Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 23 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
marty210578 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:36:
Hallo

Sinds afgelopen maandag in het bezit ( lease). van mijn Scenic Alpine.

Mijn ervaring tot op heden is zeer positief paar punten na:
- adaptive cruisecontrol is niet wat ik gewend bent van mijn corolla. hij houd hem niet netjes tussen de lijnen is mijn gevoel.

- mijn iphone word bloedheet als ik hem in de tray leg
vraag : hebben meer mensen hier last van?

- carplay van iphone (ios17 en 18) werkt niet erg fijn. soms totaal geen verbinding met carplay en dan weer wel. Alle bluetooth verbinden gereset en verwijderd maar nog immer niet erg stabiel.
vraag : zijn er meer mensen welke dit ervaren?
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

- Je bedoelt denk ik de lane centering ipv ACC? Daar heb ik doorgaans geen issues mee, alleen op iets hogere snelheid (50-60) de bochtjes bij vluchtheuvels goed meesturen vindt de Scenic lastig heb ik gemerkt. Maar dan doe ik dat even handmatig door even kort zelf minimaal het stroompedaal in te trappen om het te overrulen. Ook merk ik dat ie het moeilijk vindt als je dan op een 60-weg komt met brede stroken 'voor de veiligheid' (voorbeeld) dat ie dan even trilt en tegensputtert maar het ook vrij snel maar opgeeft.

- Ja, de iPhone wordt erg heet. Zeker als je ook nog standaard automatisch de persoonlijke hotspot erbij aan hebt via een Opdracht zodat de auto daar gebruik van kan maken. Overweeg zelfs al om een kabeltje te gebruiken en de telefoon rechtop in dat vakje te zetten (daar zijn die twee opstaande dingen voor in dat vakje) zodat ik bijv. Flitsmeister standaard kan tonen. Er is ook niet echt een andere logische plek om een houder voor je telefoon te plaatsen, die mis ik wel een beetje.

- CarPlay werkt bij mij vaak wel, soms niet. Dat heeft soms een logische reden (alvast wat spullen en kind in de auto zetten en dan nog weer teruglopen voor meer waardoor de verbinding even weg is en hij daarna niet altijd goed terug de verbinding oppakt). Dat is in sommige gevallen op te lossen door de Bluetooth verbinding opnieuw op te zetten via de instellingen op de iPhone, maar dat werkt niet altijd. Maar soms inderdaad ook dat je enkel instapt en er dan ook geen verbinding is met zowel CarPlay als de persoonlijke hotspot. Uit- en aan zetten van de auto werkt dan ook niet. Frusterend? Enigszins, maar dan zet ik gewoon de radio aan en gebruik ik de ingebouwde Google Maps wel (wat gewoon erg fijn werkt).

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:45

Japie.G

Colour Classic

MaSw85 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:42:
[...]

- Je bedoelt denk ik de lane centering ipv ACC? Daar heb ik doorgaans geen issues mee, alleen op iets hogere snelheid (50-60) de bochtjes bij vluchtheuvels goed meesturen vindt de Scenic lastig heb ik gemerkt. Maar dan doe ik dat even handmatig door even kort zelf minimaal het stroompedaal in te trappen om het te overrulen. Ook merk ik dat ie het moeilijk vindt als je dan op een 60-weg komt met brede stroken 'voor de veiligheid' (voorbeeld) dat ie dan even trilt en tegensputtert maar het ook vrij snel maar opgeeft.

- Ja, de iPhone wordt erg heet. Zeker als je ook nog standaard automatisch de persoonlijke hotspot erbij aan hebt via een Opdracht zodat de auto daar gebruik van kan maken. Overweeg zelfs al om een kabeltje te gebruiken en de telefoon rechtop in dat vakje te zetten (daar zijn die twee opstaande dingen voor in dat vakje) zodat ik bijv. Flitsmeister standaard kan tonen. Er is ook niet echt een andere logische plek om een houder voor je telefoon te plaatsen, die mis ik wel een beetje.

- CarPlay werkt bij mij vaak wel, soms niet. Dat heeft soms een logische reden (alvast wat spullen en kind in de auto zetten en dan nog weer teruglopen voor meer waardoor de verbinding even weg is en hij daarna niet altijd goed terug de verbinding oppakt). Dat is in sommige gevallen op te lossen door de Bluetooth verbinding opnieuw op te zetten via de instellingen op de iPhone, maar dat werkt niet altijd. Maar soms inderdaad ook dat je enkel instapt en er dan ook geen verbinding is met zowel CarPlay als de persoonlijke hotspot. Uit- en aan zetten van de auto werkt dan ook niet. Frusterend? Enigszins, maar dan zet ik gewoon de radio aan en gebruik ik de ingebouwde Google Maps wel (wat gewoon erg fijn werkt).
Als om deze reden CarPlay uitschakelt kun je even het apparaatbeheer appje openen en op het CarPlay icoon naast je telefoonnaam klikken. Dan schakelt ie na een paar seconden weer in :-)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• MaSw85
Japie.G schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:50:
[...]

Als om deze reden CarPlay uitschakelt kun je even het apparaatbeheer appje openen en op het CarPlay icoon naast je telefoonnaam klikken. Dan schakelt ie na een paar seconden weer in :-)
Thanks, maar even proberen. Werkt mogelijk (nog) niet omdat ik niet dedicated BT geconnect heb (los van CarPlay wat automatisch herkend wordt) denk ik.

Update 2/3 overigens na de autorit van vanochtend (20 minuten) nog steeds op 0%. Hoe lang is 'het duurt lang' in die stap? :+

Komoot

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10:51
Japie.G schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:50:
[...]

Dat heb ik ook al geprobeerd en helaas werkt het dan niet.

Overweeg om dan maar spotify via de open rlink te gebruiken aangezien mijn iphone automatisch(opdrachten ) de hotspot aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
MaSw85 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:42:
[...]

dank : )

ik heb inderdaad een "opdracht" gemaakt welke bij verbinding van bluetooth de hotspot deelt.
Werkt erg goed :)

Inderdaad de kabel rechtstreeks gebruiken werkt perfect echter had ik juist met deze nieuwe voiture gehoopt dat eindelijk de draadloze carplay zou gaan werken. helaas...

of.. omdat de wifi/hotspot toch werkt : spotify via de google car laten afspelen :-)

dnak voor de reactie

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

MaSw85 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:28:
[...]

Update 2/3 overigens na de autorit van vanochtend (20 minuten) nog steeds op 0%. Hoe lang is 'het duurt lang' in die stap? :+
Ohjee, nog iemand voor de failed update club? 8)7 Ik duim voor je dat ie alsnog goed gaat. Je mag pas bij de club als hij Update 0/0 stap 0 en 0% zegt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnarfRedav
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-05 15:31
Japie.G schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:53:
[...]

Ohjee, nog iemand voor de failed update club? 8)7 Ik duim voor je dat ie alsnog goed gaat. Je mag pas bij de club als hij Update 0/0 stap 0 en 0% zegt :X
Yup , hier ook.. al 48 uur.. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik kan de leden van ons clubje niet meer bijhouden, maar toch enigszins blij dat ik niet de enige ben haha. De mijne gaat dus 2okt naar de dealer. Als iemand eerder een oplossing heeft waarbij de dealer niet nodig is hoor rik het graag...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28
Vandaag is ook mij Scenic geleverd. Al een paar ritjes gemaakt, en erg tevreden. Ik moet nog de accounts goed zetten, maar dat is iets voor vanavond :-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8_S6tIm0zbpgkO3QCF-28Y19e8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ovrpro9ogA1UMEE1YyHtfA1s.jpg?f=fotoalbum_large

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-05 14:03
[...]

Ja heb ik ook. :X

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:15
(jarig!)
Japie.G schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:33:
Nieuwe auto toevoegen aan app, 'oude' auto verwijderen met als reden: verkocht. In de 'oude' auto zelf heb ik de volle bak fabrieksreseet gedaan. (+ en - knopje op volumestalk ingedrukt houden, dan aan/uit knop op display ook ingedrukt houden, vanuit android root menu fatory reset uitgevoerd). Toen auto ingeleverd. Klaar was Japie.G
Dank voor de terugkoppeling.

Factory reset voor de deur van de dealer toen je je nieuwe wagen ging ophalen? Of al eerder?

En toen in nieuwe wagen inloggen weer hetzelfde als met de Megane neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:02:
[...]

Dank voor de terugkoppeling.

Factory reset voor de deur van de dealer toen je je nieuwe wagen ging ophalen? Of al eerder?

En toen in nieuwe wagen inloggen weer hetzelfde als met de Megane neem ik aan.
Exact :-)

• remco1b
Japie.G schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:33:
[...]

Nieuwe auto toevoegen aan app, 'oude' auto verwijderen met als reden: verkocht. In de 'oude' auto zelf heb ik de volle bak fabrieksreseet gedaan. (+ en - knopje op volumestalk ingedrukt houden, dan aan/uit knop op display ook ingedrukt houden, vanuit android root menu fatory reset uitgevoerd). Toen auto ingeleverd. Klaar was Japie.G
Dit toevallig ook getest om de update te onderbreken?

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

remco1b schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:33:
[...]

Dit toevallig ook getest om de update te onderbreken?
Factory reset gedaan ja om de hangende update weg te krijgen. Maar dat maakt niet dat de update dan wel goed geïnstalleerd wordt helaas. Het in en uit de app gooien van de auto, of het uit en weer inloggen van my renault in de auto heb ik nog niet geprobeerd icm hangende update.

• remco1b
Japie.G schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:55:
[...]

Factory reset gedaan ja om de hangende update weg te krijgen. Maar dat maakt niet dat de update dan wel goed geïnstalleerd wordt helaas. Het in en uit de app gooien van de auto, of het uit en weer inloggen van my renault in de auto heb ik nog niet geprobeerd icm hangende update.
Bedankt voor de info:
Update wordt dus afgebroken?
Nogmaals updaten geeft dus hetzelfde effect?
Direct na reset proberen kan misschien helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:43
Dan toch wel weer een voordeel dat ik de mijne pas 11 oktober krijg, hopelijk met de laatste softwareupdate. Maar ik zal vast in de komende 5 jaar ook wel een keer aan de beurt zijn 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:03
Is er eigenlijk iets van een versienummer van deze update? Voor mensen zoals ik die de auto later krijgen dan kunnen we controleren of de update er al in staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b

• MaSw85
[...]

Ik heb nog wel wat hoop. Ritjes van 20 minuten helpen wellicht niet omdat ie misschien die 2e stap altijd vanaf 0% start en de voortgang niet vasthoudt zoals bij stap 1. Volgende week moet ik naar Utrecht, dus dan wat meer tijd dat ie achter elkaar aan staat. Ook m'n eerste echt lange ritten met de Scenic. Ga er wel vanuit dat ik met 100% batterij vertrek, ik makkelijk heen en weer kan zonder laden.

Verbruik gaat ook rap omhoog trouwens nu ik weer meer 100- en snelwegen pak en daar eigenlijk altijd 10-20 km/u harder rijd (overdag) en de avond snelweg ritjes op 130 doe. 16,6 kW is nu het verbruik gemiddeld na ruim 4500 km.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
MaSw85 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:06:
Verbruik gaat ook rap omhoog trouwens nu ik weer meer 100- en snelwegen pak en daar eigenlijk altijd 10-20 km/u harder rijd (overdag) en de avond snelweg ritjes op 130 doe. 16,6 kW is nu het verbruik gemiddeld na ruim 4500 km.
In de avond wordt het deze dagen ook rap frisser, heeft ook invloed naast snelheid.
Zelf merk ik trouwens echt significant verschil tussen 120 en 100 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnarfRedav
MaSw85 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:06:
[...]

Ik heb nog wel wat hoop. Ritjes van 20 minuten helpen wellicht niet omdat ie misschien die 2e stap altijd vanaf 0% start en de voortgang niet vasthoudt zoals bij stap 1. Volgende week moet ik naar Utrecht, dus dan wat meer tijd dat ie achter elkaar aan staat. Ook m'n eerste echt lange ritten met de Scenic. Ga er wel vanuit dat ik met 100% batterij vertrek, ik makkelijk heen en weer kan zonder laden.

de mijne staat al 3 dagen op "00000" en ik rijd elke dag 50min heen en 50 min terug.. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
maho99 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:34:
Dan toch wel weer een voordeel dat ik de mijne pas 11 oktober krijg, hopelijk met de laatste softwareupdate. Maar ik zal vast in de komende 5 jaar ook wel een keer aan de beurt zijn 😉
Ik heb hem sinds maandag 16 sept. en al paar keer gecontroleerd : geen update dus kennelijk heb ik de meest recente versie :) :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• borkhuis
Zo zie je ze nooit, dan zie je er plotseling 2 in een keer (in Haarlem):Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Uk1jgnsu04Q6d8zadJM8MbIQAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzLMPGivFiV9sommWuvRGCVX.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren heb ik mijn Scenic ontvangen en ik wilde vandaag het laden eens proberen. Gelukkig hebben we in de straat een laadpaal, en wat schetst mijn verbazing: daar stond al een andere Scenic (Z-xxx-XX, dus een van de eerste exemplaren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
Deze foto’s komen uit een Scenic e-tech groep op Facebook. Erg fraai ook de Esprit uitvoering in het zwart. Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot ik de mijne in oktober krijg 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySKcGmLKhzx564rtbJegaQCzl-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzbbmgQ8pYUxDsNlMtYlUUB9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0ybytKrm3RwE2wCn1H_rQBYLE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yb6WBpj68CXPvWaxQBayGRkh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Yes, erg blij met mijn zwarte Alpine.

Zal binnenkort eens naar de dealer met betrekking tot mijn stuur. Rechtboven aan de achterkant van het stuur heb ik een aantal 'bultjes' zitten.

Erg vreemd. Aan de ene kant niet heel erg, maar irriteert wel wanneer je net je vingers daar hebt en die bultjes voelt. Kijken of ze daar iets aan kunnen/willen doen of nieuw stuur ofzo.

Toch vreemd die oneffenheden op het stuur :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kees_frl op 20-09-2024 17:38 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-05 19:34
Vorige zaterdag op de opendeurdag bij Renault, hier in Belgie, de megane e-tech ingeruild voor de scenic e-tech. Ik had eind januari al eens prijs laten maken maar toen kwamen we er totaal niet uit, de overname prijs van de megane was zeer matig en geen enkele korting op de nieuwe scenic. Nu bijna 9 maanden later lukte het wel. Betere overname voor de megane en mooie korting op de scenic. We hebben gekozen voor de esprit alpine versie in het schiste grijs met sterzwart dak long range. De wagen die we configureerden stond in stock en zou half oktober al geleverd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

maho99 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:07:
Deze foto’s komen uit een Scenic e-tech groep op Facebook. Erg fraai ook de Esprit uitvoering in het zwart. Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot ik de mijne in oktober krijg 😀

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind de grijze toch een stuk mooier :) maarja niets zo persoonlijk als een kleur.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• AGel64
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-02 08:06
Ik heb inmiddels mijn Alpine long range iets meer als een maand. Staat nu ruim. 10.000 km op de teller. Fijne auto om mee te rijden maar wel wat bijzondere dingetjes. Tijdens rijden met ACC grijpt auto regelmatig in zonder goede reden. Korte rode melding en remmen om daarna weer gewoon verder te gaan. Hij geeft aan dat hij update in uitvoering is maar zie dat op scherm waar je check op update kan doen. Verder geen gegevens zichtbaar en als ik check op update doe zegt hij niks beschikbaar. Komt dit jullie bekend voor?

• MaSw85
AGel64 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:02:
Ik heb inmiddels mijn Alpine long range iets meer als een maand. Staat nu ruim. 10.000 km op de teller. Fijne auto om mee te rijden maar wel wat bijzondere dingetjes. Tijdens rijden met ACC grijpt auto regelmatig in zonder goede reden. Korte rode melding en remmen om daarna weer gewoon verder te gaan. Hij geeft aan dat hij update in uitvoering is maar zie dat op scherm waar je check op update kan doen. Verder geen gegevens zichtbaar en als ik check op update doe zegt hij niks beschikbaar. Komt dit jullie bekend voor?
Dat van de ACC herken ik wel ja, heel vervelend. Merk ook dat ie soms (door slechte GPS?) automatisch wil afremmen voor de rotonde na de afslag op een 100-weg terwijl ik zelf gewoon rechtdoor rijd over de weg. Zal wel door de bomen daar komen...

Updates komen beschikbaar voor alleen de eerste productie batch(es). En komen at random beschikbaar in de auto's. Later dus even weer proberen.

Komoot

• Zjanzjak
(jarig!)
Tijdens rijden met ACC grijpt auto regelmatig in zonder goede reden. Korte rode melding en remmen om daarna weer gewoon verder te gaan.
Herkenbaar, gebeurt bij de Megane ook wel eens maar van regelmaat is geen sprake.
Als het gebeurt dan is het in veel gevallen wel als de snelweg voor mij iets naar boven gaat en ik de zon ergens voor mij heb. Maar laatst lag er een object aan de linkerkant (ik reed op de linkerbaan) op best flinke afstand aan de zijkant maar klaarblijkelijk dacht de wagen dat het ineens vlak voor onze neus lag.
Rode melding, rem, duurde een milliseconde ofzo en toen weer door.

• KnarfRedav
Hoi, ja. Heb ik ook al een paar keer ondervonden. “Spook” ingreep.. niks aan de hand op de weg. Laatste paar dagen ook dat alle rijhulp systemen ineens stoppen. Met de regeneratie op de hoogste stand gaat ie behoorlijk in de ankers. 🤔

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:39
Ik heb een Tesla model y gereden, nu tijdelijk en Megane e-tech, moet zeggen dat de ACC van de Megane aanzienlijk beter werkt dan van de Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-05 21:09
maho99 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die grijze metallic is echt wat voor mij. Vorige week eentje in het echt gezien, en de velgen van het zwarte model zijn in werkelijkheid nog mooier dan op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-05 21:09
10K in een maand? Dat is wel heel veel. Daar doe ik 4 maanden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
dat deed ik vroeger ook, iedere anderhalf jaar een nieuwe auto of niet :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Zoals (bijna) iedereen heb ik ook problemen met de synchronisatie met de Mijn Renault app.Ik heb sinds eind vorige week mijn Scenic, maar de app blijft zeggen dat er een fout is opgetreden.
Bij de Privacy instellingen heb ik alles geaccepteerd, bij Accounts staat "Gegevens automatisch synchroniseren" aan, maar bij "My Renault" staat bij Accountsynchronisatie dat synchronisatie uit staat voor alle items. Heb ik ergens een stap gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
tweetyvogel in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"
[...]
per 30/6/24 416 Scenic modellen geregistreerd
per 02/7/24 421 Scenic modellen geregistreerd
per 07/7/24 460 Scenic modellen geregistreerd
per 21/7/24 539 Scenic modellen geregistreerd
per 29-7-24 602 Scenic modellen geregistreerd en 536 reeds op naam gezet
per 04-8-24 653 Scenic modellen geregistreerd en 587 reeds op naam gezet
per 01-9-24 945 Scenic modellen geregistreerd en 890 reeds op naam gezet
per 23-9-24 1107 Scenic modellen geregistreerd en 1006 reeds op naam gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

borkhuis schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:44:
Zoals (bijna) iedereen heb ik ook problemen met de synchronisatie met de Mijn Renault app.Ik heb sinds eind vorige week mijn Scenic, maar de app blijft zeggen dat er een fout is opgetreden.
Bij de Privacy instellingen heb ik alles geaccepteerd, bij Accounts staat "Gegevens automatisch synchroniseren" aan, maar bij "My Renault" staat bij Accountsynchronisatie dat synchronisatie uit staat voor alle items. Heb ik ergens een stap gemist?
Heb je in de app zelf al eens geprobeerd om uit te loggen en weer in te loggen? Heb al 2x (1x megane, en nu 1x scenic na factory reset) gehad dat dat een rare rode melding over technische problemen oploste wanneer in de auto alles goed staat. Synchronisatie voor alle items staat gek genoeg bij mij ook uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 23-09-2024 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borkhuis
Japie.G schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:54:
[...]

Heb je in de app zelf al eens geprobeerd om uit te loggen en weer in te loggen? Heb al 2x (1x megane, en nu 1x scenic na factory reset) gehad dat dat een rare rode melding over technische problemen oploste wanneer in de auto alles goed staat. Synchronisatie voor alle items staat gek genoeg bij mij ook uit.
Oh wow, dat werkte in een keer, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
tweetyvogel schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:39:
tweetyvogel in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"
[...]
per 30/6/24 416 Scenic modellen geregistreerd
per 02/7/24 421 Scenic modellen geregistreerd
per 07/7/24 460 Scenic modellen geregistreerd
per 21/7/24 539 Scenic modellen geregistreerd
per 29-7-24 602 Scenic modellen geregistreerd en 536 reeds op naam gezet
per 04-8-24 653 Scenic modellen geregistreerd en 587 reeds op naam gezet
per 01-9-24 945 Scenic modellen geregistreerd en 890 reeds op naam gezet
per 23-9-24 1107 Scenic modellen geregistreerd en 1006 reeds op naam gezet
Zowaar zaterdag een tweede Scenic in het wild gespot! Een blauwe of zwarte Techno, in de buurt van Zuidlaren (Drenthe).

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-05 16:07
MaSw85 schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:42:
[...]

Zowaar zaterdag een tweede Scenic in het wild gespot! Een blauwe of zwarte Techno, in de buurt van Zuidlaren (Drenthe).
Ik heb er inmiddels 2 gespot.
Een blauwe tussen Groningen (A28) en rotonde Gieten (N34) en een grijze in Groningen stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
ArievdVoort schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:40:
[...]

Ik heb er inmiddels 2 gespot.
Een blauwe tussen Groningen (A28) en rotonde Gieten (N34) en een grijze in Groningen stad.
Ik rijd meerdere keren per week N34-A28 richting Groningen stad, satijn/matgrijze Alpine. En ben ook regelmatig in de stad.

[ Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 24-09-2024 10:46 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
MaSw85 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:46:
[...]

Ik rijd meerdere keren per week N34-A28 richting Groningen stad, satijn/matgrijze Alpine. En ben ook regelmatig in de stad.
Dan is de kans vrij groot dat je een aantal auto's achter mij stond bij de stoplichten op de Brailleweg toen deze nog open was.

Mijn route is Klazienaveen - Groningen, dus A37 - N34 - A28 en ring zuid.
En dat in principe iedere maandag, dinsdag en donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
ArievdVoort schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:54:
[...]

Dan is de kans vrij groot dat je een aantal auto's achter mij stond bij de stoplichten op de Brailleweg toen deze nog open was.

Mijn route is Klazienaveen - Groningen, dus A37 - N34 - A28 en ring zuid.
En dat in principe iedere maandag, dinsdag en donderdag.
Dat zou dan heel goed kunnen (op de vrijdagochtend gok ik dan), een Scenic voor me is mij toen niet opgevallen. Heb sowieso nog geen rode in het echt gezien. Hier Annen - N34 - A28 - N7/A7 en dan afslag Corpus. De kantoordagen wisselen per week, soms ook klanten (zoals nu in Leeuwarden) verspreid over het noorden.

Morgen voor de verandering wat verder weg met Utrecht. Als ik thuis kom voor het eerst de Scenic naar 100% laden, just in case en om wat meer door te kunnen rijden morgen. De update stond vanochtend na een uurtje rijden nog steeds op stap 2 van 3 en 0%... Ik vrees dat ik bij de club hoor, maar wil morgen nog even afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 24-09-2024 11:10 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
MaSw85 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:08:
[...]

Dat zou dan heel goed kunnen (op de vrijdagochtend gok ik dan), een Scenic voor me is mij toen niet opgevallen. Heb sowieso nog geen rode in het echt gezien. Hier Annen - N34 - A28 - N7/A7 en dan afslag Corpus. De kantoordagen wisselen per week, soms ook klanten (zoals nu in Leeuwarden) verspreid over het noorden.

Morgen voor de verandering wat verder weg met Utrecht. Als ik thuis kom voor het eerst de Scenic naar 100% laden, just in case en om wat meer door te kunnen rijden morgen. De update stond vanochtend na een uurtje rijden nog steeds op stap 2 van 3 en 0%... Ik vrees dat ik bij de club hoor, maar wil morgen nog even afwachten.
De mijne is zwart. Zo af en toe mag ik ook nog naar Leeuwarden en Zwollen, maar dat is vrij minimaal.

Ik heb nog niet gekeken naar de update, maar als ik de verhalen hier zo lees dan weet ik wat ik kan verwachten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
aantal goed qua update en aantal niet goed, dat kun je verwachten :)

Ik heb gelezen, zowel in dit topic als op de site bij Renault, dat er twee updates zouden komen. Eentje nu binnen en succesvol geïnstalleerd. Iemand idee wanneer de tweede update wordt gereleaset?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Nu online
Zo technical platform 1.1.0 is hier gelukt, pfffff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Bij mij zijn de widgets op hoofdscherm verdwenen... Wanneer ik via instellingen widgets bewerken kies krijg ik weer hoofdscherm volledig zonder widgets.

Meer mensen dit en nog beter de magische tip?

Edit, ergens in de instellingen kun je ook dashboard gedwongen laten stoppen, dat heeft gewerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Kees_frl op 24-09-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
tweetyvogel schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:43:
Hier ook, maar ik vraag me af wat dan de wijzigingen zijn. Als ik op de I klik krijg ik alleen te zien hoeveel MB de update was. :-s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
ArievdVoort schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:16:
[...]

Hier ook, maar ik vraag me af wat dan de wijzigingen zijn. Als ik op de I klik krijg ik alleen te zien hoeveel MB de update was. :-s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ir6MA6YtsuSDm8nlFtqtefYE7Vc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lf5gi82B2UvZMaNP3fG8otKz.jpg?f=user_large

Benieuwd wanneer die voor de motor binnenkomt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kees_frl op 24-09-2024 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
Kees_frl schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:29:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Benieuwd wanneer die voor de motor binnenkomt :)
Thanks, dat maakt het een stuk duidelijker. Nu maar wachten op update 2.
De melding waarover gesproken wordt heb ik trouwens nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
tweetyvogel schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:43:
En hoe lang heeft de auto er over gedaan?

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Nu online
MaSw85 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:15:
[...]

En hoe lang heeft de auto er over gedaan?
2 dagen op 0% gestaan en op het moment dat ik vandaag naar de dealer reed (7km) stond het percentage ineens op 58% toen ik bij de dealer parkeerde en het liep snel door naar 100%.
Vervolgens maar naar huis gereden en akkoord gegeven om door te gaan en na 20 minuten was deze klaar.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zo hee, das lang. De tekst was bij jou niet veranderd naar update 0/0 stap 0 met progress 0 procent? Dus bij jou bleef hij staan op Update 1/1, Stap 2/3, progress 0%?

Hoe is het met de anderen waarbij de update hing. Toch stiekem benieuwd of ik te snel gefactory reset heb..

[ Voor 13% gewijzigd door Japie.G op 25-09-2024 06:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
Japie.G schreef op woensdag 25 september 2024 @ 06:20:
Zo hee, das lang. De tekst was bij jou niet veranderd naar update 0/0 stap 0 met progress 0 procent? Dus bij jou bleef hij staan op Update 1/1, Stap 2/3, progress 0%?

Hoe is het met de anderen waarbij de update hing. Toch stiekem benieuwd of ik te snel gefactory reset heb..
Hier ging de update redelijk vlot.
De eerste stap duurde ongeveer 20 minuten en dat was goed te volgen met de percentages.
De tweede stap bleef lang, ik denk 15 minuten, op 0% staan maar ging toen in stappen van 12% richting 100%. Al met al nam deze tweede stap ook ongeveer 20 minuten in beslag.
Bij stap drie geeft de auto aan dat de daadwerkelijke installatie ongeveer 20 minuten in beslag gaat nemen.
Dat was hier op de oprit, maar ik heb het idee dat dit al sneller het geval was.

• TopOne01
  • Laatst online: 27-05 21:14

Nog steeds 0/0 en 0%.

• MaSw85
Hier nu ook stap 0/0 ipv 2/3...

Komoot

• 315tiger
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10:08

Hier ook triple zero...

7 oktober naar de dealer.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

De vernieuwde app crasht hier ook al weer direct. Renault en online services........

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lucantiek
Ik heb een alternatieve app die beter en duidelijker werkt dan de app van renault
Kelec
https://selme.se/#/electricwidget

• maho99
Kunnen de Comfort en de Long range Scenic berijders wat ervaringen delen mbt de range in de praktijk? Alvast bedankt!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:56

HeroS

SmartHome Nerd

Lucantiek schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:51:
Ik heb een alternatieve app die beter en duidelijker werkt dan de app van renault
Kelec
Nice! Hoe heb je die geinstalleerd? (via APK?)...zegt bij mij "Deze app is niet beschikbaar voor je apparaten".

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• addictive_rhymz
HeroS schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:51:
[...]

Nice! Hoe heb je die geinstalleerd? (via APK?)...zegt bij mij "Deze app is niet beschikbaar voor je apparaten".
Via de app store link wordt ik naar een testflight pagina gestuurd. Hele nieuwe app nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-05 23:43
maho99 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:18:
Kunnen de Comfort en de Long range Scenic berijders wat ervaringen delen mbt de range in de praktijk? Alvast bedankt!
Long range techno hier. Ca 1500 km gereden, bijna volledig op eco stand en bijna altijd ACC met snelheid volgens de bebording. Mix van snelweg en lokale wegen. Gemiddeld 16,2 kWh/100 km. Zou dus ongeveer 537 km moeten leveren.

• Lucantiek
Via de link kom je op testflight pagina, onderaan die pagina kan je naar de app store gaan en via die pagina heb ik deze op mijn samsung gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucantiek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GflM1HEy-vpFNjjZdEHiHvQpO-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFNhkVBd6ejxxT6VY8FOLTjj.jpg?f=fotoalbum_large

• Lucantiek
Staat nog op onze megane, de scenic wordt pas volgende week geleverd.

• Lucantiek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4sXxO5_gK_LcSzO5nxOcujI9I0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Apg2Nqv8vq3WBC0MPbGtb23j.jpg?f=fotoalbum_large

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-05 23:34
Tijdens het rijden ging mijn scherm en radio en navigatie helemaal uit. Na een tiental seconden weer terug. Nu al 2 uur geen last meer
Hebben meer mensen dit gehad? Ik heb een GGH kenteken, geen update gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
maho99 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:18:
4800 km gereden, gemiddeld verbruik over die periode 19,6 kWh/100 km

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-05 23:34
Kees_frl schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:45:
[...]

4800 km gereden, gemiddeld verbruik over die periode 19,6 kWh/100 km
3000 km gereden
15,75 kWh/100 km. Ik rij rustig.
Dit zijn de Kwh van mijn laadpaal dus wat het kost. Renault-app geeft 8% lager aan dus 14,58 kWh/100 km.

Eigenlijk moet je er nog 2,5% vanaf halen wat mijn kilometerteller geeft 2,5% te weinig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
Lucantiek schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:51:
Kelec
Deze app is wat Renault had moeten doen met hun eigen app.

geinstalleerd op mijn iphone en woo hier zie je wel alle oplaadsessies, snelle response etc.

Thanks voor de tip!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Die app is inderdaad 192726261819x beter dan de originele apl. Alleen kan ik de max soc niet instellen? Moet er nog even aan toegevoegd worden dan is het doeiiiii renault app..

• Kees_frl
  • Nu online
Fredericm schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:22:
[...]

3000 km gereden
15,75 kWh/100 km. Ik rij rustig.
Dit zijn de Kwh van mijn laadpaal dus wat het kost. Renault-app geeft 8% lager aan dus 14,58 kWh/100 km.

Eigenlijk moet je er nog 2,5% vanaf halen wat mijn kilometerteller geeft 2,5% te weinig aan.
Netjes - ik rij ook rustig maar denk wat hogere snelheid.

20% 'stad' en 80% snelweg. Dus veel rond de 90 tot 130 km per uur :)

• addictive_rhymz
marty210578 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:44:
[...]

Deze app is wat Renault had moeten doen met hun eigen app.

geinstalleerd op mijn iphone en woo hier zie je wel alle oplaadsessies, snelle response etc.

Thanks voor de tip!
Ben jij beta tester dan? Ik krijg alleen maar de optie om de beta via testflight te installeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Heb hem ook via de TestFlight, super app. Ook contact met de ontwikkelaar. Even kijken of ik kan helpen met het vinden van de juiste API call voor de max soc. Dan is de app ook voor de scenic compleet in functionaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:40:
Heb hem ook via de TestFlight, super app. Ook contact met de ontwikkelaar. Even kijken of ik kan helpen met het vinden van de juiste API call voor de max soc. Dan is de app ook voor de scenic compleet in functionaliteit
Via de HA integratie heb ik die helaas ook niet. Overigens werkt daar het handmatig starten/stoppen van laden ook niet. Wel supersnel met het activeren van klimatiseren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Omdat een nieuwe bestelling wellicht niet meer voor 15nov geleverd kan worden, en de leasemij zet na 15nov geen nieuwe auto's meer op kenteken, hebben ze een voorraad model ingekocht (nieuw, geen demo), helemaal happy mee want dan kan hij waarschijnlijk eind oktober al geleverd worden. *O*

Dat worden een paar lange weken.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:38
Echnon schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:36:
[...]

Hmm deze ervaring heb ik helemaal niet. Sterker hij begint eigenlijk pas met iets van remmen als de voorligger heel dicht bij het lijntje komt in de ACC view, ook als deze op de laagste stand staat. En ik rijdt dagelijks op een snelweg met veel vrachtverkeer en ook vaak na 19:00 dus ik rijdt regelmatig achter significant trager verkeer aan, ook met ACC ingesteld op 134kmh.
Vandaag heb ik een flink stuk met een Scenic Iconic gereden. 2-baans snelweg, wat snelweg bochten, het normale werk.
De situatie: met 107 op ACC, die weer op minimale afstand ingersteld stond, een rij van 5 vrachtwagens inhalen.
bij 3 van de 5 vrachtwagens remde de Scenic automatisch steving af., met waarschuwing 'REMMEN' in beeld.
Vervolgens een snelwegbocht met wat verloop en verkeer in de rechterbaan -> Scenic remt af.

Ik blijf het een zeer gevaarlijke vorm van cruisecontrol vinden.
Heeft iemand via de instellingen van de auto het adaptieve deel kunnen uitzetten?

Na wat zoeken, na de proefrit, nog wel 'automatisch afremmen' gevonden in het profiel, wat aan stond.
Is dit een instelling voor oa de cruisecontrol of is dit een instellingen voor de 'noodstop' voorziening?

Ter info, alleen snelweg, ong 107 op de ACC (104 gps) gaf een verbruik van 18,7kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
addictive_rhymz schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:39:
[...]

Ben jij beta tester dan? Ik krijg alleen maar de optie om de beta via testflight te installeren.
Geen beta tester. je dient de app "testflight" te installeren en daarna is het mogelijk om de app kelec te installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Inter18 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 23:57:
Ghostbraking komt bij meerdere merken nieuwe auto's voor, alleen heeft het ene merk er meer last van dan het andere. Handig is het inderdaad niet, ik schrok alleen de allereerste paar keren, nu beschouw ik totaal maar dan ook totaal niet meer als gevaarlijk. Ondanks dat de ACC aan staat blijven we de bestuurder dus voet zit ten alle tijde bij het stroompedaal, in geval van nood verhuist de voet naar de rem, in geval van ghostbraking trap ik het stroompedaal wat in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Inter18 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 23:57:
[...]

Vandaag heb ik een flink stuk met een Scenic Iconic gereden. 2-baans snelweg, wat snelweg bochten, het normale werk.
De situatie: met 107 op ACC, die weer op minimale afstand ingersteld stond, een rij van 5 vrachtwagens inhalen.
bij 3 van de 5 vrachtwagens remde de Scenic automatisch steving af., met waarschuwing 'REMMEN' in beeld.
Vervolgens een snelwegbocht met wat verloop en verkeer in de rechterbaan -> Scenic remt af.

Heeft iemand via de instellingen van de auto het adaptieve deel kunnen uitzetten?

Na wat zoeken, na de proefrit, nog wel 'automatisch afremmen' gevonden in het profiel, wat aan stond.
Is dit een instelling voor oa de cruisecontrol of is dit een instellingen voor de 'noodstop' voorziening?

Ter info, alleen snelweg, ong 107 op de ACC (104 gps) gaf een verbruik van 18,7kWh/100km
Ik heb wel eens een ghost break, maar verder totaal niet wat jij beschrijft. Werkt bij mij meer dan prima, zo goed dat ik soms baal van de 10 seconden handen aan het stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-05 23:43
Kees_frl schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:11:
[...]

Ik heb wel eens een ghost break, maar verder totaal niet wat jij beschrijft. Werkt bij mij meer dan prima, zo goed dat ik soms baal van de 10 seconden handen aan het stuur :)
Dat is ook helemaal mijn ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Kees_frl schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:11:
[...]

Hahaha ik heb ook "last" van die 10 seconden. Wel relaxed dat je het stuur aan de binnenkant maar met een vinger aan hoeft te raken om er weer vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Moet zeggen dat ik met de Kona weinig last heb van Ghost breaking, is misschien 3x gebeurd in de afgelopen 4 jaar.

Ik lees in de Scenic facebook groep dat er veel problemen zijn met het plannen van lange routes incl laadstops? Schijnt sinds een tijdje niet goed meer te werken? Tzou wel jammer zijn, ik keek er echt naar uit om maps te gebruiken ipv zelf te plannen met abrp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Chaoss schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:59:
Moet zeggen dat ik met de Kona weinig last heb van Ghost breaking, is misschien 3x gebeurd in de afgelopen 4 jaar.

Ik lees in de Scenic facebook groep dat er veel problemen zijn met het plannen van lange routes incl laadstops? Schijnt sinds een tijdje niet goed meer te werken? Tzou wel jammer zijn, ik keek er echt naar uit om maps te gebruiken ipv zelf te plannen met abrp.
Nul problemen hier. Heb want andere dingetjes met de auto, wat luchtgeluid bij een deur, stukje isolatie wat beetje scheef zit. Scherm eens op zwart/widget weg maar reboot en opgelost.

Is het dan een Nederlandse groep op Facebook? Want er zijn minder dan 1000 op kenteken in Nederland, laat staat dat die allemaal lange routes gereden hebben en dan ook nog komen klagen op een facebook pagina.

Zal eens zoeken op facebook, maar voor wat een positieve reactie waard is, ik heb geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Nee geen issues. Had deze week dat ie automatisch een (snellaad) stop aanraadde vanuit Maps omdat de batterij rond ~5% bij aankomst zou zijn. Had wel gekund, toch even kort bijgeladen om te ervaren hoe dat proces ging. Na het laden pakte die keurig vervolg van de route op.

Overigens woensdag retourtje Utrecht, prima rit gehad en onderweg nog een rode Techno op de A28 bij Amersfoort met fiets(en) achterop die richting Zwolle reed en een witte Techno aan de lader in de Q-Park Galgenwaard onder het stadion.

En gisteren nog een zwarte Alpine op de A28 bij de Punt richting Groningen (met een dame achter het stuur, die zal zelf niet op dit forum zitten gok ik...)

Kortom: Ook ik spot de Scenic steeds vaker :)

[ Voor 26% gewijzigd door MaSw85 op 27-09-2024 20:32 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Goed om te horen dat bij jullie de navi met laadpalen wel goed werkt. Android auto was 1 van de redenen om de Scenic te kiezen ipv de Explorer.

Binnenkort weer 2 Scenics op de weg ik een een collega krijgen beide een grijze scenic, waarschijnlijk eind oktober. Heb er zelf nog steeds maar 1x eentje in het wild gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 28-09-2024 11:20 ]

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 18:24
. Mag weg

[ Voor 97% gewijzigd door scorpio op 29-09-2024 09:04 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 21:57

Ghost breaken deed de Kona inderdaad minder, maar wel een dozijn keer dat al m'n spullen voorin de auto lagen omdat de Kona bij een terechte remactie nogal heftig en zwart wit reageerde. Dat heb ik in de Scenic nog niet gehad.

En het ghost breaken van de Scenic valt mee in de zin dat de auto een seconde remt, maar dan zelf al doorheeft dat het onterecht was en daarna de snelheid weer herstelt. Je ziet ook in de radarmodus van het driver display dat er auto's heen en weer springen, of soms de hele belijningsdetectie. De radar misdetecteert wat of het systeem heeft moeite de radardetectie, de cameradetectie van de belijning en de zijwaartse sonardetectie goed samen te voegen. Dit is niet goed maar zelfs in het display wordt dit snel hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
[quote]Echnon schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:55:
[...]

En het ghost breaken van de Scenic valt mee in de zin dat de auto een seconde remt, maar dan zelf al doorheeft dat het onterecht was en daarna de snelheid weer herstelt.

Dit is en blijft gevaarlijk voor achterop komend verkeer. Zeker als de bestuurder achter u niet alleen uw auto in de gaten houdt maar ook het verkeer daarvoor.
Een spontane remactie op de snelweg blijft een ongewenste situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Inter18 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:32:
[quote]Echnon schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:55:
[...]

En het ghost breaken van de Scenic valt mee in de zin dat de auto een seconde remt, maar dan zelf al doorheeft dat het onterecht was en daarna de snelheid weer herstelt.

Dit is en blijft gevaarlijk voor achterop komend verkeer. Zeker als de bestuurder achter u niet alleen uw auto in de gaten houdt maar ook het verkeer daarvoor.
Een spontane remactie op de snelweg blijft een ongewenste situatie
Zeker, en het zal ook afhankelijk zijn van de route maar nu 5000 km en twee a drie keer een Ghost break. Het is niet zo dat die auto iedere kilometer tig keer op de rem staat ofzo :)

Daarnaast zie je wel de remlichten, maar van een remactie kun je niet spreken. HEt is een fractie van een seconde en dan laat de auto alweer los. Bij mij in snelheid niet eens zichtbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Kees_frl op 30-09-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
Kees_frl schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:34:
[...]

Zeker, en het zal ook afhankelijk zijn van de route maar nu 5000 km en twee a drie keer een Ghost break. Het is niet zo dat die auto iedere kilometer tig keer op de rem staat ofzo :)

Daarnaast zie je wel de remlichten, maar van een remactie kun je niet spreken. HEt is een fractie van een seconde en dan laat de auto alweer los. Bij mij in snelheid niet eens zichtbaar.
Tijdens mijn proefrit ging de wagen wel degelijk flink in de ankers. Van 107 naar 90, en dat 3 keer in zeer korte tijd, van dezelfde 107 naar ver onder 100 tijdens een flauwe snelweg bocht.

Vandaar ook mijn vraag of het automatisch remmen uit te zetten is.
Het kan ook zijn dat omgevings factoren meespelen, de Randstad is soms vrij druk/smal op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zoo hee, dat heb ik gelukkig niet meegemaakt. Nu een keer of 3, maar niet meer dan 1sec gas loslaten gevoel. Geen echte remactie of iets dergelijks. Loop nu richting de 10k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Inter18 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:32:
Dit is en blijft gevaarlijk voor achterop komend verkeer.
Mwoah, als het verkeer nou eens voldoende afstand hield, dat zou wat zijn.... :Y
Het is ook niet voor niets dat bij een aanrijding achterop komend verkeer als schuldige wordt aangewezen.

Of allemaal aan de ACC want dan wordt er meer dan voldoende afstand aangehouden.
Weet niet hoe het in de Scenic zit met de ACC maar in de Megane zitten er bij minimale afstand dan toch al gauw een wagenlengte x 3 a 4 tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zjanzjak op 30-09-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
Vandaag mijn eerste tegenvaller. Onderweg naar huis vanuit Limburg was het advies om even snel te laden.
Bij fastned Wolfheze gestopt. melding Controle bezig bleef voor staan. Ander station zelfde verhaal. Hierna doorgereden naar een snellader net achter arnhem met nog 6% accu daar aangekomen. Wederom controle bezig maar niet laden. Toen maar op gegokt dat ik thuis zou komen en dat lukte net. Daar aan een type2 10kW lader geen enkel probleem. De dealer maar gebeld om iig de update te laten uitvoeren. Volgende week ben ik aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Inter18 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:40:
[...]

Tijdens mijn proefrit ging de wagen wel degelijk flink in de ankers. Van 107 naar 90, en dat 3 keer in zeer korte tijd, van dezelfde 107 naar ver onder 100 tijdens een flauwe snelweg bocht.

Vandaar ook mijn vraag of het automatisch remmen uit te zetten is.
Het kan ook zijn dat omgevings factoren meespelen, de Randstad is soms vrij druk/smal op de snelweg.
Wellicht dat Active Assist dan aan stond, die remt automatisch af als er een "scherpe" bocht aan komt met hogere snelheid. Daar heb ik ook wel eens last van (ook omdat ie niet altijd de weg herkend waar je op rijdt en dan denkt dat je een bocht om gaat) maar dat is op te lossen door het icoontje te herkennen op het dashboard en een beetje ervaring opdoen en op die momenten zelf even gas bij te geven. Vervelend? Ja. Onoverkomelijk? Nee, niet in mijn optiek.

Dus in hoeverre het echt ghost breaking met een rode melding in het dashboard is, is maar de vraag. Ik heb dat ghost breaking al wel iets vaker meegemaakt dan @Kees_frl en op een enkele keer met geen achterliggers na was het echt een fractie van een seconde en remt ie inderdaad nauwelijks tot niet af op zo'n moment.
Zjanzjak schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:26:
[...]

Mwoah, als het verkeer nou eens voldoende afstand hield, dat zou wat zijn.... :Y
Het is ook niet voor niets dat bij een aanrijding achterop komend verkeer als schuldige wordt aangewezen.

Of allemaal aan de ACC want dan wordt er meer dan voldoende afstand aangehouden.
Weet niet hoe het in de Scenic zit met de ACC maar in de Megane zitten er bij minimale afstand dan toch al gauw een wagenlengte x 3 a 4 tussen.
Ja, afstand houden is heel moeilijk in NL helaas. Dat zou ook de doorstroming bevorderen aangezien er dan meer ruimte is voor invoegen of uitvoegen. Maar men denkt door zo dicht erachter te zitten eerder thuis te zijn... :)

Ik heb het idee dat de ACC werkt op tijd in afgelegde afstand t.o.v. de voorganger. Je hebt 4 opties, waarbij de kortste afstand 0,5 sec is, dat vervolgens met 0,5 sec oploopt tot 2 sec afstand bij 4 streepjes.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBZMXXIzKDO4GOtqsqdzOMnMZAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgaMwV5nkf1AnoP2GNZXNgY1.jpg?f=fotoalbum_large

Zo deze staat er ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
Bij de dealer ? Of gewoon ota

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Nu online