Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
Ik heb een deposito via Raisin aangevraagd. 1 jaar tegen 3.45% bij LHV Pank. Morgen gaat hij omlaag naar 3.3%. Nou is de aanvraag dus wel gedaan maar is hij nog niet doorgezet naar LHV omdat het geld van mijn andere Raisin rekening nog niet is overgemaakt 🤬. Als ik hem niet intrek wordt hij naar ik aanneem morgen geopend tegen 3.3%? Of is er toch een kans dat ze de 3.45% honoreren? Verwacht het geld morgen wel op de Raisin tussenrekening…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
laredo schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:07:
Ik heb een deposito via Raisin aangevraagd. 1 jaar tegen 3.45% bij LHV Pank. Morgen gaat hij omlaag naar 3.3%. Nou is de aanvraag dus wel gedaan maar is hij nog niet doorgezet naar LHV omdat het geld van mijn andere Raisin rekening nog niet is overgemaakt 🤬. Als ik hem niet intrek wordt hij naar ik aanneem morgen geopend tegen 3.3%? Of is er toch een kans dat ze de 3.45% honoreren? Verwacht het geld morgen wel op de Raisin tussenrekening…
Prepare for the worst, hope for the best. Iets zinvollers valt er niet over te zeggen.

IIRC heb ik zelf wel eens hetzelfde gehad met Nordax, en toen kreeg ik wel de "oude" rente. Maar ik zou er zeker niet vanuit gaan dat je de oude rente krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 22:15
mijosa2 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:32:
[...]

Hoe blijf je op de hoogte van de actuele rente? Ik krijg helaas geen emails van de Rabo bij een rentewijziging, alleen in de app bij berichten, maar ja die check ik niet vaak. Weet jij een andere manier?

Rabo Doelsparen heeft inderdaad een aantrekkelijke rente en goede opname voorwaarden. Is de actuele rente lager dan je vastgezette rente, dan geen opnamekosten. Die actuele rente is dan wel erg belangrijk om in de gaten te houden.
Zelf check ik met regelmaat het forum van Spaarinformatie. Een wijziging bij Rabo verwacht ik daar zeker terug te zien. Let wel, een verhoging kondigen ze wellicht niet aan. Maar denk maar niet dat Rabo de komende tijd weer gaat verhogen. Kan mogelijk nog jaren duren. Maar de beste rente krijg je er al niet meer, na de verlaging van 16 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-09 15:36
laredo schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:07:
Als die nog niet is doorgezet krijg je waarschijnlijk de lagere rente. Ik had zelf 3 dagen voor de verlaging van een ander deposito het saldo al gereserveerd staan. Kreeg alsnog de lagere rente en raisin geeft aan mij 0 compensatie hiervoor te geven. Ondanks dat ik al ruim optijd aan de voorwaarden voldeed. In discussie gaan via de chat functie heeft uit eigen ervaring geen zin ik ben er nu zelf al meer dan een maand mee bezig en heb het eigenlijk wel opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
@RobertMe @justinsaver168 dank voor jullie reacties. Uiteindelijk besloten de aanvraag zelf in te trekken en kies wel voor een aanbieder die vandaag nog een rente hoger dan 3,3% biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door VidaR-9 op 08-10-2024 09:13 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:09
Vraagje aan de ervaren spaarders:

Ik zie bij Raisin dat sommige banken Vroegtijdige beëindiging van een deposito toestaan bij het kopen van een huis om in te wonen. Zal dit in de praktijk goed werken? Wij zijn namelijk wel aan het zoeken naar een woning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
veertje schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:59:

Ik zie bij Raisin dat sommige banken Vroegtijdige beëindiging van een deposito toestaan bij het kopen van een huis om in te wonen. Zal dit in de praktijk goed werken? Wij zijn namelijk wel aan het zoeken naar een woning.
Voor zover ik weet heeft niemand hier een ervaring gedeeld voor het vroegtijdig beëindigen van een deposito via Raisin. My two cents; ik zou er niet op gokken als je een huis wilt kopen op korte termijn. Dan liever een wat korter deposito en/of wat minder rente. Het risico dat het deposito niet beëindigd wordt en je zonder geld bij een notaris staat, is mij het beetje extra rendement niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:09
wibblemoo schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:04:
[...]

Voor zover ik weet heeft niemand hier een ervaring gedeeld voor het vroegtijdig beëindigen van een deposito via Raisin. My two cents; ik zou er niet op gokken als je een huis wilt kopen op korte termijn. Dan liever een wat korter deposito en/of wat minder rente. Het risico dat het deposito niet beëindigd wordt en je zonder geld bij een notaris staat, is mij het beetje extra rendement niet waard.
Bedankt voor je twee centen, wel verstandig advies denk ik. Al zou het theoretisch moeten kunnen.
Toch zou het ook nog wel 2 jaar kunnen duren voor de uiteindelijk pas het huis kopen, en dan is het wel zonde van de gemiste rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Stop niet alles in één deposito en laat meerdere deposito's over de tijd heen uitkeren. Direct geld voor bij de aankoop en daarna regelmatig iets voor spullen of verbouwing.

Mijn spaargeld zit om de reden van het aankopen van een huis 50/50 vrij/deposito en het gaat om 6 deposito's van één jaar, elke 2 maanden kijken hoe en wat (verlengen of omzetten/opnemen).

De spaarekeningen onder beperking (o.a. Banco Progetto) leveren ook iets meer rente en die kun je altijd afbreken en dan zit er een wachtperiode aan, bijvoorbeeld 4, 30 of 90 dagen.

Aanvulling: en staar je niet blind op een paar tienden rente, tenzij je over hele hoge spaarbedragen praat. Bij €10K is het verschil tussen momenteel de hoogste tijdelijke aanieding (Advanzia 3 maanden voor 3,70%) t.o.v. Santander Consumer Bank (3,20%) maar €4,14 per mnd.

[ Voor 13% gewijzigd door GroteVoet459 op 08-10-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Als ik iets van plan ben waarvoor ik eventueel geld nodig heb dan zal ik dat geld NOOIT in een deposito willen vastzetten, ook niet als de bank daarvoor regels heeft. In het geval van het kopen van een huis is DAT je doel en niet maximale ? rente door een deposito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Zet twee jaar gemist rendement tegenover je huis niet kunnen kopen, omdat je niet tijdig over je spaargeld kan beschikken.

Ik zou het wel weten.

Gewoon op een spaarrekening zetten en als het meer dan één ton is, per €90.000 een spaarrekening per banklicentie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Eens met hierboven. Als je een huis wilt kopen wil je snel kunnen handelen. En dan wil je geen bureaucratisch gehannes om je deposito's vrij te krijgen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
W1ck1e schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:12:
[...]

Als ik iets van plan ben waarvoor ik eventueel geld nodig heb dan zal ik dat geld NOOIT in een deposito willen vastzetten, ook niet als de bank daarvoor regels heeft. In het geval van het kopen van een huis is DAT je doel en niet maximale ? rente door een deposito.
Daarom heb ik echt helemaal niets in deposito. Vind het wel knap dat men hier allemaal een glazen bol heeft hoe hun leven er over 1 jaar en langer eruit ziet. Ik weet niet eens hoe het er over een uur uitziet. Heb daarom ook nooit kapitaalverzekeringen gehad. Ik timmer mijn geld nooit vast. Ik wil altijd zelf dirigent zijn over mijn geld en een andere toon willen aanslaan wanneer ik dat wil zonder enige beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
MotorBeast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:32:

Daarom heb ik echt helemaal niets in deposito. Vind het wel knap dat men hier allemaal een glazen bol heeft hoe hun leven er over 1 jaar en langer eruit ziet. Ik weet niet eens hoe het er over een uur uitziet. Heb daarom ook nooit kapitaalverzekeringen gehad. Ik timmer mijn geld nooit vast. Ik wil altijd zelf dirigent zijn over mijn geld en een andere toon willen aanslaan wanneer ik dat wil zonder enige beperkingen.
Ik heb die glazen bol ook niet, daarom heb ik genoeg vrij opneembaar om ook bij een zeer onwaarschijnlijk samenloop van omstandigheden niet in de problemen te geraken. Dus wel een deel in deposito's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Je zult je -ten koste van je privacy- sowieso in allerlei bochten moeten wringen om aan te tonen dat je werkelijk een huis gekocht hebt.
En banken weten al zo (te) veel van klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
W1ck1e schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:40:
[...]

Ik heb die glazen bol ook niet, daarom heb ik genoeg vrij opneembaar om ook bij een zeer onwaarschijnlijk samenloop van omstandigheden niet in de problemen te geraken.
Ik weet niet wat genoeg vrij opneembaar is. Leven kan vreemd lopen door omstandigheden over door zelf ontwikkeling en denkwijze. Maar ieder moet doen waar ze zich goed bij voelen maar realiseer je dat wat vandaag is morgen totaal anders kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:29

Een copie van een voorlopig koopcontract lijkt mij wel voldoende.
Echter, dat is in het nederlands. Misschien is dat dan wel weer een probleem.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
MotorBeast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Ik weet niet wat genoeg vrij opneembaar is. Leven kan vreemd lopen door omstandigheden over door zelf ontwikkeling en denkwijze. Maar ieder moet doen waar ze zich goed bij voelen maar realiseer je dat wat vandaag is morgen totaal anders kan zijn.
Maar jij doet toch ook alles wat je over hebt beleggen? En anderen doen niet beleggen en stoppen het in depositos. Lijkt mij dus dat voor jou net zo goed opgaat "wat is genoeg?". Ja, belegging kun je theoretisch altijd opnemen. Maar dat kan dus ook tijdens een crash zijn en je het eigenlijk echt niet wilt.

Toevoeging: puur bedoelt als zijnde dat dat hetzelfde is. Niet om discussie v.w.b. beleggen te starten. Maar in beide gevallen heb je geld "over" waar je iets anders mee doet dan op vrij opneembaar laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
RobertMe schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:52:
[...]

Maar jij doet toch ook alles wat je over hebt beleggen? En anderen doen niet beleggen en stoppen het in depositos. Lijkt mij dus dat voor jou net zo goed opgaat "wat is genoeg?". Ja, belegging kun je theoretisch altijd opnemen. Maar dat kan dus ook tijdens een crash zijn en je het eigenlijk echt niet wilt.

Toevoeging: puur bedoelt als zijnde dat dat hetzelfde is. Niet om discussie v.w.b. beleggen te starten. Maar in beide gevallen heb je geld "over" waar je iets anders mee doet dan op vrij opneembaar laten staan.
Ik stop helemaal niet alles wat ik over heb in beleggen. Heb net als jullie hier een aanzienlijk bedrag in spaargeld. Verder beleg ik al zo lang dat een zogenaamde crash ik wel overleef. Tevens kan ik met een druk op de knop alles verkopen en heb ik gewoon mijn geld in handen. Kan ook eventueel een stoploss inzetten. Tevens compenseer ik met beleggen de inflatie ruimschoots (dit jaar al zo'n 14%, welk deposito doet dat?) en dat lukt je met deposito echt niet. In essentie levert deposito helemaal of praktisch niets op dus waarom zou ik dan in vredesnaam mijn geld daarin vastzetten? Niet. Maar doe wat je wil maar denk niet dat deposito iets doet voor je kapitaalgroei of in standhouding op lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
*knip* dit voegt zo niets toe

[ Voor 68% gewijzigd door ZieMaar! op 08-10-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:58

Je kunt kijken naar deposito’s waar je mag opnemen met verlies van je opgebouwde rente? Dan beschik je zo nodig wel over de inleg, maar niet over de rente. Ik kan me voorstellen dat dit bedrag in het niet valt bij de aankoop van een huis. Of Raisin dan de makkelijkste is, denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
*knip* originele post verwijderd

[ Voor 103% gewijzigd door ZieMaar! op 08-10-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
MotorBeast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:17:
[...]

Ik begin niet over beleggen kerel. Ik zeg alleen dat geld lang vastzetten onverstandig kan zijn met deposito's omdat niemand langjarig vooruit kan kijken. ;)

Zou zeggen post zelf eens wat info waar ik/we wat mee kunnen ter overpeinzing. O-)
Gelukkig zijn er ook deposito's van 12 maanden of minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:36

Jerra

Beunhaas in wording

Laat dat ge-"kerel" maar weg, anders moet er weer een modje komen omdat er weer een welles nietus discussie op de man op gang komt... hebben we nou wel genoeg gezien hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
W1ck1e schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

Gelukkig zijn er ook deposito's van 12 maanden of minder.
Met dezelfde beperkingen en minimaal meer rente dan vrij opneembaar. Wat hierboven ook gepost werd door TS. Waarom je druk maken om een paar tienden procent en jezelf beperkingen opleggen voor een paar euro meer? Ik zei al, ik wil acteren wanneer ik wil of wellicht zelfs moet door omstandigheden dus daarom neem ik een paar euro verlies en koop daarmee vrijheid.

Maar nogmaals iedereen moet doen wat hij zelf wil maar realiseer je ook de nadelen. Maar zeker als je van plan bent op termijn een huis te kopen....niet doen deposito. De huizenmarkt is krap en dan wil je snel kunnen handelen als het huis voorbij komt wat je graag wil. Dan kunnen die paar gemiste tiende procenten er ook nog wel bij op die huizenprijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
MotorBeast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:29:
[...]

Met dezelfde beperkingen en minimaal meer rente dan vrij opneembaar. Wat hierboven ook gepost werd door TS. Waarom je druk maken om een paar tienden procent en jezelf beperkingen opleggen voor een paar euro meer? Ik zei al, ik wil acteren wanneer ik wil of wellicht zelfs moet door omstandigheden dus daarom neem ik een paar euro verlies en koop daarmee vrijheid.
De rente daalt. Wil je meer spaarrendement dan kies je nu voor depositos want hogere rente die vast staat tegenover vrijopneembare rente die een dalende trend laat zien. Daarbij overweeg je hoe lang je je geld kunt/wilt vastzetten en that's it. Continue alles downplayen met 'voor paar euros meer' of 'je weet niet wat de toekomst brengt' voegt niets toe aan de discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
wibblemoo schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:38:

De rente daalt. Wil je meer spaarrendement dan kies je nu voor depositos want hogere rente die vast staat tegenover vrijopneembare rente die een dalende trend laat zien. Daarbij overweeg je hoe lang je je geld kunt/wilt vastzetten en that's it. ...
Zo ga ik ook zeer waarschijnlijk door met het openen van kleine deposito's, zelfs met een lagere rente dan ik nu vrij opneembaar (met ruimte) heb. Ik verwacht aan het eind van de looptijd dat dan de vrij opneembare rente lager is geworden dan mijn depo rente. De inleg van zo'n deposito is trouwens het vrijgekomen saldo van een afgelopen depo. De rente gaat echter naar vrij opneembaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
wibblemoo schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

De rente daalt. Wil je meer spaarrendement dan kies je nu voor depositos want hogere rente die vast staat tegenover vrijopneembare rente die een dalende trend laat zien. Daarbij overweeg je hoe lang je je geld kunt/wilt vastzetten en that's it. Continue alles downplayen met 'voor paar euros meer' of 'je weet niet wat de toekomst brengt' voegt niets toe aan de discussie.
Oh nee? Ik heb jarenlang mensen advies gegeven beroepsmatig en wees ze nadrukkelijk op de nadelen. Als je daar weloverwogen mee omgaat geen probleem (werd zelfs vastgelegd in klantendossier) maar wees je er wel bewust van. Dat jij dat niet wil horen/lezen is jouw probleem. Ik vind jouw bovenstaande post geen enkele toegevoegde waarde hebben en getuige van enorme naiviteit. Adviseurs bij een bank kunnen op staande voet ontslag krijgen vanwege het niet naleven van hun zorgplicht als ze zoals jij zouden redeneren en zo kort door de bocht zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Wat mij betreft is jouw zorgplicht niet om hier depositosparen af te doen alsof het alleen maar nadelen heeft en slechts een paar grijpstuivers meer oplevert.

[ Voor 5% gewijzigd door wibblemoo op 08-10-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@wibblemoo Lezen is een kunst. Het ging hier ondermeer over geld waarmee op termijn een huis gekocht gaat worden. Maar blijf vooral in je eigen bubble.

[ Voor 65% gewijzigd door MotorBeast op 08-10-2024 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
MotorBeast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:27:
@wibblemoo Lezen is een kunst. Het ging hier ondermeer over geld waarmee op termijn een huis gekocht gaat worden. Maar blijf vooral in je eigen bubble.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Zie ook mijn eerdere post van vandaag. Je pakt nu slechts 1 punt van je betoog en gebruikt dat op de rest van je verhaal op te halen, maar je financieel 'advies' is verre van compleet en volgt alleen je eigen mening over deposito sparen.

[ Voor 22% gewijzigd door wibblemoo op 08-10-2024 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

sanook

_/-\o_

MotorBeast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:27:
MotorBeast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:32:
[...]
Ik weet niet eens hoe het er over een uur uitziet.
Jij moet uit je bubbel komen, er zijn ook mensen die wel langere tijd vooruit kunnen plannen.

[ Voor 19% gewijzigd door sanook op 08-10-2024 15:32 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GroteVoet459
Kunnen we 't gewoon bij discusiëren over spaarprodukten en -vormen houden?

Je kunt het uiteraard niet eens zijn met hoe een ander zijn/haar geldzaken regelt, maar dat hoeft niet altijd hier geuit te worden, zeker niet onder het mom van "ik vind".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:36:
Kunnen we 't gewoon bij discusiëren over spaarprodukten en -vormen houden?

Je kunt het uiteraard niet eens zijn met hoe een ander zijn/haar geldzaken regelt, maar dat hoeft niet altijd hier geuit te worden, zeker niet onder het mom van "ik vind".
Ik ben het niet met je eens. Met name door een toevoeging als "ik vind", "volgens mij" of "ik denk" geeft de schrijver aan dat het maar een mening is. Zonder dat is een zin al gauw te stellig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mijosa2
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 20:00
Frankenstein schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:51:
[...]

Zelf check ik met regelmaat het forum van Spaarinformatie. Een wijziging bij Rabo verwacht ik daar zeker terug te zien. Let wel, een verhoging kondigen ze wellicht niet aan. Maar denk maar niet dat Rabo de komende tijd weer gaat verhogen. Kan mogelijk nog jaren duren. Maar de beste rente krijg je er al niet meer, na de verlaging van 16 september.
Spaarinformatie is een goede site inderdaad: jij checkt het regelmatig dus je kunt daar geen pushmelding krijgen neem ik aan? Het is namelijk belangrijk om een melding te krijgen juist bij een verhoging, omdat dan het opnamepercentage hoger dan 0% kán worden en het dus niet meer de facto vrij opneembaar is. Ik heb nu een webservice die de rabo rente pagina in de gaten houdt en mij een mail stuurt bij wijzigingen, maar een meer officiële methode is prettiger natuurlijk. Ook omdat het een lange tijd moet blijven werken.

Ik heb nog voor de renteverlaging een rekening voor 20jaar geopend voor 3.25% en daar binnen 3 weken op gestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30

ikbenwouter

! w t R

3-maandelijkse deposito is bij FCM verhoogd naar 3,51%. Minimale inleg is €2k.

https://www.fcmbank.com.mt/personal-fixed-term-deposit/

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:06
ikbenwouter schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:46:

betaling einde looptijd?

heb je weinig aan dan is de variabele rente nog hoger met 3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
sanook schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:28:
[...]

[...]

Jij moet uit je bubbel komen, er zijn ook mensen die wel langere tijd vooruit kunnen plannen.
Dan kan helemaal niemand. Dat denk jij. Je raakt je baan kwijt, je komt in scheiding, jij gaat dood, je raakt in een rolstoel, je krijgt een hulpbehoevend kind, het wordt oorlog enz enz. Nederlanders denken dat ze alles kunnen controleren en plannen. Helaas, er is helemaal niets zeker in het leven in de toekomst en te plannen. Wakker worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tsja, en dan? Dan heb ik toch niks meer aan m'n geld. En erfgenamen heb ik niet.

Ik durf in ieder geval 1 ding al wel te voorspellen. En dat is dat deze zinloze discussie nog veel vaker langs gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
boyette schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:53:
[...]

betaling einde looptijd?

heb je weinig aan dan is de variabele rente nog hoger met 3 maanden
Die krijg ik niet rond herkend met de 3,01% var rente. Met welke rente reken jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
RobertMe schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:07:
[...]

Tsja, en dan? Dan heb ik toch niks meer aan m'n geld. En erfgenamen heb ik niet.

Ik durf in ieder geval 1 ding al wel te voorspellen. En dat is dat deze zinloze discussie nog veel vaker langs gaat komen.
Het is weer net zo’n dooddoener als het mantra ‘ga mijn tijd niet besteden voor een paar procentpunt extra’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:07:
[...]

Die krijg ik niet rond herkend met de 3,01% var rente. Met welke rente reken jij?
die van TR

https://traderepublic.com/nl-nl/rente

maandelijks uitgekeerd op de 1e van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
MotorBeast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:00:
... Nederlanders denken dat ze alles kunnen controleren en plannen. ...
Ik was in de veronderstelling dat jij een Nederlander bent. Blijkbaar niet. Of toch, ben je dan een uitzondering ? De enige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
W1ck1e schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:18:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat jij een Nederlander bent. Blijkbaar niet. Of toch, ben je dan een uitzondering ? De enige ?
Nee een Marsmannetje. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
wibblemoo schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:09:
[...]

Het is weer net zo’n dooddoener als het mantra ‘ga mijn tijd niet besteden voor een paar procentpunt extra’.
Moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
RobertMe schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:07:
[...]

Jij vindt het zinloos. Wat voor de een zinloos is, is voor de ander weer zinvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ikbenwouter schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:46:

Best een leuke rente. Maar "Malta".
Terwijl Garanti dus tot eind van dit jaar 3,5% gegarandeerd biedt. Tot 100k
En inderdaad TR op dit moment 3,5% variabel. Maar tot "slechts" 50k. Maar wel maandelijkse rente uitkering, dus effectief iets meer dan 3,5%.
Als je de ruimte zoekt of hebt dan eventueel interessant. Het zou niet mijn eerste keuze zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik alle reacties hier lees, heeft niemand ervaring met het vroegtijdig beëindigen (volgens de voorwaarden) van een deposito? Bij raisin of elders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
disheaver schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:36:
Als ik alle reacties hier lees, heeft niemand ervaring met het vroegtijdig beëindigen (volgens de voorwaarden) van een deposito? Bij raisin of elders?
Dat klopt, weinig ervaringen, veel vragen en gedachten. Ik stel voor, doe het en deel je ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:41:
[...]

Dat klopt, weinig ervaringen, veel vragen en gedachten. Ik stel voor, doe het en deel je ervaring.
Geen idee waarom je me quote, volgens mij vroeg ik niet om tips of suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:21
Ik moet bij Advanzia iedere keer 2 maal inloggen voordat ik er in kan. De eerste keer log ik normaal in met user/pw en code maar kom dan weer uit op de loginpagina. Na de tweede keer op dezelfde manier kom ik er wel in??

Herkent iemand dat en weet je misschien een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
disheaver schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:07:
[...]

Geen idee waarom je me quote, volgens mij vroeg ik niet om tips of suggesties.
Omdat, wanneer niemand met vragen op voortijdig opzeggen van deposito's eventuele ervaringen daarmee post we op dat punt niks leren. Dus misschien ben jij de eerste ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Mediacj schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:08:
Ik moet bij Advanzia iedere keer 2 maal inloggen voordat ik er in kan. De eerste keer log ik normaal in met user/pw en code maar kom dan weer uit op de loginpagina. Na de tweede keer op dezelfde manier kom ik er wel in??

Ik denk aan cookies. Misschien die eens verwijderen (alleen die website).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
W1ck1e schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:14:
[...]
Nee dat is het helaas niet, het doet zich zowel voor onder Chrome als in Safari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:04

Herkenning, geen oplossing.
Ik gebruik firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30

ikbenwouter

! w t R

W1ck1e schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Best een leuke rente. Maar "Malta".
Terwijl Garanti dus tot eind van dit jaar 3,5% gegarandeerd biedt. Tot 100k
En inderdaad TR op dit moment 3,5% variabel. Maar tot "slechts" 50k. Maar wel maandelijkse rente uitkering, dus effectief iets meer dan 3,5%.
Als je de ruimte zoekt of hebt dan eventueel interessant. Het zou niet mijn eerste keuze zijn.
Precies dit, interessant voor wanneer je al wat rekeningen gevuld hebt staan.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

sanook

_/-\o_

MotorBeast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Jij vindt het zinloos. Wat voor de een zinloos is, is voor de ander weer zinvol.
Klopt! Jij vindt een deposito zinloos, maar voor een ander is het zinvol. Cirkeltje weer rond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MotorBeast
sanook schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:31:
[...]

Klopt! Jij vindt een deposito zinloos, maar voor een ander is het zinvol. Cirkeltje weer rond.
Goed toch al die verschillende visies zodat mensen zaken kunnen overdenken. Een fanboy topic zonder kritische noten is ook zo eenzijdig ala algoritme YouTube fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Die ervaring daar heb je ook niets aan want die zal anders zijn per geval

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27
Had iemand al gezien dat de website actuelerentestanden.nl compleet compleet veranderd is.? Het is er niet beter op geworden. Onhandige navigatie, kan niet meer vinden wat ik zoek. Ook lijkt niet alles te werken. Laatste rentewijzingen pagina is leeg

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:36:
... Laatste rentewijzingen pagina is leeg
Het zijn de laatste nul rentewijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:58

Heb ik ook, maar in een iets andere vorm. De eerste keer krijg ik geen inlogcode, dus dan vraag ik hem opnieuw aan. Dan krijg ik hem wel en kan ik inloggen.
Denk dat het met cookies te maken heeft, maar ik laat het gewoon zo en vraag de code opnieuw aan.
Misschien helpt dat ook om niet 2x in te hoeven loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Coffeeroam schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:26:
[...]

Heb ik ook, maar in een iets andere vorm. De eerste keer krijg ik geen inlogcode, dus dan vraag ik hem opnieuw aan. Dan krijg ik hem wel en kan ik inloggen.
Denk dat het met cookies te maken heeft, maar ik laat het gewoon zo en vraag de code opnieuw aan.
Misschien helpt dat ook om niet 2x in te hoeven loggen?
Bedankt voor je suggestie!

Heb het even getest maar meteen opnieuw om een inlogcode vragen en die invoeren resulteert bij mij nog steeds in het opnieuw moeten inloggen met user/pw en weer een nieuwe code.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
inloggen op https://mein.advanziakonto.com/ lukt bij mij wel gewoon in 1x. Ik krijg gewoon een SMS na het anmelden en daarmee ben ik ingelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Die mensen zijn hier niet, maar elders. En dan bedoel ik niet Spaarinformatie, maar daar lees je wel het nodige.

http://forum.spaarinforma...o-dalingen-t10935-75.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:22
Magreet1 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:15:
Ik heb bij Bigbank ook een half jaar 3,3 procent gekregen op mijn bestaande spaarrekening! Toch leuk… voelt als een vrij opneembare deposito 😉
Ik heb er ook maar een mailtje aan gewaagd, en heb binnen een uurtje al mail dat de (gegarandeerde) rente van 3.3% is ingegaan voor 6 maanden. Erg netjes, maar heb tot nu toe sowieso goede ervaringen met Bigbank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
klepje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:24:
[...]

Ik heb er ook maar een mailtje aan gewaagd, en heb binnen een uurtje al mail dat de (gegarandeerde) rente van 3.3% is ingegaan voor 6 maanden. Erg netjes, maar heb tot nu toe sowieso goede ervaringen met Bigbank :)
maar waarom zou je dat doen als je bij TR 3,5 krijgt en maandelijks uitgekeerd wat het nog wat hoger maakt..
het is ook nog VON

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
boyette schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:30:
[...]

maar waarom zou je dat doen als je bij TR 3,5 krijgt en maandelijks uitgekeerd wat het nog wat hoger maakt..
het is ook nog VON
TR is maar tot 50k en wellicht vol? TR gebruik die "vage" constructie met dat je niet bij YR spaart maar een achterliggende bank waar je geen invloed op hebt? Recentelijk las ik nog steeds over problemen met overboekingen dus dat geeft ook geen vertrouwen?
Wil je nog meer redenen hebben? Iedereen maakt zo zijn eigen keuzes, en niet iedereen is fan van TR. Betekent overigens ook niet dat iedereen fan van BigBank moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
RobertMe schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:41:
[...]

TR is maar tot 50k en wellicht vol? TR gebruik die "vage" constructie met dat je niet bij YR spaart maar een achterliggende bank waar je geen invloed op hebt? Recentelijk las ik nog steeds over problemen met overboekingen dus dat geeft ook geen vertrouwen?
Wil je nog meer redenen hebben? Iedereen maakt zo zijn eigen keuzes, en niet iedereen is fan van TR. Betekent overigens ook niet dat iedereen fan van BigBank moet zijn.
het is niet tot 50k
je kan meerdere accounts doen als je meer dan 50k wilt doen

het is ook geen vage constructie
alle banken doen dat zo alleen bij TR is het inzichtelijk waar het bedrag daadwerkelijk is ondergebracht.. dus eigenlijk juist transparanter.. alleen voor de onnozolen onder ons lijkt het vaag.. terwijl het juist transparanter is

problemen met overboekingen zijn er ook niet dat is telkens bij de huisbank van diegenen die dat melden niet bij TR dus dat is schijn die bedriegt..

maar inderdaad ieder zijn eigen keuze.. vroeg het me gewoon af
BIGBANK dat hoor je nooit doordat de rentes juist lager zijn en alle voorwaardes ongunstiger zijn dan alternatieven..

er zijn meerdere alternatieven zoals TR vandaar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
boyette schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:48:
het is ook geen vage constructie
alle banken doen dat zo alleen bij TR is het inzichtelijk waar het bedrag daadwerkelijk is ondergebracht.. dus eigenlijk juist transparanter.. alleen voor de onnozolen onder ons lijkt het vaag.. terwijl het juist transparanter is
Zeker wel is het vaag. TR zet het geld bij Citibank of een andere bank en daar heb ik geen invloed op. Vervolgens ben ik voor zaken als DGS ook nog eens afhankelijk van die bank (en het land waar die bank zijn licentie heeft). Terwijl elke andere bank gewoon daadwerkelijk bank is en het geld op een rekening staat onder licentie bij die bank en dus onder het DGS van die bank valt. Geld op de rekening bij ING staat bij ING en niet bij Santander (om maar eens een buitenlandse bank te noemen, want TR zet het geld mogelijk ook bij een bank met licentie in een ander land).
maar inderdaad ieder zijn eigen keuze.. vroeg het me gewoon af
BIGBANK dat hoor je nooit doordat de rentes juist lager zijn en alle voorwaardes ongunstiger zijn dan alternatieven..
3,3% is toch prima? En zoveel alternatieven zijn er echt niet. Verder kun je natuurlijk de rekening ook leeg hebben, en bij een actie pas geld er op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Over TR:
boyette schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:48:

het is niet tot 50k
je kan meerdere accounts doen als je meer dan 50k wilt doen
...
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Kan je dit toelichten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
boyette schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:30:
[...]

het is ook nog VON
Omdat de kans groot is dat TR zakt na 18 oktober. Zij volgen de ECB. Dat wilde ik voor zijn door deze actie vast mee te pakken. En bovendien heb ik ook al goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Magreet1 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Omdat de kans groot is dat TR zakt na 18 oktober. Zij volgen de ECB. Dat wilde ik voor zijn door deze actie vast mee te pakken. En bovendien heb ik ook al goede ervaringen.
je denkt dat de ECB rente op 18 oktober alweer naar 3 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33

Heb ik ook, als sinds, wat was het, februari of maart dat de nieuwe site online ging.
Als ik me goed herinner werd er gesuggereerd dat het aan VPN vebinding lag, dat bleek niet het geval (loste het probleem niet op).
W1ck1e schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:14:
[...]
Mediacj schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:19:
[...]

Nee dat is het helaas niet, het doet zich zowel voor onder Chrome als in Safari.
Ligt (bij mij) ook niet aan de cookies (met twee andere browsers dan bovenstaande).
Reintje schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:01:
[...]

Herkenning, geen oplossing.
Ik gebruik firefox
Idem, en ik gebruik ook geen firefox.
Mediacj schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

Bedankt voor je suggestie!

Heb het even getest maar meteen opnieuw om een inlogcode vragen en die invoeren resulteert bij mij nog steeds in het opnieuw moeten inloggen met user/pw en weer een nieuwe code.
Zelfde situatie hier.
xileS schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:23:
inloggen op https://mein.advanziakonto.com/ lukt bij mij wel gewoon in 1x. Ik krijg gewoon een SMS na het anmelden en daarmee ben ik ingelogd.
Dat is interessant; wat doen wij anders dan U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:53
RobertMe schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:41:
[...]

o.a. 3,5% bij TR kan morgen 3% zijn . . .

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
xileS schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:23:
Ik heb mijn bookmark nog even gecontroleerd maar ik heb dezelfde, dacht ik. Echter toen ik verder keek stond er bij mij geen slash aan het einde. En dat blijkt hier dus het verschil te zijn, vraag me niet waarom maar nu kan ik meteen goed inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Mediacj schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:17:
[...]

Ik heb mijn bookmark nog even gecontroleerd maar ik heb dezelfde, dacht ik. Echter toen ik verder keek stond er bij mij geen slash aan het einde. En dat blijkt hier dus het verschil te zijn, vraag me niet waarom maar nu kan ik meteen goed inloggen :)
Haha een slash, hopelijk mysterie voor iedereen opgelost _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
[...]

Nu is het mij ook in 1 keer gelukt om in te loggen.

Heb ze al eens eerder gevraagd naar dit euvel en kreeg oa deze reactie.

In case you saved the link in bookmarks, it might occur that you need to repeat the login twice.

Was het helemaal vergeten.
Ik heb hem inderdaad als bookmark.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]

Dank - heb de link in de Pinned post ook direct even voorzien van die eind-slash :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
boyette schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:34:
[...]

je denkt dat de ECB rente op 18 oktober alweer naar 3 gaat?
Nee, maar 3,25 misschien wel. Het is meer dat ik met BigBank de zekerheid heb van een half jaar 3,3 procent. En dat heb ik bij TR niet. Maar ieder z’n keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Magreet1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:59:

Nee, maar 3,25 misschien wel. Het is meer dat ik met BigBank de zekerheid heb van een half jaar 3,3 procent. En dat heb ik bij TR niet. Maar ieder z’n keuze.
En Garanti is 3,5% gegarandeerd tot het eind van het jaar voor het saldo dat je nog kan storten. Ook vrij opneembaar.

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 10-10-2024 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
W1ck1e schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:20:
[...]

En Garanti is 3,5% gegarandeerd tot het eind van het jaar voor het saldo dat je nog kan storten. Ook vrij opneembaar.
En Openbank, 6 maanden 3.65% rente. Ik zit al een poosje bij TR, maar ben nu (in delen) geld over aan het zetten naar Openbank.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
PASware schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

En Openbank, 6 maanden 3.65% rente. Ik zit al een poosje bij TR, maar ben nu (in delen) geld over aan het zetten naar Openbank.
Ook ik zit bij Openbank én Advanzia :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Over Advanzia gesproken. Die zijn weer eens moeilijk aan het doen zeg. Nu opnieuw een rekening bij ze geopend. Wat geld overgemaakt van een Nederlandse rekening. Krijg ik een mailtje: Je hebt geld van een derdenrekening overgemaakt!! Dat mag niet en we gaan het terugstorten als je niet voor morgenochtend uitgebreid bewijs levert dat dat jouw rekening is. Het probleem? De naamgeving, bij wijze van spreken geregistreerd bij Advanzia als Pietje Puk en de Nederlandse rekening voert als naam P. Puk. Dat moeten twee compleet verschillende personen zijn volgens Advanzia 8)7 (Bij mijn vorige Advanziarekening waren overboekingen van dezelfde tegenrekening geen probleem)

Daarnaast lukt het me ook niet om een gebruikersaccount aan te maken op het portal van ze, omdat ik zogenaamd al geregistreerd zou zijn. Lijkt erop dat ze de oude gegevens niet verwijderd hebben, maar inloggen kan je met die ook niet...

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 10-10-2024 13:50 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:53
fsfikke schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:25:
Over Advanzia gesproken. Die zijn weer eens moeilijk aan het doen zeg. Nu opnieuw een rekening bij ze geopend. Wat geld overgemaakt van een Nederlandse rekening. Krijg ik een mailtje: Je hebt geld van een derdenrekening overgemaakt!! Dat mag niet en we gaan het terugstorten als je niet voor morgenochtend uitgebreid bewijs levert dat dat jouw rekening is. Het probleem? De naamgeving, bij wijze van spreken geregistreerd bij Advanzia als Pietje Puk en de Nederlandse rekening voert als naam P. Puk. Dat moeten twee compleet verschillende personen zijn volgens Advanzia 8)7

Daarnaast lukt het me ook niet om een gebruikersaccount aan te maken op het portal van ze, omdat ik zogenaamd al geregistreerd zou zijn. Lijkt erop dat ze de oude gegevens niet verwijderd hebben, maar inloggen kan je met die ook niet...
Hebben zij dat nog steeds niet opgelost?
Dit probleem had ik denk ik in april/mei https://gathering.tweaker...message/80142126#80142126

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:58
sipjohn schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Hebben zij dat nog steeds niet opgelost?
Dit probleem had ik denk ik in april/mei https://gathering.tweaker...message/80142126#80142126
Dan maar eens een positief geluid: het is bij mij geen probleem geweest. Deze zomer Advanzia opgezegd en binnen 48 uur een nieuwe rekening aangevraagd. Geen problemen met restanten van oude account. Geen problemen met tenaamstelling van tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
fsfikke schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:25:
Over Advanzia gesproken. Die zijn weer eens moeilijk aan het doen zeg. Nu opnieuw een rekening bij ze geopend. Wat geld overgemaakt van een Nederlandse rekening. Krijg ik een mailtje: Je hebt geld van een derdenrekening overgemaakt!! Dat mag niet en we gaan het terugstorten als je niet voor morgenochtend uitgebreid bewijs levert dat dat jouw rekening is. Het probleem? De naamgeving, bij wijze van spreken geregistreerd bij Advanzia als Pietje Puk en de Nederlandse rekening voert als naam P. Puk. Dat moeten twee compleet verschillende personen zijn volgens Advanzia 8)7 (Bij mijn vorige Advanziarekening waren overboekingen van dezelfde tegenrekening geen probleem)

Dat belooft wat! Ik ga een rekening openen voor m’n moeder bij Advanzia.
Tegenrekening is bij ABN en die hanteren alleen de meisjesnaam als achternaam.
Of kun je bij Advanzia ook alleen de meisjesnaam opgeven of registreren zij de naam automatisch adhv je identiteitskaart/paspoort?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Reintje schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:20:
[...]
Dat belooft wat! Ik ga een rekening openen voor m’n moeder bij Advanzia.
Dit roept bij mij de vraag op: als je moeder die aanvraag niet zelfstandig kan doen, is Advanzia dan een goede keuze voor haar spaarrekening?
Wat als jou onverhoopt iets overkomt (ongeluk, hersenbloeding, etc) en je haar niet meer kunt helpen - kan ze dan nog zelf bij haar geld komen?

PS: Dit is waarom we voor mijn vader een paar jaar geleden niet verder gegaan zijn dan LeasePlan Bank.

[ Voor 10% gewijzigd door GroteVoet459 op 10-10-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13
ik heb een vraag waar ik niet helemaal uitkom. Ik zit nu bij openbank en ik heb op
10 sept: 1800 gestort
23 sept 4000 gestort

nu krijg ik op 11-10-2024: 12,20 rente.

maar ik snap de berekening hierachter alleen niet? mijn rente zou 3.65 zijn en maandelijks gestort worden.

ik wil namelijk in excel kunnen uitrekenen hoeveel ik volgende maand zou ontvangen. iemand die mij op weg kan helpen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
remcoXP schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:22:
ik heb een vraag waar ik niet helemaal uitkom. Ik zit nu bij openbank en ik heb op
10 sept: 1800 gestort
23 sept 4000 gestort

nu krijg ik op 11-10-2024: 12,20 rente.

maar ik snap de berekening hierachter alleen niet? mijn rente zou 3.65 zijn en maandelijks gestort worden.

ik wil namelijk in excel kunnen uitrekenen hoeveel ik volgende maand zou ontvangen. iemand die mij op weg kan helpen?
Het zou handig zijn wanneer je aangaf waar jij op uitkomt.

Maar ik kom uit op het volgende:
30 dagen 1800, 17 dagen 4000 euro, 3,65% per jaar
(30x1800 + 17x4000) x 3,65% / 365 = 12,20 euro

Dus wat mij betreft klopt dat precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
niet dat, maar harstikke bedankt voor jou berekening. die klopt als een bus!! dank je!!
W1ck1e schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

Het zou handig zijn wanneer je aangaf waar jij op uitkomt.

Maar ik kom uit op het volgende:
30 dagen 1800, 17 dagen 4000 euro, 3,65% per jaar
(30x1800 + 17x4000) x 3,65% / 365 = 12,20 euro

Dus wat mij betreft klopt dat precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
remcoXP schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:52:
niet dat, maar harstikke bedankt voor jou berekening. die klopt als een bus!! dank je!!

[...]
Kan je toch delen hoe jij jouw berekening deed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik heb net de overcomplexe maar toch niet kloppende excel verwijderd.
ik ging niet uit van het aantal dagen maar maar daar ging het al scheef.
W1ck1e schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:54:
[...]

Kan je toch delen hoe jij jouw berekening deed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
remcoXP schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:59:
ik heb net de overcomplexe maar toch niet kloppende excel verwijderd.
ik ging niet uit van het aantal dagen maar maar daar ging het al scheef.

[...]
Je dacht 3,65% per maand te krijgen? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:24:
[...]

Je dacht 3,65% per maand te krijgen? :p
Ik vermoed van wel.
btw: een berekening in excel doen heeft weinig zin als je de berekening niet zelf kan doen/begrijpt.
het komt wel vaker terug in dit draadje dat de berekening van de rente niet begrepen wordt, terwijl het volgens mij in de basis niet zo moeilijk is. in excel zit volgens mij wel een formule die je kan gebruiken, maar ik doe het in excel met de hand: elke dag bouw je rente op voor het saldo van die dag, daarbij moet je het percentage per jaar delen door het aantal dagen in het jaar. voordeel van in excel met de hand doen is dat het meer begrip geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:31:
elke dag bouw je rente op voor het saldo van die dag, daarbij moet je het percentage per jaar delen door het aantal dagen in het jaar
Dat hoeft niet perse te kloppen. Wat jij stelt is ACT/ACT, en het zal ook goed gaan in een "niet schrikkeljaar" bij 365/365 of ACT/365, maar dus niet bij .../366, of .../365 bij een schrikkeljaar. Dan krijg je een kleine afwijking. Of groter, afhankelijk van de rekenmethode, Banca Progetto doet ACT/360 meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:35:
[...]

Dat hoeft niet perse te kloppen. Wat jij stelt is ACT/ACT, en het zal ook goed gaan in een "niet schrikkeljaar" bij 365/365 of ACT/365, maar dus niet bij .../366, of .../365 bij een schrikkeljaar. Dan krijg je een kleine afwijking. Of groter, afhankelijk van de rekenmethode, Banca Progetto doet ACT/360 meen ik.
vandaar
... terwijl het volgens mij in de basis ...
Het verschil door een fout hierbij zal niet groot zijn (in het geval van Remco zou het een paar centen zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 11-10-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Mooi, mijn verhaal met mislukte Progetto aanvragen wordt steeds leuker.

TL;DR dus dat de aanvraag voor deposito tegen 3,70% uiteindelijk automatisch was geannuleerd. "Oplossing" volgens Raisin medewerker was een nieuwe aanvraag doen, op dat moment tegen 3,55%. Vervolgens zou hij een verzoek tot compensatie doen bij zowel Raisin voor de week dat het geld tegen 0,00% rente op de Raisin rekening stond en bij Progetto voor het renteverschil. Waarbij Raisin al in gesprek met Progetto was omdat er meerdere gedeputeerden waren. Waarbij ik nog had gevraagd of dat iets voor een week, een maand, of maanden zou zijn v.w.b. duur hiervan. En maanden zou het zeker niet duren.

Fast forward. Na wat onduidelijkheden in hun berichten redelijk snel een compensatie ontvangen voor de misgelopen rente op de Raisin rekening. Vervolgens bleef het stil en vorige week (~3, 4 weken na "gaat geen maanden duren") een berichtje gestuurd met de vraag hoe het er voor stond, v.w.b. compensatie / correctie voor de lagere rente. Eerst een non bericht gekregen met dat ze me al €x hadden gecompenseerd voor misgelopen rente op de Raisin rekening en een verzoek bij Progetto was ingediend. Dus maar weer gereageerd dat me dat bekend was, maar ik informeerde naar dat compensatie verzoek bij Progetto, incl. vermelding" dat het geen maand(en)" zou duren. En nu krijg ik reactie dat ik €y krijg als compensatie voor de misgelopen rente op de Raisin rekening. Dus een tweede compensatie voor "hetzelfde".

De totale compensatie wordt daarmee wel hoger dan mijn bierviltjesberekening v.w.b. daadwerkelijke "schade" (renteverschil over looptijd deposito + de dikke week dat het bedrag 0,00% rente opbouwde terwijl dat daarvoor nog 3,30% bij Santander was). Maar dus "officieel" nog niks van Progetto. Als Progetto al zou corrigeren/compenseren. Wat ze op basis van een eerdere post hier bij 1 iemand wel zouden doen en anders Raisin zou compenseren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
W1ck1e schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:20:
[...]

Bedankt voor de tip. Binnen 24 uur een spaarrekening kunnen openen.
Pagina: 1 ... 99 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling