Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 32 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 21:05
marty210578 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:14:
[...]

Dan rijd ik wel heel stevig.
met mijn LR alpine , 20"winterbanden rijd ik nu 21,7 kWh/100km over 5164

ik bekend dat ik wel doorblaas vaak ook boven 120km/u want ja weet toch dat ik daar weer kan laden hahaha
De 20inchers gaan u niet helpen qua range. de Techno staat op 205 banden, dat scheelt qua range.
Als je daarbij optelt de winterbanden en hogere snelheid, dan is het resultaat niet eens slecht.

Mijn Soul (past in de kofferbak van de Scenic), doet dat nog slechter op 19inchers.
Waarom ik specifiek banden meldt is dat sinds de leasemij heeft besloten er sportieve banden (energie label C) op te leggen, ik 40km aan range ben verloren.
Kan wel haaks de bocht om richting de volgende laadpaal, dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB94
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-01 19:07
Sinds een aantal maanden eigenaar van de Renault Scenic Alpine. Hiervoor altijd diesel gereden en wat een heerlijke auto. Nu valt mij alleen op dat de laadsnelheid bij fastned niet hoger uitkomt dan 59kw. Hoe is dit bij jullie? En ik krijg bij de app van prime video een foutmelding met Language error. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:00
TB94 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:48:
Sinds een aantal maanden eigenaar van de Renault Scenic Alpine. Hiervoor altijd diesel gereden en wat een heerlijke auto. Nu valt mij alleen op dat de laadsnelheid bij fastned niet hoger uitkomt dan 59kw. Hoe is dit bij jullie? En ik krijg bij de app van prime video een foutmelding met Language error. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Bij Fastned haal ik 140KW als op vijftien procent is, zoiets. Maar vanaf 70 procent nog iets van een 50-60kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:50
TB94 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:48:
Sinds een aantal maanden eigenaar van de Renault Scenic Alpine. Hiervoor altijd diesel gereden en wat een heerlijke auto. Nu valt mij alleen op dat de laadsnelheid bij fastned niet hoger uitkomt dan 59kw. Hoe is dit bij jullie?
Verwarm je voor?
Doe je er minimaal 20 minuten autorijden over om naar FastNed te rijden (de boel heeft tijd nodig)?
Wat is het percentage bij aankomst FastNed? Bij hoog percentage zal de laadsnelheid een heel stuk lager zijn dan bij een laag percentage (zoals je hierboven leest).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:29

Japie.G

Colour Classic

Ik kwam deze tegen op een Facebook pagina. De mijne lijkt geüpdatet en probleem is weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXzOH2A3IIfbsVU8tUDeC3tAmnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajdXYpTSgQDPWifXFqaJtYkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13:09
Ik heb de afgelopen dagen al geen problemen meer. Misschien vanzelf al geüpdatet.

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
B R M schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:14:
Ik heb de afgelopen dagen al geen problemen meer. Misschien vanzelf al geüpdatet.
Afgelopen week zonder problemen inderdaad.

on another note.

Gisteren een lange rit gemaakt voor werk. 's ochtend accu op 80% ca. 190 km snelweg gereden. Bij vertrek kreeg ik een snellaadpunt in mijn mik geduwd omdat ik anders met -13% zou arriveren. deze er uit gehaald en met 14% op bestemming aangekomen. daar was een 11w lader beschikbaar en ingeplugd. terugweg was hij bijgeladen tot 68% en moest ik 184 km rijden ook hier weer een verplichte tussenstop ivm schatting van -6% bij aankomst. Ook deze genegeerd en uiteindelijk met 6% resterend op kantoor waar ook ook weer netjes bij kon laden.

Merk dat Maps de accu % wel overdreven negatief inschat. boordcomputer bereik 230km bij 80% maar bij een rit van 190km is de inschatting dat ik op -13% zou uitkomen.

Hoe is de ervaring met het bereik inschatten van Maps?

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

bleufred1 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:02:
[...]

Afgelopen week zonder problemen inderdaad.

on another note.

Gisteren een lange rit gemaakt voor werk. 's ochtend accu op 80% ca. 190 km snelweg gereden. Bij vertrek kreeg ik een snellaadpunt in mijn mik geduwd omdat ik anders met -13% zou arriveren. deze er uit gehaald en met 14% op bestemming aangekomen. daar was een 11w lader beschikbaar en ingeplugd. terugweg was hij bijgeladen tot 68% en moest ik 184 km rijden ook hier weer een verplichte tussenstop ivm schatting van -6% bij aankomst. Ook deze genegeerd en uiteindelijk met 6% resterend op kantoor waar ook ook weer netjes bij kon laden.

Merk dat Maps de accu % wel overdreven negatief inschat. boordcomputer bereik 230km bij 80% maar bij een rit van 190km is de inschatting dat ik op -13% zou uitkomen.

zelfde, je moet de auto gewoon een beetje kennen dan let je daar helemaal niet meer op. Je moet wel even kijken wat het gewenste aankomstpercentage is in maps. Standaard geloof ik 30 procent ofzo, daarmee krijg je nog vaker laadstops voorgeschoteld.

Ik haal ze er eigenlijk altijd uit, omdat ik zelf wel weet wanneer ik wel en niet moet laden.

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:54
De gewone en stadswegen heb ik wel de indruk dat ie goed inschat. De snelwegen wat minder, maar dat komt ook omdat hij ervan uitgaat dat je de max snelheid rijdt, vermoed ik. En dat doen er hier weinige, vermoed ik

• Zjanzjak

Wat Japie.G hieronder zegt;
Japie.G schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:43:
Ik haal ze er eigenlijk altijd uit, omdat ik zelf wel weet wanneer ik wel en niet moet laden.
Na een tijdje ken je je wagen wel en is een Google Maps, ABRP, etc. handig om een (soms ruwe) inschatting te verkrijgen maar op een gegeven moment weet je het wel en heb je het, eigenlijk, niet eens meer nodig.
Maar goed, gemak dient de mens.

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 22:16
[...]

Ik kijk alleen naar het bereik wat de auto zelf aan geeft want maps klopt inderdaad van geen kanten.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:45
Annan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:54:
De gewone en stadswegen heb ik wel de indruk dat ie goed inschat. De snelwegen wat minder, maar dat komt ook omdat hij ervan uitgaat dat je de max snelheid rijdt, vermoed ik. En dat doen er hier weinige, vermoed ik
Ik rij altijd iets te hard :P - veelal Leeuwarden --> Zaltbommel en moet zeggen dat maps altijd spot on is of er varieert 1 a 2 procent.

Iets anders, zag vandaag voor het eerst dat mijn koplampen beetje beslagen waren.

Lees ook op internet dat dit wel normaal is in deze tijd van het jaar?

[ Voor 14% gewijzigd door Kees_frl op 12-12-2024 14:16 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Mokum
Japie.G schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:43:
[...]

zelfde, je moet de auto gewoon een beetje kennen dan let je daar helemaal niet meer op. Je moet wel even kijken wat het gewenste aankomstpercentage is in maps. Standaard geloof ik 30 procent ofzo, daarmee krijg je nog vaker laadstops voorgeschoteld.

Waar kan je dit juist vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 14:55
addictive_rhymz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:44:
[...]

Ik kijk alleen naar het bereik wat de auto zelf aan geeft want maps klopt inderdaad van geen kanten.
Raar dat jullie dit ervaren, rij nu bijna 4 jaar via GM (Volvo XC40 Recharge) en normaliter geeft hij het altijd goed aan. Meestal houd ik een paar procenten meer over (1 of 2%)

Over 2 weken wordt mijn Renault geleverd, ben benieuwd of het heel anders is ;)

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mokum schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:22:
[...]

Waar kan je dit juist vinden?
zo uit mijn hoofd komt deze optie tevoorschijn als je een rit plant waarbij geleden moet worden. Dan heb je een optie om het aankomstpercentage in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Kees_frl schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:15:
Iets anders, zag vandaag voor het eerst dat mijn koplampen beetje beslagen waren.

Lees ook op internet dat dit wel normaal is in deze tijd van het jaar?
Yup, en als het regent, normale lampen geven genoeg warmte af om dat beslagene te laten verdwijnen.
Led lampen dus niet.

• Potpourri
  • Laatst online: 28-05 16:54
Heeft er iemand ook dat wanneer het buiten koud is en je met het hele gezin in de auto zit dat de auto zeer snel beslagen?

Mijn vorige wagen had daar merkbaar minder last van, enkel als je de lucht liet circuleren maar anders zelden

• Kees_frl
Potpourri schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:43:
Heeft er iemand ook dat wanneer het buiten koud is en je met het hele gezin in de auto zit dat de auto zeer snel beslagen?

Mijn vorige wagen had daar merkbaar minder last van, enkel als je de lucht liet circuleren maar anders zelden
In standje auto gaat de airco niet altijd standaard aan,dus even op scherm aanklikken en opgelost. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtxXL31TS_n8NJhkxT7MLXlFDRw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GlOGueWL9IX6J4LfcYygKKUv.png?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee hoe ik dit fix? Sinds gister staat voorverwarmen aan in de app met de melding eronder als ik er op druk. Kan het niet uitschakelen en in het echt verwarmt hij gelukkig niet. Heb verder ook geen programma’s oid ingesteld dus dat kan het ook niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

He blijft bizar hoevaak deze vraag voorbij komt 😂🙈

Oplossing: in de auto een klimatisering programma instellen, laten uitlopen, en daarna is de boel weer in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:34
Iemand al eens het sommetje gemaakt van het opladen en wat je theoretische max capaciteit zou zijn?

Als ik terugreken wat opgeladen is (bv 48,15 kWh om van 41% naar 100% te gaan), kom ik gemiddeld 'slechts' op zo'n 82 kWh uit, ipv de 91 of 92 die we theoretisch zouden moeten hebben. Is dat dan het koude weer van nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 14:39
Dat heb ik al meermaals gedaan. Zeker in de winter lijkt de totale accu capaciteit matig. circa 80 kw. In de zomer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:46
Iets wat mij vandaag voor het eerst opviel: ik zag op het dashboard de afstand tot mijn voorganger in seconden (sorry, geen foto, ik was bezig met sturen😀). Eerst in het groen en toen ik wat dichterbij kwam (onder de 1.5 sec.) in het geel.
Is dit een nieuwe update, of heb ik dit tot nu toe over het hoofd gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
borkhuis schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:11:
Iets wat mij vandaag voor het eerst opviel: ik zag op het dashboard de afstand tot mijn voorganger in seconden (sorry, geen foto, ik was bezig met sturen😀). Eerst in het groen en toen ik wat dichterbij kwam (onder de 1.5 sec.) in het geel.
Ik had het in juli al, dus denk geen update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
borkhuis schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:11:
Nog nooit gezien. Wel had ik al het idee dat je de afstand van de ACC in tijd tov je voorligger instelt ipv in afstand zoals bij veel andere auto's.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
MaSw85 schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:18:
[...]

Nog nooit gezien. Wel had ik al het idee dat je de afstand van de ACC in tijd tov je voorligger instelt ipv in afstand zoals bij veel andere auto's.
Denk dat je die tijd alleen hebt met driving assist pack.

Ik ook nog nooit gezien en heb dat pack niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Mokum op 15-12-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipflap123
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05 22:13
MaSw85 schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:18:
[...]

Ik mag hopen dat de afstandsinstelling altijd relatief aan snelheid is, en dus praktisch in tijd is. Anders is ACC levens gevaarlijk op de snelweg of heb je bizarre afstand als het verkeer trager is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Als je de (a)cc uit (uit, en niet in standby) zet zie je de tijd als je de juiste dash view gekozen hebt. Met acc aan stel je de tijd tussen jou en je voorganger in met de streepjes.

Was ook al in de 2022 megane, dus geen nieuwe functie ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door Japie.G op 15-12-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:23:
Als je de (a)cc uit (uit, en niet in standby) zet zie je de tijd als je de juiste dash view gekozen hebt. Met acc aan stel je de tijd tussen jou en je voorganger in met de streepjes.
En zelf de minste afstand is verre van (levens)gevaarlijk, vind het persoonlijk zelfs met de minste afstand TE veilig want hoe vaak mensen er toch tussen kleunen als de boel een beetje begint op te stropen....
Want de ruimte is dan toch best groot tussen jou en je voorligger met de minste afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:37:
[...]

En zelf de minste afstand is verre van (levens)gevaarlijk, vind het persoonlijk zelfs met de minste afstand TE veilig want hoe vaak mensen er toch tussen kleunen als de boel een beetje begint op te stropen....
Want de ruimte is dan toch best groot tussen jou en je voorligger met de minste afstand.
🤪 ik rij gewoon met netjes 2 sec afstand. Dan komen ze er maar tussen. Tijd is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Mokum schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:57:
[...]

Denk dat je die tijd alleen hebt met driving assist pack.

Ik ook nog nooit gezien en heb dat pack niet.
Ik heb het Advanced Driving & Augmented Vision pack maar dus nog nooit gezien.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Japie.G schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:23:

Was ook al in de 2022 megane, dus geen nieuwe functie ;-)
Ah, dan is het dat. Ik rijd 95% van de tijd met ACC en gebruik maar twee dash views: de kaart of die met de afstand tot je voorganger en de lane assist (die direct na de kaart komt in de shuffle).

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Zjanzjak schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:37:
[...]

Ja klopt, meestal trap ik het pedaal dan wat in zodat die ruimte er niet meer is. Maar wat @Japie.G zegt is ook waar: Tijd is alles. En voor sommigen is dat 5 sec eerder thuis zijn :+

Rijd zelf standaard met 2 of 3 streepjes afstand, en op de snelweg standaard 1 of bij wat slechter weer en/of drukker verkeer met 2 streepjes voor de afstand. Zeker met wat meer ad hoc remmen in druk verkeer is de 2 streepjes dan wel fijn. Met 1 streepje remt ie soms wel heel laat vrij hard en dat is dan weer vervelend als degene achter je weer (te) dicht achterop zit.

[ Voor 23% gewijzigd door MaSw85 op 15-12-2024 13:17 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-05 17:17
Zjanzjak schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:56:
[...]

Verwarm je voor?
Doe je er minimaal 20 minuten autorijden over om naar FastNed te rijden (de boel heeft tijd nodig)?
Wat is het percentage bij aankomst FastNed? Bij hoog percentage zal de laadsnelheid een heel stuk lager zijn dan bij een laag percentage (zoals je hierboven leest).
Hoe kun je voorverwarmen als je minder km rijdt tot laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Ik rijd best heel rustig vindt, meestal 90 per uur. Ik heb een long range techno

Als ik kijk naar mijn verbruik (cijfers renault app)
AUG - 14,3 KW
SEP - 14,8 KW
OKT - 15,8 KW
NOV - 18,1 KW
DEC - 21,1 KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
@Fredericm Ik denk dat je 'vrijgevig' bent met verwarming?
Van 14,3 naar 21,1 is wel een heel groot verschil.

Nu haal ik ook 21,1 niet (stukje hoger) met m'n vorige generatie EV, met verwarming op 18 en stoelverwarming aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Inter18 schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:23:
@Fredericm Ik denk dat je 'vrijgeving' bent met verwarming?
Van 14,3 naar 21,1 is wel een heel groot verschil.

Nu haal ik ook 21,1 niet (stukje hoger) met m'n vorige generatie EV, met verwarming op 18 en stoelverwarming aan
Kachel op 21, ik heb geen stoelverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
Gesnapt,

dat verklaart dan wel deels uw hogere verbruik. Al vind ik het nog steeds veel, gezien dat alle Scenics een warmtepomp hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
Fredericm schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:54:
[...]

Kachel op 21, ik heb geen stoelverwarming
Ik heb de kachel op 18 staan. warm genoeg met mijn jas aan. Ben van 16.2 kWh/100 km in de zomer naar 16.7 gegaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
nazdrovje schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:53:
[...]

Ik heb de kachel op 18 staan. warm genoeg met mijn jas aan. Ben van 16.2 kWh/100 km in de zomer naar 16.7 gegaan nu.
Grappig om zo'n dikke bak te rijden en dan met de jas aan te gaan zitten, dit wordt overigens niet aanbevolen omdat de gordel dan niet goed strak kan trekken, maar ieder zijn ding hoor. Je rijdt in ieder geval wel lekker zuinig. Ik zit nu zo rond 18,5kWh met de verwarming op 21,5 en de stoelverwarming aan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

14,7 zomer, 16,9 / 17,0 nu met de all seasons er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
24 kWh per 100 km momenteel met winterbanden, afgelopen week een rit midden in de nacht met koude. regen, tegenwind en was het zelfs rond de 37 kWh per 100 km

[ Voor 56% gewijzigd door Kees_frl op 17-12-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 22:52
Kees_frl schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:34:
24 kWh per 100 km momenteel met winterbanden, afgelopen week een rit midden in de nacht met koude. regen, tegenwind en was het zelfs rond de 37 kWh per 100 km
Dat is riant te noemen, mijn hoogste verbruik met de niro is 44,5kWh maar dat was een rit volgas (178 kmh) harde wind tegen en regen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:32
Maandag de 23e gaan wij onze Renault Scenic ophalen! (Leuk kerstcadeau...)

Ik heb op dit moment twee vragen:
1] Wordt met de auto nu 1 of 2 hands free kaarten meegeleverd?
2] Indien twee, hebben deze dan ook hun eigen profiel (gebruikersinstelling zoals stoel, multimedia, autorijden, airco?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@RogerSch
Wanneer heb je hem besteld?
2, stoel kan volgens mij niet omdat renault geen memory seats heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Appie Heijn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:59:
@RogerSch
4-12 besteld. Het is een showroom auto van Hedin met bijna 8000 euro korting. Ik kreeg ook nog meer terug dan verwacht voor mijn 9 jaar oude BMW 320GT dus toen was de beslissing snel gemaakt....

Mmm geen memory seats. :?
Tja daar zie je dan toch waar Renault op bezuinigd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@RogerSch , thanks. Die van mij is 19 nov besteld. Levering week1 of 2 2025. Maar de leverdata schijnen erg onbetrouwbaar te zijn met de leverdruk van alle bedrijfsauto’s. Komt ook niet verkeerd uit omdat het geen lease is is bj25 toch net even gunstiger op termijn.

Ik kan nog wel meer zaken opnoemen die ik ga missen tov mijn Kia.
-Zithoek verstelling (kantelen zitvlak)
-Stoelkoeling
-Achterbankverwarming
-Memory seats
-Materiaal gebruik, zeker de EV3 voelt toch hoogwaardiger aan qua deurbekleding en de gebruikte kunststoffen
-1e indruk is dat de Harman Kardon van Kia beter klinkt dan die van de scenic. Wellicht met afstelling nog wel beter te krijgen.
-1e indruk werking grootlicht assistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
RogerSch schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:58:
Maandag de 23e gaan wij onze Renault Scenic ophalen! (Leuk kerstcadeau...)

Ik heb op dit moment twee vragen:
1] Wordt met de auto nu 1 of 2 hands free kaarten meegeleverd?
2] Indien twee, hebben deze dan ook hun eigen profiel (gebruikersinstelling zoals stoel, multimedia, autorijden, airco?)
2 sleutels. Profielen zijn daar helaas niet aan gekoppeld. In het multimedia kun je wel meerdere profielen aanmaken net als bij een android tablet zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
@Appie Heijn Levering dit jaar is voor ons nog gunstig om zo wat Box 3 belasting te besparen... Het geluidssysteem "Premium Harman Kardon" zoals de verkoper het trots vermelde viel mij in eerste instantie ook erg tegen tijdens de proefrit. Zeker qua transparantie / detaillering van het midden/hoog. Nu ben ik wel met het BMW Alpine audio systeem in de BMW wat verwend maar zelfs het premium audio systeem van onze Tesla model 3 klinkt beter.

@addictive_rhymz Dat wordt afkicken van de ervaring hoe goed alles in de Tesla qua software is geïntegreerd...
De stoelverwarming zal dan ook vast en zeker niet automatisch regelbaar zijn afhankelijk van de temperatuur bij instappen in de auto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:12
Appie Heijn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:59:
@RogerSch
Geen memory seats?
Als ik instap, en mijn profiel kies, gaat de stoel naar mijn voorkeur positie.
Als mijn vriendin instapt, en haar profiel kiest, gaat hij naar haar voorkeur.

Athands, zo ervaar ik het nu. We verschillen qua lengte erg weinig, dus het is slecht te controleren. Iemand anders met meer verschil die het kan bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
djrednas schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:15:
[...]

Geen memory seats?

Athands, zo ervaar ik het nu. We verschillen qua lengte erg weinig, dus het is slecht te controleren. Iemand anders met meer verschil die het kan bevestigen?
Dat klopt. De stoel instellingen worden per profiel opgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:34
Hij onthoud het wel per profiel, maar die profielen zijn niet aan een sleutel te koppelen. Dit tenminste met de elektrisch verstelbare stoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B R M
De mensen die allemaal een verbruik hebben rond de 15 in de winter, die rijden nooit op de snelweg of wel? Ik kan het me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
djrednas schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:15:
[...]

Geen memory seats?

Dit is correct, zo werk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@djrednas Indien dit echt zo is dan is dit wel een dikke faal van de verkoper. Ik heb de iconic doorgestreept omdat die alleen elektrisch verstelbare stoelen heeft. De manier van verstellen hecht ik weinig waarde aan, er mankeert mij niets aan mijn handen. Puur het lengteverschil 1,68 vs 1,96 maakt het instellen vaak nog wel even een exercitie die je met memory seats eenmalig doet.

Samengevat, Iconic met lichte bekleding minder handig met (mijn) kids,
Enige "excuus" voor mij om wel voor de Iconic te gaan... de elektrisch verstelbare stoelen die niet leverbaar zijn op de Iconic. Aangezien deze geen memory zouden hebben toch maar voor de Alpine uitvoering gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:00
Sinds kort heb ik winterbanden onder mijn Esprit Alpine liggen. Is via de leasemaatschappij gelopen, het zijn de Pirelli P Zero Winter geworden (235/45/R20). Prima banden volgens mij, merk wel een behoorlijke geluidstoename vergeleken met de zomerbanden (ik weet dat enige toename altijd het geval is bij winterbanden). Iemand dezelfde banden en ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djrednas
Appie Heijn schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:51:
@djrednas Indien dit echt zo is dan is dit wel een dikke faal van de verkoper. Ik heb de iconic doorgestreept omdat die alleen elektrisch verstelbare stoelen heeft. De manier van verstellen hecht ik weinig waarde aan, er mankeert mij niets aan mijn handen. Puur het lengteverschil 1,68 vs 1,96 maakt het instellen vaak nog wel even een exercitie die je met memory seats eenmalig doet.

Samengevat, Iconic met lichte bekleding minder handig met (mijn) kids,
Enige "excuus" voor mij om wel voor de Iconic te gaan... de elektrisch verstelbare stoelen die niet leverbaar zijn op de Iconic. Aangezien deze geen memory zouden hebben toch maar voor de Alpine uitvoering gegaan.
Nog even getest, en check! Per profiel kan je je stoel instellen, en past hij zichzelf aan als je wisselt.
Daarnaast kan je per profiel de "easy access" aan of uit zetten, waarmee de stoel bij uitschakelen van de auto helemaal naar de achterste positie gaat.
Dit is tevens de positie die geactiveerd wordt als je tijdens het laden voor de "relax" functie kiest. Niet te combineren met "Angry birds", dan kan je het scherm niet bereiken met je hand......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 06:18
B R M schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:29:
De mensen die allemaal een verbruik hebben rond de 15 in de winter, die rijden nooit op de snelweg of wel? Ik kan het me niet voorstellen.
Zeker wel, achter een vrachtwagen tegen 90/uur 🫢
Ik rij dagelijks woon-werk 40 km enkele rit waarvan de helft snelweg. Dit gedeelte aan 120/uur=19-22kw/100km. Hetzelfde aan 90/uur=13-15kw/100km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadJo80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 17:44
Ik ga mijn Scenic Techno Long Range a.s. vrijdag ophalen. Zal mijn eerste volledig electrische auto zijn.

Nu hoorde ik onlangs dat de conditioning van de batterypack niet gebeurt als je een snellader als eindpunt instelt in je navigatie, maar dat dat wel gebeurt als je een snellader als tussenstop instelt.
Is dat iets wat hier ook al is opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:36

HeroS

SmartHome Nerd

MadJo80 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:50:
Ik ga mijn Scenic Techno Long Range a.s. vrijdag ophalen. Zal mijn eerste volledig electrische auto zijn.

Nu hoorde ik onlangs dat de conditioning van de batterypack niet gebeurt als je een snellader als eindpunt instelt in je navigatie, maar dat dat wel gebeurt als je een snellader als tussenstop instelt.
Is mij niet opgevallen maar je kunt ook totaal niet zien of dit aan- of uit staat. Welkom in 2001.

Maar heb in diversen reviews gehoord dat je inderdaad een tussenstop moet maken. Logisch toch.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M

Als ik een snellader als eindpunt instel (soms lukt t me niet al rijdend fatsoenlijk een tussenstop in te plannen bij de lader die ik wil) gaat hij volgens mij gewoon voorverwarmen hoor. Althans, hij vliegt gewoon naar ~140kW .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
maho99 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:22:
Sinds kort heb ik winterbanden onder mijn Esprit Alpine liggen. Is via de leasemaatschappij gelopen, het zijn de Pirelli P Zero Winter geworden (235/45/R20). Prima banden volgens mij, merk wel een behoorlijke geluidstoename vergeleken met de zomerbanden (ik weet dat enige toename altijd het geval is bij winterbanden). Iemand dezelfde banden en ervaring?
Hier Vredestein Wintrac Pro onder de lease Esprit Alpine gekregen, maar zelfde ervaring. Meer geluid (en hoger verbruik).

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Laatst online: 09:16
Klopt helemaal

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-05 09:06
Is het beeld van de achteruitrijcamera bij jullie ook zo slecht?
Het lijkt echt nergens op als ik het vergelijk met eerdere auto's die ik heb gehad.

#First world problems. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annan
  • Laatst online: 08:54
Het is zeker niet van de hoogste kwaliteit. Ik zie er evenwel voldoende door op voorwaarde dat ik de wagen voldoende kuis. De auto (en zeker de achterklep) is nogal een vuilmagneet. Vind dat de camera, en ook de koffer-knop, niet echt goed geplaatst zijn

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Afca_020 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:28:
Is het beeld van de achteruitrijcamera bij jullie ook zo slecht?
Het lijkt echt nergens op als ik het vergelijk met eerdere auto's die ik heb gehad.

#First world problems. :P
Welk pakket heb je? Mijn ervaring is dat het met de advanced driver assist pack wel beter is

• Afca_020
FaBioTh schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:02:
[...]

Welk pakket heb je? Mijn ervaring is dat het met de advanced driver assist pack wel beter is
Ik heb de Techno versie met het advanced driving assist, niet de versie met augmented vision.

Ben gewoon benieuwd of dit slechte beeld de standaard is..

Ik zal eens kijken of ik het goed op foto kan vastleggen...dan zal ik het hier eens laten beoordelen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Afca_020 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:28:
[...]

Ik heb de Techno versie met het advanced driving assist, niet de versie met augmented vision.

Ik zal eens kijken of ik het goed op foto kan vastleggen...dan zal ik het hier eens laten beoordelen. :)
antwoord is nu al JA

• FaBioTh
  • Niet online
Ik ben nu sowieso wat verwend door de tesla model 3, zo goed zijn beide versies in ieder geval niet. De standaard versie die erop zit vond ik gewoon waardeloos om eerlijk te zijn, alsof je naar een 320p beeld aan het kijken bent.

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:59
Afca_020 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:28:
[...]

Al eens met de instellngen van de achteruitcamera gespeeld?

• Afca_020
TaxiGilbert schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:14:
[...]

Al eens met de instellngen van de achteruitcamera gespeeld?
Die heeft instellingen? :X

ik zal in de vakantie mij sowieso eens wat meer verdiepen in die auto. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Afca_020 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:16:
[...]

Ofcourse...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLox_KNwmvO3sFCg1OqQUB2O0Q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/85xBOEWCu2k1DCBmVLWdFWUn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Afca_020 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:16:
[...]

De standaard achteruitrij camera heeft AFAIK geen instellingen. En ja die kwaliteit is belachelijk slecht, 320p camera ofzo :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RogerSch
Is er ergens een lijst van de verschillende voice commands in Google die het systeem begrijpt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
RogerSch schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:48:
Is er ergens een lijst van de verschillende voice commands in Google die het systeem begrijpt
https://support.google.com/assistant/answer/9838286?hl=en met doorlink naar alle assistant commands https://support.google.co...id=5974483203920578365-EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
Dit frustreert me. En ik begrijp niet wat (of of) ik wat fout doe

Vertrek straks naar Schiphol, vanaf Groningen en wil voordat ik bij Schiphol ben nog laden bij een van deze snelladers, zodat ik dat na de vakantie niet hoef te doen.

Waarom ziet hij dit dan niet als laadstation? Met geen mogelijkheid te selecteren. Terwijl hij er gewoon in staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pY9TNEQQSVuWTijoYrt_4-k5sCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llOHrzkA66NxZgl1y3HpZbte.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 14:39
Heb je geen betaal filter aan staan?
Anders gewoon fastned invoeren die bij het AMC wordt door mijn scenic gewoon herkend als laadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
B R M schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:59:

Vertrek straks naar Schiphol, vanaf Groningen en wil voordat ik bij Schiphol ben nog laden bij een van deze snelladers, zodat ik dat na de vakantie niet hoef te doen.

Waarom ziet hij dit dan niet als laadstation? Met geen mogelijkheid te selecteren. Terwijl hij er gewoon in staat?

[Afbeelding]
Geen idee, maar klik gewoon op het scherm op de snellader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
Kees_frl schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:29:
[...]

Geen idee, maar klik gewoon op het scherm op de snellader :)
Ja dat lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Ah ik dacht je werkt met de zoekfunctie, das wel erg vreemd ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:00
Is er ook een overzicht met specifieke commando’s voor de Scenic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
Is het een specifieke die niet werkt? ik zie namelijk dat die fastned op 0/6 staat, mogelijk dat hij die dan niet pakt omdat deze helemaal bezet is?

ook al op "zoeken in gebied"gedrukt?

Zie ook dat je op het verkeerde scherm lijkt te zijn? (auto is blauw en niet home)

[ Voor 17% gewijzigd door bleufred1 op 20-12-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
Chaoss schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:48:
[...]

De standaard achteruitrij camera heeft AFAIK geen instellingen. En ja die kwaliteit is belachelijk slecht, 320p camera ofzo :P
Dat dacht ik eerst ook, maar toch wel. In achteruit zetten, rem ingedrukt houden, en op het "instellingen" tandwiel in de hoek drukken.. Tadaaah :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
maho99 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:15:
[...]

Is er ook een overzicht met specifieke commando’s voor de Scenic?
Inderdaad voor de bediening van het Solardak, ramen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
bleufred1 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:29:
[...]

Is het een specifieke die niet werkt? ik zie namelijk dat die fastned op 0/6 staat, mogelijk dat hij die dan niet pakt omdat deze helemaal bezet is?

ook al op "zoeken in gebied"gedrukt?

Zie ook dat je op het verkeerde scherm lijkt te zijn? (auto is blauw en niet home)
Nee is wel t juiste scherm hoor. Gewoon Android automotive maps.
De shell recharge er onder kan ik ook niet selecteren.

Bij zoeken in gebied vindt hij dus niks dan. En als ik
Een groter gebied doe dan zoekt hij dichter bij huis wat ik niet wil.

[ Voor 10% gewijzigd door B R M op 20-12-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
B R M schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:59:

[Afbeelding]
Zeker online met Google Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipflap123
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05 22:13
RogerSch schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:19:
[...]

Inderdaad voor de bediening van het Solardak, ramen etc.
In de e guide staat het. Het is overigens heel beperkt: Airco, stoel en stuurverwarming, multisense modi. en verder gewoon standaard Google assistant stuff.
Dus geen solarbay en ramen, helaas...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RogerSch
flipflap123 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:25:
[...]

In de e guide staat het. Het is overigens heel beperkt: Airco, stoel en stuurverwarming, multisense modi. en verder gewoon standaard Google assistant stuff.
Dus geen solarbay en ramen, helaas...
Toch wel (althans in het Engels) zie volgende short video:

Omdat ik de auto nog niet heb, en mijn schoonbroer wel, heeft hij het uitgeprobeerd. Het blijkt nu dat als je de taal op Engels zet, het glazendak wel bediend kan worden, staat deze op Nederlands dan niet.....

[ Voor 16% gewijzigd door RogerSch op 21-12-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
Weet iemand of de Scenic alleen draadloos Android Auto heeft of ook bedraad. Ik zou een Android box willen aanschaffen maar die werkt bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Mokum schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:23:
Weet iemand of de Scenic alleen draadloos Android Auto heeft of ook bedraad. Ik zou een Android box willen aanschaffen maar die werkt bedraad.
Carplay is draadloos en bedraad dus ik denk AA ook wel. Wat is een android box ben ik wel benieuwd naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum
addictive_rhymz schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 23:17:
[...]

Carplay is draadloos en bedraad dus ik denk AA ook wel. Wat is een android box ben ik wel benieuwd naar?
Wordt ook wel AI box genoemd. Veel groter app bestand dan de standaard Android auto en ook beschikbaar tijdens het rijden, gaat dus vermoedelijk om een gemodificeerde versie.

Om je een voorbeeld te geven:
https://www.amazon.com/ai-box/s?k=ai+box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Iemand de OpenR Link 3.2.0 update al gehad hier? Zie die op internationale fora her en der voorbij komen met verbeterde audiokwaliteit. Ben wel benieuwd. Flink spijt van het niet hebben van de harman kardon optie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
Japie.G schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:31:
Iemand de OpenR Link 3.2.0 update al gehad hier? Zie die op internationale fora her en der voorbij komen met verbeterde audiokwaliteit. Ben wel benieuwd. Flink spijt van het niet hebben van de harman kardon optie…
Op welk forum vind je zo een dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm

Hoe kun je zien dat bij het batterijpack "conditioning" is ingesteld?
Moet je dat ook niet doen als je thuis gaat laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Fredericm schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:38:
[...]

Moet je dat ook niet doen als je thuis gaat laden?
Voor zover ik weet is dat niet te zien. En nee bij 11 of 22 KW laders is het niet nodig, alleen bij snelladers.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
Fredericm schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:38:
[...]

Doordat hij dan boven de ~50kW komt met snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadJo80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 17:44
Ik heb mijn Scenic vrijdag opgehaald, en de Connected Services werden pas op zaterdag geactiveerd, maar sinds die tijd geen problemen gehad met de My Renault app. Dus dat is wel fijn.

Wel valt mij op dat er best wel veel latency zit in de Bluetooth/draadloze CarPlay audio. Maar ik weet nog niet hoe ik CarPlay kan forceren om alleen bedraad te werken.

Maar wat rijdt hij lekker zeg!
Flink spijt van het niet hebben van de harman kardon optie…
Ik heb wel de Harman Kardon optie, maar ik vind het geluid redelijk hol klinken. Mijn 5 jaar oude Megane (die ik vrijdag heb moeten inleveren) had betere audio. Kan zijn dat ik het misschien nog niet goed heb ingesteld, ik heb de Audio instellingen op "Podcast" staan, omdat ik daar toch het meeste naar luister, maar het klinkt toch redelijk hol.

[ Voor 36% gewijzigd door MadJo80 op 24-12-2024 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
MadJo80 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 00:55:

Ik heb wel de Harman Kardon optie, maar ik vind het geluid redelijk hol klinken. Mijn 5 jaar oude Megane (die ik vrijdag heb moeten inleveren) had betere audio. Kan zijn dat ik het misschien nog niet goed heb ingesteld, ik heb de Audio instellingen op "Podcast" staan, omdat ik daar toch het meeste naar luister, maar het klinkt toch redelijk hol.
De auto gisteren (maandag) opgehaald en het geluid, alles in stand neutraal, vind ik niet meer als redelijk met het Harman Kardon systeem. Ik mis detail, niet scherpte(!), in het midden hoog. Er is wel voldoende laag.

Qua rijden is wel okay. Vermogen is voldoende voor normaal gebruik. De auto is bij 120 wat stiller dan een Tesla model 3 uit 2019.

De adaptive cruise control is wel dommer dan de standaard adaptive cruise control bij de Tesla. Auto kijkt echt alleen recht naar voren voor de afstand tot het voertuig voren. Rechts inhalen op de autosnelweg vindt de Renault prima. De Tesla doet dit pas nadat je het stroompedaal even hebt ingedrukt. Ook kwam er gisteren een vrachtwagen, die op spitsstrook reed, een stukje op onze weghelft en de Renault rijdt gewoon door. De Tesla begon je dan op zijn minst te waarschuwen.

Stuurverwarming is heerlijk :P hoe heb ik ooit zonder kunnen rijden...

Ik mis toch welke enkele slimme features (die in de software zijn op te lossen). Zaken zoals automatische stoelverwarming. Dat als je instapt in de auto en het onder een bepaalde temperatuur is dat dan automatisch de stoelverwarming aangaat en na verloop van tijd weer uit gaat. Of dat als je stilstaat voor een stoplicht dan kun je bij de Tesla even de rem iets dieper indrukken en dan blijft deze stilstaan totdat je het stroompedaal weer indrukt om weg te rijden. Bij de Renault moet je aan het knopje van de parkeerrem even trekken (Het kan dus wel maar ik merk dat ik daar weinig gebruik van zal maken . Het voelt toch als een extra handeling.). Je merkt dan ook duidelijk dat bij het wegrijden dat parkeerrem losgaat. <<Of je leest de handleiding goed en activeer auto hill hold...>>

Toch nog een vraag: Hoe zorg je ervoor dat de accu wordt voorverwarmd als je naar een laadstation rijdt? Gisteren met spraakopdracht google gevraagd om te navigeren naar "Tesla supercharger Urmond" maar bij het laden bleef de snelheid van het laden hangen op maximaal 60 kWh... Dat valt toch erg tegen..
Is er ook ergens een icoontje dat je kunt zien dat de accu wordt voorverwarmd?
O ja en ik ben er achter gekomen dat als je op een Tesla account hebt, wij hebben de model 3 nog als tweede auto, een tegoed hebt van Supercharger kilometers, dat was vanwege een referral aan het begin van het jaar, dat deze dus niet gelden voor niet Tesla auto's die op het account laden... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drvt175
Ook bij de Renault kan je de rempedaal iets intrappen om de rem in te schakelen , daarna kan je het pedaal loslaten. Op scherm komt dan een symbool te staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drvt175
De ACC van Renault vindt ik zelf veel prettiger werken dan bij Tesla MY .
Als je een auto in gaat halen en de knipperlicht staat aan gaat de Renault al versnellen, de MY doet dit pas als je volledig op de andere rijstrook bent.
Ook op b-wegen is de acc van Renault wat milder. Geen onnodige breaks
Pagina: 1 ... 32 ... 46 Laatste