Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 29 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 09:16
Zaterdag laat ik een setje LM met winterbanden monteren
ik heb gekozen voor RC-Design RC 34 Briljant velgen met Kleber winterbanden. De specificaties van de velgen (7.5x19 ET46 5x114.3) zijn gelijk welke Renault ook aanbied en toegelaten op de auto.
De Kleber winterbanden zijn lekker stil en van goede kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCVb4m0x4XZYY2X-zAtowJzCSS4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/AoRt1VmkCjyH98W2BcTr5Nhj.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:52
Matieu schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:55:
[...]

Klopt ‘t dat de Kelec app niet voor iOS en dus de IPhone is?
Gebruik de app via testflight op Iphone en ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:57
gertbosch schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:04:
[...]

Slotbouten zijn niet standaard. Krijg je de winterbanden set van Renault? Jammer genoeg zijn die niet in zwarte kleur maar alleen in het zilver. Als je een andere set erop krijgt: welke set is dat?
Ik heb zelf deze besteld:
Alutec Solar Zwart icm Continental WinterContact TS 870 P EVc
https://www.givawheels.nl/nl/wheels/alutec/solar/black/

Ik ga van 235/45/R20 naar 235/50/R19 voor winterbanden.

[ Voor 5% gewijzigd door Safaci op 13-11-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-03 09:55
drvt175 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:13:
Zaterdag laat ik een setje LM met winterbanden monteren
ik heb gekozen voor RC-Design RC 34 Briljant velgen met Kleber winterbanden. De specificaties van de velgen (7.5x19 ET46 5x114.3) zijn gelijk welke Renault ook aanbied en toegelaten op de auto.
De Kleber winterbanden zijn lekker stil en van goede kwaliteit.

[Afbeelding]
Is een mooie velg, die had ik ook op mijn favorieten lijstje staan. Ben altijd wel wat huiverig voor ander merk dan A merken. De Kleber is inderdaad wel geluidsarm. Ik denk meer aan de Vredestein. Andere vraag die je misschien wel weet. Moet ik nu wel of niet TPMS sensoren erbij bestellen al zelf ga wisselen dus niet eventueel sensoren omzetten. Op de ene site zeggen ze wel en de andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
Safaci schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:52:
[...]

Erg mooi!!! Maar mij net iets te duur. Zijn nog mooier dan de originele velgen :-) Heb je ze met of zonder TPMS sensoren besteld? Waarom heb je voor de Conit's gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
tpms sensoren zijn niet nodig
Bandendruk wordt op andere manier in de gaten gehouden, ik dacht met de abs sensoren

• Safaci
gertbosch schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:28:
[...]

Erg mooi!!! Maar mij net iets te duur. Zijn nog mooier dan de originele velgen :-) Heb je ze met of zonder TPMS sensoren besteld? Waarom heb je voor de Conit's gekozen?
De Continentals zijn relatief stil en hebben een relatief lage rolweerstand.
  1. https://www.oponeo.co.uk/...zTE4w6xkX2N-k44DAmUv7IV2l
  2. https://www.tyrereviews.c...Bild-Winter-Tyre-Test.htm
  3. https://www.tyrereviews.c...ress-Winter-Tyre-Test.htm
In eerste instantie wilde ik all-seasons als winterband aangezien deze nog een lagere rolweerstand hebben, maar uiteindelijk gekozen voor echte winterbanden. Ik verwacht dat de verhoogde rolweerstand een verwaarloosbare impact zal hebben op het verbruik.

Ik heb niet gekozen voor TPMS-sensoren. Deze zitten er nu al niet op, dus ik mis het niet.

• gertbosch
Safaci schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:41:
[...]

De Continentals zijn relatief stil en hebben een relatief lage rolweerstand.
  1. https://www.oponeo.co.uk/...zTE4w6xkX2N-k44DAmUv7IV2l
  2. https://www.tyrereviews.c...Bild-Winter-Tyre-Test.htm
  3. https://www.tyrereviews.c...ress-Winter-Tyre-Test.htm
In eerste instantie wilde ik all-seasons als winterband aangezien deze nog een lagere rolweerstand hebben, maar uiteindelijk gekozen voor echte winterbanden. Ik verwacht dat de verhoogde rolweerstand een verwaarloosbare impact zal hebben op het verbruik.

Ik heb niet gekozen voor TPMS-sensoren. Deze zitten er nu al niet op, dus ik mis het niet.
De testen die je meestuurt zijn wel van andere maat. Dat is niet representatief voor de 19 of 20 inch banden die je er nu op hebt zitten als winterbanden. Maar all season zou ik sowieso niet doen met een EV, banden slijten al harder, laat staan met dat soort banden. Verbruik is toch al lager in de winter dus dat is lastig om te beoordelen wat het aandeel winterbanden daar in is. Blijft wel het geluid, dat is wel een dingetje, dat is wel van grote invloed en meetbaar. Het gekke is dat veel B merken een lagere DB geluidswaarde hebben dan de A merken. Maar toch begin ik daar niet aan. Betreft de TPMS sensoren, daar kom ik nog steeds niet uit. Ik heb de dealer gevraagd of hij uitsluitsel kan geven.

• Safaci
@gertbosch tjsa, vaak ontkom je daar niet aan bij zulke testen. Het geeft mij vooral een idee naar welke merken en type banden ik moet kijken.

Dit is volgens mij een betere test:
- https://www.tyrereviews.c...nce-Winter-Tyres-2025.htm

Hoezo kom je er nu niet uit met de TPMS-sensoren? De Scenic heeft deze nu ook niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Safaci op 14-11-2024 10:24 ]

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-05 16:49
Ik rij goodyear winterbanden van de leasemaatschappij. (niet echt een keuze zeg maar).
Maar de rolweerstand zorgt toch voor een behoorlijke verbruikstoename. Rond de 20 kW/100km over circa 4000km.

[ Voor 5% gewijzigd door remco1b op 14-11-2024 19:02 ]

• gertbosch
Safaci schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:12:
@gertbosch tjsa, vaak ontkom je daar niet aan bij zulke testen. Het geeft mij vooral een idee naar welke merken en type banden ik moet kijken.

Dit is volgens mij een betere test:
- https://www.tyrereviews.c...nce-Winter-Tyres-2025.htm

Hoezo kom je er nu niet uit met de TPMS-sensoren? De Scenic heeft deze nu ook niet?
Klopt wat de sensoren betreft, daar ben ik nu ook achter, bevestiging van dealer dat die er niet op zitten.
En die website die je aangeeft had ik ook al gevonden en was ik aan het kijken.
Ik ben nu uitgekomen op een 19 inch set Ronal R67 met Michelin Pilot Alpin 5, 68db dus behoorlijk rustig zou je zeggen. Maar zoek nog wat verder :)

• Gotham
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 20:48
Ik moet verplicht allseasons rijden en rijd op Michelin Cross Climate 2 op de 19 inch Techno wielen.

Ik heb het HK systeem, maar heb soms een kraak linksvoor. Meer mensen die daar last van hebben?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nope geen kraakjes in mijn HK audio, ik zou er mee terug gaan. Je kiest voor beter geluid, niet voor minder goed geluid :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 06:18
Chaoss schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:31:
Nope geen kraakjes in mijn HK audio, ik zou er mee terug gaan. Je kiest voor beter geluid, niet voor minder goed geluid :P
Hier ook geen kraakjes. We lal een keer of 3 dat de sub niet mee wil.
Reset van het multimedia systeem helpt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 13:01
SsorcererR schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:43:
[...]

Hier ook geen kraakjes. We lal een keer of 3 dat de sub niet mee wil.
Reset van het multimedia systeem helpt dan wel.
Ik heb al eerder het gevoel gehad dat mijn geluidsysteem op 1 poot hinkelde…

Kan je mij vertellen hoe je zo’n reset uitvoert?

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 06:18
Garrettvr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:08:
[...]

Ik heb al eerder het gevoel gehad dat mijn geluidsysteem op 1 poot hinkelde…

Kan je mij vertellen hoe je zo’n reset uitvoert?
Je blijft een aantal seconden op de power knop drukken van het multimediasysteem. Dan valt deze uitn en herstart na een aantal seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als ik dit topic een beetje lees zijn er af en toe nog wel wat software bugjes, hoe regelmatig is Renault met het updaten van software?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 10:50
FaBioTh schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 00:15:
Als ik dit topic een beetje lees zijn er af en toe nog wel wat software bugjes, hoe regelmatig is Renault met het updaten van software?
Mwoah, software bugjes, hmmm, zo zou ik het in de meeste gevallen niet benoemen, zie het meer als updates. Maar goed, als ik je vraag enigszins goed interpreteer dan zeg ik;

Niet zo regelmatig als men zou willen.
Verder is het vrij persoonlijk, de een haalt zijn schouders op bij een update (ik in de meeste gevallen wel iig), de ander schreeuwt moord en brand alstie er nog niet is dan wel komt.
Het is maar hoe nodig een update word geacht.
Persoonlijk heb ik veelal een nice to have gevoel ipv een need to have.

Daarnaast lees ik zowat alles wat los en vast zit qua elektrische auto's en valt het soms best mee aangaande dit qua Renault, ik noem bijv. een Zeekr, of Volkswagen, en zo is er nog wel meer te vinden op Tweakers of de diverse facebook groepen van verschillende elektrische wagens.
Uiteraard zijn er ook merken waar het weer (veel) beter geregeld is, mijn gevoel zegt dat Renault iets boven de middenmoot zit. Maar er zullen vast mensen zijn die het niet met mij eens zijn. ;)

Afsluitend, ik had de wagen met net zo veel plezier bereden zonder de updates als nu met.
Denk dat het meer een gevoel is van hoe je in de wedstrijd zit, zo veel mensen zo veel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-05 10:00
Ik wil eigenlijk alleen maar opladen als mijn zonnepanelen wat opleveren. Momenteel is dat zo tussen 9:30 en 16:00. Daarnaast hoef ik niet elke dag met de auto weg.

Wat ik mij afvroeg: als ik een programma instel dan moet ik verplicht een eindtijd instellen waarop de auto klaar moet zijn. Maar dat hoeft wat mij betreft helemaal niet. Ik vind het prima als het een paar dagen duurt in die blokken die ik hierboven noemde.

Het lijkt erop dat ik niet om die eindtijd heen kan, dus die heb ik nu maar ergens buiten zo’n blok staan; nu 18:00. Betekent dat ook dat hij de batterij gaat voorverwarmen voor die tijd (terwijl ik er helemaal niet mee weg wil)? Wat is dus eigenlijk de bedoeling van die eindtijd?

Iets anders trouwens: ondanks dat ik 9:30 als begintijd heb staan begint hij al om 8:30. Waarschijnlijk iets met wintertijd, maar de klok op het multimediascherm wijst de correcte tijd aan. Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door nazdrovje op 16-11-2024 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
nazdrovje schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:53:
Ik wil eigenlijk alleen maar opladen als mijn zonnepanelen wat opleveren. Momenteel is dat zo tussen 9:30 en 16:00. Daarnaast hoef ik niet elke dag met de auto weg.

Wat ik mij afvroeg: als ik een programma instel dan moet ik verplicht een eindtijd instellen waarop de auto klaar moet zijn. Maar dat hoeft wat mij betreft helemaal niet. Ik vind het prima als het een paar dagen duurt in die blokken die ik hierboven noemde.

Het lijkt erop dat ik niet om die eindtijd heen kan, dus die heb ik nu maar ergens buiten zo’n blok staan; nu 18:00. Betekent dat ook dat hij de batterij gaat voorverwarmen voor die tijd (terwijl ik er helemaal niet mee weg wil)? Wat is dus eigenlijk de bedoeling van die eindtijd?
Het laden op zonnestroom zou je vooral aan de laadpaal kant moeten instellen en niet aan de auto kant. Die laadt namelijk altijd met maximale snelheid op. Met de instellingen van de meeste laadpalen is meer te regelen, ook dat je bijv. niet meer laadt dan op dat moment de opbrengst is. Zie bijvoorbeeld het [Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie topic.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
MaSw85 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:10:
[...]

Het laden op zonnestroom zou je vooral aan de laadpaal kant moeten instellen en niet aan de auto kant. Die laadt namelijk altijd met maximale snelheid op. Met de instellingen van de meeste laadpalen is meer te regelen, ook dat je bijv. niet meer laadt dan op dat moment de opbrengst is. Zie bijvoorbeeld het [Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie topic.
Ik heb mijn Zappi laadpaal meestal op Eco stand staan. Dan laadt hij de auto met minimaal 1.4 kW en als de panelen voldoende opbrengst hebben (dus opbrengst - 1.4 kW - verbruik huis > 0) met meer.

In deze stand heb ik in de app van Zappi geen mopgelijkheid om een tijdschema in te programmeren voor zover ik weet.

Bovendien heb ik gemerkt dat de Renault het aan en uitschakelen in de nog zuinigere stand (Eco+) niet leuk vindt. Meestal stopt hij gewoon en wil niet meer opstarten als de zon weer vol aan gaat. Sowieso is de Eco+ stand in de donkere dagen niet nuttig omdat de panelen nauwelijk meer opleveren dan wat het huis aan basis vermogen trekt, laat staan dat er nog minimaal 1.4 kW over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:50
Zo, de eerste 2000km zitten erop. Ook mijn eerste 2000 elektrische kilometers. Ik rij vrij veel en mijn laadpaal thuis werkt tot op heden nog niet. En dat vind ik toch wel een echt gemis, omdat ik nooit met 100% vertrek vanaf huis. Maandag komt er een monteur langs en ik hoop dat ik vanaf dan thuis ook kan laden. Ook de laadpaal op m’n werk is klote, dat druppelt met 3kw binnen en schiet ook niet op.

Mijn auto is geleverd met winterbanden, Michelin Pilot Alpin 5 SUV. Ik heb dus niet op zomerbanden gereden en heb geen vergelijk, maar mijn verbruik in deze kilometers is 24.7/kWh/100km. 90% snelweg kilometers.

Afgelopen week op een andere vestiging van m’n werk op een 22kw laadpaal geladen, dat is wel erg lekker dat dat werkt op de Scenic.

Iemand enig idee hoe ik de deurgrepen open voor als iemand in wil stappen terwijl ik al gereden heb?

[ Voor 6% gewijzigd door B R M op 16-11-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:48
B R M schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:27:
Zo, de eerste 2000km zitten erop. Ook mijn eerste 2000 elektrische kilometers. Ik rij vrij veel en mijn laadpaal thuis werkt tot op heden nog niet. En dat vind ik toch wel een echt gemis, omdat ik nooit met 100% vertrek vanaf huis. Maandag komt er een monteur langs en ik hoop dat ik vanaf dan thuis ook kan laden. Ook de laadpaal op m’n werk is klote, dat druppelt met 3kw binnen en schiet ook niet op.

Mijn auto is geleverd met winterbanden, Michelin Pilot Alpin 5 SUV. Ik heb dus niet op zomerbanden gereden en heb geen vergelijk, maar mijn verbruik in deze kilometers is 24.7/kWh/100km. 90% snelweg kilometers.

Afgelopen week op een andere vestiging van m’n werk op een 22kw laadpaal geladen, dat is wel erg lekker dat dat werkt op de Scenic.

Iemand enig idee hoe ik de deurgrepen open voor als iemand in wil stappen terwijl ik al gereden heb?
Op het slotje drukken, dan krijg je de grepen open.

Mooie banden, enige 'nadeel' is de wat hogere rolweerstand. Ik heb de conti's gekregen, die scoren weer goed op rolweerstand maar rest weer wat minder.

Welke leasemaatschappij zit je?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
B R M schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:27:
Kees_frl schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:42:
Op het slotje drukken, dan krijg je de grepen open.
Wat dus rechtsonder zit bij je mulitmedia gebeuren (fysieke knoppen) en rood kleurt zodra je gaat rijden.
Nu wil het nog wel eens (net nog met mijn vrouw meegemaakt) dat het slotje nog niet rood is opgelicht maar de deurgrepen al wel naar binnen zijn, en dus bij 1 keer klikken gaat de boel gewoon op slot, dus dan is het nog 1 keer klikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:50
J&T Autolease. Van Mossel dochter.

Slotje ga ik proberen. Bedankt.

[ Voor 33% gewijzigd door B R M op 16-11-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLU6U2j7JUCLW2wSpUSuDZLM3QQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Pm4YUh06uylCXYhmMig8JH9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j1qStjdcVaJN_A5GqUTtmI6xKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxu75IzjDcNIyYfhe6XqfVPK.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft toch vervelend dat de Scenic niet gewoon direct in het midden van de rijbaan blijft rijden.
Systeem ziet de rijbaan prima maar blijft soms toch links of rechts tegen de lijn rijden.
Nu kom ik uit een Enyaq en daar werkte het super nooit dit gezien en bleef ook werken bij slecht weer,waar de Scenic gewoon uitschakelt.
Merk nu na 28.000 km ook wel wat trillingen op het stuur, benieuwd als er maandag winterbanden op gaan of dit weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
pollekeb schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:55:
Blijft toch vervelend dat de Scenic niet gewoon direct in het midden van de rijbaan blijft rijden.
Systeem ziet de rijbaan prima maar blijft soms toch links of rechts tegen de lijn rijden.
Nu kom ik uit een Enyaq en daar werkte het super nooit dit gezien en bleef ook werken bij slecht weer,waar de Scenic gewoon uitschakelt.
Merk nu na 28.000 km ook wel wat trillingen op het stuur, benieuwd als er maandag winterbanden op gaan of dit weg is.
Ik sluit mij aan bij Pollekeb. De uitlijning van de lane assist is vaak goed maar soms heel slecht. Ik ben er nog niet achter hoe je het snel voor elkaar krijgt dat hij in het midden uitgelijnd wordt... Hij blijft bij mij ook vaak rechts tegen de lijn of tegen de lijn in het midden.....

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Safaci schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:52:
[...]

Heb je bewust voor een bredere 19" velg gekozen? Af fabriek wordt ie namelijk met 7,5J geleverd (die alutec is 8J?) Voordeel is dat je met 7,5J op de originele bandenmaat kan rijden 205/55/19", in de winter is het verbruik sowieso al hoger. Daar had je wellicht nog een voordeeltje kunnen pakken qua verbruik. Zolang het zakelijk lease is, is dan wss iets minder relevant.

Ik ben zelf ook wat aan het zoeken, 19" 5x 114.3 7,5J en een ET waarde van rond de 45 zijn behoorlijk schaars op de 2e hands markt. Nieuw althans ook, een 8J velg begint rond de 150 euro maar zodra je 7,5J wil dan wordt het >€230.
nazdrovje schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:53:

Iets anders trouwens: ondanks dat ik 9:30 als begintijd heb staan begint hij al om 8:30. Waarschijnlijk iets met wintertijd, maar de klok op het multimediascherm wijst de correcte tijd aan. Iemand een idee?
Ik laad nu een 3 maanden met een zaptec GO icm dynamische tarieven via Tibber. Daar werkt heel behoorlijk icm een privé Kia en een zakelijke Kia. De privé Niro-EV is te nieuw en wordt (nog) niet ondersteund dat Tibber hem kan uitlezen (accupercentage), daar moet ik voor een goede werking even in de app aangeven hoe vol de batterij nog is, dan maakt hij zelf een planning om zo goedkoop mogelijk te laden, zoveel mogelijk op zon laden kan ook als het goed is, maar dit heb ik nog niet goed kunnen testen.

Ik zie dat Renault nog niet in ondersteund wordt door Tibber. Hopelijk komt dat nog. Maar gelukkig werkt het "slim" laden icm grid rewards ook heel aardig met niet ondersteunde auto's.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
Gisteren nieuwe velgen met winterbanden gemonteerd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5wNX-8Q3QW-UZSKeKyAXFocjcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lS1GyxU7CGE9nXcWyvQlidDX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drvt175
Velgen zijn: RC-Design RC 34 Briljant 7.5x19 ET46 5x114.3 66.1, gekocht bij Bandenleader.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Appie Heijn schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:47:
[...]

Heb je bewust voor een bredere 19" velg gekozen? Af fabriek wordt ie namelijk met 7,5J geleverd (die alutec is 8J?) Voordeel is dat je met 7,5J op de originele bandenmaat kan rijden 205/55/19", in de winter is het verbruik sowieso al hoger. Daar had je wellicht nog een voordeeltje kunnen pakken qua verbruik. Zolang het zakelijk lease is, is dan wss iets minder relevant.
Ik ga niet breder rijden. :) Ik ga van 235/45/R20 naar 235/50/R19. Ik zat ook te kijken naar 215/55/R19, maar die maat bestaat nagenoeg niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Safaci schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:54:
[...]

Ik ga niet breder rijden. :) Ik ga van 235/45/R20 naar 235/50/R19. Ik zat ook te kijken naar 215/55/R19, maar die maat bestaat nagenoeg niet. :P
Je hebt gelijk, ik bedoelde meer dat 235/50/19 in verhouding breder is dan hoe hij op 19" uit de fabriek rolt. Dat is namelijk 2025/55/19" wat wel een stukje smaller en waarschijnlijk zuiniger is. Maar wanneer de actieradius nu al voldoet dan zal dat ook geen mega verschil maken.
https://www.wheel-size.co...t/scenic-e-tech/2023-now/

[ Voor 16% gewijzigd door Appie Heijn op 17-11-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
drvt175 schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:28:
Gisteren nieuwe velgen met winterbanden gemonteerd [Afbeelding]
Leuk man, eens wat anders dan grijs.
Deze had ik denk ik ook mooi gevonden, alleen bij wederverkoop ben je met jou keuze beter af denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Ik heb Renault gevraagd voor een update omtrent digital key en one pedal drive.
De introductie van de digital key zal op nieuw geproduceerde auto's zijn met My Feature 3 (grote update generatie). Introductie is uitgesteld tot in ieder geval najaar 2024 of later. Gebruik van digital key is alleen mogelijk voor auto's die beschikken over PAVK3 hardware. Indien de auto hier niet over beschikt is dit achteraf NIET in te bouwen. Kort gezegd komt dit uiteindelijk ook beschikbaar op nieuw te bouwen Scenic E-techs. Vanaf productiedatum is nog niet bekend vooralsnog.
Hetzelfde voor one pedal drive. De benodigde soft- en hardware hiervoor is achteraf niet in te bouwen volgens Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Safaci schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:37:

[...]

Hetzelfde voor one pedal drive. De benodigde soft- en hardware hiervoor is achteraf niet in te bouwen volgens Renault.
Dankjewel, wel jammer.

Bijzonder ook dat ze kennelijk in release jaar van de auto al een nieuwe hardware update gepland hebben.

Benieuwd of dat dit soort dingen zijn of ook motoren etc aangezien ze spreken over grote update.

[ Voor 4% gewijzigd door Kees_frl op 18-11-2024 10:44 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:15

[...]

Is bekend in welke auto's of vanaf welke productiedatum de PAVK3 hardware ingebouwd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
borkhuis schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:44:
[...]

Is bekend in welke auto's of vanaf welke productiedatum de PAVK3 hardware ingebouwd is?
Dat is nog niet bekend. Ze adviseren om dit bij de dealer aan te geven indien je deze wens hebt.
Kees_frl schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:43:
[...]

Dankjewel, wel jammer.

Bijzonder ook dat ze kennelijk in release jaar van de auto al een nieuwe hardware update gepland hebben.

Benieuwd of dat dit soort dingen zijn of ook motoren etc aangezien ze spreken over grote update.
Ja, het is jammer. Ik vermoed dat Renault haast had met de release van de Scenic, maar uit mijn contact met Renault blijkt ook dat nu bestelde Renault 5s geen one pedal drive krijgen. :X Ze hebben het over medio 2025 namelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 12:36

HeroS

SmartHome Nerd

[...]

Dat is jammer want vind het een fijne auto alleen de auto hold en de rem gevoeligheid is gewoon ruk.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-05 16:07
Iemand van hier?
De persoon in de rode Scenic maakt geen fout, dus laat je niet misleiden door de titel.

YouTube: Levensgevaarlijke brake-check! | Dashcam Nederland | Aflevering #9

[ Voor 21% gewijzigd door ArievdVoort op 18-11-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
HeroS schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:43:
[...]

Dat is jammer want vind het een fijne auto alleen de auto hold en de rem gevoeligheid is gewoon ruk.
Auto hold werkt inderdaad niet zo prettig, in de Megane had ik hier minder last van. Vooral bij achteruit rijden lastig te doseren.

Scenic vs Megane

Inmiddels wel een aantal quality of life verbeteringen gemerkt in de Scenic t.o.v. de Megane.
  • Weergave van de laadsnelheid bij het laden
  • Onthouden van cruise control stand bij uit/aanzetten auto
  • Onthouden van regen stand bij uit/aanzetten auto
  • Bluetooth verbinding behouden na uit/aanzetten auto
Nadelen
  • Verbruik valt me tegen tot nu toe ondanks Techno 19" wielen t.o.v. Megane
  • Geen bandensensors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

Japie.G

Colour Classic

Gotham schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:18:
[...]

Auto hold werkt inderdaad niet zo prettig, in de Megane had ik hier minder last van. Vooral bij achteruit rijden lastig te doseren.

Scenic vs Megane

Inmiddels wel een aantal quality of life verbeteringen gemerkt in de Scenic t.o.v. de Megane.
  • Weergave van de laadsnelheid bij het laden
  • Onthouden van cruise control stand bij uit/aanzetten auto
  • Onthouden van regen stand bij uit/aanzetten auto
  • Bluetooth verbinding behouden na uit/aanzetten auto
Nadelen
  • Verbruik valt me tegen tot nu toe ondanks Techno 19" wielen t.o.v. Megane
  • Geen bandensensors
Ik zit slechts een minieme fractie boven het verbruik van de megane zo weinig dat het net zo goed meetfout kan zijn. Valt me juist mee. Techno cheapo versie met 60 kwh batterij (megane ook) en de 170pk motor (megane 220pk)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:16
Garrettvr schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:24:
[...]

Ik sluit mij aan bij Pollekeb. De uitlijning van de lane assist is vaak goed maar soms heel slecht. Ik ben er nog niet achter hoe je het snel voor elkaar krijgt dat hij in het midden uitgelijnd wordt... Hij blijft bij mij ook vaak rechts tegen de lijn of tegen de lijn in het midden.....
Vandaag de winterbanden erop gekregen maar trillingen tussen 100 en 115 km/u blijft.
Lijkt me iets van resonantie van de aandrijving bij die snelheid.
Weet iemand trouwens hoe het trillen van het stuur bij overschrijding van lijn kan uit kan zetten zonder alles uit te moeten zetten?
Ga me steeds meer irriteren aan de lane assist van deze auto, de Enyaq was veel relaxter te rijden dan de Scenic :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Lane assist is niet de beste nee, de Scenic herkent al snel de lijnen helemaal niet of de verkeerde lijnen, mijn Kona deed dat ook beter.

Net als remmen om niets ik heb dat nu in 1,5 week al vaker gehad dan bij de Kona in een heel jaar. En eigenlijk vind ik dit nog kwalijker dan dan de lane assist want zowel de bestuurder als achterop komend verkeer schrikken zich een ongeluk, het zorgt voor onveilige situaties.

Hopelijk worden de algoritmes nog verbeterd in komende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
Japie.G schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:56:
[...]

Ik zit slechts een minieme fractie boven het verbruik van de megane zo weinig dat het net zo goed meetfout kan zijn. Valt me juist mee. Techno cheapo versie met 60 kwh batterij (megane ook) en de 170pk motor (megane 220pk)
Dat doe je netjes, ik ben zelf van de Techno 60kWh 220pk Megane naar de Techno 87kWh 220pk Scenic gegaan. Misschien dat het nog meer nivelleert op termijn, maar tot nu toe kom ik niet onder de 19kWh/100km als ik mijn best doe, terwijl ik met de Megane zonder moeite tussen de 16 a 17 kWh/100km redde. Beiden met afwisselende ritten, 80km wegen en delen snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zit nu op een gemiddelde van 17,9kwh/100 lager krijg ik hem ook niet, en dan rijd ik vrij rustig tussen de 100-110kmh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
Opmerkelijk dat de ervaringen met Lane assistent en spook remmen zo verschillend zijn.
Ik kom zelf uit een Tesla model Y . Daar werkte beide systemen erg nerveus en agressief. De Scenic is met deze systemen veel prettiger te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
  • Laatst online: 31-05 08:54
Ik deel de ervaringen van Chaoss. Vooral bij bochten waarnaast wagens staan geparkeerd, zijn een ramp. Ik begrijp dat dit een speciale situatie is, maar eentje die op mijn trajecten wel vaak voorkomt. Hij doet ook wel eens aan ghost braking wanneer de weg in slechte staat is en laat ik nu net in België wonen... :+ Ik vermoed dat hij dan een obstakel lijkt te zijn waar er geen is.

Hij remt trouwens ook teveel bij het "uitbollen" en tijdens ACC mijns inziens. Moet super irritant zijn voor achterliggers.

Verbruik: goh ja. Ik kan niet echt zeggen dat het tegen valt, maar je merkt toch wel dat je echt wel heel hard moeite moet doen om laag te blijven. Ik zit momenteel aan 17.2 met waarschijnlijk 50/50 stad/snelweg. Snelweg doe ik tegenwoordig aan 110km/u om het verbruik toch een beetje acceptabel te houden...

Ik dacht trouwens dat ik nooit ging zeggen, mr ik merk ook weinig verschil in reistijd. Als je bvb slechts 20km over de snelweg moet gaan, dan maakt het niet veel uit of je nu 110 of 120 rijdt. Over langere afstanden zal je natuurlijk wel een verschil merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Annan schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:24:
Ik deel de ervaringen van Chaoss. Vooral bij bochten waarnaast wagens staan geparkeerd, zijn een ramp. Ik begrijp dat dit een speciale situatie is, maar eentje die op mijn trajecten wel vaak voorkomt. Hij doet ook wel eens aan ghost braking wanneer de weg in slechte staat is en laat ik nu net in België wonen... :+ Ik vermoed dat hij dan een obstakel lijkt te zijn waar er geen is.

Hij remt trouwens ook teveel bij het "uitbollen" en tijdens ACC mijns inziens. Moet super irritant zijn voor achterliggers.

Verbruik: goh ja. Ik kan niet echt zeggen dat het tegen valt, maar je merkt toch wel dat je echt wel heel hard moeite moet doen om laag te blijven. Ik zit momenteel aan 17.2 met waarschijnlijk 50/50 stad/snelweg. Snelweg doe ik tegenwoordig aan 110km/u om het verbruik toch een beetje acceptabel te houden...

Ik dacht trouwens dat ik nooit ging zeggen, mr ik merk ook weinig verschil in reistijd. Als je bvb slechts 20km over de snelweg moet gaan, dan maakt het niet veel uit of je nu 110 of 120 rijdt. Over langere afstanden zal je natuurlijk wel een verschil merken...
ik doe woonwerk 400 km, dus 200 heen en 200 terug. Vaak momenten dat je ook 130 mag. Scheelt inderdaad toch wel, ook mentaal ook al is dat geen reden natuurlijk :)

Laatste keer dat ik keek was gemiddelde 20,9 kw de 100 km en stijgende - primair door de snelweg kilometers. Dit over 9000 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
Kees_frl schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:40:
[...]

ik doe woonwerk 400 km, dus 200 heen en 200 terug. Vaak momenten dat je ook 130 mag. Scheelt inderdaad toch wel, ook mentaal ook al is dat geen reden natuurlijk :)

Laatste keer dat ik keek was gemiddelde 20,9 kw de 100 km en stijgende - primair door de snelweg kilometers. Dit over 9000 km.
Snap ik ook helemaal. Als je trouwens zoveel kilometers per dag doet, wil je ook gewoon zo vlot mogelijk thuis zijn. Dan is elke minuut, bij wijze van spreken, belangrijk.

Als ik echter 25min moet rijden en dat worden er 27, tja, dan kan je evengoed wat zuiniger rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b

[...]

Wel erg nieuwsgieriug welke extra hardware nodig is voor one padel driving. Als ik nu adaptieve CC gebruik in files kan die toch ook zelf stil gaan staan. Dus volgensmij gewoon een software dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanmorgen een nieuw dieptepunt wat betreft lane assist, later gingen alle camera hulpsystemen uit I.v.m. 'geen zicht' terwijl er alleen maar motregen was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLlkVgwW4A84VXf92ecudKAxqGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nq6rKaqKI69pdPwo0nUCCsU4.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik uitstapte was de oorzaak wel duidelijk, allemaal condens achter de afdekking waar de camera zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umMqk0ZeGwACABEKkgyWQW-RNTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUbfmbvjZ6anLFZqYaleIzm7.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt een bezoekje dealer denk ik, lijkt me niet dat daar vocht moet zitten bij de eerste de beste regenachtige dag.

Ik zie nu ook dat er verwarmings strepen zitten, ik neem aan dat die automatisch aangaan? Of moet ik dan de achterruit verwarming aanzetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 19-11-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanmorgen ook nog een andere Scenic gespot, was een grijze Alpine (denk ik), die haale mij in op de A6 ergens in de noordoost polder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Chaoss schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:44:
Vanmorgen een nieuw dieptepunt wat betreft lane assist, later gingen alle camera hulpsystemen uit I.v.m. 'geen zicht' terwijl er alleen maar motregen was:
[Afbeelding]

Toen ik uitstapte was de oorzaak wel duidelijk, allemaal condens achter de afdekking waar de camera zit:
[Afbeelding]

Wordt een bezoekje dealer denk ik, lijkt me niet dat daar vocht moet zitten bij de eerste de beste regenachtige dag.

Ik zie nu ook dat er verwarmings strepen zitten, ik neem aan dat die automatisch aangaan? Of moet ik dan de achterruit verwarming aanzetten?
daar vocht hebben ze allemaal, even achterruit verwarming aanzetten en het werkt weer. :)

Handig, nee, logisch nee, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
Kees_frl schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:28:
[...]

daar vocht hebben ze allemaal, even achterruit verwarming aanzetten en het werkt weer. :)

Handig, nee, logisch nee, maar ok.
'
Aha, achterruit verwarming dus voor een apparaat bij de voorruit 8)7

Groetjes van G

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:27
Garrettvr schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:43:
[...]

'
Aha, achterruit verwarming dus voor een apparaat bij de voorruit 8)7
Fun fact; De achterruit verwarming verwarmt ook je (buiten-) spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-05 09:09

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Goedemorgen!

Inmiddels heb ik een proefrit gemaakt in een Scenic e-tech long range. De auto beviel prima, veel ruimte en alles bij elkaar genomen een prima gezinsauto om de huidige Megane station te vervangen.
Ik ben dan ook voornemens te gaan voor een long range Scenic met uitrustingsniveau "techno".

Ik lees veel over het fenomeen "phantom braking" en dit lijkt mij een zeer nare en potentieel gevaarlijke ervaring.

Ik vraag me dan ook het volgende af; klopt mijn gedachtegang dat ik geen last van "phantom braking" kan krijgen als ik er voor kies het pakket "advanced driving assist" niet aan te schaffen? Of maakt dit geen verschil omdat de auto sowieso is uitgerust met "active emergency brake assist"?

De dealer kon hier geen antwoord op geven...

Wellicht maak ik het probleem groter dan het is, maar het klinkt nogal gevaarlijk dat een auto opeens zonder reden remt op onze drukke (snel)wegen.

Bedankt alvast!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Annan schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:00:
Als ik echter 25min moet rijden en dat worden er 27, tja, dan kan je evengoed wat zuiniger rijden
Wat je gelijk hebt, denk precies hetzelfde.
Nou is het in het geval van Kees misschien een wat grotere winst qua tijd, zeker als het een stuk minder druk is en er mag 130 gereden worden, maar vaak is de tijdwinst verwaarloosbaar in Nederland.
Kom ze soms best wel eens tegen, word ik op de snelweg voorbij geraasd, kom ik ze 10 minuten later in de stad voor een verkeerslicht weer tegen.
Maar goed, af en toe de power van de auto even gebruiken blijft natuurlijk wel leuk. :9
Chaoss schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:44:
Ook bij (hele hardnekkige) sneeuw mogelijk (zei hij uit ervaring).
Roland_EM25 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:09:
Ik lees veel over het fenomeen "phantom braking" en dit lijkt mij een zeer nare en potentieel gevaarlijke ervaring.
Hebben meerdere wagens, ook non ev's wel eens last van. Zoals je leest heeft de 1 er veel meer last van dan de ander. Ook is het een mindset, ben 1 keer 'geschrokken', daarna mij er op ingesteld, nu haal ik mijn schouders er bij op als het mij gebeurt. Als er een auto achterop knalt dan heeftie te dicht op mij gereden.
Wellicht maak ik het probleem groter dan het is, maar het klinkt nogal gevaarlijk dat een auto opeens zonder reden remt op onze drukke (snel)wegen.
Mja, zoals gezegd, ze rijden dan te dicht op je. Is er dan geen gevaar? Uiteraard, dat zal ik niet ontkennen maar ik kan mij er zo niet druk om maken. Maar goed, karakter-eigenschap denk ik dan.

[ Voor 33% gewijzigd door Zjanzjak op 19-11-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

FrenzyFreak schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:07:
[...]

Fun fact; De achterruit verwarming verwarmt ook je (buiten-) spiegels.
Dat ben ik ook gewend van andere auto's. Dat het stukje voorraam er ook mee verwarmd wordt is nieuw voor mij. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik vraag me dan ook het volgende af; klopt mijn gedachtegang dat ik geen last van "phantom braking" kan krijgen als ik er voor kies het pakket "advanced driving assist" niet aan te schaffen? Of maakt dit geen verschil omdat de auto sowieso is uitgerust met "active emergency brake
Dat is toch het pakket waar ook de dode hoek sensor in zit? In dat geval nee, ik heb dat pakket en ik heb al een paar keer pantomime breking gehad. Tot nu toe is dat voor mij het enige echte nadeel aan deze auto. Ik heb ook een Techno long range en die bevalt super, de dames zitten prinsheerlijk achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-05 10:51
Goedemorgen!

Inmiddels heb ik een proefrit gemaakt in een Scenic e-tech long range. De auto beviel prima, veel ruimte en alles bij elkaar genomen een prima gezinsauto om de huidige Megane station te vervangen.
Ik ben dan ook voornemens te gaan voor een long range Scenic met uitrustingsniveau "techno".

Ik vraag me dan ook het volgende af; klopt mijn gedachtegang dat ik geen last van "phantom braking" kan krijgen als ik er voor kies het pakket "advanced driving assist" niet aan te schaffen? Of maakt dit geen verschil omdat de auto sowieso is uitgerust met "active emergency brake assist"?

Bedankt alvast!
ik heb de : Alpine longe range met pack advanced driving assist & augmented vision:
[code]smart rear view mirror
easy park assist
3D around view camera
occupant safety exit
active driver assist
blind spot warning en lane departure prevention
rear active emergency braking system met voertuig- en
voetgangerdetectie
contextuele cruise control[/code]

Al 4500 km en nog geen enkele keer phantom breaking gehad.

Wel dat ik de lane assist beduidend van mindere kwaliteit vind dan mijn vorige auto: toyota corolla

Overall heel blij met mijn Scenic tot op heden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Laatst online: 30-05 22:04
Goedemorgen!

Bedankt alvast!
Ik heb dit pakket wel en ik heb het vooral bij het gebruik van ACC. Als ik zelf gas geef, komt het plotseling remmen eigenlijk helemaal niet voor. Zodra ik ACC of driver assist instel, gebeurd het echt te vaak. Tegenwoordig gebruik ik maar de snelheidsbegrenzer, want dan heb ik het probleem niet. Moet zeggen dat dit de pret er wel vanaf haalt, de slimme functionaliteiten van de auto gebruik ik nu niet omdat het remmen echt te vaak voor kwam.

Voor mij overigens het enige irritatiepuntje van deze auto, verder is alles helemaal top en geniet ik vooral echt van de ruimte en het Android Automotive scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Bedankt voor alle reacties!
Goed om te horen dat de auto als gezinswagen goed bevalt.

Ik gebruik nu in de praktijk de "standaard" cruise control aanwezig op de megane nauwelijks, dus ik verwacht dat ik ACC ook niet vaak ga gebruiken. Wellicht maken toekomstige software updates e.e.a. nog wat beter.

De vraag is of ik die 250 euro wil spenderen aan (nog) niet juist functionerende systemen.
Het pakket bevat het volgende:

- occupant safety exit
- active driver assist
- blind spot warning en lane departure prevention
- rear active emergency braking system met voertuig- en voetgangerdetectie
- contextuele cruise control

Het solarbay dak vond ik ook wel enorm mooi, maar ik vind het lastig om die 1500 euro te rechtvaardigen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Safaci
@Roland_EM25 €250 is echt een no-brainer voor dat pakket, zeker op een auto van 45K+. “Niet juist functionerende systemen” is wat overdreven imho. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-05 10:51
Safaci schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:15:
@Roland_EM25 €250 is echt een no-brainer voor dat pakket, zeker op een auto van 45K+. “Niet juist functionerende systemen” is wat overdreven imho. ;)
Mijn idee ook, draagt erg bij aan rij comfort en op mijn alpine long range met het pakket erbij nog geen enkele keer een ghost break gehad.

En panorama dak.. tja leuke gimmic hahaha :) vooral de kids zijn onder de indruk hahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
Voordeel panorama dak vind ik toch ook wel extra licht en de drie centimeter extra hoofdruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:49
Japie.G schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:37:
Belangrijk bij dit soort meldingen om minstens 3 kwartier de auto uit te laten met de sleutel uit de buurt.

[...]

Mijn auto was na 2 dagen terug met de volgende conclusie:

[Afbeelding]

So be it.
Toevallig al de update voorbij zien komen wat er voor zorgt dat je bij snelladen kan zien met hoeveel er geladen wordt?
Weet overigens niet of iedereen die update al gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:47
Goedemorgen!

Bedankt alvast!
Valt bij mij wel mee 1* per uur van 90 naar 85 km p/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Hebben mensen al ervaring wat het verbruik is als je 10% omhoog bergop rijdt? We te handig om te weten voor wintersport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Kees_frl schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:40:
[...]

Hoi Kees, Kun je dan opladen bij je werkplek? Anders red je het toch nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
  • Registratie: April 2023
TopOne01 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:57:
[...]

Toevallig al de update voorbij zien komen wat er voor zorgt dat je bij snelladen kan zien met hoeveel er geladen wordt?
Weet overigens niet of iedereen die update al gehad heeft.
Ik heb die al sinds dat ik de auto vorige week kreeg. Is niet enkel bij snelladen ook gewoon laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:49
Mokum schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:28:
[...]

Ik heb die al sinds dat ik de auto vorige week kreeg. Is niet enkel bij snelladen ook gewoon laden.
Ja ga er vanuit dat de nieuwere auto's de update al af fabriek hebben gekregen.
Gaat specifiek om de eerste series die geleverd zijn (mijn auto is van mei). Daarbij kon je alleen bij AC laden de snelheid zien, niet bij DC laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Volgende week nog een keer proefrijden samen met de vrouw en dan even om tafel om te kijken wat er nog te onderhandelen valt...

Ik ben voornemens om te gaan voor:
- Long Range
- Techno uitrustingsniveau
- Optie: Pack Comfort Premium
- Optie: Pack Advanced Driving Assist
- Kleur: Blue Nocturne

Ik ben enorm beniewd naar de levertijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:34
Roland_EM25 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:13:
Volgende week nog een keer proefrijden samen met de vrouw en dan even om tafel om te kijken wat er nog te onderhandelen valt...

- Long Range

Dit is op het panoramadak na gelijk aan degene die ik nu 2 weken in bezit heb.
Besteld in september, geleverd in november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Roland_EM25 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:13:

- Long Range

Ik vindt die comfort premium wel duur voor wat je ervoor krijgt. 1 verstelbare stoel met massage. Ik heb in het verleden een VW met message gehad dat gebruikte ik nooit.

Ik weet niet of je een beetje muziek liefhebber bent maar dan zou ik het geld liever aan de Harmon Kardon audio uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:21
Chaoss schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:59:
[...]

Ik vindt dir comfort premium wel duur voor wat je ervoor krijgt. 1 verstelbare stoel met massage. Ik heb in het verleden een VW met message gehad dat gebruikte ik nooit.

Ik weet niet of je een beetje muziek liefhebber bent maar dan zou ik het geld liever aan de Harmon Kardon audio uitgeven.
In Techno is dat Pack ook met stuur- en stoelverwarmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-05 08:59
Wat is die app toch zinloos!
Geen idee wanneer je volgeladen bent, dus risico op 'idle-fee' kun je niet zien via de app...
Printscreen 13u42, laatste update app 11u36.
Bij de vorige app, kon je zien hoeveel tijd het nog in beslag nam wanneer volgeladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ei-gpUebrXnW5oVwch9CNcbTAdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhFVl2kG9rZRe5J0RzwVLhIn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

DutX schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:13:
[...]

In Techno is dat Pack ook met stuur- en stoelverwarmin
Dan is het nog duur :P ik heb trouwens een Techno met stuurverwarming en zonder stoelverwarming... dus is die stuurverwarming niet standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Weten jullie of er een manier is om een laadsessie van op afstand te stoppen via de app?
Indien er programma's zijn geactiveerd, kan je hem wel manueel starten. Maar kan je hem ook manueel stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
TaxiGilbert schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:48:
Geen idee wanneer je volgeladen bent, dus risico op 'idle-fee' kun je niet zien via de app...
Die app blinkt niet uit in gebruikersvriendelijkheid maar ik kan nog wel zien wanneer de lading zijn ingestelde bereik heeft behaald, en dus eventueel idle fees kunnen voorkomen.
De app van de Megane is toch precies hetzelfde is als die van Scenic (uiterlijk wagen daargelaten)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:13
Goedemorgen!

Bedankt alvast!
Redelijke lange testrit gedaan met een long range Techno.
Deze wagen doet zeer zeker aan Phantom breaking, bijv op een 2 baans snelweg als je een vrachtwagen inhaalt. Alleen, het is lang zo agresssief niet als bij sommige andere merken. Van de wagens waar deze functie niet uit kan vind ik de Renault het best functioneren aangezien het niet al te vaak gebeurd.
Ook hangt de irritatie factor af van waar je rijdt. Persoonlijk rijd ik vaak in de Randstad, daar is phantom breaking op z'n best vervelend, al snel uitgroeined naar bloed irritant tot domweg gevaarlijk.

Ik verschil dan ook van mening met de 'dan zit je er te dicht achter' groep. Je hoeft niet te verwachten dat iemand zonder reden vol in de remmen gaat op de snelweg. Ik schiet dan redelijk vlot 'probeert ie nu een botsing te veroorzaken' modus in.

Maar ik ben dan ook van de 'pre-computer auto' generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Wat is de minimum afstand/lading die je in de batterij zou moeten laten? Kun je hem tot bijvoorbeeld 5% of minder leegrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 12:20
TaxiGilbert schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:48:
Printscreen 13u42, laatste update app 11u36.
Bij de vorige app, kon je zien hoeveel tijd het nog in beslag nam wanneer volgeladen.
[Afbeelding]
De app werkt over het algemeen gewoon prima hoor. Resterende laadtijd is zichtbaar + de melding wanneer deze het laaddoel heeft bereikt. Af en toe moet je het scherm even verversen (naar beneden trekken) om bij te werken, maar dat is ook alles.
Aan jouw screenshot te zien lijkt het erop dat de auto daadwerkelijk niet geladen wordt. Weet je zeker dat dat wel het geval is?

[ Voor 5% gewijzigd door asritmeester82 op 20-11-2024 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 12:20
borkhuis schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:49:
Wat is de minimum afstand/lading die je in de batterij zou moeten laten? Kun je hem tot bijvoorbeeld 5% of minder leegrijden?
Leegrijden kan in de praktijk; bij accu 0% blijk je nog best wat kilometers te kunnen rijden. Is testfilmpje over te vinden op Youtube. Overigens niet aan te raden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
Wat me opvalt is dat de range erg laag is. Ipv Wltp van 611 km is er slechts 375 over
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CscR0ZUYyF0DOn3OLQqlvNEHaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUJZee6xRRXVyEOX6w0RkFei.jpg?f=fotoalbum_large
Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Normaalgesproken is de achteruitrijcamera goed bruikbaar (ook al is de beeldkwaliteit niet optimaal), maar vandaag was het toch iets minder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZHrSyoqWJCGs576uDQso7AyVc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPz2AGTtM3UtRmpThRdZ1Zyw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
Lijkt op waterdruppels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
drvt175 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:41:
Wat me opvalt is dat de range erg laag is. Ipv Wltp van 611 km is er slechts 375 over
[Afbeelding]
Herkennen jullie dit?
Nee, dat heb ik nog niet gezien. Is het nog bijgetrokken nadat je onderweg was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Ja, inderdaad ;)

Mijn vorige auto (Opel Astra) had de camera waarschijnlijk iets beter afgeschermd, daar had ik nooit veel last van water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
borkhuis schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:14:
[...]

Nee, dat heb ik nog niet gezien. Is het nog bijgetrokken nadat je onderweg was?
Neen, maandag met 100%, vertrokken. Km stand op 425. Ca 300 km gereden en bij aankomst op 16%
16% van 425 is 68 + 300=368=km
Alles 100 of 80km/u wegen en rustig gereden
Vindt range erg tegenvallen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het weer van de laatste dagen werkt niet mee, het is nu 's ochtends dicht bij het friespunt en slecht weer met wind, regen.

Die van mij geeft nu een range aan van 357km bij 80% lading. Dat zou omgerekend maar 430km zijn, tzal in de praktijk wel lager zijn.

Ik had hiervoor een Kona en daarbij was er ook een flink verschil in verbruik afhankelijk van de omstandigheden. Zomers was het verbruik 15kwh en bij slecht weer 17kwh en bij bar slecht weer (storm) 18kwh.

Verschil is wel dat de Kona in de zomer vrij gemakkelijk zijn WLTP haalde, dat moet ik bij de Scenic nog zien gebeuren. De Scenic is dus geen zuinigheids wonder nee :P

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 20-11-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
drvt175 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:29:
[...]

Neen, maandag met 100%, vertrokken. Km stand op 425. Ca 300 km gereden en bij aankomst op 16%
16% van 425 is 68 + 300=368=km
Alles 100 of 80km/u wegen en rustig gereden
Vindt range erg tegenvallen :'(
Is dit je eerste elektrische auto? ;) De kou, wind en regen hebben invloed op je verbruik en je guess-o-meter. Je rijstijl ook.

Wat is je gemiddelde verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
asritmeester82 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:21:
[...]

Leegrijden kan in de praktijk; bij accu 0% blijk je nog best wat kilometers te kunnen rijden. Is testfilmpje over te vinden op Youtube. Overigens niet aan te raden ;-)
Die zoek ik al een tijdje maar nog niet kunnen vinden. Heb je misschien een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
Is niet mijn eerste
Een Tesla My LR gereden en ook een Renault Zoe
Met beide auto 's was het verschil niet zo extreem als bij de Scenic. En het moet nog winter worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Ik zou toch zeggen dat dit al vrij koud is tov vorige jaren, bij ons in de streek dan toch. Vorige “winters” was het vaak gewoon 10 graden en regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Chaoss schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:59:
[...]

Ik vindt dir comfort premium wel duur voor wat je ervoor krijgt. 1 verstelbare stoel met massage. Ik heb in het verleden een VW met message gehad dat gebruikte ik nooit.

Ik vind het ook een hoop geld, maar de vrouw wil graag stoelverwarming en dat kan op de techno uitvoering enkel met dit pakket. Mijn argumentatie dat ik het een hoop geld vind voor wat je krijgt ga ik wel in de onderhandeling met de dealer gebruiken, wie weet....

De audio upgrade klinkt ook goed, ik zou eigenlijk het verschil tussen de standaard audio installatie en het HK systeem eens moeten beluisteren. Keuzes.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:14
remco1b schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:05:
[...]

Die zoek ik al een tijdje maar nog niet kunnen vinden. Heb je misschien een linkje.
O.a. hier komt ie in voor https://www.youtube.com/w...mlnIGV2IHJhbmdlIHRlc3Q%3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Roland_EM25 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:57:
[...]

Ik vind het ook een hoop geld, maar de vrouw wil graag stoelverwarming en dat kan op de techno uitvoering enkel met dit pakket. Mijn argumentatie dat ik het een hoop geld vind voor wat je krijgt ga ik wel in de onderhandeling met de dealer gebruiken, wie weet....

De audio upgrade klinkt ook goed, ik zou eigenlijk het verschil tussen de standaard audio installatie en het HK systeem eens moeten beluisteren. Keuzes.... ;)
Ik moet zeggen dat ik de stoelverwarming niet mis. De binnenkant van de stoelen zijn ook van stof dus ze voelen niet koud aan. Ik had hiervoor een auto met nepleer en dan is stoelverwarming wel echt nodig. Als je ook nog eens de standkachel/voorverwarming gebruikt dan mis je het helemaal niet meer.

Het verschil qua audio is groot. Denk dat luisteren bij de dealer lastig is, veel demo auto's hebben de HK audio. De standaard audio is gewoon, niet slecht maar klinkt allemaal wat 'vlak'. De HK audio heeft minder vervorming op hogere volumes en veel meer detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-12-2024
Winterset uitgezocht.
Met Michelin Alpin banden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxTDNxolMB1Za3503sbcJ8OBDTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vCxVmydOzjLqdT253yLFZFz.jpg?f=fotoalbum_large

Blij mee.
Ga er vanuit dat ik de sensoren niet nodig hebt.
Levertijd ca 2 weken.

[ Voor 24% gewijzigd door BaasB op 20-11-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zie hier veel nonlease rijders winter velgen aanschaffen. Ik heb bij mijn huidige tesla eigenlijk nooit andere velgen gehad en toch 2x per jaar bandenwissel. Kan het kwaad verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 11:34
FaBioTh schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:56:
Ik zie hier veel nonlease rijders winter velgen aanschaffen. Ik heb bij mijn huidige tesla eigenlijk nooit andere velgen gehad en toch 2x per jaar bandenwissel. Kan het kwaad verder?
Nee hoor, velgen kan je makkelijk zelf wisselen. Nu betaal je elke keer voor de wissel en anders betaal je voor de velgen.
Pagina: 1 ... 29 ... 46 Laatste