Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 21 ... 53 Laatste
Acties:

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:54
scorpio schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:57:
[...]

Ehhh..k zie (8:19 ) hem naar de auto lopen en alleen op de "flipknop"naast de deurgreep klikken en de deurgreep komt naar buiten ??!!!!

Ik dacht dat je die alleen kon flippen om de greep te pakken ??

Probleem opgelost @Sv3n
vwb je vraag ? Ze kan t zelf als de deur öpen "is maar de greep is alweer naar binnen , anders zul je inderdaad ff op t slotje moeten drukken.

[...]
Als je heel goed kijkt, zie je precies voor dat frame de achterlichten aan gaan. Lijkt er dus op dat de auto gewoon op slot zat en doordat hij dichter naar de auto liep, de deuren ontgrendeld werden. Snap zijn handgebaar ook niet helemaal, was al bijna verbaasd dat dit zou kunnen haha

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 16:05
TeslaBjorn 1000 km test

en hier de conclusie voor de geinteresseerden.

Ik blijf het jammer vinden dat er geen 4 control optie is. Verder een prima gezinsbak geworden! _/-\o_
In April het geluk mogen hebben de eerste demo in NL te hebben gereden. Ik ben onder de indruk.

Hopelijk binnenkort eens eentje mee voor een weekend....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:40
TopOne01 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:32:
[...]

Vergeet uiterlijk niet. Je hoort en leest bijzonder weinig dat mensen de auto niet mooi vinden.
Zeker ook mee eens ja. Ik vind dit een van de weinige auto’s die er alleen als ev zijn die ik leuk vind om te zien. Bijvoorbeeld een mach-e vind ik ook wel mooi en verder auto’s die ik nooit zal kunnen betalen 😅

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:51
Japie.G schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Niet goed gekeken nog, maar heeft ie niet gewoon de sleutel in zn zak?
Dat denk ik wel.. Maar dan nog.. Hij drukt op het tuimelvlakje ipv tuimelen om de greep te pakken.
Kijk maar eens.. K ga t zeker proberen als t uitkomt.. En ik eraan denk 😁

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• scorpio
Hoianddoei schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:15:
[...]

Als je heel goed kijkt, zie je precies voor dat frame de achterlichten aan gaan. Lijkt er dus op dat de auto gewoon op slot zat en doordat hij dichter naar de auto liep, de deuren ontgrendeld werden. Snap zijn handgebaar ook niet helemaal, was al bijna verbaasd dat dit zou kunnen haha
Ah.. Dat zal t zijn 😊 haha.. Illusionist.. T leek(lijkt)
echt ff zo
Toeval dat t samenloopt met zijn hand op dat vlakje

[ Voor 5% gewijzigd door scorpio op 29-08-2024 15:19 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
Hier overigens nog een NL 1500 km test (in de Iconic) van InstaAutoVlog nadat hij ook al eerder in Spanje had gereden met de Esprit Alpine.

Komoot

• hejijdaar
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-02 17:14
Denk dat de meeste hier leaserijders zijn. Iemand die prive de Scenic heeft besteld? Ben eigenlijk wel benieuwd of de dealers bereid zijn wat aan de prijs te doen. Volgens mij loopt de Scenic niet zo hard en vind 'm zelf een tikkie aan de duur kant. Iemand die zijn ervaring wel delen?

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:40
hejijdaar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:40:
Denk dat de meeste hier leaserijders zijn. Iemand die prive de Scenic heeft besteld? Ben eigenlijk wel benieuwd of de dealers bereid zijn wat aan de prijs te doen. Volgens mij loopt de Scenic niet zo hard en vind 'm zelf een tikkie aan de duur kant. Iemand die zijn ervaring wel delen?
Volgens mij is hij juist in prijs gestegen. Had de instapper besteld was dacht ik 41k. Staat nu op de site voor 42.470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 17:01
Hippe Lip schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:37:
[...]

En hoe moet je die rem intrappen als je niet tussen leuning en stoel kan komen omdat die te ver naar voren staat?
Ik heb geen ervaring met hoe Renault (of Tesla ) het doet, maar bij Kia kun je (naast dat er gewoon een knopje op de deur zit voor de voorkeur positie 1 en 2) ook 'gewoon' de stoel verschuiven met de verstel knoppen zodra je de deur open doet. Dus als het dan te krap is schuif je gewoon eerst de stoel naar achteren. Werkt dat bij Renault niet?

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:00

Japie.G

Colour Classic

Prive hier, stuk duurder inmiddels dan toen ik m bestelde en opties niet meer beschiobaar die ik nog wel heb..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:34
Er zijn wat acties gaande waarbij voorraadmodellen weggaan met wat extra korting.

Bijvoorbeeld:
https://www.stam.nl/renault/voorraad/scenic-etech-electric

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:40
Weliswaar geen Scenic maar een Megane, maar voor het verhaal maakt dat even niet uit.
Een dealer wil eigenlijk niets aan de prijs doen. ;)
Maar je kan er altijd iets vanaf 'praten', zeker als je niets in te ruilen hebt dan is tot 5% denk ik wel te halen.

Bij inruil is het een kwestie van goed weten wat je eigen wagen waard is.
De gouden regel is altijd: 'Ga nooit op het eerste bod in'.
Ga ook meerdere dealers af, toen ik voor de Megane ging kwam ik echt flink prijsverschil tegen.

Ik heb vast niet het onderste uit de kan gehaald maar dat hoeft ook niet, ik was uiteindelijk ontzettend tevreden dat mijn 3de bod werd geaccepteerd. Wat ik niet eens had verwacht want ik zat ietsies aan de hoge kant voor mijn eigen wagen.

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-09 13:00
Japie.G schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:25:
[...]

Prive hier, stuk duurder inmiddels dan toen ik m bestelde en opties niet meer beschiobaar die ik nog wel heb..
Hier hetzelfde. Wat extra's kunnen krijgen met inruil maar minimaal.

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-10 17:39
Voor diegenen me een Zappi lader en de Scenic: Hebben jullie de fase-selectie op auto of vast op 3-fasen staan?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vooral onopvallend dat hij nergens 150kw kan laden maar start bij j 140 wat binnen een paar minuten terug valt naar 125-130kw. En bij 40% lading dropt de snelheid al onder 100kw. Niet echt een goeie laadcurve.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 29-08-2024 21:33 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Mocht je een bepaalde configuratie in gedachte hebben. Ik kijk graag met je mee. Via dm altijd mogelijk.

• hejijdaar
AnthonyR schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:59:
[...]

Mocht je een bepaalde configuratie in gedachte hebben. Ik kijk graag met je mee. Via dm altijd mogelijk.
De voorraad modellen had ik al gezien, de vraag is of je dat voordeel weer verliest op je inruil. En of er dealers zijn geweest die je een vergelijkbare korting geven op een niet voorraadauto bestelling.

• hejijdaar
Japie.G schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:25:
[...]

Ik bedoel niet het prijsverschil tussen introductie en de laatste prijslijst van 1 april

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GFDP
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20-04 11:28
Wij hebben de evolution besteld, puur prive. In België komt die nog net in aanmerking voor de EV subsidie van € 5.000,00. Door de overname premie konden we nog de navigatie, 4 seizoensbanden en parkeersensoren voor en opzij aanvinken, dealer nam die laatste nog als korting, factuur € 39.946,00. Daar krijgen we dus nog € 5.000,00 van terug, niet zo´n slechte deal toch?
Geen solarbay, dat is wel jammer...

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
hejijdaar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:06:
[...]

De voorraad modellen had ik al gezien, de vraag is of je dat voordeel weer verliest op je inruil. En of er dealers zijn geweest die je een vergelijkbare korting geven op een niet voorraadauto bestelling.
Op een nieuw te bestellen auto is die korting niet mogelijk. Ook zonder inruil wordt die korting gegeven op voorraad modellen met registratie Q3.

[ Voor 4% gewijzigd door AnthonyR op 29-08-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:21

HeroS

SmartHome Nerd

Chaoss schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:30:
[...]

Vooral onopvallend dat hij nergens 150kw kan laden maar start bij j 140 wat binnen een paar minuten terug valt naar 125-130kw. En bij 40% lading dropt de snelheid al onder 100kw. Niet echt een goeie laadcurve.
Niet super inderdaad maar is ook niet super slecht hoor.
https://evkx.net/models/r...high_range/chargingcurve/

Ik kom van een Niro dus dit is al 10x beter :)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-10 18:31
Hoi,

Ik ben eigenlijk niet zo blij met het trillen van het stuur wanneer ik zonder richting aangeven een lijn overga.
Nu heb ik in perso alles al uitstaan maar stuur blijft trillen.
Iemand een idee wat ik fout doe, natuurlijk selecteer in met het knopje door 2 keer drukken deze mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-09 20:16
https://www.hln.be/binnen...lektrisch-rijdt~a9a377e9/

Mooie liedjes duren nooit lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejijdaar
Dat is in NL niet anders. De SEPP verdwijnt en vanaf einde dit jaar komen er meer EV's uit de lease wat nou niet behaald gunstig is als je een bestande EV wil inruilen. Zeg maar dag met je handje tegen de verkoop van nieuwe EV's. Da moeten de importeurs toch ook ruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejijdaar
AnthonyR schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:39:
[...]

Op een nieuw te bestellen auto is die korting niet mogelijk. Ook zonder inruil wordt die korting gegeven op voorraad modellen met registratie Q3.
Alles is mogelijk, alleen mag je dat waarschijnlijk nu nog niet doen van de importeur ;-)
Geintje natuurlijk.

Vind persoonlijk dit een prima uitvoering, maar dan in het blauw:
https://www.stam.nl/renau...t-techno-stam/occ19938297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Laatst online: 30-09 13:30
Ik heb in februari een Esprit Alpine besteld in two tone wit/zwart met alle opties. Helaas loopt mijn leasecontract pas af op 4 november dus het is wel een lange wacht zo.

Ik heb hem besteld met verwisselbare trekhaak. Heeft iemand in dit topic deze trekhaak ook? Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet zonder de haak erop. Kan iemand daar evt een foto van maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

B R M schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:16:
Ik heb in februari een Esprit Alpine besteld in two tone wit/zwart met alle opties. Helaas loopt mijn leasecontract pas af op 4 november dus het is wel een lange wacht zo.

Ik heb hem besteld met verwisselbare trekhaak. Heeft iemand in dit topic deze trekhaak ook? Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet zonder de haak erop. Kan iemand daar evt een foto van maken?
Zonder de haak er op is het exact t zelfde als dat je geen trekhaak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGel64
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-02 08:06
pollekeb schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:10:
Hoi,

Ik ben eigenlijk niet zo blij met het trillen van het stuur wanneer ik zonder richting aangeven een lijn overga.
Nu heb ik in perso alles al uitstaan maar stuur blijft trillen.
Iemand een idee wat ik fout doe, natuurlijk selecteer in met het knopje door 2 keer drukken deze mode.
Kan je uitzetten in het profiel (persoonlijk, sport, ecenomy en comfort)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12
Even weekje vakantie in Nederland gehad.Toch leuk, echt veel complimentjes gekregen van mensen die even langs liepen, buren Landal huisje, bij lader, tijdens een uitje... 😃

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hebben jullie een screenprotector op je scherm geplakt? En scheelt dat echt met vingerafdrukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:47
tweetyvogel in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"
[...]
per 30/6/24 416 Scenic modellen geregistreerd
per 02/7/24 421 Scenic modellen geregistreerd
per 07/7/24 460 Scenic modellen geregistreerd
per 21/7/24 539 Scenic modellen geregistreerd
per 29-7-24 602 Scenic modellen geregistreerd en 536 reeds op naam gezet
per 04-8-24 653 Scenic modellen geregistreerd en 587 reeds op naam gezet
per 01-9-24 945 Scenic modellen geregistreerd en 890 reeds op naam gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
En nog steeds maar 1 niet-dealer Scenic in het wild gespot hier in het noorden :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MaSw85 schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:40:
[...]

En nog steeds maar 1 niet-dealer Scenic in het wild gespot hier in het noorden :)
Ik heb 1x een rode gezien op de A7 tussen Drachten en Heerenveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Ik rijdt in omstreken van den Haag, Nootdorp, Leidschendam en ga een paar keer /jaar naar t noorden (cirdel van Delfzijl tot Emmen )
Rode Techno met kenteken start GGR :*)

Ben ook nog geen 1 Scenic 2024 tegengekomen (8>

[ Voor 24% gewijzigd door scorpio op 01-09-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Chaoss schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:03:
[...]

Ik heb 1x een rode gezien op de A7 tussen Drachten en Heerenveen.
scorpio schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:54:
Ik rijdt in omstreken van den Haag, Nootdorp, Leidschendam en ga een paar keer /jaar naar t noorden (cirdel van Delfzijl tot Emmen )
Rode Techno met kenteken start GGR :*)

Ben ook nog geen 1 Scenic 2024 tegengekomen (8>
Reed vrijdag nog tussen Drachten en Heerenveen en vice verca (Groningen - regio Sneek). En woensdag was ik nog in Delfzijl (via de N33 vanaf Gieten) :+ En dinsdag van Groningen naar Leeuwarden...

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
B R M schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:16:

Ik heb de afneembare trekhaak maar deze heb ik nog niet gemonteerd. Zal eerdaags eens een foto maken (detailfoto?), maar vanaf de achterkant zie je niks bijzonders:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2Or-2vEylJm9GYs52FY5cgbCy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tq2MURjCtbyuioxTGYvZ60So.jpg?f=fotoalbum_large

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

MaSw85 schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:00:
[...]

Ik heb de afneembare trekhaak maar deze heb ik nog niet gemonteerd. Zal eerdaags eens een foto maken (detailfoto?), maar vanaf de achterkant zie je niks bijzonders:

[Afbeelding]
Zijn er ook zat die niet weten dat je de 13p plug naar opzij/boven kunt klappen en dan dus met die lullige stekker in t zicht blijven rijden🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Japie.G schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:13:
[...]

Zijn er ook zat die niet weten dat je de 13p plug naar opzij/boven kunt klappen en dan dus met die lullige stekker in t zicht blijven rijden🤪
+1

Ah fijn dat je dat even zegt, die van mij zit naar boven geklapt dan denk ik en ik maar denken wat een gekke plek om zo stekker in te moeten drukken :X :$ :*)

Ik zal dan eens kijken of ik die naar beneden kan trekken haha

[ Voor 7% gewijzigd door Kees_frl op 01-09-2024 20:24 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Kees_frl schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:21:
[...]

+1

Ah fijn dat je dat even zegt, die van mij zit naar boven geklapt dan denk ik en ik maar denken wat een gekke plek om zo stekker in te moeten drukken :X :$ :*)

Ik zal dan eens kijken of ik die naar beneden kan trekken haha
Oh hahaha ja wellicht werkt deze wijsheid andersom ook 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
  • Laatst online: 30-09 13:30
MaSw85 schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:00:
[...]

[Afbeelding]
Dank voor de foto. Niks te zien als de haak eraf is en dat is mooi :)
Spoorbrug Onnen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 22:17

BwO

Up The Irons!

Weet iemand de google commando's voor de Solarbay? Van alles geprobeerd maar niets werkt.

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
BwO schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:14:
Weet iemand de google commando's voor de Solarbay? Van alles geprobeerd maar niets werkt.
https://renaultarca.my.sa...2pjQZrivx.j39LVk7.BsUiq98

Hier staat (Pag319) duidelijk 'Afhankelijk van het voertuig kan de
bediening ook met spraakopdrachten
worden uitgevoerd. Zie voor meer
informatie de gebruiksaanwijzing van
het multimediasysteem.'

https://renaultarca.my.sa...RuiMPaY9HLbvPU_QFjPR8gwgk

Hier staat (Pag30) duidelijk 'Commando "Boordfuncties"
met spraakherkenning
U kunt enkele functies van uw auto
activeren met de spraakcommando's
die in uw multimediasysteem zijn
geïntegreerd.
Om een spraakopdracht te starten die
is gekoppeld met de "Voertuig" wereld,
activeert u de spraakopdracht en
spreekt u, na de hoorbare bevestiging,
uw opdracht bij een van de volgende
onderwerpen in:
– "Actieradius";
– "Verwarmingsniveau";
– « MULTI-SENSE » ;
– "Ondoorzichtig panoramadak";'

Dus het zou moeten werken. Handig zou wel zijn dat ze de effectieve commando's dan ook vermelden in de handleiding... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Het viel me vandaag op dat mijn Scenic een zacht fluitend geluid maakt bij het opladen, er fluttert ook iets. Ik laad momenteel op met zonnestroom, zo’n 1.4 - 2.0 kW. Hebben jullie dat ook? Is misschien het battery managment systeem dat de temperatuur bijregelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

nazdrovje schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:39:
Het viel me vandaag op dat mijn Scenic een zacht fluitend geluid maakt bij het opladen, er fluttert ook iets. Ik laad momenteel op met zonnestroom, zo’n 1.4 - 2.0 kW. Hebben jullie dat ook? Is misschien het battery managment systeem dat de temperatuur bijregelt?
Ik heb Enphase Micro's onder mijn zonnepanelen en krijg binnenkort een NewMotion Laadpaal van de werkgever gemonteerd. Daarnaast HomeWizard P1 meter en Homey Pro (Early ed.) in huis.

Kun je de Scenic instellen zodat hij alleen laad met zonnestroom? Of heb je dit anders ingesteld?
Het zou mooi zijn als ik op een of andere manier kan laden met zonnestroom...

Nog twee weken wachten, en dan staat hier ook een Scenic op de oprit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Timrek schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:53:
[...]

Ik heb Enphase Micro's onder mijn zonnepanelen en krijg binnenkort een NewMotion Laadpaal van de werkgever gemonteerd. Daarnaast HomeWizard P1 meter en Homey Pro (Early ed.) in huis.

Kun je de Scenic instellen zodat hij alleen laad met zonnestroom? Of heb je dit anders ingesteld?

Via je Homey lukt het misschien met deze APP:
https://homey.app/nl-nl/app/com.newmotion.my/Shell-Recharge/

En dan op deze manier:
https://community.homey.a...47/310?u=domotica-blog.nl

Met de Renault APP kun je volgens mij geen laadvermogen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
nazdrovje schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:39:
Het zal denk ik iets van de batterij zijn, en normaal zijn. Ik laad altijd met 11 kW thuis en dan hoor ik ook dat fluitende geluid.

Komoot

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaSw85
Ik stond afgelopen week trouwens naast een Megane geparkeerd. Je kon wel goed zien dat de Scenic toch op alle fronten een pak groter is (voorwielen staan gelijk):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ReTiiqaSPStdPfXQ1_BHsQELLck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EswD2pjsbC5diMvxD6flwEjQ.png?f=fotoalbum_large

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
Timrek schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:53:
[...]

Ik heb een Zappi laadpaal. Die kun je instellen op maximaal, eco en eco+. Bij eco laad hij altijd met minimaal 1.4 kW en als het zonnepaneel surplus dat toelaat met meer. Bij eco+ wordt er alleen opgeladen als dat met een vooringesteld percentage groene stroom kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

nazdrovje schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:11:
[...]

Ik heb een Zappi laadpaal. Die kun je instellen op maximaal, eco en eco+. Bij eco laad hij altijd met minimaal 1.4 kW en als het zonnepaneel surplus dat toelaat met meer. Bij eco+ wordt er alleen opgeladen als dat met een vooringesteld percentage groene stroom kan.
Helaas gebonden aan de laadpaal van Shell Recharge. Anders was dat inderdaad een optie. Mooi dat dat bij andere palen wel kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 14:46
Dus, bericht van de nieuwe leasemaatschappij dat de scenic binnen is. Helaas mogen ze pas uitleveren vanaf 25 November (bel dan niet :)) vanwege mijn vorige leasecontract. Ik ga toch proberen om ervan af te komen, al zal ik dan wel een slok meer moeten gaan bijbetalen.
Eens zien of ik de auto snel kan gaan ophalen, maar ik vrees het ergste en een boete heb ik er niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
zwellugje schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:19:
Dus, bericht van de nieuwe leasemaatschappij dat de scenic binnen is. Helaas mogen ze pas uitleveren vanaf 25 November (bel dan niet :)) vanwege mijn vorige leasecontract. Ik ga toch proberen om ervan af te komen, al zal ik dan wel een slok meer moeten gaan bijbetalen.
Eens zien of ik de auto snel kan gaan ophalen, maar ik vrees het ergste en een boete heb ik er niet voor over.
Is er geen (nieuwe) collega waar je/ze die huidige auto van je kunnen slijten als voorloper of tijdelijke bak? En anders even gooien op duurzaam wagenpark, uitstraling daarmee als bedrijf etc :)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
MaSw85 schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:03:
[...]

Is er geen (nieuwe) collega waar je/ze die huidige auto van je kunnen slijten als voorloper of tijdelijke bak? En anders even gooien op duurzaam wagenpark, uitstraling daarmee als bedrijf etc :)
Ah ja ik zal het eens proberen :) Wel nog een interessante auto met 4% bijtelling nog voor de komende 4 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Gisteren een rode Scenic gezien op de A27 richtingvoorbij utrecht richting Nieuwegein. De zelfde kleur als ik in bestelling heb. Goed om hem in deze kleur ook en keer in het echt te hebben gezien. ben er wel blij mee.
vanmorgen ook een mat Grijze met belgisch kenteken op de A2 in de tunnel bij Utrecht richting Amsterdam.

Begin ze steeds vaker in het wild te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 07:49
zwellugje schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:48:
[...]

Ah ja ik zal het eens proberen :) Wel nog een interessante auto met 4% bijtelling nog voor de komende 4 maanden.
Ik zou dat niet doen, da's al 200 a 300 euro aan netto bijtelling p/m wat je weggooit afgezien van de boete.

Het is een mooie auto, maar elke EV is dat al, gezien vanuit de rijderservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdebruijn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 06:47
Bij mij hetzelfde probleem: de nieuwe Scenic zou eerst eind november komen, dus daarop is het huidige leasecontract maar verlengd naar eind november. Inmiddels staat de nieuwe auto al 3 weken bij de dealer, maar er was nergens een mogelijkheid om het lopende contract eerder af te breken, zonder dat ikzelf de laatste leasetermijnen moest gaan betalen (van benzineslurpend naar elektrisch maakte ook niets uit). Nu dus helaas maar wachten tot half november....
zwellugje schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:48:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:49

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MaSw85 schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:31:
Ik stond afgelopen week trouwens naast een Megane geparkeerd. Je kon wel goed zien dat de Scenic toch op alle fronten een pak groter is (voorwielen staan gelijk):

[Afbeelding]
Mooi ding in die kleur!
(al had hij ook een VW badge kunnen hebben, achterlichten lijken veel op de Golf)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
rdebruijn schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:23:
Bij mij hetzelfde probleem: de nieuwe Scenic zou eerst eind november komen, dus daarop is het huidige leasecontract maar verlengd naar eind november. Inmiddels staat de nieuwe auto al 3 weken bij de dealer, maar er was nergens een mogelijkheid om het lopende contract eerder af te breken, zonder dat ikzelf de laatste leasetermijnen moest gaan betalen (van benzineslurpend naar elektrisch maakte ook niets uit). Nu dus helaas maar wachten tot half november....

[...]
Yup, 1400 euro boete en 3 maanden extra bijtelling, dus in totaal 2000 euro minimaal kwijt. Kan ik beter aan iets anders besteden :) Afleverdatum 2 december wordt het nu.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

https://communaute-etech....-BATTERIE-IMPOSSIBLE-/383

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rfWgpVJVMxc1_rHBEP9yPbYNP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lf5gi82B2UvZMaNP3fG8otKz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door Japie.G op 04-09-2024 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
stomme vraag misschien, maar kan ik ergens zien wat de productiedatum is van mijn auto? Zie wel eerste registratie datum in de app. :) edit: dat is kenteken zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 14:26
Ik heb hier al 3 dagen nu dat het google maps / spotify home scherm zwart blijft.. Meer mensen hier last van? Carplay en het instellingen / apps menu werkt wel gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
dicee schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:47:
Ik heb hier al 3 dagen nu dat het google maps / spotify home scherm zwart blijft.. Meer mensen hier last van? Carplay en het instellingen / apps menu werkt wel gewoon.
Heb ik ook af en toe - ga dan naar apps en houd de vinger tijdje op de app, krijg je een menuutje en kies ik gedwongen afsluiten. Daarna weer op maps klikken en dan werkt het bij mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Kees_frl schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:48:
[...]

Heb ik ook af en toe - ga dan naar apps en houd de vinger tijdje op de app, krijg je een menuutje en kies ik gedwongen afsluiten. Daarna weer op maps klikken en dan werkt het bij mij :)
Zo doe ik het ook inderdaad. Maar die widgets daaronder blijven dan nog voor onbepaalde tijd weg. Die komen dan opeens weer beschikbaar als ik een keer later de auto weer heb gestart.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 15:12
Iemand al een matte screen protector op de 2 schermen aangebracht? De glans van de schermen reflecteert soms net iets te veel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
Kees_frl schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:48:
[...]

De eerste keer werkte dat bij mij ook... nu helaas niet.. :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

dicee schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:10:
[...]

De eerste keer werkte dat bij mij ook... nu helaas niet.. :'(
En de aan-uit knop op het infotainment display vasthouden totdat deze reset werkt ook niet? (10sec)

Je kunt nog een stap verder resetten door de + en - volumeknop op de volumepook tegelijk ingedrukt te houden, en dan ook de aan/uitknop op het infotainment display daarbij 10sec ingedrukt te houden. Je komt dan in het android boot menu waar je verdere opties hebt.

Check overigens ook even in het apps menu de playstore, en dan via het menuutjes naar 'mijn apps' gaan om te kijken of er een update gaande is of blijft hangen.

[ Voor 42% gewijzigd door Japie.G op 04-09-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
SsorcererR schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:03:
Iemand al een matte screen protector op de 2 schermen aangebracht? De glans van de schermen reflecteert soms net iets te veel ...
Ik niet. Zijn die überhaupt al te vinden? Snap wel je punt, heb er overigens zelf (nog) geen last van.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
MaSw85 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:01:
[...]

Ik niet. Zijn die überhaupt al te vinden? Snap wel je punt, heb er overigens zelf (nog) geen last van.
Ik heb meer last van de chromen strip aan de passagierszijde, als daar de zon op valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
TaxiGilbert schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:36:
[...]

Ik heb meer last van de chromen strip aan de passagierszijde, als daar de zon op valt...
Ik vind sowieso die chromen strips (ook die op het stuur) en de knoppen op het stuur erg gevoelig voor vlekken (n.a.v. aanraking met vingers/handen), dat blijft goed zichtbaar. Zeker op het stuur had dat chroom bovenop in het midden niet gehoeven, en waren niet doorzichtige knoppen helemaal prima geweest.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicee
Japie.G schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:21:
[...]

En de aan-uit knop op het infotainment display vasthouden totdat deze reset werkt ook niet? (10sec)

Je kunt nog een stap verder resetten door de + en - volumeknop op de volumepook tegelijk ingedrukt te houden, en dan ook de aan/uitknop op het infotainment display daarbij 10sec ingedrukt te houden. Je komt dan in het android boot menu waar je verdere opties hebt.

Check overigens ook even in het apps menu de playstore, en dan via het menuutjes naar 'mijn apps' gaan om te kijken of er een update gaande is of blijft hangen.
Soms is het helemaal niet zo moeilijk.... 10 sec aan-uit knop van het infotainment display vasthouden werkte... had ik zelf ook kunnen bedenken. Thanks

• 315tiger
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07:47
Ik ben (en hopelijk was....) 1 van de gelukkigen. De auto heeft de melding al een paar keer gehad en is vorige week bij de dealer geweest. Er is een module 'geherprogrammeerd' wat waarschijnlijk inhoudt dat de update is geïnstalleerd. Ik zal kijken of er als nog een OTA update volgt. Tot nu toe (touch wood...) nog niet weer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SsorcererR
MaSw85 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:01:
[...]

Ja deze bv.: https://grizzprotector.be...024-anti-fingerprint-matt

• KnarfRedav
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-10 14:10
MaSw85 schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:40:
[...]

ik rijd dagelijks A28 <> N33 ;) Alpine mat grijs /zwart. alle opties.

• Kees_frl
ook ook frequent leeuwarden - sneek en leeuwarden - zaltbommel :)

Vandaag weer naar zaltbommel geweest. Heenreis 18,5 kWh/100 km terugreis in de wind 22,5 kWh/100 km verbruik...

[ Voor 7% gewijzigd door Kees_frl op 05-09-2024 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
En hier al een goedkopere.. denk dezelfde is als de mechane ?! 8)

https://nl.aliexpress.com...98GOWZW8KtrBoC8LkQAvD_BwE

Update: leek me van wel en via Amazon toch maar 1 besteld .(dan morgen al thuis en is "maar "een paar euro duurder).scheelt toch wel vingerafdrukken en schittering, wellicht ook betere bescherming tegen krassen..dus toch maar besteld :+

[ Voor 27% gewijzigd door scorpio op 05-09-2024 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die staan voor 15 euro op ali :+

Als het goed is heb je dan ook minder vingerafdrukken, daar zou ik echt gek van worden.

Edit: zoals hierboven dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 05-09-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
KnarfRedav schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:38:
[...]

ik rijd dagelijks A28 <> N33 ;) Alpine mat grijs /zwart. alle opties.
Dan moet ik dus wellicht even beter opletten met mijn stukje N34 en N33 naar Delfzijl. Maar das gemiddeld maar 1x per twee weken ofzo. Normaliter 2 dagen per week N34/A28 naar Groningen en vv.

Hier ook mat grijs/zwart met alle opties trouwens :)

[ Voor 14% gewijzigd door MaSw85 op 06-09-2024 09:08 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
scorpio schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:21:
[...]

Update: leek me van wel en via Amazon toch maar 1 besteld .(dan morgen al thuis en is "maar "een paar euro duurder).scheelt toch wel vingerafdrukken en schittering, wellicht ook betere bescherming tegen krassen..dus toch maar besteld :+
Benieuwd naar je ervaringen, heb er zelf (nog) niet zo'n moeite mee.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
scorpio schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:21:
[...]

Als je deze hebt geïnstalleerd laat je dan je bevindingen weten? En kan je alvast de link van Amazon eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
SsorcererR schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:09:
[...]

Als je deze hebt geïnstalleerd laat je dan je bevindingen weten? En kan je alvast de link van Amazon eens posten?
Zal k doen.. k ben er trouwens achter gekomen dat ik 2 krijg voor dat geld.. Bij ali krijg je ook 2 maar dan waarvan 1 voor het rechte cockpit scherm.
Ik krijg van Amazon dus 2 voor t 12 " verticale..
Had ik eerst niet gezien maar is Prima want ik zit nooit met mijn vingers op die andere.
En zo heb k een voor t geval t mislukt(kleine kans) en voor wanneer deze 1e" op" is 😋

Link? Zoek in Amazon op Screen protector renault e tech. Dan vindt je al heel wat 👍

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• scorpio
Nou...Hij zit erop.

K had inderdaad 2 gekregen.
Eerst 1 /vd 2 gepakt en ervoor gehouden om te kijken of t precies zou passen , ja dus.
Lang en zorgvuldig over gedaan , wilde het in een keer goed doen.
T scherm goed schoongemaakt met het bijgeleverde alcohol doekje en de micovezel.
En dan echt goed , met de neus erop zelfs :+

Hierna moest met de gele (bleek oranje te zijn maar goed)label de onderste folie eraf halen en dan op t scherm plakken.
Heb maar een stukje aan de bovenkant verwijderd en dit op t scherm geplakt en resterende gebruikt om te kijken of k zo goed uitkwam met uitrollen.
Hierna de rest langzaam naar beneden getrokken en de bescherming dus op t scherm.

Toen , met nog de voorkan folie erop , met mijn laadpasje evt. bubbeltjes eruit "gedrukt "richting de zijkanten.
Hier deed ik echt heel lang over , telekens zag ik nog iets.
Besloot op t laatst dat ook de buitenfolie wellicht iets aan bubbeltjes (micro ) kon hebben en besloot te stoppen.

Dus kon de buitenfolie eraf en k moet zeggen , k ben tevreden.

Niet dat ik vindt dat de spiegeling weg is want zoals je ziet is dat er nog (minder of niet maar als dan miniscuul verschil)
Schitteringen vindt ik wel wat minder maar als bescherming voor krassen en/of vingerafdrukken is t ideaal en super helder.

Maar wil je echt nog minder schittering zou ik kijken naar omschrijvingen in de aanbieding die daar op wijzen zoals mat of anti glare o.i.d.

Nog wat foto's zodat je zelfd kunt beoordelen..maar in t echt lijkt altijd beter /echter.
Daarom ook geen ervoor foto's ..is zoals in je eigen auto 8)

Excuus voor de laatste ...zie dat k hem niet echt scherp heb genomen , maar ok, wel heerlijk dichtbij om te kunnen zien hoe scherp t geplaatst is (als je erop klikt) :9 :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JplhP7Gl_3fRu6nTLWrULK7GqdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3UzVc3GAQTS1ccyEFyoaEaX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZPhtSOKn2kWYaQT_6Ax3x1UivY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyVziMgj3Wkke4GgTcsLmF0A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 10:52
Kijk nu even bij Van Mossel of Bochane zou ik zeggen. De Sepp subsidie wordt lastig. Dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Laatst online: 08:01
Ik heb bij bochane prive een scenic gekocht.
Op voorraad zit een mooie korting

Helaas mag van Renault Frankrijk de auto nog niet uitgeleverd worden. Probleem en oplossing waren bij dealer nog onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
drvt175 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:13:

Helaas mag van Renault Frankrijk de auto nog niet uitgeleverd worden. Probleem en oplossing waren bij dealer nog onbekend...
Zou dan wel die FOTA zijn die erop moet, zie Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"

[ Voor 11% gewijzigd door MaSw85 op 08-09-2024 08:37 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drvt175
  • Laatst online: 08:01
het was meer dan een update van software. ook controle van het onderdeel wat de melding kan veroorzaken.
"Renault weet dat alleen nog niet zeker en zijn er nog geen richtlijnen voor ons om het mogelijke probleem te verhelpen. Daar is het wachten op. Ze hebben een ruw idee van de melding naar niet de zekere oplossing."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Benieuwd of huidige bezitters naast de fota ook nog terug naar de dealer moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Kees_frl schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:55:
Benieuwd of huidige bezitters naast de fota ook nog terug naar de dealer moeten.
Die van mij heeft zes weken bij de dealer gestaan ivm een probleem aan de AC oplader en een onderdeel dat daarvoor uit Frankrijk moest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Ik probeer de SEPP subsidie nog mee te pikken, maar het is vrijwel onmogelijk denk ik. Tenminste in de versie die ik voor ogen heb.

EV60 - Techno - Pack Advanced driving assist - Lakkleurtje. Kom je uit op €46.020. Wat volgens mij €20 boven de subsidieregeling valt. Althans dat denk ik, omdat ik de catalogusprijs niet kan herleiden. Iemand enig idee?
nazdrovje schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:09:
[...]

Die van mij heeft zes weken bij de dealer gestaan ivm een probleem aan de AC oplader en een onderdeel dat daarvoor uit Frankrijk moest komen.
Die dingen lijken altijd ellende als ze kapot. Mijn E-C4 stond maanden bij de dealer vanwege eenzelfde euvel.

[ Voor 32% gewijzigd door aschja op 08-09-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
drvt175 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:13:

Ik sta op het punt om hetzelfde te doen? Geven ze toelichting waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:40
aschja schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:04:
Ik probeer de SEPP subsidie nog mee te pikken, maar het is vrijwel onmogelijk denk ik. Tenminste in de versie die ik voor ogen heb.

EV60 - Techno - Pack Advanced driving assist - Lakkleurtje. Kom je uit op €46.020. Wat volgens mij €20 boven de subsidieregeling valt. Althans dat denk ik, omdat ik de catalogusprijs niet kan herleiden. Iemand enig idee?
SEPP gaat maar tot 45k, jij zit er 1020 euro boven.
Wat je wel kan doen is naar de dealer gaan, als het voor hen mogelijk is, willen ze vast meedenken om het =< 45k te krijgen. Beter één auto verkopen dan géén.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Zjanzjak schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:28:
[...]

SEPP gaat maar tot 45k, jij zit er 1020 euro boven.
Wat je wel kan doen is naar de dealer gaan, als het voor hen mogelijk is, willen ze vast meedenken om het =< 45k te krijgen. Beter één auto verkopen dan géén.
Ik begreep dat hier kosten rijklaarmaken bij zijn inbegrepen. Zodoende dat je boven de €45.000 uit komt. Tesla MY staat ook voor €45.990 online, maar is ook subsidiewaardig.

Daarnaast kan de dealer meedenken wat hij wil, maar de catalogusprijs verandert niet helaas. Tenzij ik concessies doe in de kleur bijv en voor dat “afzichtelijke” rood ga. 🫣

Edit:
Ben er nog eens ingedoken en dit zie ik nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61vlpdByFu4lU3lqq5tcFh9g5QE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kygo2pFWEdY95AcQS3QlxV7K.png?f=fotoalbum_large

De EV60 Techno heeft een fiscale waarde van €43900. Als ik daar de Pack Advanced Driving assist en een lakkleur aan toevoeg betaal ik €44.950. Kosten rijklaar wordt op €1070 berekent, dus de modellen bij de dealer die op €46.020 uitkomen vallen nog wel binnen de SEPP subsidie als het goed is. _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door aschja op 09-09-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
aschja schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:35:
[...]

Ik begreep dat hier kosten rijklaarmaken bij zijn inbegrepen. Zodoende dat je boven de €45.000 uit komt. Tesla MY staat ook voor €45.990 online, maar is ook subsidiewaardig.

Daarnaast kan de dealer meedenken wat hij wil, maar de catalogusprijs verandert niet helaas. Tenzij ik concessies doe in de kleur bijv en voor dat “afzichtelijke” rood ga. 🫣

Edit:
Ben er nog eens ingedoken en dit zie ik nu:
[Afbeelding]

De EV60 Techno heeft een fiscale waarde van €43900. Als ik daar de Pack Advanced Driving assist en een lakkleur aan toevoeg betaal ik €44.950. Kosten rijklaar wordt op €1070 berekent, dus de modellen bij de dealer die op €46.020 uitkomen vallen nog wel binnen de SEPP subsidie als het goed is. _/-\o_
Afgezien t feit dat ik t jammer vindt dat je een kleur waar anderen voor gegaan zijn en mooi vinden als afzichtelijk betiteld(blijft smaakt)
Lees je ook niet goed 😁.. De subsidie gaat TOT 45000,- dus die 46020 blijft NIET binnen die regeling...sorry

Ik heb de rode dus 😜 en vindt t hem heel mooi.. De techno is daardoor onder de subsidie grens.. Zoveel zelfs dat ik de Harman kardon erbij kon nemen en man.. Wat een goed geluid is dat.😋

Ik moet alles zelf betalen dus die subsidie komt me heel goed uit 👍💯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
scorpio schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:45:
[...]

Afgezien t feit dat ik t jammer vindt dat je een kleur waar anderen voor gegaan zijn en mooi vinden als afzichtelijk betiteld(blijft smaakt)
Lees je ook niet goed 😁.. De subsidie gaat TOT 45000,- dus die 46020 blijft NIET binnen die regeling...sorry

Ik heb de rode dus 😜 en vindt t hem heel mooi.. De techno is daardoor onder de subsidie grens.. Zoveel zelfs dat ik de Harman kardon erbij kon nemen en man.. Wat een goed geluid is dat.😋

Ik moet alles zelf betalen dus die subsidie komt me heel goed uit 👍💯
Ik betaal de auto ook prive. De SEPP subsidie gaat over de fiscale waarde. En die €46.020 is niet de fiscale waarde. Dat is namelijk €44.950 op diezelfde auto. Althans, zo lees ik het. Het doet me deugd dat je blij bent met je rooie. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
aschja schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:04:
[...]

Ik betaal de auto ook prive. De SEPP subsidie gaat over de fiscale waarde. En die €46.020 is niet de fiscale waarde. Dat is namelijk €44.950 op diezelfde auto. Althans, zo lees ik het. Het doet me deugd dat je blij bent met je rooie. 😅
De dealer heeft vast het antwoord op je vraag of dit binnen de subsidiegrens gaat vallen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
MaSw85 schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:11:
[...]

De dealer heeft vast het antwoord op je vraag of dit binnen de subsidiegrens gaat vallen.
Je staat versteld hoe weinig die salesdummies af en toe weten. Met name over voorraadautos. Wat er wel en niet op zit. Gisteren de lokale Van Mossel nog aan de lijn gehad. Het was om te janken. Die was niet eens op de hoogte van de huidige kortingen. Daarnaast ga ik uberhaupt geen zaken meer doen daar, want die adverteren met voorraadautos die niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Ik probeer de Scenic zoveel mogelijk met zonnestroom op te laden, ook om terugleveren te minimaliseren. Met mijn zappi laadpaal op eco stand laat hij minimaal op 1.4 kW en meer als de panelen meer overproductie hebben. Daarmee red ik het meestal niet om de auto binnen 1 dag op te laden, maar dat hoeft ook niet, omdat ik hem maar een paar keer per week nodig heb.
Ik wil het laden alleen maar tussen 9:00 en 17:00 doen omdat daarbuiten de panelen weinig of niets leveren en in dat geval trekt hij 1.4 kW uit het net, wat ik niet wil. Ik heb een programma ingesteld in de Scenic waarbij hij alleen tussen die perioden zou moeten laden. Het probleem is nu dat het stoppen om 17:00 prima gaat, maar het opstarten om 9:00 de volgende dag niet plaatsvindt. De laadpaal meldt nog steeds ‘opladen gereed’ en er gebeurt helemaal niets. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
nazdrovje schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:52:
Ik probeer de Scenic zoveel mogelijk met zonnestroom op te laden, ook om terugleveren te minimaliseren. Met mijn zappi laadpaal op eco stand laat hij minimaal op 1.4 kW en meer als de panelen meer overproductie hebben. Daarmee red ik het meestal niet om de auto binnen 1 dag op te laden, maar dat hoeft ook niet, omdat ik hem maar een paar keer per week nodig heb.
Ik wil het laden alleen maar tussen 9:00 en 17:00 doen omdat daarbuiten de panelen weinig of niets leveren en in dat geval trekt hij 1.4 kW uit het net, wat ik niet wil. Ik heb een programma ingesteld in de Scenic waarbij hij alleen tussen die perioden zou moeten laden. Het probleem is nu dat het stoppen om 17:00 prima gaat, maar het opstarten om 9:00 de volgende dag niet plaatsvindt. De laadpaal meldt nog steeds ‘opladen gereed’ en er gebeurt helemaal niets. Iemand een oplossing hiervoor?
Wanneer je het in de auto voor iedere dag goed hebt staan dan zit het dus bij je laadpaal.

Moet je ook starten met een laadpas? Waarschijnlijk denkt de paal dat deze klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
nazdrovje schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:52:
Als je de paal in ECO+ ipv ECO zet dan zou hij enkel moeten laden met zonne-energie indien er voldoende energie wordt opgewekt.

Het stoppen en later starten zou ook gewoon moeten werken met een Zappi zonder dat je opnieuw je code in moet voeren (indien ingesteld), zolang je de verbinding tussen de auto en de paal maar niet verbreekt. Dit doe ik zelf ook met mijn Zappi v2.1 en niet Renault EV en dat werkt prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
Caayn schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:17:
[...]
Als je de paal in ECO+ ipv ECO zet dan zou hij enkel moeten laden met zonne-energie indien er voldoende energie wordt opgewekt.

Het stoppen en later starten zou ook gewoon moeten werken met een Zappi zonder dat je opnieuw je code in moet voeren (indien ingesteld), zolang je de verbinding tussen de auto en de paal maar niet verbreekt. Dit doe ik zelf ook met mijn Zappi v2.1 en niet Renault EV en dat werkt prima :)
Het probleem van de Eco+ stand is dat dat leidt tot regelmatig stoppen van het laadproces als er weer een wolkendek voor de zon schuift. Ik heb begrepen dat in ieder geval de Megane daar niet goed mee om kon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

nazdrovje schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:08:
[...]

Het probleem van de Eco+ stand is dat dat leidt tot regelmatig stoppen van het laadproces als er weer een wolkendek voor de zon schuift. Ik heb begrepen dat in ieder geval de Megane daar niet goed mee om kon gaan.
Waar heb je dit gelezen?

Het is namelijk zo dat als jij aan het rijden bent je ook continue laad en ontlaad. Vaak ook met kleine vermogens, dus de auto zou dit prima aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
HeroS schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:10:
[...]

Waar heb je dit gelezen?

Het is namelijk zo dat als jij aan het rijden bent je ook continue laad en ontlaad. Vaak ook met kleine vermogens, dus de auto zou dit prima aan moeten kunnen.
Op het Zappi forum. Het lijkt op een software probleem van Renault. Nadat de lader een aantal keren stopt omdat er te weinig zon is, vindt de auto dat het wel genoeg is geweest en start het laden niet meer op als de laadpaal weer genoeg stroom van de zon kan krijgen. Er was vorig jaar een software update voor, maar die ene keer dat ik de eco+ stand probeerde liep ik tegen hetzelfde aan. Daarom probeer ik het nu maar eerst met de gewone eco stand.
Pagina: 1 ... 21 ... 53 Laatste