Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:42

sanook

_/-\o_

MathiasMetzger schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:03:
Jongens waarom doen jullie zoveel moeite voor die misgelopen rente bij Raisin? Alsof ze daadwerkelijk compensatie gaan geven? Ik heb Raisin vier keer een bericht moeten sturen, om mijn tegenrekening te wijzigen. Dus ik bespaar mij die moeite.

Ik was ook teleurgesteld dat de rente van 3.7% naar 3.55% gegaan is, maar dat is gewoon de markt en waarschijnlijk gaat de rente nog lager worden. Dus ik zet dat geld gewoon vast tegen die 3.55% voordat het niet meer mogelijk is: enige wat ik geleerd heb, is niet meer kiezen voor automatische verlenging. Want annuleren is vrijwel onmogelijk....
Ik heb begin dit jaar ongevraagd 40 euro compensatie gehad van Raisin toen het openen van een deposito (20k) niet lukte bij Banca Progetto (reden onduidelijk). Week later weer geprobeerd en toen wel gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
sanook schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:13:
[...]

Ik heb begin dit jaar ongevraagd 40 euro compensatie gehad van Raisin toen het openen van een deposito (20k) niet lukte bij Banca Progetto (reden onduidelijk). Week later weer geprobeerd en toen wel gelukt.
Okay: nadat ik weken lang heb moeten wachten op wijzigen van een tegenrekening, ga ik echt niet de moeite doen voor het krijgen van een compensatie. Ik zie het als een wijze les: geen automatische verlengingen meer aanvragen, alleen eventueel een paar dagen voor het vrijkomen van de deposito.

Want die automatisch verlenging kan ik nu niet meer op een eenvoudige manier annuleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17
MathiasMetzger schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:03:
Jongens waarom doen jullie zoveel moeite voor die misgelopen rente bij Raisin? Alsof ze daadwerkelijk compensatie gaan geven? Ik heb Raisin vier keer een bericht moeten sturen, om mijn tegenrekening te wijzigen. Dus ik bespaar mij die moeite.

Ik was ook teleurgesteld dat de rente van 3.7% naar 3.55% gegaan is, maar dat is gewoon de markt en waarschijnlijk gaat de rente nog lager worden. Dus ik zet dat geld gewoon vast tegen die 3.55% voordat het niet meer mogelijk is: enige wat ik geleerd heb, is niet meer kiezen voor automatische verlenging. Want annuleren is vrijwel onmogelijk....
Waarom niet? Is mij altijd gelukt, tot ongeveer 85 EUR aan compensatie gehad.
Ik heb nu nog steeds mijn rente niet gehad, daar komt het weekend iig bij.

Ik heb daarom geen rente opbouw over de niet uitgekeerde rente.. en maar hopen dat het deposito überhaupt wel met de juiste datum verlengd word (per 9 september) anders mis ik ook ook nog rente over het ingelegde bedrag.

Als ze hun werk goed doen, heb ik ook geen compensatie nodig, doen ze dat niet, dan moeten ze maar compenseren.. dit duurt al belachelijk lang in deze moderne tijd.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
rechtsherstel schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:08:
[...]
En gaat over een Trade Republic IBAN. Die hebben wij ( nog) niet.
Dit dus. In Nederland hebben we nog geen TR IBAN. En dat is maar goed ook want daar kleven nadelen aan. Zo wordt een (groot) deel van je geld in geldmarktfondsen weggezet ipv op een bankrekening wat voor Nederlanders een negatief effect heeft op de vermogensrendementsheffing. En mogelijk is het deel wat in een geldmarktfonds zit ook niet gedekt door het DSG.

Ik denk dat dat ook de reden is dat het nog niet in Nederland is uitgerold.

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 13-09-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-09 15:06
Iemand bekend met Freedom24? Deposito tot 6% lees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:42

sanook

_/-\o_

ColeJ schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:48:
Iemand bekend met Freedom24? Deposito tot 6% lees ik.
Het spaartopic - Deel 4

[ Voor 6% gewijzigd door sanook op 13-09-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:40
Wat zijn momenteel leuke spaarrekeningen? Met rond/boven de 3% rente "zonder gedoe". Heb momenteel Santander al aardig gevuld, en wat bij Progetto staan (spaarrekening onder voorwaarde). Maar die bij Progetto wil ik wellicht afbouwen. Rente is niet meer zo heel interessant (in combinatie met de beperkingen). En in combinatie met depositos vind ik dat ik veel teveel bij Raisin heb staan (effectief "alles behalve dat was bij Santander staat").

TR ben ik toch een beetje huiverig voor.
Advanzia, is niet Nederlands en een actie.
Consors ook niet Nederlands (en meen ook een actie?). Klarna heb ik nu heel snel even gekeken maar is alleen deposito? N26 is 3,00% met Metal plan en dus flink betalen.

Ik zou alleen nog kunnen proberen een gepersonaliseerde rekening bij OpenBank te krijgen, dat is/was "3,20% voor altijd". Maar ik vermoedt dat ze dat ook niet meer doen (tegen die rente).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
RobertMe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:05:
Wat zijn momenteel leuke spaarrekeningen? Met rond/boven de 3% rente "zonder gedoe". ...
Easy Savings bij Bunq (gratis). Voor nieuwe klanten tot eind van het jaar 3,36%. Enige gedoe: max 2 opnames per maand. En wat aandacht in de media ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Tsja, dat hoeft niet direct dom te zijn natuurlijk. Dat het onder een belegging valt is niet heel erg. Dan kun je nog steeds tussen de peildatumarbitrage tot 20k veilig een stabiele 6% "rente" trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
W1ck1e schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:14:
[...]
Easy Savings bij Bunq (gratis). Voor nieuwe klanten tot eind van het jaar 3,36%. Enige gedoe: max 2 opnames per maand. En wat aandacht in de media ;)
En 1 verkeerd klikje en binnen 3 seconde is je 100k weggesluisd. Dan zegt de chatbot van Bunq doodleuk: had je maar niet op dat linkje moeten klikken.

Je leuk Ali, het was dom van me dat ik 1 deur open heb gezet. Vervolgens hebben jullie nog 40 deuren wagenwijd openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:14:
[...]
Ik denk dat ik dan alsnog de voorkeur aan TR geef :X

Edit:
Maar inderdaad, die is er ook nog. Maar ook een actie, + alle overige gedoe bij Bunq.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 13-09-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@ColeJ
De ophef bij Bunq komt door de combinatie van klanten en bunq. Fouten worden aan beide kanten gemaakt.

Easy Savings is de spaarrekening van Bunq. Ik maak mijn nummer niet bekend aan derden. Ik gebruik het puur als spaarrekening. Ik gebruik mijn virtuele pasje niet, ik heb van alles dicht gezet, dus volgens mij valt het risico wel mee. Waarmee ik niet beweer dat ik geen risico loop.

@RobertMe
Het is een aktie in die zin dat ze op een bepaalde manier werken met bonus rente en reguliere rente. En ik ga in dat spel mee.

En ik neem even aan dat de gemiddelde tweaker beter bij bunq past dan de gemiddelde Nederlander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-09 17:00
ColeJ schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:19:
[...]
Tsja, dat hoeft niet direct dom te zijn natuurlijk. Dat het onder een belegging valt is niet heel erg. Dan kun je nog steeds tussen de peildatumarbitrage tot 20k veilig een stabiele 6% "rente" trekken.
Waar haal je vandaan dat het veilig is? 6% op euro kan maar op 1 manier: door meer risico te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:05:
[...]
Klarna heb ik nu heel snel even gekeken maar is alleen deposito?
[...]
Klarna heeft een "flex-rekening", met naar het schijnt maandelijkse uitbetaling van de rente op die rekening. Momenteel 3%.

https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
justinsaver168 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:46:
[...]

Ik wacht inmiddels ook al 7+ dagen op een reactie op me ticket mbt rente compensatie. Het service niveau is een stuk minder wat ik normaal van ze gewend ben. Normaal boden ze altijd redelijk snel een oplossing :/
Same here... lang wachten, geen reactie. Als ik dan bel krijg ik veelal ontwijkende reacties zonder inhoud. Lijkt toch echt iets niet lekker te lopen bij banco. Weet niet of het raisin is of specifiek de combinatie van raisin en banco progetto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 10:54

tomic

Smexylittlebabe!

boyette schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 02:54:
[...]

ontzorging inderdaad maar dat gaat ten koste van de rente inkomsten en ook kost het meer tijd

dat is de prijs die je betaalt

bijv. TR biedt 3,75% met maandelijkse renteuitkering die weer optelt dus effectief ligt de rente nog wat hoger
Dat is waar. TR is wel een goed alternatief of eigenlijk toevoeging omdat het maar tot 50k gaat. Maargoed, de duitse en spaanse opties die 0,2% meer bieden; dat is mij het werk niet waard.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
W1ck1e schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:35:
@ColeJ
De ophef bij Bunq komt door de combinatie van klanten en bunq. Fouten worden aan beide kanten gemaakt.

Easy Savings is de spaarrekening van Bunq. Ik maak mijn nummer niet bekend aan derden. Ik gebruik het puur als spaarrekening. Ik gebruik mijn virtuele pasje niet, ik heb van alles dicht gezet, dus volgens mij valt het risico wel mee. Waarmee ik niet beweer dat ik geen risico loop.

@RobertMe
Het is een aktie in die zin dat ze op een bepaalde manier werken met bonus rente en reguliere rente. En ik ga in dat spel mee.

En ik neem even aan dat de gemiddelde tweaker beter bij bunq past dan de gemiddelde Nederlander.
Ik zat ook bij Bunq maar vanwege de vele ellende van andere mensen ben ik toch weggegaan. Toen stond ik wel versteld dat ik binnen luttele seconde mijn hele account kon leegtrekken. En niet alleen naar mijn eigen rekening nummer maar ook gewoon naar andere, er is namelijk geen vaste tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Pistachenootje schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:35:
[...]

Waar haal je vandaan dat het veilig is? 6% op euro kan maar op 1 manier: door meer risico te nemen.
Tot 20k is er toch beleggerscompensatie mocht de onderneming omvallen?

https://www.dnb.nl/betrou...tor/beleggerscompensatie/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Verdere daling van de lange termijn deposito rentes van CKV per 19 september:
  • 4 jaar deposito: 3,00% naar 2,75%
  • 5 jaar deposito: 3,00% naar 2,75%
  • 7 jaar deposito: 3,00% naar 2,75%
  • 8 jaar deposito: 3,00% naar 2,75%
  • 10 jaar deposito: 3,00% naar 2,75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ColeJ schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:19:
[...]

Ik zat ook bij Bunq maar vanwege de vele ellende van andere mensen ben ik toch weggegaan. Toen stond ik wel versteld dat ik binnen luttele seconde mijn hele account kon leegtrekken. En niet alleen naar mijn eigen rekening nummer maar ook gewoon naar andere, er is namelijk geen vaste tegenrekening.
Dus dit was niet je eigen ervaring :
En 1 verkeerd klikje en binnen 3 seconde is je 100k weggesluisd. Dan zegt de chatbot van Bunq doodleuk: had je maar niet op dat linkje moeten klikken.

Je leuk Ali, het was dom van me dat ik 1 deur open heb gezet. Vervolgens hebben jullie nog 40 deuren wagenwijd openstaan.
Weet je of dat rekening opheffen ook kan wanneer je het maximum van 2 opnames van de maand al bereikt hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

W1ck1e schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:24:
[...]
Weet je of dat rekening opheffen ook kan wanneer je het maximum van 2 opnames van de maand al bereikt hebt ?
Zal vast wel kunnen, zou me niet verbazen als je in 1 klik je spaarrekening om kan zetten in een lopende rekening zonder die limitaties?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

This week, the European Central Bank (ECB) decreased its key interest rate by 0.25%.

As a result, your interest compensation with BUX is reduced by 0.25% as well. Effective from 1 October, your uninvested cash will generate 2.25% instead of 2.50%.
Bux doet ook een kleine stap omlaag. Niet helemaal een spaarrekening, maar goed, wel rente ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:08
Novax schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:21:
Verdere daling van de lange termijn deposito rentes van CKV per 19 september:
  • 4 jaar deposito: 3,00% naar 2,75%
  • 5 jaar deposito: 3,00% naar 2,75%
  • 7 jaar deposito: 3,00% naar 2,75%
  • 8 jaar deposito: 3,00% naar 2,75%
  • 10 jaar deposito: 3,00% naar 2,75%
Ook de spaarrekening gaat omlaag:
CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,00% p.j. naar 2,90% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 19.09.2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-09 17:00
ColeJ schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:21:
[...]
Tot 20k is er toch beleggerscompensatie mocht de onderneming omvallen?

https://www.dnb.nl/betrou...tor/beleggerscompensatie/
Geldt alleen voor problemen met de broker, niet voor het specifieke product waar je in belegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Santander "volgt" de ECB en gaat "dus" ook verlagen. 3,20% vanaf 17 september.

Edit:
0,15-procentpunt verlaging dus, daar waar de ECB verlaagde met 0,25-procentpunt naar 3,25%? Dus Santander kruipt naar de ECB rente toe intussen. (Ook de vorige keer was de verlaging bij Santander lager dan de ECB).

[ Voor 59% gewijzigd door RobertMe op 13-09-2024 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:16:

Edit:
0,15-procentpunt verlaging dus, daar waar de ECB verlaagde met 0,25-procentpunt naar 3,25%? Dus Santander kruipt naar de ECB rente toe intussen. (Ook de vorige keer was de verlaging bij Santander lager dan de ECB).
ECB is naar 3,5%, dus een kwartje minder bij Santander momenteel. Toch een zeer nette rente. Hopelijk gaan ze ook in december met minder dan 0,25% omlaag als de ECB waarschijnlijk weer een kwart omlaag gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

En niet alleen naar mijn eigen rekening nummer maar ook gewoon naar andere, er is namelijk geen vaste tegenrekening.
Dat is toch normaal voor een bankrekening? Ik heb bij Rabo/ING/ABN iig niet gezien dat ik daar een vaste tegenrekening kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:18

Eix

[...]

Inmiddels hanteert Bunq een wachttijd van 24 uur voor zogeheten ‘verdachte transacties’. Nu is mij niet bekend welke criteria daarvoor gehanteerd worden, maar bij mij werd hierdoor deze week nog een overboeking vastgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Die wachttijd kun je uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix

Eix

En dat kan zonder vertraging?

Mijn punt is namelijk dat het ‘in luttele seconden leegtrekken’ van een bunq account nu niet (zonder meer) mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Eix schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:02:
[...]

En dat kan zonder vertraging?

Mijn punt is namelijk dat het ‘in luttele seconden leegtrekken’ van een bunq account nu niet (zonder meer) mogelijk is.
Profiel --> instellingen --> beveiliging --> uitgestelde betalingen. Het uitschakelen gaat enige tijd overheen, maar daarna is er geen vertraging meer bij overboekingen.

[ Voor 12% gewijzigd door rechtsherstel op 13-09-2024 17:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
xileS schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:29:
[...]

Dat is toch normaal voor een bankrekening? Ik heb bij Rabo/ING/ABN iig niet gezien dat ik daar een vaste tegenrekening kan instellen.
Betaalrekening vs spaarrekening. Bij de banken die jij benoemd heeft de spaarrekening ook een vaste tegenrekening, namelijk de (/alle?) rekeningen die je bij de bank hebt.
En bij spaarbanken, waar je alleen een spaarrekening kunt hebben, is een vaste tegenrekening de standaard.
Bij Bunq kun je echter alle combinaties hebben. Alleen een spaarrekening, alleen een betaalrekening, en beiden. In het geval dat je beiden hebt is een vaste tegenrekening op de spaarrekening eigenlijk onzinnig, aangezien je ten alle tijden het geld naar de betaalrekening zult kunnen open maken en dan naar elke rekening kunt overboeken. Dan is het niet kunnen overboeken naar een willekeurige rekening eigenlijk onzinnig (geldt dus ook voor de grootbanken die die limitatie hebben).

En bij OpenBank heb je ook altijd een betaalrekening, en optioneel een spaarrekening (voorheen, tegenwoordig krijg je die volgens mij wel standaard). En bij hun is de spaarrekening ook "open". Kunt vanaf elke willekeurige rekening geld over maken naar de spaarrekening, en ook vanaf de spaarrekening geld over maken naar elke willekeurige rekening. V.w.b. de veiligheid maakt dat ook niet uit, gezien ook een aanvaller die al in je account zit altijd instant geld kan over maken naar de betaalrekening, en daarna naar een willekeurige rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Wat ik bij Bunq niet begrijp is dat bijna alles in het Engels is....met google translate te vertalen maar dat maakt het er niet duidelijker op.
Bunq is toch een Nederlandse bank die onder het Nederlandse deposito garantie stelsel valt?
Dan mag je toch in ieder geval het gebruik van de Nederlandse taal verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:42:
[...]

Ik heb intussen weer gebeld voor mijn totaal mislukte aanvraag (die intussen ook verdwenen / geannuleerd is, zag ik vanmorgen). Ik heb nu te horen gekregen dat er een algemeen probleem was waar meer klanten door getroffen zijn en dat Raisin hiervoor in overleg is voor een "algemene oplossing". Maar garanties kan deze medewerker ook niet geven.

Ikzelf heb daarbij nu ook gevraagd of ik ook een deposito bij een andere bank kan openen en dan alsnog het renteverschil tussen Progetto nu (3,55%) en Progetto vorige week (3,70%) als compensatie kan krijgen. Maar daarvan kreeg ik vrijwel de garantie dat dat niet ging gebeuren, en kom ik (waarschijnlijk) alleen in aanmerking voor compensatie van het renteverlies over het geld dat nu zo lang "voor niks" op de Raisin rekening staat. Als ik nu opnieuw open bij Banca Progetto dan "maak ik wel kans" op een compensatie voor het renteverschil.

Dus daar kun je dan wel op inspelen. Dat ze erkennen dat er een probleem is geweest etc.. Maar... de compensatie aan rente zal wel altijd zijn in overleg met Progetto, dus garantie daarop heb je niet. En het kan dus ook langer duren voordat daar een akkoord op wordt gegeven.
Zelf was ik ook een beetje huiverig voor de "ik noteer uw klantnummer etc en houd u op de hoogte, zodat u zich hier niet meer bezig mee hoeft te houden". Zeker na de belofte van maandag dat ik 's middags nog bericht zou krijgen. Daarom dus ook even gevraagd hoe lang dat allemaal kan duren, en de medewerker ging uit van dat het geen "maanden" gaat duren. Compensatie voor de periode dat het geld 0% rente opleverde verwacht hij binnen enkele dagen, (mogelijke) compensatie voor het verschil in rente (/een conclusie v.w.b. hoe Raisin dit met Progetto gaat oplossen, als ze het gaan oplossen) binnen weken.
En intussen heb ik "net" een reactie van Raisin op mijn bericht gehad. Terugkoppeling dat het telefonisch afgesproken compensatie verzoek v.w.b. het renteverschil is ingediend. Ik heb er alleen nog even een berichtje achteraan gegooid v.w.b. compensatie voor de 9 dagen dat het bedrag renteloos op de Raisin rekening stond. IIRC zou daarvoor ook een (apart) verzoek worden ingediend. Waarbij de eerste compensatie in samenspraak met Banca Progetto moet gaan en dus grotere kans op afwijzing heeft en langer zal duren (als in: Raisin was in overleg met Progetto hoe ze met de "slachtoffers" van de "storing" moeten omgaan, of daar een compensatie voor komt). De compensatie v.w.b. dagen dat bedrag op de Raisin rekening stond regelt Raisin zelf (zij ontvangen er vast rente over? Die ze als compensatie uitkeren).

CC: @justinsaver168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
TvanW schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:15:
Wat ik bij Bunq niet begrijp is dat bijna alles in het Engels is...
Volgens mij kan je kiezen voor Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:15:
[...]

Betaalrekening vs spaarrekening. Bij de banken die jij benoemd heeft de spaarrekening ook een vaste tegenrekening, namelijk de (/alle?) rekeningen die je bij de bank hebt.
En bij spaarbanken, waar je alleen een spaarrekening kunt hebben, is een vaste tegenrekening de standaard.
Bij Bunq kun je echter alle combinaties hebben. Alleen een spaarrekening, alleen een betaalrekening, en beiden. In het geval dat je beiden hebt is een vaste tegenrekening op de spaarrekening eigenlijk onzinnig, aangezien je ten alle tijden het geld naar de betaalrekening zult kunnen open maken en dan naar elke rekening kunt overboeken. Dan is het niet kunnen overboeken naar een willekeurige rekening eigenlijk onzinnig (geldt dus ook voor de grootbanken die die limitatie hebben).
Alleen een spaarrekening heb ik niet als optie gezien met mijn Easy Savings account. Ik kon hooguit mijn betaalrekening verbergen
En bij OpenBank heb je ook altijd een betaalrekening, en optioneel een spaarrekening (voorheen, tegenwoordig krijg je die volgens mij wel standaard). En bij hun is de spaarrekening ook "open". Kunt vanaf elke willekeurige rekening geld over maken naar de spaarrekening, en ook vanaf de spaarrekening geld over maken naar elke willekeurige rekening. V.w.b. de veiligheid maakt dat ook niet uit, gezien ook een aanvaller die al in je account zit altijd instant geld kan over maken naar de betaalrekening, en daarna naar een willekeurige rekening.
Dus eigenlijk in het kort: Ja, het is vrij normaal voor een bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zo.. credit europe is afgelopen, dus even overhopen naar openbank met 3,65 voor een 1/2 jaar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik heb vandaag nog 2 depositos bij RUUT afgesloten. 1 maand en 3 maand staat nog steeds op 4%.
En heb ook nog geen kosten gehad

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyvie1979
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 17:19
RobertMe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:16:

Edit:
Krijg jij daar een mail van? Ik heb hier verder niets over gehoord. Sinds het openen van de rekening heb ik helemaal geen meldingen meer van hen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-09 15:36
RobertMe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:26:
[...]

En intussen heb ik "net" een reactie van Raisin op mijn bericht gehad. Terugkoppeling dat het telefonisch afgesproken compensatie verzoek v.w.b. het renteverschil is ingediend. Ik heb er alleen nog even een berichtje achteraan gegooid v.w.b. compensatie voor de 9 dagen dat het bedrag renteloos op de Raisin rekening stond. IIRC zou daarvoor ook een (apart) verzoek worden ingediend. Waarbij de eerste compensatie in samenspraak met Banca Progetto moet gaan en dus grotere kans op afwijzing heeft en langer zal duren (als in: Raisin was in overleg met Progetto hoe ze met de "slachtoffers" van de "storing" moeten omgaan, of daar een compensatie voor komt). De compensatie v.w.b. dagen dat bedrag op de Raisin rekening stond regelt Raisin zelf (zij ontvangen er vast rente over? Die ze als compensatie uitkeren).

CC: @justinsaver168
Dank voor je bericht, ik heb namelijk zelf nog steeds niks te horen gekregen van raisin. Ik ben benieuwd wat ze op mijn berichten zullen antwoorden. Ik hoop dat er ten minste een middenweg gevonden kan worden mbt de compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:15
Jeldert schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:10:
Ik heb vandaag nog 2 depositos bij RUUT afgesloten. 1 maand en 3 maand staat nog steeds op 4%.
En heb ook nog geen kosten gehad
Op https://ruutapp.com/fixed-term-deposit staan nog maar twee looptijden, 1 en 3 maanden, elk 2,50%, hoewel in de banner bovenaan wel (nog) 4% staat. Mijns inziens hebben ze dus vandaag verlaagd.

En overigens, zonder kosten? In de voorwaarden staan wel kosten vermeld bij het gebruik van RUUT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
andyvie1979 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:12:
[...]

Krijg jij daar een mail van? Ik heb hier verder niets over gehoord. Sinds het openen van de rekening heb ik helemaal geen meldingen meer van hen gekregen.
Jup, mailtje van gehad. Eerder ook al met de verlaging naar 3,35%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Frankenstein schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:50:
[...]

Op https://ruutapp.com/fixed-term-deposit staan nog maar twee looptijden, 1 en 3 maanden, elk 2,50%, hoewel in de banner bovenaan wel (nog) 4% staat. Mijns inziens hebben ze dus vandaag verlaagd.

En overigens, zonder kosten? In de voorwaarden staan wel kosten vermeld bij het gebruik van RUUT.
Dat zie ik ook. Maar in de app zie ik hogere rentes :)

En de kosten is al eens vaker langsgekomen. Maar heb nog geen bericht ontvangen dat mijn voorwaarden zijn aangepast, dus heb nu geen kosten.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
andyvie1979 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:12:
[...]

Vanavond in m'n spam ontvangen:
Wij passen onze rentevoet aan

Beste spaarder,

In navolging van de beslissing van de Europse Centrale Bank zullen wij op 17 september 2024 de rentevoet van onze spaarrekening aanpassen naar 3,20%.

De nieuwe rentevoet wordt automatisch toegepast vanaf 17 september 2024.

Bezoek voor meer informatie onze website www.santanderconsumerbank.nl of raadpleeg alle details over uw spaarrekening via de informatiefiche.

Met vriendelijke groet,
Het team van Santander Consumer Bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
justinsaver168 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:29:
[...]

Dank voor je bericht, ik heb namelijk zelf nog steeds niks te horen gekregen van raisin. Ik ben benieuwd wat ze op mijn berichten zullen antwoorden. Ik hoop dat er ten minste een middenweg gevonden kan worden mbt de compensatie.
Hier niets ontvangen van Raisin iz Progetto, geen rente, geen bericht, geen verlenging. Niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyvie1979
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 17:19
stin00 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:23:
[...]

Vanavond in m'n spam ontvangen:

[...]
Ja, hier nu ook

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Boeiende info over de spaarmarkt zeg. Ik heb ook een mailtje van Santander. Dan ben jij ook geïnformeerd. :O Kan het wat minder aub en wat meer info waar andere wat mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
Juan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:36:
[...]

Hier niets ontvangen van Raisin iz Progetto, geen rente, geen bericht, geen verlenging. Niets
Ik denk dat we dan voor nu in dezelfde boot zitten, ik wacht inmiddels al 8 dagen op een reactie 🙄

• Frankenstein
justinsaver168 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:47:
[...]

Ik denk dat we dan voor nu in dezelfde boot zitten, ik wacht inmiddels al 8 dagen op een reactie 🙄
Dan heb ik ook nog een "leuke". Voor mijn verlengde Progetto deposito (3 jaar) per 26.08 heb ik op 23.08 aangegeven de verlenging niet te willen (met een bericht). Op 30.08 werd het verzoek door Raisin bevestigd. Dit deposito, inclusief de inleg, staat nog altijd bij de lopende deposito's met de vermelding Uw annulering is in behandeling. Ook het deposito dat ik in plaats daarvan opende bij Progetto (2 jaar) staat bij de lopende deposito's. Daarvoor heb ik gisteren een annuleringsverzoek gedaan (door annuleren aan te klikken). Het staat erbij met vermelding "Uw annulering is in behandeling.", ook met saldo. Beide dus met saldo, waarbij de gelden betrekking hebben op maar 1 inleg, die er twee keer op vermeld staat.

Als het zo moet, doe het dan maar met de Franse slag.

(Natuurlijk hoop ik stilletjes doch vergeefs op een "foutje van de bank in uw voordeel").

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Rene85 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:26:
[...]

ECB is naar 3,5%, dus een kwartje minder bij Santander momenteel. Toch een zeer nette rente. Hopelijk gaan ze ook in december met minder dan 0,25% omlaag als de ECB waarschijnlijk weer een kwart omlaag gaat
Hopelijk volgen de hypotheek rentes ook een beetje. Met deze verlaging en de verwachte verlaging in december kijk ik het nog even aan. En ja sorry, offtopic eigenlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Frankenstein schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 00:18:
[...]

Dan heb ik ook nog een "leuke". Voor mijn verlengde Progetto deposito (3 jaar) per 26.08 heb ik op 23.08 aangegeven de verlenging niet te willen (met een bericht). Op 30.08 werd het verzoek door Raisin bevestigd. Dit deposito, inclusief de inleg, staat nog altijd bij de lopende deposito's met de vermelding Uw annulering is in behandeling. Ook het deposito dat ik in plaats daarvan opende bij Progetto (2 jaar) staat bij de lopende deposito's. Daarvoor heb ik gisteren een annuleringsverzoek gedaan (door annuleren aan te klikken). Het staat erbij met vermelding "Uw annulering is in behandeling.", ook met saldo. Beide dus met saldo, waarbij de gelden betrekking hebben op maar 1 inleg, die er twee keer op vermeld staat.

Als het zo moet, doe het dan maar met de Franse slag.

(Natuurlijk hoop ik stilletjes doch vergeefs op een "foutje van de bank in uw voordeel").
Morgen Raisin maar weer eens bellen.. vind het heel vreemd allemaal.. heb al gegoocheld op Progetto om te kijken of er problemen zijn bij ze. Vind gelukkig niets. Het is mij ook niet duidelijk of Raisin of Progetto het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:24:
[...]

Morgen Raisin maar weer eens bellen.. vind het heel vreemd allemaal.. heb al gegoocheld op Progetto om te kijken of er problemen zijn bij ze. Vind gelukkig niets. Het is mij ook niet duidelijk of Raisin of Progetto het probleem is.
Progetto heb ik dus gecancelled binnen 14 dagen. Bij Klarna 18 mnd 3,58% ben ik daarmee te laat. Jammer want wat is er van de depositorente nog over over 18 maanden? Ik schat 2-2,5% voor 1-2 jaar vast in het buitenland en in eigen land 1,5-2%. De flexibele voorwaarden van Rabo Doelsparen bij mijn huisbank zijn echt prettig en de rente van 3,25% is in orde. Tja, zelf schuld, dat is zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
Frankenstein schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:45:
[...]

Progetto heb ik dus gecancelled binnen 14 dagen. Bij Klarna 18 mnd 3,58% ben ik daarmee te laat. Jammer want wat is er van de depositorente nog over over 18 maanden? Ik schat 2-2,5% voor 1-2 jaar vast in het buitenland en in eigen land 1,5-2%. De flexibele voorwaarden van Rabo Doelsparen bij mijn huisbank zijn echt prettig en de rente van 3,25% is in orde. Tja, zelf schuld, dat is zo.
Die gaat morgen omlaag voor nieuwe afsluiters. En die rente krijg je alleen bij extreem lange looptijden en neem je tussentijds op: Houd er dan rekening mee dat de kosten bij opname hoger kunnen zijn dan het bedrag dat je aan rente hebt opgebouwd. Ik sla even over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
MotorBeast schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:59:
[...]

Die gaat morgen omlaag voor nieuwe afsluiters. En die rente krijg je alleen bij extreem lange looptijden en neem je tussentijds op: Houd er dan rekening mee dat de kosten bij opname hoger kunnen zijn dan het bedrag dat je aan rente hebt opgebouwd. Ik sla even over.
1. Extra inleg binnen drie weken na de eerste inleg heeft rentegarantie. De rente van voor 16 september is dan ook op de nieuwe inleg van toepassing.

2. De kosten bij deels of geheel opnemen voor einde looptijd zijn nul als de actuele rente op de resterende looptijd lager is. Zeer waarschijnlijk is dat de komende jaren, mogelijk decennia, het geval. Ook omdat Rabo op korte en middellange looptijden beslist geen prijsvechter is. Eerder opnemen kan altijd ongeacht de aanleiding. Verstandig dus om op te nemen als de rente wel weer stijgt; er is dan immers ook elders meer rente te behalen.

Zie ook mijn vorige bericht; bij aflopende deposito's loop je het risico dat de actuele rente zeer laag is. In een "Japans scenario" houdt dat decennia aan.

Voor mij een geschikte plek.

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 15-09-2024 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xavorius
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-09 23:42
Frankenstein schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:13:
[...]

1. Extra inleg binnen drie weken na de eerste inleg heeft rentegarantie. De rente van voor 16 september is dan ook op de nieuwe inleg van toepassing.

2. De kosten bij deels of geheel opnemen voor einde looptijd zijn nul als de actuele rente op de resterende looptijd lager is. Zeer waarschijnlijk is dat de komende jaren, mogelijk decennia, het geval. Ook omdat Rabo op korte en middellange looptijden beslist geen prijsvechter is. Eerder opnemen kan altijd ongeacht de aanleiding. Verstandig dus om op te nemen als de rente wel weer stijgt; er is dan immers ook elders meer rente te behalen.

Zie ook mijn vorige bericht; bij aflopende deposito's loop je het risico dat de actuele rente zeer laag is. In een "Japans scenario" houdt dat decennia aan.

Voor mij een geschikte plek.
Heb nav je berichten dit weekend ook een beetje in de 15jr depo gestoken. Wel andere strategie dan mijn andere kortlopende depo's, want hier heb ik gekozen voor meerdere kleine deposito's van dezelfde looptijd. Ik ben daarbij uitgegaan van het punt dat men de voorwaarden tijdens looptijd kan wijzigen naar een situatie waar je in tegenstelling tot nu niet meer gedeeltelijk mag opnemen maar ineens verplicht het hele bedrag. Zoiets zou vervelend zijn als je het overgrote deel moet oversluiten naar nieuwe depo's met mogelijk lagere rente dan nu en daarnaast eventueel nog een boete betaald over dat hele bedrag van de oude depo. Met meerdere kleine depo's hou je het risico op onnodige kosten wellicht wat lager en mogelijk als gevolg daarvan een hoger eindrendement. Het geeft dus iets meer flexibiliteit voor verandering van eigen wensen en hun voorwaarden tijdens looptijd.

Verdere actie blijft hetzelfde met de dingen die jij al eerder hebt genoemd, zoals tijdig beëindigen voordat de rente hoger wordt dan de afgesloten cq middelrente. Maar dat geldt ook bij kortlopende deposito's tot bijv. 5 jaar als je dat belangrijk vindt.

Nog een opmerking mbt de middelrente gelijkhouden aan rente bij afsluiten:
Controleer na aanvraag of korte termijn de rekeningdetails. De Rabobank zet de "renterekening" standaard op het rekeningnummer van de deposito zelf zover ik heb gezien. De renterekening is de rekening waarop de jaarlijkse rente wordt bijgeschreven. Ongewijzigd zou dat betekenen dat de automatische jaarlijkse storting de middelrente (negatief) beïnvloedt. Ik had die tip geloof ik nog niet gelezen in dit topic, maar is belangrijk voor de strategie waarbij je de looptijd wilt rekken door behoudt van een zo groot mogelijk verschil tussen actuele en middelrente. Elke storting maakt immers die middelrente weer lager wanneer de actuele rente lager is geworden, wat maakt dat je eerder zult moeten opbreken wanneer de actuele rente weer is gestegen. Ik heb ze zelf aangepast naar storting naar normale spaarrekening. Je kunt ook de betaalrekening kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Frankenstein schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:45:
[...]

Ja je kunt cancellen binnen 14 dagen, maar dan moet moet dit alsnog verwerkt worden etc..
Al met al kun je rustig een maand aan rente kwijt zijn, en dan is het al snel een minder voordelige optie tov laten doorlopen..

Enkele maanden geleden had ik een gelijke situatie en was de annulering binnen 1 dag doorgevoerd, en het geld de dag erna terug. Nu wacht ik al 6 dagen op het 'niet verlengen' van de deposito, vervolgens meer dan een week op de annulering zelf (want wel verlengd), en vrees hoe lang extra het nog zal duren voor het geld terug is...

Dus iets wat op 1 september is ingezet is nu nog steeds lopende met geen uitzicht op een snelle oplossing.. Dat is een hoop rentedagen verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 12:58
Frankenstein schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:48:
[...]

Rabo Doelsparen: 1 minuut _/-\o_ :)F

Consorsbank leeggetrokken naar Rabo. Zojuist opdracht gegeven om rekening bij Consors te sluiten. Het rentetegoed zullen ze nog wel overboeken naar Rabo. Het is immers een vordering.

Klein bedrag (een zakcent) naar Open Bank Welkom 3,65% geboekt. Leuk: IP. Rente ook leuk. Land (Spanje) minder leuk.

Moet Advanzia een keer bellen, zodat ik daar weer kan inloggen.
Zijn er ook anderen met nog steeds inlogproblemen bij Advanzia? Heb mijn vorige account opgezegd en vrij kort daarna (eind augustus) nieuw account geopend waarbij ik hetzelfde telefoonnummer heb geregistreerd als bij mijn oude account. En het lijkt Advanzia maar niet te lukken dit te resetten. Al ruim twee weken via de mail contact om in te loggen, maar ik ontvang maar geen sms met de inlogcode...

Als TR komende dagen de rente verlaagt wil ik het graag naar Advanzia overboeken, maar op deze manier weerhoudt het mij toch nog even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 23:53
Heb je ze al gebeld? Dat gaat vaak veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 12:58
wibblemoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:26:
Heb je ze al gebeld? Dat gaat vaak veel sneller.
Ja, via mail ook vast aanspreekpunt en probleem wordt iedere keer bij ICT-afdeling neergelegd..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eix

Eix

Xavorius schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:43:
[...]

Heb nav je berichten dit weekend ook een beetje in de 15jr depo gestoken. Wel andere strategie dan mijn andere kortlopende depo's, want hier heb ik gekozen voor meerdere kleine deposito's van dezelfde looptijd. Ik ben daarbij uitgegaan van het punt dat men de voorwaarden tijdens looptijd kan wijzigen naar een situatie waar je in tegenstelling tot nu niet meer gedeeltelijk mag opnemen maar ineens verplicht het hele bedrag. Zoiets zou vervelend zijn als je het overgrote deel moet oversluiten naar nieuwe depo's met mogelijk lagere rente dan nu en daarnaast eventueel nog een boete betaald over dat hele bedrag van de oude depo. Met meerdere kleine depo's hou je het risico op onnodige kosten wellicht wat lager en mogelijk als gevolg daarvan een hoger eindrendement. Het geeft dus iets meer flexibiliteit voor verandering van eigen wensen en hun voorwaarden tijdens looptijd.
Het opsplitsen in kleinere deposito’s is best wel een goede tip. Ik heb dat eerder ook gedaan bij CEB. Dit met de gedachte dat als ik onverhoopt een deposito moet open breken dit voor een kleiner bedrag kan.

Met betrekking tot Rabo Doelsparen ook dank @Frankenstein voor het onder de aandacht brengen hiervan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een kortere looptijd. Dit omdat het niet gezegd is dat een renteverhoging ook bijtijds wordt aangekondigd. En dan zijn opnamekosten over vijftien jaar ineens toch behoorlijk. Maar 3% voor een termijn van drie jaar vind ik netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario038
  • Registratie: September 2013
Ik zag bij de Rabo de mogelijkheid tot 'groensparen'. Je geld staat 1 jaar vast en is daarna vrij opneembaar.

De rente is 2%, daarnaast krijg je een fiscaal voordeel van 0,7% (heffingskorting) en het saldo (per 2025 tot €30.000 pp) is vrijgesteld va box3 dus dat is een voordeel van (36%*1,03% fictief rendement=) 0,37%. Totaal dus 3,07%.

Lijkt mij interessant, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Niet online
mario038 schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:28:
Ik zag bij de Rabo de mogelijkheid tot 'groensparen'. Je geld staat 1 jaar vast en is daarna vrij opneembaar.

De rente is 2%, daarnaast krijg je een fiscaal voordeel van 0,7% (heffingskorting) en het saldo (per 2025 tot €30.000 pp) is vrijgesteld va box3 dus dat is een voordeel van (36%*1,03% fictief rendement=) 0,37%. Totaal dus 3,07%.

Financieel gezien lijkt het een OK deal, maar als je echt groen wil doen, kun je beter niet naar de Rabo-bank gaan. Zij financieren namelijk hoofdzakelijk de zo schadelijke intensieve landbouw en dit is totaal niet groen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mario038
  • Registratie: September 2013
Tha Deo schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:11:
[...]

Financieel gezien lijkt het een OK deal, maar als je echt groen wil doen, kun je beter niet naar de Rabo-bank gaan. Zij financieren namelijk hoofdzakelijk de zo schadelijke intensieve landbouw en dit is totaal niet groen.
Ik ben benieuwd bij welke bank je dan wel 'echt groen' kunt doen, lees het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

De regeling is alleen toepasbaar als het voldoet aan de eisen van een groenproject.

Onder welk kopje valt de zo schadelijke intensieve landbouw in dit document?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein

Het staat 1 jaar vast en daarna vrij opneembaar. Leg in in december en neem het de 2e januari op en je hebt twee keer de fiscale voordelen!

Ik verwacht dat de rente op groensparen omlaag gaat. Overweeg daarom eerder te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
[...]

_O- Rabobank.....de bank die net doet alsof ze het braafste jongetje van de klas zijn maar ondertussen net zo erg zijn als de beursgenoteerde banken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Als je groen wilt doen ga je groen sparen. Als je een financieel voordeel wilt halen ga je volledig uitrekenen wat het effect van de heffingskorting etc is als je groen gaat sparen.

En daarnaast worden er allemaal eisen gesteld aan groen sparen (/het onder de specifieke belastingregels laten vallen van dit product). Dus ook als je groen wilt doen zal dat binnen dezr wettelijke regels vast ook echt groen zijn. Dat de bank vervolgens met de niet groene producten niet groen is doet er niks aan af dat dit product wel groen is binnen de wettelijke kaders (van de belastingregels). Als in: wellicht is Rabo geen goede bank om te sparen als je wilt dat dit "groen" is, maar als je groen wilt sparen en alleen dit product afneemt kan het een prima keuze zijn (maar dan moet je dus geen gewone spaarrekening erbij nemen/vullen, of depositos afsluiten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Verdere dalingen bij de deposito rentes van Banca Progetto per 20 september:
  • 3 maanden deposito: 3,50% naar 3,40%
  • 6 maanden deposito: 3,50% naar 3,40%
  • 9 maanden deposito: 3,50% naar 3,40%
  • 1 jaar deposito: 3,55% naar 3,40%
  • 2 jaar deposito: 3,55% naar 3,35%
  • 3 jaar deposito: 3,55% naar 3,25%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Eix schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:52:
[...]
Met betrekking tot Rabo Doelsparen ook dank @Frankenstein voor het onder de aandacht brengen hiervan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een kortere looptijd. Dit omdat het niet gezegd is dat een renteverhoging ook bijtijds wordt aangekondigd. En dan zijn opnamekosten over vijftien jaar ineens toch behoorlijk. Maar 3% voor een termijn van drie jaar vind ik netjes. :)
Per vandaag zijn alle rentes onder de Rabo Doelsparen vlag behoorlijk gedaald.
Alleen 20 jaar komt nog aan de 3,00%, de rest zit er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:54:
Ruimte maken voor de vergoedingen die ze moeten uitbetalen voor diegene waarbij deposito door probleem aan hun kant niet meer de 3,70% kregen :+

* RobertMe heeft vanmorgen in ieder geval bericht ontvangen dat er een compensatie onderweg is voor de "vertraging en rentederving op de Raisin-rekening" voor de mislukte eerste aanvraag. En de compensatie voor de lagere rente doordat de eerste aanvraag door de verstoring niet verwerkt was en uiteindelijk geannuleerd en de tweede aanvraag dan met de lagere rente is is een verzoek voor ingediend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

Misschien zelfs nog wat interessanter want het genoemde 1,03% fictief rendement, vastgesteld voor de voorlopige aanslag IB 2024, zal toch wel een stuk hoger uitvallen. Een deel van de berekening is reeds bekend....januari t/m juli 2024 1,46/1,47%.
Dus op basis hiervan (36%*1,46% fictief rendement=0,52%) totaal dan 3,22%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
RobertMe schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:04:
[...]

Ruimte maken voor de vergoedingen die ze moeten uitbetalen voor diegene waarbij deposito door probleem aan hun kant niet meer de 3,70% kregen :+

* RobertMe heeft vanmorgen in ieder geval bericht ontvangen dat er een compensatie onderweg is voor de "vertraging en rentederving op de Raisin-rekening" voor de mislukte eerste aanvraag. En de compensatie voor de lagere rente doordat de eerste aanvraag door de verstoring niet verwerkt was en uiteindelijk geannuleerd en de tweede aanvraag dan met de lagere rente is is een verzoek voor ingediend.
Ik heb helaas nog steeds niks te horen gekregen, ik denk ook niet dat nog meer berichten sturen iets uit haalt. Maar goed om te horen dat ze in ieder geval rente compensatie gaan bieden voor de gemiste dagen. Dan weet ik dat ik daar waarschijnlijk ook aanspraak op kan maken. Ik hoor t graag wanneer het duidelijk is of er compensatie komt voor de lager rente :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Nou wordt ie helemaal mooi, nu beweren ze (Raisin) dat ik het deposito ingetrokken zou hebben op 4 september. Toch knap dat ze dat afgelopen donderdag niet wisten, en dat ik sinds ik verlengen heb gekozen nooit een “intrekken ” knop heb gehad. Ook dat moeten ze weer uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
justinsaver168 schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:22:
[...]

Ik heb helaas nog steeds niks te horen gekregen, ik denk ook niet dat nog meer berichten sturen iets uit haalt. Maar goed om te horen dat ze in ieder geval rente compensatie gaan bieden voor de gemiste dagen. Dan weet ik dat ik daar waarschijnlijk ook aanspraak op kan maken. Ik hoor t graag wanneer het duidelijk is of er compensatie komt voor de lager rente :)
Nah, bij mij is de aanvraag na een week automatisch geannuleerd, en heb ik zelf een aanvraag moeten doen. Bij jouw duurde de aanvraag iets langer dan standaard? Zijn toch ook wel weer verschillende zaken. Heb alleen even de datums van bij jou niet helder, of het 2 dagen i.p.v. 1 dag was of ook (bijna) een week of zo dat het geduurd heeft. Als de aanvraag 2 dagen duurt denk ik in ieder geval dat ze niet heel snel overgaan tot compenseren (tot "nu" duurde al mijn aanvragen wel 1 a 2 dagen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Juan schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:31:
Nou wordt ie helemaal mooi, nu beweren ze (Raisin) dat ik het deposito ingetrokken zou hebben op 4 september. Toch knap dat ze dat afgelopen donderdag niet wisten, en dat ik sinds ik verlengen heb gekozen nooit een “intrekken ” knop heb gehad. Ook dat moeten ze weer uitzoeken
Ergens snap ik je frustraties en heb uiteraard respect voor je doorzettingsvermogen. Maar wat een moeite voor een paar grijpstuivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
justinsaver168 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:58:
[...]

Ik vind het echt belachelijk dat ze dit zeggen. Wat had je precies gevraagd in je bericht naar raisin ? Ik heb namelijk ook een ticket lopen.
Beetje laat ivm vakantie:

Mijn vraag was: Waarom het geen 3.55% was maar 3.70%. Geven als excuus dat ze in het weekend niet werken (aanbod stond er wel tijdens het weekend op), en dat het geld maandag pas op de rekening stond, na het openen op vrijdag middag, en geld direct vrijmaken vanaf een andere raisin rekening. Heb de aanvraag geannuleerd ivm dat het na verder vragen vrijwel het zelfde antwoord terug kwam. 1 a 2 jaar terug was Raisin een stuk proactiever wanneer ze foutjes maakten (bv een rekening vergeten te openen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
RobertMe schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:37:
[...]

Nah, bij mij is de aanvraag na een week automatisch geannuleerd, en heb ik zelf een aanvraag moeten doen. Bij jouw duurde de aanvraag iets langer dan standaard? Zijn toch ook wel weer verschillende zaken. Heb alleen even de datums van bij jou niet helder, of het 2 dagen i.p.v. 1 dag was of ook (bijna) een week of zo dat het geduurd heeft. Als de aanvraag 2 dagen duurt denk ik in ieder geval dat ze niet heel snel overgaan tot compenseren (tot "nu" duurde al mijn aanvragen wel 1 a 2 dagen).
[quote]RobertMe schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:37:
[...]

De aanvraag vrijdag 30-8 gedaan, maandag 2-9 geld op de raisin rekening en pas vrijdag 6-9 geopend. Dus toch wel zeker minimaal 4 rentedagen kwijt en onnodig voor een lagere rente geopend. Ik hoop dat ik in ieder geval een reactie krijg want vooralsnog heb ik niks van ze gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
TvanW schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:13:
[...]

Misschien zelfs nog wat interessanter want het genoemde 1,03% fictief rendement, vastgesteld voor de voorlopige aanslag IB 2024, zal toch wel een stuk hoger uitvallen. Een deel van de berekening is reeds bekend....januari t/m juli 2024 1,46/1,47%.
Dus op basis hiervan (36%*1,46% fictief rendement=0,52%) totaal dan 3,22%
Je weet natuurlijk niet wat de rente in 2025 gaat doen. Als je nu Groen sparen afsluit heeft dat betrekking op 2025. Het fictieve rentepercentage voor spaargelden over 2025 wordt pas in februari 2026 bekendgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeep
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:49
Hallo,

Ik volg al enige tijd dit onderwerp en heb inmiddels een Raisin rekening geopend. In mijn zoektocht naar een Deposito kwam ik Klarna tegen 3,58% voor 18 maanden. Ben benieuwd naar ervaringen van jullie, moet wel zeggen dat het vrij omslachtig is met eerst je Klarna saldo te verhogen voordat je het naar je spaarrekening kan overboeken.
Wat zijn jullie ervaring met Klarna rechstreeks ipv via Raisin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 17:47
Jeep schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:36:
Hallo,

Ik volg al enige tijd dit onderwerp en heb inmiddels een Raisin rekening geopend. In mijn zoektocht naar een Deposito kwam ik Klarna tegen 3,58% voor 18 maanden. Ben benieuwd naar ervaringen van jullie, moet wel zeggen dat het vrij omslachtig is met eerst je Klarna saldo te verhogen voordat je het naar je spaarrekening kan overboeken.

[ Voor 23% gewijzigd door Datisraar op 16-09-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Best wel positief. In de app moet je het ingekomen bedrag nog wel op je spaarrekening zetten, maar dat is in 2 seconden gedaan. Prettige app. En meestal zijn overboekingen Instant Payment. Let op als je eventueel twee telefoons hebt, je kunt het net als bij N26 maar op 1 mobiel werkend hebben (niet zoals bijvoorbeeld een ING app die je op meerdere telefoons tegelijk kan installeren en gebruiken ).

[ Voor 25% gewijzigd door Datisraar op 16-09-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:56
Mail ontvangen van NIBC:

Op vrijdag 20 september 2024 om 12:00 uur verlagen wij de rentetarieven van onderstaande termijndeposito's.

Mocht u interesse hebben in het openen van een termijndeposito tegen de huidige, hogere rentetarieven, dan adviseren wij u dit vóór de genoemde datum en tijd te doen.

Renteverlaging per
20 september 2024,
12.00 uur Huidige rente* Nieuwe rente*
9 maanden 2,50% 2,35%
1 jaar 2,70% 2,55%
2 jaar 2,75% 2,60%
3 jaar 2,75% 2,60%
4 jaar 2,75% 2,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Jeep schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:36:
Hallo,

Een app van 200+ mb verplicht, dus je kunt meteen op Klarna-krediet een snelle smartphone gaan halen. (In plaats daarvan heb ik de app er af geknikkerd). Bij gebruik van de app strooien ze de voor spaarzame mensen niet lucratieve cashbackjes van multinationals in je ogen. Irritant gedoe! Achteraf had ik het liever bij Rabo Doelsparen gezet. Mocht je de bijschrijvingen vergeten dan staat het tegen eenthans schappelijke 3% op de saldorekening, wat een voordeel is vergeleken met de renteloze Raisin rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
rechtsherstel schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:29:
[...]
Je weet natuurlijk niet wat de rente in 2025 gaat doen. Als je nu Groen sparen afsluit heeft dat betrekking op 2025. Het fictieve rentepercentage voor spaargelden over 2025 wordt pas in februari 2026 bekendgemaakt.
En niet te vergeten uw meest betrouwbare partner bij al uw toekomstplannen.....Den Haag. >:) Waar vanzelf weer een andere regeling wordt uitgevonden hoe men vermogen gaat belasten en/of groen nog voordeel houdt. Als het aan deze regering ligt durf ik te wedden van niet want die gaan weer terug naar de jaren 80 van de vorige eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Novax schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:54:
Grappig, krijg vandaag al een voorstel om te verlengen voor een deposito die in november afloopt. Waarbij ik alleen de huidige rentepercentages zie en niet die van 20 september. Wel een disclaimer dat het kan afwijken. Beetje gek om 3 maanden van te voren te verlengen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Frankenstein schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:18:
[...]

Een app van 200+ mb verplicht, dus je kunt meteen op Klarna-krediet een snelle smartphone gaan halen. (In plaats daarvan heb ik de app er af geknikkerd). Bij gebruik van de app strooien ze de voor spaarzame mensen niet lucratieve cashbackjes van multinationals in je ogen. Irritant gedoe! Achteraf had ik het liever bij Rabo Doelsparen gezet. Mocht je de bijschrijvingen vergeten dan staat het tegen eenthans schappelijke 3% op de saldorekening, wat een voordeel is vergeleken met de renteloze Raisin rekening.
Het niet-spaardeel van de Klarna app om te kopen of bestellen interesseert mij niet zo en kan je makkelijk negeren. Voor het spaardeel met 3% rente en maandelijkse bijschrijving rente, prima om rechtstreeks te sparen buiten Raisin om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Datisraar schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:00:
[...]

Het niet-spaardeel van de Klarna app om te kopen of bestellen interesseert mij niet zo en kan je makkelijk negeren. Voor het spaardeel met 3% rente en maandelijkse bijschrijving rente, prima om rechtstreeks te sparen buiten Raisin om. Je krijgt een eigen, Zweedse SE Iban.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
[...]

Het niet-spaardeel van de Klarna app om te kopen of bestellen interesseert mij niet zo en kan je makkelijk negeren. Voor het spaardeel met 3% rente en maandelijkse bijschrijving rente, prima om rechtstreeks te sparen buiten Raisin om.
Hier kan ik het niet mee eens zijn. We kunnen soebatten of dit persoonlijk is. Maar nogmaals, ik heb liever niet dat een "bank" mij bestookt met cashbackjes van multinationals. Gelukkig is de flauwekul die ze verkopen aan mij niet besteed, maar ik erger mij er dus wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-08 11:11
erniee schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:09:
[...]

Zijn er ook anderen met nog steeds inlogproblemen bij Advanzia? Heb mijn vorige account opgezegd en vrij kort daarna (eind augustus) nieuw account geopend waarbij ik hetzelfde telefoonnummer heb geregistreerd als bij mijn oude account. En het lijkt Advanzia maar niet te lukken dit te resetten. Al ruim twee weken via de mail contact om in te loggen, maar ik ontvang maar geen sms met de inlogcode...

Als TR komende dagen de rente verlaagt wil ik het graag naar Advanzia overboeken, maar op deze manier weerhoudt het mij toch nog even..
Ik heb paar maanden volgens mij hetzelfde probleem gehad. Na een paar keer emailen is het uiteindelijk wel gelukt. Oorzaak hebben zij mij nooit medegedeeld, maar ik vermoed ook dat het iets te maken heeft met dezelfde registratiegegevens(emailadres, geboortedatum en telefoonnummer).
(De tweede rekening kortgeleden ook opgezegd. Derde weet ik nog niet, toch wel omslachtig voor slechts 3 maanden.),

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 08-09 17:09
[...]

Is het sparen via de app met instant payment? Dat zou dan een voordeel zijn t.o.v. sparen bij Klarna via Raisin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
kbus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:20:
[...]

Is het sparen via de app met instant payment? Dat zou dan een voordeel zijn t.o.v. sparen bij Klarna via Raisin.
Inderdaad via Klarna (app) zelf is het vrijwel altijd Instant Payment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
[...]

Bij mij, van en naar een ING-rekening zijn het geen instant payments, maar voor overboekingen tussen 12:00 en 14:30 duurde het zo'n 2 uur voordat ze op de andere rekening zichtbaar waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
MartijnS72 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:12:
[...]

Bij mij, van en naar een ING-rekening zijn het geen instant payments, maar voor overboekingen tussen 12:00 en 14:30 duurde het zo'n 2 uur voordat ze op de andere rekening zichtbaar waren.
Kan kloppen. ING (ondanks als grootste Nederlandse bank) is zo’n beetje de enige bank in Nederland waar Instant Payment nog niet werkt met andere Europese banken. ABN, Rabo etc is allemaal geen probleem naar je SE IBAN bij Klarna.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 17-09-2024 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Zelfs 2 uur is vrij snel, bij veel banken is het pas de volgende dag zichtbaar.
Het scheelt dan ook wel dat Raisin er niet nog tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:37
[...]

Ik heb via de Klarna app ook 3 deposito’s geopend. Bij mij ging het bij schrijven niet via instant payment. Duurde steeds ongeveer 3/4 uur vooordat het was bij geschreven vanuit ing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:36
Kreeg net een email dat LeasePlan bank naam verandert in Ayvens. Verandert voor mij als klant niks zeggen ze, nog steeds NL DGS. App en website wel ietsje anders, uiterlijk en webadres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Trishul schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:03:
Kreeg net een email dat LeasePlan bank naam verandert in Ayvens. Verandert voor mij als klant niks zeggen ze, nog steeds NL DGS. App en website wel ietsje anders, uiterlijk en webadres.
Nouja, LeasePlan wordt Ayvens, en LeasePlan Bank dus Ayvens Bank. LeasePlan is immers een leasemaatschappij, en LP Bank dus een "gelieerd" bedrijf dat dan geld regelt voor het leasen. Maar als je puur Ayvens noemt, zonder context (die hier wel kinda duidelijk is) heb je het dus eigenlijk over de leasemaatschappij of wat ze verder ook doen, en niet over de bank.

Yeah yeah, nitpicking. Maar voor de eerste keer mag het IMO wel even duidelijk benoemd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Wat betreft de Progetto-doorlooptijd: maandagmiddag deposito geopend en geld gestort. Deze middag de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hier nog niets van Progetto... zijn de juiste datums aangehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Juan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:31:
Hier nog niets van Progetto... zijn de juiste datums aangehouden?
Geld is gisteravond laat doorgeboekt dus openingsdatum per vandaag lijkt mij redelijk.
Pagina: 1 ... 94 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling