Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 25 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1stral
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:50
Nu zo’n 1100 kilometer gereden waarbij ik na lange ritten telkens tot 80% geladen heb @ 11 kW. Verbruik boordcomputer komt terug met 16,6 kW verbruik per 100 kilometer. Vind ik netjes.

Verder heel fijne auto overigens. Jammer alleen dat de zwarte variant die ik gekozen heb enorm gevoelig is voor vuil. Mag hem spoedig al eens door de wasstraat/wasbox trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 08:45
M1stral schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:21:
Nu zo’n 1100 kilometer gereden waarbij ik na lange ritten telkens tot 80% geladen heb @ 11 kW. Verbruik boordcomputer komt terug met 16,6 kW verbruik per 100 kilometer. Vind ik netjes.

Verder heel fijne auto overigens. Jammer alleen dat de zwarte variant die ik gekozen heb enorm gevoelig is voor vuil. Mag hem spoedig al eens door de wasstraat/wasbox trekken.
Mag ik vragen welke versie van de Scenic je rijdt? In alle autoreviews wordt namelijk gereden met de Esprit Alpine of Iconic, dus met 20 inch velgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:11
Gotham schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:13:
[...]

Mag ik vragen welke versie van de Scenic je rijdt? In alle autoreviews wordt namelijk gereden met de Esprit Alpine of Iconic, dus met 20 inch velgen.
M1stral schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:12:
[...]

Welke uitvoering heb jij besteld? Ikzelf zit te wachten op een Techno die wat mij betreft ook wel iets eerder mag komen.
:)

[ Voor 24% gewijzigd door Kees_frl op 08-10-2024 21:18 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1stral
Klopt, Techno met kleine batterij, HK, driver assistance en comfort pack. En nog een variant met stuurverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:54
M1stral schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:21:

Wasstraat!?
Heiligschennis haha.

Anyways, ik heb zwarte auto's gehad en nu dus een witte Megane E Tech (wel met zwart dak) maar ik kan je melden dat een witte auto nog gevoeliger is voor vuil. En de achterkant al helemaal. :P
Maar goed, ik vind het totaal geen straf om mijn wagen bijna elke dag weer spik en span in z'n hok te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

twowheeler schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:35:
[...]

Ergens is het zelfs een voordeel het niet te hebben: de remschijven blijven schoon en werken.
Ook met one pedal driving moet je de rem wel eens gebruiken wanneer je onverwacht toch iets harder moet remmen. Ik rij nu 120dkm met opd en nog geen problemen met de remmen gehad.

Opd is fijn, maar als je het nooit hebt gehad zul je het niet missen. Als je het wel hebt gehad is het even omschakelen. Maar goed de Scenic heeft wel zoveel andere voordelen dat ik het voor lief neem. Zoveel keus is er ook niet in c segmenters onder de 50K met echte opd. Ja de Model Y, maar die is lelijk :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:27
Nog altijd tevreden over mijn Techno Long Range, maar er beginnen wat interieur geluiden op te spelen en die wil ik opgelost zien. Rammel in de passagiersdeur, rammel in beide deurstijlen en 'iets' achteraan. Naar de garage gaan en die rammels proberen te lokalizeren en oplossen lijkt altijd een moeilijke klus. Wie zou durven om zelf de panelen te demonteren en op het gemak alle 'clips' en dergelijke te controleren? Of toch gewoon de garage binnen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
TaxiGilbert schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:08:
Nog altijd tevreden over mijn Techno Long Range, maar er beginnen wat interieur geluiden op te spelen en die wil ik opgelost zien. Rammel in de passagiersdeur, rammel in beide deurstijlen en 'iets' achteraan. Naar de garage gaan en die rammels proberen te lokalizeren en oplossen lijkt altijd een moeilijke klus. Wie zou durven om zelf de panelen te demonteren en op het gemak alle 'clips' en dergelijke te controleren? Of toch gewoon de garage binnen brengen?
Hier ook, maar aangezien mijn jongere broer in de 'autowereld' werkt het advies gekregen eerst eens de hele auto leeg te halen en dan met een tweede persoon in de auto te rijden en luisteren of 1. alle geluiden er nog steeds zijn en 2. ze vooraf zo goed mogelijk te lokaliseren voor naar de dealer te brengen.

Dat iets achteraan, kan dat de hoedenplank zijn? Die verdenk ik dat deze wat klappert.

[ Voor 4% gewijzigd door Kees_frl op 09-10-2024 10:26 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Kees_frl schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Hier ook, maar aangezien mijn jongere broer in de 'autowereld' werkt het advies gekregen eerst eens de hele auto leeg te halen en dan met een tweede persoon in de auto te rijden en luisteren of 1. alle geluiden er nog steeds zijn en 2. ze vooraf zo goed mogelijk te lokaliseren voor naar de dealer te brengen.

Dat iets achteraan, kan dat de hoedenplank zijn? Die verdenk ik dat deze wat klappert.
Het is de hoedeplank zelf niet, het is echt een 'klepperend metaalgeluid'...

[ Voor 3% gewijzigd door TaxiGilbert op 09-10-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
Kees_frl schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

De hoedenplank is in mijn huidige Megane E-Tech al een zwakke plek, die rammelt flink op klinkerwegen. Hoop dat dit in de Scenic beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37
Zijn er al Scenic-bezitters die aan het kijken zijn naar winterbanden? Zoek eigenlijk iets met een lage rolweerstand (vreemde eis bij een winterband, I know) en laag rolgeluid. Ik kwam zelf als snel bij Hankook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 21:11
Safaci schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:48:
Zijn er al Scenic-bezitters die aan het kijken zijn naar winterbanden? Zoek eigenlijk iets met een lage rolweerstand (vreemde eis bij een winterband, I know) en laag rolgeluid. Ik kwam zelf als snel bij Hankook.
Michelin komt heel spoedig met een aanbieding. Ik denk dat ik bij velgenland de velgen ga kopen. Daar zijn de michelin banden ook redelijk geprijsd

[ Voor 12% gewijzigd door Fredericm op 09-10-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fredericm
remco1b schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:29:
Ik heb mijn grote laad sessies even na gerekend naar totaal hoeveelheid vermogen van 0 tot 100% accu. Laad hoeveelheid: laad percentage x 100.

In het beste geval kom ik op 84 kwh maar meestal op 82,5. Dit vind ik behoorlijk afwijken van de 87 door Renault adverteert als netto vermogen. Hoe is die bij jullie?[Afbeelding]
Je hebt wel een punt. Gisteren mijn long range opgeladen. Van 15 naar 81% zou dus 57,82 KW
Mijn laadpaal geeft 59,6 KW aan. De renault app 53,5 KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Vraagje over navigatie
Weet iemand hoe je kan instellen dat je wat minder lang van te voren de gresproken aanwijzing krijgt. Nu zegt de navigatie het 600 meter voor af, maar dichterbij niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Vraagje over navigatie
Gisteren wilde ik van mijn huis naar werk rijden. Verwachtte accu status bij aankomst was 8%. De renault blijf maar een laadstation als bestemming tonene? Weet iemand hoe je dat kunt overrulen?. Ik kwam met 15% thuis, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Fredericm schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:23:
Vraagje over navigatie
Gisteren wilde ik van mijn huis naar werk rijden. Verwachtte accu status bij aankomst was 8%. De renault blijf maar een laadstation als bestemming tonene? Weet iemand hoe je dat kunt overrulen?. Ik kwam met 15% thuis, maar dat terzijde.
Instellen dat je bij thuis of werk locatie kunt laden. Ook kun je gewenst aankomst percentage instellen. Als hij toch een lader als tussenstop toevoegt kun je die ook gewoon weer keihard er uit flikkeren :-)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:53
Gisteren ook men nachtblauwe scenic long range in ontvangst mogen nemen :)

Aantal vraagjes:

al iemand gevonden waar de rit historie wordt bijgehouden? (in de app vind ik hem niet)
De app laat je toe om programma's aan te maken en geeft aan dat je dan ook de klimaatcontrole kan instellen. Ik krijg enkel de optie om de laadsessie in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Annan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:30:
al iemand gevonden waar de rit historie wordt bijgehouden? (in de app vind ik hem niet)
Dat wordt in de app niet bijgehouden. Je kan dit doen via de locatie historie in Google Maps als je die aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
Annan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:30:
Gisteren ook men nachtblauwe scenic long range in ontvangst mogen nemen :)

Aantal vraagjes:

De app laat je toe om programma's aan te maken en geeft aan dat je dan ook de klimaatcontrole kan instellen. Ik krijg enkel de optie om de laadsessie in te stellen?
Mooie kleur, ik twijfel nog tussen bleu nocturne en gris schiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:17
Na 8 maanden wachten is het dan bijna zo ver: vrijdag krijg ik mijn Scenic Esprit Alpine. Kijk er naar uit, ben alleen ook benieuwd hoe hij in de praktijk gaat bevallen. Lees dat er hier en daar nog wat technische issues zijn met functies en de software upgrades. Ook wat gekraak hier en daar. Heb met veel plezier en nagenoeg probleemloos 5 jaar in een Mitsubishi Outlander PHEV gereden. Hoop dat over 5 jaar ook over de Scenic te kunnen zeggen, we gaan het beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-08 08:53
Kees_frl schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:02:
[...]

Ah ben wel benieuwd, neem aan dat die update uiteindelijk ook OTA komt :)
Zie er nog niks over op de Renault site.
Vandaag bij de dealer geweest en auto laten updaten.... Geen updates in update lijst. Anderen meer info hier over?
Vandaag nog even telefonisch contact gelegd met Renault.
De helpdeks gaf aan wat vinkjes goed te zeten. Nu even afwachten.

[ Voor 14% gewijzigd door remco1b op 10-10-2024 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Gisterenavond thuisgekomen, er stond een update ( ik dacht Electric Motor ) klaar om geinstalleerd te worden. Auto op slot. En deze morgen was alles geinstalleerd. Die updates gaan perfect op mijn Scenic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:51
Japie.G schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Instellen dat je bij thuis of werk locatie kunt laden. Ook kun je gewenst aankomst percentage instellen. Als hij toch een lader als tussenstop toevoegt kun je die ook gewoon weer keihard er uit flikkeren :-)
"Instellen dat je bij thuis of werk locatie kunt laden" k weet niet hoe , gezocht maar nergens gevonden . :?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-09 13:00
scorpio schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:30:
[...]

"Instellen dat je bij thuis of werk locatie kunt laden" k weet niet hoe , gezocht maar nergens gevonden . :?
Volgens mij even thuislocatie opnieuw instellen, dan vraagt hij, als ik het goed herinner, of je dat als laadpunt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
scorpio schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:30:

Elke keer als ik naar huis navigeerde en ik was thuis dan vroeg Google Maps er gewoon om bij mij, of ik op deze locatie ging laden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:51
k kon in opnieuw huisadres opgeven nergens aangeven dat ik er ook kon/ging laden.
Zal wel aan mij liggen maar hij vroeg er ook niet naar.

Maar k blijf proberen 8)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFDP
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20-04 11:28
We hebben sinds een week onze scenic evolution, standaard rood met allseason banden, navigatie (optie in de basisversie) en parkeersensoren rondom, meer opties zaten er niet in ivm de EV premie in België. Auto heeft nu net geen 500 km. Bij zowat 35% snelwegverkeer geeft dat een gemiddeld verbruik van 16,4 Kwh/100.
Vrij netjes vind ik en de auto rijdt heel fijn. Vreesde wat voor een heel kale auto gezien de basisversie, maar hij is best goed uitgerust en afgewerkt.
De ACC is nieuw voor mij, werkt wel vrij goed voor zover ik kan zien. Maar klopt het dat het automatisch remmen (of toch deels) via de motor gaat? Ik merk in fileverkeer of bergaf recuperatie van energie. Ik dacht dat pas vanaf de techno recuperatie mogelijk was via die Paddles die de evolution niet heeft.
Maar de auto bevalt echt wel heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Wel of niet die dingen, je regenereert altijd via de rem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:21

HeroS

SmartHome Nerd

Safaci schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:30:
Sinds 1 oktober ook in het bezit van een full-option Scenic e-Tech electric Esprit Alpine. Hier staat ie te shinen met een verse keramische coating. :*)

[Afbeelding]

Wat ik wel mis na 5 jaar Tesla:
- digital key (hopelijk komt dit nog voor deze versie O-) )
- app voegt weinig toe; jammer dat ik geen locatie kan sturen direct naar de app t.b.v. navigate
- geen dashcam modi i.c.m. het 360-pakket. Begreep van Renault dat dit niet kon vanwege privacy bla bla bla
- premium services; dit kan via Orange maar hoezo moet ik daar kopie van mijn paspoort / rijbewijs indienen. Ik begreep verder van de dealer det Orange niet de beste dekking had in NL.
- one pedal drive, al went dat wel snel

Verder een behoorlijk complete gezinsauto. 8)
Ik heb gelezen en gezien in diversen reviews dat one pedal driving met een update er wel aan gaat komen. Dit heb ik ook via de chat met Renault begrepen.

Dus even afwachten of het daadwerkelijk komt.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
HeroS schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:53:
Ik heb gelezen en gezien in diversen reviews dat one pedal driving met een update er wel aan gaat komen. Dit heb ik ook via de chat met Renault begrepen.

Dus even afwachten of het daadwerkelijk komt.
De chat van Renault heeft mij niet zo vaak de waarheid vertelt. ;)

Meest bekende is bijvoorbeeld wel dat de Megane ook terug kon leveren (zoals de 5 nu), never happened.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
Update: Update.
Inmiddels heeft mijn auto 2 dagen bij de dealer gestaan en heb ik regelmatig contact met Renault nederland helpdesk.

Lang verhaal kort:
De platform update is afgebroken.
De dealer kan niks updaten behalve mm systeem. Maar daar zie ik niks spannneds gewijzigd.
Renault NL heeft resynchronisatie uitgevoerd.
Auto geeft nu aan up to date te zijn.
Echter zowel de platform als elektrische update heb ik (nog) niet gehad.
Momenteel alle serienummers en dergelijken naar renault NL gestuurd. Die gaan kijken of ze eea verder kunnen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

remco1b schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:19:
Inmiddels heeft mijn auto 2 dagen bij de dealer gestaan en heb ik regelmatig contact met Renault nederland helpdesk.

Lang verhaal kort:
De dealer kan niks updaten behalve mm systeem. Maar daar zie ik niks spannneds gewijzigd.
Momenteel alle serienummers en dergelijken naar renault NL gestuurd. Die gaan kijken of ze eea verder kunnen uitzoeken.
Zelfde hier. Net dealer gemaild hoe nu verder. Wil het ook naar renaultNL hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
Japie.G schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:20:
[...]

Zelfde hier. Net dealer gemaild hoe nu verder. Wil het ook naar renaultNL hebben..
Ik heb renault nl gewoon zelf benaderd. Dit was geen probleem. Telefoon nummer zoals eerder gemeld 0203549333

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

remco1b schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Ik heb renault nl gewoon zelf benaderd. Dit was geen probleem. Telefoon nummer zoals eerder gemeld 0203549333
Ik geef de dealer nog een weekje voor respons en dan ga ik die route maar weer bewandelen. Al vind ik dat de dealer dat voor mij zou moeten doen :-) De auto rijdt er in de tussentijd niet minder fijn om gelukkig. Nog steeds erg content mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Japie.G op 11-10-2024 11:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maho99
Hij is er, blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMRP6HBFC6v-e2xo1CC5gbAIdhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2r8T0lTqNO3MrlAsDknaMMK.jpg?f=fotoalbum_large

Wat alleen niet lukt is het aanmaken van een My Renault account. VIN nummer invullen ging goed, auto staat nu in de App. Aanmaken van een account is alleen niet gelukt. Moest de optie voor het delen van gegevens aanzetten maar kan deze niet vinden in het menu van de auto. App opnieuw opgestart, hij geeft aan dat ik moet inloggen met mijn My Renault account in de auto maar dat account heb ik dus nog niet. App blijft de melding geven dat er technische problemen zijn. Heb de auto ook al verwijderd en opnieuw toegevoegd in de App, Iemand een oplossing? Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kENEv745jRVZcs6bP4dIZ7vooOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9XbtBzTWk1sV29umNATPsGO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2j-FfVse9-LM1EAGpuNFCHJme4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5gVMYnwd6zTOCx2lUAOTfMxI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door maho99 op 11-10-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

maho99 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:26:
Hij is er, blij mee!

[Afbeelding]

Wat alleen niet lukt is het aanmaken van een My Renault account. VIN nummer invullen ging goed, auto staat nu in de App. Aanmaken van een account is alleen niet gelukt. Moest de optie voor het delen van gegevens aanzetten maar kan deze niet vinden in het menu van de auto. App opnieuw opgestart, hij geeft aan dat ik moet inloggen met mijn My Renault account in de auto maar die heb ik dus nog niet. App blijft de melding geven dat er technische problemen zijn. Heb de auto ook al verwijderd en opnieuw toegevoegd in de App, Iemand een oplossing? Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even je email adres weghalen hier :-)

Gefeliciteerd, en de koppeling kan soms een paar dagen duren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M1stral
Zjanzjak schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:01:
[...]

Wasstraat!?
Heiligschennis haha.

Anyways, ik heb zwarte auto's gehad en nu dus een witte Megane E Tech (wel met zwart dak) maar ik kan je melden dat een witte auto nog gevoeliger is voor vuil. En de achterkant al helemaal. :P
Maar goed, ik vind het totaal geen straf om mijn wagen bijna elke dag weer spik en span in z'n hok te zetten.
Ik ook niet hoor, maar ben soms ruim 70 uur per week van huis. Dan is op het gemakje de auto spik en span maken nou niet bepaald de eerste activiteit waar ik bezig mee wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Japie.G schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:29:
[...]

Even je email adres weghalen hier :-)

Gefeliciteerd, en de koppeling kan soms een paar dagen duren..
Ai, aangepast, dank!

Goed om te weten, ondanks dat ik nog geen account heb kunnen maken gaat de koppeling dus over een paar dagen nog wel plaatsvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

maho99 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

Ai, aangepast, dank!

Goed om te weten, ondanks dat ik nog geen account heb kunnen maken gaat de koppeling dus over een paar dagen nog wel plaatsvinden?
Als het puur om het account bij Renault gaat, die kun je ook online maken, gewoon via je computer.

https://myr.renault.nl

Het account dat je daar maakt moet je vervolgens in de auto inloggen. Voordat je dat de gegevens ook in de app ziet duurt soms een paar dagen :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Japie.G op 11-10-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Japie.G schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Als het puur om het account bij Renault gaat, die kun je ook online maken, gewoon via je computer.

https://myr.renault.nl

Het account dat je daar maakt moet je vervolgens in de auto inloggen. Voordat je dat de gegevens ook in de app ziet duurt soms een paar dagen :-)
Dankje! Dat had ik inderdaad net toevallig al gedaan, mijn e-mail werd daar al herkend dus heb een nieuw wachtwoord aangemaakt. Inmiddels ook succesvol ingelogd in de auto, app geeft nog een foutmelding maar dat zal over een paar dagen wel goed komen. Nu maar even alle opties van de auto eigen maken 🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

maho99 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:27:
[...]

Dankje! Dat had ik inderdaad net toevallig al gedaan, mijn e-mail werd daar al herkend dus heb een nieuw wachtwoord aangemaakt. Inmiddels ook succesvol ingelogd in de auto, app geeft nog een foutmelding maar dat zal over een paar dagen wel goed komen. Nu maar even alle opties van de auto eigen maken 🙂
Tip van de dag omtrent de app is ook om de app zelf even uit te loggen en daarna weer inloggen. Vaak doet hij het dan ineens :-) Zo niet, dan elke dag even een uitlog inlog actie doen in de mobiele app.

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 11-10-2024 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
Japie.G schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

Tip van de dag omtrent de app is ook om de app zelf even uit te loggen en daarna weer inloggen. Vaak doet hij het dan ineens :-) Zo niet, dan elke dag even een uitlog inlog actie doen in de mobiele app.
Dat werkte inderdaad, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37
Zag net in de app dat de dealer mijn Scenic tot 100% had opgeladen begin september. Ik heb ‘m 1 oktober opgehaald met 99%. Bijna 4 weken op 100% gestaan. Arm accupakket. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Safaci schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:27:
Zag net in de app dat de dealer mijn Scenic tot 100% had opgeladen begin september. Ik heb ‘m 1 oktober opgehaald met 99%. Bijna 4 weken op 100% gestaan. Arm accupakket. :'(
Bijzonder, bij mij staan alleen mijn laadbeurten er in. Niet die van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1stral
Ik heb nog geen koppeling gemaakt met de auto, zowel Renault account als Google. Nu zie ik wel met regelmaat wanneer ik de auto start een administrator account (Google). Moet ik daar nog iets mee of is dat voor de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
M1stral schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:43:
Ik heb nog geen koppeling gemaakt met de auto, zowel Renault account als Google. Nu zie ik wel met regelmaat wanneer ik de auto start een administrator account (Google). Moet ik daar nog iets mee of is dat voor de dealer?
Volgens mij is niets voor de dealer en alles voor de eigenaar.

Voor mij alweer zowat 2 jaar geleden met de Megane E Tech maar ik had destijds veel baat bij de vele instructiefilmpjes die Renault op YouTube had gezet, zo ook voor het koppelen met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SsorcererR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 15:12
maho99 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:26:
Hij is er, blij mee!

[Afbeelding]

Wat alleen niet lukt is het aanmaken van een My Renault account. VIN nummer invullen ging goed, auto staat nu in de App. Aanmaken van een account is alleen niet gelukt. Moest de optie voor het delen van gegevens aanzetten maar kan deze niet vinden in het menu van de auto. App opnieuw opgestart, hij geeft aan dat ik moet inloggen met mijn My Renault account in de auto maar dat account heb ik dus nog niet. App blijft de melding geven dat er technische problemen zijn. Heb de auto ook al verwijderd en opnieuw toegevoegd in de App, Iemand een oplossing? Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij duurde het letterlijk een half uurtje gisterenavond. Ik gebruik ook de Kelec app. Even ondervinden wat het beste werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 22:17

BwO

Up The Irons!

remco1b schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:19:

Lang verhaal kort:
Ik had dezelfde 0/0 issue. Bij de dealer gebracht, die had een bulletin van Renault ontvangen met de oplossing en dat was 1 v.d. computers vervangen. Een uur later was m'n auto klaar en heeft ie de update alsnog gedraaid zonder problemen.

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
Misschien een domme vraag: hoe laat de Scenic connectie met de app op afstand? Dus niet verbonden met mijn telefoon of WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
Misschien een domme vraag: hoe maakt de Scenic connectie met de app op afstand? Dus niet verbonden met mijn telefoon of WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Dag 2 van de Scenic, wat een fijne auto! Nog wel veel te ontdekken hoe bepaalde functies werken, zo krijg ik nog niet alle de rijhulpsystemen geactiveerd (mijn auto heeft alle opties op dit gebied). Was bijvoorbeeld vanmorgen even afgeleid door het scherm en zag daardoor de filevorming bij een stoplicht wat laat. Ging goed maar moest wel stevig remmen. Volgens mij had de auto zelf al kunnen anticiperen door automatisch te remmen. Ga zo maar even met de documentatie op de iPad de auto in om het uit te zoeken.

Vanmorgen had ik ook de functie ‘starten’ gebruikt in de My Renault app om de auto voor te verwarmen. Volgens mij moet deze na 15 minuten automatisch weer uit gaan maar de functie geeft na 3 uur nog steeds aan dat deze actief is. Heb verder geen programma geactiveerd en heb inmiddels alweer een stukje met de auto gereden. Ook de app al een aantal keer afgesloten en weer opgestart. Iemand een idee waarom deze actief blijft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxDIaI7axxWgVP3-f62E_4xjU0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yewZB9XnMJEBuqmP8ypHxC58.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-09 13:00
BwO schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

Ik had dezelfde 0/0 issue. Bij de dealer gebracht, die had een bulletin van Renault ontvangen met de oplossing en dat was 1 v.d. computers vervangen. Een uur later was m'n auto klaar en heeft ie de update alsnog gedraaid zonder problemen.
Oh! Had het verder nog impact? Of alsof er niks gebeurd is? Mag ik vragen bij welke dealer je bent geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
maho99 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:40:
Dag 2 van de Scenic, wat een fijne auto! Nog wel veel te ontdekken hoe bepaalde functies werken, zo krijg ik nog niet alle de rijhulpsystemen geactiveerd (mijn auto heeft alle opties op dit gebied). Was bijvoorbeeld vanmorgen even afgeleid door het scherm en zag daardoor de filevorming bij een stoplicht wat laat. Ging goed maar moest wel stevig remmen. Volgens mij had de auto zelf al kunnen anticiperen door automatisch te remmen. Ga zo maar even met de documentatie op de iPad de auto in om het uit te zoeken.

Vanmorgen had ik ook de functie ‘starten’ gebruikt in de My Renault app om de auto voor te verwarmen. Volgens mij moet deze na 15 minuten automatisch weer uit gaan maar de functie geeft na 3 uur nog steeds aan dat deze actief is. Heb verder geen programma geactiveerd en heb inmiddels alweer een stukje met de auto gereden. Ook de app al een aantal keer afgesloten en weer opgestart. Iemand een idee waarom deze actief blijft?

[Afbeelding]
Inmiddels heb ik de App ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nog steeds blijft hij ‘Starten’ als actief tonen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 22:51
maho99 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Inmiddels heb ik de App ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nog steeds blijft hij ‘Starten’ als actief tonen..
Is de verwarming ook actief, of is het alleen de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egijsen1989
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-09 15:45
Bij mij blijft ook de verwarming actief. Erger nog hij heeft niet eens verwarmd vanochtend. De andere twee functies worden wel uitgevoerd.

Bij programma's staat ook dat de auto momenteel direct geladen wordt terwijl hij niet aan de lader hangt.

Nooit problemen gehad maar met de nieuwe app dus wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
egijsen1989 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:54:
Bij mij blijft ook de verwarming actief. Erger nog hij heeft niet eens verwarmd vanochtend. De andere twee functies worden wel uitgevoerd.

Bij programma's staat ook dat de auto momenteel direct geladen wordt terwijl hij niet aan de lader hangt.

Nooit problemen gehad maar met de nieuwe app dus wel
direct laden betekent dat je niet volgens een programma laadt. Dus stekker er in, is direct laden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Issue dat de verwarming zogenaamd actief blijft js op te lossen door in de auto een klimatisering te programmeren en deze helemaal uit te laten lopen. Daarna werkt alles weer zoals normaal. Al deze issues al in de megane meegemaakt. 😉
BwO schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

Mooi dat het is opgelost. Triest dat niet alle dealers dit weten? De mijne heeft er dus nu al weer een dag voor niets gestaan. Welke dealer betreft het hier? Verwijs ik de mijne hier naar door 😡

[ Voor 54% gewijzigd door Japie.G op 12-10-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
borkhuis schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:01:
[...]

Is de verwarming ook actief, of is het alleen de app?
Alleen in de app is de optie actief, in de auto zelf is de verwarming uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
[quote]Japie.G schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:20:
Issue dat de verwarming zogenaamd actief blijft js op te lossen door in de auto een klimatisering te programmeren en deze helemaal uit te laten lopen. Daarna werkt alles weer zoals normaal. Al deze issues al in de megane meegemaakt. 😉

Ga ik proberen, bedankt! Voor de zekerheid, bedoel je dat ik de klimatisering via de App moet programmeren of echt in de auto zelf? Hopelijk hoeft dit niet iedere keer als je deze functie gebruikt.

Toen ik de claxon optie in de app activeerde, knalde de app er trouwens gelijk uit. Niet echt een optie die ik vaak zal gebruiken maar herken je dat probleem misschien ook? Claxon ging wel gewoon 3 keer af.

[ Voor 25% gewijzigd door maho99 op 12-10-2024 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

maho99 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:35:
[quote]Japie.G schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:20:

Ga ik proberen, bedankt! Voor de zekerheid, bedoel je dat ik de klimatisering via de App moet programmeren of echt in de auto zelf? Hopelijk hoeft dit niet iedere keer als je deze functie gebruikt.

Toen ik de claxon optie in de app activeerde, knalde de app er trouwens gelijk uit. Niet echt een optie die ik vaak zal gebruiken maar herken je dat probleem misschien ook? Claxon ging wel gewoon 3 keer af.
Moet echt in de auto. Is me tot nu toe 1x in 2 jaar gebeurd. Dus niet elke keer hoor 😉 soms zit er een synchronisatie probleempje. Claxon nooit gebruikt, dus geen idee :-)

Die andere app van die fransman is een stuk fijner dan de renault app zelf. Alleen kun je daarin nog niet het max accu percentage instellen. Eens zien of ik die man daarmee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Japie.G schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:40:
[...]

Moet echt in de auto. Is me tot nu toe 1x in 2 jaar gebeurd. Dus niet elke keer hoor 😉 soms zit er een synchronisatie probleempje. Claxon nooit gebruikt, dus geen idee :-)

Die andere app van die fransman is een stuk fijner dan de renault app zelf. Alleen kun je daarin nog niet het max accu percentage instellen. Eens zien of ik die man daarmee kan helpen.
Gelukkig 🙂. Zojuist een programma ingesteld, ben benieuwd.

Heb net ook even die Kelec app geïnstalleerd, kom alleen niet verder dan het scherm waarin je kan instellen welke auto je hebt, lijkt daar vast te lopen. Maar het is dan ook een beta testomgeving, zal het morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
Sinds vandaag de nieuwe versie van de My Renault app, maar als ik nu refresh krijg ik geen update van de auto van dit moment. Alleen van het laatste moment dat de auto actief was. Kon vandaag ook mijn laadsessie niet volgen op afstand. Meer mensen problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
maho99 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Gelukkig 🙂. Zojuist een programma ingesteld, ben benieuwd.
Gelukt, alles weer normaal in de App. Thanks!

De Kelec App werkt inmiddels ook bij mij, ziet er netjes uit. Ook maar eens proberen de komende tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door maho99 op 13-10-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:11
SsorcererR schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:37:
Misschien een domme vraag: hoe laat de Scenic connectie met de app op afstand? Dus niet verbonden met mijn telefoon of WiFi.
De Scenic heeft (ook) een eigen verbinding via het mobiele netwerk.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• egijsen1989
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-09 15:45
quote]Japie.G schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:20:

[...]

Bedankt, ik heb via de kelec app een actie gestuurd die wel werd gestart en nu werkt het ook weer in de myrenault app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 22:17

BwO

Up The Irons!

TopOne01 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

Oh! Had het verder nog impact? Of alsof er niks gebeurd is? Mag ik vragen bij welke dealer je bent geweest?
Net alsof er niks is gebeurd. Alle profielen en instellingen nog hetzelfde. Ik ben bij Zeeuw&Zeeuw geweest. Er werd in eerste instantie licht laconiek gedaan aan de telefoon, maar eenmaal bij de dealer bleek het dus een bekend probleem met een oplossing geboden door Renault. Volgens mij krijgen alle dealers die technische bulletins.

Overigens heb ik ook de volgende problemen ervaren in de afgelopen 4 maanden:
  • Renault-app werkt soms wel, soms niet
  • Ramen gaan niet meer open, 1 spiegel klapt niet uit (eenmalig)
  • Multimedia scherm zwart en reset nodig (keer of 4 gehad)
  • Ghostbraking, ook bij bochten die er niet zijn (dagelijks)
  • Auto niet automatisch op slot (soms)
Al met al ben ik overigens wel heel tevreden met de auto. Rijdt zeer comfortabel.

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:03
BwO schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Overigens heb ik ook de volgende problemen ervaren in de afgelopen 4 maanden:
  • Ghostbraking, ook bij bochten die er niet zijn (dagelijks)
Al met al ben ik overigens wel heel tevreden met de auto. Rijdt zeer comfortabel.
Vorige week een proefrit gemaakt in een demomodel (Esprit Alpine grijs).
https://www.munsterhuis.n...-alpine-demo-38425576-245

In Autoweek reviews lees ik ook dit phantom braking fenomeen. Momenteel rijden we naar tevredenheid in een Arkana met ACC en daar heb ik 0,0 last van ghost/phantom braking.
Is dit echt een vervelend probleem of herken je op een gegeven moment de situaties?
Ik gebruik ACC vrij veel namelijk. Wel grotendeels op de snelweg, dus weinig bochten. Maar gelezen dat het zich ook voor kan doen bij viaducten.

Edit:
In een YouTube review gezien dat de reviewer vindt dat het infotainment systeem te laag zit waardoor je in je ooghoek niet de weg ziet als je tijdens het rijden aan het scherm zit.
Hoe ervaren jullie dit?

[ Voor 10% gewijzigd door Roodey op 13-10-2024 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
Roodey schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:01:
[...]

Vorige week een proefrit gemaakt in een demomodel (Esprit Alpine grijs).
https://www.munsterhuis.n...-alpine-demo-38425576-245

In Autoweek reviews lees ik ook dit phantom braking fenomeen. Momenteel rijden we naar tevredenheid in een Arkana met ACC en daar heb ik 0,0 last van ghost/phantom braking.
Is dit echt een vervelend probleem of herken je op een gegeven moment de situaties?
Ik gebruik ACC vrij veel namelijk. Wel grotendeels op de snelweg, dus weinig bochten. Maar gelezen dat het zich ook voor kan doen bij viaducten.
Ik ervaar het zelf wel als een probleem en rijd daardoor minder ACC of voorzichtiger als ik ACC gebruik. Bij druk verkeer gebruik het niet, want ik wil niet bij 100km per uur mijn achterligger laten schrikken doordat ineens mijn remlichten aan gaan. Voornamelijk reageert ghostbraking op bochten, schaduw of auto's die netjes op hun baan rijden maar de auto ineens verwacht dat ie naar links komt. Je herkent nu wel wanneer het kan gebeuren, maar als ik de hele dag op ACC rijdt gebeurd het meerdere keren per rit.

Hopelijk lossen ze dit een keer op met een software update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Toch vreemd. Heb jaar megane etech gereden en nu deze. Rij altijd op acc, en ghostbrakes komen vrijwel niet voor. En als het gebeurt is het niet zodanig dat mn achterligger er veel van zou merken. In mijn geval totaal non issue 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Japie.G schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:41:
Toch vreemd. Heb jaar megane etech gereden en nu deze. Rij altijd op acc, en ghostbrakes komen vrijwel niet voor. En als het gebeurt is het niet zodanig dat mn achterligger er veel van zou merken. In mijn geval totaal non issue 🤷‍♂️
Hier, zoals ook eerder vermeld in topic, geen enkel issue. Vier keer meegemaakt op 6000 km. :) En was toen als een micro seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:11
Japie.G schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:41:
Kees_frl schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:23:
[...]

Hier, zoals ook eerder vermeld in topic, geen enkel issue. Vier keer meegemaakt op 6000 km. :) En was toen als een micro seconde.
Ik kan me in beide vinden. Gebeurt sporadisch en dan is het inderdaad zo kort dat een evt. achterligger daar geen last van heeft.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hebben jullie ook iets van een cover om de Renault sleutel gedaan? Ding ziet er echt zo onmogelijk goedkoop uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Chaoss schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:27:
Hebben jullie ook iets van een cover om de Renault sleutel gedaan? Ding ziet er echt zo onmogelijk goedkoop uit. :P
Yes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb de scenic esprit 87KW versie.
Mijn gemiddelde verbruik blijft rond de 18,6 kw hangen; als ik heel erg mijn best doe zakt ie naar 18.
Wat ik wel apart vind is dat afgelopen vrijdag op zaterdag het wat kouder was en maximaal geladen hij 440 km aangaf. Is toch wel vrij grote afwijking tov van de 625 ooit opgegeven. Max km die ik afgelopen 3,5 maand gezien heb is 550 km. Vind dat toch wel apart dat aantal km nogal verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
BaasB schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:02:
Ik heb de scenic esprit 87KW versie.
Mijn gemiddelde verbruik blijft rond de 18,6 kw hangen; als ik heel erg mijn best doe zakt ie naar 18.
Wat ik wel apart vind is dat afgelopen vrijdag op zaterdag het wat kouder was en maximaal geladen hij 440 km aangaf. Is toch wel vrij grote afwijking tov van de 625 ooit opgegeven. Max km die ik afgelopen 3,5 maand gezien heb is 550 km. Vind dat toch wel apart dat aantal km nogal verschilt.
mijn gemiddelde is 19,8. Het is een mix van rijomstandigheden, maar als je meer van het ene hebt kan het meevallen of tegenvallen. In mijn geval veel snelwegkilometers.

Van de ANWB site komt onderstaande, wanneer je met twee derde rekent zit je inderdaad aardig in de richting en is het bij de Scenic dus niet anders dan andere auto's :)

WLTP en actieradius
Fabrikanten zijn verplicht om het verbruik van hun auto's op te geven. Op basis van die cijfers wordt ook de actieradius van elektrische auto's berekend. Alle auto's worden aan een vaste, gestandaardiseerde laboratoriumtest onderworpen. Voorheen was dat de NEDC-testcyclus, maar die testresultaten bleken erg ver van het praktijkverbruik te liggen. De Europese Unie heeft toen een nieuwe - veel realistischere - test ontworpen: de WLTP-cyclus.

Deze cijfers geven een beter beeld, al zien we nog steeds dat de werkelijke verbruikscijfers vaak hoger uitvallen. Om je bereik voor dagelijks verbruik te berekenen, houd je twee derde van de WLTP-waarde aan: dan zit je op een vrij realistische actieradius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gewoon iets van Ali? Heb zelf ook 2 besteld.

Ik hoop dat komende week mijn Scenic komt! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BaasB schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:02:
IIs toch wel vrij grote afwijking tov van de 625 ooit opgegeven. Max km die ik afgelopen 3,5 maand gezien heb is 550 km. Vind dat toch wel apart dat aantal km nogal verschilt.
Bij mijn benzine en dieselwagens werd ook een bereik van 735138 km beloofd en zou ik 1 op 8439 gaan rijden. De werkelijkheid was toch echt anders. ;) Bij elektrisch rijden is bijna net zo maar toch ook iets anders, in de zomer ga je de WLTP wellicht kunnen halen maar in de winter totaal niet. Check het Megane E Tech topic zo rond de winter van vorig jaar, veel geklaag over het bereik en de volzinnen dat mensen dat wel erg veel vonden afwijken van de opgegeven WLTP. Hoe kouder, hoe meer reacties.

Ik voorspel hetzelfde voor dit topic. :)
.
TLDR wees voorbereid dat je bereik flink zakt in de winter t.o.v. de opgegeven WLTP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Zjanzjak Aan de andere kant het kan wel, mijn Kona heeft een wltp van 460km en dat is zomers bij 100kmh op de cruise ook haalbaar, als je echt je best doet kom je zelfs verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 13-10-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Vorige week kwam in Google Maps het icoontje voor 'gebeurtenissen' maar die is weer verdwenen. Nog iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:21
Chaoss schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Gewoon iets van Ali? Heb zelf ook 2 besteld.

Hoop dat komende week mijn Scenic komt! *O*
Ik heb deze. Is wel wat zwaarder, maar ik vind dat wel prettig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I5Ac9mtmYiQIeAJRwgVrw-Z1hc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f24hTpd13Z5OcbNyubGRNdsr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
MaSw85 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:06:
[...]

[...]

Ik kan me in beide vinden. Gebeurt sporadisch en dan is het inderdaad zo kort dat een evt. achterligger daar geen last van heeft.
Gek dat de ervaringen dus verschillen. Ik heb nu al 12.000km op de teller staan, en geloof mij, het is echt mega irritant. Ik heb zelfs een periode de auto bijna dagelijks gewassen omdat ik dacht dat de sensoren wellicht vies waren, maar dit heeft geen positief resultaat gebracht.

Wellicht toch maar even de dealer een belletje geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gipia schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Ik heb deze. Is wel wat zwaarder, maar ik vind dat wel prettig.[Afbeelding]
Die heb ik ook voorbij zien komen, wordt de sleutel daar niet nog groter van? Formaat lijkt me standaard al onhandig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:21
Chaoss schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:56:
[...]

Die heb ik ook voorbij zien komen, wordt de sleutel daar niet nog groter van? Formaat lijkt me standaard al onhandig :P
Klopt. Iets groter. Maar de sleutel is licht, groot en glad. Dat vond ik niet prettig. En als het in mijn zak zit, naast de andere dingen valt het wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
Hoianddoei schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Gek dat de ervaringen dus verschillen. Ik heb nu al 12.000km op de teller staan, en geloof mij, het is echt mega irritant. Ik heb zelfs een periode de auto bijna dagelijks gewassen omdat ik dacht dat de sensoren wellicht vies waren, maar dit heeft geen positief resultaat gebracht.

Wellicht toch maar even de dealer een belletje geven
In mijn Megane tot nu toe meerdere keren gehad, verwacht hetzelfde bij de Scenic. Bij mij voornamelijk bij flinke "drempels" op de snelweg. Denk dat de sensor bij een daling dan het asfalt ziet en op de rem trapt. In tunnels ook weleens gebeurd. Maar volgens mij doet bijvoorbeeld Tesla het niet veel beter, ook veel phantom breaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Ik heb mijn Scenic nu een kleine maand, en eigenlijk gebruik ik voor navigatie meestal Maps via Android Auto en niet de ingebouwde Maps.
Is er een voordeel om de ingebouwde Maps te gebruiken boven maps via Android Auto op mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Pfff, na update krijg ik de app niet meer goed...al herinstalleerd, afmelden, niks helpt...Renault en apps, ze leren het nooit...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kB0voc1z7fwQ2sxcoY91LvFQJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8V25e66HbHWVrivxs7w65fM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
borkhuis schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:23:
Ik heb mijn Scenic nu een kleine maand, en eigenlijk gebruik ik voor navigatie meestal Maps via Android Auto en niet de ingebouwde Maps.
Is er een voordeel om de ingebouwde Maps te gebruiken boven maps via Android Auto op mijn telefoon?
meer route begeleiding inclusief accu status denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
Zjanzjak schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Bij mijn benzine en dieselwagens werd ook een bereik van 735138 km beloofd en zou ik 1 op 8439 gaan rijden. De werkelijkheid was toch echt anders. ;) Bij elektrisch rijden is bijna net zo maar toch ook iets anders, in de zomer ga je de WLTP wellicht kunnen halen maar in de winter totaal niet. Check het Megane E Tech topic zo rond de winter van vorig jaar, veel geklaag over het bereik en de volzinnen dat mensen dat wel erg veel vonden afwijken van de opgegeven WLTP. Hoe kouder, hoe meer reacties.

Ik voorspel hetzelfde voor dit topic. :)
.
TLDR wees voorbereid dat je bereik flink zakt in de winter t.o.v. de opgegeven WLTP.
Ik kom uit een KiA Niro EV; 4,5 jaar in gereden. Ik weet dat wat ie aangeeft en werkelijkheid een verschil is; maar als die nu al 440km aangeeft en ik moet daar 1/3 vanaf trekken dan is dat 50% minder dan wltp can 625; dat zou wel erg jammer zijn; laat staan als het 4 grd buiten is…..
We gaan het mee maken; hoop niet dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matieu
  • Laatst online: 20-05 20:17
Deze trotse bezitter heeft een vraagje.
Weet iemand wat deze functies inhouden als ik deze aan zou zetten?
Zie bijgevoegde foto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fT7dQdmUeqrXWQMUGmC6318X0HU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbe9NvuyOwMRieQbUN8UcOvC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Matieu op 13-10-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
Weet iemand hoe je internet verbinding kan maken zodat ik bv Netflix kan kijken tijdens snel laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
BaasB schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:29:
Weet iemand hoe je internet verbinding kan maken zodat ik bv Netflix kan kijken tijdens snel laden?
automatisch hotspot, zo doe ik het tenminste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
Kees_frl schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:31:
[...]

automatisch hotspot, zo doe ik het tenminste. :)
Hotspot in de auto aanzetten bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
BaasB schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:27:
[...]

Ik kom uit een KiA Niro EV; 4,5 jaar in gereden. Ik weet dat wat ie aangeeft en werkelijkheid een verschil is; maar als die nu al 440km aangeeft en ik moet daar 1/3 vanaf trekken dan is dat 50% minder dan wltp can 625; dat zou wel erg jammer zijn; laat staan als het 4 grd buiten is…..
We gaan het mee maken; hoop niet dat het zo is.
Ik denk dat je de 1/3 van de WLTP af moet trekken, niet van de range die de auto zelf aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
BaasB schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:34:
[...]

Hotspot in de auto aanzetten bedoel je?
Nee, wanneer mijn telefoon bluetooth verbinding met de auto maakt zet de telefoon ook meteen hotspotje aan en auto verbindt daarmee.

Andere optie is Orange abonnement nemen, maar dat vind ik het niet waard. Zelf en de oudste van de kinderen hebben GB's genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Kees_frl schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:36:
[...]

Nee, wanneer mijn telefoon bluetooth verbinding met de auto maakt zet de telefoon ook meteen hotspotje aan en auto verbindt daarmee.
Via Android of Apple? Ik heb dit via Android nog niet voor elkaar kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
Kees_frl schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:36:
[...]

Andere optie is Orange abonnement nemen, maar dat vind ik het niet waard. Zelf en de oudste van de kinderen hebben GB's genoeg :)
Ga ik proberen; zelf en alle meerijders voldoende gb; en je staat uiteindelijk maar 20-30 minuten 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
borkhuis schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:40:
[...]

Via Android of Apple? Ik heb dit via Android nog niet voor elkaar kunnen krijgen.
Android, weet niet welke Android versie je hebt maar zoek even op standen en routines.

Daar heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Kees_frl schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:10:
[...]

Android, weet niet welke Android versie je hebt maar zoek even op standen en routines.

Daar heb ik het gedaan.
Bedankt. Ik heb de Google Assistent gevonden en daar kan ik inderdaad de hotspot aanzetten, maar ik zie geen trigger op een bluetooth connectie. Hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
klopt het dat je de prijzen van de laadpalen niet in de google navigatie ziet? Of kijk ik er nu zo over?

In de renault app zie ik ze dan weer wel, maar ik zou verwachten dat ik kan navigeren naar de goedkoopste paal of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Matieu schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:28:
Deze trotse bezitter heeft een vraagje.
Weet iemand wat deze functies inhouden als ik deze aan zou zetten?
Zie bijgevoegde foto.[Afbeelding]
de eerste is dat de cc de ingestelde afstand aanhoudt.

de tweede is dat ie automatisch zijn snelheid aanpast als de toegelaten snelheid verandert

en de laatste is dat ie bvb automatisch gaat vertragen bij het naderen van een rotonde

(zo had ik het toch begrepen, vul aan waar nodig :D )
Pagina: 1 ... 25 ... 53 Laatste