Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 24 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:05
Ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petsce
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:01
Heeft iemand met hey google het solar bay dak kunnen bedienen? Het is mij niet gelukt.
Volgens de promotiefilmpjes van Renault moet het kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21
Petsce schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:22:
Heeft iemand met hey google het solar bay dak kunnen bedienen? Het is mij niet gelukt.
Volgens de promotiefilmpjes van Renault moet het kunnen.
nee, dat is de volgende uitdaging na de achterklep :9

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petsce
  • Laatst online: 21:01
O ja dat zou ook nog handig kunnen zijn;-)
Dank, kan ik nu stoppen met maar blijven proberen.

Overigens, voor de twee updates bleef het verticale scherm wel een aantal keren helemaal op zwart staan.
De volgende dag was het dan ineens weer verholpen. Klinkt dit ook bekend? Hoop dat dit nu is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 11:51
TopOne01 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:18:
Ik gok dat downloaden van de apps toch via het "standaard my renault abbo" gaan. Let op dat je een 2,4ghz hotspot maakt, geen 5ghz. Anders even orange activeren.
Is dit zo? Gaat hotspot instellen op 5ghz problemen opleveren?
En zo ja.. Waarom?

Snap het namelijk niet.. Ik meen te weten dat 2,4ghz een groter bereik heeft als 5ghz maar die is sneller.
Ik heb hem dus op 5ghz daar de telefoon in de auto ligt(dus dichtbij)🤷

K had wel eens last van uitval wifi alsof de Scenic de hotspot verloor.. Heb real time prio aangezet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUPMuERd-wmaBsB8oFRCL_W-LNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWhPZT1SrpvT8rV9euPYc2hW.jpg?f=fotoalbum_large
en " hotspot uit na xx min geen vraag" op nooit gezet.
Nog geen last weer gehad dus lijkt me 5ghz geen probleem.
Mocht t weer gebeuren zal ik hem eens op 2,4ghz zetten.

[ Voor 59% gewijzigd door scorpio op 01-10-2024 11:36 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:12
Hoe is het gegaan met de vastzittende update via de dealer te laten fixen? Moet het systeem van te voren naar fabrieksinstellingen of doen ze dat daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
scorpio schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:54:
[...]

Is dit zo? Gaat hotspot instellen op 5ghz problemen opleveren?
En zo ja.. Waarom?

Snap het namelijk niet.. Ik meen te weten dat 2,4ghz een groter bereik heeft als 5ghz maar die is sneller.
Ik heb hem dus op 5ghz daar de telefoon in de auto ligt(dus dichtbij)🤷

K had wel eens last van uitval wifi alsof de Scenic de hotspot verloor.. Heb real time prio aangezet
[Afbeelding]
en " hotspot uit na xx min geen vraag" op nooit gezet.
Nog geen last weer gehad dus lijkt me 5ghz geen probleem.
Mocht t weer gebeuren zal ik hem eens op 2,4ghz zetten.
Volgens mij wilt de auto niet eens verbinden met een 5ghz netwerk? Heb je niet beide aanstaan waardoor de auto als nog met 2,4ghz verbind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
TopOne01 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:21:
Hoe is het gegaan met de vastzittende update via de dealer te laten fixen? Moet het systeem van te voren naar fabrieksinstellingen of doen ze dat daar?
Nee hoor, k heb de hotspot op 5 Ghz staan en k heb snel en netjes verbinding ermee.
OF het moet zo zijn dat ie wel 2,4 pakt , dat kan heel goed want er staat in mijn telefoon VOORKEUR voor 5 Ghz.
K weet niet hoe ik dat in de auto kan checken maar dan heb je natuurlijk gelijk :)

wanneer k weer in de auto zit zal k eens kijken of ik dat kan checken , en gelijk ff een speedtest doen, ook wel nieuwsgierig naar 8)

[ Voor 11% gewijzigd door scorpio op 01-10-2024 16:31 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
scorpio schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:29:
[...]

Nee hoor, k heb de hotspot op 5 Ghz staan en k heb snel en netjes verbinding ermee.
OF het moet zo zijn dat ie wel 2,4 pakt , dat kan heel goed want er staat in mijn telefoon VOORKEUR voor 5 Ghz.
K weet niet hoe ik dat in de auto kan checken maar dan heb je natuurlijk gelijk :)

wanneer k weer in de auto zit zal k eens kijken of ik dat kan checken , en gelijk ff een speedtest doen, ook wel nieuwsgierig naar 8)
Dan pakt hij denk idd je 2,4ghz netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:51
Ben ik de enige waarvan de navigatie het vanmorgen niet deed? Scherm bleef zwart. Scherm achter het stuur deed het wel. Nu alles weer oké

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 11:34

Japie.G

Colour Classic

De mijne gaat morgen naar de dealer voor het update 0/0 stap 0/0 0% probleem. Zijn er al mensen bij wie dit is opgelost?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Japie.G schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:00:
De mijne gaat morgen naar de dealer voor het update 0/0 stap 0/0 0% probleem. Zijn er al mensen bij wie dit is opgelost?
Wanneer heb je deze update nodig? Welk kenteken heb je, ik heb GGH nog geen last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Fredericm schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:10:
[...]

Wanneer heb je deze update nodig? Welk kenteken heb je, ik heb GGH nog geen last
Ik GGR en nog geen update gehad.. Ook zoals jou niet nodig ook👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:06
scorpio schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:57:
[...]

Ik GGR en nog geen update gehad.. Ook zoals jou niet nodig ook👍
Ik GBG en beide updates zijn binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
tweetyvogel schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:07:
[...]

Ik GBG en beide updates zijn binnen :)
Heb de updates een naam of nummer? Dan ga ik het eens navragen bij Renault Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:31
Technisch platform 1.1.0 en elektromotor 2.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:26
Wat een rotstreek van Renault !!!!
Op 14 september naar de opendeurdagen bij de renault dealer geweest. De slogan dat je in September de beste deals kan sluiten, heeft ons naar daar gelokt. Een stockwagen gekocht, met de toenmalige kortingen aangegeven door Renault. Nu op 1 oktober is diezelfde stockwagen met identieke uitvoering 2500 euro !!! goedkoper. Dit geldt dus voor alle scenic stockwagens. Ik vind dit een schande. Dus op minder dan 3 weken een verschil van 2500 euro......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Lucantiek schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:34:
Dit is iets van alle tijden nietwaar? Blijkbaar heeft de marketing van Renault goed gewerkt bij jou. Aan de andere kant, het aanbod stond je blijkbaar aan anders had je de aanschaf niet gedaan.
Neemt niet weg dat het erg zuur is als dit soort dingen je overkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
Op 14 september naar de opendeurdagen bij de renault dealer geweest. De slogan dat je in September de beste deals kan sluiten, heeft ons naar daar gelokt. Een stockwagen gekocht, met de toenmalige kortingen aangegeven door Renault. Nu op 1 oktober is diezelfde stockwagen met identieke uitvoering 2500 euro !!! goedkoper. Dit geldt dus voor alle scenic stockwagens. Ik vind dit een schande. Dus op minder dan 3 weken een verschil van 2500 euro......
Zuur, maar ik verwacht nog wel meer prijsdalingen.

EV verkopen gaan niet geweldig en kijk eens wat Skoda gisteren heeft aangekondigd en op wat voor prijsstelling. De renault scenic wordt letterlijk genoemd in een vergelijk. Ze moeten wel dalen.

https://www.autoweek.nl/a...0-korting-per-centimeter/

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:33
Kees_frl schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

EV verkopen gaan niet geweldig en kijk eens wat Skoda gisteren heeft aangekondigd en op wat voor prijsstelling. De renault scenic wordt letterlijk genoemd in een vergelijk. Ze moeten wel dalen.

Aardig artikel, wat ik vooral leuk vind is het net onder hoedenplank voor de laadkabel, ik ben wel benieuwd hoe lang dat net goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Kees_frl schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Inderdaad voor de prijs ook een goede auto die elroq denk ik. Al is de Scenic volgens mij nog wel ietsje ruimer en meer bagageruimte ook. Maar de elroq 60 bied voor minder geld dan weer een iets betere actieradius en sneller laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
  • Laatst online: 15-05 12:45
Fredericm schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:10:
[...]

Ik GJR ook geen last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:31
Dit een schande noemen gaat mij te ver, gewoon pech.
Zonder inruil is dit wel zuur ja, met inruil... zie het zo, ook de inruil zakt een berg ivm de laatste ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:59
Bij Tesla ging het opeens 12000 euro omlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Heb de auto zojuist weer opgehaald bij de dealer.

Op moment van ophalen stond er in beeld bij voertuig update: update bezig, maar u kunt wel veilig rijden. Stond er al drie uur volgens de dealer.

Er is een re-synchronisatie uitgevoerd wat zoveel zou moeten betekenen als een soort van reset.

Er waren bij renaultNL nu 3 gevallen bekend waarbij er eentje is die opgelost bleek met deze re-synchronisatie, een ander is een onderdeel voor besteld en weer een ander loopt nog een ticket voor bij Renault Frankrijk.

Toen ik naar huis reed verdween de melding van de update die bezig zou zijn. Echter geen enkel bericht verder van wat er gebeurd zou zijn op de achtergrond. Voor mijn gevoel is er nu precies niets gebeurd :-)

Morgen nog maar even een berichtje naar de dealer sturen van wat nu de volgende stap zou moeten zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Japie.G schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:06:

Op moment van ophalen stond er in beeld bij voertuig update: update bezig, maar u kunt wel veilig rijden. Stond er al drie uur volgens de dealer.

Er is een re-synchronisatie uitgevoerd wat zoveel zou moeten betekenen als een soort van reset.

Er waren bij renaultNL nu 3 gevallen bekend waarbij er eentje is die opgelost bleek met deze re-synchronisatie, een ander is een onderdeel voor besteld en weer een ander loopt nog een ticket voor bij Renault Frankrijk.

Toen ik naar huis reed verdween de melding van de update die bezig zou zijn. Echter geen enkel bericht verder van wat er gebeurd zou zijn op de achtergrond. Voor mijn gevoel is er nu precies niets gebeurd :-)

Morgen nog maar even een berichtje naar de dealer sturen van wat nu de volgende stap zou moeten zijn…
denk even software versies vergelijken via instellingen met iemand die de updates al heeft gedraaid en zelfde uitvoering heeft?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:06:

Wat geeft hij nu aan bij voertuig update? Kan je opnieuw zoeken naar updates of is hij nog bezig met een proces?

Zojuist (voor het eerst sinds mei)een andere Scenic zien rijden in Soesterberg. Was een rode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

TopOne01 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:21:
[...]

Wat geeft hij nu aan bij voertuig update? Kan je opnieuw zoeken naar updates of is hij nog bezig met een proces?

Zojuist (voor het eerst sinds mei)een andere Scenic zien rijden in Soesterberg. Was een rode.
Ik kan gewoon zoeken naar updates, zelfde als vanmorgen. Geen updates gevonden voor uw voertuig. As if nothing happened.
Kees_frl schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

denk even software versies vergelijken via instellingen met iemand die de updates al heeft gedraaid en zelfde uitvoering heeft?

:)
Helaas kun je nergens versies van de ecu software uitlezen, enkel van alle open r link dingetjes, maar die vind ik niet zo interessant 😉

[ Voor 22% gewijzigd door Japie.G op 02-10-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Eindelijk is de E-guide beschikbaar in de MyRenault app. Niet dat ik hem nodig heb momenteel, maar vond het vooral raar dat de Renault 5 al enige tijd beschikbaar is en de Scenic ontbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Vanochtend tijdens het laatste stuk van de rit kreeg ik de melding dat de camera geen zicht meer had. Bijzonder aangezien ik gisteren de auto nog gewassen had en de weer omstandigheden prima waren. Na het uitstappen snapte ik waarom. Hoort dit? Iemand anders ook wel eens last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fKExsz5R_pdH_9eQVkFXf6WGEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dP3TiaBz16AVCPxz72oYwDuP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:52
TopOne01 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:47:
Vanochtend tijdens het laatste stuk van de rit kreeg ik de melding dat de camera geen zicht meer had. Bijzonder aangezien ik gisteren de auto nog gewassen had en de weer omstandigheden prima waren. Na het uitstappen snapte ik waarom. Hoort dit? Iemand anders ook wel eens last van?

[Afbeelding]
Ik had vanochtend vergelijkbare ervaring. Nog niet eerder gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Daarom zitten die verwarmingsstrepen erin. Werken bij ontwassemen ruit en spiegels verwarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
twowheeler schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:52:
Daarom zitten die verwarmingsstrepen erin. Werken bij ontwassemen ruit en spiegels verwarmen
Haha te makkelijk ook! Thanks!

Edit: Ik bedacht me opeens dat het deels beslaan van de camera, en het niet automatisch aangaan van het verwarmingselement misschien wel een oorzaak is voor sommige mensen die vaker last hebben van ghost meldingen. Ik heb deze ook gehad in de ochtend (toen ik nog geen melding had gehad dat de camera geen zicht had). Ook viel het me al op dat de auto moeite had met de weg te volgen, wat ik normaal gesproken niet gewend ben.
Ik heb in de ochtend geen gebruik gemaakt van de ontwaseming aangezien de auto voorverwarmd was.

[ Voor 53% gewijzigd door TopOne01 op 03-10-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Dubbel.

[ Voor 98% gewijzigd door TopOne01 op 03-10-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:03
TopOne01 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:47:

[Afbeelding]
Wat bedoel je precies met ‘dit’ op de foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
maho99 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:19:
[...]

Wat bedoel je precies met ‘dit’ op de foto?
Condens (witte vlek), die het zicht vd camera belemmerd.
Maar er zitten dus verwarmingslijnen die je handmatig moet activeren met voorontwasemen of achterruit verwarming. Ik zet m'n geld op de achteruit verwarming aangezien daar ook de spiegels op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Appie_1988 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:49:
[...]

Ik had vanochtend vergelijkbare ervaring. Nog niet eerder gehad.
Camera voor af achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:52
Dat was de camera voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-05 08:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2bIrhrZZacX3PwTja3LTC-CNjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmJ3wNCG2t4W7Td0N5lIYmCS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu al een paar dagen dat de max snelheid niet meer aangeven wordt en ook de auto's om me heen.
Net wel even nadat er een bord langs de weg stond komt de max snelheid weer in beeld en ook de auto 's die voor mij rijden
Dit gaat na een minuutje weer weg en zie ik dat uitroepteken???
Ik dacht dat het met data vanuit de map te maken had maar zou ook de camera kunnen zijn, auto geeft zowiezo elke ochtend aan dat div systemen niet werken na 10 minuten is dat dan wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

pollekeb schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:41:
[Afbeelding]

Ik heb nu al een paar dagen dat de max snelheid niet meer aangeven wordt en ook de auto's om me heen.
Net wel even nadat er een bord langs de weg stond komt de max snelheid weer in beeld en ook de auto 's die voor mij rijden
Dit gaat na een minuutje weer weg en zie ik dat uitroepteken???
Ik dacht dat het met data vanuit de map te maken had maar zou ook de camera kunnen zijn, auto geeft zowiezo elke ochtend aan dat div systemen niet werken na 10 minuten is dat dan wel weg
Dit heb ik ook op een rit gehad van Deventer naar Naarden. Op punt X viel hij uit, en bleef uit. Tot de terugweg, toen ging hij exact op punt X weer aan. Heel apart. De detectie van auto's om je heen om weer te geven op het dashboard werkt dan ook niet meer. Geen condens, geen vuil, niks... Mn alu hoedje dacht even dat iemand remote die cams kon jammen ofzo...

[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 03-10-2024 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-12-2024
Ben nieuw hier; wel al veel gelezen en herkenbare items voorbij zien komen. Ook paar dingen die ik nog niet heb kunnen vinden dus vandaar dit bericht.

Allereerst; heb ik de Scenic Alpine long range in zwart. Kenteken GDK; begin juli geleverd. Nu ca 5000km gereden. Recent vakantie trip van ca 1500km.

Hiervoor 4,5 jaar Kia Niro EV gereden.

Plus:
Uiterlijk vd auto blijf ik mooi ontwerp vinden;
Comfort en ruimte is super;
Fijne toer auto;
Groot bereik;
Stil.

Minpunten;
-Paddles zijn geen echte paddles om mee te regenereren; je stelt er alleen maar de sterkte mee in. In de Niro kon je echt actief bij remmen.
-tijdens laden op snel lader zie je niet hoe veel je bij laad op dashboard. Echt minpunt.
Ook al paar gehad als ik tijdens snelladen auto aanzet; laden stopt.
Snap niet waarom.
- als klepje vergeet dicht te doen geen melding; ja ik vergeet dit wel eens :-)
-route planning werkt op zich goed maar had verwacht dat je kon ingeven hoeveel % je nog wil hebben op eind bestemming. Vind ik een gemis.
- ritten administratie; niet aanwezig of zou niet weten waar te vinden.
Goed overzicht van je ritten en verbruik zou fijn zijn.
- ghost breaking; paar keer last van gehad; acc op 2 streepjes

Bereik is ruim voldoende; alhoewel ik bij uitrijden vd showroom 615 km zag staan ik dit nooit meer heb gezien. Volle lading is ca 540 km; mijn gemiddelde verbruik momenteel ca 18,6 kw.

Mbt ritten bijhouden; hoor graag of iemand dit weet of app voor heeft.

Renault app en beta versie heb ik beide. Zit nou geen groot wereld van verschil in.

Dan nog 1 vraag; hoe/wat hebben jullie winterbanden geregeld. Destijds van leveren waren er nog geen sets. Moet nog even naar de dealer maar wel benieuwd of er nog creatieve oplossingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
BaasB schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:47:
Ben nieuw hier; wel al veel gelezen en herkenbare items voorbij zien komen. Ook paar dingen die ik nog niet heb kunnen vinden dus vandaar dit bericht.

Allereerst; heb ik de Scenic Alpine long range in zwart. Kenteken GDK; begin juli geleverd. Nu ca 5000km gereden. Recent vakantie trip van ca 1500km.

Hiervoor 4,5 jaar Kia Niro EV gereden.

Plus:
Uiterlijk vd auto blijf ik mooi ontwerp vinden;
Comfort en ruimte is super;
Fijne toer auto;
Groot bereik;
Stil.

Minpunten;
-Paddles zijn geen echte paddles om mee te regenereren; je stelt er alleen maar de sterkte mee in. In de Niro kon je echt actief bij remmen.
-tijdens laden op snel lader zie je niet hoe veel je bij laad op dashboard. Echt minpunt.
Snap niet waarom.
-route planning werkt op zich goed maar had verwacht dat je kon ingeven hoeveel % je nog wil hebben op eind bestemming. Vind ik een gemis.
- ritten administratie; niet aanwezig of zou niet weten waar te vinden.
Goed overzicht van je ritten en verbruik zou fijn zijn.
- ghost breaking; paar keer last van gehad; acc op 2 streepjes

Bereik is ruim voldoende; alhoewel ik bij uitrijden vd showroom 615 km zag staan ik dit nooit meer heb gezien. Volle lading is ca 540 km; mijn gemiddelde verbruik momenteel ca 18,6 kw.

Mbt ritten bijhouden; hoor graag of iemand dit weet of app voor heeft.

Renault app en beta versie heb ik beide. Zit nou geen groot wereld van verschil in.

Dan nog 1 vraag; hoe/wat hebben jullie winterbanden geregeld. Destijds van leveren waren er nog geen sets. Moet nog even naar de dealer maar wel benieuwd of er nog creatieve oplossingen zijn.
Hoi, bedoel je bij de dealer nog geen winterbanden? Ik heb van Ahtlon net mail gekregen dat ik afspraak moet maken maar dan bij één van de bekende bandenboeren. Benieuwd of die dan wel wat beschikbaar hebben.

Als je even de laatste update installeert zie je het wel :)
Je moet de auto aanzetten zonder voet op rempedaal.

Vreemd, ik krijg daar wel een melding van. Iets met laadklep, dacht eerst dat de kofferbak niet goed dicht zat en meerdere keren dichtgedaan. Maar was dus klepje voor laden. Misschien dat de melding verdwijnt na X tijd?

Kun je ook gewoon invoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
Ha Kees frl.

Mbt winterbanden; ik wil graag set velgen; bv 19” maar er waren nog geen renault sets. Was speciaal steek oid. Winterbanden op de LM 20” velgen zal vast kunnen; is denk wel dure hobby en dan moet je banden wisselen. Minder fan van.

Mbt update; dat heb ik vorig week gedaan. Zie tijdens snelladen echter niet aantal kw; op laadstatuon bv wel 130 kw. Was wel allemaal in duitsland en frankrijk. In nederland bog niet aan de snellader gehad. Type 2 stekker zie ik wel laadvermogen.

Mbt klepje; zal nog eens opletten; misschien komt het omdat ik meestal wel zie en dan nog niet van pad af ben en langzaam reed.

Hoe /waar geef jij aantal % dan in voor eindbestemming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
BaasB schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:09:
Ha Kees frl.

Mbt winterbanden; ik wil graag set velgen; bv 19” maar er waren nog geen renault sets. Was speciaal steek oid. Winterbanden op de LM 20” velgen zal vast kunnen; is denk wel dure hobby en dan moet je banden wisselen. Minder fan van.

Mbt update; dat heb ik vorig week gedaan. Zie tijdens snelladen echter niet aantal kw; op laadstatuon bv wel 130 kw. Was wel allemaal in duitsland en frankrijk. In nederland bog niet aan de snellader gehad. Type 2 stekker zie ik wel laadvermogen.

Mbt klepje; zal nog eens opletten; misschien komt het omdat ik meestal wel zie en dan nog niet van pad af ben en langzaam reed.

Hoe /waar geef jij aantal % dan in voor eindbestemming?
Er zijn twee updates, heb je ze alle twee al binnen? :)

In maps kan ik percentage eindbestemming ingeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaasB
Kees_frl schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:12:
[...]

Er zijn twee updates, heb je ze alle twee al binnen? :)

In maps kan ik percentage eindbestemming ingeven.
Updates ga ik checken. Heb de aanwijzingen op scherm gevolgd toen ik keer in de avond thuis kwam. Volgende dag was die klaar.

Maps ga in testen; zie ook dat je in google/maps profiel/account ritten bij houden kan aan en uitzetten.
Stond uit; nu aangezet. Ben benieuwd wat dat gaat weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Heb zojuist ook de auto naar fabrieksinstellingen gezet naar aanleiding van contact met Renault Nederland (ze zeiden al, je bent niet de eerste). Ze hebben ook de re-synchronisatie doorgevoerd.
Vastzittende update is nu weg en bij zoeken naar updates geeft hij nu aan up to date te zijn.
Bij update geschiedenis geeft hij niks nieuws aan, laatste service update is van 09-06-24.
Morgen nog even naar de dealer, die wist nog niet van het probleem af maar is super behulpzaam. Hij had nog wel een update voor het entertainment systeem die hij met een usb stick er op moet zetten. Geen idee hoe of wat, maar gaan we morgen even doen. Laat nog wel weten als ik meer weet.
Vervolgens maar even een weekje aankijken of de update weer binnenkomt en anders weer contact opnemen met Renault NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19:22
Kees_frl schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:57:
[...]

Vreemd, ik krijg daar wel een melding van. Iets met laadklep, dacht eerst dat de kofferbak niet goed dicht zat en meerdere keren dichtgedaan. Maar was dus klepje voor laden. Misschien dat de melding verdwijnt na X tijd?
:*) ik had precies hetzelfde; voelen aan de achterbak, grommen over de sensor, en dan door een voorbijganger erop gewezen worden dat de laadklep (dwz de opladerklep) openstaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

TopOne01 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:38:
Heb zojuist ook de auto naar fabrieksinstellingen gezet naar aanleiding van contact met Renault Nederland (ze zeiden al, je bent niet de eerste). Ze hebben ook de re-synchronisatie doorgevoerd.
Vastzittende update is nu weg en bij zoeken naar updates geeft hij nu aan up to date te zijn.
Bij update geschiedenis geeft hij niks nieuws aan, laatste service update is van 09-06-24.
Morgen nog even naar de dealer, die wist nog niet van het probleem af maar is super behulpzaam. Hij had nog wel een update voor het entertainment systeem die hij met een usb stick er op moet zetten. Geen idee hoe of wat, maar gaan we morgen even doen. Laat nog wel weten als ik meer weet.
Vervolgens maar even een weekje aankijken of de update weer binnenkomt en anders weer contact opnemen met Renault NL.
Zelfde situatie als ik hier dus, alleen heeft mijn auto er een dag voor bij de dealer gestaan. Niets over een multimedia update gehoord. Dacht dat die tot dusver alleen voor de megane waren.. ben benieuwd!

En inderdaad zeker wel een melding van open laadklep. Verdwijnt wel snel…

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 03-10-2024 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

Zelfde situatie als ik hier dus, alleen heeft mijn auto er een dag voor bij de dealer gestaan. Niets over een multimedia update gehoord. Dacht dat die tot dusver alleen voor de megane waren.. ben benieuwd!
Ja alleen is bij jou wel een update gestart toch? Ben benieuwd wat dat voor update dat geweest is. Of de dealer die handmatig gestart heeft, of automatisch via OTA binnen is gekomen (na actie RenaultNL misschien?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
BaasB schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:47:

Minpunten;
Ik zie het probleem niet zo. Ik heb hem bijna altijd op standje 4 staan en regel het selectief regenereren met het stroompedaal. Werkt wat mij betreft perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
TopOne01 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:38:
Ah ben wel benieuwd, neem aan dat die update uiteindelijk ook OTA komt :)
Zie er nog niks over op de Renault site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
nazdrovje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:00:
[...]

Ik zie het probleem niet zo. Ik heb hem bijna altijd op standje 4 staan en regel het selectief regenereren met het stroompedaal. Werkt wat mij betreft perfect.
Het is ook niet echt een probleem.
Ik heb hem ook op stand 4 staan; gebruik de paddles bijna verder niet.
Bij de niro in zwaarste stand kon je dan nog extra regenereren en zette ik de auto er gewoon mee stil bij stoplicht etc. Gebruikte dus bijna nooit meer rempedaal. Nu moet ik af en toe bijremmen. Dat geeft me een gevoel van gemiste regeneratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tot stilstand komen door de linker paddle in te knijpen is wel ideaal, ik gebruik dat nu echt heel veel, dat ga ik wel missen.

Maar goed de Scenic heeft weer veel andere voordelen, ik ben de dagen aan het aftellen oOo

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
Ik heb mijn grote laad sessies even na gerekend naar totaal hoeveelheid vermogen van 0 tot 100% accu. Laad hoeveelheid: laad percentage x 100.

In het beste geval kom ik op 84 kwh maar meestal op 82,5. Dit vind ik behoorlijk afwijken van de 87 door Renault adverteert als netto vermogen. Hoe is die bij jullie?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKHPJv88iU3qmFr2IDfFqlsrT60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCoBVu5UejayhY15VPyrYUUi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door remco1b op 03-10-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
Chaoss schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:22:
Tot stilstand komen door de linker paddle in te knijpen is wel ideaal, ik gebruik dat nu echt heel veel, dat ga ik wel missen.

Maar goed de Scenic heeft weer veel andere voordelen, ik ben de dagen aan het aftellen oOo
Ja hoor; genoeg voordelen; ik mis de Niro ook niet 😀
Kids vinden wel jammer dat er geen achterbank verwarming is. Maar dan wel weer meer ruimte en laadpunten etc voor telefoon.
Wat ook wel jammer is dat stoelen in Alpine niet elektrisch zijn; anderzijds rijd ik 95% vd tijd toch zelf😂
Wel elektrisch achterklep; maar dan weer geen slimme sensor met voet te bedienen…
Er blijven altijd plussen en minnen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:43
TopOne01 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

Haha te makkelijk ook! Thanks!

Edit: Ik bedacht me opeens dat het deels beslaan van de camera, en het niet automatisch aangaan van het verwarmingselement misschien wel een oorzaak is voor sommige mensen die vaker last hebben van ghost meldingen. Ik heb deze ook gehad in de ochtend (toen ik nog geen melding had gehad dat de camera geen zicht had). Ook viel het me al op dat de auto moeite had met de weg te volgen, wat ik normaal gesproken niet gewend ben.
Ik heb in de ochtend geen gebruik gemaakt van de ontwaseming aangezien de auto voorverwarmd was.
Dit kan voor mij ook verklaren waarom hij soms de belijning kwijt is en dat hij mee doet met het feestje van Ghostbreaking.

Voor de duidelijkheid: wat bedoelen jullie met 'stand ontwaseming'?

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 20:48
Hallo allen,

Ik rijd op dit moment een Renaul Megane e-Tech EV60 Techno en mag een andere auto kiezen. Er waren voor mij twee interessante opties, de Tesla Model Y en Renault Scenic e-Tech EV87.

Na het testrijden in beide auto's tot de conclusie gekomen dat de Renault de beste optie is, nu zit ik alleen met een uitdaging.

De levertijd van een nieuw bestelde Scenic is 3 a 4 maanden, dit betekent dus 1%hogere bijtelling + 360 euro BPM.

Nu is er op dit moment nog een voorraadmodel beschikbaar, deze heeft 2.000 euro aan opties die voor mij niet perse hoeven (camera binnenspiegel, harman kardon speakers). Echter is dit een model een versie van voor juli 2024.

Zit er een concreet verschil tussen de eerste versies van de Scenic en de nieuwe die nu geleverd worden?

Ik ben een beetje huiverig voor een eerste serie auto, aangezien ik hier met mijn eerdere Peugeot e208 veel problemen mee heb gehad, die maar niet konden worden opgelost.

Hoor het graag, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 13:48

HeroS

SmartHome Nerd

Gotham schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:13:
Hallo allen,

Ik rijd op dit moment een Renaul Megane e-Tech EV60 Techno en mag een andere auto kiezen. Er waren voor mij twee interessante opties, de Tesla Model Y en Renault Scenic e-Tech EV87.

Na het testrijden in beide auto's tot de conclusie gekomen dat de Renault de beste optie is, nu zit ik alleen met een uitdaging.

De levertijd van een nieuw bestelde Scenic is 3 a 4 maanden, dit betekent dus 1%hogere bijtelling + 360 euro BPM.

Nu is er op dit moment nog een voorraadmodel beschikbaar, deze heeft 2.000 euro aan opties die voor mij niet perse hoeven (camera binnenspiegel, harman kardon speakers). Echter is dit een model een versie van voor juli 2024.

Zit er een concreet verschil tussen de eerste versies van de Scenic en de nieuwe die nu geleverd worden?

Ik ben een beetje huiverig voor een eerste serie auto, aangezien ik hier met mijn eerdere Peugeot e208 veel problemen mee heb gehad, die maar niet konden worden opgelost.

Hoor het graag, alvast bedankt!
Zover ik weet is er niks qua hardware (ophanging, motor, accu, etc) veranderd aan de auto. Het is meer software matige welke (normaal gesproken) via een OTA gedaan kan worden.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TopOne01
Vandaag bij de dealer geweest voor de vastzittende update Technical platform 1.1.0.

Ik heb gisteren de auto zelf naar fabrieksinstellingen gezet en daarnaast Renault NL een re-synchronisatie laten uitvoeren. Dit is sowieso nodig, dus mocht je het probleem hebben kan je dit alvast doen op een moment dat je er zin in hebt en voorafgaand aan het bezoek dealer. Als je hierna in de auto zoekt naar updates geeft het systeem up to date te zijn. Dit is alleen niet het geval want de Technical platform update staat er nog niet op.

De dealer kon in zijn systeem zien dat de update inderdaad gecrasht was. Hij kreeg het alleen niet voor elkaar om de update opnieuw uit te laten voeren. Hij neemt contact op met Renault NL hiervoor.

De infotainment update waar ik het eerder over had stond al op de auto en is dus niks nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ok. Dan lopen we gelijk op :-)

Hoe heb je via renault NL die resynchronisatie gedaan dan? Was me nog niet bekend dat ik dat zelf kon doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Japie.G op 04-10-2024 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:46:
Ok. Dan lopen we gelijk op :-)

Hoe heb je via renault NL die resynchronisatie gedaan dan? Was me nog niet bekend dat ik dat zelf kon doen.
Zelf bellen met de klantenservice, 088 303 5333.
Je moet wel een beetje geluk hebben met wie je aan de lijn krijgt, zoals bij elke klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaasB
[...]

Hoi, bedoel je bij de dealer nog geen winterbanden? Ik heb van Ahtlon net mail gekregen dat ik afspraak moet maken maar dan bij één van de bekende bandenboeren. Benieuwd of die dan wel wat beschikbaar hebben.

Vandaag ff langs de dealer gereden.
Winterbanden is nu een velg en banden beschikbaar.

En laadklep krijg ik wel melding in beeld; niet goed gezien; maar fijn dat ik het nu weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BrQZvqemIkfJQGCRku4hYjZjh8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cN02MIg2cj4Armst4yMpQCXS.png?f=user_large

Deze set kreeg ik aangeboden tbv winterbanden/set

Scenic V ETech
Banden maat 205/55 R19 97 H Prijs incl btw € 1.895,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
[...]

@ Kees frl;

Lukt me niet om in te stellen dat je op aankomst nog 20% over hebt. Je kan wel een laadstop inplannen; en dan beetje inschatten.

Ritten registratie zie ik ook niet; dealer wist het ook niet precies; zit misschien in googleaccount. Weet jij wat je dan aan / uit moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
BaasB schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:24:
[Afbeelding]

Deze set kreeg ik aangeboden tbv winterbanden/set

Scenic V ETech
Banden maat 205/55 R19 97 H Prijs incl btw € 1.895,00
Volgens mij zijn er goedkopere velgen online te koop. De Michelin aanbieding zit er aan te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fredericm op 04-10-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Vandaag deden alle geluidsbronnen van het multimedia systeem het niet. Twee keer opnieuw gestart, niks. Ritje gemaakt en na 1.5 uur bij de auto terug en alles doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
nazdrovje schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:17:
Vandaag deden alle geluidsbronnen van het multimedia systeem het niet. Twee keer opnieuw gestart, niks. Ritje gemaakt en na 1.5 uur bij de auto terug en alles doet het weer.
Verschilt dus in niets van de Megane. ;)
Heb wel eens een lane assist die er geen zin meer in had, niets hielp, maar in de garage gegooid thuis.
Na een uur toch even kijken, et voila, alles werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
TopOne01 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:18:
[...]

Zelf bellen met de klantenservice, 088 303 5333.
Je moet wel een beetje geluk hebben met wie je aan de lijn krijgt, zoals bij elke klantenservice.
En hoe kan ik zien of de synchronisatie aanwezig / gedaan is? Weet iemand dat.

PS die van mij gaat maandag naar de dealer... maar als ze daar niks kunnen updaten ben ik ook nog niet veel verder..... Vind het overigens wel raar dat ze niet gewoon een geforceerde update via USB kunnen doen.

[ Voor 23% gewijzigd door remco1b op 05-10-2024 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
remco1b schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:58:
[...]

En hoe kan ik zien of de synchronisatie aanwezig / gedaan is? Weet iemand dat.

PS die van mij gaat maandag naar de dealer... maar als ze daar niks kunnen updaten ben ik ook nog niet veel verder..... Vind het overigens wel raar dat ze niet gewoon een geforceerde update via USB kunnen doen.
Je kan dat niet zien.

Misschien dat jouw dealer wel weet hoe het kan. Die van mij i.i.g. (nog) niet. Ik heb zelf ook meegekeken in hun programma's. Kon alles zien van de mislukte update maar nergens iets van opnieuw uitvoeren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Vraagje voor degene met ook het panorama dak.

Is het panorama dak ook als het ware een opstaand randje?

Je hebt het voorraam schuin omhoog en dan is het panorama raam beetje opstaand randje. Creëert bij mij wel wat windgeruis gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:59
Kees_frl schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:27:
Vraagje voor degene met ook het panorama dak.

Is het panorama dak ook als het ware een opstaand randje?

Je hebt het voorraam schuin omhoog en dan is het panorama raam beetje opstaand randje. Creëert bij mij wel wat windgeruis gok ik
Heb je misschien een foto? Dan kan ik zo bij mij kijken. Ik heb volgens mij niet echt last van windgeruis door het panorama dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Mijn privacyinstelling (gegevens delen met Renault voor de app en zo) verandert ook diverse keren per week van alles delen naar alles weigeren. Beide gebruikersprofielen hebben alles delen aanstaan, maar regelmatig (vooral bij profielwisseling denk ik) verandert dat dus. Enig idee hoe dat komt en wat daaraan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-05 08:57
Goedenavond,
Ik merk steeds vaker dat de rijmodi regelmatig verandert is en deze steeds weer goed moet zetten.
Vandaag was dit ineens niet meer aan te passen en moest ik eerst stoppen en auto uitzetten en werkte het weer.
Nu werkt de app weer ineens niet meer en moet ik de privacy instellingen weer goed zetten.
Zie nu wel de accu status maar de positie van de auto klopt niet en geeft aan losgekoppeld te zijn terwijl deze staat te laden.
Wat is hiervan de oorzaak, ook had ik in maps de mogelijkheid om net als Flitsmeister vanalles te melden maar dit is weer weg, wel gewoon op de maps app op mijn telefoon.
Gaat lekker allemaal met de software van Renault

[ Voor 10% gewijzigd door pollekeb op 06-10-2024 20:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04
Sinds 1 oktober ook in het bezit van een full-option Scenic e-Tech electric Esprit Alpine. Hier staat ie te shinen met een verse keramische coating. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bzw38LHMod4nmCwleXapC4s9Jfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mq8ag6lq7F4OLZ67PRa7gNQ4.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik wel mis na 5 jaar Tesla:
- digital key (hopelijk komt dit nog voor deze versie O-) )
- app voegt weinig toe; jammer dat ik geen locatie kan sturen direct naar de app t.b.v. navigate
- geen dashcam modi i.c.m. het 360-pakket. Begreep van Renault dat dit niet kon vanwege privacy bla bla bla
- premium services; dit kan via Orange maar hoezo moet ik daar kopie van mijn paspoort / rijbewijs indienen. Ik begreep verder van de dealer det Orange niet de beste dekking had in NL.
- one pedal drive, al went dat wel snel

Verder een behoorlijk complete gezinsauto. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 16:22
Safaci schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:30:
Sinds 1 oktober ook in het bezit van een full-option Scenic e-Tech electric Esprit Alpine. Hier staat ie te shinen met een verse keramische coating. :*)

[Afbeelding]

- app voegt weinig toe; jammer dat ik geen locatie kan sturen direct naar de app t.b.v. navigate
- geen dashcam modi i.c.m. het 360-pakket. Begreep van Renault dat dit niet kon vanwege privacy bla bla bla
- premium services; dit kan via Orange maar hoezo moet ik daar kopie van mijn paspoort / rijbewijs indienen. Ik begreep verder van de dealer det Orange niet de beste dekking had in NL.

Nice, gefeliciteerd! Is dit de reguliere (niet mat satin) gris schiste lak? Locatie sturen naar de auto kan wel vanuit de Google Maps app trouwens.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safaci
MaSw85 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:37:
[...]

Nice, gefeliciteerd! Is dit de reguliere (niet mat satin) gris schiste lak? Locatie sturen naar de auto kan wel vanuit de Google Maps app trouwens.
Dit is inderdaad de reguliere Gris Schiste. Erg mooie lak naar mijn mening.

Ah, je hebt gelijk. Normaliter gebruik ik nooit Google Maps dus zag die functie in eerste instantie niet. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:03

[Afbeelding]

Nice! Heb je wat meer informatie over die keramische coating? Wat kost het bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safaci
@maho99 Ik heb de coating van merk XPEL bij V&H Styling in Amersfoort laten plaatsen. Kosten zijn vanaf €799 voor een nieuwe auto. Ik heb rond €1000 betaald voor lak incl. velgen en ramen.

Ik heb zelf geen ervaring met coatings, dus ik ben erg benieuwd hoe dit zal bevallen de komende maanden jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:34

-
Ik was in de veronderstelling dat alle elektrische auto's one pedal drive hadden, maar niet dus?
Denk dat ik het wel zou missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
pollekeb schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:23:
Goedenavond,
Ik merk steeds vaker dat de rijmodi regelmatig verandert is en deze steeds weer goed moet zetten.
Vandaag was dit ineens niet meer aan te passen en moest ik eerst stoppen en auto uitzetten en werkte het weer.
Nu werkt de app weer ineens niet meer en moet ik de privacy instellingen weer goed zetten.
Zie nu wel de accu status maar de positie van de auto klopt niet en geeft aan losgekoppeld te zijn terwijl deze staat te laden.
Wat is hiervan de oorzaak, ook had ik in maps de mogelijkheid om net als Flitsmeister vanalles te melden maar dit is weer weg, wel gewoon op de maps app op mijn telefoon.
Gaat lekker allemaal met de software van Renault
Dat met die voortdurende privacy instellingen die niet blijven staan heb ik dus ook (zie mijn post net voor de jouwe).
Ik vraag me af of er een centraal loket is voor dit soort dingen. Ik zie me toch niet de werkplaats van de dealer hiervoor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
nazdrovje schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:52:
[...]

Dat met die voortdurende privacy instellingen die niet blijven staan heb ik dus ook (zie mijn post net voor de jouwe).
Ik vraag me af of er een centraal loket is voor dit soort dingen. Ik zie me toch niet de werkplaats van de dealer hiervoor bellen.
Voortdurend als in elke dag / 1x per week?. Bij mij begin van elke maand, waarschijnlijk omdat ze wat gewijzigd hebben in de voorwaarden en ze dan verplicht zijn om je het opnieuw te laten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 08:57
Ik begrijp de obsessie niet echt met de one-pedal driving (waarschijnlijk omdat ik er nog niet mee gereden heb).

Als je bij mijn vorige wagen (hybride) remde, deed hij dat ook gewoon eerst op de elektrische motor. De remmen werden enkel gebruikt indien veel remkracht gevraagd werd. Lijkt me hier ook het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 13:09
Annan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:18:
Ik begrijp de obsessie niet echt met de one-pedal driving (waarschijnlijk omdat ik er nog niet mee gereden heb).
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
ASW1 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat alle elektrische auto's one pedal drive hadden, maar niet dus?
Denk dat ik het wel zou missen.
Waarom zou je het missen? Ik heb het nooit gehad maar heb wel de regeneratie op maximaal staan dus zodra ik de ACC uit zet met een druk op de knop of even het rempedaal aanraken dan remt ie al behoorlijk af.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
MaSw85 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

Waarom zou je het missen? Ik heb het nooit gehad maar heb wel de regeneratie op maximaal staan dus zodra ik de ACC uit zet met een druk op de knop of even het rempedaal aanraken dan remt ie al behoorlijk af.
Omdat ik het vervelend vindt om de rechtervoet de hele tijd links-rechts-links te moeten bewegen.
Bijvoorbeeld bij rotondes is one-pedal echt ideaal. Daarnaast reageert de auto sneller wanneer je al flink begint te vertragen zodra je je rechtervoet lift vergeleken met wanneer je eerst het rempedaal in moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1

Als je bij mijn vorige wagen (hybride) remde, deed hij dat ook gewoon eerst op de elektrische motor. De remmen werden enkel gebruikt indien veel remkracht gevraagd werd. Lijkt me hier ook het geval
Regeneratief remmen is een efficientieding dat iets heel anders is dan one-pedal.(hooguit zijdelings heeft het wat met elkaar te maken)

Eenpedaalrijden is een comfortding, het zorgt ervoor dat je minder handelingen hoeft uit te voeren, een beetje vergelijkbaar met handbak vs automaat.
Tegelijkertijd reageert de auto iets sneller, het rijdt directer.

Het is zeker geen obsessie maar gewoon een hele fijne feature.
Ja je kunt zonder, maar liever niet, en als je het eenmaal gehad hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:22
ASW1 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:55:
[...]

Regeneratief remmen is een efficientieding dat iets heel anders is dan one-pedal.(hooguit zijdelings heeft het wat met elkaar te maken)

Eenpedaalrijden is een comfortding, het zorgt ervoor dat je minder handelingen hoeft uit te voeren, een beetje vergelijkbaar met handbak vs automaat.
Tegelijkertijd reageert de auto iets sneller, het rijdt directer.

Het is zeker geen obsessie maar gewoon een hele fijne feature.
Ja je kunt zonder, maar liever niet, en als je het eenmaal gehad hebt...
Precies, voor mij was het een harde eis na 5 jaar Tesla. Dus uiteindelijk opnieuw voor een Tesla gegaan ondanks dat ik de Renault Scenic echt een goede optie vond (onze tweede auto is een ZOE). Vind het echt super comfortabel rijden, zelfs mijn vrouw vind het jammer dat haar ZOE ZE50 het niet heeft.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Ik mag die van mij over iets meer dan een week in ontvangst gaan nemen. Ik vroeg me nog wel af of als je stil staat of je dan wel je voet van de rem kan halen of gaat hij dan weer rollen zoals bij een ICE met automaat? Dat vind ik namelijk wel ideaal aan one pedal, dat je voor het stoplicht gewoon je voeten kunt ontspannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:06
addictive_rhymz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:15:
Ik mag die van mij over iets meer dan een week in ontvangst gaan nemen. Ik vroeg me nog wel af of als je stil staat of je dan wel je voet van de rem kan halen of gaat hij dan weer rollen zoals bij een ICE met automaat? Dat vind ik namelijk wel ideaal aan one pedal, dat je voor het stoplicht gewoon je voeten kunt ontspannen.
Maak gewoon gebruik van de autohold instelling , werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Vroeg mij iets af, het stuur van de Scenic ziet er iets anders uit qua knopjes aan de linkerkant.

Als ik in de Megane de ACC wil activeren dan druk ik op dit knopje;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqA5g-8Xr-XMmvhSbK_ciNOuG-Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mlrw4AMplYDoGTVbt29wZHng.jpg?f=user_large
En dan SET om de snelheid te activeren.

Ik zie dat je in de Scenic op het knopje daarboven moet drukken en daar zitten dan een paar verschillende opties onder, maar welke van de eerste 2 opties doet hetzelfde als het knopje in de Megane voor de ACC?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/beYSkItq88ytk5X4bwollayq4GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDeJjx7BAvPeYWMyEBpL1faW.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zien er in mijn beleving net iets anders uit namelijk.

En, wat doet het andere icoontje dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:42:
Vroeg mij iets af, het stuur van de Scenic ziet er iets anders uit qua knopjes aan de linkerkant.

Als ik in de Megane de ACC wil activeren dan druk ik op dit knopje;
[Afbeelding]
En dan SET om de snelheid te activeren.

Ik zie dat je in de Scenic op het knopje daarboven moet drukken en daar zitten dan een paar verschillende opties onder, maar welke van de eerste 2 opties doet hetzelfde als het knopje in de Megane voor de ACC?
[Afbeelding]

Ze zien er in mijn beleving net iets anders uit namelijk.

En, wat doet het andere icoontje dan precies?
Op de scenic is het 1x selecteren en hii onthoudt hetbdan verder, niet zoals bij de megane elke rit opnieuw selecteren.

Eerste icoontje: zelfde als megane met acc aan + automatic lane centering knopje aan
Tweede icoontje: zelfde als megane met acc aan
Derde icoontje: zelfde als megane met limiter aan
Vierde icoontje: alles uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 06:21:
Op de scenic is het 1x selecteren en hii onthoudt hetbdan verder, niet zoals bij de megane elke rit opnieuw selecteren.

Eerste icoontje: zelfde als megane met acc aan + automatic lane centering knopje aan
Tweede icoontje: zelfde als megane met acc aan
Derde icoontje: zelfde als megane met limiter aan
Vierde icoontje: alles uit :-)
Dank!

Ehm...
Japie.G schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 06:21:
Kunnen we van stuur wisselen!? :P
Wat een gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:59
Zjanzjak schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:44:
[...]

Dank!

Ehm...

[...]

Kunnen we van stuur wisselen!? :P
Wat een gemak.
Idd, dit werkt heel goed, staat altijd op 1e icoontje bij mij en moet je dus nooit heractiveren bij starten auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
TaxiGilbert schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:43:
[...]

Idd, dit werkt heel goed, staat altijd op 1e icoontje bij mij en moet je dus nooit heractiveren bij starten auto
Dat is inderdaad wel erg fijn. Heb al wel een paar keer gehad dat ie opeens op 'off' stond en dat ik tevergeefs op die knop linksonder aan het drukken was om automatisch de snelheid van het verkeersbord/de maximum snelheid op te pakken maar er toen achter kwam dat ik toch even zelf het stroompedaal moest intrappen en de juiste modus weer moest selecteren.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijsveilig
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 27-02 21:36
Misschien al eerder in dit forum behandeld maar kan het niet vinden: ben sinds 30/08 in het bezit van een zwarte Scenic E-tech Alpine uitvoering en de auto bevalt prima. Echter heb ik nog steeds een probleem met de My Renault app.
Kan op de app niet zien wat de (laad)status is van de batterij (blijft rood 1%) laadgeschiedenis wordt niet weergegeven, op afstand verwarmen en mijn auto vinden functioneert niet. Volgens de app kan je pincode veranderen/herstellen. Diverse keren geprobeerd, maar helpt niet. Misschien dat een van de bezitters van een Scenic E-tech mij hierbij kan helpen.
P.s. Heb de Orange account niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:33
Hijsveilig schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:31:
Misschien al eerder in dit forum behandeld maar kan het niet vinden: ben sinds 30/08 in het bezit van een zwarte Scenic E-tech Alpine uitvoering en de auto bevalt prima. Echter heb ik nog steeds een probleem met de My Renault app.
Kan op de app niet zien wat de (laad)status is van de batterij (blijft rood 1%) laadgeschiedenis wordt niet weergegeven, op afstand verwarmen en mijn auto vinden functioneert niet. Volgens de app kan je pincode veranderen/herstellen. Diverse keren geprobeerd, maar helpt niet. Misschien dat een van de bezitters van een Scenic E-tech mij hierbij kan helpen.
Bij mij gaf hij een error als ik wilde verbinden met de auto. Uitloggen en opnieuw inloggen in de app heeft dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenics
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:38
Hijsveilig schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:31:
Ik heb nagenoeg dezelfde problemen ervaren. Meerdere keren de auto verwijderd en opnieuw toegevoegd aan mijn account. Zelfs vanuit de klantenservice van Renault is er een resynchronisatie uitgevoerd. Niets hielp.

Toen heb ik een geheel nieuw Google account aangemaakt, speciaal voor de auto, en een nieuw Mijn Renault account. Sindsdien geen problemen meer.

Mijn gedachte is dat het misschien aan de strikte privacy instellingen op mijn Google account zou liggen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijsveilig
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 27-02 21:36
Bedankt Borkhuis en Cenics. Uitloggen en opnieuw inloggen al een aantal keren geprobeerd. Geen succes.
Ga een dezer dagen, als de auto weer thuis is, proberen wat Cenics gedaan heeft. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
TopOne01 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:24:
[...]

Voortdurend als in elke dag / 1x per week?. Bij mij begin van elke maand, waarschijnlijk omdat ze wat gewijzigd hebben in de voorwaarden en ze dan verplicht zijn om je het opnieuw te laten accepteren.
Ik heb het de laatste week twee keer gehad. Ook zie ik heel duidelijk dat de instelling niet blijft hangen. Stel ik in alles accepteren en doe dan hetzelfde in het profiel van mijn vrouw en ga daarna terug naar mijn profiel dan staat hij vaak weer op alles weigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03

Ergens is het zelfs een voordeel het niet te hebben: de remschijven blijven schoon en werken.
Pagina: 1 ... 24 ... 45 Laatste