Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:47
ING groen sparen is per 6 december naar 2,0%. Mogelijk interessant voor diegene boven de VRH-vrijstelling. Uiteraard kan iedereen zijn of haar voordeel het best zelf uitrekenen.
Het is nu 2% rente, 0,7% heffingskorting plus je gewogen VRH-percentage boven de vrijstelling. Dat laatste percentage kan hoger uitvallen als je sparen en beleggen combineert.

https://www.ing.nl/particulier/sparen/groen-spaardeposito

[ Voor 10% gewijzigd door Woodsy op 10-12-2023 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
sanook schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:46:
[...]

Wat een rare aanname, alsof hier geen criminelen/corrupte mensen zouden kunnen werken.
Dan doe je die aanname niet, en geldt nog steeds hetzelfde: bij online ID verificatie is de ID kaart door maximaal 2 partijen in te zien (de bank en eventueel een identificatie partij). Moet je een ID kaart per post opsturen dan kan op zijn minst 1 postbedrijf "meekijken".

En om bij een bank of identificatie partij te werken zal vast een Verklaring omtrent Gedrag nodig zijn, en zullen de systemen en processen zodanig zijn ingericht dat op zijn minst audit logging plaats vindt (medewerker X heeft de ID kaart van klant Y ingekeken). Bij een postbedrijf zal geen van alle gelden, en zullen er meer personen zijn die zonder toezicht bij poststukken kunnen (op zijn minst zal er geen toezicht zijn op de medewerker die de "brievenbussen" leeg maakt, en de postbode die de brieven aflevert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-09 21:08
Woodsy schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:22:
ING groen sparen is per 6 december naar 2,0%. Mogelijk interessant voor diegene boven de VRH-vrijstelling. Uiteraard kan iedereen zijn of haar voordeel het best zelf uitrekenen.
Het is nu 2% rente, 0,7% heffingskorting plus je gewogen VRH-percentage boven de vrijstelling. Dat laatste percentage kan hoger uitvallen als je sparen en beleggen combineert.

https://www.ing.nl/particulier/sparen/groen-spaardeposito
Alles hangt of valt met het fictief rendement in 2024, wat we pas begin 2025 weten. De voorlopige 1,03% van de Belastingdienst kan best de helft zijn van wat het wordt. Bij 2% fictief levert een buitenlands jaardeposito of een binnenlands bij een kleine bank dan meer op. Ik neem wel aan dat groensparen een jaardeposito bij een grotere of sterkere bank, zoals CB of NN, verslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
RobertMe schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:54:
[...]

Dan doe je die aanname niet, en geldt nog steeds hetzelfde: bij online ID verificatie is de ID kaart door maximaal 2 partijen in te zien (de bank en eventueel een identificatie partij). Moet je een ID kaart per post opsturen dan kan op zijn minst 1 postbedrijf "meekijken".

En om bij een bank of identificatie partij te werken zal vast een Verklaring omtrent Gedrag nodig zijn, en zullen de systemen en processen zodanig zijn ingericht dat op zijn minst audit logging plaats vindt (medewerker X heeft de ID kaart van klant Y ingekeken). Bij een postbedrijf zal geen van alle gelden, en zullen er meer personen zijn die zonder toezicht bij poststukken kunnen (op zijn minst zal er geen toezicht zijn op de medewerker die de "brievenbussen" leeg maakt, en de postbode die de brieven aflevert).
Postbezorgers (PostNL) moeten binnen twee maanden na indiensttreding een Verklaring Omtrent Gedrag aanleveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:54:
[...]

Dit zijn ook allemaal rare aannames die behoorlijk ongegrond zijn.

Een VOG is ook helemaal geen garantie dat er dan geen misbruik voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-09 13:38
Iemand ervaring met Raisin en CashbackXL? Je krijgt je de €40,- cashback na 6 maanden onafgebroken een minimum bedrag op een deposito- of spaarrekening te hebben. Kan dit ook gestapeld? Dus bv een 3 maanden deposito en daarna weer een 3 maanden deposito (al dan niet verlengd) met een nieuw bedrag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
cowichan schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:48:
Iemand ervaring met Raisin en CashbackXL? Je krijgt je de €40,- cashback na 6 maanden onafgebroken een minimum bedrag op een deposito- of spaarrekening te hebben. Kan dit ook gestapeld? Dus bv een 3 maanden deposito en daarna weer een 3 maanden deposito (al dan niet verlengd) met een nieuw bedrag?
Raisin bied zelf een referral programma aan. Daarbij krijgen beide personen een bonus, van €50. Voorwaarden zijn hetzelfde "eerste product moet voor de eerste 6 maanden minimaal €5k bevatten". Dus nee, je kunt het niet splitsen, het gaat echt om het eerste product.
En rechtstreeks met een Raisin referral levert dan €10 meer op, en levert ook nog iemand anders €50 op.

Let overigens op: referrals aanbieden of vragen mag niet op Tweakers. Ik bied er geen aan. Heb het maximum uitgegeven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Frankenstein schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:15:
[...]

Alles hangt of valt met het fictief rendement in 2024, wat we pas begin 2025 weten. De voorlopige 1,03% van de Belastingdienst kan best de helft zijn van wat het wordt. Bij 2% fictief levert een buitenlands jaardeposito of een binnenlands bij een kleine bank dan meer op. Ik neem wel aan dat groensparen een jaardeposito bij een grotere of sterkere bank, zoals CB of NN, verslaat.
Eens. En daarom de opmerking dat een ieder zijn eigen berekening moet maken.

Voor mij is het interessant omdat de verdeling tussen sparen en beleggen 50-50 is. Daarom is het VRH percentage hoger. 36% over sparen (~1,5%) en beleggen (~6%). Dat in combinatie met de heffingskorting brengt het “rendement” in mijn geval redelijk in lijn met de aanbiedingen via Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Woodsy schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:38:
[...]

Eens. En daarom de opmerking dat een ieder zijn eigen berekening moet maken.

Voor mij is het interessant omdat de verdeling tussen sparen en beleggen 50-50 is. Daarom is het VRH percentage hoger. 36% over sparen (~1,5%) en beleggen (~6%). Dat in combinatie met de heffingskorting brengt het “rendement” in mijn geval redelijk in lijn met de aanbiedingen via Raisin.
Groen sparen is sparen. De vrijstelling ziet dan ook slechts op de forfaitaire heffing op sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Ja en nee. Volgens mij ligt dat aan de verdeling. Een hypothetisch voorbeeld:
75k aan beleggingen en 75k aan spaargeld. Neem een vrijstelling van 115k. Dan resteert 35k met 50-50 verdeling tussen beleggingen en sparen. Je betaalt dan:
36% over ~1.5% (schatting) op spaargeld.
36% over ~6% (schatting) op beleggingen.

Over de 35k is je VRH percentage 0,54% x 17.5k + 2,16% x 17,5k. Of gemiddeld 1,35%. Hoe zwaarder de verdeling weegt richting beleggingen, hoe hoger het percentage.

Wanneer ik die 35k overmaak naar een groendeposito is het percentage aan VRH 0%. Maar ik sta open voor feedback als die aanname/berekening niet klopt. Je gebruikt in principe de groene deposito om je gewogen VRH te drukken. Het gaat dus alleen op wanneer je ook belegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@Woodsy Je verruilt beleggen voor sparen. In dit geval voor belastingvrij sparen. Dat drukt de vrh. Maar dat geldt ook voor belastingvrij sparen in plaats van sparen zonder beleggen in je vermogensmix. Je vrh wordt lager, maar door niet te beleggen wordt het te verwachten rendement (op langere termijn) ook duidelijk lager - maar ook zekerder. Je kan ook stoppen met beleggen en gewoon gaan sparen, dat drukt dan ook de vrh, maar minder dan bij belastingvrije groen sparen.

Zo zie ik het.

Rabo groen vind ik dan weer interessanter dan ING groen sparen. ING staat 1 jaar vast. Rabo ook maar is daarna vrij opneembaar. Daardoor kun je als je in december start en 13 maanden daarna in januari uitstapt twee keer profiteren van de fiscale voordelen van groen sparen. En je kunt de inleg na de tweede peildatum weer (tijdelijk) omzetten in een spaarrekening met hoge rente, of beleggen.

Maar ook ik zie zaken over het hoofd, dus reacties zijn welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door Frankenstein op 10-12-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:14
dutchgio schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:23:
[...]

Het kan inderdaad gewoon goed gaan. En het grootste deel van de tijd gaat het wellicht ook gewoon goed. Al zijn er denk ik tijdens fysieke post wel meer momenten waar het mis zou kunnen gaan. Maar ook wanneer je iets digitaal toezend kan e.e.a. in verkeerde handen terecht komen. Maar dat zou in beide gevallen ook kunnen gebeuren wanneer een bank achteraf gehackt wordt of wanneer er een data lek is ontstaan.

Persoonlijk voorbeeldje:
Bij het openen van YK-rekening moest ik geloof ik ook al via een "beveiligde" omgeving en digitaal een foto van mijn ID (paspoort) insturen. Iets wat vrij gebruikelijk is bij vele "online" banken deze dag. En had daar niet meteen een probleem mee. Ik weet het niet meer zeker of dit ook bij YK was. Maar dacht dat ik ook nog via die link een live video moest maken (kan nu wat banken door elkaar halen).

Maar na digitale verificatie kreeg ik nog mail/post met formulieren die ik moest invullen en ondertekend retour zenden. Ook wilde men daar een kopie van mijn paspoort bij hebben.
En dat wierp bij mij toch wel weerstand op, om een kopie van mijn paspoort op te sturen. Juist omdat er onder weg ook van alles mis zou kunnen gaan. Het zou al iets heel simpels kunnen zijn dat je brief net ergens verloren wordt, wat wellicht al een zeer kleine kans is. De kans dat dan net een persoon diezelfde brief vind met verkeerde intenties is wellicht zelfs nog kleiner. En zo zijn er tal van zaken te bedenken. De kansen zijn wellicht ook zeer klein maar had er gewoon een slecht gevoel bij.

Na uiteindelijk hierover contact opgenomen te hebben, bleek dat ze de formulieren wel fysiek opgestuurd wilden hebben. Dit om de handtekening te kunnen controleren.
De kopie van het paspoort mocht ik digitaal en per mail toezenden. En dat vond ik toch wel een veel prettiger gevoel. Al is via de mail is natuurlijk ook wel redelijk open en onbeveiligd. Maar het zou, als alles goed gaat, wel binnen een aantal minuten ( zo niet direct) van A naar B moeten gaan. Desnoods kun je er nog meteen achteraan bellen of het goed aangekomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
Bouwertje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:31:

Beste ervaringsdeskundigen, net als de meeste hier vind ik de spaarrente’s in Nederland niet heel hoog. Ik wil daarom ook mijn spaargeld elders stallen maar ben nu nog vrij traditioneel ...

... kan je een groot bedrag in 1 x overmaken naar een buitenlandse bank? ...
Tot januari dit jaar was ik ook 'traditioneel' (in de vele jaren ervoor leverde sparen op een LPB rekening en de hypotheek aflossen, in mijn situatie, als (nog) niet belegger, veel meer op).

In de specifieke draad over Bunq (begin dit jaar aantrekkelijk) heb ik vragen gesteld, en ben vervolgens 'volledig elektronisch' gegaan (2,01% waarna ophoging naar 2,46%, waar ze zijn blijven steken); daarover later meer.

Ja, je kan een groot bedrag in 1x overmaken naar een buitenlandse bank, maar het is appeltje eitje om het eerst met 1 euro heen en weer te doen, zoals pas eerder opgemerkt.
In de drie maanden dat ik hier mee lees heb ik alleen een tijdelijk probleem (met buitenlandse 'banken') opgemerkt met Trade Republic, wat uiteindelijk ook opgelost werd.

Een groot bedrag overmaken binnen ons bekrompen landje kan nog wel eens meer problemen opleveren; daarover later meer.
Bouwertje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:02:
[...]

Dankjulliewel, ik ben maar eens begonnen bij de Credit Europe Bank. Leek me een mooie opstap.
Goede keuze naar mijn idee, 3,55% zonder voorwaarden voor een half jaar; nu heb je rustig de tijd je in te lezen (met in het achterhoofd zakkende rentes, m.n. voor langduriger depositos).

...

/losse flodders n.a.v. onderwerpen die ik de laatste week, of zo, voorbij heb zien komen
/en zondag middag gedachten
/en, ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ! (check out your karma)

Bunq Bank: men is er lyrisch over of men veracht het ding. Simpel gezegd, 'duizend' sub-accounts kunnen worden aangemaakt, potjes hier, potjes daar, je kan zelfs 'bomen planten'.

Open een gratis 'Easy Savings' rekening, en je krijgt een betaalde rekening; je moet dit actief dit in de app 'terug draaien'.
Klik in de onnodig (naar mijn mening) gecompliceerde app niet het verkeerde vinkje aan (je moet aangeven op welk sub-account je rente wil ontvangen), anders krijg je geen rente; het is hier op tweakers reeds beschreven, het is mensen overkomen.
Dan, twee keer per maand een overschrijving kunnen doen, daarmee ben ik zelf 'in de knel gekomen' met het verplaatsen van geld de afgelopen weken.

Voordat ik in januari/februari dit jaar een rekening bij ze opende, met eerst 'horror verhalen' over geblokkeerde rekeningen gelezen te hebben (AI die jouw eruit pikt omdat de herkomst van het geld onbekend is, bij hen althans), heb ik ze een mail gestuurd: "Hé, hoe zit dat?".
De AI/chatbot/whatever reageerde snel, met een link naar de Bunq 'help pagina's', die geen antwoord gaven op mijn vraag.
Ik heb ze terug gemaild: "Hé, dat is geen antwoord op mijn vraag". ---> ik kreeg de volgende dag een antwoord terug van een mens waar ik even over moest nadenken.
De volgende dag wilde ik antwoorden ---> er was een tweede email van hen: de call was gesloten ---> verwacht geen actieve support van 'deze jongen(s)'.

Terug denkend aan een post die meneer pistachenootje recent maakte (TV programma Radar) ---> schrijnend hoe onze grootbanken ons (kunnen) 'vervolgen', door door hen geinterpreteerde regels opgelegd door 'de overheid' (je moet de aflevering zien om het te geloven); in de tussentijd maken ze 40 miljard winst op onze spaarcenten, door 'geen' rente uit te betalen, en ik ze heb gered (iets meer dan tien jaar geleden), van mijn belasting centen; "de ratten" die de 'gewone man', zoals ik, opvreten, noem ik ze; maar dat terzijde :)

Ik ben er in februari/maart j.l. 'uitgepikt' door de Bunq computer: de helft van het spaargeld naar Bunq overgemaakt (week 1), no problemo.
De tweede helft overgemaakt de week erop: in de app kreeg ik een melding dat ik bewijsmateriaal moest overleggen waar het geld vandaan kwam.
Dat was makkelijk (jaaroverzicht geupload van voorgenoemde LPB bank).

Vandaag staat er nog 1 cent op Bunq bank, en kan ik elke morgen lekker aan 'het rad van fortuin' draaien.

...

Yapi Kredi is een ander verhaal: in de laatste pagina's van Spaartopic deel 3 (of in de eerste paar van deze 4de opvolger) heb ik beschreven hoe ik de elekronische aanvraag heb verklooit.

Een tijdje terug in de tijd: het was april/mei, wilde een spaarrekening openen bij hen, kon niet 'via de computer'. Aanvraag formulieren aangevraagd, kreeg een dik pakket papieren via de post (met een 'millioen' vragen). De algemene voorwaarden zaten er ook bij, met een 'keurige' foto op het voorblad ---> grof korrelig uitgeprint, en tezamen aan elkaar geniet (kwam erg professioneel over ...); ik ben er toen niet 'mee verder gegaan'.

Nadat ik een week of 2/3 geleden de electronische aanvraag via hun app had verklooit, gebeld met de help desk: een meisjes stem stond mij te woord, onderbrak mij te vaak voordat ik mijn verhaal kon vertellen, met heel veel stemmen op de achtergrond (callcenter) die behoorlijk stoorden.

Na 'aandringen' doorverbonden (Hallo, ik bel niet om 10 euro te storten) ---> elektronisch aanmelden was niet meer mogelijk ---> stuur gegevens per post.
Aangetekende brief verzonden met daarin mijn gegevens en die van de vrouw des huizes, aparte rekeningen ---> drie of vier dagen later was mijn rekening geopend (alles bevestigd via email), dagen later heb ik weer gebeld met 'het schreeuwerige meisje' of de rekening van mijn eega inmiddels ook geopend/actief was; daar namelijk geen bevestiging via email van gekregen ---> ja meneer, die is ook geopend/actief, U krijgt er vanmiddag nog een bevestiging van via email.

OK, done, centen overgemaakt, we kunnen de depositos gaan openen via de telefoon-app (beschikbaar sinds juli/augustus) ---> no way, buiten 'openingstijden' krijg je een rode banner met de woorden (vrij vertaald): due to time restrictions, not possible.
OK, volgende dag, na het ontbijt, inloggen; lets get it done.
JA het lukt, NEE toch niet ---> twee mogelijkheden: rente uitbetaling per jaar of einde looptijd (inmiddels is de online browser omgeving (niet telefoon-app) overgeschakeld van Nederlands naar Engels (OK, I deal with it).

Ik kies voor jaarlijkse uitbetaling, iets minder rente, maar dat is mijn keuze ---> volgende pagina, klik op bevestigen ... ja maar wacht eens even, ik heb gekozen voor jaarlijkse uitbetaling en nu vragen jullie mij te bevestigen dat de uitbetaling einde looptijd is ...

Drie keer geprobeerd, zowel met als input jaarlijkse alswel einde looptijd uitbetaling van de rente ---> elke keer moet ik bevestigen met uitbetaling rente einde looptijd ---> WTF.

'k Ga maar ff bellen, verwachtend het schreeuwrige meisje in het callcenter weer aan de lijn te krijgen (inmiddels staat er een 'reasonble' bedrag op mijn Yapi spaarrekening om in deposito's weg te zetten) ---> ik krijg een uiterst beleefde jonge man aan de lijn met een Duitse tongval, geen callcenter gevoel, geen ruis van vele andere stemmen op de achtergrond: ja meneer, ja meneer, ja meneer U heeft gelijk ---> ICT heeft wat problemen maar het gaat opgelost worden ---> ik kan U nu helpen, ik kan de gewenste deposito's nu voor U openen.

Nu komt ie ... 2 deposito's geopend, aan de telefoon. Toen ik de vriendelijke jongeman aan de lijn kreeg heb ik mijn naam genoemd, die hij niet heeft geverifieerd (adres, geboortedatum, et cetera); de enige andere informatie die ik moest geven na ons gesprek (over de niet goed fuctioneerdende app/online omgeving, ik zweer dat hij mijn naam alweer was vergeten, minuten later) was mijn klantnummer en postcode ...

...

Anyway ... het openen van een Raisin rekening duurde bij mij 5 en bij de vrouw des huizes 3 dagen. Overboekingen en het openen van deposito's in het buitenland (Zweden, Frankrijk) is binnen 24u geregeld; EZPZ

...

Happy Sunday, medelanders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 18:55
ING berichtje:
Dit verandert er

...
  • Onder 'De rente' is toegevoegd dat je de rente ook 1 keer per jaar kunt ontvangen of betalen
    Vanaf 1 januari 2024 ga je de rente 1 keer per jaar ontvangen of betalen
Dus in plaats van per maand rente ontvangen (en rente op rente daarop) ontvang je het maar 1 keer per jaar
In andere woorden, nog minder aantrekkelijk sparen dan het eerst was.
Ik ga toch maar alles overhevelen naar Bunq.

source: ing pagina

[ Voor 30% gewijzigd door looc op 10-12-2023 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02
looc schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:24:
ING berichtje:

[...]

Dus in plaats van per maand rente ontvangen (en rente op rente daarop) ontvang je het maar 1 keer per jaar
In andere woorden, nog minder aantrekkelijk sparen dan het eerst was.
Ik ga toch maar alles overhevelen naar Bunq.
Da's niet direct nieuws: Veritas in "Het spaartopic - Deel 4"

Verder heeft ING al zo ongeveer het hele jaar in de degradatie-Top5 qua rente gestaan, dus als het spaargeld nu pas verhuid gaat worden heb je al de nodige euro's laten liggen.

PS; je hoeft niet "alles" over te hevelen - alleen je spaargeld is al goed genoeg en dan zijn er beter opties dan Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 18:55
GroteVoet459 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:33:
[...]

Da's niet direct nieuws: Veritas in "Het spaartopic - Deel 4"

Verder heeft ING al zo ongeveer het hele jaar in de degradatie-Top5 qua rente gestaan, dus als het spaargeld nu pas verhuid gaat worden heb je al de nodige euro's laten liggen.

PS; je hoeft niet "alles" over te hevelen - alleen je spaargeld is al goed genoeg en dan zijn er beter opties dan Bunq.
Ja klopt, ik heb me tot ongeveer een maand geleden helemaal niet in sparen verdiept, behalve "overschrijven naar ING spaarrekening wat ik over hebt aan het einde van de maand"

Welke andere banken hebben een goede rente percentage?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
looc schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:39:
[...]
Lees de openings-post even - de keuze is voor iedereen anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
[...]

... Welke andere banken hebben een goede rente percentage?
GroteVoet459 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:41:
[...]

Lees de openings-post even - de keuze is voor iedereen anders
.

Dang, meneer BigFoot, U bent wel mild vandaag ; )

\off
\spoonfeeding the cat

: )

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
[...]

Ja klopt, ik heb me tot ongeveer een maand geleden helemaal niet in sparen verdiept, behalve "overschrijven naar ING spaarrekening wat ik over hebt aan het einde van de maand"

Serieus? Doet iemand nog wel moeite voor iets tegenwoordig? Wat dacht je van even door dit topic heen lezen? Ik snap nu wel waarom jij je niet hebt verdiept. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13
Omdat ik nog steeds niets vernomen had van mijn aanvraag bij Consorsbank nog maar eens geïnformeerd naar de status; blijkbaar willen ze mijn aanvraag echt via de post en is digitaal niet oké.

Aanvankelijk dacht ik “bekijk het maar” nu was ik toch van plan het per post te sturen en zocht ik het adres en zie ik alleen maar slechte reviews over de klantenservice. Wellicht toch beter om deze partij te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25
timelezzzzz schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:14:
Omdat ik nog steeds niets vernomen had van mijn aanvraag bij Consorsbank nog maar eens geïnformeerd naar de status; blijkbaar willen ze mijn aanvraag echt via de post en is digitaal niet oké.

Aanvankelijk dacht ik “bekijk het maar” nu was ik toch van plan het per post te sturen en zocht ik het adres en zie ik alleen maar slechte reviews over de klantenservice. Wellicht toch beter om deze partij te skippen.
Vreemd. Ik heb alles per mail gedaan (gewoon terugsturen per mail, ook al staat op het formulier of in de e-mail “per post”). Klantenservice antwoordt meestal binnen 24u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13
wibblemoo schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:18:
[...]

Vreemd. Ik heb alles per mail gedaan (gewoon terugsturen per mail, ook al staat op het formulier of in de e-mail “per post”). Klantenservice antwoordt meestal binnen 24u.
Typisch dat ze niet bij iedere klant dezelfde werkwijze hebben. Ik heb om 29 oktober alles per mail ingestuurd en 3x geïnformeerd naar de status. Kreeg steeds te horen dat ik geduld moest hebben. Nu schrijven ze letterlijk (Google Translate):

Op 20 november 2023 hebben we je een pakket met een herroeping per post toegestuurd. Stuur ons het verzoek tot het openen van een rekening van beide toekomstige rekeninghouders per post, zodat we verder kunnen gaan met de opening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast

Precies daarom heb ik maar een rekening geopend bij CEB. Snel klaar en ja die paar tienden procenten minder. Whatever. Ik spaar toch geen tonnen/miljoenen.....

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 10-12-2023 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
MotorBeast schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:23:
[...]

Precies daarom heb ik maar een rekening geopend bij CEB. Snel klaar en ja die paar tienden procenten minder. Whatever. Ik spaar toch geen tonnen/miljoenen.....
Bij mij werden twee aanvragen bij CEB afgekeurd. De derde keer ging het goed.

Consorsbank had wat meer aandacht nodig, maar ging ook goed. En ga ik verlengrn naar 1 jaar 4% (tenzij anderen hoger gaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Nadat zelfs mijn Engelstalige woonplaatsverklaring vanuit de Belastingdienst blijkbaar niet voldoende was, heb ik eind vorige week bij Consors een formele klacht ingediend. Dat het compleet onduidelijk is waarom een woonplaatsverklaring niet voldoet, waar het dan precies wel aan moet voldoen, dat ik me als potentiële klant niet serieus genomen voel en dat mijn inspanningen hopelijk alsnog leiden tot een acceptatie. Hopelijk volgt er een persoonlijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 12:47
Kort vraagje. Ik heb mij afgelopen week bij Raisin aangemeld en gisteren (zaterdag) heb ik een spaarrekening uitgezocht (Nordax) en ik heb 1 euro overgemaakt om te kijken of het goed aankomt. Dit is nu nog niet verwerkt. Is dit de normale gang van zaken bij Raisin? Of kijk ik ergens verkeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:32

KL643

beeldaandemuur

Bumpy_NL schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:43:
Kort vraagje. Ik heb mij afgelopen week bij Raisin aangemeld en gisteren (zaterdag) heb ik een spaarrekening uitgezocht (Nordax) en ik heb 1 euro overgemaakt om te kijken of het goed aankomt. Dit is nu nog niet verwerkt. Is dit de normale gang van zaken bij Raisin? Of kijk ik ergens verkeerd?
Nee, het is weekend. Even geduld a.u.b. 😊

beeldaandemuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Welkom in de grotere wereld dan Nederlandse Instant Payments. Geen bedragen overmaken na donderdag morgen, want dan staat het er pas maandag op.

Ik vind het wel altijd typisch dat mensen eerst een euro overmaken. Je krijgt toch de DE IBAN rekening door? Ik maak normaal gesproken ook in 1x iets over als ik iets moet betalen. Ik check natuurlijk het wel een paar keer zeker als het wat grotere bedragen zijn.

in dit geval levert het je minimaal 4 dagen renteverlies op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52
Bar_en_boos schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:53:
[...]

Nadat zelfs mijn Engelstalige woonplaatsverklaring vanuit de Belastingdienst blijkbaar niet voldoende was, heb ik eind vorige week bij Consors een formele klacht ingediend. Dat het compleet onduidelijk is waarom een woonplaatsverklaring niet voldoet, waar het dan precies wel aan moet voldoen, dat ik me als potentiële klant niet serieus genomen voel en dat mijn inspanningen hopelijk alsnog leiden tot een acceptatie. Hopelijk volgt er een persoonlijke reactie.
Wat een inspanning voor een beetje extra rente. Ik had er klaar mee geweest. Fuck you en m'n geld stal ik ergens anders. Genoeg andere plekken toch.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
Bumpy_NL schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:43:
Nee, het zijn geen instant payments. Het kan wel binnen dezelfde werkdag als je deze tip volgt.
Maar als je je pas afgelopen zaterdag aangemeld hebt, zal je rekening nu nog niet geopend zijn. Pas daarna kun je je PLANcode vinden als je inlogt op de Raisin site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
Barrycade schreef op maandag 11 december 2023 @ 00:01:
Welkom in de grotere wereld dan Nederlandse Instant Payments. Geen bedragen overmaken na donderdag morgen, want dan staat het er pas maandag op.

Ik vind het wel altijd typisch dat mensen eerst een euro overmaken. Je krijgt toch de DE IBAN rekening door? Ik maak normaal gesproken ook in 1x iets over als ik iets moet betalen. Ik check natuurlijk het wel een paar keer zeker als het wat grotere bedragen zijn.

Dat renteverlies geloof ik wel. Voor de eerste transactie gebruik ik veelal een laag bedrag. Sommige ontvangers stellen ook eisen aan het betaal kenmerk bijvoorbeeld. Ik had daar niets over zien staan, maar nam het zekere voor het onzekere. En mocht de website net toevallig gehackt zijn dan zou er ook een verkeerde rekeningnummer getoont kunnen worden of misschien had iemand ergens een foutje gemaakt... Kleine kans, maar heel vervelend als het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-09 23:56
Bar_en_boos schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:53:
[...]
Nadat zelfs mijn Engelstalige woonplaatsverklaring vanuit de Belastingdienst blijkbaar niet voldoende was, heb ik eind vorige week bij Consors een formele klacht ingediend.
Via email opgestuurd? Het viel me al eerder op dat Consors een voorkeur lijkt te hebben voor gewone post. (Hoewel bij mij via email wel werd goedgekeurd)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bumpy_NL schreef op maandag 11 december 2023 @ 00:34:
Voor de eerste transactie gebruik ik veelal een laag bedrag. Sommige ontvangers stellen ook eisen aan het betaal kenmerk bijvoorbeeld. Ik had daar niets over zien staan, maar nam het zekere voor het onzekere. En mocht de website net toevallig gehackt zijn dan zou er ook een verkeerde rekeningnummer getoont kunnen worden of misschien had iemand ergens een foutje gemaakt... Kleine kans, maar heel vervelend als het gebeurd.
Het betaalkenmerk (die reeks van setjes van 4 cijfers) is vziw iets dat nog maar heel zelden relevant is. Dat is/was bij mijn weten vooral bedoeld om de papieren incassoformulieren die je vroeger bij een factuur meegestuurd kreeg te kunnen vervangen.

Maar bij Raisin is het niet relevant wat je in de beschrijving of betaalkenmerk zet, je hebt tenslotte een eigen uniek IBAN van ze gekregen.

Wel kan je de beschrijving gebruiken om het geld direct door te laten storten naar een van je rekeningen binnen Raisin. Dan moet je de PLAN-code er in zetten. Die code kan je vinden bij de schermpjes voor automatisch storten bij een rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
ACM schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:06:
[...]

Het betaalkenmerk (die reeks van setjes van 4 cijfers) is vziw iets dat nog maar heel zelden relevant is. Dat is/was bij mijn weten vooral bedoeld om de papieren incassoformulieren die je vroeger bij een factuur meegestuurd kreeg te kunnen vervangen.

Maar bij Raisin is het niet relevant wat je in de beschrijving of betaalkenmerk zet, je hebt tenslotte een eigen uniek IBAN van ze gekregen.

Wel kan je de beschrijving gebruiken om het geld direct door te laten storten naar een van je rekeningen binnen Raisin. Dan moet je de PLAN-code er in zetten. Die code kan je vinden bij de schermpjes voor automatisch storten bij een rekening.
Yes, het is duidelijk. Dankjewel allen voor de reacties. Voor de volledigheid, ik bedoelde niet het kenmerk, maar de omschrijving. Maar zoals ik hier lees en zoals ik al dacht te begrijpen is dat niet belangrijk voor het versturen zelf. Alleen de PLAN-code is handig om de verwerking sneller te laten verlopen. Tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:36
Barrycade schreef op maandag 11 december 2023 @ 00:01:

Als je voor de eerste keer gelijk een groot bedrag overmaakt naar een onbekende buitenlandse bankrekening bestaat de kans dat je rekening wordt geblokkeerd. Al een paar keer meegemaakt. Daarom maak ik tegenwoordig de eerste keer slechts een klein bedrag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
rechtsherstel schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:30:
[...]
Als je voor de eerste keer gelijk een groot bedrag overmaakt naar een onbekende buitenlandse bankrekening bestaat de kans dat je rekening wordt geblokkeerd. Al een paar keer meegemaakt. Daarom maak ik tegenwoordig de eerste keer slechts een klein bedrag over.
Nope. Kan altijd gebeuren. Toen mijn OpenBank spaarrekening geopend was eerst een tientje over gemaakt, en dat kwam direct aan (Instant Payment). Toen ik daarna een veelvoud over maakte koste het mij een belletje naar de bank (en 1,5e dag gezien weekend) om de rekening te deblokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25
Gebeurt zelfs ook de andere kant op: overboeking van Advanzia terug naar ING leverde vragen op en het geld werd vastgezet totdat ik bewijsstukken had aangeleverd. Gelukkig bleef de rekening actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
KL643 schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:54:
[...]

Nee, het is weekend. Even geduld a.u.b. 😊
Oh ja. :? Ik nam mijn gehele saldo op van Renault Bank naar prive op een maandag. Heeft tot donderdag geduurd voordat ik mijn geld had. Doorboeken naar CEB.....dezelfde dag. Ik stal geen vrij opneembaar geld meer bij Raisin. Een deposito openen duurt overigens net zo lang daar alvorens het erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:39
MotorBeast schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:03:
[...]

Oh ja. :? Ik nam mijn gehele saldo op van Renault Bank naar prive op een maandag. Heeft tot donderdag geduurd voordat ik mijn geld had. Doorboeken naar CEB.....dezelfde dag. Ik stal geen vrij opneembaar geld meer bij Raisin. Een deposito openen duurt overigens net zo lang daar alvorens het erop staat.
Denk dat dit ook heel erg afhankelijk is van de bank. Nordex was bij mij binnen 2 dagen klaar. Woensdagavond de aanvraag, donderdagochtend akkoord en geld overgeboekt. Vrijdagochtend actief.
Als test ook even wat opgenomen, geld was van Nordex binnen 1 werkdag op Raisin, en dat vervolgens weer binnen 1 dag bij Rabobank.

Distingo en LHV duurden 1 dag langer dan Nordex.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Pistachenootje schreef op maandag 11 december 2023 @ 00:49:
[...]

Via email opgestuurd? Het viel me al eerder op dat Consors een voorkeur lijkt te hebben voor gewone post. (Hoewel bij mij via email wel werd goedgekeurd)
Ja, alles via de email opgestuurd. Ik heb ook geen bericht ontvangen dat dat niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Frankenstein schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:02:
[...]

Bij mij werden twee aanvragen bij CEB afgekeurd. De derde keer ging het goed.

Consorsbank had wat meer aandacht nodig, maar ging ook goed. En ga ik verlengrn naar 1 jaar 4% (tenzij anderen hoger gaan).
Scheelt met CEB vrij opneembaar voor mij €0,70 per dag aan rente. Heb er zo'n 50 mille staan. Niet de moeite vind ik.

Ik ben ook geen fan van deposito. Ben graag zelf de dirigent van mijn geld en niemand kan in een glazen bol kijken. Ik weet niet hoe mijn situatie erover 1 jaar uitziet. Heb nog 3 1/2 jaars deposito's maar zelfs daar voel ik me niet goed bij eigenlijk. En lang vastzetten tegen 4% vind ik kapitaalvernietiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
sig69 schreef op maandag 11 december 2023 @ 00:11:
[...]

Wat een inspanning voor een beetje extra rente. Ik had er klaar mee geweest. Fuck you en m'n geld stal ik ergens anders. Genoeg andere plekken toch.
Tsja, ik probeer het maximale uit mijn spaargeld te halen door de actietarieven vanuit de diverse banken/brokers te combineren en zo gemiddeld de 4% zo dicht mogelijk te benaderen. Dan is Consors een redelijk belangrijke speler in de markt (4% voor 12 maanden) en daardoor niet te negeren. Het renteverschil van ongeveer 0,75% tussen Raisin en Consors is in mijn geval de moeite wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
Ben benieuwd of we deze week van Advanziaeen verlengingsaanbod gaan zien en of het aanbod stabiel/beter/minder is dan voor de vorige cohort. Normaal is dat ongeveer 2 weken voor einde vd maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 09:49
Ik zit naar CEB te kijken om daar een rekening te openen met de 3,55% rente voor 6 maanden. Ik kan nergens achterhalen of er een minimaal bedrag op moet blijven staan. Deze vraag i.v.m. het leeghalen van de rekening na 6 maanden....

Edit:
Stom, er flink overheen gekeken op hun website :-) 1 euro dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Nougat op 11-12-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Laros88 schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:34:
Ben benieuwd of we deze week van Advanziaeen verlengingsaanbod gaan zien en of het aanbod stabiel/beter/minder is dan voor de vorige cohort. Normaal is dat ongeveer 2 weken voor einde vd maand?
Mijn actietarief van 3,2% bij Advanzia loopt eind deze maand ook af en hoop eigenlijk op een nieuw aanbod voor minimaal 3.87%. Bij mijn tweede account was dat inderdaad ongeveer 2 weken voor het einde. Zo niet, dan was Consors in beeld. Maar ja.... :/
Dan maar weer opzeggen en aanmelden voor die huidige 3 maanden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bar_en_boos op 11-12-2023 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
Nougat schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:43:
Ik zit naar CEB te kijken om daar een rekening te openen met de 3,55% rente voor 6 maanden. Ik kan nergens achterhalen of er een minimaal bedrag op moet blijven staan. Deze vraag i.v.m. het leeghalen van de rekening na 6 maanden....

Edit:
Stom, er flink overheen gekeken op hun website :-) 1 euro dus.
Als daar de rente daalt zou ik sowieso de rekening maar opzeggen want ze betalen 1x per jaar de rente. Bij opzegging ontvang je gelijk de opgebouwde rente. Kan die rente elders weer renderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:23:
[...]

Bovendien hebben we een briefgeheim in Nederland, natuurlijk geen garantie dat het niet mis kan gaan maar het zegt wel iets over het belang er van dat het in de grondwet is opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cowichan
MotorBeast schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:03:
[...]

Heb vanochtend net voor 8 uur geld overgemaakt naar m'n Raisin rekening en het staat er nu al op. Gaat vgm best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
cowichan schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:05:
[...]

Heb vanochtend net voor 8 uur geld overgemaakt naar m'n Raisin rekening en het staat er nu al op. Gaat vgm best snel.
Raisin tussenrekening wel, nu nog naar de desbetreffende bank. Al mijn 3 deposito's stond het weer 2 a 3 dagen renteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
MotorBeast schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:08:
[...]

Raisin tussenrekening wel, nu nog naar de desbetreffende bank. Al mijn 3 deposito's stond het weer 2 a 3 dagen renteloos.
Eens dat het zonde is. Meestal is het openen van de rekening bij de bank inderdaad wat wat tijd neemt, denk dat Raisin de aanvraag pas doorzet zodra het minimale vereiste bedrag op de reserveringsrekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
cowichan schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:13:
[...]

Eens dat het zonde is. Meestal is het openen van de rekening bij de bank inderdaad wat wat tijd neemt, denk dat Raisin de aanvraag pas doorzet zodra het minimale vereiste bedrag op de reserveringsrekening staat.
Dat is ook best eenvoudig te verhelpen door het startbedrag op 1 euro te zetten. Mits dat natuurlijk kan bij die rekening/deposito.
Als de rekening eenmaal open is met de PLAN-code het geld overmaken naar Raisin om het automatisch te laten doorsturen naar de desbetreffende bank.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Met het geld al bij Raisin waren zowel de spaarrekening als het deposito de volgende dag al geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
[...]

Klopt. Raisin zet de aanvraag pas door als dezze compleet is. Dus de eventuele extra documenten en het geld moet beschikbaar / gereserveerd zijn.
Vervolgens valt de doorlooptijd ook nog wel mee. In mijn ervaring is deposito dan een dag later geopend (/ingangsdatum dag later). Maar "visueel" is het allemaal wat minder. Meestal is die dag later "het geld weg", in de zin van reservering staat op €0 en deposito is niet geopend / nergens zichtbaar. Dag erna is deposito wel zichtbaar, krijg je de mail? en staat contract bij documenten?. Waarbij datum op het contract de dag is dat het geld verdwenen was, niet de datum dat je bevestiging kreeg. Maar dat kan allemaal wellicht een beetje verschillen afhankelijk van de bank en drukte (bij de bank).

Maar op basis van mijn recentste ervaringen zou ik dus zeggen:
Vandaag maandag 11-12 aanvragen / doorzetten
Morgen dinsdag 12-12 is het niet zichtbaar bij Raisin, maar wel de ingangsdatum op het contract
Overmorgen woensdag 13-12 bevestiging en papierwerk vanuit Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Headshot_NL schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:20:
[...]

Dat is ook best eenvoudig te verhelpen door het startbedrag op 1 euro te zetten. Mits dat natuurlijk kan bij die rekening/deposito.
Als de rekening eenmaal open is met de PLAN-code het geld overmaken naar Raisin om het automatisch te laten doorsturen naar de desbetreffende bank.
Zeker nog geen depisito gehad? ;)
Hele idee daarvan is juist dat je een vast bedrag voor een vaste periode vastzet. Dus natuurlijk kun je niet een deposito aanvragen voor €1 en daarna bijstorten (laat staan bijstorten met PLAN code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
[...]

Zonde, zonde. Valt wel mee. Ik vind het gewoon irritant. Zeker omgekeerd als ik geld wilde opnemen van Renault Bank. Geen zin als ik door omstandigheden wat geld nodig heb daarop te wachten. Heb nu eenmaal al jaren de discipline om mijn priverekening af te romen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 15:51
Banca Progetto rente gedaald naar 3,90% :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Suren01 schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:30:
Op naar nog lager hoop ik want dat betekent dat de inflatie is beteugeld en kunnen de aandelen weer lekker omhoog. 8) En kunnen mijn kinderen weer tegen lage kosten een hypotheek afsluiten op termijn. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MotorBeast op 11-12-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06 19:51
Banca Progetto is bij mij van Raisin verdwenen? Bij jullie ook of is dit een bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
RobertMe schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:26:
[...]

Zeker nog geen depisito gehad? ;)
Hele idee daarvan is juist dat je een vast bedrag voor een vaste periode vastzet. Dus natuurlijk kun je niet een deposito aanvragen voor €1 en daarna bijstorten (laat staan bijstorten met PLAN code).
Edit, Jawel, 1 gehad en 2 lopend. Daar had ik ook direct het bedrag overgemaakt. Stom, foutje maar dat kan natuurlijk niet met 1 euro. Bij Nordex en Distingo wel zo gedaan, gewoon bij de spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
ProGamerIII schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:34:
Banca Progetto is bij mij van Raisin verdwenen? Bij jullie ook of is dit een bugje?
Hier ook verdwenen uit de lijst maar staat nog wel bij de partner banken. Is al eens eerder gebeurd met een andere bank, was toen maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 22:51
MotorBeast schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:10:
[...]

Scheelt met CEB vrij opneembaar voor mij €0,70 per dag aan rente. Heb er zo'n 50 mille staan. Niet de moeite vind ik.

Ik ben ook geen fan van deposito. Ben graag zelf de dirigent van mijn geld en niemand kan in een glazen bol kijken. Ik weet niet hoe mijn situatie erover 1 jaar uitziet. Heb nog 3 1/2 jaars deposito's maar zelfs daar voel ik me niet goed bij eigenlijk. En lang vastzetten tegen 4% vind ik kapitaalvernietiging.
Een 3.5/4 procent deposito kan toch een mooie aanvulling zijn op een beleggingsportefeuille ? Stukje risicospreiding. Neem aan dat je niet al je geld vast gaat zetten ivm eventuele situatie over 1 jaar ? Als je komend jaar een huis wilt kopen dan is een lang deposito wellicht geen handige keus nee. Hier naast beleggingen juist wel gekozen voor langere deposito's. Weet dat ik komende 3 jaar meer dan de helft van mijn hypotheek kan gaan betalen uit ontvangen rente. Ik ga wat richting gevorderde leeftijd dus voorlopig niet meer verhuizen etc. Kan dit deel van mijn spaarpot prima 3 jaar missen. Maar dat kan voor iedereen weer anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
CKV gaat ook mee met de verhogingen:
CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,15% p.j. naar 3,25% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 12 december om 12 uur 's middags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
Iemand die weet wanneer dit ingaat? Heb zaterdag al een deposito op 4% afgesloten maar aanvraag is nog in behandeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
cowichan schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:44:
[...]
Iemand die weet wanneer dit ingaat? Heb zaterdag al een deposito op 4% afgesloten maar aanvraag is nog in behandeling.
Er was geen aangekondigde daling bij Banca Progetto. En omdat ze nu uit de lijst zijn is het moeilijk te zeggen of het klopt, even afwachten. Normaal gesproken zou je ook een email van Raisin moeten ontvangen als de deposito die je aanvraagt wijzigt in de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
spaarpot schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:18:
[...]

Een 3.5/4 procent deposito kan toch een mooie aanvulling zijn op een beleggingsportefeuille ? Stukje risicospreiding. Neem aan dat je niet al je geld vast gaat zetten ivm eventuele situatie over 1 jaar ? Als je komend jaar een huis wilt kopen dan is een lang deposito wellicht geen handige keus nee. Hier naast beleggingen juist wel gekozen voor langere deposito's. Weet dat ik komende 3 jaar meer dan de helft van mijn hypotheek kan gaan betalen uit ontvangen rente. Ik ga wat richting gevorderde leeftijd dus voorlopig niet meer verhuizen etc. Kan dit deel van mijn spaarpot prima 3 jaar missen. Maar dat kan voor iedereen weer anders zijn natuurlijk.
Ben van mening dat andere investeringen zonder risico veel meer op kunnen leveren. Ik houd alleen spaargeld achter de hand voor onverwachte uitgaven, auto onderhoud/vervanging etc. De rest investeer ik in andere zaken. Maar ik heb hier al eens wat opties daarvoor gegeven. Denk er goed over na. Uiteindelijk moet je ook doen waar je je prettig bij voelt en dat is voor iedereen anders. Ik moet er niet aan denken om mijn geld lang vast te zetten. Waarom denk je dat je het vast kan zetten? Zodat een ander daar meer rendement mee kan maken.

Nb: jij weet ook niet hoe jouw leven erover 1,2,3,4,5, jaar uitziet. Het kan raar lopen weet ik (helaas) uit ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 11-12-2023 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 20:55
LuckyStriker schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:21:
Volgens mijn berekening heb ik over de maand november te weinig rente uitgekeerd gekregen bij Advanzia. Gaat maar om bijna 5 euro te weinig. Maar toch! Wie het kleine niet eert....

Zijn er meer die te weinig uitgekeerd hebben gekregen?
Ja ik ook vreemd genoeg zo'n 8 euro te weinig gehad. Heb ze gemaild hierover, maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
A1989 schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:11:
[...]

Ja ik ook vreemd genoeg zo'n 8 euro te weinig gehad. Heb ze gemaild hierover, maar nog geen reactie gehad.
Welke berekening heb je gedaan?
Bijvoorbeeld er rekening mee gehouden dat november maar 30 dagen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:43
Ik zie nog 4,2% voor 1 jaar.. echter lijkt Progetto uit alle lijstjes verdwenen bij Raisin.
Je kan ook niet via deze weg een aanvraag starten
Na het kiezen van een termijn, blijft de pagina wit.

https://www.raisin.nl/banken/banca-progetto/

ik zie ook nergens een melding van verlaging

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:09
MotorBeast schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:07:
[...]

Ben van mening dat andere investeringen zonder risico veel meer op kunnen leveren.
Ben wel benieuwd welke investeringen dat zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:09
Juan schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:11:
[...]

Ik zie nog 4,2% voor 1 jaar.. echter lijkt Progetto uit alle lijstjes verdwenen bij Raisin.
Je kan ook niet via deze weg een aanvraag starten
Na het kiezen van een termijn, blijft de pagina wit.

https://www.raisin.nl/banken/banca-progetto/

ik zie ook nergens een melding van verlaging
https://www.raisin.nl/spa...706/#bank-product-details

Opmerking: opdat Banca Progetto u in de toekomst nog sneller en beter van dienst kan zijn bij het behalen van uw spaardoelen, werken wij momenteel aan een technische upgrade. Hierdoor kunnen tijdelijk tot maandag 18 december 2023 geen nieuwe rekeningen bij de bank worden aangevraagd. Bekijk hier het aanbod van onze andere partnerbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:43
Dankje,

En waar kan ik de benoemde verlaging vinden? of klopte dat niet, daar word nergens iets over gemeld

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IngevdV
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-02 22:37
Omdat ik al een tijdje mee lees en veel aan dit forum heb, deel ik nu ook mijn ervaring; gisteravond om 20.30 uur heb ik (voor het eerst) een rekening geopend bij CEB, vanochtend om 8.30 uur had ik de bevestiging al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:05
Even een vraag betreffende CEB. De aktierente loopt 6 mnd, in mijn geval begin april is het klaar....Nu weet ik, dat op de vrije spaarrekening de rente wordt bijgeschreven op 1 januari 2024 en daarna pas weer rente op 1 januari 2025.
Wat de rente bij CEB gaat doen va april weet niemand, maar wat is nou handig om te doen. Verplaatsen, minimum saldo laten staan? Volgens mij 1 euro?

Ik kan sowieso niet de rekening opheffen, aangezien ik ook nog meerdere deposito's heb lopen bij hen.
Dank voor uw antwoord

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Ben van mening dat andere investeringen zonder risico veel meer op kunnen leveren.
Gestopt met lezen van je 'advies' na deze zin....Echt de hele financiële wereld draait op het principe dat er een relatie zit tussen risico en rendement. Meer risico meer rendement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hendriks1 schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:55:
Even een vraag betreffende CEB. De aktierente loopt 6 mnd, in mijn geval begin april is het klaar....Nu weet ik, dat op de vrije spaarrekening de rente wordt bijgeschreven op 1 januari 2024 en daarna pas weer rente op 1 januari 2025.
Wat de rente bij CEB gaat doen va april weet niemand, maar wat is nou handig om te doen. Verplaatsen, minimum saldo laten staan? Volgens mij 1 euro?

Ik kan sowieso niet de rekening opheffen, aangezien ik ook nog meerdere deposito's heb lopen bij hen.
Dank voor uw antwoord
Mijn spaarrekening is jarenlang leeg geweest terwijl ik wel een deposito had. Dus die ene euro is niet nodig. Maar opzeggen zal inderdaad ook niet kunnen, dus dan moet je tot 1-1-2025 wachten op de rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 22:51
[...]

Ben van mening dat andere investeringen zonder risico veel meer op kunnen leveren. Ik houd alleen spaargeld achter de hand voor onverwachte uitgaven, auto onderhoud/vervanging etc. De rest investeer ik in andere zaken. Maar ik heb hier al eens wat opties daarvoor gegeven. Denk er goed over na. Uiteindelijk moet je ook doen waar je je prettig bij voelt en dat is voor iedereen anders. Ik moet er niet aan denken om mijn geld lang vast te zetten. Waarom denk je dat je het vast kan zetten? Zodat een ander daar meer rendement mee kan maken.

Nb: jij weet ook niet hoe jouw leven erover 1,2,3,4,5, jaar uitziet. Het kan raar lopen weet ik (helaas) uit ervaring.
Klopt, leven kan soms raar lopen, daarom ook gekozen voor 3 jaar, dat is nog te overzien.

Hoger rendement gaat ook samen met een hoger risico. Hoger risico loop ik al met mijn beleggingen, daarnaast dus gekozen voor deposito's met mooie rente. Dit geeft voor mij een mooie mix. Wellicht kan ik tot een hoger rendement komen door alles in beleggingen te steken, maar je weet pas achteraf wat de juiste keus was. Persoonlijke afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:44
Ik wilde een deposito openen bij RCI Banque via Raisin. Drie jaar vast tegen 3,9%. Daags erna een mailtje van Raisin dat de rente verlaagd zou worden naar 3,7%, tenzij het geld op de werkdag vòòr 7 december om 12.00 uur op de Raisinrekening stond en aan de voorwaarden was voldaan. Op 5 december stond het geld bij Raisin en aan de voorwaarde (adresbewijs) was een week daarvoor al voldaan. Ik heb dit online gecheckt. Vervolgens gaat er een week radiostilte overheen (renteverlies!) en zojuist een mail van R. dat de deposito is geopend tegen 3,7% vanaf 11 december, vandaag dus.
Dat vind ik valsspelen! Als je dingen niet waar kunt maken, moet je ze niet beloven. Is Raisin gevoelig voor reclamatie hierover? Ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 18:45
@rowicom Volgejs mij moest het geheel akkoord zijn voor die datum en niet alleen het geld erop staan.
En het verwerken van deze dingen kost gewoon enkele dagen.

[ Voor 22% gewijzigd door Roos79 op 11-12-2023 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
rowicom schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:49:
Ik wilde een deposito openen bij RCI Banque via Raisin. Drie jaar vast tegen 3,9%. Daags erna een mailtje van Raisin dat de rente verlaagd zou worden naar 3,7%, tenzij het geld op de werkdag vòòr 7 december om 12.00 uur op de Raisinrekening stond en aan de voorwaarden was voldaan. Op 5 december stond het geld bij Raisin en aan de voorwaarde (adresbewijs) was een week daarvoor al voldaan. Ik heb dit online gecheckt. Vervolgens gaat er een week radiostilte overheen (renteverlies!) en zojuist een mail van R. dat de deposito is geopend tegen 3,7% vanaf 11 december, vandaag dus.
Dat vind ik valsspelen! Als je dingen niet waar kunt maken, moet je ze niet beloven. Is Raisin gevoelig voor reclamatie hierover? Ervaringen hiermee?
Als het goed is staat in het Productinformatieblad dat je het binnen 14 dagen kunt annuleren als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:44
Roos79 schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:55:
@rowicom Volgejs mij moest het geheel akkoord zijn voor die datum en niet alleen het geld erop staan.
En het verwerken van deze dingen kost gewoon enkele dagen.
Nee, er stond in de mail expliciet dat als het geld op genoemde datum/tijd op de Raisin-rekening zou staan, dat de 3,9% van toepassing zou zijn. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
jeroenkb schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:15:
[...]

Gestopt met lezen van je 'advies' na deze zin....Echt de hele financiële wereld draait op het principe dat er een relatie zit tussen risico en rendement. Meer risico meer rendement.
Heb ik gezegd dat ik dat investeer in de financiële wereld? :N Maar is niet voor dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 11-12-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
RobertMe schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:38:
[...]

Mijn spaarrekening is jarenlang leeg geweest terwijl ik wel een deposito had. Dus die ene euro is niet nodig. Maar opzeggen zal inderdaad ook niet kunnen, dus dan moet je tot 1-1-2025 wachten op de rente.
Je kan gewoon opzeggen en dan ontvang je ook de rente.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pistachenootje
MotorBeast schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:09:
[...]
Heb ik gezegd dat ik dat investeer in de financiële wereld? :N Maar is niet voor dit topic.
Je had het over investeringen zonder risico die veel meer op kunnen leveren.

Die bestaan niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Nieuwe bank bij Raisin: TF Bank uit Zweden

Spaarrekening met variabele rente: 2,90%
en depositos:
  • 1 jaar 3,90%
  • 2 jaar 3,65%
  • 3 jaar 3,25%
  • 4 jaar 3,25%
  • 5 jaar 3,25%
Beschrijving van Raisin:
TF Bank is een digitale bank die particuliere bankdiensten en e-commerceoplossingen aanbiedt via een zelfontwikkeld IT-platform met een hoge mate van automatisering. Het platform is ontworpen met het oog op schaalbaarheid en flexibiliteit voor verschillende producten, landen, valuta's en digitale bankoplossingen. TF Bank richt zich vooral op organische groei onder gecontroleerde omstandigheden en uitbreiding vindt plaats in zorgvuldig geselecteerde segmenten en markten. De bank heeft een vergunning in Zweden en is daarnaast actief in Finland, Noorwegen, Denemarken, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Duitsland, Oostenrijk, Spanje en Nederland. Sinds 2016 is TF Bank genoteerd op de Nasdaq Stockholm. De kredietactiviteiten zijn onderverdeeld in drie segmenten: consumptieve kredieten, credit cards en e-commerceoplossingen met digitale betaaloplossingen voor voornamelijk online winkeliers. De doelgroep in alle segmenten zijn kredietwaardige particulieren en de verstrekte leningen zijn relatief klein met korte aflossingstermijnen. TF Bank biedt ook deposito- en spaarrekeningen aan in verschillende markten.

[ Voor 88% gewijzigd door Novax op 12-12-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:25:
Nieuwe bank bij Raisin: TF Bank uit Zweden

Spaarrekening met variabele rente: 2,90%
Deze bank stond al op mijn lijstje "Duitse banken" - daar bieden ze hun diensten rechtstreeks aan (niet via Weltsparen) en hebben een 6 maanden 3,80% actie voor nieuwe klanten (daarna maar 1,45%) en betalen ze maandelijks uit (bij Raisin per kwartaal). Maar zonder Duitse postcode en handy# hebben wij daar niets aan.

Met deze 2,90% via Raisin en kwartaal-rente doen ze 100% hetzelfde als Renault, dus weinig toegevoegde waarde (tenzij je al 10x aan het DGS-limiet zit) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
cowichan schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:44:
[...]

Zojuist bericht gekregen dat mijn aanvraag bij Banca Progetto is ingetrokken. Het depositobedrag was al onderweg naar de Raisin rekening maar dus tussentijds gestopt :/ . Er is geen reden gegeven in de mail.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OLCgF_v0WvF3-BhukY20wZTEts=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RMR1Y9b4WbgStTCDVZTvKwI6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:35
Vermoedelijk a.g.v. werkzaamheden bij Banca Progetto.
Zie ook de post van @helloitsme https://gathering.tweaker...message/77474896#77474896

Je zou ook de vraag kunnen stellen aan de klantenservice en eventueel compensatie vragen voor het renteverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Daarom is het niet aan te raden om in het weekend een aanvraag te doen want die wordt toch pas maandag in behandeling genomen en heb je altijd renteverlies als je dan ook het geld al overmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
You will get the special interest rate until the 31.03.2024. Afterwards our standard interest rate will apply.

Kind regards,

Advanzia Bank S.A.
Vanaf begin december, 4 maanden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 09:49
Weet iemand hoelang het duurt voordat er een bedrag op de CEB spaarrekening staat van af een Rabo rekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Nougat schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:36:
Weet iemand hoelang het duurt voordat er een bedrag op de CEB spaarrekening staat van af een Rabo rekening?
Maximaal een (bank)dag. Maar zal meestal binnen een paar uurtjes zijn (als je het doet als banken "geopend zijn").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-09 09:53
Nougat schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:36:
Ik heb gisteren rond 10 uur wat overgemaakt, vandaag rond 12 uur op de rekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Aantal stijgingen. Bij CKV zijn naast de spaarrekening met variable rente 3,25% ook de deposito rentes omhoog gegaan van 3,5% naar 3,6% en van 10 jaar vast naar 3,75%

En bij Inbank is 2 jaar vast van 3,9% naar 4,1% gegaan en 3 jaar vast van 3,5% naar 3,75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Zojuist een mailtje gekregen van CEB, moet niet gekker worden...

"Geachte heer,

Volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) zijn banken verplicht om de transacties op hun rekeningen regelmatig te controleren. Wij maken gebruik van software die ons attent maakt op opvallende transacties of transacties die verschillen van eerdere mutaties op je rekening.

Op 31.10.2023 is een totaal van € *** bijgeschreven op uw Credit Europe Spaarrekening met het rekeningnummer *****. Aangezien wij als bank geen toegang hebben tot de gegevens van tegenrekeningen, kunnen we niet beoordelen wat de herkomst van deze gelden is. Daarom vragen we u vriendelijk om nadere informatie te verstrekken over de herkomst en het doel van bovengenoemde transacties.

Behalve een verklaring over de herkomst en het doel, hebben wij in ieder geval ondersteunende documentatie nodig, die de herkomst bevestigen.

U kunt de documentatie per E-Mail aan dit adres terugsturen. Ook heeft u de mogelijkheid om de documenten direct in onze online banking portal/App uploaden. U klikt dan na het inloggen in uw online banking portal op de drie streepjes rechtsboven, selecteert contactformulier en kiest dan het boven genoemde referentienummer. Hier kunt u vervolgens bestanden uploaden.

Als u de documenten liever per post aanlevert kunt u de documentatie ook opsturen naar Credit Europe Bank NV, Antwoordnummer 255, 1100 VB Amsterdam, onder vermelding van het bovenstaande referentienummer. Voor het gebruik van de informatie houden wij ons aan de geldende privacyregelgeving.

Graag ontvangen we u reactie, bij voorkeur via het onderstaande e-mailadres, met vermelding van referentienummer: *******

Met vriendelijke groet,"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@Rockel83 Ik zou er niet moeilijker over doen dan nodig. In mijn geval is de bron altijd een eigen andere spaarrekening of mijn inkomen. Het doel is het ontvangen van een fatsoenlijke rente.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Rockel83 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:09:
Zojuist een mailtje gekregen van CEB, moet niet gekker worden...

"Geachte heer,

Volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) zijn banken verplicht om de transacties op hun rekeningen regelmatig te controleren. Wij maken gebruik van software die ons attent maakt op opvallende transacties of transacties die verschillen van eerdere mutaties op je rekening.

Op 31.10.2023 is een totaal van € *** bijgeschreven op uw Credit Europe Spaarrekening met het rekeningnummer *****. Aangezien wij als bank geen toegang hebben tot de gegevens van tegenrekeningen, kunnen we niet beoordelen wat de herkomst van deze gelden is. Daarom vragen we u vriendelijk om nadere informatie te verstrekken over de herkomst en het doel van bovengenoemde transacties.

Behalve een verklaring over de herkomst en het doel, hebben wij in ieder geval ondersteunende documentatie nodig, die de herkomst bevestigen.

U kunt de documentatie per E-Mail aan dit adres terugsturen. Ook heeft u de mogelijkheid om de documenten direct in onze online banking portal/App uploaden. U klikt dan na het inloggen in uw online banking portal op de drie streepjes rechtsboven, selecteert contactformulier en kiest dan het boven genoemde referentienummer. Hier kunt u vervolgens bestanden uploaden.

Als u de documenten liever per post aanlevert kunt u de documentatie ook opsturen naar Credit Europe Bank NV, Antwoordnummer 255, 1100 VB Amsterdam, onder vermelding van het bovenstaande referentienummer. Voor het gebruik van de informatie houden wij ons aan de geldende privacyregelgeving.

Graag ontvangen we u reactie, bij voorkeur via het onderstaande e-mailadres, met vermelding van referentienummer: *******

Met vriendelijke groet,"
Uuh dit is al jaren bij verschillende banken een doorgeslagen Wwft uitvoering. Is maar 1 partij voor aan te merken, en dat is de overheid die dit bij banken heeft gelegd en enorme boetes oplegt.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
W1ck1e schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:16:
@Rockel83 Ik zou er niet moeilijker over doen dan nodig. In mijn geval is de bron altijd een eigen andere spaarrekening of mijn inkomen. Het doel is het ontvangen van een fatsoenlijke rente.
Had ze inderdaad al van reactie voorzien :)

"Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bezorgdheid.
Zoals jullie wellicht gewoon kunnen zien komt het geld gewoon in 2 storting van €*** van mijn tegenrekening bij de Rabobank. De rentes zijn daar niet heel interessant zoals u wellicht weet. Ik doe ieder jaar gewoon netjes mijn belastingaangiften. En volgens mij hebben jullie daar gewoon genoeg informatie aan.

Wanneer het antwoord u niet bevalt, dan laat het gerust even weten. Dan laat ik mijn vermogen wel op een andere spaarrekening renderen en zeg ik deze gewoon op.

Hopende u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
henkNL schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:38:
Op 29-11 bij Distingo een spaarrekening geopend, tot op heden staat deze nog op 'in behandeling'.

Iemand een idee hoe lang dit normaal duurt?
Of komt dit door de groeistuipen van deze bank.
De Distingo rekening op 29-11 geopend, en gisteren 11-12 is deze eindelijk actief geworden.

Voordat ik de rekening opende, had ik 50,- hiervoor gestort.
Daarna de rekening geopend, en bij het openen deze 50,- ingelegd.

Vervolgens op 7-12 een vraag gesteld waarom het openen nog op in behandeling staat, dit gisteren herhaald en gelijk extra geld gestort.

Eindelijk is deze gisteren ook daadwerkelijk geopend.

Wat zou de reden zijn geweest dat dit zo lang duurde?
Moet ik meer dan 50,- klaar hebben staan voor een spaarrekening van 50,-
Of toch omdat ik tweemaal een bericht heb gestuurd (zonder antwoord terug), eenmaal Engels en eenmaal in NL

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Freakie1NL schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:16:
[...]

Uuh dit is al jaren bij verschillende banken een doorgeslagen Wwft uitvoering. Is maar 1 partij voor aan te merken, en dat is de overheid die dit bij banken heeft gelegd en enorme boetes oplegt.
Doorgeslagen is een goed woord, zoals met vele zaken in NL.
Opmerkelijk dat je ze bij buitenlandse banken als Openbank of Advanzia niet hoort klagen over vergelijkebare bedragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rockel83 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:21:
[...]
Doorgeslagen is een goed woord, zoals met vele zaken in NL.
Opmerkelijk dat je ze bij buitenlandse banken als Openbank of Advanzia niet hoort klagen over vergelijkebare bedragen.
"Doorgeslagen" past ook wel een beetje op jouw antwoord - als dat daadwerkelijk is wat jij gestuurd heb zou ik je als bank direct uit mijn bestand verwijderen. Hier is je geld terug en niet meer langskomen a.u.b.

Plus uiteraard een melding naar de overheid dat jij geweigerd hebt mee te werken aan een verplichte controle, dus vast fout bezig bent ... :+

Die vragen krijg je bij buitenlandse banken ook. Bij Raisin zit dat in het aanvraagproces verwerkt, alwaar je moet aangeven waar het geld vandaan komt (arbeid, spaargeld, erfenis, etc.). Dat de controles (bewijs aanleveren) nog niet zo direct gesteld wordt is volgens mij gewoon een kwestie van tijd.
Pagina: 1 ... 10 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling