Gefeliciteerd met je nieuwe auto!marty210578 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:36:
Hallo
Sinds afgelopen maandag in het bezit ( lease). van mijn Scenic Alpine.
Mijn ervaring tot op heden is zeer positief paar punten na:
- adaptive cruisecontrol is niet wat ik gewend bent van mijn corolla. hij houd hem niet netjes tussen de lijnen is mijn gevoel.
- mijn iphone word bloedheet als ik hem in de tray leg
vraag : hebben meer mensen hier last van?
- carplay van iphone (ios17 en 18) werkt niet erg fijn. soms totaal geen verbinding met carplay en dan weer wel. Alle bluetooth verbinden gereset en verwijderd maar nog immer niet erg stabiel.
vraag : zijn er meer mensen welke dit ervaren?
- Je bedoelt denk ik de lane centering ipv ACC? Daar heb ik doorgaans geen issues mee, alleen op iets hogere snelheid (50-60) de bochtjes bij vluchtheuvels goed meesturen vindt de Scenic lastig heb ik gemerkt. Maar dan doe ik dat even handmatig door even kort zelf minimaal het stroompedaal in te trappen om het te overrulen. Ook merk ik dat ie het moeilijk vindt als je dan op een 60-weg komt met brede stroken 'voor de veiligheid' (voorbeeld) dat ie dan even trilt en tegensputtert maar het ook vrij snel maar opgeeft.
- Ja, de iPhone wordt erg heet. Zeker als je ook nog standaard automatisch de persoonlijke hotspot erbij aan hebt via een Opdracht zodat de auto daar gebruik van kan maken. Overweeg zelfs al om een kabeltje te gebruiken en de telefoon rechtop in dat vakje te zetten (daar zijn die twee opstaande dingen voor in dat vakje) zodat ik bijv. Flitsmeister standaard kan tonen. Er is ook niet echt een andere logische plek om een houder voor je telefoon te plaatsen, die mis ik wel een beetje.
- CarPlay werkt bij mij vaak wel, soms niet. Dat heeft soms een logische reden (alvast wat spullen en kind in de auto zetten en dan nog weer teruglopen voor meer waardoor de verbinding even weg is en hij daarna niet altijd goed terug de verbinding oppakt). Dat is in sommige gevallen op te lossen door de Bluetooth verbinding opnieuw op te zetten via de instellingen op de iPhone, maar dat werkt niet altijd. Maar soms inderdaad ook dat je enkel instapt en er dan ook geen verbinding is met zowel CarPlay als de persoonlijke hotspot. Uit- en aan zetten van de auto werkt dan ook niet. Frusterend? Enigszins, maar dan zet ik gewoon de radio aan en gebruik ik de ingebouwde Google Maps wel (wat gewoon erg fijn werkt).