Niet persé. Opladen via een gewone laadpaal gaat via AC en gebruikt andere (lees meer) hardware (en software) dan wanneer je oplaadt met DC zoals wanneer je afremt of bij een snellader staat.HeroS schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:10:
[...]
Waar heb je dit gelezen?
Het is namelijk zo dat als jij aan het rijden bent je ook continue laad en ontlaad. Vaak ook met kleine vermogens, dus de auto zou dit prima aan moeten kunnen.
Vandaag de volgende config aan mijn werkgever doorgegeven:
Scenic Techno long range
-Kleur Gris schiste
-Pack advanced driving assist.
-Harmon Kardon audio.
-Panorama dak.
-Trekhaak.
Daarmee kom ik €1370 boven mijn budget van 50k catalogus waarde (trekhaak telt blijkbaar niet als catalogus waarde). Ik zie wel wat daarmee gedaan wordt, of het wordt geaccepteerd of ik krijg een optie voor een eigen bijdrage. Ik kan het panodak dan altijd nog schrappen.
Zal allemaal nog wel even duren maar ik kan niet wachten
Scenic Techno long range
-Kleur Gris schiste
-Harmon Kardon audio.
-Panorama dak.
-Trekhaak.
Daarmee kom ik €1370 boven mijn budget van 50k catalogus waarde (trekhaak telt blijkbaar niet als catalogus waarde). Ik zie wel wat daarmee gedaan wordt, of het wordt geaccepteerd of ik krijg een optie voor een eigen bijdrage. Ik kan het panodak dan altijd nog schrappen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 09-09-2024 19:04 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb net de eco+ stand weer eens geprobeerd. Instelling minimaal 20% groene stroom. Ging een tijdje goed totdat het weer betrok. De Zappi meldt nu dat de ‘EV is preventing charging’ (in de app) en ‘laden uitgesteld’ op het laadpaal display. Het lijkt er duidelijk op dat de Scenic geen zin heeft om verder te gaan.nazdrovje schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:53:
[...]
Op het Zappi forum. Het lijkt op een software probleem van Renault. Nadat de lader een aantal keren stopt omdat er te weinig zon is, vindt de auto dat het wel genoeg is geweest en start het laden niet meer op als de laadpaal weer genoeg stroom van de zon kan krijgen. Er was vorig jaar een software update voor, maar die ene keer dat ik de eco+ stand probeerde liep ik tegen hetzelfde aan. Daarom probeer ik het nu maar eerst met de gewone eco stand.
Ik merkte echter dat als ik met de autosleutel naast de laadpaal (en auto) ging staan dit kennelijk voldoende aanleiding was om weer verder te gaan met laden. Dit herhaalde zich zo’n drie keer totdat de melding ‘opladen gereed’ op het paneel van de laadpaal stond. Echter, hij was nog maar 70% geladen en geen 80%.
Morgen of overmorgen nog maar eens proberen.
Trekhaak is inderdaad een accessoire en telt niet mee voor de fiscale waarde. Panodak zou ik ook wel zonder kunnen leven denk ik.Chaoss schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:02:
Vandaag de volgende config aan mijn werkgever doorgegeven:
Scenic Techno long range
-Kleur Gris schiste
-Harmon Kardon audio.
-Panorama dak.
-Trekhaak.
[ Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 09-09-2024 22:11 ]
Panodak rijdt de auto iig niet beter van. Maar het ziet er wel erg cool uit. Wat extra licht in het interieur kan een voordeel zijn maar waarschijnlijk ook wel eens een nadeel. Ik wacht even af of en hoeveel het mij extra kost.MaSw85 schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:10:
[...]
Trekhaak is inderdaad een accessoire en telt niet mee voor de fiscale waarde. Panodak zou ik ook wel zonder kunnen leven denk ik.
Wat voor invloed heeft dit op het rijden?Chaoss schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:40:
[...]
Panodak rijdt de auto iig niet beter van. Maar het ziet er wel erg cool uit. Wat extra licht in het interieur kan een voordeel zijn maar waarschijnlijk ook wel eens een nadeel. Ik wacht even af of en hoeveel het mij extra kost.
Gewicht, maar dat is bij een EV te verwaarlozen.aschja schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 07:48:
[...]
Wat voor invloed heeft dit op het rijden?
Niet beter staat er ook
is dus idd puur opties/ leuke feature.
Benieuwd hoeveel invloed dit heeft op de MRB straks.twowheeler schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 07:55:
[...]
Gewicht, maar dat is bij een EV te verwaarlozen.
Ja dat zei je er in je eerdere post niet bij.aschja schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:35:
Ik begreep dat hier kosten rijklaarmaken bij zijn inbegrepen.
Maar goed, laat een offerte maken, daar staat altijd de catalogusprijs op, die moet dus onder de 45 k blijven.
SEPP heeft het trouwens niet over fiscale waarde maar over catalogusprijs, vandaar de verwijzing van mij.
Grappig, ik heb juist goede ervaringen met van Mossel (bij 3 verschillende filialen, Tilburg, Breda en recentelijk Roosendaal). Maar laten we niet generaliseren, de ene van Mossel is misschien de andere niet maar wat mij betreft is het 10/10 en zal ik bij aanschaf van een volgende wagen zeker naar van Mossel gaan. Staat echt op mijn shortlist van dealers die ik dan bezoek. Nee, ik heb geen aandelen.aschja schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:23:
Gisteren de lokale Van Mossel nog aan de lijn gehad. Het was om te janken. Die was niet eens op de hoogte van de huidige kortingen. Daarnaast ga ik uberhaupt geen zaken meer doen daar, want die adverteren met voorraadautos die niet bestaan.
nazdrovje schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:08:
Het probleem van de Eco+ stand is dat dat leidt tot regelmatig stoppen van het laadproces als er weer een wolkendek voor de zon schuift. Ik heb begrepen dat in ieder geval de Megane daar niet goed mee om kon gaan.
Was vorig jaar veel over te doen, ook te lezen in het Megane topic;HeroS schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:10:
Waar heb je dit gelezen?
Het grote Renault Megane E-Tech electric topic
Zoek maar op 'Zappi'.
Wel of geen pano-dak?aschja schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:03:
Benieuwd hoeveel invloed dit heeft op de MRB straks.
Heel weinig tot niets, hooguit een paar euro. Wat ik me niet eens kan voorstellen.
Met die twee kinderstoelen, gaat de middenarmsteun dan nog naar beneden?Japie.G schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:05:
Nou! Ook hier weer een langere rit achter de rug. Intussen de derde keer een 'long haul' EV rit. Ik begin dus wat ervaring te krijgen.
Raalte - Oostenrijk (Zell am See)
Scenic Techno comfort range 170pk (de kleine accu, 'goedkope' versie dus)
Ik rijd de auto privé, als gezin met 2 kinderen (5jr & 1jr). Ik reed voorheen met de Megane e-tech welke ik heb vervangen voor deze auto omwille van de extra ruimte achterin. En man, wat een verademing voor onze situatie. Kinderen zitten zeer ruim achterin in de autostoelen en daartussen staat dan de koelbox. Een campingbedje voor de kleinste kan tussen de voorstoel en de achterbank liggen.De kofferbak heeft vervolgens genoeg ruimte om onze spullen, matras voor babycampingbed, buggy en alles wat we verder nodig hadden mee te nemen.. Twee iPad houders aan de hoofdsteunen zorgen voor vermaak voor de kinderen onderweg. Superfijne reisauto!
[Afbeelding] [Afbeelding]
Mensen dit is toch fantastisch
Koelbox dus er tussen, en dan is het fijn dat de Scenic ook een 12v achterin heeft. Met mijn koelbox had ik in de megane een verlengkabel naar voren nodig.
We zijn om 04:30 weg gereden met een 100pct accu. De verbruiksmeters gereset. Het was 15 graden. Met de megane kwam mijn eerste stop uit bij de Tesla SuC in Paderborn. In eerste instantie leek het er op dat ik nu die stop niet zou gaan halen omdat het verbruik veel hoger leek da ik gewend was. Bleek vals alarm. Door het resetten van de tripmeters ging ook de range schatting weer heel slecht worden.
Op basis van de vorige ervaringen gebruike ik de volgende strategie:
- Tesla SuC met abbo eerste keus ivm veel stalls en betrouwbaarheid, Ionity als tweede om zelfde reden en vaak bij tesla locaties gesitueerd. Aanbieders langs snelweg en de fastneds etc vermijden omdat deze vaak gewoon te weinig stalles hebben en te druk zijn. Ik reed op een zwarte zondag heen![]()
- Vertekken met 100pct.
- In Duitsland rij ik de toegestane max snelheid +4kmh op de cruisecontrol.
- Op de stukken zonder snelheidsbeperking zet ik 135km/h op de cruisecontrol en trap zelf bij tot 140/145
- Zodra de SoC de 20pct aantikt of we willen stoppen om een andere reden start ik de Cargirngtime App op CarPlay, zet mijn eindbestemming er in en kijk vervolgens naar de meest dichtstbijzijnde Tesla SuC. Ik heb ingevoerd dat ik niet verder dan 1,5km van de route wil. Ik wil SuC locaties met minimaal 8 palen.
- Vervolgens zet ik de gekozen Tesla SuC in de google navigatie als eindbestemming en rij erheen.
- Bij het laden laad ik maximaal tot 80%. Wat dan telkens zo'n 20 tot 30 minuten kost. Dit is genoeg om te kunnen plassen, beentjes strekken etcetera.
In de praktijk komt dat neer op stints van ongeveer 200km. Dat is voor ons ook meer dan genoeg, dan wil ik echt wel even 20 minuutjes stoppen.
Geladen in Paderborn, Kircheim, Knetzgau, Reichertshofen voor 960km totale afstand. 12,5 uur gereden. Geen noemenswaardige files, wel veel baustelles.
Helaas werd op vakantie onze zoon ziek waardoor we uiteindelijk besloten om eerder terug naar NL te gaan. Redelijk acuut besloten om 19:00 avonds, en om 21:-- zaten we in de wagen voor te terugrit. Dat was voor mij de eerste nachtrit en tevens de eerste keer dat ik het een tikkie vervelend vond om een EV te hebben. Wij wilden gewoon ZSM naar huis en dan is het toch wel heel irritant dat ik na 250km MOET stoppen om te laden. Ik weet het, het is veel gezonder, het voelt ook goed, maar in sommige gevallen, zoals deze, had ik die eerste stop willen overslaan. Dan nog fit, doorkarren denk je dan.
Ik heb een iets andere strategie gehanteerd die me eerlijk gezegd ook wel heel erg goed beviel, Ik bedacht gewoon dezelfde laders als de heenweg te pakken, dan weet ik tenminste waar ik terecht kom en dat de boel werkt en groot genoeg is om zeker geen laadfiles mee te maken. Ik heb dus telkens een lader als eindbestemming ingevoerd. Daar aangekomen de auto aan de lader gezet. Vervolgens in de auto de volgende lader als eindbestemming ingevoerd waardoor de auto natuurlijk gaat miepen dat er laadstops nodig zijn. Die gewoon geaccepteerd en vervolgens op 'tussenstops' bewerken geklikt om de laadstops er weer uit te halen. Terwijl de auto aan het laden is zie ik het aankomst percentage oplopen van bv -40pct naar +5pct. Ik stopte met laden als het aankomstpercentage voor de volgende lader op +5pct stond. In de praktijk kwam ik dan daar met +1-pct aan. Viel me al eerder op dat google extreem voorzichtig inschat. Perfect dus, Ik heb de terugrit op deze manier in 11 uur voltooid. Toch een dikke 1,5 uur korter dan de heenweg. Puur door niet meer te laden dan nodig is en echt laag in SoC aan te komen bij de lader waardoor je optimaal profiteert van de hogere laadsnelheid op lage SoC's.
Een paar dingen die me nog opvielen:
Als je de bestuurdersdeur dichtlaat blijft de airco en alles nog lekker aan, maar zodra je deze opent gaat dat uit, Aan de snellader dus even aan denken dat je na inpluggen de auto wee rop contact zet zodat alles verder blijft draaien. Als je per ongelijk de rem ook intrapt en dus eigenlijk start, dan stopt het laden :-P
Ik heb enkele ghostbrakes gehad, en ook 2x ofzo een melding van botsingsgevaar terwijl er weinig aan de hand was. Irritant in de nacht, want er knalt een hele licht en geluidsshow van je dash af. Kinderen weer wakker.. irritant..
Verder gewoon helemaal niks geen gezeik of gedoe, Hele fijne reiswagen, ook met de 60kwh accu. Al is een grotere fijner om de eerste stint wat langer te kunnen maken ;-) Verder heb ik geen beperkend gevoel gehad door de accu. Persoonlijk natuurlijk..
De 170PK is ook meer dan zat, kon dikke prima meekomen op de Duitse Autobahn. Niks aan het handje. Het blijft toch wel heerlijk om met 130kmh naar beneden te zoeven en dan geen rem aan te raken. Perfect, berijden op de passen, maar dus ook op de snelwegen is een heerlijke ervaring met de EV, je hoeft nergens over na te denken. Heerlijk!
[Afbeelding] [Afbeelding]
Wat een lap tekst, doe later wel spellingscontrole🤣
Ik kreeg net bericht van de dealer: volgende week donderdag wordt mijn Scenic thuis afgeleverd, een week voor de geplande datum. Nog een weekje wachten.....
Mooi! Betreft het een vervanger van een huidige leaseauto en zo ja, leveren ze ‘m dan eerder dan de einddatum van het contract van je huidige auto? Dat zou mij ook hoop geven op een eerdere levering dan die datum 🙂borkhuis schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:15:
Ik kreeg net bericht van de dealer: volgende week donderdag wordt mijn Scenic thuis afgeleverd, een week voor de geplande datum. Nog een weekje wachten.....
Ja, het is de vervanger van een huidige leaseauto. Alleen was mijn leasecontract vorige maand al afgelopen, dus voor mij is dat geen probleem.maho99 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:52:
[...]
Mooi! Betreft het een vervanger van een huidige leaseauto en zo ja, leveren ze ‘m dan eerder dan de einddatum van het contract van je huidige auto? Dat zou mij ook hoop geven op een eerdere levering dan die datum 🙂
Dat ligt volledig aan je leasemaatschappij en welke afspraken je werkgever heeft (of jij met je werkgever en zij op hun beurt weer met de leasemaatschappij kan maken).maho99 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:52:
[...]
Mooi! Betreft het een vervanger van een huidige leaseauto en zo ja, leveren ze ‘m dan eerder dan de einddatum van het contract van je huidige auto? Dat zou mij ook hoop geven op een eerdere levering dan die datum 🙂
Als t goed is heb ik een rode Scenic zien rijden 😀.. De eerste voor mij!
Kon een kopie zijn van de mijne.😉
Bij Forepark op de Donau den haag
Iemand van hier?
🍀
Iemand van hier?
🍀
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Nee, tenzij je een beetje doordrukt😉 maar heeft geen zin, kinderen zitten te hoog met die stoelen om de armsteun te gebruiken.aschja schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:03:
[...]
Met die twee kinderstoelen, gaat de middenarmsteun dan nog naar beneden?
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
jawel, want daar zit een tablethouder inJapie.G schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:15:
[...]
Nee, tenzij je een beetje doordrukt😉 maar heeft geen zin, kinderen zitten te hoog met die stoelen om de armsteun te gebruiken.
ja die zit dus te laag als de kinderen in de stoel zitten. Althans, vind ik. Ik raad je een gewoon Ali tablethoudertje aan :-) Zie mijn foto's in deze post:bleufred1 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:10:
[...]
jawel, want daar zit een tablethouder in
Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"
Hallo, long time lurker en eerste post hier. Zag toevallig ook een rode scenic dinsdagmorgen op de A4 richting Amsterdam. Hij nam de afslag naar de A5 richting Haarlem. Ook de eerste keer dat ik een scenic in het wild zag. Heb zelf sinds eind Mei een zwarte uitvoering van de Techno. Ben er heel erg blij mee. Zijn wel wat kleine dingetjes waar ik me aan erger maar het mag de pret niet drukken.scorpio schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:19:
Als t goed is heb ik een rode Scenic zien rijden 😀.. De eerste voor mij!
Iemand van hier?
🍀
Hallo, another long time lurker hier. Dat was ik in een rode Techno met zwart dak, die ik sinds 19 augustus heb. Ik zag jou ook rijden en tevens de eerste Scenic die ik in het wild zag.NaaS_man schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:40:
[...]
Hallo, long time lurker en eerste post hier. Zag toevallig ook een rode scenic dinsdagmorgen op de A4 richting Amsterdam. Hij nam de afslag naar de A5 richting Haarlem. Ook de eerste keer dat ik een scenic in het wild zag. Heb zelf sinds eind Mei een zwarte uitvoering van de Techno. Ben er heel erg blij mee. Zijn wel wat kleine dingetjes waar ik me aan erger maar het mag de pret niet drukken.
Dan kunnen wij elkaar nog wel eens tegenkomen. Rij regelmatig vanuit Hoogeveen naar Hengelo en omstreken voor werkJapie.G schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:53:
Haha de eerste wildlife sightings are happening. Zelf in regio Salland/Twente en naar oostenrijk op en neer nog geen eentje gezien.
Groetjes van G
Gisteren de eerste Scenic op de weg gespot, grijze op de A10-zuid richting A1.
Vandaag aflevering thuis gepland voor 11 oktober, vanaf dat moment zal er ook regelmatig een zwarte Esprit Alpine op dit traject rijden 🙂
Vandaag aflevering thuis gepland voor 11 oktober, vanaf dat moment zal er ook regelmatig een zwarte Esprit Alpine op dit traject rijden 🙂
Ik zag vandaag dat de teller bij RDW op 1006 staat.tweetyvogel schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:18:
[...]
per 01-9-24 945 Scenic modellen geregistreerd en 890 reeds op naam gezet
Prima en leuk in elkaar gezet video maar we rijden helemaal naar Zweden en dan kunnen we maar 8 min. vullen waarvan 2 min over een bak op de trekhaak gaat.
Waar zijn de statistieken van het verbruik, hoelang en hoeveel is er geladen, wat waren de kosten, was het druk bij de laadpalen, etc
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Zijn er hier Scenic rijders die gebruik maken van een eigen Alfen laadpunt, daarbij ook zonnepanelen hebben en de comfort stand van dit laadpunt gebruiken? Dit is de stand waarbij er zoveel mogelijk wordt geladen met de zonnepanelen (modulerend dus). Er wordt dan minimaal met 1.4 kW geladen en de rest aangevuld op basis van de actuele opbrengst van de zonnepanelen. Ben benieuwd of de Scenic daar goed mee om kan gaan. Heb zelf deze installatie ook maar nog niet de Scenic (komt in oktober).
[ Voor 13% gewijzigd door maho99 op 13-09-2024 09:14 ]
Bij mij net andersom, wel de Scenic maar nog niet de Alfen.maho99 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:04:
Zijn er hier Scenic rijders die gebruik maken van een eigen Alfen laadpunt, daarbij ook zonnepanelen hebben en de comfort stand van dit laadpunt gebruiken? Dit is de stand waarbij er zoveel mogelijk wordt geladen met de zonnepanelen (modulerend dus). Ben benieuwd of de Scenic daar goed mee om kan gaan. Heb zelf deze installatie ook maar nog niet de Scenic (komt in oktober).
Ben wel benieuwd
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Alfen laadpunt volgt dus ook nog voor jou? Er wordt dan minimaal met 1.4 kW geladen en de rest aangevuld op basis van de actuele opbrengst van de zonnepanelen.Kees_frl schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:11:
[...]
Bij mij net andersom, wel de Scenic maar nog niet de Alfen.![]()
Ben wel benieuwd
In november krijg ik eindelijk de scenic als vervanger voor mijn kona electric uit 2019 (lease). Iemand hier die hiervoor ook een Kona had? En wat zijn je ervaringen in vergelijking met kona?
Specs:
Techno, long range met:
- solarbay
- trekhaak
- premium comfort pack
- kleur: gris schiste
Ps. Ik ben nog op zoek naar een laadpaal met een stand waarmee hij voornamelijk stroom van zonnepanelen gebruikt en ook mogelijkheid heeft om in de toekomst stroom af te nemen van auto (V2G of V2H, voor evt 2e elektrische auto in toekomst). Tips??
Specs:
Techno, long range met:
- solarbay
- trekhaak
- premium comfort pack
Ps. Ik ben nog op zoek naar een laadpaal met een stand waarmee hij voornamelijk stroom van zonnepanelen gebruikt en ook mogelijkheid heeft om in de toekomst stroom af te nemen van auto (V2G of V2H, voor evt 2e elektrische auto in toekomst). Tips??
[ Voor 29% gewijzigd door JWBroersma op 13-09-2024 09:39 ]
Hier ook net een scenic besteld. Is een stockwagen in het nachtblauw. Die kleur heb ik hier nog niet veel voorbij zien komen ,maar vind die wel geslaagd.
Stockwagen genomen omdat ik snel een wagen nodig had na switch werk. Wordt binnen 2 weken geleverd!
Stockwagen genomen omdat ik snel een wagen nodig had na switch werk. Wordt binnen 2 weken geleverd!
[ Voor 7% gewijzigd door Annan op 13-09-2024 09:34 ]
Ik heb een Alfen laapdpunt, zonnepanelen en gebruik meestal de comfort stand. En dat gaat prima. De comfort stand heb ik overigens niet ingesteld op 1,4kw maar op 5,6kw als minimum.maho99 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:04:
Zijn er hier Scenic rijders die gebruik maken van een eigen Alfen laadpunt, daarbij ook zonnepanelen hebben en de comfort stand van dit laadpunt gebruiken? Dit is de stand waarbij er zoveel mogelijk wordt geladen met de zonnepanelen (modulerend dus). Er wordt dan minimaal met 1.4 kW geladen en de rest aangevuld op basis van de actuele opbrengst van de zonnepanelen. Ben benieuwd of de Scenic daar goed mee om kan gaan. Heb zelf deze installatie ook maar nog niet de Scenic (komt in oktober).
De Groene stand (enkel zonnestroom) werkt alleen goed op een onbewolkte dag. Als het vermogen dan onder de 1,4kw komt stopt het laden uiteraard, maar start niet altijd automatisch weer als het boven de 1,4kw komt. De ene keer wel, de andere keer niet. Dermate irritant dat ik die stand niet meer gebruik.
Goed om te weten, bedankt! Ik heb het Alfen laadpunt via Vattenfall en kan sinds kort de Comfort stand in- en uitschakelen via My Incharge. Daarbij is de ondergrens op 1.4 kW ingesteld maar dat is niet handig dus. Overweeg om zelf een ethernetkabel aan te leggen van het oplaadpunt naar mijn router zodat ik gebruik kan maken van de Eve Connect App. Dan kan ik zelf meer instellen zoals het aanpassen van de ondergrens naar 5.6 kW.Appie_1988 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:02:
[...]
Ik heb een Alfen laapdpunt, zonnepanelen en gebruik meestal de comfort stand. En dat gaat prima. De comfort stand heb ik overigens niet ingesteld op 1,4kw maar op 5,6kw als minimum.
De Groene stand (enkel zonnestroom) werkt alleen goed op een onbewolkte dag. Als het vermogen dan onder de 1,4kw komt stopt het laden uiteraard, maar start niet altijd automatisch weer als het boven de 1,4kw komt. De ene keer wel, de andere keer niet. Dermate irritant dat ik die stand niet meer gebruik.
Jazeker, ik had ook een Kona.JWBroersma schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:26:
In november krijg ik eindelijk de scenic als vervanger voor mijn kona electric uit 2019 (lease). Iemand hier die hiervoor ook een Kona had? En wat zijn je ervaringen in vergelijking met kona?
Specs:
Techno, long range met:
- solarbay
- trekhaak
- premium comfort pack
Het is een klasseverschil, de Scenic zit gewoon een klasse hoger ivm een 2019 Kona. In de basis was zo'n Kona een benzine auto van 23k. De Scenic is veel stiller, heeft veel betere wegligging, betere ACC, gaat beter met de voorwielaandrijving om. De batterij is serieus veel groter, terwijl het verbruik maar zo'n 2 a 3 kWh/100km hoger ligt. Uiteindelijk komt dat neer op zo'n 100km meer bruikbaar bereik, zeker met de techno met 19". Ook past de Kona denk ik in de achterbak van de Scenic, dus er is veel meer ruimte. Wat dan wel zo is, de 2019 Kona is een beetje een hot hatch die echt wat doet als je van 0 op het stroompedaal gaat staan. De Scenic daar is niks hots aan. Dat wil niet zeggen dat ze niet allebei ongeveer even snel accelereren als ze eenmaal boven de 50 rijden. De zelfsturing in de Kona is wat minder picky dus doet het vaker, maar de Scenic begrijpt dan weer jouw hints als je meer naar links of rechts in een baanvak wilt rijden.
Mijn kona had een HUD, maar alle functionaliteit daarvan zit in het centrale display van de Scenic, inc of er verkeer in je dode hoek zit. Infotainment is niet te vergelijken, de Kona had niet eens draadloos android auto.
Heb de hele setup, behalve dat ik momenteel nog gewoon met 11 Kw laad i.v.m. een contract zonder terugleverkosten en op deze manier het minste laadverlies heb. Vanaf januari ga ik waarschijnlijk wel met de comfort stand aan de gang.maho99 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:04:
ff terzijde: Ben trouwens benieuwd of en wanneer er een OTA komt.
Lijkt me toch dat er wel wat dingetjes geupdate mogen/kunnen worden of wellicht iets erbij ( 1 pedal driving o.i.d.)
K krijg vaak update's v/d apps op mijn telefoon , heb er nog niet 1 gekregen in de auto..of t moet zijn dat dit op de achtergrond gebeurt?🤷
Lijkt me toch dat er wel wat dingetjes geupdate mogen/kunnen worden of wellicht iets erbij ( 1 pedal driving o.i.d.)
K krijg vaak update's v/d apps op mijn telefoon , heb er nog niet 1 gekregen in de auto..of t moet zijn dat dit op de achtergrond gebeurt?🤷
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Gisteren van de dealer gehoord dat eind week 40 bekend wordt wat de herstel mogelijk heden zijn mbt accu koeling issue. Daarna weten ze pas wanneer de auto uitgeleverd mag worden. Nog even geduld dus....
is het issue nu mbt opladen of de accu koeling of is dat in het verlengde van elkaar?drvt175 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 12:08:
Gisteren van de dealer gehoord dat eind week 40 bekend wordt wat de herstel mogelijk heden zijn mbt accu koeling issue. Daarna weten ze pas wanneer de auto uitgeleverd mag worden. Nog even geduld dus....
En is het dan voor iedere versie qua accu pakket? Jij de lang range of de reguliere besteld?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Wat exact het probleem is is me niet bekend.
Iets met accu koeling en vervolgens niet willen opladen. Kan een sensor zijn of wat anders, dat wordt pas eind week 40 bekend
Wat ik gehoord heb betreft een bepaalde serie, ca 90 auto's zouden er last van hebben
Bij mij betreft het een Iconic
Iets met accu koeling en vervolgens niet willen opladen. Kan een sensor zijn of wat anders, dat wordt pas eind week 40 bekend
Wat ik gehoord heb betreft een bepaalde serie, ca 90 auto's zouden er last van hebben
Bij mij betreft het een Iconic
:strip_exif()/f/image/wCOkBKUYHNEo1Qyx8bQ5clRB.jpg?f=fotoalbum_large)
Even de auto wat “gepimpt” met gouden ventieldoppen. Wilde de gouden etech logo op de achterklep ergens subtiel laten terugkomen.
[ Voor 16% gewijzigd door NaaS_man op 14-09-2024 14:46 ]
Ik zag op een facebookgroep volgens mij dat er een update aan het binnenkomen is op de eerste Scenic's mbt die storing mbt laden.
Iemand hier ook al binnengekregen? Hier net even gecontroleerd maar nog niets, zal wel gefaseerd beschikbaar komen.
edit: updates zijn beschikbaar en downloaden momenteel
de eerste waar de Scenic mee bezig is heet technical platform 1.1.0
Iemand hier ook al binnengekregen? Hier net even gecontroleerd maar nog niets, zal wel gefaseerd beschikbaar komen.
[ Voor 19% gewijzigd door Kees_frl op 16-09-2024 10:11 ]
En succesvol geïnstalleerd. Duurt wel even in totaal, vooral stap 2 duurt lang maar kun je de auto net als in stap 1 wel gebruiken en stap 3 kun je de auto ongeveer 20 minuten niet gebruiken.Kees_frl schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:16:
Ik zag op een facebookgroep volgens mij dat er een update aan het binnenkomen is op de eerste Scenic's mbt die storing mbt laden.
Je krijgt echter een keuze of/wanneer je stap drie wilt doen. Dus het is niet zo dat je ineens ergens staat en 20 minuten moet wachten
De tweede update laat nu even op zich wachten overigens. (wat eerder in dit topic is gepost, zijn twee updates.) Maar mooi dat deze nu is geïnstalleerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Kees_frl op 16-09-2024 16:36 ]
Heb je handmatig gezocht? En auto aan of uit gelaten tijdens installatie?Kees_frl schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:20:
[...]
En succesvol geïnstalleerd. Duurt wel even in totaal, vooral stap 2 en stap 3 kun je de auto ongeveer 20 minuten niet gebruiken.
Je krijgt echter een keuze of/wanneer je stap drie wilt doen. Dus het is niet zo dat je ineens ergens staat en 20 minuten moet wachten![]()
De tweede update laat nu even op zich wachten overigens. (wat eerder in dit topic is gepost, zijn twee updates.) Maar mooi dat deze nu is geïnstalleerd.
Ja heb handmatig gezocht.Japie.G schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:34:
[...]
Heb je handmatig gezocht? En auto aan of uit gelaten tijdens installatie?
Stap 1 en 2 kun je gewoon de auto gebruiken en rijden. Dus ook gedaan en ook geparkeerd. Voor stap drie moet de auto echt uit zijn en deuren afgesloten.
Okee! Vanavond ook eens kijken of er voor mijn comfort range een update beschikbaar is. En tijdens een van de eerste twee stappen heb je de auto geparkeerd en uitgezet? Daar ging het met de megane nog wel eens mis..Kees_frl schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:36:
[...]
Ja heb handmatig gezocht.
Stap 1 en 2 kun je gewoon de auto gebruiken en rijden. Dus ook gedaan en ook geparkeerd. Voor stap drie moet de auto echt uit zijn en deuren afgesloten.
[ Voor 13% gewijzigd door Japie.G op 16-09-2024 16:42 ]
Nee stap 1 downloaden en stap 2 voorbereiden auto ook gewoon gebruikt. Moest de kinderen ook uit school halen etcJapie.G schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:37:
[...]
Okee! Vanavond ook eens kijken of er voor mijn comfort range een update beschikbaar is. En tijdens een van de eerste twee stappen heb je de auto geparkeerd en uitgezet? Daar ging het met de megane nog wel eens mis..
Stap drie krijg je dus echt een keuze en geeft de auto ook heel duidelijk aan 20 minuten niet kan gebruiken. Maar je kunt ook aanklikken later, je maakt dus zelf de keuze wanneer installeren.
Maar geen issues dus met auto gebruiken
Hier ook inderdaad beschikbaar. Met megane veel gedoe gehad in het begin rondom updates, dus ik kijk nu met angst en beven of deze update gaat lukken…
Hij blijft hangen op stap 2/3 0pct. Zelfde als wat ik bij megane heb gehad
Zal over een uurtje weer kijken… Op basis van ervaringen in het verleden heb ik weinig vertrouwen..
Edit:
:strip_exif()/f/image/T3tteNMtZaD3dw6pfyh0ZjSn.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een ellende, zelfde als met renault megane
Ga nu bijna denken dat het aan mijn account ligt. 2 verschillende auto’s met hetzelfde probleem..
Hij blijft hangen op stap 2/3 0pct. Zelfde als wat ik bij megane heb gehad
Edit:
:strip_exif()/f/image/T3tteNMtZaD3dw6pfyh0ZjSn.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een ellende, zelfde als met renault megane
[ Voor 85% gewijzigd door Japie.G op 16-09-2024 19:59 ]
Hier vanmiddag even gecheckt maar geen update beschikbaar bij mijn Scenic (Esprit Alpine). Wellicht is de update alleen voor de kleine batterij?
Ik heb ook de Alpine en dus wel de update.MaSw85 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:10:
Hier vanmiddag even gecheckt maar geen update beschikbaar bij mijn Scenic (Esprit Alpine). Wellicht is de update alleen voor de kleine batterij?
Wanneer heb jij jouw auto ontvangen? Stond geloof ik bij auto's geproduceerd voor juli.
Heb dit exact hetzelfde, al voor een aantal dagen nu.Japie.G schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:17:
Hier ook inderdaad beschikbaar. Met megane veel gedoe gehad in het begin rondom updates, dus ik kijk nu met angst en beven of deze update gaat lukken…
Hij blijft hangen op stap 2/3 0pct. Zelfde als wat ik bij megane heb gehadZal over een uurtje weer kijken… Op basis van ervaringen in het verleden heb ik weinig vertrouwen..
Edit:
[Afbeelding]
Wat een ellende, zelfde als met renault meganeGa nu bijna denken dat het aan mijn account ligt. 2 verschillende auto’s met hetzelfde probleem..
Had ik ook en dan ineens floept ie voorbij en gaat het snel.Japie.G schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:17:
Hij blijft hangen op stap 2/3 0pct. Zelfde als wat ik bij megane heb gehadZal over een uurtje weer kijken… Op basis van ervaringen in het verleden heb ik weinig vertrouwen..
Edit:
[Afbeelding]
Wat een ellende, zelfde als met renault meganeGa nu bijna denken dat het aan mijn account ligt. 2 verschillende auto’s met hetzelfde probleem..
Komt goed
Ik heb er wel redelijk veel in gereden tijdens de update, misschien dat de auto dan wat harder aan de update werkt?TopOne01 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:24:
[...]
Heb dit exact hetzelfde, al voor een aantal dagen nu.
Denk dat de update in totaal wel 5 uur heeft gedraaid.
[ Voor 16% gewijzigd door Kees_frl op 16-09-2024 20:29 ]
Gaat ook niet meer weg. Je moet een full factory reset doen om dit weg te krijgen (enige manier om de fota partitie te wissen) en dan hopen dat de volgende keer als de update opnieuw aangeboden wordt (kan weer maanden duren) hij het wel doet. Maar uiteindelijk eindigt dit in een dealerbezoek. Vreselijk irritant. Wat voor auto heb je? Ook een techno comfort range? Wellicht zit t m daar in?TopOne01 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:24:
[...]
Heb dit exact hetzelfde, al voor een aantal dagen nu.
[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 16-09-2024 20:28 ]
Alpine, long range.
Heb geen zin in een fabriekreset of dealerbezoek. Laat hem de komende tijd wel lekker zo staan.
Heb geen zin in een fabriekreset of dealerbezoek. Laat hem de komende tijd wel lekker zo staan.
Keep us posted. Ben er na de megane ook wel zo extreem klaar mee. Als hij echt update 0/0 stap 0/0 aangeeft komt het op basis van ervaringen met Megane niet meer goed helaasTopOne01 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:29:
Alpine, long range.
Ik heb deze actief gedraaid omdat een collega, eerder vermeld in dit topic, is afgesleept door een fout in de auto die deze update voorkomt.TopOne01 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:29:
Alpine, long range.
Daar heb ik dus echt geen zin in met de afstanden die ik moet rijden.
Net nog even in de werk app contact gehad en we hebben er nu 6 Scenic's in het wagenpark. (in totaal kleine 400 auto's dus aandeel is nog klein) en iedereen heeft een succesvolle update gedraaid.
Maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Kees_frl op 16-09-2024 20:35 ]
Heb er nu 10.000km opstaan dus geloof het voorlopig wel haha. Misschien dat ik volgende week een keer zin op kan brengen voor een fabrieksreset. Mocht ik toch afgesleept moeten worden zal ik het zeker laten weten, en schroom niet om "ik zei het toch" te zeggen.
Volgens mij heeft het niet goed doorlopen van de update voornamelijk te maken met het uit en aan gaan van de auto. Maar blijft gissen.
Edit: Bij Kees_frl gewoon gelukt zonder de auto aan te laten.
Edit: Bij Kees_frl gewoon gelukt zonder de auto aan te laten.
[ Voor 77% gewijzigd door TopOne01 op 16-09-2024 20:45 ]
Oeps, dat wist ik niet. Heb kinderen naar school gebracht. Later nog eens weg om boodschappen te doen en daarna nog eens kinderen opgehaald en ondertussen ook nog eens auto aan de laadpaal in een straat verderop gezet. Dus vier keer met de auto op pad geweest en update heeft goed gedraaid.TopOne01 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:38:
Volgens mij heeft het niet goed doorlopen van de update voornamelijk te maken met het uit en aan gaan van de auto. Maar blijft gissen.
Nou bij jou is die gelukt, dus het lijkt er op dat dat dus niet het probleem is.
Ik haal mijn speculatie weg haha.
Nou bij mij en @TopOne01 is de update dus mislukt. Ik heb de auto gewoon aangelaten. En niets aangeraakt. Daar ligt het dus niet aan, type auto maakt dus niet uit. Zure is dat dit voor mij al de 5e keer is nu dat ik dit meemaak. 4x met megane (elektromotor v02) en nu dus met de scenic. Word er echt knettergek van. Wat een tijd dat je kwijt bent om dit weer te fiksen, en dan geen enkel idee hebben wanneer de update opnieuw aangeboden wordt.. echt vreselijk systeem bij Renault.
Als een van de eerste in NL. Ik heb nog een nummerbord startend met Z***. Morgen nog maar eens zoeken naar updatesKees_frl schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:20:
[...]
Ik heb ook de Alpine en dus wel de update.
Wanneer heb jij jouw auto ontvangen? Stond geloof ik bij auto's geproduceerd voor juli.
[ Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 17-09-2024 08:00 ]
Nog een kleine twee weken en dan kan ik de mijne afhalen.
Zwarte techno, HK, comfort stoelen en dat vision pakket. Zal mij benieuwen, eerste EV voor mij en niet proef gereden (wel plaats genomen in een Megane).
Zwarte techno, HK, comfort stoelen en dat vision pakket. Zal mij benieuwen, eerste EV voor mij en niet proef gereden (wel plaats genomen in een Megane).
Het is inderdaad wel frappant, op zijn minst merkwaardig dat jij dit nu weer hebt.Japie.G schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:17:
Ben jij de enige die gebruik maakt van de auto? Als in; partner, kind, ander familielid, etc.
Of is je email-adres gewoon 'geflagd' bij Renault en beschouwen ze jou als lastige klant!
Nee gekheid, maar wel flink balen, hopelijk komt het nog (op een normale manier) in orde.
Fingers crossed.
Aangaande wanneer je de update krijgt..... geen peil op te trekken.MaSw85 schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:31:
Als een van de eerste in NL. Ik heb nog een nummerbord startend met Z***. Morgen nog maar eens zoeken naar updates
Kijk maar eens in het Megane topic, beetje willekeur, geen touw aan vast te knopen.
Iig zeker niet chronologisch.
Vraag over laad-passen: bij mijn leaseauto zit een standaard laadpas (Multitankcard) maar ik hoorde dat het verstandig is om een extra pas er bij te nemen, als backup.
Wat is jullie ervaring met de verschillende passen (zonder abonnement)?
Bij mij kwam de update een week of 2 geleden al vanzelf binnen. Techno long range.
Geen problemen met installeren. Auto geparkeerd na werk en de volgende dag was de update geÏnstalleerd.
Enige was dat de eerste laadsessie na de update niet wilde starten. Ik weet niet of het met de update te maken had, maar na deuren op slot en de auto een keer opnieuw gestart te hebben geen problemen meer gehad.
Geen problemen met installeren. Auto geparkeerd na werk en de volgende dag was de update geÏnstalleerd.
Enige was dat de eerste laadsessie na de update niet wilde starten. Ik weet niet of het met de update te maken had, maar na deuren op slot en de auto een keer opnieuw gestart te hebben geen problemen meer gehad.
Dat het een jungle is maar als je je een beetje verdiept het een stuk makkelijker is om te kiezen.borkhuis schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:15:
Het is nogal afhankelijk van regio als je goedkoop wilt laden maar als all-round is Shell Recharge wel fijn.
Voor meer info zou je hier eens kunnen kijken: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ja ik krijg dezelfde gedachtes. Bij de megane via renault NL veel moeite gedaan om het opgelost te krijgen en nu gewoon bij een nieuwe auto hetzelfde gedonder opnieuw bij de eerste de beste update. Ze moeten mij niet 🤪. Heb de boel gefactory-reset (kloteklus) en ga nu maar direct de RenaultNL route bewandelen. Ben er wel goed klaar mee haha! Gelukkig vertoont de auto verder zero problemo, dus het is meer een principe kwestie dan noodzaak vooralsnog😉Zjanzjak schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:07:
[...]
Het is inderdaad wel frappant, op zijn minst merkwaardig dat jij dit nu weer hebt.
Ben jij de enige die gebruik maakt van de auto? Als in; partner, kind, ander familielid, etc.
Of is je email-adres gewoon 'geflagd' bij Renault en beschouwen ze jou als lastige klant!![]()
Nee gekheid, maar wel flink balen, hopelijk komt het nog (op een normale manier) in orde.
Fingers crossed.
Overigens rijdt partner er ook in. Echter drukte ik op de update knop. Zal de volgende keer mijn partner er op laten drukken. Wellicht helpt dat😎
[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 17-09-2024 09:33 ]
Ik kan volgens mij niet laden met de MTC, maar ik heb wel een Eneco laaddruppel van de zaak die werkt tot nu toe perfect.borkhuis schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:15:
Vraag over laad-passen: bij mijn leaseauto zit een standaard laadpas (Multitankcard) maar ik hoorde dat het verstandig is om een extra pas er bij te nemen, als backup.
Overigens kun je de MTC-pas ook koppelen aan een FastNed account als betaalmethode. Opvolgend kun je dan AutoCharge van Fastned instellen, zodat je bij FastNed ook kunt laden zonder pas. Dat zou in ieder geval binnen NL ook een redelijke (tussen)oplossing kunnen zijn.borkhuis schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:15:
Ik heb de afgelopen jaren bijna alleen met mijn MTC kaart geladen. Daarnaast heb ik wel een account bij Tesla (kan alleen gekoppeld worden met een CC), voor het geval dat. In NL heb je echt aan de MTC genoeg. Voor in het buitenland kan het soms zijn dat je een "lokale app" moet gebruiken, die kan dan altijd alleen met je CC gekoppeld worden.rdebruijn schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:21:
[...]
Overigens kun je de MTC-pas ook koppelen aan een FastNed account als betaalmethode. Opvolgend kun je dan AutoCharge van Fastned instellen, zodat je bij FastNed ook kunt laden zonder pas. Dat zou in ieder geval binnen NL ook een redelijke (tussen)oplossing kunnen zijn.
Gelukkig kun je in de MTC app, meteen die kosten weer declareren.
Ik lees ook dat sommige wel 4-6 verschillende kaarten/druppels in hun bezit hebben, maar dat zijn vaak prive rijders, omdat daar de prijs belangrijk is. Die nemen dan ook abbo's bij Tesla b.v. voor korting
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Dit heb ik geprobeerd maar hij herkende bij mij het nummer van de kaart niet in de fastned app. 19 cijferig nummer aan de voorkant toch? Anyway de Eneco druppel werkt ook makkelijk.rdebruijn schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:21:
[...]
Overigens kun je de MTC-pas ook koppelen aan een FastNed account als betaalmethode. Opvolgend kun je dan AutoCharge van Fastned instellen, zodat je bij FastNed ook kunt laden zonder pas. Dat zou in ieder geval binnen NL ook een redelijke (tussen)oplossing kunnen zijn.
Edit: volgens mij ondersteund mijn MTC pas gewoon geen laden, maar hoe dit exact zit weet ik ook niet. Bij een laadpaal doet ie ook niks namelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door addictive_rhymz op 17-09-2024 11:26 ]
Nee dat nummer moet je niet gebruiken. Het NL-TNM-xxxx op de achterkant.addictive_rhymz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:24:
[...]
Dit heb ik geprobeerd maar hij herkende bij mij het nummer van de kaart niet in de fastned app. 19 cijferig nummer aan de voorkant toch? Anyway de Eneco druppel werkt ook makkelijk.
Edit: volgens mij ondersteund mijn MTC pas gewoon geen laden, maar hoe dit exact zit weet ik ook niet. Bij een laadpaal doet ie ook niks namelijk.
Maar als je pas ook niet werkt bij een laadpaal, zou ik contact opnemen met de lease-maatschappij. Dan is daar al iets niet goed. (misschien niet goed geactiveerd)
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Ja dat zijn niet de leukste klusjes, krijg er ook zo'n 'pffffff gedoe'-gevoel bij dus kan het mij voorstellen.Japie.G schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:31:
Heb de boel gefactory-reset (kloteklus) en ga nu maar direct de RenaultNL route bewandelen. Ben er wel goed klaar mee haha!
Ook 2 x de Renault app? Of alleen op jouw telefoon aanwezig?Japie.G schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:31:
Overigens rijdt partner er ook in. Echter drukte ik op de update knop. Zal de volgende keer mijn partner er op laten drukken. Wellicht helpt dat😎
Kleine toevoeging, Eneco vraagt 2,95 voor laadpas/druppel, Shell Recharge is gratis.addictive_rhymz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:31:
Ik kan volgens mij niet laden met de MTC, maar ik heb wel een Eneco laaddruppel van de zaak die werkt tot nu toe perfect.
Ja ik weet, 2,95 is niets maar geld is geld zeg ik wel eens.
Maar niets mis met Eneco laadpas/druppel hoor, ook een goede optie en als de zaak betaalt helemaal.
4 tot 6 maar!?Morkie69 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:52:
Ik lees ook dat sommige wel 4-6 verschillende kaarten/druppels in hun bezit hebben, maar dat zijn vaak prive rijders, omdat daar de prijs belangrijk is. Die nemen dan ook abbo's bij Tesla b.v. voor korting
Privé rijder hier, ik heb er een stuk of 12, daarvan heb ik er een stuk of 8 altijd bij me en gebruik ik er actief 2 (Ecotap en Vattenfall) als ik niet thuis laad. Heel soms Freshmile en de rest is back-up (o.a. Shell en ANWB).
Tesla app ook aanwezig, alleen zonder abonnement maar gebruik ik ook wel eens.
1 renault account, enkel op mijn tel aanwezigZjanzjak schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:21:
[...]
Ja dat zijn niet de leukste klusjes, krijg er ook zo'n 'pffffff gedoe'-gevoel bij dus kan het mij voorstellen.
[...]
Ook 2 x de Renault app? Of alleen op jouw telefoon aanwezig?
Nu de update wel aangeboden gekregen. Inmiddels bij stap 2 van 3 en daar nog op 0%. Morgen of overmorgen maar even weer checken.MaSw85 schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:31:
[...]
Als een van de eerste in NL. Ik heb nog een nummerbord startend met Z***. Morgen nog maar eens zoeken naar updates
Even afwachten, maar zou bijna zeggen… join the failed club. Keep us posted. Als hij verandert in 0/0 0% etc ben je ook de sjaak.MaSw85 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:31:
[...]
Nu de update wel aangeboden gekregen. Inmiddels bij stap 2 van 3 en daar nog op 0%. Morgen of overmorgen maar even weer checken.
Ik heb alles gefactory reset en melding gedaan bij dealer met verzoek direct naar RenaultNL door te sturen..
[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 17-09-2024 19:53 ]
stap twee bleef wel 2 a 3 uurtjes op nul staan hierMaSw85 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:31:
[...]
Nu de update wel aangeboden gekregen. Inmiddels bij stap 2 van 3 en daar nog op 0%. Morgen of overmorgen maar even weer checken.
Je bent het gevaarlijke punt al voorbij :-)
Natuurlijk
Uiteraard, maar wat fijn zou zijn is om even te melden of je voor sommige onderdelen ook een paar uur moest wachten? Of flitste bij jou de ene na de andere update voorbij in no time?TaxiGilbert schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:35:
Durven we? 😆
Ja, ik kijk vandaag (thuiswerken) of morgenvroeg (weer op pad) even waar ie op staat/gaat staan. Had 'm nog geen 5 minuten op die 0% staan en ging toen de auto uit. En die stap duurt dus blijkbaar langer dus heb wel goede hoop nogJapie.G schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:52:
[...]
Even afwachten, maar zou bijna zeggen… join the failed club. Keep us posted. Als hij verandert in 0/0 0% etc ben je ook de sjaak.
Ik heb alles gefactory reset en melding gedaan bij dealer met verzoek direct naar RenaultNL door te sturen..
Voordeel is dat de update bij de meeste mensen toch goed gaat :-)MaSw85 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:21:
[...]
Ja, ik kijk vandaag (thuiswerken) of morgenvroeg (weer op pad) even waar ie op staat/gaat staan. Had 'm nog geen 5 minuten op die 0% staan en ging toen de auto uit. En die stap duurt dus blijkbaar langer dus heb wel goede hoop nog
Download verliep heel vlug eigenlijk, na een rit eergisteren zat ie op een 75%, thuis auto op slot en de volgende dag dan die melding, accepteren en auto op slot. Vanmorgen alles normaal...Mijn auto is blijkbaar niet op een maandag gebouwd ( gelukkigZjanzjak schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:52:
[...]
Uiteraard, maar wat fijn zou zijn is om even te melden of je voor sommige onderdelen ook een paar uur moest wachten? Of flitste bij jou de ene na de andere update voorbij in no time?
De update is bij mij ook gelukt. Ging vrij rap, stap 1 in 10 minuten. Daarna ben ik gestopt met kijken, een paar uur later stond stap 3 klaar. Ritje gedaan, toen aangezet. Half uur later even gekeken en het was klaar.
Ik heb zojuist via de LM een Scenic E-Tech besteld. Enigszins beperkt door het budget heb ik gekozen voor de Techno versie met 'Comfort Range' accupakket.
De verwachte leverdatum is week 5. Dat viel me wat tegen.
Hopelijk komt hij wat sneller (in 2024), maar met voorgeïnstalleerde update...
Ik heb mijne eind juni besteld en levering staat voor eind oktober - begin november. Ik heb het idee dat versies met de grotere batterij sneller worden uitgeleverd. Ik heb overigens expres voor de evolution met klein scherm gekozen zodat ik (hopelijk) niet met mijn knie tegen het deel van de draadloze lader zit.GoodOld schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:16:
Ik heb zojuist via de LM een Scenic E-Tech besteld. Enigszins beperkt door het budget heb ik gekozen voor de Techno versie met 'Comfort Range' accupakket.
ik ben 2.05 lang, voor mij juist fijn steuntjeaddictive_rhymz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:25:
[...]
Ik heb mijne eind juni besteld en levering staat voor eind oktober - begin november. Ik heb het idee dat versies met de grotere batterij sneller worden uitgeleverd. Ik heb overigens expres voor de evolution met klein scherm gekozen zodat ik (hopelijk) niet met mijn knie tegen het deel van de draadloze lader zit.
Mijn Scenic mag 2 oktober naar de dealer om het probleem met de falende update op te lossen. Hopelijk is het dan ook in 1x klaar en wordt het niet een gebed zonder einde zoals bij mijn megane het geval was... We zullen zien :-)
Wat was nu ook alweer de truc om vanuit de auto de achterklep te kunnen openen?
Heb alles geprobeerd maar krijg de achterklep echt niet open met knopje vanuit de auto...
In de P, auto aan auto uit weet ik het/ Hoor 1 piepje en dat is het dan wel.
Heb alles geprobeerd maar krijg de achterklep echt niet open met knopje vanuit de auto...
In de P, auto aan auto uit weet ik het/ Hoor 1 piepje en dat is het dan wel.
Heel kort omhoog trekken. Net iets langer dan normaal een knop indrukken. Niet wachten op het piepje.
Hoe simpel kan het zijn, dankjewel!TopOne01 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:19:
Heel kort omhoog trekken. Net iets langer dan normaal een knop indrukken. Niet wachten op het piepje.
Denk je alles geprobeerd te hebben, kort lang auto aan auto uit, deurvergrendeling etc etc....
Hallo
Sinds afgelopen maandag in het bezit ( lease). van mijn Scenic Alpine.
Mijn ervaring tot op heden is zeer positief paar punten na:
- adaptive cruisecontrol is niet wat ik gewend bent van mijn corolla. hij houd hem niet netjes tussen de lijnen is mijn gevoel.
- mijn iphone word bloedheet als ik hem in de tray leg
vraag : hebben meer mensen hier last van?
- carplay van iphone (ios17 en 18) werkt niet erg fijn. soms totaal geen verbinding met carplay en dan weer wel. Alle bluetooth verbinden gereset en verwijderd maar nog immer niet erg stabiel.
vraag : zijn er meer mensen welke dit ervaren?
Sinds afgelopen maandag in het bezit ( lease). van mijn Scenic Alpine.
Mijn ervaring tot op heden is zeer positief paar punten na:
- adaptive cruisecontrol is niet wat ik gewend bent van mijn corolla. hij houd hem niet netjes tussen de lijnen is mijn gevoel.
- mijn iphone word bloedheet als ik hem in de tray leg
vraag : hebben meer mensen hier last van?
- carplay van iphone (ios17 en 18) werkt niet erg fijn. soms totaal geen verbinding met carplay en dan weer wel. Alle bluetooth verbinden gereset en verwijderd maar nog immer niet erg stabiel.
vraag : zijn er meer mensen welke dit ervaren?
.
[ Voor 98% gewijzigd door Fredericm op 18-09-2024 23:31 ]
De mijne is GGR... K dacht t zelfde maar besloot te wachten...Fredericm schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:21:
Ik heb een scenic techno long range met kenteken GGH. Hoe weet je dan dat je de update nodig hebt? Ik heb nog geen storingen. Krijgt iedereen de update?
Biedt de update zich aan zal t wel nodig zijn.
Zo niet.. Geen update nodig🤷
Uiteindelijk krijgt iedereen updates, als er updates zijn.Fredericm schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:21:
Hoe weet je dan dat je de update nodig hebt? Ik heb nog geen storingen. Krijgt iedereen de update?
De vraag is alleen, wanneer, daar is geen touw aan vast te knopen.
Het is niet altijd echt nodig, kunnen ook verbeteringen zijn, uitsluiten van bugs, etc..
Hoe nieuwer je auto hoe meer kans dat je bepaalde updates niet krijgt simpelweg omdat je het al hebt.
Zelf al de nodige updates gehad, nog nooit storingen e.d..
Vraagje, voor degenen die zijn over gegaan van de Megane naar de Scenic, o.a. lookin at you @Japie.G en @TaxiGilbert, maar misschien zijn er nog meer. Of een andere Renault met soortgelijk infotainment.
Hebben jullie nieuwe email-accounts aangemaakt?
Toen ik het destijds vroeg bij aanschaf van de Megane zei Anthony bijvoorbeeld;
Maar hebben jullie dit ook gedaan toen jullie van de ene Renault naar de andere gingen?AnthonyR schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:14:
Ik zou een apart account aanmaken.
Of gewoon zelfde email-account aangehouden?
Aansluitend, hoe hebben jullie de boel 'verwijderd' van de oudere auto?
Uitloggen (kan dat?)? Fabriekreset?
Hoe ging het in de app? Oude auto verwijderen, nieuwe toevoegen? Ging dat makkelijk/moeilijk?
Nieuwe auto toevoegen aan app, 'oude' auto verwijderen met als reden: verkocht. In de 'oude' auto zelf heb ik de volle bak fabrieksreseet gedaan. (+ en - knopje op volumestalk ingedrukt houden, dan aan/uit knop op display ook ingedrukt houden, vanuit android root menu fatory reset uitgevoerd). Toen auto ingeleverd. Klaar was Japie.GZjanzjak schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:43:
[...]
Vraagje, voor degenen die zijn over gegaan van de Megane naar de Scenic, o.a. lookin at you @Japie.G en @TaxiGilbert, maar misschien zijn er nog meer. Of een andere Renault met soortgelijk infotainment.
Hebben jullie nieuwe email-accounts aangemaakt?
Toen ik het destijds vroeg bij aanschaf van de Megane zei Anthony bijvoorbeeld;
[...]
Maar hebben jullie dit ook gedaan toen jullie van de ene Renault naar de andere gingen?
Of gewoon zelfde email-account aangehouden?
Aansluitend, hoe hebben jullie de boel 'verwijderd' van de oudere auto?
Uitloggen (kan dat?)? Fabriekreset?
Hoe ging het in de app? Oude auto verwijderen, nieuwe toevoegen? Ging dat makkelijk/moeilijk?
[ Voor 14% gewijzigd door Japie.G op 19-09-2024 11:43 ]