwacht geen change in fiscale waarde op 21/05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:17
taxandrian schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:25:
Inmiddels heb ik mijn MY RWD (MCR) nu een klein maandje. Door de zonnige dagen van afgelopen week tot mijn schrik pas ontdekt dat de auto echt vol met hologrammen zit. Vooral de motorkap is een drama op pootjes. Service-verzoek ingeschoten bij Tesla en ze zeggen dat ik langs kan komen, maar ondertussen ook de leasemaatschappij aan de jas getrokken omdat ik eigenlijk weinig vertrouwen heb in dat het nu wel goed gepolijst wordt door die gasten in Tilburg. LM geeft aan hier een officiële klacht van te maken omdat het geen stijl is zo nieuwe auto's af te leveren. Hopelijk kan ik hem naar een vakman brengen, want het is echt doodzonde. Krijg aan de lopende band complimenten over de kleur (zeker in combinatie met de 20" Induction-wielen), maar als het licht er verkeerd op staat zie je mensen denken: die lullo heeft zeker met een schuurspons lopen poetsen.

Tip voor wie zijn auto nog ophaalt: check ook buiten bij zonlicht je nieuwe Tesla, want binnen in de hal en bij bewolkt weer zie je de hologrammen absoluut niet. Op de foto lijkt het overigens nog mee te vallen, in het echt ziet het er nog rampzaliger uit.

[Afbeelding]
Bekend voor meer MCR en SB eigenaren. Maar de vraag is: wat wil je ermee als je het in Tilburg constateerd? Ze nemen 'm dan weer mee naar binnen om het allemaal nog erger te maken. Hier (een half jaar geleden?) iemand waar door de blanke lak heen was gepolijst na een opmerking.

Advies: direct naar een vakman en Tesla erbuiten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 13:26
Maurice- schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:53:
[...]

Bekend voor meer MCR en SB eigenaren. Maar de vraag is: wat wil je ermee als je het in Tilburg constateerd? Ze nemen 'm dan weer mee naar binnen om het allemaal nog erger te maken. Hier (een half jaar geleden?) iemand waar door de blanke lak heen was gepolijst na een opmerking.

Advies: direct naar een vakman en Tesla erbuiten laten.
En dan zelf op dag 1 direct al kosten maken. Lijkt me niet redelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:17
Martijntj schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:58:
[...]

En dan zelf op dag 1 direct al kosten maken. Lijkt me niet redelijk.
Ik heb het binnen kunnen constateren (solid black) en dan bieden ze inderdaad aan het zelf op te lossen. Ze gaan natuurlijk niet akkoord met: doe het maar elders en stuur de bon op. Dus verlies genomen en het direct goed laten doen.

Ter illustratie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcAULvixYtsd8SQzwdRehHxwOPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dzVkOxDj4qq5LgaTGl2xYYL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lOU9V5ciatWnHucm-Ox3pM3GDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWyMZoFIuDHiJIJPwuveqlf8.jpg?f=fotoalbum_large

En het resultaat na de vakman:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmaDJzZWKWWMwMTXguARVSFMHI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCRQ9w9HeaQleMdo2kncPXJL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8iVKYYxdizChHjWYPPWZ9tuR_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnqnM9xZg0npiniPtM2kKbCZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Maurice- op 14-05-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-05 10:50
turkeyhakan schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:04:
[...]
Werd net gebeld dat 10 juni de leverdatum is. Vandaag besteld.

Ik zie dat de levertijd op de website ook is bijgewerkt naar jul-aug voor jouw config.

Denk dat je de leverindicatie ten tijde van bestellen kunt aanhouden met een enige voetnoot dat dit Tesla betreft en dus alle kanten op kan.

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:49
Maurice- schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:04:
[...]

Ik heb het binnen kunnen constateren (solid black) en dan bieden ze inderdaad aan het zelf op te lossen. Ze gaan natuurlijk niet akkoord met: doe het maar elders en stuur de bon op. Dus verlies genomen en het direct goed laten doen.

Ter illustratie
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En het resultaat na de vakman:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zonde van een nieuwe auto die gelijk een iets dunnere blanke laag krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

[Afbeelding]
Daarnaast zit de auto ook vol met witte waxresten (zie koplamp links). Persoonlijk zou ik zelf gewoon een DAP setje kopen, die hologrammen krijg je er vrij simpel uit en kun je hem ieder jaar een keertje lichtjes polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:49

[Afbeelding]
Heb jij je auto in de tussentijd gewassen in een wasstraat??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taxandrian
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-02 11:23
turkeyhakan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:15:
[...]

Heb jij je auto in de tussentijd gewassen in een wasstraat??
Nee, bewust niet. Alleen met de hand. Die witte wasresten zijn er inmiddels uit. En ik snap de opmerking over zelf een polijstsetje aanschaffen, maar het gaat om een leaseauto. In de basis is dit een zaak tussen de LM en Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Har.Cor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Har.Cor schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:44:
Model Y RWD wit trekhaak
24.04 besteld, privé
24.04 RN & VIN (pos 7 = F)
25.04 SMS eerste leverdatum 7 mei; verplaatsing naar 10 mei gevraagd
Update
26.04 gebeld voor nieuwe leverafspraak, na herinnering sms (beetje aggressief opgesteld): 13 mei
26.04 kenteken in app, variant = Y6LR (CATL dus, prima hoor)
Afgelopen maandag de auto (model Y RWD) opgehaald; ik had als enige opmerking dat de achterklep aan de bovenzijde wat te hoog lag en daardoor de naad wat groter werd aan de bovenzijde; aangezien het links en rechts identiek was heb ik niet gevraagd om er iets aan te laten doen. Verder zag alles er prima uit (bij witte lak is het ook allemaal wat minder kritisch, dus dat helpt)
Ik heb gevraagd om alle rijondersteuning even uit te zetten, zodat ik eerst wat aan de auto kan wennen. Het viel me wel op dat de auto op de rit naar huis 3maal aangaf een stuurcorrectie te hebben doorgevoerd (weinig van gemerkt in het stuur, maar straks even zoeken hoe ik dat uitgeschakeld krijg want het deed me sterk denken aan mijn eerste rijles, zo’n 50 jaar geleden)
Het is een heerlijke auto om in te rijden, maar moet toch ook wennen aan de breedte (pakte in een nauw straatje in de bocht net een stoeprandje mee).
Ik heb de auto privé gekocht dus mocht afgelopen zondag ook geld overmaken naar Tesla via de Citi bank. Ondanks dat het nummer Nederlands lijkt gaf de IBAN check (nummer/naam) aan dat de controle niet kon worden uitgevoerd. Ik heb daarom tot maandag gewacht met betalen. Mijn bank kon me hier overigens niet mee verder helpen, maar bij Tesla gaven ze aan dit “probleem” vaker te ontvangen. Tismaardatjehetweet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Accpak
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-03 16:16
Accpak schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:58:
Zit al een tijdje te lurken, maar ook eindelijk een nieuwe auto mogen uitkiezen. Hier een M3 - RWD Pearl White besteld.

Overzicht:
05-04: Bestelling geplaatst bij LM
08-04: Mail ontvangen over winterbanden ipv all-season
09-04: Goedkeuring door werkgever
12-04: Bestelling geplaatst door LM
16-04: Mail om account aan te maken
17-04: RN aanwezig in de app
18-04: VIN in APP en SMS gekregen om afspraak in te plannen.

De auto zou in Tilburg geleverd worden maar aangezien ik in Groningen woon toch maar even gebeld om te vragen of de levering ook in Groningen zou kunnen plaatsvinden.

VIN van vorige auto verdwenen uit de app en nu maar duimen dat er nog een witte m3 RWD in Groningen geleverd gaat worden (de app geeft nov steeds aan dat de levering tussen 19 april - 2 mei zal plaatsvinden).
Update:

Op 29-04 een SMS gekregen dat ik een afspraak kon inplannen. Gekozen voor 16-05.

Oude leaseauto vanochtend ingeleverd en over een paar uur mag ik de M3 ophalen bij Tesla Groningen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Nice! Veel veilige km’s toegewenst! Ik was daar afgelopen maandag voor de Model Y:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dUDP3CFYcbLjkYR_78TRgEsJoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KZ2997eDdl5W6Qgqr185HWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik ben benieuwd: Heeft iemand met een Model 3 Performance bestelling al een VIN in hun account/app?

(Mijn leverdatum May 31 / June 14, kleur wit met zwart interieur)

[ Voor 25% gewijzigd door Baco- op 16-05-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:54
- edit: verkeerde topic.

[ Voor 95% gewijzigd door sweebee op 16-05-2024 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:58

Wimo.

Shake and Bake!

Baco- schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:11:
Ik ben benieuwd: Heeft iemand met een Model 3 Performance bestelling al een VIN in hun account/app?

Neen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiGamer
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-06-2024
Gisteren via Alphabet BE bericht gekregen dat mijn MYLR Quicksilver + trekhaak + EAP besteld is en heb al een RN nummer gekregen!
De wagen is nu ook zichtbaar in de app met een levertijd van 3-4 weken.

Nu vraag ik me af wat de mogelijke restrictie inhoudt.
Mijn huidige lease loopt af op 12 juni.
Houdt dit dan in dat Tesla pas officieel gaat kijken naar een wagen om te koppelen vanaf die dag, of wilt het dan gewoon zeggen dat de wagen gewoon niet eerder af te halen valt dan 12 juni?

Op de tracker van Alphabet staat alleszins een leverdatum van 11/7, wat toch al een viertal extra weken betreft en ik vraag me af of deze datum wel betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
pas rond die dag gaan ze kijken voor een wagen voor je. Maar je zou met Alphabet kunnen bellen om te weten of er een restrictie erop zit. Bij Tesla kunnen ze dat ook zien.

[ Voor 51% gewijzigd door NiroNiro op 17-05-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiGamer
OK super, dan zal ik volgende week eens contact opnemen met de fleet manager om te zien of dit niet sneller kan gaan.
Hoe valt Tesla te bereiken? Ik heb nergens een telefoonnummer kunnen vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door AkaiGamer op 17-05-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ik zou het niet weten eigenlijk. Ze hebben mij gebeld toen en begonnen zelf over een restrictie en of ik wist dat die er was. Misschien een store binnenlopen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Accpak
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-03 16:16
Accpak schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:02:
[...]

Update:

Op 29-04 een SMS gekregen dat ik een afspraak kon inplannen. Gekozen voor 16-05.

Oude leaseauto vanochtend ingeleverd en over een paar uur mag ik de M3 ophalen bij Tesla Groningen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRN3MYqS4gxFoF9sETjAs73P7g8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qsJjoWPXuyKLnOAUNsAuB8e.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn laatste update:

Ik heb de auto donderdag opgehaald bij Tesla Groningen (zie foto). Ontvangen met een heerlijke kop koffie waarna een medewerker ruim de tijd (ong. 40 minuten) heeft genomen om alle functies toe te lichten. Ruim de tijd gehad om de auto te inspecteren op krassen etc.

Ik heb hiervoor een Opel Corsa-E Elegance (bj. 2022) gereden (vreselijke auto). De kilometers in de M3 waren echt een verademing. Ik heb nu ongeveer 200KM met de M3 gereden en ik ben onder de indruk van het rijcomfort en de stilte d:)b . De knipperlicht knopjes zijn nog wel even wennen.

Al met al was het traject van bestelling tot levering erg snel en ben ik goed op de hoogte gehouden door Tesla _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freerk123
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
We rijden nu een dik jaar in een MYLR en dat bevalt super. De vrouw is er ook gek op. Gisteravond besloten de rest van ons wagenpark ook te elektrificeren en een witte M3P met zwart interieur besteld voor zakelijk rijden.
Besteldatum dus 18 mei, levering staat gepland op 7-21 juni.

[ Voor 50% gewijzigd door Freerk123 op 19-05-2024 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:58

Wimo.

Shake and Bake!

Ondertussen heb ik een vin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baco-
Wimo. schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Ondertussen heb ik een vin :)
Ik ook sinds vandaag! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eslat
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 20:41
Baco- schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:11:

Ja, leverdatum 7-21/6. Ook sinds vandaag :)F

[ Voor 3% gewijzigd door Eslat op 20-05-2024 11:49 ]

Tesla Model 3 performance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baco-
Eslat schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:48:
[...]

Ja, leverdatum 7-21/6. Ook sinds vandaag :)F
Nice, die van mij staat nu nog op 31 mei / 14 juni.

Ik kwam net deze foto tegen van de velgen zonder de grote aero kappen erin... alleen de 5 kleine zitten er nog in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--fZw2uH09H_652mMbDFrj-KeKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIVvhwEoUjfXdzsd0L1Zxc8K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 09:15
Baco- schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:51:
[...]

Nice, die van mij staat nu nog op 31 mei / 14 juni.

Ik kwam net deze foto tegen van de velgen zonder de grote aero kappen erin... alleen de 5 kleine zitten er nog in.

[Afbeelding]
Deze velgen worden alleen in Azië geleverd volgens mij. De Europese zijn helaas met gaten voor de aero covers

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:31
pennenlikker schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:50:
[...]

Deze velgen worden alleen in Azië geleverd volgens mij. De Europese zijn helaas met gaten voor de aero covers
volgens mij is dit gewoon een 20" velg op de foto (zie oa de bandhoogte). Die 19 hebben die plastic kapjes op die andere plekken ook niet volgens mij. En heb ook nergens gelezen dat er gaten inzitten in de non azie velgen.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baco-
anti elppa schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:00:
[...]

volgens mij is dit gewoon een 20" velg op de foto (zie oa de bandhoogte). Die 19 hebben die plastic kapjes op die andere plekken ook niet volgens mij. En heb ook nergens gelezen dat er gaten inzitten in de non azie velgen.
Zover ik weet zitten er gaatjes achter de kleine aero covers, vandaar dat ze deze ook hebben laten zitten op die foto.. Maar dit zijn volgens mij gewoon de velgen die wij in NL ook krijgen op de M3P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:31
Baco- schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:18:
[...]

Zover ik weet zitten er gaatjes achter de kleine aero covers, vandaar dat ze deze ook hebben laten zitten op die foto.. Maar dit zijn volgens mij gewoon de velgen die wij in NL ook krijgen op de M3P.
ja dat is wat ik ook gelezen had. Moet ook wel zeggen dat ik deze versie zonder de grote kapjes echt heel mooi vind

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennenlikker
[...]

Hoop dat je gelijk hebt, wellicht geven ze die kleinere covers er wel bij. En anders is er over een paar maanden wel iets aftermarket. Ik dacht zoiets gelezen te hebben maar pin me er niet op vast. Zodra ik hem heb zal ik ze er eens aftrekken :P

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baco-
pennenlikker schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:27:
[...]

Hoop dat je gelijk hebt, wellicht geven ze die kleinere covers er wel bij. En anders is er over een paar maanden wel iets aftermarket. Ik dacht zoiets gelezen te hebben maar pin me er niet op vast. Zodra ik hem heb zal ik ze er eens aftrekken :P
Yes die kleintjes zitten er al op, 5 grote en 5 kleine. En als je die grote eruit trekt ziet het zoals op de foto die ik eerder plaatste uit, best mooi inderdaad! Die van mij gaan er ook gelijk uit 💪🏻💪🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-YHDIa-CsoTve24RApFj3CUDCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVxMw2JgyQWeNcRLDzPKgwrV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:25
tinusterror schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:40:
[...]

Inmiddels ook kenteken bekend. nog steeds 16 mei ophalen.

Andere vraag wie weet hoe het zit met fiscale waarde en leasemaatschappij?
Als ik het kenteken uit de tesla app invoer bij RDW dan geeft deze een fiscale waarde aan van €40.990
Bij de lease staat er €42.990. doorgerekend scheelt dat net geen €10,- netto. Toch mooi dat tientje voor premium abbo :)

Hebben jullie dit meegemaakt dat de leasemaatschappij dit nog aan past?
Lease gebeld voor 2 dingen, even een check van de RWD waarde. Dit is aangepast. En een extra berijder aangevraagd voor mijn vriendin. Extra profiel aanmaken onder hetzelfde account kan niet i.v.m. een lease auto.

Afgelopen donderdag de auto opgehaald! Wat een verademing is dit zeg vergeleken met mijn Nissan Qashqai.
Afgelopen weekend direct langs de achteruit en zijruiten laten blinderen. smoelt wel hoor O+ .
Zal nog wel even een mooie foto maken van de week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:01

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]

Klopt. Die discussie was er op X (ja.. twitter) ook. Maar de foto is van de 20 inch variant die mensen in NL krijgen. Dus die grote covers kunnen eruit. De kleine kun je laten zitten. Het zou me niets verbazen als je op termijn nog minder opvallende ''covers'' kan kopen voor de gaatjes (aliexpress oid)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixgun
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Tesla Model 3 stealth grey RWD (basisvelgen, geen trekhaak).

Besteld via LM op 29/4/2024. Dag later meteen een RN nummer ontvangen. Nog geen VIN.

Verwachte levering was tot op vandaag altijd maximum 2 weken.

Vandaag in de app aangepast naar 17 augustus - 31 oktober, wat wel enorm ver af ligt van de verwachte leveringstermijnen op de website (2-5 weken).

Nog iemand dit meegemaakt? Wordt dit vaak terug aangepast naar een vroegere datum of moet ik stilaan rekening houden met een datum tussen augustus en november?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Carnewal
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-04 08:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zj34VFWv5TynjSRKrbrkQYv9I_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCEQCOCLlo68cWEGUMcwfZH5.jpg?f=fotoalbum_large

Deze namiddag VIN assigned gekregen voor M3P (België). ETAs voor glovis solar in Zeebrugge is 9 juni. App zegt nog steeds levering 1-13 juni. Nog even geduld dus 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
Sixgun schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:27:

Besteld via LM op 29/4/2024. Dag later meteen een RN nummer ontvangen. Nog geen VIN.

Vandaag in de app aangepast naar 17 augustus - 31 oktober, wat wel enorm ver af ligt van de verwachte leveringstermijnen op de website (2-5 weken).

Nog iemand dit meegemaakt? Wordt dit vaak terug aangepast naar een vroegere datum of moet ik stilaan rekening houden met een datum tussen augustus en november?
Heb ik ook iets eerder besteld maar mijn huidige auto gaat uit de lease per 31 juli. Dus restrictie vanuit lm leveren vanaf 1 aug. Nu geregeld restrictie er een week eerder af. Dan kan ik met een beetje mazzel 1e week aug rijden. Maar wellicht heb jij geen restrictie. Bij mij staat leveren nu 1 augustus - 3 oktober..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Har.Cor schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:49:
[...]

Afgelopen maandag de auto (model Y RWD) opgehaald; ik had als enige opmerking dat de achterklep aan de bovenzijde wat te hoog lag en daardoor de naad wat groter werd aan de bovenzijde; aangezien het links en rechts identiek was heb ik niet gevraagd om er iets aan te laten doen. Verder zag alles er prima uit (bij witte lak is het ook allemaal wat minder kritisch, dus dat helpt)
Ik heb gevraagd om alle rijondersteuning even uit te zetten, zodat ik eerst wat aan de auto kan wennen. Het viel me wel op dat de auto op de rit naar huis 3maal aangaf een stuurcorrectie te hebben doorgevoerd (weinig van gemerkt in het stuur, maar straks even zoeken hoe ik dat uitgeschakeld krijg want het deed me sterk denken aan mijn eerste rijles, zo’n 50 jaar geleden)
Het is een heerlijke auto om in te rijden, maar moet toch ook wennen aan de breedte (pakte in een nauw straatje in de bocht net een stoeprandje mee).
Ik heb de auto privé gekocht dus mocht afgelopen zondag ook geld overmaken naar Tesla via de Citi bank. Ondanks dat het nummer Nederlands lijkt gaf de IBAN check (nummer/naam) aan dat de controle niet kon worden uitgevoerd. Ik heb daarom tot maandag gewacht met betalen. Mijn bank kon me hier overigens niet mee verder helpen, maar bij Tesla gaven ze aan dit “probleem” vaker te ontvangen. Tismaardatjehetweet.
Ik was even benieuwd of je nu HW4 hebt of niet. Sta op het punt om een MY RWD te bestellen en zou ook graag HW4 krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har.Cor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
dvermeul schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:41:
[...]

Ik was even benieuwd of je nu HW4 hebt of niet. Sta op het punt om een MY RWD te bestellen en zou ook graag HW4 krijgen. ;)
Ik heb GEEN hw4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
tinusterror schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:22:
[...]

Lease gebeld voor 2 dingen, even een check van de RWD waarde. Dit is aangepast. En een extra berijder aangevraagd voor mijn vriendin. Extra profiel aanmaken onder hetzelfde account kan niet i.v.m. een lease auto.

Afgelopen donderdag de auto opgehaald! Wat een verademing is dit zeg vergeleken met mijn Nissan Qashqai.
Afgelopen weekend direct langs de achteruit en zijruiten laten blinderen. smoelt wel hoor O+ .
Zal nog wel even een mooie foto maken van de week.
profiel aanmaken in de auto zou wel moeten lukken en dan deze aan de telefoon van je partner koppelen (allemaal onder jouw account)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:25
NiroNiro schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:31:
[...]

profiel aanmaken in de auto zou wel moeten lukken en dan deze aan de telefoon van je partner koppelen (allemaal onder jouw account)
Klopt inderdaad, ik had te snel gelezen in het menu van de auto. Als je op extra berijder toevoegen drukt staat er onderin in een blauwe regel zoiets als zonder app een profiel aanmaken.
Maar mijn vriendin kreeg binnen een uur een mail van Tesla dat op haar mail adres een account aangemaakt was met de gekoppelde auto. Nu een eigen account gekoppeld met telefoonsleutel aan de auto. inclusief eigen profiel.

Wel nog even sleutels en profielen toewijzen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdbrouw
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-01 15:26
Sixgun schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:27:

Exact dezelfde situatie hier. RN nummer ontvangen in Tesla app op 16/05/2024. Eerste vermoedelijke levertijd was tussen 20 mei en 6 juni en nu is die ook versprongen naar 17 augustus en 31 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-04 14:57
dvermeul schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:41:
[...]

Ze moeten eerst de huidige HW3 voorraad denk ik opmaken wat op een vliegveld staat, dus ben benieuwd wanneer de eerste eindklant Y worden uitgeleverd met HW4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:13
Alexander1984 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:06:
[...]

Ze moeten eerst de huidige HW3 voorraad denk ik opmaken wat op een vliegveld staat, dus ben benieuwd wanneer de eerste eindklant Y worden uitgeleverd met HW4.
Fleetmanager bij mij vrijdag de aanvraag doorgezet aan de LM, staat nog op in behandeling. Dus ben benieuwd. Betreft MY Rwd, wit.

[ Voor 4% gewijzigd door Davidrrr op 22-05-2024 12:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 01:07
Eerst ging ik een i5 Touring bestellen, achterwiel aangedreven "goedkope" versie aan 81 000 btw incl met een 8-9% fleetkorting.
Dan met de Ioniq 5N gaan rijden, geweldig om te "karten" maar minder grappig voor rustige snelweg km's. Beetje stuiterende auto.

Dan onder lichte druk van een paar vrienden toch maar voor de M3 gekozen. En gezien de scherpe prijsstelling van Tesla dan ook voor de Performance gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iAzMaUadzVOb0jSVaoWJbYyUJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQ2qSfOGPo3wMG1ZkGVsTgeK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUzMOUIrCnblgsrXgXaJJFP7hXc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TLDoIFQ9Fp7isPQb2HuesGeR.png?f=user_large

Jeetje, dat zou wel héél erg snel zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Vandaag mijn Model 3 opgehaald in Utrecht. Heel apart hoe makkelijk dat allemaal gaat.
Geen rare fratsen gevonden so far :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:01

spartacusNLD

This is Sparta!!

Anoniem: 525104 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:49:
Vandaag mijn Model 3 opgehaald in Utrecht. Heel apart hoe makkelijk dat allemaal gaat.
Geen rare fratsen gevonden so far :)
Foto's en over een paar dagen een eerste ervaring in Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 aub :)

Veel plezier ermee!

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 22-05-2024 16:04 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baco-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Zrov6hYSyvMBtIv5pVVBmfdu9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKMHRu6aeDk6NDLq9Qabd4Gf.jpg?f=fotoalbum_large

ASIAN EMPIRE is vertrokken vanuit Barcelona richting Zeebrugge, aankomst 27-5-2024 met hopelijk "onze" eerste lichting M3P's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 22:40
Hier ook opeens een enorme verschuiving in leverdatum.

Op 12 februari een witte Model Y LR (std. Gemini en trekhaak) besteld via de LM met een leverrestrictie op 5 juni (i.v.m. afloop huidig contract). Leverdatum stond al die tijd (en nog) in de app op 5-30 juni.

Nu krijg ik vanmorgen een bericht van de LM dat verwachte leverdatum van Tesla nu 18-09-2024 is.

Op de website van Tesla staat nog steeds 2-3 weken..

Zou er dan toch een Juniper update aan zitten te komen? Lijkt me sterk aangezien er nog niets gelekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
fluppie007 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:08:
...

Dan onder lichte druk van een paar vrienden toch maar voor de M3 gekozen. En gezien de scherpe prijsstelling van Tesla dan ook voor de Performance gegaan.
....
En ik heb een VIN toegewezen, hij gaat er echt snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiGamer
william89 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:07:

Op 12 februari een witte Model Y LR (std. Gemini en trekhaak) besteld via de LM met een leverrestrictie op 5 juni (i.v.m. afloop huidig contract). Leverdatum stond al die tijd (en nog) in de app op 5-30 juni.

Nu krijg ik vanmorgen een bericht van de LM dat verwachte leverdatum van Tesla nu 18-09-2024 is.

Zou er dan toch een Juniper update aan zitten te komen? Lijkt me sterk aangezien er nog niets gelekt is.
Oh jee, dat is een behoorlijke verschuiving… voor mijn MY LR (Quicksilver + trekhaak) staat het voorlopig nog op 11-30 juni; vorige week heeft de LM de bestelling geplaatst.
Ben benieuwd of dit bij mij ook gaat veranderen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-02 17:28
william89 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:07:

Leverdatum gecommuniceerd door de LM hoef je niet serieus te nemen. Gewoon even bellen met Tesla. Bel je mobiel, dan zien ze direct je bestelling en geven ze info over bestelling en verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 14:19
MooieMario schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:06:
[...]

Leverdatum gecommuniceerd door de LM hoef je niet serieus te nemen. Gewoon even bellen met Tesla. Bel je mobiel, dan zien ze direct je bestelling en geven ze info over bestelling en verwachting.
Zal deze informatie anders zijn dan die je in de app kunt vinden? Mijn levering staat gepland op 28 mei - 12 juni, uitstel naar september zou wel heel zuur zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-04 16:43
AkaiGamer schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:20:
[...]

Oh jee, dat is een behoorlijke verschuiving… voor mijn MY LR (Quicksilver + trekhaak) staat het voorlopig nog op 11-30 juni; vorige week heeft de LM de bestelling geplaatst.
Ben benieuwd of dit bij mij ook gaat veranderen…
Hier ook. MY LR quicksilver met 20” en trekhaak besteld half April. Leverdatum vanaf 28 juni

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiGamer
Fishbeast schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:31:
[...]

Zal deze informatie anders zijn dan die je in de app kunt vinden? Mijn levering staat gepland op 28 mei - 12 juni, uitstel naar september zou wel heel zuur zijn...
Zover ik weet zijn er geen problemen met de productie in Gigafactory Berlijn, en het transport naar NL/BE zou ook niet lang mogen duren.
Het kan waarschijnlijk een (verkeerde) inschatting zijn van de LM qua levertijd, aangezien bij mij de geschatte levertijd van de LM ook 2-4 weken later is dan wat Tesla aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
AkaiGamer schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:11:
[...]

Zover ik weet zijn er geen problemen met de productie in Gigafactory Berlijn, en het transport naar NL/BE zou ook niet lang mogen duren.
Het kan waarschijnlijk een (verkeerde) inschatting zijn van de LM qua levertijd, aangezien bij mij de geschatte levertijd van de LM ook 2-4 weken later is dan wat Tesla aangeeft.
Mijn bestelling mag niet voor de 28ste geleverd worden ivm einde huidig leasecontract. Tot zover de invloed van de leasemaatschappij. Verder is het aan Tesla om hier over te communiceren en ik denk dat ze er baat bij hebben de auto zo snel mogelijk te leveren. Ik hoop dat ik ergens de komende dagen een telefoontje krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Mijn MY rwd wit is besteld op de 21e. Nog geen RN etc binnen, zal morgen zijn verwacht ik. In de app van de LM staat (nog) eerste helft van juni. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiGamer
Davidrrr schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:57:
Mijn MY rwd wit is besteld op de 21e. Nog geen RN etc binnen, zal morgen zijn verwacht ik. In de app van de LM staat (nog) eerste helft van juni. We gaan het zien.
Ik moest daar twee weken op wachten (LM bestelling geplaatst op 30 april, 15 mei pas een RN).
Hopelijk gaat het bij jou een stuk sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
AkaiGamer schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:41:
[...]

Ik moest daar twee weken op wachten (LM bestelling geplaatst op 30 april, 15 mei pas een RN).
Hopelijk gaat het bij jou een stuk sneller!
Oh dat zou zo maar kunnen. Ik lees wisselende verhalen. Besteld bij arval. Ik neem anders even contact op met tesla. Die weten dan wel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Goedemiddag, lees al even mee maar ook een berichtje.

20 mei besteld en dag later een VIN gekregen. Levering staat gepland voor 10 juni.

M3 LR AWD
Stealth grey
Photon velgen
Trekhaak

Eerder in verband met inbraak huidige auto (Ioniq 5) een maand lang Tesla gereden. Ben benieuwd naar de geupdate versie die binnenkort voor de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 22:50
Tdbrouw schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:42:
[...]

Exact dezelfde situatie hier. RN nummer ontvangen in Tesla app op 16/05/2024. Eerste vermoedelijke levertijd was tussen 20 mei en 6 juni en nu is die ook versprongen naar 17 augustus en 31 oktober.
Hier ook zelfde, van 6-9 weken twee weken geleden na order nu ook exact deze indicatie in de Tesla app. Benieuwd naar de reden, vraag staat uit bij LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
danielschut schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:05:
[...]

Hier ook zelfde, van 6-9 weken twee weken geleden na order nu ook exact deze indicatie in de Tesla app. Benieuwd naar de reden, vraag staat uit bij LM.
Wat voor type?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielschut
Model 3 RWD, stealth grey, trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdbrouw
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-01 15:26
Model 3 RWD pearl white, zwart interieur hier. Zonder trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:42
Vandaag mijn RN nummer gekregen voor een blauwe Model 3 RWD. Verwachte levering 5-8 weken volgens de Tesla app. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 22:40
Geen paniek, is gewoon desinformatie van de LM, volgens Tesla gewoon 5-30 juni (wat ook in app staat) en niet pas September. LM komt nu ook terug op hun eerder bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
fluppie007 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:45:
[...]

En ik heb een VIN toegewezen, hij gaat er echt snel zijn.
En de VIN is weer weg >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baco-
Mijn VIN ook weg sinds gisteren, maar vanmorgen een SMS met de melding dat ik een afleverafspraak kan inplannen....

20-6-2024 - M3P - Wit - Zwart interieur

19-6-2024 was de eerste mogelijkheid die ik kon kiezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eslat
Zojuist afspraak gemaakt voor de levering van de M3P. Het wordt 18 juni🥳.

[ Voor 19% gewijzigd door Eslat op 24-05-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freerk123
Gisteren huilend de inruilprijs van m'n andere auto afgewezen, direct een VIN toegewezen gekregen en vanochtend een sms voor levering op 17 juni in Hengelo. VIN nu weer weg, maar boeiuh!
M3PWit/zwart. 22 mei besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eslat
Freerk123 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:21:
Gisteren huilend de inruilprijs van m'n andere auto afgewezen, direct een VIN toegewezen gekregen en vanochtend een sms voor levering op 17 juni in Hengelo. VIN nu weer weg, maar boeiuh!
Ik kreeg m’n oude tesla überhaupt niet verkocht bij wijkopenautos en ikwilvanmnautoaf…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:31
Freerk123 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:21:
Levering in Hengelo? Cool!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freerk123
Luqq schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:31:
[...]

Levering in Hengelo? Cool!
Ja, ik kon bij de bestelling o.b.v. mijn postcode Hengelo kiezen. En kon zojuist als leverdatum 17 juni kiezen - geen enkele andere datum was beschikbaar, ha ha. Beter dan met de trein naar Tilburg zoals de vorige keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:31
Freerk123 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:36:
[...]

Ja, ik kon bij de bestelling o.b.v. mijn postcode Hengelo kiezen. En kon zojuist als leverdatum 17 juni kiezen - geen enkele andere datum was beschikbaar, ha ha. Beter dan met de trein naar Tilburg zoals de vorige keer.
Yup!! Dat is mooi om te weten dat dit kan voor de volgende keer. Geniet ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freerk123
Eslat schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:26:
[...]

Ik kreeg m’n oude tesla überhaupt niet verkocht bij wijkopenautos en ikwilvanmnautoaf…
Ik probeerde een oude Land Rover in te ruilen, maar daar zaten ze gezien het bod dus niet op te wachten.

En het is al eerder op dit forum ter sprake gekomen, maar zo'n inruilaanvraag / inruiltaxatie lijkt toewijzing van de VIN inderdaad tegen te houden. Direct na afwijzing van het bod kwam er een VIN tevoorschijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Freerk123 op 24-05-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Baco- schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:11:
[...]

Mijn VIN ook weg sinds gisteren, maar vanmorgen een SMS met de melding dat ik een afleverafspraak kan inplannen....

20-6-2024 - M3P - Wit - Zwart interieur

19-6-2024 was de eerste mogelijkheid die ik kon kiezen.
Check hier ook net de SMS ontvangen. Ik kan maar uit 3 data kiezen. 19-20-21 juni. Aflevering in Hasselt (BE).
Wel niet zo flexibel, moet kijken of't lukt. Vermoedelijk willen ze nog zoveel auto's afleveren voor de kwartaalresulaten >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-04 11:54
Davidrrr schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:59:
[...]

Oh dat zou zo maar kunnen. Ik lees wisselende verhalen. Besteld bij arval. Ik neem anders even contact op met tesla. Die weten dan wel meer.
Ik heb ook bij Arval besteld. 8 Mei hebben ze bij Tesla besteld, 15 Mei kregen ze bevestiging van Tesla afgelopen woensdag (22-05) heb ik maar eens gebeld, had geen inlog (myArval & Tesla) gekregen. Waren ze vergeten of iets dergelijks.

Tesla account dezelfde dag aangemaakt, dag erna een RN nummer in de app. Levertijd staat op twee tot drie weken in de Tesla App, nog geen VIN. Ben benieuwd, lijkt bij mij allemaal langer te duren als ik de gemiddelde verhalen hier zo lees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karel97
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-04 08:28
Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste Tesla opgehaald. Ik had de volgende tijdlijn:

8-5 Besteld door LM
14-5 Gebeld door Tesla om afspraak te maken. VIN ook direct beschikbaar in app.
22-5 Auto opgehaald in Tilburg

Mijn configuratie:
MY RDW LR
Quicksilver
Gemini velgen

Uiteindelijk dus allemaal heel snel gegaan. Bij het ophalen een klein krasje gevonden bij de raamlijst, dit is direct verholpen. Nu de eerste 300km gereden en echt met heel veel plezier! Wat een ruimte, comfort en plezier geeft deze auto. Tot nu toe absoluut geen spijt van!

Nu nog even afwachten op de LM omdat ik mijn partner ook graag een aparte telefoonsleutel wil geven.

(LM is trouwens Arval)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fishbeast
Ha, vanochtend een VIN in de app, later in de ochtend een sms om een afspraak te plannen en het kenteken was daarop ook zichtbaar in de app.
De auto komt naar Tilburg. Ik heb nog gebeld naar Tesla om te vragen of de auto naar Utrecht getransporteerd kon worden omdat veel dichter bij mijn woonplaats ligt, maar dan moest ze een andere auto toekennen.
An sich geen probleem, maar die auto is nog niet op transport (misschien nog niet eens gemaakt >:) ) en ik had geen zin in meer onzekerheid over de leverdatum.
Eerstmogelijke optie om hem op te halen is 3 juni, ik ga hem voor de 4e inplannen. Mijn vrouw is dan vrij en kunnen we er een gezellig tripje met z'n twee van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiGamer
Fishbeast schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:56:
Ha, vanochtend een VIN in de app, later in de ochtend een sms om een afspraak te plannen en het kenteken was daarop ook zichtbaar in de app.
De auto komt naar Tilburg. Ik heb nog gebeld naar Tesla om te vragen of de auto naar Utrecht getransporteerd kon worden omdat veel dichter bij mijn woonplaats ligt, maar dan moest ze een andere auto toekennen.
An sich geen probleem, maar die auto is nog niet op transport (misschien nog niet eens gemaakt >:) ) en ik had geen zin in meer onzekerheid over de leverdatum.
Eerstmogelijke optie om hem op te halen is 3 juni, ik ga hem voor de 4e inplannen. Mijn vrouw is dan vrij en kunnen we er een gezellig tripje met z'n twee van maken :)
Goed om the weten dat het toch snel is gegaan!
Bij mij is de verwachte levertijd nog steeds tussen 11-30 juni, zonder verdere updates qua VIN...
Ik hoop deze wel spoedig te krijgen.

Als het goed is, aangezien we van LM veranderd zijn, zou er niets gecommuniceerd moeten zijn geweest qua afloop van mijn huidige lease, dus hopelijk is er ook geen sprake van een restrictie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
AkaiGamer schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:00:
Goed om the weten dat het toch snel is gegaan!
Bij mij is de verwachte levertijd nog steeds tussen 11-30 juni, zonder verdere updates qua VIN...
Klopt. Ik zag de afgelopen 2 dagen de van/tot leverdatum steeds dichter naar elkaar toe kruipen.
Bij mij heeft het inderdaad ook heel lang geduurd voordat de VIN kwam... nog even geduld dus...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pennenlikker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hCm7W_D4iDpG9lGqZ01geOZU0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqSN2NrC3uM1w62rvPc8Ev7D.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand anders in Tilburg de 17e?

[ Voor 21% gewijzigd door pennenlikker op 24-05-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eslat
Freerk123 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:39:
[...]

Ik probeerde een oude Land Rover in te ruilen, maar daar zaten ze gezien het bod dus niet op te wachten.

En het is al eerder op dit forum ter sprake gekomen, maar zo'n inruilaanvraag / inruiltaxatie lijkt toewijzing van de VIN inderdaad tegen te houden. Direct na afwijzing van het bod kwam er een VIN tevoorschijn.
Had ik ook inderdaad. Na acceptatie meteen een VIN. Ik kon gelukkig kiezen voor Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixgun
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
danielschut schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:05:
[...]

Tesla belde mij hierover op nadat ik hen een mail stuurde. De medewerker liet weten dat de verwachte levering zoals op de website in principe nog steeds de verwachte levering voor de geplaatste bestelling is.

Blijkbaar hebben ze af en toe wat technische problemen met het systeem dat de wagens toewijst aan de bestellingen e.d.

Ik mocht volgens Tesla dus nog steeds uitgaan van een levering tussen 2 en 5 weken. Laten we hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
Sixgun schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:09:
[...]

Tesla belde mij hierover op nadat ik hen een mail stuurde. De medewerker liet weten dat de verwachte levering zoals op de website in principe nog steeds de verwachte levering voor de geplaatste bestelling is.

Blijkbaar hebben ze af en toe wat technische problemen met het systeem dat de wagens toewijst aan de bestellingen e.d.

Ik mocht volgens Tesla dus nog steeds uitgaan van een levering tussen 2 en 5 weken. Laten we hopen.
Ik vernam van LM dat dit komt omdat Tesla de auto pas gaat bestellen op de doorgegeven eerste dag van levering. Gezien mijn huidige contract is dat 26/6. Dus pas dan gaat men verder, zoals ik eerder ook heb gezien bij zuiderburen.

Wel wat onhandig maar levering zal dus vast eerder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baco-
Ik de 20ste.. na het inplannen van de afspraak was m’n VIN wel ineens verdwenen.. heb jij dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennenlikker
Baco- schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:30:
[...]

Ik de 20ste.. na het inplannen van de afspraak was m’n VIN wel ineens verdwenen.. heb jij dit ook?
Ja bij mij ook, deze is inmiddels weer terug zie ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-05 09:56
Vanuit mijn private lease contract wordt volgende week een Model Y (AWD LR, Gemini, wit, trekhaak) besteld. Standaard bestelling gaat richting Tilburg. Woon zelf op 3 minuten afstand van Tesla Hengelo, dus ik doe er alles aan om te kijken of hij niet daar besteld kan worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lennon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03 11:56
Nieuwe M3P besteld op 23-05-2024, RN en VIN zijn al bekend in de app. Verwachte levering staat nu tussen 31-05 en 14-06. Ben benieuwd!

Specs:
Stealth grey met zwart interieur.

KahN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Waar zie je dat in de app staan? Of kun je dat niet missen? Bij mij via de LM en zie (nog) niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03 11:56
Staat in de app onder de afbeelding van de auto, boven de knop weergeven (althans bij mij).

update: vandaag ook nog sms en telefoontje gekregen. Mag hem de 21e ophalen! Had hiervoor een 2020 M3P (de facelift versie) en heb die tot 2022 gereden. Ben heel benieuwd naar de nieuwe ervaring.

KahN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
mistermol schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:26:
Vanuit mijn private lease contract wordt volgende week een Model Y (AWD LR, Gemini, wit, trekhaak) besteld. Standaard bestelling gaat richting Tilburg. Woon zelf op 3 minuten afstand van Tesla Hengelo, dus ik doe er alles aan om te kijken of hij niet daar besteld kan worden.
Dit heb ik ook geprobeerd en ik werd heel goed geholpen door de klantenservice. Echter, betekende het voor mij dat er een andere auto toegekend moest worden, die potentieel nog gemaakt moest worden. Die informatie had ze niet. Ik heb het uiteindelijk maar zo gelaten, maar Hengelo is wel echt even een eind verder, voor mij zou het 'maar' 1.20u rijden zijn vanuit Veenendaal naar Tilburg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Fishbeast schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:54:
[...]

Dit heb ik ook geprobeerd en ik werd heel goed geholpen door de klantenservice. Echter, betekende het voor mij dat er een andere auto toegekend moest worden, die potentieel nog gemaakt moest worden. Die informatie had ze niet. Ik heb het uiteindelijk maar zo gelaten, maar Hengelo is wel echt even een eind verder, voor mij zou het 'maar' 1.20u rijden zijn vanuit Veenendaal naar Tilburg...
Ja, als het niet anders is, dan stappen we maar in de trein richting Tilburg. Jammer van de 4 uur extra reistijd, maar dat is waarschijnlijk een stuk korter dan wachten op een nieuwe auto. Nog even duimen of de leasemaatschappij mee wil werken, maar daarvan weet ik nu al wel dat ze vrij weinig zin gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
mistermol schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:38:
[...]

Ja, als het niet anders is, dan stappen we maar in de trein richting Tilburg. Jammer van de 4 uur extra reistijd, maar dat is waarschijnlijk een stuk korter dan wachten op een nieuwe auto. Nog even duimen of de leasemaatschappij mee wil werken, maar daarvan weet ik nu al wel dat ze vrij weinig zin gaan hebben.
Waar heb je de medewerking van de leasemaatschappij voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Fishbeast schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:41:
[...]

Waar heb je de medewerking van de leasemaatschappij voor nodig?
Bestelling plaatsen in Hengelo, in plaats van Tilburg. LM plaatst gewoon alles in Tilburg, standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
mistermol schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:51:
[...]

Bestelling plaatsen in Hengelo, in plaats van Tilburg. LM plaatst gewoon alles in Tilburg, standaard.
Ik weet niet of het zo werkt. Ik kreeg van mijn LM terug dat Tesla bepaalt waar de auto naartoe verscheept wordt.
Ik denk dat het verstandig is om even naar Tesla te bellen om na te gaan of je nog invloed kan uitoefenen op de leverlocatie van je auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Fishbeast schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Ik weet niet of het zo werkt. Ik kreeg van mijn LM terug dat Tesla bepaalt waar de auto naartoe verscheept wordt.
Ik denk dat het verstandig is om even naar Tesla te bellen om na te gaan of je nog invloed kan uitoefenen op de leverlocatie van je auto
Alle Model Y's komen uit Berlijn. Ze komen hier in Hengelo met de vrachtwagen aan. Maar heb inderdaad al contact met Tesla Hengelo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
mistermol schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:55:
[...]

Alle Model Y's komen uit Berlijn.
Daar ben ik mij van bewust.
Ze komen hier in Hengelo met de vrachtwagen aan. Maar heb inderdaad al contact met Tesla Hengelo. :)
En vanuit Hengelo worden ze verder gedistribueerd over het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Fishbeast schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Daar ben ik mij van bewust.

[...]

En vanuit Hengelo worden ze verder gedistribueerd over het land?
Oh nee hoor! Ik weet niet precies hoe dat netwerk zit. Maar ik kreeg te horen dat vanuit Berlijn gewoon vrachtwagens verschillende kanten op gaan. Dus niet eerst naar Tilburg en vanuit daar weer verder. Ik zit echter niet op de vrachtwagen, dus geen idee of het desinformatie is. We gaan het zien. Ik zal wel even een update geven als ik meer weet qua dit proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
mistermol schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:58:
[...]
Dus niet eerst naar Tilburg en vanuit daar weer verder.
Oh, dit was ook niet wat ik probeerde te suggereren. Ik bedoelde: Tesla bepaalt naar welke 'dealer' de auto verscheept wordt, ongeacht waar de bestellnig is geplaatst, want dat gebeurt niet bij een vestiging, voor zover ik weet.
Pagina: 1 ... 25 ... 58 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.