Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 31 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 08:54
Hier ook dat de app sinds gister niet meer werkt… lastige is dat je dan niet kan voorverwarmen (of heb ik het mis)

Moet iets vanuit renault zijn, want kelec doet het ook niet

[ Voor 21% gewijzigd door Annan op 30-11-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-05 16:07
Annan schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:26:
Hier ook dat de app sinds gister niet meer werkt… lastige is dat je dan niet kan voorverwarmen (of heb ik het mis)

Hier hetzelfde. Laatste verbinding was gisteren om 17.42u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArievdVoort
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-05 16:07

Dit is de reactie die ik kreeg van Renault via WhatsApp.

It seems that several users in the Netherlands are experiencing connectivity problems with their Renault Scenic. According to my research, there may be a technical problem with Renault's network, preventing connectivity of connected services1.

I recommend that you contact Renault customer service for more precise information and to see if a solution is being implemented.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:44

ArievdVoort schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:08:
Hier hetzelfde. Laatste verbinding was gisteren om 17.42u
Zelf nergens last van maar wel herkenbaar, als je in het Megane topic terug bladert zie je dat het wel vaker gebeurt/gebeurde, de 1 had er wel last van, de ander weer niet.
In alle gevallen was het wel na een aantal dagen, 'vanzelf', weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Thx, de customer service in belgië is enkel een chatbot blijkbaar |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogiermac
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:46
Hoi allemaal,
Leuk en leerzaam om de ervaringen hier te lezen. Ik heb vandaag een proefrit gemaakt als oriëntatie voor een nieuwe leaseauto. Het was grotendeels naar verwachting en die waren positief.
Het enige wat zowel mijn vriendin als ik irritant vonden waren de remmen. Ik vind de overgang tussen regenereren en bijremmen niet fijn; hij grijpt vaak vrij abrupt in. Dit had ik in meerdere standen van regeneratie.
Herkennen jullie dit issues?
Leer je ermee omgaan, of blijft het een ding?
Weten jullie of Renault aan verbetering werkt? Ik vind het echt minder soepel dan de elektrische auto’s die ik gewend ben.
Dank en groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:36
rogiermac schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:06:
Hoi allemaal,
Leuk en leerzaam om de ervaringen hier te lezen. Ik heb vandaag een proefrit gemaakt als oriëntatie voor een nieuwe leaseauto. Het was grotendeels naar verwachting en die waren positief.
Het enige wat zowel mijn vriendin als ik irritant vonden waren de remmen. Ik vind de overgang tussen regenereren en bijremmen niet fijn; hij grijpt vaak vrij abrupt in. Dit had ik in meerdere standen van regeneratie.
Weten jullie of Renault aan verbetering werkt? Ik vind het echt minder soepel dan de elektrische auto’s die ik gewend ben.
Dank en groet
Dit klinkt herkenbaar voor volle of koude accu dat er ineens niet meer geregenereerd mag worden. Normaal heb ik dit gevoel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:42

HeroS

SmartHome Nerd

Hoi allemaal,
Dank en groet
Diversen Renaults gehad en allemaal waren de remmen ruk. Na 25 jaar zou je verwachten dat ze dit eens op orde hebben.

En ja, dit is en zeker een groot min punt bij deze auto. Voor de rest rijdt hij erg fijn.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Je leert er mee omgaan.
Vond het in eerste instantie niet fijn (niet eens hinderlijk), het was wel even wennen, nu weet ik niet beter.
Moet er wel bij zeggen dat ik vrij veel zaken/dingen snel accepteer, 'het is zoals het is' komt waarschijnlijk ook op mijn grafsteen te staan. ;) Maar ik stap onwijs snel over dit soort dingen heen, adept and move on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22:49
Ik heb t regenereren gewoon op maximaal 2 staan. Alles hoger vind ik ook ruk. Dan maar geen extra power erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:17

Japie.G

Colour Classic

Het is een misvatting dat de regenerstiestanden zorgen voor meer of minder energie in je accu. Het enige dat die standen doen is een andere mapping toepassen op de throttle/regeneratiecurve. M.a.w. de neutraalstand van je stroompedaal komt op een ander punt in de curve te liggen

Heb zelf verder geen last van het overgangspunt van regen rem naar frictie rem. Was ik met een dag aan gewend. Hij is inderdaad wat heftiger dan de megane. Maar dat heb ik dus met muscle memory weg ‘gemapt’. 😉

[ Voor 28% gewijzigd door Japie.G op 01-12-2024 13:23 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:46
Annan schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:57:
Thx, de customer service in belgië is enkel een chatbot blijkbaar |:(
Voor de Belgen onder ons, deze mail gebruiken: Renault Dacia BeLux <contact-client-e2c.be@renault.com>
Spammen maar! :)

[ Voor 3% gewijzigd door TaxiGilbert op 01-12-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier ook geen probleem met de rem. Heb de regen altijd op de hoogste stand, door een beetje stroom te geven kun je hem altijd nog minder laten remmen.

Had mijn vorige auto ook altijd op hoogste regen staan. One pedal driving vind ik het grootste voordeel van een EV.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-12-2024
Van de week voor eerst condens problemen gehad met de camera; daarna telkens na paar km valt camera/verkeersborden herkenning uit.
Geen condens te bekennen. Gisteren paar ritjes gemaakt; van 20 minuten tot een uur zelfde probleem. Gisterenavond display/systeem reset gedaan. Problemen lijken opgelost. Vandaag alles goed met camera.

Nu alleen doet knipperlicht rechts voor het niet meer. Iemand hier al problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekris
  • Laatst online: 22-12-2024
ArievdVoort schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:00:
[...]
Dit is de reactie die ik kreeg van Renault via WhatsApp.

It seems that several users in the Netherlands are experiencing connectivity problems with their Renault Scenic. According to my research, there may be a technical problem with Renault's network, preventing connectivity of connected services1.

I recommend that you contact Renault customer service for more precise information and to see if a solution is being implemented.
Hier hetzelfde probleem (Belgie).

Sinds vrijdagnamiddag is mijn wagen "offline" - op een paar uurtjes na zaterdagmiddag, toen was er plots weer even connectiviteit - maar sindsdien weer niet meer.

Het is niet alleen vervelend dat de apps geen verbinding meer met de wagen kunnen maken (MyRenault, Kelec), maar ook dat de Google connected services in Google Maps er niet meer zijn: bvb. er is geen file detectie meer. Google Maps geeft een symbooltje van een doorstreept wolkje en zegt ook dat-ie offline staat.

De wagen meldt in de netwerk instellingen dat de 4G verbinding perfect werkt.
Als dat zo is, dan moet er langs de server/cloud bij Renault iets goed fout zijn.

Hopelijk duurt het oplossen van dit probleem niet even lang als het oplossen van alle problemen met hun MyRenault app, want die zijn nu toch ook alweer 1,5 maand algemeen bekend en nog steeds niet opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
dekris schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:26:
[...]

Sinds vrijdagnamiddag is mijn wagen "offline" - op een paar uurtjes na zaterdagmiddag, toen was er plots weer even connectiviteit - maar sindsdien weer niet meer.

Het is niet alleen vervelend dat de apps geen verbinding meer met de wagen kunnen maken (MyRenault, Kelec), maar ook dat de Google connected services in Google Maps er niet meer zijn: bvb. er is geen file detectie meer. Google Maps geeft een symbooltje van een doorstreept wolkje en zegt ook dat-ie offline staat.

Als dat zo is, dan moet er langs de server/cloud bij Renault iets goed fout zijn.

Hopelijk duurt het oplossen van dit probleem niet even lang als het oplossen van alle problemen met hun MyRenault app, want die zijn nu toch ook alweer 1,5 maand algemeen bekend en nog steeds niet opgelost...
1 woord, ramp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:03
Hans1956 in "Het grote Volvo EX30 topic"

hier in volvo topic ook zefde problemen met condens bij camera.

Niet specifiek Renault issue

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
dekris schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:26:
[...]

Het google connectie probleem krijg ik altijd opgelost door de app geforceerd te sluiten, zoals eerder geopperd in het topic. (Lang op symbool duwen)

De connectie met de app is hier intss ook opgelost. Ik vind het op zich niet raar dat apps af en toe niet werken, mr dan heb ik wel graag alternatieven vr bijvoorbeeld voorverwarmen. Renault heeft die spijtig genoeg niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
3 dagen klieren met connectiviteit in de renault app.
Vanmorgen deed bij mij de app het weer. (wel helemaal afgemeld en opnieuw aangemeld vanmorgen.)
Zal ook wel een onderliggende update zijn geweest ook, want heb nu in mijn statusbalk batterij percentage auto staan. die had ik tot dusver nog niet gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0ExKZpq-pnI9GfaDv7jSTbs9B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gspL8ZAexQfoUIGvxc9CuWk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door bleufred1 op 02-12-2024 07:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gotham
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 20:48
Hoi allemaal,
Dank en groet
Ik vind de regeneratie + remmen juist erg fijn. Tijdens mijn testritten met de Tesla Model Y had ik het idee dat ik op een dood pedaal aan het trappen was. Daar vond ik de regeneratie veel te agressief, voor mij een reden geweest om voor de Scenic te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
Annan schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:03:
[...]

Het google connectie probleem krijg ik altijd opgelost door de app geforceerd te sluiten, zoals eerder geopperd in het topic. (Lang op symbool duwen)

De connectie met de app is hier intss ook opgelost. Ik vind het op zich niet raar dat apps af en toe niet werken, mr dan heb ik wel graag alternatieven vr bijvoorbeeld voorverwarmen. Renault heeft die spijtig genoeg niet
Dit issue heb ik ook sinds een aantal dagen, app geforceerd sluiten werkt bij mij ook om het op te lossen. Irritant blijft het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:16
Sinds vorige week donderdag ook eigenaar van een Scenic E, de Long Range versie. Grijs met zwart dak. Pack Comfort en Augmented Reality.

Het is mijn eerste echte EV en moet daar nog even aan wennen. De Long Range is geadverteerd met 600km bereik maar ik kom vooralsnog niet verder dan 400....dat is wel een beetje een tegenvaller.

Verder maakt hij een raar gezoem/piep bij gasgeven van 100 naar b.v. 110. Maar dat kan ook gewoon gewenning zijn.

Afgelopen weekend een storing in het systeem van My Renault en de connectiviteit van de auto. Dat ging hierboven al over in het forum.

Maar ondanks een paar stroefheden in de eerste ervaring rijdt hij wel comfortabel, zit hij lekker en stuur hij ook fijn. Dus zeker blij mee!

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Waar kun je zien op welke versie je zit qua 'Technical platform' en 'Electric engine' software?

Als ik bij software info kijk, zie ik daar alleen maar nietszeggende termen met hele lange versie nummers :P

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 02-12-2024 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Dat maps offline gedoe elke dag begint nu wel echt irritant te worden zeg. Default actie nu elke dag die app force quitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bh841IgIuRzq_V2c6j2IfQcy7MY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YduHsus8JL9MWy8uXDv53jSd.jpg?f=fotoalbum_large
Dit vind ik ook best een leuk handigheidje. Aanhanger modus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-06 12:57
B R M schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:59:
Ik heb t regenereren gewoon op maximaal 2 staan. Alles hoger vind ik ook ruk. Dan maar geen extra power erin.
Ik heb hem permanent op 4 staan. Ik vind het perfect. Ik kan bijna alle situaties regelen met 1 pedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:24
nazdrovje schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:18:
[...]

Ik heb hem permanent op 4 staan. Ik vind het perfect. Ik kan bijna alle situaties regelen met 1 pedaal.
Dan gaan de remlichten toch aan als je het gas loslaat (vanaf stand 2 of 3 al volgens mij)? Best onrustig voor achterliggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
maho99 schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:02:
[...]

Dan gaan de remlichten toch aan als je het gas loslaat (vanaf stand 2 of 3 al volgens mij)? Best onrustig voor achterliggers.
Hier ook op maximaal regenereren, het is even een kwestie van wennen maar ik vind het heel fijn werken, het is inderdaad bijna one pedal driving doordat je het rempedaal eigenlijk niet gebruikt. Als ik niet te hard wil afremmen dan gebruik ik daarvoor het stroompedaal (iets intrappen). Dat zorgt ervoor dat je niet te hard afremt en dus ook dat niet de remlichten aan gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door MaSw85 op 03-12-2024 08:26 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
EasyJet schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:30:
Het is mijn eerste echte EV en moet daar nog even aan wennen. De Long Range is geadverteerd met 600km bereik maar ik kom vooralsnog niet verder dan 400....dat is wel een beetje een tegenvaller.
Maar dat had je toch vooraf kunnen weten? De WLTP is onder bepaalde/ideale omstandigheden. Die zijn er eigenlijk nooit. Een bekende en veelgebruikte website als EV-database geeft een veel realistischere range:
Praktische Actieradius tussen 340 - 710 km
Stad - Winter 480 km
Snelweg - Winter 340 km
Gecombineerd - Winter 405 km

Stad - Zomer 710 km
Snelweg - Zomer 440 km
Gecombineerd - Zomer 550 km

Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.
Als ik deze actieradius vergelijk met mijn ervaring (snelweg en vooral gecombineerd) dan klopt dat wel.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:08
B R M schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:24:
[Afbeelding]
Dit vind ik ook best een leuk handigheidje. Aanhanger modus.
Goed te zien dat hij bij jou wel werkt, hier krijg ik alleen een zwart beeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:05:
Dat maps offline gedoe elke dag begint nu wel echt irritant te worden zeg. Default actie nu elke dag die app force quitten..
Vervelende is een beetje dattie bij mij pas offline gaat als ik eenmaal rijd, na een minuut of 5 a 10 gebeurt het pas bij mij. Nu maak ik niet van die lange ritten, dus toen ik gister na iets van een kwartier terug kwam van boodschappen doen werkte de boel gewoon weer, zonder enige interventie mijnerzijds.
Heb 1 keer de soft reset toegepast, en dat ging goed, 'force quitten' heb ik nog niet (nooit) gedaan.
Moet je daarna nog iets doen? Alsnog soft reset? Of start de boel dan gewoon op na een 'force quit'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:37:
[...]

Vervelende is een beetje dattie bij mij pas offline gaat als ik eenmaal rijd, na een minuut of 5 a 10 gebeurt het pas bij mij. Nu maak ik niet van die lange ritten, dus toen ik gister na iets van een kwartier terug kwam van boodschappen doen werkte de boel gewoon weer, zonder enige interventie mijnerzijds.
Heb 1 keer de soft reset toegepast, en dat ging goed, 'force quitten' heb ik nog niet (nooit) gedaan.
Moet je daarna nog iets doen? Alsnog soft reset? Of start de boel dan gewoon op na een 'force quit'?
Je hoeft alleen maar je vinger op het app icoon te houden en 'geforceerd stoppen' of iets dergelijks te drukken. Je merkt het vrijwel niet eens dat hij wat doet, ook je ingestelde bestemming en dergelijk wordt weer automatisch opgepakt. Kleine moeite, maar wel heel irritant dat dit ineens aan de hand is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 13:46
Het issue met betrekking tot offline maps heb ik nu ook sinds een paar dagen. Of het is een Renault issue of er is iets aan de hand met Google Maps…

Wat ik ook vervelend vind is dat heel af en toe Bluetooth plotseling uitstaat waardoor mijn telefoon niet verbindt en waardoor de hotspot automatisering niet wordt getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Hoe zie je dat google maps offline is? :P

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Kees_frl schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:55:
Een klein wolkicoontje met een schuine streep erdoor (in het vak zichtbaar als je een bestemming hebt ingesteld).

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
Kees_frl schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:55:
Dat je naar huis rijden wilt van werk en je navigatie denkt dat je dat zonder file gaat doen ;)

Reistijd heeft normaal een kleur, groen als het geen vertragingen heeft en dan geel-oranje-rood naar gelang de hoeveelheid vertraging.
als de reistijd grijs is, is het zonder verkeer berekenend en betekend dit dat maps waarschijnlijk offline is. Vaak zie je dan ook ergens dat wolkje met streep erdoorheen verschijnen met (of zonder) tekst "offline" erachter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:16
MaSw85 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:24:
[...]

Maar dat had je toch vooraf kunnen weten? De WLTP is onder bepaalde/ideale omstandigheden. Die zijn er eigenlijk nooit. Een bekende en veelgebruikte website als EV-database geeft een veel realistischere range:

[...]

Als ik deze actieradius vergelijk met mijn ervaring (snelweg en vooral gecombineerd) dan klopt dat wel.
Dat wist ik natuurlijk wel! Daarom ook de LR zodat je uiteindelijk goed komt ;)

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:06
MaSw85 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:24:
[...]

[...]

Toch vind ik dat de afwijking van de Scenic wel aan de erg ruime kant is.
Scenic 625km WLTP-->400km praktijk volgens info hier (huidige omstandigheden)
Niro '20 455km WLTP -->400km praktijk (huidige auto, 80% snelweg 110kmu)

De Niro heeft nog een aantal handicaps ook:
-67kWh accu vs 92kWg
-4 jaar oude accu,
-100k km ervaring
-dagelijks tot 100% laden

Los van dat ik de Scenic LR ook besteld heb blijf ik dit wel redelijk absurd vinden.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hier is het verschil met de Kona ook erg groot. Ik doe op dit moment zo'n 380-390km bij 80% lading, dat is omgerekend zo'n 450km bij 100% soc. Oftewel zo'n 71% van de wltp

Met mijn Kona deed ik met de huidige weersomstandigheden zo'n 400km, wltp is 460. Dus zo'n 87% van de wltp. De Scenic is amper onder de 19-20kwh per 100km te krijgen. Terwijl de Kona vrij makkelijk 16-17kwh per 100km haalde. Maar de Kona is kleiner en 200kg lichter.

Maar de range valt mee te leven en het zal in het voorjaar/zomer wel beter zijn. Ik erger me meer aan alle software bugs. Dat ben ik van andere auto's echt niet gewend.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 03-12-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
Chaoss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:53:
Hier is het verschil met de Kona ook erg groot. Ik doe op dit moment zo'n 380-390km bij 80% lading, dat is omgerekend zo'n 450km bij 100% soc. Oftewel zo'n 71% van de wltp

Met mijn Kona deed ik met de huidige weersomstandigheden zo'n 400km, wltp is 460. Dus zo'n 87% van de wltp. De Scenic is amper onder de 19-20kwh per 100km te krijgen. Terwijl de Kona vrij makkelijk 16-17kwh per 100km haalde. Maar de Kona is kleiner en 200kg lichter.

Maar de range valt mee te leven en het zal in het voorjaar/zomer wel beter zijn. Ik erger me meer aan alle software bugs. Dat ben ik van andere auto's echt niet gewend.
Ligt aan de uitvoering lijkt mij?
Ik heb mijn scenic tenchno sinds halverwege oktober en sinds dien ligt mijn verbruik rond de 16.3 kwh/100 volgens de boordcomputer. afgelopen maand ivm de kou is die nu iets hoger richting de 17.5kwh/100.
Rij rond de 700 km per week. gemiddeld rij ik iets van max+5km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bleufred1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:02:
[...]

Ligt aan de uitvoering lijkt mij?
Ik heb mijn scenic tenchno sinds halverwege oktober en sinds dien ligt mijn verbruik rond de 16.3 kwh/100 volgens de boordcomputer. afgelopen maand ivm de kou is die nu iets hoger richting de 17.5kwh/100.
Rij rond de 700 km per week. gemiddeld rij ik iets van max+5km/u
Ik heb ook een Techno, collega heeft een Alpine die heeft een nog hoger verbruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:08
Hier ook een Techno, en verbruik is afhankelijk of ik wel of niet pre-conditioneer aan een laadpaal.
Doe ik dit wel netjes 10 minuten lang, en stap ik daarna in, ligt het verbruik rond de 17kw/100.
Doe ik dit niet, en vertrek ik direct met de verwarming op 20, ligt het verbruik rond de 19,5kw/100.

Maar goed, dit is goed te verklaren gezien het volume aan auto dat hij warm moet maken (staat standaard op 20,5c overigens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:42

HeroS

SmartHome Nerd

Appie Heijn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:24:
[...]

Toch vind ik dat de afwijking van de Scenic wel aan de erg ruime kant is.
Scenic 625km WLTP-->400km praktijk volgens info hier (huidige omstandigheden)
Niro '20 455km WLTP -->400km praktijk (huidige auto, 80% snelweg 110kmu)

De Niro heeft nog een aantal handicaps ook:
-67kWh accu vs 92kWg
-4 jaar oude accu,
-100k km ervaring
-dagelijks tot 100% laden

Los van dat ik de Scenic LR ook besteld heb blijf ik dit wel redelijk absurd vinden.
Heb ook een Niro gehad (en nu de Scenic LR). De Niro is erg zuinig inderdaad maar in de winter haalde ik echt niet meer dan 360 km op de snelweg.

Mijn ervaring nu met de Scenic is dat je wel 420 km moet kunnen halen. Dus zo'n 50 km verschil.

Zie ook deze sheet van Bjorn:
https://docs.google.com/s...d=735351678#gid=735351678

Als je kijkt naar de 1000 km van Bjorn zie dat hij niet nog niet zo slecht doet tov de Niro:
https://docs.google.com/s...gid=15442336#gid=15442336

(Niro > 11:10 (winter) Scenic > 10:10 (herfst).

Daarnaast kun je hem niet 1 op 1 vergelijken omdat de Scenic wat groter is (ja niet heel veel).

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56
En de velgenmaat schijnt ook best wat uit te maken. Zo’n kona zal geen 20 inch sloffen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Is allemaal moeilijk te vergelijken, chapeau als je 17.5 haalt met telkens +5km/u.
Ik rijd toch 60/40 gewone baan/snelweg. overal de limiet buiten op de snelweg 110km/u.

Ik zit momenteel op 17.6 (long range tecno). Moet wel zeggen dat ik op all seasons zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Denk dat velgenmaat idd veel uitmaakt.

Ik rijd nu 24 KW per 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

The Wizard

Moderator Mobile
djrednas schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:35:
Hier ook een Techno, en verbruik is afhankelijk of ik wel of niet pre-conditioneer aan een laadpaal.
Doe ik dit wel netjes 10 minuten lang, en stap ik daarna in, ligt het verbruik rond de 17kw/100.
Doe ik dit niet, en vertrek ik direct met de verwarming op 20, ligt het verbruik rond de 19,5kw/100.

Maar goed, dit is goed te verklaren gezien het volume aan auto dat hij warm moet maken (staat standaard op 20,5c overigens).
Ligt eraan hoe lang je moet rijden, als je 1,5 uur rijdt zie je het verschil nauwelijks terug.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

15,7 hier met de 60kwh techno. Was 14,7 in de zomer. Morgen gaan er all seasons op als zijnde mild klimaat winterband. Ben benieuwd wat dat met het verbruik gaat doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 03-12-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Zet mij wel aan het denken dat ik beter voor een 19” winterset moet gaan. Wellicht dat dit wat positiever uitpakt, met name voor een wintersport avontuurtje of een tripje noord jutland kan dat wel goed uitpakken,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Niet om vervelend te doen maar deze ranges zijn toch prima en zat in Nederland als je in principe dagelijks kunt laden? Volgens mij is hier absoluut geen sprake van range anxiety. Zelfs niet met de standard range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
FaBioTh schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:09:
Niet om vervelend te doen maar deze ranges zijn toch prima en zat in Nederland als je in principe dagelijks kunt laden? Volgens mij is hier absoluut geen sprake van range anxiety. Zelfs niet met de standard range.
Eens, ik ben voor de Techno gegaan i.v.m. de kleinere en smallere wielen. Hoeveel het scheelt t.o.v. de Esprit wielen qua verbruik weet ik niet, maar alle beetjes helpen.

De Scenic is geen zuinigheidswonder en had zeker meer potentieel met een efficiëntere aandrijflijn i.c.m. de grote accu. Al heb ik er in mijn afweging t.o.v. de Model Y wel rekening mee gehouden dat de Scenic een stuk minder efficiënt is, maar dat de range vergelijkbaar is door de grotere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
En de app werkt nog altijd niet als ik aan de laadpaal hang, zucht...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhRvjKRK4eWJC0QoarkLR_rOZa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72HibMsz3LHBNebhIl957lX8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:03
TaxiGilbert schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:43:
En de app werkt nog altijd niet als ik aan de laadpaal hang, zucht...[Afbeelding]
Hier ook nog steeds hetzelfde probleem, tijdens het laden werkt de app niet en krijg ik ook steeds deze melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaasB
Mijn verbruik met de esprit /20” is gemiddeld 18.7kwh. Vandaag de winterset er onder gezet met 19” Michelins. Ben benieuwd of dit zuiniger is…

Mijn ervaring is wel dat de range best wel klopt; zeker op lange ritten.
Met mijn Niro haalde ik op lange ritten geen 300km; wltp 460; ca 62%; met de renault haal ik ruim 400km; dus beetje zelfde verhouding. Prima voor een ev.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79oKzfIZVSMyQc2xDzfcHa45NSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2EJAckN7qknBQteo8MW3bqH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

BaasB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:31:
Mijn verbruik met de esprit /20” is gemiddeld 18.7kwh. Vandaag de winterset er onder gezet met 19” Michelins. Ben benieuwd of dit zuiniger is…

Met mijn Niro haalde ik op lange ritten geen 300km; wltp 460; ca 62%; met de renault haal ik ruim 400km; dus beetje zelfde verhouding. Prima voor een ev.

[Afbeelding]
Ziet er wel mooi uit dat setje!
Japie.G schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:07:
15,7 hier met de 60kwh techno. Was 14,7 in de zomer. Morgen gaan er all seasons op als zijnde mild klimaat winterband. Ben benieuwd wat dat met het verbruik gaat doen.
Vandaag Goodyear Vector 4Seasons er onder gezet. Als mild climate winterband. 205/55/r19 op mijn versie dus. Benieuwd hoeveel mn verbruik omhoog gaat :-)

[ Voor 46% gewijzigd door Japie.G op 04-12-2024 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Ok, ik vandaag ook begonnen met Google Maps offline.

Daarna diverse fout meldingen in de app, toen services activeren??? was al geregeld bij afleveren auto en nu ben ik zelfs uitgelogd van de app en wanneer ik wil inloggen krijg ik foutmelding serverfout.

Gaat idd lekker, super irritant. Voor werk weg in hotel en moet de laadpaal verlaten wanneer vol maar dus geen zicht op dus. Heb maar klein rekensommetje gemaakt en dan maar de paal vrijmaken voor collega vanavond. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotham
TaxiGilbert schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:43:
En de app werkt nog altijd niet als ik aan de laadpaal hang, zucht...[Afbeelding]
Heb nu hetzelfde issue met de app, Kelec doet het wel gewoon. Dus geen idee wat nu precies het probleem is bij Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Kees_frl schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:50:

Daarna diverse fout meldingen in de app, toen services activeren??? was al geregeld bij afleveren auto en nu ben ik zelfs uitgelogd van de app en wanneer ik wil inloggen krijg ik foutmelding serverfout.
En velen hebben dit met jou, check de nationale en internationale Renault facebook-groepen maar.
Ook ik.

Ik check altijd als eerste diverse fora en facebook-groepen bij dit soort dingen, als ik zie dat meerderen er last van hebben dan weet ik genoeg. ;)

Morgen weer een dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Zjanzjak schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:35:
[...]

En velen hebben dit met jou, check de nationale en internationale Renault facebook-groepen maar.
Ook ik.

Ik check altijd als eerste diverse fora en facebook-groepen bij dit soort dingen, als ik zie dat meerderen er last van hebben dan weet ik genoeg. ;)

Morgen weer een dag!
haha yes I know, dacht ik deel mijn vreugde ook even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Japie.G schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:31:
[...]

Ziet er wel mooi uit dat setje!

[...]

Vandaag Goodyear Vector 4Seasons er onder gezet. Als mild climate winterband. 205/55/r19 op mijn versie dus. Benieuwd hoeveel mn verbruik omhoog gaat :-)
keep us posted. Vind ik wel interessant om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Op FB:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZzvzKzvDhnzAU8gxQUa6uTN5i4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xo9OUEpE8wtPDmnFCO61xaYC.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Kees_frl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:05:
haha yes I know, dacht ik deel mijn vreugde ook even :P
Inmiddels werkt de boel bij mij weer.
Ook van FB;

Zjan Zjak;
Niet dat ik je niet geloof maar ik vind het altijd fijn om dit soort berichten vanuit de bron te lezen, heb je die toevallig? Een link? Of hoe je aan deze info bent gekomen?

:)

En dan bedoel ik met name dat verhaal aangaande die 2 servers.

[ Voor 4% gewijzigd door Zjanzjak op 05-12-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Zjanzjak schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:56:
[...]

[...]

Ook van FB;

Zjan Zjak;
Niet dat ik je niet geloof maar ik vind het altijd fijn om dit soort berichten vanuit de bron te lezen, heb je die toevallig? Een link? Of hoe je aan deze info bent gekomen?

Toen ik de Belux helpdesk aan de lijn had, was dit idd ook hun verhaal. Renault is in zee gegaan met een nieuwe partner voor data en connectiviteit en daar is het foutgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Zjanzjak schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:56:
[...]

[...]

Ook van FB;

Zjan Zjak;

Ik kan inderdaad weer inloggen maar dan nog steeds een foutmelding, zal mogelijk wat gefaseerd opgelost worden. :)

Edit: kan nu niet meer inloggen - wacht het wel even af

[ Voor 4% gewijzigd door Kees_frl op 05-12-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:05
Gisteren een nieuwe Scenic gekocht.
Op weg naar huis vroeg mijn vrouw zich af of nu de R-Link Connectiviteitsproblemen, die wij met de Zoe van 2013 tot 2019 hebben gehad, opgelost zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Laatst online: 31-05 09:16
even een paar berichten hierboven lezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
TaxiGilbert schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:01:
Toen ik de Belux helpdesk aan de lijn had, was dit idd ook hun verhaal. Renault is in zee gegaan met een nieuwe partner voor data en connectiviteit en daar is het foutgelopen...
Aha de bron aangaande de 2 servers is dus de Belux helpdesk, dank voor de info.
Kees_frl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:10:
Edit: kan nu niet meer inloggen - wacht het wel even af
Ja zag net dat de pret van korte duur was. :P
Moet me nu zelfs aanmelden, wat ik niet ga doen, ik geef het wel weer wat tijd.
Komt vast goed.
RogerSch schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:06:
Gisteren een nieuwe Scenic gekocht.
Op weg naar huis vroeg mijn vrouw zich af of nu de R-Link Connectiviteitsproblemen, die wij met de Zoe van 2013 tot 2019 hebben gehad, opgelost zijn...
Och, het valt wel mee hoor vind ik.
Rij nu zowat 2 jaar met de Megane E Tech, en de app-incidenten zijn op de vingers van 1 hand te tellen.
Alleen nu, de laatste tijd, sinds een paar weken is de boel wat meer van slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De app werkt hier meestal ook wel, ik erger me meer aan de bugs in de auto/rlink zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Iemand nog een idee hoe je dit controleerd?:
Chaoss schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:00:
Waar kun je zien op welke versie je zit qua 'Technical platform' en 'Electric engine' software?

Als ik bij software info kijk, zie ik daar alleen maar nietszeggende termen met hele lange versie nummers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16:20
Chaoss schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:19:
Iemand nog een idee hoe je dit controleerd?:

[...]
Kan alleen de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:40
Appie Heijn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:54:
Zet mij wel aan het denken dat ik beter voor een 19” winterset moet gaan. Wellicht dat dit wat positiever uitpakt, met name voor een wintersport avontuurtje of een tripje noord jutland kan dat wel goed uitpakken,
Wat ik me afvraag - kan je er 18" winterset op de Scenic krijgen? Mijn huidige auto rijdt op 16" zomer (205/55/R16) en super cute mini 195/65/R15 bandjes in de winter, en wat ze zeggen over slechter verbruik met winterbanden merk ik helemaal niet.

19" zomer / 18" winter zou dan weer wat goed moeten maken. Van mij hoeft dat "mooie" van grote velgen niet, doe mij maar lekker veel rubber voor comfort en beter verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Misschien dat de developer van Kelec dit wel in de app kan verwerken?

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 18:24
Japie.G schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:07:
Sjees , hoe rustig moet je dan wel niet rijden...goed hoor 👍🏻👌🏻
Lukt mij voorlopig echt niet ..17,6 is t best wat k zag..
Maar we doen ons best ..wie weet 8)

>>K rijdt ook de techno 60kwh

[ Voor 4% gewijzigd door scorpio op 06-12-2024 16:47 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:58
Hier gemiddeld zo'n 25kwh over >3000 km hoor. bizar die lage cijfers onder de 18.. daarvoor moet ik 70kmh of slomer rijden (techno long range)

[ Voor 7% gewijzigd door DutX op 06-12-2024 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
DutX schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:47:
Hier gemiddeld zo'n 25kwh over >3000 km hoor. bizar die lage cijfers onder de 18.. daarvoor moet ik 70kmh of slomer rijden (techno long range)
ben ik gelukkig niet de enige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-05 21:15
Ik ben geen zuinige rijder (50% snelweg, meestal boven 100 km/h), maar als ik mijn totale hoeveelheid geladen (volgens Kelec) deel door mijn gereden kilometers dan kom ik uit op 17,5 kWh/100km over 4600 km.
Dit is met een Techno LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
borkhuis schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:01:
Ik ben geen zuinige rijder (50% snelweg, meestal boven 100 km/h), maar als ik mijn totale hoeveelheid geladen (volgens Kelec) deel door mijn gereden kilometers dan kom ik uit op 17,5 kWh/100km over 4600 km.
Is dat verschillend met wat je auto zelf aangeeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:44
borkhuis schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:01:
Dan rijd ik wel heel stevig.
met mijn LR alpine , 20"winterbanden rijd ik nu 21,7 kWh/100km over 5164

ik bekend dat ik wel doorblaas vaak ook boven 120km/u want ja weet toch dat ik daar weer kan laden hahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag is mijn Scenic naar de dealer geweest voor het defecte snelladen. Ze hebben de ECP (als ik het goed verstaan heb) opnieuw geprogrammeerd.

Storing is weg, binnenkort maar weer eens een snellader proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-05 21:15
Kees_frl schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:07:
[...]
Is dat verschillend met wat je auto zelf aangeeft? :)
Weet ik zo niet, maar ik had geen zin om naar mijn auto te lopen :)
Maar volgens mij geeft de auto ook zoiets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

scorpio schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:45:
[...]

Sjees , hoe rustig moet je dan wel niet rijden...goed hoor 👍🏻👌🏻
Lukt mij voorlopig echt niet ..17,6 is t best wat k zag..
Maar we doen ons best ..wie weet 8)

>>K rijdt ook de techno 60kwh
Heb nu 13k km, veelal rit raalte enschede en retour. Op de N35 de acc op 86 en op de A35/A1 acc op 105. Rit is ongeveer 50/50 snelweg/n-weg. Doe verder niets bijzonders. Tikkie onzuiniger dan de megane die ik hiervoor reed. Nu met de vector all seasons ga ik naar 16,7/16,8 maar slechts 250km pas, dus nog even wat extra ritjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zijn die all seasons breder dan? Dat je een hoger verbruikt hebt? Mijn ervaring met benzine auto's is dat all seasons, winter of zomerbanden geen invloed. Behalve dat het verbruik in de winter sowieso hoger is.

Donderdag gemerkt dat wind heel veel invloed heeft. Ik had mijn wekelijkse route Drachten - Harderwijk. Heenweg flinke tegenwind/storm, veelal netjes 100-105 gereden, verbruik was toen iets van 22kwh. Terugweg windmee, iets meer file dus langzamer rijden maar ook wat uitschieters naar 110kmh en een gemiddeld verbruik van 17,6kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik had vanochtend een rondje friesland - den oever. Totaal ruim 250km. Gemiddeld 25,6 kWh dus de Niro wordt ook behoorlijk onzuinig met snoeiharde wind. Ik heb een lichtbalk op mijn dienst niro dat werkt behoorlijk averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Chaoss schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:53:
Zijn die all seasons breder dan? Dat je een hoger verbruikt hebt? Mijn ervaring met benzine auto's is dat all seasons, winter of zomerbanden geen invloed. Behalve dat het verbruik in de winter sowieso hoger is.

Donderdag gemerkt dat wind heel veel invloed heeft. Ik had mijn wekelijkse route Drachten - Harderwijk. Heenweg flinke tegenwind/storm, veelal netjes 100-105 gereden, verbruik was toen iets van 22kwh. Terugweg windmee, iets meer file dus langzamer rijden maar ook wat uitschieters naar 110kmh en een gemiddeld verbruik van 17,6kwh.
Zelfde maat, maar denk dat nu het weer de grootste invloed heeft. Daarom valt er na 200/300km ook nog weinig over te seggen. Echter verwacht ik ook door de banden een hoger verbruik. De originele e-primacy banden hebben maar 1 doel, namelijk een zo laag mogelijke rolweerstand hebben. De all weathers nu hebben geheid een hogere rolweerstand dan de e-primacy’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-06 10:53
Ik zit gemiddeld ook aan 21-22kwh met een long range Techno. Ik houd ook niet altijd rekening met het feit dat ik met een elektrische wagen rijdt.

Indien lange afstanden rijd ik vaak op ECO stand anders comfort. Momenteel Goodyear winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 31-05 13:41
BaasB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:31:

[Afbeelding]
Mooie velgen! Welk setje is dit? Ik ben ook nog aan het kijken naar een winterset. Zijn de 19" zonder softwarewijzingen te gebruiken ipv de standaard 20" banden op de Alpine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Een vraagje de Scenic ETECH Iconic met Solarbay en Vision Pack is besteld en mogelijk voor kerst krijg ik de auto nog. Ik ben nu de interactieve handleiding op de telefoon aan het doorlezen en daar staat ook de optie "Digital Key" bij. Hiermee kun je je mobiele telefoon ook als sleutel gebruiken. Als Tesla Model 3 maak ik al jaren dankbaar gebruik van de feature bij de Tesla.
Nu is mij niet duidelijk of "Digital Key" ook daadwerkelijk beschikbaar is. Het staat in de handleiding maar op renault.nl kan ik er weinig over terugvinden.
Wie weet meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Moet je voor de gein eens 'digital key' in het zoekgedeelte hier boven intikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-06 10:53
Zjanzjak schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:21:
[...]

Moet je voor de gein eens 'digital key' in het zoekgedeelte hier boven intikken....
Digital key en one-pedal driving zouden niet worden ondersteund met de huidige Scenic. De nieuwere revisie heeft andere hardware, die dat wel ondersteund. Wanneer deze juist uitkomt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mokum schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:03:
Wanneer deze juist uitkomt weet ik niet.
Er werd gezegd najaar 2024 of later.

Ter verduidelijking, mijn voorgaande post was meer bedoeld dat men de zoekfunctie gebruikt. ;)
Het is al een aantal keer ter sprake gekomen, vandaar.

In het Renault Megane E Tech-topic ook, en dat loopt al een aantal jaar.

Er is geloof ik nu al dik 2 jaar sprake van de digitale sleutel, bijvoorbeeld in dit artikel van 28 maart 2022;

Renault Megane E-Tech Electric: along came Google to change EV driving forever

Bijna onderaan lees je dit:
Renault’s OpenR system can be linked to your personal user account and allows you to use your smartphone as a digital key – at a later stage.

At a later stage.... uh huh.....

Zelfde geldt voor het one pedal driving verhaal.
Renault heeft dan wel het volgende gezegd:

De introductie van de digital key zal op nieuw geproduceerde auto's zijn met My Feature 3 (grote update generatie). Introductie is uitgesteld tot in ieder geval najaar 2024 of later. Gebruik van digital key is alleen mogelijk voor auto's die beschikken over PAVK3 hardware. Indien de auto hier niet over beschikt is dit achteraf NIET in te bouwen. Kort gezegd komt dit uiteindelijk ook beschikbaar op nieuw te bouwen Scenic E-techs. Vanaf productiedatum is nog niet bekend vooralsnog.

Maar goed, eerst zien dan geloven want najaar 2024 is al voorbij en 'of later' kan ook in 2084 zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
@Zjanzjak : Dank voor de zoek functie. Ik had deze al uitgeprobeerd maar, mogelijk door een tiep vaut, niets gevonden... Nu wel.

Jammer dat Renault dit nog niet heeft. Je ziet toch dat Tesla op sommige gebieden nog echt ver vooruit loopt. De digital key hadden wij vanaf dag 1 (2019) in onze Model 3. Werkt geweldig.
En de rest van de software van Tesla is qua integratie en updates ook onovertroffen. Vandaag weer een grote update gehad met allerlei nieuwe handige features. Als ik zie welke software functionaliteit, vanaf dag 1 over the air, de afgelopen 5 jaar erbij is gekomen dat is indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-05 09:06
Sinds 2 weken een Scenic, echt super blij mee. Wat een fijne auto om te rijden!!

Mijn eerste electrische auto, daarvoor alleen handgeschakelde diesel en benzine auto's.
Maar ik ben helemaal om. :)

2 dingetjes, bij mij blijft de update staan op
Voorbereiding van de update 0/0
Stap 0/0 - 0%

Is dit zelf op te lossen of moet ik naar de dealer?

En ik kan met geen mogelijkheid de auto echt verbinden in de My Renault app.
'Sorry, we kunnen het rijbereik niet aangeven. Neem contact op met de klantenservice.....'

Nu heb ik voor beide zaken gebeld met Renault, en is een case aangemaakt.
Maar het blijft al een week stil van die kant.
Wel heeft de mevrouw aan de tel gezegd dat My Renault gewoon moet werken omdat al die diensten actief zijn. En dat er een paar weken terug een grote storing was bij Renault en dat mijn problemen hier vast mee te maken hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
RogerSch schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:40:
Je ziet toch dat Tesla op sommige gebieden nog echt ver vooruit loopt. De digital key hadden wij vanaf dag 1 (2019) in onze Model 3. Werkt geweldig.
En de rest van de software van Tesla is qua integratie en updates ook onovertroffen. Vandaag weer een grote update gehad met allerlei nieuwe handige features. Als ik zie welke software functionaliteit, vanaf dag 1 over the air, de afgelopen 5 jaar erbij is gekomen dat is indrukwekkend.
Tesla liep (en loopt soms nog wel eens) vooruit ja.
In een ander topic wordt er vaak gevraagd wat de betere keuze is tussen Tesla en een willekeurig ander merk, ik raad bijna altijd de Tesla aan als ze voor rationeel willen gaan maar ik zeg er wel altijd achteraan dat ik er zelf nog niet dood in gevonden zou willen worden, al kreeg ik 'em gratis.
Beschouw ze ook als de Opel Kadett van nu, iedereen en zijn moeder heeft er 1 (ik overdrijf, ik weet).

Je zal straks in je nieuwe wagen misschien een beetje teleurgesteld zijn in bepaalde zaken (t.o.v. de Tesla) maar denk toch dat je heel tevreden gaat zijn. En hij ziet er tig keer mooier uit! 8)
Afca_020 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:51:
Stap 0/0 - 0%

Paar mensen in dit topic hadden dit ook, Japie.G is er voor terug naar de dealer geweest;
Japie.G schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:37:
Mijn auto was na 2 dagen terug met de volgende conclusie:

[Afbeelding]

So be it.
Hij zal je ook vast misschien nog wel wat tips kunnen geven.

Aangaande de app, dat kan soms wel eens wat duren, buiten dat, de laatste weken waren er onwijs veel kuren met de servers van Renault. Kwestie van blijven proberen, in de auto opnieuw inloggen dan in de app en andersom en als 'last resort' zou je kunnen proberen om een fabriek-reset te doen en opnieuw te beginnen met alles, om de verbinding tot stand te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Mbt een Tesla, heb ik zelf ook wel getwijfeld. De beperkte lease-mogelijkheden (in België enkel dure financiële renting via bank) en het gebrek aan dealernetwerk - servicenetwerk, deden me toch voor een "traditioneel" merk gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Aangaande de app, dat kan soms wel eens wat duren, buiten dat, de laatste weken waren er onwijs veel kuren met de servers van Renault. Kwestie van blijven proberen, in de auto opnieuw inloggen dan in de app en andersom en als 'last resort' zou je kunnen proberen om een fabriek-reset te doen en opnieuw te beginnen met alles, om de verbinding tot stand te laten komen.
[/quote]

Het blijft maar aanslepen...opnieuw aanmelden, auto 'vergeten' en opnieuw VIN ingeven, app herinstalleren, allemaal geen oplossing. Wanneer auto aan laadpaal hangt, kan het dashboard in de app niets tonen...Tip: gebruik de Kelec app, werkt wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Afca_020 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:51:
Stap 0/0 - 0%

Bij mij is uiteindelijk de update wel doorgelopen en kon ik deze onlangs installeren. Daar zat wel een maand of twee tussen denk ik. Ik zou gewoon afwachten :)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-05 09:06
MaSw85 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:45:
[...]

Bij mij is uiteindelijk de update wel doorgelopen en kon ik deze onlangs installeren. Daar zat wel een maand of twee tussen denk ik. Ik zou gewoon afwachten :)
wauw...een maand of 2. haha

Ach, ik heb geduld hoor. :)
De auto rijd verder echt perfect, en ben blij met het bereik wat hij heeft.
Die update en de app zijn verder randzaken.

En ga zeker die Kelec app eens proberen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kun je ergens instellen dat je thuis een lader hebt? Als ik nu een verwachte soc heb van onder de 10% dan wil de navigatie mij onderweg naar een laadpaal sturen... kan het nergens in de instellingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Chaoss schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:52:
Kun je ergens instellen dat je thuis een lader hebt? Als ik nu een verwachte soc heb van onder de 10% dan wil de navigatie mij onderweg naar een laadpaal sturen... kan het nergens in de instellingen vinden.
Yes, even op je thuisadres bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasB
AJO2024 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:00:
[...]

Mooie velgen! Welk setje is dit? Ik ben ook nog aan het kijken naar een winterset. Zijn de 19" zonder softwarewijzingen te gebruiken ipv de standaard 20" banden op de Alpine?
Dezent velgen met Michelin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxTDNxolMB1Za3503sbcJ8OBDTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vCxVmydOzjLqdT253yLFZFz.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 31 ... 46 Laatste