SolvedTaxiGilbert schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:26:
Pfff, na update krijg ik de app niet meer goed...al herinstalleerd, afmelden, niks helpt...Renault en apps, ze leren het nooit...[Afbeelding]
Er zijn vast uitzonderingen op de regel en in de zomer is de kans reëel dat je de WLTP wel haalt, maar in de winter, met een elektrische Renault.... ik geef het je te doen.Chaoss schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:22:
@Zjanzjak Aan de andere kant het kan wel, mijn Kona heeft een wltp van 460km en dat is zomers bij 100kmh op de cruise ook haalbaar, als je echt je best doet kom je zelfs verder.
Ik hoop echt, en dat meen ik oprecht, dat het ook niet zo is voor jou/jullie maar ik heb er een beetje hard hoofd in i.v.m. de ervaringen met de Megane. Wilde met mijn eerdere antwoord alleen maar aangeven dat je je verwachtingen wellicht wat moet bijstellen.BaasB schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:27:
We gaan het mee maken; hoop niet dat het zo is.
Of het moet echt iets nieuws zijn van de laatste paar dagen maar ik heb nog nooit de prijzen gezien.Annan schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 07:51:
klopt het dat je de prijzen van de laadpalen niet in de google navigatie ziet? Of kijk ik er nu zo over?
Lijkt mij ook erg sterk, aangezien je ook nog eens een prijsverschil per pas en/of app hebt.
Er zijn wat apps die het trachten (zoals Go-Charge) maar aangezien er om de maand wel wat verandert kan je er niet echt van uitgaan dat het up to date is.
Meer hierover in; [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Hoe?
[ Voor 15% gewijzigd door Zjanzjak op 14-10-2024 09:57 ]
Sinds 3 weken een troste bezitter van de Scenic E Tech long range , Alpine uitvoering met alle opties. De Alpine gekozen vanwege de looks in de auto. De blauwe accenten vond ik gewoon mooier. Ik kom van een Skoda Enyaq IV80 Sportline. Mijn ervaring tot dusver is dat de Renault echt niet minder is dan de Enyaq. Het comfort is geweldig. Het bedieningsgemak, het dashboard, subliem. Geen enkel spijt dat ik de overstap heb gemaakt.
Wat mij wel verbaasd is dat de app net zo beroerd is als van de Skoda. Ik had van Renault verwacht, met als zijn ervaring op EV gebied, beter op orde zou hebben. Te vaak geen verbinding. En wat ik mis een seintje als de accu is geladen. Of heb ik een instelling niet goed staan? Een ander (min) punt van de makers van de app / Renault is dat bij het verwarmen van het interieur via de app ( rechtstreeks over met een programma ) het stuurwiel en voorstoel(en) niet worden verwarmd. Dat is echt een gemiste kans. Nu zie ik overal voorbij komen dat er een update is van de app ( die ik nog niet heb gehad, ik heb Android) en misschien is het verwarmen van stoel en stuur dan nu wel mogelijk ( denk het niet ).
Wat ik nog heb besteld bij Ali is een net wat ik onder de hoedenplak wil maken om de laadkabel in op te bergen. Hoop dat het werkt. Bij de Enyaq was er aan de zijkant in de kofferbak een vakje gemaakt waar de kabel in opgeborgen gaat worden. Zoals ik het kan zien was daar in de Renault ook wel ruimte voor geweest. Ik leg de kabel niet in het grote vak onder de vloer in de kofferbak Dan zal je zien dat als ik de kabel nodig heb er allemaal boodschappen of andere dingen op staan.
Wat mij wel verbaasd is dat de app net zo beroerd is als van de Skoda. Ik had van Renault verwacht, met als zijn ervaring op EV gebied, beter op orde zou hebben. Te vaak geen verbinding. En wat ik mis een seintje als de accu is geladen. Of heb ik een instelling niet goed staan? Een ander (min) punt van de makers van de app / Renault is dat bij het verwarmen van het interieur via de app ( rechtstreeks over met een programma ) het stuurwiel en voorstoel(en) niet worden verwarmd. Dat is echt een gemiste kans. Nu zie ik overal voorbij komen dat er een update is van de app ( die ik nog niet heb gehad, ik heb Android) en misschien is het verwarmen van stoel en stuur dan nu wel mogelijk ( denk het niet ).
Wat ik nog heb besteld bij Ali is een net wat ik onder de hoedenplak wil maken om de laadkabel in op te bergen. Hoop dat het werkt. Bij de Enyaq was er aan de zijkant in de kofferbak een vakje gemaakt waar de kabel in opgeborgen gaat worden. Zoals ik het kan zien was daar in de Renault ook wel ruimte voor geweest. Ik leg de kabel niet in het grote vak onder de vloer in de kofferbak Dan zal je zien dat als ik de kabel nodig heb er allemaal boodschappen of andere dingen op staan.
Gedetailleerde uitleg van oa deze opties kan je vinden via deze YouTube playlist:Matieu schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:28:
Deze trotse bezitter heeft een vraagje.
Weet iemand wat deze functies inhouden als ik deze aan zou zetten?
Zie bijgevoegde foto.[Afbeelding]
https://youtube.com/playl...oTi_c&si=R-fPeO6v5Q7VhO9-
Dit zit er gewoon in hoor, als de lading start, en als de lading klaar is (of als je lading onderbroken wordt door welke oorzaak dan ook). Alleen.... is er de laatste tijd helaas wat loos met de app, ook ik krijg geen melding meer bij starten en of eindigen van het laden. Ik ga er van uit dat het binnenkort 'gewoon' weer werkt.gertbosch schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:25:
En wat ik mis een seintje als de accu is geladen. Of heb ik een instelling niet goed staan?
Ik heb nog nooit een melding gehad wanneer de auto klaar is met laden, ook niet gevonden waar dit is in te stellen!Zjanzjak schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:12:
[...]
Dit zit er gewoon in hoor, als de lading start, en als de lading klaar is (of als je lading onderbroken wordt door welke oorzaak dan ook). Alleen.... is er de laatste tijd helaas wat loos met de app, ook ik krijg geen melding meer bij starten en of eindigen van het laden. Ik ga er van uit dat het binnenkort 'gewoon' weer werkt.
Ik heb inderdaad ook nog nooit iets gezien. Maar ik kwam er net achter dat alle meldingen van de Renault app uitstaan. Ik heb ze net aangezet, eens kijken of ik nu wel meldingen krijg.pollekeb schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:41:
[...]
Ik heb nog nooit een melding gehad wanneer de auto klaar is met laden, ook niet gevonden waar dit is in te stellen!
Even in generieke settings app kijken of de app meldingen mag versturen?pollekeb schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:41:
[...]
Ik heb nog nooit een melding gehad wanneer de auto klaar is met laden, ook niet gevonden waar dit is in te stellen!
Ik krijg ook netjes melding bij begin laden met huidig percentage en wanneer gereed ook melding met bereikte percentage.
EDIT:
dit dusborkhuis schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:42:
[...]
Ik heb inderdaad ook nog nooit iets gezien. Maar ik kwam er net achter dat alle meldingen van de Renault app uitstaan. Ik heb ze net aangezet, eens kijken of ik nu wel meldingen krijg.
[ Voor 27% gewijzigd door Kees_frl op 14-10-2024 13:44 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Ben erg benieuwd naar jouw oplossing van het een net onder de hoedenplank.gertbosch schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:25:
Sinds 3 weken een troste bezitter van de Scenic E Tech long range , Alpine uitvoering met alle opties. De Alpine gekozen vanwege de looks in de auto. De blauwe accenten vond ik gewoon mooier. Ik kom van een Skoda Enyaq IV80 Sportline. Mijn ervaring tot dusver is dat de Renault echt niet minder is dan de Enyaq. Het comfort is geweldig. Het bedieningsgemak, het dashboard, subliem. Geen enkel spijt dat ik de overstap heb gemaakt.
Ik dacht er ook al over na echter de kabels van de Scenic zijn toch behoorlijk dik/lomp ten opzichte van wat ik dikwijls zie bij bijv Skoda (nieuw model heeft ook een opberg net onder de hoedenplank)
Misschien wat dikker omdat de Scenic 22 KW aan kan en de Skoda 11 KW?marty210578 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:55:
[...]
Ben erg benieuwd naar jouw oplossing van het een net onder de hoedenplank.
Ik dacht er ook al over na echter de kabels van de Scenic zijn toch behoorlijk dik/lomp ten opzichte van wat ik dikwijls zie bij bijv Skoda (nieuw model heeft ook een opberg net onder de hoedenplank)
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Als je in de app naar programma's gaat en dan naar beneden scrolled kan je de settings instellen voor het klimatiseren (de setting is voor planning maar ook voor de adhoc activatie via de losse knop). Zo zat ik een keer met 20+ graden buiten met een hete stoel en een heet stuur...gertbosch schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:25:
Ik krijg netjes meldingen op mijn iphone; je moet wel meldingen in je Renault app op aanzetten.borkhuis schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:42:
[...]
Ik heb inderdaad ook nog nooit iets gezien. Maar ik kwam er net achter dat alle meldingen van de Renault app uitstaan. Ik heb ze net aangezet, eens kijken of ik nu wel meldingen krijg.
Hoop dat ik wel 350-400 km kan rijden; anders is het wel beetje erg triest 😞Zjanzjak schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:54:
[...]
Er zijn vast uitzonderingen op de regel en in de zomer is de kans reëel dat je de WLTP wel haalt, maar in de winter, met een elektrische Renault.... ik geef het je te doen.
[...]
Ik hoop echt, en dat meen ik oprecht, dat het ook niet zo is voor jou/jullie maar ik heb er een beetje hard hoofd in i.v.m. de ervaringen met de Megane. Wilde met mijn eerdere antwoord alleen maar aangeven dat je je verwachtingen wellicht wat moet bijstellen.Zelf boeit het mij trouwens niet zo maar dat terzijde.
[...]
Of het moet echt iets nieuws zijn van de laatste paar dagen maar ik heb nog nooit de prijzen gezien.
Lijkt mij ook erg sterk, aangezien je ook nog eens een prijsverschil per pas en/of app hebt.
Er zijn wat apps die het trachten (zoals Go-Charge) maar aangezien er om de maand wel wat verandert kan je er niet echt van uitgaan dat het up to date is.
Meer hierover in; [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
[...]
Hoe?
[ Voor 7% gewijzigd door BaasB op 15-10-2024 00:02 ]
Bij velgenland (vijfhuizen) monaco velgen gekocht a euro 601 + 4 michelin banden 684 Alpin 7 winterbanden + montage - 69 -/- 120 euri michelin cashback, bij elkaar euro 1234Fredericm schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:41:
[...]
Volgens mij zijn er goedkopere velgen online te koop. De Michelin aanbieding zit er aan te komen.
Voor 19 inch techno
[ Voor 4% gewijzigd door Fredericm op 15-10-2024 23:54 ]
Ik kom ook uit een Enyaq 80 maar stoor mij wel aan de ACC van de Scenic.gertbosch schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:25:
De Enyaq bleef bij alle omstandigheden nestjes tussen de lijnen maar bij de Scenic is dit totaal anders,schakeld regelmatig uit en blijft regelmatig aan èèn kant hangen
Welke Michelin-banden?Fredericm schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 01:01:
[...]
Bij velgenland (vijfhuizen) monaco velgen gekocht a euro 601 + 4 michelin banden 684 + montage - 69 -/- 120 euri michelin cashback, bij elkaar euro 1234
Voor 19 inch texhno
Als jij nu gemiddeld aan de 18,6 zit dan zie ik je die waardes wel halen.BaasB schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:58:
Hoop dat ik wel 350-400 km kan rijden; anders is het wel beetje erg triest 😞
Moet het natuurlijk geen Elfstedentocht-weer gaan worden een paar weken lang.
Maar het gaat waarschijnlijk wel meer dan 30% afwijken van de WLTP.
En wat mijn punt dus was.
Hoe?
[/quote]
Het WAS opgelost, deze morgen weer hetzelfde liedje...
[/quote]
Het WAS opgelost, deze morgen weer hetzelfde liedje...
Alpin 7 winterbanden
[ Voor 4% gewijzigd door Fredericm op 15-10-2024 13:59 ]
Wel opvallend, wanneer ik Google in de auto vraag hoe vol de accu van de auto krijg ik als antwoord altijd twee procent minder dan wat op het dashboard wordt aangegeven.
Dan rij je vast heel snel 😉Kees_frl schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:36:
Wel opvallend, wanneer ik Google in de auto vraag hoe vol de accu van de auto krijg ik als antwoord altijd twee procent minder dan wat op het dashboard wordt aangegeven.
Mag ik vragen hoe je dit opgelost hebt ?TaxiGilbert schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:26:
[...]
Pfff, na update krijg ik de app niet meer goed...al herinstalleerd, afmelden, niks helpt...Renault en apps, ze leren het nooit...[Afbeelding]
Solved
Bij mij geeft de nieuwe versie van de myrenault app tijdens het laden van de wagen telkens een pop-up bericht met een foutmelding (in de zin van "an error occurred, please try again") en daarna onder de afbeelding van de wagen "Er is een fout opgetreden. We kunnen het dashboard niet weergeven".
Als de wagen niet aan de laadpaal hangt werkt de app wel en krijg ik het dashboard met de batterij laadstatus weer te zien.
Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"pollekeb schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:27:
[Afbeelding]
Mooie app maar blijkbaar is mijn auto al de gehele dag aan het voorverwarmen 😡
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Laten we hopen dat 30% van Wltp blijft 😀Zjanzjak schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:38:
[...]
Als jij nu gemiddeld aan de 18,6 zit dan zie ik je die waardes wel halen.
Moet het natuurlijk geen Elfstedentocht-weer gaan worden een paar weken lang.
Maar het gaat waarschijnlijk wel meer dan 30% afwijken van de WLTP.
En wat mijn punt dus was.
Vandaag 185 km gereden; 390 op de teller weg gereden en nu geeft ie nog 264 aan; dus dat is positief 👍🏻
Heb nu ook tijdlijn in google account aangezet; kan dus nu ook mijn ritten terug kijken.
Het WAS opgelost, deze morgen weer hetzelfde probleem...dekris schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:05:
[...]
Mag ik vragen hoe je dit opgelost hebt ?
Bij mij geeft de nieuwe versie van de myrenault app tijdens het laden van de wagen telkens een pop-up bericht met een foutmelding (in de zin van "an error occurred, please try again") en daarna onder de afbeelding van de wagen "Er is een fout opgetreden. We kunnen het dashboard niet weergeven".
Als de wagen niet aan de laadpaal hangt werkt de app wel en krijg ik het dashboard met de batterij laadstatus weer te zien.
Ik gebruik nu de Kelec app, werkt feilloos
En een mail naar de klantendienst Renault, es benieuwd hoe lang het nu duurt eer ik een 'ticketje' krijg...
Zover ik kon zien, zie je enkel de plaatsen en afstanden, dus niks van verbruik. Heb het dus maar terug afgezet. Ik mis echt een overzicht van alle ritten bvb van afgelopen week en het daarbijhorende verbruikBaasB schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:40:
[...]
Heb nu ook tijdlijn in google account aangezet; kan dus nu ook mijn ritten terug kijken.
Vanochtend mijn Corolla voor z’n laatste beurtje weggebracht. 6 november lever ik hem in. De Corolla moet elke 15.000km naar de garage voor een beurt. Knap irritant als je zoals ik 60-70k per jaar rijdt.
Wat is de onderhoudsinterval van de Scenic?
borkhuis schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:42:
Nog even over dit, waar hebben het precies over?BaasB schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:56:
Ik krijg netjes meldingen op mijn iphone; je moet wel meldingen in je Renault app op aanzetten.
Is het fysiek ergens in de 'My Renault'-app, of wordt hier mee de instelling op je telefoon bedoeld?
Dus dat je de telefoon toestemming geeft dat de 'My Renault'-app meldingen mag sturen.
Want in de 'My Renault'-app zelf kom ik iig niets van meldingen tegen aangaande laden gestart of gestopt.
In mijn app staat voorlopig volgend jaar voor een filter en een service.B R M schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:51:
Vanochtend mijn Corolla voor z’n laatste beurtje weggebracht. 6 november lever ik hem in. De Corolla moet elke 15.000km naar de garage voor een beurt. Knap irritant als je zoals ik 60-70k per jaar rijdt.
Weet iemand waar in ( Zuid) Limburg een rode Red Flame Scenic e tech te bewonderen is? Bij welke dealer?
Instellingen voor de app op de telefoon om meldingen te mogen versturen.Zjanzjak schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:40:
[...]
[...]
Nog even over dit, waar hebben het precies over?
Is het fysiek ergens in de 'My Renault'-app, of wordt hier mee de instelling op je telefoon bedoeld?
Dus dat je de telefoon toestemming geeft dat de 'My Renault'-app meldingen mag sturen.
Want in de 'My Renault'-app zelf kom ik iig niets van meldingen tegen aangaande laden gestart of gestopt.
Heb je de wielen ook voorzien van bandendruk sensoren?Fredericm schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 01:01:
[...]
Bij velgenland (vijfhuizen) monaco velgen gekocht a euro 601 + 4 michelin banden 684 Alpin 7 winterbanden + montage - 69 -/- 120 euri michelin cashback, bij elkaar euro 1234
Voor 19 inch techno
Scenic heeft toch geen bandendruk sensoren? Althans de mijne niet. Groot gemis tov de megane vind ikdrvt175 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:04:
[...]
Heb je de wielen ook voorzien van bandendruk sensoren?
Elke scenic heeft er bandenspanningcontrolesysteem
Is volgens mij wettelijk verplicht
Is volgens mij wettelijk verplicht
Nee dat is niet standaard op de techno.drvt175 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:04:
[...]
Heb je de wielen ook voorzien van bandendruk sensoren?
Ik weet trouwens niet wat er gebeurd als ik druksensoren op mijn wielen plaats. De techno moet wat wel kunnen uitlezen.
Het bandenspanningcontrolesysteem staat bij de standaard uitrusting van elke uitvoering, ook bij de techno
[ Voor 90% gewijzigd door drvt175 op 16-10-2024 18:13 ]
Het is een systeem dat werkt op de ABS. Heeft dus geen sensoren in de wielen.
Vandaag bij thuiskomst kon ik de platform update instaleren en net even gecontroleerd hij staat er op. Nu de e-motor update nog.
PS na de stap 0van0 0% update is er niks gewijzigd aan de auto in de vorm van hardware.
PS na de stap 0van0 0% update is er niks gewijzigd aan de auto in de vorm van hardware.
[ Voor 26% gewijzigd door remco1b op 16-10-2024 19:03 ]
Dit dus. De scenic heeft geen bandenspannings sensoren, echt niet! Slechts rotatiesnelheid meting.TopOne01 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:18:
Het is een systeem dat werkt op de ABS. Heeft dus geen sensoren in de wielen.
Kwam hij gewoon opnieuw binnen? Edit: Gelijk gecheckt, niks bij mijremco1b schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:53:
Vandaag bij thuiskomst kon ik de platform update instaleren en net even gecontroleerd hij staat er op. Nu de e-motor update nog.
[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 16-10-2024 19:23 ]
Pff levering van mijn Scenic is uitgesteld door de dealer, toen de auto's besteld zijn via de leasemij was deze week toegezegd (voorraad auto's). Van mijn collega die ook een Scenic heeft besteld hoorde ik dat ze nu niet meer zeker zijn of het deze maand überhaupt nog lukt (hoe dan?).
Vrijdag als ik weer op kantoor ben maar eens bij diegene die de auto's regelt horen wat het verhaal is. Lekkere eerste kennismaking met Renault zo
Vrijdag als ik weer op kantoor ben maar eens bij diegene die de auto's regelt horen wat het verhaal is. Lekkere eerste kennismaking met Renault zo
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik zag in de brochure dat de evolution active lane keeping assist heeft. Maar blijkbaar is dat niet hetzelfde als rijstrookcentrering want deze zorgt alleen dat je niet over de lijn gaat. Maar de optie om je in het midden te houden heeft deze blijkbaar niet. Wel verwarrend al die termen.
Zouden twee verschillende dingen moeten zijn. Je hebt lane keeping assist en lane departure prevention.addictive_rhymz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:26:
Ik zag in de brochure dat de evolution active lane keeping assist heeft. Maar blijkbaar is dat niet hetzelfde als rijstrookcentrering want deze zorgt alleen dat je niet over de lijn gaat. Maar de optie om je in het midden te houden heeft deze blijkbaar niet. Wel verwarrend al die termen.
Goedemorgen,
De mijne wordt geleverd over een twee weken ongeveer (zwarte Techno long range).
Heeft iemand een idee of deze ook "digital key" ondersteund. Dus openen via smartphone?
Wat ik kan opmaken is dat dit nogal land gebonden is. Ik zelf ben woonahtig in België, geen idee of dat hier dus wel ter beschikking is.
De mijne wordt geleverd over een twee weken ongeveer (zwarte Techno long range).
Heeft iemand een idee of deze ook "digital key" ondersteund. Dus openen via smartphone?
Wat ik kan opmaken is dat dit nogal land gebonden is. Ik zelf ben woonahtig in België, geen idee of dat hier dus wel ter beschikking is.
[ Voor 27% gewijzigd door Mokum op 17-10-2024 08:37 ]
Gisteravond helaas allemaal foutmeldingen, gelukkig wel de 'gele soort'
Primair de melding: Electrische syst controleren.
Niets werkte qua camera en rijhulpsystemen. Moest eerst denken aan laadstoringen etc maar meteen gecontroleerd en laden lukte nog wel.
Zit in de omgeving Tilburg en hotel geboekt dus niet zo'n trek hier de dealer op te zoeken en was al later in de avond. Nu vanmorgen de foutmelding gelukkig weer verdwenen, rij ik vanmiddag naar huis en morgen maar eens langs de dealer kijken of ze de melding kunnen vinden. Of misschien komt deze weer terug op de terugreis vanmiddag.
Niets werkte qua camera en rijhulpsystemen. Moest eerst denken aan laadstoringen etc maar meteen gecontroleerd en laden lukte nog wel.
Zit in de omgeving Tilburg en hotel geboekt dus niet zo'n trek hier de dealer op te zoeken en was al later in de avond. Nu vanmorgen de foutmelding gelukkig weer verdwenen, rij ik vanmiddag naar huis en morgen maar eens langs de dealer kijken of ze de melding kunnen vinden. Of misschien komt deze weer terug op de terugreis vanmiddag.
[ Voor 6% gewijzigd door Kees_frl op 17-10-2024 10:51 ]
Wat ik nog steeds raar vindt:
Het lukt me niet het renault account in de auto te registreren nadata t eerst werkte en ik later het paswoord had veranderd, lukt wel met de android apps My Renault en Kelec(voorkeur) in te loggen in t account en hiermee kan ik alles doen wat de app kan en geeft t ook de juiste waardes en ladingen door van de auto, dus hij heeft wel contact.....
Echter in de auto zelf staat t account "uit" dus zeg t maar hoe dat kan
tig keren t paswoord gechecked maar is de juiste.
Nou ja ..alles werkt iig dus heb echt geen zin alles te resetten om te kijken of t dan wel lukt.
wel paar keer dat de instellingen anders stonden dan hoe ik t achterliet dus bv dat ik via ok google de radio aandeed en de hele rit daarop liet staan en de dag erop stond de source op USB waar ik hem voor de radio op had gehad
Nu via de knop source op radio gezet en straks bij kleinkids van school halen eens kijken of hij nog op de radio staat.
De firmware updates heb k nog steeds niet gehad en zijn wellicht ook niet nodig.
Verder ben k nu pas (na eerst alles uit te hebben gezet) aan t spelen met de extra hulpjes (lane, distance etc ) om de kijken of t allemaal bevalt of toch maar weer uit.
Noodrem heb k dus niet ondanks dat hij wel ziet dat de voorganger heel snel dichtbij komt en afremt zal hij nooit daadwerkelijk de rem erop gooien.
Ben er achter gekomen na een week of zo hoe precies t knopje voor openen achterklep werkt en heb ik vorige week voor t eerst t alarm..laadklep open ,..gezien.
En TOCH viel ik in eerste instantie in de valkuil dat ik dacht dat t de achterklep was
ondanks dat ik er hier over had gelezen
Verder ben ik nog zo blij als een groot kind met de wagen ...k vindt hem heeerlijk rijden en nog steeds blij met de kleurkeuze (rouge NNP) alle lijntjes vallen er mooi bij op (smaak uiteraard)
Het lukt me niet het renault account in de auto te registreren nadata t eerst werkte en ik later het paswoord had veranderd, lukt wel met de android apps My Renault en Kelec(voorkeur) in te loggen in t account en hiermee kan ik alles doen wat de app kan en geeft t ook de juiste waardes en ladingen door van de auto, dus hij heeft wel contact.....
Echter in de auto zelf staat t account "uit" dus zeg t maar hoe dat kan
tig keren t paswoord gechecked maar is de juiste.
Nou ja ..alles werkt iig dus heb echt geen zin alles te resetten om te kijken of t dan wel lukt.
wel paar keer dat de instellingen anders stonden dan hoe ik t achterliet dus bv dat ik via ok google de radio aandeed en de hele rit daarop liet staan en de dag erop stond de source op USB waar ik hem voor de radio op had gehad
Nu via de knop source op radio gezet en straks bij kleinkids van school halen eens kijken of hij nog op de radio staat.
De firmware updates heb k nog steeds niet gehad en zijn wellicht ook niet nodig.
Verder ben k nu pas (na eerst alles uit te hebben gezet) aan t spelen met de extra hulpjes (lane, distance etc ) om de kijken of t allemaal bevalt of toch maar weer uit.
Noodrem heb k dus niet ondanks dat hij wel ziet dat de voorganger heel snel dichtbij komt en afremt zal hij nooit daadwerkelijk de rem erop gooien.
Ben er achter gekomen na een week of zo hoe precies t knopje voor openen achterklep werkt en heb ik vorige week voor t eerst t alarm..laadklep open ,..gezien.
En TOCH viel ik in eerste instantie in de valkuil dat ik dacht dat t de achterklep was

Verder ben ik nog zo blij als een groot kind met de wagen ...k vindt hem heeerlijk rijden en nog steeds blij met de kleurkeuze (rouge NNP) alle lijntjes vallen er mooi bij op (smaak uiteraard)
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Afgelopen dinsdag ook mijn rode Techno op mogen halen.
Bij de dealer samen door het installatie en koppel proces heen gegaan.
Alles direct netjes werkend!
Super blij met de auto, weer een stapje luxe in vergelijking met de tijdelijke handgeschakelde benzine bak die ik afgelopen half jaar heb gereden.
Wel nog een vraagje mtb infotainment. Navigeren deed ik voorheen altijd dmv android auto. nu gewoon via de on board google maps.
maarr, ik krijg deze niet permanent in nachtmodus, is hier een slimmigheidje in? ik kan er niks over vinden in instellingen.
Daarnaast zie ik geen meldingen van mijn telefoon op het scherm komen, ik moet hiervoor op het scherm alsnog naar android auto toe om daar de berichten te bekijken. dat is iets dat ik liever niet rijden zou willen doen. Is er een mogelijkheid de berichten te laten zien op het home scherm, of is er iets anders dat ik gemist heb?
Bij de dealer samen door het installatie en koppel proces heen gegaan.
Alles direct netjes werkend!
Super blij met de auto, weer een stapje luxe in vergelijking met de tijdelijke handgeschakelde benzine bak die ik afgelopen half jaar heb gereden.
Wel nog een vraagje mtb infotainment. Navigeren deed ik voorheen altijd dmv android auto. nu gewoon via de on board google maps.
maarr, ik krijg deze niet permanent in nachtmodus, is hier een slimmigheidje in? ik kan er niks over vinden in instellingen.
Daarnaast zie ik geen meldingen van mijn telefoon op het scherm komen, ik moet hiervoor op het scherm alsnog naar android auto toe om daar de berichten te bekijken. dat is iets dat ik liever niet rijden zou willen doen. Is er een mogelijkheid de berichten te laten zien op het home scherm, of is er iets anders dat ik gemist heb?
Ik merk op dat er veel technische data storingen zijn. Heeft iedere Scenic e tech hier last van of zijn er ook( genoeg) rijders die dit niet ervaren?
Wat versta je onder 'technische data storingen'?Marcodd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:48:
Ik merk op dat er veel technische data storingen zijn. Heeft iedere Scenic e tech hier last van of zijn er ook( genoeg) rijders die dit niet ervaren?
Langs de dealer? Zonde van je tijd, tenzij je hier om de haverklap last van hebt.Kees_frl schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:33:
Gewoon je rijdende telefoon aan en uitzetten is al genoeg, of een soft reset, of auto verlaten, afsluiten, met sleutel buiten bereik zijn en na een half uur ofzo weer terug komen.
Dit allemaal lost al veel van dit soort meldingen op.
In het Megane topic halen we hier inmiddels de schouders bij op.
Volgens mij zit dat gewoon in je Google instellingen in de auto, dat tandwieltje links in het scherm.bleufred1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:46:
Navigeren deed ik voorheen altijd dmv android auto. nu gewoon via de on board google maps.
Dat zou je denken. Maar als ik via de cc modus knop wissel dan ontbreekt bij mij de eerste functie waarmee hij hem in het midden van de baan houdt. (Deze herinner ik me nog van de demo auto bij de dealer). Dus ik heb alleen ACC en snelheidsbegrenzer en alles uit.M1stral schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:52:
[...]
Zouden twee verschillende dingen moeten zijn. Je hebt lane keeping assist en lane departure prevention.
Geen dealbreaker maar wel misleidend al die termen i.m.o. ik vertaal active lane keep assist in mijn hoofd naar actief in de baan houden.
Wat is nou precies het verschil tussen stop-and-go adaptive cruise control en Active driver assist? Ze lijken grotendeels hetzelfde te doen alleen wordt bij Active driver assist ook Lane keeping geactiveerd volgens mij.
Ik heb nu ook ruim een week de 0van0 0% update melding bij het Technisch Platform 1.1.0 staan. Uit de reacties hier maak ik op dat Renault de update 'rustig' aan het uitrollen is en dus evt issues met de update kan verwerken als hij verder word uitgerold.Japie.G schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:21:
[...]
Kwam hij gewoon opnieuw binnen? Edit: Gelijk gecheckt, niks bij mij
Ik blijf dus maar rustig wachten. Hopelijk komt de update ook gewoon door en hoeft er geen nieuwe computer in gezet te worden.
Volgende week gaan we voor het eerst met de dakkoffer erop weg. Ik ben benieuwd wat dat met verbruik gaat doen. Ik heb trouwens de aero 3 dakdragers van het Nederlandse Hapro besteld en dus niet de standaard Renault dragers.
Active Driver Assist is een pakket van een set aan assistentiefuncties. Een van deze functies is de Adaptive Cruise Control.maho99 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:27:
Wat is nou precies het verschil tussen stop-and-go adaptive cruise control en Active driver assist? Ze lijken grotendeels hetzelfde te doen alleen wordt bij Active driver assist ook Lane keeping geactiveerd volgens mij.
In het totale pakket zitten ook verkeersbordherkenning, lane assist en andere hulpmiddelen.
Hopelijk helpt dit.
op mijn telefoon heb ik het ingesteld. in Android auto is maps in dark mode. maar de maps vanuit homescreen, is gewoon nog in light mode, net als in de cockpit overigensZjanzjak schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:56:
[...]
Volgens mij zit dat gewoon in je Google instellingen in de auto, dat tandwieltje links in het scherm.
Ik zie in instellingen nergens iets om dit in te stellen.
:strip_exif()/f/image/AMu9uct4IYBf4QVsqghSmPIC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LhcoM7NhBDnp6MdbcaujDNnV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb er best even naar gezocht maar niet kunnen vinden.bleufred1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:21:
[...]
op mijn telefoon heb ik het ingesteld. in Android auto is maps in dark mode. maar de maps vanuit homescreen, is gewoon nog in light mode, net als in de cockpit overigens
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank voor je reactie, ik bedoel het verschil tussen deze 2 standen. Het lijkt erop dat het enige verschil is dat bij Active assist ook Lane assist wordt geactiveerd.vanopzij schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:57:
[...]
Active Driver Assist is een pakket van een set aan assistentiefuncties. Een van deze functies is de Adaptive Cruise Control.
In het totale pakket zitten ook verkeersbordherkenning, lane assist en andere hulpmiddelen.
Hopelijk helpt dit.
:strip_exif()/f/image/oXAxOsTGIquPdCeZD4aA7f8T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ovQ3t6lE6F8ZrFMZpM0Sf5bP.jpg?f=fotoalbum_large)
vanopzij schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:57:
[...]
Active Driver Assist is een pakket van een set aan assistentiefuncties. Een van deze functies is de Adaptive Cruise Control.
Hopelijk helpt dit.
[ Voor 6% gewijzigd door Matieu op 17-10-2024 20:23 ]
Ben benieuwd naar je ervaringen met dakdragers!vanopzij schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:56:
[...]
Ik heb nu ook ruim een week de 0van0 0% update melding bij het Technisch Platform 1.1.0 staan. Uit de reacties hier maak ik op dat Renault de update 'rustig' aan het uitrollen is en dus evt issues met de update kan verwerken als hij verder word uitgerold.
Ik blijf dus maar rustig wachten. Hopelijk komt de update ook gewoon door en hoeft er geen nieuwe computer in gezet te worden.
Volgende week gaan we voor het eerst met de dakkoffer erop weg. Ik ben benieuwd wat dat met verbruik gaat doen. Ik heb trouwens de aero 3 dakdragers van het Nederlandse Hapro besteld en dus niet de standaard Renault dragers.
Bedankt ! Ik zal die Kelec app ook maar eens uitproberen.TaxiGilbert schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:49:
[...]
Het WAS opgelost, deze morgen weer hetzelfde probleem...
Ik gebruik nu de Kelec app, werkt feilloos
En een mail naar de klantendienst Renault, es benieuwd hoe lang het nu duurt eer ik een 'ticketje' krijg...
Volgende week ga ik trouwens langs bij de dealer
Ze gaan een software update uitvoeren in de wagen. De dealer heeft me daarvoor gisteren gecontacteerd, omdat ik een tijd geleden had laten weten dat ik nogal veel de (entertainment) software in mijn wagen moest rebooten door het wegvallen van de touchscreen functie.
Er is nu blijkbaar een update gereleased door Renault die bij de dealers geinstalleerd moet worden (niet OTA).
Eens benieuwd of die update toevallig ook mijn probleem met de nieuwste versie van de MyRenault app oplost. Want je weet maar nooit dat die nieuwe app versie enkel goed werkt als in mijn wagen ook een recentere versie van de software is geinstalleerd... dat zou niet mogen, maar ja...
Studio is gewoon neutraal. Althans, zoals muziek zoals de muzikant het bedoeld heeft, aldus de maker van de presets.SsorcererR schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:32:
[Afbeelding]
Weet iemand of het mogelijk is deze presets uit te schakelen?
Dat moest ik weten, merci!M1stral schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 23:23:
[...]
Studio is gewoon neutraal. Althans, zoals muziek zoals de muzikant het bedoeld heeft, aldus de maker van de presets.
Daar bedoel ik mee dat de app het vaak niet doet en dat sommigen dan langs de garage moeten om te resetten of te updaten en anderen wordt geadviseerd om de auto een half uurtje af te sluiten en dan zou de app het weer doen. Lijkt me foute boel. Of werkt enkel de app op de telefoon dan niet en werken de systemen in de auto dan wel nog?MaSw85 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:30:
[...]
Wat versta je onder 'technische data storingen'?
Hmm, ik zou toch zweren dat ik dit wel eens ben tegengekomen maar goed, de keren dat ik de instellingen raadpleeg is al weer een poos geleden. Misschien hebben ze het er met een update uit gehaald.bleufred1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:21:
op mijn telefoon heb ik het ingesteld. in Android auto is maps in dark mode. maar de maps vanuit homescreen, is gewoon nog in light mode, net als in de cockpit overigens
Of ik word dement, dat kan ook.
App is de boosdoener soms, daar blinkt Renault niet zo in uit.Marcodd schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:56:
Of werkt enkel de app op de telefoon dan niet en werken de systemen in de auto dan wel nog?
Vanochtend kwam ik er even niet in trouwens, nu weer wel.
Systemen in de auto werken goed, alleen bij een paar mensen, zoals je hier in het topic leest, gaat het wel eens mis op diverse vlakken. Procentueel gezien zijn dat er niet veel maar onwijs vervelend is het wel.
Bij mij deed gisteren de sub van het HK systeem het even niet. Een reset loste dat op.Zjanzjak schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:34:
[...]
Hmm, ik zou toch zweren dat ik dit wel eens ben tegengekomen maar goed, de keren dat ik de instellingen raadpleeg is al weer een poos geleden. Misschien hebben ze het er met een update uit gehaald.
Of ik word dement, dat kan ook.
[...]
App is de boosdoener soms, daar blinkt Renault niet zo in uit.
Vanochtend kwam ik er even niet in trouwens, nu weer wel.
Systemen in de auto werken goed, alleen bij een paar mensen, zoals je hier in het topic leest, gaat het wel eens mis op diverse vlakken. Procentueel gezien zijn dat er niet veel maar onwijs vervelend is het wel.
Ook al eens een keertje een zwart scherm bij starten, ook hier hielp de reset.
Die zaken zullen in de toekomst met een volgende update wel verdwijnen.
In het algemeen zeer tevreden over het Rlink systeem.
Met de app heb ik geen problemen, ook niet met de Kelec app.
Deze in Google Maps begrijp ik niet goed. Het icoontje voor 'problemen op de weg' verschijnt enkel als je een route ingeeft met vertraging ( dus je tijd staat in oranje of rood ). Is je route 'groen' dan verdwijnt dit icoontje...Wat als je een 'groene' route rijdt en er gebeurd iets op de weg, kun je dit niet aangeven ( zoals in Waze bv )? Snap de logica hier niet...
:strip_exif()/f/image/dX2CQu7WkLHkLv7fCLX4meB6.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo mijn Scenic Alpine is ook vandaag geleverd. Kom van een Kia Niro EV dus even wennen dat je geen pedal hebt om volledig af te remmen. Maar dat zal na een paar rijden wel weg slijten. Zeer fijne auto, heel veel knopjes en zit heerlijk.
:strip_exif()/f/image/gTXcjs9D0h7XW58heTFLTJSw.jpg?f=fotoalbum_large)
Meteen ook even gekoppeld aan me Homey
:strip_exif()/f/image/gTXcjs9D0h7XW58heTFLTJSw.jpg?f=fotoalbum_large)
Meteen ook even gekoppeld aan me Homey
/f/image/kQQ3v8Lg57E8plPBRy2HzKor.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door HeroS op 19-10-2024 10:59 ]
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
ah, daarom zie ik deze dan weer welTaxiGilbert schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:55:
Deze in Google Maps begrijp ik niet goed. Het icoontje voor 'problemen op de weg' verschijnt enkel als je een route ingeeft met vertraging ( dus je tijd staat in oranje of rood ). Is je route 'groen' dan verdwijnt dit icoontje...Wat als je een 'groene' route rijdt en er gebeurd iets op de weg, kun je dit niet aangeven ( zoals in Waze bv )? Snap de logica hier niet...
[Afbeelding]
hoewel, net gekeken bij een collega in de auto.
alleen start ingedrukt, icoon wel zichtbaar... hmmm..
Daarmee, snap de logica nietKnarfRedav schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:48:
[...]
ah, daarom zie ik deze dan weer welen dan weer niet
misschien.
hoewel, net gekeken bij een collega in de auto.
alleen start ingedrukt, icoon wel zichtbaar... hmmm..
:strip_exif()/f/image/Uzr9eeLKc3NAxU8vf3fbFNS3.png?f=user_large)
Zijn hier meer mensen die deze functie niet hebben? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd welke uitvoering en eventuele optiepakketten jullie hebben.
Iemand al werkend gekregen dat je WhatsApp berichten kunt sturen en lezen?
Als ik dit aan Google vraag dan blijft hij vragen om de contact persoon.
Vandaag de toezegging gehad dat de auto in week 44 geleverd wordt. 2 weken vertraging. Auto komt dinsdag bij de dealer binnen en dan gaan ze hem klaarmaken. Ter compensatie krijg ik maandag een voorloop auto, benieuwd wat het wordt maar zal wel een Megane zijn, ik hoop iig dat het geen benzine gaat wordenChaoss schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:04:
Pff levering van mijn Scenic is uitgesteld door de dealer, toen de auto's besteld zijn via de leasemij was deze week toegezegd (voorraad auto's). Van mijn collega die ook een Scenic heeft besteld hoorde ik dat ze nu niet meer zeker zijn of het deze maand überhaupt nog lukt (hoe dan?).
Als ik Stuur verwarming aanzet wordt de bovenkant van het stuur niet warm. Is dat bij anderen ook zo. Verder inmiddels bijna 14.000 km gereden in iets meer dan 2 maanden. Soms ghost breking, bij slecht weer valt rijbaangeleiding regelmatig uit. Verbruik 18.7 over laatste 4.000 km met veel snelweg maar wel niet harder dan 110 km per uur. Maar ben verder zeer tevreden over mijn Alpine met opties
Dit klopt en hoort ook. Alleen links en rechts ter hoogte van de “spaken” is er sprake van verwarming.AGel64 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:35:
Als ik Stuur verwarming aanzet wordt de bovenkant van het stuur niet warm. Is dat bij anderen ook zo. Verder inmiddels bijna 14.000 km gereden in iets meer dan 2 maanden. Soms ghost breking, bij slecht weer valt rijbaangeleiding regelmatig uit. Verbruik 18.7 over laatste 4.000 km met veel snelweg maar wel niet harder dan 110 km per uur. Maar ben verder zeer tevreden over mijn Alpine met opties
Bron: Dealer bij uitleg/aflevering auto.
Blijkbaar komt dit er aan:HeroS schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:27:
Iemand al werkend gekregen dat je WhatsApp berichten kunt sturen en lezen?
https://android-developer...ng-more-apps-to-cars.html
/f/image/IF77h2HpZ7I6xobNITZwsqGG.png?f=fotoalbum_large)
Heb ik niet.... heb een Alpine. Niet aangeklikt.addictive_rhymz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:32:
[Afbeelding]
Zijn hier meer mensen die deze functie niet hebben? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd welke uitvoering en eventuele optiepakketten jullie hebben.
addictive_rhymz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:32:
[Afbeelding]
/f/image/2GB2TjtQQxoYfe2EP3jLeTX1.png?f=fotoalbum_large)
Niet mogelijk op de Evolution, optie op de Techno en Alpine, standaard op Iconic
Helder bedankt voor dit duidelijke plaatje.asritmeester82 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:59:
[...]
[Afbeelding]
Niet mogelijk op de Evolution, optie op de Techno en Alpine, standaard op Iconic
Originele dakdragers zijn nu in de aanbieding bij Renault: 20% korting, dus nu € 281,58. Is dat een beetje gangbare prijs of weet iemand een beter alternatief?
Een vraag over dashcams. Wie heeft er al een gemonteerd en zijn de kabels naar de sigaretten aansteker een beetje goed weg te werken?
Ik.. Gelijk toen ik hem een dag had al.. Ja makkelijk te doen via t raam naar de deur stijl en naar beneden.. Onder t stuur door.. Heb k een paar tiewraps geplaatst om op de plek te houden.borkhuis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:42:
Een vraag over dashcams. Wie heeft er al een gemonteerd en zijn de kabels naar de sigaretten aansteker een beetje goed weg te werken?
Alleen t stukje naar de middenconsole toe moest ik ff flink trekken aan plastic om usb stekkertje er tussendoor te drukken.
Maar t zit nu en werkt goed.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Vond geen normale positie zonder het zicht enorm in de weg te zitten. Heb je een foto van hoe het er bij jou uitziet?scorpio schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:17:
[...]
Ik.. Gelijk toen ik hem een dag had al.. Ja makkelijk te doen via t raam naar de deur stijl en naar beneden.. Onder t stuur door.. Heb k een paar tiewraps geplaatst om op de plek te houden.
Alleen t stukje naar de middenconsole toe moest ik ff flink trekken aan plastic om usb stekkertje er tussendoor te drukken.
Je hebt hem aan de bestuurderskant zitten? Ik zit te denken om hem aan de passagierskant naast de camera/opbouw te plaatsen, zodat ik er als bestuurder zo weinig mogelijk last van heb.scorpio schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:17:
[...]
Ik.. Gelijk toen ik hem een dag had al.. Ja makkelijk te doen via t raam naar de deur stijl en naar beneden.. Onder t stuur door.. Heb k een paar tiewraps geplaatst om op de plek te houden.
Dit zijn universele dakdragers die ik al jaren heb en ook prima op de Scenic passen:asritmeester82 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:33:
Originele dakdragers zijn nu in de aanbieding bij Renault: 20% korting, dus nu € 281,58. Is dat een beetje gangbare prijs of weet iemand een beter alternatief?
https://hitdakkoffers.nl/...s-hapro-aero-3-aluminium/
Grote kans dat Renault rebranded Thule verkoopt? Heb nog geen ervaring met Renault maar ik heb dat bij andere merken wel gezien.asritmeester82 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:33:
Thule is iig een prima merk dus als je bereid bent bijna 300 euro voor dakdragers neer te leggen kun je net zo goed deze kopen
Ik ga het eerst zonder dakkoffer proberen, is tot nu toe met de Kona ook gelukt en scheelt toch een flinke investering, en zonder dakkoffer rijd je zuiniger.
K heb hem aan bestuurderskant.. Hij gaat bij starten auto aan en dat wil ik kunnen zien/checken (heb scherm op even aan en daarna uit gezet, dus kan checken waarna hij zonder verder te laten zien opneemt , kan anders uiteraard)Japie.G schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:42:
[...]
Vond geen normale positie zonder het zicht enorm in de weg te zitten. Heb je een foto van hoe het er bij jou uitziet?
Ook wil ik de micro sd er makkelijk uit kunnen halen zonder telkens naar passagiers kant te moeten ,de sd zit links dus dan zou k hem ook nog telkens los moeten klikken om erbij te kunnen.
Dus dit is de plek voor mij.👌
Hij zit qua kijken half achter de spiegel en zou zelfs nog hoger kunnen met een haaks stekkertje maar k heb er geen last van dus k laat het zo 🤷
:strip_exif()/f/image/dAz2Di351NjG5E4IC2TKxmop.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de foto lijkt ie mij zo wel wat aanwezig maar in praktijk zie k hem amper
[ Voor 8% gewijzigd door scorpio op 20-10-2024 19:19 ]
Waar zit de sigarettenaansteker?borkhuis schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:42:
De middenconsole, helemaal vooraan onder diep weggestopt. Het is alleen de aansluiting, zonder aansteker.
[ Voor 10% gewijzigd door borkhuis op 20-10-2024 20:10 ]
Gister 2 sleutel covers en 2 usb kabeltje voor achter binnengekomen van Ali. Moet er nog achter komen of kabeltjes van 50cm lang genoeg zijn vanuit de armsteun.
Twijfel nog over het bakje voor in de armsteun. Heb er altijd wel een paar pasjes en kleine dingen inloggen. Maar ze hebben allemaal zon muntjes vakjes, beetje outdated
Twijfel ook nog over de screen protector, ik ga waarschijnlijk gek worden van de vlekken en stof, de vraag is of dat met een protector minder wordt. Iets minder rweerspiegeling is waarschijnlijk ook wel wenselijk vooral ivm met het panodak.
Twijfel nog over het bakje voor in de armsteun. Heb er altijd wel een paar pasjes en kleine dingen inloggen. Maar ze hebben allemaal zon muntjes vakjes, beetje outdated
Twijfel ook nog over de screen protector, ik ga waarschijnlijk gek worden van de vlekken en stof, de vraag is of dat met een protector minder wordt. Iets minder rweerspiegeling is waarschijnlijk ook wel wenselijk vooral ivm met het panodak.
Wat zijn jullie ervaringen met de Park assist functie? Ik heb ‘m al een aantal keer gestart maar uiteindelijk toch zelf de controle overgenomen. Het inparkeren gaat qua snelheid wel heel snel en ook vrij kort op de andere auto’s (volgens een vriend die buiten de auto meekeek). Misschien een kwestie van vertrouwen maar uit reflex druk ik halverwege toch op de rem omdat ik denk dat het niet goed gaat.
In mijn Megane heb ik hem exact op dezelfde plek, met exact dezelfde dashcamscorpio schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:11:
[...]
K heb hem aan bestuurderskant.. Hij gaat bij starten auto aan en dat wil ik kunnen zien/checken (heb scherm op even aan en daarna uit gezet, dus kan checken waarna hij zonder verder te laten zien opneemt , kan anders uiteraard)
Ook wil ik de micro sd er makkelijk uit kunnen halen zonder telkens naar passagiers kant te moeten ,de sd zit links dus dan zou k hem ook nog telkens los moeten klikken om erbij te kunnen.
Dus dit is de plek voor mij.👌
Hij zit qua kijken half achter de spiegel en zou zelfs nog hoger kunnen met een haaks stekkertje maar k heb er geen last van dus k laat het zo 🤷
[Afbeelding]
Op de foto lijkt ie mij zo wel wat aanwezig maar in praktijk zie k hem amper
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik verbind mijn Scenic iedere keer manueel met mijn iPhone hotspot (5G). Weet er iemand of er een manier is dat de wagen dit automatisch kan doen? Nu moet ik dus iedere keer in het menu netwerk "Verbind met ander netwerk" kiezen en dan verbinden met de iPhone.
Ja, via de opdrachten app. Hotspot aan laten zetten als Carplay verbindt en vice versa bij disconnecten.SsorcererR schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:05:
Ik verbind mijn Scenic iedere keer manueel met mijn iPhone hotspot (5G). Weet er iemand of er een manier is dat de wagen dit automatisch kan doen? Nu moet ik dus iedere keer in het menu netwerk "Verbind met ander netwerk" kiezen en dan verbinden met de iPhone.
https://www.ad.nl/auto/de...en-bejaardenbak~ad8e51cc/
Ouwe lullen!
Nah gekkigheid.
Ouwe lullen!
Nah gekkigheid.
Weet niet of zo'n schermprotector flink gaat helpen. Maar gelukkig zit de optie 'Scherm schoonmaken' erop, waar ik zelf elke 2 weken wel gebruik van maak want ik trek het slecht als het scherm vol vlekken zit door gebruik. Maar goed, kost mij minder tijd dan het wassen 1 a 2 keer in de week.Chaoss schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:29:
Twijfel ook nog over de screen protector, ik ga waarschijnlijk gek worden van de vlekken en stof, de vraag is of dat met een protector minder wordt.