Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:56
Frankenstein schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:05:
Rabo Doelsparen..

Zoals 15 tot 20 jaar 3,25% "vrij opneembaar" vast. Met dat "vrij opneembaar" verwijs ik naar de opnamekosten van 0 euro - én voortijdig opnemen of beëindigen is bij deze rekening altijd mogelijk - als de actuele rente lager is als het rentepercentage dat van toepassing is op de inleg.
Zo dacht ik eerst ook. Maar is het niet zo dat de opnamekosten €0 zijn wanneer de actuele rente (van een willekeurig moment in die 15 jaar) lager is dan de middelrente?
De middelrente kan lager zijn dan de inlegrente van 3,25%.
Bijvoorbeeld door extra inleggen en door uitbetaling van rente.
Extra inleggen gebeurt namelijk tegen de dan geldende rente waardoor de middelrente daalt.
Ook geldt dat voor uitbetaling van rente, dit wordt gezien als extra inleg tegen de dan geldende rente, dus verlaging van de middelrente.

Dus bij weer stijgende rente niet letten op die 3,25% voordat je het geld eraf haalt maar letten op de middelrente.

Zo begrijp ik het althans. (blz. 6 en 7 van de algemene voorwaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:20

sanook

_/-\o_

Afgelopen vrijdag een Advanzia account aangevraagd voor mijn vrouw en alle documenten gemaild. Zondag een email dat een adres document niet goed zou zijn (wat niet correct is maar ok) dus nog wat documenten gestuurd en zojuist bevestiging gekregen dat account geopend is.
Tevens 2 spaar accounts (Distingo/Morrow) geopend bij (een reeds bestaand) Raisin account en dit was volgens mij zo'n beetje instant geregeld.

Vraagje betreffende Raisin spaar accounts, bij openen moet je een start bedrag opgeven om de rekening te openen. Moet je persé dit start bedrag inleggen of mag dat ook lager. Of wordt, zodra je Raisin rekening het startbedrag heeft, dit automatisch verstuurd naar het betreffende spaar account?
Eigenlijk heb ik 1 start bedrag iets te hoog doorgegeven. Vrees dat ik nu eerst het start bedrag in moet leggen om er vervolgens weer wat vanaf te moeten halen. Zou dat graag nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:42
sanook schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:54:
Afgelopen vrijdag een Advanzia account aangevraagd voor mijn vrouw en alle documenten gemaild. Zondag een email dat een adres document niet goed zou zijn (wat niet correct is maar ok) dus nog wat documenten gestuurd en zojuist bevestiging gekregen dat account geopend is.
Dat is snel.
Wacht al een week op een antwoord op een mail. Reageren op e-mails wil maar niet vlotten bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Reintje schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:01:
[...]

Dat is snel.
Wacht al een week op een antwoord op een mail. Reageren op e-mails wil maar niet vlotten bij ze.
Bij mij was openen alleen een kwestie van gegevens invullen en de gevraagde documenten mailen, was verder geen email of communicatie voor nodig, wat moest jij dan nog vragen/mailen?

Wel apart dat ik op een zondag een email kreeg over een adres document wat niet in orde zou zijn. Maar direct beantwoord met nog wat documentjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:42
sanook schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:09:
[...]

Bij mij was openen alleen een kwestie van gegevens invullen en de gevraagde documenten mailen, was verder geen email of communicatie voor nodig, wat moest jij dan nog vragen/mailen?

Wel apart dat ik op een zondag een email kreeg over een adres document wat niet in orde zou zijn. Maar direct beantwoord met nog wat documentjes.
Oh, nee ik heb al langer een rekening, ik moest iets van ze weten wat overigens niet met een aanmelding te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-09 21:08
thegreenhunter schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:37:
[...]

Zo dacht ik eerst ook. Maar is het niet zo dat de opnamekosten €0 zijn wanneer de actuele rente (van een willekeurig moment in die 15 jaar) lager is dan de middelrente?
De middelrente kan lager zijn dan de inlegrente van 3,25%.
Bijvoorbeeld door extra inleggen en door uitbetaling van rente.
Extra inleggen gebeurt namelijk tegen de dan geldende rente waardoor de middelrente daalt.
Ook geldt dat voor uitbetaling van rente, dit wordt gezien als extra inleg tegen de dan geldende rente, dus verlaging van de middelrente.

Dus bij weer stijgende rente niet letten op die 3,25% voordat je het geld eraf haalt maar letten op de middelrente.

Zo begrijp ik het althans. (blz. 6 en 7 van de algemene voorwaarden)
Klopt helemaal. Als je niks meer inlegt later en je laat de rente uitbetalen naar een betaalrekening, wat mogelijk is, blijft de middelrente 3,25%.

Dit is een duidelijke beperking, omdat je dus maar 1x in kan leggen om de middelrente hoig te houden.

Je hebt wel een betaalpakket nodig om Doelsparen te openen, maar je kunt dit later sluiten, lees ik op het spaarinformatieforum, nav een gesprek met de bank. Doelsparen loopt wel gewoon door. Rente kan naar een externe betaalrekening, jaarlijks, en voor wijzigingen zoals opnames denk ik dat je moet bellen.

Diverse haken en ogen dus, maar het past bij mij in mijn spaarportfolio (tevens is Rabo mijn huisbank).

Voor de juiste balans ga ik mijn nieuwe Progetto deposito wel sluiten. Dit zet veel meer zoden aan den Hollandse triple A-dijk. 3,25% "vrij opneembaar" 15 jaar gegarandeerd, waar vindt je dat nog!

[ Voor 4% gewijzigd door Frankenstein op 10-09-2024 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12:50
Frankenstein schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:38:
[...]

Klopt helemaal. Als je niks meer inlegt later en je laat de rente uitbetalen naar een betaalrekening, wat mogelijk is, blijft de middelrente 3,25%.

Dit is een duidelijke beperking, omdat je dus maar 1x in kan leggen om de middelrente hoig te houden.

Je hebt wel een betaalpakket nodig om Doelsparen te openen, maar je kunt dit later sluiten, lees ik op het spaarinformatieforum, nav een gesprek met de bank. Doelsparen loopt wel gewoon door. Rente kan naar een externe betaalrekening, jaarlijks, en voor wijzigingen zoals opnames denk ik dat je moet bellen.

Diverse haken en ogen dus, maar het past bij mij in mijn spaarportfolio (tevens is Rabo mijn huisbank).

Voor de juiste balans ga ik mijn nieuwe Progetto deposito wel sluiten. Dit zet veel meer zoden aan den Hollandse triple A-dijk. 3,25% "vrij opneembaar" 15 jaar gegarandeerd, waar vindt je dat nog!
Ik vind het een interessant idee. Het grote vraagteken is: hoe soepel en snel gaat het stopzetten van de DoelSparen rekening op het moment dat de rentes eventueel weer stijgen? Bij mijn andere Rabo spaarrekening zie ik een knop waarmee ik de rekening kan sluiten, maar niet bij mijn DoelSparen rekeningen.

Edit: verrek, ik zie nu inderdaad wel de knop Spaarrekening Sluiten nadat ik Rekeningdetails heb geselecteerd. Bedankt voor de tip!

Edit 2: heeft iemand hier al eens een DoelSparen rekening vroegtijdig gesloten en was dat dan onmiddellijk geregeld of ging daar nog een tijdje overheen?

[ Voor 9% gewijzigd door MarcelNH op 10-09-2024 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:25
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,26 % p.j. naar 3,16 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 16.09.2024 om 12 uur 's middags. :'(

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 09:41
Padje87 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:14:
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,26 % p.j. naar 3,16 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 16.09.2024 om 12 uur 's middags. :'(
Zojuist deze mail ook ontvangen. Ik heb echt gisteren een nieuwe rekening geopend via Raisin. Het is toch niet te geloven..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

-Muncky- schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:44:
[...]

Zojuist deze mail ook ontvangen. Ik heb echt gisteren een nieuwe rekening geopend via Raisin. Het is toch niet te geloven..
Hoezo niet te geloven, volg je het nieuws dan niet?

https://www.bnr.nl/nieuws...cht-nieuws-voor-nederland
https://fd.nl/financiele-...ijft-of-er-ruimte-voor-is
https://www.nd.nl/varia/v...-ecb-en-inflatiecijfer-vs

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
MarcelNH schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:57:Edit: verrek, ik zie nu inderdaad wel de knop Spaarrekening Sluiten nadat ik Rekeningdetails heb geselecteerd. Bedankt voor de tip!

Edit: verrek, ik zie nu inderdaad wel de knop Spaarrekening Sluiten nadat ik Rekeningdetails heb geselecteerd. Bedankt voor de tip!
Klopt. Je kunt ("moet") een reden opgeven. Maar je mag altijd opzeggen. In sommige gevallen worden ook geen kosten gerekend als de middelrente lager is dan de actuele rente. Het is ook mogelijk om een opname te doen, dus een deel van de inleg eruit nemen. Klik maar op je Doelsparen rekening (via computer) en dan de knop "overboeken". Mijns inziens kun je daarmee als je wil alles afboeken, direct geregeld en bijgeschreven op de tegenrekening. Ik heb dit maar even getest met de helft van de 1 euro die ik gisteren bij opening van Doelsparen heb ingelegd. Staat meteen op de betaalrekening. En geen kosten want middelrente is gelijk aan actuele rente (beide 3,25%).

Ik zie een voorwaarde in de "Algemene voorwaarden Rabo Doelsparen Particulieren 2024" dat vragen oproept:

Punt 2, nr 5, onderdeel 4. Als een bedrag op de spaarrekening wordt bijgeboekt, bepalen wij vanaf welke datum u hierover rente ontvangt. Als een bedrag van de spaarrekening wordt afgeboekt, bepalen wij tot welke datum u hierover rente ontvangt. Wij mogen beide datums wijzigen.

Heel belangrijk vind ik artikel 34, punten 1 en 3.

Wij mogen de voorwaarden die van toepassing zijn op de overeenkomst wijzigen. Als wij dat doen, zullen
wij u dit minimaal 30 dagen voor het ingaan van de wijziging laten weten.

Bent u het niet eens met een wijziging, dan heeft u altijd het recht om de overeenkomst op te zeggen. Laat
dit ons weten voordat de wijziging ingaat. U betaalt dan geen opnamekosten. Heeft u ons voor ingang van de wijziging niets laten weten? Dan bent u daarmee akkoord gegaan met de wijziging.
MarcelNH schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:57:Edit 2: heeft iemand hier al eens een DoelSparen rekening vroegtijdig gesloten en was dat dan onmiddellijk geregeld of ging daar nog een tijdje overheen?
Het is (dus) mogelijk om via een opname een deel van het saldo op te nemen. Mijns inziens dus ook alles, of op 1 cent na alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Deze zinsnede is misschien nog wel erger voor de spaarder:
Voor Nederland komt dat niet goed uit, de inflatie in ons land daalde met een tiende procentpunt. 'Hoewel dat natuurlijk een hele lichte daling is, zien we wel dat de prijzen met 0,3 procent omhoog zijn gegaan. En als je het gaat vergelijken met het begin van het jaar, zien we dat het al met 4,5 procent omhoog is gegaan.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
-Muncky- schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:44:
[...]

Als dit pas de eerste spaarrekening is die je opent (bij Raisin of een van de vele andere opties) ben je ook wel rijkelijk laat ;) Dat had je een kleine 2 jaar geleden ook al kunnen doen. En 3,16% rente is natuurlijk nog steeds veel meer dan je bij de NL spaarbanken krijgt. En heel veel banken met een hogere rente, "zonder gedoe" (geen acties), zijn er ook niet. Alleen Santander en Trade Republic hebben een hogere rente als ik mij niet vergis. Advanzia, OpenBank, ... zijn allemaal acties voor een x aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:39:
... En 3,16% rente is natuurlijk nog steeds veel meer dan je bij de NL spaarbanken krijgt. ...
Ik ben een maand terug klant geworden bij Bunq. Easy savings, 3,36% rente tot eind van het jaar, wekelijks uitgekeerd. (effectief 3,41% als ik mij niet vergis). Een beperking: max 2 opnames per kalendermaand. Misschien geen spaarbank, wel een spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:49:
[...]

Ik ben een maand terug klant geworden bij Bunq. Easy savings, 3,36% rente tot eind van het jaar, wekelijks uitgekeerd. (effectief 3,41% als ik mij niet vergis). Een beperking: max 2 opnames per kalendermaand. Misschien geen spaarbank, wel een spaarrekening.
Maar ook een actie :P Of... het is de uitzondering die de regel bevestigd :+

Maar ik doelde uiteraard meer op de grootbanken, en ook de andere "echt Nederlandse" (spaar)banken blijven ver achter. LeasePlan Bank 2,2%, NIBC meen ik minder? etc. Alleen de "Turks-Nederlandse" banken komen in de buurt van de 3% verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:02:
[...]

Maar ook een actie :P Of... het is de uitzondering die de regel bevestigd :+

Maar ik doelde uiteraard meer op de grootbanken, en ook de andere "echt Nederlandse" (spaar)banken blijven ver achter. LeasePlan Bank 2,2%, NIBC meen ik minder? etc. Alleen de "Turks-Nederlandse" banken komen in de buurt van de 3% verder.
Je kan het rentebeleid van Bunq een aktie noemen. Bonus rente voor je saldo voor het deel dat het hoger is dan het hoogste saldo tijdens de voorgaande half jaar periode (jan-jun / jul-dec). Voor het andere deel de normale rente. Ik verplaats het geld in december naar een andere spaarrekening om het volgend jaar in juli weer op Bunq te zetten. Inderdaad een uitzondering. Maar hij is er wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 10-09-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
RobertMe schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:39:
[...]

Als dit pas de eerste spaarrekening is die je opent (bij Raisin of een van de vele andere opties) ben je ook wel rijkelijk laat ;) Dat had je een kleine 2 jaar geleden ook al kunnen doen. En 3,16% rente is natuurlijk nog steeds veel meer dan je bij de NL spaarbanken krijgt. En heel veel banken met een hogere rente, "zonder gedoe" (geen acties), zijn er ook niet. Alleen Santander en Trade Republic hebben een hogere rente als ik mij niet vergis. Advanzia, OpenBank, ... zijn allemaal acties voor een x aantal maanden.
Ik zit al een hele lange tijd bij OpenBank, altijd prima rentes gehad. Nu een tweede bank erbij gepakt voor een 2de spaarrekening. Achja, we gaan zo maar wellicht maar weer overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
-Muncky- schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:38:
[...]

Ik zit al een hele lange tijd bij OpenBank, altijd prima rentes gehad. Nu een tweede bank erbij gepakt voor een 2de spaarrekening. Achja, we gaan zo maar wellicht maar weer overstappen.
OpenBank is met "persoonlijke rekening/aanbieding" ook maar 3,20%? En zonder "persoonlijke rekening/aanbieding" is de rente maar 2,75%? Dan lijkt 3,16% mij toch geen probleem (die 0,04-procentpunt, ten opzichte van de 3,20%, is dus 4 euro op jaarbasis per 10k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
RobertMe schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:52:
[...]

OpenBank is met "persoonlijke rekening/aanbieding" ook maar 3,20%? En zonder "persoonlijke rekening/aanbieding" is de rente maar 2,75%? Dan lijkt 3,16% mij toch geen probleem (die 0,04-procentpunt, ten opzichte van de 3,20%, is dus 4 euro op jaarbasis per 10k)
Die 0,04% is het probleem ook niet, maar ik hou van risicospreiding en daarom zet ik niet ál mijn vermogen neer bij 1 bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
-Muncky- schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:54:
[...]

Die 0,04% is het probleem ook niet, maar ik hou van risicospreiding en daarom zet ik niet ál mijn vermogen neer bij 1 bank.
Dat is iets heel anders ;) Je eerdere reacties kwamen toch echt over als "rente wordt lager, ik ga op zoek naar een andere bank".

En met meer banken is natuurlijk ook de kans groter dat bij een van die banken iets gebeurt. Maar in dat geval is de impact uiteraard wel kleiner, omdat je ook nog andere banken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
mikeyfire643 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:01:
[...]

Bij mij net afgerond. Op document stond 3,7, afschrijving 3,55 en op deposito ook 3,55. Echt **** met Raisin. Ze zijn zelf mega traag. Ga ook ticket aanmaken, en ga hem terug trekken als ik hem niet krijg op 3,7.
Hier hetzelfde, ondanks tijdige opening is de rekening geopend op 3.55% ipv 3.7%. Pas na 5 dagen reactie gehad van klantenservice dat ik m dan maar binnen 14 dagen gratis moet herroepen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceas
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-08 18:41
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,26 % p.j. naar 3,16 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 16.09.2024 om 12 uur 's middags.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinsaver168
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-03 01:04
luchthaak schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:13:
[...]

Hier hetzelfde, ondanks tijdige opening is de rekening geopend op 3.55% ipv 3.7%. Pas na 5 dagen reactie gehad van klantenservice dat ik m dan maar binnen 14 dagen gratis moet herroepen...
Ik vind het echt belachelijk dat ze dit zeggen. Wat had je precies gevraagd in je bericht naar raisin ? Ik heb namelijk ook een ticket lopen.

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:25

BrammT

The one and only!

Maandenlang was Raisin de aangewezen partij om naartoe te stappen volgens mij, maar ik zie nu wel vrij veel klachten.

Is Raisin nog steeds de 'go-to'?

Ik heb een saldo van circa 100k wat ik ca. 1 jaar in een spaarrekening onder wil brengen.

Bij Bunq lijkt het voor Nederlanders de eerste drie maanden 2.46% en daarna pas het promotie tarief als ik de website goed lees?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:11
BrammT schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:01:
Maandenlang was Raisin de aangewezen partij om naartoe te stappen volgens mij, maar ik zie nu wel vrij veel klachten.

Ik heb een saldo van circa 100k wat ik ca. 1 jaar in een spaarrekening onder wil brengen.

Bij Bunq lijkt het voor Nederlanders de eerste drie maanden 2.46% en daarna pas het promotie tarief als ik de website goed lees?
Denk dat dit het normale gangetje van ervaringen is; klachten zie je vooral, maar goed lopende zaken niet.

Ik heb geen issues met Raisin, werkt allemaal prima.

Bunq ooit ook gehad, maar die vertrouw ik voor geen meter. Zij passen voorwaarden, rentes, kosten aan naar gelieven. Mooie beloftes totdat ze er geen zin meer in hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:59

Ik heb nog nooit gehoord van serieuze problemen bij Raisin dus heb echt geen idee waar je dit op baseert. Ze hebben wel wat inlog problemen gehad eerder dit jaar, maar in verhouding met bijvoorbeeld de NL grootbanken was het echt peanuts.

En als je dan vervolgens Bunq overweegt, de bank met de slechtste reputatie in NL op dit moment volgens mij, dan vraag ik mij af wat je gebruikt als basis om te bepalen of een bepaalde bank wel of niet een optie is.

Mijn advies is in ieder geval om ver weg te blijven bij Bunq. Raisin is goed te doen maar ook Santander is aan te raden, veel hogere rente dan Bunq sowieso.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 11-09-2024 09:17 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• RobertMe
  • Nu online

Voor een spaarrekening zou ik lekker naar Santander gaan. Zonder tussenpartij, in Belgie, en 3,3% rente.

Raisin is verder wel ook prima, ondanks dat ik dit letterlijk type terwijl ik bij ze in de wacht hang :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:17:
[...]
Raisin is verder wel ook prima, ondanks dat ik dit letterlijk type terwijl ik bij ze in de wacht hang :p
Dat zie ik positief. Probeer een bank als Revolut maar eens te bellen.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
Wat zijn die klachten concreet dan?
Volgens mij valt het best mee. Ik gebruik het nu al een paar jaar, en het werkt allemaal prima.
Ik heb ze één keer gebeld (toen ik ongeduldig was en wachtte op een bevestiging van mijn aanmelding), en toen werd ik snel en correct geholpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Andrehj op 11-09-2024 09:21 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Een spaarrekening met variabele rente of een deposito met vaste rente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Drardollan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:18:
[...]

Dat zie ik positief. Probeer een bank als Revolut maar eens te bellen.
Revolut heeft dan weer een chat? Daar waar berichten naar Raisin in een zwart gat vallen en je dagen / weken op reactie mag wachten. Dat problemen snel worden opgelost vind ik belangrijker dan de manier van communicatie.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
MotorBeast schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Makkelijk op te lossen. Geef je partner ook de inlogcodes. Overlijden niet melden. Na overlijden geld weghalen en naar reguliere bank. Opgelost.
Ik reageer op deze wat oudere post omdat ik ook zit met dit hypothetische vraagstukken. Ik las ergens op TrustPilot dat nabestanden bij Advanzia al 1x jaar op geld wachten en krijgen nog niets. Van Advaniza krijg ik een machtingingsformulier zodat iemand anders kan hele saldo via telefon overmaken. Formulier moet bij notaris ook gestempeld worden. Maar dit vind ik een beetje te ver gaan (via telefoon etc.)

Ik voel voor meer zoals boven staat inlogcodes aan partner geven. Echter mijn telefoon voor 2FA gaat met mij vliegtuig in. Dan is nog ingewikkelder in geval van TR waar alles aan telefoon gekoppeld is. Bij Raisin is dat wat simepeler want ze kunnen gebeld worden hier in Nederland.

Wat is zelf zit aan te deneken :

- voor Advanzia - voorlopig nummer van mijn vrouw daar inzetten zodat ze door 2FA doorheen kan
- voor TR - Ik weet niet of daar 2de telefoonnummer toegevoegd kan worden

• RobertMe
  • Nu online
justinsaver168 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:58:
[...]

Ik vind het echt belachelijk dat ze dit zeggen. Wat had je precies gevraagd in je bericht naar raisin ? Ik heb namelijk ook een ticket lopen.
Ik heb intussen weer gebeld voor mijn totaal mislukte aanvraag (die intussen ook verdwenen / geannuleerd is, zag ik vanmorgen). Ik heb nu te horen gekregen dat er een algemeen probleem was waar meer klanten door getroffen zijn en dat Raisin hiervoor in overleg is voor een "algemene oplossing". Maar garanties kan deze medewerker ook niet geven.

Ikzelf heb daarbij nu ook gevraagd of ik ook een deposito bij een andere bank kan openen en dan alsnog het renteverschil tussen Progetto nu (3,55%) en Progetto vorige week (3,70%) als compensatie kan krijgen. Maar daarvan kreeg ik vrijwel de garantie dat dat niet ging gebeuren, en kom ik (waarschijnlijk) alleen in aanmerking voor compensatie van het renteverlies over het geld dat nu zo lang "voor niks" op de Raisin rekening staat. Als ik nu opnieuw open bij Banca Progetto dan "maak ik wel kans" op een compensatie voor het renteverschil.

Dus daar kun je dan wel op inspelen. Dat ze erkennen dat er een probleem is geweest etc.. Maar... de compensatie aan rente zal wel altijd zijn in overleg met Progetto, dus garantie daarop heb je niet. En het kan dus ook langer duren voordat daar een akkoord op wordt gegeven.
Zelf was ik ook een beetje huiverig voor de "ik noteer uw klantnummer etc en houd u op de hoogte, zodat u zich hier niet meer bezig mee hoeft te houden". Zeker na de belofte van maandag dat ik 's middags nog bericht zou krijgen. Daarom dus ook even gevraagd hoe lang dat allemaal kan duren, en de medewerker ging uit van dat het geen "maanden" gaat duren. Compensatie voor de periode dat het geld 0% rente opleverde verwacht hij binnen enkele dagen, (mogelijke) compensatie voor het verschil in rente (/een conclusie v.w.b. hoe Raisin dit met Progetto gaat oplossen, als ze het gaan oplossen) binnen weken.

• W1ck1e
  • Nu online
...

Anders: 3,36 tot eind van het jaar (indien nieuwe klant)

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
2,46% is volgens mij alleen als je "op/na 27 mei 2024 maar vóór 3 juli 2024 hebt aangemeld"

Ik vind het nog steeds scheef, dat oude klanten die wel veel geld erop hadden staan een half jaar geleden, worden benadeeld. Mijn Bunq saldo staat nu ook al een tijdje op 0 daardoor.

Maar aan de andere kant, moet ik dit gewoon zien als een actietarief, zoals Advanzia enzo ook doen.

[ Voor 60% gewijzigd door xileS op 11-09-2024 11:04 ]

• Drardollan
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:20:
[...]

Revolut heeft dan weer een chat? Daar waar berichten naar Raisin in een zwart gat vallen en je dagen / weken op reactie mag wachten. Dat problemen snel worden opgelost vind ik belangrijker dan de manier van communicatie.
Klopt, die werkt prima.

Mijn ervaring met Raisin is dat berichten wel eens blijven liggen, maar telefonisch werd alles direct opgelost.

• justinsaver168
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:42:
[...]

Ik heb intussen weer gebeld voor mijn totaal mislukte aanvraag (die intussen ook verdwenen / geannuleerd is, zag ik vanmorgen). Ik heb nu te horen gekregen dat er een algemeen probleem was waar meer klanten door getroffen zijn en dat Raisin hiervoor in overleg is voor een "algemene oplossing". Maar garanties kan deze medewerker ook niet geven.

Ikzelf heb daarbij nu ook gevraagd of ik ook een deposito bij een andere bank kan openen en dan alsnog het renteverschil tussen Progetto nu (3,55%) en Progetto vorige week (3,70%) als compensatie kan krijgen. Maar daarvan kreeg ik vrijwel de garantie dat dat niet ging gebeuren, en kom ik (waarschijnlijk) alleen in aanmerking voor compensatie van het renteverlies over het geld dat nu zo lang "voor niks" op de Raisin rekening staat. Als ik nu opnieuw open bij Banca Progetto dan "maak ik wel kans" op een compensatie voor het renteverschil.

Dus daar kun je dan wel op inspelen. Dat ze erkennen dat er een probleem is geweest etc.. Maar... de compensatie aan rente zal wel altijd zijn in overleg met Progetto, dus garantie daarop heb je niet. En het kan dus ook langer duren voordat daar een akkoord op wordt gegeven.
Zelf was ik ook een beetje huiverig voor de "ik noteer uw klantnummer etc en houd u op de hoogte, zodat u zich hier niet meer bezig mee hoeft te houden". Zeker na de belofte van maandag dat ik 's middags nog bericht zou krijgen. Daarom dus ook even gevraagd hoe lang dat allemaal kan duren, en de medewerker ging uit van dat het geen "maanden" gaat duren. Compensatie voor de periode dat het geld 0% rente opleverde verwacht hij binnen enkele dagen, (mogelijke) compensatie voor het verschil in rente (/een conclusie v.w.b. hoe Raisin dit met Progetto gaat oplossen, als ze het gaan oplossen) binnen weken.
Duidelijk om te horen wat ze bij jou aangeboden hebben, als ik een update heb over mijn ticket zal ik het ook even delen. Ik wacht echter al 5 dagen op een reactie maar heb eigenlijk ook geen zin om te bellen. Mijn deposito is trouwens wel gewoon geopend dus ik vraag me of de compensatie vanuit progetto mogelijk is.

• RobertMe
  • Nu online
justinsaver168 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:43:
[...]

Duidelijk om te horen wat ze bij jou aangeboden hebben
Nouja, aangeboden. Het was een "gewone" klantenservice medewerker die niet meer kan dan op mijn verzoek compensatie aanvragen bij de afdeling die daar over gaat. Er zijn dus zeker geen bedragen genoemd. En garanties dat ik compensatie krijg heb ik ook niet. Alhoewel een compensatie op "duurt lang, en geld staat op Raisin rekening tegen 0% rente" wel waarschijnlijk zou zijn. Of er vervolgens ook een compensatie komt vanuit Raisin/Progetto voor de lagere rente intussen is nogal sterk afwachten. (En gaf die weinig kans van slagen als ik nu deposito bij andere bank zou openen).

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31

Bij ING hebben ze een actie 1 jaar voor 3% (min 25k)

• justinsaver168
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:01:
[...]

Nouja, aangeboden. Het was een "gewone" klantenservice medewerker die niet meer kan dan op mijn verzoek compensatie aanvragen bij de afdeling die daar over gaat. Er zijn dus zeker geen bedragen genoemd. En garanties dat ik compensatie krijg heb ik ook niet. Alhoewel een compensatie op "duurt lang, en geld staat op Raisin rekening tegen 0% rente" wel waarschijnlijk zou zijn. Of er vervolgens ook een compensatie komt vanuit Raisin/Progetto voor de lagere rente intussen is nogal sterk afwachten. (En gaf die weinig kans van slagen als ik nu deposito bij andere bank zou openen).
Het was misschien niet de beste woordkeuze van mijn kant. Maar ik hoop dat de klantenservice wel voor alle benadeelden een passende compensatie kunnen bieden binnen een redelijke termijn. Ik heb eerder wel eens een “rente duurt lang” compensatie gekregen omdat het destijds (vorig jaar) 8 dagen duurde bij een andere bank. Met een lagere rente compensatie is het inderdaad afwachten, hier heb ik ook geen ervaring mee, ik hoop dat ze wel iets kunnen bieden.

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Gelijk verhaal hier betreffende Raisin..
Het verlengen/annuleren kan flink tijd overheen gaan.
Ik wilde ook mijn verlenging annulering wegens verlaging van rente-tarief.
Vervolgens duurt de annulering zo lang dat de verlening reeds in is gegaan, en dan wordt je doorverwezen naar je 14 dagen opzegtermijn die dan ook weer ellenlang duurt..

Deposito zou op 06-09 verlengd worden (1 dag te laat voor 3.7%); heb ik op 30-08 al proberen op te zeggen. Vandaag de dag (11-09) is er nog niks verwerkt. De verlenging is niet in gang gezet en de annulering lijkt ergens 'verloren'. Oftewel, ik wacht nog op het geld en maak in die tussentijd 0% daarop. Erg vervelend, en vrees dat het nog even kan duren voordat het geld er is.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:36
mikeyfire643 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:17:
[...]

Bij ING hebben ze een actie 1 jaar voor 3% (min 25k)
Is die er nog? Volgens mij is die er niet meer. Heb je een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
rechtsherstel schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:02:
[...]
Is die er nog? Volgens mij is die er niet meer. Heb je een link?
Ah weg sinds gister :'(

• mikeyfire643
justinsaver168 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:29:
[...]

Het was misschien niet de beste woordkeuze van mijn kant. Maar ik hoop dat de klantenservice wel voor alle benadeelden een passende compensatie kunnen bieden binnen een redelijke termijn. Ik heb eerder wel eens een “rente duurt lang” compensatie gekregen omdat het destijds (vorig jaar) 8 dagen duurde bij een andere bank. Met een lagere rente compensatie is het inderdaad afwachten, hier heb ik ook geen ervaring mee, ik hoop dat ze wel iets kunnen bieden.
Ik kreeg net het volgende bericht over compensatie:

Wij hebben uw melding doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Zodra wij
meer informatie voor u hebben, zullen wij contact met u opnemen. Onze excuses
voor het ongemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 00:28
Open een ing groen dep. Van 1 jaar. 2% + 0.7% heffingskorting + 0.6% box3 vrijstelling. 3.3% in totaal.

• rechtsherstel
Die vrijstelling is nu nog niet bekend. De belasting op spaargelden wordt pas in februari 2026 bekendgemaakt. Op basis van de huidige gegevens zal die 0,5% bedragen.

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:41
@rechtsherstel De Anadolubank geeft 3,25% voor een jaardeposito. Zonder minimale inleg.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:43
Als het goed is, is gisteren mijn depo verlengd bij Progetto voor 3,55% (helaas) echter heb ik nog steeds mijn rente niet ontvangen.

Ook hebben ze zitten kloten met de datums. (weer)
Het eerder vertraagd geopende deposito liep vorige week nog van 2 september 24, t/m 2 september 25 (op de bevestiging stond 3 t/m 3 sep 25)
Dus toch 1 dag rente verlies uiteindelijk, want nu staat er wel 3 september in de app
De verlenging van 10k, zou op 9 september zijn, en is nu ineens verplaats naar 10 sep (die lopen toch 1op1 door met auto verlenging?) dus dat is niet zo erg.

Maar ook die verlaging van van 3,7% naar 3,55% was eerst 5 september, en toen ineens 4 september, en toen weg, en toen was toch ineens doorgevoerd.. (terwijl de verlaging nergens meer gemeld werd op Raisin)

Dus wat ze zitten te kloten weet ik niet.

Maar ondertussen heb ik mijn rente uitkering nog steeds niet ontvangen, terwijl ik deze eigenijk op 9 september had verwacht op de raisin rekening.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• W1ck1e
  • Nu online
devriesjande schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:20:
@rechtsherstel De Anadolubank geeft 3,25% voor een jaardeposito. Zonder minimale inleg.
Er is een minimale inleg van 1000 euro als je met internetbankieren het deposito wil openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-09 14:40
Ik heb net bij Openbank telefonisch een welkom spaarrekening geregeld met 3.6% rente.
Had al een oude ongebruikte betaalrekening, omdat ik geen spaarrekening had kon ik van de actie gebruik maken.

Vind overigens dat hele pincode systeem maar raar en onveilig lijken.

• Sander12
rechtsherstel schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:15:
Die vrijstelling is nu nog niet bekend. De belasting op spaargelden wordt pas in februari 2026 bekendgemaakt. Op basis van de huidige gegevens zal die 0,5% bedragen.
De vrijstelling voor 1.1.25 is 30.000 pp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiver
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 20:55
Sander12 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:28:
[...]

Bron?

Zou hij onderstaande bedoelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prqXBKb_8A9zrkdYHjqVra-OahQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skJugY8YSHTc3Ktq9ahNYkTN.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.pwc.nl/nl/belastingplan.html

[ Voor 57% gewijzigd door smiver op 11-09-2024 16:51 ]

• Juan
Sander12 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:28:
[...]

Lager?? dat kan toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
Het is al bijna een jaar bekend dat de vrijstelling 30.000 pp is voor 2025. Amendementen bij het belastingplan 2024. Staat ook gewoon bij de pagina's van het ING groendeposito.

• Juan
Ah groen, dat is wat anders.. ik ben blij met 60k voor reguliere VRH (pp)

• RobertMe
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:42:
[...]

En intussen zijn de aangevraagde depositos van vanmorgen alweer geopend, bij Progetto dus. Dus ik verwacht morgen een bericht van de medewerker dat hij intern de compensatie heeft aangevraagd, voor zowel de misgelopen rente door het verschil, als door de ruime week vertraging en dus 0,00% rente op de Raisin rekening.
En als er geen compensatie komt dan bedenk ik me de volgende keer wel een tweede keer voor ik voor Progetto kies. Ondanks de verder goede ervaringen.

Edit:
Openingsdatum 11-9-24 en einddatum 11-9-25 trouwens. Dus niet dat het morgen pas in gaat (zoals bij LHV aan de hand pas bij het deposito dat 's avonds pas geopend was, daar waar de 's ochtends geopende bij hen binnen 5 minuten rond waren incl. datum diezelfde dag. En vroeger was Progetto ook altijd een dag later?).

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 11-09-2024 17:57 ]

• Juan
Hier is nog steeds niet het verlengde deposito gesloten.. de vorige keer ging een verleningen sneller.. morgen maar ff bellen met ze.. wel raar dit weer.

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:03
Juan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:58:
Hier is nog steeds niet het verlengde deposito gesloten.. de vorige keer ging een verleningen sneller.. morgen maar ff bellen met ze.. wel raar dit weer.
Wat is een verlening?

• Juan
haha.. grappig, er staat toch echt verlenging, had ik vrij snel al aangepast, en voor je post

[ Voor 69% gewijzigd door Juan op 11-09-2024 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Juan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:09:
haha.. grappig, er staat toch echt verlenging, had ik vrij snel al aangepast, en voor je post
haha.. grappig. Er staat nu nog steeds "verleningen" ;)

• sanook

sanook

_/-\o_

Ik heb al een tijdje een Advanzia account en heb er vorige week ook 1 geopend voor mijn vrouw. Op zich allemaal prima maar ligt het aan mij of is die login procedure bij Advanzia nou zo apart?

Sowieso al onduidelijk dat je na openen van je account nog een meinadvanzia account moet aanmaken, maar als dat dan ook gelukt is dan kun je inloggen met je usernaam en wachtwoord.

Inloggen op mein.advanziakonto.com: Ik gebruik Windows/Chrome en een Android telefoon maar de Google wachtwoordmanager werkt op beide niet bij mij. Dus moet ik iedere keer in mijn wachtwoordmanager handmatig het password opzoeken. Dan krijg je vervolgens de 2FA en dan komt Google met het wachtwoordvoorstel, terwijl ik dan de sms code in moet voeren. Moet je nog moeite doen om dat voorstel weg te krijgen voordat je de code in kunt voeren.

Doe ik iets verkeerd of werkt dit bij iedereen zo? Ik heb het op 2 verschillende accounts en zowel op Windows/Chrome als op mijn Android telefoon.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die wachtwoordmanager synchroniseert waarschijnlijk tussen je verschillende apparaten dus wat dat betreft logisch dat het overal niet lukt. Ik zou zelf alles van Advanzia verwijderen uit de manager en handmatig voor het juiste domein toevoegen. Kan het helaas niet meer testen voor je (opgezegd), maar ik kan me nog herinneren dat ik ooit hetzelfde issue had. Komt omdat ze nogal slordig zijn met (sub)domeinen.

• xileS
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:03:
Ik heb al een tijdje een Advanzia account en heb er vorige week ook 1 geopend voor mijn vrouw. Op zich allemaal prima maar ligt het aan mij of is die login procedure bij Advanzia nou zo apart?

Sowieso al onduidelijk dat je na openen van je account nog een meinadvanzia account moet aanmaken, maar als dat dan ook gelukt is dan kun je inloggen met je usernaam en wachtwoord.

Inloggen op mein.advanziakonto.com: Ik gebruik Windows/Chrome en een Android telefoon maar de Google wachtwoordmanager werkt op beide niet bij mij. Dus moet ik iedere keer in mijn wachtwoordmanager handmatig het password opzoeken. Dan krijg je vervolgens de 2FA en dan komt Google met het wachtwoordvoorstel, terwijl ik dan de sms code in moet voeren. Moet je nog moeite doen om dat voorstel weg te krijgen voordat je de code in kunt voeren.

Doe ik iets verkeerd of werkt dit bij iedereen zo? Ik heb het op 2 verschillende accounts en zowel op Windows/Chrome als op mijn Android telefoon.
Dit viel mij idd ook op met de Google/Chrome wachtwoordmanager. Ook ik moest even copy pasten van passwords.google.com. Volgens mij is dit sinds de nieuwe layout zo.

• sanook

sanook

_/-\o_

xileS schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:03:
[...]

Dit viel mij idd ook op met de Google/Chrome wachtwoordmanager. Ook ik moest even copy pasten van passwords.google.com. Volgens mij is dit sinds de nieuwe layout zo.
Ja klopt, met de oude website waren er ook geen issues voor mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:19:
[...]

Ja klopt, met de oude website waren er ook geen issues voor mij.
Ben zonet even gaan sleutelen en heb het bij mij nu opgelost.

Je moet "identity.omc.advanzia.com" handmatig als site toevoegen ipv mein.advanziakonto.com (ik heb die maar helemaal verwijderd). Op mijn mobiel in Chrome > Instellingen > Google Wachtwoordmanager > Wachtwoord toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

xileS schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:50:
[...]

Ben zonet even gaan sleutelen en heb het bij mij nu opgelost.

Je moet "identity.omc.advanzia.com" handmatig als site toevoegen ipv mein.advanziakonto.com (ik heb die maar helemaal verwijderd). Op mijn mobiel in Chrome > Instellingen > Google Wachtwoordmanager > Wachtwoord toevoegen.
Dat lijkt inderdaad te werken, thx!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25
Daar gaat m'n Consorsrente!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
En Trade Republic ook al aangekondigd dat ze op de 18e omlaag gaan naar 3,5%

• Juan
En ik zit nog steeds te wachten op de rente van Progetto... Depo hangt nog steeds op 99% 9 september..

Heb Raisin maar gebeld, ze zouden contact opnemen met Progetto..
Heb gelijk gevraagd hoe het zit met compensatie over de rente over de nog niet uitbetaalde rente van Progetto.

Ik ben dit niet gewend van ze.. snap niet wat er aan de hand is daar.

• justinsaver168
Juan schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:24:
En ik zit nog steeds te wachten op de rente van Progetto... Depo hangt nog steeds op 99% 9 september..

Heb Raisin maar gebeld, ze zouden contact opnemen met Progetto..
Heb gelijk gevraagd hoe het zit met compensatie over de rente over de nog niet uitbetaalde rente van Progetto.

Ik ben dit niet gewend van ze.. snap niet wat er aan de hand is daar.
Ik wacht inmiddels ook al 7+ dagen op een reactie op me ticket mbt rente compensatie. Het service niveau is een stuk minder wat ik normaal van ze gewend ben. Normaal boden ze altijd redelijk snel een oplossing :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Leuk moment: ik heb zojuist voor het eerst een bedrag 20 jaar vast gezet. Rabo Doelsparen 3,25%.
Reuze benieuwd hoe lang dit leuk blijft!

Tevens in dit kader mijn nieuwe deposito bij Banca Progetto 2 jaar 3,7% laten ontbinden; Rabo had de verlaging toen nog niet aangekondigd.

Het intrekken bij Raisin gaat ook eenvoudig, kan binnen 14 dagen door bij details van het nieuwe deposito onder opname op intrekken te klikken. Ik heb wel meer via-Raisin deposito's ingetrokken, tot nu toe steeds met een bericht, en dat ging ook prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Frankenstein op 12-09-2024 19:58 ]

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:22
Frankenstein schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:57:
Leuk moment: ik heb zojuist voor het eerst een bedrag 20 jaar vast gezet. Rabo Doelsparen 3,25%.
Reuze benieuwd hoe lang dit leuk blijft!

Tevens in dit kader mijn nieuwe deposito bij Banca Progetto 2 jaar 3,7% laten ontbinden; Rabo had de verlaging toen nog niet aangekondigd.
Met welke reden laat je het ontbinden? Je vindt toch nergens een hogere rente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
LA-384 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:49:
[...]

Met welke reden laat je het ontbinden? Je vindt toch nergens een hogere rente?
Want veel rente is het enige criterium?

De reden is dat ik het liever 20 jaar "vrij opneembaar" (losvast) tegen 3,25% wegzet bij mijn triple A Nederlandse huisbank, dan bij een bank in triple B Italië, al heb ik nog net wat meer vertrouwen in Milaan dan in Palermo :P

Momenteel heb ik al flink wat deposito's. Het plafond is bereikt en met Progetto erbij ga ik door het dak.

[ Voor 10% gewijzigd door Frankenstein op 12-09-2024 21:12 ]

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

Frankenstein schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:05:
Rabo Doelsparen...

Wat blijkt, je mag van de bank tot drie weken na een eerste inleg zo vaak je wil aanvullend inleggen tegen hetzelfde rentepercentage. Op deze manier kun je dus, als je 15-09 een eerste inleg doet (1 dag voor de verlaging op alle looptijden) nog tot 5 oktober inleggen.

Je opent een Rabo DoelSparen met nummer NL RABO. Op 09-09-2024, leg je €1,00 in van rekening NL18 RABO op naam van Frankenstein. Onderteken je later? Dan leg je op die datum in.
De looptijd van deze rekening is 15 jaar. Over je inleggingen binnen drie weken ontvang je een rente van 3,25%. De rente verrekenen we ieder jaar in januari. Het tegoed op deze rekening staat vast tot en met 08-09-2039.

Zoals 15 tot 20 jaar 3,25% "vrij opneembaar" vast. Met dat "vrij opneembaar" verwijs ik naar de opnamekosten van 0 euro - én voortijdig opnemen of beëindigen is bij deze rekening altijd mogelijk - als de actuele rente lager is als het rentepercentage dat van toepassing is op de inleg.
Dank voor de tip, ik wist niet dat de Rabobank nog zo'n relatief hoge rente hanteert.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:19
FAQ schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:23:
[...]

Dank voor de tip, ik wist niet dat de Rabobank nog zo'n relatief hoge rente hanteert.
Op 16 september verlagen ze de rentes, dus je moet snel zijn: https://www.rabobank.nl/p...over-rente/rentewijziging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 00:37
Mijn actierente bij Credit Europe van 3,75% loopt over 10 dagen af. Ik verwacht dat er nog wel wat rentes gaan zakken deze 10 dagen.
Dus voor de zekerheid vandaag 3 deposito’s geopend bij Klarna. 2 van 6 maanden en 18 maanden tegen 3,58% en 1 van 12 maanden tegen 3,56%. Ik heb in totaal 7 deposito’s nu met rentes tussen de 3% en 3.58%. Klarna als enige buitenlandse rekening.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
Lekker bezig!

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Ninatje schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:33:
Mijn actierente bij Credit Europe van 3,75% loopt over 10 dagen af. Ik verwacht dat er nog wel wat rentes gaan zakken deze 10 dagen.
Dus voor de zekerheid vandaag 3 deposito’s geopend bij Klarna. 2 van 6 maanden en 18 maanden tegen 3,58% en 1 van 12 maanden tegen 3,56%. Ik heb in totaal 7 deposito’s nu met rentes tussen de 3% en 3.58%. Klarna als enige buitenlandse rekening.
Enige buitenlandse ook de enige met de deposito's of de rest in NL?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 19:39
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:55:
[...]

En intussen zijn de aangevraagde depositos van vanmorgen alweer geopend, bij Progetto dus. Dus ik verwacht morgen een bericht van de medewerker dat hij intern de compensatie heeft aangevraagd, voor zowel de misgelopen rente door het verschil, als door de ruime week vertraging en dus 0,00% rente op de Raisin rekening.
En als er geen compensatie komt dan bedenk ik me de volgende keer wel een tweede keer voor ik voor Progetto kies. Ondanks de verder goede ervaringen.

Edit:
Openingsdatum 11-9-24 en einddatum 11-9-25 trouwens. Dus niet dat het morgen pas in gaat (zoals bij LHV aan de hand pas bij het deposito dat 's avonds pas geopend was, daar waar de 's ochtends geopende bij hen binnen 5 minuten rond waren incl. datum diezelfde dag. En vroeger was Progetto ook altijd een dag later?).
progetto duurde bij mij ook een week
maar wel gewoon geregeld

keer gebeld zeiden ze niet zo zeuren
niet meer gedaan
toen werd het gewoon geregeld

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 00:37
Oekol schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:19:
[...]

Enige buitenlandse ook de enige met de deposito's of de rest in NL?
De rest in Nederland.
Misschien lees ik net op een verkeerd moment hier maar ik lees hier nu een paar weken mee voor tips omdat die actie bij CE af liep en dan word ik niet erg enthousiast over Raisin.
Klarna zonder Raisin vind ik dan net wat gemakkelijker en geeft hoge rentes nu.

• Juan
boyette schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:25:
[...]

maar wel gewoon geregeld

niet meer gedaan
?Niet zeuren?, een week is veel te lang, ik heb al sinds 2022 deposito's bij Progetto, dit was altijd binnen 3 werkdagen beslecht, openen, en uitkeren, en nu zit ik al 4 dagen te wachten op de rente uitkering, en opening van het deposito.

In deze tijd moeten dit soort dingen binnen 1 dag kunnen, als je bij een LPB of zo een deposito opent, dan is het in een paar uur geregeld, waarom moet het dan een week duren (SEPA gebied)

• boyette
Juan schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:34:
[...]

?Niet zeuren?, een week is veel te lang, ik heb al sinds 2022 deposito's bij Progetto, dit was altijd binnen 3 werkdagen beslecht, openen, en uitkeren, en nu zit ik al 4 dagen te wachten op de rente uitkering, en opening van het deposito.

In deze tijd moeten dit soort dingen binnen 1 dag kunnen, als je bij een LPB of zo een deposito opent, dan is het in een paar uur geregeld, waarom moet het dan een week duren (SEPA gebied)
ik zeg niet dat jij niet moet zeuren
dat werd tegen mij gezegd en toen werd het geregeld

na een week

er staat nergens in de voorwaarden dat dat binnen een dag geregeld wordt

Raisin is een beetje een ouderwetse bank hoor..
Dan kan je beter naar wat anders overstappen of het direct met Progetto regelen..

begrijp niet waarom je dan Raisin er graag tussen zet...

• Frankenstein
Juan schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:34:
Rabo Doelsparen: 1 minuut _/-\o_ :)F

Consorsbank leeggetrokken naar Rabo. Zojuist opdracht gegeven om rekening bij Consors te sluiten. Het rentetegoed zullen ze nog wel overboeken naar Rabo. Het is immers een vordering.

Klein bedrag (een zakcent) naar Open Bank Welkom 3,65% geboekt. Leuk: IP. Rente ook leuk. Land (Spanje) minder leuk.

Moet Advanzia een keer bellen, zodat ik daar weer kan inloggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Frankenstein op 13-09-2024 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
boyette schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:48:
[...]

ik zeg niet dat jij niet moet zeuren
dat werd tegen mij gezegd en toen werd het geregeld

na een week
Zo vatte ik het niet op hoor.. ik bedoel dat het van Raisin een rare opmerking is naar jou.

Slaat nergens op.

Hebben ze tegen mij niet gezegd overigens (vandaag gebeld met ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Juan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 00:31:
[...]

Zo vatte ik het niet op hoor.. ik bedoel dat het van Raisin een rare opmerking is naar jou.

Slaat nergens op.

Hebben ze tegen mij niet gezegd overigens (vandaag gebeld met ze)
Ik vind het hele raisin concept ook niet echt rendabel

rente per jaar
en duurt ook nog een tijdje het opstarten en beeindigen

zijn betere opties

met maandelijkse rentes die optellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 10:54

tomic

Smexylittlebabe!

boyette schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 00:43:
[...]

zijn betere opties

met maandelijkse rentes die optellen
Drumroll....
Welke product bij welke bank is beter?
Het hele concept van Raisin is ontzorging mijn inziens.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
tomic schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 02:53:
[...]

Drumroll....
Welke product bij welke bank is beter?
Het hele concept van Raisin is ontzorging mijn inziens.
ontzorging inderdaad maar dat gaat ten koste van de rente inkomsten en ook kost het meer tijd

dat is de prijs die je betaalt

bijv. TR biedt 3,75% met maandelijkse renteuitkering die weer optelt dus effectief ligt de rente nog wat hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Wordt 3,50 % per 18 sept.
boyette schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 02:54:
[...]

ontzorging inderdaad maar dat gaat ten koste van de rente inkomsten en ook kost het meer tijd

dat is de prijs die je betaalt

bijv. TR biedt 3,75% met maandelijkse renteuitkering die weer optelt dus effectief ligt de rente nog wat hoger

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Je praat wel erg makkelijk over 'vrij opneembaar' in je vorige postings hierover, maar daar kunnen echt wel flinke kosten aan zitten als de actuele rente hoger is dan je middelrente. Zie bv het rekenvoorbeeld op pagina 7 van het productblad: https://media.rabobank.co...-Rabo-DoelSparen-2024.pdf
En met een looptijd van 20 jaar worden die kosten nog hoger, dus ik vind het een beetje misleidend zoals jij daar over praat. Kan voor jouw specifieke geval misschien ok zijn maar dat is voor iedereen weer anders, dus generaliseren is hier niet zo op zijn plaats.

[ Voor 9% gewijzigd door sanook op 13-09-2024 06:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
@sanook

Maar enthousiasme wel!

Ik wens je een mooie dag.

Mocht de Rabo weer richting mijn middelrente gaan, dan boek ik bijtijds af, parkeer het elders en wacht een nieuw plafond in de rente af.

Supersuperfijn dat Rabo de verlaging ruim tevoren aankondigde. Anders was ik nu niet lyrisch. Heb hier lang genoeg op gewacht.

[ Voor 67% gewijzigd door Frankenstein op 13-09-2024 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
boyette schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:25:
[...]

maar wel gewoon geregeld

niet meer gedaan
Maar bij jou was vast de reservering niet opgeheven (en wellicht zelfs al afgeschreven?) terwijl bij mij eerst de reservering was opgeheven, en weer een paar dagen later de hele aanvraag geannuleerd / "weg".
Dan is dus sowieso wel duidelijk dat er iets niet goed gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 19:47
TR inderdaad ook omlaag maar 3.5% maar wel over volledig saldo! Dus niet meer tot €50.000

Volgens deze post in ieder geval…op de rest van de website staat nog wel €50.000..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kfMBpOwJV149uy7-ZZ34hEZE1s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AXV3vVnGxL90t1aPkatinIUS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Jongens waarom doen jullie zoveel moeite voor die misgelopen rente bij Raisin? Alsof ze daadwerkelijk compensatie gaan geven? Ik heb Raisin vier keer een bericht moeten sturen, om mijn tegenrekening te wijzigen. Dus ik bespaar mij die moeite.

Ik was ook teleurgesteld dat de rente van 3.7% naar 3.55% gegaan is, maar dat is gewoon de markt en waarschijnlijk gaat de rente nog lager worden. Dus ik zet dat geld gewoon vast tegen die 3.55% voordat het niet meer mogelijk is: enige wat ik geleerd heb, is niet meer kiezen voor automatische verlenging. Want annuleren is vrijwel onmogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jerpsx schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:01:
TR inderdaad ook omlaag maar 3.5% maar wel over volledig saldo! Dus niet meer tot €50.000

Volgens deze post in ieder geval…op de rest van de website staat nog wel €50.000..

[Afbeelding]
Is dat niet gewoon een slechte auto-translate van een Duits bericht?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
fsfikke schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:04:
[...]

De originele Duitse tekst is “Unbegrenzt auf all dein Cash”

Dus onbeperkt op al je geld lijkt me een juiste vertaling…of kun je dat ook nog anders vertalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
fsfikke schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:04:
[...]

En gaat over een Trade Republic IBAN. Die hebben wij ( nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jerpsx schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:08:
[...]

De originele Duitse tekst is “Unbegrenzt auf all dein Cash”

Dus onbeperkt op al je geld lijkt me een juiste vertaling…of kun je dat ook nog anders vertalen?
Ja het is een juiste vertaling, net zoals je een bericht van een Chinese bank correct naar Nederlands kan vertalen, maar dat betekent niet dat die bank wat in dat bericht staat ook in Nederland aanbiedt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
fsfikke schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:10:
[...]

Ja het is een juiste vertaling, net zoals je een bericht van een Chinese bank correct naar Nederlands kan vertalen, maar dat betekent niet dat die bank wat in dat bericht staat ook in Nederland aanbiedt.
Da’s waar…we gaan het zien!
Pagina: 1 ... 93 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling