InBank (via Raisin) per vandaag naar 3,16% (+0,14%).
Dat is 3,20 effectief.
Dat is 3,20 effectief.
De afgelopen dagen heb ik voor het eerst eens geld opgenomen en dat is qua tijd vergelijkbaar. Dinsdagavond rond 22 uur geld opgenomen bij Nordax, dat was woensdag om 15 uur bij Raisin en donderdag om 12 uur stond het weer op de rekening bij de ING in NL.mpandroid schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:25:
Op 4 december heb ik 3 vrij opneembare spaarrekeningen aangevraagd: Nordax, Distingo en CKV.
Op 6 december stond het geld op mijn Raisin rekening en dezelfde dag was mijn Nordax rekening aktief.
Dat zou heel fijn zijn, ik heb dat al eens als suggestie bij raisin ingedient, maar helaas gaat niet gebeuren.grun93 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:40:
[...]
Misschien dat Raisin nog eens een PLANcode aan de tegenrekening kan toekennen
Het is te proberen, maar ergens is het ook te begrijpen dat ze het niet willen. Hun verdienmodel is om klanten te werven voor buitenlandse banken en die banken betalen Raisin daar voor. Geld storten is prima maar opnemen eigenlijk niet de bedoeling.namliam_eht schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:38:
Dat zou heel fijn zijn, ik heb dat al eens als suggestie bij raisin ingedient, maar helaas gaat niet gebeuren.
Misschien als meerdere mensen het nou eens bij raisin vragen ?
Maar er is nu uberhaupt geen mogelijkheid tot automatisch onderling overboeken of zo. Als je bij Raisin 2 spaarrekeningen hebt kun je ook niet met een PLAN code onderling overboeken.grun93 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:00:
[...]
Het is te proberen, maar ergens is het ook te begrijpen dat ze het niet willen. Hun verdienmodel is om klanten te werven voor buitenlandse banken en die banken betalen Raisin daar voor. Geld storten is prima maar opnemen eigenlijk niet de bedoeling.
Wat er gespeeld heeft? Ik weet het niet.
Ik had eerst 50,- naar de Raisin rekening geboekt. Toen dit was aangekomen de Distingo rekening geopend met gelijk een inleg van 50,-jrrooster schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:32:
[...]
Bij mij duurde het 6 dagen. Gisteren goedgekeurd. Zorg je er wel voor dat je minimaal 1 euro hebt op je Rasin account? Anders wordt hij niet in behandeling genomen.
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh
Waarom zet je niet gewoon je geld simpel weg in NL bij CEB? 3,5% vrij opneembaar met Ned Garantiestelsel.henkNL schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:20:
[...]
Ik had eerst 50,- naar de Raisin rekening geboekt. Toen dit was aangekomen de Distingo rekening geopend met gelijk een inleg van 50,-
Ik heb een vraag hierover openstaan bij Raisin inmiddels.
Omdat dat maar voor 6 maanden is?MotorBeast schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:10:
[...]
Waarom zet je niet gewoon je geld simpel weg in NL bij CEB? 3,5% vrij opneembaar met Ned Garantiestelsel.
Mijn ervaring met Raisin vrij opneembaar is gewoonweg slecht. Neem maar eens geld op als je het nodig hebt. Ben je 4 dagen verder. Ik heb alles vrij opneembaar er snel weggehaald want ik heb nog wel eens snel wat nodig.
Ja en? Ik heb gewoon een agendering in mijn agenda en dan kijk ik weer verder of eerder als het elders beter is. Mijn geld gaat al jaren heen en weer tussen rekeningen/beleggingsdepot. Geld moet je nooit statisch laten staan. Ik had via Raisin een tijdje Renault Bank. Dag Renault...te weinig rente. Heb de Clio ook verkocht.dutchgio schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:31:
[...]
Omdat dat maar voor 6 maanden is?
Uiteraard een buffer voor onvoorziene kosten bij de huisbank laten staan, maar verder kan het prima bij Raisin.
[ Voor 11% gewijzigd door MotorBeast op 07-12-2023 18:57 ]
Bij mij was het in 1 dag geregeld.chiwai_2000 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:19:
Iemand onlangs een rekening bij Credit Europe geopend? Wat is de gemiddelde doorlooptijd bij het openen van de rekening?
9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017
Vanochtend om 09h actief geworden nog voor 4%. Nieuwe rente 5j, 3.8% werd actief om 12h.pdukers schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:33:
[...]
Bij mij 3 werkdagen (afgelopen vrijdag aangevraagd).
Mijn indruk met deze en aanvragen bij andere banken is dat het momenteel iets langer duurt. Zal wel druk zijn denk ik.
Is die 4% een een vrij opneembare rekening? Op de site staat 3,55% namelijk.of bedoelde je voor de 5jaars deposito?PSP123 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:29:
[...]
Vanochtend om 09h actief geworden nog voor 4%. Nieuwe rente 5j, 3.8% werd actief om 12h.
[ Voor 6% gewijzigd door IUser op 07-12-2023 21:35 ]
Is toch niet anders dan bij andere banken?Suren01 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:16:
Wat zijn de ervaringen hier met Rietumu Bank en het gebruik van een depositoladder?Wil mogelijk 60k gaan inleggen, verspreid over x aantal maanden / jaar.
5 jaars deposito inderdaad.IUser schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:35:
[...]
Is die 4% een een vrij opneembare rekening? Op de site staat 3,55% namelijk.of bedoelde je voor de 5jaars deposito?
22 weten meer dan 1... (of denken meer te weten...)dutchgio schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:00:
Aldus 22 onbekenden op internet met een glazen bol...
Wie denkt hier dat de rente in 2024 gaat stijgen? Dan is het 22 tegen 1
[ Voor 21% gewijzigd door Frankenstein op 07-12-2023 23:44 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Frankenstein op 07-12-2023 23:43 ]
Of speculeren. Jaar terug schreven er hier ook voldoende dat ze "nog even" gingen wachten op een hogere rente alvorens deposito af te sluiten. En dat bleef elkaar maar opvolgen. Elke maand weer "over < 3 maanden> is de top bereikt en zet ik het vast". Uiteindelijk blijkt dus dat die top er pas eind november was met (ruim) 4%. Dat wist speculeerde niemand.Frankenstein schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:40:
[...]
22 weten meer dan 1... (of denken meer te weten...)
"Maar"? Bij Distingo kan het morgen al omlaag. Bij CEB heb je garantie dat je 6 maanden 3.55% krijgt. Wat je na die 6 maanden krijgt is onbekend.
Hier een deposito voor 1 jaar tegen 4,16% vastgezet bij Klarna (via Raisin).Pistachenootje schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:25:
Ik stond te kijken van de snelheid van openen van de Klarna spaarrekening bij Raisin. Eerste aanvraag, overmaken geld, bevestiging opening was allemaal binnen 24 uur geregeld. Opmerkelijk.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik denk "Hoe meer de banken denken dat de klanten verwachten dat de rentes gaan dalen hoe eerder ze dat zullen laten gebeuren."Frankenstein schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:49:
Deelnemers van het Spaarinformatie Forum stemmen over wat "de rente" in 2024 gaat doen.
Mijn renteverwachting voor 2024 is:
Rente stijgt door 0% 0% [ 0 ]
Rente blijft op een gelijk niveau 32% 32% [ 7 ]
Rente daalt 55% 55% [ 12 ]
Ik heb geen idee 14% 14% [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 22
"Doe er uw voordeel mee" :-)
Ik ben een jaar geleden begonnen met deposito treintjes (max looptijd van 12 maanden), periodiek een depo openen voor een vast bedrag. Met mijn vrij opneembare saldo heb ik relatief meer rente gekregen. Ik ga even niet uitzoeken of ik nog meer rente had gehad als ik alleen maar vrij opneembaar saldo had aangehouden.RobertMe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:54:
[...]
Of speculeren. Jaar terug schreven er hier ook voldoende dat ze "nog even" gingen wachten op een hogere rente alvorens deposito af te sluiten. En dat bleef elkaar maar opvolgen. Elke maand weer "overmaanden> is de top bereikt en zet ik het vast". Uiteindelijk blijkt dus dat die top er pas eind november was met (ruim) 4%. Dat wist speculeerde niemand.
Met de 6 maanden depositos denk ik dat ik net goed heb gezeten. Heb er een gehad van 2,50% bij Banca Progetto. Toen die vrij viel kreeg ik bij OpenBank ook 2,50% met welkom actie. Maar dat was dan gelijk percentage en begin maanden had deposito dus sowieso een hogere rente. Nu heb ik laagste deposito 3,65% wat ik ook weer (al een tijdje) bij OpenBank krijg onder de welkom actie. Maar ook daarbij nog steeds gematcht en niet hoger.W1ck1e schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:47:
[...]
Ik ben een jaar geleden begonnen met deposito treintjes (max looptijd van 12 maanden), periodiek een depo openen voor een vast bedrag. Met mijn vrij opneembare saldo heb ik relatief meer rente gekregen. Ik ga even niet uitzoeken of ik nog meer rente had gehad als ik alleen maar vrij opneembaar saldo had aangehouden.
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 08-12-2023 09:58 ]
Volgende week eindigt het depo dat nu de laagste rente heeft : 1,95%. Het hoogste percentage is nu 3,75%.RobertMe schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:56:
...
Maar zeker begin dit jaar zijn de rentes zo hard gestegen dat ik mij zeer zeker kan indenken dat je met een 1-jaar deposito werd ingehaald door vrij opneembaar. Maar... best een kans dat het nu weer andersom gaat. En dat met een daling nu vast zetten op een iets lagere rente alsnog meer oplevert dan vrij opneembaar laten staan. Blijft natuurlijk allemaal speculeren.
...
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 08-12-2023 16:17 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Bij Anadolubank kun je dagelijks rente bijgeschreven krijgen n bij Yapi-Kredi per kwartaal.Cobb schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:38:
Ik heb nu al rekeningen bij bigbank en raisin, maar voor het gemak zou ik bij een Nederlandse bank wat spaargeld willen stallen, de ING is erg karig en keert vanaf volgend jaar ook maar per jaar de rente uit.
De vergelijkings sites zijn echter zo onoverzichtelijk geworden dat ik niet goed kan vinden bij welke NLse bank nu de hoogste variabele rente wordt gegeven, liefst met een maandelijkse uitbetaling? Weet iemand dat toevallig hier?
Zet op https://www.vanspaarbankv...ken/alle-spaarrekeningen/ het filter even op alleen NL en het wordt al een stuk overzichtelijker.Cobb schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:38:
Ik heb nu al rekeningen bij bigbank en raisin, maar voor het gemak zou ik bij een Nederlandse bank wat spaargeld willen stallen, de ING is erg karig en keert vanaf volgend jaar ook maar per jaar de rente uit.
De vergelijkings sites zijn echter zo onoverzichtelijk geworden dat ik niet goed kan vinden bij welke NLse bank nu de hoogste variabele rente wordt gegeven, liefst met een maandelijkse uitbetaling? Weet iemand dat toevallig hier?
[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 08-12-2023 14:16 ]
Ik vind Bunq tot nu toe in vergelijking met Raisin echt veel prettiger. Raisin was qua ID-check echt matig. De eerste keer gewoon een zwart scherm, de tweede keer een Duitser die er echt tegen z'n zin zat, en duidelijk vond dat ik te traag z'n handelingen uitvoerde...Rockel83 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:50:
[...]
Bij Anadolubank kun je dagelijks rente bijgeschreven krijgen n bij Yapi-Kredi per kwartaal.
Je hebt ook nog Bunq, volgens mij was dat ook per maand of zo, maar dat vond ik echt een verschrikkelijke bank. Welgeteld 3 dagen klant van geweest.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Smaken verschillen, maar vind beveiliging persoonlijk belangrijker. En Bunq blijft maar stug beweren dat een vaste tegenrekening of een vorm van 2FA overbodig is voor een spaarrekening. https://together.bunq.com...t-vaste-tegenrekening/226Jeroenneman schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:18:
[...]
Vind de app van Bunq er ook tig keer beter uitzien.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Iets met prioriteiten? Raisin steekt het geld in een hogere rente uitkering (/lagere commissie), Bunq wellicht in de app ontwikkeling en daardoor lagere rente. Ieder zijn ding, maar ik heb liever ee rente.Jeroenneman schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:18:
Vind de app van Bunq er ook tig keer beter uitzien.
Omdat ik het al lang niet meer gepost heb (en zeker niet in dit draadje): vaste tegenrekening bij Bunq is semi onzinnig. Ze willen natuurlijk dat je ook een betaalrekening neemt. En met een betaalrekening kun je sowieso naar elke willekeurige rekening geld over maken (dat is het hele ideeCheeky schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:50:
[...]
Smaken verschillen, maar vind beveiliging persoonlijk belangrijker. En Bunq blijft maar stug beweren dat een vaste tegenrekening of een vorm van 2FA overbodig is voor een spaarrekening. https://together.bunq.com...t-vaste-tegenrekening/226
Als het geld snel beschikbaar moet zijn kun je beter zoeken naar een bank met instant payments dan naar "Nederlands". Wel met de kanttekening dat in Nederland IP beter is ingeburgerd dan in andere landen. Maar bij losse spaarbanken heb je in Nederland ook vaak geen IP. Bij mijn weten doet alleen LeasePlan Bank dat (tot 10k per transactie).Cobb schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:55:
@GroteVoet459 ik heb al twee rekeningen in het buitenland, en voor het gemak. Ook neem ik aan dat ik met een Nlse bank het snelst weer over mij geld kan beschikken als het nodig is. Ik had daarvoor eigenlijk mijn ING spaarrekening, maar gezien de rente daar echt achterblijft en nu de jaarlijkse betaling van rente wilde ik ook een signaal afgegeven.
Nee, een vaste tegenrekening bij een andere bank, zoals Raisin.RobertMe schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:01:
[...]
Omdat ik het al lang niet meer gepost heb (en zeker niet in dit draadje): vaste tegenrekening bij Bunq is semi onzinnig. Ze willen natuurlijk dat je ook een betaalrekening neemt. En met een betaalrekening kun je sowieso naar elke willekeurige rekening geld over maken (dat is het hele idee). En als je een betaal- en spaarrekening bij dezelfde bank hebt zijn die natuurlijk aan elkaar gekoppeld.
Dit zie je ook bij OpenBank. Daar heb je altijd een betaalrekening, en de spaarrekening werkt daar hetzelfde. Geld kan ontvangen worden vanaf en worden overgemaakt naar elke willekeurige IBAN.
Voor het gemak staat er een deel van mijn geld bij OpenBank - nette rente, maar vooral gratis betaalpas (al meerdere keren gebruikt bij storing), en een e-commerce kaart. Alles in het Nederlands. Dus wat is gemak?
Aannames zijn gevaarlijk - je moet zeker weten. Ik heb nog nergens een eenduidig overzicht gezien van welke van de specifieke spaarbanken IP doet. LPB doet het tot 10K (per keer), Bunq heeft 't ook.Ook neem ik aan dat ik met een Nlse bank het snelst weer over mij geld kan beschikken als het nodig is
Bunq is gewoon een bijzondere situatie, en daardoor kun je IMO ook niet verwachten wat je bij anderen verwacht. Normaal heb je of een bank met een betaal- & spaarrekening (alles of niets), of een spaarbank (met alleen een spaarrekening).Cheeky schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:11:
[...]
Nee, een vaste tegenrekening bij een andere bank, zoals Raisin.
Ik snap dat ze willen dat je een betaalrekening neemt (daarom maakten ze het ook zeer omslachtig om de actierekening om te zetten in een spaarrekening, en was het duidelijk een omgekluste betaalrekening), maar ze hebben zelf hun spaarrente gepromoot (nu niet meer, waarschijnlijk omdat ze teveel geld achter de hand moeten houden voor spaarders). Dan kun je verwachten dat klanten de beveiliging verwachten die gangbaar is voor dit soort "rekeningen".
Bunq formeel niet op die spaarrekening. In de "voorwaarden" staat sowieso maximaal 2 opnames per maand, en geen IP. IP lijkt dan wel te werken, maar die opnamelimiet wordt wel echt gehandhaafd (/heb niet gelezen dat dat niet zo zou zijn).GroteVoet459 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:14:
[...]
Aannames zijn gevaarlijk - je moet zeker weten. Ik heb nog nergens een eenduidig overzicht gezien van welke van de specifieke spaarbanken IP doet. LPB doet het tot 10K (per keer), Bunq heeft 't ook.
Is dat Klarna als Zweedse bank nu nog gevoelig voor koersschommelingen? Bij hun uitleg van hert DGS zie ik het wel staan (wordt uitbetaald in SEK, en dus ben je naast de rente ook gevoelig voor koerswisselingen), maar bij de reguliere voorwaarden niet.LuPo schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 05:35:
[...]
Hier een deposito voor 1 jaar tegen 4,16% vastgezet bij Klarna (via Raisin).
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Zo bijzonder is Bunq ook weer niet. In principe is het gewoon een saaie bank met een moderne, ietwat kinderachtige app (rad van fortuin, etc.). Ze zeggen ook naar klanten te luisteren, maar geven niet echt goeie redenen om deze vrij basic beveiliging niet te implementeren. Volgens mij zijn de enige mensen die geen vaste tegenrekening willen op dat forum ook werknemers van Bunq, die een vergoeding krijgen om op het forum en social media (positief) te reageren over Bunq.RobertMe schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:18:
[...]
Bunq is gewoon een bijzondere situatie, en daardoor kun je IMO ook niet verwachten wat je bij anderen verwacht. Normaal heb je of een bank met een betaal- & spaarrekening (alles of niets), of een spaarbank (met alleen een spaarrekening).
Dat is niet helemaal hoe het werkt, het enige extra risico dat je bij Zweedse banken hebt is een daling van de SEK/EUR wisselkoers waardoor het DGS niet meer jouw hele inleg dekt. Je spaart gewoon in Euro's, mocht het DGS in werking gesteld worden dan wordt jouw inleg omgezet naar SEK, en daarna weer naar Euro's om jou mee te betalen, en dat op dezelfde dag, dus daarbij is geen valutarisico.Jeroenneman schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:25:
[...]
Is dat Klarna als Zweedse bank nu nog gevoelig voor koersschommelingen? Bij hun uitleg van hert DGS zie ik het wel staan (wordt uitbetaald in SEK, en dus ben je naast de rente ook gevoelig voor koerswisselingen), maar bij de reguliere voorwaarden niet.
Zou jammer zijn als je 4,16% verwacht in EUR, en het vervolgens bij storten wordt omgezet naar SEK, en dan na dat jaar wordt uitbetaald met 4,16% rente op SEK, terwijl de verhouding SEK-EUR veel minder interessant kan zijn geworden.
Ah, bedankt voor je aanvulling. Ik kon nergens op de site duidelijk terugvinden of de conversie naar SEK alleen plaatsvond bij DGS, en ook nergens kon ik zwart op wit terugvinden dat er bij openen rekening niet wordt geconverteerd naar SEK.zeehondje schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:34:
[...]
Dat is niet helemaal hoe het werkt, het enige extra risico dat je bij Zweedse banken hebt is een daling van de SEK/EUR wisselkoers waardoor het DGS niet meer jouw hele inleg dekt. Je spaart gewoon in Euro's, mocht het DGS in werking gesteld worden dan wordt jouw inleg omgezet naar SEK, en daarna weer naar Euro's om jou mee te betalen, en dat op dezelfde dag, dus daarbij is geen valutarisico.
Dit is al wel vaker besproken in deel 3 en 4 van dit topic, zie deze post bijvoorbeeld: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77325932
De door jouw genoemde voordelen kosten in vergelijking met Yapi 0,55%. Ik zou het wel weten.Trishul schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:29:
LPB is nog altijd een goede aanrader vind ik, vooral als je voor het eerst op zoek bent naar een alternatief voor de grote drie.
2,2% rente maandelijks uitgekeerd, degelijke app waarin je anytime je geld kan zien, IP, renteopbouw inzichtelijk in app, vaste tegenrekening, Nederlandse helpdesk, enz.
Naast LPB zou je ook nog Centraal Beheer kunnen overwegen, wel ietsje lagere rente (2,1%).
Bunq kan ook interessant zijn met de 2,46% wekelijkse renteuitkering, maar is wel behoorlijk afwijkend t.o.v. de rest. Bv. max. 2 opnames per maand.
Ik heb destijds Bunq overwogen voor de relatief hoge Nederlandse rente voor een vrij opneembare spaarrekening, dit i.c.m. de periodieke rente uitbetaling (kan inderdaad goed zijn dat dit wekelijks was i.p.v. maandelijks).NiGeLaToR schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:57:
@Rockel83 voor ik het overweeg - waarom precies?
Ik ga de Raisin-route maar bewandelen voor nu.
[ Voor 3% gewijzigd door Rockel83 op 08-12-2023 16:13 ]
Bij welke banken kun je dan nog volledig onafhankelijk van elkaar een betaal- óf een spaarrekening openen?
Dan ga je alleen voorbij aan de wens om maandelijkse rentebetaling van het begin van deze discussie.W1ck1e schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:59:
[...]
De door jouw genoemde voordelen kosten in vergelijking met Yapi 0,55%. Ik zou het wel weten.
Bij de details en in het Productinformatieblad van de rekening staat bij Valuta: EUR. Dat is niet veel informatie maar wel het belangrijkste. (Anders zou daar SEK staan). Bij de uitleg over het DGS staat een stuk meer tekst over conversie waardoor mensen gaan twijfelen.Jeroenneman schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:39:
[...]
Ah, bedankt voor je aanvulling. Ik kon nergens op de site duidelijk terugvinden of de conversie naar SEK alleen plaatsvond bij DGS, en ook nergens kon ik zwart op wit terugvinden dat er bij openen rekening niet wordt geconverteerd naar SEK.
De meeste mensen zouden ook een vaste tegenrekening van een andere bank willen hebben denk ik. Niet van Bunq zelf (want geen betaal-2FA oid). Want mijn huisbank heeft wel iets als 2FA voor grote betalingen.RobertMe schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:14:
Maar als je een betaalrekening erbij hebt voegt die vaste tegenrekening weer helemaal niks toe.
Dan zijn we het denk ik gewoon eens.RobertMe schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:14:
Maar dat Bunq het niet heeft valt prima te verklaren. En dat het geen prioriteit heeft eigenlijk ook wel. En ja, als je er alleen een spaarrekening hebt heeft het wel een beveiligingsnadeel.
Ik had niet in de gaten dat het door mij gequote bericht een reactie of antwoord op een ander bericht was. Er was niemand getagged of gequote.GroteVoet459 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:26:
[...]
Dan ga je alleen voorbij aan de wens om maandelijkse rentebetaling van het begin van deze discussie.
Want Yapi Kredi doet dat in kwartalen.
Ik vind IP en "in NL" ook niet belangrijk, maar als iemand dat graag wil moet het antwoord wel aansluiten ...
[ Voor 87% gewijzigd door Zr40 op 08-12-2023 17:59 ]
Lhv is toch goed gegaan ondanks dat het vanmorgen pas is overgeboekt van de raisin rekening. Zweedse banken heb ik al div deposito's lopen.Novax schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:10:
[...]
Kans lijkt me groter dat het net niet goed gaat. 1 jaar Klarna voor 4,16% misschien een optie als alternatief?
[ Voor 9% gewijzigd door Hendriks1 op 08-12-2023 21:23 ]
Mooi om te weten, ik zie soms dat ze eerst melden dat het de dag ervoor binnen moet zijn maar op de dag zelf staat er nog voor 12:00. Misschien dat er nog wat marge in zit in het voordeel van de aanvrager.Scuderia110 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:06:
[...]
Lhv is toch goed gegaan ondanks dat het vanmorgen pas is overgeboekt van de raisin rekening. Zweedse banken heb ik al div deposito's lopen.
Ik heb een rekening bij zowel Anadolu als YapiKredi, het zijn banken waar je inderdaad nog een papierwinkel moet inleveren om een rekening te openen. Anadolu heeft nog wel een basic internet bankieren systeem, het ziet er niet gelikt uit, maar werkt wel goed. YapiKredi heeft wel een app, maar als je geld op wilt nemen via deze app moet je dat op kantoortijden doen tussen 9 en 15:30 uur meen ik uit mijn hoofd. Ik vind het persoonlijk niet zo’n probleem. Maar daar moet je even rekening mee houden.Hendriks1 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:19:
Even een korte vraag zijn er mensen die bij Anadolu of Yapi Kredi zitten? Ze lijken momenteel zo langzamerhand iets gunstiger dan bijv CEB te worden qua rentes op deposito's.
Zijn jullie tevreden?
Wat is de kredietwaardigheid van deze banken? Het is natuurlijk wel Nederlands DGS , dus zou goed moet zitten/komen bij problemen, toch?
Is het makkelijk en snel om een rekening te openen, via alleen de computer/app, of moet je eerst door een hele papiermolen heen? Binnen welke termijn geactiveerd?
Liefst een en/of....
Nog andere dingen/bijzonderheden waar je op moet letten bij deze 2 bovenstaande banken. Momenteel zit ik o.a. bij CEB
Bedankt voor jullie reacties !
Mvg Hendriks
Ps excuus als bepaalde antwoorden al deels ooit voorbij zijn gekomen
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Hmm. Dus het openen van een rekening bij beide is niet 1-2-3 geregeld? Bij Ceb ging het heel easy en binnen 24 uur weet ik nog...kbus schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:50:
[...]
Ik heb een rekening bij zowel Anadolu als YapiKredi, het zijn banken waar je inderdaad nog een papierwinkel moet inleveren om een rekening te openen. Anadolu heeft nog wel een basic internet bankieren systeem, het ziet er niet gelikt uit, maar werkt wel goed. YapiKredi heeft wel een app, maar als je geld op wilt nemen via deze app moet je dat op kantoortijden doen tussen 9 en 15:30 uur meen ik uit mijn hoofd. Ik vind het persoonlijk niet zo’n probleem. Maar daar moet je even rekening mee houden.
Beide banken via Nederlands DGS dus dat is veilig.
Nee, bij die 2 genoemde banken moet je inderdaad nog allerlei formulieren toezenden. Moest ook per post omdat ze de handtekeningen op echtheid wilde controleren. Alleen ID-bewijs mocht je dan per mail sturen.Hendriks1 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:35:
[...]
Hmm. Dus het openen van een rekening bij beide is niet 1-2-3 geregeld? Bij Ceb ging het heel easy en binnen 24 uur weet ik nog...
Iemand hier op het forum heeft gezegd dat je dit zou kunnen veranderen en dat je dan wel geld via de app/site zou kunnen overmaken. Of het waar is weet ik niet.kbus schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:50:
[...]
YapiKredi heeft wel een app, maar als je geld op wilt nemen via deze app moet je dat op kantoortijden doen tussen 9 en 15:30 uur meen ik uit mijn hoofd.
Gaat snel, heb deze week nog 4% afgesloten voor 5j.Novax schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:25:
Dalingen bij Renault zetten door vanaf 14 december:de kortere depositos hebben dan een hogere rente in plaats van andersom
- 3 jaar deposito: 3,70% naar 3,50%
- 4 jaar deposito: 3,75% naar 3,45%
- 5 jaar deposito: 3,80% naar 3,40%
In mijn herinnering is beide waar. Leek er op neer te komen dat je "stuur een mail" / "bel ons" om een overboeking te laten doen kunt vervangen door "gebruik de website / app". Maar dat zij dan nog steeds alleen een opdracht krijgen om de boeking te doen. En ze deze tijdens kantoortijden dus nog steeds met de hand overnemen in het daadwerkelijke banksysteem.Pistachenootje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 00:34:
[...]
Iemand hier op het forum heeft gezegd dat je dit zou kunnen veranderen en dat je dan wel geld via de app/site zou kunnen overmaken. Of het waar is weet ik niet.
Ik zit nog niet zo lang bij YapiKredi, in het begin stoorden die "kantoortijden" mij ook enorm (kon doordeweeks niks overmaken). Gelukkig was de oplossing super eenvoudig en voor de hand liggend: Je kunt gewoon een email sturen naar "retailbaning@..." waarin je een overboekingsverzoek doet. Werkt ook voor aanvragen van een deposito.kbus schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:50:
YapiKredi heeft wel een app, maar als je geld op wilt nemen via deze app moet je dat op kantoortijden doen tussen 9 en 15:30 uur meen ik uit mijn hoofd. Ik vind het persoonlijk niet zo’n probleem. Maar daar moet je even rekening mee houden.
[ Voor 3% gewijzigd door SpaarXL op 09-12-2023 07:08 ]
1. In principe wel. Tegoeden tot 100.000 EUR per instelling worden in elk EU-land beschermd door het depositogarantiestelsel van dat land. Maar er zijn critici die bijvoorbeeld aangeven dat bij een grote financiële crisis je als buitenlandse spaarder misschien toch in het nadeel bent. Iets dat ik begrijpen kan als het populistisch nationalisme nog verder oplaait!Bouwertje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:31:
Beste ervaringsdeskundigen, net als de meeste hier vind ik de spaarrente’s in Nederland niet heel hoog. Ik wil daarom ook mijn spaargeld elders stallen maar ben nu nog vrij traditioneel. Ik heb dan ook nog hele bergen met vragen die ik nog niet echt in het forum tegenkwam. Ik ga maar gewoon beginnen,
1. Is sparen in het buitenland (EU) veilig?
2. kan je een groot bedrag in 1 x overmaken naar een buitenlandse bank?
3. Hoe communiceer je met de buitenlandse bank?
4. Hoe snel werken overschrijvingen?
5. Kan je, binnen een normale periode, geld overmaken naar een Nederlands betaalrekening?
6. Zijn er kosten verbonden aan sparen in het buitenland?
7. Ziet de belastingdienst gewoon mijn geld, nu vullen ze het al netjes vooraf in? Enzovoort, enzovoort….
Als je de antwoorden hier niet op kunt vinden is in het buitenland sparen misschien niet de oplossing voor je.Bouwertje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:31:
Beste ervaringsdeskundigen, net als de meeste hier vind ik de spaarrente’s in Nederland niet heel hoog. Ik wil daarom ook mijn spaargeld elders stallen maar ben nu nog vrij traditioneel. Ik heb dan ook nog hele bergen met vragen die ik nog niet echt in het forum tegenkwam. Ik ga maar gewoon beginnen, Is sparen in het buitenland (EU) veilig? kan je een groot bedrag in 1 x overmaken naar een buitenlandse bank? Hoe communiceer je met de buitenlandse bank? Hoe snel werken overschrijvingen? Kan je, binnen een normale periode, geld overmaken naar een Nederlands betaalrekening? Zijn er kosten verbonden aan sparen in het buitenland? Ziet de belastingdienst gewoon mijn geld, nu vullen ze het al netjes vooraf in? Enzovoort, enzovoort….
Waarom sparen in het buitenland? Bij Credit Europe Bank krijg je ee eerste 6 maanden een prima rente, van 3,55%. En dat is gewoon Nederlands onder Nederlanders DGS.Bouwertje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:31:
Beste ervaringsdeskundigen, net als de meeste hier vind ik de spaarrente’s in Nederland niet heel hoog. Ik wil daarom ook mijn spaargeld elders stallen maar ben nu nog vrij traditioneel. Ik heb dan ook nog hele bergen met vragen die ik nog niet echt in het forum tegenkwam. Ik ga maar gewoon beginnen, Is sparen in het buitenland (EU) veilig? kan je een groot bedrag in 1 x overmaken naar een buitenlandse bank? Hoe communiceer je met de buitenlandse bank? Hoe snel werken overschrijvingen? Kan je, binnen een normale periode, geld overmaken naar een Nederlands betaalrekening? Zijn er kosten verbonden aan sparen in het buitenland? Ziet de belastingdienst gewoon mijn geld, nu vullen ze het al netjes vooraf in? Enzovoort, enzovoort….
Via de app lijken ze ook een soort van een elektronische verificatie te hebben voor het openen van een rekening bij yapi. Zij hebben de term "Onboarding" hiervoor?? Je moet namelijk iets van toestemming geven voor online foto/video maken van jezelf, id etc. Dit lijkt er op te wijzen dat het makkelijker kan of veranderd is en dus ook sneller is? Maar echt duidelijk is het echter niet...hmm.Rockel83 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:30:
[...]
Nee, bij die 2 genoemde banken moet je inderdaad nog allerlei formulieren toezenden. Moest ook per post omdat ze de handtekeningen op echtheid wilde controleren. Alleen ID-bewijs mocht je dan per mail sturen.
Dus er gaat al snel een (halve) week overheen.
Voelt niet meer echt van deze tijd, gezien je andere banken gewoon in paar minuten met je mobiel opent door wat foto's te maken of even een digitale controle doet.
Was eerst een beetje skeptisch, maar lijken gewoon prima banken te zijn. Klantenservice is ook prima te bereiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Hendriks1 op 09-12-2023 09:24 ]
Ik wil er best moeite voor doen en tijd instoppen maar je moet ergens beginnen. Ik heb veel op internet gelezen en dit topic doorgespit maar dan nog blijven er vragen. Maar bedankt allemaal voor jullie antwoorden en meedenken, de Rabobank zal niet blij met jullie zijn. 😀W1ck1e schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:17:
@Bouwertje Een hogere rente krijg je als je er moeite voor doet. Dat kan bij echt buitenlandse banken, maar in mindere mate ook bij de niet grootbanken in Nederland. Als je op dit moment alleen "spaart" bij de grootbanken is er een hoop keus binnen Nederland. Dan heb je ook niks te maken met het buitenland. Je zult er zelf wat tijd in moeten steken, dus helemaal gratis is de rente niet.
Bij mijn huisbank Triodos kan je dat zelf verhogen tot max. 250.000. Maar ik ben het met @RobertMe eens. Dit zijn wel hele basale vragen die ook makkelijk zelf uit te zoeken zijn (mede a.d.v. dit topic). Als dat niet lukt, dan is een buitenlandse/ onbekendere bank misschien de beste route.Frankenstein schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:52:
[...]
2. Mijn huisbank Rabobank staat mij transacties van maximaal 5000 EUR per boeking toe. Meer kan, als ik contact opneem met de bank. Of je kan meerdere opdrachten van 5000 EUR geven. Ik weet niet of dat per dag beperkt is - vermoedelijk wel - maar enige tienduizenden euro's per dag lukt altijd. Terugboeken uit het buitenland is vaak makkelijker.
Je kunt mijn gedachten lezen?CurlyMo schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:51:
[...]
Bij mijn huisbank Triodos kan je dat zelf verhogen tot max. 250.000. Maar ik ben het met @RobertMe eens. Dit zijn wel hele basale vragen die ook makkelijk zelf uit te zoeken zijn (mede a.d.v. dit topic). Als dat niet lukt, dan is een buitenlandse/ onbekendere bank misschien de beste route.
Excuus, @dutchgio inderdaad.RobertMe schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:01:
[...]
Je kunt mijn gedachten lezen?Ik dacht het wel, maar had het niet geschreven. @dutchgio schreef het wel.
Als je nog erg traditioneel bent kan het openen van een rekening al best een drempel zijn waar je even over moet. Wat je als eerste stap kan doen is eerst met een heel klein bedrag een gratis spaarrekening met variable rente openen bij één van de volgende banken die zich richten op Nederland:Bouwertje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:29:
[...]
Ik wil er best moeite voor doen en tijd instoppen maar je moet ergens beginnen. Ik heb veel op internet gelezen en dit topic doorgespit maar dan nog blijven er vragen. Maar bedankt allemaal voor jullie antwoorden en meedenken, de Rabobank zal niet blij met jullie zijn. 😀
I fixed itNovax schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:30:
Big Bank 3,1%, Estland, geen app nodig, identificatie via afspraak aan huis
Had OpenBank er specifiek niet bijgezet als een eerste stap bank omdat het openen vrij onoverzichtelijk is. (betaal rekening met pas erbij?, Welkomsactie met code, etc.)RobertMe schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:02:
Verder is er ook nog OpenBank
Als je die vragen stelt heb je de Opening Post / FAQ nog niet eens gelezen.Bouwertje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:31:
...
Ik heb dan ook nog hele bergen met vragen die ik nog niet echt in het forum tegenkwam. Ik ga maar gewoon beginnen,
Is sparen in het buitenland (EU) veilig?
...
Zijn er kosten verbonden aan sparen in het buitenland?
[ Voor 15% gewijzigd door GroteVoet459 op 09-12-2023 11:47 ]
Kleine correctie hierop. Lloyds is niet Nederlands maar is gevestigd in Duitsland. Je hebt wel een Nederlandse iban, maar je valt onder de Duitse depositogarantie.RobertMe schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:02:
[...]
Lloyds heb ik al langer een rekening en kan ik me identificatie niet herinneren. Verder niet heel bijzonder. Okay rente voor een bank op de Nederlandse markt, maar ook niet perse heel hoog. (Mogelijk wel de hoogste zonder tussenpartij, niet "ver weg", Nederlands, en buiten acties dan). Als in: simpel en doet wat het moet doen.
"Nederlandse markt"Bandicoot schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:03:
[...]
Kleine correctie hierop. Lloyds is niet Nederlands maar is gevestigd in Duitsland. Je hebt wel een Nederlandse iban, maar je valt onder de Duitse depositogarantie.
Per banklicentie toch?Frankenstein schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:52:
[...]
1. In principe wel. Tegoeden tot 100.000 EUR per instelling worden in elk EU-land beschermd door het depositogarantiestelsel van dat land. Maar er zijn critici die bijvoorbeeld aangeven dat bij een grote financiële crisis je als buitenlandse spaarder misschien toch in het nadeel bent. Iets dat ik begrijpen kan als het populistisch nationalisme nog verder oplaait!
Staat me nog iets van bij geloof ik, dat ik toch ook nog iets digitaal had moeten doen. Dat ging dan geloof ik via een link die ik op de telefoon moest openen geloof ik.Hendriks1 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:17:
[...]
Via de app lijken ze ook een soort van een elektronische verificatie te hebben voor het openen van een rekening bij yapi. Zij hebben de term "Onboarding" hiervoor?? Je moet namelijk iets van toestemming geven voor online foto/video maken van jezelf, id etc. Dit lijkt er op te wijzen dat het makkelijker kan of veranderd is en dus ook sneller is? Maar echt duidelijk is het echter niet...hmm.
Bij Evi krijg je een vordering op de Bewaarstichting. Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat dit door de Belastingdienst als 'overige bezittingen' zal worden beschouwd. Daarmee lijkt mij dat een vordering op Trade Republic mm ook niet als zodanig kan worden beschouwd.GroteVoet459 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:07:
[...]
[...]
Heb je bij Evi dan wel een echte eigen spaarrekening, of weer zo'n omnibus-constructie?
En als ik goed lees krijg je die spaarekening naast een beleggingsrekening - je kunt niet alleen een spaarrekening openen. Aan de beleggingsproducten hangen kosten.
Ook nog per https://www.vanspaarbankv...aarrekening/#goto-product een minimale eerste inleg van € 10K
[ Voor 5% gewijzigd door rechtsherstel op 09-12-2023 16:09 ]
En Yapi Kredi, gevestigd aan het Amstelplein, Amsterdam: 2,75% vrij opneembaar.Novax schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:30:
[...]
Credit Europe Bank (CEB) 3,55% voor de eerste 6 maanden. Nederlands, app nodig voor opening, identificatie via IDnow
Lloyds Bank 2.5%, Duits, geen app nodig, makkelijk te openen via website met identificatie via foto van ID bewijs
Kan bij Yapi Kredi niet zo snel vinden hoe ze de identificatie via de app doen (tenzij je de hele aanvraag per aangetekende post opstuurt maar dat vind ik dan weer wat omslachtig voor een eerste stap bank)Frankenstein schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:44:
[...]
En Yapi Kredi, gevestigd aan het Amstelplein, Amsterdam: 2,75% vrij opneembaar.
10 minuten werk. Je moet er wat voor over hebben…Novax schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:58:
[...]
Kan bij Yapi Kredi niet zo snel vinden hoe ze de identificatie via de app doen (tenzij je de hele aanvraag per aangetekende post opstuurt maar dat vind ik dan weer wat omslachtig voor een eerste stap bank)
Afgezien van het veiligheidsaspect ging het er meer om welke bank ik zou aanraden als iemand zich voor het eerst buiten de traditionele grootbanken begeeft. Wat ik lees van Yapi Kredi hier is dat het opzich een prima bank is om te sparen maar dat het wel wat gedateerde elementen heeft (zie ook posts boven de eerste vraag van Bouwertje) Geen probleem als je al wat meer vertouwd bent en gewoon voor de rente gaat maar voor een eerste ervaring lijken mij de andere banken beter.Luuk9 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:37:
[...]
10 minuten werk. Je moet er wat voor over hebben…
Post is dan weer wel onveiliger dan via app / website. Bij app / website heb je een gesloten systeem. Als je iets op de post doet kan in principe de post de brief "kwijt raken" / "door postbode gelezen worden". En bij mail gaat die mail ook onbeveiligd over meerdere servers heen waar je geen controle over hebt.Luuk9 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:37:
[...]
10 minuten werk. Je moet er wat voor over hebben…
Precies dat. Bij Lloyds kan je nog makkelijk fotos opsturen via de beveiligde website en raden ze zelfs aan om je BSN onleesbaar te maken en de KopieID-app van de Rijksoverheid te gebruiken. https://www.lloydsbank.nl/sparen/id-aanleveren. De partijen met video id hebben de hele kopie maar dat is dan wel weer hun core business dus je mag er vanuit gaan dat daar goed mee om wordt gegaan.RobertMe schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:00:
[...]
Post is dan weer wel onveiliger dan via app / website. Bij app / website heb je een gesloten systeem. Als je iets op de post doet kan in principe de post de brief "kwijt raken" / "door postbode gelezen worden". En bij mail gaat die mail ook onbeveiligd over meerdere servers heen waar je geen controle over hebt.
Als het goed is gaat het automatisch, zie https://klantenservice.ra...99835410-Depositogarantie. Maar het is naar mijn weten nog nooit voorgekomen bij Raisin dus hoe het precies gaat is eigenlijk afwachten.cowichan schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:31:
Mijn Raisin account is inmiddels goedgekeurd en wil graag een bedrag vast gaan zetten bij Banca Progetto. Weet iemand of bij eventuele failliet van deze bank, Raisin je zal helpen met de deposito claim? Of moet je dat zelf (in het Italiaans?) gaan regelen?
Dit. Daarbij verwacht ik dat Raisin haar klanten wel actief zal informeren gezien ze vertrouwen willen uitstralen naar hun klanten. Maar dat weten we pas zeker mocht het zover komenNovax schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:45:
[...]
Als het goed is gaat het automatisch, zie https://klantenservice.ra...99835410-Depositogarantie. Maar het is naar mijn weten nog nooit voorgekomen bij Raisin dus hoe het precies gaat is eigenlijk afwachten.
Daarover is niks bekend, en de pagina die @Novax linkt bij Raisin is achterhaald / niet correct. Maar...cowichan schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:31:
Mijn Raisin account is inmiddels goedgekeurd en wil graag een bedrag vast gaan zetten bij Banca Progetto. Weet iemand of bij eventuele failliet van deze bank, Raisin je zal helpen met de deposito claim? Of moet je dat zelf (in het Italiaans?) gaan regelen?
Dankjulliewel, ik ben maar eens begonnen bij de Credit Europe Bank. Leek me een mooie opstap.Novax schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:30:
[...]
Als je nog erg traditioneel bent kan het openen van een rekening al best een drempel zijn waar je even over moet. Wat je als eerste stap kan doen is eerst met een heel klein bedrag een gratis spaarrekening met variable rente openen bij één van de volgende banken die zich richten op Nederland:
Credit Europe Bank (CEB) 3,55% voor de eerste 6 maanden. Nederlands, app nodig voor opening, identificatie via IDnow
Lloyds Bank 2.5%, Duits, geen app nodig, makkelijk te openen via website met identificatie via foto van ID bewijs
En als dat gelukt is een klein bedrag oversturen en ook weer terugsturen naar de huisbank om te ervaren hoe dat gaat.
Wat een rare aanname, alsof hier geen criminelen/corrupte mensen zouden kunnen werken.RobertMe schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:00:
[...]
Daar kan in principe niemand aan meekijken behalve de "ontvanger" en die partij is 100% gericht op deze activiteiten en dus een stuk beter te vertrouwen
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq