Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Juan schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:18:
Garantiebank is nú geopend. Geen app, wel rentopbouw in de online omgeving.

Supersnel
Apart hier is dat op het productoverzicht 1,75% rente te zien is (inloggen en downloaden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Trishul schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:05:
Heuj, in mijn N26 Metal account staat nog 4% annual interest rate...
Zonder gekkigheid, dat zal wel morgen aangepast worden naar dat nieuwe percentage van 3%.
Vind N26 wel een fijne bank trouwens.
In het home scherm staat in het grijze balkje onder Instant Savings bij mij al 3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Met betrekking tot Garantibank en de herfstaktie.
Harbo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:10:
[...]

Apart hier is dat op het productoverzicht 1,75% rente te zien is (inloggen en downloaden).
Bij mij ook. Ik zal morgen even controleren hoeveel rente er vandaag wordt opgebouwd. Dat zou voor de bijschrijving van vandaag dan 3,5% (per jaar) moeten zijn.

edit:
Het is nu al te zien. En het klopt, de rente over het extra deel is 3,5% (de kleine rest zit nog op 3%)
BTW extra is de toename ten opzichte van het eindsaldo van vorige week dinsdag (de 24ste).

[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 01-10-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
"Wij hebben de weergave van het rentepercentage tijdens de actieperiode weggelaten in het internetbankieren om verwarring te voorkomen. De Herfstbonusactie geldt namelijk niet voor het gehele spaartegoed van onze bestaande klanten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-09 15:36
Juan schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:15:
Heb nog een mail gestuurd of ze ook het verschil tussen 3,55% en 3,4% voor 10k 1 jaar ook nog compenseren. Ik heb natuurlijk 3,55% misgelopen

Krijg iig 15 EURO als compensatie voor “iets”

Misgelopen rente was iets van 10 a 12 Euro, het verschil over 10k tegen 0,15% is 15 Euro . Dus mogen ze nog even zeggen waar nu precies de compensatie voor is. Ik zou zeggen dat ik recht heb op nog 10 a 12 Euro
Raisin heeft inmiddels op mij gereageerd:

Zoals u vermeldt, stond het inlegbedrag op 2 september jl. beschikbaar op uw
Raisin-rekening. De aanvraag is doorgestuurd naar de Banca Progetto. De
normale verwerkingstijd van het openen van een deposito is 2-5 werkdagen. Uw
deposito werd al na 4 dagen geopend met ingangsdatum 6 september 2024. Op die
datum was de rente bij Banca Progetto 3,55% p.j. en het deposito werd zo dus
ook geopend.

Wij kunnen u helaas geen compensatie geven voor een normaal lopend proces,
waarin de rente verlaagd wordt.

- Valt hier nog wat tegen in te brengen ? Of zal ik het hierbij laten ? Aangezien andere hier wel gewoon compensatie krijgen vind ik helemaal geen compensatie eigenlijk wel onacceptabel. Aangezien er duidelijk een storing was en ik nooit langer dan 2 dagen heb gewacht wanneer het geld al gereserveerd stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
sander36 schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:27:
Kan dit geneuzel over een paar euro compensatie misschien in een andere draadje ?
_/-\o_ Dat geneuzel is al weken aan de gang hier. Leuk man, moeilijk doen om een paar grijpstuivers. Moderatie is in dit topic niet aan de orde helaas. Deze is iedereen hier alweer vergeten:
Ardana in "Het spaartopic - Deel 4"

Kreeg nog een leuk mailtje van ING over inflatie: https://www.ing.nl/partic...SEE-PERIODIEK-3665JR-2110

Nu snap ik waarom ze zich zo druk maken over een paar euro. 8)

[ Voor 36% gewijzigd door MotorBeast op 01-10-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:44

Jerra

Beunhaas in wording

Zo veel "oneerlijkheid" is hier toch niet te vinden? Ik weet even niet of het bij de rest hetzelfde was maar bij jou was de rente lager op de openingsdag.

Dat is echt standaard, komt vaker voor en komt wat mij betreft niet in aanmerking voor compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:48
justinsaver168 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:11:
- Valt hier nog wat tegen in te brengen ?
Ze communiceren altijd dat de aanvraag de dag van tevoren compleet moet zijn (geld op de Raisin rekening dus), en zij de aanvraag dus ook op tijd kunnen doorsturen. Als daaraan voldaan wordt krijg je, in hun bewoording, dus ook de rente op het moment van aanvraag.
Als je dus weet dat de aanvraag tijdig is doorgestuurd (bevestiging per mail bv) klopt hun verhaal dus gewoon niet. Als Progetto er zo lang over doet om de aanvraag te verwerken is dat dus alsnog hun probleem (ok, mogelijk gecreëerd probleem om niet alsnog zo vaak de hoge rente te moeten geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:54
Het gaat misschien individueel om een paar centen, maar als ze dit bij 100'en klanten gedaan hebben, die allemaal minimaal 10k hebben ingelegd, dan word het toch wel een ander verhaal.

Zo'n bank moet gewoon hun shizll op orde hebben, en anders moeten ze maar niet meedoen aan het Raisin feestje.
En blijkbaar heeft Raisin hier rekening mee gehouden, aangezien er dus een "compensatie" pot is.

Wel mooi, heb ondertussen dan minimaal 100 EUR aan compensatie ontvangen, de afgelopen jaren.

Waarvoor het afgesloten word, zie je aan het genoemde rentepercentage in de afschrijving.

[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 01-10-2024 17:49 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jerra schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:29:
Zo veel "oneerlijkheid" is hier toch niet te vinden? Ik weet even niet of het bij de rest hetzelfde was maar bij jou was de rente lager op de openingsdag.

Dat is echt standaard, komt vaker voor en komt wat mij betreft niet in aanmerking voor compensatie.
En wat Raisin betreft doet de dag van opening er niet toe, maar de dag waarop Raisin de aanvraag doorstuurt. Dat geven ze ook telkens expliciet aan als er een rentewijziging aanstaande is "zorg dat de aanvraag de dag van tevoren compleet is en doorgestuurd kan worden". Als het zo is als jij stelt moeten ze dus zeggen "zorg dat de aanvraag 5 dagen van tevoren compleet is". Omdat ze garanderen dat er binnen 5 dagen geopend wordt en de opening dan voor de wijziging plaats zou moeten vinden. Echter doen ze dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
RobertMe schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:43:
[...]

Ze communiceren altijd dat de aanvraag de dag van tevoren compleet moet zijn (geld op de Raisin rekening dus), en zij de aanvraag dus ook op tijd kunnen doorsturen. Als daaraan voldaan wordt krijg je, in hun bewoording, dus ook de rente op het moment van aanvraag.
Als je dus weet dat de aanvraag tijdig is doorgestuurd (bevestiging per mail bv) klopt hun verhaal dus gewoon niet. Als Progetto er zo lang over doet om de aanvraag te verwerken is dat dus alsnog hun probleem (ok, mogelijk gecreëerd probleem om niet alsnog zo vaak de hoge rente te moeten geven).
De aanvraag is pas op 5-9 doorgestuurd, maar het geld stond 2-9 al op de raisin rekening. Het heeft daar 4 dagen gereserveerd gestaan tot 6-9. Het gaat bij mij ook om een meerjarig deposito en ook van een aanzienlijk bedrag. die 0,15% is voor mij al een €40 rente derving vandaar dat ik er wel werk van maak om wat compensatie te krijgen maar raisin heeft tegenwoordig niet dezelfde kwaliteit klantenservice wat ik van ze gewend ben. Als ze alsnog geen compensatie bieden na mijn laatste bericht laat ik het liggen. Maar ik weet wel dat ik na het verlopen van mijn depositos mijn geld ergens anders heen verhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
RobertMe schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:47:
[...]

En wat Raisin betreft doet de dag van opening er niet toe, maar de dag waarop Raisin de aanvraag doorstuurt. Dat geven ze ook telkens expliciet aan als er een rentewijziging aanstaande is "zorg dat de aanvraag de dag van tevoren compleet is en doorgestuurd kan worden". Als het zo is als jij stelt moeten ze dus zeggen "zorg dat de aanvraag 5 dagen van tevoren compleet is". Omdat ze garanderen dat er binnen 5 dagen geopend wordt en de opening dan voor de wijziging plaats zou moeten vinden. Echter doen ze dat niet.
Ik had dus op 2-9 al aan alle voorwaarden voldaan, maar voor mij een onbekende reden is het verzoek pas 5-9 doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
justinsaver168 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:01:
[...]

De aanvraag is pas op 5-9 doorgestuurd, maar het geld stond 2-9 al op de raisin rekening. Het heeft daar 4 dagen gereserveerd gestaan tot 6-9. Het gaat bij mij ook om een meerjarig deposito en ook van een aanzienlijk bedrag. die 0,15% is voor mij al een €40 rente derving vandaar dat ik er wel werk van maak om wat compensatie te krijgen maar raisin heeft tegenwoordig niet dezelfde kwaliteit klantenservice wat ik van ze gewend ben. Als ze alsnog geen compensatie bieden na mijn laatste bericht laat ik het liggen. Maar ik weet wel dat ik na het verlopen van mijn depositos mijn geld ergens anders heen verhuis.
Dat ze zo lang niet hebben doorgestuurd is wel apart. Waarmee je dus inderdaad in het vaarwater van "pech gehad" komt (maar anderzijds had je ruim tijdig de aanvraag compleet, dus iets van coulance zou IMO wel mogen).
Ik heb een mailtje van dinsdagmiddag dat was doorgestuurd naar Progetto. Terwijl wijziging donderdag in ging, dus woensdag laatste dag. "Netjes op tijd" dus. Alleen dan dus door een "storing bij Progetto" niet verwerkt en uiteindelijk door Raisin geannuleerd op maandag / week na aanvraag.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Hoewel het (nog) niet in de topic regels staat, denk ik dat we er beter aan gaan doen om te stoppen met persoonlijke updates (ik heb een account, mijn compensatie is binnen, etcetera). Dat soort updates zijn -getuige de vele TR’s- erg ongewenst, dat wat mij betreft stoppen we daar vanaf hier ook mee.

Evt reacties graag in DM of via Feedback topic, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Raisin vermeld nu weer netjes aankomende verlagingen.. was terug, en toen een paar weken geleden weer weg.

En nu weer terug.. bij de verlaging progetto van 3,7% naar 3,55% werd het gewoond, maar vervolgens bij de verlaging van 3,55% naar 3,4% weer niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXPJqy28DwiSM4dT8X6kqMoqrps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QrdBH2ZTKLjTlOVifYbp4ozd.png?f=fotoalbum_large

Wel jammer dat de thread nu gelijk een beetje doodgebloed is.. na de tik op onze vingers.. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Juan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:38:

Wel jammer dat de thread nu gelijk een beetje doorgebloed is.. na de tik op onze vingers.. :-(
Zullen we het daar ver over hebben in RobertMe in "Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback"?

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 02-10-2024 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Novax schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:04:
Rente van Nordax spaarrekening gaat van 3,23% naar 3,11% (3,15% effectief) per 24 september. Daarmee wordt Collector de hoogste op Raisin met 3,24% effectief.
Per 19-Sep ging Collector al terug van 3,21% naar 3,15%. Vandaag doen ze nog een stapje terug naar 3,13%.
Met effektief 3,17% staan ze nu 2 dagen op #2 bij Raisin (omdat Distingo pas per 04-Okt terug gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Progetto gaat de rente op de spaarrekening (onder voorwaarden) ook verlagen, wordt 3,15% per 11-10.

Valt me toch tegen. Ze volgen nu gewoon de rest, waarmee "onder voorwaarden" alleen een nadeel is. Toen ik vorig jaar opende kreeg je in ieder geval nog een rente die iets hoger lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Klarna gooit een aantal deposito rentes naar beneden - initieel direct bij henzelf (bij Raisin staat nu nog 3,40%).
Rechtstreeks waren ze de hoogste op de 1-jaars looptijd met 3,56%, maar dat is nu 3,26% geworden.

Verwacht dat de optie bij Raisin mee zal gaan dalen.
Ja dus, per 4-okt van 3,40% naar 3,10% - zie je als je ingelogd bent op de Raisin site, zoals per Juan in "Het spaartopic - Deel 4"

[ Voor 23% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-10-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:29:
Pinned/Bewaarpost: Advanzia

Het actietarief voor nieuwe klanten is voor 3 maanden, maar ervaring leert dat hier met 3 hele maanden gerekend wordt, dus bij storten aan het begin van een maand is de lopende maand "bonus".
sanook schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:48:
[...]

Inderdaad, dan ben je afhankelijk van de actie op dat moment.
Advies is wel om direct in het begin van de maand mee te doen met de actie zodat je er maximaal van kunt profiteren. Akties van Advanzia waar ze bv adverteren met 3 maanden aktierente levert je dan bijna 4 maanden aktierente op (de maand waarin in begint + de 3 daarop volgende volledige maanden)
Op mijn vraag tot wanneer ik 3,76% actierente ontvang, heb ik na een maand nog geen reactie van Advanzia. Ik weet nog zelfs, dat ik vorig jaar verkeerd geïnformeerd was hierover (2x andere datum gehad na navraag, maar geld was inmiddels al verplaatst).

Ik weet dat het al vaker is voorbij gekomen, maar aangezien ik veel tegenstrijdigheid las, toch even mijn navraag.

Mijn situatie is dat ik op 16 augustus 1 euro erop had staan en vanaf 19 augustus meer dan 5.000 euro. Het is denk ik nog steeds zo, dat de 3 maanden dan begint vanaf 1 september denk ik? In mijn geval heb ik dus 3,76% t/m 30-11-24? Ik heb het iig zo alvast genoteerd in mijn agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-09 17:09
Juan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:38:
Raisin vermeld nu weer netjes aankomende verlagingen.. was terug, en toen een paar weken geleden weer weg.

En nu weer terug.. bij de verlaging progetto van 3,7% naar 3,55% werd het gewoond, maar vervolgens bij de verlaging van 3,55% naar 3,4% weer niet.

[Afbeelding]

Wel jammer dat de thread nu gelijk een beetje doodgebloed is.. na de tik op onze vingers.. :-(
Dat is apart, ik zie bij jouw screenshot inderdaad de aanpassing in de tarieven, ik zie dat niet. Ik heb het via de computer (website) geprobeerd en de app op mijn telefoon. Kennelijk is dit dus niet bij iedere klant gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
kbus schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:09:
[...]
Dat is apart, ik zie bij jouw screenshot inderdaad de aanpassing in de tarieven, ik zie dat niet. Ik heb het via de computer (website) geprobeerd en de app op mijn telefoon. Kennelijk is dit dus niet bij iedere klant gelijk.
Ben je wel ingelogd bij Raisin op de website op de computer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuLTxAUSsD9CTvl-bFBquw7hxpU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QUTJVraIznyBzRC3A6QFNiIQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-10-2024 14:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik zie dat ik bij Advanzia nog steeds 3,97% heb. Dus dat trucje met 5k voor 28.08 bij te storten en begin September af te boeken, heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-09 15:12
Harbo schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:02:
Ik zie dat ik bij Advanzia nog steeds 3,97% heb. Dus dat trucje met 5k voor 28.08 bij te storten en begin September af te boeken, heeft gewerkt.
Ik heb ook 5k gestort, maar heb net via de mail een bericht gekregen dat ik slechts 3,5% rente hebt gekregen. Mijn storting deed ik op 30 augustus, maar kwam pas 2 september binnen. Heb een mail naar Advanzia gestuurd maar ben bang dat ik kan fluiten naar die 0,40% tot en met 31 December.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
3,5% dat is raar.. ze zijn nog niet naar 3,5% gezakt.. het is gegaan van 4,13%->3,97%->3,76%

Op je rekeningoverzicht staat 3,5%?

[ Voor 5% gewijzigd door Juan op 02-10-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
GroteVoet459 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:11:
[...]

Ben je wel ingelogd bij Raisin op de website op de computer?
[Afbeelding]
Andere browser geprobeerd en nu zie ik het wel _/-\o_ Ik was wel ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:21
Weet iemand of er bij de acties van Consors ook de voorwaarde bestaat dat je het geld een bepaalde tijd moet laten staan? Ik zit er over te denken de rekening leeg te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 17:47
Pistachenootje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 06:56:
Weet iemand of er bij de acties van Consors ook de voorwaarde bestaat dat je het geld een bepaalde tijd moet laten staan? Ik zit er over te denken de rekening leeg te trekken.
Voor de spaarrekening? Nee hoor, je krijgt rente opbouw tot aan de opname, dus gewoon lekker leegtrekken zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:43
ik wilde vandaag mijn deposito bij Progetto verlengen maar ik zie dat ze de voorwaarden van de ingangsdatum gebruiken en dus een lagere rente dan wat ze nu nog hanteren. Dan maar de bestaande deposito laten aflopen en op dat moment de bank met de hoogste rente kiezen.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:52
tweakenpeak schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:15:
[...]

Ik heb ook 5k gestort, maar heb net via de mail een bericht gekregen dat ik slechts 3,5% rente hebt gekregen. Mijn storting deed ik op 30 augustus, maar kwam pas 2 september binnen. Heb een mail naar Advanzia gestuurd maar ben bang dat ik kan fluiten naar die 0,40% tot en met 31 December.
In het weekend worden geen transacties behandeld, dus het is niet gek dat het geld pas maandag 2 september op de Advanzia rekening stond. Ik ben bang dat je te lang hebt gewacht met het geld overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Datisraar schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:28:
[...]
Voor de spaarrekening? Nee hoor, je krijgt rente opbouw tot aan de opname, dus gewoon lekker leegtrekken zou ik zeggen.
Ik had het niet over de rente maar over de bonus acties. Één voor sparen één voor beleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
corsat schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:59:
ik wilde vandaag mijn deposito bij Progetto verlengen maar ik zie dat ze de voorwaarden van de ingangsdatum gebruiken en dus een lagere rente dan wat ze nu nog hanteren. Dan maar de bestaande deposito laten aflopen en op dat moment de bank met de hoogste rente kiezen.
Ik spaar zelf niet bij Progretto, maar ik kies nooit voor automatisch verlengen van deposito's. Het is logischerwijs (altijd?) tegen de rente die dan geldt. Handmatig een nieuw deposito openen is weinig moeite en kan dan ook bij een andere bank. (die met een betere rente). En mocht ik het geld dan nodig hebben dan is het ook beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Pistachenootje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:03:
[...]

Ik had het niet over de rente maar over de bonus acties. Één voor sparen één voor beleggen.
Ik heb niets kunnen ontdekken en heb net ook mijn rekening opgezegd. Het zou ook onlogisch zijn om een boete te rekenen als je vertrekt: ze verdienen niets aan je als je alleen maar spaart. Die acties (en de hoge rente) zijn alleen maar daar om je andere producten te laten kiezen waar ze wel wat mee verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
wibblemoo schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:07:
[...]

Ik heb niets kunnen ontdekken en heb net ook mijn rekening opgezegd. Het zou ook onlogisch zijn om een boete te rekenen als je vertrekt: ze verdienen niets aan je als je alleen maar spaart. Die acties (en de hoge rente) zijn alleen maar daar om je andere producten te laten kiezen waar ze wel wat mee verdienen.
Nouja, OpenBank doet dat wel. Die hebben vaker een "stort €x extra en ontvang een bonus van €y als je minimaal 50% van dit bedrag voor 6 maanden laat staan". Als je dan binnen die 6 maanden meer dan 50% weghaalt mogen ze de bonus terugboeken, aldus de voorwaarden van de actie. Dus het komt bij andere banken dus, wel voor dat er een minimum termijn gebonden is.

En zelfde bij Raisin met de referral bonus. Alleen schrijven die pas de bonus bij nadat er voldaan is aan de voorwaarden (van 6 of 12 maanden, of wat was het. Dus of een deposito van die duur en dan pas na de 14 dagen herroepingstermijn, en bij een spaarrekening keren ze de bonus pas na die zoveel maanden uit). Bij OpenBank met die acties krijg je de bonus wel al eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Ja ok maar dat zijn feitelijk verkapte depositos. Bij Consors is daar geen sprake van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:05:
[...]

Ik spaar zelf niet bij Progretto, maar ik kies nooit voor automatisch verlengen van deposito's. Het is logischerwijs (altijd?) tegen de rente die dan geldt. Handmatig een nieuw deposito openen is weinig moeite en kan dan ook bij een andere bank. (die met een betere rente). En mocht ik het geld dan nodig hebben dan is het ook beschikbaar.
Bij Raisin verlies je uiteraard rente als je het deposito laat aflopen en daarna handmatig een nieuwe opent. Grote kans dat er minimaal 1 dag zit tussen de einddatum van de oude en begindatum van de nieuwe.
En je kunt de verlenging tot 7 dagen van tevoren aanvragen. Als je daar op wacht is het dus relatief veilig om aan te nemen dat er niks meer veranderd. Maar het kan natuurlijk altijd dat net daarna een verlaging wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
wibblemoo schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:13:
Ja ok maar dat zijn feitelijk verkapte depositos. Bij Consors is daar geen sprake van.
Nja, behalve dan dat de actie niks zegt over rente (alleen dan je bv €50 krijgt als je minimaal €20k stort en daarvan 50% laat staan). En in ieder geval die andere 50% is dan ook nog eens vrij opneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:14:
[...]

Bij Raisin verlies je uiteraard rente als je het deposito laat aflopen en daarna handmatig een nieuwe opent. Grote kans dat er minimaal 1 dag zit tussen de einddatum van de oude en begindatum van de nieuwe.
En je kunt de verlenging tot 7 dagen van tevoren aanvragen. Als je daar op wacht is het dus relatief veilig om aan te nemen dat er niks meer veranderd. Maar het kan natuurlijk altijd dat net daarna een verlaging wordt aangekondigd.
Mijn deposito's die vrijkomen landen altijd op de vrij opneembare spaarrekening bij die bank. En vaak lukt het mij om het bedrag dezelfde dag rentedragend te laten zijn bij een andere bank als de rente daar hoger is. Dus onnodig renteverlies kan ik zelf voorkomen.

Maar ja, in het kader van sparen via platformen en de mogelijkheden daar heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
Juan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:23:
3,5% dat is raar.. ze zijn nog niet naar 3,5% gezakt.. het is gegaan van 4,13%->3,97%->3,76%

Op je rekeningoverzicht staat 3,5%?
Ja, dit staat er:
The interest rate on your Advanzia deposit account is currently 3.56 % effective (3.5000 % nom.).

Ik had 6 maanden 3,97% waarbij die in september verliep. Ik kreeg die aanbieding waarbij ik voor 30 augustus 5k moest storten. Ik heb dat gedaan, maar dit is pas na het weekend op mijn Advanzia account gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
Skix_Aces schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:02:
[...]

In het weekend worden geen transacties behandeld, dus het is niet gek dat het geld pas maandag 2 september op de Advanzia rekening stond. Ik ben bang dat je te lang hebt gewacht met het geld overboeken.
Ja inderdaad. Ik heb ze gemaild maar ben bang dat dit het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
wibblemoo schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:07:
[...]
Bedankt. Zoals @RobertMe al aangeeft gebruikt Openbank wel regelmatig zulk soort voorwaarden bij vergelijkbare acties. Ik vermoed dat je gelijk hebt over Consors, die doen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Ik probeer een bedrag van Raisin naar mijn tegenrekening terug te boeken.
Ik krijg een foutmelding bij de TAN code.
Overboeken lukt dus niet.
Al geprobeerd te bellen, maar de klantenservice is vandaag gesloten!

Loopt iemand daar ook tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
kbus schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:41:
IAl geprobeerd te bellen, maar de klantenservice is vandaag gesloten! Loopt iemand daar ook tegenaan?
Ja, 3 oktober is in Duitsland een nationale feestdag, Dag van de Eenheid ofzo. Alles is dicht en kennelijk Raisin ook. Morgen nog maar eens proberen, ik loop er zelf ook tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Met ingang van 2025 verhoogt ING de tarieven van de particuliere betaalpakketten
Ik zelf ben vorig jaar overgegaan naar het pakket met korting. Voor de toetsenbordridders die toch nooit buiten komen of de flappentap gebruiken (want dat kost dan 80 eurocent per keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
W1ck1e schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:05:
[...]

Het nadeel is wel dat je geld dan eerst uitbetaald wordt, wat ook gewoon een dag of twee duurt? Dus verlengen is nog niet zo verkeerd, want als ik dat niet gedaan had. Dan had ik 3.24% voor drie jaar gekregen, inplaats 3.55% die ik nu gekregen heb.

Alleen wat ik niet meer zal doen: is ruim 2 weken of nog vroeger de verlenging aanklikken, omdat de rente in die periode nog kan zakken. Meestal wordt een rente verlaging wel aangekondigd, dus als je last minute voor de verlenging kiest dan acht ik de kans klein dat de rente nog aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
MathiasMetzger schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:46:
[...]

Het nadeel is wel dat je geld dan eerst uitbetaald wordt, wat ook gewoon een dag of twee duurt? ...
Niet bij mij want ik spaar niet via een platform. Dus na afloop van het deposito krijg ik meteen de rente van vrij opneembaar bij dezelfde bank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:55:
[...]
Niet bij mij want ik spaar niet via een platform. Dus na afloop van het deposito krijg ik meteen de rente van vrij opneembaar bij dezelfde bank.
Momenteel zijn 18 v/d 20 hoogste 1-jaars deposito's beschikbaar via een platform (Raisin). Bij 2-jaars 16 v/d 20.
Dus blijkbaar kies jij bij "dïezelfde" bank voor een lagere rente. Of dat een eventuele dag verlies goed gaat maken hangt van veel factoren af. Waarschijnlijk wordt de deposito uitbetaald op je lopende rekening en moet je het daar handmatig doorsturen. Daarbij gaat het voor het merendeel van de mensen ook nog om minimale impact op de rente (tientje(s)).

Daarnaast is bij een verlenging bij dezelfde bank er geen dag verlies, want je gaat direct over, eventueel inclusief de opgebouwde rente. Platform of niet. Bij Raisin gisteren nog gedaan - einddatum 02-okt-2024 is nu einddatum 02-okt-2025.

Je moet soms slim schakelen. Je kunt bij Raisin prima het nieuwe product 1 of 2 dagen voor het verlopen al aanvragen - de aanvraag wacht dan netjes op de uitkering en wordt automatisch doorgezet - daar hoef je zelf niets aan te doen. Dat is een optie die de meeste banken niet bieden, dus bij een ander bedrag of andere looptijd zal je zelf moeten opletten op uitbetalen en doorstarten.

Je moet een beetje geluk hebben of je op tijd bent voor een aankomende verlaging als je op de verleng-knop drukt, maar met de recente aanpassing bij Raisin kun je dat daar nu zien aankomen en kun je nog vrij laat kiezen voor de verlenging.

En zoals we in de afgelopen maand(en) gezien hebben moet je niet teveel aanvragen en/of opzeggingen tegelijk willen doen :+

[ Voor 8% gewijzigd door GroteVoet459 op 03-10-2024 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:18:
[...]

Momenteel zijn 18 v/d 20 hoogste 1-jaars deposito's beschikbaar via een platform (Raisin). Bij 2-jaars 16 v/d 20.
Dus blijkbaar kies jij bij "dezelfde" bank voor een lagere rente. ...
Klopt, mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Vraagje: op een veel rente overzicht websites ontbreken vaak bepaalde banken. Ik zie bijna nooit Garanti bank hierbij staan.

Waarom zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
tatata schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:04:
Vraagje: op een veel rente overzicht websites ontbreken vaak bepaalde banken. Ik zie bijna nooit Garanti bank hierbij staan.

Waarom zou dat zijn?
Op spaarinformatie staan ze niet in de top 10 omdat het rente over nieuw saldo betreft. Andere sites weet ik even niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Minder betrouwbare vergelijkingswebsites vergelijken alleen banken waarvan ze een affiliate fee ontvangen als jij via die website doorklikt naar de bank. Garantibank doet daar niet aan. Bij zowel vanspaarbankveranderen als spaarinformatie staat deze bank wel in de vergelijking. Natuurlijk wel even verder klikken dan de top 10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Zr40 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:19:
Veel vergelijkingswebsites vergelijken alleen banken waarvan ze een affiliate fee ontvangen als jij via die website doorklikt naar de bank. Garantibank doet daar niet aan. Bij zowel vanspaarbankveranderen als spaarinformatie staat deze bank wel in de vergelijking. Natuurlijk wel even verder klikken dan de top 10 ;)
Maar de rente voor nieuw saldo is 3,5%, waarmee ze wel "ergens" in de top tien zouden staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

W1ck1e schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Maar de rente voor nieuw saldo is 3,5%, waarmee ze wel "ergens" in de top tien zouden staan.
Dat is het lastige van promotionele acties waar maar een deel van het saldo meetelt of waar niet iedereen voor in aanmerking kan komen. De rente is dan niet een eigenschap van de rekening, maar van de promotie. Dat maakt het lastig om eerlijk te vergelijken. Hoe toon je dit? Hoe sorteer je dit? Ik weet het niet :)

Bij vanspaarbankveranderen staat het in ieder geval wel vermeld bij de bijzonderheden: https://www.vanspaarbankv...gouden-internet-rekening/

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 03-10-2024 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Zr40 Niet vermelden is de makkelijkste NIET-oplossing. Er zijn in Nederland meer mensen niet klant van Garanti dan wel. Er is dus een grote groep spaarders die dus wel die 3,5% zouden krijgen.

Wel vermelden zou leiden tot verschuiven van spaargeld en eventueel tot verhogen van de rente bij de andere banken.

[ Voor 23% gewijzigd door W1ck1e op 03-10-2024 22:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je kan je eerder afvragen: waarom is de basisrente bij Garanti zo absurd laag? Zolang dat zo blijft, zal er echt geen massale verschuiving plaats vinden. Alleen de mensen die dagelijks jagen op de hoogste rente, ongeacht de tijd die het ze kost, vinden dit interessant. En dat is precies de groep waar de concurrerende banken niet wakker van liggen als die zouden vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:35:
@Zr40 Wel vermelden zou leiden tot verschuiven van spaargeld en eventueel tot verhogen van de rente bij de andere banken.
Men kan ook kijken bij https://forum.spaarinformatie.nl/rente-aankondigingen-f76/
Daar staan vaak de tijdelijke acties wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Zr40 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:50:
Je kan je eerder afvragen: waarom is de basisrente bij Garanti zo absurd laag? Zolang dat zo blijft, zal er echt geen massale verschuiving plaats vinden. Alleen de mensen die dagelijks jagen op de hoogste rente, ongeacht de moeite die het ze kost, vinden dit interessant. En dat is precies de groep waar de concurrerende banken niet wakker van liggen als die zouden vertrekken.
De basisrente bij Garanti is volgens mij zo laag omdat ze niet meer kunnen of hoeven te betalen om de hoeveelheid spaargeld in stand te houden. En dan gebruiken ze een bonusrente om via met name nieuwe klanten meer spaargeld binnen te halen. En als dat dan weer blijft staan als de bonusrente voorbij is dat goedkoop geld. Daar kan je van alles van vinden maar ik vind het beter dan acties alleen voor nieuwe klanten en niet voor bestaande.

Mijn peildatum saldo was laag, en ik had geld beschikbaar. Het was mij de kleine moeite en/of korte tijd wel waard om een bedrag te verplaatsen.

Tijdelijke akties bij internet providers werken echter wel, maar bij mij dan weer niet ;)

[ Voor 36% gewijzigd door W1ck1e op 04-10-2024 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

Waarom zou dat zijn?
Die banken willen waarschijnlijk niet betalen voor hun vermelding op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
kbus schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:41:
Ik probeer een bedrag van Raisin naar mijn tegenrekening terug te boeken. Ik krijg een foutmelding bij de TAN code.
De mTAN doet het nu weer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juan
Raising: Verhogingen melden ze ook blijkbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glydOSh8o68GNRlTZsmGb1ZYCWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1EidJAKKmpO8vkvKIDrhoNFU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:37
De rente bij Klarna via Raisin is zoals verwacht ook gedaald vandaag. Met dezelfde % dan de rentes buiten R om. Dus het kleine verschil blijkt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37

Waarom zou dat zijn?
Misschien kijk je dan op de verkeerde websites? Dat lijken me dan in elk geval niet bepaald betrouwbare sites, als ze onvolledige informatie bieden. Op de sites die ik gebruik komen ze in elk geval wel terug.

Maar kan het niet ook gewoon zijn dat ze wel worden meegenomen, maar dat ze simpelweg niet heel hoog staan, omdat hun basisrente niet zo hoog is? Die is momenteel namelijk nauwelijks hoger dan bv. de gewone spaarrekening van de Rabobank. En lager dan bij bv NN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:01:
...

Maar kan het niet ook gewoon zijn dat ze wel worden meegenomen, maar dat ze simpelweg niet heel hoog staan, omdat hun basisrente niet zo hoog is? ...
Als je nu "basis" vervangt door "advies" of "standaard" en "rente" door "prijs". Dan krijg je dus bijvoorbeeld "standaardprijs".

Populaire internet vergelijkingsites maken hun lijstjes op volgorde van de aanbiedingsprijs niet op volgorde van de standaardprijs.

Als (nieuwe) spaarder boeit het mij niet wat de basis rente is, maar wel wat de rente is voor het geld dat ik ga storten. Ook al is die maar voor een beperkte periode. Indien vrij opneembaar kan ik het ook weer opnemen.

En kijk hier eens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 05-10-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
W1ck1e schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Als je nu "basis" vervangt door "advies" of "standaard" en "rente" door "prijs". Dan krijg je dus bijvoorbeeld "standaardprijs".

Populaire internet vergelijkingsites maken hun lijstjes op volgorde van de aanbiedingsprijs niet op volgorde van de standaardprijs.

Als (nieuwe) spaarder boeit het mij niet wat de basis rente is, maar wel wat de rente is voor het geld dat ik ga storten. Ook al is die maar voor een beperkte periode. Indien vrij opneembaar kan ik het ook weer opnemen.
Dat gaat dan meer om een spaaractie, niet om het zoeken naar een spaarrekening met een structureel hoge rente. Omdat dat vaak lokkertjes zijn die maar tijdelijk gunstig zijn, worden die op een andere manier verzameld en getoond dan rekeningen waar je gewoon je geld langere tijd op wil parkeren.

Die Garanti actie vind je dus wel terug bij de overzichten met spaaracties/tijdelijke acties. Bijvoorbeeld https://www.vanspaarbankv...e/spaarrente/actierentes/ Op deze manier zie je ook meteen wat je krijgt als de actie voorbij is. (En dus wanneer je je geld weer moet weghalen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Rubbergrover1 Ik vind het alleen jammer dat bepaalde sites de rekening niet vermelden (in het lijstje). Ik kan alleen gissen naar de reden daarvoor. Ik hoop dat het niet is dat ze de bezoeker onderschatten. Die kan vast en zeker een goede toelichting begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
W1ck1e schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:06:
@Rubbergrover1 Ik vind het alleen jammer dat bepaalde sites de rekening niet vermelden (in het lijstje). Ik kan alleen gissen naar de reden daarvoor. Ik hoop dat het niet is dat ze de bezoeker onderschatten. Die kan vast en zeker een goede toelichting begrijpen.
Ik denk dat de meeste overzichtjes bewust niet willen dat banken met zulke schijn-voordelige acties hoog in de overzichten komen, tussen de banken die wel structureel voordelig zijn. terwijl het werkelijke voordeel zeer beperkt is. Dat je voor maximaal 3 maanden een procentje op jaarbasis hoger krijgt dan andere (Nederlandse) banken betekent namelijk slechts een tijdelijk voordeel van maximaal slechts een euro op iedere 400 euro spaargeld. Mooi meegenomen natuurlijk, maar een voordeel dat snel verloren gaat als mensen blijven 'hangen'.

Dan is het handiger dat ze die acties - waarbij je er dus alert op moet zijn dat je na een paar maanden weer moet switchen - apart zetten van de parkeer-en-niet-meer-naar-omkijken rekeningen. Je kunt immers gewoon ook bewust naar de overzichten van die acties gaan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubbergrover1 op 05-10-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
parkeer-en-niet-meer-naar-omkijken rekeningen
retorisch :
Hoe denk je dat de grootbanken zeg maar "groot" zijn geworden ?

Maar, terug naar ons onderwerp, voor mij loont het de moeite en tijd om er gebruik van te maken en ik heb genoeg triggers om te voorkomen dat ik het saldo te lang laat staan. Maar dat zal niet voor iedereen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:10:
[...]
retorisch :

Maar, terug naar ons onderwerp, voor mij loont het de moeite en tijd om er gebruik van te maken en ik heb genoeg triggers om te voorkomen dat ik het saldo te lang laat staan. Maar dat zal niet voor iedereen gelden.
En dat komt weer doordat de meeste Nederlanders (de meesten hebben slechts 1 bankrekening, en vaak ook nog eens een 1 en/of rekening met een partner) niet van bank en ook niet van spaarbank willen veranderen, want teveel gedoe. En helemaal niet af en toe of regelmatig switchen of elders rekeningen openen. Dus blijft sparen ook een parkeer en niet omkijken houding.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 05-10-2024 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
Datisraar schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

En dat komt weer doordat de meeste Nederlanders (de meesten hebben slechts 1 bankrekening, en vaak ook nog eens een 1 en/of rekening met een partner) niet van bank en ook niet van spaarbank willen veranderen, want teveel gedoe. En helemaal niet af en toe of regelmatig switchen of elders rekeningen openen. Dus blijft sparen ook een parkeer en niet omkijken houding.
Dat klopt niet wat je beweert. Dat komt omdat Nederlanders (belachelijk) veel sparen en de grootbanken in essentie teveel spaargeld hebben in relatie tot wat ze uitlenen. Waarom zou je meer rente gaan betalen als bank als je totaal niet zit te wachten op meer instroom van spaargeld? Gewoon simpel weg de wet van vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
W1ck1e schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:10:
[...]
retorisch :

Als je de overzichten met 'reguliere' spaarrentes regelmatig volgt, dan zie je wel dat bepaalde aanbieders structureel hoger zitten dan andere aanbieders. Voor veel mensen is het dan nuttiger om een van die structureel goede aanbieders te kiezen dan om de drie maanden weer een andere rekening te moeten uitzoeken. Niet voor iedereen, uiteraard. Maar ik vind het dan juist wel prettig dat voor beide soorten mensen aparte overzichten bestaan met voor hen relevante info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:04:
[...]

Als je de overzichten met 'reguliere' spaarrentes regelmatig volgt, dan zie je wel dat bepaalde aanbieders structureel hoger zitten dan andere aanbieders. Voor veel mensen is het dan nuttiger om een van die structureel goede aanbieders te kiezen dan om de drie maanden weer een andere rekening te moeten uitzoeken.
Omdat binnen die groep die structureel hoger zit de volgorde wisselt heb ik daar bij meerdere banken een rekening. Spaargeld van mij staat dan bij nul, een of meerdere, al dan niet in deposito's. Andere rekening uitzoeken betekent bij mij alleen maar verplaatsen, als de winst opweegt tegen het werk en de tijd. Rekeningen hef ik daarom zelf in principe niet op. Als de bank dat wil dan gebeurt het wel, maar in 2 gevallen heb ik zelf na jaren weer een rekening heropend.
Indien aantrekkelijk genoeg dan open ik een rekening bij een extra bank, "eenmalig werk" voor "tijdelijk voordeel". Dit jaar N26 & Bunq. Andere rekeningen heb ik inmiddels van tot ongeveer 16 jaar geleden.
Niet voor iedereen, uiteraard. Maar ik vind het dan juist wel prettig dat voor beide soorten mensen aparte overzichten bestaan met voor hen relevante info.
Als het maar ergens staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Twee vraagjes m.b.t. Garanti bank:
Ten eerste, volgens mij hebben zij nu een aantal acties achter elkaar gehad, toch? Ik ben een beetje huiverig voor dat tijdelijke gebeuren, zeker met "einddatum 31 dec" wat nu dus een kleine 3 maanden is. Met wat meer "garanti(e)" (:+) dat de actie weer wordt opgevolgd met iets nieuws is het wel interessanter. Anders "moet" het geld na die periode gewoon weg omdat die 1,75 toch echt te laag is.
Ten tweede, wat is het verschil tussen de "Gouden Klaver Rekening" en de "Gouden Internet Rekening"? Ik heb het idee dat bij de "Klaver" variant nog alles op papier of telefonisch gaat? En "Internet" dat met internet bankieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
MotorBeast schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:02:
[...]

Dat klopt niet wat je beweert. Dat komt omdat Nederlanders (belachelijk) veel sparen en de grootbanken in essentie teveel spaargeld hebben in relatie tot wat ze uitlenen. Waarom zou je meer rente gaan betalen als bank als je totaal niet zit te wachten op meer instroom van spaargeld? Gewoon simpel weg de wet van vraag en aanbod.
Jij redeneert vanuit de banken die (inderdaad ) niet hoeven, maar ik vanuit Nederlandse klanten die niet willen overstappen/veranderen, alle spaar overzichten ten spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:14:
Twee vraagjes m.b.t. Garanti bank:
Ten eerste, volgens mij hebben zij nu een aantal acties achter elkaar gehad, toch? Ik ben een beetje huiverig voor dat tijdelijke gebeuren, zeker met "einddatum 31 dec" wat nu dus een kleine 3 maanden is. Met wat meer "garanti(e)" (:+) dat de actie weer wordt opgevolgd met iets nieuws is het wel interessanter. Anders "moet" het geld na die periode gewoon weg omdat die 1,75 toch echt te laag is.
Ten tweede, wat is het verschil tussen de "Gouden Klaver Rekening" en de "Gouden Internet Rekening"? Ik heb het idee dat bij de "Klaver" variant nog alles op papier of telefonisch gaat? En "Internet" dat met internet bankieren?
Als ik mij niet vergis is het inderdaad 3de of zelfs 4de bonus rente aktie. In de laatste paar jaar. Bij de aktie vanaf 1 juni maakten ze de fout dat ze dat te vroeg communiceerden, dus dan kon je nog even het saldo waarmee werd vergeleken verlagen. Elke keer dat ik van zo'n aktie gebruik maakte (passief dan wel aktief) klopte de rente berekening precies. Geen reden om huiverig te zijn. Er is ook geen voorwaarde dat je je saldo moet laten staan, reeds opgebouwde rente raak je niet kwijt. Nogmaals, ik heb als bestaande klant dit soort akties veel liever dan een "alleen maar voor nieuwe klanten" aktie.

Juist door die lage "niet bonus" rente haal je eerder je geld weer weg na afloop zodat je weer maximaal kunt profiteren van de volgende? aktie.

De huidige aktie was wat mij betreft zeer goed getimed gezien de rente daling van de ecb. (en de banken die dat volgen)

De Gouden Klaver rekening is volgens mij inderdaad de "ouderwetse" maar nog steeds te openen rekening, zonder dat gevaarlijke internet gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 05-10-2024 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:37:
[...]

Als ik mij niet vergis is het inderdaad 3de of zelfs 4de bonus rente aktie. In de laatste paar jaar. Bij de aktie vanaf 1 juni maakten ze de fout dat ze dat te vroeg communiceerden, dus dan kon je nog even het saldo waarmee werd vergeleken verlagen. Elke keer dat ik van zo'n aktie gebruik maakte (passief dan wel aktief) klopte de rente berekening precies. Geen reden om huiverig te zijn. Er is ook geen voorwaarde dat je je saldo moet laten staan, reeds opgebouwde rente raak je niet kwijt. Nogmaals, ik heb als bestaande klant dit soort akties veel liever dan een "alleen maar voor nieuwe klanten" aktie.

Juist door die lage "niet bonus" rente haal je eerder je geld weer weg na afloop zodat je weer maximaal kunt profiteren van de volgende? aktie.
Mijn punt is meer dat je daardoor dus bezig moet blijven met opletten of de actie voorbij is, weer ergens anders stallen, opletten of er een nieuwe actie is, .... Ik heb het vrij onneembare nu bij Santander en Progetto staan. Prima rente van 3,xx%, zonder dat ik er continu op hoef te letten. Maar ik heb natuurlijk liever 3,5% :) Maar dan langer dan 3 maanden en zonder elke zoveel maanden weer moeten schuiven. Incl de nadelen van Progettos "onder voorwaarden", en dat het uberhaupt wat langer zal duren om daar "opnieuw te openen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthTBH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:46
Hoe verloopt het identificatieproces bij Raisin Bank ongeveer?
En Worden kopieën van mijn ID en andere documenten door Raisin Bank ook gedeeld met de partnerbanken waar ik een spaarrekening open?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:20:
[...]

Mijn punt is meer dat je daardoor dus bezig moet blijven met opletten of de actie voorbij is, weer ergens anders stallen, opletten of er een nieuwe actie is, .... Ik heb het vrij onneembare nu bij Santander en Progetto staan. Prima rente van 3,xx%, zonder dat ik er continu op hoef te letten. Maar ik heb natuurlijk liever 3,5% :) Maar dan langer dan 3 maanden en zonder elke zoveel maanden weer moeten schuiven. Incl de nadelen van Progettos "onder voorwaarden", en dat het uberhaupt wat langer zal duren om daar "opnieuw te openen")
Vlak voor de jaarwisseling
moet ik bunq leeg halen om daar de volgende 6 maanden geen saldo te hebben, vanwege hun rente systeem

Na de jaarwisseling
garanti leeg halen, vanwege eerder genoemde reden,

beide verplaatsen naar andere bank, daar heb ik vast nog wel ruimte

triggers / reminders
december boodschappen/aankopen
vuurwerk,
rekeningen nalopen tbv belasting aangifte
notitie in mijn excelsheet

ik denk niet dat ik het vergeet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
StealthTBH schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:35:
Hoe verloopt het identificatieproces bij Raisin Bank ongeveer?
IIRC is het alleen een video call met een medewerker van... (meen IDNow dat Raisin mee werkt). Tijdens de call maken ze dan ook de foto. En geven ze wat "opdrachtjes" om te controleren of zowel de ID kaart als jij echt bent. Dus bv hand voor de ID kaart door halen, draaien van de kaart en je hoofd, etc. Met voor hun dus de "hoop" dat een deepfake opvalt.
En Worden kopieën van mijn ID en andere documenten door Raisin Bank ook gedeeld met de partnerbanken waar ik een spaarrekening open?
Banken moeten bezitten over een ID kaart van de klant. Dus daar zou ik zeer zeker vanuit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:37:
[...]

Na de jaarwisseling
garanti leeg halen, vanwege eerder genoemde reden,
Is het voor Garanti ook niet vlak voor 31dec? Ervan uitgaande dat ook zij weer een actie hebben voor nieuwe en bestaande klanten waarbij voor bestaande de actierente enkel geldt over het saldo hoger dan 31dec? Wellicht dat ze het pas in het nieuwjaar communiceren, maar als je daarop wacht ben je wellicht te laat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Rene85 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:29:
[...]

Is het voor Garanti ook niet vlak voor 31dec? Ervan uitgaande dat ook zij weer een actie hebben voor nieuwe en bestaande klanten waarbij voor bestaande de actierente enkel geldt over het saldo hoger dan 31dec? Wellicht dat ze het pas in het nieuwjaar communiceren, maar als je daarop wacht ben je wellicht te laat
De aktie van 14 juli 2023 oorspronkelijk tot 31 dec 2023 is toen verlengd tot 31 maart 2024. De daaropvolgende aktie startte 1 juni dit jaar (tot 1 dec 2024). De huidige aktie heeft daarmee 2 maanden overlap. Ik verwacht eerder een verlenging dan een aansluitende aktie. Bij een verlenging wordt er geen geld opgenomen. Bij een aansluitende aktie moet het geld van andere spaarders komen.
Maar het zou kunnen wat je schrijft, preventief geld opnemen is een optie.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 06-10-2024 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mijosa2
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 20:00
Frankenstein schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:45:
[...]

Progetto heb ik dus gecancelled binnen 14 dagen. Bij Klarna 18 mnd 3,58% ben ik daarmee te laat. Jammer want wat is er van de depositorente nog over over 18 maanden? Ik schat 2-2,5% voor 1-2 jaar vast in het buitenland en in eigen land 1,5-2%. De flexibele voorwaarden van Rabo Doelsparen bij mijn huisbank zijn echt prettig en de rente van 3,25% is in orde. Tja, zelf schuld, dat is zo.
Hoe blijf je op de hoogte van de actuele rente? Ik krijg helaas geen emails van de Rabo bij een rentewijziging, alleen in de app bij berichten, maar ja die check ik niet vaak. Weet jij een andere manier?

Rabo Doelsparen heeft inderdaad een aantrekkelijke rente en goede opname voorwaarden. Is de actuele rente lager dan je vastgezette rente, dan geen opnamekosten. Die actuele rente is dan wel erg belangrijk om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-09 08:38
(Hoe vaak) switchen jullie weleens van spaarrekening op Raisin?
Toen ik begin dit jaar startte op Raisin was Distingo de aanbieder met de beste rente, maar die is inmiddels gezakt naar 3,06%.
HoistSparen staat nu op 3,18% zie ik.
Hoeveel gedoe ik het om te switchen naar HoistSparen?
Vroeg me gewoon af hoeveel jullie switchen, want stel volgende week is er weer een aanbieder die 3,20% biedt, blijf je dan aan de gang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
mijosa2 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:32:

Hoe blijf je op de hoogte van de actuele rente? Ik krijg helaas geen emails van de Rabo bij een rentewijziging, alleen in de app bij berichten, maar ja die check ik niet vaak. Weet jij een andere manier?

Rabo Doelsparen heeft inderdaad een aantrekkelijke rente en goede opname voorwaarden. Is de actuele rente lager dan je vastgezette rente, dan geen opnamekosten. Die actuele rente is dan wel erg belangrijk om in de gaten te houden.
Dan stel ik voor dat je wel je berichten vaker checkt in de app. Of gebruik je die app nooit ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
ArmyOfQueens schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:51:
Toen ik begin dit jaar startte op Raisin was Distingo de aanbieder met de beste rente, maar die is inmiddels gezakt naar 3,06%.
Vroeg me gewoon af hoeveel jullie switchen, want stel volgende week is er weer een aanbieder die 3,20% biedt, blijf je dan aan de gang :P
De rentes gaan overal omlaag. Ik zou dus alleen switchen als een aanbieder of heel lang niet verlaagd, of die wat je zelf hebt ineens heel hard omlaag gaat.

Zelf ben ik al 2 jaar Raisin klant en ben ik begonnen bij Renault. Die deden toen ook al een tijdje mee aan de wetloop van hoogste rente en andere banken, buiten Raisin (Raisin had toen ook maar 2 spaarrekeningen denk ik), steeds aftroeven met 0,01-procentpunt extra (bij wijze van). Echter bleef Renault op een gegeven moment steken op 2,90%, terwijl andere aanbieders toen ruim 3% gaven. Toen ben ik op een gegeven moment wel geswitcht. Maar verschil was toen ook al maandenlang meer dan 0,5-procentpunt. Voor 0,12-procentpunt zou ik niet snel wisselen. Helemaal niet nu de meeste banken, incl Hoist(?), zo bijna elke maand de rente verlagen. Die 3,06% vs 3,18% is dan gewoon een momentopname en over 2 weken kan Hoist net zo goed op 3,05% of whatever staan (en Distingo op 2,98 :+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

@ArmyOfQueens In het begin wisselde ik heel vaak, met als grens als er een rekening was die minstens 0,10% hogere rente bood stapte ik over.
Binnen Raisin overstappen is dan ook zo gebeurd. Maar tegenwoordig ben ik er minder mee bezig.

Ik heb mijn geld weer staan bij Bunq, Bigbank en Klarna direct, omdat ik de tussenrekening als vervelend ervaar. Ondanks dat dit me dus niet de allerhoogste rente oplevert.
(Ik heb dan ook niet veel spaargeld, misschien ben ik niet het beste voorbeeld)

31 december ga ik natuurlijk wel weg bij Bunq, gezien dan de bonusrente vervalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48
ArmyOfQueens schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:51:
Het switchen makkelijker maken is juist het hele punt van Raisin. Als je niet bereid bent om regelmatig te switchen kun je beter buiten Raisin om een rekening openen ergens zodat Raisin er niet onnodig tussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dj_ryow schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:14:
[...]

Het switchen makkelijker maken is juist het hele punt van Raisin. Als je niet bereid bent om regelmatig te switchen kun je beter buiten Raisin om een rekening openen ergens zodat Raisin er niet onnodig tussen zit.
Dat switchen kost ook gewoon rendement, dus dat steeds switchen beter is is ook niet perse zo.

Daarnaast was het voorheen ook niet zo makkelijk om, buiten Raisin, een goede rente te vinden. Toen 2 jaar terug de rente fors omhoog ging waren er voornamelijk drie banken die de toon voerden: Renault via Raisin, BigBank, en Bunq. Bunq was relatief "iffy", ondanks Nederlandse bank. BigBank "schuurt tegen Poetin aan" en Renault zit je lekker veilig in Frankrijk. Renault was dan min of meer de voor de hand liggende optie.

Vervolgens zijn ze dan weer wel redelijk blijven steken (Bunq op 2,49%? Renault op 2,90%, BigBank weet ik niet, maar met een actuele rente van 2,xx% zou ik gokken dat die ook niet de 3% gepasseerd zijn). Met nu als interessante optie zonder gedoe (geen acties etc) nog steeds alleen de Raisin banken, en Klarna (buiten Raisin om) met 3,xx%? Wel acties bij Advanzia, BigBank, OpenBank, Garanti Bank, ... Dus het grootste aanbod nog steeds via Raisin. Je hoeft dus echt niet alleen bij Raisin te zitten om makkelijk te wisselen tussen banken met de hoogste rente op dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:06:
[...]
...
Helemaal niet nu de meeste banken, incl Hoist(?), zo bijna elke maand de rente verlagen. Die 3,06% vs 3,18% is dan gewoon een momentopname en over 2 weken kan Hoist net zo goed op 3,05% of whatever staan (en Distingo op 2,98 :+).
Laat Hoist nu net vandaag weer terug omhoog gaan naar 3,18% (3,22% effektief) op vrij en met 0,04-0,12% op hun deposito's... :+

Inderdaad allemaal minimale verschillen, maar de echte (spaar)centjesjagers willen het onderste uit de kan.
Zolang het overstappen maar snel kan en je geen rentedagen verliest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:58
Ik heb bij Bigbank ook een half jaar 3,3 procent gekregen op mijn bestaande spaarrekening! Toch leuk… voelt als een vrij opneembare deposito 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Krijg nu net de melding dat Big bank geopend is. Tenminste ik kan een flexibel sparen openen.

Per wanneer gaat dat half jaar in?
Zodra je een flexibel sparen opent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dankje,

En hoe rekenen ze?
- Advanzia methode (maand van openen telt niet mee, maar krijg je wel die rente)
- Openbank methode (openen op 7 okt, 3,3% tot 7 april)

[ Voor 4% gewijzigd door Juan op 07-10-2024 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Openbank methode, voor zover ik hun die uitvinding zou toebedelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dankje voor je reactie, dan wacht ik ff met openen, heb nog andere acties lopen tot 1 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:20
Amsterdamse lege huls Iris Financial fuseert met Younited

(ABM FN-Dow Jones) Iris Financial, dat genoteerd is aan het Amsterdamse Damrak, zal fuseren met Younited. Dit maakten de twee bedrijven maandagavond bekend.

https://www.iex.nl/Nieuws...fuseert-met-Younited.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:58
Juan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:08:
Dankje voor je reactie, dan wacht ik ff met openen, heb nog andere acties lopen tot 1 januari
Ik tot eind december, maar ik durfde het niet aan om langer te wachten… stel dat de ECB de rente verlaagd, dan weet ik niet hoelang deze actie blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
wil met BIG wachten tot eind van de maand.. dan heb t/m april nog 3,3%
Eerst nog 3,75%, en dan 3,5% en dan BIG

Het was pas veranderd toch van 3 maanden naar 6 maanden actie rente bij BIG.. dus kan mij niet voorstellen dat dit nog voor 1 nov verder omlaag gaat.

Ook denk ik dat ECB deze maand nog niet weer verlaagd.
Er is volgensmij 17 okt weer een besluit hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Magreet1 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:58:
[...]

Ik tot eind december, maar ik durfde het niet aan om langer te wachten… stel dat de ECB de rente verlaagd, dan weet ik niet hoelang deze actie blijft.
Stel? Reken daar maar op. https://www.iexprofs.nl/C...or-het-bedrijfsleven.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
ik zie nu ook dat men verwacht weer een verlaging op 17 oktober.. (is toch dan pas vanaf 1 nov?)

Dan vraag ik BIG wel aan op de 16e of zo.. die 2 weken maakt ook veel uit dan.

Pagina: 1 ... 98 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling