MadJo80 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 00:55:
Ik heb wel de Harman Kardon optie, maar ik vind het geluid redelijk hol klinken. Mijn 5 jaar oude Megane (die ik vrijdag heb moeten inleveren) had betere audio. Kan zijn dat ik het misschien nog niet goed heb ingesteld, ik heb de Audio instellingen op "Podcast" staan, omdat ik daar toch het meeste naar luister, maar het klinkt toch redelijk hol.
De auto gisteren (maandag) opgehaald en het geluid, alles in stand neutraal, vind ik niet meer als redelijk met het Harman Kardon systeem. Ik mis detail, niet scherpte(!), in het midden hoog. Er is wel voldoende laag.
Qua rijden is wel okay. Vermogen is voldoende voor normaal gebruik. De auto is bij 120 wat stiller dan een Tesla model 3 uit 2019.
De adaptive cruise control is wel dommer dan de standaard adaptive cruise control bij de Tesla. Auto kijkt echt alleen recht naar voren voor de afstand tot het voertuig voren. Rechts inhalen op de autosnelweg vindt de Renault prima. De Tesla doet dit pas nadat je het stroompedaal even hebt ingedrukt. Ook kwam er gisteren een vrachtwagen, die op spitsstrook reed, een stukje op onze weghelft en de Renault rijdt gewoon door. De Tesla begon je dan op zijn minst te waarschuwen.
Stuurverwarming is heerlijk

hoe heb ik ooit zonder kunnen rijden...
Ik mis toch welke enkele slimme features (die in de software zijn op te lossen). Zaken zoals automatische stoelverwarming. Dat als je instapt in de auto en het onder een bepaalde temperatuur is dat dan automatisch de stoelverwarming aangaat en na verloop van tijd weer uit gaat.
Of dat als je stilstaat voor een stoplicht dan kun je bij de Tesla even de rem iets dieper indrukken en dan blijft deze stilstaan totdat je het stroompedaal weer indrukt om weg te rijden. Bij de Renault moet je aan het knopje van de parkeerrem even trekken (Het kan dus wel maar ik merk dat ik daar weinig gebruik van zal maken . Het voelt toch als een extra handeling.). Je merkt dan ook duidelijk dat bij het wegrijden dat parkeerrem losgaat. <<Of je leest de handleiding goed en activeer auto hill hold...>>
Toch nog een vraag: Hoe zorg je ervoor dat de accu wordt voorverwarmd als je naar een laadstation rijdt? Gisteren met spraakopdracht google gevraagd om te navigeren naar "Tesla supercharger Urmond" maar bij het laden bleef de snelheid van het laden hangen op maximaal 60 kWh... Dat valt toch erg tegen..
Is er ook ergens een icoontje dat je kunt zien dat de accu wordt voorverwarmd?
O ja en ik ben er achter gekomen dat als je op een Tesla account hebt, wij hebben de model 3 nog als tweede auto, een tegoed hebt van Supercharger kilometers, dat was vanwege een referral aan het begin van het jaar, dat deze dus niet gelden voor niet Tesla auto's die op het account laden...