In de winter is het verbruik hoog, zomer niet. Overigens scheelt 90 of 100 km/u rijden al vrij veeldrvt175 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:29:
[...]
Neen, maandag met 100%, vertrokken. Km stand op 425. Ca 300 km gereden en bij aankomst op 16%
16% van 425 is 68 + 300=368=km
Alles 100 of 80km/u wegen en rustig gereden
Vindt range erg tegenvallen
Ik heb een vraagje. Ik heb thuis een wallbox laadpaal met load balancing.
Het opladen van mijn Scenic gaat goed. Totdat de load balancing actief is geweest. De scenic begint dan niet vanzelf weer met laden. De my renault app zegt dat de auto aan het laden is, maar dat is niet zo. Om het laden te starten moet ik de acculimiet aanpassen.
Met mijn eniro had ik daar nooit problemen mee.
Herkennen jullie dit probleem met de scenic en is het op te lossen?
Het opladen van mijn Scenic gaat goed. Totdat de load balancing actief is geweest. De scenic begint dan niet vanzelf weer met laden. De my renault app zegt dat de auto aan het laden is, maar dat is niet zo. Om het laden te starten moet ik de acculimiet aanpassen.
Met mijn eniro had ik daar nooit problemen mee.
Herkennen jullie dit probleem met de scenic en is het op te lossen?
Maar dan meteen weer vol (tot 80%) ladenborkhuis schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:49:
Wat is de minimum afstand/lading die je in de batterij zou moeten laten? Kun je hem tot bijvoorbeeld 5% of minder leegrijden?
De app 'werkt' maar er worden al de hele avond geen gegevens bijgewerkt. Ik kan refreshen wat ik wil maar de data is van 6 uur geleden en ik kan geen settings naar de auto sturen. De servers bij Renault hebben dus weer storing, dit is niet de eerste keer en het zal ook wel niet de laatste keer zijn.asritmeester82 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:19:
[...]
De app werkt over het algemeen gewoon prima hoor. Resterende laadtijd is zichtbaar + de melding wanneer deze het laaddoel heeft bereikt. Af en toe moet je het scherm even verversen (naar beneden trekken) om bij te werken, maar dat is ook alles.
Aan jouw screenshot te zien lijkt het erop dat de auto daadwerkelijk niet geladen wordt. Weet je zeker dat dat wel het geval is?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Zoals ik het ervaar refreshed de app naar de laatste data, soms is dat idd de avond voordien omdat ik dan niet meer gereden heb. Ik ga er van uit dat dat ook zo by design is.Chaoss schreef op donderdag 21 november 2024 @ 00:10:
[...]
De app 'werkt' maar er worden al de hele avond geen gegevens bijgewerkt. Ik kan refreshen wat ik wil maar de data is van 6 uur geleden en ik kan geen settings naar de auto sturen. De servers bij Renault hebben dus weer storing, dit is niet de eerste keer en het zal ook wel niet de laatste keer zijn.
Ik heb op het stuur de favorieten knop gekoppeld aan het activeren van de stuurverwarming.
Ervaring is echter dat na het starten van de auto, de favorieten knop niet direct werkt. Pas na het meervoudig indrukken van de knop activeert de stuurverwarming. Hierna werkt hij gewoon elke keer dat je hem indrukt.
Meer mensen dit zo ingesteld en hier last van?
Ervaring is echter dat na het starten van de auto, de favorieten knop niet direct werkt. Pas na het meervoudig indrukken van de knop activeert de stuurverwarming. Hierna werkt hij gewoon elke keer dat je hem indrukt.
En tevreden met de keuze? Of zou je nu wellicht een andere uitrusting/opties kiezen?djrednas schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:47:
[...]
Dit is op het panoramadak na gelijk aan degene die ik nu 2 weken in bezit heb.
Besteld in september, geleverd in november.
Ik kan me voorstellen dat je in de praktijk bepaalde zaken toch minder vaak, of juist vaker gebruikt dan verwacht.
2 maanden levertijd is trouwens erg netjes!
Ik weet nog dat ik ooit op m'n megane 5 maanden moest wachten
Ik heb volgende week een afspraak bij de dealer staan om e.e.a. door te spreken.
Ondertussen ben ik wel benieuwd wat de huidige temperaturen op de actieradius doen.
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Kun je es een screenshot tonen waar je de resterende laadttijd ziet? Hier weer van hetzelfde, waar-de-lo-ze app! Waarom kan de Kelec app wel wat Renault niet lukt?asritmeester82 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:19:
[...]
De app werkt over het algemeen gewoon prima hoor. Resterende laadtijd is zichtbaar + de melding wanneer deze het laaddoel heeft bereikt. Af en toe moet je het scherm even verversen (naar beneden trekken) om bij te werken, maar dat is ook alles.
Aan jouw screenshot te zien lijkt het erop dat de auto daadwerkelijk niet geladen wordt. Weet je zeker dat dat wel het geval is?
:strip_exif()/f/image/MCfSXLLrFdz2fxCGfoueGs8v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wmp2OX9btKwuHbjETnsadvq1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/72HibMsz3LHBNebhIl957lX8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7Ia9QqlZxEQotBqjg170H3Hl.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben er heel erg tevreden mee! Geniet nog altijd van elke rit die ik kan/mag maken met de auto. Ik heb dan ook geen enkel probleem van phantom breaking oid. Sta regelmatig in de file, en de ACC en lane center werken hier perfect bij.Roland_EM25 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:46:
[...]
En tevreden met de keuze? Of zou je nu wellicht een andere uitrusting/opties kiezen?
Ik kan me voorstellen dat je in de praktijk bepaalde zaken toch minder vaak, of juist vaker gebruikt dan verwacht.
Het is met het huidige weer echt wel een stuk minder dan WLTP, maar dat was te verwachten. Dat heeft iedere elektrsiche auto als ik het zo lees. Nu nog 50% en 205Km bereik.Ik heb volgende week een afspraak bij de dealer staan om e.e.a. door te spreken.
Ondertussen ben ik wel benieuwd wat de huidige temperaturen op de actieradius doen.
Ik heb de knop ook gekoppeld aan de stuurverwarming en die werkt direct na het starten van de auto. 1x klikken is ook genoeg.djrednas schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:26:
Ik heb op het stuur de favorieten knop gekoppeld aan het activeren van de stuurverwarming.
TaxiGilbert schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:01:
[...]
Kun je es een screenshot tonen waar je de resterende laadttijd ziet? Hier weer van hetzelfde, waar-de-lo-ze app! Waarom kan de Kelec app wel wat Renault niet lukt?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/j3nQuLtDBOP4hgShBTv17ueh.png?f=fotoalbum_large)
De vertaling is een slecht, maar de laad tijd is 6:42.
Heb ik dus nietborkhuis schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:42:
[...]
[Afbeelding]
De vertaling is een slecht, maar de laad tijd is 6:42.
Goeie tip, zal die knop ook eens instellen.Appie_1988 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:06:
[...]
Ik heb de knop ook gekoppeld aan de stuurverwarming en die werkt direct na het starten van de auto. 1x klikken is ook genoeg.
Merk zelf dat de knoppen links, vooral die met de 0 om de huidige ACC uit te schakelen, vaak niet in 1x reageert op indrukken waardoor ik een 2e keer moet drukken.
laatste versie van de app?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Google Play geeft geen update en ik heb versie 6.0.6 van de app...
Ik gebruik de normale knop op het scherm voor de stuurverwarming maar die wil ook niet altijd direct na het starten dan moet ik ook een paar keer drukken. Denk dus eerder dat die functie een beperking heeft.djrednas schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:26:
Het valt me nog wel mee. Heb de mijne gekregen in de zomer en doe naar werk zo'n 80km. In de zomer kostte dit mij 22% batterij en vandaag met 1 graden en sneeuw 30%. Dit is met de kleine batterij. Denk dat ik in de zomer ongeveer 350km kan doen op een volle accu.Roland_EM25 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:46:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door addictive_rhymz op 21-11-2024 14:16 ]
Uit de handleiding:Garrettvr schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:24:
[...]
Ik sluit mij aan bij Pollekeb. De uitlijning van de lane assist is vaak goed maar soms heel slecht. Ik ben er nog niet achter hoe je het snel voor elkaar krijgt dat hij in het midden uitgelijnd wordt... Hij blijft bij mij ook vaak rechts tegen de lijn of tegen de lijn in het midden.....
De positie in de rijstrook
aanpassen
(afhankelijk van de auto)
Om de positie in de rijstrook te
activeren, moet de functie
"Rijstrookcentrering" in de instelmodus
staan, moet het groene
waarschuwingslampje 22 op het
instrumentenpaneel worden
weergegeven en moet de rijsnelheid
lager zijn dan 50 km/u.
In deze omstandigheden kunt u uw
positie in de rijstrook aanpassen door
het stuurwiel iets naar rechts of links te
draaien, zodat de auto naar de
geselecteerde kant schakelt zonder de
functie "Rijstrookcentrering" uit te
schakelen. Zodra uw positie ten minste
ongeveer 15 cm van het midden van
de rijstrook is verschoven, zonder dat
het voertuig minder dan ongeveer 30
cm van de rand van de rijstrook
nadert, heeft u ongeveer 10 seconden
om de verschoven positie nauwkeurig
af te stellen. De auto blijft dan in de
verschoven positie rijden wanneer u
stopt met het draaien aan het
stuurwiel. De lijnen 21 geven de
toegepaste verschuiving aan. Om
terug te keren naar het midden van de
rijstrook, draait u het stuurwiel iets in
de tegenovergestelde richting en stopt
u met proberen te draaien zodra de
auto het midden heeft bereikt.
Afhankelijk van bepaalde
omstandigheden (bijv. bocht, snelheid)
kan het voertuig automatisch opnieuw
worden gecentreerd.
Bij mij is de laatste update electric engine 2.1.0 nog niet geïnstalleerd. Vanochtend snel geladen (kwam overigens niet boven de 80 kw uit, Tesla supercharger) en kon in de auto geen laadsnelheid zien. Zijn er nog meer mensen die die update nog niet hebben gehad? Probeer er achter te komen of mijn auto geen updates meer krijgt doordat de eerste vastgelopen is.TopOne01 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:57:
[...]
Toevallig al de update voorbij zien komen wat er voor zorgt dat je bij snelladen kan zien met hoeveel er geladen wordt?
Weet overigens niet of iedereen die update al gehad heeft.
Bij mij verstelt enkel de buitenspiegel aan de bijrijderskant bij inschakelen achteruitversnelling. Hoort dat zo? Mijn vorig auto deed het met beide namelijk.
ja, je kunt kiezen welke. Dus brandt het lampje linkerspiegel dan gaat die naar beneden rechts dan rechts naar beneden.asritmeester82 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:01:
Bij mij verstelt enkel de buitenspiegel aan de bijrijderskant bij inschakelen achteruitversnelling. Hoort dat zo? Mijn vorig auto deed het met beide namelijk.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Ah zo, beide tegelijk gaat dus niet?
Ga 'm eens proberen. Thx. (Staat overigens niet in de handleiding vlgs mij?)
Ga 'm eens proberen. Thx. (Staat overigens niet in de handleiding vlgs mij?)
[ Voor 96% gewijzigd door asritmeester82 op 21-11-2024 16:08 ]
Dit weer is sowieso dramatisch voor de Scenic, ik zit nu bij 100kmh al op een verbruik 22-24kwh. Met de Kona had ik in de winter ook een range van 350km maar dan op een accu van 64kw, hoe dan Renault
Heb de laatste 2 dagen ineens problemen met de Google Music app, ik heb regelmatig dat het startscherm van de app deze melding geeft:
:strip_exif()/f/image/RF1ryIe5ML9LzZxqxkAOReUg.jpg?f=fotoalbum_large)
Menubalk bovenin mist dus ook, gek genoeg werkt de zoekfunctie wel en kan ik via de zoekfunctie ook muziek afspelen.
De app gedwongen stoppen helpt niet. Gedwongen stoppen en data wissen ook niet. Enige wat werkt is app verwijderen en weer installeren dan is het hoofdmenu weer terug:
:strip_exif()/f/image/OQyRq4zu5BMdUtAnWG0XNaTZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Best irritant want dat herinstalleren kan alleen geparkeerd. En ik gebruik Google Music 95% van de tijd.
Heb de laatste 2 dagen ineens problemen met de Google Music app, ik heb regelmatig dat het startscherm van de app deze melding geeft:
:strip_exif()/f/image/RF1ryIe5ML9LzZxqxkAOReUg.jpg?f=fotoalbum_large)
Menubalk bovenin mist dus ook, gek genoeg werkt de zoekfunctie wel en kan ik via de zoekfunctie ook muziek afspelen.
De app gedwongen stoppen helpt niet. Gedwongen stoppen en data wissen ook niet. Enige wat werkt is app verwijderen en weer installeren dan is het hoofdmenu weer terug:
:strip_exif()/f/image/OQyRq4zu5BMdUtAnWG0XNaTZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Best irritant want dat herinstalleren kan alleen geparkeerd. En ik gebruik Google Music 95% van de tijd.
Wellicht bij Renault zelf? Staat dan wel nergens op de accessoire-lijst maar lijkt me dat het na te bestellen is.BaasB schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:55:
[Afbeelding]
Weet iemand waar je deze emblemen kan bestellen? En dan geen aliexpress
Zal dan alleen wel voor de hoofdprijs zijn denk ik zo.
Of je komt uit op een beetje schimmige sites als;
https://boutique.bodemera...t-alpine-renault-austral#
Weet iemand of je ergens kan zien of de auto aan het voorbereiden is op een snellaadsessie? Ik had vandaag voor het eerst de navi ingesteld op een fastned en toen ik daar kwam met 30% SOC kreeg ik slechts 84 KWh en zakte daarna verder. Had rond die SOC nog wel iets van 100 KWh verwacht.
Het uit en inschakelen van de wifi helpt bij mij. Dan pakt hij de verbinding weer op.Chaoss schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:33:
Dit weer is sowieso dramatisch voor de Scenic, ik zit nu bij 100kmh al op een verbruik 22-24kwh. Met de Kona had ik in de winter ook een range van 350km maar dan op een accu van 64kw, hoe dan Renault![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Door onbekende reden mis ik mijn ‘widgets’?
Ik had onderin het scherm met Gmaps mijn afgespeelde source en de klok maar die zijn magischerwijze verdwenen. Heb nu 1 groot Gmaps beeld?
Groetjes van G
WiFi uit/aan had ik geprobeerd dacht ik, zal dat nog eens proberen.Garrettvr schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:36:
[...]
Het uit en inschakelen van de wifi helpt bij mij. Dan pakt hij de verbinding weer op.
Ik had onderin het scherm met Gmaps mijn afgespeelde source en de klok maar die zijn magischerwijze verdwenen. Heb nu 1 groot Gmaps beeld?
Die widgets onderin kun je normaal gesproken maar beneden swipen om een groter maps schem te krijgen. Maar lijkt me niet dat dat zo blijft als je de auto uit zet. Al geprobeerd om vanaf beneden omhoog te swipen?
Ik heb nu ineens een melding snelladen niet mogelijk in de display

Hij staat nu thuis aan de lader, maar als je van snelladers afhankelijk bent zijn dit soort dingen echt een dealbreaker.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 24-11-2024 08:45 ]
Als je een reset doet van het hele systeem (aan/uit knop ingedrukt houden) dan zijn daarna de widgets weer terug.Garrettvr schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:36:
[...]
Het uit en inschakelen van de wifi helpt bij mij. Dan pakt hij de verbinding weer op.
Heb dat ook wel eens maar dan is het meer een melding als ik de auto start, dan verschijnt die melding 1 seconde en verdwijnt dan weer. Laden is dan gewoon mogelijk er na.Chaoss schreef op zondag 24 november 2024 @ 08:41:
Ik heb nu ineens een melding snelladen niet mogelijk in de display
Ben benieuwd, als jij straks klaar bent met laden, de auto afsluit, sleutel(s) buiten bereik, en een paar uur later terug komt, of de melding er dan nog steeds is.
Goedemiddag allemaal,
Ik ben nieuw hier. Momenteel rijdt ik een leaseauto Renault Megane Estate Bose uit 2018 (benzine) in het zwart, echt een fijne auto. Deze 'kreeg' ik toen ik in dienst kwam in feb. 2020 en dat was toen gewoon het gene wat er in het wagenpark nog stond. De werkgever beheerde toen nog het eigen wagenpark.
Een tijdje later is de werkgever in zee gegaan met leasemaatschappij Arval. En een paar maanden terug kreeg ik bericht dat ik een nieuwe auto mocht / moest gaan uitzoeken. Eigenlijk was ik er nog niet zo happig op, omdat de Megane gewoon een fijne auto is vooral omdat er nu de plicht is voor 100% EV. En dat zag ik voor de zomervakantie met de vouwwagen (combi camp) nog niet zo zitten. Nog steeds niet eigenlijk, maar goed...
Uiteindelijk ben ik me toch maar in de wereld der EV's gaan verdiepen. Ik heb veel gehad aan EV-database.nl. Mijn leasebudget is niet gigantisch. En de wensen zijn: trekgewicht ruim boven de 750 kg, goede zitruimte achterin voor 12 en 14-jarige, ruime kofferbak met oog op (kampeer)vakanties, lekkere bestuurdersstoel en liefst natuurlijk een goed bereik.
Op basis van trekgewicht valt het grootste deel van 'mijn winkelmandje' van Arval af. Op mijn lijstje kwamen de Renault Scenic, de Kia EV3 en de Skoda Enyaq. Eventueel de Skoda Enroq om de kosten te drukken. De Volvo XE 30 is achterin te klein voor de pubers. De Volkswagen ID.4 is boven het budget.
Direct al vond ik de Scenic verreweg het mooiste. Zeker de versie rood met zwart dak.
De Enyaq is heerlijk ruim en heeft een supergrote vlakke (!) kofferbak. Qua kosten (eigen bijdrage en bijtelling) en qua range ontlopen de Scenic en Enyaq elkaar niet zoveel. Maar ik vind de Enyaq toch wat saaiig en omdat 'ie behalve de kofferbak niet zoveel plus heeft t.o.v. de Scenic is hij eigenlijk wel afgevallen. Nu ik er op let, heb ik er wel al een aantal zien rijden (vooral tijdens de herfstvakantie bij Landal, haha).
Qua kosten (eigen bijdrage en bijtelling) is de Kia EV3 gunstiger dan de Scenic en dan heb je ook nog een longe range i.p.v. een comfort range en een handigere kofferbak. Alhoewel ik van de plaatjes op internet niet zo warm werd van de looks (vooral die lelijke velgen), ben ik in oktober toch maar bij een soort prototype hier ergens in de regio gaan kijken. Toen 'viel de EV3 me toch wel mee' en stond 'ie toch nog wel op de shortlist. Maar het hart neigde toch al wel naar de Scenic. Inmiddels staat de EV3 in de showroom en heb ik maandag gezellig mijn vader meegenomen naar de Kia EV3 en de Renault Scenic om nóg maar eens te gaan kijken. De EV3 kan me echt nog steeds niet zo bekoren, beetje pantservoertuig-achtig. De velgen bleken bij de Air en Plus wel minder lelijk te zijn dan de velgen die ik eerder zag, maar goed, mijn hartje gaat nog steeds niet sneller kloppen van de looks van de EV3 (om maar een beetje in de Sint-sfeer te blijven)...
Kijkend naar het normale dagelijks leven zal een comfort range prima volstaan. Wij rijden helemaal niet zo vaak en niet zo ver. Maar ja, die vakanties met die klapkar erachter he....
Er woedt hier dus een strijd tussen hart (mooie auto) en hoofd (lagere kosten en long range op niet mooie auto) en het lijkt erop dat het hart gaat winnen...
Wie heeft er ook voor deze keuze gestaan? Wat gaf de doorslag?
Overigens, de huidige Megane heeft een fiscale waarde van 30.725,- en een bijtelling van 563 per maand. Ik heb bij deze auto géén eigen bijdrage.
De EV's hebben een stuk hogere fiscale waarde en bij deze auto's krijg ik naast de bijtelling ook te maken met een eigen bijdrage. Mijn kosten zullen netto 20,- (kia) tot 70,- (evolution) per maand hoger zijn dan ik nu gewend ben met de bezine-megane.
Voelt toch ergens als een door de werkgever 'opgedrongen' achteruitgang... Iemand soortgelijke ervaring?
Ik ben nieuw hier. Momenteel rijdt ik een leaseauto Renault Megane Estate Bose uit 2018 (benzine) in het zwart, echt een fijne auto. Deze 'kreeg' ik toen ik in dienst kwam in feb. 2020 en dat was toen gewoon het gene wat er in het wagenpark nog stond. De werkgever beheerde toen nog het eigen wagenpark.
Een tijdje later is de werkgever in zee gegaan met leasemaatschappij Arval. En een paar maanden terug kreeg ik bericht dat ik een nieuwe auto mocht / moest gaan uitzoeken. Eigenlijk was ik er nog niet zo happig op, omdat de Megane gewoon een fijne auto is vooral omdat er nu de plicht is voor 100% EV. En dat zag ik voor de zomervakantie met de vouwwagen (combi camp) nog niet zo zitten. Nog steeds niet eigenlijk, maar goed...
Uiteindelijk ben ik me toch maar in de wereld der EV's gaan verdiepen. Ik heb veel gehad aan EV-database.nl. Mijn leasebudget is niet gigantisch. En de wensen zijn: trekgewicht ruim boven de 750 kg, goede zitruimte achterin voor 12 en 14-jarige, ruime kofferbak met oog op (kampeer)vakanties, lekkere bestuurdersstoel en liefst natuurlijk een goed bereik.
Op basis van trekgewicht valt het grootste deel van 'mijn winkelmandje' van Arval af. Op mijn lijstje kwamen de Renault Scenic, de Kia EV3 en de Skoda Enyaq. Eventueel de Skoda Enroq om de kosten te drukken. De Volvo XE 30 is achterin te klein voor de pubers. De Volkswagen ID.4 is boven het budget.
Direct al vond ik de Scenic verreweg het mooiste. Zeker de versie rood met zwart dak.
De Enyaq is heerlijk ruim en heeft een supergrote vlakke (!) kofferbak. Qua kosten (eigen bijdrage en bijtelling) en qua range ontlopen de Scenic en Enyaq elkaar niet zoveel. Maar ik vind de Enyaq toch wat saaiig en omdat 'ie behalve de kofferbak niet zoveel plus heeft t.o.v. de Scenic is hij eigenlijk wel afgevallen. Nu ik er op let, heb ik er wel al een aantal zien rijden (vooral tijdens de herfstvakantie bij Landal, haha).
Qua kosten (eigen bijdrage en bijtelling) is de Kia EV3 gunstiger dan de Scenic en dan heb je ook nog een longe range i.p.v. een comfort range en een handigere kofferbak. Alhoewel ik van de plaatjes op internet niet zo warm werd van de looks (vooral die lelijke velgen), ben ik in oktober toch maar bij een soort prototype hier ergens in de regio gaan kijken. Toen 'viel de EV3 me toch wel mee' en stond 'ie toch nog wel op de shortlist. Maar het hart neigde toch al wel naar de Scenic. Inmiddels staat de EV3 in de showroom en heb ik maandag gezellig mijn vader meegenomen naar de Kia EV3 en de Renault Scenic om nóg maar eens te gaan kijken. De EV3 kan me echt nog steeds niet zo bekoren, beetje pantservoertuig-achtig. De velgen bleken bij de Air en Plus wel minder lelijk te zijn dan de velgen die ik eerder zag, maar goed, mijn hartje gaat nog steeds niet sneller kloppen van de looks van de EV3 (om maar een beetje in de Sint-sfeer te blijven)...
Kijkend naar het normale dagelijks leven zal een comfort range prima volstaan. Wij rijden helemaal niet zo vaak en niet zo ver. Maar ja, die vakanties met die klapkar erachter he....
Er woedt hier dus een strijd tussen hart (mooie auto) en hoofd (lagere kosten en long range op niet mooie auto) en het lijkt erop dat het hart gaat winnen...
Overigens, de huidige Megane heeft een fiscale waarde van 30.725,- en een bijtelling van 563 per maand. Ik heb bij deze auto géén eigen bijdrage.
De EV's hebben een stuk hogere fiscale waarde en bij deze auto's krijg ik naast de bijtelling ook te maken met een eigen bijdrage. Mijn kosten zullen netto 20,- (kia) tot 70,- (evolution) per maand hoger zijn dan ik nu gewend ben met de bezine-megane.
Voelt toch ergens als een door de werkgever 'opgedrongen' achteruitgang... Iemand soortgelijke ervaring?
Dus het Pack Navigation betreft inderaad alleen de toevoeging van Google Maps geïntegreerd, het scherm verandert niet. En daarmee de mogelijkheid tot voorverwarmen voor snelladen wat je in de zomervakantie zal willen gebruiken...addictive_rhymz schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:01:
[...]
Ik heb deze en het is inderdaad het 'kleine' scherm. Al vind ik het zelf alsnog dikke prima en zijn andere schermen tegenwoordig gewoon gigantisch.
Houd er wel rekening mee dat je de google integratie ook nodig hebt om te kunnen voorverwarmen voor een snellader dat is namelijk aan elkaar gekoppeld en kun je niet handmatig doen. Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om deze optie te nemen, want verder gebruik ik toch liever carplay.
Edit: als je het trouwens live wil zien dan kun je bij de dealer in de Megane kijken, die gebruiken ditzelfde systeem.
Betekent dit dat de Evolution zónder dit Pack Navigation helemaal niets qua navigatie heeft, dus ook niet wat ik nu gewoon in de Megane uit 2018 heb zitten? Ik heb de uitrusting online bekeken in die 'samenstellen' optie op de site, maar zie het zo snel niet staan. Of kijk ik niet goed?
Welk gewicht heeft deze aanhanger, weet je dat?B R M schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:34:
[Afbeelding]
Vanochtend voor t eerst met een relatief zware (bijna lege) aanhanger gereden. Dat is geen feestje voor het verbruik 😂
Hoeveel ging je verbruik omhoog?
Zit er eigenlijk veel verschil in de leasebedragen die de verschillende leasemaatschappijen voor dezelfde auto berekenen?
Arval heeft een tijdje terug berekend:
821,88 (628,28 leaseprijs + 193,60 energie (voorschot))voor een Evolution in het zwart met parkeersensoren voor en zij (fiscaal 41.400 + 800 + 400).
841,30 (647,70 leaseprijs + 193,60 energie (voorschot)) voor een Techno met 2-tone (fiscaal 43.900 + 500).
Dit is op basis van: eigen risico 150,- en maximum kilometrage / looptijd (mnd) van 240.000 / 60 mnd. Stel dat ik veel minder kilometers rijd dan hier ingecalculeerd, kunnen ze dan niet een aangepast kilometrage hanteren?
(Alles boven de 715 is voor mij eigen bijdrage).
(Inmiddels heb ik me bedacht qua kleur en ontvang ik na 't weekend als het goed is de berekening voor een Evolution in standaardrood + parkeersensoren + trekhaak).
In het portaal van Arval kan ik van de Evolution zelf de kosten-berekening maken. Als ik helemaal onderaan de streep kijk naar de uiteindelijke netto-kosten (van bijtelling, eigen bijdrage en fiscale gevolgen) schelen:
De Evolution rood met parkeersensoren en de Evolution zwart met parkeersensoren circa 10,- per maand. (70,- en 80,- kostenstijging t.o.v. de huidige leaseauto).
En de Evolotion rood met parkeersensoren en de Techno 2-tone circa 40,- per maand. (70,- en 110,- kostenstijging t.o.v. de huidige leaseauto).
(Techno is een inschatting, omdat die niet in het portaal zit (omdat de fiscale waarde eigenlijk ietsjes boven mijn norm is)).
Ik zou liever de Techno rijden, maar dat betekent ook weer iets voor mijn eigen kosten, nog meer dan de Evolution én ik zou mijn werkgever moeten overtuigen dat ze toestemming geven voor iets boven mijn fiscale norm....
Volgens mij rijden er niet veel mensen in een Evolution. Missen jullie de extra's die de Techno heeft? Waarom koos je voor de Evolution?
Arval heeft een tijdje terug berekend:
821,88 (628,28 leaseprijs + 193,60 energie (voorschot))voor een Evolution in het zwart met parkeersensoren voor en zij (fiscaal 41.400 + 800 + 400).
841,30 (647,70 leaseprijs + 193,60 energie (voorschot)) voor een Techno met 2-tone (fiscaal 43.900 + 500).
Dit is op basis van: eigen risico 150,- en maximum kilometrage / looptijd (mnd) van 240.000 / 60 mnd. Stel dat ik veel minder kilometers rijd dan hier ingecalculeerd, kunnen ze dan niet een aangepast kilometrage hanteren?
(Alles boven de 715 is voor mij eigen bijdrage).
(Inmiddels heb ik me bedacht qua kleur en ontvang ik na 't weekend als het goed is de berekening voor een Evolution in standaardrood + parkeersensoren + trekhaak).
In het portaal van Arval kan ik van de Evolution zelf de kosten-berekening maken. Als ik helemaal onderaan de streep kijk naar de uiteindelijke netto-kosten (van bijtelling, eigen bijdrage en fiscale gevolgen) schelen:
De Evolution rood met parkeersensoren en de Evolution zwart met parkeersensoren circa 10,- per maand. (70,- en 80,- kostenstijging t.o.v. de huidige leaseauto).
En de Evolotion rood met parkeersensoren en de Techno 2-tone circa 40,- per maand. (70,- en 110,- kostenstijging t.o.v. de huidige leaseauto).
(Techno is een inschatting, omdat die niet in het portaal zit (omdat de fiscale waarde eigenlijk ietsjes boven mijn norm is)).
Ik zou liever de Techno rijden, maar dat betekent ook weer iets voor mijn eigen kosten, nog meer dan de Evolution én ik zou mijn werkgever moeten overtuigen dat ze toestemming geven voor iets boven mijn fiscale norm....
Volgens mij rijden er niet veel mensen in een Evolution. Missen jullie de extra's die de Techno heeft? Waarom koos je voor de Evolution?
Helaas niet. Heb de auto gisteravond aan de lader thuis gezet. Vanochtend stond de melding er nog, morgen maar met de dealer bellen.Zjanzjak schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:20:
[...]
Heb dat ook wel eens maar dan is het meer een melding als ik de auto start, dan verschijnt die melding 1 seconde en verdwijnt dan weer. Laden is dan gewoon mogelijk er na.
Ben benieuwd, als jij straks klaar bent met laden, de auto afsluit, sleutel(s) buiten bereik, en een paar uur later terug komt, of de melding er dan nog steeds is.
Ai kak, hopelijk snel en simpel opgelost dan.Chaoss schreef op zondag 24 november 2024 @ 15:34:
Helaas niet. Heb de auto gisteravond aan de lader thuis gezet. Vanochtend stond de melding er nog, morgen maar met de dealer bellen.
@Sjees_b Ik heb eerder ook de EV3 overwogen. Look en feel van de EV3 is dat het net wat hoogwaardiger is dan de Scenic, met name de gebruikte materialen en de stoelen. De Dynamic Plus heb ik naar gekeken. Puur op basis van youtube. Bijna "blind" besteld.
Tot ik de Scenic tegen kwam. Proefgereden in de Esprit Alpine, met name de ruimte in de auto was doorslaggevend qua verschil. Nadat ik hem besteld had ben ik voor mijn huidige auto (Kia) nog langs de Kia dealer gegaan, en daar stond de EV3 ineens.
Ja de materialen en het algehele gevoel van de EV3 voelen idd net even hoogwaardiger aan. Maar daar is het ook mee gezegd. Ik heb de bestuurderstoel in mijn stand gezet (1,96mtr) en ik schrok toen ik de achterportier (achter bestuurder) open trok. Daar kan simpelweg niemand zitten. Hoe ze in die reviews zo lovend zijn, ik kan mij er niet bij. De Niro '24 die we nu rijden is veel ruimer.
Ik hoop de Renault de bugjes snel gaat fixen
De systemen van de Niro (executiveline) zijn eigenlijk zeer goed te noemen, alleen de HDA (highway driving assist) heb ik uitgezet, daarom kan de auto (ala tesla) zelf inhalen wanneer je de richting naar links aan drukt.
Ik kijk er naar uit, laatste week december/eerste week januari levering.
Tot ik de Scenic tegen kwam. Proefgereden in de Esprit Alpine, met name de ruimte in de auto was doorslaggevend qua verschil. Nadat ik hem besteld had ben ik voor mijn huidige auto (Kia) nog langs de Kia dealer gegaan, en daar stond de EV3 ineens.
Ja de materialen en het algehele gevoel van de EV3 voelen idd net even hoogwaardiger aan. Maar daar is het ook mee gezegd. Ik heb de bestuurderstoel in mijn stand gezet (1,96mtr) en ik schrok toen ik de achterportier (achter bestuurder) open trok. Daar kan simpelweg niemand zitten. Hoe ze in die reviews zo lovend zijn, ik kan mij er niet bij. De Niro '24 die we nu rijden is veel ruimer.
Ik hoop de Renault de bugjes snel gaat fixen
Ik kijk er naar uit, laatste week december/eerste week januari levering.
[ Voor 10% gewijzigd door Appie Heijn op 24-11-2024 19:02 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Sjees_b schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:27:
[...]
Dus het Pack Navigation betreft inderaad alleen de toevoeging van Google Maps geïntegreerd, het scherm verandert niet. En daarmee de mogelijkheid tot voorverwarmen voor snelladen wat je in de zomervakantie zal willen gebruiken...
/f/image/hROsGjapcEfigKRaQ97Q1T2E.png?f=fotoalbum_large)
Dat zou betekenen dat Renault liegt in de prijslijst dus dat zou wel een serieuze domper zijn, zeker op vakantie.
Vernieuwde Hyundai Ioniq 5 al bekeken? Heeft ook een comfort range met ongeveer hetzelfde bereik als de Scenic, maar kan wel veel sneller laden.Sjees_b schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:19:
[ Voor 16% gewijzigd door addictive_rhymz op 24-11-2024 19:28 ]
Dat was al eens eerder voorbij gekomen. Het lijkt er op dat Waze niet door Renault geautoriseerd is, zie ook deze post:Mokum schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:57:
Iemand enig idee waarom Waze niet vindbaar is in de Play Store van de auto?
borkhuis in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"
Ah, jouw lijstje laat gedetailleerdere info zien dan die configurator op de site, duidelijker!addictive_rhymz schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:22:
[...]
[Afbeelding]
Dat zou betekenen dat Renault liegt in de prijslijst dus dat zou wel een serieuze domper zijn, zeker op vakantie.
Ik bedoelde niet te zeggen dat het voorverwarmen niet in dit pack zou zitten hoor. Misschien had ik het wat gek geformuleerd.
Het pakket bevat trouwens dríe elementen zie ik nu; draadloze lader zit er ook nog bij. Dus wat je voor die € 800,- krijgt is: google, voorverwarmen en draadloze lader. En wellicht dat de speakers ook nog iets anders zijn dan wanneer je dit pakket niet kiest (?).
Ik ga nog even nadenken over wel of niet dit pakket en uitvogelen wat / hoe de navigatie is als je dit pakket níet kiest bij een Evolution....
@addictive_rhymz Niet echt serieus naar gekeken. Zit tegen / boven mijn grens v.w.b. € 42.000 fiscale waarde en trekgewicht is 750 kg. De andere auto's uit mijn lijstje zitten op 1000 of 1100 kg.addictive_rhymz schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:22:
[...]
Vernieuwde Hyundai Ioniq 5 al bekeken? Heeft ook een comfort range met ongeveer hetzelfde bereik als de Scenic, maar kan wel veel sneller laden.
Dank voor het meedenken hoe dan ook!
Is er ergens te zien of de batterijen voorverwarmd worden als je wilt gaan laden? Of is dit ergens handmatig in te stellen?
Meestal gebruik ik Maps via Android Auto en daar geeft hij niet het batterij-percentage, en zal dus waarschijnlijk ook niet de verwarming aanzetten.
Meestal gebruik ik Maps via Android Auto en daar geeft hij niet het batterij-percentage, en zal dus waarschijnlijk ook niet de verwarming aanzetten.
Dit werkt enkel als je het laadpunt invoert op de geïntegreerde Google Maps. Handmatig instellen is geen optie.borkhuis schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:08:
Is er ergens te zien of de batterijen voorverwarmd worden als je wilt gaan laden? Of is dit ergens handmatig in te stellen?
Dan zul je het moeten doen met Android Auto / Carplay.Sjees_b schreef op maandag 25 november 2024 @ 00:05:
[...]
Ik ga nog even nadenken over wel of niet dit pakket en uitvogelen wat / hoe de navigatie is als je dit pakket níet kiest bij een Evolution....
Ja van dat voorverwarmen probeer ik nu dus uit te vinden of dat goed gebeurd want ik heb deze configuratie, maar vond 84KWh bij 30% niet erg veel bij de snellader. Helaas lijk je geen indicatie te krijgen of er iets wordt voorverwarmd.Sjees_b schreef op maandag 25 november 2024 @ 00:05:
[...]
Het pakket bevat trouwens dríe elementen zie ik nu; draadloze lader zit er ook nog bij. Dus wat je voor die € 800,- krijgt is: google, voorverwarmen en draadloze lader. En wellicht dat de speakers ook nog iets anders zijn dan wanneer je dit pakket niet kiest (?).
[ Voor 49% gewijzigd door addictive_rhymz op 25-11-2024 11:49 ]
Hoeveel tijd van te voren ingegeven? Geloof dat ik ergens 30 minuten heb gelezen (afhankelijk van staat accu)addictive_rhymz schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:45:
[...]
Dan zul je het moeten doen met Android Auto / Carplay.
[...]
Ja van dat voorverwarmen probeer ik nu dus uit te vinden of dat goed gebeurd want ik heb deze configuratie, maar vond 84KWh bij 30% niet erg veel bij de snellader. Helaas lijk je geen indicatie te krijgen of er iets wordt voorverwarmd.
Bij 30% zal je iets van 130 kW moeten krijgen, afhankelijk van de temperatuur van de batterij en waar vanuit welke percentage je begint (en de snelheid van de laadpaal).addictive_rhymz schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:45:
[...]
Dan zul je het moeten doen met Android Auto / Carplay.
[...]
Ja van dat voorverwarmen probeer ik nu dus uit te vinden of dat goed gebeurd want ik heb deze configuratie, maar vond 84KWh bij 30% niet erg veel bij de snellader. Helaas lijk je geen indicatie te krijgen of er iets wordt voorverwarmd.
Zie ook hier:
https://evkx.net/images/m...h_range/chargingcurve.svg
En hier:
YouTube: Renault Scenic E-Tech 92 kWh charging test
[ Voor 4% gewijzigd door HeroS op 25-11-2024 12:20 ]
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Dit zal 15 a 20 minuten geweest zijn. Bedankt voor de tip. Zal een volgende keer eens proberen op 30 minuten van tevoren.Kees_frl schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:51:
[...]
Hoeveel tijd van te voren ingegeven? Geloof dat ik ergens 30 minuten heb gelezen (afhankelijk van staat accu)
En gisteren na het parkeren thuis 's avonds een melding dat de Technical Platform 1.1.0 update alsnog geïnstalleerd kan worden. Direct updaten gekozen, een half uurtje later even gecheckt en melding dat de update geslaagd is. Wachten en niks doen kan dus blijkbaar ook
Zoeken naar updates vond de andere update (electric engine 2.1.0) nog niet, kan ik ergens checken of die al geïnstalleerd staat?
Sinds een week heb ik wat gedoe met de geïntegreerde Google Maps, deze lijkt geen verbinding met Google te hebben waardoor o.a. realtime verkeer niet wordt getoond. Ik zie ook een cloud-icoontje met een streep erdoor.
Meestal werkt het niet, soms in eens na 20-25 minuten wel. Ik vind het vrij irritant want er zijn enorm veel werkzaamheden en afslutiingen in Utrecht en omgeving. Daarnaast zorgt elke afwijking in de route voor een herberekening die echt 2-4 minuten duurt met ontelbaar veel piepjes omdat ie opnieuw begint omdat ik wel door rijd.
Ik gebruik het proefabonnement van Orange met een paar gigabyte prepaid verkeer, andere apps die deze verbinding gebruiken, werken wel.
Wat misschien nuttig is, het viel me op dat de toestemming onder Renault data delen ook soms terugschiet naar alles negeren of blokkeren. Die heb ik in een week tijd ook al vier of vijf keer terug aan gezet.
Meestal werkt het niet, soms in eens na 20-25 minuten wel. Ik vind het vrij irritant want er zijn enorm veel werkzaamheden en afslutiingen in Utrecht en omgeving. Daarnaast zorgt elke afwijking in de route voor een herberekening die echt 2-4 minuten duurt met ontelbaar veel piepjes omdat ie opnieuw begint omdat ik wel door rijd.
Ik gebruik het proefabonnement van Orange met een paar gigabyte prepaid verkeer, andere apps die deze verbinding gebruiken, werken wel.
Wat misschien nuttig is, het viel me op dat de toestemming onder Renault data delen ook soms terugschiet naar alles negeren of blokkeren. Die heb ik in een week tijd ook al vier of vijf keer terug aan gezet.
:strip_exif()/f/image/aLJbBxbHUPaxyWCjcnQAUo6Q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door sjaak op 25-11-2024 16:25 ]
En de hotspot van jouw telefoon dan? Geeft die ook problemen?sjaak schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:23:
Sinds een week heb ik wat gedoe met de geïntegreerde Google Maps, deze lijkt geen verbinding met Google te hebben waardoor o.a. realtime verkeer niet wordt getoond. Ik zie ook een cloud-icoontje met een streep erdoor.
[Afbeelding]
Groetjes van G
Goeie tip, niet aan gedachtGarrettvr schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:34:
[...]
En de hotspot van jouw telefoon dan? Geeft die ook problemen?
As we speak verbonden en met hetzelfde resultaat. Ik krijg nu ook de melding dat er geen verkeersinformatie beschikbaar is, deze verdwijnt na een paar seconden.
Als ik onder netwerken kijk zie ik dat 4g actief is, geactiveerd voor app-gebruik, etc. En de privacy instellingen staan weer op alles weigeren.
Iets zegt dat het ms gerelateerd is aan een update, maar ja, hoe kom je daar achter.
[Edit]
Gedwongen afsluiten van Maps lost het op. In de file die ik niet zag aankomen
[ Voor 40% gewijzigd door sjaak op 25-11-2024 17:14 ]
Ik kom de Scenic steeds vaker tegen onderweg. Vanochtend rond 8:30 op de A16 ter hoogte van Dordrecht een donker grijze. Van iemand hier toevallig?
Super mooie wagen om te zien hoor!!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Nee, dat was ik niet :-) Maar je ziet hem inderdaad steeds vaker.Roland_EM25 schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:26:
Ik kom de Scenic steeds vaker tegen onderweg. Vanochtend rond 8:30 op de A16 ter hoogte van Dordrecht een donker grijze. Van iemand hier toevallig?
Mijn meest bijzondere ontmoeting: een aantal weken geleden kwam ik bij een boerderij vandaan bij Zeewolde, en op een smalle boerenweg (waar je eigenlijk alleen tractoren verwacht) kwam ik daar een zwarte Scenic tegen. Dat verwacht je toch niet.
Dat had ik best kunnen zijn 👌🏻 moest de file op de A28 ontwijkenborkhuis schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:29:
[...]
Nee, dat was ik niet :-) Maar je ziet hem inderdaad steeds vaker.
Mijn meest bijzondere ontmoeting: een aantal weken geleden kwam ik bij een boerderij vandaan bij Zeewolde, en op een smalle boerenweg (waar je eigenlijk alleen tractoren verwacht) kwam ik daar een zwarte Scenic tegen. Dat verwacht je toch niet.
Groetjes van G
Rond de 500 kilo leeg en ik denk dat ik er ook ruim een halve ton op had liggen. Verbruik ging ruim over de 40 kWh/100km heen. Heb t niet precies bijgehouden.Sjees_b schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:29:
[...]
Welk gewicht heeft deze aanhanger, weet je dat?
Hoeveel ging je verbruik omhoog?
6 december naar de dealer, voelt wel knullig zo'n storing bij een 2 weken oude auto.Zjanzjak schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:31:
[...]
Ai kak, hopelijk snel en simpel opgelost dan.
Eigenlijk best jammer dat Scenic dit niet zelf kan weergeven.. beetje de odometer terugzetten na iedere laadbeurt en dan zelf gokken op basis van het accu% is wat er het meest bij in de buurt komt.B R M schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:54:
[...]
Rond de 500 kilo leeg en ik denk dat ik er ook ruim een halve ton op had liggen. Verbruik ging ruim over de 40 kWh/100km heen. Heb t niet precies bijgehouden.
Of ik moet het over hoofd zien.
Wat ik doorgekregen heb is dat het Orange abonnement los staat van Google Maps. Deze zou volgens de afbeelding enkel dienen voor de PlayStore apps.sjaak schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:23:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/z6bUHQYfZSk745fBb7aFpkrL.png?f=user_large)
Je kunt toch na iedere rit gewoon op rijd score klikken en zie je wat je verbruik is geweest die rit?DutX schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:04:
[...]
Eigenlijk best jammer dat Scenic dit niet zelf kan weergeven.. beetje de odometer terugzetten na iedere laadbeurt en dan zelf gokken op basis van het accu% is wat er het meest bij in de buurt komt.
Of ik moet het over hoofd zien.
1000 kg is in ieder geval flink meer dan wat een vouwwagen in beladen toestand mag wegen (onze 750 kg, ledig gewicht 450 kg dacht ik).B R M schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:54:
[...]
Rond de 500 kilo leeg en ik denk dat ik er ook ruim een halve ton op had liggen. Verbruik ging ruim over de 40 kWh/100km heen. Heb t niet precies bijgehouden.
Heeft er heeeeeel toevallig al eens iemand met een klapkar gereden afgelopen zomer?
mr die grafiek is wel om te lachenKees_frl schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:29:
[...]
Je kunt toch na iedere rit gewoon op rijd score klikken en zie je wat je verbruik is geweest die rit?
Krijg je vaak een grafiek te zien die 95% van de tijd (ver) onder je algemeen gemiddelde ligt en 2 keer er een beetje boven, maar je gemiddelde van de rit ligt wel 2kwh/100km boven je algemeen gemiddelde. begrijpen wie begrijpen kan...
wsl gaat de laplace integratie ergens fout

Ja die grafiek is beetje nutteloos, maar vraag ging om verbruik per rit en die staat daar wel mooiAnnan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:15:
[...]
mr die grafiek is wel om te lachen![]()
Krijg je vaak een grafiek te zien die 95% van de tijd (ver) onder je algemeen gemiddelde ligt en 2 keer er een beetje boven, maar je gemiddelde van de rit ligt wel 2kwh/100km boven je algemeen gemiddelde. begrijpen wie begrijpen kan...
wsl gaat de laplace integratie ergens fout![]()
Electric engine wacht ik ook al tijden op.MaSw85 schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:02:
[...]
En gisteren na het parkeren thuis 's avonds een melding dat de Technical Platform 1.1.0 update alsnog geïnstalleerd kan worden. Direct updaten gekozen, een half uurtje later even gecheckt en melding dat de update geslaagd is. Wachten en niks doen kan dus blijkbaar ook![]()
Zoeken naar updates vond de andere update (electric engine 2.1.0) nog niet, kan ik ergens checken of die al geïnstalleerd staat?
Na ruim een maand rijden ben ik vorige week tot de conclusie gekomen dan mijn Scenic een fabrieksfoutje heeft.
de kleine achterin klaagt al een tijdje dat de gordel steeds moeilijk er in gaat en draait. conclusie is dat de gordel verkeerd om zit.
Gisteren bij de Dealer geweest en even naar de auto laten kijken, aan de hand daarvan een werkplaats afspraak laten plannen. benieuwd hoe lastig het is om ditte corrigeren..
de kleine achterin klaagt al een tijdje dat de gordel steeds moeilijk er in gaat en draait. conclusie is dat de gordel verkeerd om zit.
Gisteren bij de Dealer geweest en even naar de auto laten kijken, aan de hand daarvan een werkplaats afspraak laten plannen. benieuwd hoe lastig het is om ditte corrigeren..
:strip_exif()/f/image/D480lVQUaz9g6zg3JHR8Kz2D.jpg?f=fotoalbum_large)
Toepasselijkbleufred1 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:12:
Na ruim een maand rijden ben ik vorige week tot de conclusie gekomen dan mijn Scenic een fabrieksfoutje heeft.
[Afbeelding]
https://www.renaultforum....gaat%20dat%20het%20beste.
Ik heb hier ook last van sinds enkele dagen, lijkt een bug in Google maps te zijn.
In het app overzicht (de 4 vierkantjes in de bovenste balk) google maps even gedwongen stoppen en direct weer openenen lost het issue op.
Handig is het niet, maar ik ga er vanuit dat het net zo spontaan weer opgelost raakt als dat het ontstond.
In het app overzicht (de 4 vierkantjes in de bovenste balk) google maps even gedwongen stoppen en direct weer openenen lost het issue op.
Handig is het niet, maar ik ga er vanuit dat het net zo spontaan weer opgelost raakt als dat het ontstond.
sjaak schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:23:
[Afbeelding]
Hebben jullie in Google Maps ook dat het meldingenknopje er soms wel, maar meestal niet is? Gaat om dat gele icoontje onderaan links.
Tevens valt t me op dat de standaard vloermat van Renault nog net zo bagger is als in de Megane 3 en Megane 4 die ik in het verleden ook heb gereden. De mat begint nu al (na 3000km) door de slijten onder de positie waar mn rechtervoet rust. Is goed te zien aan de onderkant van de mat. Heb er al twee lagen ducttape onder geplakt om te voorkomen dat ik straks onbewust de binnenbekleding sloop. We kijken het nog even aan.
Tevens valt t me op dat de standaard vloermat van Renault nog net zo bagger is als in de Megane 3 en Megane 4 die ik in het verleden ook heb gereden. De mat begint nu al (na 3000km) door de slijten onder de positie waar mn rechtervoet rust. Is goed te zien aan de onderkant van de mat. Heb er al twee lagen ducttape onder geplakt om te voorkomen dat ik straks onbewust de binnenbekleding sloop. We kijken het nog even aan.
Klopt, viel mij ook al op, al zie ik um wel vaker en langer dan eerder. Voor zover er wat over valt te zeggen na een maand. ;-)B R M schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:48:
Hebben jullie in Google Maps ook dat het meldingenknopje er soms wel, maar meestal niet is? Gaat om dat gele icoontje onderaan links.
Jep, troep eerste klas.B R M schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:48:
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ik heb het gevoel dat die alleen zichtbaar is als er al een melding op de weg is.B R M schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:48:
dus alleen zichtbaar als er al een file, ongeluk, etc. is.
wat dan weer gek is, want dan kan je geen nieuwe meldingen maken als er iets gebeurt...
Is het niet zo dat deze alleen zichtbaar is als je een route hebt ingesteld?bleufred1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:51:
[...]
Ik heb het gevoel dat die alleen zichtbaar is als er al een melding op de weg is.
dus alleen zichtbaar als er al een file, ongeluk, etc. is.
wat dan weer gek is, want dan kan je geen nieuwe meldingen maken als er iets gebeurt...
Meer mensen problemen met het aanmelden myrenault in de auto... App en kelec werken na behoren. Maar aanmelden in auto werkt niet meer ook niet na resetten wachtwoord en harde reset systeem
Hoe bedoel je precies?remco1b schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:41:
Meer mensen problemen met het aanmelden myrenault in de auto... App en kelec werken na behoren. Maar aanmelden in auto werkt niet meer ook niet na resetten wachtwoord en harde reset systeem
Ik heb me 2 jaar geleden aangemeld bij aanschaf auto en daarna nooit meer.
Heb ook nog nooit een fabriek-reset gedaan dus ook daarom nooit meer hoeven aan te melden.
Dus, elke keer als ik de auto instap, net als vanochtend, dan ben ik automatisch aangemeld.
Of bedoel je totaal iets anders?
Mijn auto geeft verbinden met myrenault niet gelukt al drie dagen. Hierom wachtwoord gewijzigd en opnieuw proberen aan te melden maar nu lukt het aanmelden niet eens.
Ik had gisteren wel spontaan dat hij geen "toestemming" meer had.remco1b schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:20:
Mijn auto geeft verbinden met myrenault niet gelukt al drie dagen. Hierom wachtwoord gewijzigd en opnieuw proberen aan te melden maar nu lukt het aanmelden niet eens.
Even in de auto op je profiel klikken, en dan zit ergens in het menu een "toestemming" knop.
Mochten er nog mensen prive in de race zijn voor een Scenic. Koop je hem nu en registreer je hem nog dit jaar is een korting tot bijna 15% mogelijk!
remco1b schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:20:
Aha, heb heel soms wel eens dat ik opnieuw toestemming moet verlenen en dan heb je een aantal seconden (10? 15?) de tijd om te bevestigen. Druk altijd op 'OK' dan maar misschien dat het bij remco1b zoiets is en dat een keertje gemist heeft. Maar goed, dan blijft het vreemd dat het aanmelden daarna niet meer lukt.djrednas schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:18:
Ik had gisteren wel spontaan dat hij geen "toestemming" meer had.
Even in de auto op je profiel klikken, en dan zit ergens in het menu een "toestemming" knop.
Wie weet is het wel wat djrednas aanbeveelt.
Zo niet, al geprobeerd om met het oude wachtwoord aan te melden?
Andere dingen die ik mij dan ook zou afvragen of ik simpelweg wel 'bereik' heb.
Wat bedoel je eigenlijk met harde reset? De fabriekreset? Of de aan/uit knop op het multimediascherm 10 seconden ingedrukt houden?remco1b schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:41:
Maar aanmelden in auto werkt niet meer ook niet na resetten wachtwoord en harde reset systeem
Als laatst nog, toevallig gebruikt gemaakt van het 6 maanden gratis Orange abonnement?
Het gaf na aflopen soms wel eens problemen bij sommigen.
Tis dat ik juist wat kleiners wil en helaas is Alpine van Mossel Rotterdam pas in 2025 geopend maar anders zou ik het wel weten haha.AnthonyR schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:20:
Mochten er nog mensen prive in de race zijn voor een Scenic. Koop je hem nu en registreer je hem nog dit jaar is een korting tot bijna 15% mogelijk!
Nog altijd werkt de app niet als ik aan het laden ben...kan dus niet zien wanneer het laden klaar is en of er überhaupt geladen wordt...Ook is Google Maps ook al 3 dagen offline. Renault en connectiviteit, pffff...
Harde Reset bedoelde ik idd het systeem uit en weer aan. Na een fabrieksreset werkt alles weer. Wel jammer dat je dan ook alles opnieuw moet instellen. Evengoed bedankt allemaal
Iemand dit wel eens opgevallen, of is het alleen bij mij?
Als ik de auto laat voorverwarmen vanuit een ingesteld programma, dan gaat de warmtepomp en de achterruitverwarming aan.
Schakel ik de verwarming handmatig in vanuit de MyRenault app, dan gaat de warmtepomp en de stuurwielverwarming aan.
Of mis ik iets, en is dit in te stellen?
Als ik de auto laat voorverwarmen vanuit een ingesteld programma, dan gaat de warmtepomp en de achterruitverwarming aan.
Schakel ik de verwarming handmatig in vanuit de MyRenault app, dan gaat de warmtepomp en de stuurwielverwarming aan.
Je kan qua programma wel instellen of je ook de stuur- en stoelverwarming wil laten verwarmen, verder kan je bij mijn weten niets instellen.Cenics schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:03:
Iemand dit wel eens opgevallen, of is het alleen bij mij?
Ik had dit gisteren voor het eerst, vreemde gewaarwording.TaxiGilbert schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:14:
Nog altijd werkt de app niet als ik aan het laden ben...kan dus niet zien wanneer het laden klaar is en of er überhaupt geladen wordt...Ook is Google Maps ook al 3 dagen offline. Renault en connectiviteit, pffff...
Of het helemaal hetzelfde is als bij jou weet ik alleen niet, gister dus gaan laden en toen zag ik in de app wel het percentage en dattie 'aangesloten' was maar verder geen verloop (wat je normaliter wel ziet).
Dus ik checkte om het half uur hoe het verloop ging want het percentage werd wel ververst elke keer.
Ook wat nieuws, gebeurde me gister en vanochtend, Google Maps die ineens de route-informatie kwijt was.
Kreeg een wolkje met een streepje te zien naast het aantal minuten wat je nog van de bestemming af bent.
De routeplanner deed nog wel gewoon zijn werk.
En het percentage liep ook gewoon af maar had geen kleur meer, dus geen groen, oranje of rood.
Geen ramp noch een man overboord maar beetje jammer als je eventueel op een file stuit en er een andere route suggestie wordt gedaan.
Herkenbaar sinds een aantal dagen, meestal als ik ‘s ochtends de auto start is Maps offline. Wat helpt is dan Maps geforceerd te sluiten (icon ingedrukt blijven houden en deze optie kiezen) en Maps opnieuw op te starten.Zjanzjak schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:20:
[...]
Ik had dit gisteren voor het eerst, vreemde gewaarwording.
Of het helemaal hetzelfde is als bij jou weet ik alleen niet, gister dus gaan laden en toen zag ik in de app wel het percentage en dattie 'aangesloten' was maar verder geen verloop (wat je normaliter wel ziet).
Dus ik checkte om het half uur hoe het verloop ging want het percentage werd wel ververst elke keer.
Ook wat nieuws, gebeurde me gister en vanochtend, Google Maps die ineens de route-informatie kwijt was.
Kreeg een wolkje met een streepje te zien naast het aantal minuten wat je nog van de bestemming af bent.
De routeplanner deed nog wel gewoon zijn werk.
En het percentage liep ook gewoon af maar had geen kleur meer, dus geen groen, oranje of rood.
Geen ramp noch een man overboord maar beetje jammer als je eventueel op een file stuit en er een andere route suggestie wordt gedaan.
Om even terug te komen op het Waze gebeuren.Voor velen is deze niet beschikbaar in de PlayStore. Volgens Renault klantendienst, die mij telefonisch benaderden, zou dit eind december opgelost moeten zijn.
In de app kan ik dat niet instellen.MaSw85 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:07:
[...]
Je kan qua programma wel instellen of je ook de stuur- en stoelverwarming wil laten verwarmen, verder kan je bij mijn weten niets instellen.
Zojuist in de handleiding wel dit gevonden:
De werking van de onmiddellijke activering van de airconditioning is anders dan het programmeren:
- dit moet worden gestart vanaf uw smartphone;
- de stuurwiel- en stoelverwarming, als uw auto hiermee is uitgerust, wordt automatisch geactiveerd;
- de functie stopt na ongeveer 10 minuten.
Had het graag getest als de Renault app niet weer offline was. Ongelooflijk. Ik houd het bij die Kelec app, die over het algemeen wel goed functioneert.Cenics schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:45:
[...]
In de app kan ik dat niet instellen.
Zojuist in de handleiding wel dit gevonden:
[...]
Bij mij op Android zie ik alleen dit. Ik heb overigens geen stoelverwarming, alleen stuurverwarming.addictive_rhymz schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:49:
[...]
Bij mij op iPhone nieuw programma maken en het blokje klimatisering aanklikken.
...
/f/image/SXXDwqqWbp0QccjmV9DeamB8.png?f=fotoalbum_large)
Cenics schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:54:
[...]
Bij mij op Android zie ik alleen dit. Ik heb overigens geen stoelverwarming, alleen stuurverwarming.
[Afbeelding]
/f/image/ya3WRmTpRON35I9dniKcI4og.png?f=fotoalbum_large)
Ik vermoed dat als je niet dat comfort pack hebt met stoelverwarming je geen keuzes hebt.Cenics schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:01:
[...]
![]()
Dan maar weer eens met de klantenservice bellen...
Enkel met stoelverwarming.
:strip_exif()/f/image/fyPIKDw6F9VAF3SEXn8LaUSR.jpg?f=fotoalbum_large)
In de app staat dat de auto pas volgend jaar juni naar de garage moet??
Wel ergens gelezen dat om de 30.000km een beurt uitgevoerd zou moeten worden!!
:strip_exif()/f/image/yoGLIqlR7wI7GVAHuIeg86CN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door pollekeb op 30-11-2024 07:43 ]
Dito, heb t opgegeven aan te melden...app op telefoon werkt wel en Kelec ook (zelfde wwremco1b schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:41:

Alles werkt du k vindt t prima.
De tweaker in me ergert zich echter wel , ook aan de melding dat ie niet is verbonden met mijnrenault
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Als ze toch bezig zijn , mijn sms berichten komen wel binnen , maar whatsapp beschikbaar maken doen ze niet en die vindt ik nu juist zo handig en nee ..k wil android auto er niet ophebben.Mokum schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:44:
Om even terug te komen op het Waze gebeuren.Voor velen is deze niet beschikbaar in de PlayStore. Volgens Renault klantendienst, die mij telefonisch benaderden, zou dit eind december opgelost moeten zijn.
Erop gehad en geeft te veel geouwehoer , geen zin allemaal weer uit te leggen zo flauw ben k erop

Daarom alles via de auto zelf maar mis dan dus nu de whats up aap .
Verder nog steeds een fijne mooie luxe wagen , heeeel blij mee
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Software matig heb ik ook wel wat dingetjes;
-Linkerscherm is een keer vastgelopen.
-Hoofdscherm ging een keer spontaan rebooted.
-Google Music app is brak, deze moet ik bij aanvang elke keer herinstalleren.
-Lane assist is heel kieskeurig, bij regen stopt deze te functioneren
-Paar keer ghost braking gehad.
-Mobiele app werkt regelmatig niet.
-Mijn DC lader is in storing, gast de dealer 6 december naar kijken.
Kortom Renault heeft nog wat te doen...
-Linkerscherm is een keer vastgelopen.
-Hoofdscherm ging een keer spontaan rebooted.
-Google Music app is brak, deze moet ik bij aanvang elke keer herinstalleren.
-Lane assist is heel kieskeurig, bij regen stopt deze te functioneren

-Paar keer ghost braking gehad.
-Mobiele app werkt regelmatig niet.
-Mijn DC lader is in storing, gast de dealer 6 december naar kijken.
Kortom Renault heeft nog wat te doen...
[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 30-11-2024 08:48 ]