• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Jay-B schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:39:
[...]

Zoals met alle ervaringen lees je vooral over de negatieve punten. Ik heb Raisin nu twee jaar. Meerder deposito's en spaarrekeningen geopend en gesloten. Eén keer had ik een vertraging bij het openen van een deposito. Dat was begin van het jaar met de CA Autobank die nog 4,1% rekende voor 12 maanden. Die aanvragen konden ze even niet aan. Maar dat lag dus aan de partnerbank en niet zozeer aan Raisin. Ik heb geen klagen.
QFT :)
Bijna 2 jaar klant, alleen die recente Progetto aanvraag/aanvragen die de soep in liepen. Intussen daarvoor compensatie vanuit Raisin ontvangen v.w.b. de "0% rente" waarmee het bedrag een goede week op de rekening heeft gestaan. En mogelijk compensatie in samenwerking met Progetto over lagere rente die ik nu krijg
Maar de compensatie voor 0% rente etc was al relatief hoog (~2x zoveel als dat het geld die dikke week bij Santander had gestaan), waardoor ik maar denk dat er ook al een deel van de misgelopen rente in zit :P Of andersom: de compensatie die ik nu heb ontvangen is ietsjes hoger dan de misgelopen rente doordat de rente nu lager is. Waardoor ik nog steeds een beetje compensatie heb voor de 0% rente, en als ik snel reken nog 11 euro "te kort kom". Als Progetto dus ook een compensatie geeft, van meer dan 11 euro, (wat wel zou moeten, als ze daadwerkelijk het renteverschil compenseren) maak ik er nog "winst" op.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dZinee schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:02:
[...]

Dit gaat om Banca Sistema en Autobank (beiden Italiaans), al betwijfel ik of daar het probleem ligt. Raisin is ook zeer traag in antwoorden of reageert simpelweg niet.
De vertraagde uitbetaling was vanaf Rietumu ( ;( 4.25%, good times..)
Vorige week deposito geopend via Raisin bij Banca Sistema. 19e aangevraagd, 20e geld gestort en op de 23e was het rond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
RobertMe schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:46:
[...]

QFT :)
Bijna 2 jaar klant, alleen die recente Progetto aanvraag/aanvragen die de soep in liepen. Intussen daarvoor compensatie vanuit Raisin ontvangen v.w.b. de "0% rente" waarmee het bedrag een goede week op de rekening heeft gestaan. En mogelijk compensatie in samenwerking met Progetto over lagere rente die ik nu krijg
Maar de compensatie voor 0% rente etc was al relatief hoog (~2x zoveel als dat het geld die dikke week bij Santander had gestaan), waardoor ik maar denk dat er ook al een deel van de misgelopen rente in zit :P Of andersom: de compensatie die ik nu heb ontvangen is ietsjes hoger dan de misgelopen rente doordat de rente nu lager is. Waardoor ik nog steeds een beetje compensatie heb voor de 0% rente, en als ik snel reken nog 11 euro "te kort kom". Als Progetto dus ook een compensatie geeft, van meer dan 11 euro, (wat wel zou moeten, als ze daadwerkelijk het renteverschil compenseren) maak ik er nog "winst" op.
Als je het terug rekent naar alle uren die je erin hebt gestoken word je naar mijn mening erg slecht betaald. Als ik hier lees wat mensen allemaal doen voor een schamele paar procent punten meer kan je volgens mij je tijd beter besteden om geld te verdienen. Maar ieder zijn ding.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:24
Hier nog geen compensatie ontvangen van Raisin.

Tevens wel zojuist een garantiebank rekening geopend 3,5% t/m 31-12.
Kan ik mooi van Advanzia 3,7% naar Garantiebank 3,5% per 1 dec, en per 1 januari naar bibank (3,3% tot eind februari 2025)

Klopt het dat je van die garantiebank geen bevestiging krijgt van je aanvraag?
Ik heb alles ingevuld, en gecontroleerd, maar ik heb geen bevestiging gehad op mail.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 22:15
MotorBeast schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:46:
Als ik die verhalen hierboven allemaal lees ben ik toch blij dat ik gewoon voor een solide bank met een fractie minder rente heb gekozen. Santander........top! Hou je veel tijd over voor andere zaken. Raisin was ik na 2 acties al snel klaar mee.
Helemaal mee eens! Vooral vrij opneembaar bij Raisin partnerbanken is niet aan mij besteed, om drie cruciale redenen:
1 rente lager als bij andere banken (actierentes)
2 die verrekte tussenrekening
3 niet agendeerbaar, zoals bij Consors en Open Bank en andere, een must.

Meestal matige depositovoorwaarden (uitgezonderd 1 jaar) en openen en sluiten duurt vaak dagen, soms weken. Elders héél vaak instant! En deposito's van 3-6 maanden leveren niet meer op dqn actierentes.

Veel te bewerkelijk!

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 25-09-2024 20:46 ]

• Frankenstein
Juan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:22:
Hier nog geen compensatie ontvangen van Raisin.

Tevens wel zojuist een garantiebank rekening geopend 3,5% t/m 31-12.
Kan ik mooi van Advanzia 3,7% naar Garantiebank 3,5% per 1 dec, en per 1 januari naar bibank (3,3% tot eind februari 2025)

Ik heb alles ingevuld, en gecontroleerd, maar ik heb geen bevestiging gehad op mail.
Waarom geen Openbank 6 mnd 3,65% juan. Ik heb 'm nu. Met agenderen en IP.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Juan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:22:
...
wel zojuist een garantiebank rekening geopend 3,5% t/m 31-12.
...
Neen, dat klopt niet, het kan een werkdag duren bij GARANTIBANK.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_gBH3nHjzMfRUez8kz0-1i0WX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GMluVv75RuuJnmizBhdw9qkB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Frankenstein schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:32:
[...]

IP heen, niet terug? Dat was in ieder geval de laatste keer zo toen ik geld van OpenBank over maakte naar mijn NL grootbank. Gaat altijd een dag overheen waarbij ze ogenschijnlijk (volgens anderen) geen rente rekenen voor die dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MotorBeast schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:16:
[...]

Als je het terug rekent naar alle uren die je erin hebt gestoken word je naar mijn mening erg slecht betaald. Als ik hier lees wat mensen allemaal doen voor een schamele paar procent punten meer kan je volgens mij je tijd beter besteden om geld te verdienen. Maar ieder zijn ding.
Klopt, ieder zijn ding. Betekend ook niet dat je elke keer de les moet lezen als iemand een andere keuze maakt ;) Ik ben gewoon tevreden met Raisin. En heb daarnaast ook Santander, en dat werkt ook prima. Maarja, je kunt nu eenmaal ook "te veel" hebben of toch willen kiezen voor de hogere rente voor een langere periode. Voorheen ook veel geld bij Renault & OpenBank (actie, vaker verlengd) gehad. Want nouja, toen was er geen Santander. Nu het "vrij" opneembare bij Santander en Banca Progetto (spaarrekening onder voorwaarde). En een klein deel bij Distingo, waarnaar ik geswitcht ben toen Renault heel lang al flink achter bleef (huidige rente: 2,90%, en dat is het al heeeel lang, zijn nooit de 3% gepasseerd). Ben dus ook echt niet aan het hoppen met spaargeld. Vorig jaar stond alles bij Renault & Openbank, en nu bij Santander en Progetto. En daarnaast dan wat deposito's via Raisin met IIRC allemaal 3,50%+ ondanks recentelijk afgesloten.

offtopic:
En ja, ik beleg ook. Maar heb ook ((te)veel) spaargeld. Ooit zal er een huis gekocht moeten worden, ook als er potentieel een beurscrash is.

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 22:41
sipjohn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:43:
[...]

Ik wacht ook al sinds 16e (saldo aanwezig op 18e) CA Autobank 2 jaar. Volgens mij was storting nog op tijd voor 3,55%(moest werkdag voor 20e), maar bijj in behandeling staat nu 3,30%. Wat gaat het definitief worden?

(probleem bijna 14 dagen na 16e?)
Hier ook al bijna 2 weken wachten op CA autobank...Inmiddels is de rente van 3.6 naar 3.55% /jaar gegaan :F

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-09 17:09
cejean schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:26:
[...]

Hier ook al bijna 2 weken wachten op CA autobank...Inmiddels is de rente van 3.6 naar 3.55% /jaar gegaan :F
Oei gaat dus weer niet goed bij CA autobank! Nu maar hopen dat ze dan wel de 3,6% aanhouden. Ik heb 20 september een aanvraag gedaan, is ook nog niet actief. Begin van het jaar ging het daar ook al mis, toen hebben ze alle deposito’s met terugwerkende kracht op een eerdere datum gezet.

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52
Frankenstein schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:32:
[...]

Wat betekend agenderen? Van Dale heeft het over ‘op de agenda zetten’. Ik begrijp het in de context van een spaarrekening niet.

Hoe ga je om met de bron belasting? Hoeveel werk is het? Wordt dat direct berekend bij het opzeggen of aan het eind van het jaar?

• MotorBeast
Frankenstein schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:30:
[...]

Helemaal mee eens! Vooral vrij opneembaar bij Raisin partnerbanken is niet aan mij besteed, om drie cruciale redenen:
1 rente lager als bij andere banken (actierentes)
2 die verrekte tussenrekening
3 niet agendeerbaar, zoals bij Consors en Open Bank en andere, een must.

Meestal matige depositovoorwaarden (uitgezonderd 1 jaar) en openen en sluiten duurt vaak dagen, soms weken. Elders héél vaak instant! En deposito's van 3-6 maanden leveren niet meer op dqn actierentes.

Veel te bewerkelijk!
Ik had wat deposito toen de rent 4% plus was, korte looptijd. Daaronder vind ik totaal oninteressant. Inflatie kilt je rendement en ga ik niet lang voor vastzetten. Met jouw geld maken banken geld. Ik ben van mening dat je dat zelf moet doen. Zie de andere topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:04:
[...]

Wat betekend agenderen? Van Dale heeft het over ‘op de agenda zetten’. Ik begrijp het in de context van een spaarrekening niet.
OpenBank is een volledige bank, incl betaalrekening (en gratis "pinpas" (/Debit MasterCard, het oude pin systeem bestaat al10+ jaar niet meer :p)). En bij je grootbank kun je vast ook wel opdrachten inplannen, en dat kan IIRC zelfs ook bij een aantal spaarrekening.
Hoe ga je om met de bron belasting? Hoeveel werk is het? Wordt dat direct berekend bij het opzeggen of aan het eind van het jaar?
In principe ga je daar niet mee om. Als je digitaal het contract ondertekend doen ze er ook meteen de Spaanse zelfverklaring bij dat je geen inwoner van Spanje bent. Dat teken je en OpenBank verzorgt de rest. Dua je krijgt gewoon 100% van de rente uitgekeerd en betaald daar geen belasting over. In principe dus echt helemaal niet. Aangezien in NL ook belasting wordt geheven over vermogen en niet over rendement / het rentebedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
MotorBeast schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:46:
Als ik die verhalen hierboven allemaal lees ben ik toch blij dat ik gewoon voor een solide bank met een fractie minder rente heb gekozen. Santander........top! Hou je veel tijd over voor andere zaken. Raisin was ik na 2 acties al snel klaar mee.
Recent zijn er inderdaad veel klachten. Zelf gebruik ik Raisin voor deposito's en heb nooit klachten gehad. O.a. 4.3% voor 5 jaar vast bij Renault was een prima aanbieding.

• roldey
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 08-08 17:15
dZinee schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:02:
Dit gaat om Banca Sistema en Autobank (beiden Italiaans), al betwijfel ik of daar het probleem ligt.
Ben bang van wel...

Hier dinsdagmiddag geld overgeboekt naar Raisin en tegelijkertijd deposito Autobank aangevraagd. De aanvraag is (nog) in behandeling.

Gisteren geld overgeboekt naar Raisin en tegelijkertijd deposito Klarna aangevraagd. Vandaag om 10:16 de mail dat de aanvraag in behandeling is en 10 minuten later al de mail dat het deposito geopend is.

• kbus
roldey schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:59:
[...]

Ben bang van wel...

Hier dinsdagmiddag geld overgeboekt naar Raisin en tegelijkertijd deposito Autobank aangevraagd. De aanvraag is (nog) in behandeling.

Gisteren geld overgeboekt naar Raisin en tegelijkertijd deposito Klarna aangevraagd. Vandaag om 10:16 de mail dat de aanvraag in behandeling is en 10 minuten later al de mail dat het deposito geopend is.
Ik heb dezelfde ervaring, van Klarna was het deposito vrijwel meteen geopend. En ik wacht nu al een week op het openen van het CA autoband deposito.

• kbus
sipjohn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:43:
[...]

Ik wacht ook al sinds 16e (saldo aanwezig op 18e) CA Autobank 2 jaar. Volgens mij was storting nog op tijd voor 3,55%(moest werkdag voor 20e), maar bijj in behandeling staat nu 3,30%. Wat gaat het definitief worden?

(probleem bijna 14 dagen na 16e?)
Dat is bizar lang weer, krijg deja vu naar begin van het jaar toen er ook problemen waren bij CA autobank :'(
Wat zegt Raisin hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:49
kbus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:52:
[...]

Dat is bizar lang weer, krijg deja vu naar begin van het jaar toen er ook problemen waren bij CA autobank :'(
Heb ik nog niet gevraagd. Omdat ik er vooralsnog vanuitga dat het vooral administratief is en met terugwerkende kracht wel goed komt.
Maar als in definitieve bevestiging 3,30% i.p.v. 3,55% staat ga ik wel reageren, omdat ik mijns inziens op 18e aan alle voorwaarden voldeed.

"CA Auto Bank heeft ons geïnformeerd dat het de rente op uw aangevraagde termijndeposito gaat verlagen. De rekening is nog niet geopend. Om nog te profiteren van het huidig geldende rentetarief van 3,55 % p.j. moet uiterlijk de werkdag vóór 20.09.2024 aan alle voorwaarden voor het openen van de rekening voldaan zijn. U vindt de voorwaarden in het productinformatieblad, onder ‘Informatie m.b.t. het openen van een termijndeposito’. Daarnaast moet het spaarbedrag ontvangen zijn op uw Raisin-rekening."

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:13
Heeft iemand hier ook last van problemen met de Raisin-app? Normaal gaat overboeken naar een bank eenvoudig en snel. Nu loopt het steeds vast.

• Frankenstein
RobertMe schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:47:
[...]

IP heen, niet terug? Dat was in ieder geval de laatste keer zo toen ik geld van OpenBank over maakte naar mijn NL grootbank. Gaat altijd een dag overheen waarbij ze ogenschijnlijk (volgens anderen) geen rente rekenen voor die dag.
Je hebt gelijk. Merkwaardige werkwijze wel van OpenBank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:04:
[...]

Je kunt bij een overboeking een datum opgeven. Dit kan bij fatsoenlijke spaarbanken wel, maar bij Raisin niet. In plaats van gebruikersgemak, kun je bij Raisin de volgende bankdag lekker nog een paar keer inloggen om te kijken of het bedrag inmiddels op de tussenrekening staat, zodat je wéér aan de slag kan. Zo schiet het dus niet op.

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:02
Weet iemand of je bij credit europe ook je account op kan zeggen? Heb mijn rekening opgezegd maar kan nog inloggen.

• sjorsjuhmaniac
Rogers schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:55:
Weet iemand of je bij credit europe ook je account op kan zeggen? Heb mijn rekening opgezegd maar kan nog inloggen.
Ik heb alleen maar de optie account opzeggen zien staan waarmee je opzegt. Ik kan ook nog inloggen maar ik zie geen rekening meer.

Ik nam aan dat de account na een aantal weken verwijderd wordt

[ Voor 8% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 26-09-2024 20:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:43
ernie2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 01:08:
[...]

Als de mail er nu nog niet is gaat hij waarschijnlijk niet meer komen. In dat geval kun je ze het beste even bellen, dan sturen ze de mail opnieuw.
En de oorzaak is....

FireFox als browser gebruiken :'(

Chrome werkt wel...
Dus als iemand ook het probleem heeft, dit is de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roldey
  • Laatst online: 08-08 17:15
kbus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:52:
Ik heb ze net gebeld. De dame in kwestie zei dat ik in principe ervan uit mag gaan dat het deposito op de datum dat het door Raisin is doorgestuurd en in behandeling is genomen wordt geopend. Bij mij is dat de 25e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even een vraag over de combinatie van Santander Consumer Bank en Openbank. In verscheidene oudere berichten lijkt het erop dat dit van elkaar gescheiden banken zijn met ieder een eigen DGS. Daarmee dus 2 x 100k garantie. Klopt toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Bar_en_boos schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:19:
Even een vraag over de combinatie van Santander Consumer Bank en Openbank. In verscheidene oudere berichten lijkt het erop dat dit van elkaar gescheiden banken zijn met ieder een eigen DGS. Daarmee dus 2 x 100k garantie. Klopt toch?
Idd - elk zijn eigen vergunning bankcode

Novax in "Het spaartopic - Deel 4"

[ Voor 9% gewijzigd door GroteVoet459 op 27-09-2024 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Bar_en_boos
https://www.fgd.es/en/member-institutions/
OPEN BANK, S.A.

Member of Fondo de Garantía de Depósitos de Entidades de Crédito (FGD)
España

www.openbank.es

Phone: 913421000

BdE Code: 0073
bankcode 0037 0073 in dit geval.

je kan hier ook zien dat SANTANDER andere codes heeft, oa 0036.

Dat matched met wat er in de voorwaarden staat, pagina 2, onderste alinea:
https://www.openbank.nl/a..._Welkom_Spaarrekening.pdf
Informatie over de Bank
Openbank is een bank opgenomen met nummer 0073 in het Register van Banken en Bankiers van
de Bank van Spanje en onderhevig aan haar toezicht. De Bank van Spanje heeft haar statutaire
zetel te Calle Alcalá núm. 48, 28014 Madrid (Spanje).

[ Voor 29% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 27-09-2024 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ok, bedankt. Duidelijk verhaal. Zonet op basis hiervan een account bij Openbank aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-09 08:38
Is het bij Raisin op een of andere manier mogelijk om een 2e tegenrekening te gebruiken?
Ik heb namelijk al een Raisin rekening met daarop een deposito en spaarrekening, tegenrekening is dan uiteraard mijn eigen rekening (bij de ING).
Nu hebben wij sindskort een zoon gekregen waarvoor we willen gaan sparen.
Mijn idee was om een spaarrekening te openen via mijn Raisin rekening, maar dan dat we maandelijks bijstorten vanaf onze gezamenlijke (Rabo) rekening.
Is dit mogelijk of weet iemand een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rogers schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:55:
Je moet een brief sturen. Fysiek, per post. Brief staat op de website.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
THE_BASE schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:02:
[...]

Welke brief bedoel je? De opheffing brief kan je via de app uploaden en laten uitvoeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
ArmyOfQueens schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:57:
Is het bij Raisin op een of andere manier mogelijk om een 2e tegenrekening te gebruiken?
Ik heb namelijk al een Raisin rekening met daarop een deposito en spaarrekening, tegenrekening is dan uiteraard mijn eigen rekening (bij de ING).
Mijn idee was om een spaarrekening te openen via mijn Raisin rekening, maar dan dat we maandelijks bijstorten vanaf onze gezamenlijke (Rabo) rekening.
Nee. Kan je toch alsnog gewoon via je eigen rekening doen? Gezamenlijke rekening stort op jouw rekening en jij naar de spaarrekening bij raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:05:
[...]

Welke brief bedoel je? De opheffing brief kan je via de app uploaden en laten uitvoeren
Ah, dat is dan nieuw voor mij. Drie maanden geleden moest het via de post.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
THE_BASE schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:07:
[...]

Ah, dat is dan nieuw voor mij. Drie maanden geleden moest het via de post.
Volgens mij kon het toen ook al, alleen staat dat nergens heel duidelijk. Via de app het contact formulier invullen laat het via wat halve zinnen wel weten dat het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

ArmyOfQueens schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:57:
Als je dat wil doen omdat je Raisin account alleen op jouw naam staat, kan je ook via je vrouw een rekening openen en daar de gezamelijke aan knopen. En daar dus die spaarrekening op openen. Maar dan staat hij dus wel op de naam van je vrouw. Want Raisin bied geen kinder rekeningen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
[...]

Ik heb mijn rekening een paar weken geleden via een berichtje in de app opgezegd. Dezelfde dag was dat geregeld en stond het rentebedrag op mijn tegenrekeing.

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:02
[...]

Dat heh ik gedaan voor de rekening.
Zie nu dat je account kan sluiten via het contact formulier maar ze willen een document dat ik niet kan vinden, dat opheffingsformulier heb ik al gestuurd.

[ Voor 26% gewijzigd door Rogers op 28-09-2024 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Anadolu verlaagt rentes bij de deposito's. Officieel per aanstaande maandag, in de praktijk per vandaag. Dus mocht je er nog vrij opneembaar geld hebben staan dan ben je te laat.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Rogers schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:30:
[...]

Dat heh ik gedaan voor de rekening.
Zie nu dat je account kan sluiten via het contact formulier maar ze willen een document dat ik niet kan vinden, dat opheffingsformulier heb ik al gestuurd.
https://www.crediteurope....t/formulieren-documenten/

Daar staat die gewoon tussen, best makkelijk te vinden via Google.

Mijn vrouw en ik hebben beiden deze ingevuld en foto van gemaakt en verstuurd via het contactformulier in de app. Was binnen een dag geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
xileS schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:16:
[...]

https://www.crediteurope....t/formulieren-documenten/

Daar staat die gewoon tussen, best makkelijk te vinden via Google.

Mijn vrouw en ik hebben beiden deze ingevuld en foto van gemaakt en verstuurd via het contactformulier in de app. Was binnen een dag geregeld.
Ik geloof dat je het punt mist.

Iedereen hier heeft zijn rekening kunnen opheffen met het formulier.
Mensen kunnen echter nog steeds inloggen, hun account werkt nog. Is bij jouw, met het opheffingsformulier, je inlog account ook verwijdert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:25:
[...]

Mensen kunnen echter nog steeds inloggen, hun account werkt nog. Is bij jouw, met het opheffingsformulier, je inlog account ook verwijdert?
Duurt even. Ik ben al maanden weg en account is ook weg.

• Juan
Garantiebank is nú geopend. Geen app, wel rentopbouw in de online omgeving.

Supersnel

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:18:
Garantibank is nú geopend. Geen app, wel rentopbouw in de online omgeving.

Supersnel
Precies 7 cent per dag per 730 euro. Tijdens het weekend zie je al de stand van maandag ochtend. Want in het weekend gebeurt er toch niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:20
Distingo per 4-10 omlaag van 3,20% naar 3,10% effectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10:49
sander36 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:43:
Nog een deposito geopend voor 18 mnd bij Anadolu voor 3,25%.
Ik verwacht dat die binnenkort ook wel gaan zakken.
Daar gaan ze maandag idd verlagen. Hoogste depo rente in NL....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:25:
[...]

Ah zo. Iig mijn spaarrekening daar is beëindigd en ik heb de rente gekregen op de tegen rekening.

Zojuist getest om in te loggen en dat kan idd nog steeds, maar er is daar geen rekening meer actief en er staat "Hier wordt alleen nog de actieve spaarrekeningen weergegeven. Je kan altijd contact met ons opnemen."

Voor mij is dit prima, want er staat niks meer en ik heb rente ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 17:47
Opvallend met sparen bij Klarna rechtstreeks met maandelijkse rente op rente, versus via Raisin; daar is de Klarna rente per kwartaal uitbetaling. Doet mijn tweakers naam eer aan…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Er zijn verschillende websites met overzichten van spaar- en depositorentes maar ik herinner mij dat er eentje is die historische renteveranderingen weergeeft. Welke is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
SvMp schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:35:
Er zijn verschillende websites met overzichten van spaar- en depositorentes maar ik herinner mij dat er eentje is die historische renteveranderingen weergeeft. Welke is dat?
Dus je zoekt informatie over sparen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninatje
  • Laatst online: 11-09 00:37
Van spaarbankveranderen laat dat zien en is m.i. ook nog heel betrouwbaar.
Bij geld.nl staan bijna altijd een paar verkeerde rentetarieven. Ik heb ze daar twee keer op gewezen en dan passen ze het aan. Maar weekje later zag ik weer foute tarieven. Dus ik kijk daar niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-08 12:04
Datisraar schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:25:
Opvallend met sparen bij Klarna rechtstreeks met maandelijkse rente op rente, versus via Raisin; daar is de Klarna rente per kwartaal uitbetaling. Doet mijn tweakers naam eer aan…..
Klarna laat dus duidelijk zien dat sparen via Raisin niet gratis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
waalkachel2 schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:58:
[...]

Klarna laat dus duidelijk zien dat sparen via Raisin niet gratis is.
Maar dat blijkt uit de hogere rente bij Klarna direct, en niet perse uit "maandelijkse uitkering" (ondanks de iets hogere effectieve rente daardoor).

En daarnaast is het wel gratis voor de klant. En dat er commissies zijn die de banken betalen is Raisin gewoon duidelijk over. In elk productinformatieblad staat een hoofdstuk over kosten, en daar staat elke keer expliciet vermeld dat Raisin die commissies krijgt.

Nog los van dat het dus niet heel veel uit maakt bij al die andere banken die we uberhaupt alleen via Raisin kunt afsluiten. Als ze voor je interessant zijn is het alsnog onmogelijk om buiten Raisin om klant te worden van hun. Dus "klagen" over dr kosten heeft geen nut. Als je bij Raisin een bank ziet met een goede "aanbieding" (niet alleen binnen Raisin maar ook v.w.b. wat je direct kunt afsluiten) heeft het geen nut om er bij stil te staan dat de rente wat hoger kon zijn als.... Want je kunt er niks aan veranderen, en dat gegeven maakt het aanbod niet minder interessant. En in het geval van Klarna is het gewoon "er is een alternatief dat meer rente oplevert" (buiten Raisin om dus). Aan jou vervolyde keuze of je niet direct bij Klarna wilt afsluiten (en ook dat kost geld. Want tijd is geld, en je moet toch weer alles doorlezen en doorlopen. Incl. AV ben je daar zo een uurtje (als niet meer) mee bezig. En dan kan het rechtstreeks afsluiten zomaar "duurder" zijn dan via Raisin, als ke laatstgenoemde al hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Op spaarinformatie staan grafieken per rekening van de rente in de loop der jaren. Alleen Nederlandse rekeningen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:12
https://www.actuelerentes...ngen.asp#goto-tablesparen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ceas
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-08 18:41
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,16% p.j. naar 3,06% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 04.10.2024. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:49
30-10-2024 komt mijn deposito van Raisin bij Nordax Bank vrij. Ik ga een deel verlengen met een deposito (die ik waarschijnlijk bij Raisin houd) en een deel wegzetten bij Klarna Bank op een spaarrekening i.v.m. maandelijkse uitkering rente en vrij opneembaar. Gisteren via de app (die ik al had) binnen een paar minuten de rekening aangemaakt, aardig verrast door de snelheid en gebruiksgemak daarin.

Of zijn er nog andere opties dat ik op één plek gemakkelijk de deposito + spaarrekening tegen een aantrekkelijke rente bijhoud? Ik lees dingen over Openbank, Traderepublic etc. maar ik heb er maar weinig ervaring mee. Tot vorig jaar had ik alles standaard bij ING op de rekening + beleggingsrekening (nog steeds) staan.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Slappyjoez schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:44:
30-10-2024 komt mijn deposito van Raisin bij Nordax Bank vrij. Ik ga een deel verlengen met een deposito (die ik waarschijnlijk bij Raisin houd) en een deel wegzetten bij Klarna Bank op een spaarrekening i.v.m. maandelijkse uitkering rente en vrij opneembaar. Gisteren via de app (die ik al had) binnen een paar minuten de rekening aangemaakt, aardig verrast door de snelheid en gebruiksgemak daarin.

Of zijn er nog andere opties dat ik op één plek gemakkelijk de deposito + spaarrekening tegen een aantrekkelijke rente bijhoud? Ik lees dingen over Openbank, Traderepublic etc. maar ik heb er maar weinig ervaring mee. Tot vorig jaar had ik alles standaard bij ING op de rekening + beleggingsrekening (nog steeds) staan.
Santander kan mogelijk interessant zijn voor een spaarrekening. Depositorentes zijn wat lager dan de spaarrekening, maar eigenlijk ook logisch gezien de rentes dalende zijn. Immers weet de bank ook niet of over en periode van bv 1 jaar een rente van 3,xx% nog rendabel is voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Compensatie eindelijk toegekend (15 EUR) binnen 2 weken op de Raisin rekening.

Echter is het betreffende deposito nog steeds verdwenen (niet zichtbaar in de sectie “Afgelopen “)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Iemand al bekend met de actie rente voor Advanzia voor de komende maand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:56

Jerra

Beunhaas in wording

Bigbank al weer een tijdje niet voorbij zien komen, actierente is nu 3,30% voor 6 maanden, op aanvraag ook gekregen op mijn lopende rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Ceas schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:13:
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,16% p.j. naar 3,06% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 04.10.2024. :(
Idd - rechtsherstel in "Het spaartopic - Deel 4"
Jerra schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:52:
Bigbank al weer een tijdje niet voorbij zien komen, actierente is nu 3,30% voor 6 maanden, op aanvraag ook gekregen op mijn lopende rekening.
Vorige week nog - GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"

Net een SMS en bericht in App Inbox van MeDirect - per 01-Okt (morgen) gaat hun rente op de vrij opneembare MeSave van 3,17% naar 3,10% per jaar.

Had gelukkig net een groot deel van dat potje voor 3-maanden vastgezet voor 3,40%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Ah excuus! En ik had de zoekfunctie nog wel gebruikt, niet goed gesorteerd blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:11
Jerra schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:52:
Wat goed zeg! Hoe heb je dit aangevraagd? Gebeld of een mailtje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinsaver168
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-09 15:36
Juan schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:48:
Compensatie eindelijk toegekend (15 EUR) binnen 2 weken op de Raisin rekening.

Echter is het betreffende deposito nog steeds verdwenen (niet zichtbaar in de sectie “Afgelopen “)
Is dit compensatie voor enkel de rente vertraging ? Of ook voor de lagere rente bij verlenging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
justinsaver168 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:44:
[...]

Is dit compensatie voor enkel de rente vertraging ? Of ook voor de lagere rente bij verlenging ?
Ik denk beide.. ik kwam op 10 EUR rente verlies.. echter zou het verlengd worden tegen 3,55% en heel die verlenging is dus stukgelopen.. kan het nu nog t/m nov tegen 3,7% bij Advanzia kwijt.. en dan naar Garantie 3,5% t/m dec, en dan t/m feb nog bij Bigbank (3,3%) maar hoop natuurlijk op een actie van Advanzia, die een verlening geeft van de 3,7% (website geeft nog 3,76% aan, ik verwacht dat die zakt naar de eerder genoemd 3,55% of 3,58%?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-09 15:36
Juan schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:47:
[...]

Ik denk beide.. ik kwam op 10 EUR rente verlies.. echter zou het verlengd worden tegen 3,55% en heel die verlenging is dus stukgelopen.. kan het nu nog t/m nov tegen 3,7% bij Advanzia kwijt.. en dan naar Garantie 3,5% t/m dec, en dan t/m feb nog bij Bigbank (3,3%) maar hoop natuurlijk op een actie van Advanzia, die een verlening geeft van de 3,7% (website geeft nog 3,76% aan, ik verwacht dat die zakt naar de eerder genoemd 3,55% of 3,58%?)
Ik denk dat ze in jouw geval enkel de eerste hebben vergoed dan met een kleine opslag. Ik las eerder hier ook dat bij een ander ook enkel deze vergoeding is uitgekeerd.
Destijds vorige zomer had ik ongeveer €5 renteverlies en kreeg ik ook €7,50 vergoed bij deposito waarvoor ik ook een week moest wachten.

In mijn geval nu zou het rente verlies van wachten maar €5-6 zijn. Echter het verlies van de 0,15% lagere rente over een 2 jaar deposito tikt ongeveer de €40 aan. Als ik enkel de eerste vergoeding ga krijgen weet ik niet of het überhaupt waard is om te bellen. Maar ik ga het denk ik toch proberen omdat ik al bijna een maand word genegeerd in de berichtenbox. Naast het feit dat dit vervelend is maak ik me ernstig zorgen hoe ze omgaan met echt dringende klachten en zorgen. Aangezien andere aanbieders nu ook betere rentes bieden zal ik zelf denk ik niet nog meer geld bij raisin stallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Magreet1 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:41:
[...]

Wat goed zeg! Hoe heb je dit aangevraagd? Gebeld of een mailtje?
Gewoon een mailtje gestuurd dat ik ook wel de actierente op mijn rekening zou willen hebben (en rekeningnummer vermeld).
Binnen een uurtje een reactie dat ze me waarderen als oplettende klant en de actierente meteen zichtbaar zou zijn in mijn account.

En dat klopte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Meer wijzigingen in vrij opneembaar vandaag:

Inbank (via Raisin) van 3,14 naar 3,11%
Hoist Sparen (via Raisin) van 3,10% naar 3,00%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:04
Consors ook inmiddels aangepast naar 3.50% vrij opneembaar per vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:05

sanook

_/-\o_

Die 3,97 t/m eind december bij Advanzia wordt steeds unieker als je die aanbieding nog hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
wibblemoo schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:16:
Consors ook inmiddels aangepast naar 3.50% vrij opneembaar per vandaag.
Die rente staat er toch al sinds 13-Aug?
I.i.g. wel via de tracker van Tagesgeldvergleich (Details: https://www.tagesgeldverg...sbank-tagesgeldkonto.html)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
GroteVoet459 schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:21:
[...]

Die rente staat er toch al sinds 13-Aug?
I.i.g. wel via de tracker van Tagesgeldvergleich (Details: https://www.tagesgeldverg...sbank-tagesgeldkonto.html)
Dat is voor nieuwe klanten vermoed ik? De huidige klanten zaten op 3.75% (of op een andere actierate) en zijn overeenkomstig met de ECB-verlaging teruggezet naar 3.50% per vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
Juan schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:47:
[...]

Ze hebben ook nog een actie bij Openbank van 3,65% voor een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Heeft iemand al iets gezien van een geopend deposito van CA Auto bank? Ik wacht alweer sinds 20 september op het openen van een deposito, het bedrag staat nog steeds op gereserveerd op de Raisin rekening (renteloos 😢). Ze reageren ook niet op mijn bericht in de mailbox!

[ Voor 10% gewijzigd door kbus op 30-09-2024 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
kbus schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:34:
[...]
Dat hoef je Juan echt niet te vertellen 8) - Juan in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
kbus schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:34:
[...]
Ik heb deze vandaag als bestaande klant gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:45:
[...]

Als bestaande oude klant of heb je de actie al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Ik ben ook al jaren klant en wil ook wel van de hogere rente profiteren. ;)
(zonder opzeggen en weer opnieuw aan te melden bij openbank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:50:
[...]

Als bestaande oude klant of heb je de actie al eens gehad?
Ik had volgens mij al eens een welkom spaarrekening maar die was van zo'n 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
[...]

Oh dat is mooi dat deze bank wel de actie wil verlengen voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:03:
[...]

Ik had volgens mij al eens een welkom spaarrekening maar die was van zo'n 2 jaar geleden.
Interesting. Ik heb er meerdere gehad (nieuwe rekening na renteverhoging). Na aflopen van de laatste niet meer gebeld omdat ze op basis van info van anderen hier toch niet in mee zouden gaan. At best zou je een "persoonlijk aanbod" krijgen met vervolgens "voor altijd" 3,2% rente. Vond ik toen niet zo interessant (want kreeg op andere plekken meer). Nu achteraf... :p

Maar heb dus pas sinds dit jaar ergens geen Welkom Spaarrekening meer. Denk dus niet dat ze in de vraag naar hogere rente mee gaan. (Ook omdat ik toen al een half jaar 3,65% heb gehad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cejean
kbus schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:37:
Heeft iemand al iets gezien van een geopend deposito van CA Auto bank? Ik wacht alweer sinds 20 september op het openen van een deposito, het bedrag staat nog steeds op gereserveerd op de Raisin rekening (renteloos 😢). Ze reageren ook niet op mijn bericht in de mailbox!
Mijn aanvraag staat al in behandeling vanaf 17-9. :'(
Op mijn berichten (Tickets) wordt wel gereageerd met zoiets dat ze er druk mee bezig zijn en excusses... bla ...bla...
Mijn geld is dus al 2 weken van de Raisin rekening naar CA autobank die totaal geen moeite doen om de zaken verder te regelen.... :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:49
kbus schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:37:
Bij mij vanmorgen uiteindelijk pas bevestigd.
Aanvraag 16-09-2024; voldoende saldo op raisinrekening 18-09-2024; door Raisin pas overgeboekt 22-09-2024(!?); dus deposito ook pas vanaf 22-09-2024.
Wel rente percentage wat tot 20e gold., maar geld dus 4 dagen renteloos op Raisinrekening gestaan. Zou ik daar nog vergeoding voor kunnen krijgen?
Nu nog geen werk van gemaakt ivm teveel poespas voor € 9-12, maar voelt wel beetje als diefstal.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
cejean schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:02:
[...]
Hoe heb je dit gedaan? Ik ben ook al jaren klant en wil ook wel van de hogere rente profiteren. ;)
(zonder opzeggen en weer opnieuw aan te melden bij openbank).
Ik heb gebeld en gezegd dat ik 100k zou overmaken. Mijn bank en spaar rekening stonden al een paar maanden op 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
Ik heb vandaag bericht gehad dat of Progetto de rente gaat herstellen naar 3,7% en anders Raisin de portemonnee gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mikeyfire643 schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:30:
Ik heb vandaag bericht gehad dat of Progetto de rente gaat herstellen naar 3,7% en anders Raisin de portemonnee gaat trekken.
Interesting. Ik heb nu al een week of 2 niks meer vernomen van Raisin (na het debacle van geannuleerde / niet doorgevoerde aanvraag, en vervolgens dus een nieuwe aanvraag moeten doen tegen lagere rente. Intussen wel van Raisin zelf een compensatie gehad voor de week "vertraging", maar niks voor renteverschil dus). Daar moet ik dus "soon" ook maar eens achteraan (als in: medewerker aan telefoon gaf aan dat het "zeker geen maanden ging duren", en nouja, sinds initiele contact zijn we intussen 3 of 4 weken verder). Dat jij bericht hebt van een compensatie / herstel van rente kan ik daarin dan meenemen. Neem aan dat het in jou geval dan wel gaat om een "originele aanvraag tegen 3,70% maar vervolgens (verlaat) geopend tegen 3,55%"? In mijn geval dus aangevraagd tegen 3,70%, op vrijdag was de reservering "weg" (als in: geld weer beschikbaar), en op maandag was de hele aanvraag "weg". Vervolgens voor tweede keer contact opgenomen en moest maar een nieuwe aanvraag doen en dan zou de medewerker dat in de gaten houden en na akkoord op die aanvraag een verzoek voor compensatie indienen. Dat laatste heb ik dus gehad v.w.b. die week dat geld op de rekening stond, maar niks meer vernomen v.w.b. 3,70% vs 3,55%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
mikeyfire643 schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:30:
Gaan ze weer 1 jaar voor 3,7% aanbieden?
Of alleen bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
Juan schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:50:
[...]

Gaan ze weer 1 jaar voor 3,7% aanbieden?
Of alleen bij jou?
Dit gaat over weken geleden toen er nog 3,7% rente werd gegeven, maar door een probleem bij of raisin of Progetto het niet optijd was verwerkt, met als gevolg renteverlies van een week plus een lagere rente. Dit heeft veel mensen geraakt waarschijnlijk.

Het lijkt erop dat ze zaken aan het oplossen zijn. Een ander klacht die ik formeel had gemaakt via de klachtenprocedure (na continu heen en weer mailen via een normaal ticket) is ook in mijn voordeel beslecht.

Vandaag geeft wel weer een boost vertrouwen richting Raisin. Maar je moet geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Heb nog een mail gestuurd of ze ook het verschil tussen 3,55% en 3,4% voor 10k 1 jaar ook nog compenseren. Ik heb natuurlijk 3,55% misgelopen

Krijg iig 15 EURO als compensatie voor “iets”

Misgelopen rente was iets van 10 a 12 Euro, het verschil over 10k tegen 0,15% is 15 Euro . Dus mogen ze nog even zeggen waar nu precies de compensatie voor is. Ik zou zeggen dat ik recht heb op nog 10 a 12 Euro

[ Voor 7% gewijzigd door Juan op 30-09-2024 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Juan schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:15:
Heb nog een mail gestuurd of ze ook het verschil tussen 3,55% en 3,4% voor 10k 1 jaar ook nog compenseren. Ik heb natuurlijk 3,55% misgelopen

Krijg iig 15 EURO als compensatie voor “iets”

Misgelopen rente was iets van 10 a 12 Euro, het verschil over 10k tegen 0,15% is 15 Euro . Dus mogen ze nog even zeggen waar nu precies de compensatie voor is. Ik zou zeggen dat ik recht heb op nog 10 a 12 Euro
Huh wacht?! Je krijgt een hogere compensatie dan wat je zelf betekend hebt, en gaat dan lopen klagen dat het niet klopt en dat je ook nog eens het juiste bedrag wilt ontvangen?

In mijn geval was het gewoon "hier heb je 35 euro als coulance vergoeding voor de vertraging en rente derving op de Raisin rekening". Die "compensatie door vertraging" is IMO geen bedrag op te plakken, dat is IMO een "van ons, voor u, voor de 'image'schade". En als ik effectief kijk naar de misgelopen rente was dat IIRC iets van 15 euro. Dan ga ik toch niet klagen dat ik nog 15 euro compensatie wil hebben voor de misgelopen rente op de Raisin rekening? Ik ga een dezer dagen dan weer wel vragen hoe het zit met de compensatie voor renteverschil, want de 35 euro dekt niet renteverschil + misgelopen rente op Raisin rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ligt eraan waar de compensatie voor is. Als die 15 euro voor het verschil tussen 3,55% en 3,4% is, klopt dat stuk. Maar dan mis ik nog de 10 renteloze dagen toch?

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
Kan dit geneuzel over een paar euro compensatie misschien in een andere draadje ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
sander36 schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:27:
Kan dit geneuzel over een paar euro compensatie misschien in een andere draadje ?
Naast het ‘ik kan niet inloggen’ draadje? :+

Maar zonder gekheid, zo kun je alles wel downplayen, elke procentpunt meer of minder rente is tenslotte ook maar een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Advanzia nog tot januari 3,7%?

Biallo meld nu bij Advanzia 3,7% geldig tot 1-1-2025
Wel apart website Advanzia geeft da nog niet aan, en zou voor het eerst zijn dat ze een rente langer dan 1 maand aanbieden.

https://www.biallo.de/tagesgeld/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:12
Juan schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 05:32:
Advanzia nog tot januari 3,7%?

Biallo meld nu bij Advanzia 3,7% geldig tot 1-1-2025
Wel apart website Advanzia geeft da nog niet aan, en zou voor het eerst zijn dat ze een rente langer dan 1 maand aanbieden.

https://www.biallo.de/tagesgeld/
* The special effective interest rate of 3.76% p.a. (nominal interest rate 3.70% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. The campaign ends on September 30, 2024. Interests will only be credited for a minimum deposit amount of €5,000. The applicable and valid interest rate is the one that is announced on www.advanziakonto.com at the time of the first payment. Changes to the special interest rate are possible. The standard effective rate, which is currently at 2.12% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends. The minimum investment for the Advanzia deposit account is €5,000. Terms and conditions apply.

dus ik zou zeggen sinds vandaag niet meer geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Op de Advanzia website staat nu 3.70% tot en met 31 oktober.

[ Voor 3% gewijzigd door wibblemoo op 01-10-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:56:
Net een SMS en bericht in App Inbox van MeDirect - per 01-Okt (morgen) gaat hun rente op de vrij opneembare MeSave van 3,17% naar 3,10% per jaar.
En de MeDirect 3-maands deposito rente is vandaag van 3,40% naar 3,20% gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:03
Heuj, in mijn N26 Metal account staat nog 4% annual interest rate...
Zonder gekkigheid, dat zal wel morgen aangepast worden naar dat nieuwe percentage van 3%.
Vind N26 wel een fijne bank trouwens.
Pagina: 1 ... 97 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling