Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 28 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-05 11:06
Fredericm schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:11:
[...]

Ik heb automaten apart besteld. Voor prive rijders kun je dit beter dan als de auto al hebt ivm 10% korting met renault card
Ik betaal voor de Alpine matten bij aflevering auto 'slechts' de meerprijs tov de normale matten; iets van 4 tientjes ofzo. Ff babbelen met je dealer dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-05 08:08
Aan de bestuurders met een iPhone: laadt bij jullie de telefoon gewoon goed in het draadloos laadstation?
Bij mij wordt de telefoon eerder alleen maar warm, laden doet hij niet echt. Als ik mijn telefoon op een cheap Action laadpad leg, aangesloten op een 2.5A lader dan gaat dat snel zonder al te veel warmte.
Ik weet dat warmte normaal is bij inductieladen maar in de Scenic is het echt wel anders.
Ik heb dit reeds met en zonder case geprobeerd, eigenlijk dezelfde uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:03
SsorcererR schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:20:
Aan de bestuurders met een iPhone: laadt bij jullie de telefoon gewoon goed in het draadloos laadstation?
Bij mij wordt de telefoon eerder alleen maar warm, laden doet hij niet echt. Als ik mijn telefoon op een cheap Action laadpad leg, aangesloten op een 2.5A lader dan gaat dat snel zonder al te veel warmte.
Ik weet dat warmte normaal is bij inductieladen maar in de Scenic is het echt wel anders.
gelijkaardige ervaring. Traag laden en relatief warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Annan schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

gelijkaardige ervaring. Traag laden en relatief warm
Ik zou bijna zeggen dat de positie van de telefoon dan niet goed genoeg is, warmte is in principe gewoon verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
FaBioTh schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Ik zou bijna zeggen dat de positie van de telefoon dan niet goed genoeg is, warmte is in principe gewoon verlies.
Dat zou goed kunnen. Soms laadt hij zelfs gewoon niet op en moet ik hem verwijderen en nogmaals in het vakje leggen. Dat de positie verkeerd zou kunnen zijn, is dan eigenlijk gewoon slecht design. Ik zal er nog eens mee experimenteren.

ps: mss ligt het ook gewoon aan de ouderdom van de telefoon en dat de auto sneller wilt laden dan de telefoon ondersteunt (just brainstorming here). Iphone 12 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:29
Annan schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:21:

ps: mss ligt het ook gewoon aan de ouderdom van de telefoon en dat de auto sneller wilt laden dan de telefoon ondersteunt (just brainstorming here). Iphone 12 hier
Nee, ligt aan het slechte niet zo goede ontwerp van Renault, hier klaagden meerdere mensen ook al over in het Megane E Tech topic. Vooral mensen met een iPhone klagen iets meer over dit euvel dan mensen met een Android, ik heb er iig relatief weinig last van met mijn Samsung S22 + beschermhoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:11
Zjanzjak schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Nee, ligt aan het slechte niet zo goede ontwerp van Renault, hier klaagden meerdere mensen ook al over in het Megane E Tech topic. Vooral mensen met een iPhone klagen iets meer over dit euvel dan mensen met een Android, ik heb er iig relatief weinig last van met mijn Samsung S22 + beschermhoes.
Ik heb in mijn huidige Volve XC40 Recharge ook zo'n mooie pad om te laden...... werkt ook niet echt geweldig. Veel warmte, weinig stroom erin. Heb na een tijdje deze oplaadpad maar gewoon uitgezet. Als ik wil laden, doe ik het met de kabel.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:48

HeroS

SmartHome Nerd

Bij mij (Android - Moto Edge Pro) gaat hij continue aan en uit met het laden. Hierdoor springt het scherm de hele tijd aan en weer uit. Volgens mij heeft dit puur te maken dat de laadpad niet goed aansluit bij de telefoon.

Beetje jammer. Aangezien ik hier speciaal me telefoon op uitgezocht heb.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20:20
Had het al eens eerder gepost, iddd traag en loeiheet.

heb een iphone 13 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:11
Ik had dit bij Tesla ook (nog meer hitte zelfs) en ben maar gewoon weer overgegaan op laden met een kabeltje, ook nu bij de Scenic. Iphone 12 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 16:22
Herkenbaar al het bovenstaande over het draadloos opladen: Laadt amper op, wordt erg heet, vaak pakt ie 'm niet, of onderbreekt ie het laden. Gebruik het nu eigenlijk ook niet meer en heb een kabeltje gekocht mocht ik willen laden. Dit is met een iPhone 15 Pro overigens.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:22
Ik gebruik het draadloos opladen niet (mijn telefoon ondersteunt dit niet), maar ik heb een telefoonhouder opgehangen over de ventilate tussen de schermen. Nu heb ik een doorlopend scherm en mijn telefoon wordt gekoeld :-)
Ik gebruik mijn telefoon voor Flitsmeister. nu zijn de waarschuwen goed zichtbaar en kan ik ook nog af en toe een melding doen of iets bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Draadloos laden is geen succes in de auto. Had dit in de Kona al maar met mijn Samsung toestellen ook problemen. Draadloos laden + Android auto en/of navigatie is teveel van het goede :+

Draadloos laden is ook nog eens slecht voor de levensduur van je accu.

En weer een week voorbij zonder dat mijn Scenic geleverd is :'( achja nog maar even doorsturen in de Megane..

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:30
borkhuis schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:00:
Ik gebruik het draadloos opladen niet (mijn telefoon ondersteunt dit niet), maar ik heb een telefoonhouder opgehangen over de ventilate tussen de schermen. Nu heb ik een doorlopend scherm en mijn telefoon wordt gekoeld :-)
Ik gebruik mijn telefoon voor Flitsmeister. nu zijn de waarschuwen goed zichtbaar en kan ik ook nog af en toe een melding doen of iets bevestigen.
Ik mis het overzicht met meldingen op mijn route in Flitsmeister inderdaad ook, deze weergave is niet mogelijk via het Carplay scherm toch? Daar zie ik alleen de kaartweergave. Ook de voortgang en mijn gemiddelde snelheid van een trajectcontrole was handig om te zien. Wil het liefst eigenlijk geen telefoonhouder meer op mijn dashboard. Kan je misschien een foto plaatsen van de houder zodat ik kan zien hoe dat er uitziet?

[ Voor 5% gewijzigd door maho99 op 01-11-2024 14:52 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:47

sjaak

un giorno credi

Vandaag mocht ik mijn nieuwe Scenic ophalen.
Erg onder de indruk en heel blij mee!

Volgens mij hebben nu vier collegas een scenic. Bijzonder detail is dat het linker scherm, bij de hoek met de motorkap, bij iig drie niet goed aansluit. Gek productiefoutje lijkt het want links zit het wel goed.

Ook de app werkte met een paar uur, nadat ik wat instellingen en de inlog procedure op beide plekken doorlopen had.

En wat een geluid zit er in, ik houd wel van een muziekje en ik denk dat dit nu al een van de fijnste muzieksystemen in een auto is, vol en hard geluid zonder vervorming.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOQ-OXVAWs0XcVIrFoEtp2FwFcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5d9fS1ikQCnxROucO5Fy0RE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borkhuis
maho99 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:50:
[...]

Ik mis het overzicht met meldingen op mijn route in Flitsmeister inderdaad ook, deze weergave is niet mogelijk via het Carplay scherm toch? Daar zie ik alleen de kaartweergave. Ook de voortgang en mijn gemiddelde snelheid van een trajectcontrole was handig om te zien. Wil het liefst eigenlijk geen telefoonhouder meer op mijn dashboard. Kan je misschien een foto plaatsen van de houder zodat ik kan zien hoe dat er uitziet?
Bij deze. Het is een Brodit houder (https://www.brodit.se/en/product/855827).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LiubfN_8g0OBx20VG8ce8LfXEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFT2cvtfKSl3KaVP13W9teJs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPgFxo05Pdo7nx1JCux2T6sE928=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQbNTlCQgvF9Iq4ipTA2nsQF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

sjaak schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:03:

En wat een geluid zit er in, ik houd wel van een muziekje en ik denk dat dit nu al een van de fijnste muzieksystemen in een auto is, vol en hard geluid zonder vervorming.

[Afbeelding]
Dan heb je de HK audio optie neem ik aan? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:47

sjaak

un giorno credi

Chaoss schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:46:
[...]

Dan heb je de HK audio optie neem ik aan? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Klopt! Ik merk wel dat ik nog wat afstemwerk te doen heb, het geluid zit veel achter me en heb ik liever meer voor me en het is nog wat lief/vlak afgestemd qua treble en de bas komt wat laat op. Maar qua volheid en diepe bas, het vullen van de ruimte, het volume (ik durfde niet hoger dan 30 en dat was al gehoorschade O-)) en waar het vandaan komt, is echt prima. Ik denk echt dat het afstelwerk is op een prima basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21:17
Ik vind de bandenspanningtabel enigszins verwarrend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGyeUyNbdvI-t4ZigCOVvH9OLAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SopIXHk7kTFw2Ii3IEhkERB.jpg?f=fotoalbum_large

De pijltjes onder voor en achterwielen wijzen naar de kolommen voor twee verschillende banden types (ik heb type 1). Ik ga er maar vanuit dat links onder 1 de voor bandenspanning staat en rechts de achter bandenspanning.
Op advies van de pomp heb ik ze allebei maar op 2,6 bar gezet (bandjes waren inmiddels 2,0 bar).

Ik kwam ook in de problemen bij de reset procedure. De resetknop was grijs en deed niks. Blijkt dat de motor aan moet staan om te kunnen resetten 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
nazdrovje schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:13:
Ik vind de bandenspanningtabel enigszins verwarrend:
Mwoah, je moet het even goed lezen, dat wel.
En natuurlijk weten welke banden je er onder hebt zitten. ;)
Ik ga er maar vanuit dat links onder 1 de voor bandenspanning staat en rechts de achter bandenspanning.
Correct.
Op advies van de pomp heb ik ze allebei maar op 2,6 bar gezet (bandjes waren inmiddels 2,0 bar).
Niet dat het erg kwaad kan maar het Renault-advies sla ik, in dit geval, hoger aan dan het pomp advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riekssti
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20:08
Wie weet de sleutelmaat wielmoeren Renault scenic E-tech?
Ben namelijk van plan afdekdopjes op de wiel moeren te bestellen?
Of zitten deze standaard al op de alpine uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
riekssti schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:17:

Of zitten deze standaard al op de alpine uitvoering?
Zo te zien niet als je 7 posts boven je kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riekssti
  • Laatst online: 20:08
Als jij mij nog even de sleutelmaat geeft dan ga ik ze ff bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
riekssti schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:15:
Als jij mij nog even de sleutelmaat geeft dan ga ik ze ff bestellen?
Chat van Renault heeft mij al vaak geholpen met dit soort vragen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
Matieu schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:25:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen met dakdragers!
Vorige week dus een week weg geweest met de aero 3 dakdragers van Hapro gemonteerd.
Ze zijn erg goed bevallen, met het monteren van dakdragers en een dakkoffer hoor je wel echt meer wind rond (en met name boven) de auto, al viel het mij reuze mee.
Hiervoor had ik vierkante dakdragers en die begonnen met verkeerde windrichten echt te fluiten, dit heb ik afgelopen week niet ervaren dus ben er zeker tevreden mee.

Afgelopen week met zowel de dagkoffer als zonder dakkoffer, maar met dragers gereden. Ik heb wel het idee dat het geheel stiller is als er een dakkoffer gemonteerd is, wellicht kan dit door een expert op het gebied van aerodynamica verklaard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Gebruiken jullie de auto hold functie?

Want ik weet het nog niet. Je moet behoorlijk het pedaal indrukken om de rem eraf te krijgen met als gevolg dat de auto ver naar voren schiet. Ik zat hierdoor van de week bijna tegen iemand anders aan. Kom van een Niro af waarbij je de rem nooit aan hoefde te raken.

Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
HeroS schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:27:

Want ik weet het nog niet. Je moet behoorlijk het pedaal indrukken om de rem eraf te krijgen met als gevolg dat de auto ver naar voren schiet. Ik zat hierdoor van de week bijna tegen iemand anders aan. Kom van een Niro af waarbij je de rem nooit aan hoefde te raken.

Hoe ervaren jullie dit?
Wanneer je de rem zachtjes inhoudt dan gaat de auto niet op auto hold. Dus zo speel ik er mee. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Kees_frl schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:50:
[...]

Wanneer je de rem zachtjes inhoudt dan gaat de auto niet op auto hold. Dus zo speel ik er mee. :)
Ja, daar was ik ook al achter gekomen. Werkt dit ook als je de auto start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

Hoe ervaren jullie dit?
Zeer weinig gebruikt.
Sowieso keertje in Frankrijk en in Limburg, waar het terrein zodanig was dat ik het nodig vond.

Kan mij niet heugen dat ik er wat van vond, maar dat heb ik al snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SsorcererR

Hoe ervaren jullie dit?
Ik gebruik dat constant, nog nooit afgezet. Een kleine tik gas is genoeg bij mij, mijn wagen schiet niet naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borkhuis
SsorcererR schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:41:
[...]

Ik gebruik dat constant, nog nooit afgezet. Een kleine tik gas is genoeg bij mij, mijn wagen schiet niet naar voren.
Inderdaad, een klein tikje is voldoende. Waar ik wel aan moest wennen is bij het uit-parkeren, als je een paar keer heen en weer moet steken moet je wel snel van het gas/elektriciteitspedaal naar de rem, aangezien hij snel reageert.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FebiPNL4_hmnyR6gfZIqxsXbSYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7izUDm839nNZVcmQJWKe6Zn.jpg?f=fotoalbum_large
Vanochtend mijn Corolla omgewisseld voor deze :) Zeer content mee. Nu alles proberen uit te vogelen.

Loop al gelijk tegen een klein probleem aan. De auto wil geen verbinding maken met mijn iPhone 14 Pro hotspot. Meer mensen daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

Japie.G

Colour Classic

B R M schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:14:
[Afbeelding]
Vanochtend mijn Corolla omgewisseld voor deze :) Zeer content mee. Nu alles proberen uit te vogelen.

Loop al gelijk tegen een klein probleem aan. De auto wil geen verbinding maken met mijn iPhone 14 Pro hotspot. Meer mensen daar last van?
Even je compatibiliteit maximaliseren switch aanzetten in je hotspot settings :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdebruijn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
Japie.G schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:15:
[...]
Even je compatibiliteit maximaliseren switch aanzetten in je hotspot settings :)
Ah, die ga ik ook even proberen. Sinds gisteren mijn Scenic in ontvangst genomen, maar de auto ‘vergeet’ steeds de hotspot.
Is dat eigenlijk nog aan een maximaal aantal karakters gekoppeld (werkgever bepaald telefoonnaam obv beleid en kan niet worden gewijzigd; hotspot heeft daardoor ook een lange naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
Japie.G schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:15:
[...]

Helaas dat helpt niet
Krijg gelijk bij het selecteren: kan geen verbinding maken met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
B R M schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:33:
[...]

Helaas dat helpt niet
Krijg gelijk bij het selecteren: kan geen verbinding maken met het netwerk.
Zowel de gehele hotspot even aan en uit gezet en de wifi van de auto ook even aan en uit?
Daarna weer proberen, heeft bij mij geholpen.

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
Ook dat hielp niet.
Maar nu lijkt het opgelost. Heb de hotspot geheel handmatig toegevoegd. Nu pakt ie hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19:48
Japie.G schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:48:
Over de 0/00 blabla update bug/gedoe..

Mijn auto moet morgen naar de dealer voor onbepaalde tijd op afroep van Renault FR. Krijg als het goed is elektrisch vervangend vervoer mee. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en en wat er uiteindelijk gaat gebeuren…
Al een update?
Wij hadden vanmorgen deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_Azla2ssiOKA7W7OZovUYsXnac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLBc86LxTyuQ78vpIzLHNoyI.jpg?f=fotoalbum_large
Eerst zelf auto uit en aan gedaan. Melding kwam weer terug. Toen gelijk naar de dealer gereden. Kon de foutmelding ook er niet uit krijgen dus achter gelaten ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
TopOne01 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:41:
[...]

Al een update?
Wij hadden vanmorgen deze:
[Afbeelding]
Eerst zelf auto uit en aan gedaan. Melding kwam weer terug. Toen gelijk naar de dealer gereden. Kon de foutmelding ook er niet uit krijgen dus achter gelaten ;w
Heb ik ook gehad, een dag later verdwenen. Reactie vanuit Megane rijders dat deze vaak voorbij komt. Ik heb de melding overigens tot nu toe niet meer gehad.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 20:48
Kees_frl schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:08:
[...]

Heb ik ook gehad, een dag later verdwenen. Reactie vanuit Megane rijders dat deze vaak voorbij komt. Ik heb de melding overigens tot nu toe niet meer gehad.
Zelfde, in mijn Megane vaker gehad, net als de melding dat A/C laden niet werkt, ook meegemaakt dat de verlichting het niet deed. Volgende dag niets aan de hand, had zichzelf opgelost. Geen idee wat die problemen veroorzaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Belangrijk bij dit soort meldingen om minstens 3 kwartier de auto uit te laten met de sleutel uit de buurt.
Mijn auto was na 2 dagen terug met de volgende conclusie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LNcPh9tO0CSUwUq2YHbX5KiTOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3hS4qc7uEB2DltRXJPdveBk.jpg?f=fotoalbum_large

So be it.

[ Voor 11% gewijzigd door Japie.G op 07-11-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
Als ik Apple CarPlay gebruik (draadloos) dan wordt de microfoon soms niet van de eerste keer verbonden. Als ik dan de telefoon herstart dan gaat het meestal wel goed. Iemand dezelfde ervaring of een oplossing hiervoor? Ik gebruik Siri heel veel en dat werkt natuurlijk niet zonder microfoon.

Zo is de microfoon dus wel verbonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YpwpqVHBceXrnGMR7H69RKHcT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yT0lYMEyBOAA11i2IXwRLIxI.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFzNiyt9cSej3KGjzF27nqyzbHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmIR6bMxSnSb2xUmlCgvKrGl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

SsorcererR schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:18:
Als ik Apple CarPlay gebruik (draadloos) dan wordt de microfoon soms niet van de eerste keer verbonden. Als ik dan de telefoon herstart dan gaat het meestal wel goed. Iemand dezelfde ervaring of een oplossing hiervoor? Ik gebruik Siri heel veel en dat werkt natuurlijk niet zonder microfoon.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
zelfde probleem. ik druk in apparaatbeheer CarPlay een keer weer uit en weer aan om het op te lossen. Irritant bugje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotham
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 20:48
Vandaag de Megane ingeleverd en de Scenic opgehaald. Moet eerlijk zeggen dat ik de scherm indeling van de "tellers" etc. in de Megane logischer en duidelijker vond dan bij de Scenic.

Weet iemand of het mogelijk is om meerdere accounts aan te maken in de auto (specifiek voor de instelling van de elektrische bestuurdersstoel) met hetzelfde Google account? UPDATE: Ik heb dit getest en dit werkt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2I3ekO6A4e1tZ6CkEjHcGikFjtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxj8z8pevtJwwnVyCQI6s5nU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 07:35
Vandaag ging de kogel door de kerk.
Het is de Scenic Esprit Alpine 87kWh geworden
  • Two tone gris schichte - noir ètoilé
  • Advanced driver assist + augmented vision
  • Harman Kardon
  • Solarbay
Levering december

Shortlist was: (op volgorde)
  • Mercedes EQB
  • Polestar 2
  • Kia EV3
  • De Tesla S/M3/Y, Kia EV6 waren al in een eerder stadium afgevallen.
  • Kom ik in één keer de Scenic tegen op autoweek :9 wat een fijne auto. Combi van uiterlijk, interieur, ruimte en goede werkende systemen. Gisteravond een uitgebreide proefrit gemaakt, vandaag besteld.
Ik kan maar 1 minpuntje en 1 twijfelpuntje bedenken na een uitgebreide proefrit.
  • Gebrek aan verstelmogelijkheden van de stoelen, met name dat je de hoek van de zitting niet kan aanpassen. Met 1,96mtr heb ik met wat finetuning wel een goede zit(houding) kunnen vinden uiteindelijk. Extra vervelend is dat je op de alpine geen elektrische memorystoelen kan bestellen (itt de iconic) dus dat wordt even extra tijd nemen bij lange ritten.
  • Twijfelpunt, de grootlichtassitent vond ik tijdens de proefrit matig, tegengesteld verkeer ging prima maar achter een rijtje auto’s rijdend gooide hij toch onverwacht groot licht aan. Mss met een software update op te lossen?
  • Wat verder opviel was dat de achteruitcamera een behoorlijk lagere resolutie heeft dan die van mijn E-Niro My 24, niet erg maar wel opvallend.

[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 07-11-2024 23:56 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20:20
SsorcererR schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:18:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij is de draadloze verbinding met iphone/carplay sowieso een raadsel. de ene keer wel draadloos carplay, de andere keer niet.
al diverse acties geprobeerd echter geen oplossing gevonden. Ja een kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Hier maakt ie nagenoeg altijd wel verbinding, maar idd die microfoon werkt niet altijd...

Iets totaal anders, maar die ghost braking is super irritant :D
Ik maak het nagenoeg dagelijks mee en dan vooral als de weg wat kronkelt met wagens naast de baan geparkeerd. Ik begrijp de voorzichtigheid van het systeem wel, maar het blijft irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:18
Appie Heijn schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:49:

Levering december

Ik kan maar 1 minpuntje en 1 twijfelpuntje bedenken na een uitgebreide proefrit.
  • Wat verder opviel was dat de achteruitcamera een behoorlijk lagere resolutie heeft dan die van mijn E-Niro My 24, niet erg maar wel opvallend.
De standaard camera is inderdaad triest, was je proefrit met een Techno? Het augmented vision pakket met 360 graden heeft een veel betere camera.

Heb je een voorraad model gekozen, of is de levertijd echt zo kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
FrenzyFreak schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:07:
[...]

De standaard camera is inderdaad triest, was je proefrit met een Techno? Het augmented vision pakket met 360 graden heeft een veel betere camera.

Heb je een voorraad model gekozen, of is de levertijd echt zo kort?
Ik ben heel benieuwd, de augmented vision uitbreiding leek mij wel een mooie "nice to have" met name de binnenspiegel geeft niet veel "beeld" door het platte achterraam. Zijn er hier al ervaringen met de display-binnenspiegel? Maar wel een mooie bijvangst dat de achterruitrijcamera beter is dan de standaard, dat wist ik namelijk niet.

De verkoper had het over een gereserveerde plek in de productielijn. Het kan ook zijn dat het meer is wat de verkoper van de KIA EV3 zei, daar kon ik zelfs een excel inzien van de auto's die naar NL onderweg waren, die kon je reserveren.
Bij Renault kwam het op mij over dat hij nog wel geproduceerd moet worden. Maar dat kan een verkeerde aanname zijn. De productielijn van de Scenic Alpine kent niet super veel smaken qua opties en kleuren. Dus wellicht dat het daarom zo snel kan.

Gisteren trouwens nog even gekeken bij de EV3, die was net binnen. Uiterlijk viel mij tegen (=smaak), interieur wel hoogwaardig(er) en zeker de elektrisch verstelbare stoelen voorin staan op een hoger plan dan die van de Scenic. Maar dat was het ook wel, de hoofdruimte, de beenruimte achterin daar viel de EV3 bij mij toch echt door de mand. Alleen 53k voor een Scenic Esprit Alpine en 46k voor een EV3 Plus Advanced 81,4kWh dan mag je ook verschil verwachten. :)

Ohja ik heb proefgereden in een Esprit Alpine 87 met Driver Assist (zonder augmented), Harman Kardon en Solarbay in mat grijs. Deze kleur wil(de) ik aanvankelijk heel graag alleen gezond verstand zegt mij "doe het niet" omdat ik nog tieners in huis heb waardoor een butsje of krasje hier en daar te verwachten valt. Ik heb prima poetsspullen waarmee ik het meeste wel weg krijg echter niet op een matte lak.

[ Voor 11% gewijzigd door Appie Heijn op 08-11-2024 14:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rdebruijn
Appie Heijn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:48:
[...]

Ik ben heel benieuwd, de augmented vision uitbreiding leek mij wel een mooie "nice to have" met name de binnenspiegel geeft niet veel "beeld" door het platte achterraam. Zijn er hier al ervaringen met de display-binnenspiegel? Maar wel een mooie bijvangst dat de achterruitrijcamera beter is dan de standaard, dat wist ik namelijk niet.
Ik heb het augmented vision pakket. Reden hiervoor was dat tijdens de proefrit het zicht naar achteren door de binnenspiegel erg beperkt leek (samen met het gadget-gehalte). Sinds dinsdag heb ik mijn Scenic, maar ben nog geen echte fan van de digitale binnenspiegel tot nu toe. Voor: je zicht naar achteren is wel heel veel beter; tegen: een beeldscherm kijkt toch heel anders dan een echte spiegel (qua scherpstelling voor je ogen) en in het donker geeft achteropkomend verkeer een ietwat verstoort beeld door koplampen (heb ik in de gewone spiegel minder last van).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
Appie Heijn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:48:
[...]

De verkoper had het over een gereserveerde plek in de productielijn. Het kan ook zijn dat het meer is wat de verkoper van de KIA EV3 zei, daar kon ik zelfs een excel inzien van de auto's die naar NL onderweg waren, die kon je reserveren.
Bij Renault kwam het op mij over dat hij nog wel geproduceerd moet worden. Maar dat kan een verkeerde aanname zijn. De productielijn van de Scenic Alpine kent niet super veel smaken qua opties en kleuren. Dus wellicht dat het daarom zo snel kan.

Gisteren trouwens nog even gekeken bij de EV3, die was net binnen. Uiterlijk viel mij tegen (=smaak), interieur wel hoogwaardig(er) en zeker de elektrisch verstelbare stoelen voorin staan op een hoger plan dan die van de Scenic. Maar dat was het ook wel, de hoofdruimte, de beenruimte achterin daar viel de EV3 bij mij toch echt door de mand. Alleen 53k voor een Scenic Esprit Alpine en 46k voor een EV3 Plus Advanced 81,4kWh dan mag je ook verschil verwachten. :)
Ik ben zeer tevreden over de digitale binnenspiegel tegen verwachting in!

Dacht dit is helemaal niets, maar met mezelf afgesproken paar weken te proberen.
Zou nu niet meer anders willen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
rdebruijn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:03:
[...]

Ik heb het augmented vision pakket. Reden hiervoor was dat tijdens de proefrit het zicht naar achteren door de binnenspiegel erg beperkt leek (samen met het gadget-gehalte). Sinds dinsdag heb ik mijn Scenic, maar ben nog geen echte fan van de digitale binnenspiegel tot nu toe. Voor: je zicht naar achteren is wel heel veel beter; tegen: een beeldscherm kijkt toch heel anders dan een echte spiegel (qua scherpstelling voor je ogen) en in het donker geeft achteropkomend verkeer een ietwat verstoort beeld door koplampen (heb ik in de gewone spiegel minder last van).
Thanks. Is het dan ook een goede optie om hem oldskool om te klappen in het donker? Dan zou het weer een traditionele spiegel moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Appie Heijn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:20:
[...]

Thanks. Is het dan ook een goede optie om hem oldskool om te klappen in het donker? Dan zou het weer een traditionele spiegel moeten worden.
Jazeker, dit kan ook.

Maar ik ervaar het juist in het donker ook erg positief. Zou het 'gewoon' ervaren en de kans geven voor een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Kees_frl schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:34:
[...]

Jazeker, dit kan ook.

Maar ik ervaar het juist in het donker ook erg positief. Zou het 'gewoon' ervaren en de kans geven voor een paar weken.
Eens, het is even wennen maar daarna is ook het focussen op het schermpje al gewenning en werkt het erg goed.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:37:
Belangrijk bij dit soort meldingen om minstens 3 kwartier de auto uit te laten met de sleutel uit de buurt.

[...]

Mijn auto was na 2 dagen terug met de volgende conclusie:

[Afbeelding]

So be it.
Heb hem weer terug. Ze hebben "iets" herprogrammeerd en geupdate.
Is dat hardwarenummer het nummer waar ze het bij jou over hadden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lFlFybp_JUUMDvIEXFQoHfXpGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEu9RPLTcsNcTpYA2YqTmLal.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Kan iemand kijken die technical platform 1.1.0 en electric engine 2.1.0 heeft geïnstalleerd, welk hardwarenummer er staat?

[ Voor 6% gewijzigd door TopOne01 op 08-11-2024 16:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Na een paar keer uitstel is hij er eindelijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COHvPYfvYc0rt7Pcyf4O10THqLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyUSDZsWdHeQhC34SJf9cTEf.jpg?f=fotoalbum_large

De rechter is van mij, dit weekend de eerste kilometers maken en alles instellen. Ik vindt de kleur iig erg geslaagd.

Gelijk al ergens tegen aan gelopen. Ik kan bij de audio instellingen niet kiezen voor de Jean-Michelle preset. Het selectie vakje om de huidige instelling verdwijnt even maar springt dan weer terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kic0UKwKEHwuUpzNwx_Cb7Uzpl4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rpf1oaYaGEdMC7pmovETGz8y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 08-11-2024 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Chaoss schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:49:
Na een paar keer uitstel is hij er eindelijk!

[Afbeelding]

De rechter is van mij, dit weekend de eerste kilometers maken en alles instellen. Ik vindt de kleur iig erg geslaagd.

Gelijk al ergens tegen aan gelopen. Ik kan bij de audio instellingen niet kiezen voor de Jean-Michelle preset. Het selectie vakje om de huidige instelling verdwijnt even maar springt dan weer terug.

[Afbeelding]
Dat is geen preset rechts onderin. Meer reclame dat alle andere presets door Jean-Michelle gemaakt zijn. Staat er een beetje raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

TopOne01 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:55:
[...]

Dat is geen preset rechts onderin. Meer reclame dat alle andere presets door Jean-Michelle gemaakt zijn. Staat er een beetje raar.
Dat verklaart :+

Het blijkt dat er ook een update is geweest waardoor je met het scrollwieltje nummers kunt skippen in Google Music.

Ik had de afgelopen weken een Megane als voorloop auto en die ging skippen/scrollen binnen het nummer als je het scrollwieltje gebruikte. Vrij irritant, ik meende dat ik hier gelezen heb dat dit bij de Scenic eerst ook zo was?

Edit: Inloggen bij My renault in de auto lukt nog niet, ging bij de Megane wel gelijk.

[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 08-11-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik zag wat posts terug mensen met wifi hotspots in de weer. Waarvoor gebruik je die? Alleen voor het afspelen van audio/video apps? Ik gebruik tot op heden CarPlay (via kabel). De E-Niro heeft ook een eigen 4g verbinding, alleen voor navigatie, updates en remote (app). Ik neem aan dat dit bij de Scenic net zo is? Met als verschil dat de auto nu zelf ook media apps heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Appie Heijn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:42:
Ik zag wat posts terug mensen met wifi hotspots in de weer. Waarvoor gebruik je die? Alleen voor het afspelen van audio/video apps? Ik gebruik tot op heden CarPlay (via kabel). De E-Niro heeft ook een eigen 4g verbinding, alleen voor navigatie, updates en remote (app). Ik neem aan dat dit bij de Scenic net zo is? Met als verschil dat de auto nu zelf ook media apps heeft?
Spotify, of heel af en toe tv en/of youtube-filmpjes kijken tijdens het laden.
En in een heel enkel geval om de navigatie aan te slingeren als de servers van Renault er uit liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
TopOne01 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:30:
[...]

Heb hem weer terug. Ze hebben "iets" herprogrammeerd en geupdate.
Is dat hardwarenummer het nummer waar ze het bij jou over hadden?

[Afbeelding]

Edit: Kan iemand kijken die technical platform 1.1.0 en electric engine 2.1.0 heeft geïnstalleerd, welk hardwarenummer er staat?
En weer in storing ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Wat voor storing? Hardware nummer veranderen niet. De versienummers die in de renault NL / FR ticket van mij genoemd zijn zijn helaas niet zelf terug te vinden of te controleren. Enkel als hij aan de Renault computer/cloud bij de dealer hangt.

[ Voor 40% gewijzigd door Japie.G op 09-11-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:10:
[...]

Wat voor storing? Hardware nummer veranderen niet. De versienummers die in de renault NL / FR ticket van mij genoemd zijn zijn helaas niet zelf terug te vinden of te controleren. Enkel als hij aan de Renault computer/cloud bij de dealer hangt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KQd1idSfYKLjRsF5rUHRC0C8LI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtW6DqArM1RYHaEnsuUOkL6A.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Nu er weer uit |:( . Kijk het wel even aan voorlopig haha.

[ Voor 4% gewijzigd door TopOne01 op 09-11-2024 11:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Zo eerste 100km zit er alweer op. Rijd echt super toch een pak meer auto als de Megane en de Kona EV die ik hiervoor had.

Geen mooie weer voor foto's, en jullie weten allemaal hoe ze er uit zien :P maar ik kon het toch niet laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qa04mBgMphnK7mCQ8_erHdcHBlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wlm5sZyBey0iY4Igp58fg0kL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eljjygQwOnroP8lZzbMqUmhO7hM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDIh5txMiBhZy0yX31ouWoDP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MunW1P5Ti1XbKkeIvfJVcGAnm0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUTTWsVcebLEmlwKv8KVzTMB.jpg?f=fotoalbum_large

Erg blij met de kleuren combi, pakt goed uit met de achterlichten, koplampen en 'grille'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPee
  • Laatst online: 06-01 20:03
Ik ben ongeveer 5 week in het bezit van een Iconic en ben over veel dingen tevreden, maar heb nog wel een paar dingen waar ik vragen over heb. Misschien dat iemand van jullie hetzelfde heeft, of misschien wel oplossingen!

Ik kan bij de active assist kiezen voor het herkennen van de rijbaan. Dan ziet hij bijvoorbeeld rotondes of bochtige wegen al aankomen en wordt de snelheid automatisch aangepast. Nou zou ik graag in willen stellen dat de auto iets later begint met remmen, maar ook iets eerder weer optrekt/wegrijdt. Dit is ook bij het rijden op de linkerbaan, het duurt vrij lang voordat mijn auto weer optrekt, nadat een voorligger weer naar de rechterbaan is gegaan. Iemand een idee?

Verder heb ik het idee dat mijn lijst met te installeren apps te kort is. Zelf ben ik al jaren fan van Waze, maar die komt in de google play lijst bij mij niet voor. Ik kan hem wel via m'n apple carplay gebruiken, maar 't liefst zou ik hem installeren op de auto zelf. Doe ik iets niet goed, of kijk ik verkeerd misschien? Als iemand een tip heeft, heel graag.

Verder las ik al iets over het ghost-remmen, dat doet hij bij mij ook af en toe, zelfs op een volledige lege weg, heel irritant.

Oh en iets wat ik een tekortkoming in het ontwerp vindt is dat er geen lampje achter de oplaadklep zit. In het donker moet je op je gevoel de stekker maar in zien te pluggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
MPee schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:33:
Ik kan bij de active assist kiezen voor het herkennen van de rijbaan. Dan ziet hij bijvoorbeeld rotondes of bochtige wegen al aankomen en wordt de snelheid automatisch aangepast. Nou zou ik graag in willen stellen dat de auto iets later begint met remmen, maar ook iets eerder weer optrekt/wegrijdt. Dit is ook bij het rijden op de linkerbaan, het duurt vrij lang voordat mijn auto weer optrekt, nadat een voorligger weer naar de rechterbaan is gegaan. Iemand een idee?
Helaas valt dit niet in te stellen, het is zoals het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borkhuis
Ik zorg dat ik op zo'n moment altijd mijn voet op het gaspedaal heb zodat ik wat energie bij kan geven, om hem te helpen om snel op de goede snelheid te komen.
Verder heb ik het idee dat mijn lijst met te installeren apps te kort is. Zelf ben ik al jaren fan van Waze, maar die komt in de google play lijst bij mij niet voor. Ik kan hem wel via m'n apple carplay gebruiken, maar 't liefst zou ik hem installeren op de auto zelf. Doe ik iets niet goed, of kijk ik verkeerd misschien? Als iemand een tip heeft, heel graag.
Bij Android Automotive is de hoeveelheid apps inderdaad erg beperkt. Als je Waze wilt gebruiken dan is het inderdaad zo dat dat via je telefoon moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:23
Als je Waze wilt gebruiken dan is het inderdaad zo dat dat via je telefoon moet.

Bij mijn vorige megane e-tech kon ik waze rechtstreeks bij de apps op de auto zetten, bij onze scenic nu lukt dat niet. Wat is het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Lucantiek schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:33:
Als je Waze wilt gebruiken dan is het inderdaad zo dat dat via je telefoon moet.

Bij mijn vorige megane e-tech kon ik waze rechtstreeks bij de apps op de auto zetten, bij onze scenic nu lukt dat niet. Wat is het verschil
Het lijkt er op dat Waze niet (meer) beschikbaar is voor Automotive. Dit zijn alle apps die er voor Automotive zijn:
https://play.google.com/s...hild/explore_all_apps_aae of https://play.google.com/store/apps?device=car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Als ik naar Instellingen --> Update & assistent --> Mijn vertrouwde apparaat ga krijg ik een pagina met "Maak verbinding met My Renault" met een QR code te zien die begint met companion://demo.companiondevice.com/ etc. en de tekst "of open My Renault om verbinding te maken met Voertuig" gevolgd door 4 tekens.
Heeft iemand een idee wat dit is? Het domain is gereserveerd (en dat is het al jaren volgens de Wayback Machine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:23

Volgens deze site (https://www.renault.nl/renault-connect/open-rlink-apps.html) zou het wel beschikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
borkhuis schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:47:
[...]

Het lijkt er op dat Waze niet (meer) beschikbaar is voor Automotive. Dit zijn alle apps die er voor Automotive zijn:
https://play.google.com/s...hild/explore_all_apps_aae of https://play.google.com/store/apps?device=car.
Daar staat Waze volgens mij gewoon tussen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lD1sU_nHcmdRbMcVi70hnWh76U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g6iTKrRWeTCtnaU1fj1Ecy5l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borkhuis
ebis schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:31:
[...]

Daar staat Waze volgens mij gewoon tussen.
[Afbeelding]
Als ik in de Play-store kijk met mijn Google account dan staat hij er niet in, als ik met een anoniem account kijkt dan staat Waze er inderdaad wel in.
In de anonieme versie staan bij mij 153 apps, als ik ingelogd ben maar 131 apps. Ik denk dat de apps gefilterd worden op wat je kunt installeren.

Als ik ook bij Waze kijk en ik klik op Installeer dan krijg ik dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5f6lFGMPpN9BMeQVj-zn3CjWmA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bO5Eb1B0qRoAGk4VMFlSW3TM.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Las ergens op een facebook account ook al dat waze op nieuwere auto’s niet meer beschikbaar is. Vaag. Zou niet weten waarom of hoe dat zit. Bij mij is ie er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdebruijn
Dit weekend viel het mij op dat de aluminium sierlijsten aan de zijkant van de auto wat kleine roestplekjes vertonen (naast de reguliere waterplekjes). Deze roestplekjes zijn niet even snel weg te poetsen. De auto is nu bijna een week geleden afgeleverd (dus zou ook zomaar kunnen dat die er al op zaten).

Iemand anders daar ook last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StuJRWoRdm9-iTAxePJRLYGX-Lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wV0SWgoIu7lQHIqJSjTKOrqz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B R M
Dat ziet eruit als slijproest. Auto langs het spoor geparkeerd oid? Of iemand die in de buurt met een slijptol tekeer is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdebruijn
B R M schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:47:
Dat ziet eruit als slijproest. Auto langs het spoor geparkeerd oid? Of iemand die in de buurt met een slijptol tekeer is gegaan?
Gelukkig allebei niet. Hij heeft wel bijna 3 maanden bij de dealer gestaan in afwachting van aflevering vanwege een nog uit te dienen leasecontract. Zal het wel eens bij de dealer aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPee
  • Laatst online: 06-01 20:03
borkhuis schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:34:
[...]

Ik zorg dat ik op zo'n moment altijd mijn voet op het gaspedaal heb zodat ik wat energie bij kan geven, om hem te helpen om snel op de goede snelheid te komen.

[...]

Bij Android Automotive is de hoeveelheid apps inderdaad erg beperkt. Als je Waze wilt gebruiken dan is het inderdaad zo dat dat via je telefoon moet.
Ik speel nu ook met m'n gaspedaal inderdaad, maar bijvoorbeeld op rotondes, is dat erg gevoelig/lastig. Dan kan de auto soms zomaar teveel snelheid maken.

Ik blijf het nog even raar vinden, want volgens de website van renault zou je waze op de auto moeten kunnen downloaden, maar dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Een dashcam vraag.
Ik zie dat er ODB2 voedingen zijn voor dashcams, zodat deze permanent voeding hebben, ook voor een parkeer-mode. Wie heeft hier ervaring mee? En waar zit de ODB2 poort in de Scenic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
Ik merk de laatste vaak dat met name als ik net een tunnel door ben, mijn radio van slag is. hij "stoort" dan een beetje, met wat haperingen of juist dat er kleine stukjes overgeslagen worden. zijn er meer mensen die dit ervaren?

Daarnaast kan ik op mijn werk laden, maar de laadvoorziening is niet bekend bij Maps. Is het ergens mogelijk in te stellen dat ik hier kan laden. Als ik richting werk rij om daar juist op te laden probeert hij steeds onderweg via een laadvoorziening te gaan omdat ik anders te leeg op werk aan kom. terwijl ik dat juist wil want ik laad daar hoofdzakelijk.. Ik kan de optie zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:42
bleufred1 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:10:
Ik merk de laatste vaak dat met name als ik net een tunnel door ben, mijn radio van slag is. hij "stoort" dan een beetje, met wat haperingen of juist dat er kleine stukjes overgeslagen worden. zijn er meer mensen die dit ervaren?
Ik heb vanmorgen de motor instelling in mijn perso op "Eco" gezet, en de gevoeligheid bevalt mij een stuk meer hiermee. Gezien de file niet kunnen testen of hij daarmee ook de max snelheid limiteert, dat ga ik dus nog ervaren.
Daarnaast kan ik op mijn werk laden, maar de laadvoorziening is niet bekend bij Maps. Is het ergens mogelijk in te stellen dat ik hier kan laden. Als ik richting werk rij om daar juist op te laden probeert hij steeds onderweg via een laadvoorziening te gaan omdat ik anders te leeg op werk aan kom. terwijl ik dat juist wil want ik laad daar hoofdzakelijk.. Ik kan de optie zo snel niet vinden.
Als je je werk als "Werk" locatie toevoegt in maps, dan vraagt hij of je hier kan laden. Dan houdt hij hier rekening mee vanaf dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:06
djrednas schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:29:
[...]

Ik heb vanmorgen de motor instelling in mijn perso op "Eco" gezet, en de gevoeligheid bevalt mij een stuk meer hiermee. Gezien de file niet kunnen testen of hij daarmee ook de max snelheid limiteert, dat ga ik dus nog ervaren.
[...]
115km/u :)

[ Voor 3% gewijzigd door DutX op 12-11-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:06
borkhuis schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:43:
Een dashcam vraag.
Ik zie dat er ODB2 voedingen zijn voor dashcams, zodat deze permanent voeding hebben, ook voor een parkeer-mode. Wie heeft hier ervaring mee? En waar zit de ODB2 poort in de Scenic?
De OBD2 poort bevindt zich onder het stuur. Je zal even moeten bukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Voor de mensen met de solarbay, gaat bij jullie het dakraam op de gedimde stand als je de auto langere tijd uitzet/ parkeert? Ik meende ergens gelezen te hebben dat hij dan altijd naar de gedimd stand gaat, bij mij niet maar dat lijkt me in de zomer wel zo praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:23
Chaoss schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:39:
Voor de mensen met de solarbay, gaat bij jullie het dakraam op de gedimde stand als je de auto langere tijd uitzet/ parkeert? Ik meende ergens gelezen te hebben dat hij dan altijd naar de gedimd stand gaat, bij mij niet maar dat lijkt me in de zomer wel zo praktisch.
Bij mij wel. Volgens mij gaat die wel meteen open als je instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Gipia schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:16:
[...]

Bij mij wel. Volgens mij gaat die wel meteen open als je instapt.
Idem hier, na openen gaat ie automatisch terug naar de stand waar ie op stond.

[ Voor 14% gewijzigd door MaSw85 op 12-11-2024 20:56 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ah ik ging er vanuit dat het dakraam dan 'dicht' bleef, vandaar dat ik dacht dat het niet werkte.

Vandaag zo'n 250km gereden, gemiddeld verbruik 16,6kwh, best netjes. De auto rijd echt fijn en Harmon Kardon audio is echt een optie ik iedereen zou aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Chaoss schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:18:
Ah ik ging er vanuit dat het dakraam dan 'dicht' bleef, vandaar dat ik dacht dat het niet werkte.

Vandaag zo'n 250km gereden, gemiddeld verbruik 16,6kwh, best netjes. De auto rijd echt fijn en Harmon Kardon audio is echt een optie ik iedereen zou aanraden.
Hier ook zoiets en gemiddeld verbruik 24,6 kWh. Maar snelweg en 130 km per uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Kees_frl schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:46:
[...]

Hier ook zoiets en gemiddeld verbruik 24,6 kWh. Maar snelweg en 130 km per uur :)
Heb netjes gereden zo rond de 105 op de cruise, soms wat sneller soms wat langzamer. Rij vaak op drukke momenten dus dan 130 meestal niet eens haalbaar. Morgen naar Harderwijk dus weer zo'n 240km retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-12-2024
Lijkt het limiet in eco maar als je pedaal tot op de bodem trapt gaat ie wel over limiet van 115. Is alleen voor de bijrijder niet zo fijn 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
  • Laatst online: 30-12-2024

Radio issue heb ik ook gehad; sinds ik radio op alleen DAB heb gezet en fm uit geen last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Chaoss schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:18:
De auto rijd echt fijn en Harmon Kardon audio is echt een optie ik iedereen zou aanraden.
Luister een beetje naar NPO Radio 1, en heeeeeeel af en toe muziekje, vond/vind het dan echt zonde van mijn centen om dan voor die optie te gaan. Ik geniet juist enorm van de stilte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Ik heb de Renault Scenic Alpine, hoe zie ik of deze slotbouten heeft?

Heb zo bandenwissel maar nu ik de mail van banden Boer lees heb ik eerlijk geen idee of de Renault die heeft.

Heb iig niets in dashboard kastje gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-03 09:55
Slotbouten zijn niet standaard. Krijg je de winterbanden set van Renault? Jammer genoeg zijn die niet in zwarte kleur maar alleen in het zilver. Als je een andere set erop krijgt: welke set is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-03 09:55
Kees_frl schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:00:
Ik heb de Renault Scenic Alpine, hoe zie ik of deze slotbouten heeft?

Heb zo bandenwissel maar nu ik de mail van banden Boer lees heb ik eerlijk geen idee of de Renault die heeft.

Heb iig niets in dashboard kastje gevonden :)
Slotbouten zijn niet standaard. Krijg je de winterbanden set van Renault? Jammer genoeg zijn die niet in zwarte kleur maar alleen in het zilver. Als je een andere set erop krijgt: welke set is dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Annan
Voor diegene die de Kelec app gebruiken. Ik had wat feedback gestuurd ivm ritoverzicht. De ontwikkelaar wist te vertellen dat hij binnenkort (tm) deze nieuwe functionaliteit zal lanceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Annan schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:30:
Voor diegene die de Kelec app gebruiken. Ik had wat feedback gestuurd ivm ritoverzicht. De ontwikkelaar wist te vertellen dat hij binnenkort (tm) deze nieuwe functionaliteit zal lanceren
Ben benieuwd wat er allemaal aangepast gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
gertbosch schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:04:
[...]

Nee niet van Renault, gaat via de leasemaatschappij en die bepaalt ook merk/type.

Heb Continental's gekregen, wel goede banden lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matieu
  • Laatst online: 20-05 20:17
tweetyvogel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:38:
[...]

Ben benieuwd wat er allemaal aangepast gaat worden.
Klopt ‘t dat de Kelec app niet voor iOS en dus de IPhone is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:42
Matieu schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:55:
[...]

Klopt ‘t dat de Kelec app niet voor iOS en dus de IPhone is?
Je zou de kelec app moeten kunnen downloaden via TestFlight. Ben zelf geen apple gebruiker, maar hier meer info: https://testflight.apple.com/join/7AB8Di71
Pagina: 1 ... 28 ... 46 Laatste