De stoelen van de Alpine hebben meer ondersteuning aan de zijkant en zijn sportiever, dus meer kuipstoel idee.Safaci schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:41:
[...]
Zijn de stoelen van de Alpine dan echt zoveel comfortabeler dan de stoelen in de Iconic? Ik vond de stoelen in de Iconic net wat mooier (plus elektrisch verstelbaar). Uiteindelijk gekozen voor Alpine, maar vond het interieur van de Iconic net wat chiquer.
Mocht iemand deze EV overwegen:
Renault verdubbelt tijdelijk de EV-subsidie voor de nieuwe Renault Scenic. De SEPP (Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren) is een overheidssubsidie die elektrische auto's betaalbaarder maakt. Je voordeel loopt op tot € 5.900, hierdoor rijd je al in de Renault Scenic E-Tech 100% electric vanaf € 36.570.
Jouw voordeel
SEPP subsidie € 2.950
Renault subsidie € 2.950
Totale subsidie € 5.900
Renault verdubbelt tijdelijk de EV-subsidie voor de nieuwe Renault Scenic. De SEPP (Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren) is een overheidssubsidie die elektrische auto's betaalbaarder maakt. Je voordeel loopt op tot € 5.900, hierdoor rijd je al in de Renault Scenic E-Tech 100% electric vanaf € 36.570.
Jouw voordeel
SEPP subsidie € 2.950
Renault subsidie € 2.950
Totale subsidie € 5.900
Ik zag inderdaad dat ze nu standaard 2950 korting geven, want die krijg je ook als je niet in aanmerking komt voor de SEPP subsidie.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
14,2 met techno op 19inch 205RB91 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:42:
[...]
Ik lees veel dat mensen spreken over de beperking van range als gevolg van de grotere velg en bredere band.
Kan de redenatie ook prima volgen, meer rolweerstand, gewicht e.d.
Echter; ik heb een iconic met de 20" velgen en 235 banden. Heb hem nu net geen 1000km en rij daarbij een gemiddelde van 16,4kw/100km. Dat is een mengeling van binnendoor, snelweg met 110 en snelweg met 130/140.
Daarbij rij ik niet heel behoudend (perso modus, waarbij alleen de airco standaard op eco staat) en zeker in het begin ben je toch wat meer aan het klooien met gas geven.
Ik zie eigenlijk geen/weinig berichten van mensen die echt beduidend zuiniger rijden, ook niet met de kleinere velgen en smallere banden.
Ik vraag me af of het verschil in de praktijk nu echt zo groot is als op veel plekken wordt genoemd.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Haha hoe dan! 
Nu eindelijk met minder snelweg kilometers van 22,4 kWh naar 19,9 kWh de 100 km gekregen over totale kilometers.
Nu eindelijk met minder snelweg kilometers van 22,4 kWh naar 19,9 kWh de 100 km gekregen over totale kilometers.
[ Voor 10% gewijzigd door Kees_frl op 20-08-2024 20:44 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
https://www.bright.nl/nie...je-aan-het-twijfelen.html
Ergernissen betreffende de app klopt helemaal, hier mogen ze in Frankrijk wel eens mee aan de gang gaan.
Net omdat het kon ff 40 km continu 130km/u gereden bij 19 gr zit ik op 24kw/100km, mag best wat lager zijn.
In het verhaal over de rit over de peage zat men bij 130km/u op 22.6kw/100km. Temp??
Zodra ik een paar km 100km/u erbij rij zakt het wel snel naar een veel lager gemiddelde.
Ik blijf me verbazen over hoe langzaam de travel assist de belijning van de weg oppakt.
Ben dit echt niet gewend met mijn vorige auto Enyaq deze pakte direct de belijning op en bleef veel stabieler tussen de lijnen rijden, alleen stuur was erg gevoelig voor het niet goed vast houden.
Ik moet toch eens een andere Scenic iconic testen of dit normaal is .
Ergernissen betreffende de app klopt helemaal, hier mogen ze in Frankrijk wel eens mee aan de gang gaan.
Net omdat het kon ff 40 km continu 130km/u gereden bij 19 gr zit ik op 24kw/100km, mag best wat lager zijn.
In het verhaal over de rit over de peage zat men bij 130km/u op 22.6kw/100km. Temp??
Zodra ik een paar km 100km/u erbij rij zakt het wel snel naar een veel lager gemiddelde.
Ik blijf me verbazen over hoe langzaam de travel assist de belijning van de weg oppakt.
Ben dit echt niet gewend met mijn vorige auto Enyaq deze pakte direct de belijning op en bleef veel stabieler tussen de lijnen rijden, alleen stuur was erg gevoelig voor het niet goed vast houden.
Ik moet toch eens een andere Scenic iconic testen of dit normaal is .
Ik heb gemerkt dat het lampje in mijn koffer nooit aangaat, is er ergens een knopje dat ik nog niet gevonden heb ?
Daar is geen knopje voor, die zou altijd aan moeten gaan. In dit topic staan overigens meerdere linkjes naar AliExpress (en de voor/na foto's daarbij) voor helderdere lampjes dan de stock lamp voor maar een paar euro per stuk.Potpourri schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:44:
Ik heb gemerkt dat het lampje in mijn koffer nooit aangaat, is er ergens een knopje dat ik nog niet gevonden heb ?
[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 22-08-2024 14:11 ]
Gisterochtend de eerste Scenic Etech in het wild gespot. Was op de A7 tussen Drachten - Heerenveen, een rode Evolution. Toevallig iemand van hier?
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 22-08-2024 15:56 ]
Ik vanmorgen de eerste grijze Alpine op de A12 in de richting Utrecht vlak voor knooppunt Lunetten.Chaoss schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:15:
Gisterochtend op de eerste Scenic in het wild gespot. Was op de A7 tussen Drachten - Heerenveen, een rode Evolution. Toevallig iemand van hier?
Gisteren voor de eerste keer gaan kijken naar Scenic en een klein testritje gemaakt.
Het was druk verkeer en de adaptieve cruise control was super annoying. Ik had er nog nooit eerder mee gereden, maar vlot rijden kan je dat niet noemen
Anyway, leuke rit. De koffer leek me wel aan de kleine kant. Ik rij momenteel met een lease van het werk (BMW 320e) en deze koffer lijkt me toch behoorlijk kleiner. Wat is jullie ervaring?
Het was druk verkeer en de adaptieve cruise control was super annoying. Ik had er nog nooit eerder mee gereden, maar vlot rijden kan je dat niet noemen
Anyway, leuke rit. De koffer leek me wel aan de kleine kant. Ik rij momenteel met een lease van het werk (BMW 320e) en deze koffer lijkt me toch behoorlijk kleiner. Wat is jullie ervaring?
@Annan Als de BMW een sedan is dan lijkt me de Scenic in ieder geval behoorlijk hoger.
Adaptive cruise control mag men wat mij betreft standrechtelijk executeren. Compleet drama in druk verkeer. Mijn huidige wagen heeft normale cruisecontrol icm remmen in noodsituaties. Dat werkt voor mij een stuk beter.
Met ACC aan remt de wagen boven 100km/u al voordat ik het voorgaande voertuig zie, ook al staat de afstand op minimum. Veilig voor de bestuurder, zeker, Slecht voor het hart van de achterkomende bestuurder -> Zeker
Adaptive cruise control mag men wat mij betreft standrechtelijk executeren. Compleet drama in druk verkeer. Mijn huidige wagen heeft normale cruisecontrol icm remmen in noodsituaties. Dat werkt voor mij een stuk beter.
Met ACC aan remt de wagen boven 100km/u al voordat ik het voorgaande voertuig zie, ook al staat de afstand op minimum. Veilig voor de bestuurder, zeker, Slecht voor het hart van de achterkomende bestuurder -> Zeker
Het is een 320e Touring. Met de laatste reis was die koffer tot de nok gevuld.
Dat gezegd zijnde heeft de scenic wel meer ruimte binnenin voor de passagiers ivm de BMW
met betrekking tot de ACC vond ik het ook storend dat hij nogal traag vertrekt als je voorligger vertrekt. Niet erg sociaal aan een rood licht bvb. Als elke auto dat doet, geraken er in ieder geval een pak minder auto's door. Veiligheid ok, maar tegen startsnelheden volgen we in praktijk toch allemaal de auto voor ons van wat dichter om dan nadien wat afstand te nemen.
Wat ik ook wel spijtig vond, is dat hij in eco stand niet sneller gaat dan 115km/u, maar dat kan je mss ergens wel instellen? Ik wil nl wel eco rijden op alle vlakken (ac, optrekken, etc..), maar max speed moet gewoon niet gelimiteerd zijn.
Dat gezegd zijnde heeft de scenic wel meer ruimte binnenin voor de passagiers ivm de BMW
met betrekking tot de ACC vond ik het ook storend dat hij nogal traag vertrekt als je voorligger vertrekt. Niet erg sociaal aan een rood licht bvb. Als elke auto dat doet, geraken er in ieder geval een pak minder auto's door. Veiligheid ok, maar tegen startsnelheden volgen we in praktijk toch allemaal de auto voor ons van wat dichter om dan nadien wat afstand te nemen.
Wat ik ook wel spijtig vond, is dat hij in eco stand niet sneller gaat dan 115km/u, maar dat kan je mss ergens wel instellen? Ik wil nl wel eco rijden op alle vlakken (ac, optrekken, etc..), maar max speed moet gewoon niet gelimiteerd zijn.
ACC moet je echt alleen gebruiken als je op 80km of hoger rijdt. Het mag drukker zijn, maar omdat niet iedereen op CC rijdt (of kan rijden) moet je zelf regelmatig een beetje spelen met het stroompedaal.Annan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:48:
Bij mijn Volvo is het zo, dat niet elke "inhoud actie" een remlicht geeft. Hij moet toch nogal wat inhouden voordat het remlicht aangaat. Ik ben het met je eens, optrekken duurt langer als je wacht op de ACC, je kunt ook zelf meteen "gas" geven en loslaten bij de ingestelde snelheid. Rijdt zeker rustiger.
Ik snap wel dat ze bij ECO tot 115km begrenzen, alles erboven gaat het verbruik significant omhoog, dan wordt het echt geen ECO meer.
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Acc kun je ook prima gebruiken op lagere snelheden en dan net doen alsof ie niet aanstaat. Geef dus zelf gas achter je voorganger en als je gas dan loslaat neemt acc het over.
Eco mode gewoon niet gebruiken en je rechter voet in bedwang houden. Rij je net zo zuinig, daar die standen op gas en regen alleen maar de mapping en max vermogen veranderen. Het boeit dus niets in welke stand je rijdt..
Eco mode gewoon niet gebruiken en je rechter voet in bedwang houden. Rij je net zo zuinig, daar die standen op gas en regen alleen maar de mapping en max vermogen veranderen. Het boeit dus niets in welke stand je rijdt..
Heeft iemand van jullie ook getwijfeld met de aanstaande Kia EV3?
Zo ja, wat was de beweegreden om alsnog voor de scenic te kiezen?
- Kwam niet op tijdAnnan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:03:
- Is een stuk kleiner
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Voor mij kwam die ook niet op tijd. Maar voor het geld van een comfort range scenic heb je een long range EV3. Die is dan wel weer kleiner en minder mooi (subjectief)Annan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:03:
Het is vooral jammer dat bijna geen enkele fabrikant nog normale cc als modus naast acc biedt. Alleen Ford doet dit volgens mij nog. Ik heb ook liever normale cc maar volgens mij denken de fabrikanten dat daar geen vraag meer naar is.Inter18 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:41:
@Annan
snap het niet, je kunt deze toch gewoon gebruiken als normale cc? Alleen grijpt deze dan in als je op je voorganger inrijdt... niks mis mee lijkt me zo? Zou echt niet zonder willen.addictive_rhymz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:56:
[...]
Het is vooral jammer dat bijna geen enkele fabrikant nog normale cc als modus naast acc biedt. Alleen Ford doet dit volgens mij nog. Ik heb ook liever normale cc maar volgens mij denken de fabrikanten dat daar geen vraag meer naar is.
Hmm deze ervaring heb ik helemaal niet. Sterker hij begint eigenlijk pas met iets van remmen als de voorligger heel dicht bij het lijntje komt in de ACC view, ook als deze op de laagste stand staat. En ik rijdt dagelijks op een snelweg met veel vrachtverkeer en ook vaak na 19:00 dus ik rijdt regelmatig achter significant trager verkeer aan, ook met ACC ingesteld op 134kmh.Inter18 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:41:
[ Voor 3% gewijzigd door Echnon op 23-08-2024 13:38 ]
Ik was gewend om zelf te anticiperen op de voorligger en kon op de normale cc bijvoorbeeld nog wat dichter op de voorligger komen voordat ik ging inhalen. Dit deed ik bijvoorbeeld als ik traag wordt ingehaald door iemand anders wat vaak voorkomt. Met acc is je snelheid er dan uit en kun je minder soepel invoegen op de linkerbaan. Het komt erop neer dat ik liever zelf de situatie controleer terwijl de auto gewoon de snelheid vast houdt.Japie.G schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:26:
[...]
snap het niet, je kunt deze toch gewoon gebruiken als normale cc? Alleen grijpt deze dan in als je op je voorganger inrijdt... niks mis mee lijkt me zo? Zou echt niet zonder willen.
ik geef gewoon subtiel dan beetje gas bij. Kost me weinig moeite.addictive_rhymz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:19:
[...]
Ik was gewend om zelf te anticiperen op de voorligger en kon op de normale cc bijvoorbeeld nog wat dichter op de voorligger komen voordat ik ging inhalen. Dit deed ik bijvoorbeeld als ik traag wordt ingehaald door iemand anders wat vaak voorkomt. Met acc is je snelheid er dan uit en kun je minder soepel invoegen op de linkerbaan. Het komt erop neer dat ik liever zelf de situatie controleer terwijl de auto gewoon de snelheid vast houdt.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Tsja het kost mij meer moeite dan af en toe de snelheid bijstellen. Maar ach, luxeprobleemKees_frl schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:20:
[...]
ik geef gewoon subtiel dan beetje gas bij. Kost me weinig moeite.
Dat doe je dan toch ook? Door beetje gas bijgeven doe je hetzelfde en rijd je dus iets verder dooraddictive_rhymz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:21:
[...]
Tsja het kost mij meer moeite dan af en toe de snelheid bijstellen. Maar ach, luxeprobleem
Maar ok, het is zoals het is. Voor mij prima, iemand die wat anders gewend is weer even wennen of niet 100% happy mee
Dan is de ACC op de Renault niet zo voor jou weggelegd misschien.addictive_rhymz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:19:
Het komt erop neer dat ik liever zelf de situatie controleer terwijl de auto gewoon de snelheid vast houdt.
Ik vind het een verademing na jarenlang met CC gereden te hebben, zou echt niet meer anders willen.
Ik kan er verder prima mee rijden hoorZjanzjak schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:14:
[...]
Dan is de ACC op de Renault niet zo voor jou weggelegd misschien.
Ik vind het een verademing na jarenlang met CC gereden te hebben, zou echt niet meer anders willen.
En het is ook niet Renault specifiek. Ik zou als gebruiker graag de keuze hebben tussen welke variant ik op welk moment wil gebruiken, het lijkt me toch voor een fabrikant ook niet moeilijk te implementeren om alleen de snelheid vast te houden en verder niks. Maar soit, zoals hierboven al gezegd het is zoals het is en het is verder ook prima.
In ieder geval leuk om te horen dat het voor jou een flinke vooruitgang is.
[ Voor 5% gewijzigd door addictive_rhymz op 23-08-2024 20:01 ]
Daar wel mee eens, ik had hiervoor een Ford en kon je inderdaad kiezenaddictive_rhymz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:59:
[...]
Ik kan er verder prima mee rijden hoor![]()
En het is ook niet Renault specifiek. Ik zou als gebruiker graag de keuze hebben tussen welke variant ik op welk moment wil gebruiken, het lijkt me toch voor een fabrikant ook niet moeilijk te implementeren om alleen de snelheid vast te houden en verder niks. Maar soit, zoals hierboven al gezegd het is zoals het is en het is verder ook prima.
In ieder geval leuk om te horen dat het voor jou een flinke vooruitgang is.
Teslabjorn is begonnen met het online zetten van z'n Scenic e-tech review videos en het updaten van z'n sheet
Headlight test
YouTube: Renault Scenic E-Tech standard LED headlights test
Banana box test.
YouTube: Renault Scenic E-Tech banana box test
Headlight test
Banana box test.
Zag gisteren ook de eerste verschijnen inderdaad. Goede info altijd van hem.Echnon schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:04:
Teslabjorn is begonnen met het online zetten van z'n Scenic e-tech review videos en het updaten van z'n sheet
Vandaag voor het eerst een Scenic in het wild in Haarlem gezien, en ik ben er behoorlijk zeker van dat het niet een van iemand van dit forum is: hij had een frans kenteken
Nog steeds zeldzaam op de weg inderdaad. Zelfs tijdens m’n vakantie onderweg en in Frankrijk slechts 1 Scenic gezien en die stond bij een Renault dealer.. Wel leuk dat hij hierdoor nog opvalt, dat is met oa de Tesla inmiddels wel anders. Hoop dat hij nog steeds een eyecatcher is als ik ‘m krijg in oktober :-)borkhuis schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:13:
Vandaag voor het eerst een Scenic in het wild in Haarlem gezien, en ik ben er behoorlijk zeker van dat het niet een van iemand van dit forum is: hij had een frans kenteken
K ben terug van een 600km rit.
Grappig te zien hoeveel bekijks je trekt met deze wagen.
Heb ik nog nooit eerder met een auto gehad.
Er was 1 stel bij die niet in de gaten had dat ik in de auto zat met raampje een eindje open dus kon ik hun bewondering horen 🤗
En 1 person stond me op te wachten toen ik van een boodschapje terugliep naar de auto.
Leuk gesprekje gehad.
Had wel onderweg ineens dat maps op zwart stond.alleen maps.. Rest normaal.
Ben verder gereden op route recht voor me die k wel bleef zien.
Eenmaal thuis kon k de app stoppen en daarna weer starten en was ie weer te zien
Heb nu trouwens dat ik in maps niet de bedieningveldjes zie van oa muziek.
Dit was er wel na opnieuw app starten btw.
Kreeg dit een dag erna spontaan
K zal t wel weer voor elkaar krijgen (instellingen.. Navigator.. Muziek voorkeur zal misschien weer opnieuw moeten oid) maar blijft vreemd dat t maar zo weg is
Is op zich ook niet erg en k kan alles ook op andere manieren en misschien vindt ik de grote map ook wel mooier maar k wil t iig kunnen terugtoveren.. En weten hoe t weg is gegaan. 🤷
Verder lig ik nog wat te spelen met t zoeken van de perfecte instelling vh stuur.. Hoogte en diepte.
Denk dat k hm nu heb.
Grappig te zien hoeveel bekijks je trekt met deze wagen.
Heb ik nog nooit eerder met een auto gehad.
Er was 1 stel bij die niet in de gaten had dat ik in de auto zat met raampje een eindje open dus kon ik hun bewondering horen 🤗
En 1 person stond me op te wachten toen ik van een boodschapje terugliep naar de auto.
Leuk gesprekje gehad.
Eenmaal thuis kon k de app stoppen en daarna weer starten en was ie weer te zien
K zal t wel weer voor elkaar krijgen (instellingen.. Navigator.. Muziek voorkeur zal misschien weer opnieuw moeten oid) maar blijft vreemd dat t maar zo weg is
Is op zich ook niet erg en k kan alles ook op andere manieren en misschien vindt ik de grote map ook wel mooier maar k wil t iig kunnen terugtoveren.. En weten hoe t weg is gegaan. 🤷
Verder lig ik nog wat te spelen met t zoeken van de perfecte instelling vh stuur.. Hoogte en diepte.
Denk dat k hm nu heb.
[ Voor 28% gewijzigd door scorpio op 24-08-2024 14:07 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
ben wel nieuwsgierig naar zijn 1k test en 0% range test.Echnon schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:04:
Headlight test
Banana box test.
Yes, eindelijk. Stuur je hem eens door?scorpio schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:54:
Verder lig ik nog wat te spelen met t zoeken van de perfecte instelling vh stuur.. Hoogte en diepte. Denk dat k hm nu heb.
Wat moet ik doorsturen?
een foto van t stuur? Is voor iedereen weer anders en k betwijfel of je de instelling ervan af kunt leiden 🤷 en is voor iedereen met weer wat anders.
Misschien bedoel je wat anders.. Laat maar weten.
Ah... T kwartje valt... Ja.. K stuur hem door 😂🤣😜👍😎
[ Voor 14% gewijzigd door scorpio op 26-08-2024 09:04 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Had ik vorige week ook opeens. Je kan volgens mij ook tijdens het rijden de app geforceerd stoppen en starten (misschien wel iets minder veilig, of de bijrijder even vragen - maar het kan wel).scorpio schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:54:
Bij opnieuw starten van Maps zijn dan inderdaad de twee widgets onderin weg, totdat ie weer een keer even een tijdje uit heeft gestaan en je dan weer start. Ik vond het irritanter toen de Maps op het scherm achter het stuur een keer niet werkte (1x gehad in 3 maanden/dik 3.000 km - sinds afgelopen week weer meer km's maken na een aantal weken geboorteverlof).
---
Over de ACC: Rijdt heerlijk! Was het al gewend van de 2020 Focus (die ik overigens alleen met ACC en niet gemakklijk in gewone CC kon zetten?) en de 2023 Leon. Het is vooral ook even wennen t.o.v. gewone CC en waar nodig inderdaad de afstand aanpassen of gas bij geven zodat je de ACC tijdelijk overruled. En verkeer achter je dat schrikt... Voldoende afstand houden is tegenwoordig erg moeilijk... Ik rijd op de 60-80-100 wegen standaard met 3 streepjes (= 2 seconden verschil) afstand. Dan is het remmen van de ACC ook wat minder abrupt als er voor je langzamer wordt gereden of wordt geremd.
Ik kijk ook naar beide auto's.Annan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:03:
Scenic is groter, sneller leverbaar, wat mij betreft zeker van binnen wat mooier (buitenkant is discutabel) maar ook stukje prijziger en je krijgt voor mijn gevoel qua opties wat minder waar voor je geld.
EV3 heb je voor minder geld meer opties en meer bereik (Plus Advanced LR versie dan) maar voordat je die auto hebt zitten we denk ik in maart volgend jaar.
Mogelijk gaat de Scenic buiten mijn leasebudget vallen dus dan is het een vrij makkelijke keuze maar ik neig zelf, met het oog op de toekomst (toch 5 jaar lease) naar de Scenic, zodoende dat ik in dit topic ook nog steeds de ervaringen etc van iedereen lees
Heb t zelfde met de acc..👍MaSw85 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:23:
[...]
Had ik vorige week ook opeens. Je kan volgens mij ook tijdens het rijden de app geforceerd stoppen en starten (misschien wel iets minder veilig, of de bijrijder even vragen - maar het kan wel).
Bij opnieuw starten van Maps zijn dan inderdaad de twee widgets onderin weg, totdat ie weer een keer even een tijdje uit heeft gestaan en je dan weer start. Ik vond het irritanter toen de Maps op het scherm achter het stuur een keer niet werkte (1x gehad in 3 maanden/dik 3.000 km - sinds afgelopen week weer meer km's maken na een aantal weken geboorteverlof).
---
Over de ACC: Rijdt heerlijk! Was het al gewend van de 2020 Focus (die ik overigens alleen met ACC en niet gemakklijk in gewone CC kon zetten?) en de 2023 Leon. Het is vooral ook even wennen t.o.v. gewone CC en waar nodig inderdaad de afstand aanpassen of gas bij geven zodat je de ACC tijdelijk overruled. En verkeer achter je dat schrikt... Voldoende afstand houden is tegenwoordig erg moeilijk... Ik rijd op de 60-80-100 wegen standaard met 3 streepjes (= 2 seconden verschil) afstand. Dan is het remmen van de ACC ook wat minder abrupt als er voor je langzamer wordt gereden of wordt geremd.
En gefeliciteerd met de kleine 😉
Dank! De kleine vindt het ook fijn in de Scenic, die slaapt heerlijk in de Maxi-Cosi op een base. Daarbij nog ruimte voor een boodschappentas voor die base. Achterin heb ik die dubbele laadbodem, en daar bovenop passen nog het onderstel van de kinderwagen en de reiswieg (Joolz Geo 3). Dus erg blij met de ruimte in de kofferbak.scorpio schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:41:
[...]
Heb t zelfde met de acc..👍
En gefeliciteerd met de kleine 😉
Ook al paar keer meegemaakt dat een flesje geven ook helemaal prima lukt met die armsteun in het midden naar beneden, dat is letterlijk een goede steun
[ Voor 14% gewijzigd door MaSw85 op 26-08-2024 09:52 ]
Er staat overigens een Scenic Alpine bij mij in de buurt in Heerhugowaard, Bomenwijk. Van een van de reaguurders hier?
Het was als flauw grapje bedoeld, want uiteraard is de ideale stuurpositie voor iedereen anders 😉scorpio schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:57:
[...]
Wat moet ik doorsturen?
een foto van t stuur? Is voor iedereen weer anders en k betwijfel of je de instelling ervan af kunt leiden 🤷 en is voor iedereen met weer wat anders.
Misschien bedoel je wat anders.. Laat maar weten.
Hey Poesjuh. Ik woon in Heerhugowaard in de Draai en heb een zwarte Renault Scenic Esprit Alpine.Poesjuh schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:08:
Er staat overigens een Scenic Alpine bij mij in de buurt in Heerhugowaard, Bomenwijk. Van een van de reaguurders hier?
CC ga je denk ik bij nieuwe auto’s niet meer tegenkomen. EU regelgeving is op dat vlag behoorlijk bepalend geworden en dan komt een fabrikant met CC niet meer weg, en dus de ACC.addictive_rhymz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:19:
[...]
Ik was gewend om zelf te anticiperen op de voorligger en kon op de normale cc bijvoorbeeld nog wat dichter op de voorligger komen voordat ik ging inhalen. Dit deed ik bijvoorbeeld als ik traag wordt ingehaald door iemand anders wat vaak voorkomt. Met acc is je snelheid er dan uit en kun je minder soepel invoegen op de linkerbaan. Het komt erop neer dat ik liever zelf de situatie controleer terwijl de auto gewoon de snelheid vast houdt.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Wat zouden jullie doen:
Een Alpine uitvoering of een Techno long range met Panodak of Harmon Kardon (of beide) als optie, en waarom?
Ik weet dat het persoonlijk is maar ik ben toch benieuwd.
Een Alpine uitvoering of een Techno long range met Panodak of Harmon Kardon (of beide) als optie, en waarom?
Alpine nemen. Simpel weg omdat deze er wat strakker uit ziet en niet van die lelijke randen heeft.Chaoss schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:30:
Wat zouden jullie doen:
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Je doelt dan op een Alpine met standard range? Range is erg persoonlijk, dus vraag jezelf af of je de reguliere langste ritten in de winter heen en terug komt zonder bij te laden (of dat je dat niet erg vindt).Chaoss schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:30:
Wat zouden jullie doen:
Ik heb een Alpine met alle opties. Voor het eerst een pano dak. Leuke gimmick, maar had het denk ik niet gemist als het er niet op zat. Maar misschien weet ik dat pas weer als er ooit een andere auto zonder pano dak komt. Ik ben wel erg blij met de HK audio, heerlijk geluid. Meerdere reacties al gelezen hier op het forum dat diegene dat achteraf toch wel had willen aanvinken.
Persoonlijk had ik liever een kleur gekozen, maar bij gebrek daaraan is de satin gris schiste op de Alpine ook erg mooi. Vind zelf die zilveren sierlijsten op de Techno minder mooi dan de donkergrijze/antraciet lijsten op de Alpine. Die vallen, zeker met mijn gekozen kleur/lak, niet echt op. Dat is met de zilveren lijsten van de Techno wel vind ik, maar ook dat contrast zal per kleur verschillen. Als ik een Techno moest kiezen, had ik de blauwe genomen. Die is volgens mij ook het minst vaak besteld, voor zover ik de bestellijst in dit topic nog herinner (tijdje niet meer geopend).
Wat zijn voor jou de voor- en nadelen van je afweging?
@MaSw85 De Alpine is alleen als long range te krijgen, dus beide long range. Het zou enkel om de uitvoering gaan.
Voordeel van een Techno is dat ik dan een extra optie zou kunnen kiezen als HK audio en/of two tone lak. Pano dak twijfel ik ook over, is vooral leuk voor de mensen achterin, maar daar zit ik nooit
.
Een Techno zonder opties zou als voordeel minder bijtelling hebben.
En de 20" velgen zijn leuk, maar ik denk dat ik liever extra range heb.
Voordeel van een Techno is dat ik dan een extra optie zou kunnen kiezen als HK audio en/of two tone lak. Pano dak twijfel ik ook over, is vooral leuk voor de mensen achterin, maar daar zit ik nooit
Een Techno zonder opties zou als voordeel minder bijtelling hebben.
En de 20" velgen zijn leuk, maar ik denk dat ik liever extra range heb.
[ Voor 60% gewijzigd door Chaoss op 26-08-2024 21:08 ]
Veel strakker? Het enige verschil is toch die zilver/grijze strip boven de deuren? Qua kleur denk ik dat ik voor grijs ga dan valt die strip al minder op.HeroS schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:52:
[...]
Alpine nemen. Simpel weg omdat deze er wat strakker uit ziet en niet van die lelijke randen heeft.
Ja, natuurlijk. Had ik kunnen wetenChaoss schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:46:
@MaSw85 De Alpine is alleen als long range te krijgen, dus beide long range. Het zou enkel om de uitvoering gaan.
De Alpine heeft standaard stoel- en stuurverwarming. Dat heb ik afgelopen winter wel echt gemist in m'n voorloopauto. Daarnaast heeft de Alpine sportstoelen. Ik vind die erg fijn zitten. Heb/had je de mogelijkheid om in beide uitvoeringen een proefrit te maken?
Ligt bij jou de nadruk op looks of op specs?
Klinkt alsof de Techno de beste keuze voor jou is. Wellicht dat je nog het pack comfort premium wilt ipv two-tone kleurstelling (je kijkt ook niet zo vaak op het dak denk ikChaoss schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:46:
@MaSw85 Voordeel van een Techno is dat ik dan een extra optie zou kunnen kiezen als HK audio en/of two tone lak. Pano dak twijfel ik ook over, is vooral leuk voor de mensen achterin, maar daar zit ik nooit. Een Techno zonder opties zou als voordele minder bijtelling hebben.
De 20" velgen zijn leuk, maar ik denk dat ik liever extra range heb.
Heb in mijn huidige EV idd ook stoel en stuur verwarming. Gebruik het zelf niet veel maar het is idd een klein voordeel. Bij de Techno zijn de stoelen wel van stof, dat voelt wel minder koud.MaSw85 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:54:
[...]
De Alpine heeft standaard stoel- en stuurverwarming. Dat heb ik afgelopen winter wel echt gemist in m'n voorloopauto. Daarnaast heeft de Alpine sportstoelen. Ik vind die erg fijn zitten. Heb/had je de mogelijkheid om in beide uitvoeringen een proefrit te maken?
Ligt bij jou de nadruk op looks of op specs?
Heb alleen in de Alpine gereden, was de enige proef auto die de dealer had. Kan nog eens bellen of ze bij een ander filiaal wel een Techno hebben.
Vorige week ook de Renault Scenic besteld als leaseauto. Levering voor nu staat al op 1-11-2024.
Techno long range met de opties;
• Exterieurkleur: noir étoilé GNE
• pack advanced driving assist
• pack comfort premium
Zijn de standaard speakers een beetje ok? Twijfelde over deze optie..
Ben benieuwd hoe het verbruik is op de snelweg en hoe de stoelen zitten bij langere ritten. Rijd gemiddeld 1200 km per week
Techno long range met de opties;
• Exterieurkleur: noir étoilé GNE
• pack advanced driving assist
• pack comfort premium
Zijn de standaard speakers een beetje ok? Twijfelde over deze optie..
Ben benieuwd hoe het verbruik is op de snelweg en hoe de stoelen zitten bij langere ritten. Rijd gemiddeld 1200 km per week
Ik heb de Techno gekozen om deze redenen:Chaoss schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:30:
Wat zouden jullie doen:
- Geen electrisch verstelbare stoelen ( handig als je met 2 bestuurders zit )
- 19" is duidelijk comfortabeler dan de 20"
- Het blauwe tapijt vond ik persoonlijk maar niets...
:strip_exif()/f/image/6PoDVCMecIpKQJdowN2zOenv.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt, je kunt de stoelstand opslaan in een berijdersprofiel. Als je de auto start dan kun je het profiel selecteren en dan zet hij op basis van het opgeslagen profiel de bestuurderstoel op de juiste stand.Annan schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:56:
ik dacht dat je de elektrische stoelen kon opslaan?
Dit is dus alleen voor de bestuurdersstoel. De bijrijdersstoel heeft een handmatige verstelling.
Ik heb een Iconic en dus de elektrische bestuurderstoel er standaard in.
Blijft toch mooi om de rode Scenic te zien.TaxiGilbert schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:35:
[...]
Ik heb de Techno gekozen om deze redenen:
- Geen electrisch verstelbare stoelen ( handig als je met 2 bestuurders zit )
- 19" is duidelijk comfortabeler dan de 20"
- Het blauwe tapijt vond ik persoonlijk maar niets...
[Afbeelding]
Hier ook een rode scenic (techno), nu ruim 1000 km op zitten en heel tevreden mee. Weet iemand hier of er een knopje in de auto zit om de deurhendels naar buiten te laten komen? Als ik mijn vrouw oppik van haar werk doe ik nu elke keer even mijn deur open zodat zij ook de auto inkomt, maar dat moet toch makkelijker kunnen?
Even op het knopje voor de centrale deurvergrendeling drukken.Sv3n schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:20:
Hier ook een rode scenic (techno), nu ruim 1000 km op zitten en heel tevreden mee. Weet iemand hier of er een knopje in de auto zit om de deurhendels naar buiten te laten komen? Als ik mijn vrouw oppik van haar werk doe ik nu elke keer even mijn deur open zodat zij ook de auto inkomt, maar dat moet toch makkelijker kunnen?
Haha, dan is er een tweedeRuud23s schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:37:
[...]
Hey Poesjuh. Ik woon in Heerhugowaard in de Draai en heb een zwarte Renault Scenic Esprit Alpine.
Idd, maar soms moet ik 2 keer drukken, eerst alles sluiten en dan nog eens alles openen. Het lijkt er mee te maken te hebben of je staat te wachten met 'lopende motor' of met contact af...ebis schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:22:
[...]
Even op het knopje voor de centrale deurvergrendeling drukken.
Superhandig idd dat opslaan in je profielvanopzij schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:11:
[...]
Klopt, je kunt de stoelstand opslaan in een berijdersprofiel. Als je de auto start dan kun je het profiel selecteren en dan zet hij op basis van het opgeslagen profiel de bestuurderstoel op de juiste stand.
Dit is dus alleen voor de bestuurdersstoel. De bijrijdersstoel heeft een handmatige verstelling.
Ik heb een Iconic en dus de elektrische bestuurderstoel er standaard in.
K vindt hem ook nog steeds supermooivanopzij schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:12:
[...]
Blijft toch mooi om de rode Scenic te zien.
Maar ik ben bevooroordeeld
Ik zet 'em voor alle zekerheid altijd in de P(ark)-stand, maar weet niet of dat er mee te maken heeft.TaxiGilbert schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:06:
Idd, maar soms moet ik 2 keer drukken, eerst alles sluiten en dan nog eens alles openen. Het lijkt er mee te maken te hebben of je staat te wachten met 'lopende motor' of met contact af...
Op de Megane werkt het iig feilloos op deze manier als ik dan de deuren 'unlock'.
Twee keer drukken is inpricipe alleen als de deurvergrendeling er nog niet op zit. Dan moet je hem dus eerst vergrendelen en dan ontgrendelen. Als je gereden hebt en de deuren automatisch vergrendeld zijn (als dat ingesteld staat) dan hoef je maar 1x te drukken om te ontgrendelen. Vgm staat het ook in de handleiding omschreven als de juiste manier.TaxiGilbert schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:06:
[...]
Idd, maar soms moet ik 2 keer drukken, eerst alles sluiten en dan nog eens alles openen. Het lijkt er mee te maken te hebben of je staat te wachten met 'lopende motor' of met contact af...
Huh watte?vanopzij schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:11:
[...]
Klopt, je kunt de stoelstand opslaan in een berijdersprofiel. Als je de auto start dan kun je het profiel selecteren en dan zet hij op basis van het opgeslagen profiel de bestuurderstoel op de juiste stand.
Je kunt de opgeslagen stoelpositie pas kiezen als de auto gestart is? Dan valt de Scenic voor mij mss wel af als optie, want hoe moet ik me tussen stuur en stoel in wurmen en dan ook nog de auto starten (moet ik nog met mijn voet bij de rem kunnen) als mijn vrouw hiervóór in de auto gereden heeft?

Bij alle auto’s die ik tot nu toe gezien heb met stoelgeheugen zit het keuzeknopje gewoon op de deur. Dan kan ik bij het instappen eerst mijn positie kiezen en dan pas instappen, starten en wegrijden.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Er zit easy entry op. Ik heb m alleen nog niet consequent aan de praat, soms werkt dat en soms niet.Hippe Lip schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:14:
[...]
Huh watte?
Je kunt de opgeslagen stoelpositie pas kiezen als de auto gestart is? Dan valt de Scenic voor mij mss wel af als optie, want hoe moet ik me tussen stuur en stoel in wurmen en dan ook nog de auto starten (moet ik nog met mijn voet bij de rem kunnen) als mijn vrouw hiervóór in de auto gereden heeft?![]()
Bij alle auto’s die ik tot nu toe gezien heb met stoelgeheugen zit het keuzeknopje gewoon op de deur. Dan kan ik bij het instappen eerst mijn positie kiezen en dan pas instappen, starten en wegrijden.
En wat houdt dat in?Echnon schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:21:
[...]
Er zit easy entry op. Ik heb m alleen nog niet consequent aan de praat, soms werkt dat en soms niet.
- Op basis van welke sleutel de deur nadert?
- Specifiek voor de linker deur?
- En als mijn vrouw eerst de deur opent en ik ge uiteindelijk rijden?
<John O`Mill>
Dat de stoel helemaal naar achteren gaat bij uit en in stappen. "Seat easy access" heet het in de settings van de electrische stoel.Hippe Lip schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:50:
[...]
En wat houdt dat in?Om maar eens wat scenario’s voor te leggen…?
- Op basis van welke sleutel de deur nadert?
- Specifiek voor de linker deur?
- En als mijn vrouw eerst de deur opent en ik ge uiteindelijk rijden?
Ah datte. Maar dat wil ik helemaal niet! Dat kan mijn huidige e-Niro ook. In het begin heb ik dat eventjes aan gezet, maar had al snel door dat dit rampzalig kan zijn. Zet bijvoorbeeld je tas met boodschappen achter je voorstoel en stap dan voor in. Het gevolg is dat je pakken melk in die tas openspringen omdat ze platgeduwd worden.Echnon schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:18:
[...]
Dat de stoel helemaal naar achteren gaat bij uit en in stappen. "Seat easy access" heet het in de settings van de electrische stoel.

Of –wij vervoeren nog wel eens kunst– je zet twee ingelijste dingen achter de stoelen. Doe de deur open en de glassplinters springen je om de oren.

Ik hoorde al van iemand die een nieuwe TV kocht en die achter de stoelen zette om ermee naar huis te rijgen…

Kortom: als die opgeslagen stoelinstellingen alleen bereikbaar zijn na het starten van de auto lijkt me dat een hoogst onhandige keuze van meneer Renault…
[ Voor 8% gewijzigd door Hippe Lip op 27-08-2024 22:28 ]
<John O`Mill>
Nou 2 dingenHippe Lip schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:26:
[...]
Ah datte. Maar dat wil ik helemaal niet! Dat kan mijn huidige e-Niro ook. In het begin heb ik dat eventjes aan gezet, maar had al snel door dat dit rampzalig kan zijn. Zet bijvoorbeeld je tas met boodschappen achter je voorstoel en stap dan voor in. Het gevolg is dat je pakken melk in die tas openspringen omdat ze platgeduwd worden.![]()
Of –wij vervoeren nog wel eens kunst– je zet twee ingelijste dingen achter de stoelen. Doe de deur open en de glassplinters springen je om de oren.![]()
Ik hoorde al van iemand die een nieuwe TV kocht en die achter de stoelen zette om ermee naar huis te rijgen…
Kortom: als die opgeslagen stoelinstellingen alleen bereikbaar zijn na het starten van de auto lijkt me dat een hoogst onhandige keuze van meneer Renault…
De passagiersstoel heeft dat dus per defnitie niet.
Als de stoel helemaal naar achteren staat is er nog steeds 30 cm ruimte tussen de voorstoel en het begin van de achterbank.
Er is echt heel veel ruimte achterin, naar mijn smaak zelfs teveel omdat het ten koste van de kofferbak is gegaan.
Easy Access activeren in het profiel van uw vrouw, werkt perfect hier...Hippe Lip schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:14:
[...]
Huh watte?
Je kunt de opgeslagen stoelpositie pas kiezen als de auto gestart is? Dan valt de Scenic voor mij mss wel af als optie, want hoe moet ik me tussen stuur en stoel in wurmen en dan ook nog de auto starten (moet ik nog met mijn voet bij de rem kunnen) als mijn vrouw hiervóór in de auto gereden heeft?![]()
Tesla doet het toch niet beter met de stoel verstelling?
Pas als je rem intrapt, en dus wil gaan rijden, gaat de stoel naar ingestelde positie
Of achter de stoel est staat of iemand klem komt te zitten wordt geen rekening gehouden.
Als toevallige verkeerde rijders profiel is geselecteerd kan je zelf ook tegen stuur en dak klem komen te zitten
Pas als je rem intrapt, en dus wil gaan rijden, gaat de stoel naar ingestelde positie
Of achter de stoel est staat of iemand klem komt te zitten wordt geen rekening gehouden.
Als toevallige verkeerde rijders profiel is geselecteerd kan je zelf ook tegen stuur en dak klem komen te zitten
En hoe moet je die rem intrappen als je niet tussen leuning en stoel kan komen omdat die te ver naar voren staat?drvt175 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:36:
Tesla doet het toch niet beter met de stoel verstelling?
<John O`Mill>
Niet uit dit topic, dat is een Megane dit is het Scenic topic
Ah, zie het nu ook..Chaoss schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:44:
Conclusie, de Scenic is niet voor jou, en door.Hippe Lip schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:37:
En hoe moet ik die rem intrappen als ik niet tussen leuning en stoel kan komen omdat die te ver naar voren staat?
maho99 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:42:
Dat is balen, iemand van dit Forum?
Deze met dit kenteken komt mij niet bekend voor in het Megane topic op Tweakers, maar hij is iig wel lid van de Nederlandse facebook Megane + Scenic groep. Nu lees ik tig fora (internationaal) en wat facebook-groepen aangaande de Megane maar dit 'mankement' ben ik nog niet eerder tegengekomen.Chaoss schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:44:
Net even de livestream van Bjorn Nyland 1000 km challenge doorgeklikt. 10 uur en 10 minuten. Best ok. Wat me wel zorgen baarde was dat hij zijn laatste laad sessie niet kon doen ivm handshake problemen.
Er zal toch geen aantal laad limieten zijn in 24 uur ofzo?
Kan natuurlijk ook 10Kv storing in de buurt zijn geweest.
We wachten de conclusie af.
hierbij de link mocht je zelf even terug willen kijken YouTube: Renault Scenic E-Tech 1000 km challenge part 2
Er zal toch geen aantal laad limieten zijn in 24 uur ofzo?
Kan natuurlijk ook 10Kv storing in de buurt zijn geweest.
We wachten de conclusie af.
hierbij de link mocht je zelf even terug willen kijken YouTube: Renault Scenic E-Tech 1000 km challenge part 2
@remco1b Jammer genoeg is dat een bekende storing bij de elektrische Renaults. Speelt al langere tijd bij de Megane icm bepaalde laders volgens mij.
Ik bedoelde de vraag breder, algemener en paste m’n tekst daar dan ook aan:Zjanzjak schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:10:
[...]
Conclusie, de Scenic is niet voor jou, en
En hoe moet je die rem intrappen als je niet tussen leuning en stoel kan komen omdat die te ver naar voren staat?
<John O`Mill>
Hippe Lip schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:13:
[...]
Ik bedoelde de vraag breder, algemener en paste m’n tekst daar dan ook aan:
En hoe moet je die rem intrappen als je niet tussen leuning en stoel kan komen omdat die te ver naar voren staat?
verder on topic..TaxiGilbert schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:57:
[...]
Easy Access activeren in het profiel van uw vrouw, werkt perfect hier...
Nu de Scenic in bestelling staat zat ik mij af te vragen.
Zijn er mensen die niet voor de optie dubbele laadbodem hebben gekozen. en wat is de ervaring met de "tildrempel"?
[ Voor 16% gewijzigd door bleufred1 op 29-08-2024 07:54 ]
Wij hebben hem niet en geen problemen mee. Zie het als een extra fitness momentjebleufred1 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:51:
[...]
[...]
verder on topic..
Zijn er mensen die niet voor de optie dubbele laadbodem hebben gekozen. en wat is de ervaring met de "tildrempel"?
Heb hem ook niet en denk er niet eens over na, het is zoals het is. Heb er echt geen problemen mee.
Dito.. Geen problemen mee.. Geeft zelfs gevoel van veel ruimte
Ik vind de dubbele laadbodem erg fijn - nu weekje weg en even er uit gehaald voor de extra ruimte qua koffers.
Gisteren deze Scenic Alpine gezien in Eindhoven !
Meteen een foto gemaakt met mijn huidige Volvo en DE Renault die ik op 23 dec geleverd krijg. Kan niet wachten
Meteen een foto gemaakt met mijn huidige Volvo en DE Renault die ik op 23 dec geleverd krijg. Kan niet wachten
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eRsmXaD8I47TpSLTY9CSA29L.jpg?f=user_large)
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Linksom of rechtsom, je blijft het een heikel punt vinden.Hippe Lip schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:13:
Ik bedoelde de vraag breder, algemener en paste m’n tekst daar dan ook aan:
Bijna elke keer als iemand met een 'voor'-argument komt, kom jij met een 'tegen'-argument.
Trek je conclusie, hak een knoop door. Het begint een beetje op de neverending-story te lijken.
Ik heb m wel maar ik gebruik heel vaak het diepe compartiment wat dan aan de voorkant ontstaat om hele tassen in te zetten. Daarvan is het tillen niet echt problematisch. Denk er aan dat dat ook niet gaat zonder dubbele laadvloer. Imho creert de dubbele laadvloer juist meer ruimte ipv weg te nemen, voor specifieke doeleinden zoals de wekelijkse boodschappen.bleufred1 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:51:
Ehhh..k zie (8:19 ) hem naar de auto lopen en alleen op de "flipknop"naast de deurgreep klikken en de deurgreep komt naar buiten ??!!!!Safaci schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:26:
De 1000km challenge van Bjørn is online.
https://youtu.be/VJOG3CI9YB8?si=DvlKmxyueF4wwy8b
Ik dacht dat je die alleen kon flippen om de greep te pakken ??
Probleem opgelost @Sv3n
vwb je vraag ? Ze kan t zelf als de deur öpen "is maar de greep is alweer naar binnen , anders zul je inderdaad ff op t slotje moeten drukken.
Sv3n schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:20:
Doet de Scenic toch wel goed mee met de belangrijkste concurrenten vind ik. Niet de allerbeste qua range en laden maar ook niet slecht. En hij maakt het m.i. goed met zijn prijs / ruimte / comfort verhouding.Safaci schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:26:
De 1000km challenge van Bjørn is online.
https://youtu.be/VJOG3CI9YB8?si=DvlKmxyueF4wwy8b
Vergeet uiterlijk niet. Je hoort en leest bijzonder weinig dat mensen de auto niet mooi vinden.addictive_rhymz schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:29:
[...]
Doet de Scenic toch wel goed mee met de belangrijkste concurrenten vind ik. Niet de allerbeste qua range en laden maar ook niet slecht. En hij maakt het m.i. goed met zijn prijs / ruimte / comfort verhouding.
Niet goed gekeken nog, maar heeft ie niet gewoon de sleutel in zn zak?scorpio schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:57:
[...]
Ehhh..k zie (8:19 ) hem naar de auto lopen en alleen op de "flipknop"naast de deurgreep klikken en de deurgreep komt naar buiten ??!!!!
[...]