Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 27 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:33
MaSw85 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:24:
[...]

Ja, via de opdrachten app. Hotspot aan laten zetten als Carplay verbindt en vice versa bij disconnecten.
Ik heb dezelfde uitdaging maar dan ingewikkelder. Ik heb een werk en een privé telefoon. Prive zit aan de auto gekoppeld maar zou juist willen dan de werk telefoon gaat hotspotten.
Heb het nu tijdelijk zo staan dat hotspot op werk telefoon aan springt als hij de thuis/werk wifi verbinding kwijt raakt. maar niet helemaal tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
MaSw85 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:24:
[...]

Ja, via de opdrachten app. Hotspot aan laten zetten als Carplay verbindt en vice versa bij disconnecten.
Ik zoek nog steeds een goede methode om dit te doen met mijn Pixel telefoon. Samsung heeft een uitgebreidere opdrachten-app, maar deze werkt niet op andere merken. En Google heeft het aan en uitzetten van de hotspot niet toegankelijk gemaakt voor ander apps. Ik heb al een aantal apps getest, maar geen van deze krijgt de hotspot aan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 16:21
gertbosch schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:25:
Sinds 3 weken een troste bezitter van de Scenic E Tech long range , Alpine uitvoering met alle opties. De Alpine gekozen vanwege de looks in de auto. De blauwe accenten vond ik gewoon mooier. Ik kom van een Skoda Enyaq IV80 Sportline. Mijn ervaring tot dusver is dat de Renault echt niet minder is dan de Enyaq. Het comfort is geweldig. Het bedieningsgemak, het dashboard, subliem. Geen enkel spijt dat ik de overstap heb gemaakt.
Wat mij wel verbaasd is dat de app net zo beroerd is als van de Skoda. Ik had van Renault verwacht, met als zijn ervaring op EV gebied, beter op orde zou hebben. Te vaak geen verbinding. En wat ik mis een seintje als de accu is geladen. Of heb ik een instelling niet goed staan? Een ander (min) punt van de makers van de app / Renault is dat bij het verwarmen van het interieur via de app ( rechtstreeks over met een programma ) het stuurwiel en voorstoel(en) niet worden verwarmd. Dat is echt een gemiste kans. Nu zie ik overal voorbij komen dat er een update is van de app ( die ik nog niet heb gehad, ik heb Android) en misschien is het verwarmen van stoel en stuur dan nu wel mogelijk ( denk het niet ).
Wat ik nog heb besteld bij Ali is een net wat ik onder de hoedenplak wil maken om de laadkabel in op te bergen. Hoop dat het werkt. Bij de Enyaq was er aan de zijkant in de kofferbak een vakje gemaakt waar de kabel in opgeborgen gaat worden. Zoals ik het kan zien was daar in de Renault ook wel ruimte voor geweest. Ik leg de kabel niet in het grote vak onder de vloer in de kofferbak Dan zal je zien dat als ik de kabel nodig heb er allemaal boodschappen of andere dingen op staan.
Inmiddels heeft de app ook op mijn telefoon een update gehad en heb ik nu ook de nieuwste app. Hierop is wel in te stellen om het stuur en beide voorstoelen te laten verwarmen. Ook krijg ik nu wel een melding als de auto gaat laden en als het ingestelde percentage is bereikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:25
Dit kwam ik tegen op een Frans forum, weliswaar het Megane E Tech gedeelte maar heb het idee dat dit eerder beschikbaar is voor de Scenic dan de Megane;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwveuYGRC9y1kUpQ5Df1AsmRHcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHho5nPdoYTku2QtJq5KX1XO.jpg?f=fotoalbum_large

Of is het alleen maar een melding en niet meer dan dat?
Of (voorlopig?) voorbehouden aan de Franse bezitters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik blijf het toch een beetje een eng idee vinden zo'n virtual key... ik durf niet zonder fysieke sleutel op pad te gaan, zeker niet omdat daar ook nog een 'echte' sleutel inzit om de deuren mee open te krijgen als er echt niets meer werkt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:21

HeroS

SmartHome Nerd

Zjanzjak schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:06:
Dit kwam ik tegen op een Frans forum, weliswaar het Megane E Tech gedeelte maar heb het idee dat dit eerder beschikbaar is voor de Scenic dan de Megane;

[Afbeelding]

Die melding krijg ik ook inderdaad maar kan er voorlopig niks mee.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Nu online
HeroS schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

Ik heb hem inderdaad ook al een paar keer voorbij zien komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iL65GEowy4W1R01swKhcVOEQqEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x14UfEQq0jY903h1GrKFRLMM.png?f=fotoalbum_large
Ik heb geen idee wat de trigger was voor deze melding, ik ben niet in de buurt van mijn auto.
Chaoss schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:09:
Ik blijf het toch een beetje een eng idee vinden zo'n virtual key... ik durf niet zonder fysieke sleutel op pad te gaan, zeker niet omdat daar ook nog een 'echte' sleutel inzit om de deuren mee open te krijgen als er echt niets meer werkt.
Ik wist niet eens dat er een sleutel in zat, bedankt voor de tip :-)

[ Voor 68% gewijzigd door borkhuis op 21-10-2024 11:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-10 12:27
borkhuis schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Ik heb hem inderdaad ook al een paar keer voorbij zien komen.

[Afbeelding]
Ik heb geen idee wat de trigger was voor deze melding, ik ben niet in de buurt van mijn auto.

[...]

Ik wist niet eens dat er een sleutel in zat, bedankt voor de tip :-)
Vrijdag Renault klantendienst aan de lijn gehad ( nav app die nog altijd niet werkt ) en daar bevestigden ze me dat de Virtual Key vanaf volgende maand uitgerolt wordt op alle Scenics...Het enige wat ze erbij vermelden was ' altijd je sleutel ook meehebben' :*) dus wat is dan het nut van je telefoon te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:42
bleufred1 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:17:
[...]

Ik heb dezelfde uitdaging maar dan ingewikkelder. Ik heb een werk en een privé telefoon. Prive zit aan de auto gekoppeld maar zou juist willen dan de werk telefoon gaat hotspotten.
Heb het nu tijdelijk zo staan dat hotspot op werk telefoon aan springt als hij de thuis/werk wifi verbinding kwijt raakt. maar niet helemaal tevreden mee.
Werk telefoon via alleen BT verbinden zonder carplay? En dan daar een automation op maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
addictive_rhymz schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Werk telefoon via alleen BT verbinden zonder carplay? En dan daar een automation op maken?
Ik gebruik deze: https://play.google.com/s...com.jiq.autohotspot&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:48
Ik heb het ook aangezet op iphone, maar vroeg me wel af: waarvoor is die verbinding exact nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 17:11
Annan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:15:
Ik heb het ook aangezet op iphone, maar vroeg me wel af: waarvoor is die verbinding exact nodig?
Evt. gebruik van apps die je uit de Play Store download om te gebruiken binnen het infotainment systeem van de Scenic (bijv. Spotify).

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
addictive_rhymz schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Ik had het idee dat hij hem niet pakte als mijn prive telefoon al verbonden is.
Of kan de scenic met 2 tegelijk verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 16:07
Cenics schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:17:
[...]

Dit zijn universele dakdragers die ik al jaren heb en ook prima op de Scenic passen:

https://hitdakkoffers.nl/...s-hapro-aero-3-aluminium/
Thx, mooi alternatief inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Laatst online: 06:53
Zjanzjak schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:06:

[Afbeelding]

In de handleiding staat de virtuele sleutel al benoemd . Als deze net zo, of beter, werkt als bij Tesla, dan Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Chaoss schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:09:
Ik vind het ook meer een gimmick. ;)
HeroS schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:14:

Ah zo, wist niet dat dat al bij de Scenic aan de hand was. Bij de Megane was destijds toegezegd dat we dat ook zouden krijgen, nooit meer iets van vernomen, nu zijn ze dan al wel een stapje verder.
Nu nog de uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaasB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0h7d-EB8yMHgEovYqsnfDxy9c-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuhMLQWdUrs3pqlV7KhzIy8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FBu5xaYIjXWOWrov-0k6jZxh64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZjerayl6BMyVl2U6vVCWmpx.jpg?f=fotoalbum_large

Vannacht update gehad; als goed nu inzicht hoe hard je staat te laden bij snelladen. Ben benieuwd 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
BaasB schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vannacht update gehad; als goed nu inzicht hoe hard je staat te laden bij snelladen. Ben benieuwd 😀
Interessant! Wat is eigenlijk een 'pocket drive'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaasB
addictive_rhymz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:24:
[...]

Interessant! Wat is eigenlijk een 'pocket drive'?
Usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Over de 0/00 blabla update bug/gedoe..

Mijn auto moet morgen naar de dealer voor onbepaalde tijd op afroep van Renault FR. Krijg als het goed is elektrisch vervangend vervoer mee. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en en wat er uiteindelijk gaat gebeuren…

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
Japie.G schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:48:

Mijn auto moet morgen naar de dealer voor onbepaalde tijd op afroep van Renault FR. Krijg als het goed is elektrisch vervangend vervoer mee. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en en wat er uiteindelijk gaat gebeuren…
Als het om vervanging van de lader gaat is het een paar dagen. Volgens mijn garage zijn de onderdelen in Frankrijk op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-09 13:00
Japie.G schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:48:

Ben benieuwd! Heb nu al zoveel verschillende dingen gehoord. Van het vervangen van onderdelen tot aan de update die vanzelf weer komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

TopOne01 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:19:
[...]

Ben benieuwd! Heb nu al zoveel verschillende dingen gehoord. Van het vervangen van onderdelen tot aan de update die vanzelf weer komt...
Bizar he! Geen touw aan vast te knopen. Hoop dat ik later hoor wat ze exact gedaan hebben.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-08 08:53
Bijzonder allemaal de platform update dus netjes binnen maar de electric engine laat op zich wachten.

Toch wel nieuwsgierig naar alle "oplossingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag mijn 2de Scenic gespot een erg smerige zwarte :+ ik denk een Alpine. Was rond 17:15 uur op de A32 t.h.v Wolvega. Blijft nog altijd een zeldzame verschijning.

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 22-10-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:19
Chaoss schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:07:
Vandaag mijn 2de Scenic gespot een erg smerige zwarte :+ ik denk een Alpine. Was rond 17:15 uur op de A32 t.h.v Wolvega. Blijft nog altijd een zeldzame verschijning.
dacht even ben betrapt, maar vandaag niet onderweg geweest :)

Wel erg vies, maar even erg druk.

Morgen krijg ik thuis een laadpaal, nieuwbouw heb nog geen eens een opritje maar laat de laadpaal op een eeh paal zetten einde bij de straat kan kan ik mooi koppelen :)

Eindelijk mooi eigen stroom gebruiken en niet meer de laadpaal in de wijk proberen te pakken te krijgen voor een plekje :9

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-10 17:39
Vroeg me af wat de bedoeling van die tractie en ventilatie knoppen is op dit rapportage scherm. Zet je ze daarmee aan en uit? Moet luchtbehandeling altijd aan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:15
Vandaag langs de dealer geweest omdat de ruitenwissersproeier van de achterruit het niet meer deed. Bleek dat (waarschijnlijk) een steenmarter het slangetje doorgebeten had. Gelukkig makkelijk te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag als voorloopauto een Megane Etech gekregen, de 5 meter kabel die daar bij zit is te kort door de positie van de laadpoort. Tenzij ik zo dicht achter de schuttingdeur parkeer dat die geheid een keer tegen de voorbumper aanbeland. Ik denk dat ik er eentje van 7-8 meter moet bestellen.

Mijn Scenic was overigens nog steeds niet bij de dealer ondanks dat hij gister binnen zou komen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 23-10-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 07:49
TaxiGilbert schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:37:
[...]

Vrijdag Renault klantendienst aan de lijn gehad ( nav app die nog altijd niet werkt ) en daar bevestigden ze me dat de Virtual Key vanaf volgende maand uitgerolt wordt op alle Scenics...Het enige wat ze erbij vermelden was ' altijd je sleutel ook meehebben' :*) dus wat is dan het nut van je telefoon te gebruiken?
Als ik een beetje lees wat er nou allemaal staat wat de virtual key doet en hoe dat precies is omschreven in het infotainment systeem, is mijn interpretatie wat die virtual key doet, het android infotainment systeem automatisch ontgrendelen. Maar de meeste mensen zullen er niet eens beveiliging zoals pin of patroon erop hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:37
Nee, is je smartphone die gebruikt wordt om de sleutel van je auto te vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gotham
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 08:45
Komende uit een Renault Megane E-Tech EV60, na meerdere proefritten met een Model Y vastgesteld dat ik daar toch echt niet aan kan wennen. Proefrit gemaakt in de Scenic en dat voelde meteen vertrouwd, dus een Renault Scenic besteld, het is een voorraadmodel, als het goed is, wordt hij nog voor het einde van het jaar geleverd.

De specificaties:

Renault Scenic E-Tech EV87 Techno 220PK Long Range
Bleu Nocturne RRE
Pack advanced driving assist & augmented vision
Pack comfort premium
Pack premium sound Harman Kardon
Trekhaak afneembaar 13-polig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BaasB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rcjUSpskTgfqw02Ifo-myo_6Q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5AdTe1P7gMtngj8wZ3yujuK.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk; kelec app kan je een widget op je voorscherm zetten van je telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Chaoss schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:06:
Ik denk dat ik er eentje van 7-8 meter moet bestellen.
Zou alleen niet die van Renault kopen, zowat 2 x zo duur als goede online aangeboden laadkabels.

Zelf fan van EV Plug (al meermaals wat aangeschaft en zeer tevreden), zie ze daar voor 209 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnarfRedav
  • Laatst online: 01-10 14:10
SsorcererR schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:05:
Ik verbind mijn Scenic iedere keer manueel met mijn iPhone hotspot (5G). Weet er iemand of er een manier is dat de wagen dit automatisch kan doen? Nu moet ik dus iedere keer in het menu netwerk "Verbind met ander netwerk" kiezen en dan verbinden met de iPhone.
Je kunt in de iPhone met de App "opdrachten" van alles instellen.
ik heb 2 opdrachten erin staan. "Hotspot aan" en "hotspot uit".
deze moet je dan wel even op je iPhone aanklikken OF Siri een spraak opdracht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:02
Je zou ook een nfc badge kunnen plaatsen en zo bij het instappen relatief makkelijk een hotspot kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zjanzjak schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:26:
[...]

Zou alleen niet die van Renault kopen, zowat 2 x zo duur als goede online aangeboden laadkabels.

Zelf fan van EV Plug (al meermaals wat aangeschaft en zeer tevreden), zie ze daar voor 209 euro.
Ik zag het inderdaad. Morgen even bij mijn werkgever melden, hoop dat die de kabel wil betalen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
KnarfRedav schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

deze moet je dan wel even op je iPhone aanklikken OF Siri een spraak opdracht geven.
Je kunt dit koppelen aan het aan- of uitgaan van CarPlay in de Shortcuts app, dan loopt alles automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moFTHLnQTgCqV22SuoYoQRM3KjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEzUXhoPaIBCCLBAZTBcaRZi.jpg?f=fotoalbum_large

Ben er nog niet achter wat het vraagteken is onder 100 snelheid bord. Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
BaasB schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:38:
[Afbeelding]

Ben er nog niet achter wat het vraagteken is onder 100 snelheid bord. Iemand idee?
Volgens mij krijg je dat als het bord een onderbord heeft, zoals bijvoorbeeld tijden waarin het gebod geldt.

[ Voor 4% gewijzigd door nazdrovje op 26-10-2024 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcodd
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-10 09:48
Weet iemand wat de levertijd momenteel ongeveer is van de Scenic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum
Marcodd schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:11:
Een drie maanden ongeveer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bopitje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12
Ik heb er 3 maanden op moeten wachten. De auto werd op de exacte datum geleverd, zoals vooraf werd gezegd. Afgelopen vrijdag heb ik de Renault Scenic mogen ontvangen, wat een heerlijke auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uw3fUA_e9iyWoe6ZrjI__fAf0pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JH7T6wrr7WDnvILO1IrYH9sz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Renault heeft veel voorraad modellen van de Scenic staan, die gaan nu met 5000 euro korting weg. En dan kun je dit jaar nog rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
Chaoss schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:30:
[...]

Renault heeft veel voorraad modellen van de Scenic staan, die gaan nu met 5000 euro korting weg. En dan kun je dit jaar nog rijden.
Klopt, heb zelf ook een stock model besteld. Is ondertussen al geleverd aan de garage en heb dus meer opties dan ik gewoonlijk zou kunnen hebben binnen mijn budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mokum schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:31:
[...]

Klopt, heb zelf ook een stock model besteld. Is ondertussen al geleverd aan de garage en heb dus meer opties dan ik gewoonlijk zou kunnen hebben binnen mijn budget.
Enige jammere is dat de korting een voordeel voor de werkgever is. Ik betaal alsnog bijtelling over de catalogus waarde... eigenlijk ook raar.

Een voorraad auto's gaat helaas niet bij alle dealers en leasemij even snel. Die van mij is rond 25 september besteld. Maar ik wacht nog... zoals het nu lijkt wordt het volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
Chaoss schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:57:
[...]

Enige jammere is dat de korting een voordeel voor de werkgever is. Ik betaal alsnog bijtelling over de catalogus waarde... eigenlijk ook raar.

Een voorraad auto's gaat helaas niet bij alle dealers en leasemij even snel. Die van mij is rond 25 september besteld. Maar ik wacht nog... zoals het nu lijkt wordt het volgende week.
Ik betaal bijtelling over de effectieve waarde, niet de cataloguswaarde. Deze is iets minder, en met meer opties.
Verschil Nederland/België misschien.

Auto staat bij de garage, anderhalve week geleden besteld. Hangt nu af vanaf de garage wanneer ik deze geleverd krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Woensdagmiddag staat de winterbanden wissel gepland. Benieuwd wat voor banden ze er onder gaan leggen. Zal het t.z.t. even laten weten.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
MaSw85 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:02:
Woensdagmiddag staat de winterbanden wissel gepland. Benieuwd wat voor banden ze er onder gaan leggen. Zal het t.z.t. even laten weten.
Waar laat je het doen? Dealer of een bekende banden toko?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
Chaoss schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:30:
[...]

Veel hiervan zijn de Esprit Alpine versie of varianten met het Solarbay panorama dak. Daardoor bleven er voor mij weinig opties over van de voorraadmodellen die er nog waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14-08 10:58
KnarfRedav schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

Dit kan ook automatisch..

Bluetooth->hotspot
|-> automatisering -> voer onmiddelijk uit
wanneer : "Wanneer <iphone>. is verbonden met <bluetooth auto>
Voer uit : stel persoonlijke hotspot in
|-> zet hotspot aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnarfRedav
  • Laatst online: 01-10 14:10
marty210578 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Dit kan ook automatisch..

Bluetooth->hotspot
|-> automatisering -> voer onmiddelijk uit
wanneer : "Wanneer <iphone>. is verbonden met <bluetooth auto>
Voer uit : stel persoonlijke hotspot in
|-> zet hotspot aan
hoi, klopt idd. (ben niet z'n whizzkid op dat gebied). d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Kees_frl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:07:
[...]

Waar laat je het doen? Dealer of een bekende banden toko?
Banden toko, had keuze uit een aantal aangewezen bedrijven door de leasemaatschappij.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gotham schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

Veel hiervan zijn de Esprit Alpine versie of varianten met het Solarbay panorama dak. Daardoor bleven er voor mij weinig opties over van de voorraadmodellen die er nog waren.
Ook wel wat aardig wat Techno's (tenminste een maand geleden) of zoek je specifiek een Iconic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodOld
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:53
Ik werd vandaag gebeld voor aflevering in tweede week november. Dit was gepland voor week 5. Dus plotseling veel sneller.
Besteld op 17 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07
Zaterdag proefrit gemaakt in de Renault Scenic Alpine versie. Geweldig hoe een elektrische auto rijd, heerlijk.
Vond het tegenvallen dat de zitting niet verlengd kon worden. In mijn huidige auto kan dat wel nl. Ik begreep van de verkoper dat geen een Renault dat heeft. Daarnaast is het zicht naar achteren slecht.

De Renault dealer gaat voor mij een Iconic regelen voor een proefrit, met elektrisch verstelbare stoelen

Over 1,5 week een proefrit met de Ford Explorer, die heeft als optie AGR stoelen, waarbij je de zitting wel kan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Zojuist helaas meegemaakt dat hij niet wilde AC laden toen ik hem tot 3% had leeggereden. Door naar de plaatselijke snellader waar die wel wilde laden. Volgens mij waren er hier meer die dat al eens hadden. Hopelijk pakt die volgende keer wel weer gewoon de AC. Lijkt erop dat die het niet leuk vind om diep te ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
TFZ61 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:36:
..
De Renault dealer gaat voor mij een Iconic regelen voor een proefrit, met elektrisch verstelbare stoelen
..
De Iconci heeft enkel de bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar, de bijrijdersstoel is handmatig en niet elektrisch verstelbaar te verkrijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En de elektrische bestuurders stoel is ook te bestellen op de Techno en Alpine dus alleen daarvoor hoef je geen Iconic te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
Chaoss schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:13:
En de elektrische bestuurders stoel is ook te bestellen op de Techno en Alpine dus alleen daarvoor hoef je geen Iconic te nemen.
Ik kon op de Alpine geen elektrische stoelen bestellen. Kan dat nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
BaasB schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:37:
[...]

Net gekeken en zie het nog steeds niet in de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
TFZ61 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:36:
Zaterdag proefrit gemaakt in de Renault Scenic Alpine versie. Geweldig hoe een elektrische auto rijd, heerlijk.
Vond het tegenvallen dat de zitting niet verlengd kon worden. In mijn huidige auto kan dat wel nl. Ik begreep van de verkoper dat geen een Renault dat heeft. Daarnaast is het zicht naar achteren slecht.

Over 1,5 week een proefrit met de Ford Explorer, die heeft als optie AGR stoelen, waarbij je de zitting wel kan verlengen.
Hoe lang ben je dan mbt de stoel?

Ik heb destijds gewacht met de Scenic Alpine bestellen totdat ik de Ford had gezien. De Ford viel op alle punten bij mij wel beetje door de mand; dash; binnen ruimte en hoogte op achterbank; kofferbak; looks.
Prijs iets lager; Elektrische stoelen en opbergvak is een pre voor de ford maar geen gamechanger.

Bij Hedin A’dam ook nog des interesse hoe je daar wordt geholpen.

Maar dat is allemaal mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

BaasB schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:37:
[...]

Oh dan alleen op de Techno, zal op de Alpine wel niet kunnen i.v.m de sportstoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

BaasB schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:44:
[...]

Ik heb destijds gewacht met de Scenic Alpine bestellen totdat ik de Ford had gezien. De Ford viel op alle punten bij mij wel beetje door de mand; dash; binnen ruimte en hoogte op achterbank; kofferbak; looks.
Prijs iets lager; Elektrische stoelen en opbergvak is een pre voor de ford maar geen gamechanger.

Idem, ik heb de Explorer ook gereden. Interieur is minder, ruimte op achterbank is minder, kofferbak is kleiner. Software van de Scenic ziet er beter uit. Maar eerlijk is eerlijk de Explorer reed wel beter (286pk rwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Chaoss schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:07:
[...]

Idem, ik heb de Explorer ook gereden. Interieur is minder, ruimte op achterbank is minder, kofferbak is kleiner. Software van de Scenic ziet er beter uit. Maar eerlijk is eerlijk de Explorer reed wel beter (286pk rwd).
De Explorer kwam voor mij te laat. Toen ik een keuze voor de leaseauto moest maken stond ie nog niet in de showroom, laat staan dat je een proefrit kon maken. Ik twijfelde enorm tussen de Scenic en de Mach-E. Uiteindelijk de Scenic gekozen omdat die goedkoper was en het verder vooral 50-50 was. Vond zelf de vrij platte stoelen in de Mach-E minder lekker zitten dan de 'sport' stoelen van de Scenic. Met name de opstaande zijkanten van zowel zitvlak als de rugleuning. Volgens mij zitten er vergelijkbare stoelen in de Explorer. Mijn Focus daarvoor had wel sportstoelen.

Maar nu de Mach-E editie 2024 met Eruption Green lak en nieuwe velgen komt had ik wellicht toch anders gekozen als ik nu moest kiezen :o :+

Vind het nog steeds jammer dat je de Esprit Alpine niet in de blauwe (of rode) lak kan bestellen...

[ Voor 10% gewijzigd door MaSw85 op 28-10-2024 22:11 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
Chaoss schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:58:
[...]

Ook wel wat aardig wat Techno's (tenminste een maand geleden) of zoek je specifiek een Iconic?
Ik was op zoek naar een Techno, maar zonder het Solarbay panorama dak, maar wel met alle veiligheidssystemen en de elektrische/verwarmde stoelen en die zijn er bijna niet. Ik heb er gelukkig één gevonden. De meeste hebben het Solarbay dak, die wil ik specifiek niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Gotham Waarom specifiek geen solarbay?

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 29-10-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
Gotham schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Ik was op zoek naar een Techno, maar zonder het Solarbay panorama dak, maar wel met alle veiligheidssystemen en de elektrische/verwarmde stoelen en die zijn er bijna niet. Ik heb er gelukkig één gevonden. De meeste hebben het Solarbay dak, die wil ik specifiek niet hebben.
Dat was ook mijn keuze.
Chaoss schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:01:
Waarom specifiek geen solarbay?
Waarschijnlijk om geen €1500 extra te willen betalen voor iets dat je niet wilt/gebruikt?

Ik heb qua opties op mijn techno veel aangevinkt. maar panodak als een van de weinige opties specifiek niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bleufred1 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:05:

Waarschijnlijk om geen €1500 extra te willen betalen voor iets dat je niet wilt/gebruikt?

Ik heb qua opties op mijn techno veel aangevinkt. maar panodak als een van de weinige opties specifiek niet.
Snap ik opzich, maar als je een voorraad model kunt kiezen met 5K korting dan ben je alsnog goedkoper uit dan een nieuwe bestellen omdat je specifiek geen panodak wilt. Mits je gaat kopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 16:07
Chaoss schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:13:
Niet op de Alpine hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkvdbroek
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-10 18:15
Ik heb inmiddels ook een Scenic mogen bestellen. "Helaas" mogen wij alleen de EV60 in Evolution uitvoering. Wel krijgen we standaard het navigation pakket. Volgens de foto in de configuratie tool zit daar het grote scherm bij, maar de tekst heeft het over het kleine scherm. De dealer verwijst alleen naar de tekst, maar dat lijkt me 800 euro wat veel voor alleen een draadloze oplader en geïntegreerde google? Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07
drvt175 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:08:
[...]

De Iconci heeft enkel de bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar, de bijrijdersstoel is handmatig en niet elektrisch verstelbaar te verkrijgen :'(
Echt onbegrijpelijk! Dat doen de andere merken toch wel beter.
BaasB schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:44:
[...]

Ben niet echt lang, maar je merkt wel dat de bodem hoger is door de accu, hierdoor miste ik veel steun onder mijn benen. Met een goed instelbare stoel denk ik dat je daar minder last van gaat hebben.
Chaoss schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:07:
[...]

We gaan het beleven. Ik heb niet zo’n ervaring met EV’s, dus uit interesse een afspraak gemaakt voor een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
Prijs is een onderdeel, maar vooral omdat ik 2 honden heb die op de achterbank zitten/liggen op hun hoes. In het donker is het dimmen van het Solarbay dak niet genoeg om het licht van bijvoorbeeld lantaarnpalen volledig te dimmen, tijdens het rijden zorgt het voorbij flitsen van dit licht voor onrust bij mijn honden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Henkvdbroek schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:41:
Ik heb inmiddels ook een Scenic mogen bestellen. "Helaas" mogen wij alleen de EV60 in Evolution uitvoering. Wel krijgen we standaard het navigation pakket. Volgens de foto in de configuratie tool zit daar het grote scherm bij, maar de tekst heeft het over het kleine scherm. De dealer verwijst alleen naar de tekst, maar dat lijkt me 800 euro wat veel voor alleen een draadloze oplader en geïntegreerde google? Iemand hier ervaringen mee?
Ik heb deze en het is inderdaad het 'kleine' scherm. Al vind ik het zelf alsnog dikke prima en zijn andere schermen tegenwoordig gewoon gigantisch.
Houd er wel rekening mee dat je de google integratie ook nodig hebt om te kunnen voorverwarmen voor een snellader dat is namelijk aan elkaar gekoppeld en kun je niet handmatig doen. Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om deze optie te nemen, want verder gebruik ik toch liever carplay.
Edit: als je het trouwens live wil zien dan kun je bij de dealer in de Megane kijken, die gebruiken ditzelfde systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door addictive_rhymz op 29-10-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
TFZ61 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Echt onbegrijpelijk! Dat doen de andere merken toch wel beter.
Renault kan het wel, op vele andere model beschikbaar, bij Megane E-tech
Helaas heeft Renault bij Scenic een andere keuze gemaakt. Net als andere merken keuzes maken.
Maar zeg zelf, hoevaak gebruik je de electrisch bedienbare bijrijdersstoel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
drvt175 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:49:
[...]

Renault kan het wel, op vele andere model beschikbaar, bij Megane E-tech
Helaas heeft Renault bij Scenic een andere keuze gemaakt. Net als andere merken keuzes maken.
Maar zeg zelf, hoevaak gebruik je de electrisch bedienbare bijrijdersstoel? :)
Het verstellen niet, maar die rugmassage! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-08 11:17
Is er nog iemand die tijdens het laden (gewone thuislader) niet in de renault app kan. Ik krijg geen melding dat het laden is gestart, en kan geen opvolging zien van laden en laadtijd. In de kelec app is er geen probleem. Die werkt perfect.
Deze melding krijg ik als ik in de renault app wil geraken tijdens het laden:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNpiHQSs8qUECQ6MYGHfyhh0d7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6vdnFw9UXApyyET0bEEJpR8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bc4j6Qg-eIbeXGOWwY5i_5TjWZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gH9PZWf2LTr6LlyprL8qvbh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-08 11:17
Claxon, lichten enz.. werkt wel vanuit de renault app, enkel het dashbord kan niet weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Lucantiek schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:20:
Is er nog iemand die tijdens het laden (gewone thuislader) niet in de renault app kan. Ik krijg geen melding dat het laden is gestart, en kan geen opvolging zien van laden en laadtijd.
Die melding krijg ik, na de laatste *kuch* update *kuch*, te pas en te onpas.
Soms zie ik die melding dagen niet, dan tig keer op een dag.
Niet alleen bij het laden trouwens.
Oh, en push-melding dat het laden gestart en/of gestopt is krijg ik na de laatste update sowieso niet meer.
Onhandig maar ik slaap er geen seconde minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benza2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Mijn schoonvader heeft een gedeelde laadpaal met zijn buurman in zijn appartementencomplex. De stroom komt vanuit een ring van 44KW wat gedeeld is met de andere buren die ook een laadpaal hebben. Hij is aangesproken dat wanneer hij zijn auto oplaad er (bijna) geen stroom voor de andere laadpalen beschikbaar is. Ik rij zelf een Tesla en ik kan in de app het ampèrage aanpassen. Kan dat ook met deze auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
benza2006 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:20:
Ik rij zelf een Tesla en ik kan in de app het ampèrage aanpassen. Kan dat ook met deze auto?
Nee helaas niet, met geen enkele elektrische Renault trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
Ik heb de vraag eerder voorbij zien komen, maar geen antwoord.

Zijn er alternatieven voor de Renault Easyflex kofferbakbescherming?
Ik zag ook dat @gertbosch een net voor de hoedenplank heeft besteld voor de laadkabel, wat is de ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Iemand ervaring met de scenic en solar charging? Ik heb een alfen laadpaal die ik instelde op groen met een minimum van 6A single phase (1.4KW). Als de zonnepanelen echter meer opbrengen, bvb 3KW, dan blijft hij hangen op 2.2KW. In de alfen app wordt er gesteld dat het voertuig de stroom beperkt.

Het lijkt er dus op dat de auto de stroom beperkt tot 10A? nog iemand ervaring mee en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
benza2006 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:20:
Mijn schoonvader heeft een gedeelde laadpaal met zijn buurman in zijn appartementencomplex. De stroom komt vanuit een ring van 44KW wat gedeeld is met de andere buren die ook een laadpaal hebben. Hij is aangesproken dat wanneer hij zijn auto oplaad er (bijna) geen stroom voor de andere laadpalen beschikbaar is. Ik rij zelf een Tesla en ik kan in de app het ampèrage aanpassen. Kan dat ook met deze auto?
Een van de weinige auto's met een 22kw boordlader en waarschijnlijk trekt hij dan die 22kw ook uit de paal. Voordeel is dan weer dat hij ook weer sneller klaar / weg is.
---
Zelf sta ik nu na de eerste 1500km op een verbruik van 16,33 kwh / 100km. Dit is gemeten vanuit de laadgeschiedenis in de renault app dus volgens mij zonder laadverliezen maar wel inclusief AC verbruik. Ben ik tot nog toe dik tevreden over. Ben benieuwd hoe dit gaat zijn als het echt koud wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:02
bleufred1 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:56:
[...]

Het verstellen niet, maar die rugmassage! :'(
Ik had een massagefunctie op mijn Megane 3 en op mijn Megane 4. Net als dat automatisch inparkeren etc. In totaal misschien 5x gebruikt in 350.000km. Echt een gimmick om aan andere mensen een keertje te laten zien, maar in de praktijk gebruik je het nooit. Tenminste, ik niet. Want een massage is het natuurlijk niet. En inparkeren kan ik zelf veel sneller dan eerst door een aantal menuopties te moeten, terwijl er een rij auto's achter je staat te wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door B R M op 30-10-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Annan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:55:
Iemand ervaring met de scenic en solar charging? Ik heb een alfen laadpaal die ik instelde op groen met een minimum van 6A single phase (1.4KW). Als de zonnepanelen echter meer opbrengen, bvb 3KW, dan blijft hij hangen op 2.2KW. In de alfen app wordt er gesteld dat het voertuig de stroom beperkt.

Het lijkt er dus op dat de auto de stroom beperkt tot 10A? nog iemand ervaring mee en waarom?
Zou je vraag ook even hier stellen; Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Annan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:55:

ik zou ook hier even kijken: [Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

En dan eerst even zoeken want deze is volgens mij vaker voorbij gekomen in dat topic :)

Op groen schakelt het potentieel wel veel. Ik zou je laadpaal op comfort zetten met 1,4 kw mimimaal en rest doet deze dan op de zonnepanelen. Maar dan slaat de paal en auto niet steeds aan/uit.

Wanneer de lader op 1 fase staat wil deze eerst die hele fase volmaken en daarna schakelt deze pas de andere fases bij.

Ook even handig te kijken of je wisselen tussen 1 en 3 fases toestaan hebt aangeklikt.

[ Voor 25% gewijzigd door Kees_frl op 30-10-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dag! Ik zit sterk te overwegen om de Scenic Esprit Alpine te nemen, vind het een mooie auto en rijdt op dit moment een Model 3 maar die heeft wat Tesla eigenaardigheden. Bij het samenstellen zie ik de optie om optionele automatten te nemen, zitten er standaard automatten bij, zowel voor als achter? Beetje suffe vraag maar door die optie ga ik twijfelen :)

Daarnaast de vraag; ik heb een testrit gemaakt in een Esprit Alpine zonder advanced driving assist pack (ook al vroeg ik of alles erop zat in deze versie en de verkoper dacht van wel), en deze achteruitrij camera was echt verschrikkelijk, is mijn aanname correct dat dit een stuk beter is als je deze pack wel hebt? Ik doel op het 320p beeld, ik was echt flabbergasted dat dit nog in huidige auto's geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:22
FaBioTh schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:00:
Dag! Ik zit sterk te overwegen om de Scenic Esprit Alpine te nemen, vind het een mooie auto en rijdt op dit moment een Model 3 maar die heeft wat Tesla eigenaardigheden. Bij het samenstellen zie ik de optie om optionele automatten te nemen, zitten er standaard automatten bij, zowel voor als achter? Beetje suffe vraag maar door die optie ga ik twijfelen :)

Daarnaast de vraag; ik heb een testrit gemaakt in een Esprit Alpine zonder advanced driving assist pack (ook al vroeg ik of alles erop zat in deze versie en de verkoper dacht van wel), en deze achteruitrij camera was echt verschrikkelijk, is mijn aanname correct dat dit een stuk beter is als je deze pack wel hebt? Ik doel op het 320p beeld, ik was echt flabbergasted dat dit nog in huidige auto's geleverd wordt.
Wat betreft de achteruitrijcamera, waarschijnlijk reed je in een versie zonder het augmented pack (had je een digitale binnenspiegel?). Met het augmented pack krijg je 3D around view en is, gek genoeg, de achteruitrijcamera van een betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 16:21
Gotham schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:21:
Ik heb de vraag eerder voorbij zien komen, maar geen antwoord.

Zijn er alternatieven voor de Renault Easyflex kofferbakbescherming?
Ik zag ook dat @gertbosch een net voor de hoedenplank heeft besteld voor de laadkabel, wat is de ervaring daarmee?
Net heb ik onder de hoedenplank gemonteerd en het werkt tot nu toe perfect. Ik heb hem bij Ali besteld, een net met 8 elastieken, heb kortere schroeven gebruikt en aan de puntjes afgeplakt met vilt voor onder de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Safaci schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:22:
[...]

Wat betreft de achteruitrijcamera, waarschijnlijk reed je in een versie zonder het augmented pack (had je een digitale binnenspiegel?). Met het augmented pack krijg je 3D around view en is, gek genoeg, de achteruitrijcamera van een betere kwaliteit.
Dank! Was inderdaad zonder de digitale buitenspiegel. Dan moet ik inderdaad voor de augmented optie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Nu online
gertbosch schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:52:
[...]

Net heb ik onder de hoedenplank gemonteerd en het werkt tot nu toe perfect. Ik heb hem bij Ali besteld, een net met 8 elastieken, heb kortere schroeven gebruikt en aan de puntjes afgeplakt met vilt voor onder de stoel.
Heb je hier misschien foto's van? En welk net heb je precies besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Nu online
Een vraag over het actuele verbruik: is dat ergens te zien? Ik heb wel de grafiek gevonden met het verbruik van een rit en het verbruik sinds een reset, maar niet het echte actuele verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 21:11
FaBioTh schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:00:

Ik heb automaten apart besteld. Voor prive rijders kun je dit beter dan als de auto al hebt ivm 10% korting met renault card

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Lucantiek schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:20:
Is er nog iemand die tijdens het laden (gewone thuislader) niet in de renault app kan. Ik krijg geen melding dat het laden is gestart, en kan geen opvolging zien van laden en laadtijd. In de kelec app is er geen probleem. Die werkt perfect.
Deze melding krijg ik als ik in de renault app wil geraken tijdens het laden:[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag Renault klantendienst aan de lijn gehad. Met de vernieuwde app zijn ze ook overgestapt naar een andere partner voor de servers en daar zit het probleem...Het is dus gekend en zou volgende week opgelost zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 15:12
borkhuis schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:07:
Een vraag over het actuele verbruik: is dat ergens te zien? Ik heb wel de grafiek gevonden met het verbruik van een rit en het verbruik sinds een reset, maar niet het echte actuele verbruik.
Dat zie je hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohJxlo3vv2DowervJufJYpVHERc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pQuTufJALK5LeDOg4U7k6Gvu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Maar die stand kan je dus resetten als je dat wilt dacht ik en als je dat doet heb je dus geen totaalstand meer.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Het cijfer dat je ziet is het gemiddelde verbruii over de afstand (die je evt kan resetten) tijdens het rijden is er echter een grijze zone die over de grafiek “schuift” die het actuele verbruik moet voorstellen.

Zelf niet echt fan van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Kees_frl schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:46:
[...]

ik zou ook hier even kijken: [Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

En dan eerst even zoeken want deze is volgens mij vaker voorbij gekomen in dat topic :)

Op groen schakelt het potentieel wel veel. Ik zou je laadpaal op comfort zetten met 1,4 kw mimimaal en rest doet deze dan op de zonnepanelen. Maar dan slaat de paal en auto niet steeds aan/uit.

Wanneer de lader op 1 fase staat wil deze eerst die hele fase volmaken en daarna schakelt deze pas de andere fases bij.

Ook even handig te kijken of je wisselen tussen 1 en 3 fases toestaan hebt aangeklikt.
Dank, ik had de vraag daar ook al gesteld en het topic ook doorworsteld, zonder direct een antwoord te vinden. Gelijkaardige problemen, dat wel maar zonder uitleg of antwoord

Ik dacht echter , gezien de paal aangeeft dat de wagen de stroom beperkt, hier mss de oorzaak geweten was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Annan schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:03:
[...]

Dank, ik had de vraag daar ook al gesteld en het topic ook doorworsteld, zonder direct een antwoord te vinden. Gelijkaardige problemen, dat wel maar zonder uitleg of antwoord

Ik dacht echter , gezien de paal aangeeft dat de wagen de stroom beperkt, hier mss de oorzaak geweten was :)
Ik moet nog even de UTP kabel installeren maar loop dan mogelijk wel tegen zelfde issue aan.

Ik zal ook nog even zoeken, ben er van overtuigd dat het zelfde issue eerder voorbij is gekomen :)

Dacht echt Alfen topic

Pagina: 1 ... 27 ... 53 Laatste