• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Juan Hier ook in de behandeling. Aangevraagd op 03-09-2024 (zie in Mijn Documenten) en geld is gisteren (04-09-2024) afgeschreven van mijn Raisin rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Schweino schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:07:
[...]

Nu een week geleden de aanvraag gedaan en alle papieren opgestuurd maar nog steeds geen teken van leven van Advanzia. Ook op tickets wordt niet gereageerd en telefonisch heb ik na 7 minuten in de wachtrij maar opgehangen.

Heeft niet echt een goed gevoel bij deze bank. Of ben ik de enige met deze ervaring?
Update: Vandaag de bevestiging gekregen dat de spaarrekening actief is. De doorlooptijd was daarmee 8 dagen.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 22:27
Harbo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:30:
@Juan Hier ook in de behandeling. Aangevraagd op 03-09-2024 (zie in Mijn Documenten) en geld is gisteren (04-09-2024) afgeschreven van mijn Raisin rekening.
Raisin maar ff gemaild.. normaliter geldt het % dat bij de afschrijving staat (3,7% in mijn geval)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Bij mij staat ook 3,7% maar status is in de behandeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyJos
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 05-01 09:37
Spaardeposito bij mijn vrouw is zojuist bevestigd tegen 3,7% en deze is gisteren in behandelinge genomen (banca Progetto raisin)

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Best vreemd allemaal, bij mij staat hij in behandeling op 3.55% (de inleg is dinsdag afgeschreven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Net de mail binnen bevestiging Raisin, met 3,7% geopend 2 september (klopt precies) zelfs geen renteverlies (is op 2 september gestort)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:38
Denk dat ik Raisin dan toch maar eens moet gaan mailen. Met dinsdag doorgestuurd maar €0 op de rekening. En geld dat later op de dag is aangekomen staat ook nog steeds op gereserveerd (dus niet afgeschreven), en de transactie staat dan ook "op het andere tabje". Zou mij niks verbazen als er dus iets niet helemaal lekker is gegaan (Progetto die wilde afschrijven terwijl er niks op de rekening stond).

• Harbo
  • Niet online
Uw termijndeposito bij Banca Progetto is geopend. Krijg ik van Raisin email zojuist. Datum is 04-09-2024.

[ Voor 11% gewijzigd door Harbo op 05-09-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-09 12:05
Mijn Banca Progetto is ook zojuist geopend op 4 september tegen 3,7%

• Juan
Goed om te horen dat het bij meerdere mensen nu goed gegaan is.

Doorlooptijd wel raar.. vorige keer was het hele proces in 2 werkdagen beslecht..
Wel goed dat het zonder renteverlies is..dat is wel supersnel (achteraf dan)

Het trucje om dagen te smokkelen (dmv openen op vrijdagen, zodat het in het weekend vrijvalt.. zal niet meer lukken dan..)

• justinsaver168
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-09 15:36
RobertMe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:51:
Denk dat ik Raisin dan toch maar eens moet gaan mailen. Met dinsdag doorgestuurd maar €0 op de rekening. En geld dat later op de dag is aangekomen staat ook nog steeds op gereserveerd (dus niet afgeschreven), en de transactie staat dan ook "op het andere tabje". Zou mij niks verbazen als er dus iets niet helemaal lekker is gegaan (Progetto die wilde afschrijven terwijl er niks op de rekening stond).
Ik heb zelf een deposito aangevraagd vrijdag 30-8. Maandag 2-9 stond mijn geld op de raisin iban. Sindsdien staat het al 3 dagen “gereserveerd”. Ik heb ze ook even een mailtje gestuurd want denk dat dit niet helemaal goed gaat zo.

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
justinsaver168 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:02:
[...]

Ik heb zelf een deposito aangevraagd vrijdag 30-8. Maandag 2-9 stond mijn geld op de raisin iban. Sindsdien staat het al 3 dagen “gereserveerd”. Ik heb ze ook even een mailtje gestuurd want denk dat dit niet helemaal goed gaat zo.
Ik heb maandag aangevraagd, al twee keer gebeld. Ze geven in zelfde gesprek twee verschillende antwoorden. Maar kreeg zojuist de mail dat in behandeling is. Op de documenten staat 3,7 en in de app 3,55. Als 3,55 dan ga ik hem annuleren binnen de 14 dagen bedenktijd. Al kost mij dan wat rentedagen.

• justinsaver168
mikeyfire643 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:54:
[...]

Ik heb maandag aangevraagd, al twee keer gebeld. Ze geven in zelfde gesprek twee verschillende antwoorden. Maar kreeg zojuist de mail dat in behandeling is. Op de documenten staat 3,7 en in de app 3,55. Als 3,55 dan ga ik hem annuleren binnen de 14 dagen bedenktijd. Al kost mij dan wat rentedagen.
Ik kreeg ook zojuist de mail dat het in behandeling is, ik hoop dat deze morgen, en dus voor het weekend, is geopend tegen 3,7%. Maar ik heb hier mijn twijfels over :/

• RobertMe
justinsaver168 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:22:
[...]

Ik kreeg ook zojuist de mail dat het in behandeling is, ik hoop dat deze morgen, en dus voor het weekend, is geopend tegen 3,7%. Maar ik heb hier mijn twijfels over :/
De 3,7% ging vandaag in en om er aan te voldoen moest de aanvraag voor de 5e (dus op zijn laatst de 4e) doorgestuurd (of compleet?) zijn.

Maar je kunt nu op zijn minst het aanvraag document bekijken, daarin staat ook de rente.

• justinsaver168
RobertMe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:28:
[...]

De 3,7% ging vandaag in en om er aan te voldoen moest de aanvraag voor de 5e (dus op zijn laatst de 4e) doorgestuurd (of compleet?) zijn.

Maar je kunt nu op zijn minst het aanvraag document bekijken, daarin staat ook de rente.
Ja volgens raisin is de aanvraag nu pas doorgestuurd, maar ik heb alle stappen al op maandag voltooid. In het aanvraag formulier staat wel 3,7% maar het bedrag is nog niet afgeschreven, enkel bij “in behandeling” zie ik de afschrijving. Ik hoop dat het nog voor het weekend doorheen gaat anders mis ik veel rente dagen, zeker zuur als ik dan ook nog minder rente krijg. In t verleden heeft raisin in zulke situaties wel rente coulance uitgekeerd en ik zal dat dan zeker ook aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 22:15
justinsaver168 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:35:
[...]

Ja volgens raisin is de aanvraag nu pas doorgestuurd, maar ik heb alle stappen al op maandag voltooid. In het aanvraag formulier staat wel 3,7% maar het bedrag is nog niet afgeschreven, enkel bij “in behandeling” zie ik de afschrijving. Ik hoop dat het nog voor het weekend doorheen gaat anders mis ik veel rente dagen, zeker zuur als ik dan ook nog minder rente krijg. In t verleden heeft raisin in zulke situaties wel rente coulance uitgekeerd en ik zal dat dan zeker ook aanvragen.
Aangevraagd 3 september 's avonds met voldoende saldo op de Raisin tussenrekening. Staat vermeld onder transacties op 4 september tegen 3,7% en in mijn spaaroverzicht tegen 3,55% "deposito's in behandeling". Gisteren stond daar ook 3,7%.

Zoals ik gisteren al schreef, het is maar een klein verschil. En het is en blijft denk ik mijn enige deposito in een BBB-rated land. Italië is too big to fail, maar toch. Maar goed, bekende discussie, inmiddels. En als Progetto geen Noord-Italiaanse (Milanese) bank zou zijn, maar eentje uit bijvoorbeeld Palermo (zuid-Italië), zouden we dan niet wat meer twijfelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 06-09-2024 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
justinsaver168 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:35:
[...]

Vraag je die coulance per telefoon of via een bericht?

** heb geen zin / tijd om een half uur in de wacht te staan of te bellen op een daar rustig moment dat mij niet schikt **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Weet iemand of het mogelijk is bij de Rabobank om vaste vertrouwde rekeningen te kiezen ?

Reden: mijn daglimiet is een X bedrag. Om die aan te passen duurt dat 4 uur en zet je in theorie je daglimiet open naar "alles"

Ik zou graag mijn vaste tegenrekeningen bij andere banken als "vertrouwd" zetten maar dat gaat volgens mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
kevertje1977 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:00:
Weet iemand of het mogelijk is bij de Rabobank om vaste vertrouwde rekeningen te kiezen ?
Geen idee, maar zijn er banken die dat hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
TvanW schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:13:
[...]

Geen idee, maar zijn er banken die dat hebben ?
Ook geen idee maar het zou een fijne (en veilige) oplossing zijn.
Je eigen rekening vertrouwen klinkt niet onlogisch toch. Ze kunnen een naam check doen. Wat mij betreft vragen ze 24 uur wachttijd voor een eenmalige toevoeging van een tegenrekening.
Maar nu moet je dus 4 uur wachten en zet je praktisch open dat je naar iedereen grote bedragen kan overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
kevertje1977 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:18:
[...]

Ook geen idee maar het zou een fijne (en veilige) oplossing zijn.
Je eigen rekening vertrouwen klinkt niet onlogisch toch. Ze kunnen een naam check doen. Wat mij betreft vragen ze 24 uur wachttijd voor een eenmalige toevoeging van een tegenrekening.
Maar nu moet je dus 4 uur wachten en zet je praktisch open dat je naar iedereen grote bedragen kan overboeken.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:18

Reden: mijn daglimiet is een X bedrag. Om die aan te passen duurt dat 4 uur en zet je in theorie je daglimiet open naar "alles"

Ik zou graag mijn vaste tegenrekeningen bij andere banken als "vertrouwd" zetten maar dat gaat volgens mij dus niet.
Bij ABN ervaar ik dit probleem niet als ik via de website bankier. Geen daglimiet gezeur. Alleen als ik via de app ga. Dus ik pas mijn limieten helemaal niet aan maar ik ga naar de website voor de uitzonderingen.

Note: ik boek dus niet vaak grote bedragen (wat je niet hebt kan je ook niet uitgeven ;))

Nite2: met voor standaard limiet werk je eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 06-09-2024 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:23:
[...]

Bij ABN ervaar ik dit probleem niet als ik via de website bankier. Geen daglimiet gezeur. Alleen als ik via de app ga. Dus ik pas mijn limieten helemaal niet aan maar ik ga naar de website voor de uitzonderingen.

Note: ik boek dus niet vaak grote bedragen (wat je niet hebt kan je ook niet uitgeven ;))

Nite2: met voor standaard limiet werk je eigenlijk?
Bij de rabobank staat het hier :
https://www.rabobank.nl/p...miet-overboeking-wijzigen

Waarbij mijn daglimiet standaard 2500 euro is blijkbaar. Op zich vind ik het limiet systeem mooi en veilig maar zoals gezegd ; je eigen rekeningen bij anderen zou je moeten kunnen vertrouwen.
(net als je eigen rabo spaarrekening, dat mag dan wel)

"Je hoeft je daglimiet niet te verhogen voor overboekingen naar rekeningnummers waarbij de kans op fraude heel klein is. Overboekingen naar bijvoorbeeld de Belastingdienst of het aflossen van je Rabobank hypotheek vallen niet onder je daglimiet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:17

Als ik van plan ben om geld over te maken naar een spaarrekening dan weet ik dat minstens een dag van te voren. Dan heb ik ruim tijd om tijdelijk de limiet te verhogen. 's avonds verhogen, 's ochtends overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:43:
[...]

Als ik van plan ben om geld over te maken naar een spaarrekening dan weet ik dat minstens een dag van te voren. Dan heb ik ruim tijd om tijdelijk de limiet te verhogen. 's avonds verhogen, 's ochtends overmaken.
Hij bedoelt (volgens mij) meer dat dan alles open staat in de zin van: elke rekening heeft een hogere limiet, voor eventuele derden die toegang tot je rekening krijgen op welke manier dan ook. Vind z'n opmerking best hout snijden.

Mogelijkheid om rekeningen te favorieten met hogere limiet. Dit zijn dan dus bijv. spaarrekeningen die op jouw eigen naam staan. Weet niet hoe snel 'n bank dit zal implementeren. Behalve ING die ook adverteerde dat je beter bij een andere bank kon sparen toen geld sparen geld kostte. :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Oekol schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:52:
[...]

Hij bedoelt (volgens mij) meer dat dan alles open staat in de zin van: elke rekening heeft een hogere limiet, voor eventuele derden die toegang tot je rekening krijgen op welke manier dan ook. Vind z'n opmerking best hout snijden.
...
Dat begrijp ik wel, maar als je om 22:00 de limiet verhoogt, dan is die aktief vanaf 02:00 uur. Dan doe je om 08:00 de overboeking. Dan is de limiet nog steeds voor de rest van de dag verhoogd maar is het geld al weg. Dan vissen derden achter het net. @kevertje1977 wil een oplossing voor een probleem dat wat mij betreft niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 12:30
W1ck1e schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:59:
[...]
Dat begrijp ik wel, maar als je om 22:00 de limiet verhoogt, dan is die aktief vanaf 02:00 uur. Dan doe je om 08:00 de overboeking. Dan is de limiet nog steeds voor de rest van de dag verhoogd maar is het geld al weg. Dan vissen derden achter het net. @kevertje1977 wil een oplossing voor een probleem dat wat mij betreft niet bestaat.
Behalve dan dat de criminele elementen der wereld niet slapen, mochten die op wat voor manier dan ook toegang tot je rekening hebben, kunnen ze dus 6 uur lang jou spaarcenten overal naar toe overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
namliam_eht schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:01:
[...]

Behalve dan dat de criminele elementen der wereld niet slapen, mochten die op wat voor manier dan ook toegang tot je rekening hebben, kunnen ze dus 6 uur lang jou spaarcenten overal naar toe overboeken.
Dat klopt. Waterdicht is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]
Het probleem bestaat wel, je erkent het zelfs. Alleen acht je zelf het risico klein ;) Maar daarmee erken je nog steeds het probleem.

Zou in ieder geval uberhaupt al een hoop gedoe schelen als he gewoon het geld kon over maken. Ten eerste hoef je niet de handelingen te doen om de limiet aan te passen. Ten tweede hoef je niet de mails en SMSjes van de bank te analyseren of het de echte zijn. Ten derde weet je dan automatisch dat je het juiste rekeningnummer hebt gebruikt (nadat je het eenmalig als vertrouwd hebt ingesteld). Ten vierde hoef je het niet te plannen (ook al zul je het geld vast van ergens anders opnemen en gaat daat ook tijd overheen. Als ik bij de spaarbank geld opneem duurt het ook een paar uurtjes voordat het op de grootbank staat. Tegelijkertijd met opnemen limiet aanpassen kan dus best). Ten vijfde... (Vul zelf maar aan :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

[...]
Onder het mom van veiligheid staat voorop is het wellicht weer iets om bankieren nog veiliger te maken. Niet de deur open zetten voor iedereen maar alleen vertrouwde rekeningen. Overigens zie ik direct 1 probleem:

De ex vrouw (of man) die er met je geld vandoor gaat. De rekening was vertrouwd en kan nu altijd maximaal wegboeken. Als je die rekening laag laat krijg je gezeur dat je je partner niet vertrouwd ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:16:
[...]

Het probleem bestaat wel, je erkent het zelfs. Alleen acht je zelf het risico klein ;) Maar daarmee erken je nog steeds het probleem.
...
Klopt
wil een oplossing voor een probleem dat wat mij betreft niet bestaat.
als in "ik zie dat niet als een probleem voor mij"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 20:01

sanook

_/-\o_

Lijkt me vreselijk om er zó argwanend in te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
[...]
Ik zie niet in waarom het door de nacht heen veiliger is ?

Ik heb nu vanochtend de aanvraag gedaan, straks na precies 4 uur boek ik het over.
Maar het kan gewoon beter door in te stellen dat je bepaalde tegenrekeningen (wellicht zelfs op dezelfde naam) kan whitelisten.
En je kan het ook zo inregelen dat bepaalde tegen rekeningen elk jaar een "bevestiging" vereisen van de rabobank-rekening houder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 12:30
kevertje1977 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:20:
[...]
Maar het kan gewoon beter door in te stellen dat je bepaalde tegenrekeningen (wellicht zelfs op dezelfde naam) kan whitelisten.
Probleem met whitelisten, zolang dat online kan dat een eventuele hacker dat dan ook kan.
Er zou wel een een extra controle achter moeten zitten, bijvoorbeeld doordat je dat op een kantoor moet regelen.
Of i.d.d. een naamstellings controle of als je al 10 maal grotere bedragen hebt over gemaakt naar rekening x, dan verhoogd automatisch de limiet naar die rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
kevertje1977 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:20:
[...]

Ik zie niet in waarom het door de nacht heen veiliger is ?

...
Ik ook niet, gedurende de nacht is het niet veiliger. De aarde is een bol.
Het gaat er om dat minder lang "onveilig" is.

Mijn saldo op mijn tegenrekening is trouwens heel erg laag. Dus dieven lopen dan tegen die grens aan.
Als ik een hogere limiet instel omdat ik geld van spaarbank 1 naar spaarbank 2 wil verplaatsen (via de tegenrekening) gebeurt vervolgens het volgende:
ik neem geld op bij bank 1
dat komt een paar uur later aan bij de tegenrekening
ik krijg een alert dat dat gebeurd is
ik boek het zo snel mogelijk door naar bank 2

Dus dan is het window voor de dieven nog kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:29:
Het gaat er om dat minder lang "onveilig" is.
Want als je om 10 uur 's avonds de limiet wijzigd en deze wijziging on 2 uur 's nachts ingaat zit jij om 5 over 2 de overboeking te doen? Als ik 's morgens de limiet aanpas weet ik in ieder geval dat ik wakker ben als de 4 uur afgelopen zijn. En als het geld dan op de rekening staat kan ik het ook meteen over maken. Terwijl als ik de limiet 's avonds aanpas en deze 's nachts in gaat zal ik zeker niet voor 7 uur 's morgens de boeking doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:37:
[...]

Want als je om 10 uur 's avonds de limiet wijzigd en deze wijziging on 2 uur 's nachts ingaat zit jij om 5 over 2 de overboeking te doen? ...
Neen, want het bedrag dat ik wil overmaken staat nog niet op mijn tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:42:
[...]

Neen, want het bedrag dat ik wil overmaken staat nog niet op mijn tegenrekening.
Idd, dan heb je die (overdreven) risico's niet. Maar moet je wel een aparte betaal rekening hebben waar niet je dagelijkse/maandelijkse betalingen overheen gaan. (of je moet dit iedere dag/uur monitoren en bijwerken)
Ik heb op de rekening waar ik mijn spaar/beleg opdrachten voor doe een maximale limiet ingesteld maar er staat geen saldo op. (ja paar euro voor de maandelijkse bijdrage voor de rekening)

[ Voor 25% gewijzigd door sanook op 06-09-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:51:
[...]

Idd, dan heb je die (overdreven) risico's niet. Maar moet je wel een aparte betaal rekening hebben waar niet je dagelijkse/maandelijkse betalingen overheen gaan. (of je moet dit iedere dag/uur monitoren en bijwerken)
Ik heb op de rekening waar ik mijn spaar/beleg opdrachten voor doe een maximale limiet ingesteld maar er staat geen saldo op. (ja paar euro voor de maandelijkse bijdrage voor de rekening)
Klopt, de kosten van het huishouden gaan via de gezamenlijke betaalrekening. Mijn inkomsten komen op mijn eigen betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 16:50
Waarom niet gewoon alles wat langer dan 2 of 4 weken in je adresboek staat beschouwen als vertrouwd en daarbij dus automatisch de maximale limiet hanteren. Een boef moet dan al minstens 2 handelingen verrichten over 2 of 4 weken gespreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Laatst online: 01:08
Zoals @sjorsjuhmaniac ook al zei/bedoelde kan je momenteel nog bij abn amro via de website en dan met de edentifier gewoon overboeken zonder de 4 uur vertraging.....Ik begreep wel dat ze dit wellicht in de toekomst willen gaan afschaffen.

Mvg

[ Voor 5% gewijzigd door Hendriks1 op 06-09-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
RobertMe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 06:47:
[...]

Bij jou is het in ieder geval afgeschreven.

Ik heb maandagmorgen aangevraagd, 's middags geld op de rekening, dinsdagmorgen andere depositos aangevraagd die meteen het al gereserveerde geld hebben geclaimd?!, 's middags een mail dat aanvraag naar Progetto was gestuurd (op dat moment stond €0 op de rekening), later is toen nieuw geld aangekomen, en dat is nog steeds de "status". (Aangevraagde deposito bij andere bank van dinsdagmorgen waarvoor nog geld nodig was is aan het eind van de dag / 's avonds wel nog doorgevoerd).

Als ik nu bij de transacties van de Raisin kijk staat daar dan ook niks van Progetto, wel bij " In behandeling" twee transacties met een "FDA..." die ook op de twee aanvraag PDFs staat.
Bij mij is het gisteren inmiddels echt afgeschreven, ik zie wel 3,55% staan hierbij. In de documenten stond “voor akkoord 3,7%”. Geen idee wat het nu gaat worden. Heb jij al een update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
In het Bevestiging opening termijndeposito staat bij mij 3,7%

Bruto rentetarief op jaarbasisGross annual interest rate
3.70%

[ Voor 27% gewijzigd door Harbo op 06-09-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
Harbo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:52:
In het Bevestiging opening termijndeposito staat bij mij 3,7%

Bruto rentetarief op jaarbasisGross annual interest rate
3.70%
Bij mij is die geopend tegen 3,55%. Ben hierdoor wel erg teleurgesteld.Ik heb even een bericht gestuurd naar de raisin klantenservice om te kijken of er nog wat geregeld kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Aanvraag verstuurd op : 03-09-2024 10:54
Bevestiging opening op :05-09-2024 15:56

In beide documenten staat 3,7%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bij mij is het toch goed gekomen met de 1 jaars Banca Progetto Deposito.

De inleg was 03-sep-24 afgeschreven, zonet een bevestiging ontvangen dat hij geopend is met een percentage van 3.7% (ingangsdatum staat op 03-sep-24).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
justinsaver168 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:34:
[...]

Bij mij is het gisteren inmiddels echt afgeschreven, ik zie wel 3,55% staan hierbij. In de documenten stond “voor akkoord 3,7%”. Geen idee wat het nu gaat worden. Heb jij al een update ?
Gisteren met Raisin contact opgenomen (via contactformulier in de app) maar nog geen reactie.

Ik zie intussen wel dat het geld weer gewoon niks staat te doen op de Raisin rekening?! Als in, niet meer gereserveerd, en de "In behandeling" transacties zijn ook verdwenen. De depositos staan echter wel nog steeds "in behandeling", daar staat "gewoon", "Rentetarief (aanvraag)" op 3,55% p.j.. Maar in het document zelf staat dus (nog steeds) 3,70%.

Ik heb dus zo'n vermoeden dat dit hem niet meer gaat worden. Hopelijk dat Raisin het wel alsnog fixt, incl een compensatie aantal misgelopen rente (dagen), dat zometeen dus een 1 week is (nu zal wel niks meer gebeuren, op zijn vroegst maandag, en dan staat het geld een week bij Raisin) en als het deposito geopend wordt met 3,55% ook een compensatie voor het renteverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
RobertMe schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:23:
[...]

Gisteren met Raisin contact opgenomen (via contactformulier in de app) maar nog geen reactie.

Ik zie intussen wel dat het geld weer gewoon niks staat te doen op de Raisin rekening?! Als in, niet meer gereserveerd, en de "In behandeling" transacties zijn ook verdwenen. De depositos staan echter wel nog steeds "in behandeling", daar staat "gewoon", "Rentetarief (aanvraag)" op 3,55% p.j.. Maar in het document zelf staat dus (nog steeds) 3,70%.

Ik heb dus zo'n vermoeden dat dit hem niet meer gaat worden. Hopelijk dat Raisin het wel alsnog fixt, incl een compensatie aantal misgelopen rente (dagen), dat zometeen dus een 1 week is (nu zal wel niks meer gebeuren, op zijn vroegst maandag, en dan staat het geld een week bij Raisin) en als het deposito geopend wordt met 3,55% ook een compensatie voor het renteverschil.
Bij mij net afgerond. Op document stond 3,7, afschrijving 3,55 en op deposito ook 3,55. Echt **** met Raisin. Ze zijn zelf mega traag. Ga ook ticket aanmaken, en ga hem terug trekken als ik hem niet krijg op 3,7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:22

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Oeps ;)

[ Voor 95% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-09-2024 18:42 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-09 22:40
Ook Rabobank verlaagt per 16 september de depositotarieven: 3 jr 3,0 --> 2,5%. Alleen op 20jr wordt nog 3,0% gegeven. https://www.rabobank.nl/p...over-rente/rentewijziging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
...
Hier ging wat mis.

[ Voor 115% gewijzigd door W1ck1e op 06-09-2024 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
rechtsherstel schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:16:
Ook Rabobank verlaagt per 16 september de depositotarieven: 3 jr 3,0 --> 2,5%. Alleen op 20jr wordt nog 3,0% gegeven. https://www.rabobank.nl/p...over-rente/rentewijziging
Zeer interessante deposito's met nu nog 3,25% rente vanaf 15 jaar vast. Kostenloos voortijds te beëindigen als de actuele rente ter zijner tijd lager is als de rente waartegen het deposito werd aangegaan. Velen verwachten dat de rente zal blijven dalen de komende jaren.

Op zoek naar 1 jaar vast bij een solide en/of Nederlandse bank? Hier zit je goed. Enkele jaren vast? Lijkt ook goed. Mochten de rentes gaan stijgen dan kun je altijd nog uitstappen. Alleen een plotselinge sterke verhoging kan je dwars zitten...

[ Voor 16% gewijzigd door Frankenstein op 07-09-2024 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
Frankenstein schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:50:
[...]

Zeer interessante deposito's met nu nog 3,25% rente vanaf 15 jaar vast. Kostenloos voortijds te beëindigen als de actuele rente ter zijner tijd lager is als de rente waartegen het deposito werd aangegaan. Velen verwachten dat de rente zal blijven dalen de komende jaren.

Op zoek naar 1 jaar vast bij een solide en/of Nederlandse bank? Hier zit je goed. Enkele jaren vast?

Lijkt ook goed. Mochten de rentes gaan stijgen dan kun je altijd nog uitstappen. Alleen een plotselinge sterke verhoging kan je dwars zitten...
Ik zie dat er sprake is van opnamekosten indien eerder wordt opgenomen, dus helemaal kosteloos beëindigen zit er dan niet in. Mogelijk weten andere meer hiervan maar verder klinkt het zeker wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
justinsaver168 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:16:
[...]

Ik zie dat er sprake is van opnamekosten indien eerder wordt opgenomen, dus helemaal kosteloos beëindigen zit er dan niet in. Mogelijk weten andere meer hiervan maar verder klinkt het zeker wel interessant
Zoals ik de productvoorwaarden lees: niet als de actuele rente lager is als de middelrente. Zie voorwaarden voor uitleg van deze begrippen. Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Frankenstein schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:50:
[...]

Op zoek naar 1 jaar vast bij een solide en/of Nederlandse bank? Hier zit je goed. Enkele jaren vast? Lijkt ook goed. Mochten de rentes gaan stijgen dan kun je altijd nog uitstappen. Alleen een plotselinge sterke verhoging kan je dwars zitten...
Ik neem aan dat je bedoelt een stijging nadat er een daling is geweest, en dus zolang de dan actuele rente nog steeds lager is dan de rente van je afgesloten deposito.

btw: voortijds beëindigen van een deposito als de rente is gedaald is wat rente betreft voordelig voor de bank en nadelig voor de klant. Of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
justinsaver168 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:16:
[...]

Productvoorwaarden. Lees goed. Zie voorbeeld 2 op pagina 7. De middelrente (rente waartegen het deposito is afgesloten) is
edit:
lager hoger
dan de actuele rente (in de toekomst). Dan geen opnamekosten.
https://media.rabobank.co...-Rabo-DoelSparen-2024.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Frankenstein op 07-09-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
W1ck1e schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:39:
[...]
Ik neem aan dat je bedoelt een stijging nadat er een daling is geweest, en dus zolang de dan actuele rente nog steeds lager is dan de rente van je afgesloten deposito.
Klopt. Neem 15 jaar vast, nu 3,25% en per 16/09 2,85%. Die zie ik de komende jaren niet meer boven de 3,25% komen. Dat is wel een risico, misschien wel een gok; niemand weet of de tijden met 8-10% rente (ik noem maar een percentage) toch eens terugkomen, let alone de hyperinflatie van de jaren 1930.
W1ck1e schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:39:
[...]

btw: voortijds beëindigen van een deposito als de rente is gedaald is wat rente betreft voordelig voor de bank en nadelig voor de klant. Of zie ik iets over het hoofd ?
Het aflopen van de vele kortlopende deposito's, waar depositospaarders vaak voor kiezen, is voor banken in deze situatie eveneens gunstig, alleen heeft de klant in dat geval van tevoren afgesproken wanneer het deposito stopt. En alles wijst erop dat dit nu aan de hand is: korte deposito's die binnen een jaartje alweer vrij vallen belanden in een markt met een lagere rente. Heel gunstig voor banken dus. Tijd voor spaarders om lang vast te zetten en te profiteren van (relatief) hoge rentes. Bijvoorbeeld via Rabo en NN, waar je eventueel eerder kan uitstappen. Maar niet verplicht, zoals bij minder lang lopende deposito's die die mogelijkheid niet kennen.

Het voordeel is m.i. vooral dat je voor bijvoorbeeld 15 jaar kunt afsluiten en het kunt gebruiken (misbruiken?) als korter lopend deposito in de verwachting dat de rente de komende tijd beduidend lager zal zijn.

Gaat de rente toch weer richting 3,25%? Neem het dan op, zet het weg op een vrij opneembare rekening en wacht tot lang vast bij Rabobank (of NN, zelfde voorwaarden voor voortijdige beeindiging) weer richting dalen gaat.

Een andere benadering dan jagen op de hoogste rente met relatief korte looptijden, maar doordat kostenloos beeindigen voortijdig kan is het tegoed toch behoorlijk toegankelijk!

[ Voor 16% gewijzigd door Frankenstein op 07-09-2024 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik heb helemaal niets van de voorwaarde gelezen maar vind het moeilijk te geloven dat ze je kosteloos laten gaan als de rente hoger is dan bij afsluiten. Gaat in mijn simplistische gedachte tegen het businessmodel in. Maar ik ben geen bankier. Misschien mis ik iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:08:
Ik heb helemaal niets van de voorwaarde gelezen maar vind het moeilijk te geloven dat ze je kosteloos laten gaan als de rente hoger is dan bij afsluiten. Gaat in mijn simplistische gedachte tegen het businessmodel in. Maar ik ben geen bankier. Misschien mis ik iets
Van wat ik begrijp lager. Dus als de actuele rente lager is dan die 3,25% ga je ook ergens anders heen hogere rente krijgen dunkt me. Dan is het alleen handig als je accuut bij je geld moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Oekol schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:16:
[...]

Van wat ik begrijp lager. Dus als de actuele rente lager is dan die 3,25% ga je ook ergens anders heen hogere rente krijgen dunkt me. Dan is het alleen handig als je accuut bij je geld moet.
Wij denken hetzelfde maar de Posts erboven praten over het omgekeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Frankenstein schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:57:
[...]

Productvoorwaarden. Lees goed. Zie voorbeeld 2 op pagina 7. De middelrente (rente waartegen het deposito is afgesloten) is lager dan de actuele rente (in de toekomst). Dan geen opnamekosten.
https://media.rabobank.co...-Rabo-DoelSparen-2024.pdf
Goed, kon het toch niet laten om op de link te klikken. De bewering in de post is fout. In voorbeeld 2 is de middelrente juist hoger dan de actuele rente en daarom betaal je geen boete.

Mijn simpele bankiers benadering klopt gelukkig :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:22:
[...]

Goed, kon het toch niet laten om op de link te klikken. De bewering in de post is fout. In voorbeeld 2 is de middelrente juist hoger dan de actuele rente en daarom betaal je geen boete.

Volgens mij kan je kan dit soort vergoedingsconstructies ongeveer zo beredeneren:
- Om jou je geld terug te geven, lenen ze tegen de huidige actuele rente het benodigde bedrag dat nodig is voor de uitkering
- De rente die ze jou zouden uitkeren houden ze zelf
- Vervolgens berekenen ze wat het hen dan netto kost om de benodigde rente te betalen
- Maken ze verlies doordat ze meer rente op die lening moeten betalen dan dat ze overhouden doordat ze jou niks meer geven? Dan moet je dat verlies vergoeden met een eenmalige afkoopsom (het "contant maken"). Maken ze winst? Dan houden ze dat en krijg jij daar niks van.

En ze maken dan inderdaad (fictief) verlies als er nu een hogere rente is dan jij krijgt en winst als die nu juist lager is.

In de praktijk hoeven ze wellicht niet daadwerkelijk met extra leningen te werken. Maar de berekening die ze voorleggen lijkt wel ongeveer zo te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Reacties duren meerdere dagen bij Raisin, dus als het haast heeft beter bellen.
Een ticket over verkeerd berekende rente staat al 30+ dagen open.
Het verzoek om te annuleren duurde 7 dagen voor een reactie (waarna die reeds verlengd was) en het beantwoorden van mijn reactie daarop duurde wederom meerdere dagen.

Oftewel..geduld is noodzakelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:22:
[...]

Inderdaad, een typefout. Snel gemaakt. Maar blijft interessant voor wie deposito's wil of ook op wat langere termijn meer rente, en wie ook verwacht dat we hogere rentes voorlopig niet terugzien. Want dan kun je er gratis uit.

Ook interessant voor mensen die alleenjaardepositos's willen in tijden van blijvend lage rente. Als die tijd is aangebroken. Want dan is de actuele rente lager dan de middelrente. En haalt de "jaardepositospaarder" meer rendement.

Dus nogmaals, een typefout. :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Frankenstein op 07-09-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Oekol schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:16:
[...]

Niet alleen dan. Als de tendens stijgend is, uitstappen, overzetten op vrij opneembaar of kort vast en terug op deze voorwaarden naar lang als er een nieuw renteplafond in de markt is. Kan tot meer rendement leiden, denk je niet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
Ik zie zojuist een bericht van ING in de app dat je een deposito van 1 jaar kan openen tegen 3%. Wel vanaf 25k inleg. Misschien interessant voor sommigen hier die niet graag in het buitenland sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 19:04
addictive_rhymz schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 16:23:
Ik zie zojuist een bericht van ING in de app dat je een deposito van 1 jaar kan openen tegen 3%. Wel vanaf 25k inleg. Misschien interessant voor sommigen hier die niet graag in het buitenland sparen.
Dat wordt als een belegging gezien.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 19:56

JBX

Hans Denhaag schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:20:
[...]

Zeker niet. Het gaat gewoon om een DGS beschermde spaardeposito: dat is spaargeld.
https://www.ing.nl/particulier/sparen/spaardeposito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:00
En bij abn kom ik op maximaal 2,15 uit :-/

https://www.abnamro.nl/nl...spaar-deposito/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
JBX schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:27:
[...]

Zeker niet. Het gaat gewoon om een DGS beschermde spaardeposito: dat is spaargeld.
https://www.ing.nl/particulier/sparen/spaardeposito
Niet voor de belastingdienst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nee, je denkt waarschijnlijk aan obligaties. Deposito’s vallen voor box 3 onder spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Hans Denhaag schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:20:
[...]

Heb je daar een link van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:29
marktweakt schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:05:
[...]

Ik mag toch hopen dat de overname van de bank door deze durfkapitaallist niet betekend dat de bankvergunning - en daarmee de DGS status - komt te vervallen...
Kapitaallist? 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07

The Third Man

The Third Jellyfish

Leg mij maar uit waar op de beschrijving van spaartegoeden en beleggingen van de belastingdienst: https://www.belastingdien...p-voorlopige-aanslag-2024 staat dat een spaardeposito onder een belegging zou vallen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hans Denhaag
The Third Man schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 18:10:
[...]
Leg mij maar uit waar op de beschrijving van spaartegoeden en beleggingen van de belastingdienst: https://www.belastingdien...p-voorlopige-aanslag-2024 staat dat een spaardeposito onder een belegging zou vallen...
Sorry, ik heb me vergist met een ander ING produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:32

Fanta

FordPerformance™️

Weet iemand waar ik kan vinden wat het rentepercentage is wat ik momenteel ontvang over mijn Advanzia rekening? Ik heb overal gezocht op de portal, maar ik kan niets vinden..

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Fanta schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:24:
Weet iemand waar ik kan vinden wat het rentepercentage is wat ik momenteel ontvang over mijn Advanzia rekening? Ik heb overal gezocht op de portal, maar ik kan niets vinden..
Volgens mij is dat in je online account niet te zien. Als het goed is weet je het actietarief toen de rekening werd geopend. Tel er 3 daaropvolgende hele maanden bij op en zolang geldt het actietarief. Daarna uiteraard de standaardrente. Verder staat het 1 keer per maand duidelijk op je afschrift vermeld.

Je zou ook nog kunnen bellen/mailen, maar een antwoord via mail kan wel even duren. Als in: waarschijnlijk dat je eerder je maandafschrift ontvangt. 😏

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Fanta schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:24:
Als je al langer klant bent staat het op je maandoverzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Beste,

Ik kan online de rentewijzingen van raisin gemakkelijk zien: https://www.raisin.nl/spa...rente-wijzigingen-raisin/

1) Kan dit ook ergens in de app?

2) Ik heb pas net een raisin account en enkele rekeningen. Krijg ik maandelijks een overzicht hoe de rente berekend is?

3) Morrow bank geeft aan “Top up is not possible”. Ik kom er niet achter wat dit betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
tatata schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:32:
Beste,

Ik kan online de rentewijzingen van raisin gemakkelijk zien: https://www.raisin.nl/spa...rente-wijzigingen-raisin/

1) Kan dit ook ergens in de app?
Ik heb deze nog niet in de app kunnen vinden.
2) Ik heb pas net een raisin account en enkele rekeningen. Krijg ik maandelijks een overzicht hoe de rente berekend is?
Nee.
3) Morrow bank geeft aan “Top up is not possible”. Ik kom er niet achter wat dit betekent?
Top up is letterlijk ‘bij vullen ‘ in deze context dus bijstorten. Raisin gebruikt de benaming in de app alleen voor zo ver ik kan zien voor een maandelijkse herhaal order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
tatata schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:32:

Ik kan alleen maar een spaarrekening van Morris vinden en daar staat expliciet in het informatie blad dat er een onbeperkt opgenomen en bijgestort mag worden. Waar heb je dit zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:13:
[...]

Ik kan alleen maar een spaarrekening van Morris vinden en daar staat expliciet in het informatie blad dat er een onbeperkt opgenomen en bijgestort mag worden. Waar heb je dit zien staan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae1NiZe1yxkX20VJ50KY3qYgDA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwnQENRXTelBDMXCFJ6Wi8Dw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor zover ik kan zien zou je bij Morrow gewoon moeten kunnen bijstorten als het saldo onder het maximum ligt. Bij een 'spaarrekening met voorwaarden' kan je niet bijstorten, maar dat is dit niet, Morrow biedt alleen normale spaarrekeningen aan. Dit lijkt mij een vraag die je het beste kan voorleggen aan de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ja in de app dus. Dit slaat alleen op vast maandelijks een hulpje waardoor het geld dat je stort automatisch van de raisin rekening naar de Morris rekening gaat. Bij rekeningen waarbij dat wel mogelijk is krijg je een unieke code die je in je overboeking in de omschrijving moet vermelden. Dan gaat het geld automatisch van je raisin rekening door naar je Morris rekening.

Niet de moeite om hier de helpdesk voor te contacten. Je kan dus nu ook onbeperkt bijstorten alleen moet je dat zelf vang de raisin rekening naar Morris doen. Alles werkt bij jouw naar behoren (y)

[ Voor 5% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 08-09-2024 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@sjorsjuhmaniac Nee, normaal gesproken zie je hier twee manieren om te storten: automatisch met PLAN in de omschrijving (wat jij bedoelt) en het handmatig overboeken van geld dat al op de Raisin rekening staat naar de spaarrekening. Beide manieren zijn niet zichtbaar in de screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Zr40 schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:13:
@sjorsjuhmaniac Nee, normaal gesproken zie je hier twee manieren om te storten: automatisch met PLAN in de omschrijving (wat jij bedoelt) en het handmatig overboeken van geld dat al op de Raisin rekening staat naar de spaarrekening. Beide manieren zijn niet zichtbaar in de screenshot.
Ik begreep dat dat niet zichtbaar is als je geen funds op je raisin rekening hebt of aan de max van de spaarrekening zit?

@tatata voldoe je aan een van deze 2?

[ Voor 3% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 08-09-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb geen funds op de Raisin rekening en de knop is zichtbaar. Zou best vreemd zijn als Raisin geen instructies toont over hoe te storten op een lege rekening ;)

Op de max van de spaarrekening: dat kan ik zelf niet testen en dat heeft de vraagsteller ook niet expliciet aangegeven (en dat hoeft ook niet gemeld te worden hier). Daarom ook de aanwijzing om contact op te nemen met de klantenservice indien het op basis van het saldo wel mogelijk zou moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:23:
[...]

En intussen maar eens gebeld. "Hier is inderdaad iets niet helemaal goed gegaan. Ik moet dit doorzetten naar IT". Dus maar weer wachten. Mijn "ik wil compensatie teller" blijft gewoon doorlopen.

En mijn vraag "nu het geld niet gereserveerd is, ik kan het vast niet zo lang op een spaarrekening zetten?" was helemaal een feest "hmm hmm, hmm hmm". Dat is geen antwoord op de vraag }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinsaver168
RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:31:
[...]

En intussen maar eens gebeld. "Hier is inderdaad iets niet helemaal goed gegaan. Ik moet dit doorzetten naar IT". Dus maar weer wachten. Mijn "ik wil compensatie teller" blijft gewoon doorlopen.

En mijn vraag "nu het geld niet gereserveerd is, ik kan het vast niet zo lang op een spaarrekening zetten?" was helemaal een feest "hmm hmm, hmm hmm". Dat is geen antwoord op de vraag }:|
Dat lijkt me ook erg vervelend, ik heb in een ticket al om compensatie gevraagd aangezien mijn deposito na 4 dagen in behandeling te staan voor de lagere rente van 3,55% is geopend. Indien ik een reactie krijg zal ik dat ook hier delen ben wel benieuwd wat ze zullen bieden want de misgelopen rente van de lagere rente + het niks doen van het geld voor meerdere dagen is best aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:17:
[...]

Ik begreep dat dat niet zichtbaar is als je geen funds op je raisin rekening hebt of aan de max van de spaarrekening zit?

@tatata voldoe je aan een van deze 2?
Aan beide 🙄

Ik zal hier dus ook niet bijstorten. Ik snapte de opmerking gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-09 11:31
Weet iemand of het normaal is dat Openbank je inloggegevens moet hebben als je ze belt? Vind dat nogal raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Rogers schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:34:
Weet iemand of het normaal is dat Openbank je inloggegevens moet hebben als je ze belt? Vind dat nogal raar.
Een bevestiging van je Document ID (je inlognaam) is soms wel nuttig, omdat dat een document is dat verloopt. Maar verder verifieëren ze je normaal met je beveiligings-code (vragen om 4 uit 8 cijfers).

Maar misschien een betere vraag voor in het Openbank.NL topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 15:22
Rogers schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:34:
Ik vond dat uitvragen van je 4 cijferige pin bij telefooncontact aan het begin ook heel raar. Consorsbank doet dit trouwens ook. Alleen worden daar 2 van de 4 posities gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
rindertb schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:17:
[...]
Ik vond dat uitvragen van je 4 cijferige pin bij telefooncontact aan het begin ook heel raar. Consorsbank doet dit trouwens ook. Alleen worden daar 2 van de 4 posities gevraagd.
OpenBank vraagt niet naar de pin. Je hebt een specifieke "elektronische handtekening", bestaande uit 8 cijfers. En als je belt vragen ze naar 4 willekeurige posities. Daarnaast kun je ook zelf een nieuwe elektronische handtekening opvragen. Krijg je weer een nieuw papier.

Het is dus, min of meer, vergelijkbaar met de oude TAN codes die bv ING had. Alleen had je daar een lijst met codes en vroegen ze naar code op regel X. En OB vraagt naar 4 van de 8 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:23:
[...]

OpenBank vraagt niet naar de pin. Je hebt een specifieke "elektronische handtekening", bestaande uit 8 cijfers. En als je belt vragen ze naar 4 willekeurige posities. Daarnaast kun je ook zelf een nieuwe elektronische handtekening opvragen. Krijg je weer een nieuw papier.

Het is dus, min of meer, vergelijkbaar met de oude TAN codes die bv ING had. Alleen had je daar een lijst met codes en vroegen ze naar code op regel X. En OB vraagt naar 4 van de 8 cijfers.
Ik heb vorig jaar wel gehad dat ze expliciet naar twee cijfers van de 4 cijferige pincode vroegen. Hierna deze gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-09 11:31
GroteVoet459 schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:49:
[...]

Een bevestiging van je Document ID (je inlognaam) is soms wel nuttig, omdat dat een document is dat verloopt. Maar verder verifieëren ze je normaal met je beveiligings-code (vragen om 4 uit 8 cijfers).

Maar misschien een betere vraag voor in het Openbank.NL topic.
Niet gezien dat daar een eigen topic voor is, bedankt.

Maar goed om te weten dat het normaal is. Begon al te denken dat ik misschien gescamed werdt.

Nu nog vinden waar ik die code heb gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 15:22
RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:23:
[...]

OpenBank vraagt niet naar de pin. …
O, nee? —> 070 700 7516
Toegangscode/PIN ≠ elektronische handtekening

Edit: ow, jij dacht zeker pinpaspin ;)

[ Voor 8% gewijzigd door rindertb op 09-09-2024 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09 22:19
rindertb schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:18:
[...]
O, nee? —> 070 700 7516
Toegangscode/PIN ≠ elektronische handtekening
Ik heb recent nog de pin code moeten invoeren in zo’n keuzemenu.
En ze vroegen later ook nog eens naar een paar cijfers uit m’n elektronische handtekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Rabo Doelsparen...

Wat blijkt, je mag van de bank tot drie weken na een eerste inleg zo vaak je wil aanvullend inleggen tegen hetzelfde rentepercentage. Op deze manier kun je dus, als je 15-09 een eerste inleg doet (1 dag voor de verlaging op alle looptijden) nog tot 5 oktober inleggen.

Je opent een Rabo DoelSparen met nummer NL RABO. Op 09-09-2024, leg je €1,00 in van rekening NL18 RABO op naam van Frankenstein. Onderteken je later? Dan leg je op die datum in.
De looptijd van deze rekening is 15 jaar. Over je inleggingen binnen drie weken ontvang je een rente van 3,25%. De rente verrekenen we ieder jaar in januari. Het tegoed op deze rekening staat vast tot en met 08-09-2039.

Zoals 15 tot 20 jaar 3,25% "vrij opneembaar" vast. Met dat "vrij opneembaar" verwijs ik naar de opnamekosten van 0 euro - én voortijdig opnemen of beëindigen is bij deze rekening altijd mogelijk - als de actuele rente lager is als het rentepercentage dat van toepassing is op de inleg.

[ Voor 26% gewijzigd door Frankenstein op 09-09-2024 22:07 ]

Pagina: 1 ... 92 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling